Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
duk3n schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:06:
[...]

Ik ben echt absoluut nieuw bij Lost Ark en heb in het verleden wel andere (A)RPG gespeeld zoals Diablo2, Excile, Titan Quest en dergelijke.

Dus ik kan wel wat tips gebruiken, is er een tweakers Discord oid ?

Ik kan trouwens jouw server niet vinden, zie screenshot

[Afbeelding]
Meeste tweakers spelen op EU Central. EU West is later pas toegevoegd vanwege drukte. maar die drukte is weg dus je kan het beste volgens mij EU central spelen want west is wat ik begrijp vrij dood vergeleken met central op een paar servers na

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

duk3n schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:06:
[...]

Ik ben echt absoluut nieuw bij Lost Ark en heb in het verleden wel andere (A)RPG gespeeld zoals Diablo2, Excile, Titan Quest en dergelijke.

Dus ik kan wel wat tips gebruiken, is er een tweakers Discord oid ?

Ik kan trouwens jouw server niet vinden, zie screenshot

[Afbeelding]
Dat is EU west waar ik op speel, kan je ook joinen uiteraard

quote]Ricmaniac schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:51:
[...]
Meeste tweakers spelen op EU Central. EU West is later pas toegevoegd vanwege drukte. maar die drukte is weg dus je kan het beste volgens mij EU central spelen want west is wat ik begrijp vrij dood vergeleken met central op een paar servers na
[/quote]

Mijn server op EU West is echt niet dood, Moonkeep
De AH is alleen wat karig

Altijd genoeg mensne voor alles.

Eergisteren Valtan lekker gedaan :P

[ Voor 28% gewijzigd door kihon op 22-05-2022 23:21 ]

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Ricmaniac schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:01:
[...]

Zoek bij guilds even Faded Glory dan zal ik je accepteren vanavond :)
Ga ik vanavond doen!

Had me al aangemeld voor de andere guild, maar nog niet geaccepteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lorddusk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-07 14:09
Ricmaniac schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:51:
[...]
De dode game, dode server meme wordt een beetje saai... 8)7

Iedereen zit ondertussen in T3, dus de Auction House voor T1 en T2 is een beetje leeg, maar voor de rest, alle content wordt nog vollop gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06:36
lorddusk schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:36:
[...]

De dode game, dode server meme wordt een beetje saai... 8)7

Iedereen zit ondertussen in T3, dus de Auction House voor T1 en T2 is een beetje leeg, maar voor de rest, alle content wordt nog vollop gedaan...
Het is bij uitstek een game voor alts (al was het maar om te farmen) dus ook T1 en T2 content wordt nog best gespeeld. Nadeel is misschien een beetje dat afgezien van supports iedereen solo moeiteloos door de storyline content heen ragt, dus parties voor story dungeons ga je maar moeilijk vinden.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Mugwump schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:19:
[...]

Het is bij uitstek een game voor alts (al was het maar om te farmen) dus ook T1 en T2 content wordt nog best gespeeld. Nadeel is misschien een beetje dat afgezien van supports iedereen solo moeiteloos door de storyline content heen ragt, dus parties voor story dungeons ga je maar moeilijk vinden.
Zelfs toen het de eerste dag was moest je wachten op story mode dungeons.... Veel sneller om die te Solo'en.
Dit was op EUC en op EUW hetzelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
is er een discord server van Tweakers of iets dergelijks ?

Ik zit nu op server Stonehearth op EU west, maar is dat handig? ik begrijp dat je geen server transfers kan doen met dit spel en het zou zonde van de tijd zijn, om er later achter te komen, dat een andere server "beter" zou zijn.

Heeft iemand tips ? of is er een Tweakers clan?

[ Voor 54% gewijzigd door duk3n op 23-05-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

duk3n schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:12:

Ik zit nu op server Stonehearth op EU west, maar is dat handig? ik begrijp dat je geen server transfers kan doen met dit spel en het zou zonde van de tijd zijn, om er later achter te komen, dat een andere server "beter" zou zijn.

Je zal op Stonehearth een guild moeten zoekn om in te komen en je bv GvG/GvE wil doen.

Verder kan je geen erilanden doen als je op andere server zit, maar endgame stuff, zoals /Chaos Dungeons/Graids/Abyssals/Argos/Valtan is allemaal region wide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
duk3n schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:12:

We zitten met een aantal Tweakers op Moonkeep in EUW, discord https://discord.gg/FMrNjGA5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:10
devandrej schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:53:
Ik kom maar er niet achter hoe ik dit spel kan gaan spelen? VPN gebruiken levert een ban op, dus moet ik even naar Duitsland om een alt steam account aan te maken? Ik heb het begintopic door genomen, maar het is mij niet duidelijk hoe je dit kan gaan spelen.
Het is uiteindelijk gelukt om Lost Ark te spelen. Heb een nieuwe steamaccount aangemaakt waar ik Lost Ark heb geregistreerd. Heb NordVPN gebruikt hiervoor.

Appeltje eitjes uiteindelijk. Dank voor alle suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ricmaniac schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:01:
[...]

Zoek bij guilds even Faded Glory dan zal ik je accepteren vanavond :)
Net gezocht, maar ik kan geen Guild vinden met de naam Faded Glory :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wz-yoGxL7HdXGpDX3UXeyg_vu-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOlA3xXmOrRk4xFJGx0nmdyF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Knamix schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:55:
[...]

Net gezocht, maar ik kan geen Guild vinden met de naam Faded Glory :?

[Afbeelding]
Hmm misschien alleen even zoeken op Faded. Ik heb gisteren toevallig nog met een alt gezocht en toen vond ik hem haha.

---------------------------------------------------------------------

Mooie avond gehad gisteren.
Voor het eerst P3 van Argos gedaan. Vond hem uiteindelijk makkelijker dan Phase 2 qua mechanics enzo.
Zolang iedereen weet hoe je de wipe mechanics moet doen.

Als je eenmaal die Argos runs onder de knie hebt is de gold die je er voor krijgt wel fijn zeg. En met een goeie groep zoals ik toevallig gisteren had was alles ook oneshot en 0 wipes gehad dan is het ook nog eens vrij snel voor ~2.5k gold :)

Ben ook opnieuw verkocht aan destroyer. Heb die class het meest gespeeld op de RU server maar had er hier in EU geen behoefte meer aan ofzo maar nu die eenmaal uit is heb ik weer vet zin om hem te spelen.

Heb redelijk spijt dat ik die express pass op mijn Berserker heb gebruikt en niet gewoon voor die Destroyer had bewaard. Maargoed die komt er ook wel.

Inmiddels is mijn Berserker nu ook in tier 3 :) Heb nu mijn main Artillerist, Glavier, Berserker in Tier 3. Scrapper zit op het randje op 1080 maar een paar dagen geen aandacht aan besteed. Is ook een ontzettend leuke class imo en de buffs van Scrapper met deze patch merk je wel hoor (overall 24% damage increase)

Lost ark brengt mij nog steeds erg veel plezier na die paar maanden. Iets wat niet vaak meer gebeurd met games en al helemaal geen nieuwe releases. Van te voren niet verwacht dat ik het nog zo actief zou spelen na 3-4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messem
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-08 21:10
Beste Tweakers,

Ik heb lost ark ook in mijn steam library staan en kan hem dus ook gewoon spelen.

Deze staat echter op mijn hoofd account (1000+ games) dus ik heb niet echt zin in een vac ban of wat dan ook.

Zijn er al berichten van Nederlanders die geband zijn omdat ze lost ark niet "legaal" hebben verkregen maar wel "legaal" spelen, lees de bekende manier met een VPN toevoegen zonder VPN spelen.

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Messem schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:22:
Beste Tweakers,

Ik heb lost ark ook in mijn steam library staan en kan hem dus ook gewoon spelen.

Deze staat echter op mijn hoofd account (1000+ games) dus ik heb niet echt zin in een vac ban of wat dan ook.

Zijn er al berichten van Nederlanders die geband zijn omdat ze lost ark niet "legaal" hebben verkregen maar wel "legaal" spelen, lees de bekende manier met een VPN toevoegen zonder VPN spelen.

Nope geen bans. We spelen niet met VPN dus in principe overtreden we geen regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:10
Messem schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:22:
Beste Tweakers,

Ik heb voor de zekerheid maar een alt steamaccount gemaakt. Je weet het nooit

Gebanned voor VPN gebruik voor Lost Ark is gebruikelijk, maar ik heb nog geen melding gekregen dat Steam je zal bannen daarvoor.

- edit -

volgens mij is het ook niet mogelijk om met een Nederlandse Steam account Lost Ark te "koppelen". Je moet een steamaccount hebben die aangemaakt is in de regio waar het beschikbaar is. Ik wou graag op NA spelen, dus ik heb nu een Canadese Steamaccount.

[ Voor 14% gewijzigd door devandrej op 24-05-2022 10:33 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ricmaniac schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:16:
[...]

Hmm misschien alleen even zoeken op Faded. Ik heb gisteren toevallig nog met een alt gezocht en toen vond ik hem haha.

---------------------------------------------------------------------

Mooie avond gehad gisteren.
Voor het eerst P3 van Argos gedaan. Vond hem uiteindelijk makkelijker dan Phase 2 qua mechanics enzo.
Zolang iedereen weet hoe je de wipe mechanics moet doen.

Als je eenmaal die Argos runs onder de knie hebt is de gold die je er voor krijgt wel fijn zeg. En met een goeie groep zoals ik toevallig gisteren had was alles ook oneshot en 0 wipes gehad dan is het ook nog eens vrij snel voor ~2.5k gold :)

Ben ook opnieuw verkocht aan destroyer. Heb die class het meest gespeeld op de RU server maar had er hier in EU geen behoefte meer aan ofzo maar nu die eenmaal uit is heb ik weer vet zin om hem te spelen.

Heb redelijk spijt dat ik die express pass op mijn Berserker heb gebruikt en niet gewoon voor die Destroyer had bewaard. Maargoed die komt er ook wel.

Inmiddels is mijn Berserker nu ook in tier 3 :) Heb nu mijn main Artillerist, Glavier, Berserker in Tier 3. Scrapper zit op het randje op 1080 maar een paar dagen geen aandacht aan besteed. Is ook een ontzettend leuke class imo en de buffs van Scrapper met deze patch merk je wel hoor (overall 24% damage increase)

Lost ark brengt mij nog steeds erg veel plezier na die paar maanden. Iets wat niet vaak meer gebeurd met games en al helemaal geen nieuwe releases. Van te voren niet verwacht dat ik het nog zo actief zou spelen na 3-4 maanden.
Ook via “Faded” gezocht, maar dan kom ik niks tegen. Andere guilds zoals Lost Tweakers weer wel.

Je kan geen uitnodiging sturen in deze game? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Knamix schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:35:
[...]

Ook via “Faded” gezocht, maar dan kom ik niks tegen. Andere guilds zoals Lost Tweakers weer wel.

Je kan geen uitnodiging sturen in deze game? :p
Ja kan ook maarja ben nu niet online :P
Zit je wel op Thirain ?

Anders join je even de discord en kan je vanuit daar door iemand anders wel geholpen worden denk ik

https://discord.gg/YZVEkxQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 13:18
Is er nog een tweakers guild op moonkeep die Valtan doet? Gister wat lopen kloten met randoms maar gate 2 was niet gelukt op 15HP bars na in de laatste fase....

1420 Gunlancer hier. Vanavond maar weer eens proberen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

recca schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:47:
Is er nog een tweakers guild op moonkeep die Valtan doet? Gister wat lopen kloten met randoms maar gate 2 was niet gelukt op 15HP bars na in de laatste fase....

1420 Gunlancer hier. Vanavond maar weer eens proberen denk ik.
Ik zit in een guild op Moonkeep met NL/BE, velen daarvan zitten ook op tweakers.

Heb deze week Valtan gedaan, maar niet met de guild. Ben een van de hogeren in de guild. Rest doet nog Argos P2/3.
Binnenkort zullen er wel meer zijn die ook Valtan zullen doen.
Meesten zijn wat meer casual, er zijn er een paar hardcore.

Valtan was wel pittig hoor, maar onze groep had hem in paar uurtjes wel neer _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• recca
kihon schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:00:
[...]

Ik zit in een guild op Moonkeep met NL/BE, velen daarvan zitten ook op tweakers.

Heb deze week Valtan gedaan, maar niet met de guild. Ben een van de hogeren in de guild. Rest doet nog Argos P2/3.
Binnenkort zullen er wel meer zijn die ook Valtan zullen doen.
Meesten zijn wat meer casual, er zijn er een paar hardcore.

Valtan was wel pittig hoor, maar onze groep had hem in paar uurtjes wel neer _/-\o_
Gisteravond Valtan Gate 2 snel gecleared. Goede groep aardige mensen van Moonkeep en discord gebruikt (hielp enorm) en binnen 1 uur was het gelukt. Uiteindelijk is Valtan erg "simpel" als je de mechanics onder de knie krijgt. Zou zelfs zeggen dat Valtan uiteindelijk makkelijker is dan Argos.

Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar Valtan mechanics zijn overzichtelijker en worden goed gecommuniceerd (als je weet waar je op moet letten). Bij Argos heb je in p3 met name zoveel wat er gaande is dat de wipe mechanics niet altijd even zichtbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
recca schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:42:
[...]

Gisteravond Valtan Gate 2 snel gecleared. Goede groep aardige mensen van Moonkeep en discord gebruikt (hielp enorm) en binnen 1 uur was het gelukt. Uiteindelijk is Valtan erg "simpel" als je de mechanics onder de knie krijgt. Zou zelfs zeggen dat Valtan uiteindelijk makkelijker is dan Argos.

Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar Valtan mechanics zijn overzichtelijker en worden goed gecommuniceerd (als je weet waar je op moet letten). Bij Argos heb je in p3 met name zoveel wat er gaande is dat de wipe mechanics niet altijd even zichtbaar zijn.
Grappig ik ervaarde p3 van argos juist als makkelijk in vergelijking met p2 bijvoobeeld :p
Iedereen pingt gewoon als je ergens moet staan voor die wipe mechanic.

Heb wel echt zin om valtan te doen maar helaas is mijn ilvl nog niet hoog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Destroyer inmiddels bijna in Tier 2 :)

Is een alt wat ik lekker casual er bij level en met zo'n mindset vind ik dit spel alsnog erg leuk. gewoon lekker casual chaos en raids doen en speelt ook lekker weg.

Main ga ik deze week naar 1415 proberen te pushen om Valtan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ook mijn Ghostship zojuist maar eens afgemaakt XD had die quest al fucking lang in mijn inventory maar nooit gedaan haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5TmbJDJojdMA32RknvAwYVhrto=/800x/filters:strip_exif()/f/image/13Nrej2sSGWuY8kb8mQk9jJU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Zijn er guilds op Procyon (EU Central). Ik ben echt enorm casual (1100 op mijn main) en met name horizontal progression aan het doen :P....

Ben toch benieuwd of een guild veel waarde toevoegd. Speel Soul Fist main en paladin/sorc alt :).

Nog niet echt een class gevonden die mij de wow factor geeft (bruiser/face first achtig - Destroyer is te mainstream voor mij) Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
Aiij. De afgelopen maanden met veel plezier LA gespeeld. Ik heb er weinig over gelezen en topics niet gevolgd. In een rustig tempo richting de 50, de verhaallijn gevolgd en 5/7 arks. Dungeons, raids, chaos Dungeons enz. Een prima free to play spel.
Vandaag in 1 klap de lol in het spel verloren. Inmiddels ilvl 596 oid, en wilde graag richting de 600 zodat ik de story line kan vervolgen. Ik kwam er vandaag achter dat het honing van je gear kan falen, en dit overkwam mij tot 7 keer achtereen op verschillende gear. Is het spel vanaf nu nog maar enkel materials grinden en verder levelen of zit er nog iets heel tofs aan te komen. Eindeloos grinden voor het honen van gear zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lumics schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:31:
Aiij. De afgelopen maanden met veel plezier LA gespeeld. Ik heb er weinig over gelezen en topics niet gevolgd. In een rustig tempo richting de 50, de verhaallijn gevolgd en 5/7 arks. Dungeons, raids, chaos Dungeons enz. Een prima free to play spel.
Vandaag in 1 klap de lol in het spel verloren. Inmiddels ilvl 596 oid, en wilde graag richting de 600 zodat ik de story line kan vervolgen. Ik kwam er vandaag achter dat het honing van je gear kan falen, en dit overkwam mij tot 7 keer achtereen op verschillende gear. Is het spel vanaf nu nog maar enkel materials grinden en verder levelen of zit er nog iets heel tofs aan te komen. Eindeloos grinden voor het honen van gear zie ik niet zo zitten.
Heel eerlijk als ik nu terug denk aan ilvl 600 dan heb je de helft van de game nog niet gezien zeg maar :P
Het begin vanaf dan pas echt. Overall is het idd wel gewoon de bedoeling dat je blijft grinden om je gear te upgraden maar er komt veel meer bij kijken qua content.

jij zit nog in tier 1. vanaf 600 ga je naar tier 2 en 1100 ga je naar tier 3. elke tier unlock je nieuwe guardian raids en abyss dungeons die telkens beter worden eigenlijk. en na 1340+ unlock je abyssal raids en daarna nog legion raids en allemaal zijn ze gaaf :P

Maar als je er nu al veel moeite mee hebt om 600 te worden en dus erg gedemotiveerd raakt door het honen dan kan je misschien maar beter stoppen ja want het word telkens lager.

Zo heb ik gisteren 7000 stones er doorheen gejast voor 0 upgrades :)
1 upgrade begin maar bij 15% bijv nu .. en dan ben ik nog een lager ilvl dan vele tweakers hier.

Mijn mindset is een tijdje terug toen ik vrij snel in hetzelfde schuitje zat veranderd door daar niet zo op te letten en mee bezig te zijn. Tuurlijk blijft het klote om te falen maar de andere dingen die ik doe heb ik gewoon plezier mee en ik had nooit gedacht na zo lang nog achter elkaar te spelen. Heb er nu 800 uur inzitten en geen seconde spijt.

Ik vraag me wel een beetje af of jij op de hoogte bent van bijvoorbeeld de eilanden die materials geven etc. Want weet niet hoe veel tijd je hebt gespeeld maar na paar maanden spelen nog geen 600 is best langzaam zeg maar. Dat bedoel ik niet negatief hoor maar gewoon uit interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 18:50
Welke CPU temperature halen jullie met lost ark? Ik heb een 11600k met Rx 6800 gekoeld met een Corsair xd5 pomp met 240 rad. Zit gemiddeld tussen de 60-65 met heel soms korte spike naar 70. Is dit een normale temperatuur of zit ik hoog? Gemiddeld 152 FPS dus loopt verder wel lekker.

Gebruik een Samsung WQHD 34inch 3440*1449 op 165 hz

[ Voor 9% gewijzigd door huntedjohan op 07-06-2022 08:30 ]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14
huntedjohan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:23:
Welke CPU temperature halen jullie met lost ark?
Ik zou het echt niet weten en om eerlijk te zijn kan t me ook niet heel veel schelen :)
Heb een onderhand al wat verouderde cpu (9700K). Wel met flinke overclock onder een kraken X62 maar kijk met veel interesse uit naar de processors die er aan zitten te komen want na ruim een jaar of 3 mag ik van mezelf wel weer eens een upgrade doen. GPU is een 6800 XT. Over t algemeen draait t spel prima maar soms heb ik wel eens flinke framedrops. Vooral als er bijvoorbeeld veel kleine silver amounts droppen of als er veel mobs zijn die uit elkaar spatten oid. Lijkt me meer een coding issue dan een hardware probleem.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
Lumics schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:31:
Eindeloos grinden voor het honen van gear zie ik niet zo zitten.
Dit is eigenlijk de omschrijving van een Koreaanse MMO zoals Lost Ark. Als je dit al tegenvalt zou ik adviseren het spel niet meer aan te raken wat dit is waar het hele spel om draait. Ik zit nu op 3% kans om mijn wapen te upgraden wat elke keer proberen zo'n 6.000 gold kost aan materials. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:50
Bweh, ben sinds kort begonnen met Lost Ark (paar dagen geleden). Nu net level 30 en kom ik erachter dat mijn server (Trixion) grotendeels frans is.

Toch maar opnieuw beginnen :(
Heb mijn Sorceress opnieuw aangemaakt op Thirian. Wat ik zo er over kan vinden zou dat wel goed moeten gaan. Hopelijk ben ik snel weer level 30 (wel beetje zonde zo 2x achter elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
rolandmegens schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:16:
Bweh, ben sinds kort begonnen met Lost Ark (paar dagen geleden). Nu net level 30 en kom ik erachter dat mijn server (Trixion) grotendeels frans is.

Toch maar opnieuw beginnen :(
Heb mijn Sorceress opnieuw aangemaakt op Thirian. Wat ik zo er over kan vinden zou dat wel goed moeten gaan. Hopelijk ben ik snel weer level 30 (wel beetje zonde zo 2x achter elkaar)
Gewoon op Moonkeep starten, daar hebben we een server met aardig wat Tweakers. ;)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Mugwump schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:20:
[...]

Gewoon op Moonkeep starten, daar hebben we een server met aardig wat Tweakers. ;)
Ik las ergens dat de EU-west servers best dood waren, met name tov EU-central?

edit: Heb de char opnieuw aangemaakt op Moonkeep :)

[ Voor 9% gewijzigd door rolandmegens op 08-06-2022 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
rolandmegens schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:20:
[...]

Ik las ergens dat de EU-west servers best dood waren, met name tov EU-central?

edit: Heb de char opnieuw aangemaakt op Moonkeep :)
Ach ik vind het levend genoeg. Voor veel zaken heb je zo een party en onze guild heeft voldoende actieve leden om samen dingen mee te plannen.

Zit nu op mijn telefoon, maar er is vast wel iemand die even de guild info kan neerzetten of DMen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Mugwump schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:35:
[...]

Ach ik vind het levend genoeg. Voor veel zaken heb je zo een party en onze guild heeft voldoende actieve leden om samen dingen mee te plannen.

Zit nu op mijn telefoon, maar er is vast wel iemand die even de guild info kan neerzetten of DMen. ;)
Heb al ge-applied bij de guild O-)

Enige jammere is dat ik nu mijn Moko pet niet meer opnieuw kan krijgen :( Blijkbaar is dat alleen op je eerste server (mount+pet + wat andere extras)

[ Voor 15% gewijzigd door rolandmegens op 08-06-2022 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Nu online
Voor mensen die op Thirain spelen en op zoek zijn naar een casual guild waarvan een aantal spelers nu Valtan hard mode wekelijks doen is er nog plek bij Faded Glory.

Je kan me ook altijd even op Tweakers of Discord (Evernote#1337) een berichtje doen, we hebben een Discord server en zijn nu aardig hoog qua guild level en hebben de member cap al flink wat opgekrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YfmGfSB8ME-t-eoUvGXuPl7SWw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/67B353f1imy4FrhQyVMj6lKS.png?f=user_large

Eindelijk 1415. Valtan here i come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 14:43
Goedemiddag,

Gezien het feit dat Diablo:Immortal gigantisch p2w is, ga ik dat spel niet aanraken, hoe zit dat met Lost Ark, dat is ook redelijk p2w had ik begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

arienvanhelden schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:29:
Goedemiddag,

Gezien het feit dat Diablo:Immortal gigantisch p2w is, ga ik dat spel niet aanraken, hoe zit dat met Lost Ark, dat is ook redelijk p2w had ik begrepen?
Velen schreeuwen p2w bij LA, maar het imo is het meer pay to progress.
Iedereen komt op een moment toch bij die "whales" aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Goedemiddag,

Ik heb een keer 20 euro uitgegeven, daarmee kun je ongeveer een half jaar een aura krijgen wat wel een beetje een must is als je echt endgame wilt spelen. Maar goed, dat is nog geen 3 euro per maand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ik heb ook 20 euro voor die deal uitgegeven en nog 20 om de ark pass te kopen. Daar zat zoveel extra's in dat ik het wel de moeite waard vond.

Wat ik een beetje vind is dat de deals in de shop het eigenlijk niet waard zijn om geld aan uit te geven. Ik zou zelfs best meer willen uit geven als je meer waar voor je geld zou krijgen. Heb wel 500 destro stones gekocht voor 270 of 300 blue gems om 1400 te halen maar dan zie je gewoon alsnog een hone poof en dan is het gewoon een extra poging voor zoveel blue gems en dat vind ik te duur voor wat je er voor krijgt.

Alleen echte whales zullen veel van de deals in Mari's store kopen al denk ik dat zij wellicht meer aan rmt doen.

Als ze meer willen verdienen aan me zullen ze met goede deals moeten komen. Blijf een prijsbewuste Nederlander he!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Goedemiddag,

Bij lost ark is dat echt helemaal niets vergeleken met Diablo. In diablo heb je ontzettend veel dingen die je niet kan halen met ingame currency's en wel met echt geld. In lost ark is dit wat anders. Ja je kan er een hele berg geld tegenaan gooien en dan ben je sneller een hoog item level maar het is compleet onnodig. Heb er zelf geen geld aan uitgegeven behalve de "battle pass" en de starter pack voor cosmetics.

PvP is zo goed gescaled dat iemand die 0€ heeft betaald net zo sterk is dan iemand die 50.000€ zou hebben uitgegeven dus in dat opzicht kan je sowieso al niet van andere spelers winnen door middel van pay 2 win. Iets wat bij diablo immortal ook 180 graden gedraaid is.

Dus nee het is niet te vergelijken met pay2win van diablo maar het ligt ook aan je interpretatie van pay2win. Wat wel zo is is als je nu begint duurt het wel even voordat je bij de rest bij bent gezien hoe lang de game nu in het weste uit is maar met Lost ark is het eigenlijk never too late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6illes
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-05 21:28
Hi,

Hoe hebben jullie dit spel verkregen op jullie account? Kan ik een steam key kopen via Amazon DE en simpelweg activeren?

https://www.amazon.de/dp/B09QRTXS6L?ref_=mp_s_a_1_2

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 14:43
Thanks allemaal, misschien dat ik het dan ga proberen. Hoe hardcore is de game? Kan helaas geen 5+ uur per dag meer gamen, dus ik begrijp dat ik niet aan de top kan komen, maar als je een paar uur per dag speelt, kun je dan een beetje mee komen?

En zijn er mensen die dit via hun main steamaccount spelen? Vind beetje risky om daar een ban op te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door arienvanhelden op 14-06-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
6illes schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 00:42:
Hi,

Hoe hebben jullie dit spel verkregen op jullie account? Kan ik een steam key kopen via Amazon DE en simpelweg activeren?

https://www.amazon.de/dp/B09QRTXS6L?ref_=mp_s_a_1_2

Alvast bedankt.
Hier is het aardig stap voor stap uitgelegd. Als je dat volgt moet het goed komen. Het spel is F2P dus je hoeft geen key te kopen.
vdtweak in "[PC MMO] Lost Ark Online"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
arienvanhelden schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:33:
Thanks allemaal, misschien dat ik het dan ga proberen. Hoe hardcore is de game? Kan helaas geen 5+ uur per dag meer gamen, dus ik begrijp dat ik niet aan de top kan komen, maar als je een paar uur per dag speelt, kun je dan een beetje mee komen?

En zijn er mensen die dit via hun main steamaccount spelen? Vind beetje risky om daar een ban op te krijgen.
Het spel is echt ongelooflijk uitgebreid. Je kun het bijvoorbeeld zo gek niet bedenken of er is wel een achievement voor. Met een paar uur per dag kun je zeker mee komen maar er is wel een flinke learning curve. In het begin werd ik wel een beetje gek van alle currencies, materials en tokens etc. Duurt even voordat je dat allemaal een plekje kunt geven.

Als je begint zou ik vooral genieten van het spel en de grootsheid er van. Ik heb nu 4 characters in Tier 3 en nu merk ik wel dat het me aardig wat tijd kost om elke dag de daily chaos dungeons, guardian raids en daily tasks te doen. Nu wil ik dat doen omdat ik de mats nodig heb om verder te komen qua gear score maar je bent zo 2 a 3 uur verder als je niet op let. Er is gelukkig een rest bonus dus als je een paar dagen niet speelt (bijv. op een alt) dan krijg je extra materials met de rest bonus.

Qua horizontale content kun je wel duizenden uren bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
arienvanhelden schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:33:

Dat kan prima als je maar een paar uur per dag hebt. Je level proces zal wat langzamer gaan dan maar uiteindelijk om progressie te maken is het tijd genoeg omdat je "daily" content niet zo lang hoeft te duren. Nou is het wel zo dat er ook veel horizontale progressie is zoals collectibles en als je dat leuk vind kan je daar ook ontzettend veel tijd mee kwijt zijn maar het heeft allemaal geen haast. Speel het gewoon lekker en kijk of jij tevreden bent met wat je kan doen in die tijd.

Ik en veel van mijn maten gebruiken gewoon hun main account vanaf het begin. Als je zeker wil zijn kan je een ander account maken maarja ik verwacht niet dat het nodig gaat zijn omdat wij niet met VPN o.i.d. spelen. Dat hebben zij niet geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6illes
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-05 21:28
JohnnyV76 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:06:
[...]

Hier is het aardig stap voor stap uitgelegd. Als je dat volgt moet het goed komen. Het spel is F2P dus je hoeft geen key te kopen.
vdtweak in "[PC MMO] Lost Ark Online"
Bedankt! Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbiesheuvel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ahh nice ik kon hem ook niet installeren (zelfs met VPN zei die je komt uit NL en dus nope). Maar VPN opzetten dan gewoon Lost Ark google en je komt op steam page. Klik install en zeg steam is geinstalleerd en dan voegt die hem gewoon toe. Vreemd want als ik zoek via Steam vind ik hem niet eens. Komt waarschijnlijk omdat account hard op NL staat.

Naja vreemd dat het gewoon werkt. Zelfde als met Diablo Immortal eigenlijk. Zolang het spel op je pc staat kan je gewoon spelen en geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
Zojuist wil ik inloggen op 'Western Europe" maar Lost ark geeft aan Unavailable Region:"The selected region is closed. Cannot connect to the server". Bij onderhoudswerkzaamheden staat meestal een maintenance bericht, dit lijkt iets anders. Meer mensen met dit probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door Lumics op 23-06-2022 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Lumics schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:17:
Zojuist wil ik inloggen op 'Western Europe" maar Lost ark geeft aan Unavailable Region:"The selected region is closed. Cannot connect to the server". Bij onderhoudswerkzaamheden staat meestal een maintenance bericht, dit lijkt iets anders. Meer mensen met dit probleem?
Zal wel een of andere ops engineer per ongeluk wat cloudformation stackjes hebben weggegooid. :P
Maar nee, gewoon even wachten tot de maintenance voorbij is. Je weet nooit wat ze in een maintenance precies allemaal doen. Kan best zijn dat er wat netwerkherconfiguratie is oid waardoor de hele regio even niet beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lumics schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:17:
Nee is wel echt maintenance zijn want vandaag is een hele grote patch. Nieuwe content komt vandaag
Toch niet XD blijkbaar gisteren uitgesteld. Maar er is wel alsnog maintenance nu als het goed is

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 23-06-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiborini
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-07-2022
Hi allemaal,

Excuus alvast als dit niet mag in dit topic, maar Ik zou Lost Ark zelf heel graag willen spelen, van wat ik heb begrepen, is het niet meer mogelijk om via een vpn te kunnen spelen, klopt dat ?.

Nu weet ik dat er nog een optie is, en dat is als iemand de game gift, die moet wel in een land wonen waar het mogelijk is (of is het mogelijk om de game via een vpn aan jezelf te giften ?)

Is er ook wellicht iemand aan wie ik een bedrag zou kunnen overmaken, en die persoon de game aan mij gift ?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Tiborini schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:33:
Hi allemaal,

Excuus alvast als dit niet mag in dit topic, maar Ik zou Lost Ark zelf heel graag willen spelen, van wat ik heb begrepen, is het niet meer mogelijk om via een vpn te kunnen spelen, klopt dat ?.

Nu weet ik dat er nog een optie is, en dat is als iemand de game gift, die moet wel in een land wonen waar het mogelijk is (of is het mogelijk om de game via een vpn aan jezelf te giften ?)

Is er ook wellicht iemand aan wie ik een bedrag zou kunnen overmaken, en die persoon de game aan mij gift ?

Groetjes
Ik kan je helaas niet helpen met Giften. volgens mij was het wel nog mogelijk om via VPN de game aan je steam toe te voegen (1 of 2 pagina's terug had iemand dat nog gedaan volgens mij)

Spelen met VPN is nooit nodig geweest en nu nog steeds niet. Zolang je de game aan je account hebt toegevoegd op steam kan je hem spelen.

Spelen nog steeds dagelijks ondanks dat dit topic niet meer zo leeft momenteel is het nog erg actief in game. De Tweakers guild heeft ook nog genoeg members die dagelijks spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38

Shiro

Serenity

Gisteravond Vykad G1 gedaan met een PUG, maar wel met discord, ging verassend goed, We hadden het binnen 45 min gedaan. Denk wel 5-6 retries. Als team waren we wel aardig overgeared. Bijna allemaal rond de 1450.

In alle eerlijkheid was de clear ook niet volledig dankzij mijn contributie, orbs kiten is nog best wel lastig, dus met timestop het gecheesed. Vanavond eens G2 proberen.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Tiborini schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:33:
Hi allemaal,

Groetjes
Bij mijn weten is er niets veranderd. Dit zou nog gewoon moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Valtan net voor het eerst gedaan. Gave raid zeg damn! maar was wel pittig met veel mensen van dat item level. maar we hebben het uiteindelijk gehaald :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 08:25
Wij hebben gisteravond Vykas P1 op hard gecleard. Ongeveer 3 uur nodig gehad, en uiteindelijk was het vooral vervelend dat 1 party 95 procent van de tijd in de demon form terecht kwam, waardoor die niet goed de mechanic met de blauwe en zwarte orbs konden leren. Vanavond tijd voor P2 hard, en dan gaan we P3 waarschijnlijk op normal afronden.

Indien er nog mensen op Thirain een guild zoeken, faded glory is nog steeds actief en gezellig!

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiborini
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-07-2022
Mugwump schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:45:
[...]

Bij mijn weten is er niets veranderd. Dit zou nog gewoon moeten werken.
Bedankt! Zal het uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Is het trouwens handig om je trade skills bij te houden in dit spel? Ben nu level 45 oid en kom nu al planten tegen die te hoog level zijn, maar geen idee of het waard is daar tijd aan te spenderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Louw Post schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:23:
Is het trouwens handig om je trade skills bij te houden in dit spel? Ben nu level 45 oid en kom nu al planten tegen die te hoog level zijn, maar geen idee of het waard is daar tijd aan te spenderen?
Ja in principe wel. vooral harvesting want daar kan je die percentage potions mee maken. Kan heel handig zijn later in het spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ricmaniac schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:27:
[...]

Ja in principe wel. vooral harvesting want daar kan je die percentage potions mee maken. Kan heel handig zijn later in het spel :P
Goed om te weten. Herinner het me nog wel van WoW dat ik het pas op max level deed en dat was een hel om overal weer heen te gaan. Dat wil ik hier liever voorkomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ricmaniac schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:27:
[...]

Fishing voor je oreha mats die je later nodig hebt om te honen ook niet te vergeten, mining / logging voor je stronghold research / ship repair, enz. Persoonlijk was ik ook nog wel fan van excavating voor het craften van maps maar ik zou zeggen dat excavation en hunting de twee zijn die meestal wat minder gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Weekly reset vandaag. Vanaf nu zal de weeky reset altijd op woensdag zijn.

Hoop dat jullie alle weekly stuff gedaan hadden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Ricmaniac schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:20:
Weekly reset vandaag. Vanaf nu zal de weeky reset altijd op woensdag zijn.

Hoop dat jullie alle weekly stuff gedaan hadden :P
Yep gisteren zo'n beetje hele dag Vykas G3 gedaan; zou en moest hem voor de reset doen ... eerst HM en toen maar NM
Maar mensen met een paar werkende hersenen zijn moeilijk te vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheydo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 13:57
Speelbaar in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheydo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 13:57
Was er maar een manier om mijn lost ark steam account nu te mergen met mijn main steam account :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Terecht ook... eindelijk!
Mochten er nog mensen hierdoor gaan beginnen op EU West.... we hebben een behoorlijk actieve guild op Moonkeep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
14 Juli pas toch ?

https://www.playlostark.c.../twitchcon-amsterdam-2022
we’re also ecstatic to announce that Lost Ark will be available to players in the Netherlands on Steam starting on July 14.

[ Voor 24% gewijzigd door Ricmaniac op 08-07-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vraag me af of dit nieuwe spelers trekt uit NL though. Over het algemeen denk ik dat de mensen die wilde spelen toch wel hun best al hebben gedaan om te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• numb3r13
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
als je nu nog moet beginnen zou ik toch echt niet EUW nog aanraden.. de forums staan vol klachten over lage pop en lege AH..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Origineel was er alleen EU Central dus daar was iedereen begonnen. Wij zitten met een grote groep op Thirain en is een lekkere volle server (geen queues)

EU West is later gekomen doordat elke server over vol was in Central en ze geen servers meer konden bij plaatsen. Veel mensen die al wat verder in de game waren zijn dus ook niet overnieuw begonnen.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met EUWest dus kan daar niks over zeggen maar weet alleen dat Thirain op EUC een hele gezonde playerbase heeft in aantallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
numb3r13 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:56:
als je nu nog moet beginnen zou ik toch echt niet EUW nog aanraden.. de forums staan vol klachten over lage pop en lege AH..
Ach, ik vind het alleszins meevallen hoor. Nou zitten wij op Moonkeep wat voor EUW-begrippen wel een vrij drukke server is, maar ik heb eigenlijk nooit veel moeite om groepen te vinden voor content en bovendien doen we ook veel met onze guild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Ricmaniac schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:50:
Vraag me af of dit nieuwe spelers trekt uit NL though. Over het algemeen denk ik dat de mensen die wilde spelen toch wel hun best al hebben gedaan om te spelen.
Ik wil Lost Ark al heel lang spelen, maar door al het gedoe en geen zin om mijn main steam account te riskeren (+geen zin om een 2de aan te maken) nooit gespeeld. Ik denk dat er nog best veel mensen zijn die er zo over dachten. Uiteindelijk wordt het wachten dus toch "beloond" en kunnen we volgende week gewoon normaal spelen :D. En zo ken ik er nog een aantal via Discord die hierop gewacht hebben. Heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Mmorpg Lost Ark wordt vanaf 14 juli speelbaar in Nederland

(y)

Scheelt weer een hoop VPN / activerings vragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Yeah yeah booooy!

1445 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Agb_bo_Q3aysed9Taxl5RV5v9xo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8P7OYKCaFSBGTzQdRwWhC8QI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mijn scrapper is nu ook een badass :)

Vind het 1 van de dikste skins in de game

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQhKTopf8bJJN8xT4LtYk8CDns4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ySxGeufm58vupPvOgukz0Ty3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Binshou
Na vorige week Vykas gate 1,2 op hard, en gate 3 normal gedaan te hebben is het ons vandaag met de guild gelukt om alle gates op hard te halen.

Koste wat effort van iedereen, en aangezien we een "casual" guild zijn met een vaste core die wat hoger is had ik niet verwacht dat het ons deze week al zou lukken.

Super toffe fight om mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Binshou schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 00:39:
Na vorige week Vykas gate 1,2 op hard, en gate 3 normal gedaan te hebben is het ons vandaag met de guild gelukt om alle gates op hard te halen.

Koste wat effort van iedereen, en aangezien we een "casual" guild zijn met een vaste core die wat hoger is had ik niet verwacht dat het ons deze week al zou lukken.

Super toffe fight om mee te maken.
Lekker bezig man! inderdaad heel netjes zo snel al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 16:55
Dus.... iemand die weet hoe laat de game unlocked voor Nederland? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 17:38
Randleman schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:25:
Dus.... iemand die weet hoe laat de game unlocked voor Nederland? :P
19:00 gok ik, dan update de Steam store (vaak, 10:00 PST).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

OEPS, SORRY!
Er is een fout opgetreden bij het verwerken van je verzoek.

Dit item is op dit moment niet beschikbaar in jouw regio

Okay sorry voor deze post lieve community mensen, maar weet niet of ik hier al wat getypt had. Dus nu kan ik het volgen enzo, volgens mij word deze ook speelbaar tijdens twitchcon staat iig op twitter dat ze er zullen zijn maar voor mij op dit moment nogal vaag. Ik ga er iig heen en maar even kijken hoop dat ik met een tas kan streamen!

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
19:00 is de gebruikelijke steam "release time", dus ik verwacht dat ie dan beschikbaar komt. Ze hebben iig aangegeven dat de game vanaf vandaag speelbaar zou moeten zijn via steam in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Yup

Ze staan inderdaad 16-17 juli met een stand met merch enzo op twitchcon Amsterdam maar vanaf vandaag word het in NL speelbaar (zonder omwegen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 10:45
JohnnyV76 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:09:
Terecht ook... eindelijk!
Mochten er nog mensen hierdoor gaan beginnen op EU West.... we hebben een behoorlijk actieve guild op Moonkeep :)
Idee is om vanavond te beginnen. Where can i sign up :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudwich
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-08 00:17
Zin om te spelen! Welke server is goed om op te beginnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Dudwich schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:38:
We hebben een Tweakers guild op Moonkeep in EU West. Wordt wel wat geklaagd dat EU West een dode regio zou zijn (weinig spelers), maar ik moet zeggen dat ik dat echt totaal niet zo ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dudwich schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:38:
Op Thirain in EU central zitten wij ook met velen Tweakers.

p.s.ping is voor beide datacenters in principe meestal hetzelfde. EUC zit in frankfurt en EUW in ierland. Dus daavoor maakt het in ieder geval ook niet echt uit waar je kiest te spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Ricmaniac op 14-07-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ben hier ook op Moonkeep begonnen een aantal weken terug. Heb het idee dat ik nog veel te leren heb van het spel en ben nu al wel even level 50 (het levelen gaat nu hartstikke langzaam heb ik door).

Het spel is echt overweldigend met informatie, mogelijkheden, etc. Heb al wel wat beginners guides bekeken op youtube, dus heb eindelijk een beetje door hoe ik nu beter gear krijg en hoe engraving een beetje werkt. De vele soorten currencies zijn ook erg verwarrend, van sommige weet ik waar ze voor zijn, maar heb nog heel veel van die loot chests ongebruikt omdat ik gewoon nog niet weet waar ze voor zijn (voor currencies, rapport items, etc.).

Ook eindelijk gear level 460 dus kan weer verder met de main quest line. Ik was in de tussentijd wat van die eiland quests gaan doen (die tussen die Welcome Challenges staan), maar vele daarvan kosten best wel wat tijd en leveren weinig op (heel veel reizen).

Vind het verder wel een vermakelijk spel, het ontdekken van nieuwe gebieden is wel leuk, maar je spendeerd er relatief weinig tijd heb ik het gevoel en er zijn echt VEEL gebieden om te ontdekken heb ik al door.

De timed events zijn soms wel erg vervelend als je die specifiek voor een quest nodig hebt. Ook dat je voor bepaalde quests iets moet kunnen wat je nog niet unlocked heb is vervelend, nu meerdere keren gehad (bijvoorbeeld voor de quest It's Okay Miss Fairy waar je Song of Resonance voor moet kunnen, heb ik nog niet en heb er de pirate coins nog niet voor in dit geval).

Verder over Moonkeep. 's Avonds is het wel goed te doen met queues voor matchmaking, maar overdag zit je echt lang te wachten als je een dungeon met mensen samen wil doen. Dat zal op EU Central vast beter zijn, maar verder ervaar ik eigenlijk geen problemen.

Had de Discord voor de Tweakers guild op Moonkeep al wel gejoined, maar nog niet echt naar gekeken. Geen idee of jullie ook iets hebben aan een casual speler? Echte end-game zal ik waarschijnlijk niet snel gaan spelen, maar ben langzamerhand mijn gear score aan het verhogen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Louw Post schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:53:
Had de Discord voor de Tweakers guild op Moonkeep al wel gejoined, maar nog niet echt naar gekeken. Geen idee of jullie ook iets hebben aan een casual speler? Echte end-game zal ik waarschijnlijk niet snel gaan spelen, maar ben langzamerhand mijn gear score aan het verhogen. :P
Volgens mij is nog steeds iedereen welkom. Guild is een mix van meer en minder fanatieke spelers. ;)
We helpen ook wel vaak mensen door de wat lagere abyssal dungeons heen e.d. als iemand ze nodig heeft, dus altijd handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
  • Nu online
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Lost Ark is nu officieel beschikbaar in Nederland!

Via de volgende link kom je op de Steam pagina: https://store.steampowered.com/app/1599340/
Voor alle nieuwe spelers: Welkom!
Als je moeite hebt met een kiezen van een regio/server kan ik van harte EU Central aanraden als regio.
Qua servers is er veel keuze, ik heb zelf een guild genaamd Faded Glory met een aantal Tweakers (en ook niet-Tweakers) op de server Thirain.

We zijn een casual guild met Discord server en we doen wekelijks verschillende content samen, van end game Legion Raids tot Guild Events.

Daarnaast hebben we ook een LFG kanaal op Discord waar je iemand kunt vinden om samen mee te spelen of om hulp kunt vragen voor content waar je moeite mee hebt.

Bij interesse kun je me hier op Tweakers, of op Discord (Evernote#1055) even een berichtje doen voor een uitnodiging.

Heel veel plezier met het spelen van de game en weet dat je van harte welkom bent in Faded Glory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Nu online
Mugwump schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:44:
[...]

We hebben een Tweakers guild op Moonkeep in EU West. Wordt wel wat geklaagd dat EU West een dode regio zou zijn (weinig spelers), maar ik moet zeggen dat ik dat echt totaal niet zo ervaar.
EU West heeft gewoon veel minder spelers, dat is een feit waar ook Smilegate en Amazon goed van op de hoogte zijn.

Het is fijn om te lezen dat je eigen persoonlijke ervaring anders is maar nieuwe EU West spelers moeten er rekening mee houden dat:
  • Er minder items te koop staan op de auction (heeft ook weer invloed op de prijs)
  • Er minder mensen zijn voor event & timed content buitenom de piek tijden is het volgens velen doodstil
  • Er minder mensen zijn voor raids, 2 dagen na de reset en volgens Reddit was party finder voor Vykas helemaal leeg (op EU Central zijn er altijd wel groepen)
EU West kun je dus eigenlijk het beste niet kiezen tenzij je graag met iemand in die regio samen wil spelen en het geen probleem vindt dat de regio underpopulated is.

Hier nog wat bronnen..

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

https://forums.playlostark.com/t/eu-west-server-dead/431651

https://forums.playlostar...-server-transfer/431219/8

https://forums.playlostar...e-plans-for-euw/427532/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Evernote schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:27:
[...]

EU West heeft gewoon veel minder spelers, dat is een feit waar ook Smilegate en Amazon goed van op de hoogte zijn.

Het is fijn om te lezen dat je eigen persoonlijke ervaring anders is maar nieuwe EU West spelers moeten er rekening mee houden dat:
  • Er minder items te koop staan op de auction (heeft ook weer invloed op de prijs)
  • Er minder mensen zijn voor event & timed content buitenom de piek tijden is het volgens velen doodsti l
  • Er minder mensen zijn voor raids, 2 dagen na de reset en volgens Reddit was party finder voor Vykas helemaal leeg (op EU Central zijn er altijd wel groepen)
EU West kun je dus eigenlijk het beste niet kiezen tenzij je graag met iemand in die regio samen wil spelen en het geen probleem vindt dat de regio underpopulated is.

Hier nog wat bronnen..

https://forums.playlostark.com/t/eu-west-server-dead/431651

https://forums.playlostar...-server-transfer/431219/8

https://forums.playlostar...e-plans-for-euw/427532/12
Nou staat het internet altijd al vrij snel vol met klachten, dus dat neem ik met een korreltje zout. Je zou haast denken dat mensen graag klagen. :P

De bezwaren die je noemt zijn ook niet voor alle spelers relevant. Ja er staan ongetwijfeld minder items te koop op de AH, maar dat betekent ook tegelijkertijd dat er minder kopers / kapers op de kust zijn. En daarbij, hoe vaak koop je nou spullen van de AH? Kost je bakken met pheons ongeacht hoeveel items erop staan.
Volgens mij zijn veel timed events server bound en binnen EUW is Moonkeep een vrij drukke server, dus dat het buiten de piektijden doodstil zou zijn valt wel mee. De enige keren dat ik er wel eens moeite mee heb gehad is als ik gelijk als ik opsta om 6 u à half 7 iets probeerde te doen.
En qua raids valt het wel mee. Ja, als je wat verder van de reset afzit is het wat rustiger, maar dat maakt sowieso al minder uit als je guild / static runs doet en bovendien is het echt niet zo dramatisch hoor. Gisteravond stond het bijvoorbeeld bomvol met valtan runs (zowel normal als hard).

Bovendien zijn dat soort issues vooral voor mensen die al diep in de endgame zitten. Voordat je überhaupt aan Vykas kunt denken ben je zeker een maand of 2 verder. Of je dat als nieuwe speler problematisch gaat vinden moet je zelf maar beoordelen.
Kijk, ik geef zelf aan dat er klachten zijn over 'dooie server', maar het is bij ons op de server eerder een running gag als er weer 50 man voor een adventure island ligt ofzo. :P
Het geklaag op internet over een dooie server zou ik wel wat willen nuanceren. Ik bedoel het spel krijgt op Steam ook mixed reviews terwijl ik me in geen tijden zo vermaakt heb met een game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Nu online
Mugwump schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:44:
[...]

De bezwaren die je noemt zijn ook niet voor alle spelers relevant. Ja er staan ongetwijfeld minder items te koop op de AH, maar dat betekent ook tegelijkertijd dat er minder kopers / kapers op de kust zijn. En daarbij, hoe vaak koop je nou spullen van de AH? Kost je bakken met pheons ongeacht hoeveel items erop staan.
Vanaf item level 1370 wil je gaan gearen en tenzij je al het geluk in de wereld hebt qua drops zul je de auction moeten gebruiken om een fatsoenlijke build te maken om zo verdere content te kunnen spelen.

Het pheon systeem is hier nu niet bepaald relevant.. het feit is dat er minder op staat en dat is later in het spel een probleem, daar kun je niet omheen.
Bovendien zijn dat soort issues vooral voor mensen die al diep in de endgame zitten. Voordat je überhaupt aan Vykas kunt denken ben je zeker een maand of 2 verder. Of je dat als nieuwe speler problematisch gaat vinden moet je zelf maar beoordelen.
Kijk, ik geef zelf aan dat er klachten zijn over 'dooie server', maar het is bij ons op de server eerder een running gag als er weer 50 man voor een adventure island ligt ofzo. :P
Het geklaag op internet over een dooie server zou ik wel wat willen nuanceren. Ik bedoel het spel krijgt op Steam ook mixed reviews terwijl ik me in geen tijden zo vermaakt heb met een game.
Als je ziet hoe de situatie nu al is op EUW, denk je dat het over 2 maanden dan beter gaat zijn?

Op de lange termijn is EUC momenteel de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Evernote schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:14:
[...]

Vanaf item level 1370 wil je gaan gearen en tenzij je al het geluk in de wereld hebt qua drops zul je de auction moeten gebruiken om een fatsoenlijke build te maken om zo verdere content te kunnen spelen.

Het pheon systeem is hier nu niet bepaald relevant.. het feit is dat er minder op staat en dat is later in het spel een probleem, daar kun je niet omheen.
Je kunt je normale gear al niet op de AH kopen. Het enige wat je daar koopt zijn stones en accessoires en die zijn echt wel te vinden hoor. het is eerder omgekeerd in de zin dat ik m'n legendary spul eigenlijk nauwelijks meer verkocht krijg. Waarom? Pheons.
[...]

Als je ziet hoe de situatie nu al is op EUW, denk je dat het over 2 maanden dan beter gaat zijn?

Op de lange termijn is EUC momenteel de betere keuze.
Geen idee, ik kan niet in de toekomst kijken. Er wordt ook gewerkt aan mogelijkheden om te kunnen migreren van wat ik begrijp, dus het is niet zo dat op EUW starten betekent dat je daar altijd zult moeten blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binshou
Mugwump schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:24:

Je kunt je normale gear al niet op de AH kopen. Het enige wat je daar koopt zijn stones en accessoires en die zijn echt wel te vinden hoor. het is eerder omgekeerd in de zin dat ik m'n legendary spul eigenlijk nauwelijks meer verkocht krijg. Waarom? Pheons.
De normale gear vind je inderdaad met het doen van raid content, maar om een beetje leuke build te maken zal je toch echt wel van de AH gebruik moeten maken voor de juiste engravings op accesoires. Mijn huidige main zou zonder de AH nooit een viable 4x3 build bij elkaar hebben voor de huidige content.

Al ben je hier tot item lvl 1370 eigenlijk nog niet zoveel mee bezig.
Op het moment sellen de accessoires hier nog prima, al zijn de legendary sinds relic niet heel veel meer waard.
Geen idee, ik kan niet in de toekomst kijken. Er wordt ook gewerkt aan mogelijkheden om te kunnen migreren van wat ik begrijp, dus het is niet zo dat op EUW starten betekent dat je daar altijd zult moeten blijven.
Laten we inderdaad hopen dat er ooit een migratie komt, dat zou alleen maar mooi zijn om nog meer mensen van Tweakers bij elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vandaag weer eens een beetje horizontal content gedaan. paar island souls er bij. Dat had ik echt maanden niet gedaan :P Blijft wel tof vind ik om die collectibles te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binshou
Ricmaniac schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 00:13:
Vandaag weer eens een beetje horizontal content gedaan. paar island souls er bij. Dat had ik echt maanden niet gedaan :P Blijft wel tof vind ik om die collectibles te halen.
Dat is iets wat mij de afgelopen periode niet meer is gelukt. Zit nu in het proces dat ik van berserker naar destroyer main wil swappen, en merk dat naast het raiden alle tijd daarin gaat zitten.

Ben wel blij met de gold islands die af en toe voorbij komen, dat zorgt ervoor dat ik toch af en toen een island doe die je normaal zou overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 16:18

Rj-

Oke! Super leuke game! Maar is er een specifieke server waar Nederlanders gevestigd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Rj- schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:20:
Oke! Super leuke game! Maar is er een specifieke server waar Nederlanders gevestigd zijn?
We hebben een guild op Moonkeep, maar dat is wel op EU West. Zie de discussie hierboven over of die regio al dan niet te weinig spelers heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Rj- schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:20:
En er is ook een guild op EU central - Thirain. afhankelijk dus waar jij speelt :P

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste