• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:55

-tom-562

Oliesjeik

Dionysiou schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:15:
[...]

Los van carnaval of voetbal of een ander evenement. Zulke beelden zijn toch niet uit te leggen als we in een 'light' lockdown zitten?
Welke lockdown? En er werd voldaan aan de regels gesteld door onze overheid, wat is er mis mee?

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:15

Metalfreak

Hoije woh!

infidel011 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:16:
[...]

Want? Ze houden zich toch aan de maatregelen? Gevaccineerd, herstelbewijs of laten testen. Volle voetbalstadions hoor je niemand over, maar zodra er ook maar iets van een feestje is, is half Nederland in rep en roer.
En vooral de mensen die nooit de deur uit komen zitten al met hun mening klaar.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:17
Dionysiou schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:05:
In Den Bosch ging carnaval gewoon door en was het volgens mij érg gezellig afgelopen avond/ nacht.
"We gaan het extra hard vieren.''

Neem aan dat dit soort feestjes dan ook niet meer mogen?

[Afbeelding]
YouTube: Holland Zingt Hazes 2021 - Aftermovie

In de Ziggo Dome was het ook erg gezellig afgelopen week. Waarom toch altijd alleen maar carnaval aanhalen?

Dit is dus die polarisatie en vingertje wijzen wat ik niet snap. Ja, in 's-Hertogenbosch (wat nog steeds de enige officiële naam is van die stad) hebben ze feest gevierd. Verstandig? Misschien/waarschijnlijk niet. Maar diezelfde vraag kan je stellen bij een willekeurig evenement in een willekeurige locatie. Maar de carnavalsvierders worden weer eens (als enige) in de media afgeschilderd als het kwaad.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:03

Licko

ZVDK

Dionysiou schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:15:
[...]

Los van carnaval of voetbal of een ander evenement. Zulke beelden zijn toch niet uit te leggen als we in een 'light' lockdown zitten?
Dat was dat Hazes concert ook niet. Of de feestjes waar duizenden mensen op af komen, die nu heel handig overdag plaats vinden. Alles om maar te voldoen aan de regels.

Organisatoren en bezoekers zien niet in waarom die regels er zijn en doen er alles aan die regels te omzeilen.

Alles wordt zo zwart/wit bekeken...

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:18
Ik ga niet overal op reageren, want ik raak blijkbaar een gevoelige snaar. Mijn intentie en bedoeling was niet om vingertje te wijzen richting carnaval, misschien deed ik dat niet handig.
De vraag was of dit wel mag als we straks in een 'light' lockdown terecht komen (zulke bijeenkomsten/dit soort feestjes/carnaval - give it a name), maar daar komen we denk ik tijdens de persconferentie achter straks.

[Voor 15% gewijzigd door Dionysiou op 12-11-2021 14:21]

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-03 14:40
Metalfreak schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:17:
[...]

En vooral de mensen die nooit de deur uit komen zitten al met hun mening klaar.
Precies. De groep die het hardste schreeuwt om nieuwe maatregelen is de groep die er het minst door geraakt wordt. En de groep die het meest geraakt wordt door de nieuwe maatregelen is de groep die juist helemaal geen bescherming middels dit soort maatregelen nodig heeft.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:17
Dionysiou schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:20:
Ik ga niet overal op reageren, want ik raak blijkbaar een gevoelige snaar. Mijn intentie was niet om vingertje te wijzen richting carnaval.
De vraag was of dit wel mag als we straks in een 'light' lockdown terecht komen (zulke bijeenkomsten/feestjes/carnaval - give it a name), maar daar komen we denk ik tijdens de persconferentie achter straks.
Ik zou het heel erg krom vinden en zelfs alle andere maatregelen ondermijnen als evenementen wel door zouden mogen gaan, maar mijn mening is niet gevraagd :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:34

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

RvL schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:17:
[...]

[...]

YouTube: Holland Zingt Hazes 2021 - Aftermovie

In de Ziggo Dome was het ook erg gezellig afgelopen week. Waarom toch altijd alleen maar carnaval aanhalen?

Dit is dus die polarisatie en vingertje wijzen wat ik niet snap. Ja, in 's-Hertogenbosch (wat nog steeds de enige officiële naam is van die stad) hebben ze feest gevierd. Verstandig? Misschien/waarschijnlijk niet. Maar diezelfde vraag kan je stellen bij een willekeurig evenement in een willekeurige locatie. Maar de carnavalsvierders worden weer eens (als enige) in de media afgeschilderd als het kwaad.
Tsja, ongevaccineerd gaat langzaam over naar de feestganger. We zijn bijna full circle volgens mij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:49
Dat is ook weer een mooie. Horeca om 19.00 dicht maar eventuele steun of tegemoedkoming gaan ze nog over nadenken of komt na het weekend. Maar wel verwachten dat eventuele ondernemers hun personeel doorbetalen zeker.
Blok en Wiersma willen allebei nog niet vooruitlopen op eventuele steun voor getroffen sectoren. ,,We moeten echt afwachten”, zegt Wiersma. Volgens ingewijden denkt het kabinet wel degelijk na over steunmaatregelen, maar wordt een besluit hierover niet voor het weekeinde verwacht.
https://www.ad.nl/dossier...evers-en-bonden~a3e1ccb3/

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-03 14:14
-tom-562 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:55:
[...]

Dus dan wordt er automatisch maar vanuit gegaan dat het uit de horeca komt? |:(
In dit voorbeeld(!!!) is het de horeca. En het virus komt niet het huis binnen zonder dat iemand het van buiten meeneemt. Het bezoek in het voorbeeld neemt het ook van buiten mee.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• DevWouter
SambalBij schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:56:
[...]

Maar wat is dan die bron? Voor Jantje misschien het restaurant. Maar voor het gezin is de bron thuis; voor de collega's van Jantje is de bron de werkvloer. Uit jouw verhaal is de bron niet te achterhalen. Want waar is degene die Jantje heeft besmet in het restaurant dan besmet geraakt? De bron was 2 jaar geleden in Wuhan... En zelfs dat is onzeker...
De reden waarom men bron en contact onderzoek doet is om verdere verspreiding in te dammen, niet om een schuldige te vinden. Wuhan is in die(!) context niet intressant.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Licko

Licko

ZVDK

cvs79 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:24:
Dat is ook weer een mooie. Horeca om 19.00 dicht maar eventuele steun of tegemoedkoming gaan ze nog over nadenken of komt na het weekend. Maar wel verwachten dat eventuele ondernemers hun personeel doorbetalen zeker.

[...]

https://www.ad.nl/dossier...evers-en-bonden~a3e1ccb3/
Ik zou ook weinig zin hebben een sector te compenseren die bij voorbaat al zegt de regels niet te willen/kunnen/gaan handhaven.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:49
Licko schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:25:
[...]

Ik zou ook weinig zin hebben een sector te compenseren die bij voorbaat al zegt de regels niet te willen/kunnen/gaan handhaven.
Geef ze niet meer als gelijk als je elke keer als zondebok wordt gezien en een aalmoes als compensatie krijgt.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

cvs79 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:27:
[...]

Geef ze niet meer als gelijk als je elke keer als zondebok wordt gezien en een aalmoes als compensatie krijgt.
Een aalmoes? Miljarden, 85% van je normale inkomsten, gratis en voor niets. Kom op.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Licko schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:25:
[...]

En de branche roept het tegenovergestelde. Als we niet gecompenseerd worden gaan we ook niet conformeren. Althans dat roept een klein gedeelte misschien. Het gros gaat gewoon luisteren natuurlijk.

Het is immers wel zo netjes om te doen als de overheid je gedwongen sluit.

[Voor 9% gewijzigd door RodeStabilo op 12-11-2021 14:32]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Thomas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:30:
[...]

Een aalmoes? Miljarden, 85% van je normale inkomsten, gratis en voor niets. Kom op.
In theorie jah, in de praktijk is het velen malen minder.
Dat het miljarden zijn heeft voornamelijk te maken met de hoeveelheid horeca bedrijven.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

FabianGTI schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:32:
[...]

In theorie jah, in de praktijk is het velen malen minder.
Dat het miljarden zijn heeft voornamelijk te maken met de hoeveelheid horeca bedrijven.
Ja, als de omzetdaling niet zo hoog was was het natuurlijk minder. Volledig dicht (a.k.a. 100% omzetdaling) betekende gewoon 85% tijdens de lockdowns.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RodeStabilo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:31:
[...]

En de branche roept het tegenovergestelde. Als we niet gecompenseerd worden gaan we ook niet conformeren. Althans dat roept een klein gedeelte misschien. Het gros gaat gewoon luisteren natuurlijk.

Ik vind het af en toe ook lastig om compassie voor de horeca op te brengen. Nu is natuurlijk niet elke ondernemer hetzelfde, maar ik ben echt schrikbarend vaak in de afgelopen periode restaurants, overvolle kroegen of zelfs clubs binnengewandeld zonder QR code te hoeven laten zien. Ik denk oprecht 40-50%. Dan denk je ook, stik er maar in; wie zijn kont verbrandt moet op de blaren zitten. Maar dat is nu niet eens zo, de zorgmedewerkers mogen op de blaren zitten en komen met een burnout thuis.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:39
RodeStabilo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:31:
[...]

Dit. De branchevereniging roept wel vaker dingen waar 'de ondernemer' geen boodschap aan heeft. Die conformeert gewoon al dan niet nadat de eerste BOA langs is geweest.

In de praktijk zie ik het ook niet anders verlopen, er wordt gedaan wat ze kunnen.

- knip -

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Je zegt het alsof ze blij moeten zijn dat ze dicht moeten. Wat een feestje, je levenswerk en passie dichtgooien, maar toch een schijntje betaald krijgen. Die 85% is gebaseerd op? De omzet van januari 2020?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Metalfreak schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:39:
[...]

Je zegt het alsof ze blij moeten zijn dat ze dicht moeten. Wat een feestje, je levenswerk en passie dichtgooien, maar toch een schijntje betaald krijgen. Die 85% is gebaseerd op? De omzet van januari 2020?
Maar ik zeg helemaal niet dat ze blij moeten zijn dat ze dicht moeten, maar wel blij mogen zijn met een overheid die zo ruim de portemonnee heeft getrokken. In veel landen is dat niet gebeurd en waren ze al lang failliet.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

*knip* normaal reageren aub

[Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 12-11-2021 14:47]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:05
Metalfreak schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:39:
[...]

Als ze zich zo druk maakte over dicht moeten en lockdowns, dan hadden ze wel QR codes gecontroleerd ipv vooral dat weigeren.

En dan geloof ik echt wel dat het over een luidruchtige minderheid kan gaan dan, maar Horeca Nederland heeft nou ook niet echt een duidelijk ander geluid laten horen. Dus tja, je oogst wat je zaait.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

-

[Voor 100% gewijzigd door Thomas op 12-11-2021 14:44]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Thomas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:43:
[...]

Pardon? 85% is gewoon geen aalmoes, punt. Ik kan er niks aan doen dat jij mijn hele comment uit zijn verband trekt, dus misschien even bij de les blijven.
Nogmaals, veruit de meeste bedrijven kregen die 85% niet eens, eerder tussen de 40 en 60%.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Sissors schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:42:
[...]

Als ze zich zo druk maakte over dicht moeten en lockdowns, dan hadden ze wel QR codes gecontroleerd ipv vooral dat weigeren.

En dan geloof ik echt wel dat het over een luidruchtige minderheid kan gaan dan, maar Horeca Nederland heeft nou ook niet echt een duidelijk ander geluid laten horen. Dus tja, je oogst wat je zaait.
Dat maakt een lek systeem niet opeens waterdicht. Waar komt dat ongebreidelde geloof in 3/2G vandaan?

• infidel011
FabianGTI schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:45:
[...]

Nogmaals, veruit de meeste bedrijven kregen die 85% niet eens, eerder tussen de 40 en 60%.
En daar mogen de accountantskosten ook nog eens vanaf die moet bepalen of een onderneming uberhaupt in aanmerking komt voor de NOW regeling.

• infidel011
foutje ;)

[Voor 96% gewijzigd door infidel011 op 12-11-2021 14:49. Reden: foutje]

• DevWouter
Sissors schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:42:
[...]

Sterker, welke branch beweerde bij hoog en laag dat het veilig kon? Het verhaalt klonk goed, maar ik geloofde er toen (en zeker nu) geen snars van.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:05
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:45:
[...]

Dat maakt een lek systeem niet opeens waterdicht. Waar komt dat ongebreidelde geloof in 3/2G vandaan?
Dat een systeem niet perfect is, betekend niet dat je het net zo goed kan negeren. Dan stop ik ook wel met belasting betalen, gezien het belasting systeem niet perfect is. Helaas itt de burgermeesters in een hoop plaatsen treedt de belastingdienst dan wel op.

• Licko

Licko

ZVDK

Het is lastig om compassie te hebben met horeca ondernemers als je overal om je heen hoort dat er slecht wordt gecontroleerd. Iedereen kent voorbeelden van cafés en restaurants die mensen zonder te controleren binnen laten. Ook hier lees je de meest bizarre verhalen; vooraf een belletje of er gecontroleerd wordt...

Daarnaast KHN die meteen de media opzoekt en aangeeft dat hun leden de regels waarschijnlijk niet op zullen gaan volgen, nee dat zet een lekker voorbeeld neer dan! Ik wacht nog op horeca ondernemers die de media opzoeken en zich uitspreken tégen dit gedrag van KHN. Maar ze vinden het allemaal wel best lijkt het. En er zullen vast ondernemers zijn die het wel doen zoals het hoort, maar die hoor je niet. Die hadden best hun branchegenoten aan mogen spreken op dit gedrag.

Of je het eens bent met de QR code en testbewijzen staat hier buiten.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Zeker de horeca is gewoon een plek waar het in potentie enorm fout kan gaan; dicht op elkaar, grote kans op besmetting. Dan is 2/3G niet zaligmakend, maar het helpt iets. Het individuele risico is misschien niet groot voor dat kleine stamcafé op de hoek, maar de kans dat er ergens, zonder dat wij het weten, een flinke corona-brandhaard is mede doordat regels niet zijn opgevolgd is levensgroot.

De hypothetische (maar oh-zo echte) lakse kroegbaas hoeft de 'blaren' in de vorm van extreme druk en stervende mensen niet te ervaren zoals de zorgmedewerker die vervolgens logischerwijs met mentale klachten thuis komt te zitten waardoor de druk alleen maar groter wordt.

• Raymond P
[...]

Kwam dat niet voort uit het advies van epidemiologen op basis van medische wetenschap?

In de medische wereld hoor je ook de sterke voorkeur voor een lange harde lockdown en een stop op niet-levensbedreigende operaties voor non-2G'ers.

Tegelijkertijd willen ze in de havens een tandje zachter gaan lopen als daar ook maar iets van controle plaats gaat vinden.

- knip -

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:16
Licko schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:53:
Het is lastig om compassie te hebben met horeca ondernemers als je overal om je heen hoort dat er slecht wordt gecontroleerd. Iedereen kent voorbeelden van cafés en restaurants die mensen zonder te controleren binnen laten. Ook hier lees je de meest bizarre verhalen; vooraf een belletje of er gecontroleerd wordt...

Daarnaast KHN die meteen de media opzoekt en aangeeft dat hun leden de regels waarschijnlijk niet op zullen gaan volgen, nee dat zet een lekker voorbeeld neer dan! Ik wacht nog op horeca ondernemers die de media opzoeken en zich uitspreken tégen dit gedrag van KHN. Maar ze vinden het allemaal wel best lijkt het. En er zullen vast ondernemers zijn die het wel doen zoals het hoort, maar die hoor je niet. Die hadden best hun branchegenoten aan mogen spreken op dit gedrag.

Of je het eens bent met de QR code en testbewijzen staat hier buiten.
De KHN is wat mij betreft hard op weg om in het vervolg slechts HN genoemd te mogen worden. Ik kan me ook goed voorstellen dat er een hoop uitbaters nu zitten te vloeken om op die manier door die lui gerepresenteerd te worden.

Het is puberaal gedrag van de bovenste plank en een overkoepelende organisatie onwaardig, juist omdat ze met hun grootte toch echt wel politieke invloed hebben die op deze manier verkwanseld wordt.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03 16:42
Licko schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:53:
Is dat slechte controleren echt zo? Mijn ervaring is dat er met kroegen, al helemaal met uitgaan ze streng controleren. In de media wordt het groot uitvergroot met koppen als "QR code massaal genegeerd". Controle in een cafetaria bijvoorbeeld dat men daar niet naar de ID vragen kan ik begrijpen, los van het feit dat ze ook ergens in door kunnen slaan.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:40
DevWouter schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:50:
Sterker, welke branch beweerde bij hoog en laag dat het veilig kon? Het verhaalt klonk goed, maar ik geloofde er toen (en zeker nu) geen snars van.
Advocaat van de duivel: een BCO van 2,9% wil niet zeggen dat ze geen probleem zijn, het is echter ook geen hard bewijs dat ze het wel zijn.

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het erg meevalt. Sowieso is een restaurant veel veiliger dan een drukke nachtclub, de horeca bestaat niet.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Raymond P schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:59:
[...]

Kwam dat niet voort uit het advies van epidemiologen op basis van medische wetenschap?

In de medische wereld hoor je ook de sterke voorkeur voor een lange harde lockdown en een stop op niet-levensbedreigende operaties voor non-2G'ers.

Tegelijkertijd willen ze in de havens een tandje zachter gaan lopen als daar ook maar iets van controle plaats gaat vinden.
Probleem is dat de wetenschappelijke onderbouwing as we speak gemaakt wordt door de samenleving. Het komt uit een KPMG rapport als suggestie.

• hoevenpe
Mocht je vanavond nog uit eten willen, bespaar je de moeite. Alles is vol:
Veel Nederlanders zoeken in de aanloop naar de verwachte lockdown nog naar een restaurant voor vrijdagavond, vertellen reserveringsplatformen en aanbieders van onlinereserveringssystemen. Het platform Eet.nu, met 20.000 restaurants, merkt dat mensen net zoals bij de vorige lockdowns nog op het laatste moment zoeken naar een restaurant.

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-03 12:59
[...]

Ware het niet dat je een track-record van x-jaar moet hebben om in aanmerking te komen. Vrienden van mij hadden eind 2019 hun restaurantje opgericht en konden fluiten naar corona-steun omdat ze geen inkomstenverleden hadden waar ze de hoogte van de steun konden baseren. Geweldig systeem.

• DevWouter
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:06:
[...]

Advocaat van de duivel: een BCO van 2,9% wil niet zeggen dat ze geen probleem zijn, het is echter ook geen hard bewijs dat ze het wel zijn.

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het erg meevalt. Sowieso is een restaurant veel veiliger dan een drukke nachtclub, de horeca bestaat niet.
Ik wist niet dat KHN de duivel was, maar het verklaart een hoop :Y)

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:16
DevWouter schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:17:
[...]

Ik wist niet dat KHN de duivel was, maar het verklaart een hoop :Y)
Advocaat van de Duvel* :9

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Kliko schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:17:
[...]

Ware het niet dat je een track-record van x-jaar moet hebben om in aanmerking te komen. Vrienden van mij hadden eind 2019 hun restaurantje opgericht en konden fluiten naar corona-steun omdat ze geen inkomstenverleden hadden waar ze de hoogte van de steun konden baseren. Geweldig systeem.
Oude kennissen hadden in februari 2020 een hotel/restaurant overgenomen en hadden hetzelfde. Wel jarenlang bedrijfsleider geweest, maar geen track record als eigenaar... :X

• DCNY
  • Registratie: November 2016
Rutte 2 weken geleden: ja als we moeten kiezen tussen iets drastisch als de horeca dicht of de antivaxxers raken gaan we dat laatste doen.

Nu: Horeca dicht. Snap niks van dat gezwalk.

In Oostenrijk: lockdown voor ongevaccineerden. In Singapore betalen ongevaccineerden zelf de ziekenhuiskosten. Dát zijn pas maatregelen!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54
DCNY schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:06:
Rutte 2 weken geleden: ja als we moeten kiezen tussen iets drastisch als de horeca dicht of de antivaxxers raken gaan we dat laatste doen.
Really? waar staat dat?

• Raymond P
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:08:
[...]

Probleem is dat de wetenschappelijke onderbouwing as we speak gemaakt wordt door de samenleving. Het komt uit een KPMG rapport als suggestie.
De onderbouwing voor het beleid ligt er natuurlijk al. Uit bijvoorbeeld data van Israël is geconcludeerd dat mensen die een besmetting hebben doorgemaakt en/of gevaccineerd zijn een veel lagere kans hebben om daarna ernstig ziek in het ziekenhuis te belanden, en die kans neemt verder af bij een top-up. Voor zover ik er wijs uit kan lijkt de data van het RIVM grofweg hetzelfde te zeggen.

Een beleid om zulke data modelleren is natuurlijk lastig, vooral in een land als Nederland waar iedereen expert is.

Dat het in de praktijk niet lekker werkt en ik in de supermarkt voor een in mijn nek hoestende dame zonder mondkapje sta is een ander verhaal. De halfzachte implementatie is ruk.
Als zo'n maatregel als 2G (of misschien zelfs 3G) overal hard doorgevoerd wordt ben ik er vrij zeker van dat het de druk van de zorg zal halen, al is het alleen al omdat de vaccinatiegraad geforceerd zou stijgen.
Mja, NL is geen dictatuur en draagvlak voor zulke verregaande maatregelen is er niet.

N.B. Wat mij betreft mogen ze die 2G dan wel aan een T-cel test hangen en er 1G van maken, ongetwijfeld duur maar dat lost, denk ik, een hoop verwarring en misvattingen op.
Of je dan kiest voor een natuurlijke besmetting, een vaccin of een prik met corona en twee weken uitzieken op Texel met vrijwillige afstand van verdere medische zorg maakt dan ook niet meer uit. Korte pijn en iedereen (behalve de inwoners van Texel :+) blij en tevreden.
In ieder geval bewezen immuun ipv bewezen geprikt of negatief. En dus niet meer met een negatief testje 3 weken vliegen naar Chersonissos/Ibiza en terug.
Maar dat gaat never nooit gebeuren.

- knip -

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DCNY schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:06:

Nu: Horeca dicht. Snap niks van dat gezwalk.

In Oostenrijk: lockdown voor ongevaccineerden. In Singapore betalen ongevaccineerden zelf de ziekenhuiskosten. Dát zijn pas maatregelen!
Dat was de Jonge, persco 2 november
Ja dat kan, dat is waar. En dat is inderdaad een restrisico wat er is, dat is altijd met de coronatoegangsbewijzen, is dat een restrisico wat er is. En voor wie is dan het restrisico het grootst? Voor mensen die niet gevaccineerd zijn. Dat is ook de ratio achter sommige voorstellen voor om uiteindelijk alleen nog maar te werken met mensen, coronatoegangsbewijzen te geven aan mensen die zijn gevaccineerd. Willen we nu niet, want we willen juist weer bij mekaar kunnen komen op een veiliger manier. Maar stel dat je er echt niet aan ontkomt en je komt ooit een keer voor de keuze te staan ‘wil je liever een hele sector weer dicht of dan toch maar over op wat we dan noemen 2G?’, ja dan is de keus ook wel weer snel gemaakt denk ik. Maar die zullen we dan maken, zullen we niet nu maken, maar die keus zullen we dan maken. En dat doen we omdat we weten dat inderdaad voor mensen die niet gevaccineerd zijn het gebruik van coronatoegangsbewijzen ook meer risico’s met zich meebrengt.
Verderop in de persco:
VRAAG

Nee, maar u zei net ook: als het uiteindelijk erop neerkomt dat we wat dan een 2G-benadering moeten kiezen, dat betekent alleen toegang als je echt gevaccineerd bent. Dus niet meer testen. Of horeca sluiten. Dan is de keuze voor mij makkelijk gemaakt. Dus u sluit ook niet uit dat het uiteindelijk alleen kan als je gevaccineerd bent.

DE JONGE

Ja en dan ga je natuurlijk wel een grens over. Dus moet je ook weer heel goed kijken wat dat dan betekent voor het arbeidsrecht. En dat leidt weer tot allerlei ingewikkelde nieuwe discussies ook. En daarom gaan we die grens ook niet zomaar over. Omdat we weten dat dat een levensgrote stap is.
en:
Nee, wat ik juist zeg is dat we het op dit moment niet in voorbereiding hebben. Wat ik ook zeg is dat je ook eerlijk moet zijn dat je er wellicht op enig moment niet aan ontkomt. En er zijn niet zo makkelijke keuzes. Er zijn ook geen gratis keuzes. Dus stel dat je op enig moment voor de keuze zou komen te staan dat je moet kiezen tussen ofwel het sluiten van een sector ofwel het introduceren van 2G dan zeg ik nou ja, dan zou de balans nog wel eens door kunnen slaan naar 2G. Lijkt mij. Want anders moet je een sector sluiten. Je moet er miljardensteun aan trekken. En je zou het ook veilig kunnen laten doorgaan met 2G. In dat geval. Maar laten we hopen dat we daar niet komen. Dat het allemaal niet nodig is. En als ik nu kijk naar die curves. Dan denk ik op dit moment: dat lijkt me dan niet nodig. Maar ik kan het ook niet uitsluiten naar de toekomst toe.

[Voor 34% gewijzigd door zacht op 12-11-2021 16:19]

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:23
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:06:
[...]

Probleem is toch ook dat van zo'n 70% niet bekend is waar de besmetting is ontstaan. Dus dan kan je er wat mij betreft geen conclusies aan verbinden en zeggen dat het maar zo laag is. Het kan dus tussen de 2,9 en 72,9 zitten

• hoevenpe
Het 'halfuurtje van D66' is deze keer een uur geworden, horeca om 20u dicht.
https://www.telegraaf.nl/...horeca-een-uurtje-respijt

[Voor 35% gewijzigd door hoevenpe op 12-11-2021 18:16]

• zacht
  • Niet online
Blijkbaar gaat het vanavond toch nog over 2G begrijp ik, men wil het over drie weken inzetten, in het wetsvoorstel gaat het zelfs over de mogelijkheid 2G in te zetten bij niet-essentiële winkels.
Ik ben benieuwd of dit door de tweede kamer heen komt.

https://www.tweedekamer.n...&qry=wetsvoorstel%3A35961

• zacht
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:16:
Restaurants kunnen in ieder geval nog iets zo. Voor de natte horeca maakt dat uurtje geen bal uit.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nou dat zal het virus wel leren zeg. De supermarkt dicht om 20:00.. kan iemand mij uitleggen waarom dit nou besmettingen scheelt? Ik snap er niks meer van.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Imperium schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:23:
Nou dat zal het virus wel leren zeg. De supermarkt dicht om 20:00.. kan iemand mij uitleggen waarom dit nou besmettingen scheelt? Ik snap er niks meer van.
Poging om toch meer natuurlijk immuniteit te creeeren? Nu moet ik ook weer naar de supermarkt in de drukkere uren om ieder in z'n nek te hoesten

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Vorkie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:00:
Wat denken ze te winnen met niet-essentiële winkels om 19.00 uur dicht?

Ik kan al die andere wel redelijk begrijpen, maar is na 19:00 de Action, Primark, Gamemania en de naaiatelier van tante Truus verplicht dicht echt een winst? Meestal zijn ze al dicht na 18:00 uur, behalve in de grotere steden.
Dat volg ik ook niet goed. Laat die bouwmarkt toch open tot 21 uur, juist dan is het rustig winkelen :)

La Batterie des Hommes sans Peur

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-11-2022
Niet vergeten dat er voortaan een coronapas nodig wordt voor de dierentuin hè, die gaat het verschil wel maken.

Zucht, wie zijn de mensen die dit bedenken en hoe zijn ze in vredesnaam op die positie gekomen... |:(

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:59
Tegelijk met de horeca misschien? Ik vind het ook bijzonder, maar er zal ongetwijfeld een gedachte achter zitten.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:16:
Het Kaag effect O-)

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:26:
[...]

Dat volg ik ook niet goed. Laat die bouwmarkt toch open tot 21 uur, juist dan is het rustig winkelen :)
De hornbach is om 7:00 open door de weeks, zou ook rustig moeten zijn, ik kom niet zo vroeg uit m'n bed in ieder geval :Z

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 16:44
Keiichi schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:29:
[...]

De hornbach is om 7:00 open door de weeks, zou ook rustig moeten zijn, ik kom niet zo vroeg uit m'n bed in ieder geval :Z
Is wel ideaal trouwens, weleens naar de hornbach geweest voordat ik naar werk ging tussen 7 en 8 en dan is er echt helemaal niemand :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nou nou, er wordt nog last minute onderhandeld:
De horeca moet vanaf morgen om 20.00 uur dicht. Dat is een uur later dan eerder uitlekte over de coronamaatregelen van het kabinet. Ook essentiële winkels zoals supermarkten mogen tot 20.00 uur open blijven, zo melden Haagse ingewijden.

Voor niet-essentiële winkels zoals warenhuizen geldt vanaf zaterdag een sluitingstijd van 18.00 uur.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03 15:11
Bizar dat ze 2G toch doorzetten. Wel lullen over niemand uitsluiten en respect hebben voor ieders mening, maar ondertussen wel een beleid voeren wat mensen uitsluit. Het wordt tijd voor opstand.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:36:
Bizar dat ze 2G toch doorzetten. Wel lullen over niemand uitsluiten en respect hebben voor ieders mening, maar ondertussen wel een beleid voeren wat mensen uitsluit. Het wordt tijd voor opstand.
Pas op dat je niet gewond raakt bij je opstand, de ziekenhuizen liggen allemaal vol.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:57

NMH

Moderator General Chat
zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:18:
Restaurants kunnen in ieder geval nog iets zo. Voor de natte horeca maakt dat uurtje geen bal uit.
Of dat verstandig is is natuurlijk een tweede. Als de boel om 19:00 op slot moet zullen er denk ik meer mensen besluiten om toch maar wel uit eten te gaan. Nu verwacht ik dat restaurants een stuk veiliger zijn dan kroegen, maar het zijn toch weer meer contacten.

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:18
XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:36:
Nou nou, er wordt nog last minute onderhandeld:

[...]
Horeca uurtje extra open is wel prettig voor de restaurants en maakt wel een verschil.
Supermarkt eerder dicht zal niet veel uitmaken. De late uurtjes zijn sowieso vaak rustig hier in de supermarkten.

• Wolly
  • Niet online
Ozzie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:32:
[...]

Is wel ideaal trouwens, weleens naar de hornbach geweest voordat ik naar werk ging tussen 7 en 8 en dan is er echt helemaal niemand :)
Dat zal met 2G nog minder worden. Ben je waarschijnlijk wel een uur aan het zoeken naar een medewerker.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:27:
[...]

Zucht, wie zijn de mensen die dit bedenken en hoe zijn ze in vredesnaam op die positie gekomen... |:(
IMO ligt de schuld voor een groot deel bij de regering: zolang de pandemie gaande is hadden de basismaatregelen zoals anderhalvemeter afstand houden en mondkapjes niet afgeschaft mogen worden. Dan waren de besmettingen misschien niet uit de klauwen gelopen. Nu is het pompen of verzuipen en het beleid van de regering om altijd pas achteraf in te grijpen heeft ervoor gezorgd dat we hier beland zijn.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Ja joh.. supermarkten 20u dicht. Erg handig, waarom geen spreiding? Sowieso is een rustig moment uitzoeken als werkende zo weer lekker onmogelijk..
Dat wordt weer extra kosten voor bezorgen en de AH ‘steunen’

[Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2021 18:40]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:29
nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:27:
[...]

Maatregelen moeten het aantal verplaatsingen en contactmomenten verminderen. Dit wil je doen op een manier die voldoende effect heeft, zonder alles lam te leggen. (De Chinese manier met dichtlassen van deuren is het meest effectief) Ik snap de plannen wel hoor. Natuurlijk zijn er op- of aanmerkingen, maar je zal zonder rigoreuze maatregelen als een avondklok toch een soortgelijk effect in verminderde contactmomenten moeten realiseren. Het is een polder compromis geworden. Zo werkt het in NL

• NMH
  • Laatst online: 00:57

NMH

Moderator General Chat
P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:36:
Wel eerst prikken, opstanden vallen onder de 2G evenementen.

• Soccer98
  • Laatst online: 25-03 11:32
XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:38:
[...]

IMO ligt de schuld voor een groot deel bij de regering: zolang de pandemie gaande is hadden de basismaatregelen zoals anderhalvemeter afstand houden en mondkapjes niet afgeschaft mogen worden. Dan waren de besmettingen misschien niet uit de klauwen gelopen. Nu is het pompen of verzuipen en het beleid van de regering om altijd pas achteraf in te grijpen heeft ervoor gezorgd dat we hier beland zijn.
Helemaal mee eens. Je ziet her en der wel dat er mensen zijn die vinden dat het door 'ons' zelf komt, omdat 'we' ons niet aan de maatregelen houden. Vergeet echter niet dat we tot afgelopen zaterdag gewoon het maatregelenpakket van 25 september hadden, hè, en dat pakket hield in dat er juist geen maatregelen meer waren. Tot zes dagen geleden dus.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03 15:11
NMH schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:40:
[...]

Wel eerst prikken, opstanden vallen onder de 2G evenementen.
Ik ben gewoon gevaccineerd, maar tegen 2G.

• Wolly
  • Niet online
Johan Bogle schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:39:
[...]

Maatregelen moeten het aantal verplaatsingen en contactmomenten verminderen. Dit wil je doen op een manier die voldoende effect heeft, zonder alles lam te leggen. (De Chinese manier met dichtlassen van deuren is het meest effectief) Ik snap de plannen wel hoor. Natuurlijk zijn er op- of aanmerkingen, maar je zal zonder rigoreuze maatregelen als een avondklok toch een soortgelijk effect in verminderde contactmomenten moeten realiseren. Het is een polder compromis geworden. Zo werkt het in NL
Als we nu eens alle rijstroken op snelwegen afkruisen op één na per richting?

Dan is dat thuiswerken ook na een paar dagen een feit.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 00:25
Ik erger me momenteel meer aan de gevaccineerden op het werk als aan de ongevaccineerden.
Van de week weer een stuk of wat die al stnotterende en kuchelend op het werk verschijnen en op de vraag heb je je laten testen antwoorden : nee ik ben gevaccineerd dus niks aan de hand 8)7 |:(

Solar 8920 wp 16x zzw 10 graden 14xzzw 60 graden, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

• ijdod
  • Laatst online: 21:26
Soccer98 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:40:
[...]

Helemaal mee eens. Je ziet her en der wel dat er mensen zijn die vinden dat het door 'ons' zelf komt, omdat 'we' ons niet aan de maatregelen houden. Vergeet echter niet dat we tot afgelopen zaterdag gewoon het maatregelenpakket van 25 september hadden, hè, en dat pakket hield in dat er juist geen maatregelen meer waren. Tot zes dagen geleden dus.
De basismaatregelen waren nog gewoon van kracht (!). Sowieso is een niet-nihil deel van onze bevolking per definitie dwars als het om volgen van regels gaat. Dat het beleid compleet ruk is verlost ons als bevolking niet van enige eigen verantwoordelijkheid.

Want net als bij de eerdere maatregelen zijn wordt de last weer gedragen door de groepen die zich gemiddeld al het beter aan de maatregelen hielden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• GAIAjohan
P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:40:
[...]

Hetzelfde hier. 2G is discriminatie en absoluut niet een route naar een normale samenleving. Eenmaal ingevoerd is het lastiger dergelijke wetgeving te verwijderen dan het invoeren bleek te zijn. Bovendien kun je het voor veel andere zaken gaan gebruiken.

• zacht
  • Niet online
P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:40:
[...]

De meeste gevaccineerden in mijn omgeving zijn tegen 2G. Ik heb geen idee hoe dat landelijk zit. En ik heb ook geen idee hoe dat in de tweede kamer zit.

• ijdod
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:45:
[...]

Hetzelfde hier. 2G is discriminatie en absoluut niet een route naar een normale samenleving.
Tuurlijk is het discriminatie. Dat is mogen stemmen met 18 ook; en meer van dat soort regelingen. En dat zijn wel degelijk zaken die we normaal zien in de samenleving. Niet vaccineren is ook een signaal naar de 'samen'leving, dus pick your poison.

@zacht Altijd moeilijk lokaal te peilen; eigen bubbel en zo. Zo is eigenlijk iedereen die ik ken niet per se voorstander (als in 'joepie, 2G'; 1G vax only is ook populaor), maar zien dit wel als iets wat gevolg is van keuzes die mensen gemaakt hebben en dus consequenties hebben.

[Voor 24% gewijzigd door ijdod op 12-11-2021 18:50]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12

Indoubt

Always be indoubt until sure

Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:43:
[...]

gewoon even een half uurtje afsluiten in de spits doet dat ook al. Voordat het opgelost is ben je zomaar 2 uur verder

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:46:
[...]

De meeste gevaccineerden in mijn omgeving zijn tegen 2G. Ik heb geen idee hoe dat landelijk zit. En ik heb ook geen idee hoe dat in de tweede kamer zit.
Degenen die voor 2G zijn denken mijns inziens niet goed over de consequenties van dit soort maatregelen na. Hier kun je als weldenkend mens niet voor zijn. Wat ik ook vreselijk vindt is dat je hier telkens bijna erbij moet zeggen dat je gevaccineerd bent om een mening te ventileren want anders wordt je direct als wappie weggezet.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

[...]

Niet-essentiele rijstroken gaan dicht om 18:00 :+

Naja, de maatregelen zijn wel weer bijzonder te noemen. Het nut van de supermarkten dicht om 20:00 ontgaat mij echt volledig.

Als je niet wil dat men kratjes gaat atten op het plein in plaats van op kroegentocht te gaan, stel dan het alcoholverbod weer in.

Als we geen symboolpolitiek hadden, hadden we helemaal geen politiek :+

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-11-2022
zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:46:
[...]

Eenvandaag peilde vandaag bijvoorbeeld 60% steun voor 2G. Er van uitgaande dat onder de ongevaccineerden de steun daarvoor 0% is, zou je uitkomen op 50% onder de gevaccineerden.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:10
Ronald.42 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:43:
Ik erger me momenteel meer aan de gevaccineerden op het werk als aan de ongevaccineerden.
Van de week weer een stuk of wat die al stnotterende en kuchelend op het werk verschijnen en op de vraag heb je je laten testen antwoorden : nee ik ben gevaccineerd dus niks aan de hand 8)7 |:(
Je hebt gelijk, maar er zijn ook best veel mensen die de prik genomen hebben en verder vinden dat het klaar moet zijn. Die willen niet meer met beperkingen verder. Die zeggen niet letterlijk dat ze geen corona meer kunnen krijgen door een vaccinatie.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:08

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Teknix1982 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
[...]
Wat ik ook vreselijk vindt is dat je hier telkens bijna erbij moet zeggen dat je gevaccineerd bent om een mening te ventileren want anders wordt je direct als wappie weggezet.
Die mensen met van die extremistische ideeën van 2G, verplichte vaccinatie en medische apartheid zijn ook wappies. Alleen staan deze doorgedraaiden aan het andere eind van het spectrum.

"Oooh Jeroen!"

• Wolly
  • Niet online
Indoubt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:47:
[...]

gewoon even een half uurtje afsluiten in de spits doet dat ook al. Voordat het opgelost is ben je zomaar 2 uur verder
Goed idee, die vangrails moeten nodig gepoetst worden 8)

• Soccer98
  • Laatst online: 25-03 11:32
nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
[...]

Eenvandaag peilde vandaag bijvoorbeeld 60% steun voor 2G. Er van uitgaande dat onder de ongevaccineerden de steun daarvoor 0% is, zou je uitkomen op 50% onder de gevaccineerden.
Tja, ik zag een maand geleden twee oudere mensen van het OpiniePanel geïnterviewd bij EénVandaag worden en die vonden bij 2000 besmettingen al dat er een halve lockdown moest komen. Zo'n panel vind ik niet garant staan voor de meest afgewogen meningen.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:29
[...]

dat zou zeker een effectieve maatregel zijn 😂👍

• GAIAjohan
ijdod schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:47:
[...]

Tuurlijk is het discriminatie. Dat is mogen stemmen met 18 ook; en meer van dat soort regelingen. En dat zijn wel degelijk zaken die we normaal zien in de samenleving. Niet vaccineren is ook een signaal naar de 'samen'leving, dus pick your poison.
18 wordt uiteindelijk in principe iedereen, daarmee is dit voor iedereen gelijk. En iedereen die 18 is mag het recht uitvoeren.
Het is meer te vergelijken dat bv VVD’ers niet meer naar het Kruidvat mogen op basis van gedachtengoed. En de enige manier tot toegang is het gedachtegoed van PvdD.
Kijk ik vind het ook niet verstandig om niet te vaccineren, maar een verplichting zonder alternatief (testen) is not done.

• ijdod
Teknix1982 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
[...]

Degenen die voor 2G zijn denken mijns inziens niet goed over de consequenties van dit soort maatregelen na. Hier kun je als weldenkend mens niet voor zijn. Wat ik ook vreselijk vindt is dat je hier telkens bijna erbij moet zeggen dat je gevaccineerd bent om een mening te ventileren want anders wordt je direct als wappie weggezet.
Weldenkende mensen zijn gevaccineerd, en verwachten dat de rest van de maatschappij dat ook doet. Als dat achterblijft (in hogere mate dan de marginale aantallen uit het verleden) zal je daar ook al weldenkende iets mee moeten. Het is tweerichtingsverkeer, maar het is ondanks al het gekrakeel allemaal erg eenzijdig momenteel.

@GAIAjohan Dit is ook voor iedereen gelijk. Dat argument houdt dus niet echt stand. Je al echt met een sterker verhaal moeten komen waarom deze vorm niet geoorloofd is. Ik zeg niet op voorhand dat het 'dus' niet het geval is, maar met alleen 'discriminatie' kom je er niet. Indirecte dwang op vaccinatie in andere context is door het ERHM niet afgewezen, het is dus zeker niet gezegd dat dit hier ook zou gebeuren.

[Voor 21% gewijzigd door ijdod op 12-11-2021 19:04]

• hoevenpe
nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
Ik weet niet wat jij voor wiskunde had... ;)

Als van alle Nederlanders 60% voor is dan is het percentage onder alleen gevaccineerden hoger dan dat, met 0% van 15% zal ongeveer 70% van de 85% 2G steunen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik mis is de uitbreiding van QR-codes naar de detailhandel en andere delen van de samenleving. Laten ze eerst dat doen ipv gelijk 2G.
Ook gewoon voor alle sport (in plaats van sommige sporten wel en andere niet).

Uitzonderingen zijn dingen die noodzakelijk zijn zoals OV, de supermarkt, scholen en overheid zoals het gemeenteloket.

Zo sluit je geen mensen uit, zoals 2G, maar heb je wel maximale druk.

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 12-11-2021 19:02]

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

ijdod schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:00:
[...]

Weldenkende mensen zijn gevaccineerd, en verwachten dat de rest van de maatschappij dat ook doet. Als dat achterblijft (in hogere mate dan de marginale aantallen uit het verleden) zal je daar ook al weldenkende iets mee moeten. Het is tweerichtingsverkeer, maar het is ondanks al het gekrakeel allemaal erg eenzijdig momenteel.
Lees nou eens wat hij zegt. Hij heeft het niet over ongevaccineerden.

"Oooh Jeroen!"

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:43

HollovVpo1nt

I like gadgets

Op hoop weer op een aantal kritische vragen aan deze bewindspersonen zonder enige vorm van zelfreflectie.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

HollovVpo1nt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:02:
Op hoop weer op een aantal kritische vragen aan deze bewindspersonen zonder enige vorm van zelfreflectie.
En daar hebben we geen pandemie voor nodig gehad om dat te constateren afgelopen 3 kwart jaar.

"Oooh Jeroen!"

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:43

HollovVpo1nt

I like gadgets

Haha, ze laten het aan de markt zelf over om 2g of 3g toe te passen.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-03 21:37
‘Kan ik nog iets meer doen’

Nee Rutte, dat kan ik niet meer.

• ijdod
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:02:
[...]

Lees nou eens wat hij zegt. Hij heeft het niet over ongevaccineerden.
Ja? En daar reageer ik dus op. Dus leer 'nou' eens zelf begrijpend lezen.

[Voor 8% gewijzigd door ijdod op 12-11-2021 19:07]

• Wolly
  • Niet online
Is het woord enquete al gevallen?

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

ijdod schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:06:
[...]

Ja? En daar reageer ik dus op.
Dus je reageert niet inhoudelijk. Helder hoor ;)

"Oooh Jeroen!"

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat een complex verhaal joh. Dit volgt toch niemand.

• ijdod
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:07:
[...]

Dus je reageert niet inhoudelijk. Helder hoor ;)
Waar heb je het over? Ik reageer op zijn stelling over wat weldenkende mensen al dan niet voor zouden moeten zijn?

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat een grap dit..
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee