Deelscooter overlast

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
souljah1h schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:11:
Het is vast niet de bedoeling, maar je tilt dat ding toch zo even aan de kant? Tenminste als die zo in de weg staat.
Knip

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 22-10-2023 16:46 . Reden: Aanzetten tot vandalisme is niet helemaal de bedoeling ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
dutchnltweaker schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:05:
[...]

Zitten gewoon haarnetjes, die elke keer worden bijgevuld. Als je die eerst op doet en dan de helm, lijkt me dat prima toch?
Nee, dank je voor mij in ieder geval niet. Ieder z'n ding maar ik vind dat verschrikkelijk smerig, ook met haarnetje. Komt nog bij dat ik sowieso geen voorstander ben van helm delen omdat je geen idee hebt hoe dat ding er aan toe is (mogelijk al een paar keer op de grond gestuiterd) en uiteindelijk is dat ding voor je veiligheid.
Maakt verder ook niet uit, ik gebruik die deel dingen niet, ben het ook niet van plan maar heb er alleen met enige regelmaat last van omdat ze overal en nergens bij ons in de woonwijk achtergelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tralapo schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:25:
[...]
In Groningen is dit ook verplicht vanuit de gemeente, in ieder geval met de fietsen van Bolt en Go Sharing. Scooters gebruik ik nooit.

In de apps zijn op de kaart hele specifieke vakken ingetekend waar wel geparkeerd kan worden (meestal al in/rond bestaande fietsenrekken of hele brede stoepen). Daarbuiten kun je de fiets niet afmelden.

Er zijn natuurlijk nog steeds mensen die hem dan neergooien of overdwars neerzetten op die plekken, maar het aantal plekken voor potentiële overlast is in ieder geval een stuk meer beperkt.
Dit bleek dus alleen voor fietsen te gelden, niet voor scooters.

Vanaf 1 november is er echter een nieuwe concessie gestart in de stad Groningen en wordt er gewerkt met 400 door de gemeente opgelegde parkeerlocaties: Vanaf nu mogen deelscooters alleen op speciale parkeerhubs gestald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

https://www.quotenet.nl/z...cooterverhuurder-verlies/

Ohjee, oprichters millionaire maar het bedrijf naar de afgrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Miljonair volgens de Quote op basis van bedrijfswaarde (wat bij faillissement dus nul is), of heb je informatie dat ze daadwerkelijk (veel) geld uit het bedrijf gehaald hebben?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom staat zo'n stilstaande Felix scooter uit zichzelf om de zoveel tijd te piepen en te lichten?
Is ie dan bijna leeg ofzo?

Staat er eentje hier een paar meter vandaan.
Erg irritant, ook s-nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 18:28
sambalbaj schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:49:
Waarom staat zo'n stilstaande Felix scooter uit zichzelf om de zoveel tijd te piepen en te lichten?
Is ie dan bijna leeg ofzo?

Staat er eentje hier een paar meter vandaan.
Erg irritant, ook s-nachts.
Gevoelige alarm, sommige zijn gevoelig op wind of als iemand er langs loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Werd eerder vandaag wel een nieuwe accu ingezet.
Scooter is ondertussen weer weg.

Edit:
Blijkbaar handmatig door een buurman een paar straten verderop gezet.
Die was het ook zat. Piepte nog steeds.

Nu als niet klant die app maar gedownload en zonder account gaan chatten.
Hij zou nu op afstand helemaal uitgezet zijn en opgehaald worden.

[ Voor 61% gewijzigd door sambalbaj op 12-11-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-08 17:55
Tralapo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:01:
[...]

Dit bleek dus alleen voor fietsen te gelden, niet voor scooters.

Vanaf 1 november is er echter een nieuwe concessie gestart in de stad Groningen en wordt er gewerkt met 400 door de gemeente opgelegde parkeerlocaties: Vanaf nu mogen deelscooters alleen op speciale parkeerhubs gestald worden
Dit is in Tilburg ook zo en werkt hier eigenlijk prima. Je komt soms nog een verdwaalde scooter tegen maar over het algemeen staan ze netjes waar ze horen nu. Kunt je rit ook niet afmelden buiten parkeerzone dus word een duur geintje voor de dumper anders.

Creert wel weer een nieuw probleem: In Tilburg centrum geld er een APV voor scooters. Hiervoor hebben ze op randen centrum netjes parkeerplekken gemaakt. Die staan nu echter vaak al helemaal vol met (ongebruikte) deelscooters zodat ik m'n eigen scooter niet kwijt kan (niet waar het hoort althans.)

Ook raak je zo wel een beetje de functie van een deelscooter kwijt. Ik moet nu eerst een kwartier lopen zou ik er een willen gebruiken. Dan kan ik beter meteen m'n eigen vervoer pakken. Maarja, de mens maak het er zelf naar zeggen we dan maar.

Ik had eigenlijk de gouden loophole voor gratis woon werk verkeer (GO sharing code op marktplaats) maar dat feestje is al ff voorbij >:)

[ Voor 4% gewijzigd door junneh op 12-11-2024 15:04 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Hou het constructief en fatsoenlijk. Daar valt dus niet onder dat we andermans spullen maar gaan vernielen.