TLDR; iemand een idee waarom ik de eindposities van mijn TDBU duettes niet kan opslaan? Heb de voorgeprogrammeerde posities moeten resetten. Ik volg netjes de handeiding, maar aan het einde van het proces is er niks opgeslagen en stopt de motor nog steeds zodra je het koord loslaat.
Ik heb ze geïntegreerd met Home assistant, en na de reset kan ik ze ook niet meer bedienen omdat eind posities noodzakelijk zijn.
Half augustus zijn er in onze erker twee TDBU duettes met elk 2 x de CM-08-E motor geplaatst.
Ik kon 3 van de 4 motoren probleemloos toevoegen aan Home assistant, de 4e wilde maar niet gekoppeld worden. Na paar dagen debuggen, resetten etc. toch maar de verkoper benaderd. Die heeft contact gehad met leverancier. Na ruim een maand eindelijk een monteur op bezoek gehad.
Wat blijkt: de QR code op het koordje is een andere QR code dan die op de motor zelf zat! Tijdens het productieproces heeft er iemand gewoon iemand liggen slapen en QR codes van verschillende motoren door elkaar gehaald. Oftewel de QR code die ik scande behoorde dus helemaal niet tot de fysieke motor die geleverd was
Monteur had voor de zekerheid reservemotor bij, dus die alsnog geïnstalleerd. Eind goed al goed zou je zeggen.
Maar, omdat de duettes naast elkaar hangen wil ik dat ze perfect uitlijnen. Helaas waren de eindposities tussen de twee duettes niet gelijk, dus zit er best een verschil tussen als ik ze bijv beide op 50% zet. De andere aanpassen naar 51% heeft ook geen zin wat dat is weer een te grote stap (jammer genoeg accepteert de Matter integratie alleen Integers.
Dus wat doe je dan: Voor beide duettes de eindposities resetten en voor beide op hetzelfde moment de calibratie doen zodat ze exact goed uitgelijnd zijn.
[
Voor 7% gewijzigd door
paul-s83 op 04-10-2025 16:49
]