Thermosmart failliet?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 12:20
De laatste maanden is het heel erg stil op de mediakanalen van de slimme thermostaat.
Recent had ik een storing die 2 dagen onopgelost bleef desondanks 3 tickets aanmaken en mailen.

Nu 4 dagen later nog steeds geen reactie. Het probleem heeft zichzelf opgelost dus ik vermoed dat het bij hun server lag.

Zoek je het adres op dan zie je plots dat hun kantoorruimte te huur staat...
https://www.zaatvastgoed....jf-460955-Geurdeland-17G/

Kortom veel slechte signalen.

Weet er iemand iets meer van toevallig?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:39
Vorig jaar is er wel een en ander gebeurt met de Smart Owl Investment BV waar de eigenaars van Thermosmart aan gelinkt zijn.

https://drimble.nl/bedrij...rt-owl-investment-bv.html

[ Voor 23% gewijzigd door HKLM_ op 08-10-2021 09:15 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 13:56

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je het KVK nummer op zoekt wat op de site staat, dan krijg je een adres in Arnhem te zien. Wellicht dat ze enkel dat kantoortje opgezegd hebben?
Op Drimble staat ook een telefoonnummer vermeld bij thermosmart. Je zou ze kunnen proberen te bellen.
https://drimble.nl/bedrij...14438/thermosmart-bv.html

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDE
Bedankt voor jullie reacties!

Ticket is reeds 10 dagen oud ondertussen.
Mail nog steeds niet beantwoord.

Ik vrees dat ik binnenkort een andere thermostaat mag zoeken als ze de stekker uit hun server trekken.

Het jammere is dat ze hun product nog steeds te koop stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

EnnaN

Toys in the attic

HKLM_ schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:15:
Vorig jaar is er wel een en ander gebeurt met de Smart Owl Investment BV waar de eigenaars van Thermosmart aan gelinkt zijn.

https://drimble.nl/bedrij...rt-owl-investment-bv.html
Als je de thermosmart bv ziet: https://drimble.nl/bedrij...14438/thermosmart-bv.html

dan zie je dat die smart owl daar uit ging, en nu deze bv 'bestuurder' is?
https://drimble.nl/bedrij...cellus-management-bv.html

unsure of dat normaal gewoon rondhscuiven van bv\s is, of dat het een ingewikkelde situatie is?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
EnnaN schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Als je de thermosmart bv ziet: https://drimble.nl/bedrij...14438/thermosmart-bv.html

dan zie je dat die smart owl daar uit ging, en nu deze bv 'bestuurder' is?
https://drimble.nl/bedrij...cellus-management-bv.html

unsure of dat normaal gewoon rondhscuiven van bv\s is, of dat het een ingewikkelde situatie is?
Ik denk na wat resource op hun site dat dat wat minder spannend is als gedacht Meneer Kouwenhoven is namelijk overleden vandaar de schuivingen verwacht ik.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFlipsen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-10-2024
https://innovationorigins...iler-of-verwarmingsketel/

Bijzonder stil rondom thermosmart. Ik krijg ook geen terugkoppeling. Zo te lezen hadden ze vorig jaar nog wel groeiplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenonix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-11-2022
Hier ook de ThermoSmart. Al langere tijd geen verbinding met de server meer.
Ticket gemaakt en eerste reactie was dat mijn instellingen onjuist was.
Ondanks dat het al sinds begin zo werkt heb ik toch alles geprobeerd .

Aparte 2.4ghz WiFi verbinding. DMZ gemaakt, meerdere factory resets etc.
Niets hielp. Dit terug gekoppeld naar ThermoSmart maar sindsdien geen reactie meer.
Vermoed dat ze dus wel zeker weten dat het aan hun kant niet goed zit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivomarin
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2021
Kan sinds vanochtend de app niet meer in🥴. Geen goed teken allemaal…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivomarin
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2021
Hij werkt weer en de site is inmiddels ook weer bereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
ivomarin schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:32:
Hij werkt weer en de site is inmiddels ook weer bereikbaar.
ze hosten bij hostnet en die hebben wat storingen vandaag :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDE
Heel jammer, je zoekt je te pletter bij een storing, lig het probleem gewoon aan de server.

Toestel te koop zetten nu het nog iets of wat werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Om niet een nieuw topic te beginnen vroeg ik me af of er iets aan de hand is? Alles werkt nog wel gewoon, maar

* ik kan de app niet meer vinden. Nu heb ik hem nog op m'n telefoon, maar bij een nieuwe telefoon lijkt me dat toch wel een issue?
Ik weet dat er een 'tijdelijk' probleem was met de play store, maar de pagina die daar over praat laat je alsnog niet iets downloaden. Is er een oude workaround die ik mis?

* de support site/community forum/freshdesk, hoe je het wil noemen, lijkt dicht. Ik kan dus bovenstaand probleem ook niet aankaarten of opzoeken hoe anderen mensen het doen. Misschien mis ik een handige manier om toch te kijken? Is er ergens een gebruikersgroep nog?

De reviews op tweakers (sorteer op nieuw-oud) zijn ook niet heel enthousiast
uitvoering: ThermoSmart

dus in navolging van de TS: is er een issue?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@EnnaN op de site wordt nog steeds doorgelinkt naar deze pagina voor support. Werkt dat niet?

Zelf heb ik recent geen contact met ze gehad. Mijn laatste contact was in augustus 2021 (dus vlak voor dit topic werd gemaakt). Op een vrijdagavond heb ik toen een API-code aangevraagd om de Thermosmart in Home Assistant te kunnen gebruiken. Daar heb ik toen 2 werkdagen later, op dinsdag, een net antwoord met gevraagde code op ontvangen.

Ik kan me wel goed voorstellen dat het een beetje een aflopende zaak is. Volgens mij wordt de Thermosmart al een tijdje niet meer verkocht (volgens de pricewatch voor het laatst in september 2021). Het bedrijf heeft nu alleen maar kosten en geen inkomsten. Rest dus de vraag hoe lang ze de server online willen houden en ze nog (security) bugs willen repareren.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 13:32
Precies de reden waarom ik zoveel mogelijk voor local control probeer te kiezen :-)

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Gizz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:45:
@EnnaN op de site wordt nog steeds doorgelinkt naar deze pagina voor support. Werkt dat niet?
Als ik probeer in te loggen, krijg ik een foutmelding:
"Portal is currently not accessible"

Dat kan natuurlijk een issue van mijn account zijn, of een tijdelijk iets, dat weet ik niet ....
Slinkos schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:16:
Precies de reden waarom ik zoveel mogelijk voor local control probeer te kiezen :-)
Well, het voordeel is dat thermosmart dat op zich heeft, dwz, de API kan ik gewoon aansturen via domoticz gelukkig, dus je zou kunnen zeggen dat alles wat online/cloud is hier alleen maar 'extra' is.
Gizz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:45:
Ik kan me wel goed voorstellen dat het een beetje een aflopende zaak is. Volgens mij wordt de Thermosmart al een tijdje niet meer verkocht (volgens de pricewatch voor het laatst in september 2021). Het bedrijf heeft nu alleen maar kosten en geen inkomsten. Rest dus de vraag hoe lang ze de server online willen houden en ze nog (security) bugs willen repareren.
Yeah, dat bedacht ik me ook al, hoe lang kan de support nog doorgaan zonder inkomsten.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 11:18
Als een van de eerste bezitters van de thermosmart is hij hier vorige week na jaren trouwen dienst vervangen door een Google Nest. Na een lekage bij de ketel werkte de ketel module niet meer en werd het dus tijd voor een nieuwe.

Mochten er nog mensen interesse hebben in de Thermostaat, zonder ketel module dan mag je hem van mij zo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

EnnaN schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:22:
[...]
Well, het voordeel is dat thermosmart dat op zich heeft, dwz, de API kan ik gewoon aansturen via domoticz gelukkig, dus je zou kunnen zeggen dat alles wat online/cloud is hier alleen maar 'extra' is.
Volgens mij is de aansturing vanuit Domoticz en HA helaas niet lokaal. Ze praten direct via de cloud van Thermosmart via de API.

Ik hoop dat als ze de stekker uit de server trekken we geen irritant knipperende LED op de Thermosmart krijgen en 'm gewoon handmatig kunnen blijven gebruiken. Want qua design vind ik 'm best mooi. Dan gooi ik tussen de ketel en de Thermosmart een OTGW voor communicatie met HA :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Gizz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Volgens mij is de aansturing vanuit Domoticz en HA helaas niet lokaal. Ze praten direct via de cloud van Thermosmart via de API.
Oef, dat zou wel erg vervelend zijn, dit was soort van mijn fallback in m'n achterhoofd :sad:

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@EnnaN als oplossing kun je dus een OTGW gebruiken. Is compatible met de Thermosmart en volledig lokaal. En met drie tientjes ook een stuk goedkoper dan een nieuwe thermostaat kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Gizz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:21:
@EnnaN als oplossing kun je dus een OTGW gebruiken. Is compatible met de Thermosmart en volledig lokaal. En met drie tientjes ook een stuk goedkoper dan een nieuwe thermostaat kopen :)
Ik vroeg me af: heb je de thermosmart dan eigenlijk nog nodig? Dan hang je alle smart features (en de non smart features) mss gewoon lekker in je home automation?
Ik twijfel een beetje, ik had m'n temp grotendeels "off-the-shelf" gehouden, zodat als ik faal met de domoticz oid, dat er geen mensen in de kou zitten :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@EnnaN je hebt een thermostaat nodig. Maar dat kan ook een non-smart thermostaat zijn, zolang hij maar voorkomt in het lijstje van compatible thermostaten.

Het smartgedeelte via de OTGW is een extraatje bovenop de functionaliteit van de domme thermostaat zelf. Dus ook als je Domoticz eruit ligt, kun je nog steeds je huis warm krijgen door de thermostaat te bedienen. Eigenlijk net als bij de thermosmart, daarop kun je ook gewoon de gewenste temperatuur instellen als de server eruit ligt of je eigen internet niet werkt.

Waarom ik de thermosmart (waarschijnlijk) zou houden is tweeledig:
  1. Ik vind 'm er mooi uitzien, dus waarom vervangen door een minder mooie domme thermostaat
  2. Ik heb de thermosmart al. Elke andere thermostaat zal ik moeten kopen. Dus met de thermosmart verder gaan is financieel gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

goed punt van 'een' thermostaat en verder: fair points all :D
Ik hoop dat ie het nog even doet, maar ik hou het in de gaten, thanks :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwneus
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-04-2023
Door een wijziging de netwerknaam was de thermostaat van het padje en ging de led wit knipperen.
Resetknop lang genoeg ingedrukt tot smilie verschijnt.
Via laptop verbonden met thermostaat en beschikbare netwerken opgevraagd.
Als ik op het juiste netwerk ga staan met de muis, dan verandert die weliswaar in een handje, maar bij klikken gebeurt er niets.
De website van Thermosmart levert alleen foutmeldingen en weigeringen op.
Iemand een idee hoe ik de thermostaat wel aan de praat kan krijgen?
B.v.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@nieuwneus verschillende browsers geprobeerd? Cookies/cache leeggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwneus
@Gizz Andere browser, cookies en cache opgeschoond, zelfde resultaat: Handje verschijnt,maar niets aankiesbaar.
Op mobiel hetzelfde.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwneus
@ Cizz
Andere browser, daar alles opgeschoond.
Handje verschijnt, maar niets aankiesbaar.
Op mobiel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwneus
Andere browser geopend.
Cache en cookies leeg gemaakt.
Zelfde resultaat: handje verschijnt, maar niets aan te klikken.
Op mobiel hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 19:10
@nieuwneus Dit meegemaakt met mijn broer. De oplossing: een oude laptop vinden, Windows 7 installeren en dan alles instellen. Verschrikkelijk omslachtig maar de software werkt niet lekker onder Windows 8/10/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoffeeCat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:47
@nieuwneus ik heb dat probleem een keer gehad toen mijn Wifi naar kanaal 12-13 was gesprongen.

De thermosmart kan alleen kanaal 1-11 aan met 2.4Ghz. Mijn router van automatic afgehaald en vastgezet op een kanaal werkte toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 16:09
Ik heb helaas ook de ThermoSmart, is blijven hangen toen ik vorig jaar het huis overnam. Werkte prima, inmiddels heb ik m'n TP Link Deco units uit m'n huis verwijderd (ander verhaal, groot drama) en moet ik de ThermoSmart weer connecten met WiFi.

Gereset om het WiFi naar voren te krijgen, maar zowel op de telefoon als laptop werkt de door alle tutorials aangegeven website (169.254.1.1) niet. Ik kan wel connecten naar de WiFi die hij uitzendt, maar dan houdt het op.

De app zelf werkt nog wel, maar heb dus geen controle meer. Elke ochtend reset hij volgens mij dan ook naar 5.0 graden op de thermostaat. Prima met deze temperaturen, dus ben blij dat ik hier nu mee aan het stoeien ben en niet een paar maanden geleden.

Wel bijzonder dat de interne website het niet meer doet van de unit. Heb er helaas ook geen oplossing voor en aangezien ik in domotica niet echt thuis ben, zal het wel neerkomen op een nieuwe thermostaat kopen.

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeenstraPD
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04 07:01
Ik zie nu op verschillende websites dat het bedrijf begin Mei failliet is verklaart. App werkt niet meer en is ook niet meer te downloaden in de Apple App Store. Moet dus op zoek naar een nieuwe thermostaat 😬.

Edit: Via de website (my.thermosmart.com) werkt de thermostaat nog wel.

[ Voor 15% gewijzigd door VeenstraPD op 21-06-2023 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

VeenstraPD schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 07:52:
Moet dus op zoek naar een nieuwe thermostaat 😬.
Je kunt op zoek naar een nieuwe thermostaat, maar het moet niet. Je Thermosmart blijft volgens mij altijd lokaal te gebruiken. En hij werkt prima samen met een OTGW als je de ketel ook smart wilt kunnen aansturen. Zie ook Gizz in "Thermosmart failliet?"
Edit: Via de website (my.thermosmart.com) werkt de thermostaat nog wel.
Ook via de API (loopt wellicht via dezelfde site?) is mijn Thermosmart nog steeds te bedienen in Home Assistant.

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 21-06-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeenstraPD
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04 07:01
Gizz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:40:
[...]

Je kunt op zoek naar een nieuwe thermostaat, maar het moet niet. Je Thermosmart blijft volgens mij altijd lokaal te gebruiken. En hij werkt prima samen met een OTGW als je de ketel ook smart wilt kunnen aansturen. Zie ook Gizz in "Thermosmart failliet?"

[...]

Ook via de API (loopt wellicht via dezelfde site?) is mijn Thermosmart nog steeds te bedienen in Home Assistant.
Helaas is dat niet helemaal correct. Als je de Thermosmart heb losgekoppeld en weer aansluit kan hij geen verbinding met de cloud meer maken en reageert ie ook niet op de knoppen. Dus een nieuwe thermostaat is een must als ik niet koud wil zitten in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdijk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-06 23:56
Op 10-05-2023 is Thermosmart B.V. te Arnhem (Gelderland) door de rechtbank in Gelderland failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr R.J. Borghans. Het insolventienummer van deze zaak is F.05/23/139. De (hoofd)activiteit van Thermosmart B.V. is detailhandel (niet in auto’s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy073
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik heb ook de Thermosmart, app werkt niet meer maar kan nog wel via de website. (maar de vraag is voor hoelang)
Ik wil nu alvast gaan rondkijken voor een vervanger.
Wij hebben stadsverwarming via Ennatuurlijk.
Wie weet er een goed merk/type slimme thermostaat en moet deze dan modulerend of aan/uit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazzycow1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 10:37
Afgelopen week even paniek toen de thermosmart app niet meer werkte. Gek genoeg kon ik gister toch wel weer inloggen en mn thermosmart op afstand bedienen.

Ik ben benieuwd hoe lang dit nog in de lucht blijft... Tot die tijd zoek ik nog even rustig verder naar een alternatief. Dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Leroy073 @crazzycow1 voor een alternatief kun je hier terecht: Slimme thermostaten: welke kiezen? ervaringen?

Lijkt me onhandig om van dit Thermosmart-topic een tweede topic te maken waarin we ook allerlei slimme thermostaten gaan bespreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 11:14
Ik heb ook een Thermosmart in gebruik met Homey. Ik hoop nog een klein beetje dat Thermosmart hun software vrijgeeft zodat ik lokaal een server kan draaien oid. Zo zonde als dit weer e-waste wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:19
Bloodhoundje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:37:
Ik heb ook een Thermosmart in gebruik met Homey. Ik hoop nog een klein beetje dat Thermosmart hun software vrijgeeft zodat ik lokaal een server kan draaien oid. Zo zonde als dit weer e-waste wordt.
Zelfde situatie hier.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronv
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 18:26
Helemaal mee eens. Portal werkt bij mij nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bondje33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11-2024
Volgens de curator die het faillissement regelt, zou het bedrijf ThermoSmart BV. zijn overgenomen. De eigenaars van een ThermoSmart thermometer zouden hierover bericht ontvangen. Het verbaasde hem dat dit nog niet gebeurd is. Kennelijk gaat het bedrijf dus een doorstart maken met een nieuwe eigenaar. Misschien zinnig om even af te wachten of dat berichten aan klanten binnenkort gebeurt, alvorens een nieuwe smart thermometer aan te schaffen.
Ik belde die curator nadat ik zag dat ik plotseling was uitgelogd in de app (iPhone), niet opnieuw kon inloggen en de app niet meer in de Appstore verkrijgbaar is en vervolgens het bericht las over het faillissement,
Ik dacht: zal de app even opnieuw installeren, wellicht ligt het daaraan. Nee dus. Op de website kon ik tot dinsdag wel nog gewoon inloggen op 'MYts' om vanuit daar alles bedienen.
Cookies bij uitzonderingen gezet in Ccleaner, maar desondanks dag later tóch uitgelogd en nu lukt het ook niet meer om in te loggen op Myts op de website. ThermoSmart.nl was al offline, MYts via ThermoSmart.com werkte nog.

Slechte zaak. Ook vreemd omdat de ThermoSmart's tot voor kort nog verkrijgbaar waren. Maar ja, aan de andere kant. Als het bedrijf een doorstart gaat maken, wil je ze nog wel gewoon blijven verkopen, lijkt me...

[ Voor 5% gewijzigd door bondje33 op 30-06-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 11:14
bondje33 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:22:
Volgens de curator die het faillissement regelt, zou het bedrijf ThermoSmart BV. zijn overgenomen. De eigenaars van een ThermoSmart thermometer zouden hierover bericht ontvangen. Het verbaasde hem dat dit nog niet gebeurd is. Kennelijk gaat het bedrijf dus een doorstart maken met een nieuwe eigenaar. Misschien zinnig om even af te wachten of dat berichten aan klanten binnenkort gebeurt, alvorens een nieuwe smart thermometer aan te schaffen.
Ik belde die curator nadat ik zag dat ik plotseling was uitgelogd in de app (iPhone), niet opnieuw kon inloggen en de app niet meer in de Appstore verkrijgbaar is en vervolgens het bericht las over het faillissement,
Ik dacht: zal de app even opnieuw installeren, wellicht ligt het daaraan. Nee dus. Op de website kon ik tot dinsdag wel nog gewoon inloggen op 'MYts' om vanuit daar alles bedienen.
Cookies bij uitzonderingen gezet in Ccleaner, maar desondanks dag later tóch uitgelogd en nu lukt het ook niet meer om in te loggen op Myts op de website. ThermoSmart.nl was al offline, MYts via ThermoSmart.com werkte nog.

Slechte zaak. Ook vreemd omdat de ThermoSmart's tot voor kort nog verkrijgbaar waren. Maar ja, aan de andere kant. Als het bedrijf een doorstart gaat maken, wil je ze nog wel gewoon blijven verkopen, lijkt me...
Een doorstart kan ook betekenen dat ze de patenten overnemen en het product daarna afstoten en een nieuwe product in de markt zetten met de technieken van Thermosmart verwerkt.
Ik heb mijn Thermosmart 2ehands gekocht, echter heb ik wel een account bij Thermosmart, ik heb nog geen enkele mail verkrgen via mijn bekende account bij ze met informatie over failissement/doorstart etc. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Laatst online: 08:19
Hier ook nog niets vanuit officiële wegen van gehoord.
Ik heb ook tweedehands gekocht.

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Heeft iemand hier nog een update over? Als het uiteindelijk allemaal om gaat vallen, gaat het eventueel tijd worden om iets te fixen voor deze winter :D

sig

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou er weggaan.

KVK op de site staat nog steeds als failliet.

https://www.faillissement...9712/thermosmart-b-v.aspx

En als je dan nu op de site kijkt - waar dat KVK staat, is het adres gewijzigd naar een virtueel kantoor in Andelst.

https://www.zakelijkinschrijfadres.nl/overons/

Ik zou daar z.s.m. weggaan - iets met persoonlijk gegevens etc... ik zou er niets van vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMSoft
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik heb ook zo'n (mooie) Thermosmart die altijd samen werkte met Domoticz.
Deze heb ik jaren terug besteld, maar ook nu nog niets van ze vernomen.

Ik zou deze graag blijven gebruiken, dus hoop ook dat ze wat info vrijgeven zodat er local mee gecommuniceerd kan worden.

Via de site was er net nog verbinding, maar met de App en Domoticz is er nu geen verbinding (meer) mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikemm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-06 23:18
Het lijkt erop dat het API systeem achter thermosmart het begeven heeft. Of gestopt is uiteraard.
Is geen goed nieuws zo voor de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mikemm schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:49:
Het lijkt erop dat het API systeem achter thermosmart het begeven heeft.
Nu het meerdere dagen niet werkt denk ik dat dit definitief is.

Qua opvolging twijfel ik nog of ik een OTGW tussen de thermosmart en ketel hang of een nieuwe thermostaat koop. Ik vind van de Thermosmart de pixelated interface mooi en de Bosch kamerthermostaat 2 heeft dat ook. Hij is gewoon zigbee en wordt bijvoorbeeld ondersteund door Z2M. Op Amazon staat ie voor €71, wat ik geen verkeerde prijs vind.

Maar de OTGW blijft de goedkoopste en meest tweakerswaardige oplossing natuurlijk :)

edit: nevermind, die Bosch kan alleen radiatorknoppen aansturen, geen CV-ketel. Ik heb een OTGW besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 12-10-2023 09:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijker
  • Laatst online: 12-02 21:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Dijker enig idee wanneer dat gepubliceerd is? Zelf noemen ze geen datum, beetje onhandig bij een nieuwsbericht.

Mijn OTGW is binnen, ben ik in ieder geval compleet onafhankelijk van de cloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijker
  • Laatst online: 12-02 21:38
Gizz schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:20:
@Dijker enig idee wanneer dat gepubliceerd is? Zelf noemen ze geen datum, beetje onhandig bij een nieuwsbericht.
Geen idee wanneer, kwam het ergens tegen in FB groep.

Ook deze email kwam daar langs maar heb ik zelf niet gehad.
https://community.homey.app/t/thermosmart-api-dood/91071/12

Lijkt allemaal recent te zijn.
Stuur je verzoek voor zaken te herstellen zoals de api, apps in de appstore/playstore, en buitentemperatuurmeter naar helpdesk at plugwise.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 12:06
Dijker schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:04:
[...]

Geen idee ins wanneer kwam het ergens tegen in FB groep.

Ook deze email kwam daar langs maar heb ik zelf niet gehad.
https://community.homey.app/t/thermosmart-api-dood/91071/12

Lijkt allemaal recent te zijn.
Stuur je verzoek voor zaken te herstellen zoals de api, apps in de appstore/playstore, en buitentemperatuurmeter naar helpdesk at plugwise.com
Ik heb 'm ook niet gehad. Maar we kunnen het gewoon @Plugwise vragen? Die hebben een bedrijfsaccount hier op GOT... Helaas niet erg actief maar wie weet nu wel :) ? Ook na het faillisement van de originele Plugwise was dat account nog in gebruik en is toegezegd dat de nieuwe directie met een gemotiveerd en vertrouwd team verder gaat...

[ Voor 22% gewijzigd door bvdbos op 16-10-2023 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb die mail ook niet gehad. In het bericht staat dat Plugwise voorlopig de diensten van Thermosmart online wil houden en daarna met 'een passend aanbod' komt. Dat vertaal ik voor mezelf als een stukje goodwill kweken bij Thermosmart-gebruikers om hen daarna tóch de overstap te laten zetten naar het systeem van Plugwise waarmee je Thermosmart e-waste wordt. Maar misschien heb ik het helemaal mis.

Is hier iemand die de Thermosmart in combinatie met een OTGW gebruikt? Ik heb dat sinds gisteren draaiend en kan van alles uitlezen (huidige ingestelde temperatuur, aantal branduren, branderstarts etc.) maar het belangrijkste werkt juist niet: het aanpassen van de gewenste temperatuur |:( Terwijl dit wel gewoon moet kunnen volgens de compatibliteitschart van OTGW.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 16-10-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseT
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-10-2023
Vorige week voor het eerst mijn verwarming weer aan gezet. Maar mijn radiator word niet warm. Ik heb nog wel warm water.

Ik kan mijn thermosmart nog wel gewoon bedienen (ook via de telefoon) en kan ook inloggen op hun website. Ook geeft het schermpje van Thermosmart de huidige temperatuur aan in huis.

Heb nog wel even geprobeerd om de thermosmart te resetten, maar nog steeds geen verwarming..
Ketel module knippert wel blauw/geel. Maar kan zo ook nergens vinden wat dat inhoud.

Ligt het aan thermosmart of moet ik gewoon mijn cv vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 10:50
SytseT schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:33:
Vorige week voor het eerst mijn verwarming weer aan gezet. Maar mijn radiator word niet warm. Ik heb nog wel warm water.

Ik kan mijn thermosmart nog wel gewoon bedienen (ook via de telefoon) en kan ook inloggen op hun website. Ook geeft het schermpje van Thermosmart de huidige temperatuur aan in huis.

Heb nog wel even geprobeerd om de thermosmart te resetten, maar nog steeds geen verwarming..
Ketel module knippert wel blauw/geel. Maar kan zo ook nergens vinden wat dat inhoud.

Even kijken naar de foutcode van de Cv en deze opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

SytseT schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:33:
Je hele CV-vervangen omdat ie het niet meteen doet lijkt me wat overdreven. Grote kans dat de driewegklep bijvoorbeeld blijft hangen na een seizoen alleen maar sanitair warm water produceren.

Om je thermostaat helemaal uit te sluiten kun je een bruggetje aanbrengen op de Aan/uit poorten (dus niet OpenTherm) van je ketel, dan zou hij moeten gaan stoken.

Maar goed, dit valt nogal buiten de scope van dit topic. Dat ThermoSmart failliet is heeft niks te maken met dat je ketel niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseT
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-10-2023
daniel14 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:58:
[...]

Even kijken naar de foutcode van de Cv en deze opzoeken.
Cv geeft geen foutcode aan :>
Gizz schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

Je hele CV-vervangen omdat ie het niet meteen doet lijkt me wat overdreven. Grote kans dat de driewegklep bijvoorbeeld blijft hangen na een seizoen alleen maar sanitair warm water produceren.

Om je thermostaat helemaal uit te sluiten kun je een bruggetje aanbrengen op de Aan/uit poorten (dus niet OpenTherm) van je ketel, dan zou hij moeten gaan stoken.

Maar goed, dit valt nogal buiten de scope van dit topic. Dat ThermoSmart failliet is heeft niks te maken met dat je ketel niet goed werkt.
Haha, nu je het zo zegt. Mijn CV-ketel is ondertussen al 21 jaar oud, dus ik ga hem in dat geval liever vervangen dan repareren (mocht ik dat nog even kunnen uitstellen, zou dat mooi zijn).

Bedank voor je tip! ik ga er naar kijken.

JJa, nou ja, ik had gebeld met Feenstra en die gaf de schuld aan mijn thermostaat. Toen stuitte ik op dit topic. Aangezien mijn ketelinterface wit/blauw knippert, dacht ik dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@SytseT dat ThermoSmart failliet is heeft invloed op op de diensten die via de cloud van ThermoSmart lopen, zoals het instellen van de temperatuur via hun website (werkt nu nog) of het benaderen van de thermostaat vanuit andere programma's via een API (werkt niet meer).

Dat staat los van als je fysiek op de ThermoSmart de temperatuur omhoog zet en hij een signaal moet geven aan de ketel. Dat werkt allemaal lokaal en is dus onafhankelijk van het faillissement van ThermoSmart. Het kan natuurlijk nog steeds dat je thermostaat kapot is, maar ook dat heeft niks met het faillissement en het uitvallen van de API te maken :)
Gizz schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:58:
Is hier iemand die de Thermosmart in combinatie met een OTGW gebruikt? Ik heb dat sinds gisteren draaiend en kan van alles uitlezen (huidige ingestelde temperatuur, aantal branduren, branderstarts etc.) maar het belangrijkste werkt juist niet: het aanpassen van de gewenste temperatuur |:( Terwijl dit wel gewoon moet kunnen volgens de compatibliteitschart van OTGW.
Nog even terugkomend op mijn eigen post: ik had blijkbaar niet goed gekeken. In de OTGW-matrix moet MsgID9 ondersteund worden voor het wijzigen van de temperatuur via de OTGW, en dat kan de ThermoSmart helaas niet.

Ik heb het nu opgelost door een Honeywell Round T87M2018 thermostaat voor €50 bij de Hornbach te halen. Die doet het wel prima.

Dezelfde thermostaat staat ook vaak voor €25 op marktplaats, dus dan ben je voor €55 in totaal kwijt (2e hands T87M2018 + Nodo OTGW) en kun je weer alles smart aansturen zonder afhankelijk te zijn van een cloud.https://www.hornbach.nl/p...ulerend-t87m2018/6667494/

[ Voor 51% gewijzigd door Gizz op 24-10-2023 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Ik krijg zojuist pas de mail binnen van het failissement, ook lekker op tijd. Maar zoals ik hem nu lees blijft de thermosmart (online) nog maar even werken en willen ze dadelijk dat je overstapt op plugwise. (ik ga op zoek naar een ander)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uploadpi90
  • Laatst online: 09-12-2023
Zojuist ontving ik het volgende op de mail betreft Thermosmart.

Beste ThermoSmart klant,
Graag wil ik u berichten over het volgende:
De aandeelhouders van ThermoSmart hebben dit voorjaar besloten het bedrijf te beëindigen. De reden hiervoor was dat er te weinig verdienvermogen was; men kon niet blijven investeren in een bedrijf waarvan het businessmodel te weinig opleverde. Daarom hebben de aandeelhouders besloten zelf een faillissement aan te vragen.
Bij vonnis van de rechtbank Gelderland van 9 mei 2023 is het faillissement uitgesproken van Thermosmart B.V., statutair gevestigd te Arnhem, gevestigd te (6827 AV) Arnhem aan de Westervoortsedijk 73, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 58813128, met benoeming van mr. J.H. Steverink tot Rechter-Commissaris en mr. R.J. Borghans tot curator.

Indien u meent nog een vordering op gefailleerde te hebben kunt u die bij de curator indienen ter verificatie. Dit kunt u doen door vermelding en overlegging van de facturen, bewijsstukken of afschriften daarvan.

Voor zover u een contract heeft met gefailleerde en deze nog niet is beëindigd zegt de curator deze in zijn hoedanigheid als curator op althans bericht hij dat er geen bezwaar is tegen het beëindigen ervan.
Voor meer informatie omtrent het afhandelen van het faillissement verzoek ik u contact op te nemen met De Kempenaer advocaten, mevrouw T. Keuken Medewerkster insolventie, Groningensingel 1, 6835 EA Arnhem via email: t.keuken@dekempenaer.nl.

Gevolg voor klanten/gebruikers van de Thermosmart thermostaat

Als gevolg van het faillissement zou ThermoSmart haar verplichtingen jegens haar onlinediensten providers niet meer kunnen nakomen. Daardoor zouden de Thermosmart thermostaten geen connectie meer kunnen maken met de online omgeving en dus niet meer naar behoren functioneren. Dit is een zeer onwenselijke situatie. Daarom hebben de aandeelhouders en de CEO van ThermoSmart, samen met de curator getracht een partij te vinden die (tijdelijk) deze diensten wil overnemen.

Plugwise te Sassenheim is bereid gevonden om deze diensten (voorlopig) in stand te houden, en garant te staan voor de betaling van de kosten van het platform. In dat kader heeft Plugwise ook de gegevens van alle klanten en relaties benodigd om hen juist te informeren. Het gaat hierbij om naam, e-mailadres en eventuele bekende overige (adres)gegevens.

Indien u bezwaar heeft tegen de overdracht van uw gegevens, dan kunt u dat middels onderstaande button aangeven. In dat geval zullen uw gegevens worden verwijderd en zal de Thermosmart stoppen met functioneren.

Mocht u na veertien dagen na heden daartegen geen bezwaar hebben geuit, dan wordt geacht dat u instemt met de overdracht van uw gegevens aan Plugwise. Plugwise zal daarna Thermosmart gebruikers persoonlijk benaderen met een voorstel om de continuïteit/het gebruik van deze thermostaten mogelijk te houden.

Voor meer informatie over de overname van activiteiten verwijs ik u naar onderstaand bericht van Plugwise.

Met vriendelijke groet,
ThermoSmart
Ewald Rietberg

Bericht van Plugwise: Gedeeltelijke overname van Activiteiten door Plugwise B.V.

Plugwise, een technologiebedrijf gespecialiseerd in energiebesparende producten zoals slimme thermostaten, heeft contact opgenomen met de curator om te voorkomen dat de huidige ThermoSmart thermostaten stoppen met functioneren. Wij vinden het maatschappelijk onwenselijk als een goed functionerende thermostaat plotseling niet meer te gebruiken is. Daarom hebben wij besloten om de benodigde diensten (voorlopig) voort te zetten.

In nauw overleg met de voormalige directie van ThermoSmart zullen wij kijken naar een passende oplossing en binnenkort met een persoonlijk aanbod komen. Voor meer informatie over de overname van activiteiten houdt Plugwise u op de hoogte via: https://www.plugwise.com/thermosmart/

Met vriendelijke groet,
Plugwise
Let op: Als je je uitschrijft gaat je thermostaat offline en wordt deze niet langer ondersteund. Wanneer je wilt dat je thermostaat blijft werken hoef je voorlopig geen actie te ondernemen. Je krijgt binnenkort vanzelf een persoonlijk aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldsnel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 21:52
Heb ik ook net binnen. Zou mooi zijn als er een open source oplossing komt. Ik weet niet of ik bereidt ben om een bedrag te gaan betalen aan Plugwise voor het in de lucht houden van de cloud service van Thermosmart.

Het viel me al een paar weken op dat mijn Domoticz niet meer kon inloggen bij Thermosmart. Ze reageerden niet op mijn vragen via de email. Nu is duidelijk waarom niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Ik denk dat we binnen kort een aanbod krijgen om tegen “gereduceerd” tarief over te stappen naar hun thermostaat en dat ze erbij gaan aangeven dat ze het uit de lucht gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 18:01
Een thermostaat die op de cloud draait maar waar je geen maandelijks bedrag voor hoeft te betalen... een lastig verdienmodel. Niet voor niets werden de energierapporten al een hele tijd niet meer aangeboden (was te duur voor ze).

Als Plugwise de boel draaiende kan houden (dat doen ze nu al), dan zullen ze daar toch kosten voor in rekening moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
Ik ben deze zomer overgestapt naar een Netatmo thermostaat als vervanging van de Thermosmart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01
Ik ben afgelopen zomer overgestapt naar een Tado, ook omdat Tado toendertijd wel een Airco module heeft, die Netatmo nu pas gaat aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Afrit13 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:43:
Ik ben deze zomer overgestapt naar een Netatmo thermostaat als vervanging van de Thermosmart.
Ben je dan niet van de ene cloud-afhankelijke dienst naar de volgende cloud-afhankelijke dienst overgestapt? Althans, als ik het goed begrijp werkt Netatmo niet lokaal. Bijvoorbeeld de integratie met Home Assistant loopt ook via de cloud van Netatmo.

* Gizz is al jaren klaar met cloudafhankelijke meuk. Stuk wijzer dan bij de aankoop van de ThermoSmart in 2015 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
Dat klopt. Maar als je geen zin hebt om het zelf allemaal te organiseren, dan moet je toch iets.

Hopelijk blijft Netatmo langer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:23

_Apache_

For life.

Net een mailtje gehad dat ze toch echt failliet zijn.

Plugwise is met de curator bezig om het over te nemen.

Van de week ene rooster geactiveerd, dat werkte toen nog.
Maar nu werkt aansturing (bijsturing) via de app al niet meer. -O-

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@_Apache_ ik neem aan de mail zoals die vrijdag ook door @Uploadpi90 gepost is?

Werkt het via aansturen via de site nog wel? Ik kan daar in ieder geval inloggen en een programma maken/aanpassen. Of de site ook nog echt communiceert met de ThermoSmart weet ik niet, want mijn ThermoSmart ligt sinds een week in een doosje van z'n pensioen te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gizz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:35:
@_Apache_ ik neem aan de mail zoals die vrijdag ook door @Uploadpi90 gepost is?

Werkt het via aansturen via de site nog wel? Ik kan daar in ieder geval inloggen en een programma maken/aanpassen. Of de site ook nog echt communiceert met de ThermoSmart weet ik niet, want mijn ThermoSmart ligt sinds een week in een doosje van z'n pensioen te genieten.
Als ik via de app de temperatuur bijstel reageert de thermosmart niet. Althans, niet binnen een paar minuten, waar de reactie van de thermostaat normaal in 10-30sec wel reageert.

Als ik via de website aanstuur werkt het helemaal niet. De tijd staat bij nog in zomertijd, en als ik het diaplay omzet naar temperatuur weergave komt de wijziging niet door. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@_Apache_ Dan lijkt het erop dat we in de volgende fase van 'dingen die niet meer werken' terecht zijn gekomen. Wel vreemd dat dit juist gebeurt 2 weken nadat Plugwise heeft aangegeven de boel draaiend te houden, dat wekt ook niet echt vertrouwen.

Vervelend voor de mensen die de ThermoSmart nog hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Bij mij werkt die nog gewoon via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

daniel14 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:51:
Bij mij werkt die nog gewoon via de app.
Heb de thermostaat even losgekoppeld en router gereset, toen kwam ie weer los en gaf ie weer de juiste waardes, als het gaat om rooster en met de hand ingestelde temp.

Hij staat nog steeds op zomertijd, hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
_Apache_ schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:47:
[...]

Heb de thermostaat even losgekoppeld en router gereset, toen kwam ie weer los en gaf ie weer de juiste waardes, als het gaat om rooster en met de hand ingestelde temp.

Hij staat nog steeds op zomertijd, hmmm
Ahj goeie, ik zie inderdaad dat die hier ook op zomertijd nog draait. Ik ga toch maar eens voor een ander kijken, krijg er weinig vertrouwen in zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wotsi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Ook nu nog geen wintertijd. Heb standaardweek maar één uur vooruitgezet, hopelijk voor zolang nodig..... :'(

Wotsi(neneem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 18:01
Ik heb Berlijn als tijdzone ingesteld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronv
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 18:26
Waar stel jij de tijdzone in? Ik kijk er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ronv schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:56:
Waar stel jij de tijdzone in? Ik kijk er overheen.
Wellicht als stad ingesteld bij het tandwieltje (web interface)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Ik vertrouw de ThermoSmart niet, zojuist maar de remeha E-twist geïnstalleerd, zelfde mogelijkheden qua programma als de ThermoSmart, daarnaast omdat ik een remeha ketel heb ook veel meer mogelijkheden tot instellen en foutcodes uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:18:
[...]

Wellicht als stad ingesteld bij het tandwieltje (web interface)?
Net gecheckt, en de thermosmart springt dan keurig naar wintertijd als je je woonplaats op Berlijn zet. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bondje33
@iedereen

Plugwise antwoordde op een vraag van me of ik de zomertijd kon instellen:

Ma 2023-10-30 04:42
Het klopt inderdaad dat Plugwise ervoor gekozen heeft ThermoSmart van de curator te kopen. 

Hiermee hebben wij voorkomen dat alle Thermosmart systemen op zwart zijn gegaan. Plugwise draagt voorlopig de maandelijkse portal kosten hiervoor. 
Ons development team is momenteel aan het onderzoeken hoe de architectuur van de ThermoSmart samen hangt en hoe dit het beste te interpreteren. 
Pas zodra wij betere kennis hebben van het systeem kunnen bepalen hoe wij het beste service kunnen verlenen op deze systemen. 
Wij zijn inmiddels op de hoogte dat de API niet werkt en de app niet meer verkrijgbaar is. Ook zal de wintertijd niet op de ThermoSmart worden aangepast.

Wij hopen spoedig de zaken onder controle te hebben en met een service, dan wel een voorstel te komen hoe de woningen met een ThermoSmart warmt te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMSoft
Ik wacht dit nog even af, maar ben wel benieuwd welke thermostaten local kunnen werken.
Als dit te lang gaat duren dan stap ik over als ik een goede thermostaat kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wotsi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Vreemde constatering: temperatuurverloop in onderscherm 'metingen en instellingen' laat andere tijden zien dan instellingenscherm erboven en de tijden daar verschillen ook met die in de standaardweek. Heb indruk dat die dan weer wel op wintertijd staan of zie ik dat verkeerd?

Wotsi(neneem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bondje33
Wotsi schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:38:
Vreemde constatering: temperatuurverloop in onderscherm 'metingen en instellingen' laat andere tijden zien dan instellingenscherm erboven en de tijden daar verschillen ook met die in de standaardweek. Heb indruk dat die dan weer wel op wintertijd staan of zie ik dat verkeerd?
Klopt, heb hem nu weer op mijn woonplaats i.p.v. Berlijn gezet en inderdaad staat de wintertijd nu wél goed. Wellicht heeft mijn verzoek aan Plugwise zin gehad....

Overigens zou de API niet werken momenteel. Bij mij totaal geen temperatuurverloop in het onderscherm 'metingen en instellingen'... Weet niet of dat te maken heeft met het aanschaffen van een nieuwe iPhone. De WIFI is nog steeds verbonden. De app is niet meer verkrijgbaar, maar met het terugzetten van de reservekopie kreeg ik de app toch nog op mijn nieuwe iPhone. Misschien even opnieuw verbinden. Maar ja, als de API niet werkt, zal dat voor nu nog wel weinig zin hebben...

[ Voor 30% gewijzigd door bondje33 op 10-11-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMSoft
De Site werkt nu inderdaad weer goed (en ook de Wintertijd), hopelijk werkt de API binnenkort ook weer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

observatie: Ik had mijn locatie niet aangepast en de wintertijd was nog niet goed -> nu ik expres mijn woonplaats heb aangepast naar eentje uit de keuzelijst (dezelfde dus, maar dan expliciet klikken) en ik een 'saved' melding kreeg, is de tijd ineens goed.

Dus wellicht moet je even heen en weer switchen qua woonplaats om het door te voeren

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
  • Laatst online: 22-05 19:57
Ik kende de truc nog niet om de locatie te veranderen om zo het wintertijd probleem op te lossen,dus ik had mijn programma aangepast (alles een uur later zetten). Dat werkte prima maar nu lijkt het wintertijd probleem opgelost en begint alles een uur te laat. Helaas ligt nu de site eruit dus kan ik het ook niet meer terug aanpassen. De app lijkt nog wel te werken... Iemand toevallig een oplossing om toch het programma te kunnen aanpassen?

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
abbastijn schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:27:
Ik kende de truc nog niet om de locatie te veranderen om zo het wintertijd probleem op te lossen,dus ik had mijn programma aangepast (alles een uur later zetten). Dat werkte prima maar nu lijkt het wintertijd probleem opgelost en begint alles een uur te laat. Helaas ligt nu de site eruit dus kan ik het ook niet meer terug aanpassen. De app lijkt nog wel te werken... Iemand toevallig een oplossing om toch het programma te kunnen aanpassen?
Site werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
  • Laatst online: 22-05 19:57
Nu wel weer idd! Mooi zo.

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
De website doet het op zich wel maar ik kan mijn thermosmart nog steeds niet bedienen? Als ik handmatig temperatuur verzet dan gebeurd er niets... Bij anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirwinB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 10:02
Vorige week vrijdag heb ik na 9 jaar gebruik te hebben gemaakt van de Thermosmart alles ontkoppeld, en vervangen door een Plugwise Adam SA en een Honeywell Round Modulation T87M2018. Initieel heb ik geprobeerd om de Thermosmart thermostaat met de Adam SA te laten werken, maar bij mij werkte het niet. Misschien omdat ik een hele oude Thermosmart heb (?)

Waarom mijn keuze voor Adam SA en een 'simpele' Honeywell? Dit werkt prima vanuit Home Assistant, werkt lokaal, en aangezien we meer airco's gebruiken voor het opwarmen van ruimtes, is het 'slimme' deel van de thermostaat naar de achtergrond geschoven. We gebruiken het veel minder.

In ieder geval werkt de nieuwe setup prima, en voldoet in al onze behoeften.

Mocht er nog iemand iets van de Thermosmart nodig hebben, dan kan het tegen verzendkosten verstuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

AirwinB schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:55:
Initieel heb ik geprobeerd om de Thermosmart thermostaat met de Adam SA te laten werken, maar bij mij werkte het niet. Misschien omdat ik een hele oude Thermosmart heb (?)
Ik denk hetzelfde probleems als de combinatie Thermosmart en OTGW: de Thermosmart staat niet toe dat een ander apparaat de gewenste temperatuur aanpast. De Honeywell Round Modulation kan daar wel prima mee omgaan en heeft zelfs een icoontje op het scherm als een andere apparaat het setpoint heeft aangepast.

Het is jammer dat de Thermosmart zo geprogrammeerd is dat hij externe verzoeken blokkeert/negeert. Had hij dit wel netjes afgehandeld, dan had je met alleen een OTGW ertussen de Thermosmart kunnen blijven gebruiken :) Nu ligt hij bij mij ook in een doos, z'n plekje aan de muur is overgenomen door de Honeywell Round.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWebber
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bvdbos schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:46:
De website doet het op zich wel maar ik kan mijn thermosmart nog steeds niet bedienen? Als ik handmatig temperatuur verzet dan gebeurd er niets... Bij anderen wel?
Handmatig verzetten werkte vanmorgen opzich bij mij wel, kon de temperatuur op 19 zetten en de ketel sloeg aan. Een uur ofzo later gaf het display weer aan dat de ingestelde temperatuur 5 graden is.

De led knippert regelmatig wit, alsof de internetverbinding is verbroken, dus ik vermoed dat de server niet of slecht benaderdbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdbos
MacWebber schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:37:
[...]

Handmatig verzetten werkte vanmorgen opzich bij mij wel, kon de temperatuur op 19 zetten en de ketel sloeg aan. Een uur ofzo later gaf het display weer aan dat de ingestelde temperatuur 5 graden is.

De led knippert regelmatig wit, alsof de internetverbinding is verbroken, dus ik vermoed dat de server niet of slecht benaderdbaar is.
Oeps, was niet zo duidelijk beschreven van mij... :9 Handmatig op het device werkt goed bij mij. Maar handmatig instellen op de website werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAcentra
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 19:55
Heb gisteren afscheid genomen van mijn ThermoSmart, iedere keer in de ochtend in de kou wakker worden is niet helemaal mijn idee.

Vanmorgen wakker in een warm huis met de Nest Thermostaat v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

TheAcentra schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:51:
Vanmorgen wakker in een warm huis met de Nest Thermostaat v3.
Totdat Google besluit ermee te stoppen, de clouddienst stopt en de Nest op https://killedbygoogle.com/ terechtkomt.

* Gizz is blij met z'n cloudonafhankelijke setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

MacWebber schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:37:
[...]

hahaha, godver. ik heb een nieuwe router/AP ingesteld en keek toen pas goed naar de thermosmart ... die zo nu en dan knippert. maar dat _hoeft_ dus niet met m'n nieuwe netwerk te maken te hebben ?

:)

Zou er binnenkort misschien een update-aanbod van plugwise komen?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvst
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-12-2023
Hier ook continue wit knipperend sinds enkele dagen. Ook aan/uitslaan onbetrouwbaar. Is dit het eind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik zie hier inderdaad hetzelfde. Ik heb ook het idee dat tijdens het vasthouden van de temperatuur de ketel wel brand (gasverbruik volgens p1) maar dat de led niet meer rood gloeit, enkel bij grote verschillen van 16 naar 20 bijvoorbeeld.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste