Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arumes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Gewoon de weg weten. Direct contact is er niet, maar bugs in spellen kan je ook doorgeven via playstation.com. Bug doorgegeven, alle standaardvragen netjes met ja beantwoorden (nieuwste firmware, nieuwste spelversie, cache geleegd, al dat soort onzin), en toen kreeg ik op een gegeven moment bericht dat de bug in de eerstvolgende update gepatcht zou zijn, en of ik dat even wou testen.
Hmm vreemd wist niet dat dat via die weg kon, maar als ik dan op email ons klik en de vragen invul, krijg ik een formulier waarvan een verplichte vraag is: "Voor welke content vraagt u een terugbetaling aan?", beetje vreemde vraag voor het melden van een bug, maar verder dan dat formulier heb ik nog niet gekeken.
Maar zal het onthouden, want kom ook nog wel eens een bug tegen in GT7 alleen onthouden doe ik die meestal niet, maar doe graag meehelpen met bugs verhelpen van games die ik graag speel, zoals GT7.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtleX schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:04:
De laatste tijd nog wat gesleuteld aan de configs voor Sardegna voor mijn 787B, CLK LM, C9 en 962C. De Mazda blijft toch wel het fijnste zeg. Ik heb een nulstopper config, met als nadeel dat je de laatste ronde echt geen voorbanden meer over hebt, en een éénstopper. Dan win je ruim, zeer ruim.[Afbeelding]
Vanaf nummer 14 of 15 ofzo staat alles op twee rondjes.

Ik gebruik alleen RH banden en doe vijf à zes rondes op FM1, schakel dan terug naar FM4. Afhankelijk van hoe hard ik ben geweest voor mijn banden ga ik aan het einde van rondje acht of negen naar binnen voor benzine en banden en rij 'm dan uit.

En we weten al dat de AI soms wat onhandig is, maar ronduit gemeen is ook een optie.

[YouTube: Gran Turismo™ 7 - AI running wide and unsafe return]

De PP700 race op Le Mans. Ik zit in de witte Countach. De Viper gaat off-track, doet bijna een professionele dick PIT manoeuvre en brake checkt vervolgens de andere AI (de camerawagen) maximaal. 8)7
Deed vroeger ook altijd voor 0 stopper gaan. Maar sinds een paar patches terug is banden slijtage veranderd en is het nu stukken moeilijker.

Maar met die setup uit de video die ik boven je post kan ik een 23.40 min doen voor de race en dat is met crashes en dus schade en dus traag rijden. Je stopt 2x maar is echt rete snelle setup. Rijd apart maar eenmaal doorhebben remmen alrijd als je rechtuit rijd anders wil die omdraaien( overdreven maar is soms wel bijna zo).

Anders doe ik de race met de nieuwe toyota gr (010 of 050?) Hybrid uit 2021. Daar is 1 stopper met race hard ook goed te doen.
Blijf dit een leuke race vinden, speel niet heel veel gt7 meer maar altijd deze race :p

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04
Arumes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Gewoon de weg weten. Direct contact is er niet, maar bugs in spellen kan je ook doorgeven via playstation.com. Bug doorgegeven, alle standaardvragen netjes met ja beantwoorden (nieuwste firmware, nieuwste spelversie, cache geleegd, al dat soort onzin), en toen kreeg ik op een gegeven moment bericht dat de bug in de eerstvolgende update gepatcht zou zijn, en of ik dat even wou testen.
Een BUG melden is ook compleet iets anders dan antwoord op een vraag krijgen waarom ze niet iets doen aan het roulette systeem of het gewoon verwijderen.

-knip- niet op de man, rapporteren of netjes via een DM

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2022 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:57

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

YouTube: Introducing the "Gran Turismo 7" Free Update - October 2022

release video van de update.

Geen. nieuwe. track. :(

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

Een BUG melden is ook compleet iets anders dan antwoord op een vraag krijgen waarom ze niet iets doen aan het roulette systeem of het gewoon verwijderen.
"Problemen met digitale content en content op discs oplossen"

Dus als je het roulettesysteem een probleem vindt... Wie weet, misschien is er 5% kans dat je een zinnig antwoord terugkrijgt.

-knip- voegt niks toe

[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2022 02:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
-knip- geen onderling gekibbel

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2022 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
-knip- geen onderling gekibbel

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2022 02:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om weer ontopic te gaan hier.

Nieuwe update is er. Brengt wat physics veranderingen mee. En ook controller tweaks.
Net even sardegna wtc 800 gedaan.
Voelt niet heel anders maar iets meer precies. Ben wel sneller over 1 ronde gegaan nu. 1: 26.5 waar ik gister als snelste einde van dag een 1: 26.9 haalde.
Plus en dat is wel een belangrijke, banden slijtage is minder heftig nu. Rij met de suzuki escudo wat een 2 stopper auto. Maar als je de pits in ging waren banden zeker rechts voor bijna op. Nu net niet op de helft.
Dus ja positief. Jammer geen nieuwe baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wel best forse PP changes. Mijn 787B heeft er extragratis 8 punten bij gekregen. Even kijken hoe ik daar nu weer een PP800 settings sheet voor kan bouwen zonder al teveel vermogen in te leveren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtleX schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:58:
Wel best forse PP changes. Mijn 787B heeft er extragratis 8 punten bij gekregen. Even kijken hoe ik daar nu weer een PP800 settings sheet voor kan bouwen zonder al teveel vermogen in te leveren.
Apart. De escudo veranderde letterlijk niets aan pp. Maar denk door de physics veranderingen en ook diff settings die anders zijn hebben ze daarom ook pp systeem aangepast voor mr autos. Lees positieve berichten op gt planet erover.

Voor de engine swap fanatics onder ons ( waaronder yours truly).
Net al setup mee gemaakt. 59.05 sec op tsukuba met sport soft. Leuke bak maar lastig zelfs met nagenoeg standaard vermogen van de k20 motor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyd57hFcH-kpCybFR6wYxzbgpjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p2QhGs5JOUWxf7LHWwn1dJH2.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.gran-turismo.com/nl/gt7/news/00_5705144.html
A new update for Gran Turismo 7 has been released. The following is a list of the main features and adjustments introduced.

Main Features Implemented
1. Cars
 - The following four new cars have been added:
  ・Maserati Merak SS ’80 (Purchasable at 'Legend Cars');
  ・Mazda Roadster NR-A (ND) '22
  ・Nissan GT-R Nismo GT3 '18
  ・Nissan Skyline 2000GT-R (KPGC110) '73 (Purchasable at 'Legend Cars');

2. Brand Central
 - New colour variations for the following three cars have been added to the Mazda Showroom, for use in the 'Mazda Spirit Racing GT Cup 2022,' an online event only available in Japan:
  ・Roadster NR-A (ND) '22
  ・Atenza Gr.4
  ・RX-VISION GT3 CONCEPT

3. Café
 - The following Menu Book has been added:
  ・Menu Book No. 46: 'Historic Sports Car Masters’ (Collector Level 29 and above);
 - The following two Extra Menus have been added:
  ・Extra Menu No. 10: 'Collection: Honda NSX' (Collector Level 36 and above);
  ・Extra Menu No. 11: 'Collection: Nissan Silvia' (Collector Level 26 and above);

The new Menu Books and Extra Menus will appear after clearing Menu Book No. 39 ('Championship: World GT Series') and having watched the ending.

4. World Circuits
 - The following new events have been added to 'World Circuits':
  ・Historic Sports Car Masters
   - Spa-Francorchamps
   - Nürburgring Nordschleife
   - Goodwood Motor Circuit
  ・Gr.1 Prototype Series
   - Fuji Speedway
  ・Silvia Sisters
   - Tokyo Expressway – South Clockwise

5. Scapes
- The 'Whitby' and 'Autumn Leaves' locations have been added as featured Curations in Scapes.

Other Improvements and Adjustments
1. Physics Simulation Model
 - Adjusted the simulation for tyre heat generation and wear ratio;
 - Adjusted the suspension geometry for each car;
 - Adjusted the initial values for suspension parts;
 - Adjusted the initial values for the Differential Gear (with 'Fully Customisable LSD' equipped) on certain cars;
 - Adjusted the Performance Points (PP) of some cars;
 - Changed the conditions for mechanical damage occurring from a collision or contact if 'Mechanical Damage' is set to ‘Light’ or Heavy’ in the Race Settings. As a result, cars are now less likely to sustain damage after hitting a track wall or other obstacles.

2. Steering Controllers
 - Adjusted the performance of the wireless controller.

3. Sport
 - In Daily Races and Championships, it is now possible to select the Styles of an Event-Specified Car. Please note that while it is possible to open the Car Settings menu on Event-Specified Car with Styles, only the tyres can be changed;
 - Added a 'Points Table' button to the Quick Menu in Championships events.

4. My Page
 - Fixed an issue wherein achieving All Bronze or All Gold in Licence Tests, Missions, and Circuit Experiences would cause the milestone to show up multiple times.

5. Custom Race
 - Rival cars selected via 'Rivals Settings' > 'Rivals Selection' > 'Select from Garage' will now use the appropriate tyres as per the Race Settings, regardless of whether you own the tyres for that car.

6. Localisation
 - Fixed various text localisation issues.

7. Others
 - Various other issues have been addressed.

Thank you for your continued support and please continue to enjoy Gran Turismo 7!

Dit verklaart de banden slijtage dus ! Top!

Changed the conditions for mechanical damage occurring from a collision or contact if 'Mechanical Damage' is set to ‘Light’ or Heavy’ in the Race Settings. As a result, cars are now less likely to sustain damage after hitting a track wall or other obstacles.

Dit is ook wel fijn. Voorheen als je de muur maar aankeek had je damage. Nu is het stuk minder snel. Wat fijn is zeker op sardegna met hoenlrap het is en die AI die gewoon echr soms waus gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door v8power67 op 20-10-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

v8power67 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

Apart. De escudo veranderde letterlijk niets aan pp.
Mijn Escudo ging ook omhoog dus die moest ik omlaag schroeven qua vermogen. Nog steeds 996 BHP en ik was daarmee 0.002 sec. langzamer dan m'n PR dus ik win nog steeds erg makkelijk.
Dit is ook wel fijn. Voorheen als je de muur maar aankeek had je damage. Nu is het stuk minder snel. Wat fijn is zeker op sardegna met hoenlrap het is en die AI die gewoon echr soms waus gaat.
Ik vond het altijd extreem vervelend dat als je in de krappe bocht achterin (na het lange stuk omhoog) de stoeprand (dus niet eens de muur) aan de binnenkant raakte je meteen forse schade aan de besturing had. Dat is nu inderdaad weg.

[ Voor 38% gewijzigd door AtleX op 20-10-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtleX schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

Mijn Escudo ging ook omhoog dus die moest ik omlaag schroeven qua vermogen. Nog steeds 996 BHP en ik was daarmee 0.002 sec. langzamer dan m'n PR dus ik win nog steeds erg makkelijk.
Owh apart haha. Mijn escudo staat op 1186pk :9
Die setup die ik hier eerder poste is echt goud! Wat een monster !

Edit deze ;

Edit 2; hij is zelfs iets gezakt zie ik in pp was 799.98 ofzo en nu 798. Heel apart.

[ Voor 20% gewijzigd door v8power67 op 20-10-2022 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20
v8power67 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:09:
https://www.gran-turismo.com/nl/gt7/news/00_5705144.html

[...]

Dit verklaart de banden slijtage dus ! Top!

Changed the conditions for mechanical damage occurring from a collision or contact if 'Mechanical Damage' is set to ‘Light’ or Heavy’ in the Race Settings. As a result, cars are now less likely to sustain damage after hitting a track wall or other obstacles.

Dat laatste was inderdaad net iets te veel van het goede. Als je de muur schampte, waar je zelfs geen geluid bij hoorde, had je al schade aan de auto, die het gedrag negatief beïnvloede. De verandering was ook zich goed, maar net te hoog qua gevolgen. Iets minder en damage is een ding, maar dan wel met een tik tegen een muur of erger, niet lichtjes toucheren.

Jammer dat er wel tyre heat generation is, maar je dit dus niet inzichtelijk krijgt via de HUD, zoals in vele andere sims. Dan zou je ook tyrepressure moeten gaan toepassen, zodat je hier mee kan werken in je setup.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:36

_Apache_

For life.

Die 10 lap challenges (bij world circuits) van de GT3 auto vind ik best pittig. De World Touring Car challenges volgens mij.

Bijvoorbeeld die op Monza. Rij met een Atenza. Moet een klein beetje fuelsaven (FM 2 of lager voor 60% van de race). De Atenza loopt vrij hard, dus doe bij start/finish even FM1, en de rest 2 of 3.

Kan naar P1 lopen, maar ga dan net stuk op banden verbruik in de laatste ronde of net ervoor.
Fuel en tires staan op resp 8x en 10x. Wordt vooral genekt voor banden.
Had ook al met de GTR geprobeerd, die loopt harder, maar gaat ook eerder stuk op de banden.

Op de RH band kom ik een seconde per rondje te kort, en moet ik alsnog pitten na 6 rondjes.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Dat laatste was inderdaad net iets te veel van het goede. Als je de muur schampte, waar je zelfs geen geluid bij hoorde, had je al schade aan de auto, die het gedrag negatief beïnvloede. De verandering was ook zich goed, maar net te hoog qua gevolgen. Iets minder en damage is een ding, maar dan wel met een tik tegen een muur of erger, niet lichtjes toucheren.

Jammer dat er wel tyre heat generation is, maar je dit dus niet inzichtelijk krijgt via de HUD, zoals in vele andere sims. Dan zou je ook tyrepressure moeten gaan toepassen, zodat je hier mee kan werken in je setup.
Ja het is stuk beter nu, zeker omdat de ai je ook kan naaien en je dan ook nog eens met hoop schade zat soms.

Er was wel iemand die die tyre heat info had ontdekt via een appje die info kon onderscheppen.( Geen flauw idee hoe het werkt) maar las dit op gtplanet. Zo kan je via een telefoon bv externe info krijgen voor op je race sim setup. Dus het is er wel maar verborgen om een of andere reden.
Plus sowieso mag er wel meer hud Customization komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Apache_ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:19:
Die 10 lap challenges (bij world circuits) van de GT3 auto vind ik best pittig. De World Touring Car challenges volgens mij.

Bijvoorbeeld die op Monza. Rij met een Atenza. Moet een klein beetje fuelsaven (FM 2 of lager voor 60% van de race). De Atenza loopt vrij hard, dus doe bij start/finish even FM1, en de rest 2 of 3.

Kan naar P1 lopen, maar ga dan net stuk op banden verbruik in de laatste ronde of net ervoor.
Fuel en tires staan op resp 8x en 10x. Wordt vooral genekt voor banden.
Had ook al met de GTR geprobeerd, die loopt harder, maar gaat ook eerder stuk op de banden.

Op de RH band kom ik een seconde per rondje te kort, en moet ik alsnog pitten na 6 rondjes.
Is dit met de nieuwe patch ? Want banden slijtage is wel aangepast nu.
Zijn het je voorbanden die aan gort gaan? Want wat je dan kan doen is de rembalans meer op achterkant te zetten om de voorbanden wat te ontzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:20:
[...]

Ja het is stuk beter nu, zeker omdat de ai je ook kan naaien en je dan ook nog eens met hoop schade zat soms.

Er was wel iemand die die tyre heat info had ontdekt via een appje die info kon onderscheppen.( Geen flauw idee hoe het werkt) maar las dit op gtplanet. Zo kan je via een telefoon bv externe info krijgen voor op je race sim setup. Dus het is er wel maar verborgen om een of andere reden.
Plus sowieso mag er wel meer hud Customization komen.
Ja las er iets over met een android app. Zou sowieso mooi zijn als GT7 daadwerkelijk Telemetry data uitstuurt, die je via het netwerk en een app kan omzetten naar een custom dash op een telefoon of tablet. Met F1 2019 had ik mijn iPad Pro 12.9" als custom dash, heerlijk! :D _/-\o_ Kon daar nagenoeg alles in 1 scherm kwijt, inclusief revlights, banden, fuel, temps, positie, intervals enz enz. Als ik meer ACC ga spelen, dan ga ik deze ook toevoegen in de app, die stuurt het ook uit. Alleen moet ik daar weer een in-app aankoop voor doen, wat ik niet zo erg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

v8power67 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:23:
[...]

Is dit met de nieuwe patch ? Want banden slijtage is wel aangepast nu.
Zijn het je voorbanden die aan gort gaan? Want wat je dan kan doen is de rembalans meer op achterkant te zetten om de voorbanden wat te ontzien.
Was gisteravond, dus patch 1.24 vermoed ik zo.

Achterbanden gaan vooral eraan. Allebei gelijk, maar de buitenste band iets harder (fractioneel).
Heb zitten spelen met diff, maar heeft niet zoveel impact, kan juist veel wielspin veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:25:
[...]

Ja las er iets over met een android app. Zou sowieso mooi zijn als GT7 daadwerkelijk Telemetry data uitstuurt, die je via het netwerk en een app kan omzetten naar een custom dash op een telefoon of tablet. Met F1 2019 had ik mijn iPad Pro 12.9" als custom dash, heerlijk! :D _/-\o_ Kon daar nagenoeg alles in 1 scherm kwijt, inclusief revlights, banden, fuel, temps, positie, intervals enz enz. Als ik meer ACC ga spelen, dan ga ik deze ook toevoegen in de app, die stuurt het ook uit. Alleen moet ik daar weer een in-app aankoop voor doen, wat ik niet zo erg vind.
Ja dat klinkt heel tof idd. Hopelijk gaan ze dit doen! Het schijnt er al te zijn dus bring it on PD!

Ga nu wel serieus eens kijken naar de opties voor een sim setup. Zit nu bijna week in mn nieuwe huis en heb er ruimte voor. Misschien black friday 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Apache_ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:29:
[...]

Was gisteravond, dus patch 1.24 vermoed ik zo.

Achterbanden gaan vooral eraan. Allebei gelijk, maar de buitenste band iets harder (fractioneel).
Heb zitten spelen met diff, maar heeft niet zoveel impact, kan juist veel wielspin veroorzaken.
Ah okee ja dan is het gewoon door het vanuit bijna stilstand moeten optrekken wat de banden sloopt. Dan misschien rembalans meer op voorkant en dan ook de diff misschien iets hoger instellen op intial en acceleratie torque. Dan heb je minder verschil tussen de 2 wielen en zou het mogelijk gelijk trekken. Maar hele grote kans dat de patch je al gaat helpen met banden slijtage. Vond best een groot verschil!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:29:
[...]

Ja dat klinkt heel tof idd. Hopelijk gaan ze dit doen! Het schijnt er al te zijn dus bring it on PD!

Ga nu wel serieus eens kijken naar de opties voor een sim setup. Zit nu bijna week in mn nieuwe huis en heb er ruimte voor. Misschien black friday 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2NqYW7IZyDB965tI60BUPaLzBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cAeMHkoU4kdWTLp2MWiFpZYn.png?f=fotoalbum_large

Dit was het custom dash wat ik gebruikte. Links het kaartje van het circuit, die nu natuurlijk niet geladen is. App heet op iOS DashPanel. Je moet per game vrijschakelen, maar als je het veel gebruikt, is het een kleine bijdrage in de kosten. Je kan zelf ook eigen dashes maken of zoals deze van de community gebruiken. Ik speel alleen geen F1 2019 meer en nog een beetje te weinig met mijn simrig setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:43:
[...]

[Afbeelding]

Dit was het custom dash wat ik gebruikte. Links het kaartje van het circuit, die nu natuurlijk niet geladen is. App heet op iOS DashPanel. Je moet per game vrijschakelen, maar als je het veel gebruikt, is het een kleine bijdrage in de kosten. Je kan zelf ook eigen dashes maken of zoals deze van de community gebruiken. Ik speel alleen geen F1 2019 meer en nog een beetje te weinig met mijn simrig setup.
Heb alleen geen apple spullen maar zal op android ook wel er zijn. Maar tof ziet er idd perfect uit. Meer heb je nie nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Geen nieuwe tracks...

Zou men doorhebben dat met 4 'nieuwe' auto's de meeste inactieve GT7 spelers ook niet gaan terugkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

v8power67 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:31:
[...]

Ah okee ja dan is het gewoon door het vanuit bijna stilstand moeten optrekken wat de banden sloopt. Dan misschien rembalans meer op voorkant en dan ook de diff misschien iets hoger instellen op intial en acceleratie torque. Dan heb je minder verschil tussen de 2 wielen en zou het mogelijk gelijk trekken. Maar hele grote kans dat de patch je al gaat helpen met banden slijtage. Vond best een groot verschil!
Ja klopt. Na beide chicane's is het vooral de 2e versnelling die wielspin veroorzaakt.
En als de banden eraan gaan begint het ook bij Parabolica en de uitkomen Ascari chicane op te spelen. Kan kijken of ik de versnelling wat langer maak. Liever rij ik met TC uit, maar ga toch eens een rondje op standje 1 proberen.

Heb geprobeerd te shortshiften, maar het voelt dat als of de turbodruk dan eeerrrggg lang weg is.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 20-10-2022 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Heb alleen geen apple spullen maar zal op android ook wel er zijn. Maar tof ziet er idd perfect uit. Meer heb je nie nodig.
Op Android is de keus van dergelijke apps mogelijk zelfs groter. ;)
SemperFidelis schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:22:
Geen nieuwe tracks...

Zou men doorhebben dat met 4 'nieuwe' auto's de meeste inactieve GT7 spelers ook niet gaan terugkomen?
Nieuwe tracks zijn altijd leuk, maar het zou wel een keer leuk zijn als er een flink aantal races met leuke beloningen bijkomen. Die paar die echt interessant zijn qua verdiensten beginnen wel saai te worden nu. :P

[ Voor 42% gewijzigd door thunder8 op 20-10-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
thunder8 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

[...]

Nieuwe tracks zijn altijd leuk, maar het zou wel een keer leuk zijn als er een flink aantal races met leuke beloningen bijkomen. Die paar die echt interessant zijn qua verdiensten beginnen wel saai te worden nu. :P
Heb er verschillende 1 gevonden, ga eens kijken welke het meest value for money wat het is.

Deze heb ik uit het GT7 topic op GTPlanet gehaald, zullen er ongetwijfeld meer zijn maar als ze daar benoemd worden zal het zeker op GT7 werken lijkt me.
Sim Dashboard

/edit:
2 van de 3 hadden helemaal geen GT7 support, blijft SIM Dashboard over :(

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00
thunder8 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

[...]

Ergens 1 ronde rijden en dan met een jackpot iets moois scoren of gewoon racen om te racen
en dan je centjes binnen harken, ze kunnen het hoofdwaarschijnlijk nooit goed doen.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:02:
[...]

Heb er verschillende 1 gevonden, ga eens kijken welke het meest value for money wat het is.

Deze heb ik uit het GT7 topic op GTPlanet gehaald, zullen er ongetwijfeld meer zijn maar als ze daar benoemd worden zal het zeker op GT7 werken lijkt me.
Sim Dashboard

/edit:
2 van de 3 hadden helemaal geen GT7 support, blijft SIM Dashboard over :(
Klinkt nice, nu nog iets van een 3d geprinte telefoon houder die ik makkelijk aan de base van mijn GT DD Pro kan monteren (daar zitten nog 4 schroefgaten in voor een front mount die ik niet gebruik, de bovenste 2 kun je mooi gebruiken om een houdertje in te zetten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kalder schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

Klinkt nice, nu nog iets van een 3d geprinte telefoon houder die ik makkelijk aan de base van mijn GT DD Pro kan monteren (daar zitten nog 4 schroefgaten in voor een front mount die ik niet gebruik, de bovenste 2 kun je mooi gebruiken om een houdertje in te zetten) :)
Ben benieuwd of het ook zonder aankoop gaat werken want om even 4,29 voor alleen GT7 af te tikken om te proberen zie ik niet zo zitten maar als het werkt dan koop ik wellicht de gehele package van 13,99 aangezien ik nog meer games heb die ondersteund zouden worden.

/Edit
Als het goed begrijp moet het gratis ook werken (tot 3 widgets :( ). Met de webserver functie is het ook heel eenvoudig dashboards op je PC te maken. Vanavond eens proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:33:
[...]

Ben benieuwd of het ook zonder aankoop gaat werken want om even 4,29 voor alleen GT7 af te tikken om te proberen zie ik niet zo zitten maar als het werkt dan koop ik wellicht de gehele package van 13,99 aangezien ik nog meer games heb die ondersteund zouden worden.

/Edit
Als het goed begrijp moet het gratis ook werken (tot 3 widgets :( ). Met de webserver functie is het ook heel eenvoudig dashboards op je PC te maken. Vanavond eens proberen.
Ik zie op de website van Treq wel een mooi houdertje alleen gaat m'n telefoon daar niet in passen, die gaat tot 7,5cm en m'n telefoon is 8cm >.<
Heb nog wel een hele oude telefoon die iets smaller is maar die is met android 3 ofzo dus vermoed dat de app daar niet eens op draait.

Edit zie nu inderdaad dat je per spel betaalt in die app :/ beetje jammer, misschien dat ik de pro versie aanschaf als ik een telefoonhoudertje heb

Net even geprobeerd met 3 widgets, snelheid, versnelling en banden temperatuur, en het werkte wel dus ben wel geïnteresseerd, vooral omdat het met veel games werkt, alleen zag ik ACC voor PS5 er niet tussen staan en vraag me ook af hoe makkelijk het is om te switchen tussen PS5 / PC, heb nu alleen PS5 getest met GT7.

[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 20-10-2022 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Kalder schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:54:
[...]

Ik zie op de website van Treq wel een mooi houdertje alleen gaat m'n telefoon daar niet in passen, die gaat tot 7,5cm en m'n telefoon is 8cm >.<
Heb nog wel een hele oude telefoon die iets smaller is maar die is met android 3 ofzo dus vermoed dat de app daar niet eens op draait.

Edit zie nu inderdaad dat je per spel betaalt in die app :/ beetje jammer, misschien dat ik de pro versie aanschaf als ik een telefoonhoudertje heb

Net even geprobeerd met 3 widgets, snelheid, versnelling en banden temperatuur, en het werkte wel dus ben wel geïnteresseerd, vooral omdat het met veel games werkt, alleen zag ik ACC voor PS5 er niet tussen staan en vraag me ook af hoe makkelijk het is om te switchen tussen PS5 / PC, heb nu alleen PS5 getest met GT7.
Had nog wat Play tegoed dus de (Android) Pro versie maar aangeschaft. Heb dan wel geen stuur/stoel maar is toch best geinig, gewoon omdat het kan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXkwA1PQuYcMLaH7NTbpm5ofuLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jL2XU6CcBXxT3afFjiqDXehi.png?f=fotoalbum_large

/Edit
Moet even uitvogelen hoe ik sector tijden kan zien want die krijg ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik speel voor het eerst GT7. verder merk ik dat jullie erg intensief gebruik maken van het spel. ik speel alleen de singleplayer en ben nu bij menu 37.

mijn vraag is, wat voor uitdaging kan ik verwachten hierna? zijn er nog boeiende dingen te doen? ik speel het spel niet online. ik zou graag alle auto's upgrades willen geven, maar zoals jullie weten wordt er geknepen met credits in dit spel. moet ik de banen allemaal opnieuw rijden voor credits hierna? (waar ik weinig zin in heb eigenlijk). kan iemand mij de weg wijzen?

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 21-10-2022 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:31

Zyron

BWRAAAAP

Hier nog erg druk met alle missions. Hoewel het driften nog niet overal goed gelukt is, nu lekker bezig met de One Hour Challenges. Maar crisis, wat is die op Deep Forest Raceway verrot. Diverse tunes gezocht maar vrijwel onbruikbaar door alle updates die er nog geweest zijn. In 8 pogingen helaas nog niet verder gekomen dan de 2e plek, nota bene in een stock Mazda Atenza Gr. 4. Consistente rondetijden rond 1.37-1.38, maar helaas toch net een keer te veel moeten stoppen voor bandjes (2x). Benzine daarentegen niet voor hoeven te stoppen. :)
Hopen dat ik t.z.t. nog eens een gouden tip tegen kom, ben er nu wel even klaar mee. :p

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Farabi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:59:
ik speel voor het eerst GT7. verder merk ik dat jullie erg intensief gebruik maken van het spel. ik speel alleen de singleplayer en ben nu bij menu 37.

mijn vraag is, wat voor uitdaging kan ik verwachten hierna? zijn er nog boeiende dingen te doen? ik speel het spel niet online. ik zou graag alle auto's upgrades willen geven, maar zoals jullie weten wordt er geknepen met credits in dit spel. moet ik de banen allemaal opnieuw rijden voor credits hierna? (waar ik weinig zin in heb eigenlijk). kan iemand mij de weg wijzen?
Ja, er komen regelmatig races bij.
In de vorm van extra challenges bij world circuits, extra missions, nieuwe menu books.

Ik game vrij casual, en voor komt er genoeg bij om bezig te blijven.

Ik zelf ben niet zo een big-spender. Voer auto's op als dat nodig is, ben niet echt een verzamelaar als het gaat om 'nieuw auto bij Legend Car OMG die moet ik hebbon!!'.

Mijn saldo dobbert zo tussen de 9 en 10m credits. Heb wel nu een Gr1 auto nodig, maar kan niet echt een auto proberen om te kijken welke goed werkt voor mij, en kopen is dan wel weer duur. Dus ben wat andere challenges aan het doet op moment. Vooral de 10 lap WTC challenge (bij veel world circuits) zijn een uitdaging.

Je mag de auto vaak tunen, bandenslijtage is pittig en competitie vind ik aardig hard doorrijden.

[ Voor 26% gewijzigd door _Apache_ op 21-10-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Zyron schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 05:42:
Hier nog erg druk met alle missions. Hoewel het driften nog niet overal goed gelukt is, nu lekker bezig met de One Hour Challenges. Maar crisis, wat is die op Deep Forest Raceway verrot. Diverse tunes gezocht maar vrijwel onbruikbaar door alle updates die er nog geweest zijn. In 8 pogingen helaas nog niet verder gekomen dan de 2e plek, nota bene in een stock Mazda Atenza Gr. 4. Consistente rondetijden rond 1.37-1.38, maar helaas toch net een keer te veel moeten stoppen voor bandjes (2x). Benzine daarentegen niet voor hoeven te stoppen. :)
Hopen dat ik t.z.t. nog eens een gouden tip tegen kom, ben er nu wel even klaar mee. :p
Weet niet op welke moeilijkheidsgraad je rijd maar het maakt echt verschil als je hem op Hard zet in sommige gevallen. Dan is ie soms super easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Farabi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:59:

Heb je je rijbewijzen in game allemaal al gehaald? levert goed geld op, plus wagens bij goud/brons.
Heb je de circuit ervaringen per circuit al gedaan? dat levert nog meer geld op, miljoenen!
Daarna kun je de missions doen, soms zijn die makkelijk maar aantal zijn uitdagend, en de one hour missions zijn ook wel even uitdagend.
Daarna zijn er per circuit nog wel meer races die je niet in de menu boeken hebt gedaan, dus die moet je dan ook nog doen. Daarna heb je flink wat cash om wat te upgraden, maar wil je alle wagens hebben, reken op maanden/jaren grinden inderdaad...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hm, de nieuwe physics in 1.25 hebben mijn Ferrari GTO, Lambo Countach en nog wat andere MR auto's wel behoorlijk verpest. Sowieso moest ik ook bij die auto's het vermogen serieus terugschroeven vanwege de nieuwe PP berekening, maar zelfs zonder dat zou ik puur door de veranderde physics al zo'n 5-7 seconden per rondje langzamer zijn op Le Mans. Terwijl MR auto's lange tijd behoorlijk stabiel waren (na patch 1.19 oid?) zijn het nu rollende boten geworden met gek onderstuur en overstuur.

O, en de grip in de regen is ronduit f-ed up nu. Eerst kon je in de eerste eenderde van de regenmeter nog wel vooruit met slicks maar dat lukt nu niet meer. Zodra je de snelheid opvoert is het snap oversteer de vangrail in en zelfs met een rempunt 100-150-200 meter naar voren halen red je bochten nog niet. Dat is op langere banen als Le Mans onhandig, want daar neem ik regelmatig de gok om nog een rondje buiten te blijven wetende dat het waarschijnlijk in de tweede helft van de ronde gaat regenen. Dat wordt 'm nu niet meer, maar door op een droge baan op IMs naar buiten te gaan loop je wel het risico een extra pitstop te moeten doen omdat je banden half op zijn voordat de regen begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:49:
[...]

Weet niet op welke moeilijkheidsgraad je rijd maar het maakt echt verschil als je hem op Hard zet in sommige gevallen. Dan is ie soms super easy.
Pff hebben ze dat nog steeds niet gefixt? Sommige races waren inderdaad veel makkelijker op hard dan op easy, al een tijdje niets meer anders gedaan dan Sardegna en online races, ik vermoed dat het een bug is die blijkbaar nog steeds niet gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Ik heb hem op 'normal' staan, ik zal straks eens kijken of 'hard' dan het gewenste verschil maakt... ;-) En anders maar gewoon hopen op een hoop geluk/goede roulatie van AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb sinds de laatste patch al een paar keer gehad dat de AI vergeet te tanken.

Hij tankt niet maar blijft met 80 rondjes rijden. Zoals je kunt zien maakt 'ie ook echt gaan aanstalten om de pits in te gaan. Ik kom daar in mijn F1 GTR met mach 12 dichterbij en verwacht gewoon een normale blauwe vlagsituatie aangezien er geen geel uithing. Kon 'm net ontwijken, zoals je kunt zien.

Zo heeft hij de hele race uit gereden en had ik uiteindelijk vier (!) rondes voorsprong. Ik heb dit nu gezien in de PP700 Le Mans race en Sardegna PP800. Zal vast bij de andere endurance races ook wel voorkomen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Zyron schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:03:
Ik heb hem op 'normal' staan, ik zal straks eens kijken of 'hard' dan het gewenste verschil maakt... ;-) En anders maar gewoon hopen op een hoop geluk/goede roulatie van AI.
Even los van de moeilijkheidsgraad: met de Megane Trophy '11 Gr.4 doe ik rondjes 1:35 met 1 stop. Dus als jij 2-3 seconden per ronde langzamer bent en een keer extra moet stoppen, kan ik me voorstellen dat dat niet snel genoeg is voor de winst. En dan is de "gouden tip" dus gewoon dat je nog wat moet oefenen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00
Zyron schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:03:
Ik heb hem op 'normal' staan, ik zal straks eens kijken of 'hard' dan het gewenste verschil maakt... ;-)
En anders maar gewoon hopen op een hoop geluk/goede roulatie van AI.
Er zijn meerdere races zoals de 24h race op Spa waar je met auto X geen schijn van kans maakt
tegen de AI in de moeilijkste stand, weet je net die juiste stock auto te vinden voor dat event dan
lukt het zeker om in de top 3 te eindigen, met een stukje tuning er boven op is het appeltje eitje.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Arumes schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:29:
[...]

Even los van de moeilijkheidsgraad: met de Megane Trophy '11 Gr.4 doe ik rondjes 1:35 met 1 stop. Dus als jij 2-3 seconden per ronde langzamer bent en een keer extra moet stoppen, kan ik me voorstellen dat dat niet snel genoeg is voor de winst. En dan is de "gouden tip" dus gewoon dat je nog wat moet oefenen. :+
Oh, ongetwijfeld kan ik nog beter worden, daar twijfel ik niet aan. Wel benieuwd naar je setup!

Vannacht wel Intermediate Drifting 2 (missie) goud gehaald. Heel wat grijze haren rijker. Steekt vast mooi af bij goud. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Zyron schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:53:
[...]

Oh, ongetwijfeld kan ik nog beter worden, daar twijfel ik niet aan. Wel benieuwd naar je setup!

Vannacht wel Intermediate Drifting 2 (missie) goud gehaald. Heel wat grijze haren rijker. Steekt vast mooi af bij goud. ;-)
Setup was vrijwel stock. De enige wijzingingen zijn minimale downforce (achter 201 ipv 200, anders kom je op 620.04), harde banden, en dan 80% ECU om onder 620 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Gaan we binnenkort eens proberen, dank!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-10 10:44
Zo, vandaag maar eens een endurance race gedaan. Deep Forest Raceway voor een uurtje met een vrij bijzonder autootje al zeg ik het zelf :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLP5nRW7-XYgm0BKnIXRzBEwdtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f5JXbwaXVJc1PQ7cXi0jNqB4.png?f=fotoalbum_large

Jep, dat zie je goed! Een Honda Beat!
En het mooiste van deze knaap, is de motor :) Een K20C1 uit een nieuwere Civic Type R,
Enige mods aan deze motor zijn de race crankshaft en de engine balancing,
Aanbouw mods zijn de de fully adjustable computer, Low RPM Turbo, Racing Intercooler, Racing intake, Semi Racing demper en racing exhaust manifold.

Lekkere simpel, houd het motortje lang heel en het verbruik binnen de perken :)

De huidige setup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJFHT58biFu82tTlmm4t39dYjm0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p0XGheDEVN67a1y5MKe1BOMq.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iU6KNOabqHVCsGarlDPnSb8XgM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/affIqzNf0oDBQXPqmkeO3O8X.png?f=fotoalbum_large

Voorzichtig zijn met je inputs is een must! Remmen, uitkijken, ding heeft enorme afstanden nodig om af te remmen! Zelfs met de carbon remmen heb je dik 200m nodig om genoeg af te remmen om een bocht te nemen :) Autootje is niet gebouwd op 280+ KM/H (wat ie met gemak haalt btw)

TC had ik op 1 (om de banden wat te sparen ivm wielspin) en de rembalans op -2, fuel mixture op 5 (op 4 zou ook zelfs nog prima kunnen, zonder bijtanken, afhankelijk van je rijstijk)

1 stintje hard, 2 stintjes medium en de laatste stint nog op hard gedaan en voila, na 2 pogingen vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZt_V-RXHwmJp7iXzoKXJMN4PF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U17uBk0vb6W08GnI587Y1s7F.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etM9exKIHu9O5TFS1lWs_IAfI7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8h1CsP9kz8vXlZLTsNgdAu9a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Leuke en bijzondere keuze! Gefeliciteerd met goud. :-)

Vandaag op de One Hour Challenges/Human Comedy na, wel alle andere missies op goud gezet. 😁

Acties:
  • +4 Henk 'm!
https://gran-turismo.playstation.com/

Een nieuwe rewards programma speciaal voor Gran Turismo??? Bij mij is alles alleen in het duits, krijg hem niet op nederlands, maar lijkt alsof je punten kunt verdienen en merchandise kunt aanschaffen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 17:22
Kalder schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:03:

Een nieuwe rewards programma speciaal voor Gran Turismo??? Bij mij is alles alleen in het duits, krijg hem niet op nederlands, maar lijkt alsof je punten kunt verdienen en merchandise kunt aanschaffen e.d.
Bij mij is de pagina nu nederlands, via google translate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47

Geen idee wat het is maar ik ben iig level 3 nu haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 17:22
SemperFidelis schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

:+ ik ook, ik denk niet dat dit iets wordt voor mij......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SemperFidelis schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Ik helaas nog level 1 (maar wel zo'n beetje alles gedaan wat er gedaan kan worden al) :?
Dacht laat ik me eens registreren en flop, daar was het.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 26-10-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waar kan ik een kei-car kopen? en wat is dit voor iets precies? ik heb even gegoogled maar die auto's kan ik nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 16:24

DaWaN

'r you wicked ??

Farabi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:48:
waar kan ik een kei-car kopen? en wat is dit voor iets precies? ik heb even gegoogled maar die auto's kan ik nergens vinden?
Kei cars zijn Japan only: Wikipedia: Kei car
Zijn gewoon te koop bij brand central en used car dealer.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Farabi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:48:
https://primagames.com/ti...rismo-7-full-kei-car-list

Google; Kei car GT7 en ik vind meteen een artikel met uitleg welke dat zijn...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

Lijkt er inderdaad op. Wel jammer dat je geen taal kan selecteren. Gelukkig kan ik mij goed redden in het Duits.

Zie dat er ook in de page challenges zijn die je kan activeren om meer credits te gaan verzamelen. Zal een methode zijn om je geïnteresseerd te houden en je kan inderdaad zo te zien merchandise ermee kopen of loten voor het winnen van spullen. Nu hebben ze zo te zien een camo controller erop staan, een stuur met pedalen van Logitech G923 of de game TLOU deel 1. Op de mainpage zie ik ook nog dat er een quiz komt, battles en nog veel meer. Kan best interessant zijn/worden. :)

Zie trouwen bij mij de car collection nog niet terug. En ik zie een page waar je auto's kan ruilen?

[ Voor 5% gewijzigd door thunder8 op 27-10-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:50:
[...]

Lijkt er inderdaad op. Wel jammer dat je geen taal kan selecteren. Gelukkig kan ik mij goed redden in het Duits.

Zie dat er ook in de page challenges zijn die je kan activeren om meer credits te gaan verzamelen. Zal een methode zijn om je geïnteresseerd te houden en je kan inderdaad zo te zien merchandise ermee kopen of loten voor het winnen van spullen. Nu hebben ze zo te zien een camo controller erop staan, een stuur met pedalen van Logitech G923 of de game TLOU deel 1. Op de mainpage zie ik ook nog dat er een quiz komt, battles en nog veel meer. Kan best interessant zijn/worden. :)

Zie trouwen bij mij de car collection nog niet terug. En ik zie een page waar je auto's kan ruilen?
Die auto's zijn ruilkaarten, niet de auto's in je garage, je kon in ruil voor wat punten verschillende car packs kopen, alleen heb me daar niet aan gewaagd, weet niet wat je aan die ruilkaarten hebt, en het is een loterij welke je krijgt, maar PD en loterijen gaan niet hand in hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Kalder schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:37:
[...]

Die auto's zijn ruilkaarten, niet de auto's in je garage, je kon in ruil voor wat punten verschillende car packs kopen, alleen heb me daar niet aan gewaagd, weet niet wat je aan die ruilkaarten hebt, en het is een loterij welke je krijgt, maar PD en loterijen gaan niet hand in hand.
Ah ok. Blijkbaar heb je dan wel een aantal kaarten in bezit, want zag er de nodige auto's instaan. Naja nog niet belangrijk, doe er nog niets mee, maar zal in de toekomst nog wel wat gaan worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
DerOllie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:48:
[...]

https://primagames.com/ti...rismo-7-full-kei-car-list

Google; Kei car GT7 en ik vind meteen een artikel met uitleg welke dat zijn...
kon ik dus niet vinden. had het al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
thunder8 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:50:
[...]

Ik vraag me af of wij (NL) die merchandise wel kopen kunnen omdat het allemaal Duits georienteerd is?
Had zelf namelijk liever wat faceplates gezien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Heerlijk spel, gewoon een heerlijk spel. Kan je spelen zoals je wil. Lekker casual met tragere auto's, of die-hard 'sport' in GT3 online lobbies. (Daar ben ik nog wel lang niet)

Kan me zelfs uren vermaken met scapes, beetje auto fotograaf spelen.

Kleine opmerkingen natuurlijk die al vaak gemaakt zijn. Auto's weghalen uit je garage bvb. Ook al willen ze niet dat je ze verkoopt (wegens ingame economy beperkingen of 'te snel progress maken'), laat ze dan aub auto's verbergen. Ik heb nog maar een weekje gespeeld en heb nu al verschillende dubbels...

Ook je garage filteren of sorten (misschien heb ik het niet gezien), evenals de tweedehands shop filteren en sorten (FR/RR/FWD/PP-score, ...)

Verder geen comments. Ik voel me niet hard geremd door de progressie, maar daar is redelijk wat aan gesleuteld sinds release. Dus misschien hebben ze daar wel een acceptabele middenweg gevonden. Ik ben dan ook niet super geinteresseerd in unieke auto's, of super speciaal spul, of echt alle auto's willen hebben. Misschien komt dat nog wel.

Heerlijke game...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
schumi2004 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:39:
[...]

Ik vraag me af of wij (NL) die merchandise wel kopen kunnen omdat het allemaal Duits georienteerd is?
Had zelf namelijk liever wat faceplates gezien :D
Geen idee, maar ik ga wel punten sparen en daarna zien we wel waar het schip strandt. Viel mij wel op dat de progress van challenges niet goed registreert. Had gisteren de 100km sprint aangezet, wat met 2 vingers in de neus te halen is. Na 2 uur leek de challenge niet gehaald te zijn, want die kon ik weer opnieuw activeren. Echter een tijdje later zag ik dat de speedpoints wel omhoog waren gegaan. Kijk ik in de historie, heb ik hem inderdaad wel gehaald. Daarna nog bezig gegaan met de goldregen challenge, waar je 3 gouden medailles moet verdienen. 3 nieuwe missies op goud gezet, maar geen zichtbare progress. Hou wel in de gaten of hij deze ook bijschrijft. Je kan ook punten pakken met een paar quizvragen en push-notificaties aanzetten. Je zou haast denken dat ze in Duitsland hier een app voor hebben, die niet via de NL store wordt aangeboden. Ook merk ik dat je er snel weer uitgelogd wordt. Denk dat het een work-in-progress is en dat dit later naar meer landen gaat komen. Vandaar ook maar 1 taal.

update: je kan een windows app ervan maken, dan hoef je hem niet in de browser te starten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door thunder8 op 28-10-2022 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
thunder8 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:19:
[...]

Geen idee, maar ik ga wel punten sparen en daarna zien we wel waar het schip strandt. Viel mij wel op dat de progress van challenges niet goed registreert. Had gisteren de 100km sprint aangezet, wat met 2 vingers in de neus te halen is. Na 2 uur leek de challenge niet gehaald te zijn, want die kon ik weer opnieuw activeren. Echter een tijdje later zag ik dat de speedpoints wel omhoog waren gegaan. Kijk ik in de historie, heb ik hem inderdaad wel gehaald. Daarna nog bezig gegaan met de goldregen challenge, waar je 3 gouden medailles moet verdienen. 3 nieuwe missies op goud gezet, maar geen zichtbare progress. Hou wel in de gaten of hij deze ook bijschrijft. Je kan ook punten pakken met een paar quizvragen en push-notificaties aanzetten. Je zou haast denken dat ze in Duitsland hier een app voor hebben, die niet via de NL store wordt aangeboden. Ook merk ik dat je er snel weer uitgelogd wordt. Denk dat het een work-in-progress is en dat dit later naar meer landen gaat komen. Vandaar ook maar 1 taal.

update: je kan een windows app ervan maken, dan hoef je hem niet in de browser te starten. ;)
Weet je trouwens welk social account ze hier mee bedoelen? PlayStation DACH

/edit:
Nevermind, found it PlaystationDE @twitter

IOF-YWT-BRW geeft je 5k speedpoints

/edit2:
Even zoeken op gt7 speed point promo codes en je komt er nog tegen

SGZ-SWK-CLX F6F-OTE-PTI UOH-WIG-9U3
RQ6-9DA-VSM

/edit3:
Fysieke rewards is beperkt tot 3 landen overigens (met dank aan gtplanet)
https://www.gtplanet.net/...ards.413488/post-13871664

Niveau 6 ondertussen maar ik ga er geen sport van maken. Ik kijk wel eens als ik me verveel.

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2022 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
schumi2004 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

Weet je trouwens welk social account ze hier mee bedoelen? PlayStation DACH
DACH staat voor Duitsland - Austria - Confoederatio Helvetica (Duitsland - Oostenrijk en Zwitserland) denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amos_x schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:07:
Heerlijk spel, gewoon een heerlijk spel. Kan je spelen zoals je wil. Lekker casual met tragere auto's, of die-hard 'sport' in GT3 online lobbies. (Daar ben ik nog wel lang niet)

Kan me zelfs uren vermaken met scapes, beetje auto fotograaf spelen.

Kleine opmerkingen natuurlijk die al vaak gemaakt zijn. Auto's weghalen uit je garage bvb. Ook al willen ze niet dat je ze verkoopt (wegens ingame economy beperkingen of 'te snel progress maken'), laat ze dan aub auto's verbergen. Ik heb nog maar een weekje gespeeld en heb nu al verschillende dubbels...

Ook je garage filteren of sorten (misschien heb ik het niet gezien), evenals de tweedehands shop filteren en sorten (FR/RR/FWD/PP-score, ...)

Verder geen comments. Ik voel me niet hard geremd door de progressie, maar daar is redelijk wat aan gesleuteld sinds release. Dus misschien hebben ze daar wel een acceptabele middenweg gevonden. Ik ben dan ook niet super geinteresseerd in unieke auto's, of super speciaal spul, of echt alle auto's willen hebben. Misschien komt dat nog wel.

Heerlijke game...
Ik heb maar heel weinig auto's dubbel, maar dat komt omdat ik eerst de single player content ben gaan spelen voordat ik zelf auto's ben gaan kopen, je krijgt er best veel als je de missions en alle menu boeken gedaan hebt.
In GT Sport had ik veeeeeel meer dubbele, maar dat kwam door de dagelijkse roulette waar je steeds dezelfde auto won.

Overigens je kunt zien of je een auto al hebt (in de winkels) doordat het icoontje van het boek dan blauw is ipv grijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
het ( moet een 9 zijn. :)

Ontopic:

Gisteren een aantal races weer gedaan single player, maar kan het kloppen dat de tegenstanders tegenwoordig wat agressiever zijn? Zag ze gisteren vaker divebomben, maar ook soms gewoon hard blokken door naar mijn lijn te sturen. Ben er zelfs 2x af gereden, waardoor ik weer 10-12 seconden moest goedmaken. Vind het op zich wel goed dat het niet de makke schapen van het begin zijn, maar moet nu wel meer rekening houden met apart gedrag of defensieve lijnen rijden bij aansnijden van bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Arumes schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:27:
[...]

Ik heb hem even geprobeerd. Als ik voorzichtig rij, kan ik m'n banden de hele race (9 rondes) goed houden. Heel voorzichtig rijden, en geen enkele inhaalactie uitvoeren. Wat je op de rechte stukken inhaalt is mooi meegenomen. Als je in een bocht een beetje op een tegenstander kan leunen is dat prima, dat spaart jou weer wat slijtage. In mijn geval waren er drie auto's waar ik op die manier nauwelijks op inliep, die bleven in eerste instantie zo'n 15-20 seconden voor liggen. Maar alles draait om bandenmanagement. De banden van de AI geven het na 6-8 ronden op afhankelijk van de auto. Dan vlieg je ook die laatste snelle coureurs voorbij met je rustige tempo. Ik heb net dus wel goud gehaald.

Als ik voluit ga, haal ik rondetijden van zo'n 2:08. Met rustig rijden is dat 2:10-2:11, maar met dat kleine beetje verlies aan snelheid hou je je banden veel langer heel.

Datzelfde geldt ongetwijfeld voor de Sardegna van @amahusu, want dat de AI rijdt alsof er geen slijtage is is dus gewoon niet waar.
En @Derby..

Deze gister geprobeerd. Kwam op 11 ronde, en 1e geworden.
Banden waren wel voor 2/3e rood en glibberde alle kanten op.

Maar mijn tips,
Vloeiende lijnen,
Vermijd hard remmen en sturen tegelijkertijd
Nooit je 1e versnelling gebruiken,
TC uit, en rembalans op +2 naar rear (bespaart je rechter voorband)
En veel bochten neem je met half gas in 2e versnelling. Met name de corkscrew(the dipper) , eerste, laatste bocht, en die scherpe bocht ( forest elbow).

De wagen roteert slecht, dus stuur vroeg in, en niet te vroeg op je gas.

Gebruik de eerste paar ronde om je rempunt goed te bepalen, en hou je daar op vast. Als je banden goed rood zijn, rem je 20meter eerder.

Eerste bocht bij 60m, 2e bocht 120m.
The chase(bocht 21) bij 160m
Laatste bocht 80m

De auto's haal je 1 voor 1 in. Vecht niet te hard met ze. Ze kunnen je zomaar weer aantikken als ze terug aanvallen. Je staat binnen no-time achterstevoren. Dus haal in met je overspeed.

https://www.google.com/se...EQAw#imgrc=kwzlcULgIX8U4M

Met nog 8 minuten te gaan, zat ik al op 3 sec van #1, en ben ik sterk gaan banden sparen. Om een ronde voor het einde toe te slaan.

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 29-10-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
_Apache_ schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:55:
[...]

En @Derby..

Deze gister geprobeerd. Kwam op 11 ronde, en 1e geworden.
Banden waren wel voor 2/3e rood en glibberde alle kanten op.

Maar mijn tips,
Vloeiende lijnen,
Vermijd hard remmen en sturen tegelijkertijd
Nooit je 1e versnelling gebruiken,
TC uit, en rembalans op +2 naar rear (bespaart je rechter voorband)
En veel bochten neem je met half gas in 2e versnelling. Met name de corkscrew(the dipper) , eerste, laatste bocht, en die scherpe bocht ( forest elbow).

De wagen roteert slecht, dus stuur vroeg in, en niet te vroeg op je gas.

Gebruik de eerste paar ronde om je rempunt goed te bepalen, en hou je daar op vast. Als je banden goed rood zijn, rem je 20meter eerder.

Eerste bocht bij 60m, 2e bocht 120m.
The chase(bocht 21) bij 160m
Laatste bocht 80m

De auto's haal je 1 voor 1 in. Vecht niet te hard met ze. Ze kunnen je zomaar weer aantikken als ze terug aanvallen. Je staat binnen no-time achterstevoren. Dus haal in met je overspeed.

https://www.google.com/se...EQAw#imgrc=kwzlcULgIX8U4M

Met nog 8 minuten te gaan, zat ik al op 3 sec van #1, en ben ik sterk gaan banden sparen. Om een ronde voor het einde toe te slaan.
Elf ronden. Held _/-\o_ . Dat is knap. Ik heb het uiteindelijk gehaald toen de bug van de banden slijtage nog bestond. Door heel langzaam te rijden en de TC op 5 te zetten geloof ik. Snelste ronde was een 2 min 14. De bochten door rollen ipv van op het gas. Minder krachtig remmen. In de laatste ronde had ik toen nog 'genoeg' band over om er nog een stuk of 5 in te halen omdat de tegenstander meer naast de baan stond dan er op.
Ik reed wel alles met een controller en ik merk duidelijk dat de auto's anders reageren met een controller als met een stuurtje en met pedalen. Zo ook met de laatste missie van Human Comedy, missie 8. Uiteindelijk ook gehaald met een controller. Het was vooral zoeken naar een auto die bij mijn rijstijl paste. Als ik met diezelfde auto met een stuurtje rijd krijg ik niks voor elkaar. En dat is niet omdat ik niet met een stuurtje kan rijden. Er worden toch instellingen aangepast afhankelijk van de input methode lijkt het wel.

Bedankt voor je feedback.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Derby schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:19:
[...]

Elf ronden. Held _/-\o_ . Dat is knap. Ik heb het uiteindelijk gehaald toen de bug van de banden slijtage nog bestond. Door heel langzaam te rijden en de TC op 5 te zetten geloof ik. Snelste ronde was een 2 min 14. De bochten door rollen ipv van op het gas. Minder krachtig remmen. In de laatste ronde had ik toen nog 'genoeg' band over om er nog een stuk of 5 in te halen omdat de tegenstander meer naast de baan stond dan er op.
Ik reed wel alles met een controller en ik merk duidelijk dat de auto's anders reageren met een controller als met een stuurtje en met pedalen. Zo ook met de laatste missie van Human Comedy, missie 8. Uiteindelijk ook gehaald met een controller. Het was vooral zoeken naar een auto die bij mijn rijstijl paste. Als ik met diezelfde auto met een stuurtje rijd krijg ik niks voor elkaar. En dat is niet omdat ik niet met een stuurtje kan rijden. Er worden toch instellingen aangepast afhankelijk van de input methode lijkt het wel.

Bedankt voor je feedback.
Snelste rond was een 2.07 aan het begin, maar gemiddeld zo een hoge 2.09.
Met slijtage en in het donker een 2.14.

11 ronden, alsin, de tijd liep af in bocht 2, en kon m'n rondje afmaken. :+

Rij met controller.

Die mission 8 had ik volgens mij al gedaan, zal eens klikken met welke wagen dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Kalder schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

Ik heb maar heel weinig auto's dubbel, maar dat komt omdat ik eerst de single player content ben gaan spelen voordat ik zelf auto's ben gaan kopen, je krijgt er best veel als je de missions en alle menu boeken gedaan hebt.
In GT Sport had ik veeeeeel meer dubbele, maar dat kwam door de dagelijkse roulette waar je steeds dezelfde auto won.

Overigens je kunt zien of je een auto al hebt (in de winkels) doordat het icoontje van het boek dan blauw is ipv grijs.
Ik speel ook enkel offline single player content (die menu books dus, zit aan 24 of zo). En toch heb ik twee maal bvb een mini cooper '64 (zelfde kleur dan nog :p ). Kan me niet herinneren dat ik die heb gekocht. Waarschijnlijk wel, als eerste auto om aan die allereerste clubman races mee te doen, en daarna eentje gewonnen waarschijnlijk. Vind het geen probleem, maar was wel mooi geweest om auto's te kunnen 'hiden' in de lijst, al was het maar om het wat overzichtelijk te houden en de dubbels niet te tonen.

Of een lijstje aan te houden met je favoriete wagens bovenaan, zodat als je wil wisselen niet steeds moet filteren of de hele lijst door moet. Nu heb ik wel onlangs gemerkt dat je je eigen garage wel kan filteren, helemaal linksboven in de menu balk. Dat had ik dus fout, had het eerst niet opgemerkt. Dus filteren per land/type/enz...

Wat je niet kan filteren is de tweedehands shop. Als je snel even een specifieke wagen nodig hebt voor een bepaalde challenge (bvb japans FR 550 of zo) en je wil even kijken, zou het fijn zijn om te kunnen filteren. Er staan echter nooit erg veel wagens in (is dat altijd zo? Max. 1 pagina scrollen of zo), dus opnieuw, echt een probleem is het niet.

Ik heb eigenlijk vooralsnog weinig of geen kritiekpunten op dit spel. Ik vermaak me 100%. Een van die games waar ik gewoon 'nog een race' wil doen, en steeds even opstart om linksom of rechtsom iets af te werken. (challenges, license, race, menubooks, die special events...)

Een van de weinige racegames die me ook echt kan boeien. In houd van de lagere klasses. De hatchbacks, FF cars, classics, ... Een van de weinige games waar je ook in de 'mindere goden' kan rondracen. Auto's die je vaak ziet, waar je meer 'voeling' mee hebt dan de zoveelste hypercar uit andere games. Mijn skill level is ook beperkt zeg maar (zeker met controller, met stuurtje gaat het iets beter, maar dat kan ik op dit ogenblik niet uitstallen). Ik beleef dus vaak meer plezier met de lagere klasses, erg aan elkaar gewaagd en tot op het naadje rondracen op brands hatch, dan de GT3 races waar ik nu stilletjes aan toch aan toe kom via de menu books.

Voor de menu books en wie er nog door moet: koop enkel wat je echt nodig hebt om races te kunnen doen (of indien je echt een zekere auto wil natuurlijk, het is en blijft een game ;) ) Vaak kan je met een en dezelfde auto meerdere menu books doen. Zo heb je voor ford en chevrolet enkel een amerikaans merk nodig. Ik had goedkoop een corvette Z6 tweedehands opgepikt en getuned, en daarmee rijd je die twee books gemakkelijk uit. En ook een bmw M3 CSL (die je zelfs ergens krijgt) kan je lang gebruiken. Zowel in europa (wegens europees merk) als in bepaalde amerikaanse races (waar het criterium enkel FR was)

Zo houd je vrij snel redelijk wat credits over om af en toe eens iets bijzonder te kopen om verder te komen. Misschien stel ik mijn mening wel bij, en komen er bij de volgende races books aan waar je steeds ineens 800.000+ credits nodig hebt en elk book een andere wagen. Maar daar ben ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Het is me opgevallen. Dat sinds update 1.25 het sturen van de autos veel meer "jerky" is. Het is voor mij nu bijna niet meer mogelijk om kleine "nudges" aan de analogue stick te geven tijdens het rijden en om de auto te corrigeren dusdanig dat deze alsnog vloeiend rijdt.

Een geringe nudge aan de analogue stick zorgt er al heel erg snel voor dat de auto meteen een flinke zwaai maakt in de richting waarnaar ik de analogue stick heb geduwd.

Ik moet EXTREEEM voorzichtig met de analogue stick omgaan om het jerky gedrag te controleren. Hier gaat zoveel aandacht in zitten dat het ten koste gaat van andere race-aspecten (driving line, brake points, inhaalmanoeuvres, etc).

Dit had ik vóór de 1.25 update niet. Het was toen een stuk gemakkelijker de auto te corrigeren. Het lijkt sinds 1.25 alsof de analogue stick een factor 100 gevoeliger is voor de geringste bewegingen.

Hebben meer mensen dit, of ligt dit aan mij?

(Ik speel met de PS5 controller, alle driving assists uit; ik heb reeds de steering sensitivity aangepast maar dit lijkt geen effect te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
8x4 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:49:
Het is me opgevallen. Dat sinds update 1.25 het sturen van de autos veel meer "jerky" is. Het is voor mij nu bijna niet meer mogelijk om kleine "nudges" aan de analogue stick te geven tijdens het rijden en om de auto te corrigeren dusdanig dat deze alsnog vloeiend rijdt.

Een geringe nudge aan de analogue stick zorgt er al heel erg snel voor dat de auto meteen een flinke zwaai maakt in de richting waarnaar ik de analogue stick heb geduwd.

Ik moet EXTREEEM voorzichtig met de analogue stick omgaan om het jerky gedrag te controleren. Hier gaat zoveel aandacht in zitten dat het ten koste gaat van andere race-aspecten (driving line, brake points, inhaalmanoeuvres, etc).

Dit had ik vóór de 1.25 update niet. Het was toen een stuk gemakkelijker de auto te corrigeren. Het lijkt sinds 1.25 alsof de analogue stick een factor 100 gevoeliger is voor de geringste bewegingen.

(Ik speel met de PS5 controller, alle driving assists uit; ik heb reeds de steering sensitivity aangepast maar dit lijkt geen effect te hebben).
Ka je het testen met een auto die je goed kent, en waar je intussen niet aan getuned hebt? (vanuit je herinnering natuurlijk, aangezien je de patches niet kan terug draaien).

Dat 'snokken' kan natuurlijk ook te maken heb met dynamische aspecten uit de similatie. FR auto's waar je draaiend remt, ... ik heb ook wel een paar exemplaren die nogal jerky rijden, maar het lijkt me meer dat dit uit de simulatie komt, dan uit de patch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online

De besturing is inderdaad wat gevoeliger geworden, en ik ben er juist blij mee. Ik vind kleine correcties nog steeds geen probleem. Dat doe je overigens niet met tikjes (of 'nudges' zoals jij ze noemt), dat doe je met een stuur tenslotte ook niet; je gewoon vloeiend bewegen.
Controller sensitivity doet inderdaad niks. Helaas, want van mij mag het stuur best wat sneller op de sticks reageren. In snelle wissels zoals de Sses en Triangle op Suzuka, of de eerste 3 bochten op Trial Mountain word ik nu beperkt door de bediening. Ik moet die bochten langzamer nemen dan stuurgebruikers omdat het stuur, als ik met de stick van vol links naar vol rechts ga, ongeveer anderhalve seconde nodig heeft om naar de juiste positie te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Arumes schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:34:
[...]

De besturing is inderdaad wat gevoeliger geworden, en ik ben er juist blij mee. Ik vind kleine correcties nog steeds geen probleem. Dat doe je overigens niet met tikjes (of 'nudges' zoals jij ze noemt), dat doe je met een stuur tenslotte ook niet; je gewoon vloeiend bewegen.
Dat is toch wel een groot verschil tussen controller en stuur. Inderdaad, je kan de stick ook op een bepaalde 'uitslag' houden. Bvb 20 graden off center, en dan 'bijsturen'. Maar het is uiteraard gemakkelijk een stuur op een bepaalde uitslag te houden (twee handen) dan met je duim. In de meeste andere games is het ook niet gebruikelijk om een bepaalde uitslag op een stick aan te houden, dus je kan ook niet veel met muscle memory en 'training'.

Ik moet met een controller dan ook vaak vaststellen dat ik net niet op de goede uitslag sta om een bocht exact rond te komen waar ik 'm wil hebben, en dan gaat het soms ook via korte correcties ipv heel smooth de stick op een andere uitslag te parkeren.

Grote handen hier, misschien dat dit ook iets invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07

Heb er zelf niet echt problemen mee met controller, maar mss komt dat hoe ik stuur? Ik gebruik namelijk geen nudges/duwtjes tegen het pookje. Ik duw de stick naar voren, en vanaf die positie ga ik links/rechts langs de bovenrand (basicly sturen zoals je met een stuur stuurt). Maakt het geheel een stuk vloeiender en stuk minder jerky.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:58

Onyx Race: GT3 Track Roulette

Wanneer: Dinsdag 15 november, 20:30-21:30

Baan: Diverse
Ronden: 5
Auto: GR3
Weather: Droog
Tunen: Niet toegestaan
Banden: Race
Brandstof: Uit
Banden slijtage: Uit
Slipstream effect: Realistisch
Straf voor afsnijden: Sterk
Straf voor pitstraat afsnijden: Uit
Rijassistentie: Geen limiet

Host: DMLBlomaard

Opmerking:
Per track +/- 5 minuten “kwalificatie”.
Winnaar mag de volgende track kiezen (mits nog niet gespeeld).

Geef op Discord even aan of je aanwezig bent om zeker te zijn van een spot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
Blommie01 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:03:

Onyx Race: GT3 Track Roulette

Wanneer: Dinsdag 15 november, 20:30-21:30

Baan: Diverse
Ronden: 5
Auto: GR3
Weather: Droog
Tunen: Niet toegestaan
Banden: Race
Brandstof: Uit
Banden slijtage: Uit
Slipstream effect: Realistisch
Straf voor afsnijden: Sterk
Straf voor pitstraat afsnijden: Uit
Rijassistentie: Geen limiet

Host: DMLBlomaard

Opmerking:
Per track +/- 5 minuten “kwalificatie”.
Winnaar mag de volgende track kiezen (mits nog niet gespeeld).

Geef op Discord even aan of je aanwezig bent om zeker te zijn van een spot!
Count me in!

PSN: SensLike_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.gtplanet.net/...date-126-coming-20221120/

Weet niet of mensen nog zitten te wachten op gt 7 updates maar er komt er toch nog 1. En moet zeggen als het klopt is het best een dikke auto die komt:

Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/wp-content/uploads/2022/11/image-97.jpg
The three cars in the image appear to be relatively easy to identify this time round. Up in the top-left corner we have the new-to-series — and highly requested — Ford Sierra RS Cosworth, given away by the enormous “whaletail” spoiler. It’s not clear if it’s the “base” model or the enhanced RS500 from the angle in the image.

At the bottom is a Nissan Silvia S14, with the defined hood ridges marking it out as a late-model “Kouki” car and the aggressive rear spoiler suggesting it’s an “Aero” model. This returning car would sit alongside the pre-facelift “Zenki” which was also recently added to the game.

The top-right car is a little more of a challenge to pin down, but it looks to be another new-to-series vehicle: the F87 generation BMW M2. Again it’s not clear from the image alone whether it’s the original M2 or the M2 Competition which replaced it in 2019
Gaat mij dan om de sierra cosworth! Dat lijkt me een dikke toevoeging.
Hoop dat ze wel uitpakken met een zogenaamde 25th anniversary update!
Meer races nieuwe baan enz.

[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
v8power67 schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:34:
https://www.gtplanet.net/...date-126-coming-20221120/

Weet niet of mensen nog zitten te wachten op gt 7 updates maar er komt er toch nog 1. En moet zeggen als het klopt is het best een dikke auto die komt:
Ze komen gewoon elke maand met een nieuwe update, dat gaat nog wel een tijd door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iekue schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:04:
[...]

Ze komen gewoon elke maand met een nieuwe update, dat gaat nog wel een tijd door :)
Ja klopt heb beetje verkeerd verwoord. Bedoelde eigenlijk meer of er nog wel gamers over gebleven zijn die nog uitkijken naar de updates gezien ze eigenlijk 90% zeer matig zijn als ik het netjes moet verwoorden:p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:28:
[...]

Ja klopt heb beetje verkeerd verwoord. Bedoelde eigenlijk meer of er nog wel gamers over gebleven zijn die nog uitkijken naar de updates gezien ze eigenlijk 90% zeer matig zijn als ik het netjes moet verwoorden:p
Vind de nieuwe auto's meestal niet echt interessant, maar hoop dat ze binnenkort wel weer eens een nieuwe track toevoegen, is nou alweer een tijdje geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Kalder schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:08:
[...]

Vind de nieuwe auto's meestal niet echt interessant, maar hoop dat ze binnenkort wel weer eens een nieuwe track toevoegen, is nou alweer een tijdje geleden.
Een nieuwe track zou leuk zijn. maar ik zou veel liever hebben, dat ze een hele zooi races erbij doen. Er zijn een hele groep tracks die niet of nauwelijks races hebben en al helemaal geen interessante races die je keer op keer wil rijden. Waar zijn de 1-uurs (+) races op de Nurburgring, Le Mans bijvoorbeeld? Met Gr 2 - 1 auto's of een Manufacturer series (Porsche Cup bijvoorbeeld). Het mag toch niet zo moeilijk zijn om de meeste races die in GT Sport zaten ook in GT7 terug te laten komen? :? Dat maakt dat het veel leuker blijft om races te herhalen en daarbij ook nog eens de nodige credits te verzamelen. Ik ben best wel een die hard Gran Turismo fan, maar ik heb wel steeds meer moeite met het starten van de game, puur en alleen door gebrek aan interessante races. En ja ik weet dat je zelf custom races kan maken, maar dan is het helemaal geen reet meer aan qua inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:37
Eens, ik zou ik graag meer races willen zien. Hoeft volgens mij allemaal niet zo spannend te zijn om te implementeren. Genoeg leuke variaties te bedenken lijkt mij.

Nieuwe auto's is leuk, wil wel een keer de Sierra Cosworth of M2 proberen maar vervolgens is er dan weer geen race waar je ze in kunt gebruiken waarschijnlijk. En tsja, het zoveelste Japanse hok in één of andere speciale uitvoering doet mij niet zoveel, maar goed is het gevolg van een Japans spel en hoort er bij.

Nieuw circuit zou ik ook graag zien, maar ik snap dat dat wel wat meer voeten in de aarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach er is zo veel wat aangepakt moet worden. Vrees dat ze gewoon drip feed gaan doen komende jaren van wat autos en soms een track en dan gt8 brengen. Mijn gevoel zegt dat ze gt7 qua grote patches niet meer gaan supporten.
Maar laat me uiteraard graag verrassen, een dikke spec 2.0 update zou zeer welkom zijn.
Al zouden ze maar gewoon een hoop nieuwe races met goeie payouts uitbrengen. Nu zijn het alleen sardegna, lemans 30min en die ene in japan effe naam kwijt. Waarvan persoonlijk ik nu alleen maar le mans doen. En dan probeer vage autos te gebruiken met bv een dikke engine swap of gewoon ongebruikelijke autos. Jammer dat we zelf uitdagingen moeten zoeken/ creëren maar it is what it is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:23:
Ach er is zo veel wat aangepakt moet worden. Vrees dat ze gewoon drip feed gaan doen komende jaren van wat autos en soms een track en dan gt8 brengen. Mijn gevoel zegt dat ze gt7 qua grote patches niet meer gaan supporten.
Maar laat me uiteraard graag verrassen, een dikke spec 2.0 update zou zeer welkom zijn.
Al zouden ze maar gewoon een hoop nieuwe races met goeie payouts uitbrengen. Nu zijn het alleen sardegna, lemans 30min en die ene in japan effe naam kwijt. Waarvan persoonlijk ik nu alleen maar le mans doen. En dan probeer vage autos te gebruiken met bv een dikke engine swap of gewoon ongebruikelijke autos. Jammer dat we zelf uitdagingen moeten zoeken/ creëren maar it is what it is.
Je hebt ook nog Spa 1 uur 800pp, met 24h cycle. 1.5 miljoen met clean race bonus. (Die je bijna altijd krijgt)

Maar inderdaad, van mij mogen er nog 20 van dit soort races komen, wisselend met wel of geen regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
thunder8 schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:27:
[...]

Je hebt ook nog Spa 1 uur 800pp, met 24h cycle. 1.5 miljoen met clean race bonus. (Die je bijna altijd krijgt)

Maar inderdaad, van mij mogen er nog 20 van dit soort races komen, wisselend met wel of geen regen.
Dr zijn genoeg races, maar ze verdienen allemaal veel minder dan een handjevol races, die ondertussen wel echt saai worden om steeds te doen voor credits. Meer goed verdienende races (met easy clean race) zou erg welkom zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 08:50
Vraagje (misschien al gesteld): Als ik de PS5 editie koop zit daar dan een voucher in voor de digi versie voor op de PS4? Heb namelijk een T500 die niet op de PS5 ondersteund wordt maar wel op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

ik heb hem niet gezien op mijn ps5 versie

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

Perconte schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:54:
Vraagje (misschien al gesteld): Als ik de PS5 editie koop zit daar dan een voucher in voor de digi versie voor op de PS4? Heb namelijk een T500 die niet op de PS5 ondersteund wordt maar wel op de PS4.
Wel bij de 25th edition. Dat is PS5 versie op disk en PS4 digitaal.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
FastBunny schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:40:
[...]

Wel bij de 25th edition. Dat is PS5 versie op disk en PS4 digitaal.
Iets anders (maar bovenstaande klopt)

Maatje van me heeft dus de PS5 25th disc versie en ik de digital.
Als we hier willen spelen onder zijn account dan werkt dat niet met mijn digital installed versie , hij moet perse de disc erbij hebben, andersom werkt het wel .
Wij kunnen op zijn PS5 wel mijn digital versie spelen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens geruchten krijgen we Road Atlanta erbij in de komende update. Voor mij een leuk circuit, leuk voor touring car races met wat vrienden. Hopelijk krijgen we dan in december, net voor de kerst, nog een leuke update qua races & tracks.

Er wordt zo links en rechts behoorlijk gespeculeerd (gehoopt?) dat we in december Grand Valley krijgen. Daar heb ik veel lol mee gehad in GT5 op de PS3 dus daar zou ik wel blij van worden. Typisch zo'n baan waar je met veel verschillende auto's en verschillende rijstijlen plezier kunt hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door AtleX op 22-11-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Perconte schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:54:
Dat is vreemd dat ie wel op de PS4 werkt maar niet op de PS5, de meeste stuurtjes uit het PS4 tijdperk werken ook op de PS5. Is er niet een compatibility mode voor je setup? Dat gebruik ik bij mijn fanatec stuur als een game de nieuwere wheelbase niet herkent. Gek genoeg heb ik de compatibility mode nodig voor Forza Horizon 5 op de PC, maar daar was ook nog een bug waarbij de game na 10-15 minuten spelen crashte wanneer een stuur was aangesloten, dat hebben ze gelukkig (na lange tijd wel) gefixt.

Als er een PC/PS4 switch op zit kan het misschien ook helpen hem op PC te zetten, ik had een G29 met PS3 mode en PC/PS4 mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AtleX schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:34:
Volgens geruchten krijgen we Road Atlanta erbij in de komende update. Voor mij een leuk circuit, leuk voor touring car races met wat vrienden. Hopelijk krijgen we dan in december, net voor de kerst, nog een leuke update qua races & tracks.

Er wordt zo links en rechts behoorlijk gespeculeerd (gehoopt?) dat we in december Grand Valley krijgen. Daar heb ik veel lol mee gehad in GT5 op de PS3 dus daar zou ik wel blij van worden. Typisch zo'n baan waar je met veel verschillende auto's en verschillende rijstijlen plezier kunt hebben.
Wou het net gaan posten :
https://blog.de.playstati...rtaegigen-gt-weltfinales/

Effe translation erover heen gegooid. Autos kloppen dus wat we al wisten :
auto's: BMW M2 Competition '18, Ford Sierra RS 500 Cosworth '87 en Nissan Silvia K's Aero (S14)' 96

En idd road atlanta!
Deze heb ik in forza zoveel gereden! Hele dikke baan! Dus moet zeggen klinkt als een aardige content update! Nu hopen dat de patch zelf nog een hoop verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ik was erg blij met de S14 een tijd terug (heb IRL een paar keer op het punt gestaan er eentje te kopen) maar ik wilde liever de Kouki ipv Zenki. Als nu inderdaad de Kouki komt ben ik stiekem al blij met de update. En dan ook nog een RS Cosworth met gigantische vleugel? Count me in.

En die M2? De sedan 2-series? Yes please.

Nu nog veel meer races, een zwikje banen en ik ben nog blijer met GT7. Heb er sinds de launch al veel lol mee gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 22-11-2022 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had vandaag wel geinige actie.
Was die spa 1 uur endurance aan het doen want dacht he voor de verandering eens een andere race. Had eerst gedaan met de porsche 962c ging uiteraard easy.

Dacht erna pak de escudo lekker snel en beetje lol ermee hebben. En jahoor ging als een malle ding met de sardegna setup erop haat echt ziekelijk hard.
Alleen werd het donker en merkte op dat het wel echt heel donker werd. En op gegeven moment zag ik letterlijk niks meer...
Was even vergeten de escudo heeft geen koplampen :P
Dus heb even snel de tijdelijke helderheid heel hoog gezet. En gewoon heel rustig rijden. Maar was wel even tricky. Uiteindelijk easy win, die escudo 800pp tune is wel echt serieus een wapen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Het is alsof Half Life 3 bevestigd wordt, maar met aanstaande update moet VERKOPEN van auto's ook mogelijk worden. Levert vast weer geen geld voor wagens die je hebt gekregen... :F
https://blog.playstation....oad-atlanta-race-circuit/
Ability to sell vehicles
With the latest 1.26 patch update installed (internet connection required), players would be able to sell cars within their personal garage once the GT Café Menus are completed.

[ Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 23-11-2022 15:23 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DerOllie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:23:
Het is alsof Half Life 3 bevestigd wordt, maar met aanstaande update moet VERKOPEN van auto's ook mogelijk worden. Levert vast weer geen geld voor wagens die je hebt gekregen... :F
https://blog.playstation....oad-atlanta-race-circuit/

[...]
Zal onderhand tijd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BMW M2! Nice.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Pagina: 1 ... 59 ... 75 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69