Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:58
Binshou schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:56:
[...]

Hier nu ook bezig om te switchen naar Destroyer.
Ben als Berserker begonnen, en daar alle content mee gedaan.

het idee is dat ik nu mijn destroyer naar 1475 ga brengen voordat de clown uit is.
Dus gelukkig heb ik nog even :)
Ik hoef nog maar 3 items 1 leveltje omhoog. Dus naar verwachting ben ik ergens tussen nu en een maand wel 1475, kuthoning. _O-

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11
Mugwump schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Ik hoef nog maar 3 items 1 leveltje omhoog. Dus naar verwachting ben ik ergens tussen nu en een maand wel 1475, kuthoning. _O-
Ik vind t nog erg optimistisch!
Ben nu bezig mijn wapen te honen maar dat kost zo ontieglijk veel. Ik schuif alle mats van mn alts door naar mn main. Het gaat erg langzaam maar volgens mij is de damage increase wel veel hoger van 17 naar 18 dan bijvoorbeeld van 10 naar 11.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:24
heb mij inmidddels aangemeld bij faded glory.
ben net combat level 50 dus ben voorlopig nog wel ff zoet. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-05 15:27
Inmiddels de 1320 aangetikt en een paar guildies zijn ook aardig bij. Nog ff door voor 1360 en dan kan ik naar South Vern en de laatste Ark "ophalen" :D. We gaan nu ook in groepjes door de T2/T3 content heen. Paladin bevalt mij nog steeds erg goed en de rest is daar ook wel blij mee. Die shields, dmg reduction en stagger is wel erg prettig.

Kan nu ook merken dat er makkelijker parties te vinden zijn en matchmaking gaat nu ook veel sneller. T1/T2 is wel redelijk leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
NL-RaVeR schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:21:
Inmiddels de 1320 aangetikt en een paar guildies zijn ook aardig bij. Nog ff door voor 1360 en dan kan ik naar South Vern en de laatste Ark "ophalen" :D. We gaan nu ook in groepjes door de T2/T3 content heen. Paladin bevalt mij nog steeds erg goed en de rest is daar ook wel blij mee. Die shields, dmg reduction en stagger is wel erg prettig.

Kan nu ook merken dat er makkelijker parties te vinden zijn en matchmaking gaat nu ook veel sneller. T1/T2 is wel redelijk leeg.
Goed bezig! Je mag South Vern trouwens al in met GS 1340!
Weet je zeker dat je de laatste ark daar krijgt? 8)
T3 is zeker veel beter qua parties vinden. GS 1370 is ook een belangrijke mijlpaal omdat je dan oreha's well hardmode kan doen en kunt beginnen met Argos. Daar haal je je legendary T3 gear die je lang zult dragen :)
In het begin zul je mixen tussen oreha en argos gear pieces maar uiteindelijk wil je toch wel 5 pieces van de argos set. Volgens mij is het erg gebruikelijk om 5 armor pieces van argos te gebruiken en je wapen van oreha.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Ah, 1340. Zat ik bijna goed :P
Ik merk ook echt dat hoe hoger de content, hoe leuker ik het wordt :D
Weet je zeker dat je de laatste ark daar krijgt? 8)
Uh, nu niet meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
1460 gehaald op m'n destroyer! *O*
Meteen de honing research aangezet in mijn stronghold zodat ik weer eens wat op alts kan doen qua honing.
Heb nu een 1404 Gunslinger en 1385 paladin en 1385 gunlancer.... en nog een 1344 bard. Wil eigenlijk eerst m'n gunslinger naar 1415 krijgen zodat ik verlost ben van wat yoho runs :)

Nog steeds erg blij met mijn destroyer. Van het weekend na 2 uur puzzelen en 4k gold (valt mee) aan accessoires 4x3 weten te halen. Damage increase was gelijk te merken.

Het enige lastige van een destroyer is toch z'n traagheid. Bij de meeste content niet echt een issue gezien de tankiness van de class maar bij bijv. Valtan HM is het wel tricky als je snel positie moet wisselen. Naja, erg blij dat ik geswitched ben van gunslinger main naar destroyer main. Bonk = fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:47
JohnnyV76 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:40:
1460 gehaald op m'n destroyer! *O*
Meteen de honing research aangezet in mijn stronghold zodat ik weer eens wat op alts kan doen qua honing.
Heb nu een 1404 Gunslinger en 1385 paladin en 1385 gunlancer.... en nog een 1344 bard. Wil eigenlijk eerst m'n gunslinger naar 1415 krijgen zodat ik verlost ben van wat yoho runs :)

Nog steeds erg blij met mijn destroyer. Van het weekend na 2 uur puzzelen en 4k gold (valt mee) aan accessoires 4x3 weten te halen. Damage increase was gelijk te merken.

Het enige lastige van een destroyer is toch z'n traagheid. Bij de meeste content niet echt een issue gezien de tankiness van de class maar bij bijv. Valtan HM is het wel tricky als je snel positie moet wisselen. Naja, erg blij dat ik geswitched ben van gunslinger main naar destroyer main. Bonk = fun :)
Tof dat het je gelukt is man te wisselen van main.

Ik heb mijn main niet eens naar 1460 gekregen. Dit weekend 360 oreha fusion materials gecraft.
honing sessie gedaan en met die 360 fucking stenen wat nog eens ruim 2400 gold kost maar 2 items naar +18 gekregen... ben nu 1455. Begint nu een beetje om te janken te worden vind ik. Maargoed ik heb nu du s even een break genomen en speel een stukje minder. Even mijn aandacht op wat andere games.

Wel netjes dat je destroyer daar al hebt gekregen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ricmaniac schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:24:
[...]

Tof dat het je gelukt is man te wisselen van main.

Ik heb mijn main niet eens naar 1460 gekregen. Dit weekend 360 oreha fusion materials gecraft.
honing sessie gedaan en met die 360 fucking stenen wat nog eens ruim 2400 gold kost maar 2 items naar +18 gekregen... ben nu 1455. Begint nu een beetje om te janken te worden vind ik. Maargoed ik heb nu du s even een break genomen en speel een stukje minder. Even mijn aandacht op wat andere games.

Wel netjes dat je destroyer daar al hebt gekregen.
Het helpt als je een class leuk vindt denk ik. 1460 was echt een belangrijk doel voor me en heb er veel tijd in gestoken ook met alts. Alle tradeable mats gingen naar mijn destroyer en ik deed bijna elke dag braaf de chaos dungeons en guardian raids op alle alts om alles maar door te sluizen. M'n wapen naar 18 was ook een pity hone en dat doet echt zeer. Uit mn hoofd ruim 1100 destruction stones per poging. Zie je zo 2 volle stacks voor je neus verdwijnen en moet je weer een paar dagen farmen. Heb toen zelfs een weapon growth support pack gekocht voor 1000 royal crystals omdat ik dat wapen naar 18 wilde krijgen. Gister vertelde iemand in de guild trots dat ie 2x achter elkaar een 1-tap had op z'n wapen en die nu +19 was..... hoe dan?!?!

GHL was echt t grootste probleem. Ik vertik t om 25-30 per GHL te betalen op de markt als 1 honing poging 15+ GHL kost. Nu wat alts omhoog en af en toe op m'n main weer eens een poging wagen. De druk is er af dus dat geeft rust en minder frustratie met honen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
JohnnyV76 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Het helpt als je een class leuk vindt denk ik. 1460 was echt een belangrijk doel voor me en heb er veel tijd in gestoken ook met alts. Alle tradeable mats gingen naar mijn destroyer en ik deed bijna elke dag braaf de chaos dungeons en guardian raids op alle alts om alles maar door te sluizen. M'n wapen naar 18 was ook een pity hone en dat doet echt zeer. Uit mn hoofd ruim 1100 destruction stones per poging. Zie je zo 2 volle stacks voor je neus verdwijnen en moet je weer een paar dagen farmen. Heb toen zelfs een weapon growth support pack gekocht voor 1000 royal crystals omdat ik dat wapen naar 18 wilde krijgen. Gister vertelde iemand in de guild trots dat ie 2x achter elkaar een 1-tap had op z'n wapen en die nu +19 was..... hoe dan?!?!

GHL was echt t grootste probleem. Ik vertik t om 25-30 per GHL te betalen op de markt als 1 honing poging 15+ GHL kost. Nu wat alts omhoog en af en toe op m'n main weer eens een poging wagen. De druk is er af dus dat geeft rust en minder frustratie met honen!
Ja een maat van mij 1tabte dus zijn +20 wapen gisteren >_< toch een beetje huilen dan ondanks dat k blij voor hem ben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ricmaniac schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

Ja een maat van mij 1tabte dus zijn +20 wapen gisteren >_< toch een beetje huilen dan ondanks dat k blij voor hem ben 8)7
Haha... ken t gevoel. Als je zelf tegen zoooo veel fail schermpjes aan hebt gekeken is het toch lastig om blij te worden van het 1-tappen van iemand anders. Gevoel van... waarom hij wel en ik niet? ;)
RNG = bitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Inmiddels gisteren de 1370 aangetikt. Ook bij mij was het honen niet om aan te zien. Zeker de laatste +15 die ik nodig had wou maar niet en met de laatste mats die ik had gelukkig toch.

Daarna meerdere pogingen op Argos geprobeerd. Voor mijn gevoel had ik de tactics aardig onder de knie en bleef paar keer als laatste over, maar verder was het om te huilen. Zeker die mini-pizza gingen veel mensen vaak op dood :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 16:02

Louw Post

Cerenas

NL-RaVeR schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:48:
Inmiddels gisteren de 1370 aangetikt. Ook bij mij was het honen niet om aan te zien. Zeker de laatste +15 die ik nodig had wou maar niet en met de laatste mats die ik had gelukkig toch.

Daarna meerdere pogingen op Argos geprobeerd. Voor mijn gevoel had ik de tactics aardig onder de knie en bleef paar keer als laatste over, maar verder was het om te huilen. Zeker die mini-pizza gingen veel mensen vaak op dood :/
Is vaak ook wel heel bedroevend met matchmaking. Veel mensen lijken er met 0 kennis in te gaan, ook in Abyssal Dungeons. Ik ben zelf ook nieuw met het spel en maak nog wel de nodige fouten, maar lees me altijd even in voordat ik een nieuwe dungeon in ga. Argos is ook niet ontzettend moeilijk als je het eenmaal door hebt.

Waar ik nu wel een groot probleem mee heb is Alaric's Sanctuary. Deze moet ik nog een keer completen voor een quest, maar mijn ervaring is dat er voor T2 content bijna geen mensen te vinden zijn en de queue voor Alaric's Sanctuary duurt dan ook ontzettend lang. Als ik dan eenmaal een groep heb is het gewoon een wipe fest en dan stoppen ze er uiteindelijk mee. Erg vervelend.

En het zijn vaak ook al simpele dingen die fout gaan. Positionering bijvoorbeeld in bepaalde dungeons als er al bijvoorbeeld 1234 nesw gezegd wordt en er dan alsnog mensen bij jou in de cirkel gaan staan.

Als er dan een keer tactics besproken worden lijkt er soms totaal niet geluisterd te worden en rennen ze na elke wipe weer door om het weer te proberen, zonder succes..

Ben soms wel blij dat er wat high gear gasten tussen zitten die de boss snel down krijgen, waardoor de mechanics wat minder uit maken. :+

(Hier ook nog niet zo lang geleden de 1370 aangetikt, al wel 2 legendaries :D .)

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 15:29
Ik ga er vandaag mee beginnen, ben heel benieuwd.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• JohnnyV76
Jeroenzer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:34:
Ik ga er vandaag mee beginnen, ben heel benieuwd.
Leuk man! Veel plezier. Hoop dat je van enorm uitgebreid houdt en tegen een steile leercurve kan... dan is het spel wat voor jou!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

NL-RaVeR schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:48:

Mini pizza heeft maar 2 patronen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g90HW50OPcaC3F7g-FNOMA0fGFQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/7rKzK4IH4ULBH9vFEexswxol.png?f=fotoalbum_medium

Enige wanneer het fout kan gaan is als hij pizza doet na 1x wipe mechanic en je van aura wisseld tijdens de mini pizza :X -O-

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Het is natuurlijk wel zo dat als je Argos doet met een aantal fresh 1370's dan is het VEEL lastiger dan dat je een aantal 1400+ of zelfs 1450+ oid mee hebt. Als je net 1370 bent dan is de kans op rainbow stats en niet optimale engravings erg groot. Ik merk het aan mijn alts. Als je een Oreha of Argos run doet dan is de jewelry bijna altijd allemaal crap en gaan meteen de grinder in voor wat stones. Je moet dan of een aantal weken de content doen en hopen op een upgrade of naar de auction house gaan en hopen op goedkope upgrades. Maja dan zit je weer met je pheons... wil je aan alt nummer 5 wel pheons uitgeven om 3x3 engravings te scoren. Bovendien zijn de accesoires met 2 engravings die je wil hebben eigenlijk altijd veel te duur.

Met de honing buff en de goedkope honing boekjes (+10% kans) is mijn bard in 2 dagen van 1344 naar 1370 gegaan. Weer een voor oreha hardmode :)

• Mugwump
JohnnyV76 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:30:
Het is natuurlijk wel zo dat als je Argos doet met een aantal fresh 1370's dan is het VEEL lastiger dan dat je een aantal 1400+ of zelfs 1450+ oid mee hebt. Als je net 1370 bent dan is de kans op rainbow stats en niet optimale engravings erg groot. Ik merk het aan mijn alts. Als je een Oreha of Argos run doet dan is de jewelry bijna altijd allemaal crap en gaan meteen de grinder in voor wat stones. Je moet dan of een aantal weken de content doen en hopen op een upgrade of naar de auction house gaan en hopen op goedkope upgrades. Maja dan zit je weer met je pheons... wil je aan alt nummer 5 wel pheons uitgeven om 3x3 engravings te scoren. Bovendien zijn de accesoires met 2 engravings die je wil hebben eigenlijk altijd veel te duur.

Met de honing buff en de goedkope honing boekjes (+10% kans) is mijn bard in 2 dagen van 1344 naar 1370 gegaan. Weer een voor oreha hardmode :)
Wat mij betreft hoor je op 1370 echt geen rainbow stats te hebben. Tenzij je er echt rechtstreeks naartoe gepowerlvld bent heb je echt wel de nodige tier 3 chaos dungeons gedaan en dan hebben de juiste stats altijd de hoogste prio. Liever de juiste combat stat en twee nutteloze engravings dan vice versa.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Mugwump schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:37:
[...]

Wat mij betreft hoor je op 1370 echt geen rainbow stats te hebben. Tenzij je er echt rechtstreeks naartoe gepowerlvld bent heb je echt wel de nodige tier 3 chaos dungeons gedaan en dan hebben de juiste stats altijd de hoogste prio. Liever de juiste combat stat en twee nutteloze engravings dan vice versa.
Voor mij is het wel herkenbaar. Had gebruik gemaakt van die event om snel naar 1370 te gaan voor m'n main, dus had nog heel veel willekeurige engravings en stats. Nu langzamerhand ga ik wel de goede kant op. Vooral voor de ability stones is het erg lastig om daar een nuttige voor te krijgen (en dan ook nog geluk hebben bij het cutten). ;(

Ben nog niet helemaal bekend met de termen, maar ik gok dat 3x3 betekent dat je 3 engravings op lvl 3 hebt?

• Jeroenzer
JohnnyV76 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Leuk man! Veel plezier. Hoop dat je van enorm uitgebreid houdt en tegen een steile leercurve kan... dan is het spel wat voor jou!
....jaaa, ik heb net een paar posts terug gelezen, lees dat het veel farming is.
Ik ben nu nog werken, maar rond 5 uur start de game op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Mugwump schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:37:
[...]

Het probleem is (merkte ik vanochtend toen ik mn bard naar 1370 trok) dat je met alle paarse jewelry wellicht de goede combat stats hebt (full swiftness) maar zodra je begint met 1370 chaos dungeons en yoho dan hebben die echt NOOIT swiftness erop. Zie je alle stats omhoog maar dan altijd -Swiftness. Als ik die zou dragen krijg ik rainbow stats en ik snap heel goed dat als t je eerste char is je dan kiest voor alle increases in stats ipv de combat stat die je eigenlijk wil. Je wil ook upgraden van epic naar legendary.. dat ziet er gewoon beter uit :)
Wat doe je dan? Pak je eerst de legendary stuff met rainbow stats en ga je vanuit daar proberen upgrades te vinden met de juiste combat stat of hou je je oude epic gear met de juiste stats en ga je zo proberen upgrades te vinden in legendary items met de juiste combat stats. Hoe dan ook... er is een tijd dat je niet optimaal bent nog. Jewelry vinden met goede engraving bonusses EN de juiste combat stats is lastig.. .tenzij ik gewoon altijd pech heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Louw Post schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:46:
[...]

Ben nog niet helemaal bekend met de termen, maar ik gok dat 3x3 betekent dat je 3 engravings op lvl 3 hebt?
Dat klopt inderdaad. Meestal is het zo dat het negatieve van een engraving hetzelfde is op level 1 t.o.v. level 3 maar het positieve effect per level aanzienlijk beter wordt. Kijk bijvoorbeeld naar Grudge. Op level 1 geeft het 4% meer damage op bosses maar krijg je 20% meer incoming damage en op level 2 geeft t 20% meer damage op bosses en nog steeds 20% meer incoming damage. Met dat soort engravings is het eigenlijk of level 3 of beter niet dragen. Als je iemand met Grudge 1 in je groep hebt dan zul je zien dat diegene wat vaker dood gaat dan anderen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Guvnor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 13:21
Stats zijn altijd belangrijker dan engravings e.d.
Van epic naar legendary is niet zo'n groot verschil qua stats, het belangrijkste is de juiste stat.
Het zijn vooral de engravings die er veel meer opzitten bij legendary accessoires.

Oreha Hard/argos dropt 100% een class engraving accessoiry.
De makkelijkste manier om 3x level 3 engravings te krijgen.
1. koop een ability stone met de 2 niet class engravings die je wil en zorg dat je een 6/6 krijgt of beter. Dit is het lastigst, maar niet extreem moeilijk.
2. koop epic engraving books (zijn vrij goedkoop) van de twee engravings van je 6/6 stone. Equip die op je character, deze geven +9 in je engraving. Nu heb je 2x level 3 niet class engravings.
3. koop/drop 5 accessoires met de juiste stat (belangrijk) en +3 class engraving die je wil + een random nutteloze engraving. Dat kost niks, behalve pheons. Nu is je class engraving ook level 3.

Tada je hebt 3x3 voor heel goedkoop.

• Jeroenzer
JohnnyV76 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

In de eerste instantie is het denk ik niks voor mij. ...
Ik ga het nog wel proberen, heb alleen moeite dat het point and click is en dat je tijdens battle niet kan bewegen terwijl je aanvalt.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroenzer op 11-08-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoBlitz
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jeroenzer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:16:
[...]

In de eerste instantie is het denk ik niks voor mij. ...
Ik ga het nog wel proberen, heb alleen moeite dat het point and click is en dat je tijdens battle niet kan bewegen terwijl je aanvalt.
Controller.
Wat speelde je? Je class en build bepalen hoe vaak je last hebt van animation lock.
Er is ook Chillbear’s Lost Ark WASD + Mouse Aim Configuration Guide. Googlen. Ik ga het niet linken.

Een snippet:
Q: Is there an advantage to using WASD + Mouse Aim?
A: This could be argued for or against.
Advantages:
You can move with WASD using one hand and aim skills with the other hand on the mouse whereas with Mouse controls you cannot easily separate the difference between character movement and skill usage.
You can kite like Legolas, stutter step in one direction and fire in the opposite with ease.
Disadvantages:
WASD removes four potential keys that could be used for other things, meaning Mouse users have four more hotkeys to play around with.
Movement is restricted to 8 directions: vertical, horizontal, and diagonal. It’s not as bad as you may think but can be more pronounced when using your dash (space) skill.
WASD + Mouse Aim isn’t officially supported so there’s extra clunk with that. For example, it may be a bit harder to interact with certain game features/menus or a gamepad chat popup that appears whenever you try to interact with text interfaces. I have set up this configuration in such a way to minimize these annoyances, though.
The configuration I have made is not incredibly flexible, so you should be sure of what key bindings and skills you will use prior to making your configuration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
NeoBlitz schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:21:
[...]

Controller.
Wat speelde je? Je class en build bepalen hoe vaak je last hebt van animation lock.
Er is ook Chillbear’s Lost Ark WASD + Mouse Aim Configuration Guide. Googlen. Ik ga het niet linken.

[...]
Ik speel Deatheye, ik heb gister even langer zitten spelen, kom er opzich wel wat beter in.
Ik zie in de config dat xbox controller supported is maar ik denk dat dat niet helemaal handig is met bepaalde acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoBlitz
  • Niet online
Jeroenzer schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:25:
[...]

Ik speel Deatheye, ik heb gister even langer zitten spelen, kom er opzich wel wat beter in.
Ik zie in de config dat xbox controller supported is maar ik denk dat dat niet helemaal handig is met bepaalde acties.
Oh zo, goed.

Deadeye, ja. Super squishy en heeft genoeg animation locks bij zijn betere build en skills.
Één van de moeilijkere classes in de game die een hogere APM vergt.
Sweaty hands class.
Just saying ;)

Je hebt meer opties in het menu vwb de cursor.
Ik kan nu niet kijken maar ik heb het zo staan dat al mijn skills afgevuurd worden in de richting van mijn muis.
Rechter muisknop ingedrukt om te bewegen en point-click voor meer preciesie.

Later heb je te maken met (meer/betere) mogelijkheden om de cooldowns van je skills lager te krijgen en sneller te laten afvuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
NeoBlitz schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:06:
[...]

Oh zo, goed.

Deadeye, ja. Super squishy en heeft genoeg animation locks bij zijn betere build en skills.
Één van de moeilijkere classes in de game die een hogere APM vergt.
Sweaty hands class.
Just saying ;)

Je hebt meer opties in het menu vwb de cursor.
Ik kan nu niet kijken maar ik heb het zo staan dat al mijn skills afgevuurd worden in de richting van mijn muis.
Rechter muisknop ingedrukt om te bewegen en point-click voor meer preciesie.

Later heb je te maken met (meer/betere) mogelijkheden om de cooldowns van je skills lager te krijgen en sneller te laten afvuren.
Ik vind het best leuk weg spelen eigenlijk nu ik er over nadenk, althans voor wat ik gister heb gespeeld vond ik het eigenlijk wel leuk, de andere classes trokken mij niet direct bij class selecteren en deatheye wel, vandaar dat ik die heb genomen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Jeroenzer schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Ik vind het best leuk weg spelen eigenlijk nu ik er over nadenk, althans voor wat ik gister heb gespeeld vond ik het eigenlijk wel leuk, de andere classes trokken mij niet direct bij class selecteren en deatheye wel, vandaar dat ik die heb genomen..
Voor nu goed denk ik dat je met de class speelt die je leuk vindt om t spel te leren kennen. Ik was begonnen met een gunslinger omdat t me ook aantrok. In hogere content werd de squishy-ness toch wel vervelend en kost t je veel healing potions en revives tenzij je enorm goed kunt dodgen. Over t algemeen is t wel een beetje zo in Lost Ark dat je of snel en squishy bent of langzaam en tanky (op zich logisch natuurlijk).

Als je t toch leuk genoeg vindt om door te spelen zou ik gewoon met je deadeye verder gaan en dan later eventueel een andere class proberen. Voorlopig ben je toch nog bezig met al die quests en de verhaallijn.

Qua besturing moet je wss gewoon wennen. Ik had t ook een paar dagen. Hiervoor altijd Path of Exile gespeeld en daar werkte t anders dus eerste dagen had ik er ook veel moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
En belangrijk om te weten is dat in tegenstelling tot in veel andere games de (betere) health potions geen dingen zijn die je gewoon voor een prikkie bij een merchant koopt. Die moet je crafting in je stronghold of kopen op de auction house en in beide gevallen betaal je daar goud voor en dat is iets wat je hard nodig hebt.

Dus als je goed kunt dodgen is een squishy class prima te doen, maar anders kun je wellicht ook nog een tanky class overwegen.

Dit spel is overigens wel zo ontworpen dat het de bedoeling is om meerdere characters te spelen als alts in de end-game voor het farmen van allerlei materials, gold en ga zo maar door. Dat wordt je ook wel makkelijk gemaakt met allerlei passes die je tweede (of derde, of vierde, enz) gelijk naar een hoog iLvl brengen en de verhaallijn laten overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik kreeg in mijn mailbox een punika ticket, weet iemand waarom ik die niet kan zien in mijn character select?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Squishie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:26:
Ik kreeg in mijn mailbox een punika ticket, weet iemand waarom ik die niet kan zien in mijn character select?
Zijn die niet nog steeds disabled? Er was namelijk sprake van misbruik door goldverkopers en toen zijn die tickets collectief geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Dacht dat die gratis punika tickets wel werkten nog?
@Squishie Heb je t ticket al wel aangeklikt? Als je t ticket nog in je stash of bag hebt is ie nog niet actief. Zodra je hem "gebruikt" kun je t ook kiezen in je character select scherm.

Nu herinner ik me ook nog dat ik even moest zoeken in het char select scherm hoe ik m precies moest gebruiken. 1e keuze was geloof ik dat je er een moest kopen. Even goed kijken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

JohnnyV76 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:11:
Dacht dat die gratis punika tickets wel werkten nog?
@Squishie Heb je t ticket al wel aangeklikt? Als je t ticket nog in je stash of bag hebt is ie nog niet actief. Zodra je hem "gebruikt" kun je t ook kiezen in je character select scherm.

Nu herinner ik me ook nog dat ik even moest zoeken in het char select scherm hoe ik m precies moest gebruiken. 1e keuze was geloof ik dat je er een moest kopen. Even goed kijken daar.
Ja had hem geclaimed, inventory opengemaakt en daar ook geklikt. Vervolgens in character select als ik op powerpass druk krijg ik overal ' 0 0 0 0 0 0 0 0 ' te staan :/.
Mugwump schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Zijn die niet nog steeds disabled? Er was namelijk sprake van misbruik door goldverkopers en toen zijn die tickets collectief geblokkeerd.
Dit wist ik niet, komen ze binnenkort weer terug?

[ Voor 18% gewijzigd door Squishie op 12-08-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Squishie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:47:

[...]

Dit wist ik niet, komen ze binnenkort weer terug?
https://forums.playlostar...mporarily-disabled/439652

Volgens mij nog niet duidelijk wanneer ze nou weer terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
Ik heb overigens een verzoek gedaan tot joinen guild.
Zat eerst op een andere server op western europe, nu op central europe op [Thirain] :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-05 23:38
Zo vandaag is mijn destroyer 1460 geworden, en is het tijd om die als main te gaan gebruiken ipv de Berserker. Was een flinke klus, maar wel blij dat ik nu de switch kan maken om deze te gaan spelen. 10k gold moeten spenderen voor pheons, maar wel 4x3 / 1x1 qua gear kunnen scoren. Nu de focus op een volle relic set, en gems lvlen.

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omfgimpro
  • Laatst online: 13-05 16:12
Zo er word lekker gegamed hier, waren er ook nog EUW spelers of zijn die het zinkende schip allemaal al uit gesprongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
omfgimpro schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:24:
Zo er word lekker gegamed hier, waren er ook nog EUW spelers of zijn die het zinkende schip allemaal al uit gesprongen?
Nee hoor, we zitten hier nog steeds met een zooitje mensen van onze Moonkeepguild. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omfgimpro
Oeh nice, "verloren" toevallig of is dat weer een andere? speel zelf op stonehearth ook nog steeds redelijk actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
omfgimpro schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:45:
Oeh nice, "verloren" toevallig of is dat weer een andere? speel zelf op stonehearth ook nog steeds redelijk actief
Nee, dit is 'Already Taken'. Ben niet kapot van de naam, maar we moeten het er maar mee doen of met de pet rond gaan voor een naamswijziging. :P
We hebben ook nog de guild Lowlands waarmee we samen wat content doen op moonkeep. Blijft doorgaans toch makkelijker om endgame te doen met een zooitje Nederlanders via Discord voice dan met PUGs. Weet alleen niet of die ook mensen hebben die hier rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omfgimpro
Oh nice! Wie weet kunnen we een keer een alt runnetje doen! en dat PUGgen kan me een nachtmerrie zijn, was van het weekend spare bij vykas gate2 die red/black orbs pakken. niemand typte de order in chat en toen ik er om vroeg werd me verteld dat ik dat zelf maar bij moest houden (voor alle 3 de locaties) xd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05 12:04

kihon

Uplay > palitojr

omfgimpro schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:02:
Oh nice! Wie weet kunnen we een keer een alt runnetje doen! en dat PUGgen kan me een nachtmerrie zijn, was van het weekend spare bij vykas gate2 die red/black orbs pakken. niemand typte de order in chat en toen ik er om vroeg werd me verteld dat ik dat zelf maar bij moest houden (voor alle 3 de locaties) xd
Puggen gaat meestal goed, maar vaak ook niet
Vorgige week iets van 6 uur bezig geweest met G3 Vykas NM op mijn alt Paladin, samen met een vriend zijn Bard.
Dan join je reclear, experienced of w/e parties en manmanman wat een 8)7 |:( :F

Ook heb je van die personen, die G1 alt run joinen met een 1460+ char en daarna quitten, omdat ze G1 kennelijk niet in HM kunnen halen. Daarna gaan ze wel door G2+3 HM doen :F

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omfgimpro
ja ik maak vrijwel altijd zelf mijn lobbies dus voor NM accepteer ik eigenlijk niemand meer die 1460+ is, want ze zijn of verschrikkelijk slecht of ze willen inderdaad alleen de eerste (2) gates op NM clearen. Had trouwens ook een reclear party met elke gate een oneshot en de hele raid 1 death in g3. Dus ik gaf wel het slechtste voorbeeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Voor de mensen met een AMD kaart (voornamelijk 6800(XT) volgens mij). Het issue met het flikkeren is opgelost in de laatste drivers volgens de release notes.
downloads: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 22.8.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nieuwe patch is er met Pet Ranch op je stronghold en nieuw event en nieuwe reeks login rewards.

https://www.playlostark.c...rkesian-sun-release-notes

Die nieuwe outfit en mount in de store is voor sommige classes echt mega vet imo (op de mannelijke classes) Maarja ik ga niet weer een nieuwe outfit kopen :P heb al te veel skins eigenlijk haha.

Of toch misschien alleen de mount kopen? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTk-IaK0DmY0QWuhy1vfKQ7N3nY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ldRNzwnuvgszVerVLNP84sX3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omfgimpro
Ja zin in vanavond inloggen, de set aan weapon skins zag er ook erg leuk uit. Vooral die katanas voor deathblades!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
wtf ze hebben Captcha's toegevoegd.
Zal wel voor de bots zijn uiteraard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TB5Wz-d7eIC9__rfugTkAxlTeok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JafzbtsZTvabGUOmKIvdrxSD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 13:53
Of toch misschien alleen de mount kopen? :P
Dit is voor mij de grootste afknapper van LA: Die achterlijke skins die je uit de store kan halen. Deze Kaneda bikes passen voor mij niet in het geheel, om over de roze Unicorn onesies nog maar te zwijgen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Rob SOS schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:09:
[...]

Dit is voor mij de grootste afknapper van LA: Die achterlijke skins die je uit de store kan halen. Deze Kaneda bikes passen voor mij niet in het geheel, om over de roze Unicorn onesies nog maar te zwijgen... |:(
Die bikes zijn door een speler gemaakt. Er was een community wedstrijd voor een nieuwe mount en die bike had toen gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klablabla
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01 11:58
Vandaag begonnen met Lost Ark en de Thirain server gejoined.
Hoop snel de guild "Faded Glory" te kunnen joinen.
Heb me ook aangemeld voor Fathers of Tweakers discord.

[ Voor 4% gewijzigd door klablabla op 13-09-2022 18:37 ]

• Ricmaniac
Morgen eindelijk Scouter (Machinist in western)

Tevens zal er een server merge plaatsvinden en zullen onze servers 16 uur offline zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YneZTep_US59eh0iBlMdzcoPjFc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fWpV1nTEiMcNCf34uClEkAyG.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omfgimpro
Heb zin in de update scouter word de 6e en laatste 1460+ voorlopig.
Helaas wel iemand van onze static die last minute gequit is dus opzoek naar een nieuwe DPS voor clown prog

• Ricmaniac
omfgimpro schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:09:
Heb zin in de update scouter word de 6e en laatste 1460+ voorlopig.
Helaas wel iemand van onze static die last minute gequit is dus opzoek naar een nieuwe DPS voor clown prog
Krijgen ook weer een powerpass. Twijfel of ik die ook voor Scouter wil gebruiken of op een support en daarmee ga raiden en altijd spots krijg =p

• Ricmaniac
Nadat de servers vannacht live gingen toch even Scouter (Machinist zit er nog niet in bij mij :D ) gecheckt. blijft een dikke class.

Punika powerpass op gebruikt en zodra ik inlogde kreeg ik er direct nog 1.
Die maar op mijn deadeye gebruikt omdat die in oktober af loopt als je hem niet gebruikt.

Het bonus event uiteindelijk toch maar niet op mijn scouter gestart omdat ik al zo veel DPS heb.
Dus dat maar op mijn support gebruikt. Wil al een tijdje een Support in de endgame raids hebben dus mooi om dat daarvoor te gebruiken :)

Heb eindelijk na al die tijd ook mijn 2e platinum outfit eindelijk maar gebruikt. Voor Deadeye gegaan omdat dat mijn enige character was waar ik nog geen Skin op had en ik het oprecht 1 van de gaafste platinum outfits vind.

Bard was samen met Deadeye de twijfel want die outift blijft ook mega tof maar Bard zal ik gewoon echt bijna nooit gaan spelen denk ik omdat mijn Paladin mijn support character is en bard me persoonlijk niet zo lag.

Erg blij met dit pakje :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7b0ToSVgAEHLN2?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:24
zijn er nog andere manieren om de Finish Una tasks items te krijgen?
Ik vond dat wel erg handig voor de wat langere Una tasks, maar blijkbaar was dat gelinked aan het zomer event.
(behalve de store natuurlijk ;-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Jbk23 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:44:
zijn er nog andere manieren om de Finish Una tasks items te krijgen?
Ik vond dat wel erg handig voor de wat langere Una tasks, maar blijkbaar was dat gelinked aan het zomer event.
(behalve de store natuurlijk ;-) )
Zitten ze nu niet in de rewards van de event Guardians?

Edit: even snel de patch notes gecheckt en daar zijn ze nu aan toegevoegd inderdaad. Toch iets vaker weer die Guardians doen nu.

[ Voor 14% gewijzigd door Mugwump op 30-09-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Roadmap voor de komende 3 maanden.

Nieuwe classes:
Reaper komt in October
Summoner komt in December

Summoner was nog wel echt een class die ik als alt er bij wilde hebben. :D Kijk daar wel naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Halloween eventje ziet er wel leuk uit.
Wel weer ontzettend veel skins in de store denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:18
Waar is de server Moonkeep heen geraakt? Zie alleen Ealyn en Nia op Western Europe. Of toch maar Central EU kiezen?

Edit: Moonkeep is Nia geworden zie ik. Ga ik daarheen :)

[ Voor 20% gewijzigd door ChuckyDevil op 29-10-2022 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mensen hier die het nog spelen ? Volgende week Summoner. Mensen die dit gaan spelen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:52

Shiro

Serenity

Ricmaniac schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:52:
Mensen hier die het nog spelen ? Volgende week Summoner. Mensen die dit gaan spelen ?
Meer dan ik zou moeten, met een roster van 5 characters die Brel kunnen doen... Wordt een druk week volgende week

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Shiro schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:23:
[...]

Meer dan ik zou moeten, met een roster van 5 characters die Brel kunnen doen... Wordt een druk week volgende week
Aiiight lekker hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Speel het nog steeds.

Paar karakters 1490, die aan wachten zijn op next reset :)
Drukke week volgende week ;) zoals @Shiro al zei

Ga geen summoner maken. Ook geen Reaper gemaakt.
Wil wel een Artist maken.

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Tweakers al Brelshaza geprobeerd?

Wij gisteren G1+2 gedaan.
Mooie raid weer

• Ricmaniac
kihon schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:07:
Tweakers al Brelshaza geprobeerd?

Wij gisteren G1+2 gedaan.
Mooie raid weer
Hele toffe raid! ben er zelf nog niet though. heb tijd niet gehoned (noch gespeeld waardoor ik weinig gold heb om te honen :P)

Wel gekeken en ziet er strak uit ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3m3nt0m0r1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-03 15:01
https://www.playlostark.c...celebration-release-notes

Rowen is actief. Je moet alleen wel Item Level 1445 hebben.

Crap. Nu moet ik wel een clan gaan joinen om genoeg mats te halen voor de upgrades. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:30
Nieuwe PC nieuwe kansen :P

Besloten om de game weer te installeren en een nieuwe character aan te maken. Voorheen speelde ik als Paladin, was een genot om te spelen. Maar nu besloten om een Striker (male) te maken, tot nu toe bevalt deze super. Ook besloten om opnieuw te beginnen zodat ik weer bekend wordt met alles :)

Als mensen nog tips hebben, lemme know. De vorige keer dat ik het speelde aardig ver gekomen (wat voor toen termen ver was), de basis ken ik dan nog wel.

Ik zie ook dat een aantal zaken anders zijn, zoals de gecollecte dingen? Toen ik speelde moest je op elke character mounts unlocken (en je kon bijv. maar 1 keer je Founders Edition gebruiken op 1 char om de mounts te unlocken). Ik zie nu dat ik beschikking heb tot alles. Of heb ik dit verkeerd, dat dit altijd kon? Vandaar dat ik in het begin maar 1 character had aangemaakt.

Nog veel mensen die spelen? Ik speel op Central Europe, Calvasus.

[ Voor 3% gewijzigd door Diigii op 08-03-2023 14:06 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:06:

Ik zie ook dat een aantal zaken anders zijn, zoals de gecollecte dingen? Toen ik speelde moest je op elke character mounts unlocken (en je kon bijv. maar 1 keer je Founders Edition gebruiken op 1 char om de mounts te unlocken). Ik zie nu dat ik beschikking heb tot alles. Of heb ik dit verkeerd, dat dit altijd kon? Vandaar dat ik in het begin maar 1 character had aangemaakt.

Nog veel mensen die spelen? Ik speel op Central Europe, Calvasus.
Dat heb je verkeerd :P Mounts waren altijd al beschikbaar voor al je characters.
Outfits bijv niet. de founderpack outfit unlock je voor een class. je kan hem dan een paar keer traden tussen dezelfde classes maar niet al je characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Momenteel speel ik niet meer nee. Sinds een maand of 2 terug gestopt.
Speelde op EU Central Thirain.

Zal het hooogst waarschijnlijk wel weer spelen in de toekomst maar even break van bepaalde MMO's is nooit vekreerd :P

[ Voor 37% gewijzigd door Ricmaniac op 08-03-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ahh top, goed om te weten over die dingen. Had twee keer de Founder's Edition gekregen, dus zal hem waarschijnlijk dus op deze Character nog een keer gebruiken. Op zich wel gaaf dat ik inderdaad nog alle andere dingen geunlocked hebt! Scheelt weer een boel werk. En dat maakt het opnieuw doen van de Area's alleen nog maar leuker, wat meer tijd om de seeds die ik toen niet heb gedaan, nu wel te doen.

@Ricmaniac Er is nog niet iets van Cross-servers/realms? Vond het lastig te zien op welke realm ik moest beginnen...ze waren allemaal ongeveer even populated (volgens de in-game menu).

En zeker, heb ik ook. Op een gegeven moment had ik het te druk met WoW, en toen ik richting de max. gear aan het gaan was, dat het erg veel RNG koste om gear te upgraden. Dus nu zal het wel stukken makkelijker zijn :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
@Diigii nee je hebt nog geen cross realm. Behalve uiteraard gewoon de raid queus etc.

Volgende week komt wel de nieuwe hyper expres event en Artist class :) Misschien toch weer even proberen :D

Artist sprak mij wel veel aan als een support class. Maarja iedereen zal wel artist gaan waardoor alles mega duur is voor die class

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ricmaniac schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:55:
@Diigii Artist sprak mij wel veel aan als een support class. Maarja iedereen zal wel artist gaan waardoor alles mega duur is voor die class
Het mooie is dat bij t nieuwe event ook meteen tijdelijk 4x3 engravings krijgt tot half juni dus zeker als support kom je meteen goed uit de startblokken. Ga zelf ook aan de gang met de artist. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
JohnnyV76 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Het mooie is dat bij t nieuwe event ook meteen tijdelijk 4x3 engravings krijgt tot half juni dus zeker als support kom je meteen goed uit de startblokken. Ga zelf ook aan de gang met de artist. Ben benieuwd!
Oh wtf? alleen op een character die je express event mee doet bijv of elke class?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Voor welk char dan ook waar je de hyper express plus event voor activeert:

ENGRAVING SUPPORT SYSTEM
As a new feature available with the Hyper Express Plus, the Engraving Support system lets players choose 4 engravings to be in effect at level 3 during the event. Here’s how to get started:
  • After selecting a Hyper Express Plus character, the Engraving Support button will light up.
  • Click the Engraving Support button to open the Engraving Support page and select your 4 desired Engravings.
  • Press the Activate Engraving Support button to start using their effects.
  • The effects of Engraving Support will also be shown in your Character Profile.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat zo dus ook de bots en de hele slechte spelers goed lijken te zijn :)
Nu kon je nog wel eens spelers en bots gatekeepen omdat ze iets van 1x3, 3x1 hadden ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Poh dat is wel echt een nice event zeg. Alleen word het heel moeilijk om te kiezen voor welke character :P Misschien mijn Destroyer weer verder op pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:36
Net begonnen met Lost Ark, ook eerste keer dat ik er iets van geizen heb (ja ik sliep denk ik onder een rots)

ben zeer verrast, ik zocht iets om de tijd te doden tot Diablo IV komt..... denk dat ik hier wel mee kan vermaken.

Ik heb gekozen voor een Glavier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kol Nedra schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:06:
Net begonnen met Lost Ark, ook eerste keer dat ik er iets van geizen heb (ja ik sliep denk ik onder een rots)

ben zeer verrast, ik zocht iets om de tijd te doden tot Diablo IV komt..... denk dat ik hier wel mee kan vermaken.

Ik heb gekozen voor een Glavier :)
Nice! welkom Helaas is het vanuit tweakers niet meer zo actief. bijna iedereen is gestopt.
Als je nu begint heb je zeker wel heel veel om nog van te genieten though :) al zou je denk ik op low lvl content niet zo veel mensen meer tegen komen.

Maargoed ook de eerste keer levelen en de wereld in je opnemen en story doorlopen is erg leuk in Lost Ark.
Glavier is een toffe class ook om mee te spelen.

Kan je zeker weten de tijd mee vullen tot dat D3 D4 komt.

Veel plezier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:36
D4 bedoel je @Ricmaniac ;)

maar idd, bevalt prima zo, lekker veel actie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Zit momenteel ook in een grote motivatie dip voor Lost Ark. Door de nieuwe PoE league ben ik een beetje in gaan zien wat voor grind Lost Ark eigenlijk is en hoeveel tijd je daar kwijt bent aan je daily stuff om maar je mats en gold e.d. te laten binnen stromen. Best wel wat FOMO als je niet een bepaalde raid op char X doet deze week. Zo kwam ik erachter dat het voor mij meer "moeten" was geworden dan dat ik zin had om voor de zoveelste keer de chaos dungeons te doen.

Begrijp me niet vekeerd hoor, er zitten heel veel toffe kanten aan het spel die je niet in andere spellen kunt vinden. Echter, 4 a 5 characters onderhouden is gewoon een dagtaak als je het een beetje serieus wil aanpakken. Die drive heb ik nu dus niet meer. Gezien het aantal mensen dat gestopt is ondertussen is dat waarschijnlijk herkenbaar voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoBlitz
  • Niet online
@JohnnyV76 Herkenbaar ja.

Ik ben wel blij dat ik het gespeeld heb. Na de eerste trailer volgde ik het spel verder niet dus de launch kwam voor mij als een verrassing.
Nieuwsgierig begonnen met spelen en ik was meteen verrast door de kwaliteit. Gameplay voelt gewoon goed en de art style stond mij ook.
Als je benieuwd bent, gewoon uitproberen! Misschien word je ook prettig verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
JohnnyV76 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:00:
Zit momenteel ook in een grote motivatie dip voor Lost Ark. Door de nieuwe PoE league ben ik een beetje in gaan zien wat voor grind Lost Ark eigenlijk is en hoeveel tijd je daar kwijt bent aan je daily stuff om maar je mats en gold e.d. te laten binnen stromen. Best wel wat FOMO als je niet een bepaalde raid op char X doet deze week. Zo kwam ik erachter dat het voor mij meer "moeten" was geworden dan dat ik zin had om voor de zoveelste keer de chaos dungeons te doen.

Begrijp me niet vekeerd hoor, er zitten heel veel toffe kanten aan het spel die je niet in andere spellen kunt vinden. Echter, 4 a 5 characters onderhouden is gewoon een dagtaak als je het een beetje serieus wil aanpakken. Die drive heb ik nu dus niet meer. Gezien het aantal mensen dat gestopt is ondertussen is dat waarschijnlijk herkenbaar voor velen.
Was al heeeel lang met alts gestopt :P in ieder geval voor de raids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Spelers die hier nog een beetje actief zijn in LA? Slayer al geprobeerd?

Of is de game grotendeels klaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hahah het gaat dan eindelijk gebeuren na al die tijd :p
## Region Merge

EU West is planned to merge into EU Central later this summer. The process is still in development. <@&626116271511175179> <@&943966875602288650>

Full letter below:

> Heroes of Arkesia,
>
> Later this summer we plan to conduct a region merge to fold Europe West into Europe Central. We know players have been requesting region merges, and our teams at Amazon Games and Smilegate RPG are currently building the components to make this happen.
>
> At this time, we don’t have any other region merges planned. While we have seen feedback that some players in South America would like us to consider a merge, merging South America into North America could create a suboptimal player experience due to increased latency. However, we will continue to monitor and look for ways to improve the player experience.
>
> As we move toward the region merge our team is working to identify the full policy, similar to the plan we released during the last round of server merges. We’ll make sure to keep you updated and share the plan as soon as it’s finalized.
>
> Similarly, we know that players on some lower population servers have been inquiring about server merges. After the August region merge, we will begin identifying servers in need of a merge. Stay tuned for information on region and server merges here, on playlostark.com. In the meantime, we’ll see you in Arkesia.
Source: https://www.playlostark.c...urope-region-merge-notice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:45:
Spelers die hier nog een beetje actief zijn in LA? Slayer al geprobeerd?

Of is de game grotendeels klaar? :P
Ik ga nu met de nieuwe update Aeromancer proberen. Heb super veel zin om te spelen, dus weer een goede tijd om te beginnen. Wil dit keer wat meer doorpushen. Hoorde dat Aeromancer best goed moet zijn en de DPS ook best nice en dat ze een redelijk support is. Dus van alles wat. Vond Paladin wel leuk, maar de gameplay van Aeromancer ziet er wat sneller uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:03:
[...]

Ik ga nu met de nieuwe update Aeromancer proberen. Heb super veel zin om te spelen, dus weer een goede tijd om te beginnen. Wil dit keer wat meer doorpushen. Hoorde dat Aeromancer best goed moet zijn en de DPS ook best nice en dat ze een redelijk support is. Dus van alles wat. Vond Paladin wel leuk, maar de gameplay van Aeromancer ziet er wat sneller uit :)
Toevallig had ik ook de game deze week weer gedownload haha.
Maar ik was voornamelijk bezig mijn main inventory op te schonen en al die rewards te claimen en te verdelen uit de product inventory hahah.

Nog niet echt iets gedaan. Sowieso uitzoeken wat ik met dat nieuwe event kon doen. En twijfelde ook om een andere class te worden of niet.

Mijn Artillerist (main) heeft hetzelfde item level eigenijk dan dat ik ook een summoner heb... Maar twijfel ook om weer glavier op te pakken dus ik zit net als altijd weer in een dilemma dat ik eigenlijk niet weet wat ik het leukst vind en waar ik eerst op wil focussen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:41:
[...]

Toevallig had ik ook de game deze week weer gedownload haha.
Maar ik was voornamelijk bezig mijn main inventory op te schonen en al die rewards te claimen en te verdelen uit de product inventory hahah.

Nog niet echt iets gedaan. Sowieso uitzoeken wat ik met dat nieuwe event kon doen. En twijfelde ook om een andere class te worden of niet.

Mijn Artillerist (main) heeft hetzelfde item level eigenijk dan dat ik ook een summoner heb... Maar twijfel ook om weer glavier op te pakken dus ik zit net als altijd weer in een dilemma dat ik eigenlijk niet weet wat ik het leukst vind en waar ik eerst op wil focussen haha.
Glavier ziet er ook wel super gaaf uit! En summoner ziet er ook zeker interessant uit, paar filmpjes over gezien. Haha opschonen is wel een ding, veel items :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Voor de liefhebbers, er zijn nieuwe fresh start server gestart waarop je kan beginnen. Elke spelers krijgt fresh start items om snel te kunnen gearen. De fresh start servers staan los van de reguliere servers, dus je begint als een echte fresh start. Binnen nu en 6 maanden worden de fresh start servers geconnect met de andere servers uit de regio.

EU is nu 1 grote "realm" geworden, dus geen verschil meer tussen EU Central en EU West.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
@Diigii Hoe werkt dat precies met die fresh start dan ? Tot waar krijg je "gratis" gear?

Wel tof dat het na 6 maanden bij elkaar komt. houd de economie nog enigsinds in stant voor de eerste 6 maanden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 11:48
Hmm miss toch maar weer is checken dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oh dat we na 6 maanden samen komen is alleen voor matchmaking etc neem ik aan ? Niet dat je je character bij je daadwerkelijke main server kan toevoegen of wel ?.. heb "per ongeluk" nu NON jumpstart rewards geclaimed op mijn jumpstart character.. chests zijn wel roster bound maarja mijn roster is natuurlijk niet op die server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:17:
Oh dat we na 6 maanden samen komen is alleen voor matchmaking etc neem ik aan ? Niet dat je je character bij je daadwerkelijke main server kan toevoegen of wel ?.. heb "per ongeluk" nu NON jumpstart rewards geclaimed op mijn jumpstart character.. chests zijn wel roster bound maarja mijn roster is natuurlijk niet op die server.
Volgens mij kan je gewoon binnen de server region met vrienden spelen, dus dat is het een beetje. Dan worden deze dingen en ook zoals de market place bij elkaar gevoegd. Ik ben benieuwd, specifieke details zijn nog niet bekend.

@Ricmaniac Je krijgt nu extra items, ik vermoed dat het in ieder geval tot 1540 is. Je hebt nu ook nog de Mokoko event, waarbij elke mijlpaal je behoorlijk wat honing materials, character XP etc. krijgt. Dus bij 1450, 1470, 1490 (of iets in die geest) krijg je middels de Mokoko event items. Maar bij de fresh start krijg je daar bovenop ook nog eens super veel extra honing materials. Die heb je al in je mailbox zitten.

Ik speel zelf niet op een fresh start server, maar zal snel genoeg zijn dat de server worden toegevoegd aan de regio.

Hier een link met info: https://www.playlostark.c.../jump-start-server-update
Nog extra dingen die je krijgt:

Characters on Jump-Start Servers will have increased XP gains (200%)

- Roster Level XP up to Lv. 100
- Character Level XP up to Lv. 60
- Stronghold Level XP up to Lv. 60
- Trade Skill Level XP up to Lv. 60

[ Voor 18% gewijzigd door Diigii op 19-09-2023 15:39 ]

• Ricmaniac
Ik kom er toch niet lekker in ofzo. Denk omdat ik me teveel vermaak met andere games. Ik voel in ieder geval de Lost Ark nieuwe hype niet :P

• Diigii
Ricmaniac schreef op woensdag 20 september 2023 @ 00:13:
Ik kom er toch niet lekker in ofzo. Denk omdat ik me teveel vermaak met andere games. Ik voel in ieder geval de Lost Ark nieuwe hype niet :P
Haha, is ook wel weer lastig. Fresh Start servers zijn toch veelal ook wel een dingetje. Iedereen hyped, iedereen wil graag dat je op een nieuwe server begint, maar uiteindelijk gaan de meesten ook terug naar hun oude server.

Denk dat het ook komt vanwege hype van New World en andere MMO's, blijft allemaal nog doorgaan. En natuurlijk de release van vele andere games, zoals Starfield, Lies of P etc etc. ;)

Wil eigenlijk zelf ook nog verder met New World, vooral nu er mounts komen. Keuzestress om de MMO's :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:59:
[...]

Haha, is ook wel weer lastig. Fresh Start servers zijn toch veelal ook wel een dingetje. Iedereen hyped, iedereen wil graag dat je op een nieuwe server begint, maar uiteindelijk gaan de meesten ook terug naar hun oude server.

Denk dat het ook komt vanwege hype van New World en andere MMO's, blijft allemaal nog doorgaan. En natuurlijk de release van vele andere games, zoals Starfield, Lies of P etc etc. ;)

Wil eigenlijk zelf ook nog verder met New World, vooral nu er mounts komen. Keuzestress om de MMO's :p
Precies dit jaar heeft gewoon echt ontzettend veel leuke game releases. En die new world expansion kijk ik ook ontzettend naar uit maar ik weet dat ik zelfs daar eigenlijk weinig tijd voor heb.

Nog lang niet klaar met Baldurs Gate 3, Starfield moet ik ook nog spelen. Lies of P ben ik nu mee bezig :P
Dan speel ik ook hier en daar af en toe nog wat Call of Duty en weer veel WoW .

En dan heb ik ook nog 2 kids en een vrouw ..

Dus voor Lost Ark momenteel geen ruimte eigenlijk en verder ook geen vrienden meer die dat weer zijn gaan spelen dus dan motiveerd het mij ook altijd veel minder.

Het is gewoon jammer dat lost ark op hoog level zo grindy word want het spel blijft qua combat feel enzo ontzettend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Ik loop een beetje tegen het probleem aan dat de combat is lost ark zo goed is dat alle andere ARPG's echt boring zijn. D4 met 6 skills waarvan 3-4 passives...

Is er nog een andere arpg/mmo wat een beetje op lost ark lijkt qua combat?

• Ricmaniac
Ik heb zelf met Lost Ark zo'n haat liefde verhouding.
Raids vind ik echt super tof. Combat is inderdaad heel erg nice etc.

Maar het hele upgrade systeem en hoe p2w en grindy het soms voelt om bij te blijven is echt vervelend.

Ook moet die Engine echt een upgrade krijgen naar op zijn minst UE4 imo. 3 is gewoon echt te oud geworden.

Zag nu de nieuwe beelden van de upcoming class (male scrapper achtig) en ziet er wel weer super vet uit hoor. Maar heb het gevoel dat ik te lang weg ben gebleven om weer terug te komen en mee te kunnen doen ondanks alle catchup die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
The Breaker class is nu uitgekomen.
Mannelijke scrapper eigenlijk met wat meer flashy combat.

Spelers die de class aan het proberen zijn of nog spelen?

Vind die updates altijd tof om te zien maar heb geen motivatie meer om Lost Ark nog te spelen.
Zat er zo dik in voor lange tijd maar de powergrind werd mij gewoon echt te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ricmaniac schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:05:
The Breaker class is nu uitgekomen.
Mannelijke scrapper eigenlijk met wat meer flashy combat.

Spelers die de class aan het proberen zijn of nog spelen?

Vind die updates altijd tof om te zien maar heb geen motivatie meer om Lost Ark nog te spelen.
Zat er zo dik in voor lange tijd maar de powergrind werd mij gewoon echt te veel.
Ik heb het een klein jaar heel fanatiek gespeeld maar blij dat ik me los heb kunnen worstelen van Lost Ark. Het is absoluut een geweldig spel met ongelooflijk veel content maar daar lag ook het gevaar want als je het serieus wil spelen dan kost het je ontzettend veel tijd.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste