Toon posts:

De persconferentie van 12/11

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

anandus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:39:
[...]
Euhm... Volgens mij hebben de burgemeesters hier net zoveel schuld aan.
Wat denk je dat er gebeurt als er bijvoorbeeld gezegd wordt "Amsterdam gaat niet actief handhaven op coronapas in horeca"?

8)7
Dat is diezelfde pipo die vorige week zit te pleiten voor 2G op de werkvloer. En nu janken over maatregels?

Met zijn dikke pens trouwens...

"Oooh Jeroen!"

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:29:
[...]

Wat is slim als ondernemer? Ik ken genoeg kroegen hier die ik eerder op 2G inschat (hallo Stratumseind). Meer publiek, meer vrijheid voor het publiek, en niet te vergeten meer omzet.
Ik denk dat er markt is voor beide opties. Ik zou me best kunnen voorstellen dat er mensen zijn die graag de "zekerheid" van een 2G-setting zouden willen hebben.

Dit kan in theorie een neveneffect hebben: als je de horeca verdeelt in 2G- en 3G-zaken, zul je een grotere "concentratie" geteste ongevacineerden krijgen in de 3G-zaken dan dat je zou hebben als alle zaken 3G zouden zijn. Het maakt voor de verspreiding uit of je twee zaken met 3G hebt die 15%-85% verdeeld zijn, of 1 zaak met 2G die 0%-100% verdeeld is en 1 zaak met 3G die 30%-70% verdeeld is. Het lijkt elkaar (gelukkig) niet veel te ontlopen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag me vooral af hoe ze het onderscheid tussen een 2g en een 3g horeca tent denken te gaan handhaven.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:56
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:42:
[...]

Dat is diezelfde pipo die vorige week zit te pleiten voor 2G op de werkvloer. En nu janken over maatregels?

Met zijn dikke pens trouwens...
De laatste keer dat ik keek was Hubert Bruls nog geen Femke Halsema

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:36:
Had je liever dat ze gewoon zeggen: "2G klaar"?
Wat mij stuit is die schijn van keuze die ze willen houden terwijl er geen sprake van is praktisch gezien. Ze schudden de kaarten dusdanig dat je enkel mee kan doen of anders is je onderneming verleden tijd. Nog steeds speelt De Jonge zijn woordspelletjes over dwang, drang en plicht wat ronduit vermoeiend begint de worden. Hij snapt het donders goed wat hij doet, alleen is hij dan net weer niet stoer genoeg om er voor uit te komen.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:45:
Vraag me vooral af hoe ze het onderscheid tussen een 2g en een 3g horeca tent denken te gaan handhaven.
Zeker omdat de track-record van handhaving bij de huidige 3G al niet te best is.

• GAIAjohan
MikeyMan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:45:
In Duitsland wordt dit steeksproefgewijs gedaan volgens mij. Iig bij de kerstmarkt van Aken
https://www.1limburg.nl/c...scherpt?context=section-1

[Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2021 20:50]

• zacht
  • Niet online
Tom-Z schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:43:
[...]

Ik denk dat er markt is voor beide opties. Ik zou me best kunnen voorstellen dat er mensen zijn die graag de "zekerheid" van een 2G-setting zouden willen hebben.

Dit kan in theorie een neveneffect hebben: als je de horeca verdeelt in 2G- en 3G-zaken, zul je een grotere "concentratie" geteste ongevacineerden krijgen in de 3G-zaken dan dat je zou hebben als alle zaken 3G zouden zijn. Het maakt voor de verspreiding uit of je twee zaken met 3G hebt die 15%-85% verdeeld zijn, of 1 zaak met 2G die 0%-100% verdeeld is en 1 zaak met 3G die 30%-70% verdeeld is. Het lijkt elkaar (gelukkig) niet veel te ontlopen.
Ik kan me zelfs voorstellen dat horeca-zaken 3G gaan, en in de weekenden 2G-avonden houden (mijn eigen 'stamkroeg' bijvoorbeeld). Is dat überhaupt mogelijk eigenlijk?

• CMD-Snake
  • Laatst online: 13-11-2022
zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:51:
Ik kan me zelfs voorstellen dat horeca-zaken 3G gaan, en in de weekenden 2G-avonden houden (mijn eigen 'stamkroeg' bijvoorbeeld). Is dat überhaupt mogelijk eigenlijk?
De spelregels zullen nog bekend gemaakt moeten worden, pas als het wetsvoorstel er ligt hebben we daar een idee van. Nu is het nog koffiedik kijken met de antwoorden van De Jonge.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03 15:11
zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:29:
[...]

Wat is slim als ondernemer? Ik ken genoeg kroegen hier die ik eerder op 2G inschat (hallo Stratumseind). Meer publiek, meer vrijheid voor het publiek, en niet te vergeten meer omzet.
Meer publiek en omzet als je alleen 2G toestaat, ipv zowel 2G als 3G toe te staan? Die mag je even uitleggen.

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02 07:48
P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:56:
[...]

Meer publiek en omzet als je alleen 2G toestaat, ipv zowel 2G als 3G toe te staan? Die mag je even uitleggen.
Zelf ben ik meer fan van 2G kroegen. Meer kans dat je gelijk gestemde tegenkomt i.p.v. iemand die je probeert te indoctrineren over de gevaren van vaccins en (mogelijk gevoelsmatig) minder risico. N=1.

• P-Rock
xh3adshotx schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:58:
[...]

Zelf ben ik meer fan van 2G kroegen. Meer kans dat je gelijk gestemde tegenkomt i.p.v. iemand die je probeert te indoctrineren over de gevaren van vaccins en (mogelijk gevoelsmatig) minder risico. N=1.
Dat soort mensen kom je sowieso weinig tegen, want die laten zich ook niet testen.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

https://www.logius.nl/storing-en-onderhoud

Iedereen een afspraak maken voor vaccinatie, die het nog niet hebben?

• GAIAjohan
xh3adshotx schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:58:
[...]

Waarom zou je in een kroeg over vaccins praten? Daar praat je toch over de meest onzinnige dingen des levens met voornamelijk bekenden waarvan je de status ook echt wel weet. Om juist even eruit te zijn?

• zacht
  • Niet online
[...]

3G is verplicht zitten, 2G is ouderwets kroegen, er passen simpelweg meer mensen in, die ook nog eens meer mogen.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:35
Waarom moeten de supermarkten nu opeens om 20.00 dicht? Kom er net vandaan, ga juist vaak ‘s avonds vanwege de rust. Er is bijna niemand daar.

Nu moet je dus in een korter tijdsbestek je boodschappen doen waardoor het dus drukker is en dus meer kans op besmetting is.

Bouwmarkten al om 1800 dicht, alsof die ene klusser die nog even snel iets nodig heeft in die hele grote winkel een risico is. :?

• GAIAjohan
zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:01:
[...]

3G is verplicht zitten, 2G is ouderwets kroegen, er passen simpelweg meer mensen in, die ook nog eens meer mogen.
Doordeweeks 3G zodat de niet zo heel veel mensen hun patatje, frikandel of gefrituurde schnitzel ook naar binnen kunnen werken. Weekend 2G want dan gaan ze los..

• P-Rock
Het jammere is dat je het OMT ook niet ter verantwoording kunt roepen om uitleg te geven over bepaalde maatregelen. Je krijgt eens in de zoveel tijd een persconferentie waar 2 trekpoppen het nieuwe beleid uit de doeken doen, en daar moet je het als burger maar mee doen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:11

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:06:
Het jammere is dat je het OMT ook niet ter verantwoording kunt roepen om uitleg te geven over bepaalde maatregelen. Je krijgt eens in de zoveel tijd een persconferentie waar 2 trekpoppen het nieuwe beleid uit de doeken doen, en daar moet je het als burger maar mee doen.
Tijd dat je dan de 2e kamer briefings vanuit het OMT gaat kijken?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• GAIAjohan
aljooge schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:03:
Waarom moeten de supermarkten nu opeens om 20.00 dicht? Kom er net vandaan, ga juist vaak ‘s avonds vanwege de rust. Er is bijna niemand daar.

Nu moet je dus in een korter tijdsbestek je boodschappen doen waardoor het dus drukker is en dus meer kans op besmetting is.

Bouwmarkten al om 1800 dicht, alsof die ene klusser die nog even snel iets nodig heeft in die hele grote winkel een risico is. :?
Was vorig jaar met avondklok al even onbegrijpelijk. Tussen 21:30 en 22 kon je juist rustig even boodschappen halen. Overdag of vlak voor sluitingstijd stond je met 6 man in een rij in een vrij volle supermarkt

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:06:
Dit ^

Contactberoepen zijn vanaf morgen dus na 18:00 officieel gesloten. Dat houdt dus in naast kappers en toestanden ook de seksbranche. Een business waarin ik 13 jaar al werk, en het aantal seksbedrijven nu opnieuw de deuren weer mag sluiten voor de komende 3 weken.

De business is niet overdag; maar speelt vooral in de avond en nachtelijke uren af. De financieele wonden zijn net nog niet eens gelikt en gelijk gaat alles weer overstag. Maandag gaan er ook flink wat claims weer naar de overheid en gemeente(s) toe om zo enige schade, ook al is dat maar 30% vergoed te krijgen.

Snap het niet. We hebben een jaar de tijd gehad sinds de vorige lockdown(s). Men kon prima de capaciteit op IC's vergroten. Men kan prima en net zoals in de UK de afweging ook maken of iemand wel of niet het risico nemen moet. Ik heb het 2x gehad en amper een halve dag kleine verschijnselen is er niet zoveel aan de hand.

Mensen in mijn kringen leven gewoon nog; iedereen heeft het wel gehad, ervaren en is eroverheen gekomen. Weet je in de natuur is het ook gewoon de wet van de sterkste. We kunnen niet blijven pamperen en halve samenleving(en) op slot blijven gooien. In plaats de miljarden stuk te slaan in immigratie mischien eens kijken naar eigen zorg en capaciteit bijv.

Maar nee. De agenda van een pharmasuetisch industrie is belangrijker om iedereen bijna verplicht te moeten vaccineren wat toch geen solide bescherming biedt, en al zeker niet tegen mutatie's van het virus.

M'n magische bol werken.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:35
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:09:
[...]

Was vorig jaar met avondklok al even onbegrijpelijk. Tussen 21:30 en 22 kon je juist rustig even boodschappen halen. Overdag of vlak voor sluitingstijd stond je met 6 man in een rij in een vrij volle supermarkt
vorig jaar geen bier meer na 20.00. Nu alles helemaal dicht. Onbegrijpelijk, meer klanten in een korter tijdsbestek.

• GAIAjohan
Eerste reactie vanuit het voetbal
https://www.nu.nl/voetbal...n.html#coral_talk_wrapper

Wedstrijd vervroegd zodat fans nog naar binnen mogen morgen

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:22
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:15:
Eerste reactie vanuit het voetbal
https://www.nu.nl/voetbal...n.html#coral_talk_wrapper

Wedstrijd vervroegd zodat fans nog naar binnen mogen morgen
Haha... meer omdat anders het laatste half uurtje de fans het stadion zouden moeten verlaten.

• GAIAjohan
stylezzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:19:
[...]

Haha... meer omdat anders het laatste half uurtje de fans het stadion zouden moeten verlaten.
Komt op hetzelfde neer. Ze zullen wel support krijgen van de KNVB.
Vraag me zelfs af of de KNVB niet probeert alle wedstrijden naar morgenmiddag te krijgen

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Tom-Z schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:42:
[...]
Dus ik snap niet dat Rutte de R en die 20% erbij haalt als het om de periode van die 3 weken gaat. Want dat is juist iets voor daarna.
Het zou inderdaad ook een verspreking geweest kunnen zijn. Maar dit is dus weer de strategievraag waar we het eerder met o.a. @Wolly over hadden. Wat is nu echt de bedoeling, zowel op korte als lange termijn? Nu pieken naar 400 (daar is niks meer aan te doen), dan misschien R<1 gedurende 3 weken en vervolgens R=1?

Het ging een aantal keren over 'afremmen' en niet indammen. Dat is dus weer de toespraak uit maart 2020. Die deja vu is volstrekt terecht volgens mij. Ook kwamen de geschatte 3.000 opnames weer langs en het belang werd benadrukt dat ze niet allemaal tegelijk moesten komen.

Dus waarom gaat het niet om IC vol met circa 300, R=1, 140-170 dagen wachten? Ergens aan het einde werd ook een inschatting gegeven over 2G t/m april.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:45
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:23:
[...]

Komt op hetzelfde neer. Ze zullen wel support krijgen van de KNVB.
Vraag me zelfs af of de KNVB niet probeert alle wedstrijden naar morgenmiddag te krijgen
Interland break, dus geen competitie voetbal verder

1+10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• GAIAjohan
vuurtjih schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:34:
[...]

Interland break, dus geen competitie voetbal verder
Eerste divisie heeft nog wedstrijden op zondag staan

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Jism schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:12:
[...]

Dit ^

Contactberoepen zijn vanaf morgen dus na 18:00 officieel gesloten. Dat houdt dus in naast kappers en toestanden ook de seksbranche. Een business waarin ik 13 jaar al werk, en het aantal seksbedrijven nu opnieuw de deuren weer mag sluiten voor de komende 3 weken.

De business is niet overdag; maar speelt vooral in de avond en nachtelijke uren af. De financieele wonden zijn net nog niet eens gelikt en gelijk gaat alles weer overstag. Maandag gaan er ook flink wat claims weer naar de overheid en gemeente(s) toe om zo enige schade, ook al is dat maar 30% vergoed te krijgen.

Snap het niet. We hebben een jaar de tijd gehad sinds de vorige lockdown(s). Men kon prima de capaciteit op IC's vergroten. Men kan prima en net zoals in de UK de afweging ook maken of iemand wel of niet het risico nemen moet. Ik heb het 2x gehad en amper een halve dag kleine verschijnselen is er niet zoveel aan de hand.

Mensen in mijn kringen leven gewoon nog; iedereen heeft het wel gehad, ervaren en is eroverheen gekomen. Weet je in de natuur is het ook gewoon de wet van de sterkste. We kunnen niet blijven pamperen en halve samenleving(en) op slot blijven gooien. In plaats de miljarden stuk te slaan in immigratie mischien eens kijken naar eigen zorg en capaciteit bijv.

Maar nee. De agenda van een pharmasuetisch industrie is belangrijker om iedereen bijna verplicht te moeten vaccineren wat toch geen solide bescherming biedt, en al zeker niet tegen mutatie's van het virus.
Omdat blijkbaar mensen het nodig vinden om tegen iedereen te vertellen dat vaccinaties of QR codes toch niet werken. In dezelfde adem als dat ze klagen dat het niet eerlijk is dat ze weer in lockdown moeten. En vervolgens de schuld geven aan een andere groep.

Klinkt dat bekend? Misschien tijd om de hand in eigen boezem te steken (wel voor 18:00).

TheS4ndm4n#1919

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49
Iemand enig idee wat de consequenties zijn van de nieuwe maatregelen op events in buitenlucht, zoals hardloopevents? Ik heb er niets over gehoord, maar kan mij ook bijna niet voorstellen dat events met 10.000’den lopers en honderden vrijwilligers en publiek langs route (waar je geen invloed op hebt / niet kan voorkomen) gewoon door kunnen gaan. Ben benieuwd, keek erg uit naar Zevenheuvelenloop maar die zal wellicht ook sneuvelen…

• zacht
  • Niet online
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:05:
[...]

Doordeweeks 3G zodat de niet zo heel veel mensen hun patatje, frikandel of gefrituurde schnitzel ook naar binnen kunnen werken. Weekend 2G want dan gaan ze los..
In een drukke kroeg ben ik in ieder geval in 2021 niet geweest, ik kijk wel uit, iets met een pandemie. Ik ben wel sinds de kroegen binnen weer open zijn twee keer een pilsje (oké, het waren er twee) gaan drinken, op de momenten dat er 3 man en een halve kip binnen was. Qua tijdstip had dat volgende week ook nog gemogen. Genoeg kroegen en cafés waar je prima vroeg op de avond een pilsje kan drinken.
In een 2G-gelegenheid zul je mij niet zien, dat trekt mijn geweten niet.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Number10 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:24:
[...]

(...) Wat is nu echt de bedoeling, zowel op korte als lange termijn? Nu pieken naar 400 (daar is niks meer aan te doen), dan misschien R<1 gedurende 3 weken en vervolgens R=1?

Het ging een aantal keren over 'afremmen' en niet indammen. Dat is dus weer de toespraak uit maart 2020. Die deja vu is volstrekt terecht volgens mij. Ook kwamen de geschatte 3.000 opnames weer langs en het belang werd benadrukt dat ze niet allemaal tegelijk moesten komen.

Dus waarom gaat het niet om IC vol met circa 300, R=1, 140-170 dagen wachten? Ergens aan het einde werd ook een inschatting gegeven over 2G t/m april.
Mijn inschatting is niet dat de strategie gericht is op een bepaalde IC-bezetting of een bepaald R-getal. Het kabinet heeft geen "haast" met het bereiken van groepsimmuniteit. Dat is gewoon iets dat vanzelf gebeurt. Het is niet iets dat nagestreefd hoeft te worden, maar ook niet iets dat ze actief vermijden.
Volgens mij sturen ze gewoon op "zo normaal mogelijk leven voor zo veel mogelijk mensen onder de randvoorwaarde dat de zorg het aankan". De uitwerking daarvan is een afwachtende houding, hopen dat het goed komt, en op het allerlaatste moment ingrijpen.
Het is nu de uitkomst van de 3 (of meer) weken afwachten, en daarna komen ze met hun beoogde pakket dat hopelijk het virus onder controle gaat houden voor de rest van de winter. Ik denk niet dat er dan specifiek gestuurd gaat worden op R=1; ze kiezen nu gewoon een set maatregelen voor het "afremmen" en dan maakt het niet uit of het resultaat R=1.02 is of R=0.9. En het is inderdaad gewoon "flatten the curve" uit begin 2020.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-04 00:30

3DDude

I void warranty's

Tom-Z schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:15:
[...]

Mijn inschatting is niet dat de strategie gericht is op een bepaalde IC-bezetting of een bepaald R-getal. Het kabinet heeft geen "haast" met het bereiken van groepsimmuniteit. Dat is gewoon iets dat vanzelf gebeurt. Het is niet iets dat nagestreefd hoeft te worden, maar ook niet iets dat ze actief vermijden.
Volgens mij sturen ze gewoon op "zo normaal mogelijk leven voor zo veel mogelijk mensen onder de randvoorwaarde dat de zorg het aankan". De uitwerking daarvan is een afwachtende houding, hopen dat het goed komt, en op het allerlaatste moment ingrijpen.
Het is nu de uitkomst van de 3 (of meer) weken afwachten, en daarna komen ze met hun beoogde pakket dat hopelijk het virus onder controle gaat houden voor de rest van de winter. Ik denk niet dat er dan specifiek gestuurd gaat worden op R=1; ze kiezen nu gewoon een set maatregelen voor het "afremmen" en dan maakt het niet uit of het resultaat R=1.02 is of R=0.9. En het is inderdaad gewoon "flatten the curve" uit begin 2020.
Nee de strategie is die QR app.
En in de toekomst kan je ermee betalen: ze willen niet voor niks een digitale euro zie het artikel in het FD (sorry je mag zelf inloggen of even outline.com gebruiken. (kan je hem gratis lezen - die link ga ik niet plaatsen).
https://fd.nl/economie/14...omst-van-cash-is-digitaal

Ik denk dat die QR code nooit meer weg gaat; het is ook de manier om ook als mensen het dadelijk niet meer willen een eventuele 3e prik of 4e prik af te dwingen he. Stel je wilt die niet omdat je erg slecht ging op de vorige dan doe je niet meer mee en gaat je vinkje een rood Xje worden.

De mogelijkheden zijn eindeloos waarbij ik je wil wijzen op het Thales Digital ID en het filmpje daar.

https://www.thalesgroup.c...ervices/digital-id-wallet

P.s. Op dat filmpje word (kritisch) commentaar op gegeven in de noagendashow zie: https://noagendashow.net/listen/1389?t=1:28:09 voor de exacte clip

[Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 12-11-2021 22:45]

Vroeger mocht dit niet; goh waarom nu wel?

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Tom-Z schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:15:
[...]
Het is niet iets dat nagestreefd hoeft te worden, maar ook niet iets dat ze actief vermijden.
Maar dit is de bekende doel vs. 'bij-effect' discussie.

Ik wacht even op het transcript, want volgens mij noemde De Jonge ergens expliciet het woord 'strategie' en dat het afremmen zou leiden tot besmettingen waardoor we er volgende winter beter voor zouden staan of iets van gelijke strekking. Nota bene onder het voorbehoud van een eventuele vervelende nieuwe variant. Maar die ontstaan uiteraard vooral bij veel besmettingen.

Iets nalaten, waardoor een situatie ontstaat die je wel wenselijk vindt voor de toekomst. Wat is dan het verschil met nastreven?

Linksom of rechtsom bestrijdt het kabinet de besmettingen dus niet. Met alle gevolgen van dien, want het leidt tot een hogere oversterfte. En of het klopt wat De Jonge zegt is maar zeer de vraag. En dan?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 22:59

KRAI.7

Bwoah...

Verjaardagsetentje wat ik voor morgen gepland had staan geannuleerd door de nieuwe maatregelen.

Wat ik nu zo vaag vind is dat ik dus met de nieuwe maatregelen wel vóór 20:00 met elf personen bij elkaar kan zitten (d.m.v. de coronapas). En als ik dat thuis wil dan mag dat niet volgens het advies.

Ik heb even overwogen om het alsnog thuis te vieren maar, ook al zijn we uit ons groepje allemaal gevaccineerd, ik vind dat ik als ‘organisator’ de verantwoordelijkheid moet nemen dat het veilig is voor iedereen.

Toch blijft het vaag. Wel het één kunnen maar niet het ander, terwijl het eigenlijk precies hetzelfde is.

Ben flink pissed over die maatregelen. Ik heb in mijn macht alles gedaan in de afgelopen + 1,5 jaar om een steentje bij te dragen aan het niet besmet raken en me zo verantwoord mogelijk te gedragen (en nee, dus niet alleen met een prik, gewoon alle maatregelen duidelijk opvolgen en zelfs nadat de mondkapjesplicht over was heb ik nog met een mondkapje rondgelopen).

Nu werd dan uiteindelijk gezegd dat het over zou zijn na de vaccinatie en dan toch…

Ik heb het echt te doen met het zorgpersoneel, maar ik snap het beleid nu echt niet meer. Ondanks dat ik iedere keer het beleid probeerde te begrijpen en te verdedigen (als in: zij doen ook alles in hun macht om alles in goede banen te leiden). Het wordt wel steeds moeilijker om het te verdedigen nu.

Ben het er absoluut niet mee eens, maar hou me wel aan de maatregelen. Alweer. :(

Edit: Nee, het is niet het einde van de wereld als een verjaardagsetentje wordt afgelast. Maar het is wel iets waar ik naar uitkijk na meer dan 1,5 jaar zoveel mogelijk thuis te hebben gezeten om een besmetting te voorkomen.

[Voor 7% gewijzigd door KRAI.7 op 12-11-2021 22:49]

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:30

Prx

🥞 🧇 🥯 🥨 🥐

KRAI.7 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:45:
Edit: Nee, het is niet het einde van de wereld als een verjaardagsetentje wordt afgelast. Maar het is wel iets waar ik naar uitkijk na meer dan 1,5 jaar zoveel mogelijk thuis te hebben gezeten om een besmetting te voorkomen.
Exact de reden dat we de babyshower van mijn vriendin a.s. zondag wel door laten gaan, voor diegenen die zich er prettig bij voelen. Gewoon weer alles op 1.5 meter zetten qua stoelen. Verder werkt ze zelf in het ziekenhuis en komen er veel collega's, die kunnen die inschatting goed genoeg maken. Daarna hebben we niets meer in de planning staan en houden we ons wel koest. :'(

• Wolly
  • Niet online
[...]

2G: Prop maar vol die tent
3G: Aftstandsregel en alleen zitplaatsen

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:57
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:45:
[...]

Hetzelfde hier. 2G is discriminatie en absoluut niet een route naar een normale samenleving. Eenmaal ingevoerd is het lastiger dergelijke wetgeving te verwijderen dan het invoeren bleek te zijn. Bovendien kun je het voor veel andere zaken gaan gebruiken.
dan is de consensus hier weer dat maatregelen er te snel afgaan, dan is de gedachte weer dat "ze" blij zijn met deze maatregelen en dat ze er daarom nooit afgaan...

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

aljooge schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:03:

Hier ga ik ook vrij vaak juist 's avonds naar de super... Die maatregel snap ik inderdaad echt totaal niet.

Supermarkten kunnen natuurlijk wel gewoon voorstellingen laten zien, dat mag wel na 8 uur :') .

[Voor 6% gewijzigd door Thomas op 12-11-2021 23:46]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Prx schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:55:
[...]

Exact de reden dat we de babyshower van mijn vriendin a.s. zondag wel door laten gaan, voor diegenen die zich er prettig bij voelen. Gewoon weer alles op 1.5 meter zetten qua stoelen. Verder werkt ze zelf in het ziekenhuis en komen er veel collega's, die kunnen die inschatting goed genoeg maken. Daarna hebben we niets meer in de planning staan en houden we ons wel koest. :'(
Met een beetje gezond verstand zou ik daar ook niet moeilijk over doen. Het is natuurlijk niet echt uit te leggen dat het wel zou mogen als je reserveert bij een restaurant maar niet thuis.

• 42erik
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:00:
[...]

Ik weet niet wat jij voor wiskunde had... ;)

Als van alle Nederlanders 60% voor is dan is het percentage onder alleen gevaccineerden hoger dan dat, met 0% van 15% zal ongeveer 70% van de 85% 2G steunen.
de lokale wiskundedocent is het met je eens :)

• 42erik
Teknix1982 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
[...]

Degenen die voor 2G zijn denken mijns inziens niet goed over de consequenties van dit soort maatregelen na. Hier kun je als weldenkend mens niet voor zijn. Wat ik ook vreselijk vindt is dat je hier telkens bijna erbij moet zeggen dat je gevaccineerd bent om een mening te ventileren want anders wordt je direct als wappie weggezet.
waarom zou een weldenkend mens niet voor 2g zijn? Lijkt me best een goed idee, ongevaccineerden tegen ziekte beschermen. Kunnen ze ook niet op een IC belanden.

De berekeningen geven aan dat dit best veel betere getallen levert:
https://nos.nl/index.php/...-aannemelijk-dat-2g-helpt

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

3DDude schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:33:
[...]

Nee de strategie is die QR app.
En in de toekomst kan je ermee betalen: ze willen niet voor niks een digitale euro zie het artikel in het FD (sorry je mag zelf inloggen of even outline.com gebruiken. (kan je hem gratis lezen - die link ga ik niet plaatsen).
https://fd.nl/economie/14...omst-van-cash-is-digitaal

Ik denk dat die QR code nooit meer weg gaat; het is ook de manier om ook als mensen het dadelijk niet meer willen een eventuele 3e prik of 4e prik af te dwingen he. Stel je wilt die niet omdat je erg slecht ging op de vorige dan doe je niet meer mee en gaat je vinkje een rood Xje worden.

De mogelijkheden zijn eindeloos waarbij ik je wil wijzen op het Thales Digital ID en het filmpje daar.

https://www.thalesgroup.c...ervices/digital-id-wallet

P.s. Op dat filmpje word (kritisch) commentaar op gegeven in de noagendashow zie: https://noagendashow.net/listen/1389?t=1:28:09 voor de exacte clip
Ehh.. digitale munteenheid wordt al wel wat langer over nagedacht hoor. Als je je daar zorgen over maakt moet je lekker naar de crypto topics

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:24
St@m schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:20:
[...]

Ehh.. digitale munteenheid wordt al wel wat langer over nagedacht hoor. Als je je daar zorgen over maakt moet je lekker naar de crypto topics
Ik vandaag perongeluk 5km te hard gereden. Dan zal mijn groene vinkje wel afgepakt worden nu? Of loop ik een aantal maanden voor op de maatregelen🤡

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:30
42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:01:
[...]

waarom zou een weldenkend mens niet voor 2g zijn? Lijkt me best een goed idee, ongevaccineerden tegen ziekte beschermen. Kunnen ze ook niet op een IC belanden.

Dus omdat de groep gevaccineerd het virus verspreidt, de groep niet getest maar thuis laten? 8)7
Bij deze aantallen gewoon iedereen testen, ook die gevaccineerde ouderen en zwakkeren zijn inmiddels gewoon kwetsbaar.

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54
42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:01:
[...]

Waarom zou een weldenkend mens juist voor 2g zijn? We weten nu dat corona onder gevaccineerden ook als een vuurhaard beweegt. Dat de niet-risico groep daar weinig last van heeft kun je ook zeggen van de niet-risico groep die niet gevaccineerd is. Die belanden al nauwelijks in het ziekenhuis en belasten de zorg niet.

Enige logische zou zijn iedereen een test laten overhandigen voor zo een evenement. Dat zorgt ervoor dat we de "risico" groepen goed beschermen. Gevaccineerd of niet. Gevaccineerden overal toe laten zonder te testen en dan nog durven te spreken over "mensen beschermen" gaat nergens meer over.

Meerdere berichten al gelezen dat zorgisntelliingen etc met bijna een 100% vaccinatiegraad alsnog onder corona bezwijken. Dus tjah..

On a road of changes....

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
BekSide schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:23:
[...]

Ik vandaag perongeluk 5km te hard gereden. Dan zal mijn groene vinkje wel afgepakt worden nu? Of loop ik een aantal maanden voor op de maatregelen🤡
Ben je dan niet juist redelijk kort door de bocht gereden met die 5km extra, gezien de beperkingen van de Nederlandse QR code die nu wordt gegenereerd in de CoronaCheck app die daar eventueel als basis voor zou kunnen worden gebruikt?

In het kort: waarom zou zoiets mogelijk zijn als de techniek dit ivm privacy niet toelaat, in een land waarin men gelukkig nog altijd duidelijk probeert om domeinen gescheiden van elkaar te houden?

Zodra dat laatste wegvalt ga ik me pas zorgen maken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• 42erik
@jip_86 @Jumpiefox

2g: 94% afname in ziekenhuis.
1g (alles testen) : 74% afname in ziekenhuis

Da's nog afgezien van de test capaciteit die 1g niet trekt

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

[...]

Je loopt een aantal jaren voor, maar ik zie ook wel dat we daar naar toe gaan. Maar juist voor het geld kan er een oplossing zijn.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:08
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met bedrijven de komende maanden. Gaan de bedrijven weer klagen dat er teveel online wordt besteld? De bezorgdiensten weer klagen dat het te druk is en er vertraging ontstaat?

Of zullen ze zich deze keer beter voorbereiden? Consumenten nu al voorbereiden om op tijd de bestellen voor Sint en Kerst?

Niet direct corona, maar wel samenhangende effecten

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:59

vhal

ಠ_ಠ

Efteling....nou ja de gemeente....neemt alvast het voortouw en komt met verplichte coronatoegangstesten vanaf 14 november.

https://www.efteling.com/...-nieuwe-coronamaatregelen

[Voor 6% gewijzigd door vhal op 13-11-2021 07:30]

STRAVA

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:29:
Efteling neemt alvast het voortouw en komt met verplichte coronatoegangstesten vanaf 14 november.

https://www.efteling.com/...-nieuwe-coronamaatregelen
Daar ontkomen ze ook niet aan, binnen 1 dag overal 1.5 meter garanderen etc… door aan de ingang te beginnen hebben ze dat werk niet en zijn ze ook klaar voor over paar weken…

De andere keuze is het hele park sluiten…

Daarnaast faciliteert de gemeente in een TvT locatie op het parkeerterrein. Dus testen is gewoon mogelijk op locatie zelf straks…

[Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 13-11-2021 07:33]

• stylezzz
Vorkie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:31:
[...]

Daar ontkomen ze ook niet aan, binnen 1 dag overal 1.5 meter garanderen etc… door aan de ingang te beginnen hebben ze dat werk niet en zijn ze ook klaar voor over paar weken…

De andere keuze is het hele park sluiten…

Daarnaast faciliteert de gemeente in een TvT locatie op het parkeerterrein. Dus testen is gewoon mogelijk op locatie zelf straks…
Lijkt de efteling hier niet mee voor te sorteren op 2g? Binnen de poorten geen 1.5 meter houd dadelijk in 2g. Die tvt tentjes op de parkeerplaats kunnen ook weer weg dan.

• Jeroenneman
  • Nu online

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Nee, meer een teken dat je even niet meer op Facebook en YouTube moet komen als je dit soort waanideeën krijgt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:30:
[...]

Lijkt de efteling hier niet mee voor te sorteren op 2g? Binnen de poorten geen 1.5 meter houd dadelijk in 2g. Die tvt tentjes op de parkeerplaats kunnen ook weer weg dan.
Of het 2G voorsorterend is weet ik niet, maar Disneyland, Plopsaland en movie park Germany kom je ook al niet in zonder QR.

En dan moet je daar bij een aantal zelfs buiten de mondkapjes op :-)

• zacht
  • Niet online
KRAI.7 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:45:
Verjaardagsetentje wat ik voor morgen gepland had staan geannuleerd door de nieuwe maatregelen.

Wat ik nu zo vaag vind is dat ik dus met de nieuwe maatregelen wel vóór 20:00 met elf personen bij elkaar kan zitten (d.m.v. de coronapas). En als ik dat thuis wil dan mag dat niet volgens het advies.

Ik heb even overwogen om het alsnog thuis te vieren maar, ook al zijn we uit ons groepje allemaal gevaccineerd, ik vind dat ik als ‘organisator’ de verantwoordelijkheid moet nemen dat het veilig is voor iedereen.

Toch blijft het vaag. Wel het één kunnen maar niet het ander, terwijl het eigenlijk precies hetzelfde is.
Ik vind deze gedachte dan weer vaag. Je neemt met de aankondiging van de nieuwe maatregelen als organisator de verantwoordelijkheid om het veilig te laten zijn voor iedereen, en het dus af te lassen, maar voor de persconferentie wilde je het nog door laten gaan. Was het toen veiliger?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:24
zacht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:05:
Ik vind deze gedachte dan weer vaag.
Sowieso is beperkt bezoek in de privésfeer slechts een advies, en zelfs dat niet op sinterklaasavond en met kerst...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:08
hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:10:
[...]

Sowieso is beperkt bezoek in de privésfeer slechts een advies, en zelfs dat niet op sinterklaasavond en met kerst...
Precies en anders maar weer verduisteren zoals jaren geleden.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• jip_86
42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 04:30:
@jip_86 @Jumpiefox

We gaan het zien, maar ik denk het niet.

• KRAI.7
  • Laatst online: 31-03 22:59

KRAI.7

Bwoah...

[...]

Ik vind deze gedachte dan weer vaag. Je neemt met de aankondiging van de nieuwe maatregelen als organisator de verantwoordelijkheid om het veilig te laten zijn voor iedereen, en het dus af te lassen, maar voor de persconferentie wilde je het nog door laten gaan. Was het toen veiliger?
Was het toen veiliger? Nee. Je hebt ook gelijk wat dat betreft. Reservering is wel al meer dan een maand geleden gemaakt, toen was het wel veiliger.

Alleen zou je in theorie wel relatief veilig bij elkaar kunnen zitten als iedereen gevaccineerd is. Maar ik snap je punt en je hebt ook gelijk. Ik wilde ook eindelijk weer eens iets doen nu het weer kon.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:16
Dat door laten gaan doen heel veel mensen 'omdat het kan'. Feestjes en samenkomsten nog even snel voordat het 19 uur is; de sinterklaasintocht, enz

Wij zijn vandaag naar de plaatselijke intocht geweest, met grote afstand naar iedereen. En toch besluiten mensen dan dat die 5 meter ruimte om ons heen wel goed besteed is als ze op 30 cm langs je lopen. Heb dus steeds opnieuw afstand gezocht en we zijn niet de drukte in.

Ergens lijken veel mensen gewoon niet te begrijpen dat de regels en maatregelen er niet voor niets zijn

Ik weet nog niet of ik voor 2G ben. Ik ben denk ik meer voor 3G met verplicht testen voor alle mensen, ongeacht genezen of vaccinatiestatus. Invoering van het Europese model van de QR-app en dus geen langdurig geldende codes.

En alsjeblieft overheid, begin nu eens met goede campagnes en duidelijke informatieverstrekking. Wappies zul je nauwelijks meer bereiken, maar twijfelaars nog wel

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:13
Jorgen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:16:
Dat door laten gaan doen heel veel mensen 'omdat het kan'. Feestjes en samenkomsten nog even snel voordat het 19 uur is; de sinterklaasintocht, enz

Wij zijn vandaag naar de plaatselijke intocht geweest, met grote afstand naar iedereen. En toch besluiten mensen dan dat die 5 meter ruimte om ons heen wel goed besteed is als ze op 30 cm langs je lopen. Heb dus steeds opnieuw afstand gezocht en we zijn niet de drukte in.

Ergens lijken veel mensen gewoon niet te begrijpen dat de regels en maatregelen er niet voor niets zijn
De anderhalve meter regel is al een tijdje geleden afgeschaft, toch?

• 42erik
jip_86 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:36:
[...]

We gaan het zien, maar ik denk het niet.
Omt suggereert het, technische universiteit rekent het door en de epidemioloog van leiden university onderschrijft het verhaal... En jij denkt van niet...?!

Wat zou het fijn zijn als Nederlanders soms gewoon snappen dat als de verstandige, zwaar opgeleide en zeer capabele mensen wat vinden, je gewoon luistert en zegt 'he, dat zeggen ze, dus dat zal zo zijn'

• stylezzz
42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 04:30:
@jip_86 @Jumpiefox

Testen voor toegang hebben we al eens geprobeerd toch? ;)

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:56
42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:30:
[...]

Omt suggereert het, technische universiteit rekent het door en de epidemioloog van leiden university onderschrijft het verhaal... En jij denkt van niet...?!

Wat zou het fijn zijn als Nederlanders soms gewoon snappen dat als de verstandige, zwaar opgeleide en zeer capabele mensen wat vinden, je gewoon luistert en zegt 'he, dat zeggen ze, dus dat zal zo zijn'
Of de standpunten met een evenwichtige beargumentatie weerleggen.

Maar dat gezwets op basis van onderbuikgevoel, en de uitwerking daarvan op ons gedrag, heeft waarschijnlijk meer impact op de ziekenhuisbezetting dan mensen die er (bewust) voor kiezen om geen vaccin te nemen.

• 42erik
[...]

Toen mocht het toch gewoon?

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:29
Dionysiou schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:23:
[...]

De basisregels zijn al een tijdje geleden weer ingevoerd hoor (2 november?). Waaronder 1.5 meter afstand houden.

• 42erik
Lycaon schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:44:
[...]

Of de standpunten met een evenwichtige beargumentatie weerleggen.
Dat kan natuurlijk ook. Heb je nu wel een Omt en 2 universiteiten tegen je, dus moet je van goede huize komen :p
Maar dat gezwets op basis van onderbuikgevoel, en de uitwerking daarvan op ons gedrag, heeft waarschijnlijk meer impact op de ziekenhuisbezetting dan mensen die er (bewust) voor kiezen om geen vaccin te nemen.
Heb je argumenten voor die uitspraak?:p

• zacht
  • Niet online
42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:56:
[...]

Toen mocht het toch gewoon?
Dat is het punt niet. Of eigenlijk is jouw opmerking wel het punt. Die verjaardag is na vanavond 18 uur niet ineens veiliger of onveiliger.
Laat je je alleen leiden door maatregelen (het mag toch?) of laat je je ook leiden door eigen keuzes?

• zacht
  • Niet online
eric.1 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:01:
[...]

De basisregels zijn al een tijdje geleden weer ingevoerd hoor (2 november?). Waaronder 1.5 meter afstand houden.
Was een advies, wordt een regel. Als ik het goed begrepen heb.

• jip_86
[...]

Gevaccineerden besmetten elkaar (zeg ik niet, zegt de NOS dus dat neem ik dan maar aan) dan gaat het echt niet zo veel uitmaken of dat nu via het café gebeurt of op zondag bij de verjaardag van ome Henk. Sterker nog de feestjes worden waarschijnlijk überhaupt naar huis verplaatst als eentje van de groep anders niet mee kan. Het zal misschien iets helpen maar geen 90%.

Laat me graag verrassen maar na 2 jaar persconferenties kunnen we allemaal wel een beetje inschatten wat de effecten zijn van nieuwe maatregelen ;)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[...]

So true. Wij zitten hier in California al van voor de zomer met gewoon een simpele regelgeving, geen vaccinatie = je komt niet binnen. Niemand die er over moppert.

Er is veel mis met beleid hier in SF/CA, maar ze hebben hier echt geen probleem met luisteren naar local experts en op basis daarvan beslissingen maken.

Lekker blijven polderen in NL over halve maatregelen, geef er nou gewoon een klap op. Het is echt niet zo lastig. Laatste wat ik had verwacht is dat Nederlanders harder gaan janken over hun fictieve grondrechten dan een Amerikaan.

• 42erik
zacht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:20:
[...]

Dat is het punt niet. Of eigenlijk is jouw opmerking wel het punt. Die verjaardag is na vanavond 18 uur niet ineens veiliger of onveiliger.
Laat je je alleen leiden door maatregelen (het mag toch?) of laat je je ook leiden door eigen keuzes?
Ik volg maatregelen, soms wat meer zelfs, maar je bent nu mensen aan het aanspreken op niet meer doen dan maatregelen...

• zacht
  • Niet online
42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:03:
[...]

Ik volg maatregelen, soms wat meer zelfs, maar je bent nu mensen aan het aanspreken op niet meer doen dan maatregelen...
Nogmaals, die verjaardag wordt niet veiliger of onveiliger na 18 uur vanavond. Als hij denkt dat het veilig kan dan laat hij hem toch gewoon doorgaan?
Als hij denkt dat het onveilig is had hij er beter aan gedaan om er helemaal van af te zien. Ik vind het niet te veel gevraagd om zelf een beetje na te denken en daar naar te handelen.
Dat was het punt, wat hij zelf heel goed snapte volgens mij.

• 42erik
jip_86 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:31:
[...]

Gevaccineerden besmetten elkaar (zeg ik niet, zegt de NOS dus dat neem ik dan maar aan) dan gaat het echt niet zo veel uitmaken of dat nu via het café gebeurt of op zondag bij de verjaardag van ome Henk. Sterker nog de feestjes worden waarschijnlijk überhaupt naar huis verplaatst als eentje van de groep anders niet mee kan. Het zal misschien iets helpen maar geen 90%.

Laat me graag verrassen maar na 2 jaar persconferenties kunnen we allemaal wel een beetje inschatten wat de effecten zijn van nieuwe maatregelen ;)
2g zorgt juist dat die ongevaccineerden niet in die kroeg is. En het lijkt me sterk dat die verjaardag evenveel mensen over de vloer heeft als de kroeg. Ook omdat we een max bezoekadvies van 4 hebben

Los daarvan: ik denk niet dat je het beter weet dan 2 universiteiten...

[Voor 12% gewijzigd door 42erik op 13-11-2021 14:17]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:16
Dionysiou schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:23:
[...]

Dat betekent niet dat je in het licht van de persco en de cijfers op elkaar moet gaan staan toch? Dat is gewoon lichtzinnig, onnadachtzaam gedrag

• 42erik
zacht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:10:
[...]

Nogmaals, die verjaardag wordt niet veiliger of onveiliger na 18 uur vanavond. Als hij denkt dat het veilig kan dan laat hij hem toch gewoon doorgaan?
Als hij denkt dat het onveilig is had hij er beter aan gedaan om er helemaal van af te zien. Ik vind het niet te veel gevraagd om zelf een beetje na te denken en daar naar te handelen.
Dat was het punt, wat hij zelf heel goed snapte volgens mij.
Dat zelf nadenken is juist 1 van de redenen om hier nu te zijn...

• zacht
  • Niet online
42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:18:
[...]

Dat zelf nadenken is juist 1 van de redenen om hier nu te zijn...
Dat betekent niet dat je zelf niet kunt nadenken bij de andere redenen dat we hier nu zijn.

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:13
zacht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:32:
[...]

Dat betekent niet dat je zelf niet kunt nadenken bij de andere redenen dat we hier nu zijn.
zacht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:32:
[...]

Het probleem is dat als je ruimte laat voor eigen interpretatie (bijvoorbeeld door een advies in te voeren ipv een regel), dat mensen gewoon de grens op zoeken en die ruimte pakken.

• zacht
  • Niet online
Dionysiou schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:35:
[...]

[...]

Het probleem is dat als je ruimte laat voor eigen interpretatie (bijvoorbeeld door een advies in te voeren ipv een regel), dat mensen gewoon de grens op zoeken en die ruimte pakken.
Dat begrijp ik. Het initiële punt ging ook over je eigen gedrag bij de maatregelen, maar dan twee kanten op. Was het de afgelopen weken handig om in een volle kroeg te gaan staan? Dat mocht toch? Waarom vier je je verjaardag nu ineens niet meer, was dat vorige week wel handig? Of kun je hem toch vieren? Moest ik echt vier dagen naar kantoor? En daar hoort wat mij betreft ook bij: is het zo erg als ik 5 mensen uitnodig terwijl we netjes afstand houden?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jorizzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:27:
[...]

Tegelijk met de horeca misschien? Ik vind het ook bijzonder, maar er zal ongetwijfeld een gedachte achter zitten.
Ja, iedereen op hetzelfde uur buitenzetten. In Belgie hebben we dat in de zomer geprobeerd :)

Dat geeft dan dit effect

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:25
eric.1 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:01:
[...]

Nee was al die tijd een advies en geen plicht.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:42
Marzman schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:42:
[...]

Ja, iedereen op hetzelfde uur buitenzetten. In Belgie hebben we dat in de zomer geprobeerd :)

Dat geeft dan dit effect
[Afbeelding]
We hebben hier toch ook eerder al met vervroegde sluitingstijden te maken gehad, en nog steeds trouwens, en dan zien we dit toch ook niet steeds?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Jorizzz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:46:
[...]

We hebben hier toch ook eerder al met vervroegde sluitingstijden te maken gehad, en nog steeds trouwens, en dan zien we dit toch ook niet steeds?
O jawel hoor. Vorig jaar bij de ingang van de lockdown de enorme drukte op de laatste avond voor het ingaan alweer vergeten, waar iedereen hutje-mutje op elkaar stond op diverse plekken "omdat het nu nog kon"?

Virussen? Scan ze hier!

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:42
wildhagen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:57:
[...]

O jawel hoor. Vorig jaar bij de ingang van de lockdown de enorme drukte op de laatste avond voor het ingaan alweer vergeten, waar iedereen hutje-mutje op elkaar stond op diverse plekken "omdat het nu nog kon"?
Dat weet ik nog, maar ik zie niet wat dat te maken heeft met het vervroegd sluiten van de horeca op andere dagen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jorizzz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:00:
[...]

Dat weet ik nog, maar ik zie niet wat dat te maken heeft met het vervroegd sluiten van de horeca op andere dagen?
Het heeft er mee te maken dat als in een binnenstad in elk cafe iedereen op dezelfde tijd naar buiten moet en op straat wat blijft hangen om na te praten omdat ze het vroeg vinden dat het dan erg druk wordt op straat.

Maar met een sluitingsuur om 8 uur en in de winter zal het misschien wel meevallen. Voor restaurants lijkt het me een redelijke tijd en voor cafe's ligt het een beetje aan het soort cafe.

/▌

• stylezzz
wildhagen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:57:
[...]

Ach, wie herinnert zich nog de allereerste persco in maart vorig jaar? Lange rijen voor de koffieshops.... de beelden gingen de hele wereld over. Nederland in de greep van een virus, en de bevolking denkt 'hoe kan ik vanavond nog een blowtje doen?'

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 22:24

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

NPO
‘Ook in Duitsland is een grote uitstroom van verpleegkundigen’, vertelt Gommers. ‘Bij onze Oosterburen zien we tegelijkertijd een grote stijging van het aantal besmettingen. En dus hebben onze collega’s in Duitsland gezegd: sorry, maar wij kunnen echt even geen patiënten overnemen. Dat is een flinke streep door de rekening.’

‘De hulp vanuit Duitsland om de druk op de ziekenhuizen te verminderen was een belangrijke uitvlucht. Daarom is het zo belangrijk om nu echt dit pakket aan maatregelen te nemen. Voor ons was dit ook een belangrijk argument om bij Hugo de Jonge aan te dringen op strikte maatregelen. Die maatregelen zijn echt nodig om een zorginfarct in december te voorkomen,’ aldus Gommers.
De overcapaciteit en bereidwilligheid van onze oosterburen is dus iets waar we bewust op geleund en op afgestemd hebben.

Man man man wat een beleid.

"Oooh Jeroen!"

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-03 01:22
Christoph schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:38:
[...]

So true. Wij zitten hier in California al van voor de zomer met gewoon een simpele regelgeving, geen vaccinatie = je komt niet binnen. Niemand die er over moppert.

Er is veel mis met beleid hier in SF/CA, maar ze hebben hier echt geen probleem met luisteren naar local experts en op basis daarvan beslissingen maken.

Lekker blijven polderen in NL over halve maatregelen, geef er nou gewoon een klap op. Het is echt niet zo lastig. Laatste wat ik had verwacht is dat Nederlanders harder gaan janken over hun fictieve grondrechten dan een Amerikaan.
Ik heb niks tegen het principe van de maatregelen, ik heb niks tegen vaccinatie, ik heb niks tegen het idee waarvoor de maatregelen genomen worden.

Wel heb ik wat tegen de strategie die daarbij gehandhaafd word om telkens op 99,5% van de zorgcapaciteit te rekenen.

Als op basis van een dergelijk beleid vrijheden elke keer weer meer en meer worden ingenomen wordt ik ontzettend huiverig / kriebelig.

Ik ben helemaal voor vertrouwen in de overheid, maar ik vind dat daar bepaalde garanties/verwachtingen tegenover mogen staan.

Nu kan het aan mij liggen, maar ik heb de afgelopen aantal jaren niet bepaald meer vertrouwen gekregen in het (verantwoordelijkheidsgevoel van) het kabinet, en hun strategie in de aanpak van deze pandemie.

Ik zie een kanteling in de politieke houding die steeds meer gefocust is op controle, iets wat volgens mij niet bij onze (moderne, westerse) cultuur en geschiedenis past.
Ik ben van mening dat een groot gedeelte van onze bevolking hier te laconiek op reageert, en op zijn minst niet voldoende kritisch kijkt naar het gevoerde beleid (en vooral de strategie erachter, waar volgens mij geen duidelijk beeld over word geschept).

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:33:
[...]

Ach, wie herinnert zich nog de allereerste persco in maart vorig jaar? Lange rijen voor de koffieshops.... de beelden gingen de hele wereld over. Nederland in de greep van een virus, en de bevolking denkt 'hoe kan ik vanavond nog een blowtje doen?'
Het is maar wat leidend is in je leven, sommige hebben dat met wc papier.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Supertip schreef op zondag 14 november 2021 @ 01:37:
[...]

Sowieso onbegrijpelijk. Als je zo angstig bent dat je een chronisch tekort krijgt aan enig materiaal om de bips mee te verschonen, investeer dan gewoon in een bidet/jet. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Jism
  • Niet online

Gemeente amsterdam weet nu ook niet wat er precies onder sekswerkers vallen. Ze mailen initieel het verzoek (12 nov) om de websites op 13 nov na 18:00 op slot te gooien, en een duidelijke melding te plaatsen dat men gesloten is. De dag erna, dus op 13 november krijgen diezelfde exploitanten de mededeling de vorige mail als niet verzonden te beschouwen, omdat het niet van toepassing zou zijn op hun.

Lekker tegenstrijdig en verwarrend ook:
Niet-essentiële detailhandel en dienstverlening (ook sekswerkers, zonnestudio’s, kappers, kerstbomenverkopers) sluiten om 18.00 uur (tot 6.00 uur)
Aldus hun eigen website. Feitelijk hebben seksbedrijven in Amsterdam nu een vrijbrief om dit weekend toch te mogen / kunnen draaien. Mocht iemand zich afvragen waarom ik me specifiek hierop specialiseer, ik werk in die branche. Ik denk dat de oorspronkelijke mail bedoeld was voor establishments met fysiek personeel zoals massage salons, clubs, raamwerk etc. Escort is toch anders; dat betreft bezoek (1:1) aan huis. Net zoals het uitnodigen van je buurvrouw voor een kop koffie.

https://twitter.com/Vande...tatus/1459596630152331268

Ik heb de gemeente al gevraagd, maar die werken natuurlijk niet op zaterdag/zondag.

Maar het is schandalig... De financieele wonden zijn net nog niet eens gelikt en de volgende lockdown staat alweer voor de deur. Men had in dat jaar tijd die IC's uit moeten breiden en het nodige personeel daarvoor moeten trainen / opleiden. Dat had denk ik een stuk minder geld gekost als bedrijven met Tozo's en toestanden in stand houden.

Covid is hier; en het gaat ook niet meer weg voorlopig.

[Voor 4% gewijzigd door Jism op 14-11-2021 05:30]

M'n magische bol werken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zorgkundige opleiding duurt al een paar jaar en was al een knelpuntberoep voor Corona. En dan wil jij dokters voor een IC opleiden in een jaar? Je kan ze ook niet uit het buitenland invliegen bij een wereldwijde pandemie (dat was wel de strategie van New York, ze boden ook veel geld maar dan kwam je wel in een oorlogsgebied)

/▌

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:34
Vacatures zat op de IC, alleen weinig animo. Salaris is noet slecht met 4600 per maand.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:24
Johan Bogle schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:43:
Vacatures zat op de IC, alleen weinig animo. Salaris is noet slecht met 4600 per maand.
Geld is meestal het probleem niet, ken genoeg mensen die de zorg vaarwel gezegd hebben en een lager salaris op de koop toe nemen.

Een betere werk-privé balans en minder stress is veel waard, zeker als er een goed verdienende mannelijke partner is. Hoe idealistisch moet je zijn om in coronatijd nog in de zorg te willen werken?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Bananenplant
  • Laatst online: 22:05
Jism schreef op zondag 14 november 2021 @ 05:29:
Men had in dat jaar tijd die IC's uit moeten breiden en het nodige personeel daarvoor moeten trainen / opleiden.
Hoe had je dat willen doen? Een zorgdienstplicht :? ?

Signal. Speak freely

• mr_evil08
Supertip schreef op zondag 14 november 2021 @ 01:37:
[...]

WC papier kwam alleen in het nieuws omdat het funny was.
Maar als je om je heen keek in de supermarkt wist je beter en zag je dat met name voedsel met lange houdbaarheid datum geplunderd werd, de media wou voorkomen dat er een run ontstaat en werd bewust niet gefilmd.

WC papier neemt groot volume, handjevol klanten neemt 1 pak mee en de schap is leeg, en doordat het geen prioriteit had om bij te vullen gezien cruciale voedsel geplunderd werd duurde het lange tijd voordat het aangevuld werd.

[Voor 23% gewijzigd door mr_evil08 op 14-11-2021 09:57]

• mr_evil08
Johan Bogle schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:43:
Genoeg die dat salaris willen maar de opleiding is behoorlijk moeilijk en pittig.
En een aanslag op de privé leven.

[Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 14-11-2021 10:00]

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 23:00
Bananenplant schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:52:
[...]

Subsidiëren, belasting verlagen, personeel beter tegen stress beschermen met werktijd regelingen voor minimum en maximum uren, korting op de kinder opvang, en kinderopvang buiten reguliere kantooruren volledig betalen etc. Honderden knopjes waar je aan kan draaien om te stimuleren.
En daarbij ook garanties bieden voor de looptijd van een paar jaar voor dergelijke regelingen.

Opleiden gaat natuurlijk niet in een periode van anderhalf jaar. Zijwaarts bijscholen zou eventueel kunnen, maar daar is waarschijnlijk krap animo voor, en ook weinig beschikbaarheid.

't Is nu een beetje een sneeuwbal effect in de zorg.

Er staat veel druk op, met lange en onvoorspelbare diensten. Daarmee gaan er hier en daar een paar weg, en op degene die over blijven komt dan meer druk.

[Voor 5% gewijzigd door TweakMDS op 14-11-2021 10:04]

• Jism
  • Niet online
Bananenplant schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:52:
[...]

Zo slecht klinkt dat nog niet eens.

Maar goed het moet natuurlijk niet direct IC specialisten te zijn maar mensen die gespecialiseerd zijn in covid en behandeling daarvan.

Als je daar al een leger mee op kunt trommelen en hiermee de core taak van de IC van andere mensen die ook acute zorg nodig hebben af kunt vangen, win win.

M'n magische bol werken.

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee