Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 09:51

Aid

Ik weet niet of dit filmpje al is gedeeld. In ieder geval is er 7 uur aan gameplay te bewonderen in 360p helaas.

YouTube: Gran Turismo 7 Stream VOD

Hier ook nog wat live gameplay:

https://m.twitch.tv/justps2games

[ Voor 16% gewijzigd door Aid op 02-03-2022 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:25
Aid schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 00:31:
Ik weet niet of dit filmpje al is gedeeld. In ieder geval is er 7 uur aan gameplay te bewonderen in 360p helaas.

YouTube: Gran Turismo 7 Stream VOD

Hier ook nog wat live gameplay:

https://m.twitch.tv/justps2games
Even kort die stream gekeken maar wil niet teveel zien om toch vrijdag zelf alles lekker te ontdekken.

Maar wat ziet alles er retemooi uit en wat een details allemaal, zelfs als je een auto inhaalt krijg je rechts een fotootje in beeld met welk merk/type auto je voorbij bent gereden. En wat ziet de lucht er ook prachtig uit.
Geluid lijkt ook een stuk beter dan bij sport!
Wat een weekend gaat dit worden, maakt me geen reet uit wat voor weer het buiten is, ik ga het hele weekend racen.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:24
Ik wil ook lekker genieten van mijn games[Forbidden West & GT7] maar ik moet zeggen dat wat er nu gaande is in de wereld mij ook best triest maakt tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laan1988
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 05:57
Ik zag vanmorgen dat de eerste update voor GT7 al werd binnengehaald door mijn PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Reviewembargo lift om 12 uur vandaag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vrijdag dagje vrij genomen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
418O2 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:01:
Reviewembargo lift om 12 uur vandaag :)
Kunnen we dan om 12:01 een review verwachten op de frontpage? Meestal volg ik games niet zo op de voet rond de releasedatum, is de redactie er een beetje snel bij verwachten jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
MeanGreen schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Kunnen we dan om 12:01 een review verwachten op de frontpage? Meestal volg ik games niet zo op de voet rond de releasedatum, is de redactie er een beetje snel bij verwachten jullie?
Geen idee verschilt echt per game bij tweakers, van meeste games verschijnt pas later een review maar sommige grote games hebben wel meteen als het embargo eraf is een review op de front page.

Maar in ieder geval zullen er vanaf 12:00 genoeg reviews te vinden zijn op verschillende websites.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[...]

@Tweakjur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
Volgens GTPlanet hebben "de media" op 21 februari een kopie ontvangen. Ik weet niet hoeveel tijd en moeite er in een review zit, maar ruim een week lijkt me een redelijke termijn om een eerste indruk op te doen en een artikel te schrijven. Of zit ik er helemaal naast?
https://www.gtplanet.net/...streaming-dates-revealed/
February 21, 2022

GTPlanet and other members of the media woke up to review copies of Gran Turismo 7 in our Inboxes this morning.

[ Voor 31% gewijzigd door MeanGreen op 02-03-2022 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Het spel komt dus donderdag middennacht uit in NL(digitaal uiteraard)?

[ Voor 16% gewijzigd door FMS op 02-03-2022 09:25 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:59
Sinds gisteren een PlaySeat Challenge + Logitech G923, ik ben klaar voor vrijdag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-4D3egFCch_j12B-FXdWA9iWsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCzaab8jfXcmmGUa1E6HwM8L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FMS schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:24:
Het spel komt dus donderdag middennacht uit in NL(digitaal uiteraard)?
yep eigenlijk vrijdag om 00:00

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MeanGreen schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:21:
Volgens GTPlanet hebben "de media" op 21 februari een kopie ontvangen. Ik weet niet hoeveel tijd en moeite er in een review zit, maar ruim een week lijkt me een redelijke termijn om een eerste indruk op te doen en een artikel te schrijven. Of zit ik er helemaal naast?

[...]
Zoals ik al zei; er is een embargo en die verloopt over 2,5 uur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Yonix schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:26:
Sinds gisteren een PlaySeat Challenge + Logitech G923, ik ben klaar voor vrijdag:

[Afbeelding]
Hoe bevalt de Challenge, zit er zelf ook nog naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:22
Poulske schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Ik heb hem zelf inmiddels een jaar en hij bevalt mij prima. Alleen het monteren van de pedalen is onhanding. Heb dat opgelost met 2 spanbandjes. Nu al zin om vrijdagavond te gaan spelen.😎
Ik heb er een Thrustmaster T-GT met T-LCM pedalen erop gemonteerd.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit even te kijken maar wow wat speelt die gast slecht lol, doet me pijn om naar te kijken :+
Dan maar even wachten tot 12u wanneer de echte reviews verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 12:38
[...]

Heb zelf ook een jaar lang een Challenge gebruikt. Als je geen al te zwaar stuur (met krachtige FFB/veel torque) en zware pedalen gebruikt, dan is de Playseat Challenge een fantastische seat. Je eigen lichaamsgewicht zorgt ervoor dat het heel robuust en steady werkt.

Maar wat skreppiedoe al zegt hierboven; je kan zelf nog wat tweaken om de seat te verstevigen zodat deze wat meer aan kan. Denk overigens wel dat een T-GT met T-LCM pedalen zo ongeveer de max is voor zo'n seat.

PSN: breminem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Kalder schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:26:
[...]

yep eigenlijk vrijdag om 00:00
Dat wordt een lange nacht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhQ3B6zFNFY2Oh57TqipThIt2vQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNZooIqu4GWPVxKSBH8W0sdm.jpg?f=fotoalbum_large

Lets go *O*

Ik had nog wat vouchers bij gamemania die ik heb ingezet bij aanschaf van PSN cards, en daarmee GT7 gekocht. Scheelt aardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:59
[...]

Eerste rondes bevallen goed. (y) Ik had voorheen een Fanatec RennSport voor aan het bureau, maar dat was geen doen. Als je even hard moest remmen, dan schoof je met stoel en al naar achteren. Dit is allemaal fixed en dat voel je meteen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtsHFMY7wcwGlmXBDzJgTgjswlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipdTKlBWT6FXmTvw84yBCiI1.jpg?f=fotoalbum_large

Het stuurtje is ook wel even wennen. :') Had eerst een Fanatec CSL Elite + F1 stuur en pedals. Echter, helaas is de wheelbase stück gegaan (uiteraard buiten garantie). Voor het budget van een nieuwe Fanatec heb ik nu deze set. Ben ook meer een casual racer, dus de Fanatec was destijds sowieso overkill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:00
Laan1988 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:57:
Ik zag vanmorgen dat de eerste update voor GT7 al werd binnengehaald door mijn PS5
Volgens een Reddit post is het een Update die voorkomt dat je al kan spelen als je Disc vroeger is geleverd dan zou mogen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 09:40

Tweakjur

Redacteur
[...]

Nope, helaas. Ik moet er nog aan beginnen zelfs. Beetje het nadeel van maar één persoon op games hebben zitten... ik doe achtereenvolgens Horizon, Grid, Elden Ring en dan GT7... ben momenteel Elden Ring aan het maken, dus GT7 zal nog wel even gaan duren bij ons.

edit: we zijn toch al laat, dus wellicht kunnen we even kijken of we wat extra's kunnen doen. Vinden mensen hier het leuk als we bijvoorbeeld een pagina maken in de review waarin de bevindingen van onze GT7-community (lees: jullie hier) worden meegenomen? Ik denk dan aan een pagina waarin wat korte quotes van mensen hier op een rij gezet worden, zodat het wat meer is dan alleen maar wat ik er van vind. Leuk idee?

[ Voor 26% gewijzigd door Tweakjur op 02-03-2022 10:14 ]

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:46
Gister toch maar GT7 voor de ps5 aangeschaft in de store. Tijdens de aanschaf zag ik dat de carpack apart werd aangegeven, maar door een volle schijf kon de download niet worden uitgevoerd. Even wat opgeschoond en de download werd gestart. De carpack heb ik niet meer voorbij zien komen, dus geen idee of deze automatisch mee komt. Vrijdag maar zien.

Dit wordt de eerste Gran Turismo voor mij. Voorheen wel veel F1 gedaan met een Logitech G29 en Playseat Challenge. En daarvoor Forza op de Xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FMS schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Dat wordt een lange nacht!

[Afbeelding]

Lets go *O*

Ik had nog wat vouchers bij gamemania die ik heb ingezet bij aanschaf van PSN cards, en daarmee GT7 gekocht. Scheelt aardig.
Haha ja hier ook, donderdag avond om 23:59 klaar zitten om om 00:00 de game te starten en vervolgens proberen de rest van de nacht + dag wakker te blijven, zou moeten lukken zolang ik mijn slaapmedicatie niet slik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
Tweakjur schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Nope, helaas. Ik moet er nog aan beginnen zelfs. Beetje het nadeel van maar één persoon op games hebben zitten... ik doe achtereenvolgens Horizon, Grid, Elden Ring en dan GT7... ben momenteel Elden Ring aan het maken, dus GT7 zal nog wel even gaan duren bij ons.
Beter gedegen reviews die langer duren dan haastwerk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:00
Kalder schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Haha ja hier ook, donderdag avond om 23:59 klaar zitten om om 00:00 de game te starten en vervolgens proberen de rest van de nacht + dag wakker te blijven, zou moeten lukken zolang ik mijn slaapmedicatie niet slik.
Dat je dat gaat kunnen volhouden. Ik heb de disc versie gekocht dus zelf ga ik niet veel kunnen spelen op mijn account maar ik kan wel met mijn broer even mee spelen voor een paar races en dan in bed kruipen.
Ooit zal ik dat wel eens doen een hele nacht opblijven maar dat zal met zeer veel koffie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik zie overigens niet waar ik de PS4 voucher kan vinden. Zal wel na launch verschijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
[...]

Ik heb deze ook en mij bevalt deze erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:01

Oxigeon

En zo is dat!

Had echt gehoopt dat een bedrijf wel de disc eerder zou opsturen. Indien vandaag nog geen bedrijf de fysieke versie verstuurd doe ik nog gewoon een pre order plaatsen bij mijn lokale Media Markt. Dan ga ik hem liever zelf halen dan dat ik op de post moet wachten. Toch wel een beetje benieuwd naar de reviews die gaan komen.

Hierboven zegt iemand dat er een nieuwe update is om te zorgen dat je de game niet eerder kan spelen. Dan maakt het dus ook niet uit of je hem eerder krijgt. Buiten dat heb ik er enorm veel zin in

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:28:
[...]

Dat je dat gaat kunnen volhouden. Ik heb de disc versie gekocht dus zelf ga ik niet veel kunnen spelen op mijn account maar ik kan wel met mijn broer even mee spelen voor een paar races en dan in bed kruipen.
Ooit zal ik dat wel eens doen een hele nacht opblijven maar dat zal met zeer veel koffie zijn.
Ik slaap meestal totaal niet zonder medicatie, dus mocht ik een nachtje wakker willen blijven is het gewoon een kwestie van die niet slikken. Uiteindelijk val ik ook wel om tegen de avond van de volgende dag, maar 36 uur wakker blijven zou niet voor het eerst zijn ;) Betekend waarschijnlijk wel dat ik zaterdag tot diep in de middag lig te slapen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 02-03-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Ow shit te laat met pre-orderen mediamarkt GT7 PS5. :(

Geen voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nohead schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:41:

Geen voorraad...
Op de digitale versie is er onbeperkt voorraad, plus je hoeft niet steeds je disc te wisselen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:31
Kalder schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Op de digitale versie is er onbeperkt voorraad, plus je hoeft niet steeds je disc te wisselen :)
Maar dan heb je geen doosje wat ruimte inneemt in je kast. -O-
Ik weet niet waarom, maar toch blij ik ze op disc kopen.
Nostalgie denk ik! <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Kalder schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:41:
[...]

I know... ene kant denk ik haal em gewoon digitaal geen gedoe. Maar het scheelt toch weer een klein aankoop bedrag. Of dan net zo goed een Top Gear abo afsluiten voor het zelfde geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Geen voorraad...
Dat zag ik dus ook net. Verdorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dehardstyler schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Maar dan heb je geen doosje wat ruimte inneemt in je kast. -O-
Ik weet niet waarom, maar toch blij ik ze op disc kopen.
Nostalgie denk ik! <3
Dat heb ik normaliter ook, bij de meeste games, maar GT Sport heb ik zoveel gespeeld dat ik het best vervelend begon te vinden om steeds het schijfje te moeten wisselen, daarom heb ik GT7 maar digitaal gekocht :) Kan HFW erin blijven zodat ik om en om een beetje kan spelen, dan even een paar racejes GT7, dan weer even een paar missies HFW, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nohead schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:44:
[...]

I know... ene kant denk ik haal em gewoon digitaal geen gedoe. Maar het scheelt toch weer een klein aankoop bedrag. Of dan net zo goed een Top Gear abo afsluiten voor het zelfde geld :P
Ja had ik dat van dat top gear abo op tijd geweten had ik dat ook wel gedaan ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Tweakjur schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:12:
[...]

edit: we zijn toch al laat, dus wellicht kunnen we even kijken of we wat extra's kunnen doen. Vinden mensen hier het leuk als we bijvoorbeeld een pagina maken in de review waarin de bevindingen van onze GT7-community (lees: jullie hier) worden meegenomen? Ik denk dan aan een pagina waarin wat korte quotes van mensen hier op een rij gezet worden, zodat het wat meer is dan alleen maar wat ik er van vind. Leuk idee?
Ah top goed om te horen dat elden ring review er ook aankomt, heb je wel even zware maanden nu met al die grote top games die uitkomen zeg. Ending ring en horizon forbiden west speel je ook niet even in paar uur uit:)

Gelukkig zijn het allemaal wel toffe games, ben benieuwd naar je reviews en leuk idee om wat ervaringen van de mensen hier erin te delen ja!

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan

Geen voorraad...
lekker op tijd ouwe. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Altijd afwachten op de beste last minute deals he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nohead schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Deals op pre-orders van populaire games? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Last minute deals bij nieuwe releases zijn er helaas niet zo vaak, ja er was een deal dat je een top gear abo kon krijgen met de digitale versie van de game erbij voor dezelfde prijs, die had ik wel gewild, maar had al een pre-order gedaan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

418O2 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:12:
[...]

Nouja de Mediamarkt en Coolblue prijzen zijn bijv. al stuk beter dan bol.com dus toch wel een deal :)

Maar de Top Gear deal is er ook nog:
https://topgear.nl/produc...pgear-met-gran-turismo-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:54
Nohead schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Nouja de Mediamarkt en Coolblue prijzen zijn bijv. al stuk beter dan bol.com dus toch wel een deal :)

Maar de Top Gear deal is er ook nog:
https://topgear.nl/produc...pgear-met-gran-turismo-7/
Iemand die hier al gebruik van heeft gemaakt? Komt de code meteen? En zitten de pre order bonussen erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
[...]

Haha yess. ;)

Ik heb een PS5 digital edition dus ben sowieso overgeleverd aan de duurdere store-versies. Dan maar een biertje minder drinken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laan1988
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 05:57
Ontzettende_Jan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Haha yess. ;)

Ik heb een PS5 digital edition dus ben sowieso overgeleverd aan de duurdere store-versies. Dan maar een biertje minder drinken :F
Of gamesharing doen met een goede vriend of familielid O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 10:34
Racing-Paradise schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Iemand die hier al gebruik van heeft gemaakt? Komt de code meteen? En zitten de pre order bonussen erbij?
Zelf nog geen code ontvangen. Denk ook pas 4 maart:
"Gran Turismo 7 verschijnt 4 maart. Vanaf die datum zul je een digitale code ontvangen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Laan1988 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Of gamesharing doen met een goede vriend of familielid O-)
Het kan te gek ook he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
mannetje19 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Zelf nog geen code ontvangen. Denk ook pas 4 maart:
"Gran Turismo 7 verschijnt 4 maart. Vanaf die datum zul je een digitale code ontvangen."
Zal ook aan te denken die deal te doen maar heb mijn vraagtekens of het zeker is dat je 4 maart de code krijgt, "vanaf" kan van alles betekenen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[YouTube: GRAN TURISMO 7 Scoobaru Celebrating]

Vreemde manier van donuts maken, weet niet of dit GT7 of GT Sport is, maar vond dit wel een bijzondere move haha :+

Hoe die dat voor elkaar kreeg zonder van de baan te vliegen... :?

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 02-03-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 15:48
Kalder schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:44:
[YouTube: GRAN TURISMO 7 Scoobaru Celebrating]

Vreemde manier van donuts maken, weet niet of dit GT7 of GT Sport is, maar vond dit wel een bijzondere move haha :+

Hoe die dat voor elkaar kreeg zonder van de baan te vliegen... :?
Van wat ik eerder heb gezien zijn de rookeffecten in GT7 net iets mooier dan hier. Dus ik gok dat het GT Sport is. Maar weet niet of die Impreza in Sport zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 02-03-2022 11:47 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
De eerste reviews beginnen te verschijnen.
IGN Benelux: 9.5 (vreemd genoeg ander cijfer dan IGN.com).
Gamespot: 8

Ik lees wel al dat de AI tegenvalt... alweer...

[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 02-03-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Reviews zijn up, IGN geeft een 9.
https://www.ign.com/articles/gran-turismo-7-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ben hyped voor dit spel, dus ook reviews. Al hebben die geen invloed op m'n aankoop, want de 25th year edition is digitaal besteld.

Ik vraag mij wel af: in hoeverre kunnen reviews iets zinnigs zeggen over het online racen? Lijkt mij sterk dat er een elite club van reviewers toegang hadden tot exclusieve servers.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Metacritic momenteel 87
Bizar genoeg enkel zichtbaar als je zoekt op 'Gran Turismo 7', want in de resultaatpagina staan nog geen reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uZofmii-yufWyXwewOvcu5f0tM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wl6WSvF7ZexV9glDCE0e1oXz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Offtopic, ben blij met de outcome van de 'GT Series greatest driving tune' poll onder die review :D. Die tune associeer ik ook vandaag nog altijd met Gran Turismo. En niet enkel omdat dat ook de naam van het album was :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:04:

Had je al gehoord van de Sophy AI? Zou in een toekomstige update in GT7 verwerkt worden, hoe en wanneer geen idee, maar die AI zou een stuk beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Giel schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:18:
[...]

Site ligt meteen plat hier. :+
Hier heb je de video review. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!
En een review van SuperGT:

Een wat uitgebreidere review van een groot GT fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Vanuit nostalgisch oogpunt vind ik het leuk om te zien dat er auto's uit eerdere/de eerste delen zitten. IGN meldt dat de meeste auto's tot zo'n beetje 2017 zijn. Dat is dan wel weer jammer. Rolling races vind ik ook irritant. Maar goed, ik kijk er al naar uit om deze op Platinum te zetten. GT Sport was te hoog gegrepen voor mij wat betreft Platinum, maar dit voelt doable. Die 13k km's zijn wel even slikken.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kalder schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Had je al gehoord van de Sophy AI? Zou in een toekomstige update in GT7 verwerkt worden, hoe en wanneer geen idee, maar die AI zou een stuk beter moeten zijn.
kwam pas later toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Moet zeggen dat de reviews mij aangenaam verrassen. Om de een of andere reden vreesde ik toch een beetje voor een ontgoocheling. Nu krijg ik toch zin om de game al te gaan halen (of digitaal aan te schaffen) :P. Wel nog benieuwd naar het niveau van de license tests :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
Staat toch ook in zijn bericht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
wilmundo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:25:
Vanuit nostalgisch oogpunt vind ik het leuk om te zien dat er auto's uit eerdere/de eerste delen zitten. IGN meldt dat de meeste auto's tot zo'n beetje 2017 zijn. Dat is dan wel weer jammer. Rolling races vind ik ook irritant. Maar goed, ik kijk er al naar uit om deze op Platinum te zetten. GT Sport was te hoog gegrepen voor mij wat betreft Platinum, maar dit voelt doable. Die 13k km's zijn wel even slikken.
Supervet die oudere auto's uit eerdere delen, bijv. die Alfa van de review. Nieuwere auto's kunnen ze later ook eenvoudig via updates e.d. erin zetten toch. Komt wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
NotSoSteady schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Staat toch ook in zijn bericht :+
Ah ja, half gelezen, was ondertussen de IGN review aan het kijken :)

Raytracing voegt dus vrij weinig toe, zoals verwacht

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 02-03-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 53% gewijzigd door v8power67 op 02-03-2022 12:33 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze

Ik hoor juist dat de AI slim is, zal ook verschillen waarschijnlijk per reviewer afhankelijk van zijn of haar niveau:)

Meerdere video reviews gezien en het ziet er fantastisch uit, meeste noemen het de beste GT sinds de PS 3 versie, sommige zelfs de beste SIM op de consoles ooit.

Gaminbolt video review is ook leuk om te kijken!

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 09:40

Tweakjur

Redacteur
IGN Benelux heeft gewoon eigen reviewers hier in Nederland, dus zo vreemd is dat niet. Gewoon 2 aparte reviews door aparte personen.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
IGN miept dus vooral over always online en de relatief kleine lijst auto's. Dat zijn beiden zaken die mij echt 0 boeien :)

Die rolling starts klinken wel storend, maar dat moet ik meemaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Kalder schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:24:
En een review van SuperGT:

Een wat uitgebreidere review van een groot GT fan.
Ik heb die en deze gekeken. Meer hoef ik eigenlijk niet te zien _/-\o_ *O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Inmiddels de game met afhalen besteld bij mediamarkt. Heb de bestelling un de winkel geplaatst. Nu maar hopen dat ze die ook op tijd in de winkel krijgen. Staat dat het 1 tot 2 dagen kan duren. Maar ga daar wel vanuit.

Lees net ook dat je weer gewoon online kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 16:45
Kalder schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Ook daar moet je natuurlijk nog van zien hoe goed het gaat worden. Het is mooi dat ze de AI sneller kunnen laten rijden zodat ze "on par" zijn met de snelste spelers maar daar heeft de gemiddelde speler niets aan. Hoop dus dat ze de AI goed kunnen scalen op je eigen niveau en ook dat ze qua aanvallen/verdedigen beter worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Blij om te lezen dat besturing is verbeterd en dat Dual Sense features in de smaak vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of er ook een soort gratis demo/trial versie van online komt Vrijdag? Wil het wel even proberen voor ik het koop!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
DennusB schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:01:
Weet iemand of er ook een soort gratis demo/trial versie van online komt Vrijdag? Wil het wel even proberen voor ik het koop!
Het is niet gebruikelijk dat er demo's uitkomen dus ga er maar uit van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga zelf niet kijken, ga niets kijken ga de game sowieso spelen dus wil nika meer zien. Als iemand wat tech details kan delen later over resolutie en fps enz zou nice zijn.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tim01 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Ook daar moet je natuurlijk nog van zien hoe goed het gaat worden. Het is mooi dat ze de AI sneller kunnen laten rijden zodat ze "on par" zijn met de snelste spelers maar daar heeft de gemiddelde speler niets aan. Hoop dus dat ze de AI goed kunnen scalen op je eigen niveau en ook dat ze qua aanvallen/verdedigen beter worden
De Sophy AI is in sommige gevallen sneller dan de snelste spelers ter wereld, dus dat het een snelle AI is is wel zeker, en ik kan me niet voorstellen dat ze die AI op de snelste stand laten staan bij offline races, daar zou inderdaad zo goed als niemand wat aan hebben. Ik verwacht dat deze AI wel goed schaalbaar zal zijn.

Het is ook geen scripted AI, maar een op machine learning gebaseerde AI.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 02-03-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik heb hem bij AllYourGames besteld, die zijn nog wel eens vaak een dag te vroeg met het versturen van de game. Kleine hoop dat ie ie morgen op de mat valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:07
Van wat ik heb gezien lijkt de Sophy AI qua intelligentie een goede stap voorwaarts.
Waar ik vooral bang voor ben is dat de AI nog steeds als een blok beton aanvoelt en als een magneet aan de weg gekleefd zit.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:03:
[YouTube: Gran Turismo 7 on PlayStation 5: The Digital Foundry Tech Review]

Ga zelf niet kijken, ga niets kijken ga de game sowieso spelen dus wil nika meer zien. Als iemand wat tech details kan delen later over resolutie en fps enz zou nice zijn.
Raytracing mode is alleen voor replays e.d. niet voor gameplay, maar de fps is dan wel 30fps.
Ik doe het lekker zonder raytracing, de game ziet er zonder ook nog fantastisch uit en 30fps in een race game, ook al is het alleen in replays is voor mij een no-go.
Verder ziet alles er fantastisch uit. Ik zou alleen raytracing aan zetten wanneer je in photomode bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:07
Zijn er hier ook lui die (cockpit) racen en streamen via Youtube of Twitch?
Zelf laat ik de game hoogstwaarschijnlijk liggen maar een streampje kijken vind ik altijd wel leuk
dus als er iemand plannen heeft laat het maar weten via pm of zo ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:26:
Zijn er hier ook lui die (cockpit) racen en streamen via Youtube of Twitch?
Zelf laat ik de game hoogstwaarschijnlijk liggen maar een streampje kijken vind ik altijd wel leuk
dus als er iemand plannen heeft laat het maar weten via pm of zo ;)
Ik. Stream is vanaf vrijdagochtend live. ;)

twitch.tv/rivanov.nl

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

And beyond the online requirement, Gran Turismo 7 really is a fantastic return to form for the series. Not only that, but it might also be the best Polyphony game to date. The new GT mode is such a joy to explore - the café, for instance, now gives you goals to work towards that push you to explore all aspects of the game and get to know the different cars. There's a vast range of event types and areas to explore as well as ideas like Scapes, which places your car within photographs, basically - but it also demonstrates what a new game with pre-rendered backgrounds and 3D models might look like today, which is neat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Superkiwi schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:22:
Van wat ik heb gezien lijkt de Sophy AI qua intelligentie een goede stap voorwaarts.
Waar ik vooral bang voor ben is dat de AI nog steeds als een blok beton aanvoelt en als een magneet aan de weg gekleefd zit.
Sophy zit nog niet in de game, en het is maar de vraag of het de AI gaat vervangen in GT7. Volgens mij was dat nooit het uitgangspunt van Sophy, maar meer een betere B-Spec mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
https://www.videogameschronicle.com/review/gran-turismo-7-2/

Zou zo iemand de game ooit eerder hebben gespeeld? Geeft een 6 met vrij domme redenen imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Framerate:
Moving on to game performance, there are essentially three individual areas to discuss: gameplay frame-rate, replays with ray tracing and replays without ray tracing. During play, the news is predominately positive. In the vast majority of cases, you'll enjoy completely stable 60 frames per second gameplay. Nearly every race runs consistently, even with a grid of 20 cars on the track.

However, there are two specific conditions which can cause drops in performance. Firstly, there's Trial Mountain. For whatever reason, there are minor dips in performance while driving around the track. It's not even impacted by the number of cars in the race - it seems to be down to the environment itself. Solving it will require some tweaking of the track. Beyond that, we need to invoke stress test conditions to make the frame-rate buckle: load up a track in the rain at dusk or dawn, fill out the grid with all 20 cars and for the most pain, set your starting position at the very back of the pack. With this, the screen is filled with reflections, particles and cars causing the frame-rate to dip. This, I've found, id the absolute worst-case scenario for GT7

Resolution:
There's more of course, but this is a good place to start. Gran Turismo Sport's checkerboarded 1800p (or alternatively, 1080p if you set up the front end accordingly) is upgraded to full, native 4K. Beyond the pixel count, however, other aspects of the image are improved - texture filtering, shadow quality, reflection quality and more have all been enhanced. It's not perfect but it goes a long way to reducing some of the visual artefacts you could spot in GT Sport.

One of my favourite additions, however, is the inclusion of per-pixel motion blur during actual gameplay. I believe GT Sport allowed this in the lower resolution mode on the PS4 Pro but it's nice to finally see the effect used at full resolution, greatly improving the sense of speed and the feeling of motion. So, this is the first improvement then - image quality is a significant step up from GT Sport. My only complaint is that there aren't any lower resolution options that may have allowed for hardware-accelerated ray tracing to be used in-game.

Bron: https://www.eurogamer.net...ony-uses-the-power-of-ps5

ResetEra discussie thread: https://www.resetera.com/...undry-tech-review.558244/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
In de reviews lees ik weinig over de gt sport functionaliteit. Dat is het enige leuke voor mij. Racen met een Mini Cooper vind ik echt zonde van m’n tijd in de singleplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:42:
In de reviews lees ik weinig over de gt sport functionaliteit. Dat is het enige leuke voor mij. Racen met een Mini Cooper vind ik echt zonde van m’n tijd in de singleplayer.

Online Features

Gran Turismo 7’s online features appear to be carried over almost entirely from its predecessor, Gran Turismo Sport, and — for the most part — that’s a very good thing.

There are essentially three major components to the game’s online functionality: Sport Mode, Multiplayer, and Showcase. GT7 also introduces a new online feature called “Meeting Places”, which are essentially permanent, dedicated online lobbies available from each circuit’s menu screen.

Sport Mode
Sport Mode represents the game’s top-tier of competitive, officially sanctioned events. These include a frequently-updated set of Daily Races with specified car and track parameters, and any official, on-going Time Trial events. As in GT Sport, the game tracks your performance and driving etiquette via your Driver Rating and Sportsmanship Rating and attempts to match you with similar drivers. Of course, as anyone who has spent time online in GT Sport can tell you: this certainly doesn’t guarantee you will have enjoyable online racing, but that’s the reality when dealing with other humans.

Multiplayer Mode
Multiplayer mode allows you to create or join online lobbies, or enjoy classic “2 Player Battle” split-screen racing.

As in GT Sport, custom online lobbies give you a fine degree of control over just about every aspect of the race environment. You can restrict players from joining the lobby based upon their Driver Rating or Sportsmanship Rating, or host more private events by limiting lobbies to just your friends. Of course, organizers of competitive events and racing leagues will be disappointed there are not more controls or spectating options — and as someone who has broadcast live events in GT Sport — you can include me in that group. However, for the vast, overwhelming majority of players, these tools do provide plenty of options and control.

“2 Player Battle” allows you to select any track available to you in the game and customize basic race options like the number of laps and grid starting type. However, you can only choose from a pre-selected list of cars. The split-screen gameplay itself appears to run smoothly, and the races are fully-featured, allowing you to save and share race replays as you would from any other event.

Showcase
Finally, as its name implies, the Showcase is where you can view and search for content created by other players in the game, such as car, helmet, and suit liveries, scapes photos, race photos, decals, and race replays. Considering I am playing a pre-release copy of the game, there is not much out there for me to see at the moment, but this area will certainly fill up quickly after release. Some of the largest complaints from this section of GT Sport were related to the search and discoverability of items in the Showcase, and although I cannot confirm this at the moment, I suspect those issues will persist in GT7 as well.

As a whole, Gran Turismo 7’s online functionality feels robust and mature. At this point, Polyphony Digital has well over a decade of experience producing games with extensive online functionality, and it shows. Of course, due to the wide range in quality of internet infrastructure around the world, everyone will have a slightly different experience when interacting with GT7’s online services. With a residential cable internet connection here in the United States, I have always had a positive experience, and I have full confidence that will continue with this latest title.

It does need to be mentioned that Gran Turismo 7 requires a constant internet connection to play the game, and all game saves are stored on Polyphony Digital’s servers. Kazunori Yamauchi has explained this requirement is designed to prevent cheating by modifying the game saves, and the game so frequently interacts with cloud-based services that online connectivity is required. I don’t personally have a problem with this, but it is important to acknowledge what a controversial design feature this is for many people.

https://www.gtplanet.net/...eview-return-of-the-king/

[ Voor 24% gewijzigd door Rivanov op 02-03-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 01:04
Ik ben heel erg benieuwd naar de reviews icm de Fanatec DD Pro, met name icm Clubsport V3 Pedals en het Clubsport Formula V2.5 Wheel 😃

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
418O2 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:38:
https://www.videogameschronicle.com/review/gran-turismo-7-2/

Zou zo iemand de game ooit eerder hebben gespeeld? Geeft een 6 met vrij domme redenen imo
Ha ja mooi toch. Sommige sites doen dit puur voor de clicks joh. Ik maak mezelf er ook schuldig aan want ben ook direct op Metacritic gaan kijken wie er zo negatief was.

Zou er vooral om lachen.

Verder mbt online: helaas nog geen/weinig nieuws over het penalty systeem. Benieuwd wat SuperGT daar van vindt.

[ Voor 11% gewijzigd door SemperFidelis op 02-03-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Ha ja mooi toch. Sommige sites doen dit puur voor de clicks joh. Ik maak mezelf er ook schuldig aan want ben ook direct op Metacritic gaan kijken wie er zo negatief was.

Zou er vooral om lachen.
Ja doe ik ook, ik heb sowieso niet veel op scores enzo, ik pluk er uit wat mij boeit.

Zoals ik eerder al zei; of er nu 200 of 1200 autos in zitten boeit mij niets. En dat je offline weinig kan ook niet, ik woon immers op een plek waar je altijd internet hebt. Daarom ook goed dat tweakers geen cijfers meer geeft, het zegt zo weinig

Acties:
  • +3 Henk 'm!
PS4/Pro/PS5 vergelijking:

Ziet er eigenlijk een stuk beter uit op de oude consoles dan ik had verwacht. Replays in 30fps maar gameplay zo te zien wel in 60fps :) das mooi voor alle ongelukkigen die nog geen PS5 hebben kunnen bemachtigen!

[ Voor 73% gewijzigd door Kalder op 02-03-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
418O2 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:12:
[...]

Dit verbaasde mij ook. Toch zijn die er.
Heb zelf bjivoorbeeld gisteren GT7 in de sale voor 65,96 gehaald 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Verder mbt online: helaas nog geen/weinig nieuws over het penalty systeem. Benieuwd wat SuperGT daar van vindt.
Hij gaf aan dat er wel nieuwe soort penalty's waren (inhalen onder geel, over witte lijn bij uitgaan pits) maar dat er nog niet veel te zeggen valt over de andere penalty's omdat hij nog niet echt online heeft kunnen spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vooral het gebrek aan laadtijden op de PS5 ( < 2 sec.) lijkt me een hele prettige verbetering. Laadtijden waren over het algemeen vrij lang bij vorige GT games.

Lees ook veel positiefs over de DualSense implementatie dus ik ben benieuwd! Het hele sfeertje in de menu's enzo ademt echt Coffee, Jazz & Cars uit, volgens mij gaat dat zelfs mediterend werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 10:34
alexsdam schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Dit verbaasde mij ook. Toch zijn die er.
Heb zelf bjivoorbeeld gisteren GT7 in de sale voor 65,96 gehaald 8)7
Als we dit tegenwoordig gaan zien als een (goede) deal gaat er iets mis 8)7
Pagina: 1 ... 8 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69