Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Met een aantal vrienden en collega's sinds Donderdag begonnen op Moonkeep en daar ook een guild aangemaakt (Predictable). Iedereen is daar welkom, wij zijn allemaal noobs wat Lost Ark. Ondanks dat sommige onderdelen een beetje overweldigend zijn (zo veel opties!), bevalt de game me nog beter dan verwacht moet ik zeggen :D

Ik was begonnen met een Martial Artist Scrapper en die beviel erg goed. Die is nu level 19 na 1 avondje. Daarna een Paladin aangemaakt en die beviel eigenlijk nog beter en is dan inmiddels ook al/pas level 47. Ik kijk iig uit naar de content die nog gaat komen. Iemand nog tips wat je het beste als eerste kan doen na level 50?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
NL-RaVeR schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:31:
Met een aantal vrienden en collega's sinds Donderdag begonnen op Moonkeep en daar ook een guild aangemaakt (Predictable). Iedereen is daar welkom, wij zijn allemaal noobs wat Lost Ark. Ondanks dat sommige onderdelen een beetje overweldigend zijn (zo veel opties!), bevalt de game me nog beter dan verwacht moet ik zeggen :D

Ik was begonnen met een Martial Artist Scrapper en die beviel erg goed. Die is nu level 19 na 1 avondje. Daarna een Paladin aangemaakt en die beviel eigenlijk nog beter en is dan inmiddels ook al/pas level 47. Ik kijk iig uit naar de content die nog gaat komen. Iemand nog tips wat je het beste als eerste kan doen na level 50?
Wat, concurrentie?? :P
Volgens mij hebben wij nog wel genoeg ruimte voor actieve spelers in onze guild (heb je gelijk genoeg mensen die kunnen helpen met allerlei content).

Paladin is wel wat lastiger qua solo content later omdat je echt support speelt, maar voor alle groepscontent zijn supports enorm gewild (dus pala of bard), niet in de laatste plaats omdat je een godsvermogen kwijt bent aan potions als je niet kunt dodgen.Vanaf level 50 zit je in 'tier 1', waarbij je niet meer steeds gear krijgt met betere ilvls, maar je je gear moet upgraden middels het zogenaamde honing systeem. Daar heb je materiaal voor nodig. Een makkelijke manier om aan dat materiaal te komen is eilandjes doen. Zie b.v. deze guide voor meer informatie.

Daarnaast je daily content doen, dus chaos dungeons, una's tasks, adventure islands, enzovoort.
Er loopt ook een event dat coins oplevert waarmee je weer van alles kunt kopen bij een vendor (wekelijkse reset) dat echt de moeite waard is, dus dat moet je zeker niet overslaan.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Kom gezellig bij ons in de guild > Already Taken https://discord.gg/WKPMwbc9
We hebben nog spots vrij zoals @Mugwump al aangaf.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
We helpen elkaar regelmatig met content, onze guild bevat casuals tot hardcore grinders

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43
Voordeel van een wat doorgewinterde guild joinen is ook dat je gebruik kunt maken van een betere guild shop.
Zou zonde zijn als je maar met een handjevol in een nieuwe guild zit terwijl wij nog plek genoeg hebben.
Tenzij je liever niet in een volledig Nederlands/Belgische guild wil zitten zou ik je van harte aanraden om ons te joinen met z'n allen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Thanks guys. Ik ga het ff in de groep/guild gooien ;) Dat zijn inmiddels al wel 12 man en groeiende namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

NL-RaVeR schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:27:
Thanks guys. Ik ga het ff in de groep/guild gooien ;) Dat zijn inmiddels al wel 12 man en groeiende namelijk.
We hebben nog 15 spots :D Kan ook meerdere inactieven kicken
Ongeveer 7 inactieven, maar nooit reden gehad om ze te kicken

[ Voor 12% gewijzigd door kihon op 18-07-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik kijk iig uit naar de content die nog gaat komen. Iemand nog tips wat je het beste als eerste kan doen na level 50?
Staar je niet blind op level 50 :P level 50 zegt eigenlijk niks haha.

Wat je wil doen is North Vern afmaken. Daarbij unlock je dan Guardian Raids en Chaos dungeons en nog wat level 50 content. Maar dat is allemaal tier 1. je moet het zien dat de endgame in 3 delen is.

Tier 1 tot ilvl 460 dan ga je naar Rohendel (nieuw continent) maar is nog steeds tier 1 tot ilvl 600
En elke paar tig ilvls unlock je nieuwe bosses en chaos dungeons waar je dus je mats grind om je gear te uppen.

Dan zijn er nog abyssal dungeons. Ook handig voor gear de eerste keer maar eigenlijk niet echt meer nodig om te doen als je gewoon lekker door quest door de story heen.

Tier 2 is dan van 600 tot 1100 en tier 3 is 1100+ met als eerste goal imo tot ilvl 1370 komen zodat je de coolste content kan beginnen :P

Dan begint de endgame pas echt imo. Content is tot nu toe heel snel steeds uitgekomen omdat ze natuurlijk alles in Korea al jaren hebben staan en dat is ook het moment dat de game in korea een heel stuk beter werd en de spelers aantallen weer gingen groeien.

Als ik nu opnieuw zou moeten beginnen wetend wat ik nu weet had ik het anders gedaan en dus zo veel mogelijk alleen maar die main story gefocussed om bij tier 3 te komen.
Ik bleef heel lang hangen op tier 1 en 2 omdat ik lekker zat te genieten van alle horizontal content. Island tokens, mokoko seeds, giants hearths etc etc. gewoon alle collectibles.

Nou is het echt helemaal niet erg hoor. Ik heb er plezier uit gehaald en dat is het belangrijkst maar voor mij na laten we zeggen 1 maand was het makkelijker geweest als ik toen al bij de "end game" was en niet een maandje later. Je hebt namelijk daily content die veel mats geven en door pas zo laat bij endgame aan te komen loop je dus achter op mensen die al wel extra tijd hebben kunnen farmen daar.

Maargoed dat is aan de andere kant weer niets zeggend want maten van mij hebben 1 hele hoge character maar ik heb 6 characters bijv.

Dat is wel nog een tip die ik kan mee geven. Uiteindelijk als je veel meer van de game begrijpt ga je zien dat je niet zo zeer 1 character progressed maar dat je je account progressed. :p Al heb je altijd een main natuurlijk

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 19-07-2022 07:37 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Investeren in alts heeft alleen nut als je ze ook echt gaat gebruiken. de RoI van alts is niet heel hoog namelijk.
Moet er redelijk wat tijd in stoppen wil het de moeite waard zijn.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Bokkie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:23:
Investeren in alts heeft alleen nut als je ze ook echt gaat gebruiken. de RoI van alts is niet heel hoog namelijk.
Moet er redelijk wat tijd in stoppen wil het de moeite waard zijn.
Ik vind dat juist wel mee vallen omdat je goed gebruik kan maken van de rested bonus. eens in de 2-3 dagen een alt spelen en die mats weer lekker in je roster storage gooien.

Doe wel bijna dagelijks die lopang dailies op 4 van de 6 characters en dat is echt max 5minuten werk per char.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Bijkomend voordeel van 1 character snel naar tier 3 brengen is dat er ook weer een punika pass aankomt deze week als het goed is. Daarmee kun je dan een alt ook gelijk naar tier 3 knallen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Ricmaniac schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:35:
[...]

Staar je niet blind op level 50 :P level 50 zegt eigenlijk niks haha.

..........
Thanks, dat is veel nutigge info :). Ik ben inmiddels level 50 en merk dat ik idd nog de nodige quests moet doen om het 1 en ander te unlocken. Maar de storyline bevalt me nog prima, dus ga vrolijk verder :)
kihon schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:33:
[...]
We hebben nog 15 spots :D Kan ook meerdere inactieven kicken
Ongeveer 7 inactieven, maar nooit reden gehad om ze te kicken
We blijven bij onze eigen guild/groepje voorlopig. Nog veel te ontdekken met elkaar. Mocht er later nog behoefte zijn dan meld ik mij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Wow wat een zieke update in deze july patch.

Vooral op basis van honing.
Tot 1302 is het bijna 100% succes rate en in tier 1 en 2 ga je per stapjes van 2 omhoog.
Zelfs als dit je eerste character is. Dat is echt insane.

Wel mooi om de nieuwe spelers een beetje sneller bij te krijgen tot 1370.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0adsUgXZaLjiuTrTag4v8TspMkA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tp0Y07uexNW4tHhjac3d3CHX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Voledige patch notes: https://www.playlostark.c...s-in-spades-release-notes

Ook een nieuwe mage class. Sprak mij verder niet aan toen ik die speelde maar animations wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Dit event ziet er ook 20 keer beter uit dan dat stomme eiland die we de afgelopen weken hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
poooh die nieuwe zomer setjes zijn wel coool zeg! erg jammer dat ze redelijk duur zijn want het liefst wil ik ze voor elke class haha. Vind het vooral met de wapens echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:52
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Jammer dat EUW nog altijd zo’n ramp is zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Het zit je wel dwars he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Mugwump schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:00:
[...]

Het zit je wel dwars he?
Het verbaasd me dat die dode regio zo actief gepromoot wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Evernote schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:03:
[...]

Je speelt er zelf niet, dus je kunt er ook niet over oordelen. Willekeurige redditposts pakken is gewoon een gevalletje confirmation bias. Als je je mening bevestigd wilt zien, dan kun je inderdaad wel een post op reddit vinden, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Cool event dat summer gedoe. Snap niet hoe dat afgelopen event een ding was XD echt om te schamen. zoals dit hoort het.

p.s. voor 500 event tokens (makkelijk te halen) kan je nog een hoverboard mount kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Kon het toch niet laten :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaROAgI2jfHywfNEtmu8rvfVigs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/thHa9aHzgrOrgEEIVEV0w1Wi.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwzxsfvX0sSdzVH9hr0mPTMtPcs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CQ0kOEsx1XhFxhBvY6YzsanQ.png?f=fotoalbum_large

Destroyer weapon gekocht en op mijn main een outfitje + weapon. Kon die SuperSoaker 2000 niet laten liggen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Evernote schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:03:
[...]

Dood is overdreven. EUW kan wel wat hulp gebruiken ja, dus het is juist beter als alle nieuwe spelers eigenlijk naar West zouden gaan want anders wordt het alleen een self fullfulling prophecy.

Grrootste probleem is volgens mij de market. Maar ja als er wel producten zijn, maar die je toch niet kan betalen maakt dat niets uit :P

Nieuwe event helpt wel, hoe meer characters (niet eens accounts eigenlijk) de 1400+ aantikken hoe beter dat wordt voor de markt.

Gisteren wardancer naar 1370 gebracht en een van mijn 4 1370 gaat nu asap naar de 1415, dat wordt of de Wardancer of de scrapper ^^

Afhankelijk van welk char je speelt zijn er wel accesoires te vinden op de AH, maar andere items zijn zeldzaam. Andere oorzaak hiervan zijn de pheons, door deze dingen koopt niemand iets wat niet BiS is, en dat wordt dus ook niet op AH gezet.

Zat items die bruikbaar zouden zijn voor mensen, maar omdat ze per item nog eens 1000+ gold aan pheons ook moeten betalen wordt dat niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ik wil ook nog een char gaan boosten met de powerpass en express mission maar kan maar niet kiezen welke.

Wat ik lees is dat een wardancer bijvoorbeeld pas een beetje lekker uit de verf komt met relic gear en ik weet niet of dat snel zal gebeuren. Kans is groot dat het een 1370 of 1385 char blijft om gold en stones te farmen voor mijn main (Destroyer) dus wil mijzelf en de yoho / oreha groepen niet te veel gimpen met een class die pas later goed werkt.

Een shadowhunter of deathblade trekt me op zich ook wel aan. Iemand daar ervaring mee zo rond 1370/1385?

Wellicht gewoon een gunlancer doen... beefy en ook sterk voor chaos dungeons als ik me niet vergis.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
JohnnyV76 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:24:
Ik wil ook nog een char gaan boosten met de powerpass en express mission maar kan maar niet kiezen welke.

Wat ik lees is dat een wardancer bijvoorbeeld pas een beetje lekker uit de verf komt met relic gear en ik weet niet of dat snel zal gebeuren. Kans is groot dat het een 1370 of 1385 char blijft om gold en stones te farmen voor mijn main (Destroyer) dus wil mijzelf en de yoho / oreha groepen niet te veel gimpen met een class die pas later goed werkt.

Een shadowhunter of deathblade trekt me op zich ook wel aan. Iemand daar ervaring mee zo rond 1370/1385?

Wellicht gewoon een gunlancer doen... beefy en ook sterk voor chaos dungeons als ik me niet vergis.
Deathblade vind ik persoonlijk niks. wel leuk in PvP though.
Daar had ik mijn eerste powerpass voor gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

JohnnyV76 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:24:

Chaos dungeon clearen voor rmij de sorc, zerk en DB het snelst
SH heeft als voodeel dat je maar 1 gem nodig hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Ricmaniac schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:08:
Kon het toch niet laten :P

[Afbeelding][Afbeelding]

Destroyer weapon gekocht en op mijn main een outfitje + weapon. Kon die SuperSoaker 2000 niet laten liggen haha
Waar kun je die eigenlijk kopen als ik vragen mag? Bij de Maharaka Leaf Exchange zie ik dit soort dingen er volgens mij niet tussen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Louw Post schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:13:
[...]

Waar kun je die eigenlijk kopen als ik vragen mag? Bij de Maharaka Leaf Exchange zie ik dit soort dingen er volgens mij niet tussen staan?
in de store :P voor euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ah, dat is dan weer jammer haha, maar heb het gevonden. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
Zowel een zege als een vloek die nieuwe powerpass met express mission + honing buff.
Al in 2 kansloze yoho runs gezeten met mijn 1402 gunslinger. Rest was allemaal vers 1370 met de basis gear en iedereen is te bedonderd om een healing pot te poppen. Binnen no-time alle revives op en daarna gaan ze rustig nog een keer dood omdat ze geen healing nemen. Als gunslinger pak je daar ook te veel damage om te solo-en. Snap echt niet dat je liever een run failed dan af en toe een pot te nemen. Mss moet ik mn GS maar naar 1415 boosten zodat je weg bent van alle 1370 newbies en Deskaluda kan doen.

Heb uiteindelijk toch maar een gunlancer naar 1370 geboost omdat het fijner is met een niet squishy class pug runs te doen. Heb de build van maxroll gepakt maar nog niet happy... zoeken naar een rotatie. Damage en survivability zijn nog niet goed. Durf er geen yoho run mee te doen iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:36
Vorige week ook maar eens begonnen aan lost ark
Speel nu op Thirain
Ook van het weekend een (onterechte) ban gehad.
Stond op afk, toen ik terug kwam was ik gekicked, opnieuw proberen in te loggen, maar kreeg een melding dat ik gebanned was wegens cheaten.
Bezwaar aangetekend en de volgende morgen kon ik weer spelen.
Nog meer tweakers op Thirain toevallig?
Ben nog op zoek naar een guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Jbk23 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:35:
Vorige week ook maar eens begonnen aan lost ark
Speel nu op Thirain
Ook van het weekend een (onterechte) ban gehad.
Stond op afk, toen ik terug kwam was ik gekicked, opnieuw proberen in te loggen, maar kreeg een melding dat ik gebanned was wegens cheaten.
Bezwaar aangetekend en de volgende morgen kon ik weer spelen.
Nog meer tweakers op Thirain toevallig?
Ben nog op zoek naar een guild.
Heel veel tweakers op thirain. Als je zoekt op Faded in guild search kan je Faded glory vinden. kan je daar applyen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbk23
Ricmaniac schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:38:
[...]
Heel veel tweakers op thirain. Als je zoekt op Faded in guild search kan je Faded glory vinden. kan je daar applyen :)
dank je, zal van de week eens kijken of ik me kan aanmelden! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Nog een post over het verschil tussen EUW en EUC: https://old.reddit.com/r/...der_at_1200_pm_noon_cest/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Dat snap ik wel! Om 12 uur 's middags is iedereen in EU West aan t werk en aangezien de werkloosheid in centraal Europa veel hoger ligt zijn er daar natuurlijk veel meer mensen online die toch niks beters te doen hebben. :)

Weet niet wat je doel met deze post is want iedereen weet al dat EUC drukker is dan EUW. Als iedereen die in EUW woont ook die server had gekozen had het waarschijnlijk goed gebalanceerd geweest. Is EUW dood? Ik vind van niet en aangezien ik er (dagelijks) speel en jij niet zou je kunnen denken dat ik er een iets betere kijk op heb.

Ik kan me sowieso ook niet voorstellen dat ze de stekker er uit zouden trekken zonder de huidige spelers, die aanzienlijk wat tijd en ook geld in EUW hebben gestoken, een eventuele transfer met hun hele hebben en houden naar een andere server aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfOUGzGYSrUNa7nZFnW9dZkY8xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXMss8gP816YoAViUwfbisGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Niet getreurd, ze zijn er meer bezig :)

Dan kunnen wij allen weer samen in de Q ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xondox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
Kent iemand nog een workarround om een account te kopen/activeren? Voor Belgie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
JohnnyV76 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:26:
Dat snap ik wel! Om 12 uur 's middags is iedereen in EU West aan t werk en aangezien de werkloosheid in centraal Europa veel hoger ligt zijn er daar natuurlijk veel meer mensen online die toch niks beters te doen hebben. :)

Weet niet wat je doel met deze post is want iedereen weet al dat EUC drukker is dan EUW. Als iedereen die in EUW woont ook die server had gekozen had het waarschijnlijk goed gebalanceerd geweest. Is EUW dood? Ik vind van niet en aangezien ik er (dagelijks) speel en jij niet zou je kunnen denken dat ik er een iets betere kijk op heb.

Ik kan me sowieso ook niet voorstellen dat ze de stekker er uit zouden trekken zonder de huidige spelers, die aanzienlijk wat tijd en ook geld in EUW hebben gestoken, een eventuele transfer met hun hele hebben en houden naar een andere server aan te bieden.
Dat zijn aan namens die je maakt. EUW bestond eerst niet. EUC server staat gewoon in frankfurt en was eerst de enige data center. EUW is later pas gekomen omdat er niet meer servers toegevoegd konden worden aan EUC.

Het is geen wedstrijdje welke beter is ofzo. Het gaat er om dat het zonde is als mensen op een server gaan speler waar je uiteindelijk veel moeilijker groepen kan vinden toch? Ze zeiden eerst dat transfers waarschijnlijk onmogelijk blijven tussen de regions. Maar zoals ze nu zeggen proberen ze er toch iets mee te doen. Als spelers daar willen spelen helemaal prima natuurlijk maar ik vind persoon ook wel dat duidelijk moet zijn dat EUW gewoon nou eenmaal veel minder spelers heeft dan EUC. Dat is gewoon een feit. niet iets dat Evernote verzint ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ricmaniac schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Het is geen wedstrijdje welke beter is ofzo
Het punt is dat dat wel de agenda lijkt van bepaalde users hier. Kijk, niemand ontkent dat je op elk willekeurig moment ongeveer 3 keer zoveel parties op EUC in PF gaat vinden als in EUW hoor. Maar 12 uur in de middag is voor de meeste mensen niet het meest representatieve moment om te bepalen of het mogelijk is parties te vinden voor dat soort content omdat, zoals Johnny overduidelijk wat gekscherend aangeeft, de meeste mensen rond die tijd nou eenmaal aan het werk zijn. Als je in de avond dat soort content wil doen lukt dat doorgaans prima. Dat is het punt dat hier steeds gemaakt wordt. Wij spelen op EUW en dat gaat prima. Ja het klopt dat er minder parties te vinden zijn in PF en als je 24/7 wilt spelen en met je 26 alts de hele dag content wilt doen wordt dat wat lastig, maar zo spelen de meeste mensen nou eenmaal niet. EUW is prima speelbaar, random gejank op Reddit hier dumpen doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ricmaniac schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Dat zijn aan namens die je maakt. EUW bestond eerst niet. EUC server staat gewoon in frankfurt en was eerst de enige data center. EUW is later pas gekomen omdat er niet meer servers toegevoegd konden worden aan EUC.
Ik weet niet welke aannames jij bedoelt maar als het over aan t werk zijn of werkeloosheid gaat dan hoop ik da je door de smiley wel begreep dat het niet heel serieus bedoeld was.
Het is geen wedstrijdje welke beter is ofzo. Het gaat er om dat het zonde is als mensen op een server gaan speler waar je uiteindelijk veel moeilijker groepen kan vinden toch?
Zo word het wel een beetje door spelers van EUC gebracht door telkens te herhalen dat EUW minder spelers heeft. Op deze manier wordt het een self-fulfilling prophecy. Als je overal maar hard genoeg roept dat EUW dood is dan geloven nieuwe spelers dat en kiezen ze niet voor EUW. Dit terwijl ook EUW een gezondere player base zou kunnen krijgen als meer mensen daar beginnen.
maar ik vind persoon ook wel dat duidelijk moet zijn dat EUW gewoon nou eenmaal veel minder spelers heeft dan EUC. Dat is gewoon een feit. niet iets dat Evernote verzint ofzo :P
Lees mijn vorige post nog eens. Ik zeg toch ook dat iedereen al weet dat EUC drukker is? Wat ik niet helemaal snap is dat mensen van EUC maar willen blijven aantonen dat EUW minder druk is. Lijkt alsof jullie bang zijn dat het daar ook zal gebeuren. Zo van.. laten we maar zo hard mogelijk roepen dat EUW dood is zodat iedereen naar onze server komt.

We weten het nu wel. We hebben leuke nieuwe spelers nodig op EUW om nog sneller groepen te kunnen maken. Ben ook benieuwd hoe de nieuwe mensen het ervaren op onze server.
@NL-RaVeR Hebben jullie veel moeite om de content te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
@JohnnyV76 Ik ben nog (lang) niet bij de echte endgame content, dus daar kan ik nog niet over oordelen. Maar alles t/m ilvl 900 doe ik met een klein groepje en dat gaat dus prima. Als je solo in-queued voor een chaos/abyssal dungeon dan zit je wel 10+ minuten in de queue.
Wat ik wel merkte zijn die chaos gates op de map, daar is echt zelden iemand te vinden.

Aanvullend: Ik erger mij iig nog nergens aan en kan rustig op mijn gemak de game verkennen. Misschien dat dit bij de echte endgame content wat meer naar voren komt voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door NL-RaVeR op 26-07-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

NL-RaVeR schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:43:
@JohnnyV76 Ik ben nog (lang) niet bij de echte endgame content, dus daar kan ik nog niet over oordelen. Maar alles t/m ilvl 900 doe ik met een klein groepje en dat gaat dus prima. Als je solo in-queued voor een chaos/abyssal dungeon dan zit je wel 10+ minuten in de queue.
Wat ik wel merkte zijn die chaos gates op de map, daar is echt zelden iemand te vinden.

Aanvullend: Ik erger mij iig nog nergens aan en kan rustig op mijn gemak de game verkennen. Misschien dat dit bij de echte endgame content wat meer naar voren komt voor mij.
Is dit niet overal zo, de lagere tier content is zowat leeg niet.
Meesten zitten in T3

SWS meestal chaos dungeons solo doe ik.
Abyssal, tja die doe ik soms voor de kaarten. dan zit je met 4/8 1400+ man in die abyssals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Zou goed kunnen. Ik kom net kijken bij de game en ben pas net bij de Tier 2 content. Dus ik heb nog ff nodig om een goed beeld te kunnen schetsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:28

Plainside

I browse when I'm at work

Oeh, als ik de posts lees hier begint dat MMO Kriebeltje echt weer op te spelen.

Is dit nog beetje makkelijk in te stappen? Heb veel verschillende MMO's gespeeld met verschillende beginner ervaringen (imho Blade & Soul had een van de beste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Plainside schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:55:
Oeh, als ik de posts lees hier begint dat MMO Kriebeltje echt weer op te spelen.

Is dit nog beetje makkelijk in te stappen? Heb veel verschillende MMO's gespeeld met verschillende beginner ervaringen (imho Blade & Soul had een van de beste).
Ja erg goed in te stappen. vooral nu want er is een buff gekomen vorige week qua gear upgraden. Je kan nu vrij gemakkelijk bij de goeie endgame komen vergeleken met een paar weken geleden.

Beginner experience weet ik niet of dit zo goed is. Lost ark lijkt heel overweldigend in het begin. Valt allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
NL-RaVeR schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:43:

Ja dat is ook allemaal content die mensen eigenlijk niet meer doen. Als je eenmaal je main op tier 3 hebt wordt het nog makkelijker om characters naar tier 3 te krijgen met honing buffs. power passes en dat soort zaken, dus mensen gaan met alts vaak niet ook nog weer de hele content van tier 1 en tier 2 herspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
kihon schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:14:
[Afbeelding]

Niet getreurd, ze zijn er meer bezig :)

Dan kunnen wij allen weer samen in de Q ;)
Helaas, een region merge gaat nooit gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JolQlsq-vXdbJCVTziE7lupDwwE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LqCRDYNHaR15N79k4aSNWwmF.jpg?f=user_large

Als je de game op lange termijn wil spelen kun je beter op EUC rollen. Die nieuwe hyper express pass helpt je hierbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Lekker politiek correct antwoord. "at this point in time" of wel, misschien als de storm is gaan liggen dan gaan we dit introduceren en betaal je er voor 😆. Stom genoeg ben ik wel begonnen op 'west'.. paar mooie mounts van prime etc.. en nu speel ik toch maar weer op central.. ach het is zo.

[ Voor 30% gewijzigd door Metian op 27-07-2022 08:36 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Metian schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:35:
Lekker politiek correct antwoord. "at this point in time" of wel, misschien als de storm is gaan liggen dan gaan we dit introduceren en betaal je er voor 😆. Stom genoeg ben ik wel begonnen op 'west'.. paar mooie mounts van prime etc.. en nu speel ik toch maar weer op central.. ach het is zo.
In Korea waren server transfers in dezelfde regio al een complete clusterfuck dus ondanks dat er hier inderdaad een politiek correct antwoord gegeven wordt is het zeer aannemelijk dat deze functionaliteit ook daadwerkelijk niet mogelijk is.

Het is fijn om te lezen dat mensen veel plezier hebben op Moonkeep en andere EU West servers maar als nieuwe speler kun je daar gewoonweg beter niet starten.

Vroeg of laat zal er een punt komen waarbij je tegen problemen aanloopt door een lage populatie.

Nu zouden server merges binnen een regio hierbij kunnen helpen maar dan is er weer een kans dat de queues terugkomen.

Veel van de content is ook cross-server dus eigenlijk lossen server merges ook alleen de server only content op zoals world bosses, local events enzovoorts.
Helaas zal dit niet de auction house opvullen of party Finder makkelijker maken voor mensen die een keer een dag vrij hebben of misschien s’avonds/s’nachts werken en alleen overdag een mogelijkheid hebben om te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Gisteren begonnen, en eerste impressies zijn zeer goed.

Gekozen voor de Sorceress class, sprak me toch het meeste aan op het moment, al zullen er nog wel meerdere Chars komen :+ .
Het is wel extreem wennen weer, en die fixed cam vind ik toch niet altijd even fijn, maar dat zijn meer qol dingetjes.

Duurde me ook even voor dat door had dat ik LMB kon gebruiken voor de basic attacks ipv C.

Combo's zijn nog lastig goed te doen merkte ik al wel, cooldowns sluiten net niet aan.
Maar had al kleine leveling guide gevonden welke me daarmee verder op weg helpt, dus dat moet goed komen.

Zijn er mensen met nog algemene tips? Ik heb bijv. nog al die beginner chests die je krijgt met allerlei items/skins/etc, is het handig om die nog even stof te laten happen of gewoon openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Plainside schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:57:
Gisteren begonnen, en eerste impressies zijn zeer goed.

Zijn er mensen met nog algemene tips? Ik heb bijv. nog al die beginner chests die je krijgt met allerlei items/skins/etc, is het handig om die nog even stof te laten happen of gewoon openen?
Mooi om te horen :) Sorceress is gaaf ja.

Ik zou die kisten nog even laten stof happen tot je zeker bent over je main char. Ik heb geen spijt van mijne maar denk wel als ik terug in de tijd kon ik het niet op mijn huidige character direct had geclaimd :P

Tip die ik je nog kan mee geven is zodra je 50 bent en North Vern als gebied complete hebt deze guide volgen puur even voor de eilanden.
Die geven ontzettend veel mats en met de huidige upgrade buff enzo kan je met die mats al direct door en wordt je niet steeds gecapped zoals wij dat werden.

https://lost-ark.maxroll.gg/resources/road-to-rohendel

De guide heet speedrun to tier 3 maar dat hoef je helemaal niet te doen en lekker je eigen pace aanhouden. Maar die eiland route die er in staat is wel echt super relaxt voor upgrade materials en kan ik elke nieuwe speler aan raden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Evernote schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]

Als je de game op lange termijn wil spelen kun je beter op EUC rollen. Die nieuwe hyper express pass helpt je hierbij :)
Rerollen is echt geen optie.
Bijna 1500 uur in de game
Al die Twitch/Prime goodies die je nooit mer terug krijgt.

Die express en events helpen je met iLVL, maar ilvl is zo weer hoog genoeg voor Vykas, dat is het probleem niet.
Al die Horziontal content, dat is het. Daar gaan de meeste uren in zitten.

Hopelijk ooit nog wel region merges en anders > If it dies it dies
Ga dan wel andere game spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

kihon schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Die express en events helpen je met iLVL, maar ilvl is zo weer hoog genoeg voor Vykas, dat is het probleem niet.

Dit dus, Raid progress en naar 1460 komen is geen issue, alle rng voor collectibles etc, en de cost van de mensen wel. Meeste mensen zullen gewoon quitten voor ze weer geld aan AGS/Smilegate zullen geven om te moeten rerollan naar andere server.

Als al die mensen die door de "noes DED REGION" roepers naar EU zijn gegaan gewoon naar EUW waren gegaan had euw prima healthy kunnen zijn/worden. :P

Voor mij is het gewoon alles of niets op west, zolang ik content kan doen prima, krijgen we transfers/merge ook goed, gaat EUW dood, ook best, gaming life goes on, ook zonder Lost Ark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Ricmaniac schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Mooi om te horen :) Sorceress is gaaf ja.

Ik zou die kisten nog even laten stof happen tot je zeker bent over je main char. Ik heb geen spijt van mijne maar denk wel als ik terug in de tijd kon ik het niet op mijn huidige character direct had geclaimd :P

Tip die ik je nog kan mee geven is zodra je 50 bent en North Vern als gebied complete hebt deze guide volgen puur even voor de eilanden.
Die geven ontzettend veel mats en met de huidige upgrade buff enzo kan je met die mats al direct door en wordt je niet steeds gecapped zoals wij dat werden.

https://lost-ark.maxroll.gg/resources/road-to-rohendel

De guide heet speedrun to tier 3 maar dat hoef je helemaal niet te doen en lekker je eigen pace aanhouden. Maar die eiland route die er in staat is wel echt super relaxt voor upgrade materials en kan ik elke nieuwe speler aan raden
Ja nog niet echt bezig geweest met powerleveling vooral nog ff alles volgen (wat quests betreft) eigenlijk.
Maar heb wel gevoel dat side-quests niet echt wat toevoegen? Misschien verwent door ander MMO's maar had toch altijd wel gevoel dat side-quests meer afgaven kwa specifieke (unieke-)rewards.
Denk dat ik die vanavond maar even links laat liggen voor de main content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

kihon schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Ik lees het als de Regio's kunnen niet samen gevoegd worden door missend stukje techniek, dus servers zelf binnen een regio zouden wel kunnen mergen.
Denk dat ze zelf voor het vraagstuk staan of ze wat gaan ontwikkelen of zoals je zelf al zegt, if it dies it dies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Plainside schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:32:
[...]

Ja nog niet echt bezig geweest met powerleveling vooral nog ff alles volgen (wat quests betreft) eigenlijk.
Maar heb wel gevoel dat side-quests niet echt wat toevoegen? Misschien verwent door ander MMO's maar had toch altijd wel gevoel dat side-quests meer afgaven kwa specifieke (unieke-)rewards.
Denk dat ik die vanavond maar even links laat liggen voor de main content.
Er zijn wel veel sidequest met leuke rewardjes maar is allemaal echt optioneel ja. Het chille is wel dat die quests allemaal roster XP geven en dat is wel fijn want dat maakt je gehele account sterker met passive bonusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Ricmaniac schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:41:
[...]

Er zijn wel veel sidequest met leuke rewardjes maar is allemaal echt optioneel ja. Het chille is wel dat die quests allemaal roster XP geven en dat is wel fijn want dat maakt je gehele account sterker met passive bonusjes.
Oh ja, dat zag ik idd iets met Roster, aan wat voor bonusjes kan ik denken dan? Extra reward/damage enzo?

Ga ik zo ook nog ff in duiken, het is toch al half bouwvak, genoeg 'administratieve' uurtjes om te maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Plainside schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Oh ja, dat zag ik idd iets met Roster, aan wat voor bonusjes kan ik denken dan? Extra reward/damage enzo?

Ga ik zo ook nog ff in duiken, het is toch al half bouwvak, genoeg 'administratieve' uurtjes om te maken :+
Als je op O drukt open je je roster bonussen daar kan je het zien. elke levelup moet je claimen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Evernote schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]

Ik word wel een beetje moe van je misrepresentatie van zaken de hele tijd. 'Op het moment hebben we geen technologie voor region merges' is wat anders dan 'een region merge gaat nooit gebeuren'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Laat hem maar... volgens mij heeft Evernote ergens een daily quest staan om EUW te bashen :P

Of er nu 5 Valtan of Argos pug runs zijn of 15... maakt niet heel veel uit als je er eentje kunt joinen en daarna locked out bent tot de reset.

Het gaat eigenlijk ook alleen maar over hele server merges. Dat zal idd een hele klus zijn dus waarom zouden ze niet individuele accounts kunnen migreren mocht het zover komen dat EUW niet meer levensvatbaar is? Heb het in het verleden wel meegemaakt met andere spellen (en ook met een spel op mn telefoon waar ik flink wat geld in gestoken had) dat mijn account naar een andere server gemigreerd werd. Dat lijkt technisch veel makkelijker en lijkt me een zeer valide optie mocht het nodig zijn. Uiteindelijk willen ze vast wel de trouwe spelers die wellicht zelfs wat geld hebben uitgegeven behouden.

Ik ben eigenlijk totaal niet bang dat ik geen content meer kan doen. De meeste guardian raids in T3 starten binnen een paar seconden op de momenten dat ik speel.

Laten we het nu verder maar over het spel hebben en niet over het server gedoe. Niet lullen maar spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ik ben zelf nog voornamelijk met horizontale content bezig en moet zeggen dat ik heel weinig mensen tegenkom tijdens het questen, alleen op Luttera zag ik vaak bots toen ik begon. :+

Dungeons en dergelijke starten 's avonds wel redelijk snel, dus daar geen issues mee. Alleen overdag op werkdagen is het niet te doen.

Sommige co-op events zijn soms ook niet te doen, omdat veel eilanden vaak gewoon leeg zijn wat betreft players (die op Revelry Row Island bijvoorbeeld, maar die op Lullaby Island staan vaak wel wat mensen elke 2 uur).

Ben zelf nog ilvl 1000, dus nog geen idee hoe het wat betreft end-game content zit, maar in de steden zijn vaak wel veel mensen te vinden merk ik.

Alleen als mensen nu constant anderen afraden om naar EUW te gaan wordt het nooit beter he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
#doeslief

[ Voor 94% gewijzigd door BM op 27-07-2022 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Louw Post schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:17:
Alleen als mensen nu constant anderen afraden om naar EUW te gaan wordt het nooit beter he. :P
Dat dus. Als er gewoon nog lekker wat nieuwe spelers bij komen dan blijft de server ook voor lange termijn prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Tja, heb zelf hier gelezen dat de meeste toch op de EUC en daarop de keuze gemaakt.

Vind het zelf ook wel leuk om het te ervaren als een MMO, dus ook andere chars zien rond lopen questen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ik ben zelf nog voornamelijk met horizontale content bezig
Dit heeft mij denk ik echt 2 volledige weken bezig gehouden voordat ik toen weer verder ging naar tier 2 XD ik was vooral bezig met collectibles ipv progressie haha,

Wetend wat ik nu weet had ik dat later gedaan though. Had ik liever eerst wat progressie gemaakt voordat ik die collectables ging halen. Wel die eilanden voor honing materials though.

Maargoed OOK wetend wat ik nu weet had het nu niet meer uitgemaakt als ik nu pas zou beginnen met spelen omdat het nu gewoon heel erg makkelijk is om tot tier 3 te komen door de honing buff haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Gisteren weer kleine 2 uurtjes gespeeld focus op main content/quests, moet zeggen dat er dan een lekker tempotje inkomt.
Had ook alvast een verzoek je gedaan voor de Guild Faded Glory ;) (IGN: Elezaya).

Toevallig 2 van die Moko dingen gevonden in zo'n instance van een van de main quest.
En ook op de lijst gevonden met hoeveel er zijn van die dingen, die is heel snel weer weg geklikt voordat daar de tijd aan verspilt wordt richting een bore-out van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Sommige mensen (ik onder andere) lijken issues te hebben met de laatste AMD drivers (22.7.1). Flikkerende 3D character model, flikkerende icoontjes op de full map view en schaduw wat vast blijft zitten op het beeld als je beweegt (gaat weg als je Indirect Shadows uitzet). Tot zover lijkt het alleen met 6000 series videokaarten te gebeuren. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guvnor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 12:25
Louw Post schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:53:
Sommige mensen (ik onder andere) lijken issues te hebben met de laatste AMD drivers (22.7.1). Flikkerende 3D character model, flikkerende icoontjes op de full map view en schaduw wat vast blijft zitten op het beeld als je beweegt (gaat weg als je Indirect Shadows uitzet). Tot zover lijkt het alleen met 6000 series videokaarten te gebeuren. Meer mensen hier last van?
6800xt, gisteren update naar 22.7.1 en ook hier last van. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Oh goed dat ik hier nog even lees. Wilde vandaag mijn drivers (ook 6800 XT) updaten (draai nog op drivers van januari) maar zo te horen nog maar even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Uff, dat honen na 1445 is pijnlijk zeg. Had eigenlijk best veel geluk tussen 1415 en 1445 maar nu begon ik op 5% en werkte langzaam naar 10%. Zag ook dat het percentage daarna niet meer omhoog gaat dus 10% is max tot aan je pity hone?

edit: nou, nadat ik overal GHL's vandaan getoverd heb lukte het vlak voor de pity hone alsnog (geloof 96% artisan energy) van 17 naar 18. Kostte wel enorm veel materials. Dan ben je eigenlijk niet eens zo heel blij als t lukt. Het heeft zoveel gekost.

Toen had ik nog wat GHL over dus laten we vast een beginnetje maken met m'n shoulders. 05.05% kans en.... TATATAAA 1 tap. Kon het bijna niet geloven. Dat maakt die bijna pity hone dan weer een beetje goed. Ben 1450 nu dus 1460 lijkt dichtbij maar is nog behoorlijk ver weg. Dat gaat nog wel een aantal weken duren.

[ Voor 55% gewijzigd door JohnnyV76 op 29-07-2022 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Als het goed is krijgen we vandaag/morgen een nieuwe roadmap, hopelijk gaan ze iets met die class releases doen.

https://twitter.com/playl...&t=-ra6mI8HXsX4ktVejAHvfA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Kan niet wachten tot ik thuis ben, iets met weekend en tijd hebben om me er helemaal in te verliezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Evernote schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:02:
Als het goed is krijgen we vandaag/morgen een nieuwe roadmap, hopelijk gaan ze iets met die class releases doen.

https://twitter.com/playl...&t=-ra6mI8HXsX4ktVejAHvfA
Hoop op een scouter en summoner release date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Ricmaniac schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:07:
[...]

UHHH SUMMONER!?!?!? Shit... miss toch ff wachten dan idd tot daarover meer bekend is.
Dat spreekt me nog meer aan dan nu sorceress haha, maar dan eerst die roadmap maar ff afwachten voordat dat besluit wordt gemaakt.

Trouwens, maakt rotatie op lagere levels van je skills nog veel uit? ik kan er niet veel over vinden op build guide sites n'zo en voelt nu gewoon wel inefficiënt :/

[ Voor 17% gewijzigd door Plainside op 29-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Plainside schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:18:
[...]

UHHH SUMMONER!?!?!? Shit... miss toch ff wachten dan idd tot daarover meer bekend is.
Dat spreekt me nog meer aan dan nu sorceress haha, maar dan eerst die roadmap maar ff afwachten voordat dat besluit wordt gemaakt.
Ik zou lekker doorspelen hoor! Er komen geen nieuwe classes uit voor het eind van augustus als ik me goed herinner dus wellicht eind september pas een nieuwe. Naja we zien het wel als de roadmap uit is maar niks op korte termijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

JohnnyV76 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Ik zou lekker doorspelen hoor! Er komen geen nieuwe classes uit voor het eind van augustus als ik me goed herinner dus wellicht eind september pas een nieuwe. Naja we zien het wel als de roadmap uit is maar niks op korte termijn in ieder geval.
Ahh dat is even minder, kan me ooit andere MMO herinneren waar dat het helemaal om draaide.
Tijd om eens te graven hoe die ook alweer heette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

EUDEMONS! https://www.eudemons.com/ HOLY FUCK...

Dat was hem, hoefde niet veel te graven uiteindelijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Plainside schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Trouwens, maakt rotatie op lagere levels van je skills nog veel uit? ik kan er niet veel over vinden op build guide sites n'zo en voelt nu gewoon wel inefficiënt :/
Ja gewoon lekker spelen. Sowieso als het uberhaupt aangekondigd word is het niet direct uit :P

Uiteindelijk ga je toch meerdere characters hebben en daar leent deze game zich prima voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Ricmaniac schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:07:
[...]

Painter pl0x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Helaas, die sws niet :-(

https://cdn.discordapp.co...7264008233012/unknown.png

Specialist pas als laatste class

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
FML -O- -O-

Dank voor het delen, wat een domper dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
Nieuwste class zal de Machinist zijn (Scouter)

Hieronder alle updates: (mini roadmap)

https://www.playlostark.c...st-september-2022-roadmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Evernote schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:46:
Nieuwste class zal de Machinist zijn (Scouter)

Hieronder alle updates: (mini roadmap)

https://www.playlostark.c...st-september-2022-roadmap
Jezus dit meen je niet hahah. Gaan ze scouter nou hernoemen naar Machinist? wat een onzin zeg.
Dacht dat ik lancemaster - Glaivier erg vond. Maar dit vind ik echt stom haha

Wel nice dat die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Die hyper expres pass is wel echt nice zeg.
Mijn destroyer moest nog even punika door voordat ik met hem die express pas kon accepteren wat ik wilde doen op hem.

Nou kan je echt zonder issues bijna in 1 keer naar 1370 vanaf 1302. Echt chill zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ricmaniac schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:04:
Die hyper expres pass is wel echt nice zeg.
Mijn destroyer moest nog even punika door voordat ik met hem die express pas kon accepteren wat ik wilde doen op hem.

Nou kan je echt zonder issues bijna in 1 keer naar 1370 vanaf 1302. Echt chill zeg.
Hoe vind je de destroyer? Mijn main was eerst gunslinger maar toen die 1400 was en ik nog steeds zo veel damage kreeg overal ben ik geswitched naar destroyer. Die trok me altijd al meer dan bijvoorbeeld de glaivier dus toen ie uit kwam en ik m ging levellen was ik al snel verkocht. Daardoor moest ik wel soort van opnieuw beginnen terwijl de rest van de guild al doorstoomde naar 1460.

Tot 1415 had ik veel pech met honen en regelmatig een pity hone voor m'n kiezen gekregen maar van 1415 tot 1445 ging veel makkelijker. Nu op 1450 en wil m eigenlijk eerst doordrukken naar 1460 voordat ik weer iets met alts ga doen. Argos P3 is nu echt een lachertje. Je kunt als destroyer dan alle normale damage die daar gebeurt negeren, al helemaal als je een support in je party hebt. De class is wel erg traag dus je moet eigenlijk ook wel tanky zijn want t lukt je vaak niet om AoE damage oid te ontwijken. Ik gebruik bijvoorbeeld af en toe een gravity release skill zonder dat ik 3 cores heb puur om mezelf een shield te geven als t nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
JohnnyV76 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Hoe vind je de destroyer? Mijn main was eerst gunslinger maar toen die 1400 was en ik nog steeds zo veel damage kreeg overal ben ik geswitched naar destroyer. Die trok me altijd al meer dan bijvoorbeeld de glaivier dus toen ie uit kwam en ik m ging levellen was ik al snel verkocht. Daardoor moest ik wel soort van opnieuw beginnen terwijl de rest van de guild al doorstoomde naar 1460.

Tot 1415 had ik veel pech met honen en regelmatig een pity hone voor m'n kiezen gekregen maar van 1415 tot 1445 ging veel makkelijker. Nu op 1450 en wil m eigenlijk eerst doordrukken naar 1460 voordat ik weer iets met alts ga doen. Argos P3 is nu echt een lachertje. Je kunt als destroyer dan alle normale damage die daar gebeurt negeren, al helemaal als je een support in je party hebt. De class is wel erg traag dus je moet eigenlijk ook wel tanky zijn want t lukt je vaak niet om AoE damage oid te ontwijken. Ik gebruik bijvoorbeeld af en toe een gravity release skill zonder dat ik 3 cores heb puur om mezelf een shield te geven als t nodig is.
Argos P3 is ook ilvl 1400 content hè. :P
We hadden in die run van gisteren 2x een party met pala, gunlancer, destroyer en nog een overlevelled carry dus afgezien van het level heb je dan ook nog een bak shields en damage reduction. Ik stond met m'n 1405 Gunlancer ook nauwelijks te dodgen afgezien van z'n pizza's en heb in totaal een keer 10k damage gepakt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Mugwump schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:36:
[...]

Argos P3 is ook ilvl 1400 content hè. :P
Ja da's waar natuurlijk maar ook toen ik net 1400 geworden was kon ik al bijna alles facetanken in P3. Veel van de overlevelde andere classes die toen mee waren moesten veel dodgen. Dodgen kost DPS :P

Op m'n gunslinger op 1400 bleef ik altijd zoveel mogelijk uit de buurt van Argos en dan nog kreeg ik een ranged hit of charge en ging ik al 50% hp omlaag. Heb toen een keer op 1 avond ruim 50 elemental hp pots gebruikt. Toen hadden we nog geen overlevelled spelers mee en hadden we ook nog eens af en toe een wipe op de mechanics dus zo kon/moest ik toen enorm veel hp pots gebruiken.

Nu is 't qua survivability een enorm verschil als je van gunslinger naar destroyer gaat. Jij met je artillerist en gunlancer waren al erg beefy natuurlijk :)

In de Valtan hard run die we van de week deden viel t me ook nog mee. Hadden in onze party geen support en heb alsnog maar een paar healing pots gebruikt. De traagheid van de destroyer is daar wel weer lastig want hoewel dat gevecht vrij overzichtelijk is zijn er toch wat momenten waar mobiliteit gewenst is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
JohnnyV76 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:18:
[...]

Ja da's waar natuurlijk maar ook toen ik net 1400 geworden was kon ik al bijna alles facetanken in P3. Veel van de overlevelde andere classes die toen mee waren moesten veel dodgen. Dodgen kost DPS :P

Op m'n gunslinger op 1400 bleef ik altijd zoveel mogelijk uit de buurt van Argos en dan nog kreeg ik een ranged hit of charge en ging ik al 50% hp omlaag. Heb toen een keer op 1 avond ruim 50 elemental hp pots gebruikt. Toen hadden we nog geen overlevelled spelers mee en hadden we ook nog eens af en toe een wipe op de mechanics dus zo kon/moest ik toen enorm veel hp pots gebruiken.

Nu is 't qua survivability een enorm verschil als je van gunslinger naar destroyer gaat. Jij met je artillerist en gunlancer waren al erg beefy natuurlijk :)

In de Valtan hard run die we van de week deden viel t me ook nog mee. Hadden in onze party geen support en heb alsnog maar een paar healing pots gebruikt. De traagheid van de destroyer is daar wel weer lastig want hoewel dat gevecht vrij overzichtelijk is zijn er toch wat momenten waar mobiliteit gewenst is!
Klopt, het verschil tussen met name classes als gunlancer / destroyer en in mindere mate artillerist enerzijds en classes als gunslinger anderzijds is dat je met de eerstgenoemde ook nog regelmatig damage kunt mitigeren met shields en in het geval van Destroyer ook nog eens met een 90% damage reduction. In plaats van 40k slechts 4k damage pakken scheelt nogal.

Al kun je met destroyer nog best damage pakken als je niet helemaal goed zit met je timing. Mijn destroyer is iets van 1375 en in Yoho zonder support heb ik af en toen nog wel eens een ongelukkige timing waardoor je met een blauwe skill in een animation lock zit en Yoho plots besluit om weg te springen en op je hoofd te landen terwijl je in animation lock zit of van die blauwe / paarse sterrenregen op je kop te laten vallen. Zonder shields of endure pain komt dat nog steeds best hard aan. :P
Als je een paarse skill aan het casten bent daarentegen dan kun je best wat hits pakken want dan heb je toch flinke shields up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
@JohnnyV76 Vind destroyer geweldig spelen.
Als die bij de release er al was, was dat denk ik mijn main geworden.

Vind artillerist nog steeds gaaf hoor en blijft wel mijn main maar destroyer is zeker mijn main alt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ik ben alleen op een punt gekomen dat ik even een break neem van de endgame denk ik.
Zo voel ik mij vandaag althans :P Doe wel de una tasks voor de silver en tokens voor gold maar verder doe ik het rustig aan.

Heb er bijna 1000 uur in zitten en dat sinds februari is best wat natuurlijk.
Wil nu ook wat andere games doen waar ik veel plezier mee heb en merk dat ik me verplicht begon te voelen af en toe ipv dat ik er echt zin in had. Dus LA gaat even op een iets lager pitje nu.

Misschien denk ik er morgenochtend ineens anders over haha maar we zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ricmaniac schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:01:
@JohnnyV76 Vind destroyer geweldig spelen.
Als die bij de release er al was, was dat denk ik mijn main geworden.

Vind artillerist nog steeds gaaf hoor en blijft wel mijn main maar destroyer is zeker mijn main alt zeg maar.
Ik ben ook erg blij dat ik geswitched ben van Gunslinger naar Destroyer. Toen ik begon met lost ark trok me de gunslinger wel aan maar wist niet dat het echt een lastige class is. Qua skill rotatie had ik m aardig onder de knie maar je moet bijna perfect alle boss mechanics weten en dodgen want anders krijg je zo veel damage om je oren. Nu zie ik wel veel meer high level gunslingers rondlopen op onze server dan destroyers. Volgens mij komt de gunslinger wel meer tot z'n recht op hogere levels. Dat er minder high level destroyers zijn komt deels ook omdat de destroyer pas later uit kwam natuurlijk.

Bij een gemiddelde Thunderwings of chaos legion run ben ik meestal de enige destroyer die daar rond loopt... soms 1 andere. Naja misschien maar beter ook. Zo kan ik wellicht nog eens een goedkope upgrade op de kop tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 08:25
JohnnyV76 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:14:
[...]

Ik ben ook erg blij dat ik geswitched ben van Gunslinger naar Destroyer.
Hier nu ook bezig om te switchen naar Destroyer.
Ben als Berserker begonnen, en daar alle content mee gedaan.

het idee is dat ik nu mijn destroyer naar 1475 ga brengen voordat de clown uit is.
Dus gelukkig heb ik nog even :)

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Binshou schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:56:
[...]

Hier nu ook bezig om te switchen naar Destroyer.
Ben als Berserker begonnen, en daar alle content mee gedaan.

het idee is dat ik nu mijn destroyer naar 1475 ga brengen voordat de clown uit is.
Dus gelukkig heb ik nog even :)
Ik hoef nog maar 3 items 1 leveltje omhoog. Dus naar verwachting ben ik ergens tussen nu en een maand wel 1475, kuthoning. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Mugwump schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Ik hoef nog maar 3 items 1 leveltje omhoog. Dus naar verwachting ben ik ergens tussen nu en een maand wel 1475, kuthoning. _O-
Ik vind t nog erg optimistisch!
Ben nu bezig mijn wapen te honen maar dat kost zo ontieglijk veel. Ik schuif alle mats van mn alts door naar mn main. Het gaat erg langzaam maar volgens mij is de damage increase wel veel hoger van 17 naar 18 dan bijvoorbeeld van 10 naar 11.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jbk23
heb mij inmidddels aangemeld bij faded glory.
ben net combat level 50 dus ben voorlopig nog wel ff zoet. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Inmiddels de 1320 aangetikt en een paar guildies zijn ook aardig bij. Nog ff door voor 1360 en dan kan ik naar South Vern en de laatste Ark "ophalen" :D. We gaan nu ook in groepjes door de T2/T3 content heen. Paladin bevalt mij nog steeds erg goed en de rest is daar ook wel blij mee. Die shields, dmg reduction en stagger is wel erg prettig.

Kan nu ook merken dat er makkelijker parties te vinden zijn en matchmaking gaat nu ook veel sneller. T1/T2 is wel redelijk leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
NL-RaVeR schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:21:
Inmiddels de 1320 aangetikt en een paar guildies zijn ook aardig bij. Nog ff door voor 1360 en dan kan ik naar South Vern en de laatste Ark "ophalen" :D. We gaan nu ook in groepjes door de T2/T3 content heen. Paladin bevalt mij nog steeds erg goed en de rest is daar ook wel blij mee. Die shields, dmg reduction en stagger is wel erg prettig.

Kan nu ook merken dat er makkelijker parties te vinden zijn en matchmaking gaat nu ook veel sneller. T1/T2 is wel redelijk leeg.
Goed bezig! Je mag South Vern trouwens al in met GS 1340!
Weet je zeker dat je de laatste ark daar krijgt? 8)
T3 is zeker veel beter qua parties vinden. GS 1370 is ook een belangrijke mijlpaal omdat je dan oreha's well hardmode kan doen en kunt beginnen met Argos. Daar haal je je legendary T3 gear die je lang zult dragen :)
In het begin zul je mixen tussen oreha en argos gear pieces maar uiteindelijk wil je toch wel 5 pieces van de argos set. Volgens mij is het erg gebruikelijk om 5 armor pieces van argos te gebruiken en je wapen van oreha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Ah, 1340. Zat ik bijna goed :P
Ik merk ook echt dat hoe hoger de content, hoe leuker ik het wordt :D
Weet je zeker dat je de laatste ark daar krijgt? 8)
Uh, nu niet meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
1460 gehaald op m'n destroyer! *O*
Meteen de honing research aangezet in mijn stronghold zodat ik weer eens wat op alts kan doen qua honing.
Heb nu een 1404 Gunslinger en 1385 paladin en 1385 gunlancer.... en nog een 1344 bard. Wil eigenlijk eerst m'n gunslinger naar 1415 krijgen zodat ik verlost ben van wat yoho runs :)

Nog steeds erg blij met mijn destroyer. Van het weekend na 2 uur puzzelen en 4k gold (valt mee) aan accessoires 4x3 weten te halen. Damage increase was gelijk te merken.

Het enige lastige van een destroyer is toch z'n traagheid. Bij de meeste content niet echt een issue gezien de tankiness van de class maar bij bijv. Valtan HM is het wel tricky als je snel positie moet wisselen. Naja, erg blij dat ik geswitched ben van gunslinger main naar destroyer main. Bonk = fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
JohnnyV76 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:40:
1460 gehaald op m'n destroyer! *O*
Meteen de honing research aangezet in mijn stronghold zodat ik weer eens wat op alts kan doen qua honing.
Heb nu een 1404 Gunslinger en 1385 paladin en 1385 gunlancer.... en nog een 1344 bard. Wil eigenlijk eerst m'n gunslinger naar 1415 krijgen zodat ik verlost ben van wat yoho runs :)

Nog steeds erg blij met mijn destroyer. Van het weekend na 2 uur puzzelen en 4k gold (valt mee) aan accessoires 4x3 weten te halen. Damage increase was gelijk te merken.

Het enige lastige van een destroyer is toch z'n traagheid. Bij de meeste content niet echt een issue gezien de tankiness van de class maar bij bijv. Valtan HM is het wel tricky als je snel positie moet wisselen. Naja, erg blij dat ik geswitched ben van gunslinger main naar destroyer main. Bonk = fun :)
Tof dat het je gelukt is man te wisselen van main.

Ik heb mijn main niet eens naar 1460 gekregen. Dit weekend 360 oreha fusion materials gecraft.
honing sessie gedaan en met die 360 fucking stenen wat nog eens ruim 2400 gold kost maar 2 items naar +18 gekregen... ben nu 1455. Begint nu een beetje om te janken te worden vind ik. Maargoed ik heb nu du s even een break genomen en speel een stukje minder. Even mijn aandacht op wat andere games.

Wel netjes dat je destroyer daar al hebt gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ricmaniac schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:24:
[...]

Tof dat het je gelukt is man te wisselen van main.

Ik heb mijn main niet eens naar 1460 gekregen. Dit weekend 360 oreha fusion materials gecraft.
honing sessie gedaan en met die 360 fucking stenen wat nog eens ruim 2400 gold kost maar 2 items naar +18 gekregen... ben nu 1455. Begint nu een beetje om te janken te worden vind ik. Maargoed ik heb nu du s even een break genomen en speel een stukje minder. Even mijn aandacht op wat andere games.

Wel netjes dat je destroyer daar al hebt gekregen.
Het helpt als je een class leuk vindt denk ik. 1460 was echt een belangrijk doel voor me en heb er veel tijd in gestoken ook met alts. Alle tradeable mats gingen naar mijn destroyer en ik deed bijna elke dag braaf de chaos dungeons en guardian raids op alle alts om alles maar door te sluizen. M'n wapen naar 18 was ook een pity hone en dat doet echt zeer. Uit mn hoofd ruim 1100 destruction stones per poging. Zie je zo 2 volle stacks voor je neus verdwijnen en moet je weer een paar dagen farmen. Heb toen zelfs een weapon growth support pack gekocht voor 1000 royal crystals omdat ik dat wapen naar 18 wilde krijgen. Gister vertelde iemand in de guild trots dat ie 2x achter elkaar een 1-tap had op z'n wapen en die nu +19 was..... hoe dan?!?!

GHL was echt t grootste probleem. Ik vertik t om 25-30 per GHL te betalen op de markt als 1 honing poging 15+ GHL kost. Nu wat alts omhoog en af en toe op m'n main weer eens een poging wagen. De druk is er af dus dat geeft rust en minder frustratie met honen!

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste