Ik wil ook heel veel. De praktijk leert dat het anders gaat. Ik doe het ook consequent en ik weet een aantal collega's ook, maar ook genoeg niet. Het zal mij verder een zorg zijn, als het management hier iets mee wil doen dan moeten ze er iets mee doen.Blokker_1999 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:11:
[...]
Daar ga ik dan weer niet mee akkoord. Echt niet. Telkens je wegloopt van je computer moet die op slot in een bedrijfsomgeving. Ga je even naar het toilet? Om koffie? Lunchbreak? Naar een vergadering? Of gewoon even een praatje maken en je laptop springt gewoon op de screensaver? Dan moet die computer gewoon vergrendeld zijn. Ik wil niet weten hoe vaak ik op een dag gewoon mijn eigen laptop ontgrendel.
Wellicht. Als het iets bijdraagt wordt er naar gekeken.Als je eind dit jaar niets meer onprem hebt staan begrijp ik heel goed dat je geen tijd wenst te investeren in iets opzetten daarvoor. Ik denk dat niemand van ons daar de tijd voor kan of wil vrijmaken. Maar als dat eenmaal voorbij is, en je geen on-prem resources meer nodig hebt, is dat dan net niet het moment om net te gaan kijken naar moderne manieren van authenticatie?
Password less is voor mij ook een beetje wazig iets, zie ook maar weinig voordelen als je gewoon een goede password manager gebruikt. Tot op heden heb ik het voordeel nog niet gesnapt, maar ik moet ook zeggen dat ik mij daar weinig in verdiept heb verder.Ik wou dat ik zelf kon overgaan naar passwordless bijvoorbeeld. Maar wij gaan nog vele jaren vasthangen aan onze on-prem omgeving en de bijhorende wachtwoord authenticatie. Maar als alles in de cloud zit, en alles is bereikbaar met SSO, dan zou ik echt wel overwegen om net wel voor moderne authenticatie te gaan. En als iemand dan op een vrijdagavond zijn mail wenst te controleren op een ander systeem, dan zijn ook daar weer goede oplossingen voor te vinden.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !