Ik heb vandaag eens de nieuwe weergave aangezet voor systemen. Ik dacht dat het voor de lijst met apparaten zou zijn, maar het is als je een apparaat opent. Het ziet er op het eerste oog netjes uit, destructieve acties zijn wat minder toegankelijk waardoor het per ongeluk aanklikken verkleind, dat is een mooie verbetering.
Wat ik wel jammer en minder vind, is dat wanneer je naar de werkelijke staat van zaken wilt, dus config of apps, dit een compleet nieuwe weergave opent en je het kruisje aan moet klikken om terug te gaan. Bij de oude weergave kon je zo van config naar apps naar compliance gaan. Nu niet meer. Hopelijk wordt dat nog aangepast wanneer het niet meer in preview is.
Wat ik wel jammer en minder vind, is dat wanneer je naar de werkelijke staat van zaken wilt, dus config of apps, dit een compleet nieuwe weergave opent en je het kruisje aan moet klikken om terug te gaan. Bij de oude weergave kon je zo van config naar apps naar compliance gaan. Nu niet meer. Hopelijk wordt dat nog aangepast wanneer het niet meer in preview is.
Ik bedoelde om SB in het UEFI uit te zetten, dus helemaal niks met config of wat dan ook en volledig buiten het OS/installatie om. Maar je hebt al een oplossing, dus dat is mooi.grimson schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:26:
[...]
Dank voor het meedenken. Als je bedoelt om Secure Boot via Intune uit te schakelen: ook die policy moet dan vóór OOBE actief zijn, net als de 256‑bit/full‑disk‑instelling. Dat blijft dus hetzelfde probleem misschien?
Commandline FTW
:strip_exif()/f/image/KJXITXB7nOQNIqJL1iVKar80.png?f=user_large)