Verjaardagsetentje wat ik voor morgen gepland had staan geannuleerd door de nieuwe maatregelen.
Wat ik nu zo vaag vind is dat ik dus met de nieuwe maatregelen wel vóór 20:00 met elf personen bij elkaar kan zitten (d.m.v. de coronapas). En als ik dat thuis wil dan mag dat niet volgens het advies.
Ik heb even overwogen om het alsnog thuis te vieren maar, ook al zijn we uit ons groepje allemaal gevaccineerd, ik vind dat ik als ‘organisator’ de verantwoordelijkheid moet nemen dat het veilig is voor iedereen.
Toch blijft het vaag. Wel het één kunnen maar niet het ander, terwijl het eigenlijk precies hetzelfde is.
Ben flink pissed over die maatregelen. Ik heb in mijn macht alles gedaan in de afgelopen + 1,5 jaar om een steentje bij te dragen aan het niet besmet raken en me zo verantwoord mogelijk te gedragen (en nee, dus niet alleen met een prik, gewoon alle maatregelen duidelijk opvolgen en zelfs nadat de mondkapjesplicht over was heb ik nog met een mondkapje rondgelopen).
Nu werd dan uiteindelijk gezegd dat het over zou zijn na de vaccinatie en dan toch…
Ik heb het echt te doen met het zorgpersoneel, maar ik snap het beleid nu echt niet meer. Ondanks dat ik iedere keer het beleid probeerde te begrijpen en te verdedigen (als in: zij doen ook alles in hun macht om alles in goede banen te leiden). Het wordt wel steeds moeilijker om het te verdedigen nu.
Ben het er absoluut niet mee eens, maar hou me wel aan de maatregelen. Alweer.
Edit: Nee, het is niet het einde van de wereld als een verjaardagsetentje wordt afgelast. Maar het is wel iets waar ik naar uitkijk na meer dan 1,5 jaar zoveel mogelijk thuis te hebben gezeten om een besmetting te voorkomen.
[Voor 7% gewijzigd door KRAI.7 op 12-11-2021 22:49]