Ik heb er wel wat ervaring mee.
Technisch gezien werkt het goed. Gewoon downloaden en spelen. Wil je verder spelen op iPhone / iPad / mac of Apple TV? Dan is dat geen probleem. Een spel gestart op het ene apparaat kun je probleemloos voortzetten op het andere apparaat.
Verder gebruik ik het niet zo heel veel. Wanneer ik naar het spelaanbod kijk, krijg ik het idee dat veel spellen bedoeld zijn voor kinderen of anderzijds simpel in elkaar zitten, of dat het aangepaste freemium games zijn die ontdaan zijn van alle in-app aankopen en reclame.
Soms worden spellen ook weer verwijderd van Apple Arcade. Je krijgt hier geen bericht over. Opeens werkt het spel niet meer en krijg je een popup te lezen dat het spel niet meer beschikbaar is, samen met de optie om het spel te verwijderen.
De spellen die ik zelf uitgespeeld heb:
- Beyond a Steel Sky: mooi spel, leuk verhaal. Geeft een goede game-ervaring.
- Creaks: is een heel mooi gemaakt puzzelspel. Ook een aanrader.
- Discolored: leuk puzzelspelletje uit de begintijd van Apple Arcade, maar wel snel uitgespeeld.
Verder speel ik wel eens Mahjong en Crossword jam+. Die laatste is de apple arcade versie van een freemium woordspelletje. Doet wat het moet doen zonder ergernissen.
Er zullen vast nog wel meer goede spellen te vinden zijn op Apple Arcade, maar mijn game tijd is ook maar beperkt. Als ik echt wil gamen, speel ik liever een spel uit mijn Steam bibliotheek of één van de premium spellen die ik heb aangeschaft voor op de iPad.
Of het echt een toevoeging is, vind ik moeilijk te zeggen. Spellen zoals Beyond a Steel Sky en Creaks staan ook op Steam en als je het daar koopt is het spel gewoon van 'jou'. Als je niet het risico wilt lopen het spel op een dag niet meer te kunnen spelen, kun je het beter daar kopen.
Verder vind ik het wel fijn om af en toe wat simpele tussendoortjes te kunnen spelen zonder gehinderd te worden door reclame op in-app aankopen die je opgedrongen worden.
[
Voor 3% gewijzigd door
Jeroen O op 28-09-2024 15:32
]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.