Durven ze niet?XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:56:
[...]
Wat een gedoe allemaal. Waarom niet simpelweg geen QR-code meer uitgeven aan geteste mensen?
Dan komt er een BOA en zet je ter plekke het schuifje naar 2G, lekker fraudegevoelig dit.D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:56:
Maar dan nog: dan moet een horeca tent dus 2G of 3G op de deur zetten? Dat werkt toch niet?
Stop gewoon met gratis testen, dan heb je defacto 2G.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik vind dat de huidige controlesamenleving, en de vrijheidsbeperkingen die nu worden voorgelegd en voorgesteld voor mensen die geen CTB hebben veel te ver gaan, polariserend werken en naar mijn inschatten geen grote verbetering gaan opleveren.
Helaas is er geen fatsoenlijke manier meer om dit te uiten aangezien de hele discussie gekaapt wordt door mensen met allerlei complottheorieën en aan de andere kant allemaal mensen die iedereen met dergelijke punten over één kam scheert.
Ik kan nog steeds moeilijk bevatten hoeveel persoonlijke vrijheden er binnen anderhalf jaar tijd opzij geschoven, en hoe gemakkelijk daar door mensen over gedaan wordt.
Ik leg hiervoor ook de schuld bij het gevoerde beleid en de gegeven uitleg van het kabinet die telkens veel te hoge verwachtingen creëert. In eerste instantie ging dat al vaak mis met (meestal te zwakke en te laat genomen) maatregelen die het wel weer onder controle zouden brengen, en vervolgens over de vaccinaties waarbij de verwachting is gecreëerd dat daarmee alles opgelost zou zijn, alsof je dan niet meer besmet kunt raken, niemand meer kan besmetten en je ook niet in het ziekenhuis kan belanden.
Dit (in combinatie met de CTB's) heeft ervoor gezorgd dat mensen zich helemaal veilig voelen en zich aan geen van de basismaatregelen meer hielden. Je wilt niet weten hoeveel gevaccineerde mensen ik al ben tegengekomen met klachten die zich niet lieten testen en niet in quarantaine gingen omdat ze toch wel gevaccineerd waren.
Dat is mijns inziens de belangrijkste reden dat we nu op dit hoge aantal besmettingen zitten.
Helaas is er geen fatsoenlijke manier meer om dit te uiten aangezien de hele discussie gekaapt wordt door mensen met allerlei complottheorieën en aan de andere kant allemaal mensen die iedereen met dergelijke punten over één kam scheert.
Ik kan nog steeds moeilijk bevatten hoeveel persoonlijke vrijheden er binnen anderhalf jaar tijd opzij geschoven, en hoe gemakkelijk daar door mensen over gedaan wordt.
Ik leg hiervoor ook de schuld bij het gevoerde beleid en de gegeven uitleg van het kabinet die telkens veel te hoge verwachtingen creëert. In eerste instantie ging dat al vaak mis met (meestal te zwakke en te laat genomen) maatregelen die het wel weer onder controle zouden brengen, en vervolgens over de vaccinaties waarbij de verwachting is gecreëerd dat daarmee alles opgelost zou zijn, alsof je dan niet meer besmet kunt raken, niemand meer kan besmetten en je ook niet in het ziekenhuis kan belanden.
Dit (in combinatie met de CTB's) heeft ervoor gezorgd dat mensen zich helemaal veilig voelen en zich aan geen van de basismaatregelen meer hielden. Je wilt niet weten hoeveel gevaccineerde mensen ik al ben tegengekomen met klachten die zich niet lieten testen en niet in quarantaine gingen omdat ze toch wel gevaccineerd waren.
Dat is mijns inziens de belangrijkste reden dat we nu op dit hoge aantal besmettingen zitten.
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:58:
[...]
Dan komt er een BOA en zet je ter plekke het schuifje naar 2G, lekker fraudegevoelig dit.
Stop gewoon met gratis testen, dan heb je defacto 2G.

Er is vast over nagedacht want die aanpassing van de app/apps moet morgen toch al uitgerold zijn?
@IThom
Maar waar pleit je dan voor? Want je moet iets nu.
Nee, dat is pas over drie wekenWolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:59:
[...]
![]()
Er is vast over nagedacht want die aanpassing van de app/apps moet morgen toch al uitgerold zijn?
Misschien iets minder laat ingrijpen zoals nu gedaan. Of de regels niet ineens afbouwen, maar stapsgewijs?D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:01:
@IThom
Maar waar pleit je dan voor? Want je moet iets.
Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:39:
Dus de manier om met dit virus te leven is het CTB en het virus blijft bij ons.
Conclusie:
Sowieso moet de minister de tijdelijke coronawet elke drie maanden laten verlengen met instemming van de Tweede Kamer. Er komt heus wel een punt dat CTB niet meer nodig is en de Kamer niet meer gaat verlengen. Deze constructie is in Nederland best goed geregeld.stylezzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:44:
[...]
Ach... we zijn hier nog weken bezig om elk woord van die man te analyseren gok ik. Maar geloof mij, als er geen nut meer is voor dat ctb verdwijnt hij vanzelf.
Maar niet binnenkort. De gemiddelde pandemie duurt 5 jaar (aldus Wikipedia), statistisch gezien zitten we nog niet op de helft. Corona blijkt wel erg hardnekkig te zijn en mogelijk hebben we er nog lang last van:
Elke winter coronamaatregelen, zelfs in een gevaccineerde wereld?
La Batterie des Hommes sans Peur
Dat had ik ook graag gewild. Maar je moet straks toch wat.The.Terminator schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:03:
[...]
Misschien iets minder laat ingrijpen zoals nu gedaan. Of de regels niet ineens afbouwen, maar stapsgewijs?
Nadenken?Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:59:
[...]
![]()
Vraag je nu niet iets teveel van dit kabinet?

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.
Welk kabinet?RobinHood schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:05:
[...]
Nadenken?

Yep. Zouden ze dat nu direct zelf presenteren dan worden ze uitgemaakt voor extremistische wappies, dat ligt gevoelig in de politiek.D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:56:
[...]
Maar dan nog: dan moet een horeca tent dus 2G of 3G op de deur zetten? Dat werkt toch niet?
Het is die verdomde "eigen verantwoordelijkheid" weer. Te laf om gewoon zelf voor 2G te kiezen dus schuiven we het op de ondernemer.
Met een realistische bril op is het al even duidelijk welke kant het op gaat, persoonlijk erger ik mij er kapot aan dat het zo tergend langzaam gaat zodat iedereen kan 'wennen'.
- knip -
Het is niveau 'De Speld', denken ze werkelijk dat Nederland dit ziet en dan denkt "ow, ik ga toch maar thuiswerken en niet naar daar feestje want het is echt serieus nu...".Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:59:
Mijn WhatsApp stroomt na de persco over met memes en grappen, niet met geannuleerde feestjes. Ik ga nu sporten en naar de bar, de laatste ronde om 23u58 zal lekker smaken. Wat een farce...
De app wordt ontwikkeld door externen denk ikRobinHood schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:05:
[...]
Nadenken?

Het is een beetje zo van: als we lang genoeg wachten met keuzes maken dan hebben we geen keuze meer.
Wow... Die is al heel oud... Stamt nog uit het begin van de corona-periodehoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:46:
Met het risico dat het in de 'covid kroeg' thuishoort, onderstaande ging vanmiddag rond op de app niet wetende dat de realiteit even hilarisch zou zijn:
Vertaling:
Het kernkabinet heeft zojuist beslist.
Mondmasker vanaf morgen verplicht voor de sterrenbeelden Maagd en Kreeft en voor alle Volvo-rijders, maar niet als ze blauwe sokken dragen. Het geldt ook alleen van 18.00 uur tot 23.00 uur, mits je een Audi rijdt met een 17 op het kenteken.
Als je in een oneven huisnummers woont, krijg je een gratis mondmasker, tenzij je in een koophuis woont, of als je in Amsterdam centrum woont, maar niet als je in Rotterdam woont ...
Als de muur van je huis geel is, mag je niet naar buiten, tenzij het huis aan de rechterkant van de straat staat, maar dit geldt niet als er een parkeerplaats voor staat. Als er meerdere parkeerplaatsen zijn, is de regeling helemaal niet van toepassing, tenzij er een invalidenparkeerplaats is.
Op werkdagen mogen vrouwen alleen het huis verlaten als ze getrouwd zijn, maar niet als ze kinderen hebben, tenzij er minstens twee kinderen van hetzelfde geslacht zijn, maar het leeftijdsverschil niet groter is dan twee jaar. De regel is niet van toepassing op kinderen tussen 5 en 12 jaar. Nou, dat is het voor nu.
PS: Bovenstaande regels gelden alleen voor 20 tot 60 jarigen, mits ze tussen de 1.60 mtr en 1.75 mtr zijn. Anders is precies het tegenovergestelde waar, tenzij ze donker haar hebben.
Dit voorkomt alle onduidelijkheden.
Graag gedaan.

www.steamloco.info
Goed verhaal van Hugo om het 2G bewijs recht te lullen... Not. Alle bekende metaforen werden weer eens afgestoft en elke vraag hierover van de aanwezige journalisten vakkundig ontweken.
Ik pleit er voor dat dit zooitje ongeregeld vertrekt en de verantwoordelijkheid overdraagt aan een regering die niet constant bezig is te polderen om de zorgcapaciteit voor 99,5% te benutten.D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:01:
@IThom
De onduidelijke, polariserende communicatie en de veel te terughoudende houding om maatregelen te nemen op het juiste moment heeft niemand hier geholpen. Te laat ingrijpen waardoor maatregelen ineens veel zwaarder moeten zijn, te vroeg versoepelen waardoor er gelijk weer bijgesteld moet worden en het creëren van onjuiste verwachtingen: allemaal heeft het bijgedragen aan de situatie waar we nu (alweer) in zitten.
Wel in theater met 1250 man, niet als ouder je kind mogen aanmoedigen langs een voetbalveld in de open lucht met misschien 40 anderen.
Logica

Logica

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling
Werkelijk niemand die zich daar aan gaat houden. Hoe willen ze dat controleren. BOA's bij elk voetbalveld neerzetten? Dan worden de BOA's als bal gebruikt.GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:11:
Wel in theater met 1250 man, niet als ouder je kind mogen aanmoedigen langs een voetbalveld in de open lucht met misschien 40 anderen.![]()
Logica
Ik vind ook dat het kabinet steeds te laat was met maatregelen en te snel met versoepelen. Ik vind het los van corona al prutsers maar dan nog moet je nu toch iets doen.IThom schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:11:
[...]
Ik pleit er voor dat dit zooitje ongeregeld vertrekt en de verantwoordelijkheid overdraagt aan een regering die niet constant bezig is te polderen om de zorgcapaciteit voor 99,5% te benutten.
De onduidelijke, polariserende communicatie en de veel te terughoudende houding om maatregelen te nemen op het juiste moment heeft niemand hier geholpen. Te laat ingrijpen waardoor maatregelen ineens veel zwaarder moeten zijn, te vroeg versoepelen waardoor er gelijk weer bijgesteld moet worden en het creëren van onjuiste verwachtingen: allemaal heeft het bijgedragen aan de situatie waar we nu (alweer) in zitten.
Ik had het idee dat ze hiermee de grote evenementen (zoals festivals) willen verbieden, maar de kleinere activiteiten gewoon door willen laten gaan.GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:11:
Wel in theater met 1250 man, niet als ouder je kind mogen aanmoedigen langs een voetbalveld in de open lucht met misschien 40 anderen.![]()
Logica
Speel ook Airplane Manager en Repeat
Serologische test kan niet want je weer niet hoeveel antistoffen het zijn, zei hij dat echt?
Dat is met de vaccinaties toch ook het geval na een paar maanden? Dan weet je ook niet hoeveel het is.
Dat is met de vaccinaties toch ook het geval na een paar maanden? Dan weet je ook niet hoeveel het is.
Omdat we toch vooral egoïstische dieren zijn - ik kan dus niet meer sporten woensdag avond, verder geen impact. 

Dat gaat alleen maar voor polarisatie zorgen in de samenleving, maar als de ondernemers slim zijn dan houden ze gewoon het 3G beleid aan.zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:13:
Lekker sneaky om de 2G bij de ondernemer te leggen.
Klopt daar durven ze alleen aannames te doen hoeveel bescherming het geeft. Net als bij een bewezen genezing dat ze aannames doen hoeveel antistoffen dat opleverd.Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:15:
Serologische test kan niet want je weer niet hoeveel antistoffen het zijn, zei hij dat echt?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Jammer dat hier niet op doorgevraagd is; deze waardes kan je letterlijk uit https://www.sanquin.nl/ov...offen-bij-hogere-leeftijd halen.Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:15:
Viel mij ook op. Inderdaad. Er zijn nog veel meer aanwijzingen als je goed luisterde. Even wachten op het transcript en dan nog eens de tekst doorharken.Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:26:
@Number10 Rutte zegt net bij de beantwoording van de 1e vraag dat de R met 20% moet dalen.
Dan is het zeker R=1?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Maar dan klopt er toch niets van dat antwoord wat net gegeven werd?nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:16:
[...]
Jammer dat hier niet op doorgevraagd is; deze waardes kan je letterlijk uit https://www.sanquin.nl/ov...offen-bij-hogere-leeftijd halen.
Of is dit een aflevering van 'Zoek de fout'??
Logisch, maar laat ze eerst maar vertrekken anders blijven we in dergelijke situaties terechtkomen en blijven we daarop aan moeten passen met idiote maatregelen.D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:13:
[...]
Ik vind ook dat het kabinet steeds te laat was met maatregelen en te snel met versoepelen. Ik vind het los van corona al prutsers maar dan nog moet je nu toch iets doen.
Als er dan een fatsoenlijke regering zit zou ik willen dat ze een keer duidelijk maken aan het OMT dat ze een advies geven, waarmee de zorgcapaciteit niet weer tot over het maximum wordt benut, en vervolgens dat advies op te volgens, en niet een politiek verwaterde variant daarop.
Dit zal ook inhouden dat mensen eindelijk een keer het realistische plaatje voorgespiegeld krijgen: ook als je gevaccineerd ben betekend het niet dat je voorgoed overal vanaf bent, en plaatje wat door de huidige rotzooi maar lastig te accepteren zal zijn.
Zolang er geen vaccinatieplicht is doe je generieke maatregelen, misschien wel zelfs zo generiek dat we geen onderscheid maken tussen horeca of het magazijn van Bol.com. Als er een plicht is waar men zich niet aan houdt kan je gericht maatregelen treffen, tot die tijd doet men wettelijks niets fout en moet je daar naar handelen. Hoe kut dat ook is voor mensen die wel mee werken in jouw plan/ideologie.D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:13:
[...]
Ik vind ook dat het kabinet steeds te laat was met maatregelen en te snel met versoepelen. Ik vind het los van corona al prutsers maar dan nog moet je nu toch iets doen.
En een doorgemaakte besmetting kan wel gewoon, ook al heb je daar ook geen flauw idee hoeveel antistoffen er zijn.Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:15:

Dat begon in maart 2020 al. Groot deel werd toe gebaseerd op huisregels van winkel of OV dienstverlener.zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:13:
Lekker sneaky om de 2G bij de ondernemer te leggen.
Het draait toch niet alleen om antistoffen? Ik meen te herinneren dat je lichaam ook na het verdwijnen van de antistoffen je lichaam het virus nog zou moeten herkennen?IThom schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:20:
[...]
En een doorgemaakte besmetting kan wel gewoon, ook al heb je daar ook geen flauw idee hoeveel antistoffen er zijn.![]()
Ik zat me vanochtend nog te verbazen over het feit dat de rijksoverheid op hun site zet dat als je een vaccin hebt dat je dan immuun bent. EhhhIThom schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:18:
[...]
Logisch, maar laat ze eerst maar vertrekken anders blijven we in dergelijke situaties terechtkomen en blijven we daarop aan moeten passen met idiote maatregelen.
Als er dan een fatsoenlijke regering zit zou ik willen dat ze een keer duidelijk maken aan het OMT dat ze een advies geven, waarmee de zorgcapaciteit niet weer tot over het maximum wordt benut, en vervolgens dat advies op te volgens, en niet een politiek verwaterde variant daarop.
Dit zal ook inhouden dat mensen eindelijk een keer het realistische plaatje voorgespiegeld krijgen: ook als je gevaccineerd ben betekend het niet dat je voorgoed overal vanaf bent, en plaatje wat door de huidige rotzooi maar lastig te accepteren zal zijn.
http://hawvie.deviantart.com/
Mja. Je kan al sinds vorige zomer bij vrijwel elke commerciële teststraat voor een paar tientjes een antistoffentest laten doen. De waardes die daaruit komen kan je vergelijken met een tabel als https://www.sanquin.nl/ov...offen-bij-hogere-leeftijd en dan bepalen of je minstens zoveel antistoffen hebt als de gemiddelde gevaccineerde. Zo ja, dan zou dat voor een periode van bijvoorbeeld 3 maanden een QR code kunnen opleveren.Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:17:
[...]
Maar dan klopt er toch niets van dat antwoord wat net gegeven werd?
Of is dit een aflevering van 'Zoek de fout'??
Dat is allemaal triviaal te regelen en zou veel meer zekerheid bieden dan een vaccinatiebewijs of herstelbewijs. Waarom het OMT volhardt in het blokkeren hiervan is beyond me, maar je zou er bijna aluhoedje van worden

Ik weet het niet, we hebben eerder momenten gehad dat het er even op leek dat De Jonge zijn zin niet zou krijgen. Toch weet hij elke keer weer hakken over de sloot zijn wetgeving door te mogen voeren.XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:03:
Sowieso moet de minister de tijdelijke coronawet elke drie maanden laten verlengen met instemming van de Tweede Kamer. Er komt heus wel een punt dat CTB niet meer nodig is en de Kamer niet meer gaat verlengen. Deze constructie is in Nederland best goed geregeld.
Nu dan 2G, dat zal de CU in elk geval flink tegen de borst stoten. De uitbreiding van de coronapas steunden ze, alleen als ze in kader van de formatie dit ook steunen zal hun achterban niet blij zijn. Voor de CU was de test mogelijkheid zeer belangrijk.
De enige wetswijziging die strandde was betalen voor TvT. In de Tweede Kamer lukte dit dankzij Volt, maar in de Eerste Kamer verloor hij.
Wat is slim als ondernemer? Ik ken genoeg kroegen hier die ik eerder op 2G inschat (hallo Stratumseind). Meer publiek, meer vrijheid voor het publiek, en niet te vergeten meer omzet.P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:16:
[...]
Dat gaat alleen maar voor polarisatie zorgen in de samenleving, maar als de ondernemers slim zijn dan houden ze gewoon het 3G beleid aan.
Wat voor de meeste omzet zorgt, plat gezegd.zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:29:
Wat is slim als ondernemer?
Het kabinet weet dit ook, middels de portemonnee sturen ze de ondernemer in een bepaalde richting. Maak 3G flink onaantrekkelijk qua financiële impact en ze gaan wel overstag al is het met pijn in het hart.
Dit is wat mij frustreert, het kabinet probeert hun zin telkens door te drijven door je voor de keuze te stellen tussen je bestaansrecht (c.q. inkomen) of meewerken. Echte keuzes kan ik dat niet noemen.
Had je liever dat ze gewoon zeggen: "2G klaar"?CMD-Snake schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:34:
[...]
Wat voor de meeste omzet zorgt, plat gezegd.
Het kabinet weet dit ook, middels de portemonnee sturen ze de ondernemer in een bepaalde richting. Maak 3G flink onaantrekkelijk qua financiële impact en ze gaan wel overstag al is het met pijn in het hart.
Dit is wat mij frustreert, het kabinet probeert hun zin telkens door te drijven door je voor de keuze te stellen tussen je bestaansrecht (c.q. inkomen) of meewerken. Echte keuzes kan ik dat niet noemen.
Het gaat er niet eens om wat je liever gehoord had, het gaat er om dat de overheid de verantwoordelijkheid afschuift.D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:36:
[...]
Had je liever dat ze gewoon zeggen: "2G klaar"?
Euhm... Volgens mij hebben de burgemeesters hier net zoveel schuld aan.De burgemeesters van de 25 veiligheidsregio's zijn teleurgesteld dat er nieuwe maatregelen nodig zijn. Dat zegt burgemeester Bruls van Nijmegen, voorzitter van het Veiligheidsberaad. Volgens Bruls hebben de oplopende besmettingscijfers onder meer te maken met de gebrekkige naleving van het coronatoegangsbewijs in onder meer de horeca: "Daar ben ik net zo teleurgesteld over."
Wat denk je dat er gebeurt als er bijvoorbeeld gezegd wordt "Amsterdam gaat niet actief handhaven op coronapas in horeca"?

Dat is diezelfde pipo die vorige week zit te pleiten voor 2G op de werkvloer. En nu janken over maatregels?anandus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:39:
[...]
Euhm... Volgens mij hebben de burgemeesters hier net zoveel schuld aan.
Wat denk je dat er gebeurt als er bijvoorbeeld gezegd wordt "Amsterdam gaat niet actief handhaven op coronapas in horeca"?
Met zijn dikke pens trouwens...
"Oooh Jeroen!"
Ik denk dat er markt is voor beide opties. Ik zou me best kunnen voorstellen dat er mensen zijn die graag de "zekerheid" van een 2G-setting zouden willen hebben.zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:29:
[...]
Wat is slim als ondernemer? Ik ken genoeg kroegen hier die ik eerder op 2G inschat (hallo Stratumseind). Meer publiek, meer vrijheid voor het publiek, en niet te vergeten meer omzet.
Dit kan in theorie een neveneffect hebben: als je de horeca verdeelt in 2G- en 3G-zaken, zul je een grotere "concentratie" geteste ongevacineerden krijgen in de 3G-zaken dan dat je zou hebben als alle zaken 3G zouden zijn. Het maakt voor de verspreiding uit of je twee zaken met 3G hebt die 15%-85% verdeeld zijn, of 1 zaak met 2G die 0%-100% verdeeld is en 1 zaak met 3G die 30%-70% verdeeld is. Het lijkt elkaar (gelukkig) niet veel te ontlopen.
Vraag me vooral af hoe ze het onderscheid tussen een 2g en een 3g horeca tent denken te gaan handhaven.
De laatste keer dat ik keek was Hubert Bruls nog geen Femke HalsemaJeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:42:
[...]
Dat is diezelfde pipo die vorige week zit te pleiten voor 2G op de werkvloer. En nu janken over maatregels?
Met zijn dikke pens trouwens...
Wat mij stuit is die schijn van keuze die ze willen houden terwijl er geen sprake van is praktisch gezien. Ze schudden de kaarten dusdanig dat je enkel mee kan doen of anders is je onderneming verleden tijd. Nog steeds speelt De Jonge zijn woordspelletjes over dwang, drang en plicht wat ronduit vermoeiend begint de worden. Hij snapt het donders goed wat hij doet, alleen is hij dan net weer niet stoer genoeg om er voor uit te komen.D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:36:
Had je liever dat ze gewoon zeggen: "2G klaar"?
Zeker omdat de track-record van handhaving bij de huidige 3G al niet te best is.MikeyMan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:45:
Vraag me vooral af hoe ze het onderscheid tussen een 2g en een 3g horeca tent denken te gaan handhaven.
In Duitsland wordt dit steeksproefgewijs gedaan volgens mij. Iig bij de kerstmarkt van AkenMikeyMan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:45:
https://www.1limburg.nl/c...scherpt?context=section-1
[Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2021 20:50]
Ik kan me zelfs voorstellen dat horeca-zaken 3G gaan, en in de weekenden 2G-avonden houden (mijn eigen 'stamkroeg' bijvoorbeeld). Is dat überhaupt mogelijk eigenlijk?Tom-Z schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:43:
[...]
Ik denk dat er markt is voor beide opties. Ik zou me best kunnen voorstellen dat er mensen zijn die graag de "zekerheid" van een 2G-setting zouden willen hebben.
Dit kan in theorie een neveneffect hebben: als je de horeca verdeelt in 2G- en 3G-zaken, zul je een grotere "concentratie" geteste ongevacineerden krijgen in de 3G-zaken dan dat je zou hebben als alle zaken 3G zouden zijn. Het maakt voor de verspreiding uit of je twee zaken met 3G hebt die 15%-85% verdeeld zijn, of 1 zaak met 2G die 0%-100% verdeeld is en 1 zaak met 3G die 30%-70% verdeeld is. Het lijkt elkaar (gelukkig) niet veel te ontlopen.
De spelregels zullen nog bekend gemaakt moeten worden, pas als het wetsvoorstel er ligt hebben we daar een idee van. Nu is het nog koffiedik kijken met de antwoorden van De Jonge.zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:51:
Ik kan me zelfs voorstellen dat horeca-zaken 3G gaan, en in de weekenden 2G-avonden houden (mijn eigen 'stamkroeg' bijvoorbeeld). Is dat überhaupt mogelijk eigenlijk?
Meer publiek en omzet als je alleen 2G toestaat, ipv zowel 2G als 3G toe te staan? Die mag je even uitleggen.zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:29:
[...]
Wat is slim als ondernemer? Ik ken genoeg kroegen hier die ik eerder op 2G inschat (hallo Stratumseind). Meer publiek, meer vrijheid voor het publiek, en niet te vergeten meer omzet.
Zelf ben ik meer fan van 2G kroegen. Meer kans dat je gelijk gestemde tegenkomt i.p.v. iemand die je probeert te indoctrineren over de gevaren van vaccins en (mogelijk gevoelsmatig) minder risico. N=1.P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:56:
[...]
Meer publiek en omzet als je alleen 2G toestaat, ipv zowel 2G als 3G toe te staan? Die mag je even uitleggen.
Dat soort mensen kom je sowieso weinig tegen, want die laten zich ook niet testen.xh3adshotx schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:58:
[...]
Zelf ben ik meer fan van 2G kroegen. Meer kans dat je gelijk gestemde tegenkomt i.p.v. iemand die je probeert te indoctrineren over de gevaren van vaccins en (mogelijk gevoelsmatig) minder risico. N=1.
https://www.logius.nl/storing-en-onderhoud
Iedereen een afspraak maken voor vaccinatie, die het nog niet hebben?
Waarom zou je in een kroeg over vaccins praten? Daar praat je toch over de meest onzinnige dingen des levens met voornamelijk bekenden waarvan je de status ook echt wel weet. Om juist even eruit te zijn?xh3adshotx schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:58:
[...]
Zelf ben ik meer fan van 2G kroegen. Meer kans dat je gelijk gestemde tegenkomt i.p.v. iemand die je probeert te indoctrineren over de gevaren van vaccins en (mogelijk gevoelsmatig) minder risico. N=1.
3G is verplicht zitten, 2G is ouderwets kroegen, er passen simpelweg meer mensen in, die ook nog eens meer mogen.P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:56:
[...]
Meer publiek en omzet als je alleen 2G toestaat, ipv zowel 2G als 3G toe te staan? Die mag je even uitleggen.
Waarom moeten de supermarkten nu opeens om 20.00 dicht? Kom er net vandaan, ga juist vaak ‘s avonds vanwege de rust. Er is bijna niemand daar.
Nu moet je dus in een korter tijdsbestek je boodschappen doen waardoor het dus drukker is en dus meer kans op besmetting is.
Bouwmarkten al om 1800 dicht, alsof die ene klusser die nog even snel iets nodig heeft in die hele grote winkel een risico is.
Nu moet je dus in een korter tijdsbestek je boodschappen doen waardoor het dus drukker is en dus meer kans op besmetting is.
Bouwmarkten al om 1800 dicht, alsof die ene klusser die nog even snel iets nodig heeft in die hele grote winkel een risico is.

Doordeweeks 3G zodat de niet zo heel veel mensen hun patatje, frikandel of gefrituurde schnitzel ook naar binnen kunnen werken. Weekend 2G want dan gaan ze los..zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:01:
[...]
3G is verplicht zitten, 2G is ouderwets kroegen, er passen simpelweg meer mensen in, die ook nog eens meer mogen.
Het jammere is dat je het OMT ook niet ter verantwoording kunt roepen om uitleg te geven over bepaalde maatregelen. Je krijgt eens in de zoveel tijd een persconferentie waar 2 trekpoppen het nieuwe beleid uit de doeken doen, en daar moet je het als burger maar mee doen.
Tijd dat je dan de 2e kamer briefings vanuit het OMT gaat kijken?P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:06:
Het jammere is dat je het OMT ook niet ter verantwoording kunt roepen om uitleg te geven over bepaalde maatregelen. Je krijgt eens in de zoveel tijd een persconferentie waar 2 trekpoppen het nieuwe beleid uit de doeken doen, en daar moet je het als burger maar mee doen.
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Was vorig jaar met avondklok al even onbegrijpelijk. Tussen 21:30 en 22 kon je juist rustig even boodschappen halen. Overdag of vlak voor sluitingstijd stond je met 6 man in een rij in een vrij volle supermarktaljooge schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:03:
Waarom moeten de supermarkten nu opeens om 20.00 dicht? Kom er net vandaan, ga juist vaak ‘s avonds vanwege de rust. Er is bijna niemand daar.
Dit ^P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:06:
Contactberoepen zijn vanaf morgen dus na 18:00 officieel gesloten. Dat houdt dus in naast kappers en toestanden ook de seksbranche. Een business waarin ik 13 jaar al werk, en het aantal seksbedrijven nu opnieuw de deuren weer mag sluiten voor de komende 3 weken.
De business is niet overdag; maar speelt vooral in de avond en nachtelijke uren af. De financieele wonden zijn net nog niet eens gelikt en gelijk gaat alles weer overstag. Maandag gaan er ook flink wat claims weer naar de overheid en gemeente(s) toe om zo enige schade, ook al is dat maar 30% vergoed te krijgen.
Snap het niet. We hebben een jaar de tijd gehad sinds de vorige lockdown(s). Men kon prima de capaciteit op IC's vergroten. Men kan prima en net zoals in de UK de afweging ook maken of iemand wel of niet het risico nemen moet. Ik heb het 2x gehad en amper een halve dag kleine verschijnselen is er niet zoveel aan de hand.
Mensen in mijn kringen leven gewoon nog; iedereen heeft het wel gehad, ervaren en is eroverheen gekomen. Weet je in de natuur is het ook gewoon de wet van de sterkste. We kunnen niet blijven pamperen en halve samenleving(en) op slot blijven gooien. In plaats de miljarden stuk te slaan in immigratie mischien eens kijken naar eigen zorg en capaciteit bijv.
Maar nee. De agenda van een pharmasuetisch industrie is belangrijker om iedereen bijna verplicht te moeten vaccineren wat toch geen solide bescherming biedt, en al zeker niet tegen mutatie's van het virus.
M'n magische bol werken.
vorig jaar geen bier meer na 20.00. Nu alles helemaal dicht. Onbegrijpelijk, meer klanten in een korter tijdsbestek.GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:09:
[...]
Was vorig jaar met avondklok al even onbegrijpelijk. Tussen 21:30 en 22 kon je juist rustig even boodschappen halen. Overdag of vlak voor sluitingstijd stond je met 6 man in een rij in een vrij volle supermarkt
Eerste reactie vanuit het voetbal
https://www.nu.nl/voetbal...n.html#coral_talk_wrapper
Wedstrijd vervroegd zodat fans nog naar binnen mogen morgen
Haha... meer omdat anders het laatste half uurtje de fans het stadion zouden moeten verlaten.GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:15:
Eerste reactie vanuit het voetbal
Komt op hetzelfde neer. Ze zullen wel support krijgen van de KNVB.stylezzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:19:
[...]
Haha... meer omdat anders het laatste half uurtje de fans het stadion zouden moeten verlaten.
Vraag me zelfs af of de KNVB niet probeert alle wedstrijden naar morgenmiddag te krijgen
Het zou inderdaad ook een verspreking geweest kunnen zijn. Maar dit is dus weer de strategievraag waar we het eerder met o.a. @Wolly over hadden. Wat is nu echt de bedoeling, zowel op korte als lange termijn? Nu pieken naar 400 (daar is niks meer aan te doen), dan misschien R<1 gedurende 3 weken en vervolgens R=1?Tom-Z schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:42:
[...]
Dus ik snap niet dat Rutte de R en die 20% erbij haalt als het om de periode van die 3 weken gaat. Want dat is juist iets voor daarna.
Het ging een aantal keren over 'afremmen' en niet indammen. Dat is dus weer de toespraak uit maart 2020. Die deja vu is volstrekt terecht volgens mij. Ook kwamen de geschatte 3.000 opnames weer langs en het belang werd benadrukt dat ze niet allemaal tegelijk moesten komen.
Dus waarom gaat het niet om IC vol met circa 300, R=1, 140-170 dagen wachten? Ergens aan het einde werd ook een inschatting gegeven over 2G t/m april.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Interland break, dus geen competitie voetbal verderGAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:23:
[...]
Komt op hetzelfde neer. Ze zullen wel support krijgen van de KNVB.
Vraag me zelfs af of de KNVB niet probeert alle wedstrijden naar morgenmiddag te krijgen
1+10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Eerste divisie heeft nog wedstrijden op zondag staanvuurtjih schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:34:
[...]
Interland break, dus geen competitie voetbal verder
Omdat blijkbaar mensen het nodig vinden om tegen iedereen te vertellen dat vaccinaties of QR codes toch niet werken. In dezelfde adem als dat ze klagen dat het niet eerlijk is dat ze weer in lockdown moeten. En vervolgens de schuld geven aan een andere groep.Jism schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:12:
[...]
Dit ^
Contactberoepen zijn vanaf morgen dus na 18:00 officieel gesloten. Dat houdt dus in naast kappers en toestanden ook de seksbranche. Een business waarin ik 13 jaar al werk, en het aantal seksbedrijven nu opnieuw de deuren weer mag sluiten voor de komende 3 weken.
De business is niet overdag; maar speelt vooral in de avond en nachtelijke uren af. De financieele wonden zijn net nog niet eens gelikt en gelijk gaat alles weer overstag. Maandag gaan er ook flink wat claims weer naar de overheid en gemeente(s) toe om zo enige schade, ook al is dat maar 30% vergoed te krijgen.
Snap het niet. We hebben een jaar de tijd gehad sinds de vorige lockdown(s). Men kon prima de capaciteit op IC's vergroten. Men kan prima en net zoals in de UK de afweging ook maken of iemand wel of niet het risico nemen moet. Ik heb het 2x gehad en amper een halve dag kleine verschijnselen is er niet zoveel aan de hand.
Mensen in mijn kringen leven gewoon nog; iedereen heeft het wel gehad, ervaren en is eroverheen gekomen. Weet je in de natuur is het ook gewoon de wet van de sterkste. We kunnen niet blijven pamperen en halve samenleving(en) op slot blijven gooien. In plaats de miljarden stuk te slaan in immigratie mischien eens kijken naar eigen zorg en capaciteit bijv.
Maar nee. De agenda van een pharmasuetisch industrie is belangrijker om iedereen bijna verplicht te moeten vaccineren wat toch geen solide bescherming biedt, en al zeker niet tegen mutatie's van het virus.
Klinkt dat bekend? Misschien tijd om de hand in eigen boezem te steken (wel voor 18:00).
Iemand enig idee wat de consequenties zijn van de nieuwe maatregelen op events in buitenlucht, zoals hardloopevents? Ik heb er niets over gehoord, maar kan mij ook bijna niet voorstellen dat events met 10.000’den lopers en honderden vrijwilligers en publiek langs route (waar je geen invloed op hebt / niet kan voorkomen) gewoon door kunnen gaan. Ben benieuwd, keek erg uit naar Zevenheuvelenloop maar die zal wellicht ook sneuvelen…
In een drukke kroeg ben ik in ieder geval in 2021 niet geweest, ik kijk wel uit, iets met een pandemie. Ik ben wel sinds de kroegen binnen weer open zijn twee keer een pilsje (oké, het waren er twee) gaan drinken, op de momenten dat er 3 man en een halve kip binnen was. Qua tijdstip had dat volgende week ook nog gemogen. Genoeg kroegen en cafés waar je prima vroeg op de avond een pilsje kan drinken.GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:05:
[...]
Doordeweeks 3G zodat de niet zo heel veel mensen hun patatje, frikandel of gefrituurde schnitzel ook naar binnen kunnen werken. Weekend 2G want dan gaan ze los..
In een 2G-gelegenheid zul je mij niet zien, dat trekt mijn geweten niet.
Mijn inschatting is niet dat de strategie gericht is op een bepaalde IC-bezetting of een bepaald R-getal. Het kabinet heeft geen "haast" met het bereiken van groepsimmuniteit. Dat is gewoon iets dat vanzelf gebeurt. Het is niet iets dat nagestreefd hoeft te worden, maar ook niet iets dat ze actief vermijden.Number10 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:24:
[...]
(...) Wat is nu echt de bedoeling, zowel op korte als lange termijn? Nu pieken naar 400 (daar is niks meer aan te doen), dan misschien R<1 gedurende 3 weken en vervolgens R=1?
Het ging een aantal keren over 'afremmen' en niet indammen. Dat is dus weer de toespraak uit maart 2020. Die deja vu is volstrekt terecht volgens mij. Ook kwamen de geschatte 3.000 opnames weer langs en het belang werd benadrukt dat ze niet allemaal tegelijk moesten komen.
Dus waarom gaat het niet om IC vol met circa 300, R=1, 140-170 dagen wachten? Ergens aan het einde werd ook een inschatting gegeven over 2G t/m april.
Volgens mij sturen ze gewoon op "zo normaal mogelijk leven voor zo veel mogelijk mensen onder de randvoorwaarde dat de zorg het aankan". De uitwerking daarvan is een afwachtende houding, hopen dat het goed komt, en op het allerlaatste moment ingrijpen.
Het is nu de uitkomst van de 3 (of meer) weken afwachten, en daarna komen ze met hun beoogde pakket dat hopelijk het virus onder controle gaat houden voor de rest van de winter. Ik denk niet dat er dan specifiek gestuurd gaat worden op R=1; ze kiezen nu gewoon een set maatregelen voor het "afremmen" en dan maakt het niet uit of het resultaat R=1.02 is of R=0.9. En het is inderdaad gewoon "flatten the curve" uit begin 2020.
Nee de strategie is die QR app.Tom-Z schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:15:
[...]
Mijn inschatting is niet dat de strategie gericht is op een bepaalde IC-bezetting of een bepaald R-getal. Het kabinet heeft geen "haast" met het bereiken van groepsimmuniteit. Dat is gewoon iets dat vanzelf gebeurt. Het is niet iets dat nagestreefd hoeft te worden, maar ook niet iets dat ze actief vermijden.
Volgens mij sturen ze gewoon op "zo normaal mogelijk leven voor zo veel mogelijk mensen onder de randvoorwaarde dat de zorg het aankan". De uitwerking daarvan is een afwachtende houding, hopen dat het goed komt, en op het allerlaatste moment ingrijpen.
Het is nu de uitkomst van de 3 (of meer) weken afwachten, en daarna komen ze met hun beoogde pakket dat hopelijk het virus onder controle gaat houden voor de rest van de winter. Ik denk niet dat er dan specifiek gestuurd gaat worden op R=1; ze kiezen nu gewoon een set maatregelen voor het "afremmen" en dan maakt het niet uit of het resultaat R=1.02 is of R=0.9. En het is inderdaad gewoon "flatten the curve" uit begin 2020.
En in de toekomst kan je ermee betalen: ze willen niet voor niks een digitale euro zie het artikel in het FD (sorry je mag zelf inloggen of even outline.com gebruiken. (kan je hem gratis lezen - die link ga ik niet plaatsen).
https://fd.nl/economie/14...omst-van-cash-is-digitaal
Ik denk dat die QR code nooit meer weg gaat; het is ook de manier om ook als mensen het dadelijk niet meer willen een eventuele 3e prik of 4e prik af te dwingen he. Stel je wilt die niet omdat je erg slecht ging op de vorige dan doe je niet meer mee en gaat je vinkje een rood Xje worden.
De mogelijkheden zijn eindeloos waarbij ik je wil wijzen op het Thales Digital ID en het filmpje daar.
https://www.thalesgroup.c...ervices/digital-id-wallet
P.s. Op dat filmpje word (kritisch) commentaar op gegeven in de noagendashow zie: https://noagendashow.net/listen/1389?t=1:28:09 voor de exacte clip
[Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 12-11-2021 22:45]
Vroeger mocht dit niet; goh waarom nu wel?
Maar dit is de bekende doel vs. 'bij-effect' discussie.Tom-Z schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:15:
[...]
Het is niet iets dat nagestreefd hoeft te worden, maar ook niet iets dat ze actief vermijden.
Ik wacht even op het transcript, want volgens mij noemde De Jonge ergens expliciet het woord 'strategie' en dat het afremmen zou leiden tot besmettingen waardoor we er volgende winter beter voor zouden staan of iets van gelijke strekking. Nota bene onder het voorbehoud van een eventuele vervelende nieuwe variant. Maar die ontstaan uiteraard vooral bij veel besmettingen.
Iets nalaten, waardoor een situatie ontstaat die je wel wenselijk vindt voor de toekomst. Wat is dan het verschil met nastreven?
Linksom of rechtsom bestrijdt het kabinet de besmettingen dus niet. Met alle gevolgen van dien, want het leidt tot een hogere oversterfte. En of het klopt wat De Jonge zegt is maar zeer de vraag. En dan?
Verjaardagsetentje wat ik voor morgen gepland had staan geannuleerd door de nieuwe maatregelen.
Wat ik nu zo vaag vind is dat ik dus met de nieuwe maatregelen wel vóór 20:00 met elf personen bij elkaar kan zitten (d.m.v. de coronapas). En als ik dat thuis wil dan mag dat niet volgens het advies.
Ik heb even overwogen om het alsnog thuis te vieren maar, ook al zijn we uit ons groepje allemaal gevaccineerd, ik vind dat ik als ‘organisator’ de verantwoordelijkheid moet nemen dat het veilig is voor iedereen.
Toch blijft het vaag. Wel het één kunnen maar niet het ander, terwijl het eigenlijk precies hetzelfde is.
Ben flink pissed over die maatregelen. Ik heb in mijn macht alles gedaan in de afgelopen + 1,5 jaar om een steentje bij te dragen aan het niet besmet raken en me zo verantwoord mogelijk te gedragen (en nee, dus niet alleen met een prik, gewoon alle maatregelen duidelijk opvolgen en zelfs nadat de mondkapjesplicht over was heb ik nog met een mondkapje rondgelopen).
Nu werd dan uiteindelijk gezegd dat het over zou zijn na de vaccinatie en dan toch…
Ik heb het echt te doen met het zorgpersoneel, maar ik snap het beleid nu echt niet meer. Ondanks dat ik iedere keer het beleid probeerde te begrijpen en te verdedigen (als in: zij doen ook alles in hun macht om alles in goede banen te leiden). Het wordt wel steeds moeilijker om het te verdedigen nu.
Ben het er absoluut niet mee eens, maar hou me wel aan de maatregelen. Alweer.
Edit: Nee, het is niet het einde van de wereld als een verjaardagsetentje wordt afgelast. Maar het is wel iets waar ik naar uitkijk na meer dan 1,5 jaar zoveel mogelijk thuis te hebben gezeten om een besmetting te voorkomen.
Wat ik nu zo vaag vind is dat ik dus met de nieuwe maatregelen wel vóór 20:00 met elf personen bij elkaar kan zitten (d.m.v. de coronapas). En als ik dat thuis wil dan mag dat niet volgens het advies.
Ik heb even overwogen om het alsnog thuis te vieren maar, ook al zijn we uit ons groepje allemaal gevaccineerd, ik vind dat ik als ‘organisator’ de verantwoordelijkheid moet nemen dat het veilig is voor iedereen.
Toch blijft het vaag. Wel het één kunnen maar niet het ander, terwijl het eigenlijk precies hetzelfde is.
Ben flink pissed over die maatregelen. Ik heb in mijn macht alles gedaan in de afgelopen + 1,5 jaar om een steentje bij te dragen aan het niet besmet raken en me zo verantwoord mogelijk te gedragen (en nee, dus niet alleen met een prik, gewoon alle maatregelen duidelijk opvolgen en zelfs nadat de mondkapjesplicht over was heb ik nog met een mondkapje rondgelopen).
Nu werd dan uiteindelijk gezegd dat het over zou zijn na de vaccinatie en dan toch…
Ik heb het echt te doen met het zorgpersoneel, maar ik snap het beleid nu echt niet meer. Ondanks dat ik iedere keer het beleid probeerde te begrijpen en te verdedigen (als in: zij doen ook alles in hun macht om alles in goede banen te leiden). Het wordt wel steeds moeilijker om het te verdedigen nu.
Ben het er absoluut niet mee eens, maar hou me wel aan de maatregelen. Alweer.

Edit: Nee, het is niet het einde van de wereld als een verjaardagsetentje wordt afgelast. Maar het is wel iets waar ik naar uitkijk na meer dan 1,5 jaar zoveel mogelijk thuis te hebben gezeten om een besmetting te voorkomen.
[Voor 7% gewijzigd door KRAI.7 op 12-11-2021 22:49]
Exact de reden dat we de babyshower van mijn vriendin a.s. zondag wel door laten gaan, voor diegenen die zich er prettig bij voelen. Gewoon weer alles op 1.5 meter zetten qua stoelen. Verder werkt ze zelf in het ziekenhuis en komen er veel collega's, die kunnen die inschatting goed genoeg maken. Daarna hebben we niets meer in de planning staan en houden we ons wel koest.KRAI.7 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:45:

2G: Prop maar vol die tentP-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:56:
[...]
3G: Aftstandsregel en alleen zitplaatsen
dan is de consensus hier weer dat maatregelen er te snel afgaan, dan is de gedachte weer dat "ze" blij zijn met deze maatregelen en dat ze er daarom nooit afgaan...GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:45:
[...]
Hetzelfde hier. 2G is discriminatie en absoluut niet een route naar een normale samenleving. Eenmaal ingevoerd is het lastiger dergelijke wetgeving te verwijderen dan het invoeren bleek te zijn. Bovendien kun je het voor veel andere zaken gaan gebruiken.
Hier ga ik ook vrij vaak juist 's avonds naar de super... Die maatregel snap ik inderdaad echt totaal niet.aljooge schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:03:
Supermarkten kunnen natuurlijk wel gewoon voorstellingen laten zien, dat mag wel na 8 uur

[Voor 6% gewijzigd door Thomas op 12-11-2021 23:46]
Met een beetje gezond verstand zou ik daar ook niet moeilijk over doen. Het is natuurlijk niet echt uit te leggen dat het wel zou mogen als je reserveert bij een restaurant maar niet thuis.Prx schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:55:
[...]
Exact de reden dat we de babyshower van mijn vriendin a.s. zondag wel door laten gaan, voor diegenen die zich er prettig bij voelen. Gewoon weer alles op 1.5 meter zetten qua stoelen. Verder werkt ze zelf in het ziekenhuis en komen er veel collega's, die kunnen die inschatting goed genoeg maken. Daarna hebben we niets meer in de planning staan en houden we ons wel koest.
de lokale wiskundedocent is het met je eenshoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:00:
[...]
Ik weet niet wat jij voor wiskunde had...![]()
Als van alle Nederlanders 60% voor is dan is het percentage onder alleen gevaccineerden hoger dan dat, met 0% van 15% zal ongeveer 70% van de 85% 2G steunen.

waarom zou een weldenkend mens niet voor 2g zijn? Lijkt me best een goed idee, ongevaccineerden tegen ziekte beschermen. Kunnen ze ook niet op een IC belanden.Teknix1982 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
[...]
Degenen die voor 2G zijn denken mijns inziens niet goed over de consequenties van dit soort maatregelen na. Hier kun je als weldenkend mens niet voor zijn. Wat ik ook vreselijk vindt is dat je hier telkens bijna erbij moet zeggen dat je gevaccineerd bent om een mening te ventileren want anders wordt je direct als wappie weggezet.
De berekeningen geven aan dat dit best veel betere getallen levert:
https://nos.nl/index.php/...-aannemelijk-dat-2g-helpt
Ehh.. digitale munteenheid wordt al wel wat langer over nagedacht hoor. Als je je daar zorgen over maakt moet je lekker naar de crypto topics3DDude schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:33:
[...]
Nee de strategie is die QR app.
En in de toekomst kan je ermee betalen: ze willen niet voor niks een digitale euro zie het artikel in het FD (sorry je mag zelf inloggen of even outline.com gebruiken. (kan je hem gratis lezen - die link ga ik niet plaatsen).
https://fd.nl/economie/14...omst-van-cash-is-digitaal
Ik denk dat die QR code nooit meer weg gaat; het is ook de manier om ook als mensen het dadelijk niet meer willen een eventuele 3e prik of 4e prik af te dwingen he. Stel je wilt die niet omdat je erg slecht ging op de vorige dan doe je niet meer mee en gaat je vinkje een rood Xje worden.
De mogelijkheden zijn eindeloos waarbij ik je wil wijzen op het Thales Digital ID en het filmpje daar.
https://www.thalesgroup.c...ervices/digital-id-wallet
P.s. Op dat filmpje word (kritisch) commentaar op gegeven in de noagendashow zie: https://noagendashow.net/listen/1389?t=1:28:09 voor de exacte clip
Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog
Ik vandaag perongeluk 5km te hard gereden. Dan zal mijn groene vinkje wel afgepakt worden nu? Of loop ik een aantal maanden voor op de maatregelen🤡St@m schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:20:
[...]
Ehh.. digitale munteenheid wordt al wel wat langer over nagedacht hoor. Als je je daar zorgen over maakt moet je lekker naar de crypto topics
Dus omdat de groep gevaccineerd het virus verspreidt, de groep niet getest maar thuis laten?42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:01:
[...]
waarom zou een weldenkend mens niet voor 2g zijn? Lijkt me best een goed idee, ongevaccineerden tegen ziekte beschermen. Kunnen ze ook niet op een IC belanden.

Bij deze aantallen gewoon iedereen testen, ook die gevaccineerde ouderen en zwakkeren zijn inmiddels gewoon kwetsbaar.
Waarom zou een weldenkend mens juist voor 2g zijn? We weten nu dat corona onder gevaccineerden ook als een vuurhaard beweegt. Dat de niet-risico groep daar weinig last van heeft kun je ook zeggen van de niet-risico groep die niet gevaccineerd is. Die belanden al nauwelijks in het ziekenhuis en belasten de zorg niet.42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:01:
[...]
waarom zou een weldenkend mens niet voor 2g zijn? Lijkt me best een goed idee, ongevaccineerden tegen ziekte beschermen. Kunnen ze ook niet op een IC belanden.
Enige logische zou zijn iedereen een test laten overhandigen voor zo een evenement. Dat zorgt ervoor dat we de "risico" groepen goed beschermen. Gevaccineerd of niet. Gevaccineerden overal toe laten zonder te testen en dan nog durven te spreken over "mensen beschermen" gaat nergens meer over.
Meerdere berichten al gelezen dat zorgisntelliingen etc met bijna een 100% vaccinatiegraad alsnog onder corona bezwijken. Dus tjah..
On a road of changes....
Ben je dan niet juist redelijk kort door de bocht gereden met die 5km extra, gezien de beperkingen van de Nederlandse QR code die nu wordt gegenereerd in de CoronaCheck app die daar eventueel als basis voor zou kunnen worden gebruikt?BekSide schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:23:
[...]
Ik vandaag perongeluk 5km te hard gereden. Dan zal mijn groene vinkje wel afgepakt worden nu? Of loop ik een aantal maanden voor op de maatregelen🤡
In het kort: waarom zou zoiets mogelijk zijn als de techniek dit ivm privacy niet toelaat, in een land waarin men gelukkig nog altijd duidelijk probeert om domeinen gescheiden van elkaar te houden?
Zodra dat laatste wegvalt ga ik me pas zorgen maken.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_
Je loopt een aantal jaren voor, maar ik zie ook wel dat we daar naar toe gaan. Maar juist voor het geld kan er een oplossing zijn.BekSide schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:23:
[...]
Ik vandaag perongeluk 5km te hard gereden. Dan zal mijn groene vinkje wel afgepakt worden nu? Of loop ik een aantal maanden voor op de maatregelen🤡
Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met bedrijven de komende maanden. Gaan de bedrijven weer klagen dat er teveel online wordt besteld? De bezorgdiensten weer klagen dat het te druk is en er vertraging ontstaat?
Of zullen ze zich deze keer beter voorbereiden? Consumenten nu al voorbereiden om op tijd de bestellen voor Sint en Kerst?
Niet direct corona, maar wel samenhangende effecten
Of zullen ze zich deze keer beter voorbereiden? Consumenten nu al voorbereiden om op tijd de bestellen voor Sint en Kerst?
Niet direct corona, maar wel samenhangende effecten
Efteling....nou ja de gemeente....neemt alvast het voortouw en komt met verplichte coronatoegangstesten vanaf 14 november.
https://www.efteling.com/...-nieuwe-coronamaatregelen
[Voor 6% gewijzigd door vhal op 13-11-2021 07:30]
Daar ontkomen ze ook niet aan, binnen 1 dag overal 1.5 meter garanderen etc… door aan de ingang te beginnen hebben ze dat werk niet en zijn ze ook klaar voor over paar weken…vhal schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:29:
Efteling neemt alvast het voortouw en komt met verplichte coronatoegangstesten vanaf 14 november.
De andere keuze is het hele park sluiten…
Daarnaast faciliteert de gemeente in een TvT locatie op het parkeerterrein. Dus testen is gewoon mogelijk op locatie zelf straks…
[Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 13-11-2021 07:33]
Lijkt de efteling hier niet mee voor te sorteren op 2g? Binnen de poorten geen 1.5 meter houd dadelijk in 2g. Die tvt tentjes op de parkeerplaats kunnen ook weer weg dan.Vorkie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:31:
[...]
Daar ontkomen ze ook niet aan, binnen 1 dag overal 1.5 meter garanderen etc… door aan de ingang te beginnen hebben ze dat werk niet en zijn ze ook klaar voor over paar weken…
De andere keuze is het hele park sluiten…
Daarnaast faciliteert de gemeente in een TvT locatie op het parkeerterrein. Dus testen is gewoon mogelijk op locatie zelf straks…
Nee, meer een teken dat je even niet meer op Facebook en YouTube moet komen als je dit soort waanideeën krijgt.BekSide schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:23:
[...]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Of het 2G voorsorterend is weet ik niet, maar Disneyland, Plopsaland en movie park Germany kom je ook al niet in zonder QR.stylezzz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:30:
[...]
Lijkt de efteling hier niet mee voor te sorteren op 2g? Binnen de poorten geen 1.5 meter houd dadelijk in 2g. Die tvt tentjes op de parkeerplaats kunnen ook weer weg dan.
En dan moet je daar bij een aantal zelfs buiten de mondkapjes op :-)
Ik vind deze gedachte dan weer vaag. Je neemt met de aankondiging van de nieuwe maatregelen als organisator de verantwoordelijkheid om het veilig te laten zijn voor iedereen, en het dus af te lassen, maar voor de persconferentie wilde je het nog door laten gaan. Was het toen veiliger?KRAI.7 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:45:
Verjaardagsetentje wat ik voor morgen gepland had staan geannuleerd door de nieuwe maatregelen.
Sowieso is beperkt bezoek in de privésfeer slechts een advies, en zelfs dat niet op sinterklaasavond en met kerst...zacht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:05:
Ik vind deze gedachte dan weer vaag.
Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen