Vanuit de klant is CIS een verplichting idd, ze moeten er aan voldoen vanuit wet en regelgeving.
Onze klanten zijn zonder uitzondering MKB en hebben werkplekken van 1 - 250 stuks.
Ja, klanten waar ik meestal mee werk zijn multinationals, of overheden (in binnen en buitenland) en die moeten vaak voldoen aan wat strengere eisen dan de gemiddelde MKB klant. Nu hebben we in Nederland ook wel klanten die minder strenge eisen hebben hoor, maar vaak komen zaken als CIS wel om de hoek kijken.
Edit: Ergens vind ik het wel jammer dat we niet zo groot zijn dat ik volledig kan focussen op alles wat maar te maken heeft met Intune met de hele rits aan Enterprise licenties en tooling. Het blijft daardoor vaak wat oppervlakkig. Verder dan Business Premium kom je dan gewoon niet.
Wij zetten gelukkig bij heel veel klanten ook de hele Copilot suite (incl. Copilot for Security) in, dus dat is wel heel gaaf.
Dat ik bij een tweetal klanten mag inzetten op passwordless aanmelden ivm phishingresistant MFA is dan al heel wat.
[...]
Ben benieuwd wanneer dit in OSDCloud zit. Ik ben gisteravond druk geweest om onze image te laten verwijzen naar een github pagina, en zodoende daar de installatiescript met een mooie GUI te laten starten.
Ach, je moet ergens beginnen toch? Wel fijn dat die klanten ook inzetten op passwordless aanmelden. Moet zeggen dat ik ook langzaam eens naar OSDCloud aan het kijken ben, klanten willen met het EOL gaan van MDT toch kijken naar alternatieven om hun stock-hardware te voorzien van een nieuw Windows image voordat ze ingezet gaan worden.