Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Norzan
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:02
biggydeen2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:25:

Gezien je die oaths na T1 niet kunt gebruiken maar wel een leuke stats boost geeft (set piece bonus) ten opzichte van blauwe gear plus dat de quality van blauwe gear RNG is kun je volgens mij dus het beste direct de purple set halen met een hoge quality.
Thanks! _/-\o_
Het heeft wat geduld gekost om hoge quality rolls te krijgen, maar heb nu de full set.

Wat een geklik steeds he al die menus.. dat facetten is ook zo iets, wie heeft dat verzonnen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-08-2022
Diigii schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Die eilanden moet ik allemaal nog doen! Zoveel te doen, dit weekend dus genoeg nieuws uit te viegelieren. Maar eerst ook verder met stukje main story. Net vandaag m'n 100% Rethramis gehaald. Heel erg vreemd en een tip voor een ieder, als je bijv. stuck bent op 97% van je Tome en je hebt alles verzameld, dan moet je elke dungeon nog even doen op "Normal" (en ik vermoed ook op Hard) difficulty. Dit staat er niet heel erg duidelijk. Ik deed namelijk alles op Hard, maar je moet dus ook nog separaat alles op Normal doen!

Plaatje van m'n aanwinst:

[Afbeelding]
Toffe mount, maar spoiler alert…
Je zit er op alsof je char zit te kakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysg3nic
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 22:55
biggydeen2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:25:
Zoals met veel dingen in lost ark, je moet het maar net weten...

Als je abysmal dungeons doet krijg je epic gear drops maar ook knight oaths (oid). Deze oaths kun je inwisselen voor epic gear bij een vendor (links onderin in vern castle). Tot nu toe niet zo spannend maar elk piece (ook blue en legendary) hebben een quality rating. Deze quality rating heeft effect op enkele stats op je gear. Bijvoorbeeld, je krijgt meer attack power op je wapen en physical defense als je een hogere quality rating hebt. De quality rating is RNG bij dropped pieces en kun je dus niks aan doen. Echter, als je de oaths inwisseld voor epic gear kun je net zo lang rerollen totdat je een hele hoge quality score hebt. Dit doe je door simpelweg de gear te dismantlen. Dan krijg je hetzelfde aantal oaths weer terug en kun je weer opnieuw craften. Net zolang totdat je quality heel hoog is. Het verschil in stats is echt groot tussen een lage quality en hoge quality.

Gezien je die oaths na T1 niet kunt gebruiken maar wel een leuke stats boost geeft (set piece bonus) ten opzichte van blauwe gear plus dat de quality van blauwe gear RNG is kun je volgens mij dus het beste direct de purple set halen met een hoge quality.
Kun je dit ook bij de t2 sets doen om een beter quality te krijgen dmv dismantle en opnieuw setpiece kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:19
Elden Ring heeft minder effect op de queue dan door vele gedacht werd :P Kwart over 5 erin met 9600. zat er net in was dus 2.5 uur queue.

Matchmaking lijkt wel echt oprecht beter te zijn. met vrienden 2 keer direct in guardian raid zonder gedoe

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AeY0po5.jpg

Lost Ark Progress gaat bij mij wel steady. Wat belangrijke tips die ik zou geven verder, wat niet de standaard tips zijn;

1. Doe op alts Lopang Island daily. Pak hier de Shushire, Arthetine en Vern missies.
Zet een Bifrost op Lopang island. Eentje op Shushire dock, een op Arthetine Dock en doe je return-location in Vern. Dan kan je met een paar minuten op je alt je daily doen. Dit geeft alleen silver. maar daar ga je in T3 heel veel van nodig hebben.

2. Doe op je main vooral Leapstone dailies. Die kom je het vaakst tekort. Ik pak zelf Where it belongs (Frozen Sea), Prisoner Emancipation (Kalthertz), Rubbing away the marks of time (Toto silver island). Uiteraard ook met bifrosts.

3. Ruil je Una's token in voor gold bij de Gold Exchange merchant. Pak de 200 una's token variant. Die geeft het meeste token/gold.

4. Als je je 2x Chaos dungeon hebt gedaan. Kan je door blijven gaan. Dan krijg je tokens die je bij een vendor ernaast kan inruilen voor meer crafting materials.

5. Mari's Secret Shop (Cash shop) is vaak erg effectief voor resources. Als je F2P speelt is het vaak dus beter om je gold om te ruilen voor gems om vervolgens vanuit de secret shop dingen te kopen. Dat is dan voordeliger dan de materials rechtstreeks uit de AH :)

[ Voor 20% gewijzigd door Valandin op 25-02-2022 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2Wt_aQWAJhtPRqrKvvGvs8jVwY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CSQiLMJT78lk0WiCqpcP2pTf.png?f=user_large

Cool kreeg een random Mount drop in een chaos dungeon + 200 gold. was zo'n extra portal ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ricmaniac schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:41:
[Afbeelding]

Cool kreeg een random Mount drop in een chaos dungeon + 200 gold. was zo'n extra portal ofzo
Klopt! Zijn een hoop 'secret' stages in chaos dungeons. Je hebt de mount variant, een gold variant en ook nog een paar andere incl eentje die 20+ Moon's Breath dropped. Je krijgt ze ook vanuit de infinite chaos spam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Valandin schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:31:
[Afbeelding]

Lost Ark Progress gaat bij mij wel steady. Wat belangrijke tips die ik zou geven verder, wat niet de standaard tips zijn;
Zieke character sheet al btw zo veel 50's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
Ricmaniac schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:01:Kwart over 5 erin met 9600. zat er net in was dus 2.5 uur queue.
Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numb3r13
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
krijg je trouwens iedere keer als je de story complete zo'n powerpass of is dat alleen voor de eerste char?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Zercules schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:52:
[...]

maak een steam account aan in duitsland via vpn, installeer spel, zet steam en vpn uit, continue download, spelen?
Lijkt indd de enige manier.
Helaas dan niet te spelen op je normale account, maar VPN kan daarna iig uit blijven.

Denk dat de bronze en hogere contributor packs ook niet meer werken zonder VPN of je steam account region aan te passen.

[ Voor 5% gewijzigd door bbr op 26-02-2022 19:54 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
numb3r13 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:48:
krijg je trouwens iedere keer als je de story complete zo'n powerpass of is dat alleen voor de eerste char?
Das 1 keer per roster maar als je die gebruikt/char logt dan krijg je direct een 2e in je mail. Daarnaast kun je via je stronghold robot een char voor 600 gold naar level 50 boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Alles nu +14 en me wapen +15

Wel echt bijzonder heb vanaf +10 gewoon maar 1x een fail gehad. verder helemaal niets. Super lucky, hopelijk gaat het naar +15 ook zo goed

Edit: lol eerstvolgende 5 keer de broek gefaalt XD

[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 26-02-2022 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

man man man, wat een bullshit die honing % zeg
5x een fail achter elkaar op 90% 8)7 :') :') en daardoor dus niet genoeg harmony leapstones omdat ik met alles naar 7 brengen ook al 2 fails had (ook 90%) :')

[ Voor 39% gewijzigd door Bokkie op 27-02-2022 00:28 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zercules
Dat honing vind ik wel OK. Het is recht toe, recht aan. Beter dan dat je rng drops nodig hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
heb gister eindelijk 600 ilvl gehaald en daar was veel voor nodig... dat wil zeggen chaos dungeons doen nadat je de 2 met rewards gedaan hebt voor homing spul van vendor... de piraten boot net buiten de stad en daarmee redde ik het uiteindelijk net... Grote tip: de quest voor de 2e awakening skill heet [journey] en achteraf had die ook redelijk wat mats opgeleverd... pas na 3 of 4 van die volledige questlines met [journey] verandert het in [awakening]

volgende week weer werken....
overigens: de mensen die 10 dagen inactief waren op Altares gooi ik uit de guild. 10 dagen is best lang om inactief te zijn namelijk.... Daardoor hebben we wel weer plekken. Guild is ook lvl2 inmiddels.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

bbr schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Lijkt indd de enige manier.
Helaas dan niet te spelen op je normale account, maar VPN kan daarna iig uit blijven.

Denk dat de bronze en hogere contributor packs ook niet meer werken zonder VPN of je steam account region aan te passen.
Je kan gewoon vpn aan zetten en dan via steamdb website de game downloaden. Even laten draaien en dan staan uitloggen en opnieuw aan zetten met vpn uit. Dan download as hij gewoon verder en staat de game in je library op je eigen account.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Metian schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:35:
[...]

Je kan gewoon vpn aan zetten en dan via steamdb website de game downloaden. Even laten draaien en dan staan uitloggen en opnieuw aan zetten met vpn uit. Dan download as hij gewoon verder en staat de game in je library op je eigen account.
Nope. dat werkt niet.

Je word meteen naar deze pagina gestuurd:

An error was encountered while processing your request:
This item is currently unavailable in your region

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plopobiel
  • Laatst online: 16-09 20:20
bbr schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Nope. dat werkt niet.

Je word meteen naar deze pagina gestuurd:

An error was encountered while processing your request:
This item is currently unavailable in your region
Hoe ik het precies deed:
*proton VPN installeren en gratis account aanmaken
*uitloggen op desktop en uitloggen op browser
*VPN aan met connectie naar USA
*inloggen in steam programma op pc
*inloggen in incognito browser naar store.steampowered.com
*gezocht naar lost ark in de browser winkel, was niet te vinden (best vreemd)
*Nieuwe tab geopend in incognito en commando ingevuld: steam://run/1599340 Niet de install commando
*accepteer de browser pop-up, die vraagt of je de boel wil openen in steam
*Steam accepteert iets en begint met downloaden
*downloaden pauzeren, alle vpn meuk uit en download hervatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Dit lijkt te hebben gewerkt.

De incognito terwijl VPN aan staat lijkt em de clue te zijn.
plopobiel schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:09:
[...]
Hoe ik het precies deed:
*Nieuwe tab geopend in incognito en commando ingevuld: steam://run/1599340 Niet de install commando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Wanneer is het beste moment om star breaths etc te gebruiken? Enkel bij 14 -> 15? En tellen deze ook mee als de honing failed? Of is dat eenmalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 08:23
Hallo allemaal,

Op de server Moonkeep zijn wij, een groep van 5 vrienden, de guild Team Wookie begonnen. Op dit moment zijn we nog erg klein, 5 man, maar willen wel uitbreiden. Dus mocht je nog een guild zoeken dan mag je via hier een bericht doen of ingame naar Remmar, Rakarth of Hanakko. We zijn niet aangesloten bij Tweakers Guild, maar dit is wat ons betreft wel mogelijk(als iemand van de/een Tweakers guild hier meer over weet DM me even). We hebben ook nog geen Discord, maar bij genoeg animo voor de guild maken we deze aan.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
biggydeen2 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:24:
Wanneer is het beste moment om star breaths etc te gebruiken? Enkel bij 14 -> 15? En tellen deze ook mee als de honing failed? Of is dat eenmalig?
12+ zeggen ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 00:14
plopobiel schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Hoe ik het precies deed:
Ik heb dus een vriend van mij, waarbij ik al allerlei dingen heb geprobeerd, ook bovenstaande maar daar blijf ik de melding krijgen dat het product niet available is in this region. Ik kan er met mijn hoofd niet bij waarom het op zijn account niet werkt maar op mijn acount en dat van andere vrienden wel. Ik heb zelfs van de week nog een nieuw Steam account aangemaakt om te testen en daar werkte het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numb3r13
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
Simone96 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:40:
[...]

Ik heb dus een vriend van mij, waarbij ik al allerlei dingen heb geprobeerd, ook bovenstaande maar daar blijf ik de melding krijgen dat het product niet available is in this region. Ik kan er met mijn hoofd niet bij waarom het op zijn account niet werkt maar op mijn acount en dat van andere vrienden wel. Ik heb zelfs van de week nog een nieuw Steam account aangemaakt om te testen en daar werkte het ook gewoon.
er waren eerder wat mensen waarbij het land van hun account nog op nederland stond en het met de hand moesten aanpassen nadat ze met de vpn verbonden waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 00:14
numb3r13 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:44:
[...]

er waren eerder wat mensen waarbij het land van hun account nog op nederland stond en het met de hand moesten aanpassen nadat ze met de vpn verbonden waren
Ik had in z'n profile al Nederland weggehaald. Weet niet of het dan ergens anders nog moet worden aangepast. Maar in mijn eigen profile stond ook Nederland en daar werkte het wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gisteren was het vrij makkelijk en snel nog gelukt om alles +15 te krijgen. 4 faals op me chestpiece en 2 faals op de broek. De rest daarna allemaal instant 15.

Ben nog niet begonnen aan Tier 2 Yorn though :P zit nu alle tier 1 eilanden nog zover het kan af te maken voor island tokens :P Voelt zoo satisfying voor mij persoonlijk om zulke random dingen te doen :) heb er gewoon echt plezier mee haha. Totaal geen haast om gelijk verder te powergrinden.

Maak ook nog veel paarse quests in tier 1 af voordat ik verder ga anders heb ik daar misschien ineens problemen dat me log vol zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Laatst online: 17-09 17:07
bbr schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:44:
Dit lijkt te hebben gewerkt.

De incognito terwijl VPN aan staat lijkt em de clue te zijn.

[...]
Gisteren met tunnelbear vanuit Engeland de download aangezet, vervolgens VPN uit en werkte gewoon. Geen incognitio of andere trucjes uit hoeven halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-08 16:04
Tijgertje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 06:12:
[...]

Gisteren met tunnelbear vanuit Engeland de download aangezet, vervolgens VPN uit en werkte gewoon. Geen incognitio of andere trucjes uit hoeven halen.
Zou de VPN van de Opera browser hier ook voor werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
DivineNL schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:08:
Een deel van Nullify (inclusief ik) ook maar op Moonkeep begonnen. Geen zin meer om m'n pc de hele dag aan te laten staan om vroeg in de middag met Teamviewer de Queue te starten zodat ik kan spelen als ik thuis kom, en zoals Bokkie dan zegt, als je dan ingelogd was dan was heel de matchmaking niet te doen.

En als fix voor de matchmaking lijken ze de server capacity te hebben verlaagd, wat weer resulteert in langere queues. Inmiddels level 30 op Moonkeep, was bijna 600 item power op Zinnervale, maar baal meer van de spullen die ik geclaimd heb op Zinnervale.
Inmiddels ook overgestapt en weer lvl 50 bereikt. matchmaking gaat vlekkeloos.
Geen verkeerde keuze geweest.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
Ik ben weer 'terug' naar mn oude EUC servertje Thirain. Miste op moonkeep toch wat online vrienden die de stap niet hadden gemaakt.

Het enige wat nu nog echt een hinder is, is de queue van de server (9k vaak rond 1700 uur) maar de matchmaking doet het gewoon weer goed al (vanaf vrijdag getest in ieder geval) en in de drukke avonden kan ik weer gewoon probleemloos dungeons en raids enzo doen. Dat was toch mijn grootste ergenis afgelopen weken.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
KwepsjIrrpel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Zou de VPN van de Opera browser hier ook voor werken?
Geen idee. Tunnelbear installeren is letterlijk n minuutje werk en de download starten ook. Geeft ook meteen de goede locatie voor steam zelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Wellicht een hele specifieke vraag maar heeft iemand wel eens geprobeerd een life essence potion te gebruiken in een secret excavating map? Met die potion krijg je 100% extra materials en dus potentieel 20-30 moon/star breaths per map. Ik weet alleen niet of die life essence potion ook werkt in de secret map en kan er verder niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
MyKey schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:42:
Ik ben weer 'terug' naar mn oude EUC servertje Thirain. Miste op moonkeep toch wat online vrienden die de stap niet hadden gemaakt.

Het enige wat nu nog echt een hinder is, is de queue van de server (9k vaak rond 1700 uur) maar de matchmaking doet het gewoon weer goed al (vanaf vrijdag getest in ieder geval) en in de drukke avonden kan ik weer gewoon probleemloos dungeons en raids enzo doen. Dat was toch mijn grootste ergenis afgelopen weken.
goed om te horen dat matchmaking weer goed werkt. alleen een queue van 9K..
Ik ben inmiddels weer lvl 50 dus niet echt meer de intentie om terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

daltona schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:56:
[...]

goed om te horen dat matchmaking weer goed werkt. alleen een queue van 9K..
Ik ben inmiddels weer lvl 50 dus niet echt meer de intentie om terug te keren.
US west speelt prima overiges, nog geen echte lag gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:37
Ik ben inmiddels voorbij waar ik was op EU central, dus ik blijf lekker op west.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
Mugwump schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:27:
Ik ben inmiddels voorbij waar ik was op EU central, dus ik blijf lekker op west.
Me 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Iemand op moonkeep met een platinum field ticket (excavating) die het samen wil doen? Ik heb er eentje en het werkt blijkbaar het beste in een group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 23:19
Nadat een aantal leden zijn afgestapt van het spel of de EU Central servers is er weer plek voor een handjevol nieuwe leden in de guild Lost Tweakers op Thirain (EUC). Als er nog Tweakers actief zijn op Thirain die op zoek zijn naar een Nederlandstalige guild dan kan je via Alt-U een request sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Skizzik0 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:28:
Nadat een aantal leden zijn afgestapt van het spel of de EU Central servers is er weer plek voor een handjevol nieuwe leden in de guild Lost Tweakers op Thirain (EUC). Als er nog Tweakers actief zijn op Thirain die op zoek zijn naar een Nederlandstalige guild dan kan je via Alt-U een request sturen.
Toevallig gisteren nog gezocht naar jullie om te kijken of ik kon joinen met mijn 2e 'main'. Maar kon jullie niet vinden :? Misschien typefoutje gemaakt, maar dacht dat jullie weg waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

biggydeen2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:38:
Iemand op moonkeep met een platinum field ticket (excavating) die het samen wil doen? Ik heb er eentje en het werkt blijkbaar het beste in een group.
Heb gisteren toevallig zo'n ticket gekregen.
Wel met een groep doen ja.

Moet alleen eerst nog alle Life Skills lvl 10 minimaal hebben ook daarvoor.
Beetje zonde als je dingen niet kan loggen/foragen/etc omdat je lvl te laag is

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 07:04
Is er een NL guild op Mokoko eu central?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 23:19
MyKey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Toevallig gisteren nog gezocht naar jullie om te kijken of ik kon joinen met mijn 2e 'main'. Maar kon jullie niet vinden :? Misschien typefoutje gemaakt, maar dacht dat jullie weg waren
Ik denk dat we op dat moment nog vol waren; volle guilds komen niet voor in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
kihon schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Heb gisteren toevallig zo'n ticket gekregen.
Wel met een groep doen ja.

Moet alleen eerst nog alle Life Skills lvl 10 minimaal hebben ook daarvoor.
Beetje zonde als je dingen niet kan loggen/foragen/etc omdat je lvl te laag is
Ik wil eigenlijk alleen excavating doen want fishing en die andere lijken me niet interessant. Excavating op lvl 28 inmiddels. Rest ook al 15+ overigens.

Inmiddels ilvl 600 gehaald eigenlijk nog vrij makkelijk. Wel paar keren gefailed met honing maar van 14-15 maar 2 keer. Voornamelijk omdat ik een hele zooi star breaths heb gebruikt.

Mijn wapen is nooit gefaald dus destruction stones in overvloed nog. Leap stones ook nog in overvloed (150). Ik heb niks met alts gedaan. Enkel de dailys en vrijwel alle eilanden. Ik zou 14-15 zonder star of moon breaths niet eens proberen kost teveel mats als je failed.

[ Voor 33% gewijzigd door biggydeen2 op 01-03-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

biggydeen2 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:25:
[...]

Ik wil eigenlijk alleen excavating doen want fishing en die andere lijken me niet interessant. Excavating op lvl 28 inmiddels. Rest ook al 15+ overigens.

Inmiddels ilvl 600 gehaald eigenlijk nog vrij makkelijk. Wel paar keren gefailed met honing maar van 14-15 maar 2 keer. Voornamelijk omdat ik een hele zooi star breaths heb gebruikt.

Mijn wapen is nooit gefaald dus destruction stones in overvloed nog. Leap stones ook nog in overvloed (150). Ik heb niks met alts gedaan. Enkel de dailys en vrijwel alle eilanden. Ik zou 14-15 zonder star of moon breaths niet eens proberen kost teveel mats als je failed.
Je krijgt als je snel genoeg bent rifts naar betere gebieden en daar krijg je sws alle soorten LS mats _/-\o_

Maarja, heb er geen haast mee.
Wacht tot er 4 man zijn die zo'n ticket hebben

Heb 3x gefaald op 99% manmanman ;( :F en was maar naar +11 ofzo

[ Voor 44% gewijzigd door kihon op 01-03-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
kihon schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Je krijgt als je snel genoeg bent rifts naar betere gebieden en daar krijg je sws alle soorten LS mats _/-\o_

Maarja, heb er geen haast mee.
Wacht tot er 4 man zijn die zo'n ticket hebben
Goed om te weten, heb je het ticket nog dan of al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oke vandaag ga ik de resterende paarse quests die ik nog in mijn log heb van tier 1 afmaken en dan eindelijk aan Yorn (tier2) beginnen.

Mijn completionist mind kon het niet laten om flink wat island tokens te farmen in tier 1 haha kon ze niet achter laten ondanks dat ik met mijn ilvl al wel naar tier 2 kon.

Vanavond dan toch door naar tier 2. benieuwd hoe erg ik het daar ga hebben met tier 2 naar tier 3 haha.
Gelukkig duurt dat upgraden wel even in tier 2 voordat je uberhaupt hoog genoeg bent om verder te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

biggydeen2 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Goed om te weten, heb je het ticket nog dan of al gebruikt?
Heb hem nog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mijn mooie plannen voor Tier 2 story valt echt compleet in duigen.

Ben alleen maar weer bezig met collectibles en Island tokens hahah.

Wel deze hoverboard gehaald in Arthentine :) veel mooier dan die twitch reward imo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGnZbj2n2CeE0kMnXnU9T51_i3I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XGNdh7cVdmHO4SV1E4gTIgLK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Ricmaniac schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:53:
Mijn mooie plannen voor Tier 2 story valt echt compleet in duigen.

Ben alleen maar weer bezig met collectibles en Island tokens hahah.

Wel deze hoverboard gehaald in Arthentine :) veel mooier dan die twitch reward imo.

[Afbeelding]
Is deze moeilijk te behalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
daltona schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 07:46:
[...]

Is deze moeilijk te behalen?
nee 50% van de adventure tome in Arthetine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
daltona schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:32:
[...]

Inmiddels ook overgestapt en weer lvl 50 bereikt. matchmaking gaat vlekkeloos.
Geen verkeerde keuze geweest.
Is er een guild aanwezig op MoonKeep? Ik ben hier gisteren ook op begonnen.

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
SoWTM schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Volgens mij was er eentje op Moonkeep gestart. Zit zelf nog met wat vrienden in een guild wat eigenlijk meer een gemakkelijke chatfunctie is.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
[...]

Ik zit in een Nederlandse guild, niet superactief volgens mij zit er net pas in. Zal vanavond even voor je kijken hoe die precies heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

[...]

Wij zitten in een Guild op Moonkeep met veel Tweakers.
Op dit moment is er een kleine wachtlijst. ( 5 man dacht ik)
Kunnen maar 30 in een guild. 8)7

Zitten nu op Guild level 2, elke level kunnen er 2 bij tot een max van 100

[ Voor 8% gewijzigd door kihon op 02-03-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
kihon schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:38:
[...]

Wij zitten in een Guild op Moonkeep met veel Tweakers.
Op dit moment is er een kleine wachtlijst. ( 5 man dacht ik)
Kunnen maar 30 in een guild. 8)7

Zitten nu op Guild level 2, elke level kunnen er 2 bij tot een max van 100
Dank allen voor de reacties! Kun je mij laten weten hoe ik hiervoor in aanmerking kom?

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

SoWTM schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:55:
[...]

Dank allen voor de reacties! Kun je mij laten weten hoe ik hiervoor in aanmerking kom?
Je kan onze discord joinen en als je ook op de lijst wil, even aangeven daar.

https://discord.gg/eEeCZS8Z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
Status update van mijn kant weer;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LmNiBR2.jpg
3 characters boven tier 2. Nu focussen op de 2 andere alts ook naar tier 2 te krijgen en de artillerist naar T3.
Als ik alles op T3 heb ga ik zorgen dat mijn Wardancer 1380-1400 haalt en ik denk dat ik daarna alle materials ga verkopen t/m ik een flinke voorraad aan +% items heb.

Weer wat tips;

[list]
• Fomona Island kan je 1x per gender doen. Dus als je main een female character is, kan je dat eiland opnieuw doen op een male alt voor wat T2 materials.
• Vergeet niet je tower te doen, dat geeft erg veel materials op je alts.
• Als je een Chaos Gate gedaan hebt, zoek dan een party waar iedereen zijn map gebruikt. Dat kan gewoon door in area chat naar een 'map rota' te zoeken. De rewards zijn namelijk per character, dus als je hem solo'd waste je 3/4e van de mogelijke rewards. Zo heb ik deze gevonden tijdens een map;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pje4kSv.png
• Sommige engravings moet je niet op level 1 gebruiken. Denk hierbij aan Grudge, Keen Blunt Weapon en Cursed Doll. Dit doen erg veel mensen en dat is het echt niet waard.

Tot de volgende :D

[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 02-03-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Wow, sinds vandaag is de queue gewoon gehalveerd.. Ik logde om 1900uur in toen was ik nummer 57xx normaal was dit ergens tussen de 9/10k, nu net weer opnieuw ingelogd en was ik nummer 970 op Thirain. Vraag me af of de game ineens de hype aan het verliezen is, of dat ze vandaag iets hebben gedaan aan de queue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnic
MyKey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:41:
Wow, sinds vandaag is de queue gewoon gehalveerd.. Ik logde om 1900uur in toen was ik nummer 57xx normaal was dit ergens tussen de 9/10k, nu net weer opnieuw ingelogd en was ik nummer 970 op Thirain. Vraag me af of de game ineens de hype aan het verliezen is, of dat ze vandaag iets hebben gedaan aan de queue
Woensdag is het vaak iets minder want op de donderdag kunnen mensen weer weeklies doen dus dan stijgt het aantal ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Gisteravond voor eerst de Phantom Palace abyssal dungeons gedaan.

Wat een mooie dungeons zijn dat. :)
Hildebrandts kweamen we net niet door de laatste boss fight heen. Was al wat laat en geen nades meer enzo.
Deze week zeker halen :P

Belloft veel goeds (of niet ;)) voor wat er gaat komen.
Heerlijke game

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Kennelijk is stagger baseline per char verschillend.

Dus ook al zegt je skill mid, kan het bijvoorbeeld lager zijn dan een andere class zijn low stagger skill :/

Verklaart een hoop dat we met 2 sorcs (die relatief lage stagger baseline hebben) dus steeds maar net aan die Hildebrandts staggers haalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoBlitz
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tot op dat moment is er geen enkele encounter in het spel die je op Brelshaza's strakke Stagger-check voorbereidt.
Ondanks dat je soms een Stagger bar ziet verschijnen onder de Boss, blijkt het best een hidden mechanic te zijn.

Vertus (?), die ene met de staart? heeft zo'n check. Wanneer hij iemand vastpakt. Stagger moment. Maar die wordt vaak makkelijk gehaald en niemand die let erop.

Mensen schieten voorbij die content (zoals Abyssal Dungeons) qua ilvl voordat zij de kans hebben gehad om het met soortgelijke ilvls te doen.
For example,

Bard's Sound Shock doesn't have stagger tool tip, so maybe it has no stagger?

No, Sound Shock skill has 21 stagger. But with Maintained Explosion (1-3) and Rapid Fire (3-1) tripod, stagger increase to 56.

Which is higher than Symphonia, the ult, with 42 (medium) stagger.
Problem is, the tool tip of Stagger isn't 100% right.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• biggydeen2
In het begin was ik eigenlijk alleen maar bezig met de itemlvls/tiers maar heb de focus genomen op skill points en giant hearts (doe uiteraard wel de dailies). Als je de islands een beetje doet krijg je onderweg genoeg materials mee om te upgraden. Ben in 1 dag van itemlvl 560 naar 920 gegaan.

Ik heb nu 4/6 hearts en 14/20 island souls.

Ik loop ook continue tegen rapport walls aan omdat je 140 charisma nodig hebt. Ik heb vrijwel alle main en side quests gedaan maar kom nog veel tekort. Een focus op de extra potions die je krijgt van side, purple quests en adventure tomes is daarom ook wel een must. Tenminste, als je de giant hearts en bijvoorbeeld de beste sailer voor de estoque (cals) wilt hebben.

Er zit echt zoveel content in niet normaal... Aan de andere kant zijn de belangrijke dingen opzich ook vrij snel te halen. Een casual speler die elke dag een uurtje kan spelen max gaat het wel weken/maanden duren.

Ondertussen archeology bijna op lvl 30. Hiermee kun je maps maken die star breaths en moon breaths droppen (soms wel 10 per keer). Daarmee was 14->15 honing heel makkelijk en hoef je minder mats te farmen. En als je uiteindelijk een ALT wilt maken, doe dan de research in je stronghold daarmee verhoog je de failure van honing met 20%. 50% kans wordt dan 70% kans. Dit kun je researchen als je main ilvl 820 is.

Chaos gates en ghost ship geven ook een hele zooi aan mats.

Het grote voordeel van lost ark ten opzichte van World of Warcraft is dat je progressie niet reset bij elke update/expansion. En dat veel zaken met je roster mee gaan naar je andere chars. Het steekt wel echt lekker in elkaar allemaal. Ik vermaak me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnic
biggydeen2 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:53:
In het begin was ik eigenlijk alleen maar bezig met de itemlvls/tiers maar heb de focus genomen op skill points en giant hearts (doe uiteraard wel de dailies). Als je de islands een beetje doet krijg je onderweg genoeg materials mee om te upgraden. Ben in 1 dag van itemlvl 560 naar 920 gegaan.

Ik heb nu 4/6 hearts en 14/20 island souls.

Ik loop ook continue tegen rapport walls aan omdat je 140 charisma nodig hebt. Ik heb vrijwel alle main en side quests gedaan maar kom nog veel tekort. Een focus op de extra potions die je krijgt van side, purple quests en adventure tomes is daarom ook wel een must. Tenminste, als je de giant hearts en bijvoorbeeld de beste sailer voor de estoque (cals) wilt hebben.

Er zit echt zoveel content in niet normaal... Aan de andere kant zijn de belangrijke dingen opzich ook vrij snel te halen. Een casual speler die elke dag een uurtje kan spelen max gaat het wel weken/maanden duren.

Ondertussen archeology bijna op lvl 30. Hiermee kun je maps maken die star breaths en moon breaths droppen (soms wel 10 per keer). Daarmee was 14->15 honing heel makkelijk en hoef je minder mats te farmen. En als je uiteindelijk een ALT wilt maken, doe dan de research in je stronghold daarmee verhoog je de failure van honing met 20%. 50% kans wordt dan 70% kans. Dit kun je researchen als je main ilvl 820 is.

Chaos gates en ghost ship geven ook een hele zooi aan mats.

Het grote voordeel van lost ark ten opzichte van World of Warcraft is dat je progressie niet reset bij elke update/expansion. En dat veel zaken met je roster mee gaan naar je andere chars. Het steekt wel echt lekker in elkaar allemaal. Ik vermaak me prima!
Is er een guide die je volgt? Ik zit vast rond de 560 ilvl en klimmen tot 920 lijkt onmogelijk voor mij atm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
Ethnic schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:57:
[...]

Is er een guide die je volgt? Ik zit vast rond de 560 ilvl en klimmen tot 920 lijkt onmogelijk voor mij atm
Ik heb heel veel guides bekeken. Er is geen guide waar alles in 1 guide zit, er zit teveel content in Lost Ark :P

Kijk naar de volgende dingen als je vast zit:

- Doe letterlijke alle side quests op alle eilanden waar je tot nu toe bent geweest. Veel quests geven materials die je kunt gebruiken voor honing. Daarnaast is dit echt nodig voor je charisma etc. Anders loop je later tegen problemen aan als je dingen van NPC's wilt kopen zoals giant hearts, sailers etc. Je kunt dan ook direct de specifieke adventure tomes op X % halen voor de skill points potions.
- Doe alle T1 eilanden (lrechter kant van de map op zee). Daar zijn wel wat guides voor te vinden. Dit geeft ontzettend veel mats
- Doe alle dailys (chaos dungeon, chaos gate en ghostship zijn het belangrijkste)
- Lvl je tradeskills, voornamelijk archeology/excavating. In je stronghold kun je treasure maps craften (heb je excavating materials voor nodig). Deze maps geven een secret dungeon waar je vrij grote kans hebt op een aantal star breaths. Deze kun je tijdens het honing process gebruiken om je succes kans te verhogen. Op de laatste lvls kon ik bij elke gear piece mijn honing kans met 10-15% verhogen. Ghost ship boss dropt ook rond de 20-25 star breaths. Chaos dungeons geven je soms een cube ticket, Hier krijg je ook iets van 20-25 star breaths als je lvl 15 cleared.

Ik heb nog ontzettend veel mats over van tier 1. Maar het is uiteraard afhankelijk van het aantal fails dat je hebt. Sommige mensen hebben 30 fails. De ander maar 10. Ik heb in totaal iets van 10 fails gehad denk ik richting 600. Maar vooral op lagere lvls. Belangrijk om je star breaths te sparen voor 14->15.

Una's tasks heb ik amper gedaan en heb ook geen alt. Dan had ik nog veel meer mats gehad. Als je bovenstaande volgt moet het prima te doen zijn. Of je moet echt pech hebben met je honing.

[ Voor 6% gewijzigd door biggydeen2 op 04-03-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ethnic schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:57:
[...]

op 600 krijg je weer een hele snelle boost in item level.

Weet niet of je eilanden hebt gedaan voor materials maar zo niet dan kan je daar heeel veel mats vandaan halen om verder te boosten naar 600. En dan wanneer je 600 ben kan je dus naar tier 2 en dat gaat dan vrij snel richting 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
biggydeen2 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:53:

Er zijn een paar 'makkelijkere' rapport npc's die je charisma +10 geven bij een bepaalde status. En ook een hoop van de hidden stories en field bosses geven je een bonus voor een van de virtues.

Ik liep inderdaad tegen hetzelfde aan, charisma was zo goed als de helft van m'n wisdom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
Pfoe inmiddels lvl 45, late start maar we komen er wel 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:57
Het gaat een stuk beter op EUC nu! Queues op Thirain zijn sub 3000 tijdens peak times en matchmaking zou nu gefixed moeten zijn.

Daarnaast heeft de guild Faded Glory nog plek voor 3 actieve spelers op de server Thirain.

Stuur me even een DM als je interesse hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Weer een check in.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/havYYxi.jpg

Heb een lading stones gekocht, op eentje echt dikke mazzel gehad
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pf1RaVF.png

Qua build ben ik redelijk ready voor de eerste raid phase straks;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dg4NKt6.png

Mijlpaal 1340 gehaald op m'n main, daarmee een hoop extra dingen unlocked. Ik hou m'n main nu op 1340 en verkoop alle unbound materials voor zo'n ~2-3k gold per dag.

Uit veel betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat er nieuwe catch-up mechanics gaan aankomen als de raid straks unlocked. Die komt deze maand, je moet ongeveer item level 1370-1400 zijn om daar aan mee te doen. De designers willen dat iedereen z.s.m. aan die content kan meedoen, dus de verwachting is dat het huidige upgrade-systeem uit korea met die patch ook naar NA/EU komt.

De veranderingen zullen dan zijn;

T1 -
100% upgrade chance tot +15
Elke honing succes is +2 upgrade tot en met +13. (Dus +1-3-5-7-9-11-13-14-15)
20% minder fragments nodig per upgrade
100% minder gold per upgrade nodig

T2 -
100% upgrade chance tot +15
Elke honing succes is +2 upgrade tot en met +13 (Dus +1-3-5-7-9-11-13-14-15)
15% minder fragments nodig per upgrade
100% minder gold per upgrade nodig

T3 -
20% increase in base succes rate tot +15
30% minder fragments nodig tot +15
50% minder crystals nodig tot +15

Daardoor kan iedereen snel naar T3 +13-15 gaan. Dit is natuurlijk nog niet door Amazon bevestigd, maar komt waarschijnlijk binnenkort op de roadmap te staan. Houdt dat dus in je achterhoofd als je zoals ik alts aan het upgraden bent. Hoop eigenlijk dat ze ervoor kiezen om dit pas over een half jaar te implementeren, maar het lijkt er op dat dit echt gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Valandin schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:17:
[..]

Daardoor kan iedereen snel naar T3 +13-15 gaan. Dit is natuurlijk nog niet door Amazon bevestigd, maar komt waarschijnlijk binnenkort op de roadmap te staan. Houdt dat dus in je achterhoofd als je zoals ik alts aan het upgraden bent. Hoop eigenlijk dat ze ervoor kiezen om dit pas over een half jaar te implementeren, maar het lijkt er op dat dit echt gaat komen.
Bedenk je wel dat wij 4 jaar achter lopen op de content he.
Hoe eerder de mensen in NA/EU up to par zijn, hoe groter de kans is dat mensen blijven spelen.

Kijk nu maar naar de forums, mensen blijven vragen waar stuff blijft die al lang en breed op de RU/KR servers aanwezig is.

Beter op deze manier dan de power passes die ze op de KR servers hebben waarmee mensen meteen T3 krijgen.

Op deze manier zien de mensen in ieder geval nog iets van de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Bokkie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:23:
[...]

Hoe eerder de mensen in NA/EU up to par zijn, hoe groter de kans is dat mensen blijven spelen.

Kijk nu maar naar de forums, mensen blijven vragen waar stuff blijft die al lang en breed op de RU/KR servers aanwezig is.

Beter op deze manier dan de power passes die ze op de KR servers hebben waarmee mensen meteen T3 krijgen.

Op deze manier zien de mensen in ieder geval nog iets van de content.
Ben ik natuurlijk mee eens. Maar als ze dit nu zouden uitvoeren is het een behoorlijke middelvinger aan de mensen die honderden uren hebben gespeeld. We zijn één maand na release en nieuwe spelers kunnen dan binnen 2 dagen al even ver zijn. Tja, waarvoor heeft men het dan gedaan hé :)

Er zijn natuurlijk al een hoop catch-up mechanics in het spel aanwezig, waar ik bang voor ben is dat op deze manier straks gigantisch veel mensen in T3 terecht komen terwijl ze er eigenlijk niks te zoeken hebben. Er zijn een hoop systemen die je door T1-T2 heen langzaam unlocked, equipment tripods, gems, skill gems, engravings.. Ook moet je een hoop dingen als counters, stagger checks, positioning, boss patterns leren herkennen. Met die patch ben je in één dag van T1 naar T3 1340-1370.

Da's gewoon zonde. Dan krijg je echt een hele golf van mensen die klagen dat het spel véél te moeilijk is en véél te overwhelming is qua content. Hoop meer dat ze events gaan releasen waar je heel veel materials van kan krijgen. Dan kunnen mensen sneller door T1-T2 heen en hebben de actieve spelers er ook wat aan voor de alts. Als het ongeveer 1.5 week aan casual play-time kost om van T1-T3 te gaan is dat prima.

Wel benieuwd naar de road-map die er aan komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:49

Dhrax

Prog Lord

Bokkie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:23:
[...]

Kinderen met teveel tijd waar je als uitgever geen stuiver aan verdiend. Als je nu al loopt te jammeren over content met een game die net 3 weken uit is dan doe je toch iets verkeerd naar mijn idee.

Al kom je dagelijks met nieuwe content, het zal nooit genoeg of voldoende zijn. Die signalen moet je niet zo serieus nemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gaat niet eens zozeer om gamecontent, maar meer om features en QoL dingen.
Voor een F2P game die zijn geld moet verdienen met microtransacties moet ik eerlijk zeggen dat ik het aanbod van wat ik kan kopen erg mager vind als ik naar de rest van het spel kijk eigenlijk :X

Niet zozeer dat ik perse geld wil uitgeven :P maar het valt mij gewoon op.

Heb tot nu toe 1x 19,99 uitgegeven om dat lvl 50 pack te kopen waarmee ik genoeg blue crystals heb gekregen voor een half jaar Aura

[ Voor 28% gewijzigd door Bokkie op 05-03-2022 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Bokkie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:39:
Gaat niet eens zozeer om gamecontent, maar meer om features en QoL dingen.
Voor een F2P game die zijn geld moet verdienen met microtransacties moet ik eerlijk zeggen dat ik het aanbod van wat ik kan kopen erg mager vind als ik naar de rest van het spel kijk eigenlijk :X

Niet zozeer dat ik perse geld wil uitgeven :P maar het valt mij gewoon op.

Heb tot nu toe 1x 19,99 uitgegeven om dat lvl 50 pack te kopen waarmee ik genoeg blue crystals heb gekregen voor een half jaar Aura
Ze verdienen vooral aan Marie's Shop. Maar helemaal mee eens, als ik Amazon was zou ik elke maand 2-3 skins uitbrengen.. dan blijven mensen wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Match making is ineens helemaal goed vanavond. wat een verademing en dat op de zaterdag :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
Ricmaniac schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:37:
Match making is ineens helemaal goed vanavond. wat een verademing en dat op de zaterdag :P
https://forums.playlostark.com/t/incoming-bot-bans/233996
Blijkbaar meer dan een miljoen bot accounts verwijderd. Daardoor ook al de hele dag geen enkele queue meer :D

Vind dat Amazon zich qua communicatie goed herpakt heeft sinds de launch.
Was een beetje bang voor weer zo'n New World verhaal.

[ Voor 24% gewijzigd door Valandin op 05-03-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:57
Ricmaniac schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:37:
Ze hebben matchmaking gepatched afgelopen vrijdag, en die bot exodus heeft ook geholpen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Yorn storyline eindelijk afgemaakt :P

En die paarse quest "The legend sings" gedaan.. oh my god geniale cutscene XD
Inmiddels bijna 4 weeks in en nog steeds een geweldige game. Geniet er nog steeds van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenuineGuy
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-08-2024
Hallo allemaal,

Newbie here.. Kan iemand mij een guide/link/informatie sturen zodat ik Lost Ark kan spelen (zonder VPN) aub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
GenuineGuy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:23:
Hallo allemaal,

Newbie here.. Kan iemand mij een guide/link/informatie sturen zodat ik Lost Ark kan spelen (zonder VPN) aub?
Iets meer moeite doen mag wel. Je antwoord is te vinden met 1 google search...

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-08 21:53
Ik ben nog steeds niet echt begonnen met Lost Ark gezien de lange queues. Ondertussen is dat voorbij maar ik vraag me dus af of het slim is verder te gaan op Thirian of toch gewoon een char te starten op Moonkeep, gezien dat EU West is?
Over 6 dagen moet ik mijn items in de mail claimen dus eens ik dat doe is er geen weg meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Weet iemand wanneer de update met nerf komt? ik ben maar begonnen met mats sparen ipv upgraden, zodat ik straks meer kans heb bij het upgraden

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
blehz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:49:
Ik ben nog steeds niet echt begonnen met Lost Ark gezien de lange queues. Ondertussen is dat voorbij maar ik vraag me dus af of het slim is verder te gaan op Thirian of toch gewoon een char te starten op Moonkeep, gezien dat EU West is?
Over 6 dagen moet ik mijn items in de mail claimen dus eens ik dat doe is er geen weg meer terug.
Ik ben overgestapt naar Moonkeep en geen seconde spijt van gehad.
Matchmaking voor de endgame werkt perfect, geen queue's maar weet niet of dat op CEU inmiddels ook zo is.
Er zijn ook zat Nederlanders te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door daltona op 08-03-2022 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Hangt er vanaf hoeveel tijd je al in Thirain had zitten en hoeveel zin je hebt om dat gedeelte opnieuw te doen lijkt me.
De problemen op EUC lijken op het moment aardig verholpen, maar ik heb op EUW echt nog nul keer een queue gezien. Dat was de kleine desinvestering van een overstap meer dan waard. Al was het maar omdat je vervolgens een paar weken zonder queues kon spelen en die wachttijd alleen al was voldoende om weer terug te komen op waar ik zat op EUC. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Thirain is sinds de ban van vele bots ook geen probleem meer geweest. Matchmaking savonds werkt ook gewoon top en niet laggy meer.

Maar Moonkeep is minder vol dan Thirain dus dat blijft je safest bet voor nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
@blehz wat @Ricmaniac zegt, gelukkig op mijn server Calvusus geen problemen meer. Al 1-2 weken geen problemen meer met Queue's (was voorheen 5-10k queue). Dus dit is voor mij al snel opgelost. Ook matchmaking en alle andere zaken werken weer prima en instant.

Ik vermoed dat het ook niet meer slechten gaat worden. Het is zeker een goed moment om te starten/verder te gaan ;)

Tot nu toe super tevreden met de game. Van een song unlocken om een area in te kunnen, eilanden doen, quests doen etc. De main story met de verschillende area's zijn ook echt super. De ene area is beter dan de andere, maar alsnog, super vermakelijk. Zelfs als je niet alles 100% zou volgen, dan is het nog zeer goed te volgen wat er gebeurd. Vergeleken met de "gewone" quests uit World of Warcraft doet Lost Ark het wel beter. Minimale (maar wel aanwezige) voice acting voegt toch een extratje toe, maar ook de combinatie van characters in een area zijn best goed gemaakt.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blehz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-08 21:53
Ik heb nog even gespeeld en er zijn inderdaad geen problemen meer. Maar ik vroeg me gewoon af of het mss beter is om op EU West te spelen ipv Central. Al zal het wss niet heel veel uitmaken.
Ik ga gewoon verder op Thirian.
Vermaken doe ik me absoluut ook, al speel ik niet heel veel. Ben momenteel ook nog gewoon aan het levelen en main quest aan het volgen.

Ben onlangs gestopt met TBC classic, geef mij maar gewoon vanilla. Hopelijk doen ze een vanilla classic season zonder raids ofzo. Voor mensen die graag quests en dungeons doen, en alts levelen. En zonder de meta, rush, bots en boosting. Je kan maar hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Als mensen collectibles van de eerste area over hebben op Thirain hou ik mij graag aanbevolen :P
Alles complete op die bovenste collectibles na van de eerste zone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwFsUVwlCsj5KYosko4O-jjC5RU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OaMfpsbcXmQXG01s2JsckJVo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Net voor het eerst die Free for all PVP mode gedaan. 3 achter elkaar #1 geworden

Wat voel ik mij ineens OP zeg als artillerist. Blijft toch voorlopig maar gewoon mijn main denk k hahah

Klein voorbeeldje van mijn damage vergeleken met de andere 5 :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6Fc2alGaqRH8UcFDjZfxhbmt74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hc604pfnAJV7JrsTI7c2hERb.png?f=fotoalbum_large

(lijkt alsof het Team deathmatch is maar de top 3 is gewoon blauw, is free for all)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ricmaniac schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:20:
Net voor het eerst die Free for all PVP mode gedaan. 3 achter elkaar #1 geworden

Wat voel ik mij ineens OP zeg als artillerist. Blijft toch voorlopig maar gewoon mijn main denk k hahah

Klein voorbeeldje van mijn damage vergeleken met de andere 5 :P

[Afbeelding]

(lijkt alsof het Team deathmatch is maar de top 3 is gewoon blauw, is free for all)
Wat voor build gebruik je? Ik speel ook artillerist, maar vind het nog lastig om te zeggen wat nou echt een goede combinatie van skills is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mugwump schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:31:
[...]

Wat voor build gebruik je? Ik speel ook artillerist, maar vind het nog lastig om te zeggen wat nou echt een goede combinatie van skills is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qdjg04zLZDCFEZ4-YHLn_69vQLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OtVp8wDsyVScR8Q91Pt7XuDz.png?f=user_large

Gebruik deze skills.

ligt een beetje aan de matchup maar eigenlijk is je standaard combo.

Openen met Gattling gun (dat houd ze stil)
dan rol je naar ze toe en stun je met Swing
Dan drop je al je shit. Air Raid, Homing Barrage en dan Napalm shot en dan Napalm shot om het af te maken als ze nog mid air zijn. Nou is de stun soms niet lang genoeg om alles te raken hoor maar zo is je grote combo het meest efficient.

Je hebt ook een kortere combo voor snelle burst windows en dan doe je alleen Gattling gun nar Swing > Homing Barage of Air Raid (vind homing barrage het best) en dan Flamethrower of Howitzer of Napalm shot

en dan dissengage je weer en poke je met je andere skills terwijl je je cooldowns afwacht voor de next combo.

Je shield is ook heel belangrijk en heeft echt zo vaak mijn leven gered. veel sterker dan ik dacht.

Wat ik btw wel merkte is als je tegen goeie ervaren mensen speelt dat je best veel skills kan missen omdat zij weten hoe je speelt. Dat is het grootste nadeel van onze class. als je je stun niet raakt is het heel moeilijk om je andere skills te raken als zij weten wat ze doen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 09-03-2022 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Ricmaniac schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:25:
[...]

[Afbeelding]

Gebruik deze skills.

ligt een beetje aan de matchup maar eigenlijk is je standaard combo.

Openen met Gattling gun (dat houd ze stil)
dan rol je naar ze toe en stun je met Swing
Dan drop je al je shit. Air Raid, Homing Barrage en dan Napalm shot en dan Napalm shot om het af te maken als ze nog mid air zijn. Nou is de stun soms niet lang genoeg om alles te raken hoor maar zo is je grote combo het meest efficient.

Je hebt ook een kortere combo voor snelle burst windows en dan doe je alleen Gattling gun nar Swing > Homing Barage of Air Raid (vind homing barrage het best) en dan Flamethrower of Howitzer of Napalm shot

en dan dissengage je weer en poke je met je andere skills terwijl je je cooldowns afwacht voor de next combo.

Je shield is ook heel belangrijk en heeft echt zo vaak mijn leven gered. veel sterker dan ik dacht.

Wat ik btw wel merkte is als je tegen goeie ervaren mensen speelt dat je best veel skills kan missen omdat zij weten hoe je speelt. Dat is het grootste nadeel van onze class. als je je stun niet raakt is het heel moeilijk om je andere skills te raken als zij weten wat ze doen :P
Ik heb een artillerist alt, dit is precies wat ik ook doe in PvP :)
Echt een fantastische noob buster, als je niet weet hoe je er tegen moet spelen wordt je helemaal kapot gemaakt. Nette score trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
https://www.nu.nl/tech/61...gd-om-fifa-lootboxen.html

Binnenkort Lost Ark legaal in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Offtopic: hier word ik opzich niet blij van. Als lost ark hier heen komt natuurlijk wel maar we waren met maar een paar andere landen de enige die een beetje goed op weg waren om die overdreven microtransacties tegen te gaan.

... dit is weer een stap achteruit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ricmaniac schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:25:
[...]

Offtopic: hier word ik opzich niet blij van. Als lost ark hier heen komt natuurlijk wel maar we waren met maar een paar andere landen de enige die een beetje goed op weg waren om die overdreven microtransacties tegen te gaan.

... dit is weer een stap achteruit helaas.
Mja, heel lullig gezegd doen landen als Nederland en België er gewoon niet echt toe. Als je wilt dat er wetgeving komt die ook echt effect heeft, dan zou dat eerder op Europees niveau geregeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Deze patchnotes zien er al veelbelovend uit :D

Dit spreekt mij persoonlijk ook heel veel aan. hou van zulke events. Houd een game levending (niet dat lost ark dying was though :P )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyBcOifzNfbJ-C3298AOhuMMmTY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LNeNGCGFcFBHpUSDpmyCublx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
Voor mensen met Amazon Prime, gratis 5 dagen aura, pet en wat shards:
https://gaming.amazon.com/loot/lostark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Ik vraag me af of ze nu de honing % gaan aanpassen binnenkort. Kan me niet voorstellen dat er veel mensen nu al ruim op 1300+ ilvl rondlopen zonder te no lifen of al ervaring hadden van versie in andere landen.

Zo niet blijft Argos wel beperkt tot een klein percentage van de playerbase.

Aan de andere kant gaan ze dat wellicht ook niet ruim van te voren bekend maken want dan gaat de hele economie om zeep als iedereen materials gaat dumpen.

Met andere woorden, mats nog sparen of al op AH gooien?
Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste