Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Hier een verse Gt7 speler sinds VR2 release en damn wat verslavend.

Kon ook goedkoop een Logitech g29 met seat op de kop tikken.

Inmiddels 17 menu cards gehaald
Super licentie alles goud (damn S10 was frustrating)
Lago Maggiore experience gold. Denk dat ik die ronde wel 400 keer geprobeerd heb tot die lukte. Op een of andere manier wilde die maar niet. Oplossing was niet mijn eigen ghost maar de demo te gebruiken.

Top 5% time trail Laguna gehaald.

Toch even een vraagje. Ik heb 2 invites gehad en begrijp dat je die moet verzilveren omdat de kans klein is dat je die weer krijgt.
Heb nu een Bugatti en Porsche GT4

Is dit zo? Want ik had nog niet echt veel Cr gespaard.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:41
Tranzy schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:24:
Toch even een vraagje. Ik heb 2 invites gehad en begrijp dat je die moet verzilveren omdat de kans klein is dat je die weer krijgt.

O nee hoor, ik heb geloof ik die Bugatti uitnodiging inmiddels al 3x gehad ofzo.
Pas de laatste keer heb ik m verzilverd, omdat de Veyron nodig was om de Bugattt menukaart te voltooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20
Tranzy schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:24:
...

Ligt eraan hoeveel je speelt. Ik heb bepaalde uitnodigingen wel 20-30x gehad, vooral die Citroën uitnodiging. Maarja ik heb intussen ook bijna 600 uur in de game zitten. 8)7

Gewoon lekker met de menuboeken bezig blijven, zodat je alles vrijschakelt. Dan heb je een aantal races die behoorlijk veel Credits opleveren die je over en over kan doen. Sardegna straat circuit en dan de 800pp race. 725.000 credits in ongeveer 25 minuten bijvoorbeeld.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Haha die huidige timetrial.. Ik doe altijd wel even een poging want ik heb meestal binnen 2 rondje wel brons en dat is toch gewoon gratis 250.000 Cr. Maar die Mustang reed voor geen meter en ik haalde net aan 1.35.. De top was 10 seconden sneller?

Pas toen besefte ik dat je mocht tunen dit keer. Leuke toevoeging weer! Ik ga alleen voor Zilver als ik de track + car combinatie leuk vind maar zo'n Amerikaanse bak kan me gestolen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:33

BiLo

PSN: toiletcleaner

SemperFidelis schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:23:
Haha die huidige timetrial.. Ik doe altijd wel even een poging want ik heb meestal binnen 2 rondje wel brons en dat is toch gewoon gratis 250.000 Cr. Maar die Mustang reed voor geen meter en ik haalde net aan 1.35.. De top was 10 seconden sneller?

Pas toen besefte ik dat je mocht tunen dit keer. Leuke toevoeging weer! Ik ga alleen voor Zilver als ik de track + car combinatie leuk vind maar zo'n Amerikaanse bak kan me gestolen worden.
Als je de settings uit dit filmpje volgt moet je het wel wat beter kunnen doen ;)

YouTube: Gran Turismo 7 - 2 Million Credit Setup & Lap Guide Laguna Seca

Ik had al gauw genoeg voor een 1:28 hoog

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:13

_Apache_

For life.

Jaa.. als je echt vastzit op een challenge moet je even een stapje terugnemen. Want blijkbaar gaat er iets niet lekker.

Zo heb ik bij een challenge op de nurburgring (meen dat het de final exam van license IA is), mijn tactiek aangepast. Het was volgens mij een Mercedes AMG Black, op een bochtenstukje vlak voor het rechte stuk op de nordschleife.

Ipv hard inremmen, en trailbraking. Ging ik hard remmen terwilj de auto recht is, goed de apex proberen te raken en dan op tijd op het gas. En ik reed de demo ghost zo voorbij vlak voor de finish 8)

Een echt goede coureur is namelijk niet alleen snel, maar is vooral snel omdat hij/zij zich kan aanpassen aan de wagen / circuit / omstandigheden.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 23-03-2023 10:05 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
BiLo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:39:
[...]

Als je de settings uit dit filmpje volgt moet je het wel wat beter kunnen doen ;)

YouTube: Gran Turismo 7 - 2 Million Credit Setup & Lap Guide Laguna Seca

Ik had al gauw genoeg voor een 1:28 hoog
Die had ik ook gebruikt ja. Maakt een wereld van verschil. Maar ben nog niet goed genoeg om sneller te gaan. Of geen zin meer. ;-)

Misschien dat ik hem nog een go geef om goud te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tranzy op 23-03-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
_Apache_ schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:02:
Jaa.. als je echt vastzit op een challenge moet je even een stapje terugnemen. Want blijkbaar gaat er iets niet lekker.

Zo heb ik bij een challenge op de nurburgring (meen dat het de final exam van license IA is), mijn tactiek aangepast. Het was volgens mij een Mercedes AMG Black, op een bochtenstukje vlak voor het rechte stuk op de nordschleife.

Ipv hard inremmen, en trailbraking. Ging ik hard remmen terwilj de auto recht is, goed de apex proberen te raken en dan op tijd op het gas. En ik reed de demo ghost zo voorbij vlak voor de finish 8)

Een echt goede coureur is namelijk niet alleen snel, maar is vooral snel omdat hij/zij zich kan aanpassen aan de wagen / circuit / omstandigheden.
Precies dat was wat nodig was om die experience te halen. Even een stapje terug en kijken wat ik fundamenteel anders moest doen want anders blijf je dezelfde tijden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tranzy schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:06:
[...]

Precies dat was wat nodig was om die experience te halen. Even een stapje terug en kijken wat ik fundamenteel anders moest doen want anders blijf je dezelfde tijden rijden.
Jaa.. pak maar eens een random auto, met random tune, op een onbekende baan.
Kijk dan maar naar je rondetijden als je een paar rondes neerzet. Die rondetijd gaat in een vrije val naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik zat eens stickers te plakken op een Ferrari F40 en dan blijkt maar weer hoeveel invloed Ferrari uitoefent. Normaal gesproken heb je drie pagina's met brand logo's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8hIFg_AyVrwrMf5s2CP1GsuS_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMklmu5Ey4wvokUXy244rDNY.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de F40:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0m8C8Vs_whXxT3THqFrFHL-F0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loc4kzUVCHlHnYhrC3xz6axD.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig kan je ook nog alles uit je collection erop stickeren dus heel erg beperkend is het niet, maar het is wel een beetje gek.

Voor de lol eens een moderne LM wagen gepakt voor de Sardegna 800 PP race, de GT-R LM. Hoop ballast, vermogen maximaal terug, power restrictor ook maximaal zodat je op 340 PK oid uitkomt. Downforce helemaal omlaag in de hoop dat er nog iets van gang in zit maar da's alsnog iets van 2 ton bij elkaar. En een aangepaste bak met een top van 270 ofzo.

Hoe dat gaat? Uhm, traag. Topsnelheid van 260 oid aan het einde van het rechte stuk als je flink kan draften. Anders 245-250 kmh max. Dus onder de streep ben je zo'n 3 sec. per rondje langzamer dan de Viper die altijd op kop rijdt. Het enige wat me redde was dat je zelfs op FM1 comfortabel 8 rondjes op een tank eruit perst. Ik won nipt doordat de rest twee stops doet en de Viper de laatste rondjes aan het sparen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpHazJb3GvnKBdLDW1feBwMn1Sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZbqQfY5ZiADRJ4sBaJEsjHv.jpg?f=fotoalbum_large

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
AtleX schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:48:
...

Voor de lol eens een moderne LM wagen gepakt voor de Sardegna 800 PP race, de GT-R LM. Hoop ballast, vermogen maximaal terug, power restrictor ook maximaal zodat je op 340 PK oid uitkomt. Downforce helemaal omlaag in de hoop dat er nog iets van gang in zit maar da's alsnog iets van 2 ton bij elkaar. En een aangepaste bak met een top van 270 ofzo.

Hoe dat gaat? Uhm, traag. Topsnelheid van 260 oid aan het einde van het rechte stuk als je flink kan draften. Anders 245-250 kmh max. Dus onder de streep ben je zo'n 3 sec. per rondje langzamer dan de Viper die altijd op kop rijdt. Het enige wat me redde was dat je zelfs op FM1 comfortabel 8 rondjes op een tank eruit perst. Ik won nipt doordat de rest twee stops doet en de Viper de laatste rondjes aan het sparen is.
...
De Viper pit normaal elke 4 ronden op Sardegna. Met de CLK-LM kan ik 6 ronden doen, dus spaar ik 1 stop uit en de laatste kan korter vanwege minder brandstof nodig. Dit op FM1. Met FM6 zal het makkelijk met 1 stop kunnen. Maar 800pp vind ik al laag genoeg voor deze auto anders wordt het helemaal een gaap race. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

thunder8 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:19:
[...]

De Viper pit normaal elke 4 ronden op Sardegna. Met de CLK-LM kan ik 6 ronden doen, dus spaar ik 1 stop uit en de laatste kan korter vanwege minder brandstof nodig. Dit op FM1. Met FM6 zal het makkelijk met 1 stop kunnen. Maar 800pp vind ik al laag genoeg voor deze auto anders wordt het helemaal een gaap race. :P
Ja, met de CLK-LM doe ik ook een éénstopper. Volgas op FM1 de eerste stint, dan pit voor fuel & nieuwe banden en 'm dan op FM6 uitrijden met een totaaltijd altijd zo rond de 25:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
AtleX schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Ja, met de CLK-LM doe ik ook een éénstopper. Volgas op FM1 de eerste stint, dan pit voor fuel & nieuwe banden en 'm dan op FM6 uitrijden met een totaaltijd altijd zo rond de 25:30.
Ben er wel achter dat meer dan 100 punten terug tunen zelden een leuke auto oplevert. Of de power is zo laag dat het nauwelijk nog vooruit te branden is, terwijl het verbruik verhoudingsgewijs te hoog blijft. De CLK-LM is standaard maar 830pp, die is op 800pp nog leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

thunder8 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Ben er wel achter dat meer dan 100 punten terug tunen zelden een leuke auto oplevert. Of de power is zo laag dat het nauwelijk nog vooruit te branden is, terwijl het verbruik verhoudingsgewijs te hoog blijft. De CLK-LM is standaard maar 830pp, die is op 800pp nog leuk.
Jup, met de CLK-LM, 787B, F1 GTR, 962C of XJ15 rol je comfortabel naar een zekere overwinning. Met de GT-R LM begin je met 950 PP ofzo, da's inderdaad niet grappig meer. Ik zag net nog wel deze 800 PP tune. Die knalt er gewoon 200 kilo ballast op en dan heb je wel ruimte in het budget voor veel meer vermogen, misschien helpt dat nog wat.

Wat sowieso niet helpt bij die nieuwere LM wagens is dat ze allemaal hybrids zijn. Die GT-R LM zit na anderhalve bocht al met een lege batterij. Waarschijnlijk is een lift+coast & lift+slow braking veel efficiënter dan mijn BRAAAAAAAAAAAAAKE strategie omdat je bij die laatste amper tijd hebt om te regenereren.

[ Voor 15% gewijzigd door AtleX op 23-03-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ben nu bezig met de 60min challenge op Maggiore. De settings, bring your own Gr3 car, word gebop't, RM/RH banden beschikbaar. Het idee zou zijn, een 1 stopper op RH, of 2 stopper met RM. Tanken duurt wel erg lang. Het veld blijft redelijk dicht op elkaar, waardoor er bij de pitstops het eea nogal omgeschud word.

Eerst geprobeerd met de Atenza, een 2 stopper op mediums, rondetijden dobberde zo tussen de 2m01s en 2m02. 11e geworden. Voor mijn gevoel veel tijd verloren doordat de banden te snel sleten en ik nog een rondje extra moest om de volgnede stint niet te knellen.

Daarna met de GTR, zelfde strategie, beetje zelfde verhaal, wel is de wagen wat onrustiger Rondetijden iets langzamer, zo 2m01 midden tot 2m2s hoog. 12e geworden. Dat schiet niet echt op.

De Corvette C7, ook medium strat. Deze mist echt acceleratie, want bij de eerst bocht werd ik al voorbij gereden. Paar ronde later in bocht een er hard afgebeukt, te veel schade om nog iets van betekenis te zijn.

Daarna de Porsche 911 RSR, op de harde band. Eerst ronde, 2m00:050, tweede 2m00:055, 2m00:061, 2m00:080, 2m00:002, 2m00:040, 1m59.8xx, 1m59.9xx.. Uiteindelijk 11 test rondjes gereden, dus binnen 2 tienden van elkaar waren. _/-\o_
Kortom, dat belooft wat,, vanavond een hele stint proberen. En dan even kijken hoelang die RH het uithoud met mijn rijstijl, wel blijf ik het technische gedeelte lastig vinden ( de combinatie in aanloop naar de banky-boy hairpin).

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 24-03-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
Pfff Legendary Cars section. Heb niet teveel zin om te grinden.

Mclaren F1 voor 20mil
Porsche 917K voor 18mil
Heb nu net aan genoeg om de CLK LM te kopen. Welke van bovenste 2 zou jullie voorkeur hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:57
F1, dat ding is legendarisch :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
clk, die andere twee zijn boten, en ik zeg dat met pijn in mn gaspedaal, want mclaren en zeker porsche zijn mn favoriete merken; de g3 mclaren f1 is een droomcar

[ Voor 67% gewijzigd door CynicRelief op 24-03-2023 20:08 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:21
Na een tijdje rustig aan gereden te hebben met de vr bril heb ik me vandaag bij de challenges gemeten met een paar tweakers. De eerste poging was zonder bril en niet echt een succes te noemen.
Daarna de bril op en nog een keer. Ik kon alle bochten beter inschatten en overzien en was dan ook 2 seconde sneller dan de snelste tweaker op de challenge.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CynicRelief schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:03:
clk, die andere twee zijn boten, en ik zeg dat met pijn in mn gaspedaal, want mclaren en zeker porsche zijn mn favoriete merken; de g3 mclaren f1 is een droomcar
De Gr.2 McLaren F1 is ook weleens zeer dominant geweest in online races met veel rechte stukken zoals Monza. Weet alleen niet of dat nog steeds zo is met al die BoP veranderingen iedere keer...

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 25-03-2023 02:20 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Kadett schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:41:
Pfff Legendary Cars section. Heb niet teveel zin om te grinden.

Mclaren F1 voor 20mil
Porsche 917K voor 18mil
Heb nu net aan genoeg om de CLK LM te kopen. Welke van bovenste 2 zou jullie voorkeur hebben?
CLK-LM. Die kan je extreem goed gebruiken voor alle 800pp races, omdat je die minimaal hoeft te downtunen voor de 800pp max. Loopt hard, zuipt niet teveel en elke 800pp race, die vaak hoge rewards kennen, is er makkelijk mee te winnen. Sardegna goed 25 minuten en 825k credits. Spa 60 minuten 1500k credits. En de LeMans 30 minuten race is zo uit mijn hoofd 700pp, die kan je makkelijk doen met de Zonda R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Marcievg schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:32:
Na een tijdje rustig aan gereden te hebben met de vr bril heb ik me vandaag bij de challenges gemeten met een paar tweakers. De eerste poging was zonder bril en niet echt een succes te noemen.
Daarna de bril op en nog een keer. Ik kon alle bochten beter inschatten en overzien en was dan ook 2 seconde sneller dan de snelste tweaker op de challenge.
Dat geloof ik meteen. Ik merk met VR2 ook dat ik minder crash, beter snelheid en bochten kan inschatten. Zelfs een bocht uit accelereren merk je sneller dat hoever je kan gaan voordat je baan te kort komt. Verder merk ik eerder wat de auto doet qua glijden als je op de limiet rijdt en kan daardoor sneller corrigeren. Op de Nordschleife merk je nu ook door het visuele veel beter waarom een auto bepaalde bewegingen maakt, vaak door het hoogteverschil en de gewichtsverplaatsing. Ik heb nog niet getest of ik sneller ben met VR, maar gezien de bovenstaande zaken, zou mij dat totaal niet verbazen. Wel merk ik dat de Nordschleife nog wel op de grens zit van motion sickness voor mij. Gisteren 5 ronden gedaan, maar na die 5 ronden was ik wel licht misselijk. Trok gelukkig wel snel weg en had daarvoor al 1.5 uur geraced in VR op andere banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
thunder8 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:11:
[...]

Dat geloof ik meteen. Ik merk met VR2 ook dat ik minder crash, beter snelheid en bochten kan inschatten. Zelfs een bocht uit accelereren merk je sneller dat hoever je kan gaan voordat je baan te kort komt. Verder merk ik eerder wat de auto doet qua glijden als je op de limiet rijdt en kan daardoor sneller corrigeren. Op de Nordschleife merk je nu ook door het visuele veel beter waarom een auto bepaalde bewegingen maakt, vaak door het hoogteverschil en de gewichtsverplaatsing. Ik heb nog niet getest of ik sneller ben met VR, maar gezien de bovenstaande zaken, zou mij dat totaal niet verbazen. Wel merk ik dat de Nordschleife nog wel op de grens zit van motion sickness voor mij. Gisteren 5 ronden gedaan, maar na die 5 ronden was ik wel licht misselijk. Trok gelukkig wel snel weg en had daarvoor al 1.5 uur geraced in VR op andere banen.
Het is echt precies wat je hier omschrijft. Je voelt precies hoe ver je kunt gaan met de auto. Het geeft gewoon zo veel inzicht in je race. Ik vond het racen sowieso al erg lekker met VR maar nu ik zie dat ik sneller ben dan de tweakers waar ik tegenop keek geeft het me een goed gevoel. Die jongens waren zeker niet langzaam en als ik ze voorheen een keer kon verslaan had ik wel een aantal pogingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
CynicRelief schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:03:
thunder8 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:02:
[...]

CLK-LM. Die kan je extreem goed gebruiken voor alle 800pp races, omdat je die minimaal hoeft te downtunen voor de 800pp max. Loopt hard, zuipt niet teveel en elke 800pp race, die vaak hoge rewards kennen, is er makkelijk mee te winnen. Sardegna goed 25 minuten en 825k credits. Spa 60 minuten 1500k credits. En de LeMans 30 minuten race is zo uit mijn hoofd 700pp, die kan je makkelijk doen met de Zonda R.
Gisteravond al de CLK gekocht. Wat een heerlijke bak om te rijden. Klinkt lekker en stuurt supergoed. Is gewoon veel meer belonend dan de X2019 die ik voorheen gebruikte voor Sardegna en Spa.

Op Spa heb ik een build van 800 pp gebaseerd op IM banden en 740pk.

Voor Le Mans gebruik ik de RA272 alleen die is wel tricky als er geen/weinig regen komt. Dan zijn de IM banden bij ronde 5 versleten. Als ik makkelijkere race wil pak ik de ST205.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Kadett schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:01:
[...]

[...]

Gisteravond al de CLK gekocht. Wat een heerlijke bak om te rijden. Klinkt lekker en stuurt supergoed. Is gewoon veel meer belonend dan de X2019 die ik voorheen gebruikte voor Sardegna en Spa.

Op Spa heb ik een build van 800 pp gebaseerd op IM banden en 740pk.

Voor Le Mans gebruik ik de RA272 alleen die is wel tricky als er geen/weinig regen komt. Dan zijn de IM banden bij ronde 5 versleten. Als ik makkelijkere race wil pak ik de ST205.
Ik baseer de tune meestal op de RH band. IM en Regen banden geven altijd lagere PP scores. De IM sla ik zelfs vaak over. Als er regen komt, ga ik bijna altijd meteen naar de regenband, want als het harder gaat regenen heb je altijd het voordeel en blijft het licht regenen, verlies je niet zo heel veel tijd tov IM. Als het te hard regent voor IM, moet je weer wisselen en verlies je veel tijd.

Volgens mij heb ik al bijna 30k km met de CLK-LM gereden. Stuurt heerlijk, klinkt inderdaad goed en zuipt niet te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

thunder8 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Ik baseer de tune meestal op de RH band. IM en Regen banden geven altijd lagere PP scores. De IM sla ik zelfs vaak over. Als er regen komt, ga ik bijna altijd meteen naar de regenband, want als het harder gaat regenen heb je altijd het voordeel en blijft het licht regenen, verlies je niet zo heel veel tijd tov IM.
Ik hanteer precies dezelfde strategie. RH is _de_ band voor elke endurance race in het spel. RS slijt veel te snel, RM geeft te weinig voordeel tov RH. En als er regen komt switch ik naar W, IM is al snel langzamer dan W zodra de regenmeter oploopt maar W is nauwelijks langzamer dan IM bij matige regen.

Ik zag recent best wat posts voorbij komen hier en op andere fora over starten op IM. Da's leuk want het geeft je behoorlijk wat extra PP budget om te besteden aan meer vermogen etc. Maar in mijn rijstijl verschuift het rempunt voor elke bocht ook enorm, mijn bochtensnelheid daalt en overall ben ik langzamer. Voor mij werkt dat dus niet echt. Of ja, voor een rondje ofzo. Daarna loop ik er al snel tegenaan dat de IM's versleten zijn zodra de regen zich aandient en dat helpti de zaak absoluut niet.Ik denk dat starten op IM banden vooral helpt als je rustig omgaat met gas en rem?

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 25-03-2023 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wie nog leuke uitdaging zoekt.
1965 mini cooper met honda k20 turbo motor erin.
Op lemans 700pp is echt wel vechten ermee. Maar is te doen heb nu al meerdere keren gedaan en altijd gewonnen. Low rpm turbo en maximaal downforce erop. Je kan starten met intermediates erop maar beter gewoon stoppen als nodig is. Verder gewoon maximaal upgraden qua onderdelen( behalve de turbo die low rom turbo anders word hij echt te piekerig qua trekkracht en pks.). En dan bertje met setup spelen. Ding is zweverig als de pest maar beetje uitdaging kan geen kwaad.

Als er behoefte is kan mn setup wel delen. Heb beetje getweaked eraan rijd opzich prima. Banden slijten als een malle maja zoveel pks op die kleine voorwielen.
Heb ook wide body en dan de bredere wielen eronder voor net meer grip.

[ Voor 27% gewijzigd door v8power67 op 25-03-2023 11:58 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXJjhUr8V5RTpJyWSNWkcbmOnRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XVoVeuODUGh5c31ZaebIONJ.jpg?f=fotoalbum_large

Porsche 959 is wel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Alleen de 959 is leuk. Heel misschien de Mazda 3 ook als het de 2.5 turbo awd met 250pk is.

Reden waarom ik dus de IM doe voor Spa en Le Mans is dat je gewoon aardig wat extra pk's erbij kan stoppen. Ronde tijden op droog zijn bij mij ongeveer 4 seconden sneller per rondje met IM+ extra pk tov RH setup met minder pk.

Als ik op de weer radar zie dat het richting geel/roze gaat switch ik alsnog naar wets maar heb dan wel die PK boost. Zeker op Spa waar je meer dan 50% van de tijd nat rijdt.

Maar links of rechtsom maakt het voor Spa niet uit aangezien je max 60min rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Wat is op dit moment de beste race om geld te verdienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Marcievg schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:26:
Le Mans, de rest is all sucky qua payout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Lampuhkap schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:14:
[...]

Ik neem aan dat je de 700pp race bedoelt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
Marcievg schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:26:
Vond deze op Reddit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qx0TFt6JAyHa_7wlTAK7JffRJd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9PQ8MtsD6dX5xjVR7wKKs95.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Dank je, dit is een handig lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Lampuhkap schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:14:
[...]

Sardegna en Tokyo allebei beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nvm, late to the party

[ Voor 82% gewijzigd door Kalder op 26-03-2023 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Wat betreft credits per hour, Ik hoop dat met de komst van de Sophy AI er BoP Gr1/2/3/4 races komen die beter uitbetalen dan die top 3 van dat lijstje maar die dus ook een stuk lastiger zijn om te cheesen/ winnen.
Ook mogen Daily races wat beter uitbetalen al snap ik dat dit misbruikt kan worden door je onder je skill level te racen. Misschien kunnen ze daar ook een soort daily bonus van maken, die eenmalig per dag wordt uitgekeerd bij winst van een online race (al snap ik daar ook weer de tegenargumenten dat het playstation plus members een oneerlijk voordeel geeft, echter een online race winnen is ook niet zomaar gedaan omdat je nooit weet of iemand besluit je de baan af te beuken.)

[ Voor 28% gewijzigd door Chefbierrr op 26-03-2023 10:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Tokyo 600 is verreweg de snelste methode en hieronder zal ik mijn manier delen. De enige voorwaarde om deze info te mogen gebruiken is om te beloven niet net zo onsportief te zijn als anderen en dit soort geglitchte auto's niet in onlinelobby's te gebruiken met een PP-limiet. :> O-)

Ik gebruik hiervoor de Mercedes-AMG GT Black die dankzij een fout in de PP-berekening extreem veel vermogen mag hebben zonder de 600 PP te overschrijden. Een Nissan NISMO GT-R werkt misschien nog beter omdat deze AWD heeft, maar daar heb ik me nooit in verdiept.

Gebruik de settings hieronder. Zoals jullie zien, gaat de berekening fout bij de onderste bepaling van de G-krachten, waardoor we het PP-systeem misleiden als het stel cheaters dat we zijn. Had PD de ingame-economie maar niet zo slecht moeten maken. >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nyj8W81Iy4yNhvUssZyB2r0_lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqndmLjSlDZ07euwPUPTVfYe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpgQpGPhz9U2_eapMuRASjR9M8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V97HRvSnevmIQwahUNmHZuJC.jpg?f=fotoalbum_large

Belangrijk: ga naar GT Auto en zorg ervoor dat de velgen breder zijn, anders gaat de PP niet onder de 600. Dit is de 'wide offset'-optie.

Racestrategie:
  1. Stint 1: fuel op 3 de hele stint en pit aan het einde van ronde 5. Tank hem (bijna) vol en wissel naar nieuwe intermediates.
  2. Stint 2: fuel op 1 de hele stint, pit eind ronde 9. Tank tot ongeveer 3,3 ronden, oftewel 75% brandstof. Wissel weer naar nieuwe IM.
  3. Stint 3: uitrijden op fuel 1 en knallen.
Andere optionele tips:
  • Raak de tegenstanders nooit aan voor de Clean Race Bonus (CRB). Soms vervalt de bonus niet, mits er heel licht contact is terwijl er blauwe vlaggen zijn, maar ik zou het er niet op wagen, omdat het heel wisselvallig is.
  • Wallride bijna de hele baan. Dus niet remmen voor bochten, maar gewoon full-speed bijna parallel aansijden en vol gas blijven houden in de bochten. Schade aan de auto maakt niks uit; de CRB blijft behouden. Tractiecontrole aan is hiervoor nodig; ik raad 3 aan.
  • In de laatste hairpin mogen de witte lijnen absoluut niet worden overschreden om de CRB te behouden, dus neem deze bocht zonder de baanlimieten te overschrijden, ook niet aan de binnenkant.
  • Ik ben lui, dus ik doe lekker de automatische versnellingsbak aan voor deze specifieke grind en doe een lekker muziekje aan op de achtergrond.
Uiteindelijk kun je 825.000 credits verdienen in ongeveer 23 minuten. Volgens mij kan het nog wel sneller met andere auto's, dus ik hou me graag aanbevolen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kbf8uD43ADOke4BdwiEN9JxP_f0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5ATrEKzfh4lmq8C2IQ3h5DO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

CaptainPanda schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:50:
Tokyo 600 is verreweg de snelste methode en....

• Wallride bijna de hele baan. Dus niet remmen voor bochten, maar gewoon full-speed bijna parallel aansijden en vol gas blijven houden in de bochten. Schade aan de auto maakt niks uit; de CRB blijft behouden. Tractiecontrole aan is hiervoor nodig; ik raad 3 aan.
Dit is vanuit PD toch super eeenvoudig te patchen? Hoe meer wallride in een enkele sessie hoe meer friction force tussen de auto en de muur.
Tik je een de muur aan, soit.
Meer dan 10s? Dan moet je gewoon tot stoppen gedwongen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hou het wel lekker bij lemans 30min. Gewoon legaal racen. Lekker aparte autos proberen. En heb nog nooit gehad dat ik de clean race bonus niet kreeg ondanks vele fuck ups.
Dan maar iets minder geld maar wel meer plezier dan wall riden..

Voor wie graag snel wil zien welke autos er dus(mogelijk) in de nieuwe patch zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9fQ9UHKXTvdiY9MomlYda4-6H4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iMvdbNeeX2jmBBDkZZmor2El.png?f=fotoalbum_large

Als die minivan 4wd is en dikke engine swap kan is mogelijk wel leuk anders bagger.

[ Voor 51% gewijzigd door v8power67 op 26-03-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik zie daar toch wel erg leuke auto's tussen zitten. 959 is natuurlijk een klassieker. De 904 vind ik persoonlijk een prachtige auto. De DTM wat liefde geven met die RS5 is prima en die Mazda 3 kan behoorlijk grappig zijn om met een groepje mee te rijden op een baantje als Tsukuba met een voorhamertune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
_Apache_ schreef op zondag 26 maart 2023 @ 12:29:
[...]

Dit is vanuit PD toch super eeenvoudig te patchen? Hoe meer wallride in een enkele sessie hoe meer friction force tussen de auto en de muur.
Tik je een de muur aan, soit.
Meer dan 10s? Dan moet je gewoon tot stoppen gedwongen worden.
In Sport Mode zou ik dit graag zien en ik doe niks liever dan clean racing. Een echte rijder rijdt met nul contact en zou in het geval van meerdere auto's naast elkaar zijn lijn onmiddellijk moeten aanpassen zodat iedereen de bocht fatsoenlijk doorkomt zonder geknepen te worden. Helaas is dit niet zo, ook niet in A+. :'(

Persoonlijk was ik het echter grinden met fatsoenlijk rijden op een gegeven moment wel zat, dus vandaar deze eenvoudige methode om geld te verdienen. Maar ieder zijn ding, vandaar ook deze optionele tips om met zo min mogelijk moeite credits binnen te halen. Tegenwoordig doe ik daarom deze cheese-methode een keertje voor het geld en daarna weer terug naar goeie races voor het plezier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:29
Na een maand menuboekjes en customraces ben ik dit weekend begonnen met wat endurance races, en dit is echt leuk zeg. Le Mans, Tokyo de nacht in, echt mooi. En wat zuipt die Zonda toch belachelijk veel. Echt verslavend dit, beetje tunen voor de PP, buienradar en de fuel in de gaten houden, bandjes wisselen en nog verkloot ik het net op Sardegna bij m'n laatste pitstop. Tik na banden kiezen per abuis nogmaals op kruisje terwijl de tank bijna leeg was. Neeee! En stil halverwege, ja eigen schuld.

En zometeen nog maar een keer:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Inderdaad een mooi lijstje. Echter als je met weinig gezeur maximaal wil scoren, raad ik Sardegna aan en niet Tokyo. Simpel vanwege het feit dat je op Tokyo veel meer risico loopt je clean race bonus kwijt te raken door in de hairpin buiten de lijnen te gaan of te hard te botsen met de andere auto's. Daar heb je op Sardegna geen last van, want daar is het mij nog niet gelukt om NIET de clean race bonus te krijgen. Je kan zonder cheatsettings en wallriding gewoon makkelijk winnen met de CLK-LM. En zonder CRB is Tokyo minder winstgevend dan Sardegna. ;)
AtleX schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:37:
[...]

Ik hanteer precies dezelfde strategie. RH is _de_ band voor elke endurance race in het spel. RS slijt veel te snel, RM geeft te weinig voordeel tov RH. En als er regen komt switch ik naar W, IM is al snel langzamer dan W zodra de regenmeter oploopt maar W is nauwelijks langzamer dan IM bij matige regen.

Ik zag recent best wat posts voorbij komen hier en op andere fora over starten op IM. Da's leuk want het geeft je behoorlijk wat extra PP budget om te besteden aan meer vermogen etc. Maar in mijn rijstijl verschuift het rempunt voor elke bocht ook enorm, mijn bochtensnelheid daalt en overall ben ik langzamer. Voor mij werkt dat dus niet echt. Of ja, voor een rondje ofzo. Daarna loop ik er al snel tegenaan dat de IM's versleten zijn zodra de regen zich aandient en dat helpti de zaak absoluut niet.Ik denk dat starten op IM banden vooral helpt als je rustig omgaat met gas en rem?
Ik heb deze manier niet geprobeerd, maar ik denk niet dat ik ook sneller ben met tunen op IM en daarmee rijden op droog. Ik probeer altijd maximaal te rijden en dan vreet je de IM op met hard remmen en maximaal door de bochten gaan op een droge baan. Verder maakt het ook niet zo heel veel uit, want ik win altijd met 1-2 ronden voorsprong met gemak. Op Spa heb je inderdaad bijna altijd regen in de nacht, maar op LeMans 30 mins is het veel vaker wel geheel droog of dusdanig weinig regen, dat je gewoon op RH kan blijven.
Chefbierrr schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Wat betreft credits per hour, Ik hoop dat met de komst van de Sophy AI er BoP Gr1/2/3/4 races komen die beter uitbetalen dan die top 3 van dat lijstje maar die dus ook een stuk lastiger zijn om te cheesen/ winnen.
Ook mogen Daily races wat beter uitbetalen al snap ik dat dit misbruikt kan worden door je onder je skill level te racen. Misschien kunnen ze daar ook een soort daily bonus van maken, die eenmalig per dag wordt uitgekeerd bij winst van een online race (al snap ik daar ook weer de tegenargumenten dat het playstation plus members een oneerlijk voordeel geeft, echter een online race winnen is ook niet zomaar gedaan omdat je nooit weet of iemand besluit je de baan af te beuken.)
Ik hoop dat ze eens stoppen met nog allerlei auto's toevoegen die weinig aan de game toevoegen en eens werk gaan maken van veel meer races met fatsoenlijke beloningen. Vooral het aantal Endurance races is nog steeds belabberd weinig. Sardegna heb ik intussen wel een keer gezien en ook Spa met regen is wel een keer leuk geweest. Daar zie ik helaas veel te weinig progressie, terwijl ze wel banen toevoegen en nieuwe auto's. In GT Sport hadden ze zoveel mooie races die flink betaalden, waardoor je kon blijven racen, zonder 100.000x hetzelfde te doen. Waar is de endurance op de Nurburgring? Waar zijn de 1uur races of zelfs langer op LeMans? Watkins Glen ook een perfect circuit voor endurance. Kom maar op met de merkenraces en de GT3 races. Ook een paar Gr2 en Gr1, eventueel met BoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:02:
Ben nu bezig met de 60min challenge op Maggiore. De settings, bring your own Gr3 car, word gebop't, RM/RH banden beschikbaar. Het idee zou zijn, een 1 stopper op RH, of 2 stopper met RM. Tanken duurt wel erg lang. Het veld blijft redelijk dicht op elkaar, waardoor er bij de pitstops het eea nogal omgeschud word.

Eerst geprobeerd met de Atenza, een 2 stopper op mediums, rondetijden dobberde zo tussen de 2m01s en 2m02. 11e geworden. Voor mijn gevoel veel tijd verloren doordat de banden te snel sleten en ik nog een rondje extra moest om de volgnede stint niet te knellen.

Daarna met de GTR, zelfde strategie, beetje zelfde verhaal, wel is de wagen wat onrustiger Rondetijden iets langzamer, zo 2m01 midden tot 2m2s hoog. 12e geworden. Dat schiet niet echt op.

De Corvette C7, ook medium strat. Deze mist echt acceleratie, want bij de eerst bocht werd ik al voorbij gereden. Paar ronde later in bocht een er hard afgebeukt, te veel schade om nog iets van betekenis te zijn.

Daarna de Porsche 911 RSR, op de harde band. Eerst ronde, 2m00:050, tweede 2m00:055, 2m00:061, 2m00:080, 2m00:002, 2m00:040, 1m59.8xx, 1m59.9xx.. Uiteindelijk 11 test rondjes gereden, dus binnen 2 tienden van elkaar waren. _/-\o_
Kortom, dat belooft wat,, vanavond een hele stint proberen. En dan even kijken hoelang die RH het uithoud met mijn rijstijl, wel blijf ik het technische gedeelte lastig vinden ( de combinatie in aanloop naar de banky-boy hairpin).
De 911 RSR geprobeerd, kon daar amper sub 2m mee rijden.
De McLaren 650 geprobeerd, daar vlogen de 1m58 om de oren, dus dat ging beter. Tijdens de tweede stint opgereden naar eerste plek, maar na de pitstop te ver teruggevallen om nog enige impact te maken. 11e geworden.
Daarna de WRX, beetje hetzelfde verhaal, maar dan op de RH band.

Kortom, ik moet echt nog wat oefenen op die baan om er snellere rondjes uit te halen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:34

f.h

Ik snap die bus niet helemaal geloof if, wat moet je er mee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

f.h schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Ik kan me hoogstens indenken dat ze er een menubook aan vasthangen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
[...]

Misschien een engine swap mogelijk. Dan nog is het voor de memes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Oxigeon schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:27:
[...]
Ik kan me hoogstens indenken dat ze er een menubook aan vasthangen
Chefbierrr schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:44:
[...]
Misschien een engine swap mogelijk. Dan nog is het voor de memes....
Ja precies.

Ik doe de aanname dat ze wel hun best (willen) doen om de bus zo realistisch mogelijk er uit te laten zien / te laten rijden. Dan kan ik me niet inbeelden hoe de keuze, om de effort die het kost om dat ding te ontwikkelen tov zeg een BMW M5 (ik noem maar even wat), gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

[...]

Zoek maar eens op Japanese Van Racing. Hele raceklasses vol met Dodge Rams, Suzuki Super Carry's, etc. Zal me niks verbazen als er binnenkort een online race mee komt op een Aziatische baan met die Toyota Alphard Elegance.

[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 27-03-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

AtleX schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:25:
[...]

Zoek maar eens op Japanese Van Racing. Hele raceklasses vol met Dodge Rams, Suzuki Super Carry's, etc. Zal me niks verbazen als er binnenkort een online race mee komt op een Aziatische baan met die Toyota Alphard Elegance.
Ik was stiekem al een beetje bang voor zoiets ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 17:43
Sinds een paar weken GT7 aan het spelen. Alle menu's gehad, en nu vooral bezig met de daily's. Ik ben niet de snelste maar vind het wel erg leuk. Zeker nu ik in de iets betere Coureursbeoordelingen kom. In het begin zijn het vooral mensen die maar wat doen, en na 4x van de baan geramd te worden zonk de moed mij al iets in de schoenen.

Ik ben nu CB B en SB S. Vooral de daily op Watkins Glen van vorige week vond ik erg leuk, paar mooie gevechten gehad en kwam voornamelijk in de top 5 terecht. Gister zelfs weer eens gewonnen. Het mooiste is dat de mensen in deze beoordelingen gewoon leuk racen. Remmen waar ze moeten remmen, geen contact (of niet express tenminste). Gister nog een mooi gevecht van een paar bochten waarbij we echt vlak bij elkaar zaten maar elkaar niet raakten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Up_MK8W9BfvgaYinepWd4tBXE1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ta9JJqQfYpfqWHO5hCcOHTWF.jpg?f=fotoalbum_large

Wel merk ik dat ik nog moeite heb met remmen (Logitech G29). Vooral de hoeveelheid voel ik slecht aan. Waar je in je stuur aan de force feedback nog enigszins voelt wat er gebeurt heb je dit voor je rempedaal eigenlijk totaal niet. Zat al te kijken naar iets van mods, heeft er hier iemand ervaring met de Truebrake mod?

Verder vermaak ik me totdat ik beter word wel met de livery editor 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIi6Ps1A802zLOTMW3wyzyWy6Dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBhuhcRQfB3o2zwmPQfTbxsr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5CY-AO07wWftvpHvAyG6Ollm94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HONlNNrycLChhDfFtGwsuAs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door bojaaper op 27-03-2023 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

bojaaper schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:51:
Sinds een paar weken GT7 aan het spelen. Alle menu's gehad, en nu vooral bezig met de daily's. Ik ben niet de snelste maar vind het wel erg leuk. Zeker nu ik in de iets betere Coureursbeoordelingen kom. In het begin zijn het vooral mensen die maar wat doen, en na 4x van de baan geramd te worden zonk de moed mij al iets in de schoenen.

Ik ben nu CB B en SB S. Vooral de daily op Watkins Glen van vorige week vond ik erg leuk, paar mooie gevechten gehad en kwam voornamelijk in de top 5 terecht. Gister zelfs weer eens gewonnen. Het mooiste is dat de mensen in deze beoordelingen gewoon leuk racen. Remmen waar ze moeten remmen, geen contact (of niet express tenminste). Gister nog een mooi gevecht van een paar bochten waarbij we echt vlak bij elkaar zaten maar elkaar niet raakten.

[Afbeelding]

Wel merk ik dat ik nog moeite heb met remmen (Logitech G29). Vooral de hoeveelheid voel ik slecht aan. Waar je in je stuur aan de force feedback nog enigszins voelt wat er gebeurt heb je dit voor je rempedaal eigenlijk totaal niet. Zat al te kijken naar iets van mods, heeft er hier iemand ervaring met de Truebrake mod?

Verder vermaak ik me totdat ik beter word wel met de livery editor 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie skins hoor. Daar mag je in gezien worden. Zullen flink wat uurtjes inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
bojaaper schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:51:
Ik heb toendertijd bij mijn G29 de springs vervangen voor zwaardere. En natuurlijk het rubber eruit bij de rem. Een simpele maar zeer effectieve mod imo. De zwaarste spring gaat dan in je rem, en de stock spring uit je rem naar je gas, en die van je gas naar je koppeling. Waarbij je dus effectief op elk pedaal stijvere spring hebt. Daardoor ben je veel nauwkeuriger. Vooral met remmen maakte dat veel verschil.

Deze had ik toen: https://www.amazon.com/Gl...TECH-Racing/dp/B07WHSHSLT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

CaptainPanda schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:50:
Tokyo 600 is verreweg de snelste methode en hieronder zal ik mijn manier delen.
Zelf heb ik de 'blanco' Mercedes gepakt, dus niet de black, maar de AMG GT.
Power restrictor op ~80%, je zet hem op IM banden en klaar. Ik zet ze niet op 2 ronden, maar je wint wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ben dit weekend begonnen met GT7. Maar het duurt allemaal wel lang voordat je wat verder komt, zeker als je al wat ervaring met GT hebt, in mijn geval GT Sport. Allemaal leuk om in een Renault Clio te racen, maar ik start toch ook een game omdat ik niet in een auto wil rijden waar ik zo in zou kunnen rijden als ik zou willen.

Ik bijt wel even door de zure appel heen, maar het had wat mij betreft wel even wat sneller gemogen met progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Hann1BaL schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:20:
Ben dit weekend begonnen met GT7. Maar het duurt allemaal wel lang voordat je wat verder komt, zeker als je al wat ervaring met GT hebt, in mijn geval GT Sport. Allemaal leuk om in een Renault Clio te racen, maar ik start toch ook een game omdat ik niet in een auto wil rijden waar ik zo in zou kunnen rijden als ik zou willen.

Ik bijt wel even door de zure appel heen, maar het had wat mij betreft wel even wat sneller gemogen met progressie.
GT Sport was de uitzondering op de regel, voor de rest is elke GT wel zo opgebouwd dat je eerst moet starten met een simpele auto. GT7 is nog best makkelijk doordat je veel auto's krijgt door de menuboeken te doen, waar je bij de oudere delen soms al moest grinden om updates te kunnen betalen of een nieuwere auto te kunnen kopen. Nu kan je met 1-2 dagen de menuboeken doen en heb je al iets van 80 auto's beschikbaar.

In GT Sport ging dat veel makkelijker, omdat die in eerste instantie ook puur als online MP racer was weggezet. Dan wil je dat iedereen zsm dat kan kopen wat je wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hann1BaL schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:20:

Inderdaad even door de zure appel heen. Gt games staan bekend om het starten met die langzame bakken. Na de menubooks (ik geloof dat ik die in een paar dagen klaar had (paar uurtjes er dag) ben je vrij om te doen wat je wil. Als je iets verder bent in de menubook krijg je ook al snellere wagens.

Nog even een vraagje voor tussendoor:
Hoe doen jullie die online races? Als ik naar de snelste tijden kijk staat er vrijwel elke week een andere soort auto in de top10. Vaak rijd die hele top 10 in dezelfde wagen. Ook vaak is het een Gr3 wagen en de week erna een compleet andere. Waarom wordt er niet in dezelfde autos gereden elke week? Of heeft dit puur met het tonen ervan te maken en het type circuit?

[ Voor 19% gewijzigd door Oxigeon op 28-03-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@Oxigeon en @thunder8 , bedankt. Het is na GT Sport mijn eerste GT. Ik ben dat dus niet gewend en zal wel even doorgaan en tegelijkertijd mijn rijbewijsjes even halen. National A en B bijna binnen op alles goud. De eerste op goud halen levert je een auto op die je meteen kunt inzetten voor de races voor je boekjes wat het verzamelen van auto’s makkelijker maakt.

Het is ook niet meteen een vervelende bezigheid, maar gezien de spaarzame tijd om te gamen wil ik door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 12:25
Die zure appel is niet groot, in no time rijd je een verscheidenheid aan auto's. Persoonlijk begin ik altijd met de license, beetje nostalgie. Als je daar niets om geeft, begin dan idd met de menu books dan is de afwisseling in auto's best groot en kom je snel genoeg bij het snellere/duurdere spul uit :)

Wat uiteindelijk wel een zure appel is, is om al die dure auto's te verzamelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hann1BaL schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:56:
@Oxigeon en @thunder8 , bedankt. Het is na GT Sport mijn eerste GT. Ik ben dat dus niet gewend en zal wel even doorgaan en tegelijkertijd mijn rijbewijsjes even halen. National A en B bijna binnen op alles goud. De eerste op goud halen levert je een auto op die je meteen kunt inzetten voor de races voor je boekjes wat het verzamelen van auto’s makkelijker maakt.

Het is ook niet meteen een vervelende bezigheid, maar gezien de spaarzame tijd om te gamen wil ik door :)
Anders gewoon een beetje afwisselen met rijbewijs, circuit experience en de missies. Dan kun je af en toe ook eens in snellere autos rijden.

Wat betreft de rijbewijzen krijg je bij ik meen alles op brons ook al een auto en alles op goud ook weer een auto maar dit weet ik niet zeker aangezien ik volgens mij alles op goud heb (moet hem toch weer eens gaan instaleren want met die updates van afgelopen weken wil ik weer eens gaan racen.

Circuit experience geeft geen auto's maar alleen flinke geldbedragen. Dit kan in het begin ook wel handig zijn al lijkt het op checken haha.

Bij het voltooien van missies kun je ook leuke autos verdienen en gewoon elke dag even die 42km racen. Je krijgt meestal de kleine bedragen maarja. Wie het kleine niet eert is het grote....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Oxigeon schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:51:
[...]
...

Hoe doen jullie die online races? Als ik naar de snelste tijden kijk staat er vrijwel elke week een andere soort auto in de top10. Vaak rijd die hele top 10 in dezelfde wagen. Ook vaak is het een Gr3 wagen en de week erna een compleet andere. Waarom wordt er niet in dezelfde autos gereden elke week? Of heeft dit puur met het tonen ervan te maken en het type circuit?
Ik rij zelden online races. Ik heb nooit zo heel veel zin om tussen races te moeten wachten op de volgende race. En zeker niet als je dan ook nog eens van de weg gebeukt wordt en een goede klassering kan vergeten.

Maar als antwoord op je vraag: Elk circuit zal een bepaalde auto wat meer voordeel bieden dan de rest van de auto's die toegestaan zijn. Hierdoor kan je net die laatste tienden of honderdsten van seconden van je tijd schaven. Vaak hebben de toprijders al flinke kennis over wat het snelst is op die banen. Soms is een auto overpowered, waardoor die significant sneller is. Hoewel ik ook vaak kijk naar de snelste auto waar de snelste tijden mee zijn gezet, wil dat niet altijd de snelste optie voor jou zijn. Als een bepaalde auto jou totaal niet ligt, dan heeft het niet zoveel nut toch met de auto te gaan rijden, want per saldo zal jij er niet sneller mee zijn, eerder langzamer.

Elke week zijn de eisen ook net weer anders, buiten een ander circuit. De ene keer moet je verplicht 2 soorten compound banden gebruiken, de andere keer is er meer invloed van weer. Dat kan ook triggeren om voor een andere auto te gaan. Voorbeeld: Op een droge baan kan een achterwiel aangedreven auto de snelste optie zijn, maar als dezelfde race in de regen wordt verreden, kan een 4 wiel aangedreven auto makkelijker zijn pk's kwijt, waar de achterwiel aangedreven auto staat te malen of de traction control constant in moet grijpen. Dan is het duidelijk dat in de regen de snelste auto een andere kan zijn, dan op een droge baan. ;)

Zelfde met het verschil tussen een bochtige race of een race op een baan die eerder het moet hebben van een hoge topsnelheid. Een bochtige race is makkelijker te doen met een auto die veel downforce heeft en dan is de topsnelheid niet zo relevant. Terwijl als je een hoge snelheid baan hebt, wil je juist zo min mogelijk downforce en dan is bochtenhandling weer minder belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Beempje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:22:
[...]

Ik heb toendertijd bij mijn G29 de springs vervangen voor zwaardere. En natuurlijk het rubber eruit bij de rem. Een simpele maar zeer effectieve mod imo. De zwaarste spring gaat dan in je rem, en de stock spring uit je rem naar je gas, en die van je gas naar je koppeling. Waarbij je dus effectief op elk pedaal stijvere spring hebt. Daardoor ben je veel nauwkeuriger. Vooral met remmen maakte dat veel verschil.

Deze had ik toen: https://www.amazon.com/Gl...TECH-Racing/dp/B07WHSHSLT
Thnx, ik heb hem besteld! Ga het proberen, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:40
Oxigeon schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:51:
[...]

Ik zit meestal in de D-S lobby, niet voor de snelste spelers, maar ik vermaak me prima en onsportief rijgedrag kom ik weinig tegen.
Voor de race van deze week op brands hatch circuit in de gt4 klasse heb ik verschillende auto’s geprobeerd. De Nissan gt-r die mij normaalgesproken prima past, kreeg ik moeilijk zonder glijden door de snelle bochten. De Porsche cayman gt4, die ik op sommige circuits weer listig vind rijden, paste mij weer beter op dit circuit. Hoe dat kan weet ik verder ook niet.
Dus persoonlijk-, auto- en circuit afhankelijk wat mij betreft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
https://www.gtplanet.net/...physics-changes-and-more/

Details nieuwe patch uitgelekt:

Gran Turismo 7 Update 1.31 Details: 120Hz + VRR, New Cars, Events, Track Layouts, Physics Changes, and More

Ben benieuwd naar vrr en 120hz. En de physics veranderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
v8power67 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:39:

Gran Turismo 7 Update 1.31 Details: 120Hz + VRR, New Cars, Events, Track Layouts, Physics Changes, and More

120hz, nice!! Didn't see that coming 🤙
Bedankt voor het delen van de patchnotes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:39:

Veel aanpassingen en een 800pp race op de Nurburgring. Hoop dat het een 1uur race gaat worden met hoge payout en day-night cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:08:
[...]

Veel aanpassingen en een 800pp race op de Nurburgring. Hoop dat het een 1uur race gaat worden met hoge payout en day-night cycle.
Jaaa dat hoop ik inderdaad ook! Zou gaaf zijn om de ring te kunnen grinden voor credits!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja een nieuwe Nürburgring endurance van 1uur voor dikke 2mil ofzo zou wel gaaf zijn. Met regen nacht alles erdoorheen.

Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat de vele veranderingen gaan brengen! 120hz modus zal misschien wel een soort van esports modus
worden voor laagste inputlag. Of het word 120hz met vrr zodat je unlocked fps hebt. Ook prima.

Moet zeggen de autos zijn eigenlijk minst boeiende deze patch :P
Handling en banden slijtage veranderingen ben ik echt benieuwd naar.

En uiteraard ruimte reserveren voor teleurstelling ivm mogelijke fuck ups of rare beslissingen want het blijft PD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:19

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

[quote]bojaaper schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:51:

Kwam niet meer bij van die sticker op de plek van het nummerbord op je 2e foto. :9

@bojaaper Laat je hier even weten hoe de mod van je G29 pedalen bevalt als je zover bent? Alvast bedankt.

[ Voor 25% gewijzigd door vdr01 op 29-03-2023 16:00 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
vdr01 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:55:
[quote]bojaaper schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:51:

Kwam niet meer bij van die sticker op de plek van het nummerbord op je 2e foto. :9

@bojaaper Laat je hier even weten hoe de mod van je G29 pedalen bevalt als je zover bent? Alvast bedankt.
Zal ik doen. Kan wel even duren, komt pas eind april binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:02
Inmiddels alle auto's, en de platinum trophy binnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

And it's Official!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben vooral benieuwd in hoeverre ze de physics aangepast hebben... De game is op gebied van physics in allerlei staten geweest, bij release waren heel veel autos best onvoorspelbaar, nu vind ik eigenlijk dat bijna alle autos eigenlijk ietsjes te makkelijk rijden. Ook benieuwd of ze de FFB aangepast hebben op de GT DD, vindt dat daar nog best wat te halen valt, vooral vergeleken met ACC.

spoiler: voortgang dubbele reparatie fanatec wheelbase
Ik krijg vrijdag als het goed is mijn wheelbase terug van fanatec die ik twee keer achterelkaar ter reparatie heb opgestuurd. Dus heb nu al zo'n 3 weken niet kunnen racen met stuur.
In eerste instantie was de as van de base en het een en ander in de base zelf kapot, dit doordat ik soms bij intensieve races een beetje aan het stuur trek, en ook al draai ik de klem die om de as zit zo hard als ik kan vast, heel af en toe trek ik gewoon het stuur samen met de as waar het aan vast zit een stukje uit de wheelbase. Normaal is het dan zo opgelost als ik de klem los maak, de as terug duw en dan weer de klem vast maak.
De laatste keer kwam de as iets verder naar buiten en probeerde ik hem terug te duwen wat niet ging dus ik duwde iets harder en krak zei de wheelbase, de as los gemaakt en bekeken, beide kanten van de usb aansluiting waren total loss en in de base zat het een en ander los, als ik de as draaide hoorde je vanalles rammelen. Blijkbaar waren de USB connecties niet in lijn met elkaar toen ik er druk op zette, wat door het design van de as en waar de as in zit eigenlijk helemaal niet zou moeten kunnen want het is USB C exact in het midden en de hele as kan er maar op 2 manieren in.

Na contact met fanatec en 1,5 week verder had ik mijn gerepareerde wheelbase weer terug.

Aangesloten, deden de pedalen het niet, toen naar de input gekeken en merkte dat er vreemde input verscheen als ik het pedaal kabeltje bij de base ietsjes bewoog, soms verscheen er input terwijl ik niets indrukte waaronder van de clutch terwijl ik die niet eens heb, als ik het kabeltje in een bepaalde positie had deden de pedalen het wel, maar als ik het kabeltje aanraakte kwamen er problemen. Dit probleem had ik 100% zeker nog niet voordat ik de base had opgestuurd.

Dus weer contact met fanatec gehad vorige week, weer de base opgestuurd, en als het goed is heb ik hem vrijdag weer terug! Dan hoop ik dat alles nu gewoon goed werkt. Voor de rest wel prima opgelost door fanatec, alleen jammer dat ze bij de eerste reparatie de poort van de pedalen hebben beschadigd en het daardoor een stuk langer duurde.

Wel hadden ze een nieuw type klem om mijn as gedaan, deze is iets groter, helemaal rond, en heeft aan twee kanten een boutje ipv alleen aan één kant. Hopelijk dat deze iets beter klemt en dat de as beter vast blijft zitten.

[ Voor 75% gewijzigd door Kalder op 30-03-2023 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Deze gaat morgen live toch? Vandaag na lange tijd weer eens opgestart om al wat rondjes te rijden. Morgen weer even de menu books induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 00:45:
[...]

Deze gaat morgen live toch? Vandaag na lange tijd weer eens opgestart om al wat rondjes te rijden. Morgen weer even de menu books induiken.
Jup morgen ochtend ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Dit zou wel een leuke toevoeging kunnen zijn voor de mensen die van open wheel houden.

https://www.gtplanet.net/...er-formula-sf23-20230328/

De geruchten dat de Dallara naar GT7 komt

[ Voor 12% gewijzigd door Oxigeon op 30-03-2023 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn i am surprised. 120hz Vrr and still RGB HDR. It runs in a 120hz container and runs in 60hz. Im impressed 👍🏻👍🏻
GTPlanet

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Benieuwd of de 120Hz VRR toevoeging nog performance benefits heeft voor PSVR 2.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Heb Tokyo en Sardegna geprobeerd, super makkelijke races. Tokyo met de Mercedes AMG GT, en Sardegna met de Toyota FT-1 Hybrid.

Verder gaan oefenen met de Magiore 60min challenge. Racepace is van 2m rond op RM's naar lage 1m58 op de RH's, dus dat is aardige voortgang. Ik leid nu af en toe de race afhankelijk van mijn strategie ten opzicht van de rest van het veld. Hopelijk word ik binnenkort niet zo hard van de baan gebeukt. :X

Volgende auto's geprobeerd.
Atenza - mist snelheid
458 - heeft snelheid, veel te snappy bij het remmen
GTR - mist snelheid, matige stabiliteit
650s - goede snelheid, matig op banden, te dorstig, snappy bij uitkomen hairpins
911 RSR - heeft aardige snelheid, goede stabiliteit, RH slijt te hard, aardig dorstig
AMG - houdt niet van mijn rijstijl, mist ook wat snelheid
WRX - heeft voldoende snelheid, maar erg dorstig (2 stopper haalbaar, maar moet fuelsafen waardoor tempo in elkaar zakt.)
cazzie schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:55:
[...]

De magiore is inderdaad een hele flinke kluif, probeer eens de NSX - my weapen of choice.
Heb ik ook geprobeerd, vond de snelheid OK-ish, maar dorstig, dus je word eigenlijk naar een 2-stopper geduwt. Bijna elke wagen die ik rij geef na de eerst rond aan dat er nog maar 10-11ronde in de tank zitten. En dat is een twee stopper.
Bij de twee stopper moet ik zoo hard rijden dat ik te snel een foutje maak en in de racepace van de 1-stoppers terecht kom. Dus zodra de stops komen val ik steeds te veel terug.

[ Voor 36% gewijzigd door _Apache_ op 30-03-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Laatst online: 05:57
_Apache_ schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:48:
Heb Tokyo en Sardegna geprobeerd, super makkelijke races. Tokyo met de Mercedes AMG GT, en Sardegna met de Toyota FT-1 Hybrid.

Verder gaan oefenen met de Magiore 60min challenge. Racepace is van 2m rond op RM's naar lage 1m58 op de RH's, dus dat is aardige voortgang. Ik leid nu af en toe de race afhankelijk van mijn strategie ten opzicht van de rest van het veld.

Atenza - mist snelheid
650s - goede snelheid, matig op banden, te dorstig, snappy bij uitkomen hairpins
911 RSR - heeft aardige snelheid, goede stabiliteit, RH slijt te hard, aardig dorstig
WRX - heeft voldoende snelheid, maar erg dorstig (2 stopper haalbaar, maar moet fuelsafen waardoor tempo in elkaar zakt.)
De magiore is inderdaad een hele flinke kluif, probeer eens de NSX - my weapen of choice.

control alt oeps deleted

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Car Prices:
  • Audi RS5 Turbo DTM ’19 - 1,000,000 Cr.
  • Mazda 3 X Burgundy Selection ’19 - 37,000 Cr.
  • Porsche 959 ’87 - 1,750,000 Cr.
  • Porsche Carrera GTS (904) ’64 - 2,500,000 Cr.
  • Toyota Alphard Executive Lounge ’18 - 75,000 Cr.
Race Payouts:

Nurburgring
  • Japanese 4WD Challenge 600 (Sprint - 3 laps) - 40,000 Cr.
  • World Touring Car 800 (Endurance - 3 laps) - 200,000 Cr.
Kyoto Driving Park
  • Porsche Cup (Yamagiwa - 5 laps) - 70,000 Cr.
Tokyo Expressway
  • Japanese 4WD Challenge 600 (East Clockwise - 2 laps) - 37,000 Cr.
Extra Menu Prizes
  • Toyota Family Cars: 4-star Roulette Ticket
  • Ford GT: 6-star Roulette Ticket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Rivanov schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:36:
Car Prices:
....
Race Payouts:

Nurburgring
  • Japanese 4WD Challenge 600 (Sprint - 3 laps) - 40,000 Cr.
  • World Touring Car 800 (Endurance - 3 laps) - 200,000 Cr.
Kyoto Driving Park
  • Porsche Cup (Yamagiwa - 5 laps) - 70,000 Cr.
Tokyo Expressway
  • Japanese 4WD Challenge 600 (East Clockwise - 2 laps) - 37,000 Cr.
...
Zwaar tegenvallend. Weer 2 nietszeggende 3 laps races op de Nurburgring met niet echt interessante rewards. Begin intussen echt flink te balen dat ze blijkbaar geen zin hebben om ons van endurance races te voorzien met fatsoenlijke payouts. En serieus 3 laps als endurance klassificeren??? 8)7 Elke maand is het weer teleurstellend wat er aan races bij komen. Die auto's kunnen mij gestolen worden. Races is wat we nodig hebben! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee tot nu toe niet erge enthousiast met de patch. Intermediates zijn nu binnen 1 lap op...
Dus inter setups kunnen nie meer. Snap echt soms geen kut van de keuzes die ze maken om het plezier er maar eruit te halen daar bij PD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet precies wat hij bedoeld maar als 120hz uitstaat is het gewoon 60hz vrr. Als je 120hz aanzet word het ycbcr422 8B en dan 120hz met vrr.
Graphics hit is wel echt serieus aanwezig. Net als dat alles veel donkerder word als je bv je auto bekijkt in garage.
Zit op ong max 1.8m van een 55 inch lg cx, maar ja 120hz is smoother maar de hit is wel te veel. Ziet er dan uit als een ps4 game.

Edit:

Wr lijkt verschil te zitten of je graphics modus op resolutie of performance hebt staan.
Als op performance staat is denk 1080p en dan redelijk stabiel 120hz volgens freesync menu op mn tv.
Als op resolution staat dan is het strakker maar dan is het ong 80-100hz.

[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 30-03-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 13:26

PEBRU88

PC Load Letter?!

_Apache_ schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:48:

Verder gaan oefenen met de Magiore 60min challenge. Racepace is van 2m rond op RM's naar lage 1m58 op de RH's, dus dat is aardige voortgang. Ik leid nu af en toe de race afhankelijk van mijn strategie ten opzicht van de rest van het veld. Hopelijk word ik binnenkort niet zo hard van de baan gebeukt. :X

Atenza - mist snelheid

[...]

Heb ik ook geprobeerd, vond de snelheid OK-ish, maar dorstig, dus je word eigenlijk naar een 2-stopper geduwt. Bijna elke wagen die ik rij geef na de eerst rond aan dat er nog maar 10-11ronde in de tank zitten. En dat is een twee stopper.
Bij de twee stopper moet ik zoo hard rijden dat ik te snel een foutje maak en in de racepace van de 1-stoppers terecht kom. Dus zodra de stops komen val ik steeds te veel terug.
Voor deze heb ik met de Subaru BRZ GT3 gereden. 2 stopper met medium banden, pitten bij ongeveer lap 12 en 24. Gemiddelde pace zat op 1:56/1:57. Alsnog een snelste ronde kunnen uitpersen op 1:55--.

Fuelmap bij start op 1 zodat je snel langs al het verkeer kan rijden. halverwege lap 7 a 8 heb ik de fuelmap terug geschroefd naar 2 a 3. na de pits heb ik de fuelmap op 2 of 3 gelaten.

Je kan ook oefenen op Magiore, bij tijdrit kan je bandendegradatie en brandstofverbruik instellen, volgens mij bij de challenge staan ze beide op 3x. Perfect om achter te komen wat jouw pace is zonder een uur hoeven te verspillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Zou ook mooi zijn als ze het vroegere B-spec zouden toevoegen. Maar dat gaat nooit gebeuren. Net zoals de hogere rewards voor langere races.

Ergens moeten ze geld vandaan halen. En het kan niet beter dat ze het verkopen in de ps store

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oxigeon schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:00:
Zou ook mooi zijn als ze het vroegere B-spec zouden toevoegen. Maar dat gaat nooit gebeuren. Net zoals de hogere rewards voor langere races.

Ergens moeten ze geld vandaan halen. En het kan niet beter dat ze het verkopen in de ps store
Geld verdienen is het probleem niet perse. Half uurtje le mans is 825k. Uurtje spa is bijna 1.7mil.
Het gaat meer om dat er te weinig van dit soort races zijn. Dus als je bv die ene speciale 20mil auto wil moet je of heel veel uren racen als je variatie wil. Of 1 race grinden als je zsm die 20mil.wilt.
Heb nooit geld problemen. Heb nu 20mil staan en eergister nog een 300sl race versie uit hagerty gekocht van 20mil.
Tis meer dat het snel kan vervelen die races grinden.
Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ze mij pushen richting microtransactions.

Maar het lijkt wel alsof ze adhd hebben ofzo ze kunnen nergens echt op focussen. Elke update is een mengelmoes. Ipv eens echt 1keer een hoop problemen aanpakken.

Maja dit is hoe PD altijd werkt is dus accepteren.

Na een jaar hebben ze de engine swaps ook nog steeds weggestopt. Welk doodleuk nieuwe toevoegen maar de kans erop ze te krijgen is kleiner dan dat ik vandaag een miljoen win ong..

Dus ja gaat denk ik niets aan gebeuren. Spel verkocht goed dus Sony blij.

Edit:

Ze hebben btw controller op ps5 aangepast. Je voelt nu regen druppels vallen. Leuk maar veelste aanwezig. Plus na 2 uur was mn net opgeladen dualsence controller al leeg. Weet nie wat ze hebben gedaan maar dat gebeurde voorheen echt nooit.

[ Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 30-03-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Er loopt nu een update binnen ... eens kijken wat er anders is.

control alt oeps deleted

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Heb net een aantal uren gespeeld en ik ben blij met de nieuwe update, want het plezier in rijden is voor mij nog groter geworden door de simulatieveranderingen.

In mijn herinnering van jaren terug had ik het meeste plezier aan GT6, omdat het rijden daar altijd zo soepel was met een stuurtje (Logitech G29). Met GT7 ben ik iets later ingestapt en heb het weggedrag tijdens de launch niet meegemaakt, maar dat zag eruit als een stap terug, zeker hoe de MR-auto's zo plotseling uitbraken en het terugvinden van grip zo slecht was. Dit was voor 1.31 eigenlijk nog steeds zo, maar in mindere mate, want tijdens het insturen van een bocht bewogen de auto's altijd wel initieel scherp als reactie op de stuurbeweging, maar al snel daarna wat gevoelloos en niet meer zo nauwkeurig het stuur volgend, alsof de wielophangingen de limiet al direct bereikten en daarna geen lastwisseling meer aankonden door overdemping. Al die tijd heb ik me daarop aangepast, maar eigenlijk voelde het nooit echt helemaal lekker.

Met de patch notes ben ik aardig verbaasd, want ik had niet verwacht dat er nog aan de weggedragsimulatie zou worden gewerkt, zeker omdat Sophy in de toekomst weer ingetraind moet worden. Welnu, na een paar rondjes in de Ferrari F40 te hebben gereden met nog steeds de G29, ben ik positief verrast, want het rijgedrag is nu echt beter geworden wat mij betreft. De auto heeft een veel grotere 'yaw window' waarin deze de bocht door kan rijden zonder direct flink te oversturen en bij slechts een klein beetje minder gasgeven in het midden van een bocht voel je dat de achterbanden grip krijgen. Zalig! _/-\o_

Heb daarnaast nog een rits auto's geprobeerd en het lijkt erop alsof de dempings- en geometrieveranderingen ervoor hebben gezorgd dat de onderstellen het wegdek veel beter volgen en dat de banden ook langer contact met de weg hebben. Daardoor voelt het voor mij op dit moment echt lekkerder. Op hoge snelheid kan ik die linkerknik op Sardegna veel preciezer nemen en het uitaccelereren uit langzame bochten met tweewielaangedreven auto's is echt heerlijk, want het is te voelen dat de wegophanging nu beter het vermogen op de weg krijgt.

Mijn grote droom is echter een Gran Turismo waarin achterwielaangedreven auto's in standaardvorm met sportbanden soepel door een bocht kunnen worden gedrift. Dus met het gaspedaal vol ingedrukt de bocht uitaccelereren constant tegen de 'rev limiter'. Daarna dus de proef op de som genomen en wat wagens geprobeerd tijdens een drift trial. Helaas is dat echter nog steeds niet geweldig mogelijk op een stuurwiel (en mijn skills die mij verhinderen om op dat hele dunne lijntje net vóór het spinnen te blijven), want de overgang tussen grip en gripverlies is nog steeds erg scherp en niet zo mooi geleidelijk zoals in het echt. Waar de wielophanging nu zo heerlijk soepel aanvoelt, loopt het bandenmodel wat mij betreft nog een beetje achter. Heel misschien is er kans dat deze ook nog wordt verbeterd, zeker nu de overige physicsveranderingen ook onverwacht uit de lucht zijn komen vallen. Helaas kan ik nog steeds niet fatsoenlijk driften met een stuur en gaat het tien keer makkelijker met de Dualsense, maar licht overstuur is nu beter op te vangen met minder snelheidsverlies door de betere wielophanging. Daarom ben ik dus toch heel tevreden met deze update.

Verder merkte ik dat Sport Hard-banden in de regen langer meegaan in de Tokyo 600-race (beginnend bij en opdrogend vanaf 1,5 streepjes op de regenmeter). Ook gaan Racing Hard-banden langer mee tijdens Sardegna 800.

Daarnaast is 120 Hz heerlijk soepel. Kiezend voor 'prioritise framerate' zorgt wel voor een heel lage resolutie en het beeld wordt dan echt wazig, maar 'prioritise resolution' in combinatie met 120 Hz voelde voor mij erg goed aan (schijnbaar gemiddeld 90 fps en schommelend tussen 60-120, zie https://www.resetera.com/...424/page-4#post-103413163), subjectief misschien ietsje soepeler dan het beeld op 60 Hz. Dit kan echter ook 'low framerate compensation' zijn, dus hopelijk doet Digital Foundry nog een analyse.

Tevens doet de PP-glitch het niet meer door de veranderingen aan berekeningen aan de downforce en rijhoogte, dus dat wordt op de ouderwetse manier 'grinden'. Aangezien het erop lijkt dat we geen variatie aan races met een goede geldbeloning gaan krijgen, zal ik gewoon doorgaan met een of twee 'voor-het-geld-races' en daarna weer met plezier rijden voor bijna geen beloning. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Heeft de 787B een pittige nerf gehad? Ben er opeens extreem veel langzamer mee terwijl de Mercedes CLK LM hetzelfde presteert.

Het lijkt er ook op dat je intermediates nu sneller oprookt in droog weer dan de vorige patch (wat natuurlijk logisch realistiserwijs normaal is). Wederom op de 787B waar ik moeiteloos een 30 min Le mans op 1 setje banden reed en nu opeens zowaar behoorlijk slijtage na 1 ronde.

edit:

ook een rondje daily B gedaan en het lijkt dat het remmen een stuk makkelijker is geworden qua stabiliteit van de auto. In de vorige patch moest je echt zorgen dat het gewicht niet teveel naar 1 kant zat voordat je vol op de rem kon trappen. Nu lijkt het haast te makkelijk te zijn (Alfa 155 gr4).

[ Voor 30% gewijzigd door Chefbierrr op 30-03-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
1e impressie.... physics zijn duidelijk anders, kerbs zijn stuk merkbaar, iig op le mans

Racing hards lijken trager, zowieso stuk minder grip lijkt het, de le mans 700 grindrace met mn standaard keuze qua auto (red bull junior) lijkt stuk pittiger (al is het door het dynamische weer alsnog makkelijk te doen). Normaal heb ik in een ronde iedereen ingehaald, nu reed ik gewoon nog 10e/8e ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Net een uurtje Spa gedaan. Kon de CLK LM iets meer tunen stond op 793 punten na de update. Begon op RH, voor mijn gevoel niet echt andere grip al reageerd de auto wel directer/gevoeliger in de bochte. Daarna regen en Wet banden. Rijden een stuk minder 'on rails' dan voor de update.

Met opdrogende baan reed ik ze ook in 2 rondjes aan gort vanaf 3/4 goed naar 10%. Lijkt alsof de RH banden het veel minder leuk vinden om natte stukken van een opdrogende baan te pakken. Nog niet zo vaak gespind als je iets buiten de racelijn kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
Huh krijg net een 6-star Engine ticket voor de daily workout...... Nog nooit gezien.... Dus die zitten nu ook in die lootpool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
iekue schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:01:
Huh krijg net een 6-star Engine ticket voor de daily workout...... Nog nooit gezien.... Dus die zitten nu ook in die lootpool?
Al eens eerder gehad, maar niet zo heel vaak. Heb wel een tijdje 4-5-6 star tickets gekregen achter elkaar met dagen spelen, en dan nog altijd het laagste krijgen. Heb genoeg engines op de plank liggen, tijd met die bug wat ingezameld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:17:
[...]

Heb genoeg engines op de plank liggen, tijd met die bug wat ingezameld. :P
Alleen jammer dat ze de die engines uit die glitch/bug van destijds amper nog supporten. Heel toevallig kan je nu een sr20 in een oude datsun 432 hangen. Maar verder doen ze alleen maar nieuwe engines toevoegen en niet meer support voor die oudere motoren. Lijkt bijna wel alsof ze het beetje expres doen om dus mensen die dus lijst hebben van die motoren te pesten. Is slechts een gevoel maar zou me echt niks verbazen als ze dat doen.

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 30-03-2023 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag even met de controller de Sardegna 800pp race gedaan, kon de 787B enorm opvoeren ten opzichte van voor de update, heb er zelfs een turbo in kunnen zetten. Moest wel de downforce even aanpassen want met voor minimaal en achter maximaal downforce was het erg lastig sturen helemaal met het vermogen wat je er dan bovenop kunt doen.
Ik had er dus een High-RPM turbo in gedaan en downforce aan de voorkant 697, achter 1600.
ECU op 95% Power restrictor op 70%
Fully customizable racing transmission erin.

799.98 PP
659 BHP / 669 PK
830 KG

Race hard banden en suspension en differential gewoon standaard.

Je kunt met gemak ook nog de ECU omlaag doen om nog meer downforce aan de voorkant te doen zodat je wat makkelijker stuurt.

Ik haalde nu ineens rondetijden van 1:35 terwijl ik voor de update op 1:38 zat met een goede ronde... En dan deed ik dit met controller terwijl ik normaal met stuur race (krijg morgen pas mijn gerepareerde stuurbasis weer terug) en het was niet eens een hele goede race, kan denk ik nog wel een stukje sneller met stuur en wat extra downforce.

Vind de physics na de update en stuk beter, hoewel ik het nog niet met mijn stuur geprobeerd heb, erg fijn dat de autos in ieder geval weer een heel stuk levendiger/speelser aanvoelen naar mijn mening.

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 30-03-2023 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
thunder8 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:17:
[...]

Al eens eerder gehad, maar niet zo heel vaak. Heb wel een tijdje 4-5-6 star tickets gekregen achter elkaar met dagen spelen, en dan nog altijd het laagste krijgen. Heb genoeg engines op de plank liggen, tijd met die bug wat ingezameld. :P
Ye same, maar zijn ook nieuwe engines die ik best wel wil.... (vervolgens kreeg ik uit de ticket dr 1 die ik al 12 keer heb pf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Iemand al een leuke suspension setup voor de 959 voor Le Mans ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Met de laatste update gaat de human comedy / Magiore helemaal een monsterlijke uitdaging zijn.

De tire wear is forser en door de vernieuwde physics breekt de auto heel snel onder je vandaan.

control alt oeps deleted

Pagina: 1 ... 65 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69