Kalder schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:49:
[...]
Ik heb maar heel weinig auto's dubbel, maar dat komt omdat ik eerst de single player content ben gaan spelen voordat ik zelf auto's ben gaan kopen, je krijgt er best veel als je de missions en alle menu boeken gedaan hebt.
In GT Sport had ik veeeeeel meer dubbele, maar dat kwam door de dagelijkse roulette waar je steeds dezelfde auto won.
Overigens je kunt zien of je een auto al hebt (in de winkels) doordat het icoontje van het boek dan blauw is ipv grijs.
Ik speel ook enkel offline single player content (die menu books dus, zit aan 24 of zo). En toch heb ik twee maal bvb een mini cooper '64 (zelfde kleur dan nog

). Kan me niet herinneren dat ik die heb gekocht. Waarschijnlijk wel, als eerste auto om aan die allereerste clubman races mee te doen, en daarna eentje gewonnen waarschijnlijk. Vind het geen probleem, maar was wel mooi geweest om auto's te kunnen 'hiden' in de lijst, al was het maar om het wat overzichtelijk te houden en de dubbels niet te tonen.
Of een lijstje aan te houden met je favoriete wagens bovenaan, zodat als je wil wisselen niet steeds moet filteren of de hele lijst door moet. Nu heb ik wel onlangs gemerkt dat je je eigen garage wel kan filteren, helemaal linksboven in de menu balk. Dat had ik dus fout, had het eerst niet opgemerkt. Dus filteren per land/type/enz...
Wat je niet kan filteren is de tweedehands shop. Als je snel even een specifieke wagen nodig hebt voor een bepaalde challenge (bvb japans FR 550 of zo) en je wil even kijken, zou het fijn zijn om te kunnen filteren. Er staan echter nooit erg veel wagens in (is dat altijd zo? Max. 1 pagina scrollen of zo), dus opnieuw, echt een probleem is het niet.
Ik heb eigenlijk vooralsnog weinig of geen kritiekpunten op dit spel. Ik vermaak me 100%. Een van die games waar ik gewoon 'nog een race' wil doen, en steeds even opstart om linksom of rechtsom iets af te werken. (challenges, license, race, menubooks, die special events...)
Een van de weinige racegames die me ook echt kan boeien. In houd van de lagere klasses. De hatchbacks, FF cars, classics, ... Een van de weinige games waar je ook in de 'mindere goden' kan rondracen. Auto's die je vaak ziet, waar je meer 'voeling' mee hebt dan de zoveelste hypercar uit andere games. Mijn skill level is ook beperkt zeg maar (zeker met controller, met stuurtje gaat het iets beter, maar dat kan ik op dit ogenblik niet uitstallen). Ik beleef dus vaak meer plezier met de lagere klasses, erg aan elkaar gewaagd en tot op het naadje rondracen op brands hatch, dan de GT3 races waar ik nu stilletjes aan toch aan toe kom via de menu books.
Voor de menu books en wie er nog door moet: koop enkel wat je echt nodig hebt om races te kunnen doen (of indien je echt een zekere auto wil natuurlijk, het is en blijft een game

) Vaak kan je met een en dezelfde auto meerdere menu books doen. Zo heb je voor ford en chevrolet enkel een amerikaans merk nodig. Ik had goedkoop een corvette Z6 tweedehands opgepikt en getuned, en daarmee rijd je die twee books gemakkelijk uit. En ook een bmw M3 CSL (die je zelfs ergens krijgt) kan je lang gebruiken. Zowel in europa (wegens europees merk) als in bepaalde amerikaanse races (waar het criterium enkel FR was)
Zo houd je vrij snel redelijk wat credits over om af en toe eens iets bijzonder te kopen om verder te komen. Misschien stel ik mijn mening wel bij, en komen er bij de volgende races books aan waar je steeds ineens 800.000+ credits nodig hebt en elk book een andere wagen. Maar daar ben ik nog niet.