Een van de kritiekpunten die ik laatst hoorde in een review is dat er vrij weinig recente auto's in zitten. Een hoop die wel nog in GT Sport zaten, maar bijv geen Tesla's oid. Goed teken dat ze wel nieuwe auto's toe willen voegen.Superkiwi schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:35:
Als ze er 1000+ auto's in stoppen krijg je weer het onderscheid tussen premium en standaard wagens.
Het lijkt alsof ze deze keer kiezen voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Al kun je 425 wagens ook niet echt weinig noemen natuurlijk.
Maar wie weet, wellicht dat ze in de loop der jaren de catalogus flink uitbreiden.
Ken nog veel duurdere hobby's. Ga maar eens een beetje competitief paintballen of auto's tunen. En ja beide gedaan. Dat laatste doe ik nog steeds, paintballen doe ik helaas niet meer, dat kan ik qua kosten niet meer verantwoorden naar mijzelf. Of karten, dat is ook vreselijk prijzig als je een eigen kart wil en ergens regelmatig wil rijden.Kalder schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:15:
[...]
Ja geef hem groot gelijk! Sim-racen is de duurste hobby die ik tot nu toe gehad heb, heb nu net een GT DD Pro en daar moet sowieso nog een alu profiel rig bij komen en de loadcell + boostkit, en nog een monitor stand nodig, mijn droom is om uiteindelijk een eigen motion-rig te hebben, niet omdat ik zo goed ben in racen maar omdat ik wel van immersie hou en ik racen liever in een sim doe dan in het echt, mede omdat racen in het echt nog veel duurder is dan een simrig maar ook omdat het gewoon veiliger is, zou mezelf niet vertrouwen in een race auto op een echt circuit, ja misschien met uitzondering van de Top Gear track aangezien je daar zo goed als nergens tegenaan kan botsen, verder moet de PSVR2 natuurlijk ook komen als GT7 er volledige ondersteuning voor gaat krijgen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik snap je helemaal. Eén van de leuke dingen aan de oudere GT's was dat je met je eigen auto kon racen
[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 03-03-2022 13:58 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
In de review van Super GT was ook te zien dat hij alle kanten op zwiepte toen hij de curbs raakte op het rechte stuk.thunder8 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:51:
[...]
Als het echt met bakken uit de lucht komt op de Nurburgring, GP of Nordschleife maakt niet uit, dan is er ook echt niet meer te rijden. Baan ontwikkelt snel veel riviertjes en staand water, waardoor auto's heel veel moeite hebben met grip. Dus als het in GT 7 ook (bijna) niet te doen is, dan komt het de werkelijkheid aardig tegemoet.
Ben paar jaar geleden tijdens een raceweekend op uitnodiging van een team bij een SBK race op de Nurburgring geweest. Hoofdrace viel volledig in het water en werd na een paar ronden en flink wat valpartijen gestaakt om niet weer opnieuw te beginnen. Omstandigheden op het circuit waren echt vreselijk slecht.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Punt wat Poly heeft aangegeven is ook dat ze vroeger het zelfde frame bij auto's gebruikten waardoor er veel meer auto's beschikbaar waren maar ze vrijwel het zelfde aan voelden.
Nu word iedere auto individueel nagebootst. Kost dus veel meer tijd.
Nu word iedere auto individueel nagebootst. Kost dus veel meer tijd.
Blijf het bijzonder vinden dat een welbekende hot hatch; Ford Fiesta er niet in zitSuperkiwi schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:58:
[...]
Ik snap je helemaal. Eén van de leuke dingen aan de oudere GT's was dat je met je eigen auto kon racen
Ja kan nu niet kijken, zit op mijn werk. Maar kan mij daar wel wat bij voorstellen. Die baan is echt een drama bij echt slecht weer, net als Spa trouwens.Rivanov schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:59:
[...]
In de review van Super GT was ook te zien dat hij alle kanten op zwiepte toen hij de curbs raakte op het rechte stuk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik zeg ook niet dat het de duurste hobby ter wereld is, alleen voor mij is het de duurste hobby die ik tot nu toe gehad heb, mja ok in totaal waarschijnlijk wel meer uitgegeven aan gamen over het algemeen sinds het begin van het PS2 tijdperk, maar gamen vind ik naast hobby ook meer een lifestylethunder8 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:58:
[...]
Ken nog veel duurdere hobby's. Ga maar eens een beetje competitief paintballen of auto's tunen. En ja beide gedaan. Dat laatste doe ik nog steeds, paintballen doe ik helaas niet meer, dat kan ik qua kosten niet meer verantwoorden naar mijzelf. Of karten, dat is ook vreselijk prijzig als je een eigen kart wil en ergens regelmatig wil rijden.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Zijn er al mensen in NL die het spel te vroeg hebben kunnen krijgen / halen etc?
Dit is wel opvallend, dan is geluk een factor waarmee je een auto anders (beter?) kunt tunen dan anderen?The higher your Collector Level, the more likely you are to receive a high-ranking Roulette Ticket. These tickets will allow you to win parts and engines that cannot be found at the Tuning Shop, among other special items. In addition to the Roulette Tickets that can be obtained for completing Daily Workouts, there are 'Car Tickets' and 'Credit Tickets' to be won.
Jammer, nergens geen melding van UDP Telemetry. Had gehoopt dat dit erin zou zitten, zodat we custom external dashes kunnen gebruiken en het beeld zo schoon mogelijk houden.
It Is Also Ironic That Gran Turismo 7 Launches The Same Day As Did PlayStation 2 In Japan 22 Years Ago March 4th 2000!#PlayStation #PlayStation2 #PS2 #GranTurismo7 #GT7 #GranTurismo #GranTurismo25 pic.twitter.com/JB7PK5yOjE
— @Zuby_Tech (@Zuby_Tech) 28 februari 2022
Die zitten nu te gamen, niet op tweakers.Raikkonen_WC schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:21:
Zijn er al mensen in NL die het spel te vroeg hebben kunnen krijgen / halen etc?
Haha, ik hoop stiekem dat ze dan de winkel delen zodat ik erheen mag rijden
Heb je niets aan, want het wordt toch niet eerder vrijgeschakeld dan 0:00 vannacht. De digital versions zijn deze week al gepreload, maar dan heb je ook alleen maar een timer zichtbaar, voor de rest kan je nog niets.Raikkonen_WC schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:21:
Wutt... Dit klinkt wel erg need for speed achtig.MeanGreen schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:21:
[...]
[...]
Dit is wel opvallend, dan is geluk een factor waarmee je een auto anders (beter?) kunt tunen dan anderen?
Waar is de tijd dat alles gewoon voor iedereen mogelijk was zonder gedoe maar je gewoon met progressie het behaalde...
Als het zo goed is als die roulette in gt sport dan baal ik nu al. Kreeg op een of andere manier altijd rally wagens of gr3 autos die ik al 20x had...
Is er iets bekend of je dit bv met echt geld kan kopen? Hoop serieus dat ze niet die kant opwillen met gran turismo...
[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 03-03-2022 14:44 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Jawel. Kunt gewoon spelen.thunder8 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:29:
[...]
Heb je niets aan, want het wordt toch niet eerder vrijgeschakeld dan 0:00 vannacht. De digital versions zijn deze week al gepreload, maar dan heb je ook alleen maar een timer zichtbaar, voor de rest kan je nog niets.
The game arrived a day early for me (unlike Elden Ring that was 3 days late). I only had time to play it for 5min and the download/copy wasn't finished yet.
It asked me if I wanted to listen to some music while the download finished. I picked one of the three choices and it immediately transitioned to what looked like a scape. I figured it was so I could look at a car while music played but nope, the next thing I know it's counting down from 3 and I'm driving in a music rally.
Gotta love next current gen SSD.
Zal het Alanis Morissette zijn? Die maakte ook een liedje over ironie, waarbij elk voorbeeld juist geen ironie was.
Dat is ongeveer het enige offline onderdeel dat je hebt. Dus dit zal dan kunnen, omdat je niet afhankelijk bent van de server. Mogelijk zal arcade mode dan ook werken, maar geen enkel ander onderdeel, omdat die always online vereisen.
[ Voor 40% gewijzigd door thunder8 op 03-03-2022 14:58 ]
Die ook graag. Silverstone omdat die al een keer in een eerdere editie zat net als Twin ring Motegi en Infineon als ik me goed herinner. Indianapolis zat er ook al in volgens mij (alleen de oval?)thunder8 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:36:
[...]
Zandvoort, Hockenheim, Imola, Top Gear track, Indianapolis, Adelaide, Macau, enz enz.
Hoe mooi zou het zijn als ze een track pack uitbrengen met alle tracks uit de GT historie
PSN: jannvsdvinvs
Daar zou ik nog geld voor over hebben ook!!!!Ontzettende_Jan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:02:
[...]
Die ook graag. Silverstone omdat die al een keer in een eerdere editie zat net als Twin ring Motegi en Infineon als ik me goed herinner. Indianapolis zat er ook al in volgens mij (alleen de oval?)
Hoe mooi zou het zijn als ze een track pack uitbrengen met alle tracks uit de GT historie
Zojuist de melding van Gamemania gekregen dat mijn versie verzonden is 🥳
De vrouw is zojuist thuisgekomen.
Vrouw thuis = stoppen met racen en van de race room weer de woonkamer toonbaar maken 😄
Dit was dan ook het einde van een korte maar uiterst aangename kennismaking met GT en bijgevolg mag GT Sport plaats maken op mijn HD om morgen direct te beginnen met installeren van GT7.
De vrouw is zojuist thuisgekomen.
Vrouw thuis = stoppen met racen en van de race room weer de woonkamer toonbaar maken 😄
Dit was dan ook het einde van een korte maar uiterst aangename kennismaking met GT en bijgevolg mag GT Sport plaats maken op mijn HD om morgen direct te beginnen met installeren van GT7.
:strip_exif()/f/image/RaQ6HQPuLHTxXzCK9NAdc6js.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou echt. Om te beginnen eerst maar de fantasy tracks om licentie gedoe te vermijden.Raikkonen_WC schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:05:
[...]
Daar zou ik nog geld voor over hebben ook!!!!
Waar rijdt hij in? Het lijkt alsof hij de hele tijd in z'n 1 rijdt.

En die AI lijkt echt precies op GT5? Ik weet niet waarom het op de voorkant van Nature stond, maar zo boeiend ziet het er niet uit. Al trek ik nu misschien te snel conclusies.
edit: verkeerde reactie gequote.
[ Voor 14% gewijzigd door dehardstyler op 03-03-2022 15:14 ]
Je quote een verkeerde post denk ik?dehardstyler schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:10:
[...]
Waar rijdt hij in? Het lijkt alsof hij de hele tijd in z'n 1 rijdt.![]()
En die AI lijkt echt precies op GT5? Ik weet niet waarom het op de voorkant van Nature stond, maar zo boeiend ziet het er niet uit. Al trek ik nu misschien te snel conclusies.
Wat stom, je hebt helemaal gelijk. Was bedoeld op die daarvoor van jou, met die livestream.
Je weet dat Sophy nog niet actief is in de game hè? Dat komt waarschijnlijk later. Er moet nog heel veel gesleuteld worden aan het AI concept. De huidige AI in GT7 zal niet zo heel veel beter zijn dan de voorgaande delen.dehardstyler schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:10:
[...]
Waar rijdt hij in? Het lijkt alsof hij de hele tijd in z'n 1 rijdt.![]()
edit: verkeerde reactie gequote.
Nee, dan heb ik zitten slapen.thunder8 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:21:
[...]
Je weet dat Sophy nog niet actief is in de game hè? Dat komt waarschijnlijk later. Er moet nog heel veel gesleuteld worden aan het AI concept. De huidige AI in GT7 zal niet zo heel veel beter zijn dan de voorgaande delen.
Sophy moet nog heel veel voertuigen leren kennen, racen met veel meer tegenstanders en meer circuits en meer (weer-)omstandigheden. Daarnaast moeten bepaalde slimmigheden van de AI eruit, want die lukt het om bochten te maken, die menselijke coureurs niet kunnen maken zonder te crashen. De AI rijdt dan buiten het asfalt en maakt de bochten groter, omdat die exact weet hoeveel grip er is op dat punt. (en over kerbs rijden waar jij meteen crasht)dehardstyler schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Nee, dan heb ik zitten slapen.Dat verklaard wel precies waarom de AI er zo brak uit ziet, dus ik ben blij dat er een verklaring voor is.
De beste GT coureurs werd in de laatste test met 2x zoveel punten verslagen, dus ook moet de AI minder goed worden, anders wordt het voor elke speler een zeer frustrerend spel.
Los van het feit dan Sophy AI nog niet actief is, is het wel jammer dat ze de AI in z'n algemeenheid nog niet echt hebben verbeterd.
AI is nooit GT's sterke kant geweest helaas, en als Sophy straks komt dan zal het ongetwijfeld beperkt worden tot 1V1 races en rijassistentie/advies.
Als het goed is zou de AI dat niet mogen weten, de AI zou enkel live-telemetrie gevoed moeten krijgen en data die ook beschikbaar is voor "levende" coureurs. Pas dan krijg je een echte AI die ook "menselijke" fouten kan maken.thunder8 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:33:
[...]
. De AI rijdt dan buiten het asfalt en maakt de bochten groter, omdat die exact weet hoeveel grip er is op dat punt. (en over kerbs rijden waar jij meteen crasht)
[ Voor 64% gewijzigd door Magic op 03-03-2022 15:36 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
De AI leert door hetzelfde duizenden keren te doen met iets andere parameters, totdat het de juiste beslissingen weet te nemen, die lijden tot snelle tijden. En ook tijdens die laatste testen ging de AI ook nog wel eens op zijn bek, door te crashen. Mede door de onvoorspelbaarheid van de human drivers. De filmpjes waren zeer informatief die ik gekeken heb. En ik snap heel goed dat het goed uitgewerkt moet worden, voordat we straks als review krijgen: Prachtige game, maar geen enkele race is te winnen, want de AI is veel te sterk.Magic schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:33:
AI is nooit GT's sterke kant geweest helaas, en als Sophy straks komt dan zal het ongetwijfeld beperkt worden tot 1V1 races en rijassistentie/advies.
[...]
Als het goed is zou de AI dat niet mogen weten, de AI zou enkel live-telemetrie gevoed moeten krijgen en data die ook beschikbaar is voor "levende" coureurs. Pas dan krijg je een echte AI die ook "menselijke" fouten kan maken.
Klopt inderdaad, jouw uitleg vult die van mij aanthunder8 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:46:
[...]
De AI leert door hetzelfde duizenden keren te doen met iets andere parameters, totdat het de juiste beslissingen weet te nemen, die lijden tot snelle tijden. En ook tijdens die laatste testen ging de AI ook nog wel eens op zijn bek, door te crashen. Mede door de onvoorspelbaarheid van de human drivers. De filmpjes waren zeer informatief die ik gekeken heb. En ik snap heel goed dat het goed uitgewerkt moet worden, voordat we straks als review krijgen: Prachtige game, maar geen enkele race is te winnen, want de AI is veel te sterk.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Voor wie alvast de intro wil bekijken.
Kan aan mij liggen, maar mis een beetje het gevoel van snelheid.
Zeker als ik kijk naar wat de snelheid vd teller aangeeft, en kijk naar de snelheid vd auto.
Alsof het niet helemaal matcht...
Zeker als ik kijk naar wat de snelheid vd teller aangeeft, en kijk naar de snelheid vd auto.
Speel je het zelf of kijk je naar een stream.Smok3yNL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:57:
Gran Turismo Sport was een maand na de release €19,99 (bron: www.budgetgaming.nl), ik ben heel benieuwd of we dat ook hier gaan zien. Deze game is natuurlijk sowieso de volledige prijs waard, gezien het speelplezier en het aantal uren vertier.
[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 03-03-2022 15:59 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nee baseer ik puur op de beelden die ik tot nu gezien heb.Rivanov schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:58:
[...]
Speel je het zelf of kijk je naar een stream.
LOL. Ga daar maar niet vanuit. GT Sport was in principe ook maar een "halve" Gran Turismo.Jumpman schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:58:
Gran Turismo Sport was een maand na de release €19,99 (bron: www.budgetgaming.nl), ik ben heel benieuwd of we dat ook hier gaan zien. Deze game is natuurlijk sowieso de volledige prijs waard, gezien het speelplezier en het aantal uren vertier.
Ben benieuwd als ik het morgenochtend zelf speel op m'n TV. Dan komt het altijd anders over dan wanneer je een stream bekijkt en het niet zelf speelt.Smok3yNL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:59:
[...]
Nee baseer ik puur op de beelden die ik tot nu gezien heb.
Ook de toevoeging van Motion Blur geeft een beter gevoel van snelheid. Iets dat in de Digital Foundry video ook werd aangehaald.
GTS werd ook even iets anders ontvangen, omdat het in basis alleen een online race game was en geen single player deel bood. Dit viel heel slecht bij de fans en dan is het niet raar dat je de prijs verlaagd om alsnog verkopen te doen. In de loop van de tijd werd er genoeg content toegevoegd om het toch een volledige game te maken, maar het heeft nooit de vibe van een echte genummerde Gran Turismo gehad.Jumpman schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:58:
GT7 start op een heel andere basis. De kans dat die na een maand al voor een dergelijke prijs te krijgen is, lijkt mij non-existent. Er zullen vast aanbiedingen voorbij komen in de toekomst, maar het zal denk ik wel een hele tijd duren voordat je die prijs gaat zien voor GT7.
Weer 7minuten en 48 seconden dat ik weer eerder kan beginnen racen 😊Rivanov schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:56:
Voor wie alvast de intro wil bekijken.
[YouTube: Gran Turismo 7 - Cinematic Intro Sequence 4K/60]
Heeft iemand kunnen achterhalen hoe je bij de PS4 voucher komt? Ik wil die weggeven. Ik heb de standaard digitale PS5 versie.
Ik heb gelezen dat als je je 25th anniversary bonussen zelf wil houden zal je de PS4 code moeten inwisselen. Alles zou verbonden zijn met die code. Weggeven zal er dus niet inzitten.FMS schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:15:
Heeft iemand kunnen achterhalen hoe je bij de PS4 voucher komt? Ik wil die weggeven. Ik heb de standaard digitale PS5 versie.
Je krijgt die code alleen bij de 25th anniversary edition
Ik kan dit wel niet 100% bevestigen. Het zal dus tot morgen wachten zijn om te zien of het effectief zo is.
[ Voor 5% gewijzigd door AppleFan2007 op 03-03-2022 16:18 ]
De Standaard heeft toch geen PS4 versie included ? Da's enkel met de 25th Anniversary. Bovendien ga je met een Digitale copy nimmer of te nooit een code/voucher krijgen (die je dus aan iemand anders kan geven). De copy zit al op je account dus zal een gratis versie ook automatisch op je account komen.FMS schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:15:
Dan krijg je geen losse voucher maar wordt de ps4 versie ook gewoon gekoppeld (dat is nu al zo, althans bij mij)FMS schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:15:
Volgens mij kan je de opening sequence niet skippenN_E_R_V85 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:09:
[...]
Weer 7minuten en 48 seconden dat ik weer eerder kan beginnen racen 😊
Daarnaast: wat ik van de live streamers zie wordt je in het begin aardig aan het handje genomen en moet je eerst flink wat races doen voordat tuning en online unlockt
Natuurlijk wel. Die kun je altijd skippen.Ontzettende_Jan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:33:
[...]
Volgens mij kan je de opening sequence niet skippen![]()
Daarnaast: wat ik van de live streamers zie wordt je in het begin aardig aan het handje genomen en moet je eerst flink wat races doen voordat tuning en online unlockt
En daar is het GT Cafe voor.
The Gran Turismo Cafe
The heart of Gran Turismo 7 lies in its new “Gran Turismo Cafe”, a warm, inviting virtual cafe for car lovers, tucked away in the woods. There, you will meet Luca, the cafe’s owner, along with other knowledgeable car enthusiasts and designers who can tell you lots of interesting facts about the cars you own. It is executed very well and helps bring the cars to life, putting their significance into context with plenty of beautiful eye-candy to look at along the way. The dialogue, delivered only via text at the bottom of the screen, is just right: informative, yet brief.
The Cafe is also an important part of progressing through the game. Luca will give you “Menu Books” with cars that he wants you to collect or activities that he wants you to perform. The car collections typically focus on a type or model of car, like French hatchbacks or legendary Nissans, while the activities are designed to introduce you to the game’s other features, like buying your first tuning parts or taking your first Photo Scape. After you are given a Menu Book, the game’s actual menu will feature a small compass leading you to the tracks or features that will help you accomplish your goals.
At first, I wasn’t sure I would like the Menu Books. I was concerned they would make the game’s career mode feel like it was “on rails”, preventing me from interacting with the game on my own terms. Starting out, it did do that, with most of the locations on the world map locked away from me. However, as I completed the game’s early missions and progressed, I came to enjoy the sense of purpose and direction that the books provided.
Even better, I finally started to feel that familiar sense of ownership and pride in the cars in my garage, just as I did so many years ago when I first started playing Gran Turismo. This is ultimately thanks to GT7’s extensive car customization options and tools at your disposal.
[ Voor 70% gewijzigd door Rivanov op 03-03-2022 16:39 ]
Super Gt liet 'm draaien op z'n stream en hij zei 'we have to watch the intro'
Misschien de eerste keer niet en daarna wel.
Dat kan ook betekenen dat het "moet" en niet dat het verplicht is, maar dat het verplichte kost isOntzettende_Jan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:45:
[...]
Super Gt liet 'm draaien op z'n stream en hij zei 'we have to watch the intro'
Misschien de eerste keer niet en daarna wel.
Jaa da's waar
Dat heeft te maken met de fov. Een iéts wijdere view geeft al gelijk een groter gevoel van snelheid.Smok3yNL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:57:
Kunstmatig is het gevoel van snelheid prima op te krikken maar dat heeft Polyphony nog nooit gedaan. Het opkrikken maakt het ook minder realistisch imo.
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 03-03-2022 16:50 ]
Die bonnet view is toch wel heel vreemd, vind ik. Je ziet voor je dus gewoon de neus van de wagen, maar het gezichtspunt is heel hoog, want je ziet bijna de bovenkant van de auto's voor je, alsof de camera een halve meter boven het dak gemonteerd is.
Ik zag Super GT een paar keer zo racen, maar is echt geen zicht.
volgens mij kan je eea tweaken aan de camerahoogte enzo, wellicht kan je dat ook wel beter configureren
GT Sport had bij sommige auto's een bonnet-view en bij andere een hood-view.Twixie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:53:
Die bonnet view is toch wel heel vreemd, vind ik. Je ziet voor je dus gewoon de neus van de wagen, maar het gezichtspunt is heel hoog, want je ziet bijna de bovenkant van de auto's voor je, alsof de camera een halve meter boven het dak gemonteerd is.
Dat is helaas in GT 7 niet anders.
Daarom rijdt ik enkel in cockpitview of bumperview in GT 7.
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 03-03-2022 16:56 ]
Bumperview all the way hier
. Cockpitview veel te weinig overzicht van de track IMHO, al ziet het er natuurlijk wel nice uit. Maar misschien moet ik ook eens leren rijden met links- en rechts-kijken
.
Online speel ik in GT 7 met bumperview incl. Radar. Dan heb ik het beste overzicht.Twixie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:01:
Bumperview all the way hier. Cockpitview veel te weinig overzicht van de track IMHO, al ziet het er natuurlijk wel nice uit. Maar misschien moet ik ook eens leren rijden met links- en rechts-kijken
.
Single Player speel ik in cockpitview.
Zó zonde dat ze geen dashcamview hebben.
Fysieke versie aan het installeren? Of ben je nu pas de digitale versie aan het pre-loaden.Yonix schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:07:
Zin in!
[Afbeelding]
Is er straks ook een league voor casual racers?
Net pas de digitale versie gekocht. PS5 digital hier.Rivanov schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:08:
[...]
Fysieke versie aan het installeren? Of ben je nu pas de digitale versie aan het pre-loaden.
Hier ook PS5 Digital. Morgenvroeg snel een kort rondje met de hond buiten en dan game time.Yonix schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:13:
[...]
Net pas de digitale versie gekocht. PS5 digital hier.
LOL Super GT die op license A-1 blijft proberen om onder de 17" te geraken en telkens weer zijn record verbetert met slechts enkele duizenden van een seconde en zo boven de 17" blijft.
Zo herkenbaar !
EDIT: ziet er helaas naar uit dat de license tests poepsimpel zijn. Ik zie Super GT direct al bij zijn 2de poging van A-2 een halve seconde onder de Gold time landen
.
Zo herkenbaar !
EDIT: ziet er helaas naar uit dat de license tests poepsimpel zijn. Ik zie Super GT direct al bij zijn 2de poging van A-2 een halve seconde onder de Gold time landen
[ Voor 30% gewijzigd door Twixie op 03-03-2022 17:20 ]
Ik ga overigens direct met de Motion Steering aan de slag. Bij GT Sport eigenlijk nooit gedaan, tot enkele dagen geleden en beviel eigenlijk wel goed.
Ze geven dit ook als tip in Beyond the Apex.
/f/image/uyQBMK8juV0briOOPmowsSUw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uyQBMK8juV0briOOPmowsSUw.png?f=fotoalbum_large)
The first time you launch Gran Turismo 7, you will be given the option to choose from three different control styles: Left Stick, Directional Buttons, and Motion Sensor. I recommend selecting the Motion Sensor setting. Holding your controller in both hands, you will be able to tilt it left and right, just like a real steering wheel, which I think you'll find to be more natural.
Ik hoop het,ik hou me aanbevolen.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Hallo mensen.
Ik snap ff iets niet.
Ik zie 2 standard editions in de PS store. De een is 79.99 en de ander 69.99.
Staat bij beide PS4 en PS5 versie.
Is die van 69.99 gewoon de goeie voor mij? de ps5 versie?
Heb m'n ps5 nu een week of 2, maar dat gedoe met versies vind in irritant. Bij MS XB heb je altijd 1 versie voor zover ik weet? Daar hoef je nooit extra te betalen voor een 60fps patch oid. Maar goed. Zal niet teveel mierenneuken. Ben wel blij dat ik na tig jaar Xbox weer eens een ps heb. 😎
Ik snap ff iets niet.
Heb m'n ps5 nu een week of 2, maar dat gedoe met versies vind in irritant. Bij MS XB heb je altijd 1 versie voor zover ik weet? Daar hoef je nooit extra te betalen voor een 60fps patch oid. Maar goed. Zal niet teveel mierenneuken. Ben wel blij dat ik na tig jaar Xbox weer eens een ps heb. 😎
[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 03-03-2022 17:52 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik geloof dat die van 69.99 enkel voor PS4 is:Format-C schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:50:
Hallo mensen.
Ik snap ff iets niet.
/f/image/AOh3Hm6MUYuhZgb9Jz83RJF6.png?f=fotoalbum_large)
Edit: maar zie nu inderdaad ook dat label staan. Verwarrend!
[ Voor 3% gewijzigd door Fuwor op 03-03-2022 17:54 ]
Er staat wel PS5 bij? (PS4/PS5?)Fuwor schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:53:
[...]
Ik geloof dat die van 69.99 enkel voor PS4 is:
[Afbeelding]
Edit
Vreemd of niet? 😂
Edit; zal de 79.99 versie wel moeten hebben denk ik. Vast een foudtje met dat logootje.
Nou dan bestel ik wel een disk versie. Of die versie met PS4 en ps5 key en de PS4 key doorverkopen voor 50.
[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 03-03-2022 17:59 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Je hebt het dan ook wel over een van de snellere jongens in dit spel. Denk dat voor de meeste spelers hier dat goud halen nog niet eens zo eenvoudig gaat zijn. Hopelijk wel iets moeilijker dan GT sport.Twixie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:17:
LOL Super GT die op license A-1 blijft proberen om onder de 17" te geraken en telkens weer zijn record verbetert met slechts enkele duizenden van een seconde en zo boven de 17" blijft.
Zo herkenbaar !
EDIT: ziet er helaas naar uit dat de license tests poepsimpel zijn. Ik zie Super GT direct al bij zijn 2de poging van A-2 een halve seconde onder de Gold time landen.
Ik speel sinds 2 weken GT Sport.Philip Ross schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:58:
[...]
Je hebt het dan ook wel over een van de snellere jongens in dit spel. Denk dat voor de meeste spelers hier dat goud halen nog niet eens zo eenvoudig gaat zijn. Hopelijk wel iets moeilijker dan GT sport.
Moet zeggen dat ik al vond dat hij wel érg makkelijk was. Ook veel makkelijker dan Forza. Weet nog wel dat ik bij eerdere gran turismos wel eens een hele dag over 1 rijbewijs heb gedaan... Dus was al verbaasd dat t zo makkelijk ging en dat ik zo weinig van de baan vloog
Blij dat GT7 moeilijker is.😎
Denk het ook. Hij haalde een best aantal van de Hamilton challenges ook binnen een ronde of 3.. tot 5?Philip Ross schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:58:
[...]
Je hebt het dan ook wel over een van de snellere jongens in dit spel. Denk dat voor de meeste spelers hier dat goud halen nog niet eens zo eenvoudig gaat zijn.
Bij een paar was ie 1.5u bezig d8 ik.
[ Voor 31% gewijzigd door Format-C op 03-03-2022 18:14 ]
Vraag me alleen af of je dan lange sessies kunt doen. Het is wel iets intensiever natuurlijk dan de normale besturingRivanov schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:22:
Ik ga overigens direct met de Motion Steering aan de slag. Bij GT Sport eigenlijk nooit gedaan, tot enkele dagen geleden en beviel eigenlijk wel goed.
[Afbeelding]
[...]
Heb voorheen altijd met stuur gespeeld, maar vanwege “rompslomp en moeite doen” toch weer met controller aan de slag gegaan. Dat je langzamer bent neem ik voor lief, maar weet nog dat ik met GT5 verder door kon sturen met een stuur dan met de controller. Weet iemand hier meer van? GT Sport alleen met controller gespeeld, dus heb geen vergelijkingsmateriaal.
Met motion steering heb ik hele avonden gevuld met GT Sport dus voor mij zat het wel goed. Weet niet of je veel langzamer zult zijn dan met stuur, vond het iig een stuk beter te doen dan op de andere manieren.kaos001 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:34:
[...]
Vraag me alleen af of je dan lange sessies kunt doen. Het is wel iets intensiever natuurlijk dan de normale besturing.
Heb voorheen altijd met stuur gespeeld, maar vanwege “rompslomp en moeite doen” toch weer met controller aan de slag gegaan. Dat je langzamer bent neem ik voor lief, maar weet nog dat ik met GT5 verder door kon sturen met een stuur dan met de controller. Weet iemand hier meer van? GT Sport alleen met controller gespeeld, dus heb geen vergelijkingsmateriaal.
Heb nu een GT DD staan maar denk dat ik het nog best eens ga gebruiken als ik PS5 eens in de woonkamer aansluit om mezelf niet de hele tijd af te zonderen.
Hoe moet ik dat dan voor me zien, zo met motion controls ? Want ik neem aan dat je dan niet die controller voor je houdt alsof het een echt stuur is, want dan krijg je gelijk kramp in je armen.
Volgens mij klopt het wel:Fuwor schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:53:
[...]
Ik geloof dat die van 69.99 enkel voor PS4 is:
- De PS4 versie is op zowel de PS4 als PS5 versie te spelen (want de PS5 is backwards compatible)
- De PS5 versie bevat óók de PS4 versie
edit:
https://www.gran-turismo.com/us/products/gt7/
Hier staat het uitgelegd. Bovenstaande geldt voor de digitale editie. De disc editie is óf PS4 (upgrade kost dan 10 euro) óf PS5.
PS4: Gran Turismo 7 (Disc/Digital)
You will be eligible to purchase the PS5 Upgrade of the digital version of Gran Turismo 7 for 10 USD.
If you own the PS4 disc version of the software, you will need to insert the disc into the PS5 when downloading or playing this upgraded digital version. Please note that if you own the PS4 disc version but purchased the full PS5 Digital Edition which does not require a disc, you will not be eligible to purchase the PS5 Upgrade for 10 USD.
The PS5 Upgrade for this software requires an account for PlayStation™Network.
PS5: Gran Turismo 7 (Digital)
You will have access to the PS4 digital version of Gran Turismo 7.
PS5: Gran Turismo 7 (Disc)
You will not have access to the PS4 version of Gran Turismo 7.
[ Voor 72% gewijzigd door Tom op 03-03-2022 19:34 ]
dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door Tom op 03-03-2022 19:29 ]
Vergeet niet dat de missies, challenges en dergelijke in het begin een stuk lastiger waren. Later zijn de tijden voor goud overal verruimd waardoor echt alle uitdaging weg was.Format-C schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:01:
[...]
Ik speel sinds 2 weken GT Sport.
Moet zeggen dat ik al vond dat hij wel érg makkelijk was
Waarmee ik niet wil zeggen dat het in het begin supermoeilijk was, dat viel ook echt reuze mee.
Zo ben helemaal klaar voor 00:00 dalijk 
Zit te denken wat eerste is wat ik ga doen. Eerst de merken afzoeken wat er allemaal inzit. Of eerst wat licenties enz doen.. of eerst mn 1.5mil uitgeven aan een dikke wagen en die hellemaal finetunen en de nordschleife onveilig maken.. keuzes keuzes.
Zit te denken wat eerste is wat ik ga doen. Eerst de merken afzoeken wat er allemaal inzit. Of eerst wat licenties enz doen.. of eerst mn 1.5mil uitgeven aan een dikke wagen en die hellemaal finetunen en de nordschleife onveilig maken.. keuzes keuzes.
Nog 3½ uur! Duuuuuurt laaaaaaaaang!!!
Zie net dat er een update 1.05 overheen gegooid is. Dus voor wie hem digitaal heeft effe zorgen dat je laatste update hebt voor je gaat spelen zometeen. Bij mij deed ie pas updaten na handmatig check dor update doen op ps5.
Je moet dan inderdaad je controller kantelen.Twixie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:39:
Hoe moet ik dat dan voor me zien, zo met motion controls ? Want ik neem aan dat je dan niet die controller voor je houdt alsof het een echt stuur is, want dan krijg je gelijk kramp in je armen.
Nog 9 uur.Kalder schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:31:
Nog 3½ uur! Duuuuuurt laaaaaaaaang!!!
Meestal wat onderuit op de bank met ellebogen op de bank/kussen. Denk er niet echt over na.Twixie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:39:
https://www.gtplanet.net/...nsation-pricing-20220303/
The full list of available credit packs, and their prices in New Zealand Dollars, is as follows:
100,000 credits – NZ $3.95
250,000 credits – NZ $7.95
750,000 credits – NZ $15.95
2,000,000 credits – NZ $31.95
Converting those values into US Dollars at current exchange rates gives a price range of $2.64 to $21.37
To put these values into context, buying enough credits to pay for a single, 20,000,000-credit car in GT7 would cost $214. Although we haven’t seen full vehicle pricing yet there stands to be at least five such cars in the game, along with six other seven-figure cars.
Verklaart meteen waarom geld verdienen nu stukken lastiger is... Altijd jammer deze manier van geld verdienen vind ik persoonlijk..
The full list of available credit packs, and their prices in New Zealand Dollars, is as follows:
Converting those values into US Dollars at current exchange rates gives a price range of $2.64 to $21.37
To put these values into context, buying enough credits to pay for a single, 20,000,000-credit car in GT7 would cost $214. Although we haven’t seen full vehicle pricing yet there stands to be at least five such cars in the game, along with six other seven-figure cars.
Verklaart meteen waarom geld verdienen nu stukken lastiger is... Altijd jammer deze manier van geld verdienen vind ik persoonlijk..
[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 03-03-2022 21:24 ]
Huilen nog wel..418O2 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:25:
20 EU voor 2 mln credits dus.
Misschien eerst even gaan spelen voor je gaat huilen over dure autos
Wat is dar mis mee dan? Je kan gewoon credits verdienen door te spelen dat is veel leuker ook. Stoor me daar echt niet aan hoor ik koop die credit toch nooit in games.v8power67 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:21:
https://www.gtplanet.net/...nsation-pricing-20220303/
Playstation 5
Maar er zit een 20 miljoen credit cap in. En een auto van 30 miljoen credits.
Kansloos gedoe met dat kunnen kopen van credits, maar ja dat is in schijnbaar tegenwoordig.
Anyway, is zo een PS4 code die je bij de PS5 game krijgt gewoon te gebruiken door iemand anders? Wordt dat niet aan het account gekoppeld?
Anyway, is zo een PS4 code die je bij de PS5 game krijgt gewoon te gebruiken door iemand anders? Wordt dat niet aan het account gekoppeld?
https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
Volgens mij is het prijzengeld toch hoger? Dus zou iets sneller geld moeten verdienen.
Probleem is dat ze de economie van een game dan vaak zo maken dat je heel veel moet spelen om bepaalde autos te kunnen bemachtigen. Je verdiend schijnbaar in gt7 niet snel geld. En alles is behoorlijk duur. Tuning onderdelen enz zijn wat ik ervan begreep erg prijzig.Stylze schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:32:
[...]
Wat is dar mis mee dan? Je kan gewoon credits verdienen door te spelen dat is veel leuker ook. Stoor me daar echt niet aan hoor ik koop die credit toch nooit in games.
Dus ik persoonlijk krijg dan altijd een gevoel dat ze dit expres doen om mensen dus beetje de microtransacties kant op te duwen, mensen met weinig tijd bijvoorbeeld.
Ikzelf zal nooit zoiets gebruiken uiteraard, maar heb dan ook veel tijd om te gamen.
Ik zie juist andere berichten. Dat geld verdienen echt behoorlijk traag gaat.SemperFidelis schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:40:
Volgens mij is het prijzengeld toch hoger? Dus zou iets sneller geld moeten verdienen.
Ik ben juist nog een beetje verward omtrent de ray-tracing mode en de resolutie mode.
In resolutie mode heb je dus geen ray-tracing in geen enkel scherm. Je kan ray-tracing inschakelen maar dan heb je maar 30fps en het is niet beschikbaar tijdens een race. Wil dat dan zeggen dat je wel 60fps krijgt tijdens een race?
Misschien heb ik het gemist tijdens de reviews dus hopelijk kan iemand hier wat extra info geven, en anders zie ik het wel over een uur en 3 kwart.
In resolutie mode heb je dus geen ray-tracing in geen enkel scherm. Je kan ray-tracing inschakelen maar dan heb je maar 30fps en het is niet beschikbaar tijdens een race. Wil dat dan zeggen dat je wel 60fps krijgt tijdens een race?
Misschien heb ik het gemist tijdens de reviews dus hopelijk kan iemand hier wat extra info geven, en anders zie ik het wel over een uur en 3 kwart.
Raytracing is alleen aanwezig in replays en fotomode dat soort dingen. Tijdens gameplay is er geen raytracing. Replays zijn dan 30fps.AppleFan2007 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:15:
Ik ben juist nog een beetje verward omtrent de ray-tracing mode en de resolutie mode.
Races zijn in beide graphics modussen 60fps.
Hier niet
Ja volgens mij doet performance mode niets anders dan in replays ray tracing uit schakelen zodat die ook in 60fps zijn, neem aan dat in photo mode en de menu's ray tracing altijd aan staat.v8power67 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:18:
[...]
Raytracing is alleen aanwezig in replays en fotomode dat soort dingen. Tijdens gameplay is er geen raytracing. Replays zijn dan 30fps.
Races zijn in beide graphics modussen 60fps.
Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69