Microsoft Intune ervaringentopic

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:40
Mijn laatste laptops zijn ondertussen in orde voor de secure boot cert renewal. 1 reeks die allemaal nog een BIOS update moesten hebben. Voor alles wat VM is of in het datacenter staat maak ik me minder zorgen. Secure Boot staat daar veelal zelfs gewoon uit.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:57
Iemand hier nog veel last gehad van het Microsoft Intune MDM Device CA wat 5 mei is verlopen? Alle devices netjes automatisch het certificaat vernieuwd?

[ Voor 36% gewijzigd door HKLM_ op 21-05-2026 09:30 ]

Cloud ☁️

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:02
HKLM_ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:27:
Iemand hier nog veel last gehad van het Microsoft Intune MDM Device CA wat 5 mei is verlopen? Alle devices netjes automatisch het certificaat vernieuwd?
Hier er geen meldingen over gekregen. Even wat devices bekeken en het certificaat wat ik zie loopt tot 2027.

• Blokker_1999
Ik was op vakantie, maar heb niets vernomen. Dus dat lijkt ook goed gegaan te zijn.

• HKLM_
Blokker_1999 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:03:
Ik was op vakantie, maar heb niets vernomen. Dus dat lijkt ook goed gegaan te zijn.
Het device blijft ook wel "werken" voor de gebruiker alleen je connectie met MDM gaat naar de .... leuke is dat het device nog wel de checkin date blijft rapporteren.

Als je onder all devices de colom Management Certificate Expire Date toevoegt kan je filteren op devices en wanneer hun Management Certificaat expire. Alles voor 05-05-2026 is de spreekwoordelijke sjaak.

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 21-05-2026 14:17 ]

Cloud ☁️

• Blokker_1999
HKLM_ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:16:
[...]

Het device blijft ook wel "werken" voor de gebruiker alleen je connectie met MDM gaat naar de .... leuke is dat het device nog wel de checkin date blijft rapporteren.

Als je onder all devices de colom Management Certificate Expire Date toevoegt kan je filteren op devices en wanneer hun Management Certificaat expire. Alles voor 05-05-2026 is de spreekwoordelijke sjaak.
Toont vooral aan dat er iemand nog wat opkuiswerk heeft :+ . Komen enkele apparaten naar boven, maar die zijn het laatst gezien vorig jaar. Zie ook 1 device dat voor het laatst in Januari gezien is en een cert heeft dat tot November goed blijft.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:01

DDX

Klinkt alsof er bij jou wat mis gaat @HKLM_
Als ik bij ons kijk heb ik 3 devices (met last check in today) met expire 11/20/2026, daarna alles in verschillende data in 2027

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 21-05-2026 16:01 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• HKLM_
DDX schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:00:
Klinkt alsof er bij jou wat mis gaat @HKLM_
Als ik bij ons kijk heb ik 3 devices (met last check in today) met expire 11/20/2026, daarna alles in verschillende data in 2027
Nee hoor gaat niks mis, ik heb zelf allemaal netjes devices welke geupdate zijn. Bij een klant wel gezien dat er een aantal devices niet optijd het certificaat vernieuwd hebben maar deze stonden ook al langere tijd uit.

Cloud ☁️

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wij hebben wel een aantal apparaten met verloopdatum van afgelopen april. Die hebben als laatste een check-in gedaan in november 2025. Dat was denk ik toen ze werden opgestart en doorgeklikt door de servicedesk, sindsdien liggen ze op de plank als voorraad.

Met Secure Boot trouwens wel vervelend. Eerst was het overzicht volledig groen en een paar systemen met 'unknown' of 'not applicable'. Vandaag zag ik er 1 met 'not up to date'. Die heeft waarschijnlijk langere tijd uit gestaan en eerst als 'unknown' hebben gestaan. Hopelijk heeft 't in de relatief korte tijd dat 't aan stond toch de boel bijgewerkt.

Ook heel gek, sorteer ik op 'Status', dan zie ik een of meerdere systemen niet meer in de lijst, die ik bij sortering op naam wel zie. Verschil: op naam staat die ik mis bovenaan, bij status zou 'ie onderaan moeten staan omdat SB niet aan staat.

Commandline FTW

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:54

ralpje

Deugpopje

Heeft iemand in dit topic al eens getest met een Copilot agent die (een export van) de Intune config gebruikt als basis?

Ik bedoel, er is Security Copilot maar die is vrij prijzig en ik wil eigenlijk alleen maar een agent die MS Learn met Intune documentatie én mijn huidige Intune config (die gewoon als JSON geëxporteerd is en ergens op Sharepoint of in Azure DevOps staat) om antwoorden op mijn vragen te genereren.
Maar ik heb geen zin om zelf het wiel opnieuw te vinden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste