Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

kdeboois schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:40:
Misselijkheid moet je voorkomen door direct te stoppen en het de volgende dag nog eens te proberen. Stapje voor stapje je hersenen trainen.
Gisteren weer een 1,5 uur gespeeld en het ging nu al een stuk beter qua misselijkheid.
Nu ook diverse races gedaan en ik weet niet of ik GT7 nu ooit nog op een plat scherm wil spelen.

De VR showcase is ook leuk als je auto's gaat kopen. Toen ik in een Golf 1 ging zitten kwamen ook meteen allerlei herinneringen weer boven :)

De VR replays zijn ook grappig om een keer te proberen, alhoewel die niet op 120fps lijken te lopen, de effecten van asynchronous reprojection zijn dan goed zichtbaar.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20
SemperFidelis schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:24:
[...]

Er is maar 1 moeilijkheidsniveau Sophy he, ze rijden alleen met andere auto's/banden ;)
Dan heeft Violette de betere papieren blijkbaar, want die start altijd als laatste en wordt nagenoeg altijd eerste of tweede, als je goed genoeg bent om zelf eerste te worden. En boeit ook niet zozeer hoe ze Sophy aanpassen, als het maar een uitdaging is en niet een onmogelijke opgave wordt om ervan te winnen. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 20:51
thunder8 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:53:
[...]

Dan heeft Violette de betere papieren blijkbaar, want die start altijd als laatste en wordt nagenoeg altijd eerste of tweede, als je goed genoeg bent om zelf eerste te worden. En boeit ook niet zozeer hoe ze Sophy aanpassen, als het maar een uitdaging is en niet een onmogelijke opgave wordt om ervan te winnen. ;)
Sophy Violet rijdt volgens mij in de beste auto (of in dezelfde auto als jij)

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 17:02

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Kan het menu in GT7, of desnoods GT8, ook VR compatible gemaakt worden als de ontwikkelaar dit wil?

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vdr01 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:38:
Kan het menu in GT7, of desnoods GT8, ook VR compatible gemaakt worden als de ontwikkelaar dit wil?
Ja, kijk maar naar andere games, alleen is het voor PD veel goedkoper om het menu gewoon te houden zoals het is en het als een 2D scherm te houden.
Ik zie ook niet echt een reden waarom een speciaal 3D menu voor GT7's VR versie beter zou zijn, het gaat mij vooral om het racen zelf, maakt me echt niet uit hoe het menu eruit ziet zolang het maar functioneel is.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Kalder schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:51:
[...]

Ja, kijk maar naar andere games, alleen is het voor PD veel goedkoper om het menu gewoon te houden zoals het is en het als een 2D scherm te houden.
Ik zie ook niet echt een reden waarom een speciaal 3D menu voor GT7's VR versie beter zou zijn, het gaat mij vooral om het racen zelf, maakt me echt niet uit hoe het menu eruit ziet zolang het maar functioneel is.
Sony had, ter introductie psvr2, best wel een financieel duwtje aan PD kunnen geven om het menu ook compliant te maken. (imo) Geen dealbreaker maar wel een gemiste kans wie het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vdr01 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:01:
[...]

Sony had, ter introductie psvr2, best wel een financieel duwtje aan PD kunnen geven om het menu ook compliant te maken. (imo) Geen dealbreaker maar wel een gemiste kans wie het mij vraagt.
Ok ... Ik zie alleen niet in wat daar het voordeel van zou moeten zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ok, na een poosje GT7 in VR gespeeld te hebben, heb ik toch een paar kleine issues die makkelijk op te lossen zouden moeten zijn maar waarvan ik niet weet of PD er ooit aandacht aan zal besteden en nog wat visuele issues die niet verholpen gaan worden denk ik;

- Horizon lock, het beeld van de headset wordt gelocked aan de horizon en niet aan de auto zoals ik zou verwachten, zodra de auto schuin staat in de zin van bijv. links hoog rechts laag, blijft je hoofd in de stand van de horizon en draait niet mee met de auto zoals je zou verwachten als je in een auto zit. Misschien heeft het iets met motion sickness te maken maar ik zou graag een optie zien om te kiezen voor car lock of horizon lock.

- Geen aanpassing aan zitpositie te doen behalve met dat trucje van options ingedrukt houden in de tegenovergestelde houding als die je in de auto wil hebben, dus extra laag centreren om wat omhoog te gaan, naar voren en centreren om meer naar achter te zitten. Of vice versa.

- Geen snelheid in de UI, dus bij sommige autos heb je helemaal geen snelheid indicatie, en bij andere is het niet altijd even duidelijk af te lezen, maar sommige autos geven wel duidelijk de snelheid aan. Dat vind ik wel handig want buiten VR heb ik totaal geen goed gevoel voor snelheid en lette ik altijd op de snelheid bij bochten, nu in VR is het veel beter aan te voelen merk ik wel alleen moet er nog wel behoorlijk aan wennen, het is bijna alsof ik weer opnieuw moet leren racen net als toen ik voor het eerst van controller naar stuur ging.

Wat ik ook heel erg duidelijk zie, is dat er nogal een behoorlijk noise effect plaats vind op het beeld, dat vind ik wel wat minder mooi, en soms ook dat je van andere auto's een ghost-achtig effect ziet, dat heeft volgens mij te maken met hoe de game zijn 120fps bereikt, volgens mij door 60fps op beide schermen te hebben met een offset ertussen van een halve frame, dus eerst wordt een beeld links gerenderd, dan precies op de helft van wanneer links de volgende frame zou komen komt het beeld rechts in beeld, waardoor je 60fps per oog hebt maar wel kunt spreken van 120fps wanneer je beide schermen combineert, zodra de beelden tegelijk zouden verschijnen zou het wel gewoon 60fps zijn, maar denk dat het ghosting effect daarvandaan komt.

Behalve die dingen is het echt gewoon een geniaal spel om in VR te spelen met een stuurtje of desnoods zelfs controller.
Had vandaag ook helemaal geen last meer van motion sickness, maar toen ik daar wel last van had gister, was ik ook erg moe, dat zal ook niet meegeholpen hebben, maar het was ook weer niet heel ernstig, na een kwartiertje de Star Wars demo gespeeld te hebben met free movement was ik velen malen duizeliger tot bijna misselijk aan toe. RE8 ging zelfs een stuk beter ook met free movement, dus het ligt ook vooral aan het spel, maar wat het dan precies is waardoor ik in RE8 minder last had dan in SW? Geen idee.

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 25-02-2023 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 21:43
PSVR: Wanneer ik mijn hoofd draai in richting de HUD kijk die in de cockpit zweeft met mijn sectortijden etc zou deze niet leesbaar ipv zo blurry moeten zijn? Sterker nog als ik mijn hoofd niet draai maar die kant op kijk zou ik dan niet gewoon goed moeten kunnen lezen wat er staat? Misschien ligt het aan mijn ogen, als ik fysiek naar voren leun en dus "dichterbij" kom wordt het wel leesbaar. Mis ik ergens iets of moet ik volgend weekend even langs Hans Anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Unbreukable schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:51:
PSVR: Wanneer ik mijn hoofd draai in richting de HUD kijk die in de cockpit zweeft met mijn sectortijden etc zou deze niet leesbaar ipv zo blurry moeten zijn? Sterker nog als ik mijn hoofd niet draai maar die kant op kijk zou ik die niet goed moeten kunnen lezen wat er staat? Misschien ligt het aan mijn ogen, als ik fysiek naar voren leun en dus "dichterbij" kom wordt het wel leesbaar. Mis ik ergens iets of moet ik volgend weekend even langs Hans Anders?
Misschien even de lenzen schoonmaken, zodra je de lenzen aanraakt (met je vingers of voorhoofd) zit er direct vettigheid op de lenzen wat het beeld nogal wazig kan maken.
Ook de sweetspot vinden kan lastig zijn, je moet de headset precies op de juiste hoogte op je hoofd hebben en de oog instellingen moeten ook goed afgesteld zijn.
Verder is een bril dragen onder de headset wel mogelijk, maar zonder de bril ertussen kun je de headset veel dichter tegen je hoofd aanzetten waardoor je field of view echt velen malen groter wordt, als ik de headset niet dichter bij mijn hoofd zet is alleen het centrum van het beeld scherp en wordt het daaromheen al heel snel wazig, dat wordt beter hoe dichter je de headset bij je ogen kunt krijgen, dan wordt er een veel groter deel van het scherm scherp.
In mijn geval zie ik bijna alles scherp behalve de uiterste 5-10% aan de rand van het beeld. Ik heb in ieder geval geen moeite met die HUD te lezen.

Hier is een video die nog meer punten bespreekt om het beeld minder wazig te krijgen: YouTube: How To FIX YOUR BLURRY PSVR2 Image

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 26-02-2023 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unbreukable schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:51:
PSVR: Wanneer ik mijn hoofd draai in richting de HUD kijk die in de cockpit zweeft met mijn sectortijden etc zou deze niet leesbaar ipv zo blurry moeten zijn? Sterker nog als ik mijn hoofd niet draai maar die kant op kijk zou ik dan niet gewoon goed moeten kunnen lezen wat er staat? Misschien ligt het aan mijn ogen, als ik fysiek naar voren leun en dus "dichterbij" kom wordt het wel leesbaar. Mis ik ergens iets of moet ik volgend weekend even langs Hans Anders?
Nope. Dat is niet zoals de techniek werkt. Je moet echt met je hoofd er naar toe draaien. Enkel het beeld récht in je visie is scherp.. daar omheen is alles blurry.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:28:
[...]

Nope. Dat is niet zoals de techniek werkt. Je moet echt met je hoofd er naar toe draaien. Enkel het beeld récht in je visie is scherp.. daar omheen is alles blurry.
Dan zit jouw headset ook niet perfect, ik zie zoals ik al zei alles scherp behalve de uiterste randen van het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:34:
[...]

Dan zit jouw headset ook niet perfect, ik zie zoals ik al zei alles scherp behalve de uiterste randen van het scherm
Ik heb geen headset meer. ;)
Maarrrrrr... mijn bestelling van afgelopen woensdag moet nog binnenkomen. Dus ben geneigd om deze toch nog een keer aan een test te onderwerpen om te zien of mijn negatieve ervaring te maken had met de headset.

Dit is overigens nog een goede eerlijke review:

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 18-09 21:43
Rivanov schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:28:
[...]

Wat doet de eye tracking dan dat de head tracking niet al doet? Zoals ik het begrijp is het deel waar je kijkt scherp en alles daaromheen meer blurry zonder dat je echt je hoofd hoeft te bewegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Unbreukable op 26-02-2023 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

Tim01 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Was al blij dat ik hem na 5 keer proberen op goud heb gehaald. Als ik er tijd in ga steken gaat een 48,5 mij denk ik ook nog wel lukken maar heel veel sneller niet
Inmiddels op 1:47.9 aangekomen :) En opnieuw tijd gevonden - ik rijd met m'n ghost op 0.7 en ben er al weer een paar keer 'doorheen' gereden (dus 1:47 laag komt nu in de buurt) maar ik vern**k het elke keer weer in de laatste sector |:(
Unbreukable schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:41:
[...]

Wat doet de eye tracking dan dat de head tracking niet al doet? Zoals ik het begrijp is het deel waar je kijkt scherp en alles daaromheen meer blurry zonder dat je echt je hoofd hoeft te bewegen.
Precies dit, als je naar de tijden kijkt zijn ze scherp. Daar hoef je je hoofd niet voor te draaien.

Voorbeeld: vriend van mij was GT7 in PSVR2 aan het rijden, waarbij een andere vriend van mij opmerkte dat de tijden niet scherp waren (wij keken mee op de TV). Vervolgens vroegen we de rijdende vriend naar de tijden te kijken (dus niet met z'n hoofd te draaien), wat vervolgens scherp werd. Eye-tracking werkt dus zoals je het verwacht.

[ Voor 25% gewijzigd door BiLo op 27-02-2023 13:52 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die nieuwe baan is echt verslavend leuk. Heb al meerdere keren de gr1 race erop gedaan.
En best wat rondjes in circuit experience gezet. Met uiteindelijk een 1:47.4xx als resultaat maar kan nog wel sneller maar mn concentratie is vaak het probleem. Krijg wel kriebels met al die vr verhalen om ook te proberen. Maja is gewoon te duur helaas. Moet dan ook nog een simsetup regelen, dus dat word hem niet. Dus moet doen met controller en lekker dicht op de tv zitten voor extra immersie.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

v8power67 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:15:
Die nieuwe baan is echt verslavend leuk. Heb al meerdere keren de gr1 race erop gedaan.
En best wat rondjes in circuit experience gezet. Met uiteindelijk een 1:47.4xx als resultaat maar kan nog wel sneller maar mn concentratie is vaak het probleem. Krijg wel kriebels met al die vr verhalen om ook te proberen. Maja is gewoon te duur helaas. Moet dan ook nog een simsetup regelen, dus dat word hem niet. Dus moet doen met controller en lekker dicht op de tv zitten voor extra immersie.
Een 1:47,xx. De moed zakt mij weer in de schoenen. Zit nog boven de 1:50. Maar ik heb wel last van hetzelfde. Hoewel ik een PlaySeat heb met een stuur draait GT7 nog op mijn PS4. Maar goed dat Sony nog geen leverbare bundel heeft uitgebracht met disc versie PS5 + PSVR2. Dan was ik voor de bijl gegaan terwijl ik eigenlijk qua PS5 nu wel wil wachten tot er een slim versie komt. Hoop laatste kwartaal 2023 of begin 2024. Overigens sta ik er van te kijken dat de customer-service van Sony zo slecht op orde is. (zie PSVR2 topic) Dat had ik niet verwacht van een Japans bedrijf maar goed om te weten dat je beter niet direct bij Sony kan bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

vdr01 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:28:
[...]

Een 1:47,xx. De moed zakt mij weer in de schoenen. Zit nog boven de 1:50. Maar ik heb wel last van hetzelfde. Hoewel ik een PlaySeat heb met een stuur draait GT7 nog op mijn PS4. Maar goed dat Sony nog geen leverbare bundel heeft uitgebracht met disc versie PS5 + PSVR2. Dan was ik voor de bijl gegaan terwijl ik eigenlijk qua PS5 nu wel wil wachten tot er een slim versie komt. Hoop laatste kwartaal 2023 of begin 2024. Overigens sta ik er van te kijken dat de customer-service van Sony zo slecht op orde is. (zie PSVR2 topic) Dat had ik niet verwacht van een Japans bedrijf maar goed om te weten dat je beter niet direct bij Sony kan bestellen.
Voor mij was dat uiteindelijk wel +/- 50 rondjes verder hé -- het gaat allemaal niet vanzelf :P

Rijd je met ghost aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

BiLo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:55:
[...]

Voor mij was dat uiteindelijk wel +/- 50 rondjes verder hé -- het gaat allemaal niet vanzelf :P

Rijd je met ghost aan?
Ik weet dat je er tijd in moet stoppen om snel te zijn want ik ben geen beginner. Ik ben gewoon niet zo goed vrees ik. Misschien is het de leeftijd van 50+. Neemt niet weg dat ik er veel plezier aan beleef en de nodige frustratie voel als ik de baan afschiet. Ik neem me altijd voor bij zo'n nieuwe baan als Grand Valley rustig aan te doen om de baan te leren kennen. Dat lukt dus nooit. 8)7 Ghost zet ik meestal pas aan als ik de baan ken en weinig verbetering meer zie in mijn rondetijden. Maar een alien volgen kan ik echt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door vdr01 op 27-02-2023 18:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 21:22
vdr01 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:11:
[...]

Ik weet dat je er tijd in moet stoppen om snel te zijn want ik ben geen beginner. Ik ben gewoon niet zo goed vrees ik. Misschien is het de leeftijd van 50+. Neemt niet weg dat ik er veel plezier aan beleef en soms de nodige frustratie heb als ik de baan afschiet. Ik neem me altijd voor bij zo'n nieuwe baan als Grand Valley rustig aan te doen om de baan te leren kennen. Nou, dat lukt dus nooit. 8)7 Ghost zet ik meestal pas aan als ik de baan ken en weinig verbetering meer zie in mijn rondetijden. Maar een alien kan ik echt niet volgen hoor.
Klinkt heel bekend,ik zit in exact hetzelfde schuitje. Ik heb Grand Valley inmiddels wel op goud gehaald en had uiteindelijk een paar tiende over,maar ik was er wel even klaar mee.
Ik geef mezelf bij elke track die ik op goud zet een schouderklopje met de boodschap...goed gedaan ouwe! :+

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Morgen weer een update. Zal wel kleine bugfixes bevatten. Al hoop ik op wat meer VR HUD mogelijkheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:19:
Morgen weer een update. Zal wel kleine bugfixes bevatten. Al hoop ik op wat meer VR HUD mogelijkheden. :)
Ik hoop ook dat ze meteen wat dingen toevoegen;

Een snelheidsmeter in de UI zou fijn zijn.

Een extra pagina in de bedienbare HUD (waar je TC e.d. kunt instellen) waar de tussentijden en posities op staan zoals je die normaal links boven in beeld hebt bij de platte versie, of gewoon een meer beknoptere versie van die lijst ergens in de UI (desnoods als optie).

Mogelijkheid om je stoel positie in de auto aan te passen ipv steeds die recenter truc uit te moeten halen

En een optie voor het locken van de headset aan de auto zelf of aan de horizon (voor het geval dat dat helpt bij motion sickness) zou ik wel willen, ik vind het nogal immersie brekend als de auto om je heen draait maar je zelf gewoon net zo horizontaal als de horizon blijft zitten (als bijvoorbeeld alleen één zijkant van de auto omhoog gaat in een bocht met banking, je zou verwachten dat je met de auto meedraait maar je blijft bij die draai-as dus altijd gewoon recht zitten en dan draait de auto dus om jou heen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Kalder Daytona in de banking is inderdaad erg slecht momenteel. Je lichaam is compleet uit de lijn met je hoofd. Wanneer je weer op rechte stuk komt, schuift het lichaam weer onder je. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Algarve
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-05 14:28
skreppiedoe schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:20:
[...]

Klinkt heel bekend,ik zit in exact hetzelfde schuitje. Ik heb Grand Valley inmiddels wel op goud gehaald en had uiteindelijk een paar tiende over,maar ik was er wel even klaar mee.
Ik geef mezelf bij elke track die ik op goud zet een schouderklopje met de boodschap...goed gedaan ouwe! :+
Leuk te lezen dat er nog ouderen zijn die er plezier aan beleven, ik ben zelf 60 en speel het dagelijks, ik merk ook wel dat het reactievermogen een stuk minder is geworden, maar dat neemt niet weg dat ik er nog veel plezier aan beleef om mijn rondetijden te verbeteren en af een toe een B-race win. Ik speel overigens met de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:21
Gisteren toch maar een stuurtje gekocht (T300 RS), en dat werkt toch stukken beter dan een controller merk ik.

De online time-trial op Daytona met de NSX gelijk binnen de 3% gereden, dus vandaag mooi 2 miljoen credits incasseren. Verder had ik alle rijbewijzen, behalve bij S, al op goud. Na even ervoor gezeten te hebben, heb ik nu alle rijbewijzen op goud wat met controller gewoon niet lukte.

Met name het sturen gaat veel makkelijker/geleidelijker dan met controller, daar zit de grootste winst heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06
BiLo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:46:
Heeft iemand al een goede tijd neergezet op Grand Valley met circuit experience?
Ik zag dat SuperGT een 1:48.137 reedt, ik blijf zelf nog steken op een 1:48:5..
In Cafe / extra menu's # 16 - Honda, helaas 1 autootje kost 8 mljn pepernootjes maar ala,
dan krijg je als kado de Honda SF19, HR tires er onder en de ECU 3 puntjes downtunen.

Dan is die Grand Valley beter te behappen en je waant je SuperGT on steroids. :9

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hier ook wel toepasselijk natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

Bastard schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:06:
[...]

Ik had deze nalv je bericht eens geprobeerd, maar ik heb vroeger mogelijk iets teveel tsukuba gespeeld tegen mijn broertje, mijn pace was 59:3 in droog met RH banden en fuel op 3/4.Daarnaast was de AI wat overenthousiast met pitten (IM-droog-IM-W) terwijl ik gewoon buiten bleef op IM banden tot ik mijn laatste stop voor W maakte. Uiteindelijk de laatste ronden 'm vaker moeten laten rollen om de finish te halen maar iedereen op 2+ ronden gezet.

Karretje matcht wel goed bij de baan inderdaad.

[...]
Heb van de week nog geprobeerd. Maar moet wel echt hard trappen met RS om mid 59 te rijden op FM1.
Praktisch iedereen rij ik dan wel voorbij, maar de nummer 1 zet iedereen op een ronde en die was nog te ver weg. Mede ook omdat zijn timing voor de bandenwissels perfect was.

Merk wel vaak dat ik in free practice een goede ronde kan neerzetten. Hard remmen op de rand van de buitenkant, soepel insturen, vroeg half gas en zodra er tractie is vol gas. Om een mooie ronderijd neer te zetten. Maar in de race beukt de AI je gerust van de baan af. -O-

Van de week nog eens een keer proberen. Moet gewoon even oefenen met de FM en banden combi, dat is vaak nog niet lekker op elkaar afgestemd (nog banden over, terwilj brandstof op is enzo).

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 02-03-2023 13:32 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand trouwens waar die emojis voor dienen en wat ze ermee bedoelen als je tegen de Sophy AI gaat rijden? Vind het nogal een vreemde toevoeging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Dat is toch hoe ze reageren.
Dus blij als ze blij zijn. Bv met halen van bocht.
of boos als ze boos zijn Bv als ze tegen ze aan botst.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:17:
Dat is toch hoe ze reageren.
Dus blij als ze blij zijn. Bv met halen van bocht.
of boos als ze boos zijn Bv als ze tegen ze aan botst.
Bij mij werden ze al boos als ik bij ze in de buurt kwam :S heb ze echt niet aangeraakt dat weet ik zeker. En dan worden ze weer vrolijk als ik er veilig voorbij ben ofzo ipv verdrietig omdat ik veel sneller ben dan hun...

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 02-03-2023 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Heb je booskijkers op je auto :P

Geen idee. Mogelijk heb je een goede bocht genomen en hun wat minder.

Ik dacht dat het zo werkte

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:33:
Heb je booskijkers op je auto :P

Geen idee. Mogelijk heb je een goede bocht genomen en hun wat minder.

Ik dacht dat het zo werkte
Mja ik heb dus geen idee wat ze er precies mee bedoelen en vind het maar een vreemde toevoeging voor een race game 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Kalder schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Bij mij werden ze al boos als ik bij ze in de buurt kwam :S heb ze echt niet aangeraakt dat weet ik zeker. En dan worden ze weer vrolijk als ik er veilig voorbij ben ofzo ipv verdrietig omdat ik veel sneller ben dan hun...
Kan zijn dat je in de buurt van 'hun lijn' komt, dat ze al boos worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:41
Gisteravond eindelijk goud gehaald op de Circuit Experience van Grand Valley Speedway. Road Atlanta had ik volgens mij meteen op de dag van release al 'uitgespeeld', dus dit was toch wel een pittige.

Sinds de update vorige week iedere dag een rondje of 10 geprobeerd. Het blijft toch elke keer weer een soort puzzel van hoe je iedere bocht het beste kunt aanpakken. In het geval van Grand Valley was de uiteindelijke uitkomst voor mij om zoveel mogelijk de snelheid erin te houden (3e versnelling) in het technische gedeelte na de eerste hairpin en zo vroeg mogelijk op het gas te gaan in de 2 bochten na het eerste tunneltje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Vandaag mijn PS5 ontvangen. Staat nu hard te downloaden. Verwacht met deze snellere hardware in GT7 ook een stuk sneller te zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vdr01 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:08:
Vandaag mijn PS5 ontvangen. Staat nu hard te downloaden. Verwacht met deze snellere hardware in GT7 ook een stuk sneller te zijn :+
Zeker, minimaal 1,739 seconden op iedere track met iedere auto, en als je mijn liveries download ben je nog sneller doordat ik er een geheime olie op smeer die de luchtweerstand verminderd waardoor je dus ook precies 3 seconden sneller bent op iedere track met iedere auto! Maar niet doorvertellen aan PD hè?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik ben zelf helaas niet zo'n crea bea maar de ONYX RACING liverie is prachtig Kalder. Ga nu even uitvogelen hoe ik die op mijn karretje(s) kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Kalder schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Volgens mij kan je die emoji ook uit zetten? Zelf nog niet geprobeerd. Wel eens een paar korte races gedaan tegen de de Sophy AI, en alhoewel ik her en der veel commentaar lees, vond ik het toch duidelijk 'echter' en beter aanvoelen. Een stuk beter dan de AI die in de game zelf zit. Er zit meer variatie in hun lijnen en handelingen, kleine foutjes, meer 'intentie'.

Heb ergens gelezen dat Sophy het eventueel zou mogelijk maken om standing starts te hebben in GT7. Geen idee waarom elke andere game dat dan wel kan en wat de link is tussen beide, en waarom we na 25 jaar nog steeds rolling starts hebben, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Tot wanneer kan je een race cancelen zonder dat het ten koste gaat van je driver rating etc?

Ben nu gecanceld tijdens de matchmaking. Dus de namen verschenen in beeld. Maar zoontje ging huilen dus moest daar even naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:40:
[...]

Heb van de week nog geprobeerd. Maar moet wel echt hard trappen met RS om mid 59 te rijden op FM1.
Praktisch iedereen rij ik dan wel voorbij, maar de nummer 1 zet iedereen op een ronde en die was nog te ver weg. Mede ook omdat zijn timing voor de bandenwissels perfect was.

Merk wel vaak dat ik in free practice een goede ronde kan neerzetten. Hard remmen op de rand van de buitenkant, soepel insturen, vroeg half gas en zodra er tractie is vol gas. Om een mooie ronderijd neer te zetten. Maar in de race beukt de AI je gerust van de baan af. -O-

Van de week nog eens een keer proberen. Moet gewoon even oefenen met de FM en banden combi, dat is vaak nog niet lekker op elkaar afgestemd (nog banden over, terwilj brandstof op is enzo).
Alright, van de week nogmaals probeerd, met twee verschillende tactieken.
Eerste tactiek was 'fully send it', en de tweede 'slow and steady'.

Eerste startte op RS, na 14-15min pitten naar RM, rond 35min naar INT (maar toen droog de regen weer op). Door de zware regen tiptoe'en met de INT's, daarna nog een stint op RM met FM1.
Stuiterde letter door het veld heen, vrij snel bij de kopgroep aangekomen, maar door de pitstops veel tijd verloren en door de krappe baan kon ik er niet echt vloot doorheen snijden.

Tweede geworden op 30s.

De tweede poging was starten op RH met FM6, en zo ver mogelijk doorrijden op, de eerste regen op slicks doorkomen. Een keer pitten voor brandstof (op FM6 doorblijven gaan).
Zat met nog 15 min te gaan op de hielen van #1 en wilde een tandje bijzetten om hem voorbij te steken (hij zou nog van INT naar Softs gaan). Dus even naar FM1, maar misrekende, waardoor ik met nog 3 minuten te gaan onder de 1%fuel dook, dus moest pitten en meneer ging mij voorbij.

Tweede geworden op 7s..

Slow en steady lijkt toch wel beter te gaan :) De eerst regen is goed te doen op de slicks, de tweede regen heb je echt I / W voor nodig.

Stiekem vind ik dit soort singleplayer content best uitdagend en leuk, maar het blijft tricky om de tactiek goed te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 06-03-2023 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:05
Eind december heb ik mijzelf een ps5 met gt7 kado gedaan. Sindsdien erg veel plezier beleefd aan dit spel. Ik ben niet de snelste, met de online races zit ik meestal op niveau D-S. Prima voor mij, in gt sport vermaak ik mij goed.

Ik kan de 1 uur race van Tsubuka niet in mijn races vinden… moet ik iets eerst unlocken? Met de menukaarten ben ik bij de bonus aangekomen. Het spel is zo groot, omvangrijk dat het best kan zijn dat ik iets mis. Met googelen vind ik dat update 1.13 vereist is, maar die heb ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Bas.013 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:59:
Eind december heb ik mijzelf een ps5 met gt7 kado gedaan. Sindsdien erg veel plezier beleefd aan dit spel. Ik ben niet de snelste, met de online races zit ik meestal op niveau D-S. Prima voor mij, in gt sport vermaak ik mij goed.

Ik kan de 1 uur race van Tsubuka niet in mijn races vinden… moet ik iets eerst unlocken? Met de menukaarten ben ik bij de bonus aangekomen. Het spel is zo groot, omvangrijk dat het best kan zijn dat ik iets mis. Met googelen vind ik dat update 1.13 vereist is, maar die heb ik wel.
DS is volgens mij juist wel vrij goed. Ik heb nog nooit wat in de driver/speed rating zien veranderen, zit dus nog steeds in EB.

Eindig wel meestal top 5 de laatste tijd maar dat maakt blijkbaar niks uit.

Het irritante vind ik dat er 0,0 indicatie is van welke kant je op gaat, niet of je pluspunten of minpunten hebt verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bas.013 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:59:

Het staat bij de missions (links boven in het mwnu), human comedy. En dan de eerste.
Volgens mij moet je die unlocken door voorgaande missions te doen.

Al die races zijn 60 min, kans op regen, best forse fuel / banden slijtage.

Ktm xbow op trial mountain.
Kei cars op maggiore
High speed ring

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 07-03-2023 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinezNL
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-01-2024
Shinji schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 06:47:
[...]

DS is volgens mij juist wel vrij goed. Ik heb nog nooit wat in de driver/speed rating zien veranderen, zit dus nog steeds in EB.

Het irritante vind ik dat er 0,0 indicatie is van welke kant je op gaat, niet of je pluspunten of minpunten hebt verdiend.
Doe je vaak daily A want die race heeft geen invloed op je dr. Als je paar races wint dan zit je van e zo in d en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
MartinezNL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:02:
[...]

Doe je vaak daily A want die race heeft geen invloed op je dr. Als je paar races wint dan zit je van e zo in d en verder.
Ik doe eigenlijk alleen maar A inderdaad, dus dat zal het een en ander verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Shinji schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 06:47:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.gran-turismo.com/images/c/i1NFaeV4onxQidB.jpg

Rechts bovenin kun je zien hoe ver je cirkel vol is naar het volgende niveau toe.

https://www.gran-turismo..../manual/#!/tips/content02

Als je een account aanmaakt op Kudosprime kun je daar ook al je stats zien:

https://www.kudosprime.com/gt7/sport_tracker.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
BiLo schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:33:
[...]

[Afbeelding]

Rechts bovenin kun je zien hoe ver je cirkel vol is naar het volgende niveau toe.

https://www.gran-turismo..../manual/#!/tips/content02

Als je een account aanmaakt op Kudosprime kun je daar ook al je stats zien:

https://www.kudosprime.com/gt7/sport_tracker.php
Dat scherm heb ik nog nooit gezien, vanavond even zoeken.

Over dat kudosprime. Wat ik lees moet je elke keer een screenshot uploaden waaruit ze je info extracten. Als het in je screenshot zit kan je het daar ook al zien lijkt me, dus snap het niet daarvan niet helemaal. Lijkt me ook iets teveel werk telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Kudosprime werkte prima met GTS, maar met GT7 heeft het vrijwel nul toegevoegde waarde. Al die informatie staat gewoon in je GT7 profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

SemperFidelis schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:13:
Kudosprime werkte prima met GTS, maar met GT7 heeft het vrijwel nul toegevoegde waarde. Al die informatie staat gewoon in je GT7 profiel.
ah, dat wist ik niet! Mijn ervaring met Kudosprime kwam ook voort uit GT-sport, ik had het nog niet eerder geprobeerd met GT7. :)
Shinji schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Dat scherm heb ik nog nooit gezien, vanavond even zoeken.

Over dat kudosprime. Wat ik lees moet je elke keer een screenshot uploaden waaruit ze je info extracten. Als het in je screenshot zit kan je het daar ook al zien lijkt me, dus snap het niet daarvan niet helemaal. Lijkt me ook iets teveel werk telkens.
Zie reactie van SemperFidelis

[ Voor 37% gewijzigd door BiLo op 07-03-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34

SG

SG surft naar info hardewaren

vdr01 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:14:
Ik ben zelf helaas niet zo'n crea bea maar de ONYX RACING liverie is prachtig Kalder. Ga nu even uitvogelen hoe ik die op mijn karretje(s) kan zetten.
Ik ben mij toen nog met PS4 met 2TB HDD livery bezig geweest maar dat werkte zo stroperig en genereren faalde ook nog. Maar nu met PS5 werkt het stuk responsief en genereren gaat ook flink stuk sneller. Maar ja het is draak van UI systeem en custom tekst met losse letters laat staan font moet je dan extern met SVG editors op GT site uploaden. Ook eigen custom svg.
Ik heb wat stickers in de huidige online database in my libary gezet dus kan auto iig al vol plakken.
GT7 UI werkt stuk vlotter. De nr1 reden voor de upgrade van PS4 naar PS5 is dus die snelle opslag met ook NVME 2TB WD . Met PSvr2 dus knoop doorgehakt.
Heb verbrede Fairlady met omgelepelde gT500 R motor in wit volgeplakt met automotive merken en wat extra’s. Was blijkbaar in de war en heb verkeerde motor sticker er op gezet. Dus nog wat edit te doen. En er moeten nog blauw accenten bij komen. Heb ook al van dichtbij in VR bekeken.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:05
_Apache_ schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 06:51:
[...]

Het staat bij de missions (links boven in het mwnu), human comedy. En dan de eerste.
Volgens mij moet je die unlocken door voorgaande missions te doen.

Al die races zijn 60 min, kans op regen, best forse fuel / banden slijtage.

Ktm xbow op trial mountain.
Kei cars op maggiore
High speed ring
Bedankt, gisteren gevonden. Ik had dit onderdeel in het begin wel eens gezien, maar haalde geen plezier uit de eenvoudige missies. Maar die 1 uur pas races zijn leuk, maakt het spel nog leuker :) . Gisteren tijd gemaakt voor Tsukuba, 54 ronden goed voor een 6e plaats. In de regen een paar keer gespind…dus mag ik nog eens doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bas.013 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:47:
[...]
Bedankt, gisteren gevonden. Ik had dit onderdeel in het begin wel eens gezien, maar haalde geen plezier uit de eenvoudige missies. Maar die 1 uur pas races zijn leuk, maakt het spel nog leuker :) . Gisteren tijd gemaakt voor Tsukuba, 54 ronden goed voor een 6e plaats. In de regen een paar keer gespind…dus mag ik nog eens doen.
Ja.. single player content vind ik doorgaans ook niet zo interessant, maar deze serie wel, hoop dat PD er meer van in het spel stopt.

Mijn tips zijn samen gevat
- TC aan bij regen en let op je rempunten.
- Eerst bups regen kan je op slicks doen, tweede heeft INT / FW nodig.
- Probeer max 2 stops te maken, dus fuelsaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Een goede thread op gtplanet over de rolling starts. De discussie is waarschijnlijk al vaak gevoerd, ook hier. Maar ik begin er ook wel genoeg van te hebben.

[Petition] Bring back standing start races in career mode

Er staan een heleboel goede argumenten in.

Hopelijk met Sophy ooit eens helemaal verleden tijd.

Iemand had een custom race gemaakt met een standing start, en het werkt gewoon. De normale AI heeft er ook blijkbaar niet moeilijk mee, of ik zie toch niets dat 'stuk' gaat op een standing start met een grid van 20 wagens.

Te veel rabbit chasing inderdaad, en een inhaalrace waar de eerste al 2km voorop ligt. In het echt zijn rolling starts ook niet zo ver uitgespreid zoals GT7 dat doet, met 50m tussen elke wagen.

Het voelt ook gewoon zeer arcade, plus dat je sowieso om die races te winnen het gevoel hebt een overpowered auto te moeten rijden tov de rest van de grid. Dus dat 'cheating' gevoel bekruipt je steeds weer.

Online is ook geen antwoord. Online is niet voor iedereen weggelegd. Ik wacht liever niet op de vaste timeslots om online races te doen. Liever meteen racen als ik GT7 op start. De andere online lobbies zijn vaak ofwel leeg, ofwel loze rooms. Daar heb ik weinig echt leuks gevonden. Sowieso voel ik me niet goed genoeg om online mee te doen. En bovenal wil geen game verprutsen door met te weinig skill iemands race om zeep te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Even de logitech g29 met gteye veren uit de opslag getrokken. Kon echt niet meer wachten om VR2 te doen met stuur ipv controller.

Wat is dit ontzettend vet zeg. De expert races met sophy zijn echt leuk, nog leuker met VR.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Amos_x schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:43:
Een goede thread op gtplanet over de rolling starts. De discussie is waarschijnlijk al vaak gevoerd, ook hier. Maar ik begin er ook wel genoeg van te hebben.

[Petition] Bring back standing start races in career mode

Er staan een heleboel goede argumenten in.

Hopelijk met Sophy ooit eens helemaal verleden tijd.

Iemand had een custom race gemaakt met een standing start, en het werkt gewoon. De normale AI heeft er ook blijkbaar niet moeilijk mee, of ik zie toch niets dat 'stuk' gaat op een standing start met een grid van 20 wagens.

Te veel rabbit chasing inderdaad, en een inhaalrace waar de eerste al 2km voorop ligt. In het echt zijn rolling starts ook niet zo ver uitgespreid zoals GT7 dat doet, met 50m tussen elke wagen.

Het voelt ook gewoon zeer arcade, plus dat je sowieso om die races te winnen het gevoel hebt een overpowered auto te moeten rijden tov de rest van de grid. Dus dat 'cheating' gevoel bekruipt je steeds weer.

Online is ook geen antwoord. Online is niet voor iedereen weggelegd. Ik wacht liever niet op de vaste timeslots om online races te doen. Liever meteen racen als ik GT7 op start. De andere online lobbies zijn vaak ofwel leeg, ofwel loze rooms. Daar heb ik weinig echt leuks gevonden. Sowieso voel ik me niet goed genoeg om online mee te doen. En bovenal wil geen game verprutsen door met te weinig skill iemands race om zeep te helpen.
Sterker nog, je moet gewoon custom races inclusief wagens PLUS liveries van tegenstanders als geheel delen als 1 custom race. Dus bijv. een classic LeMans race of een SuperGT race. Dat zou toch zo vet zijn. Ik speel heel veel custom races, is qua single-player wel 't leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Pffff... ik ben bezig met alle licenses op goud te behalen. Zit nu in de Super License. Uuuuren vast gezeten op S-7 (met de Special Formula auto). Gelukkig net op vier honderdsten gehaald! Was zo veel moeilijker vergeleken met de rest.

Ben ik de enige die hier moeite mee had?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 21:22
yinx84 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:04:
Pffff... ik ben bezig met alle licenses op goud te behalen. Zit nu in de Super License. Uuuuren vast gezeten op S-7 (met de Special Formula auto). Gelukkig net op vier honderdsten gehaald! Was zo veel moeilijker vergeleken met de rest.

Die heeft mij ook wel een aantal pogingen gekost,net als de track experience op Laguna Seca...pittige track wat mij betreft.
Ik wens je vast succes met de S-10 licentie :+

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:25

S7 en S10 zijn denk ik de moeilijkste, maar wel heel gaaf om door te zetten en goud te halen! S10 ben ik wel een paar avonden druk mee geweest, maar de gouden trophy was het waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinezNL
S10 kun je makkelijker maken door wat hulpmiddelen in te zetten. Tc op 3 en tegenstuurhulp aan maakt het vrij eenvoudig. Wel minder uitdagend op die manier natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

skreppiedoe schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Die heeft mij ook wel een aantal pogingen gekost,net als de track experience op Laguna Seca...pittige track wat mij betreft.
S-10 heb ik nu gehaald met de psvr2, dat gaat mij een stuk makkelijker af dan zonder psvr. Ik moet nog de S-7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Met de SF auto moet je een hogere bochtensnelheid aanhouden dan je denkt dat goed is, dat is even wennen.
Doe je dat, dan gaan je rondetijden met sprongen vooruit.

Daarna is het vooral zaak om je instuurpunt niet te missen. Mis je die wel, haal je de bocht niet en kun je opnieuw beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ivm verhuizen simrig verkocht dus Bureaustoel staat los, pedalen schuiven maar moest even met pedalen psvr2 testen.

Gr 3 gt3 rsr 1 ronde op 24u ring layout

[ Voor 25% gewijzigd door Capo op 12-03-2023 14:47 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:14:
[...]

S-10 heb ik nu gehaald met de psvr2, dat gaat mij een stuk makkelijker af dan zonder psvr. Ik moet nog de S-7...
Goud ook? Ik wil alles met goud afsluiten.

Na heeeel veel moeite heb ik S-7 goud eindelijk binnen. 8 en 9 gingen allebei binnen een half uurtje. Na alle horrorverhalen zag ik enorm op tegen S-10 en snap nu waar die verhalen vandaan komen. Had echter op m'n tweede cleane run zilver... dat stemt me wel hoopvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

yinx84 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 06:53:
[...]

Goud ook? Ik wil alles met goud afsluiten.

Na heeeel veel moeite heb ik S-7 goud eindelijk binnen. 8 en 9 gingen allebei binnen een half uurtje. Na alle horrorverhalen zag ik enorm op tegen S-10 en snap nu waar die verhalen vandaan komen. Had echter op m'n tweede cleane run zilver... dat stemt me wel hoopvol.
Ja. Goud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
S-10 is de enige wat ik nog op goud moet zetten, maar krijg het maar niet voor elkaar. Als ik al een volle ronde voor elkaar krijg, zit ik gewoon nog veel te ver van de tijden af. Misschien nu met VR2 meer kans, merk dat ik daar veel sneller het uitbreken voel en kan corrigeren.

Vrijdag de VR2 besteld en zaterdag binnen gekregen. De eerste start in GT7 voelde heel vreemd en was even bang dat ik hier last van zou hebben. Bewust een paar langzamere races gekozen op circuits met weinig hoogteverschillen en normale straatauto's. Ondanks het vreemde gevoel de races zonder problemen kunnen voltooien. Na een goed half uur gestopt om het niet te forceren op de eerste dag. Gisteren dik anderhalf uur zonder problemen GT7 in VR kunnen spelen. Heb de 30 minuten op Lemans en 1 uur op Spa kunnen doen, met snellere auto's, regen en dag/nacht cycle. Nog steeds geen issues, dus gelukkig geen last van Motion sickness. Volgende stap gaat racen op mijn rig worden. VR heeft voor mij nieuw leven geblazen in de game en wat voor leven. De filmpjes die je kan kijken online doen de VR2 geen recht, omdat je gewoon de diepte niet kan zien in die filmpjes. Het racen is zoveel leuker, echter en spannender. Ik kan veel beter de apex vinden, veel beter inschatten of je in een gat kan duiken, de afstand is zoveel beter in te schatten. Zag gister avond dat voor de beste immersie je het beste de gehele HUD kan uitschakelen, dus geen virtual screen in car en het zweven info blok in de verte. Alleen je fuel trim aanpassen gaat dan wel lastig worden en geen informatie over weer wat eraan komt. En geen info over positie, banden en brandstof. Hoewel dat laatste in genoeg auto's wel op het dashboard te zien is. :)

Daarna later op de dag nog een race op de TV willen doen, maar je lijkt ineens totaal losgekoppeld te zijn van de game als je eenmaal VR gebruikt hebt. Vooral het niet de bocht in kunnen kijken is een zwaar gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinezNL
Ja het is zonde dat er niet meer weergave opties zijn. Ik vind het scherm in de auto nog wel oké. Je hebt in een race gewoon wel wat info nodig. De tijd in het midden van je scherm doet af aan de beleving, maar bevat wel info die je in een race vaak moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
MartinezNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:12:
Ja het is zonde dat er niet meer weergave opties zijn. Ik vind het scherm in de auto nog wel oké. Je hebt in een race gewoon wel wat info nodig. De tijd in het midden van je scherm doet af aan de beleving, maar bevat wel info die je in een race vaak moet hebben.
Ja dat zou mooi zijn, als in ieder geval dat scherm apart aangezet kan worden. Of het invoeren van een crewchief die via geluid laat weten hoe en wat. Regen over 5 minuten, Nog 2 ronden brandstof of push voor eerste plaats. Denk dat het eerste makkelijker te implementeren is. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:25
thunder8 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:33:
S-10 is de enige wat ik nog op goud moet zetten, maar krijg het maar niet voor elkaar. Als ik al een volle ronde voor elkaar krijg, zit ik gewoon nog veel te ver van de tijden af. Misschien nu met VR2 meer kans, merk dat ik daar veel sneller het uitbreken voel en kan corrigeren.

Vrijdag de VR2 besteld en zaterdag binnen gekregen. De eerste start in GT7 voelde heel vreemd en was even bang dat ik hier last van zou hebben. Bewust een paar langzamere races gekozen op circuits met weinig hoogteverschillen en normale straatauto's. Ondanks het vreemde gevoel de races zonder problemen kunnen voltooien. Na een goed half uur gestopt om het niet te forceren op de eerste dag. Gisteren dik anderhalf uur zonder problemen GT7 in VR kunnen spelen. Heb de 30 minuten op Lemans en 1 uur op Spa kunnen doen, met snellere auto's, regen en dag/nacht cycle. Nog steeds geen issues, dus gelukkig geen last van Motion sickness. Volgende stap gaat racen op mijn rig worden. VR heeft voor mij nieuw leven geblazen in de game en wat voor leven. De filmpjes die je kan kijken online doen de VR2 geen recht, omdat je gewoon de diepte niet kan zien in die filmpjes. Het racen is zoveel leuker, echter en spannender. Ik kan veel beter de apex vinden, veel beter inschatten of je in een gat kan duiken, de afstand is zoveel beter in te schatten. Zag gister avond dat voor de beste immersie je het beste de gehele HUD kan uitschakelen, dus geen virtual screen in car en het zweven info blok in de verte. Alleen je fuel trim aanpassen gaat dan wel lastig worden en geen informatie over weer wat eraan komt. En geen info over positie, banden en brandstof. Hoewel dat laatste in genoeg auto's wel op het dashboard te zien is. :)

Daarna later op de dag nog een race op de TV willen doen, maar je lijkt ineens totaal losgekoppeld te zijn van de game als je eenmaal VR gebruikt hebt. Vooral het niet de bocht in kunnen kijken is een zwaar gemis.
Misschien heb je al naar de guide van Trophy Tom gekeken op youtube. Het heeft mij wel geholpen om in kleine stukjes de baan te begrijpen. Vooral het laatste stuk vlieg je vrij makkelijk van de baan als je teveel op het gas zit.

YouTube: Gran Turismo 7 - Super License S-10 🏆 How to Earn Gold - Guide

Het gaat je lukken! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Lekkerboeie86 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:01:
[...]

Misschien heb je al naar de guide van Trophy Tom gekeken op youtube. Het heeft mij wel geholpen om in kleine stukjes de baan te begrijpen. Vooral het laatste stuk vlieg je vrij makkelijk van de baan als je teveel op het gas zit.

YouTube: Gran Turismo 7 - Super License S-10 🏆 How to Earn Gold - Guide

Het gaat je lukken! d:)b
Ik heb al meerdere guides bekeken, maar na x pogingen komt de frustratie om de hoek kijken en dan lukt het helemaal niet meer. Heb al met extreem hoge brightness gespeeld om de natte delen te zien, guides gevolgd die elk stukje van de baan doornemen, maar tot op heden nog geen resultaat. Het is ook alleen nog voor de platinum trophy, leuk naar niet noodzakelijk. Maar toch bedankt voor het meedenken. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinezNL
thunder8 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:26:
[...]

Ik heb al meerdere guides bekeken, maar na x pogingen komt de frustratie om de hoek kijken en dan lukt het helemaal niet meer. Heb al met extreem hoge brightness gespeeld om de natte delen te zien, guides gevolgd die elk stukje van de baan doornemen, maar tot op heden nog geen resultaat. Het is ook alleen nog voor de platinum trophy, leuk naar niet noodzakelijk. Maar toch bedankt voor het meedenken. _/-\o_
Als je het gewoon wilt halen tc op 3 en tegenstuurhulp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

Race C

Track: Suzuka Circuit, 10 Laps
Car: Dallara SF19 Super Formula '19 – Garage/Provided Car
Tires: Racing Medium, Racing Soft (all mandatory)
BoP: On
Tuning: Specified
Tire use: 7x
Fuel use: 2x
There was a bug where no players can enter because Nitrous is set to Prohibited, while the game considers SF19's push-to-pass as nitrous. It is fixed now (set to Required).
Kan niet wachten om deze vanavond in PSVR te gaan proberen (en de rest van de week).

Iemand enig idee wie er zo gefixeerd is op Laggio Maggiore binnen PD, vorige week en nu weer als Race B :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik vond S-7 eigenlijk extreem makkelijk, goud had ik volgens mij al bij de 5e poging ofzo.
Enig nadeel is dat ze de overboostfunctie eruit gehaald hebben bij een patch waardoor tijden met oudere versies niet meer te verbeteren zijn.
Ik heb bij elke licentie ook maximaal de demotijd gereden, omdat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Gran Turismo 2 de goud tijden best wel makkelijk zijn.

Speel je met controller of met stuur? Het punt bij S-7 is namelijk dat je echt gebruik moet maken van de downforce, als je te langzaam gaat verlies je soms juist grip door het gebrek aan downforce. Als je dat eenmaal doorhebt vond ik hem met een stuur heel makkelijk. Met controller geen idee, misschien dat het daarmee lastiger is?
MartinezNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:39:
[...]
Als je het gewoon wilt halen tc op 3 en tegenstuurhulp aan.
Met S-10 merk ik juist dat je als je een stuur hebt zonder TC wat sneller kunt zijn, zeker door de Eau Rouge / Radillon kun je best wel iets sneller dan de demo auto en als je dan bij Les Combes aankomt heb je best al wat voorsprong op de demotijd. Ik moest mij vooral inhouden bij Blanichimont omdat je daar dus nét niet volgas door kon.

Ik vind het trouwens wel grappig dat de demo's allemaal gereden zijn met hulpjes aan, zou PD dat gedaan hebben om spelers met controllers tegemoet te komen? :)

[ Voor 23% gewijzigd door DaWaN op 13-03-2023 12:08 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:41
Bij S-10 was (los van de al genoemde tips) circuitkennis voor mij de doorslaggevende factor.

Toen ik GT net had aangeschaft vorig jaar heb ik eerst alles maar eens op brons gehaald en dacht ik bij met name S-10 dat goud echt onhaalbaar voor mij zou zijn. Vervolgens eerst de Circuit Experience goud gehaald en daarna veel geracet op Spa in de 'gepeperde' Gr. 3 en de 1h race. Het help natuurlijk dat het zo'n waanzinnig tof circuit is... Een paar maanden later ben ik nog eens voor S-10 gaan zitten en toen eigenlijk vrij eenvoudig goud gehaald. Met een controller en met als enige assist traction control op 1 in mijn geval.

Op S-7 en S-5 (rally, Toyota Yaris) heb ik als enige tests nog geen goud gehaald :'( ook 'ooit' maar eens tijd in gaan steken!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:52
Vergeet tijden en trophys en jaag een Audi Quatro S1 Pikes Peak '87 over de Schleife bij zonsopkomst, in virtual reality. Niet dat het snel en makkelijk is, integendeel, gewoon voor de fun. Keihard werken:)

Wát een game is dit zeg. Wheelstand, T300 en een PSVR2, het voelt als een complete motionrig en ik krijg er maar geen genoeg van.

GT in VR is Freude am Fahren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
skreppiedoe schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:47:
[...]
Ik moet zeggen, het valt me erg mee. Gisteravond was de tweede avond dat ik er voor ben gaan zitten, voornamelijk om rondes af te maken en nog niet zo zeer om te pushen. Maar ik zat al 0.1 van Gold af! Ik denk dat hij er vandaag of morgen wel aan gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Gisteren bezig geweest met de circuit experience op de Nurburgring.
Holy f... wat een tijden moet je daar rijden :o
Heb uiteindelijk wel alle sectoren op goud gereden, maar de hele track op goud gaat nog een flinke uitdaging worden. Uiteindelijk maar heel safe gereden om hem in ieder geval op brons te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Amos_x schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:43:

Online is wel het antwoord, echt proberen want als je je door bovenstaande argumenten laat tegen houden mis je echt heel veel in GT7.

Niks spannender & intensiever dan in een Super Formula over Suzuka heen scheuren met 12-16 anderen inclusief verplichte pitstop & bandenwissel bijvoorbeeld. Daar kan single player echt niet eens een klein beetje bij in de buurt komen.

Iedereen begint onderaan in de rankings Online dus de kans dat je iemand zn race verprutst omdat je niet goed genoeg bent is nihil in het begin.

Langzaam klim je omhoog en zal je blijven hangen rond je skill level, of dat nu D of A+ is.

Race A in de Daily Races telt trouwens (meestal) niet mee voor je ranking en zijn vaak wat langzamere auto's, perfect om mee te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

yinx84 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:24:
[...]

Ik moet zeggen, het valt me erg mee. Gisteravond was de tweede avond dat ik er voor ben gaan zitten, voornamelijk om rondes af te maken en nog niet zo zeer om te pushen. Maar ik zat al 0.1 van Gold af! Ik denk dat hij er vandaag of morgen wel aan gaat :)
Ik vond zelf S7 uiteindelijk moeilijker dan S10. Ik heb alleen nu nog S8 te gaan. Maar volgens mij is die niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Misschien een wat rare vraag maar is het veel gebruiken van de adaptive triggers niet vragen om problemen met klachten aan de vingers en handen?

Ik merk tijdens GT7 dat er best wel veel weerstand en kracht nodig is met het gas geven. Vraag mij af wat dit op de lange termijn voor gevolgen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

rutgergron schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:07:

Ik merk tijdens GT7 dat er best wel veel weerstand en kracht nodig is met het gas geven. Vraag mij af wat dit op de lange termijn voor gevolgen heeft.
Sterkere vingers? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
rutgergron schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:07:
Misschien een wat rare vraag maar is het veel gebruiken van de adaptive triggers niet vragen om problemen met klachten aan de vingers en handen?

Ja gespierde handen! :+

Zolang je niet dag in dag uit 7-8 uur per dag aan het gamen bent, zal dat best wel meevallen. RSI komt voornamelijk door langdurig en regelmatig dezelfde handelingen doen. Als je handen zeer beginnen te doen, dan ben je te lang bezig geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Zijn er ook opties om op de PSVR2 maar ook gewoon juist wat meer info te tonen in de HUD. Als ik quali laps doe wil ik eigenlijk de gehele ronde mijn delta t.o.v snelste tijd zodat je kan zien waar je wint/verliest maar op de PSVR heb ik dat nog niet gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
Shinji schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:37:
Zijn er ook opties om op de PSVR2 maar ook gewoon juist wat meer info te tonen in de HUD. Als ik quali laps doe wil ik eigenlijk de gehele ronde mijn delta t.o.v snelste tijd zodat je kan zien waar je wint/verliest maar op de PSVR heb ik dat nog niet gezien.
Die zit in 1 van je MFD schermen. In VR2 zit die rechts in je cockpit. (links als je rechtsgestuurd hebt)

Zodra je aan het rijden bent, kan je pauzeren via options en dan display opties. Daar kan je bepaalde hud elementen aan- en uitzetten. 1 van de keuzes in VR is dat je wel het zwevende display in de auto hebt, maar niet in de verte over het zicht op de baan. En in de MFD kan je kiezen tussen Fueltrim, Rembalans (indien Brakebalancecontroller erop zit), Traction control settings, buienradar, radar om de auto, circuit en laptime/sectortimes. Die laatste is wat je zoekt. Daar zie je tijden van de snelste ronde en de delta van de huidige ronde. Enige wat je in VR2 zeker niet kan zien is de gehele deelnemerslijst (links) en jouw positie en je rondetijden per ronde (rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
thunder8 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Die zit in 1 van je MFD schermen. In VR2 zit die rechts in je cockpit. (links als je rechtsgestuurd hebt)

Zodra je aan het rijden bent, kan je pauzeren via options en dan display opties. Daar kan je bepaalde hud elementen aan- en uitzetten. 1 van de keuzes in VR is dat je wel het zwevende display in de auto hebt, maar niet in de verte over het zicht op de baan. En in de MFD kan je kiezen tussen Fueltrim, Rembalans (indien Brakebalancecontroller erop zit), Traction control settings, buienradar, radar om de auto, circuit en laptime/sectortimes. Die laatste is wat je zoekt. Daar zie je tijden van de snelste ronde en de delta van de huidige ronde. Enige wat je in VR2 zeker niet kan zien is de gehele deelnemerslijst (links) en jouw positie en je rondetijden per ronde (rechts).
Thanks, ik ga nog eens zoeken dan, ik zag alleen HUD en die stond op full.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Shinji schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:09:
[...]

Thanks, ik ga nog eens zoeken dan, ik zag alleen HUD en die stond op full.
Hud kan je geloof ik op 4 manieren instellen. Bij NO HUD ben je alles kwijt, full hud is teveel, maar bij 1 optie heb je alleen dat display op je middenconsole. Dat is je MFD (Multi Function Display) en daar kan je met pijltje links - rechts door de schermen switchen. En daar zit ook een laptimer tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
thunder8 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:11:
[...]

Hud kan je geloof ik op 4 manieren instellen. Bij NO HUD ben je alles kwijt, full hud is teveel, maar bij 1 optie heb je alleen dat display op je middenconsole. Dat is je MFD (Multi Function Display) en daar kan je met pijltje links - rechts door de schermen switchen. En daar zit ook een laptimer tussen.
Thanx voor de tip. Ik rij altijd met de hud uit omdat het idd teveel is, maar die keren dat ik niet voor de lol aan het racen ben maar er echt voor ga zitten is die hud op de middenconsole ideaal. Stoort niet, en wel de tijden bij de hand.

Gisteren kwam ik er bij toeval achter dat je bij custom races met een gridstart er zelf voor kan zorgen dat je de race niet meer begint met naar je wagen kijken op het 2D bioscoopscherm, maar direct in de wagen zit met het VR beeld. De tijd voor de start blijft even lang, alleen zit je nu dus in de wagen te wachten op de startlichten ipv dat je pas op het laatste moment naar het VR perspectief gaat.

Het gebeurd wanneer je een reeds eerder opgeslagen save met gridinstellingen laad voordat je "start race" kiest. Bij het scherm daarvoor kan je ook instellingen laden maar toen kreeg ik steeds gewoon de 2D start, pas toen ik in het laatste scherm voor de start nogmaals de gewenste instellingen laadde was het direct in de wagen in VR en even wachten op de start. Mij beviel het wel, maar het leek niet altijd/op alle tracks te werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zo de Tsukuba Challenge is ein-de-lijk gelukt. Gewonnen met 50s voorsprong.

De truuk is zoals verwacht juiste tactiek. Mijn tactiek. Tune je wagen voor max PP op RM's en laat de RS achterwege.

De AI gaat pitstops doen van slicks->slicks->int->wet->int->slicks.
De truuk is die eerste en laatste stop over te slaan. Dus je wilt van RH naar INT gaan, en van W naar slicks.
Dat doe je door hele tijd op FM6 te rijden en die linker voorband een beetje te ontzien, die ga je echt aan vellen rijden. Je probeert hier tot zover mogelijk de eerste bui in door te rijden, bij mij was dat ruim 25min. Banden waren op, en de tank was leeg.
Het is tijd voor INT's, de radar zal veela neerslag laten zien.

Mogelijk is de bui nog niet helemaal los en zal je als eerste naar de INT gaan. Dat komt wel goed. Eenmaal de pits uit gaat het echt regenen en zal je het veld voorbij vliegen.
Inhalen gaat ook wel makkelijk als ze in de pits zijn.

Dan wissel je naar INT en tank je maximaal. Je gooit TC aan en laat de bui komen.
Hier schroef je je FM3-5 wat rijker en gaat jagen.

Als de bui echt doorzet ga je naar wets. Zodra je droge lijnen ziet ga je naar RM's en tank je wat je nog nodig hebt. Er zal nog iets van 10-12min op de klok zijn, en dat haal je wel met je RM's. Let wel op dat je genoeg tankt.

Let wel, de baan is nog nat als je met slicks naar buiten komt. Er zal wel een drogere lijn zijn, maar plan je inhaalacties wat tactisch. Op het nat is het een ijsbaan als je op slicks staat.

De nummer 2 en 3 gaan nog naar softs, en rijden een wat sneller tempo (1m0s), maar dat doet weinig meer als er nog maar een paar minuten zijn en je zet ze bijna op een ronde.

Ik reed maar lage 1m2s (RH, FM6) in het droge, maar 2 stops minder is - letterlijk - goud waard. =)

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 18-03-2023 09:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenV_
De Nurburgring circuit experience op goud is gehaald.
Levert ook mooi 5 miljoen op, helaas kun je dit maar 1x doen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sgx76Kb/Whats-App-Image-2023-03-17-at-19-41-07.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Daily races voor volgende week (vanaf maandag):
🇦 - Watkins Glen Short / Gr.4 (8 Laps, RH)
🇧 - Spa / Gr.2 (4 Laps, RS)
🇨 - Deep Forest - Reverse / Gr.3 (14 Laps, 7x Tyre, 2x Fuel, RH+RM & RH+RM mandatory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
_Apache_ schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:07:

De truuk is zoals verwacht juiste tactiek. Mijn tactiek. Tune je wagen voor max PP op RM's en laat de RS achterwege.

De AI gaat pitstops doen van slicks->slicks->int->wet->int->slicks.
De truuk is die eerste en laatste stop over te slaan. Dus je wilt van RH naar INT gaan, en van W naar slicks.
Dat doe je door hele tijd op FM6 te rijden en die linker voorband een beetje te ontzien, die ga je echt aan vellen rijden. Je probeert hier tot zover mogelijk de eerste bui in door te rijden, bij mij was dat ruim 25min. Banden waren op, en de tank was leeg.
Het is tijd voor INT's, de radar zal veela neerslag laten zien.

Mogelijk is de bui nog niet helemaal los en zal je als eerste naar de INT gaan. Dat komt wel goed. Eenmaal de pits uit gaat het echt regenen en zal je het veld voorbij vliegen.
Inhalen gaat ook wel makkelijk als ze in de pits zijn.

Dan wissel je naar INT en tank je maximaal. Je gooit TC aan en laat de bui komen.
Hier schroef je je FM3-5 wat rijker en gaat jagen.

Als de bui echt doorzet ga je naar wets. Zodra je droge lijnen ziet ga je naar RM's en tank je wat je nog nodig hebt. Er zal nog iets van 10-12min op de klok zijn, en dat haal je wel met je RM's. Let wel op dat je genoeg tankt.

Let wel, de baan is nog nat als je met slicks naar buiten komt. Er zal wel een drogere lijn zijn, maar plan je inhaalacties wat tactisch. Op het nat is het een ijsbaan als je op slicks staat.

De nummer 2 en 3 gaan nog naar softs, en rijden een wat sneller tempo (1m0s), maar dat doet weinig meer als er nog maar een paar minuten zijn en je zet ze bijna op een ronde.

Ik reed maar lage 1m2s (RH, FM6) in het droge, maar 2 stops minder is - letterlijk - goud waard. =)
Ha, ik heb nog veel te doen en nog veel meer te leren zo te lezen. Gisterenavond opeens een lege tank, ik had domweg over het hoofd gezien dat bij zo'n PP max 800 race over 10 rondes ook de banden en fuel mee gaan spelen.

Beginnersfout. Eigen schuld ook als je vooral customraces van een rondje of 5 rijd voor de lol, voor de VR fun. Ik moet aan de bak, 60 minuten Spa bijvoorbeeld, poe poe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06
_Apache_ schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:07:
Ik heb zo net behaald, eerst met race hard tires, fuel op 4 in het begin,
in ronde 22 de inters er onder en daarmee de race uit rijden en nog later 1x tanken.
Met 4 seconden voorsprong de finish kunnen behalen, deze zit nu ook in de pocket.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

cazzie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:20:
[...]

Ik heb zo net behaald, eerst met race hard tires, fuel op 4 in het begin,
in ronde 22 de inters er onder en daarmee de race uit rijden en nog later 1x tanken.
Met 4 seconden voorsprong de finish kunnen behalen, deze zit nu ook in de pocket.
Nice, 4s is wel krapjes. Maar hee, winnen is winnen.

De inters gaan verassend lang mee. Die viel mij ook wel op ja.

Gister die van Magiore / Gr3 geprobeerd. Maar moet daar nog wat meer voor oefenen. Kan als ik echt mn best doe wat sneller dan de #1 rijden. Maar dan maak ik te snel fouten.

Wel gaat het tanken langzaaaaaaamm, dus mogelijk het beste te fuel saven, maar het is echt een power circuit.. Hmmm. Keuzes keuzes keuzes..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
VonBraunschweig schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:14:
[...]

Ha, ik heb nog veel te doen en nog veel meer te leren zo te lezen. Gisterenavond opeens een lege tank, ik had domweg over het hoofd gezien dat bij zo'n PP max 800 race over 10 rondes ook de banden en fuel mee gaan spelen.

Beginnersfout. Eigen schuld ook als je vooral customraces van een rondje of 5 rijd voor de lol, voor de VR fun. Ik moet aan de bak, 60 minuten Spa bijvoorbeeld, poe poe.
60 minuten Spa is easy. Pak de Mercedes CLK-LM, tune deze terug naar 800pp op Race Hard en zorg ervoor dat je regenbanden erbij hebt. Dan kan je de hele race blijven knallen op Fuel Trim 1 en winnen met 1 ronde voorsprong. Ik ga meestal meteen naar Full Wets zodra slicks niet meer kunnen. Vaak wisselt de CPU te laat, waardoor je echt tientallen seconden in-/uitloopt op de rest. Als de buien niet al te snel komen, kan je met slechts 2x pitten de race uitrijden.

Enige nadeel van de CLK-LM in VR is dat deze een behoorlijk kleine view naar buiten heeft door de sunvisor. Dat kan motionsickness iets harder triggeren. Je zou kunnen kijken als je zelf een simpele custom livery maakt zonder band op de voorruit of dat helpt om meer zicht te krijgen. Omhoog in Eau Rouge is geweldig. Voor de rest is de dag-nacht cyclus en de regen gaaf om te zien in VR. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

iekue schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:33:
Daily races voor volgende week (vanaf maandag):
🇦 - Watkins Glen Short / Gr.4 (8 Laps, RH)
🇧 - Spa / Gr.2 (4 Laps, RS)
🇨 - Deep Forest - Reverse / Gr.3 (14 Laps, 7x Tyre, 2x Fuel, RH+RM & RH+RM mandatory)
Dacht me vooral te gaan richten op Spa maar Race C is toch een stuk leuker, prima mee vermaakt gisteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Speel laatste dagen weer veel gt7. Wissel het af met the last of us 2, en dan juist is gt7 wel lekker voor even zonder serieuze emoties gamen.

Doe eigenlijk altijd de lemans 30min elke dag. Heb geloof kleine 30mil staan ondertussen. En elke keer probeer ik weer andere autos te fabriceren voor deze race. Zo is de 917k er fijn voor deze race. Gaat als een raket. Haalt toch 3 laps en ja klinkt zeer dik en rijd prima. Doe tegenwoordig alle tunes op intermdiates starten. Is prima te doen, en zeker met een vroege bui ben je voorbereid.

De rampage camaro ook heel gaaf. Zuipt alleen echt als een malle.
De nieuwe honda oude f1 auto is de beste. Is een 0 stopper met deze setup:

Maar hoop wel op wat nieuwe toevoegingen.
Sowieso meer races met standing start.
Zou het leuk vinden als je bv de fuel tank zou kunnen wijzigen. Of bv instellen hoeveel brandstof bij de start.
Maar zeker de fuel tank, in zo een beetje elke klasse rijden ze met fuel cells. Dus zou leuk zijn als je bv van elke auto een endurance racer kan maken. Uiteraard met een pp balans erin.
Sowieso meer tuning opties, meer autos die meer vermogen kunnen, er zijn teveel autos zonder turbo of supercharger opties.
Had pas een video gekeken over wat er toch wel allemaal mis is met gt7, interessante video:

Heeft veel goede punten en legt de vinger op de zere plek.
Gt7 is opzich leuk, maar had echt zoveel meer kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Hier ligt de game ook al 2 maand stil in de kast ofzo. Teveel met star wars bezig.
GT7 is leuk, maar ben nog bezig om de menukaarten allemaal te halen. Net op de helft denk ik.
Nu was F1 2022 ook nog in de sale, dus als F1 liefhebben deze misschien ook nog wel mee pakken.

Grr backlog drama

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

v8power67 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:40:
Speel laatste dagen weer veel gt7. Wissel het af met the last of us 2, en dan juist is gt7 wel lekker voor even zonder serieuze emoties gamen.

Doe eigenlijk altijd de lemans 30min elke dag. Heb geloof kleine 30mil staan ondertussen. En elke keer probeer ik weer andere autos te fabriceren voor deze race. Zo is de 917k er fijn voor deze race. Gaat als een raket. Haalt toch 3 laps en ja klinkt zeer dik en rijd prima. Doe tegenwoordig alle tunes op intermdiates starten. Is prima te doen, en zeker met een vroege bui ben je voorbereid.

De rampage camaro ook heel gaaf. Zuipt alleen echt als een malle.
De nieuwe honda oude f1 auto is de beste. Is een 0 stopper met deze setup:
[YouTube: Gran Turismo 7 I EASIEST Money Method | Update 1.30 | 1,650,000Cr/Hour]

Maar hoop wel op wat nieuwe toevoegingen.
Sowieso meer races met standing start.
Zou het leuk vinden als je bv de fuel tank zou kunnen wijzigen. Of bv instellen hoeveel brandstof bij de start.
Maar zeker de fuel tank, in zo een beetje elke klasse rijden ze met fuel cells. Dus zou leuk zijn als je bv van elke auto een endurance racer kan maken. Uiteraard met een pp balans erin.
Sowieso meer tuning opties, meer autos die meer vermogen kunnen, er zijn teveel autos zonder turbo of supercharger opties.
Had pas een video gekeken over wat er toch wel allemaal mis is met gt7, interessante video:
[YouTube: Gran Turismo 7 is Everything Wrong with Modern Racing Games]
Heeft veel goede punten en legt de vinger op de zere plek.
Gt7 is opzich leuk, maar had echt zoveel meer kunnen zijn.
De replay-value en pay-outs zijn inderdaad echt een groot probleem.
Neem de 60 min challenges die goed gewaardeerd worden, maar er is geen payout als je eenmaal goud hebt.

En een payout van minder dan 50k is werkelijk waar een aanfluiting, vooral als je nog een setje banden moet kopen. :X

Dus de pay-outs opschroeven en meer gelijktrekken met vergelijkbare races.
Desnoods zakt de pay-out elke keer x % als je hem al gehaald hebt. Dan is er wat replay value, maar voorkom je eindeloze grinds / semi exploits als je een keer een goede race gevonden hebt.

Pagina: 1 ... 64 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69