Mensen die al op de server konden hebben de afgelopen dagen tijd gehad, vind het niet persee egostisch een quetime zou je altijd houden ook nu de serverlock er is, maar is het niet apart dan dat er ook mensen zijn met wat van redenen dan ook om vandaag pas te kunnen spelen en dan niet met hun vrienden in een server kunnen?blehz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:37:
[...]
Wil je liever New World taferelen waar je een hele dag in de queue zit? Dat is nogal egoïstisch voor de mensen die wel al op die server zaten.
Een voorstelling in het theater die al begonnen is kom je ook niet meer in.JessetjeNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:43:
[...]
Mensen die al op de server konden hebben de afgelopen dagen tijd gehad, vind het niet persee egostisch een quetime zou je altijd houden ook nu de serverlock er is, maar is het niet apart dan dat er ook mensen zijn met wat van redenen dan ook om vandaag pas te kunnen spelen en dan niet met hun vrienden in een server kunnen?
Er zijn zoveel voorbeelden van mensen die "te laat" zijn die iets niet meer kunnen, is gewoon logisch. Zeker als iets vol zit, kun je er niet meer bij gewoon.
Zeker ergens mee eens, probeer alleen uit te leggen dat we niet allemaal de tijd hebben gehad de afgelopen dagen door wat van redenen dan ook dat je nu gewoon niet met vrienden kan spelen.ActualFantasy schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:44:
[...]
Een voorstelling in het theater die al begonnen is kom je ook niet meer in.
Er zijn zoveel voorbeelden van mensen die "te laat" zijn die iets niet meer kunnen, is gewoon logisch. Zeker als iets vol zit, kun je er niet meer bij gewoon.
Dit is toch iets typisch aan MMO's? Daarom ook head starts en name reservations. Ben je er vroeg bij of wil je al betalen -> krijg je voorrang.JessetjeNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:47:
[...]
Zeker ergens mee eens, probeer alleen uit te leggen dat we niet allemaal de tijd hebben gehad de afgelopen dagen door wat van redenen dan ook dat je nu gewoon niet met vrienden kan spelen.Heb ook netjes een bedrag betaald, zonder aankondiging of wat dan ook. Was dit duidelijk gecommuniceerd dan hoorde je me ook niet klagen en maakte ik zelf de keuze om de game wel of niet te halen op t moment.
In pretparken krijg je ook voorrang als je extra betaald.
Bij ticketverkopen voor concerten moet je ook snel zijn en op dat bepaald moment op die website zitten, en ga je ook niet voor al je vrienden tickets kunnen kopen. Helaas is het zo, hoe jammer het ook is.
Neeeee, serieus?? Ik wou vanmiddag lekker op tijd inloggen om niet in de queueu van de f2p spelers te komen. Nou dat wordt dus niks vanavondRicmaniac schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:35:
fuuuu vanmiddag maintenance van 14:00-18:00 als het goed is

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Zal wel meevallen. Die kunnen er pas vanaf 6 uur in en moeten dan ook nog uitpakken en alles.. dat is dan tegen 7 waarschijnlijk.MyKey schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:05:
[...]
Neeeee, serieus?? Ik wou vanmiddag lekker op tijd inloggen om niet in de queueu van de f2p spelers te komen. Nou dat wordt dus niks vanavond
Hm ja, daar hebben we dan misschien geluk mee. Dat uitpakken ging best vlot al zullen de servers van steam het wel weer zwaar krijgen. Ook iedereen die straks na die maintenance weer wilt inloggen. Ik voorspel een dramaActualFantasy schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:06:
[...]
Zal wel meevallen. Die kunnen er pas vanaf 6 uur in en moeten dan ook nog uitpakken en alles.. dat is dan tegen 7 waarschijnlijk.
Achja misschien moet ik er ook niet zo over in zitten, kijken op welke server ik dan maar ga spelen. Uiteindelijk verwacht ik wel dat transfers mogelijk zijn.blehz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:56:
[...]
Dit is toch iets typisch aan MMO's? Daarom ook head starts en name reservations. Ben je er vroeg bij of wil je al betalen -> krijg je voorrang.
In pretparken krijg je ook voorrang als je extra betaald.
Bij ticketverkopen voor concerten moet je ook snel zijn en op dat bepaald moment op die website zitten, en ga je ook niet voor al je vrienden tickets kunnen kopen. Helaas is het zo, hoe jammer het ook is.
Zit je niet op een server die wordt dichtgezet dan? Thirain kan je geen char meer aanmaken dus dan heb je dat probleem van nieuwe aanwaas in ieder geval niet.MyKey schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:05:
[...]
Neeeee, serieus?? Ik wou vanmiddag lekker op tijd inloggen om niet in de queueu van de f2p spelers te komen. Nou dat wordt dus niks vanavond
Als het goed is kan ik straks los gaan. Heb vanmiddag examen en dan mag ik van mezelf. Ben al in Prideholme, zit op Thirain. Enige wat hier nog niet werkt zijn de Twitch drops. Die komen maar niet.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
ik zou maar niet rekenen op server transfers, in korea waar het spel al een tijdje uit is hebben ze het ook niet
Twitch drops heb ik ook nog niet ingame gekregen idd!Kloever schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:29:
Als het goed is kan ik straks los gaan. Heb vanmiddag examen en dan mag ik van mezelf. Ben al in Prideholme, zit op Thirain. Enige wat hier nog niet werkt zijn de Twitch drops. Die komen maar niet.
Btw las eerder op deze thread dat er server maintenance is van 1400 tot 1800 om even je enthousiasme te curben
Ik heb de Prime loot wel. Maar de drops niet. Al een melding gemaakt op het forum.thomassie12 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:03:
[...]
Twitch drops heb ik ook nog niet ingame gekregen idd!
Btw las eerder op deze thread dat er server maintenance is van 1400 tot 1800 om even je enthousiasme te curben
De maintenance had ik gelezen. Maar dat is in de tijd dat ik mijn examen heb dus voor mij is het niet heel erg.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Sorry, maar hoe hebben mensen de game als gift gekregen? Ik heb een Canadese maat van mij gevraagd en die krijgt de melding ''The gift you are trying to purchase is not available in the recipient's region.''
Je kan inderdaad 8 skills kwijt op de balk. Het selecteren van de juiste skills voor de juiste situatie maken deel uit van de gameplay.Causs schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:18:
Hi! Kun je "maar" 8 skills kwijt op de hotbar of mis ik iets?
Ik denk dat het vanuit Europa moet komen. Ik heb dit ook al gehoord en heb daarom gifts niet geriskeerd. Zie mijn post een paar pagina's terug hoe te kopen via Amazon.de.Curseddonut schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:27:
Sorry, maar hoe hebben mensen de game als gift gekregen? Ik heb een Canadese maat van mij gevraagd en die krijgt de melding ''The gift you are trying to purchase is not available in the recipient's region.''
Via g2a of g2play laten giften werkt ook nog steeds goed. Je kan je eigen steam account op NL laten staan en alles.
Oké thanks! Dat vind ik fijn want ik was al bang om op max level 20 skills te moeten gebruiken op één hotbarHappyChappy schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:31:
[...]
Je kan inderdaad 8 skills kwijt op de balk. Het selecteren van de juiste skills voor de juiste situatie maken deel uit van de gameplay.
VPN trucje werkt niet meer...
[ Voor 96% gewijzigd door NeoBlitz op 11-02-2022 12:00 ]
Al paar uurtjes gespeeld ... ik vind het allemaal nogal 'empty' eigenlijk.
Spel heeft massa's veel features, en collectibles, maar het voelt gewoon als box ticking aan imho. Het voelt aan als "all over the place". Beetje van dit, beetje van dat, lijstje hier, lijstje daar, ...
De immersion, consistentie, kwaliteit, afwerking, ... kan je toch niet vergelijken met WoW of Diablo.
Verder ben ik geen al te grote fan van die anime/oosterse invloeden.
Spel heeft massa's veel features, en collectibles, maar het voelt gewoon als box ticking aan imho. Het voelt aan als "all over the place". Beetje van dit, beetje van dat, lijstje hier, lijstje daar, ...
De immersion, consistentie, kwaliteit, afwerking, ... kan je toch niet vergelijken met WoW of Diablo.
[ Voor 13% gewijzigd door SideShow op 11-02-2022 11:50 ]
dit lukt mij dus niet, steam blijft zeuren met oeps, er is een fout opgetreden... zowel de als uk geprobeerd. Ik kijk in steam en in steam staat een land vast die je alleen kan wijzigen als je een betaling doet vanuit dat land.... Vraag me dus af hoe je dit kan omzeilen...KookSpook schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:16:
Zojuist de f2p versie gepredownload.
Ik volgde onderstaand:
Ok so you can download the game f2p but you can't play yet because it's not released.
Get a free/trial VPN (i recommend tunnelbear)
then connect to a country that is not blocked I used England.
paste this code steam://run/1599340 in your internet browser and start downloading it
pause the download and disable/uninstall your vpn. continue the download without vpn
worked for me.
https://www.reddit.com/r/...rk_in_belgiumnetherlands/
Downloaden lukte, Ik verwacht dat hij morgen dan ook te spelen is
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Dit werkt inderdaad niet, zojuist meerdere tunnels geprobeerd (UK, DE, SE). Zodra je weer op je eigen Steam account zit krijg je altijd die melding. Maakt verder geen fluit uit vanaf welke locatie je komt.Lord_T schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:52:
[...]
dit lukt mij dus niet, steam blijft zeuren met oeps, er is een fout opgetreden... zowel de als uk geprobeerd. Ik kijk in steam en in steam staat een land vast die je alleen kan wijzigen als je een betaling doet vanuit dat land.... Vraag me dus af hoe je dit kan omzeilen...
zelfs een nieuwe account aangemaakt op steam, zodra je steam laat starten staat er onder accountgegevens:Dhrax schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:54:
[...]
Dit werkt inderdaad niet, zojuist meerdere tunnels geprobeerd (UK, DE, SE). Zodra je weer op je eigen Steam account zit krijg je altijd die melding. Maakt verder geen fluit uit vanaf welke locatie je komt.
Aankoopgeschiedenis bekijken
Licenties en productsleutel-activeringen bekijken
Winkelvoorkeuren bijwerken
Land: Nederland
Als je naar een ander land bent verhuisd, kun je mogelijk je Steam-portemonnee en hoe je de Steam-winkel ziet aanpassen.
Winkelland bijwerken
en het land kan je dus niet bijwerken, al had ik in nieuwe account aangegeven dat ik in UK zat
[ Voor 6% gewijzigd door Lord_T op 11-02-2022 12:03 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik heb WoW en Diablo grijs gespeeld, maar Lost Ark niet on par noemen met deze twee games is mij echt een raadsel. Lost Ark overstijgt diablo op alle fronten wat mij betreft. De kwaliteit en afwerking van lost ark is echt wel subliem, vraag me af wat je uberhaupt nog meer zou kunnen verwachten?SideShow schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:48:
Ze hebben wel echt geprobeerd om alles wat in andere games zit er ook in te plakken. Wellicht iets teveel van het goede. Lost Ark is zo enorm uitgebreid niet normaal.
Het lijkt er meer op dat dit geen type game voor je is.
[ Voor 11% gewijzigd door biggydeen2 op 11-02-2022 12:10 ]
VPN trucje werkt ook niet bij mij, meerdere landen geprobeerd maar steeds de zelfde error.
Het enige wat ik gisteren deed was VPN aanzetten, naar de Steam pagina van Lost Ark gegaan en gezien dat ik alvast Preload kon doen.
Ik had ook de optie om één van de Packs te kopen maar niet gedaan of course.
Vandaag met dezelfde handelingen (dus met VPN) en zelfde account verder echt niets aangepast lukt het niet meer om op de pagina van LA te komen.
Balen dat ze zo moeilijk doen.
Gifting (G2A oid) lijkt nu de enige optie voor de mensen die nog moeten?
Vandaag met dezelfde handelingen (dus met VPN) en zelfde account verder echt niets aangepast lukt het niet meer om op de pagina van LA te komen.
/f/image/lo29XkCx4DCdPJrJ8CZLB9PE.png?f=fotoalbum_large)
Kan je niet via een vpn in bijv duitsland gewoon een geheel nieuw steam account maken, vervolgens daar de game op kopen of pre loaden, vpn uit gooien en boem. Technisch gezien heb je dan een "duits" steam account met de game er op. vervelend dat je dan niet op je nederlandse steam account kan spelen, maja je kunt niet alles mee hebbenNeoBlitz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:11:
Het enige wat ik gisteren deed was VPN aanzetten, naar de Steam pagina van Lost Ark gegaan en gezien dat ik alvast Preload kon doen.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Daradius op 11-02-2022 12:15 ]
Helemaal met je eens.biggydeen2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:09:
[...]
Ik heb WoW en Diablo grijs gespeeld, maar Lost Ark niet on par noemen met deze twee games is mij echt een raadsel. Lost Ark overstijgt diablo op alle fronten wat mij betreft. De kwaliteit en afwerking van lost ark is echt wel subliem, vraag me af wat je uberhaupt nog meer zou kunnen verwachten?
Ze hebben wel echt geprobeerd om alles wat in andere games zit er ook in te plakken. Wellicht iets teveel van het goede. Lost Ark is zo enorm uitgebreid niet normaal.
Het lijkt er meer op dat dit geen type game voor je is.
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
Ik vroeg me al af waar de Steam pagina voor Lost Ark was, de laatste 2 weken keek er namelijk erg naar vooruit om dit (eindelijk) te spelen. Maar nu is het dus region locked voor NL/BE lees ik in dit draadje.
Wegens lootboxen etc.
Maar hoe is het dat ESO nog steeds op steam staat wat Lootboxes heeft ? Ik heb Overwatch al een jaartje niet aangeraakt maar daar zat vorige keer dat ik het speeldde ook nog gewoon lootboxes in. Ik speel dagelijks op m`n PS4 Gundam Battle operation 2 , lootbox. Genshin impact op m`n PC/telefoon. Lootbox
Is dit iets wat pas voor games gelden die vanaf datum x zijn gepubliceerd ?? Want ik snap hem nu ff niet.
Wegens lootboxen etc.
Maar hoe is het dat ESO nog steeds op steam staat wat Lootboxes heeft ? Ik heb Overwatch al een jaartje niet aangeraakt maar daar zat vorige keer dat ik het speeldde ook nog gewoon lootboxes in. Ik speel dagelijks op m`n PS4 Gundam Battle operation 2 , lootbox. Genshin impact op m`n PC/telefoon. Lootbox
Is dit iets wat pas voor games gelden die vanaf datum x zijn gepubliceerd ?? Want ik snap hem nu ff niet.
Dit heeft iemand al geprobeerd eerder in deze topic toch? Dat lukt ook niet.Daradius schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:14:
[...]
Kan je niet via een vpn in bijv duitsland gewoon een geheel nieuw steam account maken, vervolgens daar de game op kopen of pre loaden, vpn uit gooien en boem. Technisch gezien heb je dan een "duits" steam account met de game er op.
heeft dit niet te maken met dat sommige games wel aangeven hoeveel % kans je maakt op een item uit die loot box ? dit valt dan net wat anders en mag dan wel verkocht/gespeeld wordenlithiumangel schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:16:
Ik vroeg me al af waar de Steam pagina voor Lost Ark was, de laatste 2 weken keek er namelijk erg naar vooruit om dit (eindelijk) te spelen. Maar nu is het dus region locked voor NL/BE lees ik in dit draadje.
Wegens lootboxen etc.
spel staat toch nog steeds op amazon.de? account aanmaken met een nieuw email adres, adres uit duitsland uitkiezen en afrekenen met een DUITS giftcard dat deed het hem voor mij.
Via steam werkt volgens mij niet.
Probeer terwijl je met vpn verbonden bent dit in je browser: steam://run/1599340
Probeer terwijl je met vpn verbonden bent dit in je browser: steam://run/1599340
Een lootbox is niks mis mee, alleen zodra de inhoud random is wordt het een probleem. Dan kun je namelijk meerdere lootboxes krijgen waar niks inzit waardoor mensen steeds nieuwe "moeten" kopen. Geen idee of dat in de genoemde games ook zo is.lithiumangel schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:16:
Wegens lootboxen etc.
Ik heb gewoon een amazon.de account aangemaakt met duits adres van google, pack gekocht, key in mijn eigen steam gezet (zonder vpn) en klaar.NeoBlitz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:16:
[...]
Dit heeft iemand al geprobeerd eerder in deze topic toch? Dat lukt ook niet.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Dank voor de reacties allen. Ik heb het uiteindelijk via G2A gekocht. En dan specifiek de optie die alleen voor Belgie/Nederland is. Ik wou eigenlijk gold hebben, maarja, teveel gezeik om een game te spelen.
Hadden we maar niet zo'n kinderachtige wet. Ik snap dat het om het beschermen van kinderen is, maar ik vraag me eerder af waarom een kind de mogelijkheid heeft om aankopen te doen. Iets van opvoeden of zoiets. Rant voorbij.
Hadden we maar niet zo'n kinderachtige wet. Ik snap dat het om het beschermen van kinderen is, maar ik vraag me eerder af waarom een kind de mogelijkheid heeft om aankopen te doen. Iets van opvoeden of zoiets. Rant voorbij.
Het zal mogelijk al hier ergens al staan, maar deel het toch even.
Ik heb een bronze FE gekocht met mijn CC bij de Duitse amazon met een adres ergens in Duitsland.
De key werd meteen gegeven na betaling.
Vervolgens een duits steam account aangemaakt en daar de key toegepast, dit alles werkt vanaf dag 1.
Zelfs al werkte de key op mijn Nederlandse Steam account neem ik toch het risico niet.
Ik heb een bronze FE gekocht met mijn CC bij de Duitse amazon met een adres ergens in Duitsland.
Vervolgens een duits steam account aangemaakt en daar de key toegepast, dit alles werkt vanaf dag 1.
Zelfs al werkte de key op mijn Nederlandse Steam account neem ik toch het risico niet.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Ik begrijp niet waarom mensen naar G2A gaan, daar een premium van 25 euro betalen, terwijl het ook gewoon via Amazon.de kan.Curseddonut schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:20:
Dank voor de reacties allen. Ik heb het uiteindelijk via G2A gekocht. En dan specifiek de optie die alleen voor Belgie/Nederland is. Ik wou eigenlijk gold hebben, maarja, teveel gezeik om een game te spelen.

Het is hier ondertussen toch al genoeg gepost hoe het werkt?
En die kinderachtige wet heeft met veel meer te maken dan wat mensen constant aanhalen als het over Lost Ark gaat.
Game is trouwens ook 18+ dus heeft niets met kinderen te maken.
[ Voor 10% gewijzigd door blehz op 11-02-2022 12:27 ]
Of g2play. wat volgens mij van hetzelfde bedrijf is?blehz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:25:
[...]
Ik begrijp niet waarom mensen naar G2A gaan, daar een premium van 25 euro betalen, terwijl het ook gewoon via Amazon.de kan.![]()
En die kinderachtige wet heeft met veel meer te maken dan wat mensen constant aanhalen als het over Lost Ark gaat.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Ik zie er geen risico in, zolang je niet probeert belasting te ontduiken door keys in rusland te kopen op je main account of gray market keys koopt hoef je je echt geen zorgen te maken.Bajo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:25:
Het zal mogelijk al hier ergens al staan, maar deel het toch even.
Ik heb zelf ook wel eens meegemaakt dat een key geflagged was, enige wat ze toen deden was de key verwijderen uit mijn account en een "foei niet meer doen" opmerking.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Gaat het niet vooral over het monopoly van onze overheid op gokken?blehz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:25:
[...]
Ik begrijp niet waarom mensen naar G2A gaan, daar een premium van 25 euro betalen, terwijl het ook gewoon via Amazon.de kan.![]()

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
uiteindelijk toch maar 15 euro betaald via amazon.de.... wel op die lege steam account (nieuw gemaakt) zodat als die geband wordt om wat voor reden dan ook, ik niet de andere spellen kwijt ben.
dit werkt zonder vpn en download duurt nog 40 minuten....
[ Voor 13% gewijzigd door Lord_T op 11-02-2022 12:36 ]
Denk je dat er echt mensen gebanned gaan worden hier voor ? dan kunnen ze namelijk heeeeeeeeel veel steam accounts gaan bannenLord_T schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:34:
uiteindelijk toch maar 15 euro betaald via amazon.de.... wel op die lege steam account (nieuw gemaakt) zodat als die geband wordt om wat voor reden dan ook, ik niet de andere spellen kwijt ben.
Wat lukt er precies niet, het downloaden of spelen?Lord_T schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:52:
[...]
dit lukt mij dus niet, steam blijft zeuren met oeps, er is een fout opgetreden... zowel de als uk geprobeerd. Ik kijk in steam en in steam staat een land vast die je alleen kan wijzigen als je een betaling doet vanuit dat land.... Vraag me dus af hoe je dit kan omzeilen...
Ik heb het vanochtend proberen te downloaden op bovenstaande manier en dat werkte. Ik krijg nu alleen de melding dat de game nog niet gereleased is, weet alleen niet of het nog echt niet gereleased is of dat dit vanwege geoblocking is.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dat mag je zo interpreteren. Ik zie het liever als een bescherming van de consument. De monetization schemes in games zijn gewoon absurd geworden, maar iedereen slikt het zolang ze het maar kunnen spelen.hexta schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:30:
[...]
Gaat het niet vooral over het monopoly van onze overheid op gokken?
Je betaalt veel maar krijgt random items, is toch absurd? Waarom zit zoiets in games? Puur en alleen voor de zakken van managers en aandeelhouders.
Daar komt ook nog bij dat in sommige games in-game items terug in echt geld omgezet kan worden. Hoe dat juist werkt weet ik niet, want uiteindelijk heeft Valve al jaren een hele marketplace op dat gebied.
Bij sommige games is het vooral dat waar de wet over gaat.
Uiteindelijk zijn er oplossingen om aan de wet te voldoen maar Amazon kiest ervoor om dat niet te doen. Het op de wet steken is wel erg gemakkelijk. Ze hebben wel al percentages bij de lootboxes staan dus ze doen toch iets.
F2P games/in-game stores zijn gewoon een pest. Ik betaal liever een maandelijkse subscription ipv dat alles in de game achter microtransactions zit (bvb basic dingen als inventory space).
Ik hoop dat er een EU wet voor komt, zijn we klaar met de discussie en woekerwinsten van die bedrijven.
wat ik ook deed, vpn -> steam website op uk of de en dan lost ark opzoeken -> klik op preload -> je krijgt scherm of je steam witl starten of wilt downloadenMugwump schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:38:
[...]
Wat lukt er precies niet, het downloaden of spelen?
Ik heb het vanochtend proberen te downloaden op bovenstaande manier en dat werkte. Ik krijg nu alleen de melding dat de game nog niet gereleased is, weet alleen niet of het nog echt niet gereleased is of dat dit vanwege geoblocking is.
Klik op starten -> oops, ...
klik op download -> is er al
op beide accounts (oude en nieuwe, beide gaven aan winkelland NL ook al had ik bij nieuwe account gezegd Land = uk)
Hij is nog niet uit, als hij eenmaal in je games lijst staat kan je hem spelen op release.Mugwump schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:38:
[...]
Wat lukt er precies niet, het downloaden of spelen?
Yup werkt niet.Ricmaniac schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:18:
Via steam werkt volgens mij niet.
Dan is het waarschijnlijk gefixt. was een andere tweaker hier die dat op dag 1 van headstart gedaan had en werkte zei hij.
Bij een vriend van mij lukte het net gewoon wel.Ricmaniac schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:57:
Dan is het waarschijnlijk gefixt. was een andere tweaker hier die dat op dag 1 van headstart gedaan had en werkte zei hij.
Mij lukte het inderdaad vanochtend zo rond een uurtje of 11 ook gewoon nog. Tunnelbear downloaden, even VPN op UK zetten, linkje openen en klaar.Ryoho schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:58:
[...]
Bij een vriend van mij lukte het net gewoon wel.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dat werkt helaas dus niet bij mij.Mugwump schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:07:
[...]
Mij lukte het inderdaad vanochtend zo rond een uurtje of 11 ook gewoon nog. Tunnelbear downloaden, even VPN op UK zetten, linkje openen en klaar.
Je hebt steam toch wel helemaal afgesloten voordat je VPN connecte?
-Steam afgeslotenVerderf schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:14:
[...]
Je hebt steam toch wel helemaal afgesloten voordat je VPN connecte?
-VPN aan
-Chrome openen, naar incognito
-Die link pasten, Open steam
-Inloggen op steam, en dan krijg ik die error.
Ik snap die regel soms ook niet, ik dacht dat Nederlanders wel Fifa punten konden kopen maar Belgen dan niet. Nochtans hanteren ze de zelfde wet. Yugioh duel links kan nog perfect gespeeld worden en zie ik ook gewoon staan. De nieuwe dan weer niet. Als ze echt een beetje moeite doen dat ze dan gewoon de dingen die tegen onze wet zijn verbannen. Hoe moeilijk kan het zijn dat we die dingen niet kunnen kopen ? Ondertussen even de store bekeken en er zijn maar 2 dingen dat mij zouden boeien. Dat is een mount en die premium pass van 30 dagen.lithiumangel schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:16:
Wegens lootboxen etc.
Wat zullen onze 2 landen schelen voor zo grote studio's he.
Blijf het gewoon belachelijk vinden, ik kan een voetbal match zien en krijg 4 keer reclame van unibet voor te gokken. Maar owee voor een lootbox van een game...
Had daarnet al eens gekeken voor de devs te contacteren met misschien het idee voor dingen te verbannen die mogelijk tegen onze wet zouden zijn. Wat is de kans dat ze effectief luisteren en het gaan opheffen.
Heb gelukkig de founder pack gekregen van iemand, maar als nog hoop ik dat ze die geo block opheffen.
en je denk dat je de eerste bent? dit speelt al maanden op de fora maar ze hebben besloten het niet te doen.KBE91 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:17:
[...]
Had daarnet al eens gekeken voor de devs te contacteren met misschien het idee voor dingen te verbannen die mogelijk tegen onze wet zouden zijn. Wat is de kans dat ze effectief luisteren en het gaan opheffen.
Heb gelukkig de founder pack gekregen van iemand, maar als nog hoop ik dat ze die geo block opheffen.
Tunnelbear gestart
Germany gezet.
https://steamdb.info/app/1599340/subs/
Daar op install gedrukt
Steam gaat downloaden en tunnelbear gestopt
Germany gezet.
Daar op install gedrukt
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Ben er zeker van dat ik niet de enige ben, als ze het niet willen jah.numb3r13 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:21:
[...]
en je denk dat je de eerste bent? dit speelt al maanden op de fora maar ze hebben besloten het niet te doen.
Nope werkt helaas niet bij mij.junglebeast schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:22:
Tunnelbear gestart
Germany gezet.
Daar op install gedrukt
Mijn winkelland heb ik niet aangepast. Stond op NL en staat er nog steeds op.Lord_T schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:03:
[...]
zelfs een nieuwe account aangemaakt op steam, zodra je steam laat starten staat er onder accountgegevens:
Aankoopgeschiedenis bekijken
Licenties en productsleutel-activeringen bekijken
Winkelvoorkeuren bijwerken
Land: Nederland
Als je naar een ander land bent verhuisd, kun je mogelijk je Steam-portemonnee en hoe je de Steam-winkel ziet aanpassen.
Winkelland bijwerken
en het land kan je dus niet bijwerken, al had ik in nieuwe account aangegeven dat ik in UK zat
Ik heb puur;
steam afgesloten, firefox afgesloten.
Tunnelbear naar UK gezet.
Hierna steam weer opgestart (moest weer opnieuw mijn inlog invoeren, want nieuw ip adres/land)
Firefox opgestart in normale modus, daarin de link: steam://run/1599340 ingevoerd en dan doorklikken en steam ging hem toen downloaden.
Hierna gepauzeerd, steam afgesloten, vpn uitgezet, steam weer opgestart en het downloaden weer hervat.
Nu wachten tot 7 uur en hopelijk gaan
Vreemd dat deze manier nu bij sommige niet lijkt te werken
weet je zeker dat je vpn goed werkt, kijk eens met www.watismijnip.nl of je wel echt door de tunnel gaat qua verkeer.
Staat dat ik ergens in de UK ben.Tribunus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:33:
[...]
weet je zeker dat je vpn goed werkt, kijk eens met www.watismijnip.nl of je wel echt door de tunnel gaat qua verkeer.
Ik zou me eerst eens inlezen in wat de wet inhoudt en wat er juist in Lost Ark zit voor je dit soort vragen stelt.KBE91 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:17:
[...]
Ik snap die regel soms ook niet, ik dacht dat Nederlanders wel Fifa punten konden kopen maar Belgen dan niet. Nochtans hanteren ze de zelfde wet. Yugioh duel links kan nog perfect gespeeld worden en zie ik ook gewoon staan. De nieuwe dan weer niet. Als ze echt een beetje moeite doen dat ze dan gewoon de dingen die tegen onze wet zijn verbannen. Hoe moeilijk kan het zijn dat we die dingen niet kunnen kopen ? Ondertussen even de store bekeken en er zijn maar 2 dingen dat mij zouden boeien. Dat is een mount en die premium pass van 30 dagen.
Wat zullen onze 2 landen schelen voor zo grote studio's he.
Blijf het gewoon belachelijk vinden, ik kan een voetbal match zien en krijg 4 keer reclame van unibet voor te gokken. Maar owee voor een lootbox van een game...
Het wil trouwens ook niet zeggen dat ze een wet overtreden. Het kan zijn dat Amazon ervoor kiest om de kans niet te wagen of zich er niet mee bezig te houden.
Maar even de omgekeerde wereld; wat is belachelijker; lootboxes die onze games al jaren verpesten of die wet?
[ Voor 0% gewijzigd door blehz op 11-02-2022 13:37 . Reden: typo ]
ik snap de wet, aan de andere kant, ik koop die lootboxes toch niet en wil gewoon spelen wat ik leuk vindblehz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:37:
[...]
Ik zou me eerst eens inlezen in wat de wet inhoudt en wat er juist in Lost Ark zit voor je dit soort vragen stelt.
Het wil trouwens ook niet zeggen dat ze een wet overtreden. Het kan zijn dat Amazon ervoor kiest om de kans niet te wagen of zich er niet mee bezig te houden.
Maar even de omgekeerde wereld; wat is belachelijker; lootboxes die onze games al jaren verpesten of die wet?
Zolang lootboxes maar enkel cosmetics bevatten of op z'n minst niet dusdanig game breaking zijn dat het zonder XP boost te kopen of wat dan ook echt zo'n bizarre grind is dat het onspeelbaar is zonder er geld aan te spenderen vind ik het nog niet zo'n punt.blehz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:37:
[...]
Ik zou me eerst eens inlezen in wat de wet inhoudt en wat er juist in Lost Ark zit voor je dit soort vragen stelt.
Het blijft sowieso wat onzinnig. Ik speelde in de jaren '90 nog ouderwetse TCGs. Naar de winkel om pakjes te kopen waar kaarten inzitten van verschillende rarity en hopen dat er wat goeds tussenzit. Specifieke kaarten hebben specifieke waarde en ze worden verhandeld. Zo ongeveer precies de definitie waaronder lootboxes aan banden zijn gelegd, maar ja, ze zijn natuurlijk lang niet zo populair als games tegenwoordig zijn.
Probeer eens via een ander browser. Dat werkte bij mij! (edge i.p.v. chrome).
Let op: Voor de mensen die bereid zijn wat euros uit te geven. Er is een bundel in de store te koop met een waarde van 11$ waarmee je 2600 crystals krijgt (een level up chest) Met 2600 crystals koop je voor ongeveer 50$ aan die monthly subscription, super deal dus!
Zelf nog niet gedaan maar als het vanavond nog beschikbaar is ga ik dat denk ik wel doen:) Hier een filmpje:
Zelf nog niet gedaan maar als het vanavond nog beschikbaar is ga ik dat denk ik wel doen:) Hier een filmpje:
Nope werkt ook niet.Epicas schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:52:
[...]
Probeer eens via een ander browser. Dat werkte bij mij! (edge i.p.v. chrome).
Hey ik had gisteren hetzelfde. Ik heb het een paar keer geprobeerd en ben daarbij telkens van land veranderd voor de VPN. Ineens kwam ik er doorheen en startte de download. Gewoon blijven proberen dus.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
De wet, want lootboxen kies je zelf voor dat je ze koopt of niet. Heb nog geen 1 moment gehad dat games als Rocket League, Overwatch, etc verpest zijn door wat cosmetische brol. Als we spreken over pay to win dan is dat een ander verhaal. Dat verpest dan wel de game.blehz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:37:
[...]
En als je in Google: Lost Ark Steam intypt, en via die weg in de steamstore terecht wil komen?
Heb onderhand al 20 landen geprobeerd maar niks werkt.Seroczynski schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:00:
[...]
Hey ik had gisteren hetzelfde. Ik heb het een paar keer geprobeerd en ben daarbij telkens van land veranderd voor de VPN. Ineens kwam ik er doorheen en startte de download. Gewoon blijven proberen dus.
Heb je deze methode al getest > VPN Engeland opzetten > Steam Run code in je browser plakken (steam://run/1599340) > Download starten. Download pause.Ryoho schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:08:
[...]
Heb onderhand al 20 landen geprobeerd maar niks werkt.
VPN uitzetten > Opnieuw in steam inloggen > LA staat nu in je library en kan gewoon gespeeld en gedownload worden.
Was hier gisteren dacht ik ook gepost, dit werkte bij mij.
Wel met tunnelbear vpn gedaan.
Ik kreeg via deze route ook gewoon de melding dat de game niet speelbaar is in mijn regio, zelfs met de VPN aan. Uiteindelijk is het dus wel gelukt door gewoon te spammen en te switchen van land, maar dat lijkt dus ook een beetje geluk nodig gehad te hebben.KBE91 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:13:
[...]
Heb je deze methode al getest > VPN Engeland opzetten > Steam Run code in je browser plakken (steam://run/1599340) > Download starten. Download pause.
VPN uitzetten > Opnieuw in steam inloggen > LA staat nu in je library en kan gewoon gespeeld en gedownload worden.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Gewoon halen bij g2a als gift. Werkt prima. Ben wel benieuwd wat het na vanavond kost als het f2p is
Ik kreeg de melding bij g2a "Can't activate in:Netherlands". Zag overigens ook dit filmpje van IGN: https://nl.ign.com/lost-a...en-in-nederland-en-belgie. Wat is volgens jullie momenteel de "beste" optie:Lygun schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:23:
Gewoon halen bij g2a als gift. Werkt prima. Ben wel benieuwd wat het na vanavond kost als het f2p is
- Giften vanuit iemand uit een ander land dan NL/BE
- G2A
- VPN
Ik weet niet wat het bij G2A kost. Maar als ik mensen een advies geeft, zeg ik altijd koop hem op amazon.de (met creditcard, of giftcards gebruiken). Je maak een nieuwe account aan op amazon.de, gebruikt fake adres info, koopt hem en je krijgt een stream key die je kan activeren.Demafides schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:27:
[...]
Ik kreeg de melding bij g2a "Can't activate in:Netherlands". Zag overigens ook dit filmpje van IGN: https://nl.ign.com/lost-a...en-in-nederland-en-belgie. Wat is volgens jullie momenteel de "beste" optie:
- Giften vanuit iemand uit een ander land dan NL/BE
- G2A
- VPN
Dat schijnt niet zo te werken want die bundel kost je 1100 crystals terwijl je maar 1000 crystals of 2200 crystals kunt kopen. Dan ben je dus $20 kwijt. Nog niet heel duur maar toch bijna 100% meerTribunus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:56:
Let op: Voor de mensen die bereid zijn wat euros uit te geven. Er is een bundel in de store te koop met een waarde van 11$ waarmee je 2600 crystals krijgt (een level up chest) Met 2600 crystals koop je voor ongeveer 50$ aan die monthly subscription, super deal dus!
[YouTube: Lost Ark - Don't Miss This Insane Store Deal! 6-Months Of Crystalline Aura For DIRT CHEAP]
Goeie. ThanksMyKey schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Ik weet niet wat het bij G2A kost. Maar als ik mensen een advies geeft, zeg ik altijd koop hem op amazon.de (met creditcard, of giftcards gebruiken). Je maak een nieuwe account aan op amazon.de, gebruikt fake adres info, koopt hem en je krijgt een stream key die je kan activeren.
Het is nog ff afwachten of de F2P versie hier straks werkt, maar gezien de 'drama' met locked EU servers en queue tijden ben ik van plan om op een NA server te spelen. Een fijne bonus is dat de voertaal dan gewoon Engels/Amerikaans is.
Zijn er nog meer mensen met het zelfde plan en weten waar ik nog eventueel op moet letten straks?
Kan je bijvoorbeeld later op hetzelfde account een char hebben op NA en EU eventueel?
Ik had al gekeken met onderstaande tool dat je beter op East dan West kon zitten. 100ms latency is nog goed te doen als ik terugkijk naar mijn ervaringen met eerdere MMO's.
https://www.cloudping.info/
Zijn er nog meer mensen met het zelfde plan en weten waar ik nog eventueel op moet letten straks?
Kan je bijvoorbeeld later op hetzelfde account een char hebben op NA en EU eventueel?
Ik had al gekeken met onderstaande tool dat je beter op East dan West kon zitten. 100ms latency is nog goed te doen als ik terugkijk naar mijn ervaringen met eerdere MMO's.
Region Latency |
US-East (Virginia) 106 ms |
US East (Ohio) 114 ms |
US-West (California) 163 ms |
US-West (Oregon) 171 ms |
Canada (Central) 105 ms |
Europe (Ireland) 29 ms |
Europe (London) 20 ms |
Europe (Frankfurt) 18 ms |
Europe (Paris) 23 ms |
Europe (Stockholm) 34 ms |
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Er is ook een Twitch drop bezig voor de game btw.
Arkesia Paper Hat Chest
Saphia Pet Chest
LoLA Neugier Gold Mount
LoLA Starter Item Set
LoLA Helgaia Pet Chest
Arkesia Paper Hat Chest
Saphia Pet Chest
LoLA Neugier Gold Mount
LoLA Starter Item Set
LoLA Helgaia Pet Chest
Net 15 min geleden nog een pack gekocht op Amazon.com. Goedkoper ivm koers, en kan je gewoon redeemen op NL Steam account.
Gisteravond nog even snel een bronze pack gekocht, is nu aan het installeren. Ben wel benieuwd.
Snap al die moeite niet. Heb gewoon een gift gekocht en die installeert zonder probleem. Maar goed.
Is er een bepaalde server waar de meeste op zijn gaan zitten?
Snap al die moeite niet. Heb gewoon een gift gekocht en die installeert zonder probleem. Maar goed.
Is er een bepaalde server waar de meeste op zijn gaan zitten?
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Met enige topografische kennis kun je sowieso wel bedenken dat je ping naar de westkust van de VS hoger is dan die naar de oostkust, want ping is de reistijd van je data.^^0nMe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:31:
Het is nog ff afwachten of de F2P versie hier straks werkt, maar gezien de 'drama' met locked EU servers en queue tijden ben ik van plan om op een NA server te spelen. Een fijne bonus is dat de voertaal dan gewoon Engels/Amerikaans is.
Region Latency US-East (Virginia) 106 ms US East (Ohio) 114 ms US-West (California) 163 ms US-West (Oregon) 171 ms Canada (Central) 105 ms Europe (Ireland) 29 ms Europe (London) 20 ms Europe (Frankfurt) 18 ms Europe (Paris) 23 ms Europe (Stockholm) 34 ms
Momenteel alle servers offline ivm maintenance.
Heb het spel nu wel gewoon in steam staan na het te kopen op amazon.de (15euro).
Kon het ook starten, alleen alle servers dus leeg tijdelijk
Heb het spel nu wel gewoon in steam staan na het te kopen op amazon.de (15euro).
Kon het ook starten, alleen alle servers dus leeg tijdelijk
Werkte meteen, nog geen vijf minuten werk. Speciaal account aangemaakt om je te bedankenjunglebeast schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:22:
Tunnelbear gestart
Germany gezet.
Daar op install gedrukt
Bespaart me ook weer mooi wat flappen, altijd fijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Bazooba op 11-02-2022 14:47 ]
Hier ook, hopelijk wel speelbaar straks!Bazooba schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:41:
[...]
Werkte meteen, nog geen vijf minuten werk. Speciaal account aangemaakt om je te bedanken
nee niet giften, want je koopt een keyDemafides schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:31:
[...]
Goeie. Thanks. Even dubbel check voor mij: nieuw account aanmaken op amazon > kopen op amazon.de > giften aan mijn primary (NL) account?
Haha, mijn topografische kennis zit heel diep weggestopt onder de puinhopen van ter ziele gegane MMO's.Mugwump schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:35:
[...]
Met enige topografische kennis kun je sowieso wel bedenken dat je ping naar de westkust van de VS hoger is dan die naar de oostkust, want ping is de reistijd van je data.
Heb er zin in: Ik wacht al op deze game sinds Diablo III en heb zo min mogelijk gezien/gelezen om er straks blind in te gaan ala Ragnarok, Maple Story etc destijds.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Voor de nieuwe mensen/f2p spelers, er komen een aantal nieuwe servers. Tot nu toe lijkt vooral Beatrice & Sirius druk bezocht te worden.
En ze gaan mensen die al server gekozen hebben de mogelijkheid geven naar low pop server te gaan en dan hun gift nog eens te claimen ofzo
Players have let us know one of the reasons they are reluctant to switch to lower population servers is because many of them have already redeemed their Founder’s Packs on another server. To help combat this and make exploring new servers a more reasonable choice, we will be granting ALL Founder’s Pack purchasers that redeem their pack by 12 PM PT (8 PM UTC) on Monday, February 14th an extra set of the exclusive items from the Founder’s Pack they redeemed (e.g., the Founder’s Exclusive Pet and Founder’s Title from the Bronze pack; see full list below) as well as some additional Royal Crystals for Silver, Gold, and Platinum Pack purchasers.
These items will not be tradeable, and will be delivered to a player’s Product Inventory so they can be claimed on a new server. Your original Founder’s Pack will not be affected by this, and will remain on the initial server where you redeemed it (or in your Product Inventory, if you have not yet redeemed it). We are currently working to get these item grants ready to go, and will update players when they are ready to claim — these will be claimable on any new server you choose, so in the meantime we encourage you to find a perfect server to call home.
Hmm heb een nieuw account aangemaakt op Amazon.de wil met CC betalen maar krijg de melding: "Vanwege geografische restricties kom je niet in aanmerking om dit item te kopen."
duits adres gekozen?Demafides schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:53:
[...]
Hmm heb een nieuw account aangemaakt op Amazon.de wil met CC betalen maar krijg de melding: "Vanwege geografische restricties kom je niet in aanmerking om dit item te kopen."
Nee. Gewoon een "random" duits adres kiezen dan?
Elke keer als ik die code in mn browser paste launched ie steam en krijg ik die store error.KBE91 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:13:
[...]
Heb je deze methode al getest > VPN Engeland opzetten > Steam Run code in je browser plakken (steam://run/1599340) > Download starten. Download pause.
Even adres aanpassen, hij zet hem automatisch op NL.
Mensen die straks voor het eerst gaan spelen. Trust me....dit word sinds jaren DE mmo die jullie gaat bekoren. Wat een dijk van een game!
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Ja echt bizar dat dit een f2p game is..MetalPool schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:00:
Mensen die straks voor het eerst gaan spelen. Trust me....dit word sinds jaren DE mmo die jullie gaat bekoren. Wat een dijk van een game!
Ik lees ook dat er nog wel wat meer gekocht kan worden dan enkel cosmetics. Is de game f2p écht speelbaar of moet je toch al snel dingen gaan aanschaffen als je het een beetje leuk wilt kunnen spelen?