• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02 13:32
https://nos.nl/artikel/24...horeca-om-19-00-uur-dicht

Altijd weer dat lekken.... lolz

Dus drie weken extra dingen:

* meer thuiswerken advies
* horeca & niet essentieel om 19.00 dicht
* advies maximaal vier bezoekers thuis
* sportwedstrijden zonder publiek

Ze willen maatregelen wettelijk gaan vastleggen voor langere termijn, zoals anderhalve meter. Maar geen idee waarom ze dat wettelijk willen vastleggen eigenlijk.

2G is er dus nog niet (helemaal?) doorheen? Zouden er wellicht ongevaccineerde demissionaire ministers en OMT leden zijn? :+

[Voor 11% gewijzigd door horizon1978 op 12-11-2021 06:27]

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lees ik het nu goed en mogen evenementen gewoon full flesh doorgaan? Bijvoorbeeld seminars, bedrijfsbijeenkomsten en musicals op school? Je zou toch denken dat hier veel mensen bij elkaar komen. Meer dan dat bezoek bij je thuis.

Slappe maatregelen als de groepsgrootte niet beperkt wordt.

[Voor 11% gewijzigd door XeNeRgY op 12-11-2021 06:34]

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Het wordt benoemd als lekken, maar ik noem het communicatiestrategie ;) . Alles wat mensen horen voor de persconferentie hebben ze al even kunnen wennen, dus is geen verrassing meer tijdens de persconferentie zelf. Geen rauw op het dak verhaal zodra het uit Rutte of de Jonge 's mond komt, want zij vertellen alleen maar wat je al zo goed als wist. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om nog iets bij te schaven op de dag zelf.

[Voor 5% gewijzigd door VERNederlander op 12-11-2021 06:38]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:34
horizon1978 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:25:
https://nos.nl/artikel/24...horeca-om-19-00-uur-dicht

Altijd weer dat lekken.... lolz

* meer thuiswerken advies
* advies maximaal vier bezoekers thuis
* sportwedstrijden zonder publiek

Ze willen maatregelen wettelijk gaan vastleggen voor langere termijn, zoals anderhalve meter. Maar geen idee waarom ze dat wettelijk willen vastleggen eigenlijk.

2G is er dus nog niet (helemaal?) doorheen? Zouden er wellicht ongevaccineerde demissionaire ministers en OMT leden zijn? :+
Dus over 3 weken kunnen we weer een persconferentie verwachten waarbij wordt aangegeven dat het er niet goed voor staat, dat mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid nemen en dat er strengere maatregelen moeten worden genomen?

Toppp

Ben benieuwd of de beleidsmakers dat nou echt gepland doen, of dat ze serieus denken dat dit de oplossing is. Ergens neem ik aan dat dit allemaal volgens een wel uitgedacht script gaat, tegelijkertijd begin ik de laatste tijd toch ook te twijfelen..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat denken ze te winnen met niet-essentiële winkels om 19.00 uur dicht?

Ik kan al die andere wel redelijk begrijpen, maar is na 19:00 de Action, Primark, Gamemania en de naaiatelier van tante Truus verplicht dicht echt een winst? Meestal zijn ze al dicht na 18:00 uur, behalve in de grotere steden.

Volgens mij frustreer je daar alleen maar mee. Bij Gamemedia & Tante Truus staan nou, voor zover ik mij kan voorstellen en uitgezonderd nieuwe releases van een game of naaimachine, geen dikke rijen.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:55
Vorkie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:00:
Wat denken ze te winnen met niet-essentiële winkels om 19.00 uur dicht?

Ik kan al die andere wel redelijk begrijpen, maar is na 19:00 de Action, Primark, Gamemania en de naaiatelier van tante Truus verplicht dicht echt een winst? Meestal zijn ze al dicht na 18:00 uur, behalve in de grotere steden.

Volgens mij frustreer je daar alleen maar mee. Bij Gamemedia & Tante Truus staan nou, voor zover ik mij kan voorstellen en uitgezonderd nieuwe releases van een game of naaimachine, geen dikke rijen.
Enige wat je zou moeten voorkomen is dat mensen een avondje gaan shoppen voor de lol omdat er geen andere uitgaansgelegenheden zijn

Freelance Drupal developer

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:18
President schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:55:
[...]

Dus over 3 weken kunnen we weer een persconferentie verwachten waarbij wordt aangegeven dat het er niet goed voor staat, dat mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid nemen en dat er strengere maatregelen moeten worden genomen?

Toppp

Ben benieuwd of de beleidsmakers dat nou echt gepland doen, of dat ze serieus denken dat dit de oplossing is. Ergens neem ik aan dat dit allemaal volgens een wel uitgedacht script gaat, tegelijkertijd begin ik de laatste tijd toch ook te twijfelen..
Ik begin langzaam aan ook naar dit te neigen en ik ben toch redelijk positief geweest door de hele corona periode en alles gesteund.

We zijn gewoon geen steek verder dan twee jaar terug qua maatregelen. Weer even drie weken dicht en dan erna weer een verlenging als dat niet goed gaat dan ‘hebben we een eenzame kerst’ en dan gaat alles weer open tot ergens in de zomer.

Irritante cyclus ik hoop dat het kabinet in welke vorm dan ook komt met een licht aan het einde van de tunnel en een strikt plan om dit alles is te boven te komen

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TimDJ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:03:
[...]

Enige wat je zou moeten voorkomen is dat mensen een avondje gaan shoppen voor de lol omdat er geen andere uitgaansgelegenheden zijn
Oké daar heb je een valide punt, was nog vroeg, toch vraag ik mij het alsnog af, de meeste zijn al dicht om 18:00 =)

Wel sneu weer voor de speelgoed & parfumwinkels, zo vlak voor de feestdagen.

Het voelt wel weer als pappen en nathouden trouwens, alle landen om ons heen kom je zonder digital certificaat geen pretpark in, hier moet er weer wet voor geschreven worden.

Movie Park Germany:

Disneyland, Pass Sainitaire.

België:

[Voor 51% gewijzigd door Vorkie op 12-11-2021 07:10]

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:19
Dus ik zit als gevaccineerde nu weer 3 weken thuis omdat er een selecte groep is die weigert een prik te halen en de regering die te laat is met boosterprikken bij de oudere generatie. Echt zo klaar met dit reactieve en afwachtende beleid.

[Voor 3% gewijzigd door TheRicolaa10 op 12-11-2021 08:11]

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43

HellBeast

Oh My GoT!

Zou de sportwedstrijden zonder publiek alleen gelden voor de professionele sport? Kan nog nergens vinden of er onderscheid gemaakt gaat worden tussen de professionele en de amateursport.

Beauty is in the eye of the beerholder

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:29

FreakNL

Well do ya punk?

Zijn sportwedstrijden nu als enige de l*l?

Ik snap de maatregel namelijk wel maar dan moet wel alles waar veel mensen bij elkaar komen een halt toegeroepen worden…

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou... Hoe zei De Jonge het ook alweer?

Als je denkt dat het tegenvalt, valt het toch nog tegen...?

Als dit het daadwerkelijk wordt gaat het echt geen deuk in een pakje boter slaan. En kunnen we er wel vast drie maanden aan vast plakken.

Flikker gewoon echt alles drie weken dicht. Winkels, horeca, scholen, alles. Dan maak je waarschijnlijk een goede kans. Dit gaat nergens over.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Durf er een goede fles wijn op in te zetten dat de situatie over drie weken dusdanig is dat de horeca en winkels na 19u dicht blijven.

We worden weer een maandenlange lockdown ingerommeld, denken ze werkelijk dat al die gevaccineerden zich nog aan een maximaal aantal bezoekers gaan houden als tegelijkertijd de bioscopen en cultuursector met volle zalen door mogen gaan?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:35
FreakNL schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:17:
Zijn sportwedstrijden nu als enige de l*l?

Ik snap de maatregel namelijk wel maar dan moet wel alles waar veel mensen bij elkaar komen een halt toegeroepen worden…
Zoals ik het begrijp komt er een max groepsgrootte. Afhankelijk daarvan is het wel/niet nuttig voor de cultuursector om open te blijven. Stadions en evenementen zullen niet open gaan voor bv 200 mensen.

Edit

Maar soms geven ze wel expliciet aan wat wel/niet dicht moet. Dus het kan zijn dat ze theaters niet noemen maar dat die het moeten doen met een max aantal.

[Voor 14% gewijzigd door Plenkske op 12-11-2021 07:25]

• TimDJ
  • Laatst online: 22:55
Theebag schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:13:
Zou me niet verbazen als er alsnog na dit “lek” 2G voor de horeca wordt geroepen. Omzetverlies zal minder zijn dan met alles na 19.00 dicht…
Misschien is 2g wel de oplossing voor locaties waar je kan zitten en 1g of 2g+ voor concerten festivals en clubs.

Freelance Drupal developer

• hoevenpe
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:17:
Flikker gewoon echt alles drie weken dicht. Winkels, horeca, scholen, alles. Dan maak je waarschijnlijk een goede kans. Dit gaat nergens over.
Denk dat ze over cijfers beschikken waaruit blijkt dat draagvlak voor hardere algemene maatregelen voor iedereen ontbreekt.

Je kunt als overheid handhaven op excessen maar als een groot deel van de 'brave burgers' zich bij het #wijdoennietmeermee kamp voegt sta je als regering voor schut en met lege handen.

De derde helft vanavond als laatste borrel van 2021, dat worden een paar extra pitchers om 23u58... :)

• FreakNL
  • Laatst online: 15:29

FreakNL

Well do ya punk?

Wat maakt het uit dat je voor schut staat?

“We” hebben misschien even niks te willen…

[Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 12-11-2021 07:31]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:26:
[...]

Denk dat ze over cijfers beschikken waaruit blijkt dat draagvlak voor hardere algemene maatregelen voor iedereen ontbreekt.

Je kunt als overheid handhaven op excessen maar als een groot deel van de 'brave burgers' zich bij het #wijdoennietmeermee kamp voegt sta je als regering voor schut en met lege handen.

De derde helft vanavond als laatste borrel van 2021, dat worden een paar extra pitchers om 23u58... :)
Das het mooie van algehele sluiting. Dat maakt het handhaven ineens een stuk makkelijker dan dit gerommel.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:35
TimDJ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:24:
[...]

Misschien is 2g wel de oplossing voor locaties waar je kan zitten en 1g of 2g+ voor concerten festivals en clubs.
Ja, want Duitsland doet het ook zo fantastisch met 2G, record na record...............

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:47

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

FreakNL schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:31:
Wat maakt het uit dat je voor schut staat?

“We” hebben misschien even niks te willen…
Met het belabberde covid19 beleid en de andere politieke dramatjes van 2021 staan ze toch al redelijk in hun hemd.

"Oooh Jeroen!"

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

arbraxas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:34:
[...]

Ja, want Duitsland doet het ook zo fantastisch met 2G, record na record...............
Dat zegt niks over of het effectiever is dan 3G.

• hoevenpe
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:32:
Das het mooie van algehele sluiting. Dat maakt het handhaven ineens een stuk makkelijker dan dit gerommel.
En toen klapte de formatie en kwamen er nieuwe verkiezingen. Wat denk je dat er dan gebeurd, welke partijen profiteren van een harde sluiting en lockdown zonder draagvlak?

Dit draadje is echt niet maatgevend, de bereidheid tot offers is onder gevaccinneerden veel kleiner dan vorig jaar. Rutte en Hugo zitten klem en ze weten het.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:48
Duitsland had 2 weken terug nog weinig 2G. Pas de laatste week c.q. dagen komt het pas volop op. Te vroeg voor conclusie's.

En ik las ergens dat je makkelijk kan controleren. Veel mensen gaan nu straks geheime feestjes houden. En daar controleren ze niet zo snel tenzij het echt veel overlast geeft. Er zullen wel weer de bekende bos- en viaductfeestjes gaan geven.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:32
[...]

En ook daar is een grote groep niet gevaccineerd. En zolang je niet alle niet gevaccineerde kan weigeren 1 meter buiten hun huis te zetten zal dat blijven gebeuren. Hogere vaccinatie graad is de enige oplossing. Maar dan zien de vaccine weigeraars niet.

En ja na herstel zal je vanzelf weer je QR moeten inleveren. Tenzij je 1 prikje neemt. En ook zal er uiteindelijk op een vaccine QR code een houdbaarheidsdatum moeten komen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• hoevenpe
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:38:
En een halve lockdown tot april gaat wel draagvlak creëren?

Draadje is zeker niet maatgevend, maar dit is Penny wise, pound foolish.
Dat het niet (genoeg) gaat werken ben ik met je eens, maar alles dicht voor iedereen zie ik gewoon niet gebeuren.

Dan krijg je zo'n boosheid onder de gevaccineerde meerderheid dat er politieke ongelukken gebeuren, zeker als strikt 2G in horeca, winkels, werk, zorg en onderwijs nog op tafel ligt.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

XeNeRgY schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:27:
Lees ik het nu goed en mogen evenementen gewoon full flesh doorgaan? Bijvoorbeeld seminars, bedrijfsbijeenkomsten en musicals op school? Je zou toch denken dat hier veel mensen bij elkaar komen. Meer dan dat bezoek bij je thuis.

Slappe maatregelen als de groepsgrootte niet beperkt wordt.
Het klinkt eerlijk gezegd alsof ze een nieuwe avondklok gaan aankondigen die voor de verwarring maar eventjes lekker "lockdown" wordt genoemd (wat het helemaal niet is).

Alsof de ex-regering Rutte niet al genoeg tweespalt heeft geschapen met allerlei debiele retoriek waarin de schuld altijd buiten hun eigen zwalkende beleid wordt gelegd...moet er nou echt zonodig ook nog even twijfel worden gezaaid over wat termen betekenen?:/

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
[...]

Dit topic gaat wat hard, maar dat is gisteren al een paar keer weerlegd. Sterker nog, de regio's waar men wél 2G heeft toegepast, en die zijn duidelijk in de minderheid, zijn nu niet de regio's die verantwoordelijk zijn voor de sterke groei.

Wederom, goed argument, maar voor het verkeerde betoog.
Mfpower schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:37:
Wie nu nog beweert dat polarisatie niet optreedt moet wel echt van goede huize komen. Ik maak me daar (in elk geval op lange termijn)meer zorgen over dan over de zorgdruk (en over die zorgdruk maak ik me heel veel zorgen).

Op m’n werk, familie, vrienden, hier, overal staat alles op spanning.
Eén van de eerste berichten na de lockdown van dit draadje gisteren, maar ik wilde hem toch nog even posten.

Een gemeenschappelijke vijand zorgt in de regel voor goede vrienden en als er iets is waar iedereen het over eens kan zijn, is het wel dat het beleid keer op keer faalt, zowel in keuzes als in uitwerking. De gesprekken in het echte leven met critici en gelovigen in hogere machten en complotten zijn een stuk genuanceerder zodra je de common ground hebt gevonden. Het probleem is dat je wel eerst door een woud van onzin, stromannen en gedebunkte "feiten" moet ploegen om er te komen. Dat is best vermoeiend en daar is niet altijd het geduld voor.

Wat dat betreft was dit draadje daar gisteravond ook wel een goed voorbeeld van. Emoties en frustraties zijn in de regel niet de meest constructieve manieren om tot inzicht en oplossingen te komen. We zijn het hier ook niet altijd met elkaar eens, maar met argumenten valt er hier nog altijd veel te leren en te nuanceren.

Fijne vrijdag allen, bijna weekend :)

[Voor 58% gewijzigd door Cid Highwind op 12-11-2021 07:48]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Winkels dicht om 19:00, ik kan er alleen maar als reden bij verzinnen dat dat is om mensen te stimuleren thuis te werken. Gooi de winkels dan ook in het weekend dicht, zullen de werkgevers helemaal leuk vinden.

alles kan off-topic

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:47
Godmiljaar, wat een gezeik weer met die lockdown... :(
Die 2G vind ik alleen maar goed, zo blijf je wel mensen stimuleren om een vaccinatie te halen.

Maar hoe zit het eigenlijk met de sportscholen deze lockdown? Ik heb er tot op heden nog niets over gevonden of die open mogen blijven of ook weer dicht moeten?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:38
Zucht, daar gaan we weer.

Wedden dat het niet bij deze korte lockdown blijft? Dat wordt de hele winter binnen zitten.

• arbraxas
Inderdaad, beperkingen en lockdowns zijn prima. Zolang ze maar niet voor mij gelden.
De gedachtengang van een groot deel van de gevaccineerden. Daarom komt er ook gewoon een houdbaarheidsdatum op je prik, zodat je automatisch weer aan de andere kant van de streep komt te staan.
De coronapas, het perfecte pressiemiddel. Nu wachten waar ze hem nog verder voor gaan gebruiken.
Want dat zo kort mogelijk zijn ze ook voor de camera al vanaf gestapt. Er word nu al openlijk gesproken over de lange termijn planning.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:46
Dus ik mag overdag niet naar mijn werk maar wel in de avond naar een evenement

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:46
FabianGTI schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:52:
Godmiljaar, wat een gezeik weer met die lockdown... :(
Die 2G vind ik alleen maar goed, zo blijf je wel mensen stimuleren om een vaccinatie te halen.

Maar hoe zit het eigenlijk met de sportscholen deze lockdown? Ik heb er tot op heden nog niets over gevonden of die open mogen blijven of ook weer dicht moeten?
Stimuleren doe je met de huidige 3G-pas. Elke dag testen is (lijkt mij) niet bepaald een pretje.
Het nemen van een vaccin zorgt ervoor dat je dit niet meer hoeft te doen.

Een 2G-pas introduceert m.i. dwang. Zeker wanneer dezelfde pas óók wordt ingevoerd voor het hoger onderwijs en voor niet-essentiële winkels.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:15
[...]

En een halve lockdown tot april en een decembermaand die in het water valt gaat wel draagvlak creëren?

Draadje is zeker niet maatgevend, maar dit is Penny wise, pound foolish.

Begin me overigens echt enorm zorgen te maken over de bevalling van m'n vrouw in januari :/
Mensen zijn net varkens. Hoe harder je ze probeert te duwen, des te harder ze op de rem gaan staan.
Ik heb begrip voor beide kampen. Maar de pro vaxxers zijn wel aan het doorslaan met hun gedachten en reageren relatief fel discussies.

[Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 12-11-2021 08:05]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

backupdevice schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:58:
Dus ik mag overdag niet naar mijn werk maar wel in de avond naar een evenement
Je mag wel naar je werk, dit is een advies zonder sancties of handhaving. Zoals vrijwel alles waar de overheid mee komt, we zijn namelijk super goed beschermd in de wet tegen elke maatregel die ons zou beperken in elkaar besmetten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Anoniem: 1641394
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Hoop dat 2G erdoorheen komt. Vrijheid van religie is mooi maar andermans vrijheid heeft aardig wat vrijheden van mij afgenomen. Wij zijn alweer afspraken aan het afbellen. 2G is de eerste maatregel die alleen ongevaccineerde echt treft en ik kan er niet rouwig om zijn.

• arbraxas
IJzerlijm schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:04:
[...]

Je mag wel naar je werk, dit is een advies zonder sancties of handhaving. Zoals vrijwel alles waar de overheid mee komt, we zijn namelijk super goed beschermd in de wet tegen elke maatregel die ons zou beperken in elkaar besmetten.
Ja, we pretenderen namelijk een vrij land te zijn. Keuzes en consequenties. Dat geldt voor meer als wel of niet prikken.

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:53
Morpheusk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:00:
[...]

Mensen zijn net varkens. Hoe harder je ze probeert te duwen, des te harder ze op de rem gaan staan.
Ik heb begrip voor beide kampen. Maar de pro vaxxers zijn wel aan het doorslaan.
Hoezo doorslaan? Hoe je het ook wendt of keert, door een relatief kleine groep (10-15%?) van de bevolking zitten we nog steeds in deze ellende, gaan we weer een semi-lockdown in, staat de zorg het water aan de lippen en is er geen uitzicht op beter. Want de vaccinatiegraad stijgt niet meer. Hoe langer dat duurt, hoe gefrustreerder de rest van het land raakt op die kleine groep.

Ik snap het volkomen, alles weer in het slot voor een groep die weigert te prikken. Maar ondertussen wel drank, drugs, fastfood etc naar binnen schuift zonder daarbij te zeuren over ‘weten wat erin zit’. Het is allemaal zo krom als een hoepel, maar de consequenties van (met name) hun eigenwijsheid zijn gigantisch.

• Slarno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Eerlijk, ik ben er volledig klaar mee. Ik heb m'n steentje bijgedragen door me te laten vaccineren en vind het echt heel erg dat we nu actief mensen gaan uitsluiten van de maatschappij. Dat kan echt nooit de bedoeling zijn.

De overheid faalt keer op keer met het beleid en schuift de schuld in de schoenen van de bevolking. Want 'wij' houden ons niet aan de maatregelen volgens hen. In plaats van dat ze zelf eens verantwoordelijkheid nemen en zorgen voor structurele oplossingen. Er is nog steeds geen extra geld voor structurele capaciteit in de zorg terwijl al lange tijd duidelijk is dat het virus niet zomaar weg is en die capaciteit nodig gaat zijn in de toekomst.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ik heb begrip voor beide kampen. Maar de pro vaxxers zijn wel aan het doorslaan met hun gedachten en reageren relatief fel discussies.
En toch zijn er weinig varkens die de slachtbank weten te ontlopen.

Ik ben gevaccineerd. Vind het totaal onacceptabel om niet te vaccineren, maar ben wel voor een veel verder gaande lockdown.

Dat heeft niks met vaccinatiedwang te maken, maar met het uit de situatie proberen te komen waar we nu in zitten.

Die vaccinatiedwang pakken daarna wel weer op.

• arbraxas
PrinsPils schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:09:
[...]

Hoezo doorslaan? Hoe je het ook wendt of keert, door een relatief kleine groep (10-15%?) van de bevolking zitten we nog steeds in deze ellende, gaan we weer een semi-lockdown in, staat de zorg het water aan de lippen en is er geen uitzicht op beter. Want de vaccinatiegraad stijgt niet meer. Hoe langer dat duurt, hoe gefrustreerder de rest van het land raakt op die kleine groep.

Ik snap het volkomen, alles weer in het slot voor een groep die weigert te prikken. Maar ondertussen wel drank, drugs, fastfood etc naar binnen schuift zonder daarbij te zeuren over ‘weten wat erin zit’. Het is allemaal zo krom als een hoepel, maar de consequenties van (met name) hun eigenwijsheid zijn gigantisch.
Dat geldt voor heel Nederland, alsof de gevaccineerde niet gewoon drank en drugs en vette hap naar binnen werkt. Zie de fotos van carnaval gisteren. En ja, dat heeft ook een enorme impact op de gezondheidszorg.

Helaas een premium, maar de kop lijkt me helder:
https://www.telegraaf.nl/...-korter-op-mijn-ic-liggen

• hoevenpe
  • Nu online
Wel boeiend om in deze draadjes de 24-uurs variant van de Five Stages of Grief in actie te zien. De meeste mensen zitten nu bij 'Anger' en 'Bargaining', over een paar dagen zitten we na 19u allemaal braaf mokkend alleen thuis op de bank... :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Mensen Nederlanders zijn net varkens. Hoe harder je ze probeert te duwen, des te harder ze op de rem gaan staan.
Gezien de vaccinatiegraad in bijv Portugal en Spanje geldt dat niet voor alle mensen ;)

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Interesting, dus zoals we gisteren zagen in Den Bosch met die carneval-shizzle is geen probleem (volle straten en kroegen overdag) alleen er is een eind-tijd van 1900. Vervolgens zijn de restaurants weer eens de sjaak omdat bijna niemand nu meer gaat uiteten.

Wat een halve (en ook niet logische) maatregelen weer zeg.

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:53
arbraxas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:12:
[...]

Dat geldt voor heel Nederland, alsof de gevaccineerde niet gewoon drank en drugs en vette hap naar binnen werkt. Zie de fotos van carnaval gisteren. En ja, dat heeft ook een enorme impact op de gezondheidszorg.

Helaas een premium, maar de kop lijkt me helder:
https://www.telegraaf.nl/...-korter-op-mijn-ic-liggen
Ik heb het meer over het argument dat ze gebruiken: ik weet niet wat erin zit en wat de gevolgen op lange termijn zijn.

Terwijl men zonder problemen van alles naar binnen stouwt of als men op vakantie gaat niet eens weet wat er geprikt wordt als je naar Thailand gaat. Je doet het gewoon. Maar nu opeens krijg je deze argumenten.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Anoniem: 1641394 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:07:
Hoop dat 2G erdoorheen komt. Vrijheid van religie is mooi maar andermans vrijheid heeft aardig wat vrijheden van mij afgenomen. Wij zijn alweer afspraken aan het afbellen. 2G is de eerste maatregel die alleen ongevaccineerde echt treft en ik kan er niet rouwig om zijn.
Wat is de link tussen 2G en een opmerking over de vrijheid van godsdienst? Als ze scannen bij de kerkdeur is het wel goed voor jou?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08
psy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:15:
[...]

Waarom worden we als burger behandeld als kleuters vraag ik me telkens af.
Omdat een flink deel zich ook zo gedraagt...

• anandus
  • Niet online
PrinsPils schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:15:
[...]

Ik heb het meer over het argument dat ze gebruiken: ik weet niet wat erin zit en wat de gevolgen op lange termijn zijn.

Terwijl men zonder problemen van alles naar binnen stouwt of als men op vakantie gaat niet eens weet wat er geprikt wordt als je naar Thailand gaat. Je doet het gewoon. Maar nu opeens krijg je deze argumenten.
offtopic:
Er zit een groter gevaar in: Namelijk dat mensen denken dat vaccinaties in het algemeen slecht zijn en bijvoorbeeld hun kinderen niet meer in gaan enten, etc. Met uitbraken van polio, mazelen, etc als gevolg.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Jorizzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:17:
[...]

Omdat een flink deel zich ook zo gedraagt...
Touché _/-\o_

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• arbraxas
PrinsPils schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:15:
[...]

Geldt ook voor de de gevaccineerde kant:
Ik ben geprikt en dus geen belasting meer voor de gezondheidszorg.

• anandus
  • Niet online
RodeStabilo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:17:
[...]

Wat is de link tussen 2G en een opmerking over de vrijheid van godsdienst? Als ze scannen bij de kerkdeur is het wel goed voor jou?
Ik denk dat-ie doelt op het feit dat een deel van de mensen die zich niet vaccineren dit doen uit religieuze overtuiging (Staphorst, etc)

• Lycaon
PrinsPils schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:09:
[...]

Aan de andere kant....

Aanvankelijk zou een vaccinatiegraad van 75% onder 18+'ers voldoende zijn. Later werd dit, i.v.m. ontstaan Delta-variant, verhoogd naar 80-, 85- en 90%. Je zou dus ook voorzichtig kunnen stellen dat de effectiviteit van het vaccin (of 'n vaccin) láger is dan oorspronkelijk werd gedacht gehoopt.
Iets valt in ieder geval tegen, want de vaccinatiegraad op dit moment is hoger dan de vaccinatiebereidheid van een jaar geleden.

Ik snap je frustratie, maar ik vind het een beetje goedkoop om de volledige schuld in de schoenen te schuiven van mensen die ervoor kiezen om zich, om wat voor reden dan ook, niet te laten vaccineren.
Voorgangers van deze "zondebok" waren o.a. de jongeren.

Op dit moment wordt 50-70 procent* van de ziekenhuisbezetting ingenomen door niet-gevaccineerde personen. Kijk je naar de situatie van één jaar geleden (0% gevaccineerd), staan we er aanzienlijk beter voor. Ons grootste probleem is en blijft dus een chronisch capaciteitstekort.

* Ik ben mij er van bewust dat niet-gevaccineerde mensen, afgezet tegen absolute getallen, oververtegenwoordig zijn in deze cijfers.

[Voor 5% gewijzigd door Lycaon op 12-11-2021 08:24]

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Ik zou wel eens een Europees gecoordineerde 2 weekse full lockdown willen zien. Heel Europa, alles plat, alleen essentiele banen en levensmiddelen. Dan geef je een echte klap op dat virus. In de tussentijd vol opschalen naar boostershots voor iedereen met Janssen en Astra en het creeeren van een militair covid noodhospitaal.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:09

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

psy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:15:
[...]

Waarom worden we als burger behandeld als kleuters vraag ik me telkens af.
Is een groot deel dat dan niet?

"Ik heb het enorme offer gebracht een prikje te nemen, nu moet het maar eens klaar zijn"

"De overheid had in anderhalf jaar maar even een shitload aan IC-verpleegkundigen moeten opleiden, dus nu is het hun schuld, en doe ik niets meer"

"Vaccineren werkt niet, want er liggen ook gevaccineerde mensen in het ziekenhuis"

Met dit soort argumenten zou de overheid de meesten niet als kleuter, maar als peuter mogen behandelen. Allemaal de wijsheid in pacht, maar in realiteit komt het erop neer dat ze gewoon niks willen offeren, en ver genoeg van de zorg staan om daar weinig om te geven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Bananenplant
  • Laatst online: 21:13
FabianGTI schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:52:
Ik denk maar zo: dat was dan vast al gelekt. Ik hoop idd dat ze daar van afblijven :/ .

Signal. Speak freely

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:10
We zijn van het vooruitzicht dat bij de persconferentie van begin november alles eraf zou gaan naar letterlijk nieuwe records gegaan.

Dit wil toch al genoeg zeggen dat “ze” totaal geen idee hebben hoe dit aan te pakken en wat de vooruitzichten zijn.

Dramatisch beleid, schuld van wintersporters naar vakantie gaande jeugd naar dansen met Jansen naar de ongevaccineerde.

Van prik 1 naar 2 naar 3 en waarschijnlijk naar 2 per jaar?

Van niet prikken na herstel naar wel prikken.
Ik begrijp heel goed dat dit alles niet echt zorgt voor vertrouwen. Ook niet bij mensen die geen prik willen om welke reden dan ook.

Van we zijn er vanaf bij vaccinatiegraad van 70% naar we moeten minimaal 97% hebben!

Je wordt er bijna Wappie van.

[Voor 6% gewijzigd door BekSide op 12-11-2021 08:24]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:48
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:13:
over een paar dagen zitten we na 19u allemaal braaf mokkend alleen thuis op de bank... :)
dat doe ik mijn hele leven al weleens waar niet alleen maar toch :/

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Als je denkt dat het tegenvalt, valt het toch nog tegen...?

Als dit het daadwerkelijk wordt gaat het echt geen deuk in een pakje boter slaan. En kunnen we er wel vast drie maanden aan vast plakken.

Het enige lichtpuntje is dat er misschien meer duidelijkheid komt over de rol van de horeca.
[...]

Begin me overigens echt enorm zorgen te maken over de bevalling van m'n vrouw in januari :/
Mijn Haagse bronnen melden me dat die sowieso doorgaat, waarschijnlijk wel zonder publiek.

• RodeStabilo
  • Niet online
Anoniem: 1641394 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:24:
[...]

Nee als ze het advies van de paus opvolgen en zich laten prikken.

Grote hoeveelheid gelovigen die menen dat vaccins niet mogen van de almachtige god die de mensen geschapen heeft die het vaccin uitgevonden heeft. Dat is een aardig grote groep van de ongevaccineerde, en samen met de wappies zijn die verantwoordelijk voor een groot gedeelte van de shit waar we in zitten. Een groter gedeelte dan de groep groot is.
Lees je wat beter in zou ik zeggen. Dit lijkt meer op een persoonlijke frustratie.

Allereerst luistert iemand in de bible belt waarschijnlijk niet naar de paus. Verder denk ik dat de vaccinatiegraad onder katholieken niet beter of slechter is dan ergens anders in de religieuze hoek (of misschien wel landelijk), maar dat is even een aanname.

• RodeStabilo
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:25:
Mijn Haagse bronnen melden me dat die sowieso doorgaat, waarschijnlijk wel zonder publiek.
Ik wil deze reactie graag nomineren voor "Beste reply van 2021". _O-

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08
DR!5EQ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:20:
[...]

Hebben we het dan over mensen die de maatregelen niet volgen en/of over mensen die ervoor gekozen hebben om zich niet te laten vaccineren?
Vooral dat eerste. En dan vooral de vocaal zeer aanwezige minderheid van stampvoetende, "de overheid zegt A dus ik geloof en doe B, haha nou heb ik ze mooi te pakken" figuren.
Wie zich niet laat vaccineren, maar zich wel aan de maatregelen houdt kan nog op sympathie rekenen van mijn kant. Ik snap de keuze niet, maar je hebt hem gekregen, dus mag je hem ook maken. Als je de consequenties van die keuze dan accepteert: prima.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
IJzerlijm schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:22:
[...]

Boosters met het vaccin waar iedereen mee is gestopt ? Dat gaat juist nog veel meer weerstand opleveren.

Om nog maar te zwijgen over het 'militair covid noodhospitaal' dat volledig voorbijgaat aan de intensive van intensive care die je niet op een veldbed in een hal met een paar uitzendkrachten kan geven.
de booster is met pfizer. Militairen hebben ook een IC plus dit is eenduidige noodzorg waarvoor je sneller mensen zou kunnen inzetten

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

arbraxas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:07:
[...]

Ja, we pretenderen namelijk een vrij land te zijn. Keuzes en consequenties. Dat geldt voor meer als wel of niet prikken.
Je vrijheid stopt waar je anderen beperkt in hun vrijheid.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RodeStabilo
  • Niet online
Anoniem: 1641394 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:30:
Alle gelovigen moeten zich gewoon laten prikken.
Dat doet het gros ook gewoon. Alleen jij leest alleen van de excessen in de Bible Belt in de Telegraaf en baseert daar je mening op.

Hier ga ik het verder bij laten over dit onderwerp overigens, tenzij je met feiten komt die aantonen dat je gelijk hebt

[Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 12-11-2021 08:32]

• arbraxas
Marzman schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:28:
[...]

Niet om lullig te doen, maar wie beperkt nu wie? Laat even de pas zien en de wetgeving waar ongevaccineerden de gevacineerden ergens in beperken...............

Die keuzes en beslissingen liggen echt in Den Haag.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tk55 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:31:
[...]

Maar iedereen vindt dat zij het juiste doen. De gevaccineerden zeggen “ik ben toch geprikt”, de ongevaccineerden zeggen “het vaccin is gevaarlijk, dus niet prikken is het juiste!” En ga zo maar door.
Misschien als je 18 bent dat het niet eens zo'n vreemde gedachte is. Het virus is dan relatief ongevaarlijk voor je en het vaccin is nog vrij nieuw.

Maar vaak zijn de ongevacineerden een stuk ouder en dan gaat die logica al niet op :p

/▌

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

Mijn gok is dat het probleem is dat ze hebben gezegd "geen lockdowns meer" en "geen avondklokken meer", dus in plaats daarvan komt er een (waarschijnlijk grotendeels nutteloze) avondklockdown, die ze vervolgens expres aanduiden met de verkeerde term zodat Mark Rutte niet hoeft toe te geven dat er een maatregel komt waarvan hij had gezegd dat ze niet meer zou komen. Immers, een avondklok die je lockdown noemt is geen lockdown in de klassieke betekenis, en ook geen avondklok aangezien het iets anders wordt genoemd 8)7.

Misschien dat ze, als ze toch bezig zijn, "thuiswerken" kunnen hernoemen naar "toegangsbeleid" en "geen verantwoordelijkheid nemen" naar "het nieuwe bestuur". Oh wacht, die laatste was dat defacto al... :+

• Marzman
  • Niet online

Marzman

arbraxas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:33:
[...]

Niet om lullig te doen, maar wie beperkt nu wie? Laat even de pas zien en de wetgeving waar ongevaccineerden de gevacineerden ergens in beperken...............

Die keuzes en beslissingen liggen echt in Den Haag.
Je hebt geen vrijheid om andere mensen ziek te maken.

Er is ook vrijheid van geloof, maar geen vrijheid om andere mensen je geloof op te dringen.

/▌

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Als de sportschool dichtgaat kun je buiten sporten.
Als de bioscoop dichtgaat kun je op netflix een film kijken.
Als een restaurant dichtgaat kun je afhalen of naar de supermarkt.
Als er een avondklok is, kun je nog altijd in de andere uren naar buiten.
Als het theater dichtgaat kun je nog altijd naar de persconferenties van Mark Rutte en Hugo de Jonge kijken.

Vrijheid stopt niet en absolute vrijheid bestaat niet. Het is alleen even omdenken. Voor sommige mensen lijkt dat moeilijk.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

Als je denkt dat het tegenvalt, valt het toch nog tegen...? (…)
Bijna, nog even oefenen. Dit was de zin waar je op doelt denk ik:
(…) En zelfs als je denkt: het gaat vast sneller dan ik denk, gaat het toch nog sneller dan je denkt. (…)
Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, persconferentie 20 januari 2021

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Amphiebietje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:33:
Mijn gok is dat het probleem is dat ze hebben gezegd "geen lockdowns meer" en "geen avondklokken meer", dus in plaats daarvan komt er een (waarschijnlijk grotendeels nutteloze) avondklockdown, die ze vervolgens expres aanduiden met de verkeerde term zodat Mark Rutte niet hoeft toe te geven dat er een maatregel komt waarvan hij had gezegd dat ze niet meer zou komen. Immers, een avondklok die je lockdown noemt is geen lockdown in de klassieke betekenis, en ook geen avondklok aangezien het iets anders wordt genoemd 8)7.
Volgens mij gingen er al een hoop verbaasde reacties op toen het kabinet bijna alle maatregelen losliet. Het ging toen zeker goed, maar het was vrij abrupt. Je zag in juli met ‘dansen met Jansen’ al wat dat deed met de besmettingen.

Je ziet gewoon dat het kabinet geen plan heeft. Er worden geen hypothetische situaties uitgewerkt. Men laat zich telkens verrassen door de cijfers van besmettingen en opnames. Men leert niet van het verleden en kijkt enkel naar “wat hebben we nu?” en nauwelijks naar de toekomst.

• arbraxas
Marzman schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:35:
[...]

Je hebt geen vrijheid om andere mensen ziek te maken.

Er is ook vrijheid van geloof, maar geen vrijheid om andere mensen je geloof op te dringen.
Bewust iemand infecteren is iets heel anders als wel of niet vaccineren. Maar goed, waarom kunnen gevacineerden die positief getest zijn dan nog steeds doorlopen bij de toegangscontroles?
Welke van die 2 komt dichterbij het bewust ziek maken van mensen?
Ook gevaccineerd is geen waterdichte oplossing met betrekking tot besmetting. En nu? Maar gewoon van nederland een asociale apartleving maken? Want een 100% oplossing voor ziekte is er niet.
Anderen besmetten maakt iedereen zich schuldig aan, niet alleen met corona, maar met alle ziekten.

Allemaal misdadigers, die burgers......

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:48
Ons grootste probleem is en blijft dus een chronisch capaciteitstekort.
Klopt. En dat gaat de komende jaren niet snel opgelost worden. Daarom moet je echt als overheid/zorg andere beslissingen gaan overwegen/nemen:

1) Moet je altijd maar ongevaccineerden in het ziekenhuis blijven opnemen? In de Gelderlander stond een artikel (mogelijk staat dit ook in het AD) over het ziekenhuis in Eindhoven. Daarin werd het dilemma aangegeven dat iemand met een aortascheur geweigerd werd omdat de IC's vol lagen. De patiënt moest naar Nieuwegein toe. En dat 10 Corona-patiënten de capaciteit van 100 hartpatiënten opslokte. Ze hadden nu 28 bedden en dat is het maximum nu i.v.m. personeel. 10% is ziek en veel anderen vertrokken. Ik denk dat je voor de lange termijn echt niet erom heen kan om te kijken of je wat nu gebeurt moet/kan volhouden. Ze hadden een opa op de IC liggen die niet wilde prikken i.v.m. angst voor bijwerkingen.

2) Ga meer doen aan de vaccinatiegraad door diep de wijken in te gaan en in gesprek te gaan met de mensen die niet willen. En zorg voor goede hulp bij angst.

3) Zorg ervoor dat die boosters al morgen starten en zorg ervoor dat dat voortaan sneller start. Andere landen zijn al bezig.

4) Zet de zorg bovenaan bij formatie en begin meteen met investeren voor lange termijn.

De situatie nu is echt een combi van nog te weinig prikkers, een overheid die te laat reageert of te snel (loslaten mondkapjes etc) een zorg die al jarenlang een ondergeschoven kind is van de overheid.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Number10 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:39:
[...]

Bijna, nog even oefenen. Dit was de zin waar je op doelt denk ik:

[...]

Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, persconferentie 20 januari 2021
Dichterlijke vrijheid om beter op de situatie toepasbaar te zijn ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mfpower schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:41:
[...]

Bedoel je dat mensen zich moeten laten vaccineren doordat grote groepen zich niet aan de basismaatregelen houden? /s. Het werkt altijd meerdere kanten op.
Nee.

Ik bedoel meer: Je hebt de keuze je te laten vacineren, maar als je dat niet doet dan heeft dat consequenties als je jezelf begeeft in mensenmassa's.

/▌

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33
Slarno schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:11:
Er is nog steeds geen extra geld voor structurele capaciteit in de zorg terwijl al lange tijd duidelijk is dat het virus niet zomaar weg is en die capaciteit nodig gaat zijn in de toekomst.
Waaruit blijkt dat er geen extra geld voor structurele capaciteit beschikbaar is?
Voordat iemand opgeleid is, ben je al een paar jaar verder. Moet je wel mensen vinden. De vacatures zijn er.
De capaciteit is krap, maar met extra capaciteit voorkom je niet dat er alsnog maatregelen nodig zijn. Ook die extra capaciteit raakt vol zonder maatregelen, als je ziet hoe snel het nu stijgt. Zeker over een jaar als de prik uitgewerkt is.
En wat doe je met die overcapaciteit als die niet nodig is? Dat betalen wij met z'n allen.

• Niet online
Marzman schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:43:
[...]

Nee.

Ik bedoel meer: Je hebt de keuze je te laten vacineren, maar als je dat niet doet dan heeft dat consequenties als je jezelf begeeft in mensenmassa's.
Straks mogen ze die mensenmassa niet meer in behalve om boodschappen te doen. Kijken hoe snel ze hun principes dan aan de kant zetten.

En als dat niet werkt komt waarschijnlijk ook nog de plicht je voor werk te laten vaccineren, dan wordt het helemaal leuk.

• Lycaon
Tk55 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:40:
[...]

Volgens mij gingen er al een hoop verbaasde reacties op toen het kabinet bijna alle maatregelen losliet. Het ging toen zeker goed, maar het was vrij abrupt. Je zag in juli met ‘dansen met Jansen’ al wat dat deed met de besmettingen.

Je ziet gewoon dat het kabinet geen plan heeft. Er worden geen hypothetische situaties uitgewerkt. Men laat zich telkens verrassen door de cijfers van besmettingen en opnames. Men leert niet van het verleden en kijkt enkel naar “wat hebben we nu?” en nauwelijks naar de toekomst.
O.b.v. de modellen van het RIVM – hypothese van/over de toekomst – was dit prima mogelijk i.c.m. de hoge vaccinatiegraad. Je moet ook niet voortdurend te lang willen wachten met versoepelen, want elke maatregel heeft een prijs (financieel; geluk; polarisatie; etc.).

Ik heb overigens geen goed woord over voor ons demissionair kabinet, maar, gezien de situatie zich op eenzelfde manier ontwikkelt bij onze buurlanden, beperkt dit zich niet tot het (wan)beleid hier.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

horizon1978 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:25:

Allemaal leuk en aardig, maar zolang er geen daadwerkelijke handhaving is, zijn dit soort maatregelen ook een wassen neus...

Afspraken kabinet en burgemeesters handhaving coronamaatregelen met coronatoegangsbewijzen
Het uitgangspunt is dat bezoekers primair zelf verantwoordelijk zijn voor de naleving van de gestelde maatregelen.
Amsterdam schroeft handhaving coronapas in horeca op
Volgens de gemeente is het noodzakelijk dat horecagelegenheden controleren op de coronatoegangspas om veilig en gezond horecabezoek mogelijk te maken. De gemeente doet daarom een beroep op horeca om strenger te gaan controleren. Ook zet de gemeente vanaf vrijdagavond zelf meer handhavers in om in te grijpen bij plekken waar de regels na waarschuwing nog steeds niet gevolgd worden.
Dus je kunt prima de regels overtreden en je kroeg vol laten lopen met mensen zonder coronabewijs. Er wordt toch eerst gewaarschuwd voordat het gevolgen heeft.

Hier snap ik dus echt niks van... Hoezo waarschuwen? Geef direct 5K boete voor de ondernemer en gooi zijn hut een aantal weken dicht... De regels zijn helder, het gaat hier niet om kleuters die nog niet goed begrijpen wat wel en niet mag.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• arbraxas
DR!5EQ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:35:
[...]

Als de sportschool dichtgaat kun je buiten sporten.
Als de bioscoop dichtgaat kun je op netflix een film kijken.
Als een restaurant dichtgaat kun je afhalen of naar de supermarkt.
Als er een avondklok is, kun je nog altijd in de andere uren naar buiten.
Als het theater dichtgaat kun je nog altijd naar de persconferenties van Mark Rutte en Hugo de Jonge kijken.

Vrijheid stopt niet en absolute vrijheid bestaat niet. Het is alleen even omdenken. Voor sommige mensen lijkt dat moeilijk.
/sarcasm
Inderdaad, je kunt altijd nog rondjes lopen in je cel. Hoezo vrijheidsbeperking.
Iets met een roze bril, ik zal wel een laskap op hebben.

• loekf2
  • Laatst online: 18-03 17:42
martwoutnl schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:42:
[...]

Klopt. En dat gaat de komende jaren niet snel opgelost worden. Daarom moet je echt als overheid/zorg andere beslissingen gaan overwegen/nemen:

3) Zorg ervoor dat die boosters al morgen starten en zorg ervoor dat dat voortaan sneller start. Andere landen zijn al bezig.
Ik snap die booster echt niet, en trouwens COVID vaccinatie campagnes ook niet. Gisteren de griepprik gehaald. Gewoon in grote gymzaal. Stond binnen paar minuten weer buiten. Herinner me bij mijn vaccinatie in Mei nog dat men echt de tijd naam. Op stoel zitten, blah blah etc., prik erin, 15 minuten wachten voor reactie.

Hopelijk kan het nu (veel) sneller.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• Lycaon
Jimster schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:44:
[...]

Waaruit blijkt dat er geen extra geld voor structurele capaciteit beschikbaar is?
Voordat iemand opgeleid is, ben je al een paar jaar verder. Moet je wel mensen vinden. De vacatures zijn er.
De capaciteit is krap, maar met extra capaciteit voorkom je niet dat er alsnog maatregelen nodig zijn. Ook die extra capaciteit raakt vol zonder maatregelen, als je ziet hoe snel het nu stijgt. Zeker over een jaar als de prik uitgewerkt is.
En wat doe je met die overcapaciteit als die niet nodig is? Dat betalen wij met z'n allen.
We kampten voor deze pandemie al met een capaciteitstekort in de zorg. In Limburg stromen nu bijv. de ziekenhuizen vol, omdat er sprake is van een tekort in de thuiszorg. M.a.w., mensen die eigenlijk thuis opgevangen hadden kunnen worden stromen, i.v.m. tekort, door naar het ziekenhuis waar ook sprake is van een tekort.
Onze IC-capaciteit is ook ver beneden de aanbevolen EU-norm (circa 40% van de norm geloof ik).

Corona zal net als de 'normale' griep blijven. Vergrijzing neemt verder toe.
We zullen dus nog heel lang niet kampen met een overcapaciteit.

Capaciteitstekort los je niet op van vandaag op morgen.
Maar het was wellicht fijn geweest als we 2 jaar geleden ergens mee waren gestart.

[Voor 11% gewijzigd door Lycaon op 12-11-2021 08:56]

• Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:46:
[...]

Van 14 augustus:

[...]

_O-

Een beetje geduld, op 14 augustus zijn er 95k prikken gezet, 3,5 keer zoveel als de 'piek' van de recente maatregelen.

[...]

Niet dus, vaccinaties zijn in de 4 weken na 14 augustus van 95k naar 19k per dag gekelderd.

Voor al die anderen werd ook 3 maanden geleden gepleit ze te bereiken, te begrijpen, de wijken in te gaan (om daar weer uit gejaagd te worden) en vooral niet te dwingen. En daarom gaat nu de samenleving weer op slot.
Veel van die jongeren zijn met de eerste invoering van de coronapas al overstag gegaan.

En als ze nu nog weigeren dan mogen ze samen met de religieuze redenen in de kerk gaan mokken op zondag. Echt geen medelijden mee.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:38
Lycaon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:48:
[...]

We kampten voor deze pandemie al met een capaciteitstekort in de zorg.
Onze IC-capaciteit is ook ver beneden de aanbevolgen EU-norm (circa 40% van de norm geloof ik).

Maar het was wellicht fijn geweest als we 2 jaar geleden ergens mee waren gestart.
Het maakt niet uit hoeveel bedden je hebt. Het probleem is de instroom en het gebrek aan actie tegen stijgende cijfers.
Onder die actie schaar ik ook vaccineren, maar ook zeker het veel te lange wachten door de regering.

• Lycaon
tlpeter schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:51:
[...]

Het maakt niet uit hoeveel bedden je hebt. Het probleem is de instroom en het gebrek aan actie tegen stijgende cijfers.
Onder die actie schaar ik ook vaccineren, maar ook zeker het veel te lange wachten door de regering.
De instroom is heel veel lager dan één jaar geleden.
Zo ook de algehele bezetting.

• arbraxas
Lycaon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:48:
[...]

We kampten voor deze pandemie al met een capaciteitstekort in de zorg.
Onze IC-capaciteit is ook ver beneden de aanbevolgen EU-norm (circa 40% van de norm geloof ik).

Misschien niet 10 jaar lang afbraak marktwerking in de zorg. Zelfs nu zijn ze nog gewoon bezig met de plannen om de HELFT van de ziekenhuizen te sluiten. Ondanks vergrijzing, corana en bevolkingsgroei.

Deze regering is niet in staat om het probleem op te lossen, ze zijn het probleem namelijk.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Kromme redenatie nog steeds, de risicogroep (mensen met obesitas, ouder dan 70 etc.) beperkt mij sowieso met hun vrijheid, een ongevaccineerde is nog niet meteen een risico. Verplicht ophokken dan maar

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:14
Deze slappe maatregelen zijn toch geen lockdown te noemen?
De meeste winkels zijn dicht na 19:00 uur (behalve op de koopavonden). En waarom de horeca sluiten om 19:00 uur? Doe dan om 18:00 uur. :+

En dat advies over thuiswerken. Laat me niet lachen, daar trekt toch niemand zich wat van aan...

FF serieus. Ik dacht dat ze voor een echte lockdown gingen.
Dus alles dicht behalve de essentiële winkels + scholen. (scholen zijn ook essentieel!)

Ons Hugo komt over 2/3 weken met een echte lockdown op de proppen omdat 20k besmettingen per dag echt teveel zijn.
Mark my words

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:11
R20141016 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:01:
De meeste winkels zijn dicht na 19:00 uur (behalve op de koopavonden). En waarom de horeca sluiten om 19:00 uur? Doe dan om 18:00 uur. :+
Ik zeg 17:59, wie gaat lager? :+

Maar inderdaad: Zachte heelmeesters maken stinkende wonden

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• hoevenpe
  • Nu online
Het wordt waarschijnlijk 19u30, je bent het 'halfuurtje van D66' vergeten... :Y)

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Reminder voor vanavond. De echt relevante vragen van journalisten worden structureel niet beantwoord.
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"

offtopic:
Zie mijn analyse in die reactie. Er moeten na een bepaald aantal weken van oplopende besmettingen altijd sectoren (deels) worden gesloten omdat bij R>1 ook opnames zullen oplopen als er nog genoeg mensen zijn die ziek genoeg kunnen worden.

De huidige situatie met vastlopende zorg is dus het gevolg van sturen op zorg.

Hopelijk focussen de journalisten nu echt daarop en blijft het niet weer steken bij vragen of sector X om 20:00 dicht gaat en sector Y wel open mag blijven en dat soort irrelevante details. Reuze interessant, maar het gaat erom waardoor we steeds weer hierop uit komen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Er zijn zat bedrijven waarbij thuiswerken echt nog wel de norm is hoor. Bij mijn huidige klant ben ik sinds Maart 2020 niet binnen geweest. Mijn vriendin denk ik max 15 keer in de afgelopen periode.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:22

Kol Nedra

don't trust, verify

dus toch geen lockdown..... meer een lik me vestje beleid 🤡

the bull charges

• Niet online
R20141016 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:01:

En dat advies over thuiswerken. Laat me niet lachen, daar trekt toch niemand zich wat van aan...

FF serieus. Ik dacht dat ze voor een echte lockdown gingen.
Dus alles dicht behalve de essentiële winkels + scholen. (scholen zijn ook essentieel!)

Ons Hugo komt over 2/3 weken met een echte lockdown op de proppen omdat 20k besmettingen per dag echt teveel zijn.
Mark my words
Tuurlijk, zo gaat dat altijd. De maatregelen van vorige week dinsdag waren ook voor de show, die hebben amper tijd gehad zich in de cijfers te laten zien.

Maarja, geef hem eens ongelijk, als hij het juiste doet en meteen voor een gehele lockdown gaat kost het dat op zijn best een formatie, maar met de hoeveelheid wappies denk ik dat ze zich serieus zorgen maken om een aanslag op hem of andere beleidsvoerders

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32

Mfpower

In dubio

Question Mark schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:46:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar zolang er geen daadwerkelijke handhaving is, zijn dit soort maatregelen ook een wassen neus...

Afspraken kabinet en burgemeesters handhaving coronamaatregelen met coronatoegangsbewijzen

[...]

Amsterdam schroeft handhaving coronapas in horeca op

[...]

Dus je kunt prima de regels overtreden en je kroeg vol laten lopen met mensen zonder coronabewijs. Er wordt toch eerst gewaarschuwd voordat het gevolgen heeft.

Hier snap ik dus echt niks van... Hoezo waarschuwen? Geef direct 5K boete voor de ondernemer en gooi zijn hut een aantal weken dicht... De regels zijn helder, het gaat hier niet om kleuters die nog niet goed begrijpen wat wel en niet mag.
Ik ben blij toe. Ga nog regelmatig lunchen dankzij de zaken die net als ik een silent protest hebben tegen tweedeling in de samenleving zonder dat ik een qr hoef te laten zien (ja, ik ben gevaccineerd). Ik kom niet op plekken waar ik wel een qr moet laten zien.

• Niet online
Mfpower schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:10:
[...]

Ik ben blij toe. Ga nog regelmatig lunchen dankzij de zaken die net als ik een silent protest hebben tegen tweedeling in de samenleving zonder dat ik een qr hoef te laten zien (ja, ik ben gevaccineerd). Ik kom niet op plekken waar ik wel een qr moet laten zien.
Stoere verzetsstrijder.

Laat meteen maar weer zien hoe belangrijk handhaving is. Hopelijk worden de boa's in je gemeente snel wakker.

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:18
Grootste probleem in NL is het handhaven. Er wordt vanalles verzonnen en vervolgens houdt een grote groep zich nergens aan. Als ik afgelopen door de supermarkt loop, zie ik nog steeds 1 op de 3 zonder mondkapje rondlopen, geen bewaker/medewerker die er wat van zegt, als er al bewaking is. Kroegen/restaurants die niemand controleren, alleen als ze vermoeden dat het een controleur is etc. Werkgevers die thuiswerken maar onzin vinden, ook als het beroep/functie het makkelijk toelaat. Daar moet wat (oa) aan gedaan worden anders kan je maatregelen blijven nemen.

[Voor 9% gewijzigd door mvrhrln op 12-11-2021 09:15]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:00

Player1S

Formerly known as L1nt

wErudite schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:06:
Wel echt ontzettend zuur dat de stadions weer leeg zijn..
Heb eigenlijk nog geen enkel bericht voorbij zien komen dat de wedstrijden grote brandhaarden zijn terwijl men toch dicht op elkaar zit, zingt, juicht, gilt etc. Met andere woorden, daar lijkt het gewoon grotendeels goed te gaan.

Ik kan er nog steeds geen goede cijfers vinden over verhouden gevaccineerden/niet gevaccineerden momenteel in het ziekenhuis en IC.

Kan ik veilig aannemen dat de cijfers uit het buitenland (overgrote deel is bewust ongevaccineerd op IC) ook voor Nederland gelden?
Zo ja, dan ben ik er wel helemaal klaar mee en pleit ik er voor dat het eigen risico naar €250.000 gaat voor mensen die bewust ongevaccineerd blijven. Als je echt denkt dat bv. een dansleraar het beter weet mag je ook opdraaien voor de mening.
Uiteraard geld dat niet voor mensen die door aandoeningen/ziekte zich niet kunnen laten vaccineren maar die groep zie ik ook niet zo gauw overal naar toe gaan de afgelopen 2 jaar.

Player1s Twitch

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Dutchy007 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:07:
Man man man, wat een kansloze maatregelen. Wie verzint dat nou?
Ik zie ook weinig nu in de maatregelen zoals ze nu uitlekken. Ook weinig richting.

Maar voor ik ze belachelijk maak probeer ik dan wel realistische alternatieven te bedenken die ook in een echte samenleving zouden kunnen werken.
En om het complex te maken probeer ik ook nog eens begrip te hebben voor het politieke wespennest waarin de regering verkeert, middenin een formatieproces en met diverse partijen die er ook een partij politieke agenda op nahouden.

Dat je dan op wat symbolische we doen toch iets om daadkrachtig te lijken maatregelen uitkomt is zo gek nog niet.

alles kan off-topic

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-03 21:23
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:11:
Dus ik zit als gevaccineerde nu weer 3 weken thuis omdat er een selecte groep is die weigert een prik te halen en de regering die te laat is met boosterprikken bij de oudere generatie. Echt zo klaar met dit reactieve en afwachtende beleid.
Dit, precies dit! het komt werkelijk mijn strot uit van het afwachtende beleid van de overheid.

Hoe verwachten ze dat wij (gevaccineerde) dit nog blijven pikken? En hoe hoog moet de vaccinatiegraad zijn om wel de regels los te laten?

Gelukkig is max 4 mensen een advies want ik ga mij daar niet aan houden, vooral niet gezien scholen wel open blijven. :(
Pagina: 1 2 3 4

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee