Ok, na een poosje GT7 in VR gespeeld te hebben, heb ik toch een paar kleine issues die makkelijk op te lossen zouden moeten zijn maar waarvan ik niet weet of PD er ooit aandacht aan zal besteden en nog wat visuele issues die niet verholpen gaan worden denk ik;
-
Horizon lock, het beeld van de headset wordt gelocked aan de horizon en niet aan de auto zoals ik zou verwachten, zodra de auto schuin staat in de zin van bijv. links hoog rechts laag, blijft je hoofd in de stand van de horizon en draait niet mee met de auto zoals je zou verwachten als je in een auto zit. Misschien heeft het iets met motion sickness te maken maar ik zou graag een optie zien om te kiezen voor car lock of horizon lock.
-
Geen aanpassing aan zitpositie te doen behalve met dat trucje van options ingedrukt houden in de tegenovergestelde houding als die je in de auto wil hebben, dus extra laag centreren om wat omhoog te gaan, naar voren en centreren om meer naar achter te zitten. Of vice versa.
-
Geen snelheid in de UI, dus bij sommige autos heb je helemaal geen snelheid indicatie, en bij andere is het niet altijd even duidelijk af te lezen, maar sommige autos geven wel duidelijk de snelheid aan. Dat vind ik wel handig want buiten VR heb ik totaal geen goed gevoel voor snelheid en lette ik altijd op de snelheid bij bochten, nu in VR is het veel beter aan te voelen merk ik wel alleen moet er nog wel behoorlijk aan wennen, het is bijna alsof ik weer opnieuw moet leren racen net als toen ik voor het eerst van controller naar stuur ging.
Wat ik ook heel erg duidelijk zie, is dat er nogal een behoorlijk noise effect plaats vind op het beeld, dat vind ik wel wat minder mooi, en soms ook dat je van andere auto's een ghost-achtig effect ziet, dat heeft volgens mij te maken met hoe de game zijn 120fps bereikt, volgens mij door 60fps op beide schermen te hebben met een offset ertussen van een halve frame, dus eerst wordt een beeld links gerenderd, dan precies op de helft van wanneer links de volgende frame zou komen komt het beeld rechts in beeld, waardoor je 60fps per oog hebt maar wel kunt spreken van 120fps wanneer je beide schermen combineert, zodra de beelden tegelijk zouden verschijnen zou het wel gewoon 60fps zijn, maar denk dat het ghosting effect daarvandaan komt.
Behalve die dingen is het echt gewoon een geniaal spel om in VR te spelen met een stuurtje of desnoods zelfs controller.
Had vandaag ook helemaal geen last meer van motion sickness, maar toen ik daar wel last van had gister, was ik ook erg moe, dat zal ook niet meegeholpen hebben, maar het was ook weer niet heel ernstig, na een kwartiertje de Star Wars demo gespeeld te hebben met free movement was ik velen malen duizeliger tot bijna misselijk aan toe. RE8 ging zelfs een stuk beter ook met free movement, dus het ligt ook vooral aan het spel, maar wat het dan precies is waardoor ik in RE8 minder last had dan in SW? Geen idee.
[
Voor 15% gewijzigd door
Kalder op 25-02-2023 01:59
]