@
Hero of Time In plaats van complete apps aan te maken kun je ook een Win32 app aanmaken die bijvoorbeeld Chrome Enterprise via winget installeert.
App bevat dan 3 scripts: een detection script welke controleert of Chrome is geïnstalleerd, een install script en een uninstall script. Hele package is dan maar een paar KB groot. Je kunt me een DM sturen en dan wil ik de scripts die ik hiervoor zelf gebruik wel met je delen.
Voordeel is dat nieuwe installs altijd de meest recente versie van de browser krijgen en de Google Updater werkt dan de versies bij. Je hebt er dan verder geen onderhoud aan.
je kunt de scripts ook als basis gebruiken voor een remediation script.
Stel dat je Notepad++ installeert via winget. Het eerste gedeelte is simpel, scripts zonder aanpassing die in de basis dit doen:
winget install --exact --id Notepad++.Notepad++ --silent --accept-package-agreements --accept-source-agreements --scope=machine
Updates kunnen met een remediation script, kleine aanpassing in de detection die controleert of versie nummer overeenkomt met de meest recente versie in winget: true? doe niets, false? run
winget update --exact --id Notepad++.Notepad++ --silent
Beter maak je een remediation script wat een lijst aan apps checked en bijwerkt, dan ben je in 1x klaar.
Maar in de basis is dat het, grotendeels self-maintaining
[
Voor 38% gewijzigd door
akimosan op 25-08-2026 21:23
]