Autopilot device hash met of zonder TPM‑informatie -> gevolgen voor User‑Driven vs Self‑Deploying
Ik ben bezig met het bekijken om via WinPE een autopilot device hash te verkrijgen.Dit is mogelijk maar het blijkt dat de hash ook specifieke TPM informatie moet bevatten om naast 'user driven' ook 'self deployment' mogelijk te maken.
User driven deployment kan al snel met een eenvoudigere device hash maar dus voor self deployment situaties moet er iets van een TPM aanvulling aan de hash toegevoegd worden.
Deze informatie is voor mij interessant genoeg om hierop te verdiepen en heb een Reddit post gemaakt hierover. Tevens de vraag of de hash ooit bijgewerkt wordt maar dat vermoedde ik al van niet.
Concreet is het dus belangrijk om te weten dat een device hash soms geen TPM informatie kan hebben en zo dus niet voldoende is voor een self deploying situatie en de hash niet vanzelf wordt bijgewerkt in Autopilot (zover ik nu begrijp).
Heeft iemand dit hier meegemaakt en of informatie hierover of dit allemaal klopt?
:strip_exif()/f/image/KJXITXB7nOQNIqJL1iVKar80.png?f=user_large)