[Keynote] Unleashed – October 18

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 20.917 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 06:38
Heel benieuwd of de huidige Mac Mini en 24-inch iMac nog de optie krijgen om met M1 Pro of misschien zelfs M1 Max uitgerust te worden. Dat zou een flinke performance boost zijn, de mogelijkheid tot meer geheugen bieden, en die modellen zouden het aan moeten kunnen qua koeling en stroomverbruik.

Ik zie dit ook wel iets als wat Apple aankondigt met een press release over een maand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:21
Het valt me op dat er nu helemaal geen Intel macbooks meer zijn, vraag me af hoe lang ze Intel nog zullen supporten met OS updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wederom een enorm steriele Keynote, zelfs de natuur is fake/gerenderd (of het moet daar in een vacuüm gefilmd zijn.

Er zitten ook een paar vage transities in waar je duidelijk de masking ziet. Mega jammer als je weet wat voor energie ze gestoken hebben in dat park…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 14:27

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Jeroen Sack schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:31:
Het valt me op dat er nu helemaal geen Intel macbooks meer zijn, vraag me af hoe lang ze Intel nog zullen supporten met OS updates.
Ga maar uit van een jaar of 5 nadat de laatste Intel Macs (grote iMac en de Mac Pro) zijn verdwenen.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
Xilantof schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:33:
[...]

Ga maar uit van een jaar of 5 nadat de laatste Intel Macs (grote iMac en de Mac Pro) zijn verdwenen.
Dat lijkt me erg lang, als ik kijk hoe lang PowerPC samen is gegaan met Intel, dat is volgens wikipedia alleen in Tiger en Leopard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Ik ga van een MacBook Pro 15inch 2014 naar een MacBook pro 16 inch 2021 en ben super excited. Ik wil alleen mijn nieuwe MacBook wel laden via het scherm (minder kabels op mijn bureau). Ik heb een scherm die je kunt laden via USB-C. Weten jullie een goede USB-C kabel naar USB-C kabel die en power en beeld en data over kan brengen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Jeroen Sack schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:35:
[...]

Dat lijkt me erg lang, als ik kijk hoe lang PowerPC samen is gegaan met Intel, dat is volgens wikipedia alleen in Tiger en Leopard geweest.
Nu heb je het over hele nieuwe OS’en. Eerder had je het over supporten van een OS (en dat is mijn inziens: security update’s, etc).

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen Sack
Apple verkoopt trouwens nu ook een poetsdoek, vraag me toch echt af of mensen dat gaan kopen. https://www.apple.com/shop/product/MM6F3AM/A/polishing-cloth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Jeroen Sack schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:37:
Apple verkoopt trouwens nu ook een poetsdoek, vraag me toch echt af of mensen dat gaan kopen. https://www.apple.com/shop/product/MM6F3AM/A/polishing-cloth
Vroeger zat dat er gewoon nog bij een Mac, nu niet meer ;(

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
Xilantof schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:37:
[...]

Nu heb je het over hele nieuwe OS’en. Eerder had je het over supporten (en dat is mijn inziens: security update’s, etc).
Ok, ik bedoelde inderdaad het hele nieuwe OS, vooral omdat dingen als XCode meestal niet updaten als je het OS niet update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:46
Jeroen Sack schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:37:
Hebben ze ook een Pro doekje? met een gewoon doekje kom ik niet aan m'n MacBook Pro M1 Pro he (wat een naam overigens..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Mooie MBP. Maar de prijs zet me toch aan het denken. Wat ik primair doe is surfen en mailen. Dan kan ik 2700 euro uitgeven voor een MBP met M1 Pro chip, of voor de helft een Air kopen met M1 chip. Graag had ik die 14" gewild, maar dat is mij het prijsverschil dan wellicht niet waard... Eens over nadenken de komende dagen...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:56
Rck010 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:40:
[...]

Hebben ze ook een Pro doekje? met een gewoon doekje kom ik niet aan m'n MacBook Pro M1 Pro he (wat een naam overigens..)
Dit doekje leveren ze sinds de Pro XDR display en iMac met nano-textuur scherm.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 11:51

Grin

Ride si sapis.

Pfff wat een gestoorde specs (en prijzen) voor een pro laptop; even de eerste reviews afwachten maar dit lijkt het meeste (alles?) van WIntel omver te blazen qua power/efficientie.

De producten van deze presentatie konden mij niet echt boeien maar ben toch blij met de - voor mij althans - introductie van: Gesaffelstein - Orck
Dit nummertje gaat echt als een speer en was een geniale intro voor deze keynote.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Geen nieuws over een Mac Pro helaas, die wel volgend jaar moet komen. Ik heb in 2015 een Mac Pro van iemand overgenomen met het idee dat een nieuw model niet heel lang zou duren. Dat duurde tot eind 2019, toen de schreeuwend dure opvolger kwam. En nu zitten we dan in de transitie richting ARM waarbij virtualisatie van x86 Windows en Linux ineens geen optie meer is. De vraag is of een i7/i9 nog een bevredigende upgrade is of dat een aparte Mac en Windows notebook de betere keus is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 19:31
Iemand ervaring met vorige launches? Hoe lang duurde het voordat je ze kon preorderen bij een coolblue/bol.com oid?

Niet verwacht dat ie gelijk na de presentatie te bestellen is. Zit nu naar levertijden van eind dec te kijken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Microkid schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:46:
Mooie MBP. Maar de prijs zet me toch aan het denken. Wat ik primair doe is surfen en mailen. Dan kan ik 2700 euro uitgeven voor een MBP met M1 Pro chip, of voor de helft een Air kopen met M1 chip. Graag had ik die 14" gewild, maar dat is mij het prijsverschil dan wellicht niet waard... Eens over nadenken de komende dagen...
De helft? Een derde bijna op dit moment. De 256GB/8GB Air is voor 979 te krijgen momenteel ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Grin schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:52:
Pfff wat een gestoorde specs (en prijzen) voor een pro laptop; even de eerste reviews afwachten maar dit lijkt het meeste (alles?) van WIntel omver te blazen qua power/efficientie.

De producten van deze presentatie konden mij niet echt boeien maar ben toch blij met de - voor mij althans - introductie van: Gesaffelstein - Orck
Dit nummertje gaat echt als een speer en was een geniale intro voor deze keynote.
Hey Grin, neem aan dat jij ook weer blij bent met de terugkomst van alle poorten ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Ophidian schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:56:
[...]

De helft? Een derde bijna op dit moment. De 256GB/8GB Air is voor 979 te krijgen momenteel ;)
Ik doel op de Air met 16GB ram en 512GB ssd, die is € 1589. Ik kom nu van een MBP 2015 met dezelfde specs. (maar wel met een dual core Intel op 3.1Ghz)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Microkid schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:02:
[...]

Ik doel op de Air met 16GB ram en 512GB ssd, die is € 1589. Ik kom nu van een MBP 2015 met dezelfde specs. (maar wel met een dual core Intel op 3.1Ghz)
Ah ok, maar blijft dan ook overkill voor surfen en mailen :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Ophidian schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:03:
[...]

Ah ok, maar blijft dan ook overkill voor surfen en mailen :+
Yup.... Daarom denk ik er ook had over om terug te gaan van een MBP naar de Air. In 2015 was de MBP de snelste, maar tegenwoordig is de Air ook prima voor dat soort zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rck010
Ben dus voor het 14" base model gegaan.

16GB geheugen is meer dan genoeg voor mijn workflow, met m'n huidige 16GB M1 Air nooit problemen gehad. 512GB aan schijfruimte is voor mij ook genoeg, ik krijg met moeite 256GB gevuld. Tegenwoordig maak ik veel gebruik van cloud diensten.

Ik heb even getwijfeld over de SoC upgrade, maar als ik zie hoe snel m'n M1 Air is en het feit dat deze M1 Pro menig keer sneller is, heb ik echt geen upgrade nodig. Die Gepimpte modellen met veel RAM, meer sockets etc.. is echt wat voor zware gebruikers, daar schaar ik mezelf niet onder.

Mij ging het om de externe schermen, batterij en uit pure luxe eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 15:17
Eind vorige maand de gok genomen dat de geruchten waar waren en er geen Air aangekondigd zou worden en een Air gekocht. Vandaag toch even met geknepen billetjes gezeten: “het zal toch niet hè…” Maar de gok heeft goed uitgepakt 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Laatst online: 30-05 11:51

Grin

Ride si sapis.

Greatsword schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:59:
[...]

Hey Grin, neem aan dat jij ook weer blij bent met de terugkomst van alle poorten ;)
Hahaha. Pas op, hier volgt een mening.
Kijk, ik ben een Apple fanboy maar een aantal zaken hebben ze echt verprutst (of nog nooit goed gedaan, computermuizen, ik noem maar even wat...).

Verprutst? Laptops dus. Alles na 2016, ja...., ook na die geweldige nieuwe toetsenborden. Het design - dus hoe het werkt voor deze 'pro' - was gewoon abominabel (slecht). Tot en met die USBC only rotzooi van de laatste tijd vond ik het geen werken gelijk.
Die touchbar sloeg als een tang op een varken - dat cringy moment in 2016 met de 'DJ' tijdens de introductie geeft mij nog buikkrampen - en is leuk als je in de Starbucks loopt te browsen of even snel je mac wilt locken. Iedereen mag dit met mij oneens zijn; graag zelfs! En waarschijnlijk heb ik ook geen 'gelijk' met deze mening, maar ik vind het wel... ;) :Y

Goed dat ze dit hersteld lijken te hebben!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Microkid schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:05:
[...]

Yup.... Daarom denk ik er ook had over om terug te gaan van een MBP naar de Air. In 2015 was de MBP de snelste, maar tegenwoordig is de Air ook prima voor dat soort zaken.
Ik heb hetzelfde gehad. Lang zitten wachten op de MBP 14, echter compleet overkill voor beetje zakelijke administratie en documentjes maken. Nu de Air M1 genomen en echt heel blij mee.

Op mijn Mid 2014 was ik bezig om mijn photo's uit iCloud te halen om ze naar mijn NAS te backupen. In dezelfde tijd als dat de MBP 1000 foto's eruit kopieert, doet de Air er 8000. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:14
swuaN schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:29:
[...]

Ik had liever de oude situatie gehad. Lekker kunnen opladen vanuit beide kanten via usbc.
Vind HDMI echt zo ouderwetse port, veel liever thunderbolt!
Mja, daarin verschillen we toch echt van mening. Als iemand die ze constant bedrijfsmatig moet ondersteunen (de M1 air) zijn 2 USB-C poorten verdomd karig. Zeker aangezien ze bij ons maar 4-5 uur mee gaan, moeten ze in een meeting aan de lader, dan in de andere poort zit Clickshare. En dan zit je vol. Dus gebruikt iedereen een USB-c naar 3x USB + HDMI converter (die in alle 2 de USB-C poorten gaat).

Vind het wel grappig:

Touchbar -> een flop -> Gaat weg
USB-C laden -> frustratie punt voor veel consumenten -> Gaat weg
HDMI poort komt terug

En op reddit/twitter doen ze alsof het de beste macbook ooit is met unieke functies 8)7

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
corset schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:10:
[...]

Mja, daarin verschillen we toch echt van mening. Als iemand die ze constant bedrijfsmatig moet ondersteunen (de M1 air) zijn 2 USB-C poorten verdomd karig. Zeker aangezien ze bij ons maar 4-5 uur mee gaan, moeten ze in een meeting aan de lader, dan in de andere poort zit Clickshare. En dan zit je vol. Dus gebruikt iedereen een USB-c naar 3x USB + HDMI converter (die in alle 2 de USB-C poorten gaat).

Vind het wel grappig:

HDMI poort komt terug

En op reddit/twitter doen ze alsof het de beste macbook ooit is met unieke functies 8)7
Is dat wel zo? We weten dat de nieuwe Magsafe heeft, maar is deze niet meer op te laden via USB-C dan? Ik gebruik op het werk namelijk een dock, zou fijn zijn als die m'n MacBook nog gewoon zou opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:01
corset schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:10:
[...]

Vind het wel grappig:

HDMI poort komt terug

Usbc laden blijft gewoon. En terecht. Elke monitor tegenwoordig kan ook dat ding laden en heeft een simpel hub voor muis ed. ik gebruik lader van m’n laptop thuis nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 22:44
2x besteld, en 2x geannuleerd (door mij). Ik ga toch de reviews nog maar even afwachten. Wil echt een toffe 14 inch macbook, maar weet niet of die m1 max versies de laptop heel erg heet doen lopen. Zou jammer zijn als je een relatief zuinige M1 hebt, maar dat t ding alsnog oververhit door de GPU. En t is veel geld, en dus maar even afwachten. Afhankelijk van de hitte ga ik voor de m1 pro of de m1 max.

Zit nu op een 2015 macbook pro 13 inch, met 1TB SSD en 16GB ram.

[ Voor 7% gewijzigd door - peter - op 18-10-2021 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:14
giantgiantus schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:14:
[...]

Usbc laden blijft gewoon. En terecht. Elke monitor tegenwoordig kan ook dat ding laden en heeft een simpel hub voor muis ed. ik gebruik lader van m’n laptop thuis nooit meer.
... En daar gaat het dus fout op tweakers "ik heb zo'n scherm, dus iedereen heeft zo'n scherm". Nee, zo werkt het niet. Je wil niet weten hoeveel schermen we nu voor thuiswerken hebben uit moeten geven met die functie.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Misschien een domme vraag maar wat voor functie heeft die magsafe poort? Ik zie dat veel mensen blij zijn dat ie er weer op zit? Kan je er meer mee dan alleen laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
corset schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:15:
[...]

... En daar gaat het dus fout op tweakers "ik heb zo'n scherm, dus iedereen heeft zo'n scherm". Nee, zo werkt het niet. Je wil niet weten hoeveel schermen we nu voor thuiswerken hebben uit moeten geven met die functie.
Op de nieuwe MacBooks zit het gewoon allebei hoor. Je kan gewoon met usbc laden. Werd gezegd in de presentatie. Mensen met oudere monitoren kunnen dus een HDMI kabel er in proppen en die lader gebruiken. Best of both worlds. Overigens moet ik wel zeggen op werk hebben we allemaal een usbc scherm of usbc dock en iedereen heeft thuis ook usbc scherm gekregen. Die ouderwetse poorten zullen dus weinig gebruikt gaan worden.

Daarnaast vraag ik me echt af of veel mensen 2800€ uitgeven aan een nieuwe Mac en dan een oude monitor gebruiken. Gekke combi in mijn ogen.

[ Voor 8% gewijzigd door giantgiantus op 18-10-2021 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Alcides schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:18:
Misschien een domme vraag maar wat voor functie heeft die magsafe poort? Ik zie dat veel mensen blij zijn dat ie er weer op zit? Kan je er meer mee dan alleen laden?
De aansluiting is magnetisch, dus als iemand struikelt over je kabel dan trek je alleen de stekker eruit in plaats van een dure laptop van tafel. En je klikt 'm er wel lekker in, terwijl je bij USB-C iets gerichter moet zoeken naar het gaatje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-05 21:45
Rck010 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:13:
[...]

Is dat wel zo? We weten dat de nieuwe Magsafe heeft, maar is deze niet meer op te laden via USB-C dan? Ik gebruik op het werk namelijk een dock, zou fijn zijn als die m'n MacBook nog gewoon zou opladen.
In de keynote zeiden ze dat hij ook gewoon via de Thunderbold (usb-c) poorten is op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Tom schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:20:
[...]

De aansluiting is magnetisch, dus als iemand struikelt over je kabel dan trek je alleen de stekker eruit in plaats van een dure laptop van tafel. En je klikt 'm er wel lekker in, terwijl je bij USB-C iets gerichter moet zoeken naar het gaatje :+
Ah oke, had toch meer van verwacht :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rosm87
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-07-2023
Xilantof schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:19:
[...]

Herkenbaar… Wil graag mijn 2016 15” vervangen… De beruchte eerste met TB-poorten en ‘t shitty toetsenbord.
Maar waar doe ik goed aan met de 16”. Denk dat de instapper goed genoeg is… Maarja, FOMO.

Misschien even nachtje over slapen.
14" 10core met 32gb ram en 1tb ssd besteld!

ik doe puur Lightroom en photoshop en dat vaak ook tegelijk.. ik doe geen videobewerking of 3D renders dus dit is meer dan voldoende... zeker als je bedenkt dat ik nu werk met een late 2013 mb pro :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:04
Alcides schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:18:
Ik heb even een video gemaakt van mijn huidige MBP 16" met USB-C zonder magsafe, maar met een magnetische USB-C oplaadkabel. Dan snap je het idee...

https://streamable.com/qopsew

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• belrpr
  • Laatst online: 13:11
Raar dat er geen faceid op zit.
Zo een uitsparing in het scherm maar dan geen face id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Enigszins offtopic maar iemand hier ervaring met hoe snel je het geld van Apple terug krijgt als je een bestelling die met ideal betaald is hebt geannuleerd?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

belrpr schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:30:
Dit design houden ze natuurlijk komende jaren aan. Dus nu is er alvast ruimte gemaakt voor de toekomstige faceID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
belrpr schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:30:
Het ziet er niet uit, en ook nog eens zonder face-id. Het had echt veel beter gekund. Ik hecht niet zoveel waarde aan MacBooks, anders had ik me eraan geërgerd als ik op de aankoop zat te wachten :).

[ Voor 14% gewijzigd door BramViking op 18-10-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Heel veel lui vinden de nieuwe Pro veel te dik, lees ik ook op andere fora...

MacBook Pro M1 (2020) = 1,56 cm hoogte.
MacBook Pro M1 Pro (2021) = 1,55cm hoogte.

Hij is wel ongeveer 200gr zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Ik snap het gezeur over de notch niet helemaal. Het scherm is 14,2 inch. 14 inch voor wat je normaal gebruikt en in de 0,2 inch er boven valt nu de menubalk die altijd bovenin zit. Effectief heb je dus alsnog 14 inch? Zal vast wel een software programmaatje komen waardoor je de 14 inch gebruikt en de notch in een zwarte balk wegvalt.

Nu bij mijn MBP en MBA heb ik boven het scherm ook een zwarte balk... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20
Rck010 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:37:

Fair, maar optisch oogt die wel veel minder slank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:04

Op het eerste zicht lijkt hij inderdaad wel dikker. Maar in de video's ziet het er echt niet dik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hij oogt gewoon lomp vanwege het design dat een paar jaar terug in de tijd gaat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
SquareOne schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:40:
[...]

Fair, maar optisch oogt die wel veel minder slank.
Hij staat wat hoger op z'n pootjes, omdat er twee fans aan de onderkant zitten die lucht aan moeten zuigen.
Daarom lijkt ie misschien op het oog wat dikker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

rosm87 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:27:
[...]

14" 10core met 32gb ram en 1tb ssd besteld!

ik doe puur Lightroom en photoshop en dat vaak ook tegelijk.. ik doe geen videobewerking of 3D renders dus dit is meer dan voldoende... zeker als je bedenkt dat ik nu werk met een late 2013 mb pro :)
Congrats!
Dat zijn ook de twee programma’s die ik het meest gebruik, maar ben wel dol op ‘t scherm van mijn 15”. Dus die 16” ligt hier wel al in m’n mandje. Maar wacht even wat reviews af. En na een nachtje of wat is mijn enthousiasme iets verstandiger geworden in de regel ;)

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 16:56
Ik wacht toch nog even de reviews en benchmarks af om de verschillen tussen de CPU en GPU cores te bekijken. En of 16GB vs 32GB een wezenlijk verschil maakt.

Heb order dus even geannuleerd.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Laatst online: 30-05 16:59
Voor mij is het wel een zekere zaak. Ik gebruik de MacBook Pro vooral voor werk in Terminal, coden met React Native en soms een app compilen in Android Studio en Xcode. 16GB is voor mij dus prima. Ik loop op mijn Mac Mini M1 ook niet tegen beperkingen aan en daar heb ik ook 16GB.

Mijn huidige MBP 16” 2019 Model heeft ook 1TB SSD. Dus dat wil ik op mijn nieuwe MacBook Pro ook. En ik vind het beeldscherm van de 14 inch fysiek te klein. Dus dan is 16” de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
@Dennisweb Met die eisen kan je prima met een MBP uit 2014 toe om eerlijk te zijn.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
armageddon_2k1 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:15:
@Dennisweb Met die eisen kan je prima met een MBP uit 2014 toe om eerlijk te zijn.
Denk het niet. Die gaat het echt heel heet krijgen bij compilen. ;-))

En verder heb je op een MBP uit 2014 geen Apple Care, is dat ding bijna vintage. Nee, doe mij maar gewoon de nieuwste. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
Nou. Lastig allemaal. Ik kan met mijn gebruik (browsen, muziek, word) de prijs van de nieuwe echt niet meer justifyen ook al weet ik dat die het wel waard is. Het is gewoon te "pro" voor wat ik ermee doen.

Zojuist de M1 MBP besteld voor 1189. Wat een plottwist voor mij zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fresh2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 16:23

fresh2000

music freak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJGmFoO4kNV-xrp3E9bY01CHEls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pVmKwyCUXJRixBeHvT3Brxt.jpg?f=fotoalbum_large
Aangezien ik met iDeal had betaal, was ik al even bang dat de bestelling vertraging zou oplopen. Gelukkig wordt hij alsnog volgende week Dinsdag geleverd. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:54
:’( moet tot 6-20 dec wachten, 64 gb max 2 tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 15:34

Satom

Verzamel ervaringen

Xilantof schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:45:
[...]
Maar wacht even wat reviews af. En na een nachtje of wat is mijn enthousiasme iets verstandiger geworden in de regel ;)
Voor mij is alleen het laatste deel echt relevant. Al kan ik nog geen reden vinden om het te verantwoorden, heb namelijk een kleine 2 weken geleden de accu laten vervangen van mijn 15inch 2017 model. M.a.w voor een prikkie (209 €) een heel nieuw toetsenbord, accu en topcase :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fresh2000

fresh2000

music freak

iasix schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:48:
Nou. Lastig allemaal. Ik kan met mijn gebruik (browsen, muziek, word) de prijs van de nieuwe echt niet meer justifyen ook al weet ik dat die het wel waard is. Het is gewoon te "pro" voor wat ik ermee doen.

Ik volg je helemaal. Ik gebruik al sinds December '20 met veel plezier de M1 Macbook Air. Ik denk dat je met je aankoop er veel plezier mee gaat beleven.

Ik heb nu zelf het 14" basis model besteld om te gaan testen, naast mijn M1 Air. Ik ben erg benieuwd naar de gebruikerservaring, maar de kans bestaat dat ik uiteindelijk besluit te retourneren en de Macbook Air behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 16:37
fresh2000 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:03:
[...]

Ik volg je helemaal. Ik gebruik al sinds December '20 met veel plezier de M1 Macbook Air. Ik denk dat je met je aankoop er veel plezier mee gaat beleven.

Ik heb nu zelf het 14" basis model besteld om te gaan testen, naast mijn M1 Air. Ik ben erg benieuwd naar de gebruikerservaring, maar de kans bestaat dat ik uiteindelijk besluit te retourneren en de Macbook Air behoud.
Testen en retourneren? Kan dat zo maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 15:17
aschja schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:09:
[...]

Kopen op afstand. Dan kan je altijd retour sturen als iets niet bevalt.
Ooit bedacht omdat je op afstand niet even kan proberen, voelen en proeven zoals in de winkel.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 18-10-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

aschja schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:09:
[...]

Je kunt zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retourneren. Toen ik aangaf dat ik mijn Magic Mouse voor een Trackpad wilde ruilen, moest ik mijn hele iMac retourneren. Zo gaat dat bij Apple. ;)

OT: Heb de 16" base model besteld. CPU > GPU. Ik heb die 10.4 terarflops niet nodig, daar gebruik ik m'n desktop voor (met 3090 GPU :9). 512 GB is meer dan voldoende als je met Google Drive werkt. Snap niet waarom iedereen zoveel opslaghonger heeft. Met studentenkorting "maar" 2.500€. Wat een geld. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 18-10-2021 23:20 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 16:01
TweakerVincent schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:00:
Wees blij dat je een laptop kan kopen van bijna 5000,-?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TweakerVincent schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:00:
Beetje Skeer hoor 2 TB, ding moet je toch eigenlijk wel met 8 TB hebben :+ .

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000

fresh2000

music freak

Wat ik bij nader inzien toch wel nadelig vind:
  • SD-card poort snelheid UHS I ipv II
  • geen Wifi 6E
  • geen Bluetooth 5.2 maar 5.0
  • de notch: hoe gaat Monterey straks om met applicaties die veel menu items bevatten?
Prijstechnisch is de eigenlijk 14" veel duurder dan de high end 13" Intel die hij vervangt. Mede doordat ze het basismodel 14" uitrusten met 8 cores ipv de 10 cores van het originele M1X ontwerp, ben je eigenlijk (2519-2129) 390 EU meer kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:18
Ik ben wel blij met deze uitvoeringen. Ik heb geen spijt van mijn air M1. Mooie machines maar ze hebben dingen die ik leuk vind maar niet die prijs voor wil betalen.

En die extra porten vind ik heel terecht trouwens maar geef er zelf in mijn eigen gebruik niet om. Ik heb er wel een dongle voor. Zelfde dat ik sd gebruik en dongle bij een beeldscherm voor de HDMI boeit me niet. Maar ik snap heel goed dat er mensen zijn die het wel nodig hebben. En het past ook bij een pro machine. Ik ben het ook eens met Apple dat ze geen usb a er in stoppen.

Wat ik wel jammer vind is dat ze geen “air” achtingen 14 of 16” uitbrengen. Niks met pro te maken als je een groter scherm wil. Voor me zelf vond ik trouwens 12” prima.

Die notch ben ik heel dubbel over. Ik snap het is met de menu bar en dat biedt ook wel voordelen maar in fullscreen vind ik dit er juist storend uit zien. Ik zou het dan liever op zwart zien met de menu tekst. En hoop dat het met video ook volledig zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Laatst online: 30-05 22:19
iasix schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:48:

Dit precies hetzelfde voor mij. Morgen ophalen in de winkel.
Begin nu zelfs te twijfelen om voor de air M1 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Wuh oh. Leverdatum is weg. Zullen ze de leverdatum dan toch uitstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 21:32
Ik moet altijd een beetje lachen als Tweakers het hebben over ‘verantwoorden aan zichzelf’ en ‘justifyen’. Misschien dat ik te makkelijk denk, maar als je het geld ervoor hebt en je wilt zo’n ding graag, dan koop je ‘m toch gewoon? ;)

Jullie gaan me voor gek verklaren, maar ik ga de MacBook Pro M1 Pro dus vooral gebruiken voor virtualisatie, radioprogramma’s voorbereiden, programmeren en teksten schrijven. Had ik het afgekund met een simpelere MacBook? Vast! Wil ik dat? Nee. Ben ik een sucker voor het 16” scherm.. Yup! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theitanic
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07-2024
Niemand die zich zorgen maakt over de Blooming zoals op de m1 iPad pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:58
RiccardoNL schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 00:20:
Ik moet altijd een beetje lachen als Tweakers het hebben over ‘verantwoorden aan zichzelf’ en ‘justifyen’. Misschien dat ik te makkelijk denk, maar als je het geld ervoor hebt en je wilt zo’n ding graag, dan koop je ‘m toch gewoon? ;)

Jullie gaan me voor gek verklaren, maar ik ga de MacBook Pro M1 Pro dus vooral gebruiken voor virtualisatie, radioprogramma’s voorbereiden, programmeren en teksten schrijven. Had ik het afgekund met een simpelere MacBook? Vast! Wil ik dat? Nee. Ben ik een sucker voor het 16” scherm.. Yup! :+
Pcies!! Hier ook. De meeste dingen kunnen prima op een 13” M1 maar ik wil gewoon een 16” (aangezien de 15” er niet meer is). Ik heb een 13” 2016 van de zaak liggen maar kan er niet aan wennen naast mijn 15” 2013.
Dus maar een 16”. Maar dan ook gewoon de “simpele” max versie omdat ik dat wil maar ook vooral kan (heb er 2 jaar voor gespaard).

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
  • Laatst online: 05-05 10:04
RiccardoNL schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 00:20:
Jullie gaan me voor gek verklaren, maar ik ga de MacBook Pro M1 Pro dus vooral gebruiken voor virtualisatie
Tot zover ik weet werkt VirtualBox, etc (nog) niet op Mac M1 modellen vanwege de architectuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

zoek34 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 00:51:
[...]

Tot zover ik weet werkt VirtualBox, etc (nog) niet op Mac M1 modellen vanwege de architectuur?
Parallels.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:03
Prijzen vallen weer niet mee, pfoe, terwijl ik met de M1 Air nog kon lachen om die lage prijs. Dus die blijf ik voorlopig nog lekker aanhouden. Magsafe wel echt top weer.
Wel gaar dat MacBook Pro weer ontbreekt aan de voorkant op het scherm. Dat hoort er gewoon op. :-(

Voor de rest doen ze net of ze iets heel nieuws hebben bedacht (meerdere soorten poorten) terwijl die er eerst gewoon op zaten. :') Nooit toegeven als ze een verkeerde keuze hebben gemaakt. Het is toch ook wel weer grappig om te zien hoe ze daaromheen fietsen.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:30

Fab1Man

Live life to the fullest

Pittige prijzen, maar eigenlijk niet extreem veel hoger dan wat ik in 2018 betaalde voor mijn MBP. Daar was ik met 1TB, 32GB en AppleCare ook iets van 4200+ euro voor kwijt, vergelijk ik dat met M1 Max, dan ontlopen die prijzen elkaar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Je weet dat je dan beperkt bent tot ARM platformen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Bushalte schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:04:
Prijzen vallen weer niet mee, pfoe, terwijl ik met de M1 Air nog kon lachen om die lage prijs. Dus die blijf ik voorlopig nog lekker aanhouden. Magsafe wel echt top weer.
Wel gaar dat MacBook Pro weer ontbreekt aan de voorkant op het scherm. Dat hoort er gewoon op. :-(

Voor de rest doen ze net of ze iets heel nieuws hebben bedacht (meerdere soorten poorten) terwijl die er eerst gewoon op zaten. :') Nooit toegeven als ze een verkeerde keuze hebben gemaakt. Het is toch ook wel weer grappig om te zien hoe ze daaromheen fietsen.
Ja ik vind oprecht al die poorten echt de verkeerde keuze. Het is super handig dat je gewoon 1 soort poort hebt waar je al je kabels in kan duwen. Ik denk ook dat het precies het verkeerde moment is om bv weer HDMI in te bouwen. Langzaam beginnen alle devices in usbc te komen dus noodzaak neemt snel af. SD card snap ik veel beter. Een dergelijke computer zal toch veel gebruikt worden voor editing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
giantgiantus schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:37:
[...]

Ja ik vind oprecht al die poorten echt de verkeerde keuze. Het is super handig dat je gewoon 1 soort poort hebt waar je al je kabels in kan duwen. Ik denk ook dat het precies het verkeerde moment is om bv weer HDMI in te bouwen. Langzaam beginnen alle devices in usbc te komen dus noodzaak neemt snel af. SD card snap ik veel beter. Een dergelijke computer zal toch veel gebruikt worden voor editing.
Die HDMI poort is vooral voor even makkelijk/snel een scherm, of bijvoorbeeld een projector aan te sluiten.

Voor de monitors met hoge resolutie/refresh rate zijn er de usb-c (naar usb-c / display port) aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Exirion schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:37:
[...]

Je weet dat je dan beperkt bent tot ARM platformen?
Jep, voor mij is dat voldoende. Ik weet niet of dat voor @RiccardoNL ook het geval is overigens. En als VirtualBox ooit geschikt wordt gemaakt voor Apple Silicon zal dat ook alleen voor ARM zijn lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door gday op 19-10-2021 08:08 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:30

Fab1Man

Live life to the fullest

giantgiantus schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:37:
[...]

Op vakantie in een hotel kun je eigenlijk altijd met HDMI uit de voeten, denk dat dat ook niet snel naar een andere standaard gaat veranderen, dus een welkome toevoeging hoor! Heb die sinds het 2015 model echt gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 16:37
BekSide schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:48:
[...]

Dit precies hetzelfde voor mij. Morgen ophalen in de winkel.
Begin nu zelfs te twijfelen om voor de air M1 te gaan.
FYI. Ik ben zeker geen poweruser. Maar gebruik Illustrator en Photoshop dagelijks met best grote bestanden. En de Air doet het geweldig. Basismodel met FUNCTION keys. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

gday schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:07:
Jep, voor mij is dat voldoende. Ik weet niet of dat voor @RiccardoNL ook het geval is overigens. En als VirtualBox ooit geschikt wordt gemaakt voor Apple Silicon zal dat ook alleen voor ARM zijn lijkt me.
Bij x86 op ARM gaat het om emulatie in plaats van virtualisatie, dus behoorlijk andere software. Ik hoop eigenlijk dat VMWare de waarde van x86-emulatie op de Apple SoCs gaat inzien, zeker gezien de performance van Rosetta 2. De markt ervoor zal alleen maar groeien, tenzij Microsoft het inmiddels bejaarde ‘wintel’ verbond gaat loslaten en ARM volledig gaat ondersteunen, inclusief alle ontwikkeltools voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 02:20

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.