• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
benchMarc schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:58:
Hoe zeker is het dat de wedstrijd NL - Noorwegen wordt gespeeld zonder publiek? Ik heb hier een Noorse collega die al vliegtickets en alles heeft om naar die wedstrijd te gaan, maar niet alle bronnen schrijven dat ze ook daadwerkelijk toeschouwers niet toelaten. Echt zekerheid hebben we vast pas na 19:00...
Dat laatste sowieo maar hier vind ik er iets over;

https://nos.nl/collectie/...e-andere-sportwedstrijden

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:56
MikeyMan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:16:
[...]

Daarom dus... Als je het drie weken all-in doet, heb je waarschijnlijk beter resultaat dan drie maanden gekwakkel.
Maar all-in excl. onderwijs neem ik aan dan?
Een sluiting van het onderwijs van 3 weken slaat nl. op 7,7% (plm.) van een heel schooljaar.

Tel dat maar weer op bij alle maanden van voor de zomer.

[Voor 7% gewijzigd door Lycaon op 12-11-2021 11:19]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Lycaon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:12:
[...]

Heel fijn, maar je zult ergens een grens moeten trekken. Niet alles kan maanden- of jarenlang wijken om - at all cost - te proberen een zorginfarct te voorkomen.

Onderwijs is cruciaal. Ik zou de gevolgen van een (verdere) onderwijsachterstand op korte, middellange en heel lange termijn niet onderschatten. Die zijn overweldigend.
Misschien tijd dat we een tijdje wél alles laten wijken, als we dat meteen hadden gedaan aan het begin hadden we veel problemen kunnen voorkomen en misschien zelfs tussendoor een rustperiode kunnen hebben.

Wat mij betreft moeten ze gewoon (zoals ook heel gebruikelijk is in grote steden als Parijs) mondkapjes voor de nabije toekomst verplichten, zowel binnen als buiten, en vaccineren of testen verplichten als je ergens binnen wil. Mag van mij zelfs bij de supermarkt, want als je dat niet wil kun je je boodschappen ook laten bezorgen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lycaon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:18:
[...]

Maar all-in excl. onderwijs neem ik aan dan?
Een sluiting van het onderwijs van 3 weken slaat nl. op 7,7% (plm.) van een heel schooljaar.

Tel dat maar weer op bij alle maanden van voor de zomer.
Nee, inclusief onderwijs. Alles dicht. Alleen supermarkt en andere levensmiddelen open.

We kunnen wel telkens allerlei uitzonderingen gaan benoemen. Die stuk voor stuk ook redelijk zijn. Maar onder de streep komt het erop neer dat er niet hard genoeg op de rem wordt getrapt.
En we dus langer dan nodig zitten te klooien.

[Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 12-11-2021 11:22]

• Lycaon
Maar dat het ‘heel’ even nodig is, keer herhaaldelijk terug.

Wellicht handig als we bepaalde cruciale onderdelen of sectoren dan uitsluiten van deze herhaling om permanente schade / achterstand binnen deze gebieden te voorkomen.

[Voor 4% gewijzigd door Lycaon op 12-11-2021 11:25]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:58
Nou de doelgroepen van de "lockdown" beginnen zich al te roeren:
De Koninklijke Horeca Nederland verwacht dat veel bedrijven zich niet zullen houden aan de sluitingstijd van 19.00 uur.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:12

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:21:
[...]

Nee, inclusief onderwijs. Alles dicht. Alleen supermarkt en andere levensmiddelen open.

We kunnen wel telkens allerlei uitzonderingen gaan benoemen. Die stuk voor stuk ook redelijk zijn. Maar onder de streep komt het erop neer dat er niet hard genoeg op de rem wordt getrapt.
En we dus langer dan nodig zitten te klooien.
Gaat natuurlijk nooit gebeuren (de werkgevers zien je al aankomen..)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:46
Basekid schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:25:

[...]
Tja, lastige situatie voor de niet "Natte Horeca". Theaters vol, restaurants dicht ...

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:51

[...]
Nog voor de persconferentie geweest is een grote mond hebben. Sorry hoor...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:26:
[...]

Gaat natuurlijk nooit gebeuren (de werkgevers zien je al aankomen..)
Nee, dat gaat ook niet gebeuren. Maar ik denk dat het onder de streep voor iedereen beter is.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:24
Theebag schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:27:
Tja, lastige situatie voor de niet "Natte Horeca". Theaters vol, restaurants dicht ...
Dat is ook niet uit te leggen, net als volle kerken en lege stadions.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:05:
[...]

Het wordt waarschijnlijk 19u30, je bent het 'halfuurtje van D66' vergeten... :Y)
19u30 - 17u59 = 1u31

Yep, klinkt als een "halfuur van D66'" :Y)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
!null schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:47:
[...]
en we zelfs met een zeer hoge vaccinatiegraad van 84% niet het koudere seizoen in kunnen?
Dat Oostenrijk nou problemen ervaart met 64% is nog te begrijpen en hoef je niet naar de zorg te wijzen.
Nederland heeft ongeveer een even hoge vaccinatiegraad als Oostenrijk. Je vergelijkt 18+ in NL met de hele bevolking in Oostenrijk.
Het is eerder 68% en 64%.
Edit: Correctie, NL is nu 72% van de bevolking.

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 12-11-2021 11:33]

• Lycaon
DevWouter schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:31:
[...]

19u30 - 17u59 = 1u31

Yep, klinkt als een "halfuur van D66'" :Y)
Klinkt meer als de nieuwe leiderschapsstijl van Sigrid Kaag. :+

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
R20141016 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:01:
Deze slappe maatregelen zijn toch geen lockdown te noemen?
De meeste winkels zijn dicht na 19:00 uur (behalve op de koopavonden). En waarom de horeca sluiten om 19:00 uur? Doe dan om 18:00 uur. :+

En dat advies over thuiswerken. Laat me niet lachen, daar trekt toch niemand zich wat van aan...

FF serieus. Ik dacht dat ze voor een echte lockdown gingen.
Dus alles dicht behalve de essentiële winkels + scholen. (scholen zijn ook essentieel!)

Ons Hugo komt over 2/3 weken met een echte lockdown op de proppen omdat 20k besmettingen per dag echt teveel zijn.
Mark my words
Het kabinet loopt bij het invoeren van maatregelen vaak één persconferentie achter en bij het opheffen van maatregelen lopen ze er eentje voor.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03 15:11
Zo makkelijk om meteen weer de horeca en evenementen aan te pakken. Bij het theater of de bios kom je er zonder QR code niet in. Laat ze zich liever eens uitspreken over al die ongevaccineerde gelovigen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:41:
Zo makkelijk om meteen weer de horeca en evenementen aan te pakken. Bij het theater of de bios kom je er zonder QR code niet in. Laat ze zich liever eens uitspreken over al die ongevaccineerde gelovigen.
Mij ook nog steeds een doorn in het oog 'Ja maar de grondwet!!'. Dat is blijkbaar wel heilig, maar de lichamelijke integriteit niet (aanzetten tot dwang).

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:15

JB

Cédric roelt!

Niets over boosters?

Mijn boefje is liev!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-04 07:30
Dus we hielden ons aan de regels en alsnog blijven de cijfers stijgen. Wat is dan het nut van het brave burger gedrag?
Het is toch echt wel om moedeloos van te worden...

Zijn er onderzoeken gedaan naar de mentale gezondheid van de bevolking? Enige cijfers die ik ken, is dat het aantal zelfdodingen niet is gestegen, maar andere mentale issues lijken geen cijfers over bekend.

• Tk55
  • Niet online
XFlame schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:50:
Dus we hielden ons aan de regels en alsnog blijven de cijfers stijgen. Wat is dan het nut van het brave burger gedrag?
Het is toch echt wel om moedeloos van te worden...

Zijn er onderzoeken gedaan naar de mentale gezondheid van de bevolking? Enige cijfers die ik ken, is dat het aantal zelfdodingen niet is gestegen, maar andere mentale issues lijken geen cijfers over bekend.
https://nos.nl/artikel/24...ocent-kon-mij-niet-helpen

Een klein deel van de bevolking, maar toch:
De belangrijkste resultaten van het onderzoek:

Voor het onderzoek van van het Trimbos-instituut, het RIVM en GGD GHOR Nederland vulden ruim 28.000 studenten een vragenlijst in.

- Meer dan de helft van de studenten (51 procent) ervaart psychische klachten, van wie 12 procent in ernstige mate.
- Veelgenoemde klachten zijn uitputtingsklachten, eenzaamheid en prestatiedruk.
- 26 procent van de studenten laat weten soms gedacht te hebben liever dood te zijn.

• P-Rock

[...]
Zodra ze verplicht een paar weken gesloten worden vanwege schending van de regels piepen ze wel anders. In het begin een grote mond, maar als het erop aankomt dan is winst toch belangrijker dan principes.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:57:
[...]

Zodra ze verplicht een paar weken gesloten worden vanwege schending van de regels piepen ze wel anders. In het begin een grote mond, maar als het erop aankomt dan is winst toch belangrijker dan principes.
*knip*
Generaliserend en let op taalgebruik aub.

[Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2021 14:09]

• Lycaon
Lekker generaliseren!
Daar gaan we de wereld mee redden.

Meeste horeca zaken waar ik ben geweest de afgelopen weken, voerden netjes de controle uit.

[Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2021 14:12. Reden: Quote aangepast]

• JB

JB

Cédric roelt!

dglavimans schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:03:
[...]

Ik begin langzaam aan ook naar dit te neigen en ik ben toch redelijk positief geweest door de hele corona periode en alles gesteund.

We zijn gewoon geen steek verder dan twee jaar terug qua maatregelen. Weer even drie weken dicht en dan erna weer een verlenging als dat niet goed gaat dan ‘hebben we een eenzame kerst’ en dan gaat alles weer open tot ergens in de zomer.

Irritante cyclus ik hoop dat het kabinet in welke vorm dan ook komt met een licht aan het einde van de tunnel en een strikt plan om dit alles is te boven te komen
Nee dat kost te duur... Je zou eens op moeten schalen in de zorg. 2 jaar tijd voor gehad :z Weer een ronde zonder eindtijd pappen en nathouden.

[Voor 3% gewijzigd door JB op 12-11-2021 11:59]

Mijn boefje is liev!

• P-Rock
Onzin, bij elk restaurant waar ik de afgelopen tijd ben geweest moest ik altijd mijn coronapas laten zien.

[Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2021 14:12. Reden: Quote aangepast]

• JB

JB

Cédric roelt!

P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:00:
[...]

Onzin, bij elk restaurant waar ik de afgelopen tijd ben geweest moest ik altijd mijn coronapas laten zien.
Levensgevaarlijk uiteten!!!!!!11111one 8)7

Mijn boefje is liev!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-04 12:19
--

[Voor 99% gewijzigd door Henkje.doc op 14-02-2023 08:57]

• DennusB
  • Niet online
Lycaon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:58:
[...]

Lekker generaliseren!
Daar gaan we de wereld mee redden.

Meeste horeca zaken waar ik ben geweest de afgelopen weken, voerden netjes de controle uit.
Nou waar ik ben geweest deed 80% niet mee. Dus dat zegt ook niets.

• P-Rock
DennusB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:02:
[...]

Nou waar ik ben geweest deed 80% niet mee. Dus dat zegt ook niets.
Helpt niet als je altijd naar dezelfde kroeg gaat.

• DennusB
  • Niet online
P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:05:
[...]

Dat doe ik dus niet ;)

• JB

JB

Cédric roelt!

P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:05:
[...]

Dan nog, wat voegt het toe? QR scan en dan? Ah je bent gevaccineerd, nu is het veilig eten :z Om 19:00 dicht want 19:01 springt de Corona om je oren!

[Voor 9% gewijzigd door JB op 12-11-2021 12:07]

Mijn boefje is liev!

• Tk55
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:06:
[...]
Dan nog, wat voegt het toe? QR scan en dan? Ah je bent gevaccineerd, nu is het veilig eten :z Om 19:00 dicht want 19:01 springt de Corona om je oren!
De QR code bestond natuurlijk als check op vaccin of negatieve test, maar nu gaat het gebruikt worden om ongevaccineerden een beetje meer te pushen. Is dat erg?

• XFlame
Henkje.doc schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:01:
[...]

En dat geldt niet alleen voor studenten..
Zelf ook afgelopen periode dingen meegemaakt die echt niet mentaal gezond zijn.

Meewerking ho maar. Ga maar door totdat je op een punt bent dat het dingen gaat kosten die niets meer met zoiets stoms als werk te maken hebben.
Met jou velen. Bij de GGZ waar ik een tijdje heb gelopen wegens mentale issues (suïcidale gedachten) hadden ze het er ook al over dat ze de hoeveelheid mensen amper aankonden. Was al een probleem voordat corona zich aandeed en is nu veel erger geworden. Ik kan me voorstellen dat de wachtlijsten bij de psychologen nu nog veel erger is dan dat het al was.

• JB

JB

Cédric roelt!

Tk55 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:08:
[...]

De QR code bestond natuurlijk als check op vaccin of negatieve test, maar nu gaat het gebruikt worden om ongevaccineerden een beetje meer te pushen. Is dat erg?
Daar zit de werkelijke pijn toch niet? Vrijheid inperken vs de zorg eens goed gaan ondersteunen met een pro-actief pakket. Den Haag is kansloos bezig.

Dit draait uit op "cijfers blijven achter, we trekken de "lockdown" door want de besmettingen moeten omlaag..." :z 2 jaar verder mag ik hopen dat het inmiddels duidelijk is, dat je de besmettingen niet tegenhoudt. Zelfs niet met vaccins. Doodziek worden veel mensen niet meer, stuur daar op met uitbreiding zorg om degene die wel omvallen beter op te vangen. Geld, geld, geld...

Mijn boefje is liev!

• Henkje.doc
--

[Voor 100% gewijzigd door Henkje.doc op 14-02-2023 08:56]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:08
JB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:06:
[...]

Ik neem aan dat men vanuit de cijfers heeft vastgesteld dat de meeste besmettingen dus plaats vinden in bedrijven na 19u... Oftewel tijdens koopavond, oftewel in de avond horeca zoals kroegen..

Dat is de enige reden om voor dit beleid te gaan.

• JB

JB

Cédric roelt!

President schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:12:
[...]

Ik neem aan dat men vanuit de cijfers heeft vastgesteld dat de meeste besmettingen dus plaats vinden in bedrijven na 19u... Oftewel tijdens koopavond, oftewel in de avond horeca zoals kroegen..

Dat is de enige reden om voor dit beleid te gaan.
Ach die cijfers zijn er echt niet. Net zoals alle overige vaagheden die ze in een grafiek proppen :/

Mijn boefje is liev!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:08
Henkje.doc schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:11:
[...]

Klopt idd en daar houdt je je (en ik dus ook) maar aan vast. Het beste van maken. Natuurlijk gekke werk dat zoiets stoms als werk en een paar simpele figuren dat bij je kunnen triggeren.
En waarschijnlijk andersom ook..
Tegelijkertijd kan je je ook afvragen of het allemaal echt erger is dan 50 jaar geleden of dat we in een doetjes tijd leven?

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:07
JB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:11:
[...]

Daar zit de werkelijke pijn toch niet? Vrijheid inperken vs de zorg eens goed gaan ondersteunen met een pro-actief pakket. Den Haag is kansloos bezig.

Dit draait uit op "cijfers blijven achter, we trekken de "lockdown" door want de besmettingen moeten omlaag..." :z 2 jaar verder mag ik hopen dat het inmiddels duidelijk is, dat je de besmettingen niet tegenhoudt. Zelfs niet met vaccins. Doodziek worden veel mensen niet meer, stuur daar op met uitbreiding zorg om degene die wel omvallen beter op te vangen. Geld, geld, geld...
Uitbreiding zorg is goedkoper dan lockdowns, maar vind maar eens extra personeel. Voor de lockdowns was er al een tekort aan zorg personeel en dat is niet minder geworden.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• JB

JB

Cédric roelt!

Ozzie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:14:
[...]

Uitbreiding zorg is goedkoper dan lockdowns, maar vind maar eens extra personeel. Voor de lockdowns was er al een tekort aan zorg personeel en dat is niet minder geworden.
Dat is ook een uitdaging, maar die los je niet op met een bonus en applaus, dus waar blijft die uitbreiding? Maak het aantrekkelijk, ga dingen regelen. Zeker nu je weer zo doorgaat met kansloze aanpak. 2 jaar verder, er is niets gedaan. De zorg staat op omvallen, ziekteverzuim aldaar is ook mega.

[Voor 6% gewijzigd door JB op 12-11-2021 12:16]

Mijn boefje is liev!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
[...]

Tegelijkertijd kan je je ook afvragen of het allemaal echt erger is dan 50 jaar geleden of dat we in een doetjes tijd leven?
Maar we leven niet 50 jaar geleden, we leven nu..
Waarom moet toch elke keer het (oorlog) verleden erbij gehaald worden?

• Ozzie
FabianGTI schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:16:
[...]

De oorlog is dit jaar 76 jaar geleden afgelopen...

[Voor 36% gewijzigd door Ozzie op 12-11-2021 12:18]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• XFlame
[...]

Je hebt gelijk dat we het heel goed hebben. En nu het minder gaat, hebben mensen het daar moeilijk mee. Voor mensen die mentaal al niet zo stabiel zijn, is dat zwaarder dan voor anderen. Niet zo lastig te begrijpen, toch?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:09

carpebios

-1 social credit

FabianGTI schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:16:
[...]

Welke oorlog was er 50 jaar geleden precies?

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
Ozzie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:17:
[...]

De oorlog is dit jaar 76 jaar geleden afgelopen...
carpebios schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:21:
[...]

Daarom staat het ook tussen haakjes.
Dat is omdat de oorlogsjaren ook al meermaals erbij zijn gehaald.

[Voor 23% gewijzigd door FabianGTI op 12-11-2021 12:21]

• Ozzie
FabianGTI schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:21:
[...]

[...]

Daarom staat het ook tussen haakjes.
Dat is omdat de oorlogsjaren ook al meermaals erbij zijn gehaald.
Maar het verleden word erbij gehaald omdat we in een crisissituatie leven en dan kan je niet veel anders doen dan kijken naar het verleden en hoe er toen met zulke situaties omgegaan is. Volgens mij is daar niets mis mee. Kijken naar de toekomst is ook een stuk lastiger dan naar het verleden he :)

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:24
carpebios schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:21:
Vietnam... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Lycaon
Het zou mensen hier in ieder geval niet misstaan om de situatie ook eens vanuit de invalshoek(en) van andere personen of groepen personen te bekijken.

Worden hier heel veel vingertjes gewezen richting:
- Mensen die zich niet hebben laten vaccineren;
- (Horeca)-ondernemers;
- Jongeren;
- etc.

Of personen weggezet als “doetjes”, “aso’s”, etc.

Feit is dat het merendeel van de maatregelen “ons” (lees: het merendeel van) minder hard treft dan andere mensen in onze maatschappij (financieel; emotioneel; etc.).

Makkelijk(er) lullen dus. Af en toe de elitaire bubbel verlaten kan weinig kwaad.

• Henkje.doc
[...]

-

[Voor 36% gewijzigd door Henkje.doc op 20-11-2021 11:43]

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-03 09:35
*knip*
Geen onrealistische voorstellen uit frustratie.

[Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2021 14:19]

• Lycaon
*niet happen aub.

[Voor 48% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2021 14:21]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lycaon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:29:
Het zou mensen hier in ieder geval niet misstaan om de situatie ook eens vanuit de invalshoek(en) van andere personen of groepen personen te bekijken.

- (Horeca)-ondernemers;
- Jongeren;
- etc.

Feit is dat het merendeel van de maatregelen “ons” (lees: het merendeel van) minder hard treft dan andere mensen (financieel; emotioneel; etc.).

Makkelijk(er) lullen dus. Af en toe de elitaire bubbel verlaten kan weinig kwaad.
Er wordt hier idd aardig vanuit de 'Tweakers bubble' geredeneerd :P; goede opleiding, baan in een sector waar altijd genoeg werk is, vast contract, 30+ (minder uitgaan, mss sowieso al behoefte aan minder sociale contacten omdat het stereotype van nerds niet voor niks een stereotype is :+), wellicht geen kinderen (alle scholen dicht~```!!1!) etc.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-04 11:50
*niet happen aub.

[Voor 51% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2021 14:22]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Lycaon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:29:

- (Horeca)-ondernemers;
- Jongeren;
- etc.

Feit is dat het merendeel van de maatregelen “ons” (lees: het merendeel van) minder hard treft dan andere mensen in onze maatschappij (financieel; emotioneel; etc.).

Als KHN zulke leugens verspreid mag je ze dan niet daarop wijzen ?

https://twitter.com/dbeljaarts/status/1459043457499111426?

TWEE KOMMA NEGEN PROCENT van de 30 procent bekende besmettingen

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Lycaon
IJzerlijm schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:40:
[...]

Als KHN zulke leugens verspreid mag je ze dan niet daarop wijzen ?

https://twitter.com/dbeljaarts/status/1459043457499111426?

TWEE KOMMA NEGEN PROCENT
van de 30 procent bekende besmettingen
Dat is niet waar ik op doel.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Lycaon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:41:
[...]

Dat is niet waar ik op doel.
Waarom is kritiek op de horeca dan verkeerd ? Naar mijn idee zijn ze, met de scholen, de grootste driver van de explosie aan besmettingen. Dat is niet te bewijzen, precies omdat de horeca er voor zorgt dat dat bewijs niet geleverd kan worden door hun gebrekkige controle. En ze komen er openlijk voor uit dat ze de wet gaan negeren en de pandemie langer laten duren. Dat is gewoon gedrag van een criminele organisatie.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:42

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

basst85 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:03:
De meeste besmettingen zijn op dit moment in de leeftijdscategorie 10-19jaar, waarom doen ze het voortgezet onderwijs deze keer dan niet voor een paar weken dicht (weer met onderwijs op afstand)? Ik merk ook in m'n eigen omgeving dat daar de laatste week echt veel besmettingen zijn.

Basisscholen kunnen dan wel open blijven, want in die groep zijn gemiddeld weinig besmettingen.
Coronaparties om snel een 2G-vinkje te scoren. Hoeven ze niet meer een uur naar de teststraat te fietsen en weer terug. Vaccins duren ca 6-8 weken voor je een groen vinkje hebt, besmetting 10 dagen oid.
mystic schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:08:
[...]

Maar wil je nou een pandemie en zorginfarct oplossen of niet?

Met deze halfbakken maatregelen kun je net zo goed niets doen...
En hoe los je die op door een leerinfarct te starten?

Ik snap werkelijk niet dat we dezelfde fouten maken als vorig jaar.
1) we hadden pre 25 september regels, waarom niet dat weer invoeren, aka stapje terug op de routekaart.
2) 19.00 slutingstijd? Had er dan 21.00 van gemaakt dat een restaurant 2 rondes kan draaien qua eten.
3) 4 personen... weer deze gemankeerde regel. Hou het op huishoudens. Nu kan een gezin met 3 puberkinderen niet naar opa en oma, maar opa en oma wel naar hun volgens deze regels. We've been there before.
4) sport zonder publiek... buiten... let that one sink in.

We worden gewoon geprept voor de coronapas overal, want dit gaat niet werken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:09
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:49:
[...]

Coronaparties om snel een 2G-vinkje te scoren. Hoeven ze niet meer een uur naar de teststraat te fietsen en weer terug. Vaccins duren ca 6-8 weken voor je een groen vinkje hebt, besmetting 10 dagen oid.

[...]

1) we hadden pre 25 september regels, waarom niet dat weer invoeren, aka stapje terug op de routekaart.
2) 19.00 slutingstijd? Had er dan 21.00 van gemaakt dat een restaurant 2 rondes kan draaien qua eten.
3) 4 personen... weer deze gemankeerde regel. Hou het op huishoudens. Nu kan een gezin met 3 puberkinderen niet naar opa en oma, maar opa en oma wel naar hun volgens deze regels. We've been there before.

En sowieso sluitingstijden beperken voor winkelen. Gaan mensen dan opeens minder sinterklaas- en kerstcadeaus kopen, of gaan we ons over 10 uur winkelopening verspreiden i.p.v. over 13 uur?

Dit zorgt alleen maar voor meer drukte...

• Ankona
  • Laatst online: 15-08-2022
IJzerlijm schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:44:
[...]

Waarom is kritiek op de horeca dan verkeerd ? Naar mijn idee zijn ze, met de scholen, de grootste driver van de explosie aan besmettingen. Dat is niet te bewijzen, precies omdat de horeca er voor zorgt dat dat bewijs niet geleverd kan worden door hun gebrekkige controle. En ze komen er openlijk voor uit dat ze de wet gaan negeren en de pandemie langer laten duren. Dat is gewoon gedrag van een criminele organisatie.
Wat dacht je van het ov?

Afgelopen week was er in het nieuws gekomen dat een busreisje van de vereniging van oud-politici tot een enorme uitbraak onder die deelnemers heeft geleid. Samen in een touringcar was dus genoeg voor massale besmetting, ondanks mondkapjes. Samen met veel meer mensen in de trein zou dan wel veilig zijn.... 8)7

alles kan off-topic

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:36

BazzH

Kei-goed...

Ankona schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:52:
[...]

Wat dacht je van het ov?

Afgelopen week was er in het nieuws gekomen dat een busreisje van de vereniging van oud-politici tot een enorme uitbraak onder die deelnemers heeft geleid. Samen in een touringcar was dus genoeg voor massale besmetting, ondanks mondkapjes. Samen met veel meer mensen in de trein zou dan wel veilig zijn.... 8)7
Tsja, dat snapt zelfs mijn werkgever nog. "Blijf jij maar thuis. We vinden een paar uur treinen op een kantoordag te riskant." Ik mag dus alleen naar kantoor als het absoluut noodzakelijk is. En dat betekent dat ik min of meer nooit naar kantoor hoef, want mijn werk is remote.

Think smart........ Act stupid........

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:42

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

rik86 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:50:
[...]

En sowieso sluitingstijden beperken voor winkelen. Gaan mensen dan opeens minder sinterklaas- en kerstcadeaus kopen, of gaan we ons over 10 uur winkelopening verspreiden i.p.v. over 13 uur?

Precies, dat zagen we vorig jaar ook. Minder tijd = minder spreiding = drukker.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ankona schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:52:
[...]

Wat dacht je van het ov?

Ik weet niet hoe lang die rit was en hoe die zich verhoudt tot een gemiddelde OV trip. En hoeveel de deelnemers de hele rit aan het praten en lachen waren vergeleken met het toch wat minder gezellige OV met vooral wildvreemden.

Naar ik heb begrepen was ook iedereen gevaccineerd op deze trip en zijn er geen opnames door gekomen. Ook dat is weer niet te vergelijken met de horeca die minder dan de helft (volgens checks van 1 Vandaag vorige week) controleert.

Maar kies maar een van deze om dicht te gooien:
-Horeca
-Scholen
-OV

[Voor 17% gewijzigd door IJzerlijm op 12-11-2021 13:01]

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Señor Sjon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:56:
[...]

En met een horeca sluiting om 19:00 uur, hoef je natuurlijk geen helderziende te zijn om in de verte alweer een verkoopverbod op alcohol na 19:00 uur aan te zien komen. Want.... dat bleek de vorige keer ook "nodig", omdat men gewoon met bier/likeur uit de supermarkt buiten ging chillen. En dan dus nog een uur vroeger dan de vorige keer. Het gaat druk worden tussen 17:00 uur en 19:00 uur in de supermarkt. :)

Volgens mij zat het er nu nog niet bij volgens de "lekken", maar óf ze zijn het vergeten, óf het komt heel snel nadat we heel verontwaardigd tot de ontdekking komen dat men precies hetzelfde gaat doen als de vorige keer (maar dan waarschijnlijk nog in grotere getale). Dat zag niemand aankomen natuurlijk.

• DennusB
  • Niet online
Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:35:
Ik weet wel een mooie oplossing.

Mensen weigeren met corona bij het ziekenhuis als ze geen vaccinatie hebben gehad.
Dan lost het probleem zich vanzelf wel op :+

Ik ben zo klaar met die wappies.
Ik zie dat ook als een mogelijke stap, maar dat is er maatschappelijk nooit doorheen te krijgen. Al doen ze het nu deels in Singapore wel (als je niet bent gevaccineerd uit vrije wil moet je alle zorgkosten betalen).

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:23

Metalfreak

Hoije woh!

BazzH schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:04:
[...]

En met een horeca sluiting om 19:00 uur, hoef je natuurlijk geen helderziende te zijn om in de verte alweer een verkoopverbod op alcohol na 19:00 uur aan te zien komen. Want.... dat bleek de vorige keer ook "nodig", omdat men gewoon met bier/likeur uit de supermarkt buiten ging chillen. En dan dus nog een uur vroeger dan de vorige keer. Het gaat druk worden tussen 17:00 uur en 19:00 uur in de supermarkt. :)

Volgens mij zat het er nu nog niet bij volgens de "lekken", maar óf ze zijn het vergeten, óf het komt heel snel nadat we heel verontwaardigd tot de ontdekking komen dat men precies hetzelfde gaat doen als de vorige keer (maar dan waarschijnlijk nog in grotere getale). Dat zag niemand aankomen natuurlijk.
Heb je de laatste paar dagen de temperatuur buiten gevoeld? Niet bepaald prettig om buiten te gaan chillen. Ja, chilly is het dan...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02 13:32
Metalfreak schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:25:
[...]

Heb je de laatste paar dagen de temperatuur buiten gevoeld? Niet bepaald prettig om buiten te gaan chillen. Ja, chilly is het dan...
Je onderschat jongeren en het trotseren van kou.

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-04 11:25

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:22
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:49:
[...]

[...]

Het is vrij simpel. We moeten weer lekker thuis blijven met zijn allen om zo de besmettingen te drukken.... Het is niet zo relevant of dat je nou wel of niet in een voetbalstadion besmet kunt raken.... Misschien wel in de tram of bus naar het stadion toe, of bij ome jaap thuis waar je elke zondagochtend komt om samen naar de voetbal te gaan. Alle 4 je punten zijn op zich duidelijk, maar het grote plaatje mist.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34
rik86 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:50:
[...]

Of mensen gaan niet naar de winkel en kopen het online.

Home Assistant configuratie

• DennusB
  • Niet online
TheFes schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:33:
[...]

Of mensen gaan niet naar de winkel en kopen het online.
Dat gebeurde vorig jaar ook niet, dus waarom nu wel ?

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:56

NMH

Moderator General Chat
Ik vind dit weer een tenenkrommende reactie van de KHN. Als de reactie nou iets was geweest als
Dit is opnieuw een enorme klap voor de horeca-ondernemers die de vorige klap veelal nog niet te boven zijn. Het kabinet moet de schade die de ondernemers lijden ruimhartig compenseren.
dan was ik het van harte met ze eens geweest en hadden ze mijn sympathie gehad. In plaats daarvan zie ik alleen maar ontkenningen van de realiteit ("bij ons zijn echt amper besmettingen hoor"), een niet onaanzienlijk deel van de ondernemers die al de gehele crisis een loopje neemt met de regels (en de KHN die dat vergoeilijkt ("gaat best goed hoor")) en nu dit soort dreigementen. Een klein beetje verantwoordelijkheidsgevoel was leuk geweest.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

NMH schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:35:
[...]

Ik vind dit weer een tenenkrommende reactie van de KHN. Als de reactie nou iets was geweest als

[...]

dan was ik het van harte met ze eens geweest en hadden ze mijn sympathie gehad. In plaats daarvan zie ik alleen maar ontkenningen van de realiteit ("bij ons zijn echt amper besmettingen hoor"), een niet onaanzienlijk deel van de ondernemers die al de gehele crisis een loopje neemt met de regels (en de KHN die dat vergoeilijkt ("gaat best goed hoor")) en nu dit soort dreigementen. Een klein beetje verantwoordelijkheidsgevoel was leuk geweest.
2,9%???! Aanzienlijk??! 8)7 8)7
https://twitter.com/dbeljaarts/status/1459043457499111426

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het probleem met de oorspong cijfers is dat de betrouwbaarheid nogal laag is. Is de 70% onbekend gelijk verdeeld over de bekende bronnen of is die heel anders. Iedereen misbruikt de statistieken in zijn voordeel.

• SinergyX
  • Laatst online: 22:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jantje gaat naar een restaurant, raakt besmet met corona.

jantje komt thuis, besmet zijn gezin. - gezin
Gezin heeft bezoek, bezoek raakt besmet. - bezoek
Jantje gaat naar werk, mensen werk raakt besmet. - werk

Maar wat is nu precies de bron? Juist. Blokeer de bron, blokeer de kettingreactie.

Maar was dit trouwens niet al eerder besproken dat dit de percentages zijn van _herleidbare_ besmettingen, waar het grotendeels niet eens is te herleiden?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

SinergyX schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:51:
[...]

Maar wat is nu precies de bron? Juist. Blokeer de bron, blokeer de kettingreactie.

Maar was dit trouwens niet al eerder besproken dat dit de percentages zijn van _herleidbare_ besmettingen, waar het grotendeels niet eens is te herleiden?
Dus dan wordt er automatisch maar vanuit gegaan dat het uit de horeca komt? |:(

• mvrhrln
[...]

Geloof dat minder dan 30% van de gemelde besmettingen te herleiden is. Groot probleem is nog eens dat waarschijnlijk een hoog percentage anti-vaxxers ook minder geneigd zal zijn om zich te laten testen. Wat ook weer een (groot) vertekend beeld geeft.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:22
[...]

Sowieso slaat dat staatje nergens op. 50+% besmet in de thuissituatie..... Dat kan toch helemaal niet? Het virus komt niet via de brievenbus binnen geslopen maar komt via een andere situatie binnen. Dat is interessant om te weten.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:41

SambalBij

We're all MAD here

[...]

Maar wat is dan die bron? Voor Jantje misschien het restaurant. Maar voor het gezin is de bron thuis; voor de collega's van Jantje is de bron de werkvloer. Uit jouw verhaal is de bron niet te achterhalen. Want waar is degene die Jantje heeft besmet in het restaurant dan besmet geraakt? De bron was 2 jaar geleden in Wuhan... En zelfs dat is onzeker...

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• mvrhrln
SambalBij schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:56:
[...]

Maar wat is dan die bron? Voor Jantje misschien het restaurant. Maar voor het gezin is de bron thuis; voor de collega's van Jantje is de bron de werkvloer. Uit jouw verhaal is de bron niet te achterhalen. Want waar is degene die Jantje heeft besmet in het restaurant dan besmet geraakt? De bron was 2 jaar geleden in Wuhan... En zelfs dat is onzeker...
Niet zo moeilijk toch je moet de bron van de grootste besmetter aanpakken, grootste besmetter is gezin, dus in dit voorbeeld, had Jantje niet naar het restaurant moeten of mogen gaan.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:56:
[...]

Ik begrijp niet dat als wij dit hier kunnen concluderen dat ze dat in het Torentje toch ook kunnen? Dan vraag ik me af wat zij anders meewegen dan wij.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:41

SambalBij

We're all MAD here

mvrhrln schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:57:
[...]

Niet zo moeilijk toch je moet de bron van de grootste besmetter aanpakken, grootste besmetter is gezin, dus in dit voorbeeld, had Jantje niet naar het restaurant moeten of mogen gaan.
En dan kom je terug bij het eerdere staatje van besmettings'bronnen'
Inderdaad de grootste de thuissituatie, gevolgd door de scholen en pas een heel stuk later de horeca.
Dus precies hoe gaan vanavond wel de horeca beperkt worden maar niet de scholen?!

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-03 11:17
P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:00:
[...]

Ik ook, maar een kennis van mij, die niet gevaccineerd wil worden (prima, haar keuze, ga daar geen oordeel over vormen), ze belt gewoon restaurants en dergelijke (of gaat er heen) en vraagt gewoon of ze zonder QR code er binnen mag. Verbaasde mij (en haar ook overigens) hoeveel zaken er gewoon ja zeiden en geen controle deden. 8)7

Daar zit wat mij betreft ook het probleem, je kunt maatregelen verzinnen tot je ons weegt, maar als er moedwillig niet aan meegewerkt word dan gaat het allemaal niet helpen. Maar vervolgens wel de regering de schuld geven...

Ik moest wel beetje lachen om een Nederlander die een hotel heeft in Oostenrijk en hem gevraagd werd wat hij vond van de ingevoerde 2G regels daar. Tja, was even lastig, maar vond het geen groot probleem en op de vraag dat er zoveel ophef was in NL over de maatregelen zei hij: Oostenrijkers hebben respect voor gezag, dus worden de maatregelen vaak beter nageleefd, dat is iets wat in NL soms ver te zoeken is.

Mijn broer in Denemarken zei ook al zoiets, de Denen maken er ook niet een groot probleem van.

• mvrhrln
RodeStabilo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:59:
[...]

Ik begrijp niet dat als wij dit hier kunnen concluderen dat ze dat in het Torentje toch ook kunnen? Dan vraag ik me af wat zij anders meewegen dan wij.
(toekomstige) Stemmen.

• Lycaon
SambalBij schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:00:
[...]

Inderdaad de grootste de thuissituatie, gevolgd door de scholen en pas een heel stuk later de horeca.
Dus precies hoe gaan vanavond wel de horeca beperkt worden maar niet de scholen?!
Misschien omdat het krijgen van onderwijs een fractie belangrijker is dan het nuttigen van ‘n pilsje?

• mvrhrln
[...]
Omdat mensen best zonder drankje/uit etentje kunnen, maar wij de schade van scholing willen beperken, denk ik ? Ik ben trouwens zelf fervent kroegganger, vind het ook niet leuk, maar wat moet dat moet ....

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02 13:32
[...]

1 gezinslid gaat naar horeca. Raakt besmet. Keert huiswaarts, 3 andere familieleden besmet.

BCO:
25% besmet in horeca
75% besmet in thuissituatie.

Het gezin elkaar niet meer laten ontmoeten is nogal lastig. Dus zorg je dat de besmetting niet in het gezin terecht komt.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier bekenden die morgen eigenlijk een groot feest organiseerden in een club in de stad. Zouden 500+ man op afkomen, maar dat hebben ze nu i.v.m. de verwachte maatregelen verzet naar vandaag (kon blijkbaar qua planning). Ik kan er niet bij en heb ook gezegd jongens is dit nu wel slim. Ik hoop ontzettend dat ze gelijk na de persco de maatregelen in laten gaan, want dit is natuurlijk weer precies wat je niet wil. Ik ben ook klaar met heel veel, ook hoe het kabinet met de pandemie omgaat, maar ondertussen liggen de ziekenhuizen weer vol en neemt de een na de ander ontslag. Zo ver kunnen velen blijkbaar niet doordenken...

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:49
SambalBij schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:56:
[...]

Die staat vrolijk (ongevaccineerd) door te serveren. ;)

- knip -

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:13
In Den Bosch ging carnaval gewoon door en was het volgens mij érg gezellig afgelopen avond/ nacht.
"We gaan het extra hard vieren.''

Neem aan dat dit soort feestjes dan ook niet meer mogen?

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Metalfreak schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:25:
[...]

Als het te koud wordt, gaan ze gewoon met 8 man bij iemand met een eigen appartementje binnen zitten. Daar vinden ze wel weer wat op. Dat deden we vroeger zelf toch ook, ookal was er toen geen Corona? De gastheer hoefde verder niets te regelen, de rest regelde de catering.

Natuurlijk wordt het frisser. Maar om nou te zeggen dat het momenteel koud is.... volgens mij valt dat best mee. Paar biertjes erbij en je merkt er niets van.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

BazzH schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:07:
[...]

Als het te koud wordt, gaan ze gewoon met 8 man bij iemand met een eigen appartementje binnen zitten. Daar vinden ze wel weer wat op. Dat deden we vroeger zelf toch ook, ookal was er toen geen Corona? De gastheer hoefde verder niets te regelen, de rest regelde de catering.

Natuurlijk wordt het frisser. Maar om nou te zeggen dat het momenteel koud is.... volgens mij valt dat best mee. Paar biertjes erbij en je merkt er niets van.
Maar om bij iemand binnen te zitten hoef je niet op dat moment drank te gaan halen. Dat kan ook gewoon gedurende de dag gehaald worden, dus een eindtijd voor de aanschaf van alcohol lost daar helemaal niets mee op.

Je hebt de afgelopen drie nachten de vorst gemist? Ik weet niet of je wel eens bier hebt gedronken met zo'n kou, maar je blijft maar naar de WC rennen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lycaon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:01:
[...]

Misschien omdat het krijgen van onderwijs een fractie belangrijker is dan het nuttigen van ‘n pilsje?
Daarbij moet ook gezegd worden dat bron/contactonderzoek zo weinig opspoort dat de resultaten nou ook niet echt betrouwbaar zijn.

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Dionysiou schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:05:
In Den Bosch ging carnaval gewoon door en was het volgens mij érg gezellig afgelopen avond/ nacht.

[Afbeelding]
Dit had sowieso niet gemogen :(

• JB

JB

Cédric roelt!

Dionysiou schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:05:

[Afbeelding]
Over evenementen lees ik niets. Behalve voetbal.

Jammer ook weer dat carnaval aangegrepen wordt nu :z Overal grote evenementen geweest de laatste tijd...

Mijn boefje is liev!

• Dionysiou
JB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:12:
[...]

Over evenementen lees ik niets. Behalve voetbal.

Jammer ook weer dat carnaval aangegrepen wordt nu :z Overal grote evenementen geweest de laatste tijd...
Los van carnaval of voetbal of een ander evenement. Zulke beelden zijn toch niet uit te leggen als we in een 'light' lockdown zitten?

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Dionysiou schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:15:
[...]

Los van carnaval of voetbal of een ander evenement. Zulke beelden zijn toch niet uit te leggen als we in een lockdown zitten?
Heb ik nieuws gemist? Zitten we al in een lockdown?

• JB

JB

Cédric roelt!

Dionysiou schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:15:
[...]

Los van carnaval of voetbal of een ander evenement. Zulke beelden zijn toch niet uit te leggen als we in een lockdown zitten?
Nee maar daarin zitten we nog niet. Planningtechnisch leuk gevonden om de zwarte piet daarheen te schuiven. Er zijn genoeg andere feesten geweest afgelopen weekend, toen was er zeker nog niets aan de hand :z

Mijn boefje is liev!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
Want? Ze houden zich toch aan de maatregelen? Gevaccineerd, herstelbewijs of laten testen. Volle voetbalstadions hoor je niemand over, maar zodra er ook maar iets van een feestje is, is half Nederland in rep en roer.

• Dionysiou
JB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:16:
[...]

Nee maar daarin zitten we nog niet.
Daarom vraag of ik dit straks wel mag. Rustig aan zeg. 8) :+

• JB

JB

Cédric roelt!

Dionysiou schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:17:
[...]

Daarom vraag of ik dit straks wel mag. Rustig aan zeg. 8) :+
Zie je me schuimbekken? :(:)

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee