Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
veel mensen zeggen dat het niet pay to win is, maar pay to save time. eigen keuze dus of je het dan leuk vind om te spelenMugwump schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:05:
[...]
Ik lees ook dat er nog wel wat meer gekocht kan worden dan enkel cosmetics. Is de game f2p écht speelbaar of moet je toch al snel dingen gaan aanschaffen als je het een beetje leuk wilt kunnen spelen?
Je hoeft mijn inziens niets direct aan te schaffen. Enige wat ik in de store ben tegengekomen zijn QOL items waar je research sneller door gaat in je stronghold bijvoorbeeld of skins. Er is niks P2w te vinden in de store.Mugwump schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:05:
[...]
Ik lees ook dat er nog wel wat meer gekocht kan worden dan enkel cosmetics. Is de game f2p écht speelbaar of moet je toch al snel dingen gaan aanschaffen als je het een beetje leuk wilt kunnen spelen?
[ Voor 3% gewijzigd door MetalPool op 11-02-2022 15:08 ]
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Daar kan ik je nog geen antwoord op geven, ben nog niet zo ver.Mugwump schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:05:
[...]
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
maintenance is momenteel bezig. kan het mee te maken hebben ?soppie11 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:13:
Ik krijg nu de melding: The selected region is closed? Cannot connect to the server. Hij laat bij central europe geen enkele server zien, meer mensen hier last van?
Wat mij betreft is dat altijd een beetje een glijdende schaal en zijn dat niet zozeer twee verschillende concepten.Daradius schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:07:
[...]
veel mensen zeggen dat het niet pay to win is, maar pay to save time. eigen keuze dus of je het dan leuk vind om te spelen
Als je zonder XP boost 3 dagen bezig bent om een nieuw level te halen en je kunt in een shop wat kopen om het in een halve dag te doen, dan vind ik dat toch alweer aardig pay2win.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Confirmed hiero, bijna klaar met de download. Maarja... dan nog kunnen spelen he. We shall see!Exill schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:02:
kwam deze methode tegen op reddit. De preload is nu bezig met downloaden:
Ok so you can download the game f2p but you can't play yet because it's not released.
Get a free/trial VPN (i recommend tunnelbear)
then connect to a country that is not blocked I used England.
paste this code steam://run/1599340 in your internet browser and start downloading it
pause the download and disable/uninstall your vpn. continue the download without vpn
worked for me.
Niks aangepast in mijn steam account.
Heb geen van de founder's packs gekocht dus weet niet of ik morgen daadwerkelijk kan spelen.
Verwijder maar als dit niet verstandig is om te doen/legaal.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
pay to win duid meer op iets wat je ALLEEN kan doen wanneer je betaald, ookal duurt het langer, je kan alsnog het zelfde bereiken. Is er nou een item waardoor je permanent x stats er bij krijgt, dat zou dus pay to win zijn.Mugwump schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:14:
[...]
Wat mij betreft is dat altijd een beetje een glijdende schaal en zijn dat niet zozeer twee verschillende concepten.
Als je zonder XP boost 3 dagen bezig bent om een nieuw level te halen en je kunt in een shop wat kopen om het in een halve dag te doen, dan vind ik dat toch alweer aardig pay2win.
Ah wellicht is het dan, bah kan zo snel niet vinden hoelang die normaliter duren?Daradius schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:14:
[...]
maintenance is momenteel bezig. kan het mee te maken hebben ?
ze gaven aan 4 uur, dus rond 6 uur zou de game weer up moeten zijn.soppie11 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:17:
[...]
Ah wellicht is het dan, bah kan zo snel niet vinden hoelang die normaliter duren?
https://www.playlostark.com/en-us/support/server-statussoppie11 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:17:
[...]
Ah wellicht is het dan, bah kan zo snel niet vinden hoelang die normaliter duren?
zou tot 1800 duren
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Gedaan.. In private session > New Amazon.de account > random adres in Duitsland. Blijf melding houden mbt niet beschikbaar ivm geografische locatie.Dysg3nic schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:57:
[...]
Even adres aanpassen, hij zet hem automatisch op NL.
Voor arena's / ranked arena's (of Team deathmatch heeft het hier volgens mij), telt gear en dergelijke niet mee. Je stelt je skills in voor pvp, je kiest je stats en alles is "gelijk". Enige wat verschilt tussen spelers zijn hun builds natuurlijk.
De GvGs later voor islands (zelf nooit gedaan, ik praat uit wat ik heb gelezen / gezien op Youtube) telt gear en dergelijke wel mee, maar ook hier is het niet zo dat je honderden euro's kan uitgeven en meteen beter bent dan de ander. Skill telt echt enorm mee in dit spel. En de PvP is verslavend
Kleine toevoeging: Je hoeft zelfs niet eens max level te zijn voor de Team Deathmatch, tussen level 26-30 krijg je het (afhankelijk van hoeveel je quest enzo)
[ Voor 11% gewijzigd door DivineNL op 11-02-2022 15:22 ]
Had hetzelfde, maar er was iets met een shipping adres en online adres ofzo, dus ik heb een nieuw adres aangemaakt en de oude waar Niederlande bij stand gewoon weg gehaald. (om die weg te halen moet je switchen naar je correcte duitse adres)Demafides schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Gedaan.. In private session > New Amazon.de account > random adres in Duitsland. Blijf melding houden mbt niet beschikbaar ivm geografische locatie.
[ Voor 7% gewijzigd door Dysg3nic op 11-02-2022 15:27 ]
Klopt aantal PvP matches gedaan gisteren en is wel tof hoor damn.DivineNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:20:
Om even op het P2W of niet in te schakelen:
Voor arena's / ranked arena's (of Team deathmatch heeft het hier volgens mij), telt gear en dergelijke niet mee. Je stelt je skills in voor pvp, je kiest je stats en alles is "gelijk". Enige wat verschilt tussen spelers zijn hun builds natuurlijk.
De GvGs later voor islands (zelf nooit gedaan, ik praat uit wat ik heb gelezen / gezien op Youtube) telt gear en dergelijke wel mee, maar ook hier is het niet zo dat je honderden euro's kan uitgeven en meteen beter bent dan de ander. Skill telt echt enorm mee in dit spel. En de PvP is verslavend
Kleine toevoeging: Je hoeft zelfs niet eens max level te zijn voor de Team Deathmatch, tussen level 26-30 krijg je het (afhankelijk van hoeveel je quest enzo)
Speelt super lekker en ook als je die 1v1 team datchmatch doet heb je ook een hele fijne spectate mode. Goed gedaan.
Ben rank 15 nu in unranked
Maar dat is wat mij vanaf de eerste keer dat ik dat hoorde al blij van werd dat het niet pay2win is en dat klopt echt helemaal. Een level 50 kan exact hetzelfde als een level 26.
puur jij en je character.
Waarom geven ze niet gewoon een transfer aan mensen die dat zouden willen doen + een bonus. Ik ga echt niet weer vanaf 0 beginnen nu op een andere serverLord_T schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:48:
En ze gaan mensen die al server gekozen hebben de mogelijkheid geven naar low pop server te gaan en dan hun gift nog eens te claimen ofzo
[...]
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Yup, weet niet wat die rank zegt, volgens mijj is het gewoon "veel" spelen en dan ga je omhoog. Ik zit op rank 3 nu. Nog 2 te gaanRicmaniac schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:30:
[...]
Klopt aantal PvP matches gedaan gisteren en is wel tof hoor damn.
Speelt super lekker en ook als je die 1v1 team datchmatch doet heb je ook een hele fijne spectate mode. Goed gedaan.
Ben rank 15 nu in unranked. (Je begint op 20 en gaat naar 1) op 1 of andere manier heb je ook ranks in unranked pvp.
Maar dat is wat mij vanaf de eerste keer dat ik dat hoorde al blij van werd dat het niet pay2win is en dat klopt echt helemaal. Een level 50 kan exact hetzelfde als een level 26.
puur jij en je character.

Als je paar goeie matches achter elkaar hebt krijgen anderen ook "speciaal" loading screen en heb je een goude randje in de loadscreen. Gisteren een keer gehad hahah
Welke class ben jij ?DivineNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:33:
[...]
Yup, weet niet wat die rank zegt, volgens mijj is het gewoon "veel" spelen en dan ga je omhoog. Ik zit op rank 3 nu. Nog 2 te gaan![]()
Als je paar goeie matches achter elkaar hebt krijgen anderen ook "speciaal" loading screen en heb je een goude randje in de loadscreen. Gisteren een keer gehad hahah
Jij hebt het duidelijk niet begrepen.KBE91 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:00:
[...]
De wet, want lootboxen kies je zelf voor dat je ze koopt of niet. Heb nog geen 1 moment gehad dat games als Rocket League, Overwatch, etc verpest zijn door wat cosmetische brol. Als we spreken over pay to win dan is dat een ander verhaal. Dat verpest dan wel de game.
Tip: het gaat hier helemaal niet over cosmetics
[ Voor 0% gewijzigd door blehz op 11-02-2022 15:39 . Reden: typo ]
Beide gedaan..Althans > Random Duits adres toegevoegd en primair gemaakt. Kan de oude niet wijzigingen. Wellicht moet ik toch vpn hebben oid. Kan het adres niet meer wijzigen omdat het gekoppeld is voor digitale aankopen. Kan het ook niet verwijderen.Dysg3nic schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:27:
[...]
Had hetzelfde, maar er was iets met een shipping adres en online adres ofzo, dus ik heb een nieuw adres aangemaakt en de oude waar Niederlande bij stand gewoon weg gehaald. (om die weg te halen moet je switchen naar je correcte duitse adres)
Bedoel je voor de wet? Daarvoor maakt het namelijk niet heel veel uit wat er in de lootboxes zit, als het maar verhandelbaar is en in monetaire waarde uit te drukken valt.blehz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:39:
[...]
Jij hebt het duidelijk niet begrepen.![]()
Tip: het gaat hier helemaal niet over cosmetics
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Je kan hem wijzigen door op de link te klikken (boven de knop abbrechen) nadat je hem wil aanpassen ... en dan te veranderen naar de duitse versie.Demafides schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:40:
[...]
Beide gedaan..Althans > Random Duits adres toegevoegd en primair gemaakt. Kan de oude niet wijzigingen. Wellicht moet ik toch vpn hebben oid. Kan het adres niet meer wijzigen omdat het gekoppeld is voor digitale aankopen. Kan het ook niet verwijderen.
Want daar zitten soms rewards tussen die ik dan wel weer op mijn alt zou willen halen. Denk aan engraving kistjes
Klopt, en op een gegeven moment wordt de kans groter dat 'enchants' (om je wapens en armour beter te maken) gaan mislukken: de upgrade lukt niet, maar je upgrade materials ben je kwijt, en kun we weer gaan grinden. Nu zijn er wel 'fail stacks' geloof ik (dus de volgende keer wordt de faal kans kleiner). Maar in de shop kun je tegen betaling de upgrade kans 100% maken. M.i. toch aardig pay to win.Mugwump schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:14:
[...]
Wat mij betreft is dat altijd een beetje een glijdende schaal en zijn dat niet zozeer twee verschillende concepten.
Maat van mij zei dat je die beter kunt doen, je krijgt ook cosmetic rewards en dergelijke. Ik weet niet of je dat ook allemaal krijgt als je skipped. Misschien wil jij proberen voor ons?Ricmaniac schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:46:
Weet iemand toevallig of je als je de powerpass gebruikt op je alt alleen alle MSQ skipt of ook sidequests in die eerste gebieden?
Want daar zitten soms rewards tussen die ik dan wel weer op mijn alt zou willen halen. Denk aan engraving kistjes

Waar zit het "win" gedeelte dan? Is toch Pay for progress?Lupine_Wonse schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Klopt, en op een gegeven moment wordt de kans groter dat 'enchants' (om je wapens en armour beter te maken) gaan mislukken: de upgrade lukt niet, maar je upgrade materials ben je kwijt, en kun we weer gaan grinden. Nu zijn er wel 'fail stacks' geloof ik (dus de volgende keer wordt de faal kans kleiner). Maar in de shop kun je tegen betaling de upgrade kans 100% maken. M.i. toch aardig pay to win.
Hier nogmaal de stappen
vervolgens https://www.amazon.de/hz/mycd/myx#/home/settings/payment aangepast volgende de eerder beschreven beschrijving.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ppORB7k04OEMeKsBGHDBQldI.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/jSwijVtgRmw4kU3lyHkC3agL.png?f=user_large)
Nou kon ik gisteren dus nog steeds de founderpack niet kopen.
maar vandaag wel en kon gewoon mijn 1 klick nederlands bank gebruiken.
Battletag Vakasha#2284
Het is minder erg dan dat je gear met betere stats kunt kopen, maar indirect Iemand die betaald, zal dus sneller betere gear krijgen. Want als bij jou in 80% van de gevallen de upgrade faalt, en je weer een week moet grinden, kan de ander direct de upgrade uitvoeren en heeft betere gear.DivineNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:03:
[...]
Waar zit het "win" gedeelte dan? Is toch Pay for progress?
Dus eigenlijk komt het uiteindelijk op zelfde neer: iemand die betaald heeft betere gear.
[ Voor 0% gewijzigd door Lupine_Wonse op 11-02-2022 16:08 . Reden: spelfouten ]
En wat win je er precies mee? Dat is toch de hele discussie? Mij boeit het niet in wat voor gear een ander rond loopt, ook al heeft hij er 1000 euro aan uit gegeven. Zolang dat niet uit maakt wanneer ik tegen hem vecht in ranked pvp is dat toch niet erg?Lupine_Wonse schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:07:
[...]
Het is minder erg dan dat je gear met betere stats kunt kopen, maar indirect iemand die betaald, zal dus sneller beter gear krijgen. Want als bij jou in 80% van de gevallen de upgrade faalt, en je weer een week moet grinden. Kan de ander direct de upgrade uitvoeren en heeft betere gear.
Dus eigenlijk komt het uiteindelijk op zelfde neer: iemand die betaald heeft betere gear.
en dan zitten deze mannen binnen een week zonder content en is het weer janken. Ik grind liever een paar avonden om het zelfde te bereiken dan dat ik me geld er in stop. Als er nou echt geen andere optie was noem ik het pas echt pay to win..Lupine_Wonse schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:07:
[...]
Het is minder erg dan dat je gear met betere stats kunt kopen, maar indirect Iemand die betaald, zal dus sneller betere gear krijgen. Want als bij jou in 80% van de gevallen de upgrade faalt, en je weer een week moet grinden, kan de ander direct de upgrade uitvoeren en heeft betere gear.
Ik ga het inderdaad sowieso proberenDivineNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:02:
[...]
Maat van mij zei dat je die beter kunt doen, je krijgt ook cosmetic rewards en dergelijke. Ik weet niet of je dat ook allemaal krijgt als je skipped. Misschien wil jij proberen voor ons?
Maar stel dat een alt dus idd sidequests skipt level ik hem liever zelf misschien ja
Denk dat ik een paladin of Bard boost gewoon om een max level support te hebben
e-peenDivineNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:09:
[...]
En wat win je er precies mee? Dat is toch de hele discussie? Mij boeit het niet in wat voor gear een ander rond loopt, ook al heeft hij er 1000 euro aan uit gegeven. Zolang dat niet uit maakt wanneer ik tegen hem vecht in ranked pvp is dat toch niet erg?
Kom je veel side quests tegen? Ben nu 41 en ben nog steeds main + side aan het doen. Maar wil eigenlijk ook nu wel naar 50 voor de resets dus zit te twijfelen of ik sides blijf doen of nu de sides ga skippen. Heb mijn schip nu ook en ik zie overal alleen maar afleiding hahahahRicmaniac schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:10:
[...]
Ik ga het inderdaad sowieso proberenmet mijn huidige character deed ik alles tot +- 35 .. toen overgegaan naar alleen main story. maar ga sowieso op mijn Main of dat nou deze is of een tekomstige complete ik alles!
![]()
Maar stel dat een alt dus idd sidequests skipt level ik hem liever zelf misschien ja![]()
Denk dat ik een paladin of Bard boost gewoon om een max level support te hebben
Maar is dit uit ervaring nu met deze game of de russian/KR servers? Want wat ik al zelfs early game meerdere keren heb gemerkt is dat er genoeg dingen. (especially store en UI) anders zijn dan RU versie.Lupine_Wonse schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Klopt, en op een gegeven moment wordt de kans groter dat 'enchants' (om je wapens en armour beter te maken) gaan mislukken: de upgrade lukt niet, maar je upgrade materials ben je kwijt, en kun we weer gaan grinden. Nu zijn er wel 'fail stacks' geloof ik (dus de volgende keer wordt de faal kans kleiner). Maar in de shop kun je tegen betaling de upgrade kans 100% maken. M.i. toch aardig pay to win.
Want ik had iets gelezen dat wij sowieso niet konden failen in <tier3 content.
Kan het alleen niet direct terug vinden nu misschien zit ik wel fout hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 11-02-2022 16:13 ]
Dat zou idd mooi zijn. Ik had het eigenlijk aangenomen, nadat ik de youtube van Force Gaming had gezien: YouTube: Should You Play Lost Ark? (Review)Ricmaniac schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:12:
[...]
Maar is dit uit ervaring nu met deze game of de russian/KR servers? Want wat ik al zelfs early game meerdere keren heb gemerkt is dat er genoeg dingen. (especially store en UI) anders zijn dan RU versie.
Want ik had iets gelezen dat wij sowieso niet konden failen in <tier3 content.
Kan het alleen niet direct terug vinden nu misschien zit ik wel fout hoor.
Daarin vertelde hij van de enchant failures. Maar het kan zijn dat het in de westerse versie minder is.
[ Voor 0% gewijzigd door Lupine_Wonse op 11-02-2022 16:16 . Reden: fout engels woord ]
Ja alles is nu side zowat man!DivineNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:12:
[...]
Kom je veel side quests tegen? Ben nu 41 en ben nog steeds main + side aan het doen. Maar wil eigenlijk ook nu wel naar 50 voor de resets dus zit te twijfelen of ik sides blijf doen of nu de sides ga skippen. Heb mijn schip nu ook en ik zie overal alleen maar afleiding hahahah
Overigens ook ontzettend veel eilanden waar je enhancement mats kan krijgen.
Maar ik zelf had ook het gevoel van: ik wil nu wel mijn character in ieder geval bij endgame hebben voor de resets dus vandaar dat ik door ging met main story quests.
Tevens is het ook niet meer zo geclustered als voorheen
Top! Vrienden die niet op Zinnervale willen/kunnen spelen kunnen nu beginnen op een andere server en ik kan ze joinen op deze manier zonder dat ik mn spullen kwijt ben.Lord_T schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:48:
En ze gaan mensen die al server gekozen hebben de mogelijkheid geven naar low pop server te gaan en dan hun gift nog eens te claimen ofzo
[...]
ik zit momenteel ook vast op zinnervale, maatje van me kon net geen character meer aanmakenHappyChappy schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:17:
[...]
Top! Vrienden die niet op Zinnervale willen/kunnen spelen kunnen nu beginnen op een andere server en ik kan ze joinen op deze manier zonder dat ik mn spullen kwijt ben.
Ja dat is het "gevaar" net als al die guides van planning voor de eerste dag dit dat zus zo. Tier 1 content grind blabla en toen kwam even paar dagen van te voren het nieuws uit dat we gelijk T3 content in de game kregen haha.Lupine_Wonse schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:15:
[...]
Dat zou idd mooi zijn. Ik had het eigenlijk aangenomen, nadat ik de youtube van Force Gaming had gezien: YouTube: Should You Play Lost Ark? (Review)
Daarin vertelde hij van de enchant failures. Maar het kan zijn dat het in de westerse versie minder is.
Vervolgens valt iedereen daar over want ze willen eerst tier 1 doen maar niemand weet uberhaupt hoe het werkt XD
Je MOET tier 1 endgame doen voordat je naar tier 2 kan omdat anders je ilvl niet genoeg is. en tier 2 grinden voordat je naar tier 3 kan.
Niet dat dit iets te maken heeft met wat jij zei though

wat zijn de ''resets'' waar jullie het over hebben?DivineNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:12:
[...]
Kom je veel side quests tegen? Ben nu 41 en ben nog steeds main + side aan het doen. Maar wil eigenlijk ook nu wel naar 50 voor de resets dus zit te twijfelen of ik sides blijf doen of nu de sides ga skippen. Heb mijn schip nu ook en ik zie overal alleen maar afleiding hahahah
Dungeon en core content resets. Zie bijvoorbeeld https://www.dexerto.com/g...ly-weekly-resets-1760109/daltona schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:21:
[...]
wat zijn de ''resets'' waar jullie het over hebben?
aah zover ben ik nog niet vandaar dat ik het niet wist, bedanktHappyChappy schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:24:
[...]
Dungeon en core content resets. Zie bijvoorbeeld https://www.dexerto.com/g...ly-weekly-resets-1760109/
Je hebt bijv ook op level 50 bepaalde dungeons met daily resets. je kan Chaos dungeons 2 keer per dag doen voor goeie upgrade materialen. je kan ze na die 2 keer wel blijven doen maar krijg je niet zo veel van die materials.aah zover ben ik nog niet vandaar dat ik het niet wist, bedankt
Elke ochtend om 11:00 is de daily reset.
[ Voor 33% gewijzigd door Ricmaniac op 11-02-2022 16:27 ]
Ik heb er een paar die ik dacht nooit te halen, en nu heb ik die en dan staat er 0.1 procent van de mensen heeft deze ook.
Sell 20000 items....
Complete 250 sudden quests...
Complete adventures tome west Lutheran at 100%
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ja kan je wel zeggenActualFantasy schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:30:
Die steam achievements zijn ook goed stuk wel.
Ik heb er een paar die ik dacht nooit te halen, en nu heb ik die en dan staat er 0.1 procent van de mensen heeft deze ook.
Sell 20000 items....
Complete 250 sudden quests...
Complete adventures tome west Lutheran at 100%
:fill(white):strip_exif()/f/image/A37MpMTMnzm9KQ53VOODEawS.png?f=user_large)
heb 1 boekje opgepakt in Tortoyk kreeg ik gelijk die 100% achievement XD
Gelukt! thanks nogmaals voor de hulpDysg3nic schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:44:
[...]
Je kan hem wijzigen door op de link te klikken (boven de knop abbrechen) nadat je hem wil aanpassen ... en dan te veranderen naar de duitse versie.
Ik dacht dat het maar tot 4 uur zou zijn overigens?
[ Voor 57% gewijzigd door Thinktank op 11-02-2022 16:51 ]
Wat is er zo belangrijk om asap naar 50 te gaan voor de resets? Heb je het dan puur over de grind zodat je elke dag mats kan halen? Of je nu of een week later 50 bent maakt in het geheel niet zoveel uit lijkt mij?DivineNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:12:
[...]
Het is wel een beetje onduidelijk allemaal welke content enzo je nu het beste eerst kun doen. Heeft iemand daar wellicht een goede guide voor gevonden?
"Tot 4 uur" is de tijdsduur, niet de eindtijd. Om 14:00u is maintenance begonnen, dus uiterlijk tot 18:00uThinktank schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:42:
Ik haat maintenance!
Ik dacht dat het maar tot 4 uur zou zijn overigens?
Oh...Lupine_Wonse schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:53:
[...]
"Tot 4 uur" is de tijdsduur, niet de eindtijd. Om 14:00u is maintenance begonnen, dus uiterlijk tot 18:00u

Mja het ligt eraan wat je doel is er is niet echt een "best"biggydeen2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:52:
[...]
Wat is er zo belangrijk om asap naar 50 te gaan voor de resets? Heb je het dan puur over de grind zodat je elke dag mats kan halen? Of je nu of een week later 50 bent maakt in het geheel niet zoveel uit lijkt mij?
Het is wel een beetje onduidelijk allemaal welke content enzo je nu het beste eerst kun doen. Heeft iemand daar wellicht een goede guide voor gevonden?
Ik ben met me eerste character gelijk bezig om alle collectibles op te rapen etc tijdens het questen. Is totaal niet snel natuurlijk maarja vind het leuk.
Als je het heel zwart en wit zou bekijken is het "best" gewoon als eerst focussen op de main story quest. Die geeft het meeste xp puur voor je level. Diezelfde main quest brengt je naar de endgame toe. Dat zou je eerste goal kunnen zijn.
Maar je kan ook ondertussen al gewoon heel veel "side content" doen.
Bijvoorbeeld je Stronghold is opzich handig om gelijk mee te pakken zodra je het unlocked. Want je hebt daar bijv gebouwen die je kan upgraden / researchen etc wat tijd kost. (workshop level 2 was 10uur wachten) dus dat zijn gewoon handige dingen om gelijk mee te pakken als je toch nog moet levelen.
Thanks, dat idee had ik inderdaad alRicmaniac schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:16:
[...]
Ja alles is nu side zowat man!al die eilanden die je nu toegankelijk hebt omdat je je schip hebt (super vette content overigens imo) zitten vol met side content.
Overigens ook ontzettend veel eilanden waar je enhancement mats kan krijgen.
Maar ik zelf had ook het gevoel van: ik wil nu wel mijn character in ieder geval bij endgame hebben voor de resets dus vandaar dat ik door ging met main story quests.
Tevens is het ook niet meer zo geclustered als voorheende eerste 35 levels heb je sidequests heel erg rondom de mainquest zitten.
Niets belangrijks hoor, maar dan kan ik eerder beginnen aan de daily resets en vervolgens gewoon gaan completen als ik die daily/weekly reset dingen heb gedaan. Ook guild tasks werken pas vanaf 50 en onze guild is in principe capped dus zsm wat extra spots krijgen zou mooi zijn.biggydeen2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:52:
[...]
Wat is er zo belangrijk om asap naar 50 te gaan voor de resets? Heb je het dan puur over de grind zodat je elke dag mats kan halen? Of je nu of een week later 50 bent maakt in het geheel niet zoveel uit lijkt mij?
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik denk op een nieuwe die nog niet overpopulated is, wel handig om even te melden hier.Lord_T schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:23:
alles is nog down, voor de mensen die zo beginnen. Op welke server?
Zijn de servers al ergens te zien?
[ Voor 6% gewijzigd door Dysg3nic op 11-02-2022 17:25 ]
En sowieso eentje die niet gelocked is voor nieuwe characters.Dysg3nic schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:24:
[...]
Ik denk op een nieuwe die nog niet overpopulated is, wel handig om even te melden hier.
Zijn de servers al ergens te zien?
Tot nu toe, zeer verrast! Combat werkt lekker, game draait lekker. De feeling en sfeer van de game voelen erg goed. MMO vibes, Diablo vibes, Eastern MMO vibes (persoonlijk vind ik het een goede combinatie).
Begonnen als Paladin. Dat of de Martial Arts leek mij het leukst!
Verder zit ik nog niet in een guild oid, eerst even lekker de game exploren.
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Kak
Ja, ik ben blij dat ik gewoon mijn avondje anders heb gepland vandaag geloof ik.. Damn.matter of hours,
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Oh wacht...

Tesla M3LR '21
Small indie company is de running gag bij dit soort issues.London schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:54:
Dat krijg je als er alleen maar kleine partijen achter zo'n game zitten, dan gaan er wel eens dingen fout.
Oh wacht...
Na het debacle genaamd New World sta ik nergens meer van te kijkenMugwump schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:55:
[...]
Small indie company is de running gag bij dit soort issues.
Maar prima, hopelijk nemen ze dan de tijd om dingen goed te fixen.
Tesla M3LR '21
[ Voor 56% gewijzigd door xgiovanni op 11-02-2022 18:10 ]
Ik ga er bij dit soort games nooit vanuit dat ze gelijk na launch goed te spelen zijn. Meestal kun je beter gewoon een week later beginnen.London schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:59:
[...]
Na het debacle genaamd New World sta ik nergens meer van te kijken
Maar prima, hopelijk nemen ze dan de tijd om dingen goed te fixen.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Downloaden als in via steam ?obzzcure schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:13:
Heb het spel kunnen downloaden via VPN. Gaat goedkomen
Download vermoed ik wat goed gaat komen want dan ben je iig de drukte voor!
[ Voor 15% gewijzigd door Pentiummania op 11-02-2022 18:22 ]
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Niet als je in Nederland woont.Robolokotobo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:25:
Heb ik het goed begrepen dat de game vandaag ook in Europa op Steam beschikbaar komt? Steam zegt nu nog, dit item is op dit moment niet beschikbaar in jouw regio
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
De game was al beschikbaar, mits je een Founder's Pack aangeschaft hebt. Om 18:00 zou de free to play variant ook uit komen.Robolokotobo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:25:
Heb ik het goed begrepen dat de game vandaag ook in Europa op Steam beschikbaar komt? Steam zegt nu nog, dit item is op dit moment niet beschikbaar in jouw regio
Echter, niet in Nederland en België, ook vandaag niet vanwege wetgeving.
Yes , gewoon vpn op zweden zetten en downloaden maar.Pentiummania schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:20:
[...]
Downloaden als in via steam ?
Download vermoed ik wat goed gaat komen want dan ben je iig de drukte voor!
Laat me raden. Gok elementen? Loot boxes?Marcel317 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:27:
[...]
De game was al beschikbaar, mits je een Founder's Pack aangeschaft hebt. Om 18:00 zou de free to play variant ook uit komen.
Echter, niet in Nederland en België, ook vandaag niet vanwege wetgeving.
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
En gooi meteen even de servers online, ik zit verdomme te wachtenRubenSaurus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:36:
Schrijf even een brief naar Den Haag, of Amazon of ze hun kansen op bepaalde items vrijgeven
ook 1 van mijn main reasons jaDivineNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:23:
[...]
Ook guild tasks werken pas vanaf 50 en onze guild is in principe capped dus zsm wat extra spots krijgen zou mooi zijn.
Het is niet een land dat een game weert. Er is een uitspraak over lootboxes die stelt dat ze onder de kansspelwetgeving vallen. Gevolg is dat makers van spellen met degelijke elementen die daar mogelijk onder vallen dan maar voor kiezen om het niet uit te brengen in dat land.Robolokotobo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:35:
Ik vind dat wel krankzinnig om zo'n game te weren als land
We weren als land geen game. Amazone wil het hier NOG niet uitbrengen om mogelijk gezeik te voorkomen.Robolokotobo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:34:
[...]
Laat me raden. Gok elementen? Loot boxes?
Overigens ben ik sterk van mening dat alle EU landen deze wetten moeten hebben zodat devs misschien eens stoppen met die ongein zodat geen 1 gamemeer rng lootboxes krijgt.
Maar alsnog een overdreven beslissing dat sowieso. Er zijn vele games die ergere gambling boxes verkopen en wel gewoon uit is in NL
Loast Ark is daar niks bij
Staatsloterij, euro jackpot, miljoenenspel, lotto, toto, krasloten, lucky day.. allemaal van de overheid.
Maar lootboxes in videogames? NEEN!!!!!!!!
"Unfortunately, due to deployment issues, launch is delayed. We hope to have this resolved in a matter of hours.
Your patience is appreciated and we’ll update you soon."
Benieuwd of ik straks alsnog kan spelen via steam.
[ Voor 5% gewijzigd door Foxdelta-mods op 11-02-2022 19:07 ]
Daar krijgt de staat kansspel belasting over en kunnen het regulieren. Daar zijn wetten aan verbonden. De gaming industrie voldoet daar niet aan dus vandaar verboden. En ze zijn niet tegen lootboxen ze zijn tegen het door loot verkregen uit lootboxen door te verkopen voor echt geld. Dat is verboden want dat is ook gokken er is een kans op een goed item wat veel geld kan opbrengen en daar kunnen daar geen belasting over vragen en ook dat niet in de gaten houden zo dat gok verslaving kan onstaan.Valandin schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:04:
Vind het meest bijzondere nog wel dat de staat van alles qua gokken en loterijen onder haar naam heeft staan;
[YouTube: Nederlandse loterijen - Zondag met Lubach (S10)]
Staatsloterij, euro jackpot, miljoenenspel, lotto, toto, krasloten, lucky day.. allemaal van de overheid.
Maar lootboxes in videogames? NEEN!!!!!!!!
[ Voor 19% gewijzigd door jlena op 11-02-2022 19:10 ]
Wie weet , kunnen we straks gamen zonder vpnbiggydeen2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:07:
Toch ook wel bijzonder dat ze midden overdag een uitgebreide maintenance plannen op release dag...
Ik game al 4 dagen zonder VPN hoorobzzcure schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:08:
[...]
Wie weet , kunnen we straks gamen zonder vpn
Wellicht is dat juist voor de release dag. Ik begrijp dat mensen het vervelend vinden, ik ook, maar het is een feit dus ja. Niets anders te doen dan wachten helaas.biggydeen2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:07:
Toch ook wel bijzonder dat ze midden overdag een uitgebreide maintenance plannen op release dag...
VPN is ook vrijwel nergens voor nodig, alleen als je F2P wilt spelen heb je hem even nodig om de download te starten waarschijnlijk.
Founders kan je gewoon op amazon.com kopen met $ prijs (region aanpassen naar US-Delaware) en redeemen met NL steam.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
VPN is niet nodig hoor.obzzcure schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:08:
[...]
Wie weet , kunnen we straks gamen zonder vpn
Dat snap ik maar dan begin je toch om 06:00 in de ochtend tot 10:00 en niet om 14:00 tot 18:00Tribunus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:08:
[...]
Wellicht is dat juist voor de release dag. Ik begrijp dat mensen het vervelend vinden, ik ook, maar het is een feit dus ja. Niets anders te doen dan wachten helaas.

Het is over meerdere tijdzones tegelijk toch? In dat soort gevallen lijkt de VS eerder de belangrijke markt dan Europa.biggydeen2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:11:
[...]
VPN is niet nodig hoor.
[...]
Dat snap ik maar dan begin je toch om 06:00 in de ochtend tot 10:00 en niet om 14:00 tot 18:00Maar goed, zal wel een reden voor zijn. Wellicht waren het kleine updates die uit de hand zijn gelopen.
Gelukkig is daar ook: https://lost-ark.maxroll.gg/
BTW https://www.playlostark.com/en-us/support/server-status ligt er ook uit, dus het hele zooitje ligt nu echt helemaal op z'n gat of op apen gapen Dus ik hoop dat ze het iig voor 12 uur nog gefixed krijgen dan valt het op zicht nog mee het is tenslotte weekend. Er zitten ruim half miljoen te wachten op Twitch vooralsnog meer als gewoon chatten.
Dit is waarschijnlijk ook al weer achterhaald maar never the less : https://forums.playlostar...h-known-issues-list/44565
[ Voor 7% gewijzigd door Pentiummania op 11-02-2022 19:46 ]
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Ik ga mijn hot tub vast aanzetten. Dan ga ik straks Lost Ark spelen vanuit mijn hot tub.Pentiummania schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:30:
Dit was een hotfix die t/m 4 uur in beslag zou kunnen nemen die is vanmiddag om 2 uur NL tijd nog uitgevoerd als ik het goed heb, maar hoe lang heeft dit waarschijnlijk daadwerklijk geduurd ? Dit zal er dan vast wat mee te maken hebben hier staan iig release notes bij, maar ik heb zelf jammergenoeg het hele spel nog niet kunnen spelen dus weet er nog niks van. https://forums.playlostar...at-5-am-pt-1-pm-utc/65300
Gelukkig is daar ook: https://lost-ark.maxroll.gg/
BTW https://www.playlostark.com/en-us/support/server-status ligt er ook uit, dus het hele zooitje ligt nu echt helemaal op z'n gat of op apen gapen Dus ik hoop dat ze het iig voor 12 uur nog gefixed krijgen dan valt het op zicht nog mee het is tenslotte weekend. Er zitten ruim half miljoen te wachten op Twitch vooralsnog meer als gewoon chatten.
Cashen!
Don't drop the soapActualFantasy schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:32:
[...]
Ik ga mijn hot tub vast aanzetten. Dan ga ik straks Lost Ark spelen vanuit mijn hot tub.
Cashen!
Dat doen ze al. Maar ze releasen toch niet hier geloof ik.RubenSaurus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:36:
Schrijf even een brief naar Den Haag, of Amazon of ze hun kansen op bepaalde items vrijgeven
Gekken werk, echt.IKON schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:54:
[...]
Dat doen ze al. Maar ze releasen toch niet hier geloof ik.