Waarom. Wáárom heeft de Endurance versie geen Night variant. Hebben ze eindelijk een versie in de game gezet met de echte Endurance ambiance naast de track, hebben ze geen volwaardige nacht versie zoals de 24h layout.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Hmm heb nu voor eerst dat ik geen clean race bonus kreeg op le mans wtc.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 21:06
Ik heb net een uurtje of 2 geraced, een paar verschillende wagens en tracks geprobeerd om de physics update te ervaren zeg maar, ik rij met een T300 en de T-lcm pedalenset.

Ik heb zelf niets aangepast aan instellingen maar elke wagen tot nu toe voelt gewoon anders aan. Sneller of langzamer weet ik nog niet, maar wel...beter, leuker, uitdagender. De force feedback is sterker en meer gedetailleerd, er zit op de een of andere manier een stuk meer gevoel in de wegligging en mij bevalt het wel.

Okee volgens mij spaced de game hem nu kneiter hard. 12 sec penalty omdat ik mega traag de baan af glij in regen bui. Terwijl ik al veel tijd verlies ermee... Lekker bezig PD lekker bezig....

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:52
iekue schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:34:
1e impressie.... physics zijn duidelijk anders, kerbs zijn stuk merkbaar, iig op le mans

Racing hards lijken trager, zowieso stuk minder grip lijkt het, de le mans 700 grindrace met mn standaard keuze qua auto (red bull junior) lijkt stuk pittiger (al is het door het dynamische weer alsnog makkelijk te doen). Normaal heb ik in een ronde iedereen ingehaald, nu reed ik gewoon nog 10e/8e ofzo....
Ik heb deze race vandaag 3 keer gedaan en steeds met een andere auto. De grip is iets minder maar ik kon mijn auto's ook weer wat meer pk's geven. Aan het einde van de eerste ronde heb ik nog steeds de eerste plaats.

9900k, RTX 3090, 32GB DDR4, psn: marcievg

De nieuwe 3 laps race op Nordschleife Endurance direct de eerste keer gewonnen. Zonder tanken en zonder bandenwissel.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:08

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren ook weer de eerste keer na een tijdje gespeeld. Heb me aan het menubook gegeven met de prototype autos. Ben zelf in de formula gestapt op Daytona. Heb deze toch net aan 3e kunnen worden zonder iets aan mijn auto te tweaken (want daar heb ik de ballen verstand van). (Na 2 try's). Eerste keer was ik gestart op de medium band. 2e keer heb ik 2x met de zachte band gereden want ik merkte in de 1e try dat dit goed zou kunnen.

Merk wel dat er een wezenlijk verschil zit in de banden. Op een Rz rijd je vele malen sneller dan een RM maar dat zal voor ee update ook zijn geweest. Verder nog wat extra menu books gecleared waardoor ik nu net op het miljoen credits zit nog.

[Voor 13% gewijzigd door Oxigeon op 31-03-2023 07:23]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marcievg
  • Laatst online: 16:52
Oxigeon schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:17:
Gisteren ook weer de eerste keer na een tijdje gespeeld. Heb me aan het menubook gegeven met de prototype autos. Ben zelf in de formula gestapt op Daytona. Heb deze toch net aan 3e kunnen worden zonder iets aan mijn auto te tweaken (want daar heb ik de ballen verstand van). (Na 2 try's). Eerste keer was ik gestart op de medium band. 2e keer heb ik 2x met de zachte band gereden want ik merkte in de 1e try dat dit goed zou kunnen.

Merk wel dat er een wezenlijk verschil zit in de banden. Op een Rz rijd je vele malen sneller dan een RM maar dat zal voor ee update ook zijn geweest. Verder nog wat extra menu books gecleared waardoor ik nu net op het miljoen credits zit nog.
Misschien dat dit je kan helpen
https://www.gtplanet.net/...-settings-for-gt7.404868/

9900k, RTX 3090, 32GB DDR4, psn: marcievg

Acties:
  • +1Henk 'm!
v8power67 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:13:
[YouTube: 12 sec penalty for this....]
Okee volgens mij spaced de game hem nu kneiter hard. 12 sec penalty omdat ik mega traag de baan af glij in regen bui. Terwijl ik al veel tijd verlies ermee... Lekker bezig PD lekker bezig....
Hahaha, vind je het gek, je bent zoveel sneller als je de bocht uit vliegt 8)7

Dit zijn toch wel de raarste penalties die ik de game ooit heb zien uitdelen |:(

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +14Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

v8power67 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:13:
[YouTube: 12 sec penalty for this....]
Overall ben ik best blij met deze update, al is alles wel een stuk meer ondersturend geworden. Da's niet erg, maar de meeste van mijn setups hadden al een beetje onderstuur. Dat moet ik er nu weer even uit tunen. Maar het weggedrag in de regen is nu, zelfs op wets, een drama. Ik hoop dat ze dat in de volgende update weer een beetje repareren.

Die Alphard is om te gieren trouwens. Gisteravond met wat mensen rondjes gereden op Alsace in die busjes. Alles geupgrade, grote turbo en dan heb je 570 PK ofzo. En het ding is het formaat van een zeecontainer en ongeveer even zwaar dus allesbehalve snel. :D

En aangezien FedEx, UPS, etc. liveries (DeLiveries?) al beschikbaar waren konden de Nederlanders niet achterblijven, dus deze heb ik geshared:

12x360Wp = 4320 Wp @ Growatt 4200TL-XL. Zuid met helling 13° op plat dak.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

AtleX schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Overall ben ik best blij met deze update, al is alles wel een stuk meer ondersturend geworden. Da's niet erg, maar de meeste van mijn setups hadden al een beetje onderstuur. Dat moet ik er nu weer even uit tunen. Maar het weggedrag in de regen is nu, zelfs op wets, een drama. Ik hoop dat ze dat in de volgende update weer een beetje repareren.

Die Alphard is om te gieren trouwens. Gisteravond met wat mensen rondjes gereden op Alsace in die busjes. Alles geupgrade, grote turbo en dan heb je 570 PK ofzo. En het ding is het formaat van een zeecontainer en ongeveer even zwaar dus allesbehalve snel. :D

En aangezien FedEx, UPS, etc. liveries (DeLiveries?) al beschikbaar waren konden de Nederlanders niet achterblijven, dus deze heb ik geshared:

[Afbeelding]
Haha cool. Straks meteen even in mijn collectie gooien.

AtleX schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]
Hadden ze in het echt maar zulke busjes, dan zou je zelfs kans hebben dat ze wel binnen het aangegeven tijdsvenster komen :+
Wel een mooie livery! Maar zou het achterste deel ietsjes meer oranje maken, ziet er op mijn scherm meer uit als rood.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-05 18:01
cazzie schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:10:
Met de laatste update gaat de human comedy / Magiore helemaal een monsterlijke uitdaging zijn.

De tire wear is forser en door de vernieuwde physics breekt de auto heel snel onder je vandaan.
In de patchnotes (meerdere events, maar ik licht THC eruit):

- We have adjusted the settings for the following events:
The Human Comedy

[Voor 5% gewijzigd door iekue op 31-03-2023 13:15]

Die toyota alphard van vraagt gewoon om een zieke en vooral zuinige engine swap!
Ding rijd volledig geüpgrade echt heerlijk. Verassend veel grip maar aerodynamische geen wonder en op lemans verlies je het gewoon puur op snelheid. Ga nu een andere setup proberen zonder aero erop en dunnere bandjes om te kijken of het helpt. Zou wel goud zijn als je hiermee kan winnen.
Verbruik op fuel 6 is 3 laps tw doen maar verlies je echt heel veel op rechte stukken.

[Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 31-03-2023 16:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:14
cazzie schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:10:
Met de laatste update gaat de human comedy / Magiore helemaal een monsterlijke uitdaging zijn.

De tire wear is forser en door de vernieuwde physics breekt de auto heel snel onder je vandaan.
-O- -O-

Ik vrees het ergste, toch ga ik vanavond een poging wagen.

Ondanks de zware uitdaging, heeft het me wel veel raceplezier opgeleverd. Jezelf verbeteren, onderzoek doen naar waar je langzaam bent, strategie testen, constant proberen te rijden, beste lijnen voor inhalen, verschillende wagens testen.

Dat heb ik een andere racegame nog niet eerder zien gebeuren, vooral niet voro een single player challenge. :)

[Voor 32% gewijzigd door _Apache_ op 31-03-2023 17:58]

Vanmiddag mijn gerepareerde wheelbase weer terug gekregen, en wow de ffb is echt enorm verbetert naar mijn mening, de physics had ik al getest met controller en vind ik ook een hele welkome aanpassing.

Ben blij met deze update! Maar dat al die nieuwe races weer maar zo'n lage payout hebben is wel een misser, zou fijn zijn als er eens wat meer opties waren om te grinden. Verwachten ze nou echt dat mensen minder snel mtx kopen als er meer opties waren om te grinden? De mensen die mtx kopen, gaan waarschijnlijk sowieso niet grinden voor credits...

Zo vandaag kleine 500km gereden. Kan zeggen de physics klikken wel beter nu. Voelt nu alsof een auto afstellen ook echt impact heeft.
Bandenslijtage in lemans is nu anders te managen. En rijden vind ik overal gezien echt fijner. Iets meer onderstuur maar met beetje finetunen is dit eruit te halen.

Die Porsche 959 is wel echt een monster.
Heb een aardige setup gecreëerd, kan met short shiften en niet volgas op rechte stukken 4 laps halen ermee op lemans wtc 700. Banden zijn dan nog prima. En ding is gewoon heel stabiel behalve met aanremmen, daar wil die wel eens wat tegenstribbelen. Maar verder dikke bak.

120hz heb ik nu aanstaan maar dan op de graphics/raytracing ziet er dan prima uit en speelt iets soepeler. Al merk ik wel meer framedrops.dan voor de patch. Meer mensen erover gehoord op reddit en gtplanet. Dus is nog werk aan de winkel.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 10:40
Gisteren ook een kleine 500km gereden. Physics zijn inderdaad heel anders, vind het nerveuze bocht uit bij accelereren iets te veel van het goede en de slijtage van de Wet/Inters op een opdrogende baan is wel dramatisch geworden. Gisteren de Human Comedy op Tsukuba gedaan, die had ik nog niet op goud, maar na 2x hard, begon het regenen en ik ging naar Wets. Naja, was een kort buitje en daarna droogde de baan langzaam op. Echter mijn wets waren in 2 ronden (vooral links voor) zo weg.

Hoop trouwens wel dat ze nu een keer besluiten wat ze nu willen qua physics, want in een jaar tijd hebben we nu toch wel een aantal keer grote physics wijzigingen gehad, waardoor je eigenlijk weer opnieuw moet leren rijden / je rijstijl moet aanpassen. Dat er kleine details aangepast worden, prima, maar de grote wijzigingen zouden na een jaar toch wel een keer klaar moeten zijn.

Ik heb de 120hz ook aangezet en had al de setting op graphics/raytracing staan. Ik heb zo geen rare drops ervaren, ook niet met de VR2. Wat ik begreep is dat de performance setting icm 120hz donkerder qua beeld was. Die heb ik verder niet getest.

De "endurance" race op de Ring is een grap. Niet eens nodig om binnen te komen voor banden of brandstof. Het wordt echt hoogste tijd voor echte endurance races. Het is dat VR2 nieuw leven in de game heeft geblazen voor mij, want voor de rest was ik al aardig afgehaakt door het gebrek aan fatsoenlijke langere races.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisterem de race op Suzuka gedaan met de formula. Ook ik zag een buitje aankomen en dacht ik gooi de inters er alvast op. Heb 2 rondes gereden op een droge baan en ze gingen echt snel op. Zat al rond de helft van de band. Daarna begon het gelukkig te regenen en gaat de slijtage veel minder hard. Natuurlijk fijn dat ze iets aan de banden doen maar dit lijkt me echt te gortig. Of gaan IM in het echt ook zo snel op?

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
thunder8 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:51:
Hoop trouwens wel dat ze nu een keer besluiten wat ze nu willen qua physics, want in een jaar tijd hebben we nu toch wel een aantal keer grote physics wijzigingen gehad, waardoor je eigenlijk weer opnieuw moet leren rijden / je rijstijl moet aanpassen. Dat er kleine details aangepast worden, prima, maar de grote wijzigingen zouden na een jaar toch wel een keer klaar moeten zijn.
Persoonlijk denk ik dat dit niet de juiste mentaliteit is. Het duurt nog wel jaren voordat er een GT8 uitkomt en in de tussentijd maar heel weinig doen aan de simulatie is zonde, zeker als men tot nieuwe inzichten komt. Nee, ik vind juist dat er heel veel lof mag komen voor deze grote verandering. PD had net zo goed als andere developers kunnen gaan voor de mentaliteit dat het geld al binnen is en ze dus zo wegkomen met minimaal werk, maar dat hebben hebben ze wat betreft 'physics' niet gedaan. In april komt de Super Formula 23 (SF23) naar de game en het verbaast me niets als een deel van de nieuwe physics, vooral aerodynamisch, te danken zijn aan het onderzoek en modelleringswerk aan deze auto. Ikzelf ben een groot voorstander van simulatie en ik speel dit spel zodat ik het gevoel heb auto's te kunnen ervaren die in het echt onbereikbaar voor mij zijn. Om het verfijnen van de 'physics' te stoppen omdat mensen niet houden van verandering en dan hun 'rijstijl' te moeten aanpassen, vind ik een irrelevante reden.

Door de 'physics'-verandering in 1.31 heb ik namelijk het plezier in het rijden in GT7 weer herontdekt en ik vind het met recht een grote stap richting simulatie gaan. Waar de auto's veel te scherp reageerden en dat misbruikt werd in de 'esports'-manier van rijden, is het nu een stuk realistischer en in lijn met de realiteit. Sophy legde dit ook erg bloot, want de manier waarop er met de auto's kon worden gegooid om op de optimale sliphoek te blijven was erg onrealistisch. Er werd zo gereden dat het leek alsof elke professionele coureur in het echt eigenlijk veel te voorzichtig rijdt en te weinig stuurt, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Nu zullen de esporters altijd wel een manier vinden om de 'physics' te misbruiken en er zo voordeel uit te halen, maar ik heb het gevoel dat het veel minder mogelijk zal zijn vanaf nu en dat kan ik alleen maar beamen.

Voorheen was er een aantal auto's die ik altijd met tegenzin reed, omdat ze te onstabiel en 'arcade' aanvoelden. Ik wilde ze vooral temmen, maar had nooit het gevoel ze echt de baas te zijn. Eergisteren en gisteren heb ik een selectie hiervan getest, waaronder de Ferrari F40, Corvette Stingray Concept Racer, Lancia Stratos, Porsche 993 Carrera RS en Audi R8 LMS Evo. Al deze auto's waren heel vervelend op en net voorbij de limiet, omdat de grip heel abrupt weg was en niet mooi terug te krijgen was, maar dat is nu echt anders. Het is nu heel progressief en met de juiste inputs mogelijk om de auto's weer te stabiliseren op een natuurlijke manier. Waar ik voorheen voelde dat ik me moest aanpassen in de game en goede gewoontes moest afleren, is dat nu anders en denk ik nu 'ja, eindelijk voelen auto's zoals ze horen te voelen'. Het is echter niet perfect, want driften is in het echt nog steeds makkelijker dan in de game, dus wat mij betreft mogen ze nog meer veranderingen doorvoeren als dat de simulatie nog beter maakt. Ik zou graag een nog progressievere bandengrip vs. sliphoek willen zien en er is op het internet al wat bizarre dingen te vinden zoals een wheelie tijdens accelereren in de Porsche 959 met onrealistische Racing Soft-banden, dus het kan nog altijd beter. Maar juist daarom zie ik graag continue veranderingen en updates, mits ze steeds verder richting de realiteit gaan.

Ik heb ook nog even in de regen gereden op Le Mans 700 (met geel/donkerblauw op de radar, resulterend in een natte baan tot het tweede regenstreepje en net erover) en Tokyo 600 (nat beginnend en opdrogende baan) en het is heerlijk hoe de auto's net over de limiet uitbreken. Voorheen zwiepten de auto's heel oncontroleerbaar bij het rijden over staand water, curbstones en op nattere gedeeltes (wie herinnert zich License S-10 onder de oude physics?), maar het is heerlijk soepel en de grip komt op zo een natuurlijke wijze terug. Ook aquaplanen met IM-banden terwijl de regenmeter net boven 2/3 van de meter is, was een stuk geleidelijker op te vangen.
Ik zit nu naar deze onboard te kijken (992 GT3 R in de regen) en het is zo controleerbaar wanneer er overstuur is door de natte omstandigheden, ziet er erg vergelijkbaar uit met de game: https://www.youtube.com/live/rMWw2gkvHrM

Dit gezegd hebbende, vraag ik me zoals iedereen ook nog steeds af waarom we niet een hele zwik vooraf bepaalde races krijgen, want dat lijkt toch heel weinig werk om te realiseren. Maarja, ik doe heel veel de 'custom race'-optie, waardoor je in feite elke combinatie van auto's/banen/regels/weersomstsndigheden kan gebruiken en dat lost alle variatie in een keer op. Behalve de lage inkomsten, maar die los ik op door zo nu en dan de goedbetaalde races te doen.
Oxigeon schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:04:
Natuurlijk fijn dat ze iets aan de banden doen maar dit lijkt me echt te gortig. Of gaan IM in het echt ook zo snel op?
Racebanden hebben als grote verschil met straatbanden en semi-slicks dat hun prestatievenster in een nauwer temperatuursbereik te vinden is. Het voelt voor mij correct op een kwalitatief niveau, want het prestatieverlies van IM in droge omstandigheden was veel te klein in vergelijking met slicks in lichte regen, naar mijn mening.

Een specifiek voorbeeld in het echt waarin blijkt dat intermediates oververhitten bij een opdrogende baan is lastig te vinden, maar in mijn herinnering is er bij Formule 1 na de regen altijd veel tijd te winnen door op het juiste moment naar slicks te wisselen en de verschillen werden dan ook duidelijk gemaakt tussen verschillende coureurs: degenen die precies op het juiste moment wisselden, zouden ineens heel veel plekken winnen ten opzichte van degenen die buiten bleven op regenbanden (heb de F1 gevolgd van 2002 t/m 2018). Er is dus een moment waarop IM bij een opdrogende baan langzamer dan een slick zou moeten zijn, omdat het zachte rubber van de regencompounds oververhitten onder droge omstandigheden en juist alleen de goede temperatuur hebben als er verkoelend water op de baan is. Slicks zouden dan te koel zijn en niet genoeg grip genereren.

Of de mate klopt waarin de banden nu slijten onder niet-ideale omstandigheden (dus alles onder 1/3 deel van de regenmeter voor IM), weet ik niet en het voelt erg snel, maar het effect is in elk geval realistischer dan IM-banden die amper sneller lijken te slijten in een gematigd natte baan, zoals eerder het geval. Zo was het laatste deel van Le Mans 700 te 'cheesen', omdat de IM's amper sleten, ook al was de regen al afgelopen en was de baan al vrijwel droog.

[Voor 3% gewijzigd door CaptainPanda op 01-04-2023 10:31]

• thunder8
CaptainPanda schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:13:
[...]

Persoonlijk denk ik dat dit niet de juiste mentaliteit is. Het duurt nog wel jaren voordat er een GT8 uitkomt en in de tussentijd maar heel weinig doen aan de simulatie is zonde, zeker als men tot nieuwe inzichten komt. Nee, ik vind juist dat er heel veel lof mag komen voor deze grote verandering. PD had net zo goed als andere developers kunnen gaan voor de mentaliteit dat het geld al binnen is en ze dus zo wegkomen met minimaal werk, maar dat hebben hebben ze wat betreft 'physics' niet gedaan. In april komt de Super Formula 23 (SF23) naar de game en het verbaast me niets als een deel van de nieuwe physics, vooral aerodynamisch, te danken zijn aan het onderzoek en modelleringswerk aan deze auto. Ikzelf ben een groot voorstander van simulatie en ik speel dit spel zodat ik het gevoel heb auto's te kunnen ervaren die in het echt onbereikbaar voor mij zijn. Om het verfijnen van de 'physics' te stoppen omdat mensen niet houden van verandering en dan hun 'rijstijl' te moeten aanpassen, vind ik een irrelevante reden.

Door de 'physics'-verandering in 1.31 heb ik namelijk het plezier in het rijden in GT7 weer herontdekt en ik vind het met recht een grote stap richting simulatie gaan. Waar de auto's veel te scherp reageerden en dat misbruikt werd in de 'esports'-manier van rijden, is het nu een stuk realistischer en in lijn met de realiteit. Sophy legde dit ook erg bloot, want de manier waarop er met de auto's kon worden gegooid om op de optimale sliphoek te blijven was erg onrealistisch. Er werd zo gereden dat het leek alsof elke professionele coureur in het echt eigenlijk veel te voorzichtig rijdt en te weinig stuurt, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Nu zullen de esporters altijd wel een manier vinden om de 'physics' te misbruiken en er zo voordeel uit te halen, maar ik heb het gevoel dat het veel minder mogelijk zal zijn vanaf nu en dat kan ik alleen maar beamen.

Voorheen was er een aantal auto's die ik altijd met tegenzin reed, omdat ze te onstabiel en 'arcade' aanvoelden. Ik wilde ze vooral temmen, maar had nooit het gevoel ze echt de baas te zijn. Eergisteren en gisteren heb ik een selectie hiervan getest, waaronder de Ferrari F40, Corvette Stingray Concept Racer, Lancia Stratos, Porsche 993 Carrera RS en Audi R8 LMS Evo. Al deze auto's waren heel vervelend op en net voorbij de limiet, omdat de grip heel abrupt weg was en niet mooi terug te krijgen was, maar dat is nu echt anders. Het is nu heel progressief en met de juiste inputs mogelijk om de auto's weer te stabiliseren op een natuurlijke manier. Waar ik voorheen voelde dat ik me moest aanpassen in de game en goede gewoontes moest afleren, is dat nu anders en denk ik nu 'ja, eindelijk voelen auto's zoals ze horen te voelen'. Het is echter niet perfect, want driften is in het echt nog steeds makkelijker dan in de game, dus wat mij betreft mogen ze nog meer veranderingen doorvoeren als dat de simulatie nog beter maakt. Ik zou graag een nog progressievere bandengrip vs. sliphoek willen zien en er is op het internet al wat bizarre dingen te vinden zoals een wheelie tijdens accelereren in de Porsche 959 met onrealistische Racing Soft-banden, dus het kan nog altijd beter. Maar juist daarom zie ik graag continue veranderingen en updates, mits ze steeds verder richting de realiteit gaan.

Ik heb ook nog even in de regen gereden op Le Mans 700 (met geel/donkerblauw op de radar, resulterend in een natte baan tot het tweede regenstreepje en net erover) en Tokyo 600 (nat beginnend en opdrogende baan) en het is heerlijk hoe de auto's net over de limiet uitbreken. Voorheen zwiepten de auto's heel oncontroleerbaar bij het rijden over staand water, curbstones en op nattere gedeeltes (wie herinnert zich License S-10 onder de oude physics?), maar het is heerlijk soepel en de grip komt op zo een natuurlijke wijze terug. Ook aquaplanen met IM-banden terwijl de regenmeter net boven 2/3 van de meter is, was een stuk geleidelijker op te vangen.
Ik zit nu naar deze onboard te kijken (992 GT3 R in de regen) en het is zo controleerbaar wanneer er overstuur is door de natte omstandigheden, ziet er erg vergelijkbaar uit met de game: https://www.youtube.com/live/rMWw2gkvHrM

Dit gezegd hebbende, vraag ik me zoals iedereen ook nog steeds af waarom we niet een hele zwik vooraf bepaalde races krijgen, want dat lijkt toch heel weinig werk om te realiseren. Maarja, ik doe heel veel de 'custom race'-optie, waardoor je in feite elke combinatie van auto's/banen/regels/weersomstsndigheden kan gebruiken en dat lost alle variatie in een keer op. Behalve de lage inkomsten, maar die los ik op door zo nu en dan de goedbetaalde races te doen.

[...]

Racebanden hebben als grote verschil met straatbanden en semi-slicks dat hun prestatievenster in een nauwer temperatuursbereik te vinden is. Het voelt voor mij correct op een kwalitatief niveau, want het prestatieverlies van IM in droge omstandigheden was veel te klein in vergelijking met slicks in lichte regen, naar mijn mening.

Een specifiek voorbeeld in het echt waarin blijkt dat intermediates oververhitten bij een opdrogende baan is lastig te vinden, maar in mijn herinnering is er bij Formule 1 na de regen altijd veel tijd te winnen door op het juiste moment naar slicks te wisselen en de verschillen werden dan ook duidelijk gemaakt tussen verschillende coureurs: degenen die precies op het juiste moment wisselden, zouden ineens heel veel plekken winnen ten opzichte van degenen die buiten bleven op regenbanden (heb de F1 gevolgd van 2002 t/m 2018). Er is dus een moment waarop IM bij een opdrogende baan langzamer dan een slick zou moeten zijn, omdat het zachte rubber van de regencompounds oververhitten onder droge omstandigheden en juist alleen de goede temperatuur hebben als er verkoelend water op de baan is. Slicks zouden dan te koel zijn en niet genoeg grip genereren.

Of de mate klopt waarin de banden nu slijten onder niet-ideale omstandigheden (dus alles onder 1/3 deel van de regenmeter voor IM), weet ik niet en het voelt erg snel, maar het effect is in elk geval realistischer dan IM-banden die amper sneller lijken te slijten in een gematigd natte baan, zoals eerder het geval. Zo was het laatste deel van Le Mans 700 te 'cheesen', omdat de IM's amper sleten, ook al was de regen al afgelopen en was de baan al vrijwel droog.
PD komt sowieso niet weg met cashen en door naar het volgende deel tactiek van andere developers. Daarvoor is hun games portefeuille veel te klein en de tijd tussen de delen te groot.

Dat de huidige aanpassingen ten goede komen van het realisme is prima, maar PD switched regelmatig tussen realisme wijzigingen en arcade wijzigingen van de physics. En dat is gewoon verwarrend, omdat je dan ineens van de ene op de andere update, totaal ander gedrag krijgt van de auto. En dat bedoel ik met dat ze eens moeten beslissen wat ze willen. Wil je de game toegankelijk houden voor het grote publiek en hou je meer arcade gedrag aan, of kies je meer voor realisme en neem je het risico dat je een deel van het casual publiek verliest? Constant switchen qua updates tussen die 2 uitersten is in mijn ogen geen van beide soorten publiek goed. Daarnaast dacht ik duidelijk aan te geven dat ik zeker niet tegen verfijning van physics ben, alleen dat ik liever heb dat ze beslissen wat ze nu eindelijk willen. ;)

De slijtage van de Wets/IM is te groot in mijn ogen. Als ik met een MX5 een wetband op een natte baan, weliswaar rond 1/3 regenmeter, in 2 ronden volledig aan gort kan rijden op een klein baantje als Tsukuba, dan is dat wel heel erg extreem. Dat ze niet 20 ronden hoeven mee te gaan op een opdrogende baan, helemaal mee eens, maar daar zitten ook nog wel een paar gradaties tussen. :P Zeker als we niet rijden met F1 auto's.

Custom races zijn voor mij geen vervanging voor pre-set races. GT Sport had flink veel pre-set races met fatsoenlijke payouts. Hoe moeilijk is het om een gros van die races te implementeren in GT7, welke juist meer single player hoort te zijn, dan het online gefocuste GT Sport? We zijn intussen al een jaar na introductie van deze game en er is wel gezegd 1 1-uurs race, die gebruik maakt van day-/night cycle en weersinvloeden. Die zijn juist in de game gekomen voor de lange afstand races, maar die races zijn nog steeds nergens te bekennen, buiten die missies die slechts 1x uitbetalen en vast weer hebben.

GT7 komt op een aantal zaken nog zwaar te kort en voor een titel waar zolang op gewacht is (meer dan een jaar uitgesteld) en een USP voor de PS5 hoort te zijn, mag er wel eens haast gemaakt worden met een heel zooi extra races met fatsoenlijke payouts. Dat maakt dat je meer gaat spelen en meer in de game blijft. Het is dat er nauwelijks concurrentie is op de PS5, anders zou PD een behoorlijk probleem hebben om de standaard op playstation te blijven.

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
thunder8 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:58:
[...]
Dat de huidige aanpassingen ten goede komen van het realisme is prima, maar PD switched regelmatig tussen realisme wijzigingen en arcade wijzigingen van de physics. En dat is gewoon verwarrend, omdat je dan ineens van de ene op de andere update, totaal ander gedrag krijgt van de auto. En dat bedoel ik met dat ze eens moeten beslissen wat ze willen. Wil je de game toegankelijk houden voor het grote publiek en hou je meer arcade gedrag aan, of kies je meer voor realisme en neem je het risico dat je een deel van het casual publiek verliest? Constant switchen qua updates tussen die 2 uitersten is in mijn ogen geen van beide soorten publiek goed. Daarnaast dacht ik duidelijk aan te geven dat ik zeker niet tegen verfijning van physics ben, alleen dat ik liever heb dat ze beslissen wat ze nu eindelijk willen. ;)
Polyphony Digital heeft altijd realisme nageleefd, maar niet zo gedetailleerd als sommige PC-games dat doen. Overigens vind ik meer detail in de simulatie niet per se beter, want ook Project Cars 2 berekent veel (of beweert dat..), maar het heeft altijd nergens op geleken en de basisphysics (tot de limiet rijden) waren nooit goed. Andere games bereiken daarentegen wel betere simulatie door middel van meer detail, zoals een rFactor. Naast detail in het simulatiemodel, is er daarnaast dus nog nauwkeurigheid en beide zijn onafhankelijk van elkaar.

Gran Turismo heeft altijd gewerkt met een algemeen model, maar dan toegepast op zeer uiteenlopende auto's, van langzame straatauto's tot high-downforce racemachines en vandaar dat er zeker (rand)gevallen zullen zijn waarin de fout/onnauwkeurigheid in het model groot zal zijn. Ook wordt niet elke parameter van elke individuele auto vastgesteld; dit is te zien aan de generieke ophangingsnummers voor straatauto's, welke allemaal hetzelfde zijn. Toch is er een bepaalde mate van realisme, want zaken als statische gewichtsverdeling op de assen, Cw-waarden, wielbasis en spoorbreedte zijn wel per individuele auto ingevoerd in de simulatie. GT7 zou ik dus een 'beperkte' simulatie willen noemen qua detail, maar qua simulatienauwkeurigheid schat ik deze juist wel hoog in.

Door het gebrek aan detail in de simulatie zal de game in sommige opzichten daarom generiek voelen, maar ze hebben echter naar mijn weten nooit gezegd dat ze met opzet van realisme af willen wijken (dus 'arcade') om het toegankelijker te maken. Ik denk dat de 'arcade'-elementen niet bewust zijn, maar als gevolg van de onnauwkeurigheden in de simulatie. Er is dus niets veranderd in de gedachte achter de game en de oorspronkelijke visie is onveranderd. Dit geldt tenminste voor degenen met een stuur.

De game wordt wel toegankelijker gemaakt voor mensen met een Dualsense door een verborgen en niet uit te zetten stuurhulp te activeren. Vooral vóór 1.31 was er zeker meer grip bij lastwisselingen door een aantal getallen ietsje hoger te zetten voor controllergebruikers, maar dit was niet ten koste van de simulatie voor degenen met een stuurtje. Je kan dan zeggen dat de game iets 'arcade' wordt gemaakt om toegankelijkheid te bieden. Daar ben ik het dan mee eens, want zonder deze stuurhulp, zou een Dualsense-gebruiker op hoog niveau kansloos zijn tegen een stuurwielgebruiker op eenzelfde niveau. Misschien is de game dan meer 'simcade', mits de Dualsense wordt gebruikt.

Een hele hoop gamers maken daarnaast een denkfout, namelijk dat een consolespel automatisch minder realistisch is, want consoles zijn gemaakt voor 'casuals'. Wat echter fout is, is dat realistisch gelijkstaat aan moeilijk en arcade aan makkelijk. Ik vind GT7 nu realistischer, omdat het juist makkelijker is om gripverlies op te vangen, want het lijkt meer op de werkelijkheid. Andersom kan een 'arcade'-game ook heel moeilijk zijn, omdat het rijden heel scherp en snel is, waardoor er veel minder tijd beschikbaar is om op de limiet te rijden en dit vergt veel meer precisie en timing van de speler.

Een game als Trackmania bijvoorbeeld, of zelfs de Dodge Tomahawk in GT7. Ook al gebruikt deze dezelfde 'physics', toch is deze auto vrij duidelijk bedoeld als extreem en onrealistisch door de ongelooflijke downforce, waardoor dit naar mijn mening de meest 'arcade'-auto is in het spel. Nu heb ik zin om deze aan de tand te voelen, want deze was serieus onrijdbaar voor de patch door de manier waarop de downforce er ineens bij en af kwam door de bewegende vleugels.
De slijtage van de Wets/IM is te groot in mijn ogen. Als ik met een MX5 een wetband op een natte baan, weliswaar rond 1/3 regenmeter, in 2 ronden volledig aan gort kan rijden op een klein baantje als Tsukuba, dan is dat wel heel erg extreem. Dat ze niet 20 ronden hoeven mee te gaan op een opdrogende baan, helemaal mee eens, maar daar zitten ook nog wel een paar gradaties tussen. :P Zeker als we niet rijden met F1 auto's.
De W- en IM-banden zijn wel een racecompound, dus de banden met de nauwste temperatuurs- en gripvensters. Tussen 1/3 en 2/3 zou IM de beste keus moeten zijn en W niet meer zo best, omdat er oververhitting van de banden is. Dit vond ik ook nog over 'real-life' F1:

Getallen hebben we allemaal niet, maar twee ronden voelt als 'te snel'. Was dit met 1x bandenslijtage? Ik vind een toekomstige verandering goed, als het realistisch is, dus dat wil zeggen dat banden buiten hun operationele venster langzamer moeten zijn dan de 'juiste' band.
Custom races zijn voor mij geen vervanging voor pre-set races. GT Sport had flink veel pre-set races met fatsoenlijke payouts. Hoe moeilijk is het om een gros van die races te implementeren in GT7, welke juist meer single player hoort te zijn, dan het online gefocuste GT Sport? We zijn intussen al een jaar na introductie van deze game en er is wel gezegd 1 1-uurs race, die gebruik maakt van day-/night cycle en weersinvloeden. Die zijn juist in de game gekomen voor de lange afstand races, maar die races zijn nog steeds nergens te bekennen, buiten die missies die slechts 1x uitbetalen en vast weer hebben.

GT7 komt op een aantal zaken nog zwaar te kort en voor een titel waar zolang op gewacht is (meer dan een jaar uitgesteld) en een USP voor de PS5 hoort te zijn, mag er wel eens haast gemaakt worden met een heel zooi extra races met fatsoenlijke payouts. Dat maakt dat je meer gaat spelen en meer in de game blijft. Het is dat er nauwelijks concurrentie is op de PS5, anders zou PD een behoorlijk probleem hebben om de standaard op playstation te blijven.
Ja, mee eens en mijn huidige speelschema met hier en daar grinden is ook maar een lapmiddel, maar wel de meest effectieve op dit moment. Zou mooi zijn als dit probleem in een klap kan worden opgelost door elke custom race ruim 1-1,5 miljoen credits per uur uit te laten betalen, ongeacht settings, maar dat is geen realistische gedachte in deze tijd van scams zoals 'micro'-transacties.

Zo hou ik ook niet van de huidige Sport Mode die zogenaamd competitief is, maar toch heel 'casual', omdat één (geluks)kwalificatietijd voor elke daaropvolgende race geldig blijft en hoe er zeer onsportief kan worden gereden om te winnen zonder dat het wordt afgestraft. Laat staan alle rijhulpjes die aan mogen; zeker in A+ vind ik dat deze echt wel op een 'pro'-setting mogen en zou een remindicatie of 'countersteer assistance' echt niet kunnen. Daarom zou ik graag een soort 'hardcore mode' willen naast de huidige 'casual' Sport Mode.

Maar zo kunnen we blijven klagen, maar dan zoek ik liever oplossingen. Zo maak ik grwoon mijn eigen lobby's met strenge penalty's en zware restricties op hulpmiddelen. Een bijkomend voordeel is dat er een veel grotere variatie is in te gebruiken auto's en banen. Het nadeel is wel minder tegenstanders, maarja.

Ik blijf hoe dan ook toch wel spelen, want ik speel voor de gameplay en ik ben heel bevooroordeeld, maar die is
voor mij eindelijk op S-tier, ondanks de blijvende tekortkomingen. _/-\o_

Acties:
  • +5Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 11:41
Work in progress.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Apache_
Er zijn diverse tijden aangepast voor de circuit experiences.
Had ze eerder al goud gehaald, maar die zijn toch echt hoger dna wat er nu als goud aangegeven word.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Boh... puik werk hoor. Heb me werkelijk nog nooit in die livery editor gewaagd maar als ik bovenstaande zie kriebelt het wel om eens war in elkaar te "flansen". Hier zit toch uren werk in lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

_Apache_ schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:40:
Er zijn diverse tijden aangepast voor de circuit experiences.
Had ze eerder al goud gehaald, maar die zijn toch echt hoger dna wat er nu als goud aangegeven word.
Je bedoelt hiermee te zeggen dat ze makkelijker zijn geworden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MB23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:08
Oxigeon schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:28:
[...]

Volgens mij zijn door de nieuwe physics de (meeste?) wagens ook langzamer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zijn tijden zijn hoger dan wat nu de gouden tijden zijn. Dus je moet nu sneller rijden dan eerst.

Zo lees ik het in ieder geval

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Apache_
Oxigeon schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:28:
[...]
Juist moeilijker. Heb diverse tijden waar minimale gouden tijd 1 of 2 tienden sneller is dan mijn persoonlijk beste tijd (die destijds wel met hogere gouden tijd bekroond was).

==

Ook heb ik het idee dat de TC settings gewijzigd zijn. Normaal start ik de race op TC1 (bij staande start) of bij een wagen met flinke overstuur / overpowered. En dat hielp voorheen goed.
Nu kan met TC op 1 regelmatig nog zwaar powerslidend de bocht uitkomen.
Hier word dus meer finesse verwacht.

==

En misschien is dit ook vernieuwd? Hoe het brandstof zich gedraagt (dus niet alleen zuiniger / dorstiger), maar anders. Start ik bijv een race met 3-5x brandstof, dan zie je bij de start het aantal 'laps remaining' onderuit zakken. Prima, dat gebeurde voorheen ook, maar in de eerst ronde lijkt het toch weer iets op te klimmen. Zo deed ik een poging Maggiore 60 min, en na bocht 2/3 stond het aantal 'laps remaining op 10', terwilj het daar 2-3 ronden op bleef staan, om vervolgens langzaam te zakken. En dat laatste gedrag heb ik nog niet eerder gezien.

[Voor 59% gewijzigd door _Apache_ op 03-04-2023 10:29]

• thunder8
CaptainPanda schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:05:
[...]

....

De W- en IM-banden zijn wel een racecompound, dus de banden met de nauwste temperatuurs- en gripvensters. Tussen 1/3 en 2/3 zou IM de beste keus moeten zijn en W niet meer zo best, omdat er oververhitting van de banden is. Dit vond ik ook nog over 'real-life' F1: [Afbeelding]

Getallen hebben we allemaal niet, maar twee ronden voelt als 'te snel'. Was dit met 1x bandenslijtage? Ik vind een toekomstige verandering goed, als het realistisch is, dus dat wil zeggen dat banden buiten hun operationele venster langzamer moeten zijn dan de 'juiste' band.

...
Ik weet wat de operating window is van de banden. Verder is het bovenste deel van de meter totaal niet meer relevant, want zodra 2/3 geraakt wordt, zie je geen verschil meer. Laat de meter dan ook doorlopen zoals het helemaal in het begin was. Prima dat ze slijtage willen versnellen dat je moet wisselen, maar dan komen we op het punt dat de pitstops ook voor geen meter kloppen. Op heel veel circuits duurt het een eeuwigheid voordat je eindelijk aan het pitten bent, om nog maar te zwijgen over het feit dat je gewoon full speed de pit in kan rijden. Op het gros van de circuits duurt het 30+ seconden voordat je in je box staat, dat slaat nergens op. Zelfs met de langzaamste auto moet 80km/h pitlimit makkelijk kunnen doen. 80km/h is 1.333 km/minuut, dat zou betekenen dat je pitbox op meer dan 650 meter van de pitentry ligt. 8)7 Op Tsukuba dit weekend gereden en daar duurt het ook zeker 20 seconden. Dat is meer dan 400 meter, zolang is die pitstraat niet eens... |:( |:( |:( |:(

Verder zie je in de F1 ook vaak genoeg dat ze IM banden tot slicks rijden in nagenoeg droge omstandigheden als pitten te lang duurt en de race niet meer zo lang is. Dat ze langzamer zijn dan slicks, quelle surprise! Dat waren ze altijd al. Daarvoor hoeven ze niet ineens megahard te slijten. Zoals ik aangaf, op een natte baan, alleen niet supernat met Wet complete slijtage na 2 ronden is gewoon belachelijk. Als ze toch banden zo belangrijk vinden, dan wil ik niet alleen slijtage indicators, maar ook tempindicators en de mogelijkheid van bandendruk instellen. :9 Je kan de eerste ronde altijd merken dat ze niet op temp zijn, maar je hebt totaal geen indicatie wanneer ze wel op temp zijn. Als ik met tempindicatoren kan zien dat mijn Wets of IM te heet worden, kan ik mijn rijstijl verder aanpassen om ze langer in leven te houden.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:23

DaWaN

'r you wicked ??

thunder8 schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:11:
[...]
Als ze toch banden zo belangrijk vinden, dan wil ik niet alleen slijtage indicators, maar ook tempindicators en de mogelijkheid van bandendruk instellen. :9 Je kan de eerste ronde altijd merken dat ze niet op temp zijn, maar je hebt totaal geen indicatie wanneer ze wel op temp zijn. Als ik met tempindicatoren kan zien dat mijn Wets of IM te heet worden, kan ik mijn rijstijl verder aanpassen om ze langer in leven te houden.
Ja ik vind het ontbreken van een temperatuurindicatie ook een gemis. Je merkt altijd in het begin van een race dat je banden nog niet op temperatuur zijn, dus dit wordt wel gesimuleerd.
Zou idd leuk zijn als je inters wat langer in hun temperatuurbereik kunt houden door met opzet op natte gedeeltes te rijden. Zonder indicatie van de temperatuur wordt dat wel lastig.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 14:58
Is die temperatuur geen onderdeel van de telemetry die GT7 uitstuurt? In dat geval zou je met een appje op je telefoon de temperatuur inzichtelijk kunnen maken. Werkt natuurlijk niet als je in VR rijdt...

Edit: even Googlen lijkt idd te bevestigen dat type temps in de telemetry data zit. Dus met een app als Sim Dashboard kun je die inzichtelijk maken.

[Voor 37% gewijzigd door Beempje op 03-04-2023 09:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8
Beempje schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:53:
Is die temperatuur geen onderdeel van de telemetry die GT7 uitstuurt? In dat geval zou je met een appje op je telefoon de temperatuur inzichtelijk kunnen maken. Werkt natuurlijk niet als je in VR rijdt...

Edit: even Googlen lijkt idd te bevestigen dat type temps in de telemetry data zit. Dus met een app als Sim Dashboard kun je die inzichtelijk maken.
Dan wordt het tijd dat de hele HUD custom instelbaar wordt. Zelf bepalen wat je te zien krijgt. En aangezien ik tegenwoordig in VR race, is externe telemetrie helaas geen optie. Had wel voor F1 2019 een app Dashpanel voor custom telemetry dashes, die ik dan op mijn iPad Pro liet lopen. Maar die zie je niet met de VR bril op. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

https://www.gtplanet.net/sf23-confirmed-gt7-april-20230403/

Super Formula SF23 komt in de april update sowieso mee.
We hebben nu de Super Formula SF19 erin zitten.
Ik hoop ook nog even op 1 of 2 nieuwe Super Formula tracks, Motegi of Sugo (liefst beide)

[Voor 21% gewijzigd door DerOllie op 03-04-2023 15:07]

www.youtube.com/DerOllie

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 11:41
Oxigeon schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:26:
[...]

Boh... puik werk hoor. Heb me werkelijk nog nooit in die livery editor gewaagd maar als ik bovenstaande zie kriebelt het wel om eens war in elkaar te "flansen". Hier zit toch uren werk in lijkt me.
Ja daar gaat ongemerkt veel tijd in zitten. Maar op zo'n regenachtige zaterdag met een muziekje aan en een klein pilsje erbij is het prima vermaak :).

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:55
Heb de game ff niet op de PS5 staan maar hoe zijn de physics nu als je met controller speelt ?
Zijn er hie überhaupt mensen die met controller spelen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:11
DerOllie schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:06:
https://www.gtplanet.net/sf23-confirmed-gt7-april-20230403/

Super Formula SF23 komt in de april update sowieso mee.
We hebben nu de Super Formula SF19 erin zitten.
Ik hoop ook nog even op 1 of 2 nieuwe Super Formula tracks, Motegi of Sugo (liefst beide)
Motegi zou wel super tof zijn!
Heeft ook eerder in GT gezeten, dus de basis hebben ze :)

Sugo ken ik eerlijk gezegd niet.
jori040 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:10:
Heb de game ff niet op de PS5 staan maar hoe zijn de physics nu als je met controller speelt ?
Spel werkt prima met een controller en ik denk dat er meer mensen met een controller dan een stuurtje spelen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:49
Iets snellere events op Tsukuba zou ook wel leuk zijn :P
ipv 550pp klasse iets van 700pp :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik speel met controller. Vind hem zelf wel lekkerder spelen nu na de update.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Woonkamer racer hier. Op de bank, voor de TV. Controller dus. Prima te doen, maar ben geen pro he.

• _Apache_
Ben er wel tevreden over dat het racen wat meer finesse verwacht. En dat de mensen die een soepele lijn weten te rijden hiermee beloont worden.

Als de licenses en circruit experiences iets zouden moeten nastreven zou dat het wel zijn.

[Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 04-04-2023 15:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8
Gewoon goed te doen. De game is gemaakt om met controller te kunnen spelen, omdat het overgrote deel niet complete simrigs heeft staan met stuur, pedalen, shifters en eventueel VR2.

Ik heb dat wel en alsnog speel ik voornamelijk met controller, omdat het veel makkelijker starten is. (en ik ook gewoon erg lui ben. :9 ) Met de DualSense heb je meer feedback wat de auto doet dan met de oudere DualShock van de PS4.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-05 18:01
Controller werkt prima, lijkt een stuk beter na de afgelopen update. Al merk ik dat als het regent ik het een stuk meer voel qua haptic feedback, mss is dat ook aangepast (je voelt het regenen in je handen). Voor mn gevoel was dat voor de update er niet (of een stuk minder aanwezig) haha. Is gewenning natuurlijk hehe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:11
Iemand van hier de circuit experience op Tokoy Express al gedaan?
Vriend van me belde maandagavond toen ie ermee bezig was, en helemaal gek werd van met name sector 3.
De tijd die je daar moet rijden voor goud is zo goed als onmenselijk volgens hem. Uiteindelijk is het hem wel gelukt, maar het koste bijna zijn stuur en tv :+

Ik heb het gistermiddag zitten proberen en kan hem niet anders dan gelijk geven. De eerste 2 sectoren zijn nog wel te doen, maar ik ben geloof ik ook anderhalf uur bezig geweest om sector 3 op goud te rijden. Best aardig voor een sector van maar 20 seconden 8)7
Sector 4 is daarna weer goed te doen, maar de hele ronde is ook nog wel een uitdaging. Kom tot nog toe 0.1 tekort voor goud -O-

Iemand dezelfde ervaringen? Op internet wordt er ook al over geklaagd dat deze experience eigenlijk te moeilijk is gemaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Apache_
JeroenV_ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 07:54:
Iemand van hier de circuit experience op Tokoy Express al gedaan?
Vriend van me belde maandagavond toen ie ermee bezig was, en helemaal gek werd van met name sector 3.
De tijd die je daar moet rijden voor goud is zo goed als onmenselijk volgens hem. Uiteindelijk is het hem wel gelukt, maar het koste bijna zijn stuur en tv :+

Ik heb het gistermiddag zitten proberen en kan hem niet anders dan gelijk geven. De eerste 2 sectoren zijn nog wel te doen, maar ik ben geloof ik ook anderhalf uur bezig geweest om sector 3 op goud te rijden. Best aardig voor een sector van maar 20 seconden 8)7
Sector 4 is daarna weer goed te doen, maar de hele ronde is ook nog wel een uitdaging. Kom tot nog toe 0.1 tekort voor goud -O-

Iemand dezelfde ervaringen? Op internet wordt er ook al over geklaagd dat deze experience eigenlijk te moeilijk is gemaakt.
Demo aanzetten en die volgen.
De remlichten helpen je ook wel.
Anders een toptijd afkijken of zelfs als demo instellen.
Is dat toevallig de layout mer de hairpin op het einde? Wellicht iets harder doorremmen, en eerder in de bocht op het gas gaan?

[Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 05-04-2023 08:53]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:11
_Apache_ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:37:
[...]

Demo aanzetten en die volgen.
De remlichten helpen je ook wel.
Anders een toptijd afkijken of zelfs als demo instellen.
Is dat toevallig de layout mer de hairpin op het einde? Wellicht iets harder doorremmen, en eerder in de bocht op het gas gaan?
Deze sector 3 is het: YouTube: Gran Turismo 7 - Circuit Experience - Tokyo Expressway Counter Clock...
De marge is zo klein dat rijden met een ghost niet fijn is, die zit dan meer in de weg dan dat ie helpt. Er is ook echt maar 1 mogelijke lijn om die tijd te halen, en daar mag je geen cm vanaf wijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thunder8
JeroenV_ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:02:
[...]

Deze sector 3 is het: YouTube: Gran Turismo 7 - Circuit Experience - Tokyo Expressway Counter Clock...
De marge is zo klein dat rijden met een ghost niet fijn is, die zit dan meer in de weg dan dat ie helpt. Er is ook echt maar 1 mogelijke lijn om die tijd te halen, en daar mag je geen cm vanaf wijken.
Ghost op 1-2 seconden voorsprong zetten, dan zit ie minder in de weg en kan je op zijn rempunten reageren. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

JeroenV_ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:02:
[...]

Ik heb de ghost volgens mij op 0.3 of 0.4sec staan. Dan kan ik de remlichten goed zien.

Vanmorgen met de porsche 917k de wtc800 op sardegna gedaan. Was best ren uitdaging. Dat ding gaat hard maar remmen zijn oud en ding heeft weinig grip op hogere snelheid.
Maar uiteindelijk 2e keer gelukt omdat 1e keer ik de één na laatste lap een fuck up beging en de pit in gleed terwijl net ervoor al gepit had :P
Is te doen maar je moet echt volle concentratie want iets te laat remmen of iets te gehaast rijden en hij word heel nerveus.
Reed op fuel 6 en dan race soft die dan beide 6laps meegaan. Laatste stint kan je kiezen volle tank en dan fuel op 1 maar dan word het wel echt heel uitdagend.. ik deed gewoon halve tank en dan uitrijden op fuel 6.

[Voor 20% gewijzigd door v8power67 op 06-04-2023 15:27]

Er zijn dus 4 modussen nu.
120hz frame rate : 1080p
120hz resolution : 1440p
120hz vrr frame rate : 1440p
120hz vrr resolution: 4k

Alle modussen zijn nagenoeg qua graphic settings zelfde op resolutie en raytracing na in replays.
De niet vrr modussen zijn behoorlijk strak aan de 120hz. Resolutie modus iets minder dan de framerate modus.

De vrr modussen zijn minder strak 120hz voor framerate maar nog steeds best netjes.
En de resolution vrr modus is gewoon de normale 4k modus maar dan frame rate unlocked.

Jammer dat ze het een beetje onduidelijk hebben gemaakt. En dat er geen vrr slider in settings menu van de game zelf is.

Maar wel heel netjes dat er goede support is voor wel en geen vrr tv's.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Ik heb sinds kort een PS5 en heb deze met GT7 aangesloten op een Full HD plasma tv. Ik moet zeggen dat de performance mij tegen valt. Ik had verwacht dat als deze 4K soepel draait 4K een makkie zou zijn. Niet dus. Rijdt wel erg fijn trouwens als ik geen pop-in en haperingen heb..

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
PHiXioN schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 01:05:
Ik heb sinds kort een PS5 en heb deze met GT7 aangesloten op een Full HD plasma tv. Ik moet zeggen dat de performance mij tegen valt. Ik had verwacht dat als deze 4K soepel draait 4K een makkie zou zijn. Niet dus. Rijdt wel erg fijn trouwens als ik geen pop-in en haperingen heb..
geen idee of enige correlatie want hier nog @ PS4 (want PS5 unobtainable), maar sinds laatse update ffing laggy in menus and general UI; en ook gedurende races idd, maar voornl. in menus etc

To create man was a quaint and original idea, but to add sheep was tautology.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:48
Draai je wel de ps5 versie van de game?

PSN: Sluuz

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb eigenlijk geen problemen met gt7 op mijn ps5. Loopt perfect. Merk totaal niks van haperingen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

CynicRelief schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 01:14:
[...]
want hier nog @ PS4 (want PS5 unobtainable)
Uh, beetje offtopic, maar PS5 gewoon bestelbaar en leverbaar door BOL voor (nu) normale prijs
https://www.bol.com/nl/nl...console/9300000004162282/

[Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 07-04-2023 15:54]

www.youtube.com/DerOllie

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:32

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

DerOllie schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:53:
[...]

Uh, beetje offtopic, maar PS5 gewoon bestelbaar en leverbaar door BOL voor (nu) normale prijs
https://www.bol.com/nl/nl...console/9300000004162282/
'Unobtainable' kan onbereikbaar of onverkrijgbaar betekenen. Laten we voor OP hopen dat hij onverkrijgbaar bedoelde. Zelf ook een maandje geleden eindelijk de disk versie PS5 uit voorraad kunnen aanschaffen voor normale prijs. (549 Euro)

[Voor 3% gewijzigd door vdr01 op 07-04-2023 15:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CynicRelief
vdr01 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:56:
[...]

'Unobtainable' kan onbereikbaar of onverkrijgbaar betekenen. Laten we voor OP hopen dat hij onverkrijgbaar bedoelde. Zelf ook een maandje geleden eindelijk de disk versie PS5 uit voorraad kunnen aanschaffen voor normale prijs. (549 Euro)
ah ok, my bad, ik zie dat inmiddels PS5 bij bijv. Coolblue, weer beschikbaar is; ik kreeg laatste half jaar mailtjes van Sony, dat ik uitverkoren (yay!) was om een PS5 te kopen; doorklikken, en was al weer uitverkocht …

maar inmiddels weer her en der beschikbaar dus

\offtopic

nog meer mensen last van zeer laggy GT7 (na laatste update) in m.n. opstarten en menus (races wel ok)? of is mn disk het aan het begeven …

edit: never mind, denk dat het mn systeem is, maar uit zich juist bij GT7 (gaat inmiddels spontaan uit tijdens opstarten GT7, andere games wel ok, maar ook laggier sinds paar dagen; oh well, tijd om die PS5 te bestellen!)

[Voor 13% gewijzigd door CynicRelief op 07-04-2023 20:36]

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:32

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Maand geleden PS5 aangeschaft en voorheen speelde ik dus via de PS4. Kan daardom niet oordelen over updates sinds de laatste maand op de PS4 maar ik herken de door jou geopperde problemen niet. GT7 liep altijd als een zonnetje al duurde het laden wel lang nu ik verwend wordt met SSD snelheid PS5. Mogelijk Is jouw beestje stoffig geworden waardoor zij haar warmte onvoldoende kwijt kan. Hoe dan ook, tijd om over te stappen. Tenzij je nog even wil wachten op de nieuwere PS5 die, als het meezit, einde 2023 op de markt komt. Dat was mijn plan maar ik kon me niet meer inhouden 8)7

[Voor 11% gewijzigd door vdr01 op 08-04-2023 18:25]

Suzuki escudo op lemans met 700pp.tunr is gewoon oneerlijk..
Haalt de nr1 al op mulsanne straight in. Rijd gemiddeld hoge 3:4x laptijden snelste was 3:43. Fuel op 6 is 4laps rijden. Banden race hard geen omkijken naar( tenzij regent dan inters uiteraard :p).

[Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 08-04-2023 23:41]

• CynicRelief
vdr01 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:21:
Maand geleden PS5 aangeschaft en voorheen speelde ik dus via de PS4. Kan daardom niet oordelen over updates sinds de laatste maand op de PS4 maar ik herken de door jou geopperde problemen niet. GT7 liep altijd als een zonnetje al duurde het laden wel lang nu ik verwend wordt met SSD snelheid PS5. Mogelijk Is jouw beestje stoffig geworden waardoor zij haar warmte onvoldoende kwijt kan. Hoe dan ook, tijd om over te stappen. Tenzij je nog even wil wachten op de nieuwere PS5 die, als het meezit, einde 2023 op de markt komt. Dat was mijn plan maar ik kon me niet meer inhouden 8)7
harddisk bleek stuk, hele zaterdag gamedag kwijt met proberen reformatten, eind vd middag leek het weer ok, maar bij opstarten: krak; switch naar originele ps4 hd (die had ik nog ergens in een laatje) en het lijkt ok nu, voor de paar games die ik tot idd de ps5 pro update, speel; past net met, ontopic! 120 GB van GT7 ;)

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:19
Misschien een beetje vreemd dat ik hierop let: maar heeft die Toyota Alphard niet één gigantische ontwerpfout?
Stel: er wordt getankt en iemand besluit de linker schuifdeur te openen…

Hierom hebben andere merken bij dergelijke auto’s de tankdop vóór de schuifdeur

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• Kadett
  • Laatst online: 17:51
v8power67 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:28:
Haalt de nr1 al op mulsanne straight in. Rijd gemiddeld hoge 3:4x laptijden snelste was 3:43. Fuel op 6 is 4laps rijden. Banden race hard geen omkijken naar( tenzij regent dan inters uiteraard :p).
Dan wil ik jou settings graag zien. Ben geen meester coureur maar kom niet verder dan een lage 4:0x.

• _Apache_
GAIAjohan schreef op maandag 10 april 2023 @ 00:31:
Misschien een beetje vreemd dat ik hierop let: maar heeft die Toyota Alphard niet één gigantische ontwerpfout?
Stel: er wordt getankt en iemand besluit de linker schuifdeur te openen…

Hierom hebben andere merken bij dergelijke auto’s de tankdop vóór de schuifdeur
Tsja. De pit mechanics kunnen ook wel wat beter.

Ik zei al eerder dat als je wisselt van slicks naar IM/W of andersom, zie je dat de verkeerde band erop gaat.

Je ziet nooit andere auto's in de pit. Je ziet wel de crew, maar nooit een andere auto.

Je mag met 300kmh de pit entry induiken.

Heb je nog x ronde te gaan, heb je keurig een ruitje met hoeveel brandsstof je nog nodig hebt, maar rij je een endurance race moet je tank vol. 8)7

[Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 10-04-2023 14:04]

Kadett schreef op maandag 10 april 2023 @ 05:37:
[...]

Dan wil ik jou settings graag zien. Ben geen meester coureur maar kom niet verder dan een lage 4:0x.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kadett
Thx morgen eens proberen. Volgens mij zit ik op 88x pk met andere downforce settings. Kwam vanochtend door klein foutje net niet onder de 4:00 op FM3. Kijken of dit hiermee wel gaat lukken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Nostalgie alert! Deze auto was een soort cheatcode in GT2. Daar kon je alles zonder moeite mee winnen.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik doe op RH banden inderdaad een easy 3:43 met dat ding, maar mijn probleem is dat ik niet kan switchen naar interns of wets omdat de PP rating dan omhoog schiet. Op RH is 'ie 699.62 PP, op IM is dat al 745. 8)7 Dat maakt elke race met regen ondoenlijk.

AtleX schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:14:
[...]

Ik doe op RH banden inderdaad een easy 3:43 met dat ding, maar mijn probleem is dat ik niet kan switchen naar interns of wets omdat de PP rating dan omhoog schiet. Op RH is 'ie 699.62 PP, op IM is dat al 745. 8)7 Dat maakt elke race met regen ondoenlijk.
Vreemd ik kan gewoon inters eronder tijdens een stop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8
AtleX schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:14:
[...]

Dat zou een bug moeten zijn. Als je met RH afregelt op een bepaalde PP, dan wordt dat niet hoger met IM of W banden. Juist met die banden wordt de PP altijd lager, niet hoger. PP werking banden is RZ, RM, RH, IM, W van hoog naar laag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 16:27
Muse schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:41:
[...]

Nostalgie alert! Deze auto was een soort cheatcode in GT2. Daar kon je alles zonder moeite mee winnen.
Was dat de pikes peak met die reusachtige spoiler? Die op de test oval op alleen zijn achterwielen 1000km/u haalde?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

thunder8 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:20:
[...]

Dat zou een bug moeten zijn. Als je met RH afregelt op een bepaalde PP, dan wordt dat niet hoger met IM of W banden. Juist met die banden wordt de PP altijd lager, niet hoger. PP werking banden is RZ, RM, RH, IM, W van hoog naar laag.
Ja, I know. Daarom ben ik zo verbaasd want het is toch echt zo bij mijn Escudo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kadett
Ik heb v8power67 setup gebruikt met kleine wijziging.

Manual custom transmission.
High Rpm turbo. ECU op 98 en Power Restrictor op 99. Zit dan op iets van 1100pk en op FM4 rij ik nu 3:45 met schoonheids foutjes. :) Kan ook gebruik maken van IM
Rijdt verder prima zo!

• thunder8
Ben trouwens intussen wel heel gecharmeerd van de RS 5 DTM die in de laatste update zat. Die rijdt erg lekker, is een goede vervanger van de CLK-LM op 800pp races. Verbruik ligt heel iets hoger dan de CLK, maar scheelt niet veel. Geluid is geweldig en wat meer zicht in VR om mij heen. :) Van mij mogen er nog heel wat DTM auto's erbij komen. Gisteren op Sardegna een mid 25 minuten gereden. Kwam er gisteren ook pas achter dat deze auto gewoon DRS heeft die je heel veel kan gebruiken op dit circuit. Dan gaat het nog makkelijker. Enige nadeel hiervan is dat je in sommige bochten wel DRS kan gebruiken, maar als je dan iets te heftig stuurt, ben je hem ook kwijt ook. :P Snelste ronde was iets van 1:35:5.

• Kadett
Als ik dan toch moet grinden dan maar simpel en doeltreffend. Die Escudo tune zit ik nu met droog weer op 7 rondjes en 2,5min voor de streep wachten. Of 6 rondjes en iets van 3-4min met nat weer (en vergeten naar IM te gaan :+ )

Dus de race kost mij eigenlijk maar 27 min. As we speak is hij aan aftellen. Dan is die 825k wel makkelijk verdiend.

Hoewel de CLK wel lekker stuurt op Sardegna, wil eigenlijk de 787B halen, hoop dat die snel weer bij Legendary Cars voorbij komt.

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:54

BiLo

PSN: toiletcleaner

Kadett schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:26:
Als ik dan toch moet grinden dan maar simpel en doeltreffend. Die Escudo tune zit ik nu met droog weer op 7 rondjes en 2,5min voor de streep wachten. Of 6 rondjes en iets van 3-4min met nat weer (en vergeten naar IM te gaan :+ )

Dus de race kost mij eigenlijk maar 27 min. As we speak is hij aan aftellen. Dan is die 825k wel makkelijk verdiend.

Hoewel de CLK wel lekker stuurt op Sardegna, wil eigenlijk de 787B halen, hoop dat die snel weer bij Legendary Cars voorbij komt.
deze is wel handig om de legend cars dealer te checken zonder PS5:

https://gtdb.io/gt7/legend-cars-dealer/

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kadett
BiLo schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:59:
[...]

deze is wel handig om de legend cars dealer te checken zonder PS5:

https://gtdb.io/gt7/legend-cars-dealer/
Die klopt dus al niet meer want de Porsches zijn sinds gisteren al uit de lijst en eergisteren waren ze uitverkocht.

Verder heb ik een PS4 .... en geen stuur... :o

• Muse
  • Niet online
rikislief schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:56:
[...]

Was dat de pikes peak met die reusachtige spoiler? Die op de test oval op alleen zijn achterwielen 1000km/u haalde?
Haha, inderdaad. Die 1000 km/h weet ik niet, maar dat ding was overpowered as hell.
Zo net weer even lemans met de escudo gedaan. Nu voor 3 laps gegaan per tank beurt.
Effe zitten pushen en met fuel op 5 haalde ik een 3:39. Maar 2laps voor einde even gestopt en volle tank en nieuwe bandjes. En laatste lap fuel op 1 en haalde een 3:32.834. nie slecht maar kan sneller. Wel lachen want heb nu iedereen op de baan gelapt zonder dat het geregend heeft. Wat een machine.

Edit:

De nissan silvia q's (s13) uit '88 met de ls7 brz turbo v8 erin. 1232bhp en 143kgfm(1400nm) op 983kg is ook komische!
Op fuel 1 haal je amper een lap maar haal je wel 400 op rechte stukken :P
Op fuel 6 is 3 laps net te doen maar dan zijn de race soft al bijna op en je moet best wat short shiften. Heb een setup gemaakt puur voor uit de bocht accelereren . Veel onderstuur. Diff volledig gelocked. Maar rijd verbazend goed eigenlijk.
Leuk voor de afwisseling!

[Voor 38% gewijzigd door v8power67 op 11-04-2023 23:42]

• _Apache_
Gister de Autopolis 60 min challenge gedaan. Leuke challenge weer. Auto's met 550pp en sport banden, op een bochtig circuit, dat glijdt alle kanten op. De langste layout, rondje doe je in 2m57s

Je mag je eigen auto kiezen. 550pp, sport banden (SH/SM). Fuel x9 en banden x3.
Autopolis is een lang bochttg circuit, dus probeerde een wagen met 4WD. De Lancer Evo, maar die ging - zelfs met torque max naar de achterwielen helemaal kapot op de voorband, na 3 rondjes ( 10min)
Ook vond ik andere turbo wagens wagens net wat nerveus bij uitkomen van de 1234823 bochten die je hebt.

spoiler:
Uiteindelijk voor een lichte auto gegaan, die hoge bochtensnelheid kan hebben en niet zo turbo/supercharger onrustig is.
De natuurlijk geaspireerde NSX '02. Heerlijk die lange koppelcurve. Wel is de achterkant wat danserig bij de snelle bochten, maar beetje voorzicht op het gas en je red het prima.

Tune :
Ceramic brakes, weight reduction 1, mid speed gearbox, power restrictor om net onder pp ge komen, meen dat ie op 99% staat. :+ En 25kg ballast op de achterwielen.

Gewonnen met 35s voorsprong. 1 stopper voor een setje harde banden, en +15% brandstof, en weer weg.

[Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 13-04-2023 10:32]

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:57
Wat ik op dit moment balen vind is dat je in de VR mode totaal geen idee hebt waar je exact ligt in de race.
Ja, je weet je positie maar je hebt geen tijden linksbovenin staan, zoals dat bij de reguliere 2d mode wel is.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Haha, thanks voor deze tune, die is echt heerlijk idd. Fijne grind race zo :)

Wazzup?

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
b.o.n.s schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:50:
Wat ik op dit moment balen vind is dat je in de VR mode totaal geen idee hebt waar je exact ligt in de race.
Ja, je weet je positie maar je hebt geen tijden linksbovenin staan, zoals dat bij de reguliere 2d mode wel is.
Wat me leuk zou lijken is als je (ivm realisme) een race engineer krijgt die bepaalde boodschappen doorgeeft (zoals wie er achter je rijdt en hoever etc).

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:58
_Apache_ schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:13:
Gister de Autopolis 60 min challenge gedaan. Leuke challenge weer. Auto's met 550pp en sport banden, op een bochtig circuit, dat glijdt alle kanten op. De langste layout, rondje doe je in 2m57s

Je mag je eigen auto kiezen. 550pp, sport banden (SH/SM). Fuel x9 en banden x3.
Autopolis is een lang bochttg circuit, dus probeerde een wagen met 4WD. De Lancer Evo, maar die ging - zelfs met torque max naar de achterwielen helemaal kapot op de voorband, na 3 rondjes ( 10min)
Ook vond ik andere turbo wagens wagens net wat nerveus bij uitkomen van de 1234823 bochten die je hebt.

spoiler:
Uiteindelijk voor een lichte auto gegaan, die hoge bochtensnelheid kan hebben en niet zo turbo/supercharger onrustig is.
De natuurlijk geaspireerde NSX '02. Heerlijk die lange koppelcurve. Wel is de achterkant wat danserig bij de snelle bochten, maar beetje voorzicht op het gas en je red het prima.

Tune :
Ceramic brakes, weight reduction 1, mid speed gearbox, power restrictor om net onder pp ge komen, meen dat ie op 99% staat. :+ En 25kg ballast op de achterwielen.

Gewonnen met 35s voorsprong. 1 stopper voor een setje harde banden, en +15% brandstof, en weer weg.
Autopolis circuit? Dat is bij mij met Kei-cars. Of bedoel je Kyoto driving park challenge?

• _Apache_
Bas.013 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:09:
[...]

Autopolis circuit? Dat is bij mij met Kei-cars. Of bedoel je Kyoto driving park challenge?
Err Kyoto driving park dus.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-05 08:30
ONYX Racing: Met de RS01 een paar rondes Road Atlanta!
Wanneer: dinsdag 18 april 20:30 uur

Car: Renault RS.01
Track: Road Atlanta
Track conditions : S01
Time of day : Middag
Weather selection : Fixed
Laps : 12
Tire wear : 8x
Fuel consumption : 5x
BOP : Aan
Tuning : Verboden
Min Tyre rating : Racing Soft
Max Tyre rating : Racing Medium
Time accelerator : -
Refueling Speed : 8 Liter/Sec
Initial fuel : Standaard
Start procedure : Standing start - False start check!
Host: SensLike_

Opmerkingen:
- Communicatie tijdens de quali/race via party-chat.
- De room gaat rond 20:15 open
- Rond 20:30 wordt de qualificatie gestart, die 10 minuten zal duren.
- De race zal dus ongeveer 20:40 starten.

Zie ik je op de baan? _/-\o_
Join de Discord!

PSN: SensLike_

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SensLike
hierbij wil ik GT7 rijders uitnodigen om samen te rijden met ONYX Racing leden.

- Altijd al eens vooraan willen rijden in races? Wellicht is dit je kans!
- Altijd al eens willen zwaaien naar bekenden op de baan? Wellicht is dit je kans!
- Altijd al eens zelf willen beslissen welke auto we rijden? Wellicht is dit je kans!
- Altijd al eens mooie stickers op een auto willen plakken welke iedereen mooi vind? Wellicht is dit je kans!
- Altijd al eens met een groep willen rijden die dezelfde visie hebben als jou? Wellicht is dit je kans!
- Al met al zijn er genoeg kansen, de uitvoering laat vaak te wensen over!

Join onze Discord channel hier en sluit vrijblijvend aan bij races: https://discord.gg/9YfnB7rgBU

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:54
Zelf heb ik het spel nog niet maar ik heb de laatste tijd vaker filmpjes voorbij zien komen van de aankonding van nieuwe auto's. Worden deze op maandelijkse basis toegevoegd of heb ik dat verkeerd begrepen?

[Voor 5% gewijzigd door Redax op 14-04-2023 10:40]

Redax schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:54:
Zelf heb ik het spel niet maar ik heb de laatste tijd vaker filmpje voorbij zien komen van nieuwe auto's. Worden deze op maandelijkse basis toegevoegd of heb ik dat verkeerd begrepen?
Meestal wel inderdaad, al is het niet letterlijk iedere maand geloof ik. Zo nu en dan komen er ook nieuwe tracks of track layouts bij.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 11:53

Ace

Happy Happy Joy Joy

Gokje genomen met een pitstop net voordat er regen aankwam, negen van de tien keer is de bui te klein om echt invloed te hebben in Race C van deze week.

Deze keer voor mij gelukkig genoeg regen.

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(

Sardegna wtc 800 met de 787b. Fuel op 6 en short shiften is 0 stopper easy peasy. Had in iets meer dan 24 min de 7 ton binnen.

• Kadett
Is de 787B net als de Escudo maar 1x in de Legendary Cars sectie gekomen of is die al vaker langs geweest?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• cazzie
  • Laatst online: 18:47
De Maggiore / Human Comedy is eindelijk binnen na 100 pogingen.
Met welke auto: de Porche, medium bandjes, 3x een stint van 10 laps.

control alt oeps deleted

• joowq
  • Laatst online: 27-05 21:51
Kadett schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:00:
Is de 787B net als de Escudo maar 1x in de Legendary Cars sectie gekomen of is die al vaker langs geweest?
Beiden zijn al vaker langs geweest in het afgelopen jaar

• SensLike
cazzie schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:05:
_/-\o_ Damn en dan ook nog de human comedy herhaaldelijk moeten rijden, respect!

• _Apache_
Moest je fuelsaven? Ik probeer het met de RX Vision. Die gaat goed met brandstof, maar een 1stopper (zoals bijna alle guides noemen, is gewoon niet meer te doen sinds het van 3x naar 5x bande slijtage is).

Zelf heb ik net een lichte rage quit gedaan. Zegmaar een soort gentleman's rage quit.

Reed tweede achter Rubilar / M6, was in 5 ronde van 7 naar 1 sec achterstand gereden, ging iets te hard door de esses, en pak een stuk gras en muur in het rechte stuk naar de hairpin. Dat ga je niet meer goedrijden in 1 rondje.

Ik zie de diverse voorbeelden ook 1m55's rijden, ik kom echt niet verder dan een incidentele 1m57'er, vooral 58'rs.

[Voor 38% gewijzigd door _Apache_ op 16-04-2023 22:07]

• cazzie
  • Laatst online: 18:47
_Apache_ schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:45:
[...]

Moest je fuelsaven? Ik probeer het met de RX Vision. Die gaat goed met brandstof, maar een 1stopper (zoals bijna alle guides noemen, is gewoon niet meer te doen sinds het van 3x naar 5x bande slijtage is).

Zelf heb ik net een lichte rage quit gedaan. Zegmaar een soort gentleman's rage quit.

Reed tweede achter Rubilar / M6, was in 5 ronde van 7 naar 1 sec achterstand gereden, ging iets te hard door de esses, en pak een stuk gras en muur in het rechte stuk naar de hairpin. Dat ga je niet meer goedrijden in 1 rondje.

Ik zie de diverse voorbeelden ook 1m55's rijden, ik kom echt niet verder dan een incidentele 1m57'er, vooral 58'rs.
Geen fuel save anders red je het niet op race pace, ronde tijden zitten rond de 1.58 dit is met
auto shift en de controller. Tijdens de pit beurt bijtanken voor 11 ronden en snel weer door
aangezien die lastige M6 blijkbaar weinig last heeft van banden slijtage en voor kan blijven.

control alt oeps deleted

• Kadett
Zelf schakelen win je makkelijk 2-5sec per rondje.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
SemperFidelis schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:21:
Ik heb vnv ook de resterende 3 tests op gold gehaald... Eigenlijk viel S10 en IA10 achteraf nog wel mee, of ik zat er vnv gewoon lekker in.

Nu eindelijk even lekker alle races afronden en dam maar verder met Sport. Ik heb even wat mensen toegevoegd dus als je verzoekje van Hennygingerale hebt weet je wie t is :)
Die A10 is van 0:58:00 naar 0:56:00 gegaan voor goud. Nu zullen physics wel beter geworden zijn, maar toch.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Apache_
Hebbes!! Met de 650S, ook een tweestopper.
Hele tijd geworsteld met Rubilar / M6. Eerste stint reed ie van me weg, 9s voor me duikt die de pit in. Ik een ronde later, maar had minder brandstof nodig, dus kom 5s voor m de baan op.
Redelijk gelijk op die stint. Tegelijk de pit in, komt ie voor me eruit.
Maar na 2-3 ronde zakt zn tempo helemaal in. En kon losrijden.
Op het laatst kwam Yamanaka / GR Supra nog heel dichtbij, maar kwam een seconde eerder over de streep.
Met nog 0.2 laps aan brandatof in de tank. :+

[Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 17-04-2023 23:40]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
Ik heb GT7 een uur of 2 gespeeld. Vraagje over mid/end-game van GT7: wordt het in de single-player uiteindelijk mogelijk om:
- Races te rijden met kwalificatie en staande start
- Races te rijden met pitstops

Ik vind die races met 2/3 ronden en een rollende start slang van 7 auto's nu nog wel leuk, maar uiteindelijk lijkt me dat saai worden.
Pagina: 1 ... 66 67 68 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee