Acties:
  • +2Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:21:
Ik heb GT7 een uur of 2 gespeeld. Vraagje over mid/end-game van GT7: wordt het in de single-player uiteindelijk mogelijk om:
- Races te rijden met kwalificatie en staande start
- Races te rijden met pitstops

Ik vind die races met 2/3 ronden en een rollende start slang van 7 auto's nu nog wel leuk, maar uiteindelijk lijkt me dat saai worden.
Kwalificatie is alleen in online sport modus of custom lobby's. Gran tursimo doet eigenlijk 99,9% van de races een soort inhaal race. Je begint laatste en moet winnen.
Er zijn een paar races volgens mij met een staande start. Eentje op tsukuba sowieso. Maar eigenlijk is meeste rolling start en inhalen.
Ja het word best saai helaas. Maar met sophy AI gaan we als het goed is wel staande start krijgen want dat was met de beta al zo in de 1vs1. En werkte heel goed. Alleen wanneer geen idee.. En alleen op ps5 lijkt het als we de beta moeten aanhouden.

Races met pitstops zijn er wel genoeg, door weersveranderingen of gewoon voor banden en brandstof.
Lemans wtc 700 is een bekende. Sardegna wtc800 ook. Beide met pitstops(tenzij je de juiste auto kiest en zuinig rijd is een 0 stopper mogelijk)

[Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 18-04-2023 17:12]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
v8power67 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:10:
[...]
Maar met sophy AI gaan we als het goed is wel staande start krijgen want dat was met de beta al zo in de 1vs1. En werkte heel goed. Alleen wanneer geen idee.. En alleen op ps5 lijkt het als we de beta moeten aanhouden.
Net een video opgezocht en dit is exact wat wil wil. Wat super vet dit!

Ik heb GT7 een uur of 2 gespeeld. Vraagje over mid/end-game van GT7: wordt het in de single-player uiteindelijk mogelijk om:

Ik vind die races met 2/3 ronden en een rollende start slang van 7 auto's nu nog wel leuk, maar uiteindelijk lijkt me dat saai worden.
Offline races met kwali niet helaas, er zijn wel een aantal races waar je een of meerdere pitstops moet maken. De kracht van de game zit hem wat mij betreft vooral in het online gedeelte.

[Voor 6% gewijzigd door Kalder op 18-04-2023 18:08]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 10:40

Single Player races met kwalificatie en staande start, nee helaas.
Races met pitstops, ja die zijn er wel, maar ook weer niet superveel. Sowieso Sardegna 800pp race, Lemans 30 minuten 700pp, Spa 1 uur 800pp, 1 op Tokyo die ik nooit doe. Verder vind je bij Missies in Human Comedy een 8-tal 1 uurs races met pitstops en hele strakke noodzakelijk strategie (en juiste auto). Echter kan je die maar 1 keer winnen, daarna geen beloning meer.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die spa 1 uur gebruik ik ook voornamelijk om credits te genereren, ik ben al redelijk ver in het spel en de auto's die je nodig heb om bepaalde extra menukaarten nog vrij te spelen zijn schaars en/of prijzig.

Elke race die je wint levert je anderhalf miljoen op. Ik heb veel met de Subaru BRZ gedaan, maar tijdens de laatste update is er een Audi RS5 bijgekomen die nog net wat lekkerder rijdt en zuiniger is.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:14
De genoemde spreadsheet (even stukje terugscrollen) is een aardige manier om wat centjes te verdienen.
Maar ook de circuit experiences kunnen je wat geld geven, goud is vaak niet te moeilijk, en heb je na een half uurtje makkelijk een miljoen te pakken.

Ik had al een tijd op de full lap spa staan, maar die is bijgesteld. Mijn oude tijd, was destijds maar zilver waard, tegenwoordig goud. Maar dan moet je wel even opnieuw een rondje neerzetten. Die was niet te moeilijk.
Rempunten bochten 1 en busstop even goed pakken, eau rouge goed aansnijden en je kan bijna niet meer misrijden. 8)

[Voor 40% gewijzigd door _Apache_ op 20-04-2023 09:37]

• thunder8
Shanquish schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:20:
Die spa 1 uur gebruik ik ook voornamelijk om credits te genereren, ik ben al redelijk ver in het spel en de auto's die je nodig heb om bepaalde extra menukaarten nog vrij te spelen zijn schaars en/of prijzig.

Elke race die je wint levert je anderhalf miljoen op. Ik heb veel met de Subaru BRZ gedaan, maar tijdens de laatste update is er een Audi RS5 bijgekomen die nog net wat lekkerder rijdt en zuiniger is.
Ik gebruik ook Spa of Sardegna voor de credits. En die RS5 DTM is een beest. Behoorlijk zuinig en rijdt en klinkt geweldig.

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:51
Ik zou zo graag een 1 uurs Bathurst willen met voldoende credits. Nog liever dan de Nurburgring.

Zag dat de 787b in de Legend Car sectie stond... klinkt lekker :)

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik wilde eigenlijk mijn geld sparen voor de Jaguar in de Legendary car dealer, maar toch maar na wat comments hier gelezen te hebben voor de RS5 DTM gegaan, wat een beest. Rijdt heerlijk tijdens die Spa 1hr race! Qua credits farmen misschien niet de beste race, maar wel een leuke afwisseling.

Sardegna met de 787b blijft toch mijn favoriet. :)

Bij gebrek aan nieuwe events trouwens maar begonnen met het verzamelen van alle auto’s. Heb zo goed als alle straatauto’s inmiddels, op naar de racing categorie. :)

[Voor 19% gewijzigd door RBH op 20-04-2023 14:52]

Wazzup?

• Shanquish
  • Niet online
Kadett schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:59:
Ik zou zo graag een 1 uurs Bathurst willen met voldoende credits. Nog liever dan de Nurburgring.

Die 787b heb ik gebruikt om in de neo classics race op het willow spring circuit als 1e te kunnen eindigen, met de Escudo kwam ik niet verder als 3e, met de 787b met 25 sec. voorsprong.

• thunder8
Kadett schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:59:

Ik wil op de meeste circuits een endurance race met snelle auto's en voldoende beloning. Dat is momenteel mijn grootste grieven met dit spel.

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 14:58
Zijn hier eigenlijk mensen die gebruik maken van de telemetry feed van GT7 om bass shakers aan te sturen? Heb t net even getest en t werkt best goed met mijn default profiel. Kan vast nog eea beter tweaken. VR nog niet geprobeerd, maar qua immersie voegt het ongetwijfeld veel toe.
Beempje schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:38:
Zijn hier eigenlijk mensen die gebruik maken van de telemetry feed van GT7 om bass shakers aan te sturen? Heb t net even getest en t werkt best goed met mijn default profiel. Kan vast nog eea beter tweaken. VR nog niet geprobeerd, maar qua immersie voegt het ongetwijfeld veel toe.
Dit is wel iets dat ik uiteindelijk zou willen, wat heb je allemaal nodig om die bass shakers werkend te krijgen met GT7? Heb je ergens een goede guide gevonden? Ik ben het voor GT7 namelijk nog niet tegengekomen.

• _Apache_
Ace schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:38:
Gokje genomen met een pitstop net voordat er regen aankwam, negen van de tien keer is de bui te klein om echt invloed te hebben in Race C van deze week.

Deze keer voor mij gelukkig genoeg regen.

[YouTube: GT7 Spa in the rain from 12 to 1]
Tactisch mooie move!

Hoe heb je de replay zo op YT gekregen trouwens? Had zelf een endurance race, maar die was te groot om te delen. (direct foutmelding op de ps4 bij uploaden).
Of heb je iets van een hdmi recorder?

• Tranzy
  • Laatst online: 17-05 10:10
Even een kort vraagje waar ik niet direct het antwoord op heb kunnen vinden.

Tijdens cafe missions lijkt het alsof mijn banden slechter worden. Zit rond mission 35.

De banden indicatie geeft niks aan (blijft wit) en het is niet dynamic weather.

Ik heb ook een leuke computer..

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 14:58
Kalder schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:34:
[...]

Dit is wel iets dat ik uiteindelijk zou willen, wat heb je allemaal nodig om die bass shakers werkend te krijgen met GT7? Heb je ergens een goede guide gevonden? Ik ben het voor GT7 namelijk nog niet tegengekomen.
Je hebt niet zoveel nodig. Uiteraard de shakers zelf en een amp om ze aan te sturen. En een pc om Simhub op te draaien, met Simhub stuur je de shakers aan. GT7 brult zn telemetry over het netwerk en Simhub pikt dat vanzelf op. Vanuit daar kan je vervolgens spelen met alle settings en opties om eea naar je zin te maken.

Qua guides is er wel eea te vinden (oa op YouTube) hoe je bass shakers in het algemeen inregelt via Simhub. Maar het is voornamelijk smaak; ik draai met hele andere instellingen dan ik in verschillende guides heb gezien. Dus een beetje zelf experimenteren is wel aan te raden.

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 21:06
De Mazda 787B '91 is weer te koop, slechts 2.2 miljoen. Ik had veel meer verwacht. Na een race Nordschleife gisterenavond had ik toevallig net genoeg voor de bak en de banden. Ik keek maar weer eens bij de Legendary Cars, dacht even 20 miljoen te lezen maar nee, slechts 2.2 dus.

Met GT5 had ik dat ding ook, heel veel mee geraced, en nu met VR eindelijk in dat schitterende racemonster kunnen plaatsnemen...zo mooi, met dat geluid van die rotary engine, echt heel goed.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 11:53

Ace

Happy Happy Joy Joy

_Apache_ schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:13:
[...]

Tactisch mooie move!

Hoe heb je de replay zo op YT gekregen trouwens? Had zelf een endurance race, maar die was te groot om te delen. (direct foutmelding op de ps4 bij uploaden).
Of heb je iets van een hdmi recorder?
De share function van de PS5 gebruikt, uploadt rechtstreeks naar Youtube (lijkt me niet dat daar een limiet op zou zitten).

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:13
De online races kan ik me toch steeds meer aan irriteren. Gister deed ik mee aan de manufactories series race. En dan heb ik in de eerste ronde al een gek die vol achterin beukt. Ik snap niet dat zo iemand met zo’n snelheidsverschil voor de bocht niet “doorzichtig” wordt. Vervolgens is je race eigenlijk deels verpest, en als je dan de race zou verlaten gaat je beoordeling ook nog eens naar beneden terwijl een race 40 minuten uitrijden best frustrerend is. Vervolgens probeer je er nog wat van te maken, rem je laat en duik je naast een andere coureur, en dan wordt je beide doorzichtig. En dat meerdere keren. Nou wat is de lol nog van racen als je doorzichtig wordt in dit soort situaties want vervolgens stuurt die ander gewoon door jou heen en hoeft geen rekening te houden met je. Vind dat ze dit echt niet in balans hebben gebracht en het echt nog niet is zoals je mag verwachten. Tov GT sport is het verbeterd, maar dit soort situaties blijven frustreren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 11:41
drusloos schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:03:
De online races kan ik me toch steeds meer aan irriteren. Gister deed ik mee aan de manufactories series race. En dan heb ik in de eerste ronde al een gek die vol achterin beukt. Ik snap niet dat zo iemand met zo’n snelheidsverschil voor de bocht niet “doorzichtig” wordt. Vervolgens is je race eigenlijk deels verpest, en als je dan de race zou verlaten gaat je beoordeling ook nog eens naar beneden terwijl een race 40 minuten uitrijden best frustrerend is. Vervolgens probeer je er nog wat van te maken, rem je laat en duik je naast een andere coureur, en dan wordt je beide doorzichtig. En dat meerdere keren. Nou wat is de lol nog van racen als je doorzichtig wordt in dit soort situaties want vervolgens stuurt die ander gewoon door jou heen en hoeft geen rekening te houden met je. Vind dat ze dit echt niet in balans hebben gebracht en het echt nog niet is zoals je mag verwachten. Tov GT sport is het verbeterd, maar dit soort situaties blijven frustreren
Ik heb precies hetzelfde. Hoewel ik het een geweldig spel vind kunnen dit soort gasten echt je totale race verkloten. Chagrijnig er van worden, da's het enige wat nog overblijft. Vanavond eerst een prachtige race met leuke acties en mensen die echt willen racen :

Dus daarna nog meer zin gekregen in een volgende race! Ik zal jullie de hele replay besparen maar neem maar van mij aan dat deze ruggentuffer dit de hele race deed, en om het nog frustrerender te maken ook nog eens zonder ook maar 1 straf. Filmpje start vanaf het moment dat ie achter mij (Jay-P) zat. Hij was sneller omdat ik in een groepje zat, dus prima, maar wat ie daarna doet..

Ik snap gewoon niet waarom dit soort figuren überhaupt race spellen spelen. Ben nu bijna DR A en ik hoop dat het dan toch echt iets minder is. Ik snap ook niet dat deze gasten SR S kunnen hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• MartinezNL
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:11
bojaaper schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:41:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Hoewel ik het een geweldig spel vind kunnen dit soort gasten echt je totale race verkloten. Chagrijnig er van worden, da's het enige wat nog overblijft. Vanavond eerst een prachtige race met leuke acties en mensen die echt willen racen :

[YouTube: Gran Turismo 7_20230418220540]

Dus daarna nog meer zin gekregen in een volgende race! Ik zal jullie de hele replay besparen maar neem maar van mij aan dat deze ruggentuffer dit de hele race deed, en om het nog frustrerender te maken ook nog eens zonder ook maar 1 straf. Filmpje start vanaf het moment dat ie achter mij (Jay-P) zat. Hij was sneller omdat ik in een groepje zat, dus prima, maar wat ie daarna doet..

[YouTube: Munte]

Ik snap gewoon niet waarom dit soort figuren überhaupt race spellen spelen. Ben nu bijna DR A en ik hoop dat het dan toch echt iets minder is. Ik snap ook niet dat deze gasten SR S kunnen hebben.
Ja is echt triest dat soort gedrag. Ik denk dat je het op ieder niveau wel hebt. Lager niveau is het mogelijk meer gebrek aan vaardigheden en bij hoger niveau eigen ranking belangrijker vinden dan netjes rijden.
Bij daily races merk ik dat verder vooraan kwalificeren vaak wel helpt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:08

Oxigeon

En zo is dat!

bojaaper schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:41:
[...]

[YouTube: Gran Turismo 7_20230418220540]

[YouTube: Munte]

Ik dacht als eerste wat je doet is niet echt netjes. Tot ik beter keek en zag dat jij in die oranje auto zat.

Iets waar ik dus ook niet echt tegen kan. Die eikeltjes die je zo van de weg drukken. Neem toch je verlies en rij de race lekker uit zonder de race van een ander te verneuken.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RBH
  • Nu online
Haha, man man. Voor de lol dankzij een online gevonden spreadsheetje even bekeken welke auto's ik heb en wat ik nog moet aanschaffen. En de daarbij behorende kosten.

Blijkbaar moet ik nog 296 miljoen credits sparen. :X Ik dacht dat ik goed op weg was met mijn 310 auto's... :D

Wazzup?

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:54

BiLo

PSN: toiletcleaner

RBH schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:26:
Haha, man man. Voor de lol dankzij een online gevonden spreadsheetje even bekeken welke auto's ik heb en wat ik nog moet aanschaffen. En de daarbij behorende kosten.

Blijkbaar moet ik nog 296 miljoen credits sparen. :X Ik dacht dat ik goed op weg was met mijn 310 auto's... :D
Linkje? :9

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RBH
  • Nu online
Gevonden via: https://www.reddit.com/r/...ur_car_collection_in_gt7/

Die waardes linksboven in de spreadsheet moet je even aanpassen naar tot maximaal G447.

Wazzup?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bojaaper
MartinezNL schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:25:
[...]

Ja is echt triest dat soort gedrag. Ik denk dat je het op ieder niveau wel hebt. Lager niveau is het mogelijk meer gebrek aan vaardigheden en bij hoger niveau eigen ranking belangrijker vinden dan netjes rijden.
Bij daily races merk ik dat verder vooraan kwalificeren vaak wel helpt.
Gebrek aan rijvaardigheid kan je meestal wel zien, en is ook geen ramp. Iedereen moet ergens beginnen.

Vanaf nu maar meer richten op de kwalificatie inderdaad. Meeste keren dat zoiets voorkomt is wanneer je ergens in het middenveld moet starten.

Ik had hem gisteren uit frustratie een vriendelijke "FU, stop hitting everybody." gestuurd. Dat had ik dus ook niet moeten doen.

[Voor 26% gewijzigd door bojaaper op 24-04-2023 17:20]

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

bojaaper schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:17:
[...]

Gebrek aan rijvaardigheid kan je meestal wel zien, en is ook geen ramp. Iedereen moet ergens beginnen.

Vanaf nu maar meer richten op de kwalificatie inderdaad. Meeste keren dat zoiets voorkomt is wanneer je ergens in het middenveld moet starten.

Ik had hem gisteren uit frustratie een vriendelijke "FU, stop hitting everybody." gestuurd. Dat had ik dus ook niet moeten doen.

[Afbeelding]
PD is aan zet om rammers en beukers tegen elkaar te laten rijden en parallel de serieuze en nette chauffeurs. Al zal je altijd discussie houden :O

• MartinezNL
vdr01 schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:40:
[...]

PD is aan zet om rammers en beukers tegen elkaar te laten rijden en parallel de serieuze en nette chauffeurs. Al zal je altijd discussie houden :O
Het is een spel waarin mensen altijd wel manier vinden om op het randje te zitten waardoor het oneerlijk is. Dat voorkom je met live stewards die straffen op kunnen leggen maar dat is alleen bij de live events.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RBH
  • Nu online
Nieuwe silhouettes voor de update deze maand.

Jaguar XJ220, Mercedes AMG GT3 en twee Super Formula's. Hoop iig op meer events/menu books en tracks, as usual. :)

https://twitter.com/Kaz_Y.../1650758581510189057?s=20

Wazzup?

Acties:
  • +1Henk 'm!
RBH schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:48:

Jaguar XJ220, Mercedes AMG GT3 en twee Super Formula's. Hoop iig op meer events/menu books en tracks, as usual. :)

Xj 220 is wel echt dik! Een van mn droom autos.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RBH
  • Nu online
Ja, ben ook erg benieuwd! Het opent natuurlijk ook de mogelijkheid om in de toekomst een XJ220 LM weer te lanceren in GT7 8)

Wazzup?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiLo

BiLo

v8power67 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:55:
[...]

Jarenlang stond er vroeger 1 bij de dealer in Arnhem (Kronenburg) - meermaals tegen het raam aan staan kwijlen daar _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thunder8
bojaaper schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:17:
[...]

...

....
Niet dat ik vaak online speel met GT7, maar ik heb de standaard welkomst message voor de online lobbies aangepast naar: Hi, I am not your brake, use your own. >:) Het zal niets helpen, maar vond het wel grappig. :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RBH schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:48:

Blij met de Super Formula's.

De LFA komt vast volgende maand ;(

Ik hoop echt dat er ook een update komt voor de VR HUD. Ik mis belangrijke race informatie en customization. Ik hoop ook dat je wat meer instellingen krijgt om je zitpositie in VR af te stellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiLo

BiLo

thunder8 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:18:
[...]

Niet dat ik vaak online speel met GT7, maar ik heb de standaard welkomst message voor de online lobbies aangepast naar: Hi, I am not your brake, use your own. >:) Het zal niets helpen, maar vond het wel grappig. :9
maatje van mij heeft als welkomst boodschap: Royal Rim Jobs _/-\o_

Want wie wilt er geen glanzende velgen :+
FMS schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:35:
[...]

Blij met de Super Formula's.

De LFA komt vast volgende maand ;(

Ik hoop echt dat er ook een update komt voor de VR HUD. Ik mis belangrijke race informatie en customization. Ik hoop ook dat je wat meer instellingen krijgt om je zitpositie in VR af te stellen.
Heel graag een update voor de HUD - afgelopen weekend tsukuba 1 uur gedaan, enkel in de pit weet je hoe je er voor staat |:(

[Voor 35% gewijzigd door BiLo op 25-04-2023 11:43]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
Ik ben me aan het oriënteren op een racestuur; ik heb nu wat speeluren opgebouwd met een T300 RS en een T-GT II maar waar ik in andere spellen als F1 2022 en ACC redelijk overweg kan met het stuur lukt het me niet om in GT er goed mee te rijden; FFB staat op 4, sensitivity op 1. Toch verlies ik erg makkelijk de controle in bochten. Ik heb heel wat GT uren opgebouwd op de controller dus het is logisch dat het wennen is, maar waar ik in F1 2022 meteen sneller ben met stuur kan ik in GT amper de auto op de baan houden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:21:
(...)

maar waar ik in F1 2022 meteen sneller ben met stuur kan ik in GT amper de auto op de baan houden.
Deze instelling is hiervoor essentieel: zet de 'Controller steering sensitivity' op 5 om linear stuurgedrag te krijgen; deze staat een aantal regels boven de wheel settings. Ook al staat er 'controller'; toch heeft het 100% invloed op een stuurwiel. Ik kon het zelf ook niet geloven; meer dan 300 uur gespeeld met de foute standaardinstelling en ik me maar afvragen hoe het kon dat de toprijders zo precies konden zijn...hierdoor dus en dit is heel lang door hen 'geheim' gehouden. :O Probeer het en voel hoe direct het wiel ineens reageert.

Van deze video heb ik het gevonden, waarin ook met beelden wordt uitgelegd waarom '5' hoort te kloppen: YouTube: How to Setup the Best Force Feedback Settings for your Steering Whee...

En ja, op het internet (GTPlanet en Reddit) zijn er een miljoen meningen over andere nummers, maar deze hoort mijn inziens zeker weten 5 te zijn nu ik deze een tijdje heb getest.

Ook wordt in de video 'FFB sensitivity' 10 aangeraden voor de maximale details, maar ik denk dat die persoonlijker is en niet zo essentieel als 'controller steering sensitivity'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kadett
v8power67 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:55:
[...]

Alleen van binnen weer totaal niet bijzonder. Mengelmoes van Ford onderdelen qua hendels en schakelaars.

• RBH
  • Nu online
Tja, 3 Formula events en een hypercar parade @ Interlagos. Zwakke update weer..

https://www.gran-turismo.com/gb/gt7/news/00_8138205.html

Wazzup?

• Kadett
RBH schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:00:
Tja, 3 Formula events en een hypercar parade @ Interlagos. Zwakke update weer..

https://www.gran-turismo.com/gb/gt7/news/00_8138205.html
En eigenlijk maar 2 nieuwe auto's. Want de SF is gewoon 2 liveries niet 2 verschillende auto's en de AMG GT3 '20 is een lichte remodel van de '16 versie.

Verder als je een SF auto introduceerd, koppel het dan aan een Championship, niet een simpel Menu Book.

Eigenlijk wel beetje klaar met GT7. Online vind ik niets en singleplayer mis ik gewoon de interactie die ik wel in GT3,4 en 5 had. Tracks als Deep Forest en Trial Mountain zijn langer geworden voor Online races om in de kunnen halen vanuit slipstream.

Grandvalley slaat gewoon ook nergens op. Prachtige scenery en track als het niet een herontwerp van een geliefde oude track zou zijn geweest. En als kers op de taart stop je er ook nog eens een GR1 event in.

Mist gewoon duidelijk Championships en normale loting auto's zoals je vroeger kreeg inplaats van de roulette met 99% 5-10k prijzengeld. Of een onderdeel van een auto die je vrijwel niet zal gebruiken. En winnings credits vs auto prijzen.... :| Je blijft maar rondjes doen op Sardegna, Spa en LeMans

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik ben verliefd op die XJ220. Wat een prachtig gebalanceerde auto, sowieso natuurlijk een pareltje om te zien en ze hebben nog wat TWR goodies in de GT auto verstopt.

En, niet geheel onbelangrijk. het is een sub-4:00/lap auto op Le Mans! Met Losse Pols Tuning©®:

12x360Wp = 4320 Wp @ Growatt 4200TL-XL. Zuid met helling 13° op plat dak.

AtleX schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:07:
Ik ben verliefd op die XJ220. Wat een prachtig gebalanceerde auto, sowieso natuurlijk een pareltje om te zien en ze hebben nog wat TWR goodies in de GT auto verstopt.

En, niet geheel onbelangrijk. het is een sub-4:00/lap auto op Le Mans! Met Losse Pols Tuning©®:

[Afbeelding]
TWR?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Tom Wilkinshaw Racing. Bekende Jaguar tuner, oa van de XJ220, eindbaas van de Silk Screen XJR-9 en de front splitter, rear wing en denk ik ook de stootstriploze sides in GT Auto zijn van TWR afkomstig.

• Kadett
AtleX schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:07:

[Afbeelding]
Hoeveel rondjes max per tankbeurt?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kadett schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:40:
[...]

Hoeveel rondjes max per tankbeurt?
Drie op FM6. Dus met twee stops ben je het heertje bij de PP700 Le Mans race. Ik doe normaal gesproken een 3-2-2 met de eerste stint op FM6, de tweede afhankelijk van het weer en dan in de laatste ronde van de laatste stint ga ik all out met FM1 vanaf het kleine stukje tussen de laatste twee chicanes.

Sowieso pak je de snelste ronde hiermee. Zelfs bij extreme regen doe je in de tweede ronde al een 4:06-4:08 op FM6 en geen enkele andere auto komt daarbij in de buurt.

• RBH
  • Nu online
AtleX schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:19:
[...]

Drie op FM6. Dus met twee stops ben je het heertje bij de PP700 Le Mans race. Ik doe normaal gesproken een 3-2-2 met de eerste stint op FM6, de tweede afhankelijk van het weer en dan in de laatste ronde van de laatste stint ga ik all out met FM1 vanaf het kleine stukje tussen de laatste twee chicanes.

Sowieso pak je de snelste ronde hiermee. Zelfs bij extreme regen doe je in de tweede ronde al een 4:06-4:08 op FM6 en geen enkele andere auto komt daarbij in de buurt.
Da’s wel een goede optie dan. Doe het nu de hele tijd met die Escudo, maar dat wordt ook saai op een gegeven moment.

Lees dat die Super Formula races wel tricky zijn, anderen hier die al gereden?

Wazzup?

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Toch de xj220 aanschaffen dan!

Wat rondjes gedaan met de 787b om te grinden maar de afstelling van een youtuber is mwha.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• thunder8
Zucht, gisteren laat nog maar even GT7 aangeslingerd. Koop de auto's die toegevoegd zijn, maak de 2 extra menu's compleet voor de bonus. Ga daarna beginnen aan 1 van de SF races op Watkins Glen. Eindig als 4de op meer dan 10 seconden afstand op de nummer 3. Verzilver de tickets, krijg ik de nieuwe AMG die ik een half uur daarvoor al gekocht had. Qua tickets en roulette ging het gisteren wel lekker. Naast die nieuwe AMG, kreeg ik ook 1 miljoen en 500k credits.

Maar wat @Kadett ook zegt, weer minimaal races erbij. Ik begin er steeds minder zin in te krijgen om te spelen, ondanks dat VR geweldig is. Wat is nu het probleem om niet tig races toe te voegen??? :(

thunder8 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:47:
Zucht, gisteren laat nog maar even GT7 aangeslingerd. Koop de auto's die toegevoegd zijn, maak de 2 extra menu's compleet voor de bonus. Ga daarna beginnen aan 1 van de SF races op Watkins Glen. Eindig als 4de op meer dan 10 seconden afstand op de nummer 3. Verzilver de tickets, krijg ik de nieuwe AMG die ik een half uur daarvoor al gekocht had. Qua tickets en roulette ging het gisteren wel lekker. Naast die nieuwe AMG, kreeg ik ook 1 miljoen en 500k credits.

Maar wat @Kadett ook zegt, weer minimaal races erbij. Ik begin er steeds minder zin in te krijgen om te spelen, ondanks dat VR geweldig is. Wat is nu het probleem om niet tig races toe te voegen??? :(
Misschien zijn ze bang dat als ze de single player van GT7 te goed maken, mensen geen interesse meer gaan hebben in GT8? 🤨🤔

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8
Kalder schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:02:
[...]

Misschien zijn ze bang dat als ze de single player van GT7 te goed maken, mensen geen interesse meer gaan hebben in GT8? 🤨🤔
Als GT7 zo bagger blijft qua single player races, kan 8 mij gestolen worden. :-( En die komt toch pas met de PS6, na minimaal 2x uitstel en 2 jaar vertraging. :+

• Kadett
Capo schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:50:
Toch de xj220 aanschaffen dan!

Wat rondjes gedaan met de 787b om te grinden maar de afstelling van een youtuber is mwha.
Dacht ik ook op Sardegna, zware onderstuur tov mijn CLK LM. Tot ik ging kijken naar de snelheden en de 2 punten dat ik 'de bocht uit vlieg' met de 787B rij ik voor rempunt al 50kmh harder dan met de CLK. Dus eerder remmen en rij ronde tijden laag in de 1:3X. CLK zit ik op 1:37.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kadett schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:51:
[...]

Dacht ik ook op Sardegna, zware onderstuur tov mijn CLK LM. Tot ik ging kijken naar de snelheden en de 2 punten dat ik 'de bocht uit vlieg' met de 787B rij ik voor rempunt al 50kmh harder dan met de CLK. Dus eerder remmen en rij ronde tijden laag in de 1:3X. CLK zit ik op 1:37.
Ik op Sardegna nu 133.4 vrij constant maar echt leuk vind ik het niet met deze auto. Hou wel van beetje overstuur.

Komende weken heel weinig race tijd dus tzt zal er wel weer een nieuwe grind methode zijn met update 1.89 :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
CaptainPanda schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:56:
[...]

Deze instelling is hiervoor essentieel: zet de 'Controller steering sensitivity' op 5 om linear stuurgedrag te krijgen; deze staat een aantal regels boven de wheel settings. Ook al staat er 'controller'; toch heeft het 100% invloed op een stuurwiel. Ik kon het zelf ook niet geloven; meer dan 300 uur gespeeld met de foute standaardinstelling en ik me maar afvragen hoe het kon dat de toprijders zo precies konden zijn...hierdoor dus en dit is heel lang door hen 'geheim' gehouden. :O Probeer het en voel hoe direct het wiel ineens reageert.

Van deze video heb ik het gevonden, waarin ook met beelden wordt uitgelegd waarom '5' hoort te kloppen: YouTube: How to Setup the Best Force Feedback Settings for your Steering Whee...

En ja, op het internet (GTPlanet en Reddit) zijn er een miljoen meningen over andere nummers, maar deze hoort mijn inziens zeker weten 5 te zijn nu ik deze een tijdje heb getest.

Ook wordt in de video 'FFB sensitivity' 10 aangeraden voor de maximale details, maar ik denk dat die persoonlijker is en niet zo essentieel als 'controller steering sensitivity'.
Gisteren even geprobeerd. Het maakt zeker verschil. Ik ben van ‘met een stuur is niet te rijden’ naar ‘als ik meer oefen wordt het misschien wat’ gegaan. Hoopvol dus.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• vdr01
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:38:
[...]

Gisteren even geprobeerd. Het maakt zeker verschil. Ik ben van ‘met een stuur is niet te rijden’ naar ‘als ik meer oefen wordt het misschien wat’ gegaan. Hoopvol dus.
Driften in GT7 was voor mij niet te doen met stuur maar dankzij deze instelling gaat het stukken beter. (Logitech G29 wheel). Bedankt @CaptainPanda _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Zojuist even de online kwalificatie geprobeerd die met de nieuwe update is gekomen.
Rondje op de Red Bull Ring met de GTAm.
ik kom niet hoger dan een rondje op 1.49, en dan rij ik echt niet lullig.. maar er zijn lui die het rondje op 1.37 hebben volbracht... Hoe kan dat nou? Is dat echt het verschil tussen controller vs. Stuurwiel of doe ik iets verkeerd?

Aan de auto kun je niks aanpassen, je kan maar 1 type band gebruiken...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MartinezNL
Shanquish schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:16:
Zojuist even de online kwalificatie geprobeerd die met de nieuwe update is gekomen.
ik kom niet hoger dan een rondje op 1.49, en dan rij ik echt niet lullig.. maar er zijn lui die het rondje op 1.37 hebben volbracht... Hoe kan dat nou? Is dat echt het verschil tussen controller vs. Stuurwiel of doe ik iets verkeerd?

Nee dat ligt niet aan stuur en controller. Heb je herhaling gekeken van een van de top tijden? Vaak zie je daar wel in terug waar je het laat liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Shanquish schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:16:

een ghost inladen van een betere tijd is naar mijn mening ook altijd een top tip

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
BiLo schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:57:
[...]

een ghost inladen van een betere tijd is naar mijn mening ook altijd een top tip
Dit heb ik gedaan, in de bochten laat ik een hoop tijd liggen. (aansnijden, ideale lijn etc.)
ik heb dan veel last van onderstuur, terwijl ik een lagere snelheid heb dan de ghost die aan het wegdek geplakt lijkt.
waar ik ook even over na heb gedacht, is dat ik voor het sturen het Dpad gebruik, hierdoor heb je (denk ik) instant volledige stuuruitslag bij elke toetsaanslag, waardoor ik dus onderstuur creëer. (volledige uitslag wielen)
ik ga proberen of ik het sturen ook onder de knie kan krijgen met de thumbstick, wellicht dat dit al scheelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mog
Ik ben helemaal hooked aan GT7. Heb inmiddels de single player uitgespeeld (al zag ik dat ze extra menu's hebben toegevoegd). Waar ligt de volgende uitdaging? Ik durf eerlijk gezegd niet online te racen, meer mensen last van?

Wellicht wordt het tijd voor een stuurtje om de rijbewijzen goud te halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
hier ook uitgespeeld. heb althans de trofee ervoor gekregen maar het voelt nog niet als uitgespeeld omdat ik nog niet alle extra menu's heb kunnen volmaken (bepaalde auto's aan je verzameling toevoegen)
ook probeer ik nog de uitnodigingen te krijgen voor de Ferrari's en een Lambo, maar bij elke geluksvoucher die ik krijg zit ie óf niet bij, of de tombola valt ongelukkig uit..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:18
Mog schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:30:
Ik ben helemaal hooked aan GT7. Heb inmiddels de single player uitgespeeld (al zag ik dat ze extra menu's hebben toegevoegd). Waar ligt de volgende uitdaging? Ik durf eerlijk gezegd niet online te racen, meer mensen last van?

Online racen kan heel leuk zijn, maar oefen eerst de baan en zet een nette kwalificatie neer. Erna delen ze je in bij de klasse waar je thuis hoort. Opzich zou ik vooral proberen clean te rijden en niet perse voor de winst. Kan wel natuurlijk, maar online gaat leuker worden als je met serieuze rijders zit. En dan nog kan het natuurlijk wel eens mis gaan.

Stuurtje maakt de ervaring zeker compleet. Ik zit nog met een beginners setje T300 RS GT met een Playseat Challenge. Wel de pedalen vervangen. Super leuke set en qua prijs vond ik het gek genoeg voor nu.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Shanquish schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:21:
[...]

Dit heb ik gedaan, in de bochten laat ik een hoop tijd liggen. (aansnijden, ideale lijn etc.)
ik heb dan veel last van onderstuur, terwijl ik een lagere snelheid heb dan de ghost die aan het wegdek geplakt lijkt.
Kijk ook of je replays van die ghost kunt kijken. Het kan best de moeite lonen om vroeg te remmen, halfgas of zelfs compleet off-throttle naar de apex te gaan en dan uit te accelereren. Zeker bij RWD helpt een goed diff met de stabilisatie bij het aansnijden van de bocht en vroeg kunnen beginnen met gas geven.
waar ik ook even over na heb gedacht, is dat ik voor het sturen het Dpad gebruik, hierdoor heb je (denk ik) instant volledige stuuruitslag bij elke toetsaanslag, waardoor ik dus onderstuur creëer. (volledige uitslag wielen)
ik ga proberen of ik het sturen ook onder de knie kan krijgen met de thumbstick, wellicht dat dit al scheelt.
Thumbstick geeft je ook in minder heftige bochten veel meer controle.
Shanquish schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:36:
ook probeer ik nog de uitnodigingen te krijgen voor de Ferrari's en een Lambo, maar bij elke geluksvoucher die ik krijg zit ie óf niet bij, of de tombola valt ongelukkig uit..
Ik grossier juist in die invites. Heb er nu twee voor Ferrari, eentje voor Aston Martin en eentje voor denk ik Lamborghini. Maar ik heb al die invite-exclusive auto's al. 8)7

[Voor 17% gewijzigd door AtleX op 02-05-2023 15:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MartinezNL

Waarom durf je niet online te racen? Is voor mij juist de reden om het te blijven spelen. Online is meer uitdaging als je eenmaal op je rank zit waar je hoort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Niet bang zijn om online te racen, dat vind ik persoonlijk het leukste aan GT7 (inc. alle frustraties die daar bij komen).

Je begint in de laagste rank dus als je daar iemand van de baan rost is het niet zo dat je je schuldig hoeft te voelen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat te voorkomen, je aan de race etiquette te houden etc maar zelfs in de hoogste rank zitten nog rammers & idioten. En het blijft GT7, niet iRacing.

Deze week Race C is Spa, mooie quali neerzetten op medium banden en dan in de race zelf gewoon op Hards je best doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mog
MartinezNL schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:20:
[...]

Waarom durf je niet online te racen? Is voor mij juist de reden om het te blijven spelen. Online is meer uitdaging als je eenmaal op je rank zit waar je hoort.
Online racen vind ik intimiderend. Ik zou niet weten wat ik moet doen qua afstelling, ik ga er regelmatig af, ken de circuits nog niets goed genoeg etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartinezNL
Mog schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:38:
[...]

Online racen vind ik intimiderend. Ik zou niet weten wat ik moet doen qua afstelling, ik ga er regelmatig af, ken de circuits nog niets goed genoeg etc.
Je hoeft niets af te stellen. Daily races zijn bijna altijd met bop. Tunen is dan niet mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mog
MartinezNL schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:41:
[...]

Je hoeft niets af te stellen. Daily races zijn bijna altijd met bop. Tunen is dan niet mogelijk.
Zijn er aparte leaderboards/lobbies voor mensen met controller en stuurwielen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

[...]

Je kan eindeloos quali rondjes rijden als je wilt zodat je een goed gevoel krijgt voor de baan (en je tijd kan verbeteren natuurlijk).

Je kan ook voor Race A kiezen (al is die wat hectisch deze week), daar wordt Driving Rank / Sporting Rank niet beinvloed.
Mog schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:44:
[...]

Controllers & Stuurtjes racen samen, ik zie zelf nog regelmatig mensen in Rank B met een controller (en op youtube zie je ze ook in A zelfs).

[Voor 12% gewijzigd door Ace op 02-05-2023 15:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
AtleX schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:01:
[...]

Kijk ook of je replays van die ghost kunt kijken. Het kan best de moeite lonen om vroeg te remmen, halfgas of zelfs compleet off-throttle naar de apex te gaan en dan uit te accelereren. Zeker bij RWD helpt een goed diff met de stabilisatie bij het aansnijden van de bocht en vroeg kunnen beginnen met gas geven.

[...]

Thumbstick geeft je ook in minder heftige bochten veel meer controle.

[...]

Ik grossier juist in die invites. Heb er nu twee voor Ferrari, eentje voor Aston Martin en eentje voor denk ik Lamborghini. Maar ik heb al die invite-exclusive auto's al. 8)7
Net even wat races gedaan met de thumbstick, is echt compleet anders qua ervaring maar hiermee is het wel gelukt om onder de 1.47 te duiken op de Red Bull Ring met de GTAm, toch 4 seconden winst in vergelijk met de dpad sturing.

Gas en rem doe ik overigens met X en vierkantje, qua motoriek lukt het mij niet om te sturen en remmen met 1 hand. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunder8
Shanquish schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:07:
[...]

Net even wat races gedaan met de thumbstick, is echt compleet anders qua ervaring maar hiermee is het wel gelukt om onder de 1.47 te duiken op de Red Bull Ring met de GTAm, toch 4 seconden winst in vergelijk met de dpad sturing.

Gas en rem doe ik overigens met X en vierkantje, qua motoriek lukt het mij niet om te sturen en remmen met 1 hand. :X
Dan is het niet zo raar dat je zoveel seconden boven de tijd zit. Met het gas en de rem op aan-/uitknoppen, ipv de analoge input van de L2-R2, verlies je heel veel controle en fijngevoeligheid. Dit resulteert in veel meer tijdverlies door het ingrijpen van de traction control en ABS.

Je kan ook proberen om te sturen met de controller zelf als een stuur. En dan de L2 en R2 gebruiken voor Rem en gas. Misschien dat dat je wel lukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tuner12
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-05 18:07

Sinds afgelopen weekend ook helemaal hooked aan GT7 en ben nu bij de Nissan GTR’s aangekomen met de single player. Ik kan uit ervaring vertellen dat het met controller wel te doen is om voor alle rijbewijzen goud te halen. Sommige zijn wel echt lastig.
Ik heb GT sport met een stuurtje uitgespeeld (T150) en dat was wel echt een toffe ervaring maar ook vermoeiender dan met een controller. Online kan heel spannend zijn maar opzich heb je niks te verliezen toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bojaaper
[...]

Wat ik doe is net zo lang de baan van de Daily Race kwalificeren tot ik de baan goed ken en een (voor mij) goede tijd heb neer gezet. Dit kan gerust een ronde of 20 duren bij een nieuw circuit (of meer, hangt van de baan af). Ook helpt het zoeken op "Daily race gt7" op YouTube goed, waar er altijd wel een aantal videos zijn die uitleggen waar de rempunten zijn. Zelf heb ik daar meer aan dan een ghost inladen.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• bojaaper
Vind trouwens de livery editor bijna net zo leuk als het racen zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:08

Oxigeon

En zo is dat!

bojaaper schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sheezus. Die 2e en 3e livery zijn prachtig. Zijn ze te stelen via de game? Ik bedoel natuurlijk downloaden haha. Waar moet ik op zoeken dan?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MartinezNL
[...]

Nee maar er zijn spelers die op controller een hoop mensen met stuur verslaan. Ik heb een keer een video gezien waarin werd verteld dat een speler zich voor live event had gekwalificeerd op controller. Geen idee of het klopt, maar met controller kun je zeker goed spelen. Snel zijn is met name kwestie van veel oefenen. Spiergeheugen wat nodig is om voldoende te remmen etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunder8
bojaaper schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die 2de is echt bruut. Hoe krijg je die schedel in de livery editor? Maak je die uit de verschillende vormen die beschikbaar zijn of upload je die?
[...]

Die zijn niet nodig. Er zijn genoeg mensen met controller die sneller zijn dan anderen met een stuur en pedalen. Daarnaast is de Dual Sense ook nog eens weer een stapje beter dan de Dual Shock van de PS4. Daar heb je ook meer gevoel in qua remmen en gas geven door de reactive R2-L2 triggers. Ik heb een complete simrig klaarstaan om te racen, maar meestal blijf ik toch met de controller spelen, vooral als ik maar 1-2 races wil doen. Want ik moet de halve woonkamer verbouwen om alles voor de TV te zetten. Per saldo zit er qua tijd niet veel verschil tussen beide voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RBH
  • Nu online
[...]

Je hoeft gelukkig niets af te stellen gezien de BoP. Als je begint; gewoon een aantal races rijden en dan zo netjes mogelijk. Niet focussen op tijden of posities, beter een paar races laatste worden met een cleane race zodat je rating omhoog gaat. Dan kom je vanzelf in lobby’s terecht met mensen van jouw niveau en kun je je gaan focussen op tijden en posities. Maakt het ook leuker vind ik. :)

Wazzup?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:41
RBH schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:51:
[...]

Je hoeft gelukkig niets af te stellen gezien de BoP. Als je begint; gewoon een aantal races rijden en dan zo netjes mogelijk. Niet focussen op tijden of posities, beter een paar races laatste worden met een cleane race zodat je rating omhoog gaat. Dan kom je vanzelf in lobby’s terecht met mensen van jouw niveau en kun je je gaan focussen op tijden en posities. Maakt het ook leuker vind ik. :)
Door clean racen kom je in lobby's terecht van jouw niveau, wat betreft sportmanship. Dus 'nette' racers, geen wreckfest spelers. Maar dan kom je alsnog niveau te kort om goed mee te doen (race skill), ik dan toch. Heb alles uitgespeeld (ook een beetje door het typische GT 'cheaten' te doen waar je soms overpowered aan die books kan meedoen). Dus online kom ik wel wat te kort.

Net rijden, betere lobby's, niveau te hoog. Minder net rijden, minder goede lobby's, maar wel een kegelbaan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RBH
  • Nu online
Amos_x schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Door clean racen kom je in lobby's terecht van jouw niveau, wat betreft sportmanship. Dus 'nette' racers, geen wreckfest spelers. Maar dan kom je alsnog niveau te kort om goed mee te doen (race skill), ik dan toch. Heb alles uitgespeeld (ook een beetje door het typische GT 'cheaten' te doen waar je soms overpowered aan die books kan meedoen). Dus online kom ik wel wat te kort.

Net rijden, betere lobby's, niveau te hoog. Minder net rijden, minder goede lobby's, maar wel een kegelbaan
Mijn punt is meer dat als je met nette racers in een lobby zit, dat het veel minder frustrerend en intimiderend is om te rijden. Dus kun je je dan focussen op rondetijden en posities. :)

Wazzup?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mog
Bedankt voor de tips. Ik ga het gewoon proberen. En eerst maar eens solo een mooie tijd neerzetten. Wel heel tof dat je kwalificatie de hele week staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-05 18:01
MartinezNL schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:14:
[...]

Nee maar er zijn spelers die op controller een hoop mensen met stuur verslaan. Ik heb een keer een video gezien waarin werd verteld dat een speler zich voor live event had gekwalificeerd op controller. Geen idee of het klopt, maar met controller kun je zeker goed spelen. Snel zijn is met name kwestie van veel oefenen. Supergeheugen wat nodig is om voldoende te remmen etc.
Yep Daniel Solis was dat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:05
Heb sinds deze week een g923 op de kop kunnen tikken. Met de f1 wagens haal ik direct mijn controller tijden.

Met de gt3 wagens nog niet bekant. Dus dat is nog even oefenen.

Merk overigens dat bij het gaspedaal een soort deadzone zit. Heel ff aanstippen is nog geen gas. Dus daar moet ik nog even achteraan haha.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Apache_
Dit lijkt een trailer te zijn voor een GT film.

YouTube: GRAN TURISMO - Official Trailer (HD)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-05 18:01
Yea hier eerder al geshared ;) Klopt idd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vdr01
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Kuhr89 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:30:
Heb sinds deze week een g923 op de kop kunnen tikken. Met de f1 wagens haal ik direct mijn controller tijden.

Merk overigens dat bij het gaspedaal een soort deadzone zit. Heel ff aanstippen is nog geen gas. Dus daar moet ik nog even achteraan haha.
Als je je stuur aansluit op je pc/laptop kun je, na downloaden Logitech software, ook wat zaken aanpassen op globaal niveau. Aantal graden stuur, sensitiviteit, pedalen etc. Misschien dat dit je kan helpen met de deadzone.

• Kuhr89
vdr01 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:32:
[...]

Als je je stuur aansluit op je pc/laptop kun je, na downloaden Logitech software, ook wat zaken aanpassen op globaal niveau. Aantal graden stuur, sensitiviteit, pedalen etc. Misschien dat dit je kan helpen met de deadzone.
Oh echt? Ga ik eens proberen. Ik wist niet dat hij dit zou opslaan voor de ps5.
Voorheen had ik mijn pedalen vaak in ‘sport’ staan. Eens kijken of het wat doet.

Bedankt voor de tip.

• MartinezNL
vdr01 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:32:
[...]

Als je het aan de praat krijgt. Programma herkent mijn stuur niet als ik het aan laptop hang.
Kuhr89 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:19:
[...]

Oh echt? Ga ik eens proberen. Ik wist niet dat hij dit zou opslaan voor de ps5.
Voorheen had ik mijn pedalen vaak in ‘sport’ staan. Eens kijken of het wat doet.

Bedankt voor de tip.
Mijn oude G29 sloeg helemaal geen settings op, alleen op pc kon je het een en ander instellen maar dat sloeg het stuur niet op, voor de rest was je afhankelijk van de instellingen in het spel, weet niet of dat bij de G923 anders is though.

[Voor 6% gewijzigd door Kalder op 04-05-2023 17:12]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Kuhr89 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:30:

In de game zelf kun je de deadzones per pedaal instellen. Ga naar het menu linksboven door op de option-knop te drukken, dan de tweede tab, dan 'steering control settings' zoals in de afbeeldingen hieronder.

• vdr01
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

CaptainPanda schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:38:
[...]

In de game zelf kun je de deadzones per pedaal instellen. Ga naar het menu linksboven door op de option-knop te drukken, dan de tweede tab, dan 'steering control settings' zoals in de afbeeldingen hieronder.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze kende ik echt nog niet. Hartelijk dank!

• Kuhr89
Ah goeie tips.

De laptop herkende het stuur wel direct dus dat is prima. We gaan eens kijken wat we kunnen doen.

Helaas in GT7 kun je de deadzone niet op - zetten. De eerste beetje beweging registreet hij nog niet direct. Ik ga eens wat spelen met eerder volgas, wellicht dat dat al helpt.

Merk overigens dat iedere auto ook anders reageert. Bij de ‘f1’ auto heb ik er geen last van, terwijl bij de Supra gt3 dit wel is. Waarschijnlijk ook wat extra oefenen. Lang geleden om met een stuur te spelen en dit is ook de eerste GT met een stuur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tranzy
Mag eindelijk Sardegna grinden! Heb alle menus gedaan en licenses gehaald..(in VR).

Moet zeggen dat die Toyota F-1 VGT wel een money making machine is.

Geen moeilijke setup. Gewoon default en gaan. 30+ seconden voor op de nummer 2 op het einde.

Volgas, tanken ronde 8 en weer volgas.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tranzy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:48:
Mag eindelijk Sardegna grinden! Heb alle menus gedaan en licenses gehaald..(in VR).

Moet zeggen dat die Toyota F-1 VGT wel een money making machine is.

Geen moeilijke setup. Gewoon default en gaan. 30+ seconden voor op de nummer 2 op het einde.

Volgas, tanken ronde 8 en weer volgas.
Mijn goto auto voor de Sardegna race is de Mazda 787B, of soms een van z'n soortgenootjes. Harde banden, turbo erin, downforce achter 100%, voor hangt af van mijn bui, merk dat ik het lage/middelmatige downforce aan de voorkant het snelst ben en dan ECU of power restrictor omlaag tot ik onder 800pp zit.
Met een goeie race lukt het me zelfs om P2 2x te lappen 😅 (het kan wel zijn dat de AI op easy staat bij mij ivm dat een vriend van mij dan meer kans maakt om een race tegen AI te winnen, voor mij maakt het niet uit, heb alle races/licenses/missies etc al gedaan en bij die 3 grind races win ik eigenlijk altijd wel met gemak)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mog
Ik heb mijn eerste online race gedaan! Eerst alle visuele hulp uitgeschakeld en vertrouwen getankt door in 10+ rondjes een tijd neer te zetten. Startte gelijk van pole position. De race rustig aan gedaan, niet gebotst en gewoon degelijk gereden. Uiteindelijk op ruime afstand (naar voren en achteren) 2e geworden. Was erg leuk om online te racen. Dat de races op een vast tijdstip zijn maakt het gek genoeg spannender. Alsof het een echte race is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tranzy
Kalder schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:59:
[...]

Mijn goto auto voor de Sardegna race is de Mazda 787B, of soms een van z'n soortgenootjes. Harde banden, turbo erin, downforce achter 100%, voor hangt af van mijn bui, merk dat ik het lage/middelmatige downforce aan de voorkant het snelst ben en dan ECU of power restrictor omlaag tot ik onder 800pp zit.
Met een goeie race lukt het me zelfs om P2 2x te lappen 😅 (het kan wel zijn dat de AI op easy staat bij mij ivm dat een vriend van mij dan meer kans maakt om een race tegen AI te winnen, voor mij maakt het niet uit, heb alle races/licenses/missies etc al gedaan en bij die 3 grind races win ik eigenlijk altijd wel met gemak)
Ik heb nog zeker wat races te doen...

Ik heb er 1 die mij gewoon niet ligt en dat is de Daytona 730PP.

Ben wel met de F23 races begonnen. 2 gewonnen al. Maar man man man... Wat is dat kick zeg in VR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mog
Voegt VR veel toe aan de game?

Acties:
  • +5Henk 'm!
Mog schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:36:
Voegt VR veel toe aan de game?
Een hele wereld als je het mij vraagt.

Het is echt een wereld van verschil, met stuurtje in VR is zooooo gaaf!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MartinezNL
Kalder schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:24:
[...]

Een hele wereld als je het mij vraagt.

Het is echt een wereld van verschil, met stuurtje in VR is zooooo gaaf!
Helemaal mee eens. Heb vr alleen gekocht voor gt7 en is het alleen daarvoor al waard.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Zo, ik ben klaar voor de Daily Races van deze week *O*

Simlab P1-X
Fanatec GT DD Pro + Load Cell pedal
Sparco EVO XL

Een aardige upgrade vergeleken met mn T300RS op de bank, heel erg blij mee.

Pagina: 1 ... 66 67 68 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee