Acties:
  • 0Henk 'm!

• freakin_ruben
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 19:50
Gisteravond de bridge gereset, alle gordijnen opnieuw gepaired (5X2 + 2 = 12 pairings), entity-ids en automations opnieuw ingesteld in HomeAssistant en vanavond staat de bridge weer in firmware update modus. Is er een manier om deze updates te blokkeren? Ik ben er inmiddels klaar mee

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:31
nullrouten in je dns? blokkeren van die bridge in de firewall?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luijtjuh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 18:10
Mhm, dat is niet eens zo'n slecht idee @Bockelaar. Ik heb de bridge via mijn router nu afgesloten van het internet, en dat lijkt in ieder geval iets veranderd te hebben.

Ik houd nog een slag om de arm, want de bridge komt nu dus nog steeds vast te zitten in de firmware-upgrade (met het groene lampje). Blijkbaar echter in een eerder stadium; ik kan alles namelijk nog gewoon via home assistant bedienen.

Hopelijk lost dit het probleem voor mij voor goed op, al is het voor mensen die de Motion app zelf willen gebruiken natuurlijk geen optie.

Echt jammer dat zulke prima hardware zo gegijzeld wordt door brakke firmware. De gemiddelde Henk en Ingrid sturen zoiets natuurlijk gewoon terug...

• Bockelaar
kun je die bridge niet vervangen door een ICS-2000 of zo? of kun je die dingen niet koppelen aan een tradfri oid?
Met name de KaKu ICS-2000 werd van aangegeven dat dat zou moeten werken, zou die dan stabieler en beter zijn?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luijtjuh
Toch te vroeg gejuicht. De stroom is eraf geweest, en wederom is hij de verbinding kwijt. Een los kastje zoals de ICS-2000 gaat me te ver; ik probeer juist alles op/via de Raspberry Pi te doen waarop Home Assistant draait.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bockelaar
die bridge is toch ook een los kastje? of je die nu gebruikt of een andere....als die andere beter stabiel is wist ik het wel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaasDoosNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:25
Jammer dat ik nu pas achter het bestaan van dit topic kom.
Ik heb nu zo'n 1,5 jaar de motion blinds in gebruik. (3 rolgordijnen i.c.m. een hub en home assistant)

Is helaas toch wel een grote miskoop geweest als ik het vergelijk met mijn andere smart home apparaten.
Zoals al vaker in dit topic beschreven vergeet de hub nog wel eens zijn instellingen.
Hierdoor moet ik een nieuwe bridge instellen in de applicatie.

Vanmorgen zag ik de firmware update A1.0.5_B0.1.6. Na de update bleef de hub hangen in zijn " Connected to Wi-Fi, not connected to MOTION cloud" status. Oftewel knipperen van het gele ledje.

Na tig keer de hub hebben moeten resetten kan ik deze ondertussen blind(s) weer aan de gang krijgen.
Vreemde was wel dat de hub dus wel met mijn wifi verbonden was (Zoals melding ook aangeeft)
Maar dan niet lokaal controleerbaar is via home assisstant, ondanks dat een ping antwoord gaf.
Daarbovenop zie ik uberhaupt geen dns lookup terugkomen van het apparaat. Alsof er niet eens een poging gedaan wordt.

In de toekomst zou ik dan ook graag willen zien dat de hub niet verbonden hoeft te zijn met interpret.
Als de hub nu van slag is moet ik de bridge verwijderen uit de mobiele applicatie. Dit i.c.m. het wachtwoord van mijn bijhorende account en dat gaat via internet. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miremi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 16:19
Hier ook precies hetzelfde, stroom eraf weg is bridge en dan mag ik weer beginnen.
Heb nog een week om te retourneren als het volgende week niet werkt dan gaan er 16 motoren inclusief bridge en 5x afstandsbedieningen terug naar de winkel.

Binnen drie weken al keer of 10 alles opnieuw moeten instellen inclusief HA integratie.

Hoop dat fabrikant toch iets aan doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bockelaar
oef, dat is wel triest :(
@MotionBlinds hoe ver zijn jullie met het stabiel krijgen van dit product?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freakin_ruben
@miremi weet je zeker dat je de laatste firmware update hebt? Met A1.0.5_B0.1.6 zou het stroom-eraf probleem moeten zijn verholpen..

• roelvdm3
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03 23:02
freakin_ruben schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:25:
@miremi weet je zeker dat je de laatste firmware update hebt? Met A1.0.5_B0.1.6 zou het stroom-eraf probleem moeten zijn verholpen..
Hier wederom het zelfde euvel op firmware A1.0.5_B0.1.6. Lijkt toch het poweroff issue nog niet verholpen te hebben.

• roelvdm3
Eens gekeken met Wireshark naar de groen knipperende bridge. Valt me op dat het volgende bericht wordt ge-multicast:
code:
1
{"msgType":"Heartbeat","mac":"500291e5****","deviceType":"02000002","msgID":"20220417173450754","token":"0506666EA3D*****","data":{"currentState":1,"numberOfDevices":0,"RSSI":-55}}

Hier staat dus al dat het aantal devices 0 is (moet in mijn geval 6 zijn). Tevens zie ik ook geen verkeer naar een update server in de capture terug komen.

@MotionBlinds: wordt de config wel bewaard op de bridge? (en dan ook op persistent disk?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:01
Smartblinds voor 332 euro (een enkel 170cm raam) vind ik prijzig. Ik zou graag voor Motionblinds gaan aangezien dat bijna 3x voordeliger is. Tot ik de berichten hierboven las. Nog even helemaal niets bestellen dus :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gazzzman61
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:53
Luijtjuh schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:33:
Mhm, dat is niet eens zo'n slecht idee @Bockelaar. Ik heb de bridge via mijn router nu afgesloten van het internet, en dat lijkt in ieder geval iets veranderd te hebben.

Ik houd nog een slag om de arm, want de bridge komt nu dus nog steeds vast te zitten in de firmware-upgrade (met het groene lampje). Blijkbaar echter in een eerder stadium; ik kan alles namelijk nog gewoon via home assistant bedienen.

Hopelijk lost dit het probleem voor mij voor goed op, al is het voor mensen die de Motion app zelf willen gebruiken natuurlijk geen optie.

Echt jammer dat zulke prima hardware zo gegijzeld wordt door brakke firmware. De gemiddelde Henk en Ingrid sturen zoiets natuurlijk gewoon terug...
Dank voor deze tip. _/-\o_
Vanochtend ook bij mij het groene knipperende lampje op de hub. Zonder internet door de router blokkade blijft nu alles gelukkig wel werken.

@MotionBlinds wanneer gaan jullie dit eens echt fixen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaasDoosNL
gazzzman61 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:53:
[...]

Dank voor deze tip. _/-\o_
Vanochtend ook bij mij het groene knipperende lampje op de hub. Zonder internet door de router blokkade blijft nu alles gelukkig wel werken.

@MotionBlinds wanneer gaan jullie dit eens echt fixen?
Ben wel benieuwd hoe lang de hub dat gaat volhouden.
Ik heb eerder geprobeerd om de verbinding te blokkeren, maar had het idee alsof de hub dan NOG eerder de weg kwijt was :/

• Bockelaar
de doodse stilte van een leverancier geeft niet veel hoop....ben blij dat er hier niets geleverd is, en dus ook nog niks betaald is ;)

• master1104
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 19:58
Zou het mogelijk zijn om de Motionblinds te pairen d.m.v. RFXCOM op 433Mhz(Blinds T4 of T6 wellicht)?

Ik heb op die manier mijn Brel accumotor van een ander rolgordijn ook gekoppeld en die werkt werkelijk al jaren feilloos. Uiteraard geen feedback i.v.m. 'aansturen only', maar als je alles uitsluitend via de domotica aanstuurt is dat geen probleem.

Zolang het 433Mhz protocol gelijk is aan die van Brel (unidirectional, de bidirectional is anders) zou het moeten werken. Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaasDoosNL
master1104 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:53:
Zou het mogelijk zijn om de Motionblinds te pairen d.m.v. RFXCOM op 433Mhz(Blinds T4 of T6 wellicht)?

Ik heb op die manier mijn Brel accumotor van een ander rolgordijn ook gekoppeld en die werkt werkelijk al jaren feilloos. Uiteraard geen feedback i.v.m. 'aansturen only', maar als je alles uitsluitend via de domotica aanstuurt is dat geen probleem.

Zolang het 433Mhz protocol gelijk is aan die van Brel (unidirectional, de bidirectional is anders) zou het moeten werken. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb destijds de vraag gesteld aan rfxcom.com.
Ik zie net dat het een Dooya motor is en zeer waarschijnlijk gebruikt die FSK modulatie dat niet beschikbaar is in de huidige RFXtrx.
Bron: https://fccid.io/VYY1554A00

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-03 16:06
Gebruikt iedereen die last heeft van het - "groen blijven knipperen" en niet meer werken van de gateway - de home assistant integratie? Of ook personen die puur de app gebruiken? Ik heb zelf ook home assistant namelijk met hetzelfde probleem. Het blokkeren van de internettoegang van het apparaat werkt bij mij ook niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 20:31
Vandaag tegen hetzelfde update probleem aangelopen. Versie A1.0.5_B0.1.6 leek in ieder geval het probleem op te lossen dat er niet gereconnect werd als de wifi weg viel.

Maar vandaag stroomstoring gehad, ding knippert groen en kan weer overnieuw beginnen, voor een systeem met een dergelijk prijs kaartje zou ik toch wel iets meer verwachten....

@Phorze Ik gebruik inderdaad de Home Assistant integratie, dat is de hele reden dat ik de hub uberhaupt heb

@MotionBlinds Is dit een bekend probleem en zo ja, al zicht op een oplossing?

[Voor 11% gewijzigd door raytje192 op 08-06-2022 17:00]

• KaasDoosNL
Zojuist de bridge even stroomloos gemaakt vanwege wisselen usb adapter.
Met firmware A1.0.5_B0.1.6 wordt de wifi verbinding wel onthouden en weer opnieuw opgezet.
Dit is een mooie verbetering. Ik kan op dat moment de bridge dan ook pingen.

Echter blijft het lampje op de bridge geel knipperen wat inhoud dat Motion cloud niet gecontacteerd kan worden. Op DNS niveau zie ik geen query voorbij komen vanaf de bridge.
Lijkt erop dat er niet eens een poging gedaan wordt. Tenzij DNS-servers hardcoded zijn opgenomen.
Voor mijn thuisnetwerk staan de google dns-servers op de blacklist vanwege een nvidia shield.

Iemand soortgelijke ervaringen?

• vantslot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-03 10:53
Dit is eigenlijk precies de oplossing waar ik al een tijdje naar op zoek ben!. Heeft iemand toevallig ervaring met de MOTION motor (https://www.hornbach.nl/s...nen/10251929/artikel.html) in rolgordijen van de Hema te zetten?
Zo ja, past dit zonder problemen?

MacBook Air (2018) | iPhone 11 Pro

• roelvdm3
Naar aanleiding van de review hier: https://www.hornbach.nl/s...&trackArticleCrossType=ma
Ik heb daarom contact opgenomen met de producent (Coulisse BV) en deze hebben aangegeven dat oudere versies van deze bridges een probleem hebben dat onmogelijk met een update kan worden opgelost.
Zij hebben mij een kosteloze vervanging toegestuurd, en nu lijkt het probleem opgelost te zijn.
Heb ik een vervangende bridge aangevraagd bij Coulisse (https://coulisse.com/contact-flow). Deze blijkt inderdaad bij het herstarten van de bridge (in & uit het stopcontact) de motoren gewoon te onthouden. Ik heb het echter pas een dag in gebruik (N=1 ;)) maar tot dusver stabiel bij testen.

Wellicht dat dit issue bij meer Tweakers speelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freakin_ruben
@roelvdm3 ik heb ook een vervangende bridge gekregen en heb de oude bridge ook aangelaten. Beiden gaan regelmatig offline in 'firmware update' mode. Voor mij heeft het niets opgelost dus

• roelvdm3
@freakin_ruben Het issue wat ik had was dat nadat de bridge zonder stroom was hij alle instellingen verloren had.

• raytje192
Zoals beschreven hierboven, laatste firmware zorgde er bij mij voor dat de settings wel onthouden werden maar had wel nog steeds last van het firmware update probleem, waar na een herstart hij wel connect naar de Wifi maar het groene lampje gaat knipperen, niet updaten en ook niet meer reageren op commando's.

Boel weer gereset, rolgordijnen opnieuw gekoppeld en daarna de bridge van het internet afgesneden middels mijn firewall. Bridge springt nog steeds in firmware update mode na een herstart, als in groene lampje gaat branden, maar hij blijft nu wel bereikbaar middels Home Assistant soort van werkende workaround in elk geval....

• Phorze
raytje192 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:14:
daarna de bridge van het internet afgesneden middels mijn firewall. Bridge springt nog steeds in firmware update mode na een herstart, als in groene lampje gaat branden, maar hij blijft nu wel bereikbaar middels Home Assistant soort van werkende workaround in elk geval....
Bij mij lijkt dit niet te werken. Ik heb een regel gemaakt die op basis van de MAC ipv4/ipv6 outgoing blokkeert. Heb jij ook incoming dichtgezet?

• raytje192
Phorze schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:38:
[...]

Bij mij lijkt dit niet te werken. Ik heb een regel gemaakt die op basis van de MAC ipv4/ipv6 outgoing blokkeert. Heb jij ook incoming dichtgezet?
Ik heb inderdaad zowel incoming als outcoming internet verkeer geblokkeerd in mijn Unifi setup op basis van het ip-adres, heeft een fix ip gekregen bij mij.

Heb dat wel gedaan na het aanmelden van de rolgordijnen middels de app, leek er op dat je geen gordijnen kon toe voegen aan de bridge met de app als er geen internet verbinding is....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gazzzman61
roelvdm3 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:42:
Naar aanleiding van de review hier: https://www.hornbach.nl/s...&trackArticleCrossType=ma

[...]

Heb ik een vervangende bridge aangevraagd bij Coulisse (https://coulisse.com/contact-flow). Deze blijkt inderdaad bij het herstarten van de bridge (in & uit het stopcontact) de motoren gewoon te onthouden. Ik heb het echter pas een dag in gebruik (N=1 ;)) maar tot dusver stabiel bij testen.

Wellicht dat dit issue bij meer Tweakers speelt.
Ook ik heb dezelfde ervaringen. sinds november 5 keer uitval gehad waarbij ik opnieuw mijn 5 rolgordijnen moest pairen.
firmware is A1.0.5_B0.1.6 .
ik had na de laatste herinstallatie de internettoegang geblokkeerd via mijn router, maar is helaas de bridge weer vastgelopen, nu is het niet meer mogelijk om de bridge aan de praat te krijgen.
@MotionBlinds wat blijft het stil......

Ik heb uiteindelijk net hierboven beschreven een ticket aangemaakt bij coulisse.
ik ben heel benieuwd naar hun respons.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gazzzman61
@roelvdm3

Hoelang heeft het geduurd voordat je een reply kreeg van Coulisse?
Ik heb woensdag het ticket aangemaakt maar niks gehoord, zelfs geen bevestigingsmail.
of heb je zonder enige communicatie een nieuwe bridge ontvangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roelvdm3
Dat heeft bij mij circa 3 dagen geduurd. Op maandag het ticket aangemaakt en op donderdag reactie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaartenK98
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:25
Hi allen!

Mochten jullie vragen hebben over de CMD-01 of de CM-20 en hier niet helemaal uitkomen? Dan kun je een mail versturen naar service@smartblinds.com, zij verkopen de CM-20 (voorheen ook de CMD-01). Heeft mij ook geholpen om de juiste bridge en uitleg te krijgen.

Succes ;) !

• roelvdm3
Werkt die CM-20 bridge beter dan de CMD-01? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaartenK98
roelvdm3 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:06:
Werkt die CM-20 bridge beter dan de CMD-01? Iemand hier ervaring mee?
Hey Roel,

De CM-20 werkt zeker stukken beter dan de CMD-01! Zelf thuis ook de CM-20 i.p.v. de CMD-01, nog geen enkel probleem mee ondervonden (enkel wanneer WiFi of stroom uitvalt, maar herpakt zich zelf weer in mijn geval dan).

• freakin_ruben
Ik heb gisteren een nieuwe beta firmware gekregen na contact te hebben gehad met iemand bij Coulisse. Met een beetje geluk is hiermee het probleem verholpen en kan het naar iedereen worden uitgerold..

• raytje192
freakin_ruben schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:54:
Ik heb gisteren een nieuwe beta firmware gekregen na contact te hebben gehad met iemand bij Coulisse. Met een beetje geluk is hiermee het probleem verholpen en kan het naar iedereen worden uitgerold..
En al beeld bij of dit inderdaad de problemen oplost Ruben? Erg benieuwd :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• freakin_ruben
Tot nu toe werkt alles.. Maar de bridge heeft vaker 2 weken lang gewerkt, dus ik weet niet hoe lang hij stabiel moet draaien om te zeggen of het probleem is verholpen ;-)

• turboproc
  • Laatst online: 03-03 21:13
Weet iemand of de Smart Blinds (dus the Thread uitvoering) ook te bedienen zijn met een open source oplosing als Open Thread. Dit zou bijv. kunnen draaien op een Raspberry Pi met een nRF8240 dongle.

• Phorze
freakin_ruben schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:36:
Tot nu toe werkt alles.. Maar de bridge heeft vaker 2 weken lang gewerkt, dus ik weet niet hoe lang hij stabiel moet draaien om te zeggen of het probleem is verholpen ;-)
En nu?

• freakin_ruben
Zowel de bridge met de nieuwe beta als de bridge met de officiële release zijn één keer blijven hangen in de firmware update/groen knipperend lampje. Ik heb het doorgegeven aan Coulisse en die gaven aan er met prioriteit naar te kijken.

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:19
Voor het eerst dat ik deze topic tegen kom hier op GoT.

Wat herken ik alle issues met deze blinds en bridge. Ben een jaar bezig geweest om mijn issues met deze spullen op te lossen. Het spontaan crashen van de bridge en dan weer alles opnieuw aanmelden. Maar gelukkig ik kan zeggen nu inmiddels een half jaar zonder problemen te hebben draaien.

Voor mijn situatie lijkt uiteindelijk het probleem in mijn netwerk te zitten (dan wel de combinatie met deze bridge). Ik heb een PFSense router met Unifi AP's en switches. Mijn netwerk is opgedeeld in verschillende VLANs.

In een grijs verleden heb ik de USG gehad en daar waren (denk ik) settings in aangezet die niet lekker samenwerkt met de Motion Blinds.

Volgens mij zijn dit de zaken die ik in de Unifi controller heb aangepast:
- DHCP snooping Uit (Site -> Services)
- IGMP snooping Uit van alle LAN netwerken en VLAN's (Networks)
- Multicast DNS van het Default LAN netwerk (Networks)

Op mij gateway draait versie A1.0.3_B0.1.6 (CMD-01)

[Voor 0% gewijzigd door a.boogerd op 21-08-2022 16:38. Reden: versie bridge toegevoegd]

• Phorze
@a.boogerd
Bedankt voor je bijdrage!
Je heb in het verleden een Unifi Router gebruikt, waarbij je een aantal instellingen veranderd had, die vermoedelijk de problemen veroorzaakten, namelijk het uitzetten van een aantal functies
Nu gebruik je PFSense, en daar werkt het "gewoon".
Begrijp ik je situatie dan goed?

Ik maak zelf gebruik van Openwrt. Geen van de 3 settings waar je over schrijft staan "aan" of zijn supported door Openwrt. De vraag is dan wat het verschil is tussen mijn situatie en de jouwe met PFSense.

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:19
Phorze schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:40:
@a.boogerd
Bedankt voor je bijdrage!
Je heb in het verleden een Unifi Router gebruikt, waarbij je een aantal instellingen veranderd had, die vermoedelijk de problemen veroorzaakten, namelijk het uitzetten van een aantal functies
Nu gebruik je PFSense, en daar werkt het "gewoon".
Begrijp ik je situatie dan goed?
Deze instelling stonden bij mij aan in mijn Unifi Controller en na het uitzetten van deze is het probleem bij mij verdwenen. In pfsense heb ik alleen pimd geinstalleerd maar twijfel ik of dit wat toe heeft gevoegd aan de oplossing.
Ik maak zelf gebruik van Openwrt. Geen van de 3 settings waar je over schrijft staan "aan" of zijn supported door Openwrt. De vraag is dan wat het verschil is tussen mijn situatie en de jouwe met PFSense.
Setting zijn van Unifi controller niet van de PFSense.

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:29
Ik heb een aantal Motion motoren van de Hornbach. Net als anderen hier ook aardig wat problemen mee gehad. Omdat ik nu een raam wil gaan automatiseren met een gordijn van ongeveer 2.6 meter zoek ik een systeem wat ik minder vaak hoef op te laden. Er is een stopcontact in de buurt. Iemand toevallig een tip? Mag absoluut DIY zijn, mits compatible met MQTT of zigbee2mqtt.

• MotionBlinds
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-03 14:08

MotionBlinds

Bedrijfsaccount MotionBlinds
Ervaar je problemen met de MotionBlinds Wi-Fi bridge? Meld je dan hier aan voor het testen van verbeterde bètasoftware. Wij helpen je graag, bij voorbaat dank!

https://support.motionbli...inds-wi-fi-bridge-cmd-01/

• turboproc
Weet niet of iemand dit al had uitgezocht. Omdat bij mij de firewall default voor alles dicht staat was het koppelen van de CM-20 bridge in eerste instantie niet mogelijk.
Dat werkt wel na het openzetten van de volgende poorten:

- tcp/3453
- tcp/8091

De cloud van MotionBlinds staat trouwens bij Amazon EU-central.

• turboproc
whazzzup schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:48:
[...]

De 2e die ik opgehangen werkte wel in één keer, de 1e blijft trippen zodra ik 'm probeer in te stellen, dus morgen ff contact opnemen met Smartblinds, mag die mooi weer retour.

bediening lukt alleen handmatig, maar niet via de software, de rolgordijn wordt wel herkent, maar op/neer gaan ho maar.
Hi @whazzzup, is dat probleem van het heen en weer gaan ooit opgelost. Loop hier tegen hetzelfde aan.

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 19:40
turboproc schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:19:
[...]

Hi @whazzzup, is dat probleem van het heen en weer gaan ooit opgelost. Loop hier tegen hetzelfde aan.
"To repair UART:
1. Remove USB-C charger and sometimes the UART is working already.
2. IF not repaired then switch motor OFF by using 2x pull + prog.button
3. Switch ON by USB-C charger
4. Remove USB-C charger and you can reset the EVE-core and UART is working again.

Dit zal er voor moeten zorgen dat je weer het rolgordijn opnieuw kunt instellen."

Vanuit smartblinds zelf destijds en het werkte.

• turboproc
whazzzup schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:42:
[...]

"To repair UART:
1. Remove USB-C charger and sometimes the UART is working already.
2. IF not repaired then switch motor OFF by using 2x pull + prog.button
3. Switch ON by USB-C charger
4. Remove USB-C charger and you can reset the EVE-core and UART is working again.

Dit zal er voor moeten zorgen dat je weer het rolgordijn opnieuw kunt instellen."

Vanuit smartblinds zelf destijds en het werkte.
Dank voor de suggestie. Helaas heeft het in mijn situatie geen effect. Wacht dus even op een suggestie van Smartblinds.

• WVSint
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-03 17:10
Heeft een van jullie de Motionsblinds al gekoppeld aan KlikAanklikUit ICS-2000. Of maken in jullie in alle gevallen gebruik van de wifi bridge ?

https://motionblinds.com/...ctiviteit/klikaanklikuit/.

• Bockelaar
ik geloof niet dat veel tweakers in dit topic iets doen met home automation en deze gordijnen. Ik heb ook al een paar keer gekeken naar de ics-2000, die zou het moeten doen, mja.
Home Assistant lijkt het met de bridge ook te doen, nog geen praktijkervaring mee.

• Nihami
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-09-2022
WVSint schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:25:
Heeft een van jullie de Motionsblinds al gekoppeld aan KlikAanklikUit ICS-2000. Of maken in jullie in alle gevallen gebruik van de wifi bridge ?

https://motionblinds.com/...ctiviteit/klikaanklikuit/.
Ik heb al sinds een jaar 2 rolgordijnmotoren gekoppeld aan de ICS-2000, dus zonder de bridge.
Vanuit de ICS-2000 's avonds sluiten en 's morgens klein stukje open en wat later helemaal open.
Ik ben er zeer tevreden over. Wel twee opmerkingen toch.
Werkt voor 99,9 %. Heel zelden komt een opdracht niet door. Ik vermoed dat het een simplex verbinding is en dat er wel eens een opdracht verloren gaat.
Ik heb ook de afstandsbediening bij de motoren en wanneer die gebruikt wordt dan is de actuele stand die de ICS-2000 weergeeft niet meer de werkelijkheid. Maar dit komt vanzelf weer goed en ik heb geen belang om de actuele stand in de gaten te houden.

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03 13:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ik heb met de Motionblinds Bluetooth (dus niet de Eve versie) het probleem dat de officiële app constant loopt te zeuren over het batterij niveau van de vouwgordijnen (de app die met de bridge communiceert). Volgens de Bluetooth app (die rechtstreeks met de blinds communiceert) is de batterij nog voor ~90% vol.

Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het evt. is op te lossen?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-03 22:20
Is de Eve versie ook al ergens los te koop , zodat ik bestaande rolgordijnen om kan bouwen.
Volgens mij is nml de huidige versie oa bij de Hormbach nog de "oude", klopt dat?
En tevens de vraag, werkt de nieuwere cm-20 bridge ook met de motoren van de hornbach?

[Voor 20% gewijzigd door eggiebert op 06-10-2022 12:48]

• WVSint
eggiebert schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:25:
Is de Eve versie ook al ergens los te koop , zodat ik bestaande rolgordijnen om kan bouwen.
Volgens mij is nml de huidige versie oa bij de Hormbach nog de "oude", klopt dat?
En tevens de vraag, werkt de nieuwere cm-20 bridge ook met de motoren van de hornbach?
Sorry voor het verkeerde antwoord, gaat de 'Motionblinds Retrofit' en niet over de Eve.

Gevraagd aan Motionblinds:
De MotionBlinds retrofit motoren zullen beschikbaar zijn bij verschillende (online) retailers.
Denk hierbij aan een Praxis, Bol.com etc. Dit zal ergens in Q4 van dit jaar zijn (exacte lanceerdatum nog onbekend).

Er zijn dan 2 verschillende motoren te verkrijgen:
- een pull-functie (een lichte trekbeweging aan het koord, en het rolgordijn beweegt naar een vooraf ingestelde stand),
- een uitgerust is met een pull-functie én Bluetooth connectiviteit (te bedienen met een app).

Beide motoren zijn uit te breiden met enkele accessoires, waaronder een afstandsbediening, en een Wi-Fi bridge, om uw motoren te kunnen koppelen aan een smart home systeem
De motoren zijn geschikt voor buizen met een diameter van 25-30mm.

[Voor 3% gewijzigd door WVSint op 06-10-2022 19:12]

• eggiebert
Dank voor je antwoord, dan zal ik nog ff moeten wachten. Ondertussen ga ik me nog wat meer inlezen ook over het ikea model. Maar denk dat deze komende modellen het mooiste integreren in Home assistant.

• WVSint

• eggiebert
Dank je ,ik heb ze nu ook inderdaad gevonden.
Echter is de bluetooth variant nodig voor domotica?
Lees nml in de specs bij leverancier think dat deze thread ondersteunen en het oudere 433mhz.
Als ik home-assistant gebruik heb ik dan bluetooth nodig of alleen de gewone variant mbv een wifi bridge?

• MaartenK98
Ik zie nu dat er ook plissegordijnen, jaloezieen en gordijnrails te koop zijn bij Smartblinds. Enkel de gordijnrails is nog niet met HomeKit te koppelen, de andere twee groepen hebben wel een EVE motor er in zitten. Ze zeiden dat medio 2023 de Homekit versie komt voor gordijnrails.

Misschien voor degene die dit wat vinden dat het interessant is?

• Bockelaar
die versie met bluetooth zou toch ook zonder bridge moeten kunnen koppelen met bijv een esp32 met esphome denk ik dan. Mij is het nog niet gelukt iig, heb ze nu via de app geconfigureerd maar he tzou gaaf zijn om ze in HA te krijgen via esphome ipv (weer!) een vendor bridge.

• schorrie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-01 08:05
Kan iemand me helpen.

Mijn installatie betreft Home Assistant dewelke draait op een Odroid, voorzien van Electrolama ZZH stick (Zigbee, Thread).

Ik zoek elektrische rolgordijnen op accu, dewelke rechtstreeks door de Home Assistant via de Electrolama ZZH stick kunnen en aangestuurd worden.

Hou niet zo van extra hubs ertussen, gezien je anders uiteindelijk met verschillende 'overbodige' hubs opgezadeld zit.

Heb thans reeds een aantal Ikea elektrische rolgordijnen dewelke na koppeling in het Zigbee netwerk perfect werken en aangestuurd worden. Mooi werkend dus voor 160€ voor rolgordijn van 140cm breed

voor de woonkamer heb ik echter een aantal van 160 cm nodig,

had al eens een berekening gemaakt op https://www.be.raamdecora...nt-trend.html?color=White en kwam daar op ong 270€ per rolgordijn

via smartblinds zit ik toch al snel op 380€

heeft iemand nog ideetjes, waar ik zulke rolgordijnen (electrisch, rechtstreeks aanstuurbaar zonder hub) kan verkrijgen aan interessante prijs

• Bockelaar
@MotionBlinds de CM-08 met bluetooth heeft ook apple homekit compatibility, krijgt die ook matter ondersteuning? Heb net de nieuwe firmware uitgerold, zag nergens release-notes dus was benieuwd. Wil die motors eigenlijk rechtstreeks koppelen aan smarthome (home assistant).

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:20

Fab1Man

Live life to the fullest

Bockelaar schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:30:
@MotionBlinds de CM-08 met bluetooth heeft ook apple homekit compatibility, krijgt die ook matter ondersteuning? Heb net de nieuwe firmware uitgerold, zag nergens release-notes dus was benieuwd. Wil die motors eigenlijk rechtstreeks koppelen aan smarthome (home assistant).
Je kunt ze ook koppelen via de HomeKit Controller van Home Assistant. Dan moet je ze eerst met een iDevice koppelen aan je eigen HomeKit setup en daarna verwijderen uit de Home app. Daarna kan HA ze vinden.

• Bockelaar
dat is me nog niet gelukt, zie in de tradfri app ook geen homekit integratie

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:20

Fab1Man

Live life to the fullest

Bockelaar schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:30:
dat is me nog niet gelukt, zie in de tradfri app ook geen homekit integratie
Als ze echt HomeKit ondersteuning hebben dan moet je ze zo kunnen toevoegen via een iDevice, zonder bridge.

• Bockelaar
dat hebben ze, alleen de link tussen de tradfri en homekit lukt niet: in de tradfri zie ik de homekit integratie ook niet: is een know issue in de laatste firmware last ik

• MaartenK98
Bockelaar schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:30:
Yes, voor zo ver ik weet zullen alle EVE motoren/ motoren met homekit compatibility ''Matter Proof'' zijn. Dit is ook bij de CM-03-E die gebruikt wordt bij de (Duo) Rolgordijnen het geval.

• MaartenK98
schorrie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:06:
Kan iemand me helpen.

Mijn installatie betreft Home Assistant dewelke draait op een Odroid, voorzien van Electrolama ZZH stick (Zigbee, Thread).

Ik zoek elektrische rolgordijnen op accu, dewelke rechtstreeks door de Home Assistant via de Electrolama ZZH stick kunnen en aangestuurd worden.

Hou niet zo van extra hubs ertussen, gezien je anders uiteindelijk met verschillende 'overbodige' hubs opgezadeld zit.

Heb thans reeds een aantal Ikea elektrische rolgordijnen dewelke na koppeling in het Zigbee netwerk perfect werken en aangestuurd worden. Mooi werkend dus voor 160€ voor rolgordijn van 140cm breed

voor de woonkamer heb ik echter een aantal van 160 cm nodig,

had al eens een berekening gemaakt op https://www.be.raamdecora...nt-trend.html?color=White en kwam daar op ong 270€ per rolgordijn

via smartblinds zit ik toch al snel op 380€

heeft iemand nog ideetjes, waar ik zulke rolgordijnen (electrisch, rechtstreeks aanstuurbaar zonder hub) kan verkrijgen aan interessante prijs
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel aanbieders zijn die op maat gemaakte rolgordijnen maken met een motor die rechtstreeks te koppelen zijn. Bij aanbieders als Smartblinds komen dus wel de Matter protocollen er op te staan dus later geen HUB meer nodig voor Home Assitant, ik wacht hier zelf ook op namelijk. Zeiden dat dit medio 2023 komt (afhankelijk van Matter en de motorupdates).

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:54
Even een ervaring toevoegen aan dit topic;

De keuze voor raamdecoratie lijkt flink te zijn uitgebreid sinds ik een rolgordijn (Eve/Homekit) bestelde. Mijn gordijn hangt nu een maand of 8 en hangt in de keuken. Elke dag en nacht gaat hij open dicht, nooit een misser, ook handmatig nooit een misser.
Ben er hartstikke blij mee, als er iets is wat ik wil met smart producten is dat het gewoon de commando's uitvoert en dat doet hij hier. Goeie kans dat de volgende stap een top-down bottom-up combinatie gaat worden. Het ziet er allemaal solide uit.

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 14:20
Ik overweeg om de TDBU plissé gordijnen van Smarblinds aan te schaffen. Echter is het voor mij onduidelijk of ze al direct via Home Assistant aan te sturen zijn. Ik ben niet van plan om nóg een (merk specifieke) bridge aan te schaffen namelijk. De klantenservice is niet heel duidelijk over wanneer Matter support beschikbaar komt voor de TDBU plissé gordijnen. Thread support is kennelijk al wel beschikbaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed weet wat dat verschil inhoudt. Een extra dongle om ook Thread/Matter te ondersteunen vind ik geen probleem, dat is immers multi-inzetbaar. Zou een Thread dongle genoeg zijn om ze direct met Home Assistant te laten werken? Ik ben geen fan van het integreren dmv HomeKit. Is er iemand die al ervaring hier mee heeft?

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-03 16:07
MaartenK98 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:21:
Ik zie nu dat er ook plissegordijnen, jaloezieen en gordijnrails te koop zijn bij Smartblinds. Enkel de gordijnrails is nog niet met HomeKit te koppelen, de andere twee groepen hebben wel een EVE motor er in zitten. Ze zeiden dat medio 2023 de Homekit versie komt voor gordijnrails.

Misschien voor degene die dit wat vinden dat het interessant is?
Ik heb de gordijnrails besteld zonder bridge, denkend dat ik ze wel met mijn ConBee/RP4 en HomeBridge kan integreren in HomeKit. Had duidelijk beetje meer opzoekwerk moeten doen. Die gordijnrails werken op 433Mhz en dus geen ZigBee-ondersteuning zelfs.
En dan dacht ik: geen probleem, ik heb een Broadlink RM4 Pro die afstandsbedieningen via infrarood en/of 433Mhz kan overnemen. Blijkt dat die rails met rollende codes werken en dan kan de RM4 er blijkbaar ook niet mee aan de slag... Hij ziet de afstandsbediening wel als ik de setup start, maar als ik dan een knopje gebruik ter registratie, dan ziet hij niets...

Op dit moment lijkt het erop dat ik niet anders kan dan die rotbridge bestellen... En laat net dat zijn wat ik niet wil... Anders had ik wel een berg bridges staan ipv een RP4/Conbee...

• freakin_ruben
De bridge is bij mij iig een heel stuk stabieler en heb eigenlijk geen problemen meer gehad sinds september.. (mocht je de bridge toch overwegen)

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 10:14
freakin_ruben schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:32:
De bridge is bij mij iig een heel stuk stabieler en heb eigenlijk geen problemen meer gehad sinds september.. (mocht je de bridge toch overwegen)
Voor mij geld het zelfde, had een tijdje wat problemen met de witte USB stick bridge, deze is door MotionBlinds netjes kostenloos vervangen, en inmiddels draait het toch al wel een jaar probleemloos :)

Apple - MacBook Pro 13” 2020 | 14 Pro Max | Watch S7 45mm | TV 4k ||| Smarthome - Homekit | Philips Hue | Aqara | Synology | Unifi

• Luijtjuh
Hier de bridge niet laten vervangen, maar ook ik heb al een tijd lang geen problemen meer. Het lijkt er dus op dat ze het eindelijk opgelost hebben.

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-03 16:07
Bridge besteld maar DPD is het pakje kwijt… Zucht.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee