Vraag, in hoevere is het jailbreaken en rooten van je telefoon nog een ding in 2025? In het Microsoft message center zie ik MC1179154 staan "Microsoft Authenticator app: Upcoming changes to jailbreak and root detection" Waarbij de Microsoft Authenticator niet meer gaat werken als je device een jailbreak heeft of geroot is.
Dit doen ze wel in phases waarin de user eerst een warning krijgt en later een block in de app.
Ik probeer met KQL en Device Query te achterhalen of er een mannier is om Jailbreaked en rooted devices te vinden in een organisatie maar tot nu toe lijkt er niet echt een goed rapport te zijn. Laat staan de un-managed devices van users met alleen de authentictor app...
Iemand hier al naar gekeken vanuit device management perspectief?
Dit doen ze wel in phases waarin de user eerst een warning krijgt en later een block in de app.
Ik probeer met KQL en Device Query te achterhalen of er een mannier is om Jailbreaked en rooted devices te vinden in een organisatie maar tot nu toe lijkt er niet echt een goed rapport te zijn. Laat staan de un-managed devices van users met alleen de authentictor app...
Iemand hier al naar gekeken vanuit device management perspectief?
[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 05-11-2025 09:23 ]
Cloud ☁️
/f/image/NJEMMxa2KtqlW8xgS6Lnw37S.png?f=fotoalbum_large)