• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:33
Hebt een visa card ontvangen en eerder is al mastercard debit @said2 gepost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGg4LkfllkvIGwEBS8gsHnFI58w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fbUun0A0JoYMuh7WeGQwHZfN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQoA89y7HFHwJorU3v0UzE_oPws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqKSk941MHRwZmUpxTYNtxrI.jpg?f=fotoalbum_large

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05:44
onetime schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:59:
[...]

Ik vind dat ook erg. Met de pinkosten eraf maakt de verkoper misschien wel verlies op die verkoop van 99ct.
Trek gewoon die euro uit je zak en klaar.

Mijn vorige 2 auto's heb ik gewoon contant betaald bij de garage. (11k ~20 jaar terug en €900 5 jaar terug.)
Op online aankopen na doe ik alles gewoon contant. Ik ben niet zo arm dat ik een (dure, niet slim om te gebruiken. kost de verkoper en daarmee jou extra geld) creditcard nodig heb.
De gemiddelde kosten voor contactloos pinnen zijn 17 cent, 19 cent voor pinnen met insteek en 61 cent voor contante betalingen. (Bron: kvk) Als je de winkelier op kosten wil jagen, dan moet je vooral contant blijven betalen.

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
offtopic:
@Rubbergrover1 Wil je de bron daarvan linken? k geloof het niet zomaar.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:32
onetime schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:11:
offtopic:
@Rubbergrover1 Wil je de bron daarvan linken? k geloof het niet zomaar.
Ik ben ook wel benieuwd naar het verschil in contactloos vs "dippen". Want bij mijn weten zijn die kosten gelijk. Dus neem aan dat het dan gaat om de tijdswinst waardoor het weer net iets goedkoper is. Of zou de afschrijving op "dippen" hoger zijn doordat contacten slijten etc. en de automaat dus eerder vervangen moet worden.

Waarbij de kosten voor "pinnen" als het aan MasterCard en Visa ligt uiteraard (fors) gaan stijgen. Doordat ze, formeel, nu al een percentage over het totale bedrag als kosten rekenen, zowel bij Debit als Credit. Alleen dan dat de EU daar een stokje voor gestoken heeft en eist dat (voorlopig, tot jaar X ('27?)) dezelfde prijs als Maestro & V-Pay gehanteerd wordt voor Debit passen uit de EU.
offtopic:
Redenen waarom contant zoveel duurder zal zijn heb ik dan al benoemd. Neemt veel meer tijd in beslag, storten bij de bank kost geld per biljet, munten (of gewoon) pinnen voor wisselgeld in kas te hebben kost geld, ....

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:55
GeEkIe schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 13:13:
[...]

Wat zij jaren geleden hadden moeten doen, wat alle 'oude' banken jaren geleden hadden moeten doen toen de fintechs opkwamen, is iedereen gratis een debit kaart naar keuze, en indien gewild beiden MC en VISA, opsturen. Zij verdienen sowieso aan betalingen met die kaarten, en het had een hoop overstappers naar die fintechs gescheeld.

Nu komt er een ongekend fusie/consolidatie slag en er zullen ook een hoop banken (terecht) verdwijnen. Typisch gevalletje van penny wise - pound foolish!
Het particuliere betalingsverkeer in Nederland is fors verliesgevend in Nederland. Dus pasjes gratis whether helpt dan zeker niet.

• gpon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 01:00
Houdt de situatie nu in dat wanneer ik de huidige pas in the app als verloren opgeef ik nu automatisch de nieuwe pas opgestuurd krijg?

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05:44
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste