Warm, warmer, warmst dus vannacht amper geslapen. Dus maar weer verder met auto's uitproberen in de Le Mans PP700 race.
Als eerste een M4 safety car met Nederlandse politie livery, jammer van de oranje lampjes op het dak ipv blauw, maar niet heel eenvoudig om mee te winnen. Het ding is net zuinig en snel genoeg, maar niet heel ruim. Ik had weliswaar een ruime voorsprong bij de finish, maar dat kwam puur door een gunstige tyre choice na de eerste drie rondes. Het giing regenen terwijl het hele veld behalve die Huracan, in de pits stond en ik was de enige die op Wets naar buiten ging.
Een Charger Hellcat kan die race ook goed winnen en er zit een Charger Hellcat safety car in het spel. En die heeft iig nog blauw+rode zwaailichten in plaats van oranje. Daar heb ik een politie livery op geplakt voor een foto maar het nog niet mee geprobeerd verder. Waarschijnlijk werken mijn instellingen van de normale Hellcat ook gewoon bij deze, dus ik kan het eens proberen. Dat ding kost nog geen 100K credits geloof ik en veel upgrades heeft 'ie niet nodig. Zou dit de goedkoopste manier zijn om deze race te winnen?
Anyway, volgende auto.
Ik had een Porsche 918
en die wilde ik weleens proberen. Een Salzburg Red inspired livery erop, zorgvuldig getuned want MR layout en een poging gewaagd. En nog een poging. En nog maar eentje.
Drie keer winst, zelfs met veel regen.Wat een grip zeg. Snel en zuinig en perfect te controleren. Als je een 3-2-2 pitstop strategy aanhoud kan je de eerste drie rondjes op FM6 makkelijk doen. Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik denk dat je de andere twee 2-lap stints wel op FM1 moet kunnen doen. Ik begon namelijk de derde stint met een volle tank, wisselde de eerste ronde tussen FM2 & FM3 en zette 'm na de laatste chicane voor de start/finish in FM1. Daar heb ik de hele laatste ronde mee gedaan en had aan het einde nog een halve ronde of misschien wel meer te gaan.
Je zet geen absoluut zinderende snelste ronde neer, ik geloof dat mijn snelste ergens in de 4m09s was, maar overall ben je gemiddeld gewoon heel snel. En omdat 'ie zoveel grip heeft ben je gemiddeld gewoon veel sneller dan de rest. Een beetje zoals de VR38 Delta, maar dan zonder de remweg van 0,7 lichtjaar. Met de 918 kan je gewoon normaal remmen. Al heeft 'ie wel behoorlijk last van onderstuur bij maximaal aanremmen.
(Een 3-2-2 strategy if goed te doen qua brandstof maar je begint met een volle accu en dat helpt. Een 2-3-2/2-2-3 strategy is lastiger omdat die auto amper laad bij remmen of coasten.)
Goed, toen had ik een berg credits en er stond een Ford Mk4 in de Legend Cars voor dik vijf miljoen. Auw... Maar toch gekocht want wat moet je anders met zoveel credits?
Nou, best prima ding. Out of the box een beetje vermogen terugdraaien om onder de 700 performance points te komen en de eerste race had ik meteen bijna een minuut voorsprong. Niet per se heel snel maar het gemiddelde ligt vrij hoog.
Maar goed, het kan beter. Hij is een beetje snappy aan de achterkant namelijk
Standaard staat 'ie op 1 graad negatief camber rondom en da's met hedendaags rubber niet echt meer relevant. Mijn IRL tracktool Yaris heeft voor al 1,7 en ik wil inverted dampers zodat ik meer camber kan doen.

Dus ik gokte erop dat GT7 gewoon voor elke auto hetzelfde rubber en dezelfde grip calculation method gebruikt en dus het ding stevig meer negatief camber gegeven. Olé, twee sec. van m'n snelste ronde af naar een 4:08,laag. Je moet dan wel het vermogen iets terugtunen want met een andere onderstelafstelling schiet de PP rating omhoog, maar door de hogere bochtensnelheid en betere controle van overstuur ben je alsnog sneller.
Qua value for money is deze auto een beetje een mwah, als al iets hebt waarmee je betrouwbaar credits kunt harken zou ik hier geen credits aan besteden. Hij is fijn, prima te besturen, snel zat, zuinig genoeg maar voor vijf miljoen credits kan je wel drie wagens opbouwen die je hetzelfde opleveren. En als je geen goede wagen in je arsenaal hebt, haal de 918 voor de helft van het geld van deze Ford.
En nu toch maar eens die Charger Hellcat safety car met politieplaatjes proberen...
[
Voor 3% gewijzigd door
AtleX op 14-01-2023 11:56
]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.