@
TeGek Jij bent ontwikkelaar aan CIPP? 20 dollar is peanuts om te hebben als de applicatie doet wat ik zou willen.
Ik ben een beetje aan het stoeien geweest met Powershell en Autopilot registratie..
Ik heb een script gemaakt die ik gebruik om dmv RMM tooling uit te rollen naar apparaten die in AP ingeschreven moeten worden. Het maakt gebruik van een appregistratie in Entra. Het is ook handig om OOBE apparaten naar de betreffende tenant in te schrijven als je het script op USB zet, zodat je medewerkers of collega's geen accountgegevens van een admin account hoeft te geven.
Permissie van de Entra registered app is schrijven en lezen van Intune devices.
Alleen dat kon ook automatisch dacht ik, dus ben ik daar mee gaan stoeien. En nu heb ik een script gebouwd die je eenmalig hoeft te runnen om een 2e script te krijgen die je in RMM of handmatig kan aftrappen op een device om deze in Autopilot te schrijven.
Door gebruik te maken van 'least privilege' principe is het in mijn ogen veililg genoeg om app secret mee te geven, als je misbruik vermoed kan je eenvoudig een nieuw script genereren waarbij de bestaande app vervalt. Of je verwijderd de secret waarbij deze onbruikbaar is.
Indien belangstelling, wil ik wel kijken of ik het script kan uploaden op Github, kan ik feedback krijgen of er verbeteringen nodig zijn en scheelt het jullie tijd met importeren van bestaande / nieuwe AP devices.