Thermosmart failliet?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Wat bedoel je precies mete de API @AirwinB?

Nu heb ik de docker container draaien waar de thermosmart naar luistert, kan ik dan de container aansturen, zodat de thermosmart gaat volgen?
Ik zou er wel oren naar hebben om de container aan te sturen, om bijv als wij het huis uit zijn, dat ie en graadje lager mag bijv.

Overigens viel mij op dat ik via de mobiele browser de DHW niet uit kan zetten in het schema.
Wij laten de CV nooit het water warmhouden in de roosters, vanavond als ik thuis ben even via de normale browser proberen.
Maar op mobiel kon ik de bullet in het menu niet kiezen (niet grayed out, maar wilde zich niet laten selecteren).

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:56:
Overigens viel mij op dat ik via de mobiele browser de DHW niet uit kan zetten in het schema.
Wij laten de CV nooit het water warmhouden in de roosters, vanavond als ik thuis ben even via de normale browser proberen.
Maar op mobiel kon ik de bullet in het menu niet kiezen (niet grayed out, maar wilde zich niet laten selecteren).
Dit was blijkbaar een browser dingetje, in de grote mensen desktop browser ging het wel goed.

[ Voor 23% gewijzigd door _Apache_ op 04-02-2025 16:28 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirwinB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:44
@_Apache_ Mijn idee is om de standaard gegevens via MQTT te publiceren en te kunnen veranderen. In eerste instantie dus het 'setpoint' en de huidige temperatuur. Komende vrijdag heb ik wat tijd om hiermee aan de slag te gaan. Tevens wil ik dan meteen zorgen dat het formaat in MQTT goed is om door home-assistant gelezen te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert.L
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 08:27
@AirwinB Top dat je hiermee aan de slag wilt! :) Ben een groot fan van de Thermostart addon, maar mis nu de mogelijkheid om rechtstreeks via homeassistant de ingestelde temperatuur te veranderen.

Het lijkt er op dat ook de OpenTherm parameters via de api beschikbaar zijn? Mocht het mogelijk worden deze te loggen in HomeAssistant dan zou dat helemaal super zijn. Interessant om te analyseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirwinB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:44
@_Apache_, @Bert.L, @wichers
Ik heb zojuist een tweetal wijzigingen aangebracht in mijn github repository: https://github.com/airwinb/thermostart
De eerste commit is een upgrade van python naar 3.13, samen met het upgraden van de gebruikte packages. De tweede commit is het toevoegen van een API waarmee je bestaande waarden kunt uitlezen, en waarmee je sommige waarden kunt veranderen. Op dit moment is de target_temperature te zetten via de API en is het mogelijk om een pause en unpause te doen. Informatie hierover is te vinden op https://github.com/airwin...blob/main/docs/api/api.md
De volgende stap is om een echte Home Assistant integratie te maken (dus geen addon) zodat je deze functionaliteit makkelijk in HA kunt gebruiken.

Ter info: Deze wijzigingen betreffen alleen de Thermostart server. Wanneer je dezelfde settings blijft houden en dezelfde db file gebruikt hoef je de thermostaat niet opnieuw te flashen.
Laat maar weten wat jullie hiervan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door AirwinB op 14-02-2025 20:28 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste