Zolang je de app niet bewerkt, zou het niet zomaar moeten veranderen. Van de paar die ik heb met script is het nog gewoon zo, maar ik hoef die dan ook niet meer te bewerken, het script werkt en bij een nieuwe versie van de app wordt het ook een nieuwe deployment met supersedence.
En ik kan ook pas het dropdown menu selecteren als er 1 teken in de command line geplaatst is.
Daar kwam ik vandaag ook achter. Echt weer achterlijk gedrag van een MS product.

Net zoals toen ik met een nieuwe app bezig was, een manual detection rule had gemaakt voor 'file exists', even keek wat de andere optie was met script en weer terug schakelde naar manual. Bovenin bij de stappen kwam er een rood kruis te staan en ik kon met geen mogelijkheid verder. Hele app wizard moeten annuleren en van voor af aan beginnen.
Die app heb ik ook sowieso opnieuw moeten maken, want ik heb m'n scherm draai script erin gegoten. Echter schrijft het niks weg. Dus toen ik bij de detection rule kwam, was het 'oh, shit, dat is waar ook' en kon ik weer van voor af aan beginnen.
Ik had dus gisteren het als platform script aangemaakt. Ik zag echter niks veranderen op het scherm, terwijl de status doodleuk veranderde naar 1x succes. Wissel van de kiosk gebruiker naar m'n admin, bekijk de logs, geen melding van m'n script naam, maar het ID was wel te vinden. Het leek idd netjes uitgevoerd te zijn. Maar omdat het onder het system context draaide, lijkt het geen toegang of effect te hebben op het scherm. Begrijpelijk in zekere zin, want system draait niet interactief of zichtbaar. In Linux zou hetzelfde zijn als je iets voor een GUI wilt doen terwijl je op een TTY zit, dat gaat ook niet.
Nu hopen dat de app wel werkt, maar die heb ik ook op system context staan. Draaien onder gebruiker context gaat niet werken denk ik, want de kiosk gebruiker die standaard door de config wordt aangemaakt is een domme, licentieloze lokale gebruiker en triggert verders niks qua user context config. Ik vraag mij nu echt af hoe ik in vredesnaam de oriëntatie van het scherm aanpas zonder de noodzaak om met een andere gebruiker in te loggen.