Die 2 x en 5 x gaat over brandstof verbruik en slijtage banden. Het getal staat dan gelijk aan het aantal rondjes. Dus bij 5 x slijtage slijten je banden per rondje gelijk aan 5 ronden.Timbox88 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:28:
[...]
Ik dacht dus dat je dat hier kon zien aan die '2x en 5x' in het rood, maar deze race reden we gewoon allemaal door zonder te pitten, dus wat zegt dit dan? En waar kan ik het dan wel zien?
[Afbeelding]
Hmm ok, want dit was dus inderdaad zonder pitstop, iedereen reed gewoon op RH door.Kalder schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:26:
[...]
Soms staat er ook nog zoiets als "verplichte banden".
Als de verplichte banden RH en RS zijn moet je beide hebben gehad in de race, als de verplichte band alleen RH is maar de andere banden zijn wel beschikbaar (zoals vorige week geloof ik) is het vaak wijs om toch het grootste deel van de race op RS te doen en dan voor de laatste lap even switchen naar RH (of beginnen met RH en na de eerste ronde op RS), maar dan kun je ook nog kiezen geen stop te doen als je op RH blijft rijden.
Waar rijden jullie dan allemaal die echt lange online ritten, inclusief pitstops etc? DIe Daily Races zijn nooit langer dan die plusminus 25 minute (en dat is dan de langste, want A en B zijn altijd rond de 15mins)
[ Voor 7% gewijzigd door Timbox88 op 06-09-2022 13:34 ]
Ah ja! Maar had bij die race nou niet echt het idee dat mn banden hard waren gesleten terwijl ze dus eigenlijk 10x5 is 50 ronden gereden zouden hebbenMartinezNL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:43:
[...]
Die 2 x en 5 x gaat over brandstof verbruik en slijtage banden. Het getal staat dan gelijk aan het aantal rondjes. Dus bij 5 x slijtage slijten je banden per rondje gelijk aan 5 ronden.
Er zijn ook races waar de banden slijtage ergens rond de 10a15 slijtage per lap ligt. Dan moet je zeker pitten. Ik vind deze races wel leuk meestal.Timbox88 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:26:
[...]
Ah ja! Maar had bij die race nou niet echt het idee dat mn banden hard waren gesleten terwijl ze dus eigenlijk 10x5 is 50 ronden gereden zouden hebben
Heb er nog niet zoveel gereden online maar indien mogelijk kies ik een race met een pitstop. Komt net wat meer tactiek bij kijken.
Gebruik je vol motervermogen? Welke banden leg je eronder en wanneer ga je pitten. Benzine bijgooien duurt toch wel erg lang etc. Niet elke week staat er een race met pitstops tussen. Dat is inderdaad wel jammer.
EDIT: Koud in een race stappen doe ik nooit. vandaar dat ik zo weinig online race. Ik wil de baan wel graag eerst een paar keer gereden hebben. Zodat ik exact de rempunten etc weet.
[ Voor 10% gewijzigd door Oxigeon op 07-09-2022 07:49 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dat is ook bij de Daily Races dus? Want dat lijkt me inderdaad leuker, als je gewoon de pit in moet. Zorgt voor wat extra dimensie en tactiek.Oxigeon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:49:
[...]
Er zijn ook races waar de banden slijtage ergens rond de 10a15 slijtage per lap ligt. Dan moet je zeker pitten. Ik vind deze races wel leuk meestal.
Heb er nog niet zoveel gereden online maar indien mogelijk kies ik een race met een pitstop. Komt net wat meer tactiek bij kijken.
Gebruik je vol motervermogen? Welke banden leg je eronder en wanneer ga je pitten. Benzine bijgooien duurt toch wel erg lang etc. Niet elke week staat er een race met pitstops tussen. Dat is inderdaad wel jammer.
EDIT: Koud in een race stappen doe ik nooit. vandaar dat ik zo weinig online race. Ik wil de baan wel graag eerst een paar keer gereden hebben. Zodat ik exact de rempunten etc weet.
Zijn er ook ergens online open races ipv alleen de daily races?
Herkenbaar; wil die races ook wel enigszins voorbereid doen, maar het leuke aan de Daily Races is dat je ze dus vaak in de week kunt doen en je wordt steeds beter.
[ Voor 7% gewijzigd door Timbox88 op 07-09-2022 11:27 ]
Je kan in de lobby zoeken naar races die er zijn of zelf een race makenTimbox88 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:26:
[...]
Dat is ook bij de Daily Races dus? Want dat lijkt me inderdaad leuker, als je gewoon de pit in moet. Zorgt voor wat extra dimensie en tactiek.
Zijn er ook ergens online open races ipv alleen de daily races?
Herkenbaar; wil die races ook wel enigszins voorbereid doen, maar het leuke aan de Daily Races is dat je ze dus vaak in de week kunt doen en je wordt steeds beter.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
En da's unranked?Oxigeon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:32:
[...]
Je kan in de lobby zoeken naar races die er zijn of zelf een race maken
Ja in de lobby verlies/win je geen DR/SR, dus in die zin unranked, nu zijn de dailies ook unrankend imo, ook al beïnvloed het wel je DR/SR, de echte ranked races zijn de manufacturers cup en de nations cup.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ok! Wordt er dan niet als gekken gereden in de lobby's? Want dan maakt het dus niks uit als je als een gek afsnijdt of anderen beukt....Kalder schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:40:
[...]
Ja in de lobby verlies/win je geen DR/SR, dus in die zin unranked, nu zijn de dailies ook unrankend imo, ook al beïnvloed het wel je DR/SR, de echte ranked races zijn de manufacturers cup en de nations cup.
In de daily's wordt je DR/SR toch wel degelijk beïnvloed?
Hoe werken die manufactures en nations cup eigenlijk? Kan iedereen daar aan mee doen?
(Sorry, weinig ervaring met GT online)
Klopt, dat zei ik ookTimbox88 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:07:
[...]
Ok! Wordt er dan niet als gekken gereden in de lobby's? Want dan maakt het dus niks uit als je als een gek afsnijdt of anderen beukt....
Hoe werken die manufactures en nations cup eigenlijk? Kan iedereen daar aan mee doen?
Manufacturers cup daar moet je een auto merk voor kiezen en dan doe je dat hele seizoen in de 2 auto's die je dan krijgt (een Gr.3 en een Gr.4). Je verdient punten, hoe hoger je finished hoe meer punten je krijgt, maar ook de snellere racers, dus A+ racers krijgen de meeste punten, dan A, dan B etc.
Met de nations cup race je voor je land en kun je wel andere auto's kiezen.
En ja iedereen kan daar aan meedoen, als je snel genoeg bent, heb je zelfs kans uitgenodigd te worden voor de world finals (voorbeeld) .
[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 07-09-2022 14:52 ]
Cool! En kun je joinen wanneer je wil?Kalder schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:48:
[...]
Klopt, dat zei ik ook
Manufacturers cup daar moet je een auto merk voor kiezen en dan doe je dat hele seizoen in de 2 auto's die je dan krijgt (een Gr.3 en een Gr.4). Je verdient punten, hoe hoger je finished hoe meer punten je krijgt, maar ook de snellere racers, dus A+ racers krijgen de meeste punten, dan A, dan B etc.
Met de nations cup race je voor je land en kun je wel andere auto's kiezen.
En ja iedereen kan daar aan meedoen, als je snel genoeg bent, heb je zelfs kans uitgenodigd te worden voor de world finals (voorbeeld) .
Ja, maar jij zei 'de daily races zijn imho ook unranked'. Waarom dan?
Mja, misschien is het ook wel ranked, maar de championships zijn imo de echte ranked races, net als dat je bij Rocket League voor vriendelijke potjes ook gewoon punten krijgt, maar ze ook aparte "ranked" potjes hebben.Timbox88 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:15:
[...]
Cool! En kun je joinen wanneer je wil?
Ja, maar jij zei 'de daily races zijn imho ook unranked'. Waarom dan?
Helaas, ben nog lang niet bij Menu Book 39, dus kan die track nog niet doen.amahusu schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 08:56:
[...]
It gets better.. de tomahawk glitch is back!
YouTube: Gran Turismo 7 | 600pp Tomahawk X Money Glitch | Update 1.21
Kan je met de auto ook snel geld verdienen op een andere track?
[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 07-09-2022 21:04 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Sinds de firmware update van gisteren alleen maar crashes 😢
Sardegena PP800 krijg je ± 715.000 credits voor. 15 ronden geen regen en als je een goede Gr. 3 auto hebt, win je altijd. Jaguar F-Type en Mclaren F1 GTR zijn daar goede auto's voor. Brandstof laag en short shiften Band race hardJumpman schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:01:
[...]
Helaas, ben nog lang niet bij Menu Book 39, dus kan die track nog niet doen.
Kan je met de auto ook snel geld verdienen op een andere track?
En kijk op Youtune naar filmpjes zoals: YouTube: Gran Turismo 7 | 5 FASTEST Money METHODS & GLITCHES
Dit is vaak na een update niet meer mogelijk.
Ja iedereen kan daaraan meedoen. Je hoeft ook niet iedere race mee te doen en je kunt ieder tijdstip ook meedoen.Timbox88 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:07:
[...]
Ok! Wordt er dan niet als gekken gereden in de lobby's? Want dan maakt het dus niks uit als je als een gek afsnijdt of anderen beukt....
Rijden als gekken kan altijd voorkomen. Misschien als je een B of hogere ranking hebt dat het dan wel meevalt maar malloten kom je soms wel tegen.
Ah, ben dus niet de enige. Best veel crashes naar het PS4 menu bij het selecteren van een optie in de World View. En als ik een race start zijn er bij het aanremmen veel phantom touches van de rechter joystick die bij mij het camerastandpunt controleert (default). Het beeld trilt dan heel erg.Lampuhkap schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:16:
Sinds de firmware update van gisteren alleen maar crashes 😢
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Zo de aftiteling gezien, in twee dagen van Menu Book 27 naar Menu Book 40 geramd.
En als je op meerdere tijdstippen meedoet, krijg je dan ook meer punten? Of verdien je maar 1 keer punten?MartinezNL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:28:
[...]
Ja iedereen kan daaraan meedoen. Je hoeft ook niet iedere race mee te doen en je kunt ieder tijdstip ook meedoen.
Rijden als gekken kan altijd voorkomen. Misschien als je een B of hogere ranking hebt dat het dan wel meevalt maar malloten kom je soms wel tegen.
Alleen het laatste resultaat telt. Dus als je derde wordt, je probeert het daarna nog een keer om te winnen, en je eindigt achtste, dan heb je pech. Dan krijg je de punten die bij die achtste plek horen.Timbox88 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:21:
[...]
En als je op meerdere tijdstippen meedoet, krijg je dan ook meer punten? Of verdien je maar 1 keer punten?
Ah nice, dat is wel tof!Arumes schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 00:02:
[...]
Alleen het laatste resultaat telt. Dus als je derde wordt, je probeert het daarna nog een keer om te winnen, en je eindigt achtste, dan heb je pech. Dan krijg je de punten die bij die achtste plek horen.
Klopt het dat die Nations Cup en Manufacturers Cup maar één dag per week (ronde) te rijden is, of kijk ik verkeerd?
Is altijd 1 x in de week ja. Op vrijdag en zaterdag (ene dag nations andere dag manu)Timbox88 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:23:
Klopt het dat die Nations Cup en Manufacturers Cup maar één dag per week (ronde) te rijden is, of kijk ik verkeerd?
Ik heb in GT Sport vooral gereden in de Daily Races (race B/C). Is de upgrade naar GT7 een aanrader? Ik heb niet het idee dat ik iets mis en de races in GTS zitten tot nu toe nog prima vol.
Echt missen zal je denk ik niet. Grafisch misschien iets mooier, maar verwacht geen grote verschillen.Nevela schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:01:
Ik heb in GT Sport vooral gereden in de Daily Races (race B/C). Is de upgrade naar GT7 een aanrader? Ik heb niet het idee dat ik iets mis en de races in GTS zitten tot nu toe nog prima vol.
Het is leuk dat je nu weer je licenties etc kan halen, en andere races in de career mode.
Online racen ben ik nog niet aan toe gekomen, dus kan hier nog geen oordeel over geven. Wil eerst alles halen voor dat ik potje online ga doen
Waarschijnlijk een hele domme vraag; zojuist voor het eerst meegedaan aan de Nations Cup (17:00 uur). Tot mijn grote verbazing zette ik (op drie duizendste!) de snelste tijd neer en dus van start op Pole Position. Met 20 rondes van minder dan een minuut op een baan die me (blijkbaar) wel ligt voortvarend van start en relatief comfortabel aan de leiding.
Ik wist op voorhand dat brandstofverbruik x5 en bandenslijtage x20 was (volgens mij was pitstop niet verplicht, maar nog steeds geen idee waar ik kan kan checken) en merkte halverwege dus ook steeds minder grip en mijn rondetijden gingen drastisch omhoog. Achter me zag ik iedereen pitten, dus ook de pit ingereden.
Eenmaal in de pit reed mijn auto na te stoppen automatisch weer door. Hij heeft dus heel kort stilgegaan en vertrok weer zonder nieuwe benzine en nieuwe banden. Dat resulteerde logischerwijs in een auto die geen enkele bocht meer kon houden en dus zakte ik weg naar de achtste plaats, haha. Best zonde!
Bij het ingaan van de pitstraat klikte ik volgens mij wel op 'geen nieuwe banden' en 'geen nieuwe benzine', maar ik zag nergens de optie om wél voor nieuwe banden te gaan. Waarschijnlijk heb ik dus echt iets heel doms gedaan/over het hoofd gezien, maar please let me know!
Ik wist op voorhand dat brandstofverbruik x5 en bandenslijtage x20 was (volgens mij was pitstop niet verplicht, maar nog steeds geen idee waar ik kan kan checken) en merkte halverwege dus ook steeds minder grip en mijn rondetijden gingen drastisch omhoog. Achter me zag ik iedereen pitten, dus ook de pit ingereden.
Eenmaal in de pit reed mijn auto na te stoppen automatisch weer door. Hij heeft dus heel kort stilgegaan en vertrok weer zonder nieuwe benzine en nieuwe banden. Dat resulteerde logischerwijs in een auto die geen enkele bocht meer kon houden en dus zakte ik weg naar de achtste plaats, haha. Best zonde!
Bij het ingaan van de pitstraat klikte ik volgens mij wel op 'geen nieuwe banden' en 'geen nieuwe benzine', maar ik zag nergens de optie om wél voor nieuwe banden te gaan. Waarschijnlijk heb ik dus echt iets heel doms gedaan/over het hoofd gezien, maar please let me know!
Te snel op x gedrukt waarschijnlijkTimbox88 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:45:
Waarschijnlijk een hele domme vraag; zojuist voor het eerst meegedaan aan de Nations Cup (17:00 uur). Tot mijn grote verbazing zette ik (op drie duizendste!) de snelste tijd neer en dus van start op Pole Position. Met 20 rondes van minder dan een minuut op een baan die me (blijkbaar) wel ligt voortvarend van start en relatief comfortabel aan de leiding.
Herkenbaar, ik rij met de controller en schakel met X. Dus dat hoef maar ene keer mis te gaan en je weet het. Vooral omdat het wel eens verschilt bij banen waar de pit entry precies Begint.Timbox88 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:45:
Nu schakel ik niet meer zodra ik de pit entry zie.
Maar idd, geen optie om alsnog te kiezen voor banden / brandstof.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ahhh shit, wat klote joh hahaKalder schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:18:
[...]
Te snel op x gedrukt waarschijnlijkheb ik ook weleens, je kunt namelijk wel kiezen maar standaard staat de cursor op geen banden wisselen dus je moet eerst een band selecteren en dan x drukken.
Lekker dan, heeft me de race gekost. Haha, naja, is niet anders; volgende keer beter!_Apache_ schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:47:
[...]
Herkenbaar, ik rij met de controller en schakel met X. Dus dat hoef maar ene keer mis te gaan en je weet het. Vooral omdat het wel eens verschilt bij banen waar de pit entry precies Begint.
Nu schakel ik niet meer zodra ik de pit entry zie.
Maar idd, geen optie om alsnog te kiezen voor banden / brandstof.
Voor brandstof moet je hem niet weg drukken maar pas op kruisje drukken wanneer je genoeg heb of wanneer hij vol is gaat het menu automatisch weg.Timbox88 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:45:
Kleine tip, wanneer je brandstof word gevuld zie je klein wit stipje bij de meter, wanneer je daar stopt zou je in theorie genoeg moeten hebben wanneer je op dezelfde brandstof modus blijft rijden.
Dus hoef je zelf niet elke keer te rekenen.
(Ik doe altijd iets meer erin)
Thanks voor de tip! Nu had ik overigens geluk qua brandstof; had dus niet getankt maar blijkbaar voldoende in m'n tank zitten!stewiegriffin schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:18:
[...]
Voor brandstof moet je hem niet weg drukken maar pas op kruisje drukken wanneer je genoeg heb of wanneer hij vol is gaat het menu automatisch weg.
Kleine tip, wanneer je brandstof word gevuld zie je klein wit stipje bij de meter, wanneer je daar stopt zou je in theorie genoeg moeten hebben wanneer je op dezelfde brandstof modus blijft rijden.
Ja altijd minimaal 1 vakje meer tanken als je op dezelde Fuel Trimming blijft. Volgens mij is het verbruik wel berekent op basis van de Fuel trimming waarmee je reed. Wil je dus in je laatste stint sneller rijden, dan is het misschien toch handig om vol te tanken en je FT aan te passen naar een lagere waarde, waardoor je harder kan rijden. Trouwens bij endurance races, werkt het stipje niet. Dan weet ie blijkbaar niet hoe dit berekent moet worden. Dus voordat je je laatste pitstop maakt, dan even kijken hoeveel ronden je nog moet (vergeet niet de uitloopronde na het verstrijken van de klok) en reken dan terug voor hoeveel ronden je nog brandstof nodig hebt. Stel je hebt nog 15 minuten op de klok op Spa en je gemiddelde rondetijd is zo'n 2 minuut 30, dan zou je dus 6 ronden plus 1 moeten tanken. Die extra ronde moet je echt meerekenen, anders kom je brandstof te kort als je in de laatste stint ineens 2 minuut 25 gemiddeld rijdt, omdat je nieuwe banden hebt en minder brandstof.stewiegriffin schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:18:
[...]
Voor brandstof moet je hem niet weg drukken maar pas op kruisje drukken wanneer je genoeg heb of wanneer hij vol is gaat het menu automatisch weg.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Wat je zegt is inderdaad waar. Het stipje werk alleen bij races met een vast aantal ronden. Races op basis van tijd i.p.v. aantal ronden hebben geen stipje bij het tanken...
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!
Mij is een stipje bij het tanken nog nooit opgevallen 
Ik zit altijd zelf te rekenen ahv de fuel meter en het aantal resterende ronden. Vaak doe ik dan uit voorzorg maar wat extra.
Als zo'n stipje precies klopt met je verbruik voor je stop dan maakt dat de stop wel weer wat korter
Ik zit altijd zelf te rekenen ahv de fuel meter en het aantal resterende ronden. Vaak doe ik dan uit voorzorg maar wat extra.
Als zo'n stipje precies klopt met je verbruik voor je stop dan maakt dat de stop wel weer wat korter
Het stipje is er wel, maar staat helemaal rechts bij volle tank.MeShell schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:02:
Wat je zegt is inderdaad waar. Het stipje werk alleen bij races met een vast aantal ronden. Races op basis van tijd i.p.v. aantal ronden hebben geen stipje bij het tanken...
Nu is met singleplayer races het vaak niet zo'n heel groot drama om vol te tanken, omdat het ook redelijk snel gaat. Je bent meer tijd kwijt met in-/uitrijden van de pits. Maar online kan het wel een aardig verschil maken in je eindpositie, omdat daar elke seconde het verschil tussen meerdere plekken kan zijn. En soms het tanken ook tergend langzaam kan gaan (multiplayer heeft een setting voor de tanksnelheid)
https://www.gtplanet.net/gran-turismo-7-update-122-20220924/Volkswagen ID.R Coming to Gran Turismo 7 on September 29
Update is coming next week.
— 山内 一典 / Kaz Yamauchi (@Kaz_Yamauchi) 24 september 2022
来週、アップデート来ます。 #GT7 #GranTurismo7 pic.twitter.com/DNH1zK5if7

The ID.R is unmistakable in the top-left, with styling details like the car’s roof-mounted door as something of a giveaway. Given the lower wing profile it looks to be the blue version of the car, as used for the Goodwood Hillclimb and Nurburgring record runs, rather than in gray Pikes Peak configuration.
We also already know the middle car, thanks to Porsche. That will be a “Spyder” version of the Porsche Vision GT, although rather than being a convertible it’s a roofless model with a 1950’s style monoposto cockpit.
The final car is a little harder to pin down to the same precision. For the most part the details line up with the S14-generation Nissan Silvia, in pre-facelift — or “Zenki” — form, but the low standard rear spoiler rules out the “Aero” models previously seen in Gran Turismo 4, 5, and 6. It could be a regular Q’s or K’s model, and the body also matches the European market 200SX — particularly the RHD UK model.
[ Voor 48% gewijzigd door v8power67 op 24-09-2022 19:07 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ford Mark IV Race Car ’67 – 4,600,000, helaas net moeten kopen voor 6,750,000. Zo blijf je grinden. 
Ook nog steeds de update niet om auto's te verkopen. Eenmaal aan begonnen wil ik het ook afmaken, maar zonder de Tomhawk truc is het echt ondoenlijk om (met een normaal sociaal leven) voor de Platinum Trophy te gaan.
Ook nog steeds de update niet om auto's te verkopen. Eenmaal aan begonnen wil ik het ook afmaken, maar zonder de Tomhawk truc is het echt ondoenlijk om (met een normaal sociaal leven) voor de Platinum Trophy te gaan.
[ Voor 51% gewijzigd door Jumpman op 26-09-2022 10:10 ]
ik ben sinds vorige week ook online aan het racen en heb nu inmiddels een stuk of 20 daily races gedaan. Maar wat ik me afvraag is hoe die penalties precies werken? Menig maal ben ik al van achter door iemand aangetikt, vaak in een bocht waardoor ik compleet spin of van de baan raak. Degene die me heeft aangeraakt kan dan vrolijk doorrijden en krijgt nooit een straf. Gister reed ik per ongeluk hard frontaal van achter tegen iemand aan (omdat hij ruim voor de bocht vol in de remmen ging), hierdoor miste hij z'n bocht en kreeg ik 5 seconden penalty.
Er lijken dus wel sweet spots te zijn waar je ongestraf iemand van de baan kan beuken, of zit daar wel echt een bepaald systeem in?
Er lijken dus wel sweet spots te zijn waar je ongestraf iemand van de baan kan beuken, of zit daar wel echt een bepaald systeem in?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Het penalty systeem is in mijn ogen vaak inconsequent. Vaak wordt er ook aan gesleuteld door PD, maar nooit is het echt goed geweest. Nu snap ik best dat bepaalde situaties slecht in regels te vatten zijn en daardoor moeilijk is om eerlijk en consequent te straffen. Dit was in GT Sport al zo en in GT7 is het niet echt beter geworden. Heb al eens meegemaakt dat iemand mij van achter aanreed, ik de vangrail daardoor raakte en 2 straffen kreeg, terwijl ik pas in de brakezone aan het remmen was. En inderdaad, de veroorzaker kreeg niets, of niet dat ik gezien heb. Andersom raak ik iemand zachtjes, omdat die heel iets eerder remde dan ik en weer ben ik de enige die dan straf krijgt.amahusu schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:12:
ik ben sinds vorige week ook online aan het racen en heb nu inmiddels een stuk of 20 daily races gedaan. Maar wat ik me afvraag is hoe die penalties precies werken? Menig maal ben ik al van achter door iemand aangetikt, vaak in een bocht waardoor ik compleet spin of van de baan raak. Degene die me heeft aangeraakt kan dan vrolijk doorrijden en krijgt nooit een straf. Gister reed ik per ongeluk hard frontaal van achter tegen iemand aan (omdat hij ruim voor de bocht vol in de remmen ging), hierdoor miste hij z'n bocht en kreeg ik 5 seconden penalty.
In mijn ogen kan je het beste zorgen dat je eerst een zo hoog mogelijke sportiviteitsrating krijgt, dat is de 2de letter van de reeks. Dan ben je de meeste slechte rijders online wel kwijt. Daarna rustig werken aan het prestatie rating. De Rating loopt van E naar A en dan gaat die naar S voor sportiviteit. Prestatie is van E naar A.
Om die sportiviteitsrating te halen, gewoon zorgen dat je niets en niemand raakt, geef divebombers in remzones de ruimte, zodat je niet onnodige en onterechte straffen krijgt. Waar je dan eindigt is eerst even niet echt belangrijk, zolang je rating voor sportiviteit maar verbetert.
Dit doen 'ze' dus expres.amahusu schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:12:
Gister reed ik per ongeluk hard frontaal van achter tegen iemand aan (omdat hij ruim voor de bocht vol in de remmen ging), hierdoor miste hij z'n bocht en kreeg ik 5 seconden penalty.
Om je dus A. een penalty aan je broek te geven en B. bij schade races zijn ze ook van je af.
Helaas, het is en blijft het nadeel van online racen. Die 2 a 3 per race die zich genoodzaakt voelen races voor anderen te verpesten.
ja het is wel echt jammer dat er zoveel trieste mensen zijn die daar lol uit halen. Maar dan ga ik inderdaad maar eens proberen om een beetje achter in het veld te rijden zodat ik zoveel mogelijk de drukte in de bochten kan mijden. Je merkt vooral nu op z'n track als Sardegna dat mensen super lomp door de bochten heen vliegen omdat het zo'n snelle en korte baan is.
Met m'n quali time voor de daily zit ik vaak in de top 6, maar dan heb je dus genoeg debielen die koste het wat kost me al in de eerste bocht willen inhalen, me van de baan aftikken zonder straf zodat ik achteraan rijd. Om ze vervolgens twee rondjes later weer in te halen omdat ze rage quitten als ze weer uit de bocht zijn gevlogen
Met m'n quali time voor de daily zit ik vaak in de top 6, maar dan heb je dus genoeg debielen die koste het wat kost me al in de eerste bocht willen inhalen, me van de baan aftikken zonder straf zodat ik achteraan rijd. Om ze vervolgens twee rondjes later weer in te halen omdat ze rage quitten als ze weer uit de bocht zijn gevlogen
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Inderdaad zorgen dat je je rating zo snel mogelijk zo hoog mogelijk krijgt en dat hangt inderdaad niet af van je prestaties/snelheid.
Met een hoge rating tref je alleen mensen met ongeveer dezelfde rating en dan gaat het er een stuk sportiever aan toe. In dat soort races kun je dus goed aan je snelheid werken en dan krijg je vanzelf ook leuk en eerlijke gevechten op de baan.
Foutje kan dan gebeuren waardoor je rating alsnog als een baksteen keldert, maar dan is het een kwestie van huilen en overnieuw beginnen.
Wat frustrerend blijft is dat als je dan in een mooi en fair gevecht zit met iemand en deur aan deur door de bocht gaat, iemand lichtjes aanraakt en toch een penalty aan je broek krijgt.
Met een hoge rating tref je alleen mensen met ongeveer dezelfde rating en dan gaat het er een stuk sportiever aan toe. In dat soort races kun je dus goed aan je snelheid werken en dan krijg je vanzelf ook leuk en eerlijke gevechten op de baan.
Foutje kan dan gebeuren waardoor je rating alsnog als een baksteen keldert, maar dan is het een kwestie van huilen en overnieuw beginnen.
Wat frustrerend blijft is dat als je dan in een mooi en fair gevecht zit met iemand en deur aan deur door de bocht gaat, iemand lichtjes aanraakt en toch een penalty aan je broek krijgt.
Buiten het verhogen van je rating is ook dit een kwestie van oefenen. Goed om je heen kijken, je spiegels gebruiken, constant weten wat er om je heen gebeurt en daar goed en snel genoeg op reageren. Het omgaan met slechte coureurs is uiteindelijk ook gewoon een skill die je kan leren.amahusu schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:14:
ja het is wel echt jammer dat er zoveel trieste mensen zijn die daar lol uit halen. Maar dan ga ik inderdaad maar eens proberen om een beetje achter in het veld te rijden zodat ik zoveel mogelijk de drukte in de bochten kan mijden. Je merkt vooral nu op z'n track als Sardegna dat mensen super lomp door de bochten heen vliegen omdat het zo'n snelle en korte baan is.
Dat is ook een beetje afhankelijk van welke camera stand je gebruikt, bij cockpit view heb ik echt die radar nodig om te zien wat er om me heen gebeurt en dat vind ik best lastig, ik gebruik vaak de neus cam dan heb je een goeie achteruit spiegel die je in alle andere views mistArumes schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:19:
[...]
Buiten het verhogen van je rating is ook dit een kwestie van oefenen. Goed om je heen kijken, je spiegels gebruiken, constant weten wat er om je heen gebeurt en daar goed en snel genoeg op reageren. Het omgaan met slechte coureurs is uiteindelijk ook gewoon een skill die je kan leren.
Naar mijn mening is GT helemaal van het padje af geraakt met de GT vision meuk. Volgens mij destijds in GT6 toegevoegd om iets ‘nieuws’ te hebben, omdat een groot deel gerecycled was. En nu worden we doodgegooid met onzinnige studiemodellen waar volgens mij niemand ook maar enig gevoel bij heeft. Ondertussen is het aantal wagens van 2005-nu gewoon karig.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
We willen toch allemaal de huidige GT3 en GT4 wagens? Niet die modellen van 5 jaar geleden, gewoon de modellen van 2020 tot 2022..
Ik ben voor het eerst met een glitch bezig om geld te harken om alle oudjes te kopen.
Dat hele vision geneuzel, laat maar.
Dat hele vision geneuzel, laat maar.
[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 29-09-2022 09:17 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ook die zullen mij grotendeels aan m’n reet roesten tbh. Productiewagens, daar lag wmb de kracht van GT. Dat je met je eigen Peugeot 106je van alles kon winnen of dat je op deze manier met auto’s kon rijden die je nooit kon kopen.Jerome22 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:11:
We willen toch allemaal de huidige GT3 en GT4 wagens? Niet die modellen van 5 jaar geleden, gewoon de modellen van 2020 tot 2022..
Een beetje auto’s opknappen en weer verkopen. Maar verkopen is een heel moeilijke feature om in te bouwen natuurlijk in GT7
[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 29-09-2022 10:03 ]
Hoelang ben je ongeveer bezig om alle menu kaarten te halen, of gaan jullie deze niet allemaal halen en gewoon online racen
Hangt natuurlijk van je speeltijd af. Ik denk dat met 8u/dag je in 2 weken de single player wel klaar kunt hebbenG.Scholtens schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:59:
Hoelang ben je ongeveer bezig om alle menu kaarten te halen, of gaan jullie deze niet allemaal halen en gewoon online racen

De enige concept auto die ik echt interessant vond was de Cadillac Cien, die mis ik. Ook Vector was vroeger een leuk merk om mee te crossen, de W8 en de M12. Ze zouden meer uit de oude games moeten terughalen.GAIAjohan schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:07:
Naar mijn mening is GT helemaal van het padje af geraakt met de GT vision meuk. Volgens mij destijds in GT6 toegevoegd om iets ‘nieuws’ te hebben, omdat een groot deel gerecycled was. En nu worden we doodgegooid met onzinnige studiemodellen waar volgens mij niemand ook maar enig gevoel bij heeft. Ondertussen is het aantal wagens van 2005-nu gewoon karig.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
GAIAjohan schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:18:
[...]
Hangt natuurlijk van je speeltijd af. Ik denk dat met 8u/dag je in 2 weken de single player wel klaar kunt hebben

Hier word ik wel blij van. Eindelijk ondersteuning van de extra knoppen op Fanatec sturen. Hoop dat we hiermee eindelijk snel bepaalde settings kunnen aanpassen tijdens het rijden, zonder de MFD te moeten gebruiken. Snel de Fuel Trimming aanpassen, de rembalans of de TCS.6. Steering Controllers
- Added support for the Logitech® G PRO Racing Wheel;
- Added a button configuration menu for the Fanatec® Podium in ‘Options’ > ‘Controllers';
- Added the ability to connect to a different shifter from the one currently being used for Fanatec steering controllers;
- Added rotary encoder support for Fanatec steering controllers. (Models which feature rotary encoders such as the Clubsport Steering Wheel Formula V2 can be used);
The Tomhawk glitch is helaas gefixed in patch 1.23. Ik kom nog 2 miljoen te kort voor de Legends Cars Trophy en dan nog wat miljoenen voor de rest.
En weer geen verkoop optie voor auto’s en onderdelen in patch 1.23 natuurlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 29-09-2022 12:13 ]
En die nieuwe Silvia k’s kost 60.000 cr in de tweedehands markt, net zo duur als een Integra type R…
Whut?!
Prijzen zijn ook gewoon lachwekkend deels. Zgn gelieerd aan echte wereld prijzen in dollars of zo, maar geen gek gaat 50k betalen voor een oude Civic uit ‘97
Whut?!
Prijzen zijn ook gewoon lachwekkend deels. Zgn gelieerd aan echte wereld prijzen in dollars of zo, maar geen gek gaat 50k betalen voor een oude Civic uit ‘97
Volgens mij zijn alleen de prijzen van de legend cars gelinkt aan real life prijzen.GAIAjohan schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:48:
En die nieuwe Silvia k’s kost 60.000 cr in de tweedehands markt, net zo duur als een Integra type R…
Whut?!
Ja, ik was al bang gisteren dat het vandaag weer afgelopen was met de glitch, dat ik nog even 10 keer de race met de Tomahawk heb gedaan. Nu kon ik tenminste de drie nieuwe auto's erbij kopen.Jumpman schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:05:
The Tomhawk glitch is helaas gefixed in patch 1.23. Ik kom nog 2 miljoen te kort voor de Legends Cars Trophy en dan nog wat miljoenen voor de rest.
Nu afwachten of er weer een slimme speler is die het weer op de kaart kan zetten.
2 miljoen is 1 uur SPA 800pp race en Sardegna 800pp race 15 ronden. Klein anderhalf uur.Jumpman schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:05:
Ik had stiekem wel gehoopt op het kunnen verkopen van auto's onderhand. Ik heb, als investering natuurlijk, drie van die Porsche GT1 Strassenversion auto's en daar had ik er best eentje van weg willen doen nu ze astronomisch duur geworden zijn.
Of een paar van de 86000 GT86s die ik via de daily tickets heb gekregen.
Wel blij met de S14, al had ik daar stiekem gehoopt dat we daar in GT Auto een S14a front op zouden kunnen zetten. Dat vind ik een beduidend mooiere voorkant. Maar goed, ik klaag niet.
Vanavond maar eens een driftmachine ermee in elkaar sleutelen.
Wel blij met de S14, al had ik daar stiekem gehoopt dat we daar in GT Auto een S14a front op zouden kunnen zetten. Dat vind ik een beduidend mooiere voorkant. Maar goed, ik klaag niet.
[ Voor 41% gewijzigd door AtleX op 29-09-2022 15:10 ]
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik de rotary encoders op mijn fanatec stuur kan instellen na de update van vandaag?
Krijg het niet voor elkaar op mijn clubsport 2.5
Ik denk eerlijk gezegd niet dat we ooit auto's zullen kunnen verkopen, hoewel je zou zeggen dat het het spel beter zou maken, het zou oneerlijk zijn voor de mensen die hun duplicaten al verwijderd hebben en daar geen cent voor gekregen hebben. Ze hadden dat er gewoon vanaf dag 1 in moeten hebben, GT Sport had het ook niet en er werd toen ook gezegd dat PD dat wel zou kunnen gaan fixen maar dat is nooit gebeurd.AtleX schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:05:
Ik had stiekem wel gehoopt op het kunnen verkopen van auto's onderhand. Ik heb, als investering natuurlijk, drie van die Porsche GT1 Strassenversion auto's en daar had ik er best eentje van weg willen doen nu ze astronomisch duur geworden zijn.
Wel blij met de S14, al had ik daar stiekem gehoopt dat we daar in GT Auto een S14a front op zouden kunnen zetten. Dat vind ik een beduidend mooiere voorkant. Maar goed, ik klaag niet.Vanavond maar eens een driftmachine ermee in elkaar sleutelen.
verkoop van cars is gamification-topic op zich vanzelf, anders was het wel heel makkelijk om te cashenKalder schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:11:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat we ooit auto's zullen kunnen verkopen, hoewel je zou zeggen dat het het spel beter zou maken, het zou oneerlijk zijn voor de mensen die hun duplicaten al verwijderd hebben en daar geen cent voor gekregen hebben. Ze hadden dat er gewoon vanaf dag 1 in moeten hebben, GT Sport had het ook niet en er werd toen ook gezegd dat PD dat wel zou kunnen gaan fixen maar dat is nooit gebeurd.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Update: de linker werkt tijdens een race, alleen op het fuel gedeelte. Rechts doet niets.b.o.n.s schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:33:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik de rotary encoders op mijn fanatec stuur kan instellen na de update van vandaag?
Of niet goed ingesteld, of dit moet nog doorgepatched worden?
Ter info: het kunnen verkopen van auto's was een vermelde feature voor de launch en na de 1.07 fuck-up gaf PD zelf aan dat ze hard aan het werk waren om dit in een toekomstige update te verwerken.
PSN: jannvsdvinvs
verkoop van cars is gamification-topic op zich vanzelf, anders was het wel heel makkelijk om te cashen; dus mja, daar zal wat ontwikkelwerk in zitten me dunktOntzettende_Jan schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:12:
Ter info: het kunnen verkopen van auto's was een vermelde feature voor de launch en na de 1.07 fuck-up gaf PD zelf aan dat ze hard aan het werk waren om dit in een toekomstige update te verwerken.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Die VW is wel duur voor een auto die je niet effectief kan gebruiken in races met brandstofverbruik haha.
Bij de 2.5X van mij is de linker rotary fuel mapping en de rechter rotary de rem-balans.b.o.n.s schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:11:
[...]
Update: de linker werkt tijdens een race, alleen op het fuel gedeelte. Rechts doet niets.
Of niet goed ingesteld, of dit moet nog doorgepatched worden?
Moet zeggen dat het wel erg gevoelig is.
Zijn dat de thumbencoders in the bovenste deel of de 2 switches midden op het stuur? Op basis van die laatste zin denk ik de thumbencoders.PEBRU88 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:15:
[...]
Bij de 2.5X van mij is de linker rotary fuel mapping en de rechter rotary de rem-balans.
Ah check!!PEBRU88 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:15:
[...]
Bij de 2.5X van mij is de linker rotary fuel mapping en de rechter rotary de rem-balans.
het is weer zo’n avond dat er in GT7 sportmode meer rammers dan in Wreckfest zitten; was de game in de aanbieding ofzo?
Inderdaad. Het is om te janken. Ik werd gisteren continu van de baan gereden.CynicRelief schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:25:
het is weer zo’n avond dat er in GT7 sportmode meer rammers dan in Wreckfest zitten; was de game in de aanbieding ofzo?
De twee thumbencoders bedoel ik idd. Je hebt verder nog twee rode up/down switches waar je ook door de mfd kan bladeren. Linker switch is bladeren (rem balans, fuel map ect ect), rechts is plus minus.thunder8 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:28:
[...]
Zijn dat de thumbencoders in the bovenste deel of de 2 switches midden op het stuur? Op basis van die laatste zin denk ik de thumbencoders.
ONYX Race: 15 laps Gr4 op Daytona Road Course
Na een periode zonder race vanwege de vakantieperiode wordt er vanavond weer een race georganiseerd!Wie durft?
Wanneer: Woensdag 05 oktober, 20:30-21:30
Baan: Daytona Road Course
Ronden: 15
Auto: Gr4
Weather: Droog (S01)
Tunen: BoP, tunen niet toegestaan
Banden: Race Soft / Race Medium
Brandstof: off
Banden slijtage: 5x
Mechanical Schade: Licht
Slipstream effect: Realistisch
Straf voor afsnijden: Sterk
Straf voor pitstraat afsnijden: Aan
Rijassistentie: Geen limiet
Host: ptr-805
Geef op Discord even aan of je aanwezig bent om zeker te zijn van een spot!
Zo, ik ben een beetje laat van de partij, maar toch Gran Turismo 7 eens aangeschaft. Eerst als een gek alle licenses binnengeharkt, nu de missies. Die wilde ik ook zoveel mogelijk doen alvorens echt aan de menu books te beginnen. Ging nog best soepel ... Tot Intermediate Drifting 2 en de Drag Race in die missie. Voor de Drag Race kan ik het mezelf makkelijk maken door t.z.t. de Tomahawk te kopen maar dat driften.. man man man. Nooit mijn favoriete onderdeel van een racegame geweest en nu al helemaal niet meer. Veel gelezen, veel gekeken, maar tot dusver kom ik uit op 7.029 punten (i.p.v. de benodigde 7.500). Nu eerst maar even links laten liggen en later met frisse tegenzin weer proberen.
Los daarvan: heerlijke game. Flink verschil met Forza in rijgedrag etc, dus dat was zeker even wennen, maar het is zeker genieten van tijd tot tijd.
Los daarvan: heerlijke game. Flink verschil met Forza in rijgedrag etc, dus dat was zeker even wennen, maar het is zeker genieten van tijd tot tijd.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Ja die drift missies hebben bij mij ook het langst geduurd, die zijn behoorlijk kut, hoewel ik niet weet of het met de huidige physics (die anders zijn dan bij release van het spel) moeilijker of juist makkelijker is geworden.Zyron schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:16:
Zo, ik ben een beetje laat van de partij, maar toch Gran Turismo 7 eens aangeschaft. Eerst als een gek alle licenses binnengeharkt, nu de missies. Die wilde ik ook zoveel mogelijk doen alvorens echt aan de menu books te beginnen. Ging nog best soepel ... Tot Intermediate Drifting 2 en de Drag Race in die missie. Voor de Drag Race kan ik het mezelf makkelijk maken door t.z.t. de Tomahawk te kopen maar dat driften.. man man man. Nooit mijn favoriete onderdeel van een racegame geweest en nu al helemaal niet meer. Veel gelezen, veel gekeken, maar tot dusver kom ik uit op 7.029 punten (i.p.v. de benodigde 7.500). Nu eerst maar even links laten liggen en later met frisse tegenzin weer proberen.
You can do it! Ik heb ook belachelijk lang die drift missies moeten doen,maar uiteindelijk komt die ene run wel!Zyron schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:16:
mocht je met een stuur spelen, driften met controller is vele malen makkelijker. Met een stuurtje heb ik echt aan zitten kloten, maar met de controller had ik alle driftmissies binnen een paar pogingen
Sommige van die driftmissies moet je zo lomp aanvliegen dat je echt denkt dat het niet goed gaat. In een drift denk je dan "dit gaat niet goed", "ik raak het gras", "oh, ik moet de andere kant opsturen", "ik wil gas loslaten" etc etc
Gewoon blijven gaan, van de 10x (of vaker
) lukt het dan 1x maar dan wel op een manier dat het meer geluk dan wijsheid/stuurmanskunsten is.
Probeer je het op een nette/realistische manier dan lukken sommige van die proeven niet.
Gewoon blijven gaan, van de 10x (of vaker
Probeer je het op een nette/realistische manier dan lukken sommige van die proeven niet.
ONYX Race: 20 laps VW Beetle Gr.3 op Autopolis Short Course
Wanneer: Dinsdag 18 oktober, 20:30-21:30Baan: Autopolis Short Course
Ronden: 20
Auto: VW Beetle Gr.3
Banden: Race Soft / Race Medium (beiden verplicht!)
Brandstof: 4x
Snelheid tanken: 20liter/minuut
Bandenslijtage: 6x
Tijdstip: Schemering
Kijk op Discord voor alle details en om je aan te melden, om zeker te zijn van een spot!
Nieuwe update aankomende week, met 4 wagens erin:
https://www.gtplanet.net/...date-125-coming-20221016/
www.youtube.com/DerOllie
Ben meer benieuwd of er een leuke nieuwe baan en events in de update zitten.DerOllie schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:38:
Nieuwe update aankomende week, met 4 wagens erin:
en heb altijd hele kleine hoop dat roulette systeem eruit gegooid word
Zou graag mee gedaan hebben maar mijn stuurtje is ter reparatie bij Fanatec, en met controller rijden heb ik zolang niet meer gedaan dat gaat hem niet worden haha.ph03nix80 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:47:ONYX Race: 20 laps VW Beetle Gr.3 op Autopolis Short Course
Wanneer: Dinsdag 18 oktober, 20:30-21:30
Baan: Autopolis Short Course
Ronden: 20
Auto: VW Beetle Gr.3
Banden: Race Soft / Race Medium (beiden verplicht!)
Brandstof: 4x
Snelheid tanken: 20liter/minuut
Bandenslijtage: 6x
Tijdstip: Schemering
Kijk op Discord voor alle details en om je aan te melden, om zeker te zijn van een spot!
-knip- flauw; negeer posts die je niet aanstaan, of rapporteer ze.
[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2022 02:41 ]
Nissan GT-R NISMO GT3 '18
— Nenkai (@Nenkaai) 16 oktober 2022
Maserati Merak SS '80
Mazda MX-5 (NR-A) '22
Nissan Skyline GT-R (KPGC110) '73
Late tweet but yeah.
For the MX-5, it's a "most probably" according to the data that I have.
Still no traces of cars i've previously alluded to though. https://t.co/GlGwI15WVR
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
-knip- niet happen / op de man reageren.
[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2022 02:42 ]
nice, maar vind wel dat er nu wel genoeg GTR's in het spel zitten
Voor wie nog graag snel grind en sardegna leuk vind dit is dus een nieuwe snelle combinatie.
Ga hem zometeen zelf even testen.
De laatste tijd nog wat gesleuteld aan de configs voor Sardegna voor mijn 787B, CLK LM, C9 en 962C. De Mazda blijft toch wel het fijnste zeg. Ik heb een nulstopper config, met als nadeel dat je de laatste ronde echt geen voorbanden meer over hebt, en een éénstopper. Dan win je ruim, zeer ruim.:strip_exif()/f/image/o2mOC1sXcTANcRSZ5pgsOuaA.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf nummer 14 of 15 ofzo staat alles op twee rondjes.
Ik gebruik alleen RH banden en doe vijf à zes rondes op FM1, schakel dan terug naar FM4. Afhankelijk van hoe hard ik ben geweest voor mijn banden ga ik aan het einde van rondje acht of negen naar binnen voor benzine en banden en rij 'm dan uit.
En we weten al dat de AI soms wat onhandig is, maar ronduit gemeen is ook een optie.
De PP700 race op Le Mans. Ik zit in de witte Countach. De Viper gaat off-track, doet bijna een professionele dick PIT manoeuvre en brake checkt vervolgens de andere AI (de camerawagen) maximaal.
:strip_exif()/f/image/o2mOC1sXcTANcRSZ5pgsOuaA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik alleen RH banden en doe vijf à zes rondes op FM1, schakel dan terug naar FM4. Afhankelijk van hoe hard ik ben geweest voor mijn banden ga ik aan het einde van rondje acht of negen naar binnen voor benzine en banden en rij 'm dan uit.
En we weten al dat de AI soms wat onhandig is, maar ronduit gemeen is ook een optie.
De PP700 race op Le Mans. Ik zit in de witte Countach. De Viper gaat off-track, doet bijna een professionele dick PIT manoeuvre en brake checkt vervolgens de andere AI (de camerawagen) maximaal.

Doe je setup eens delen als je wilAtleX schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:04:
De laatste tijd nog wat gesleuteld aan de configs voor Sardegna voor mijn 787B, CLK LM, C9 en 962C. De Mazda blijft toch wel het fijnste zeg. Ik heb een nulstopper config, met als nadeel dat je de laatste ronde echt geen voorbanden meer over hebt, en een éénstopper. Dan win je ruim, zeer ruim.[Afbeelding]
-knip-
[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2022 02:44 ]
Nvm
[ Voor 99% gewijzigd door v8power67 op 18-10-2022 00:38 ]
Heb een keer geprobeerd PD te bereiken: Onmogelijk! Reageren op geen enkele social media, en email is niet te vinden.Arumes schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:41:
[...]
Blijkbaar, anders zou je het wel eens een keer achter je kunnen laten.
[...]
Ik stel gewoon een vraag. Waarop je heel handig geen antwoord geeft. Maar goed, geen antwoord is ook een antwoord. Apart dat die roulette jou genoeg irriteert om het hier 50x te melden, maar niet genoeg om contact te zoeken met PD.
[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 18-10-2022 16:50 ]
Ok gister nog een race gewonnen met de controller dus het valt wel mee 😅 was wel driver rating C, maar ach winst is winst, en dat met controller, had het niet verwacht, maar heb het gevoel ervoor alweer bijna helemaal terug dus ga vanavond toch mee doen, zal wel proberen uit de buurt van andere auto's te blijven want veel controle heb ik niet, ga me dus niet inspannen om hoog te proberen te finishen.Kalder schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:53:
[...]
Zou graag mee gedaan hebben maar mijn stuurtje is ter reparatie bij Fanatec, en met controller rijden heb ik zolang niet meer gedaan dat gaat hem niet worden haha.
Rijden met schade is nog wel het verrotste van die controller, met stuur kun je dat scheef rijden heel makkelijk counteren maar op de controller is dat een stuk lastiger.
Ik heb het ook een keer geprobeerd. Binnen 4 weken was de bug die ik gemeld had in een update verholpen. Dus zeker niet onmogelijk.Kalder schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:50:
[...]
Heb een keer geprobeerd PD te bereiken: Onmogelijk! Reageren op geen enkele social media, en email is niet te vinden.
Dan ben jij de eerste die ik ken die contact heeft kunnen krijgen met PD, behalve Tidgney en Jimmy Broadbent die natuurlijk samenwerken met PD, heb ik alleen maar verhalen gehoord over dat PD nergens op reageert en dat zelf ook mogen ervaren.Arumes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:04:
[...]
Ik heb het ook een keer geprobeerd. Binnen 4 weken was de bug die ik gemeld had in een update verholpen. Dus zeker niet onmogelijk.
Als ze niet op je contact gereageerd hebben kan het natuurlijk ook gewoon toeval zijn dat je die bug gemeld hebt en ze het gefixed hadden, dan hadden ze die bug gewoon al op de radar staan.
[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 18-10-2022 17:23 ]
Gewoon de weg weten. Direct contact is er niet, maar bugs in spellen kan je ook doorgeven via playstation.com. Bug doorgegeven, alle standaardvragen netjes met ja beantwoorden (nieuwste firmware, nieuwste spelversie, cache geleegd, al dat soort onzin), en toen kreeg ik op een gegeven moment bericht dat de bug in de eerstvolgende update gepatcht zou zijn, en of ik dat even wou testen.Kalder schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:22:
[...]
Dan ben jij de eerste die ik ken die contact heeft kunnen krijgen met PD, behalve Tidgney en Jimmy Broadbent die natuurlijk samenwerken met PD, heb ik alleen maar verhalen gehoord over dat PD nergens op reageert en dat zelf ook mogen ervaren.
Als ze niet op je contact gereageerd hebben kan het natuurlijk ook gewoon toeval zijn dat je die bug gemeld hebt en ze het gefixed hadden, dan hadden ze die bug gewoon al op de radar staan.
Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69