TheRicolaa10 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:11:
Dus ik zit als gevaccineerde nu weer 3 weken thuis omdat er een selecte groep is die weigert een prik te halen en de regering die te laat is met boosterprikken bij de oudere generatie. Echt zo klaar met dit reactieve en afwachtende beleid.
Ja want als gevaccineerde heb jij alles goed gedaan en kun je niks meer fout doen? Je kunt ook geen corona krijgen of doorgeven?
Of hebben we gewoon de nadelen van 15 jaar de zorg wegbezuinigen, ook in de recente jaren er niet voor het zorg personeel te zijn, en we zelfs met een zeer hoge vaccinatiegraad van 84% niet het koudere seizoen in kunnen?
Dat Oostenrijk nou problemen ervaart met 64% is nog te begrijpen en hoef je niet naar de zorg te wijzen.
Ik ben ook gevaccineerd maar ik ben wel klaar met dit hele zwart wit gedoe.
Er liggen inmiddels ook genoeg gevaccineerden in het ziekenhuis en dat is stijgende dacht ik begrepen te hebben. Uiteraard ligt een onbeschermde (is anders dan ongevaccineerde) eerder op de IC maar het is genuanceerder.
En al deze regels, die we allemaal vervelend vinden, zijn waardeloos omdat er geen duidelijk oorzaak-gevolg worst gepresenteerd. Dat we dat anderhalf jaar terug niet wisten en wat maatregelen moesten nemen okee, maar nu is het onacceptabel. Besmettingen zullen nog steeds doorgaan op werk, school of bij familie/vrienden onderling.
Ja onbeschermden zorgen zeker voor extra druk op ons veel te kleine zorgsysteem, zeker in recente weken.
Ik zeg onbeschermden want je kunt ook gewoon hersteld zijn van Corona en dus beschermd zijn.
En dan is het dus heel frustrerend dat deze bescherming echt door tijd bewezen moet worden en vaccinatie dekking (die ook gewoon vrolijk afneemt) eigenlijk niet.
Als je vroeg Covid19 hebt gehad dan ben je waarschijnlijk prima beschermd maar kun je niks. Ook al wordt het nu naar een jaar getrokken. Nu pas wordt er (in buitenland) actiever gekeken naar hoe oud de vaccinatie is.
Maar als je nou gewoon hoeveelheid antistoffen zou meten, dan weet je het namelijk echt. Dat kan, alleen krijg je daar geen QR uit.
Zo ken ik mensen met een historie van immuun gerelateerde ziektes, die niet zitten te wachten op vaccinatie ook omdat ze al Covid19 hebben gehad. Maar dan kun je straks dus heel weinig met zo'n 2G regel. Ook al zou je je antistoffen laten meten.
En onderwijs zou wel het laatste moeten zijn wat je zou moeten afsluiten straks met 2G, is wel het laatste wat je moet willen.