Is ook te koop als used car, alleen ben je afhankelijk van het aanbod daar.Rivanov schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:36:
[...]
Die RX7 moet je winnen via missie Beyond the Horizon (alles op goud)
Er staat toch ook een RX7 in de showroom? Of is dat een andere?
PSN: jannvsdvinvs
In de showroom staan alleen auto's van 2000 en nieuwer, inderdaad ook een wat nieuwere RX7, maar je hebt die uit 1990 nodig dacht ik.Ontzettende_Jan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:09:
Er staat toch ook een RX7 in de showroom? Of is dat een andere?
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Inderdaad die uit '02 staat in de showroom, die uit '90 niet.Kalder schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:31:
[...]
In de showroom staan alleen auto's van 2000 en nieuwer, inderdaad ook een wat nieuwere RX7, maar je hebt die uit 1990 nodig dacht ik.
kun je gewoon zien bij je tuning onderdelen, staat keurig welke motoren je hebt en hoeveel van iedere afzonderlijkRivanov schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:48:
[...]
Van alles. Enkele meerdere malen (zoals de Honda rally wagen). Verder wat GT3, GT4 etc. Paar Mono's.
Kan ik ergens bekijken hoeveel Engine Swaps ik in totaal verdiend heb?
Het is maar 1 ronde....(ik had er ook moeite mee)Rivanov schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:45:
[...]
Volledig in Fuel Trim 5 rijden en in de laatste ronde vanaf de laatste bocht tot finish flat out in 1.
[ Voor 5% gewijzigd door peeth op 01-07-2022 16:47 ]
Vincere Per Belli
selecteren op Laatst bemachtigd inderdaadOxigeon schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:15:
[...]
Dat zijn de lekkere bedragen. Kan natuurlijk zijn dat ik gisteren in de garage zat en te ver van de wifi zat dat dat misschien een probleem gaf. Moeder de vrouw had gisteren bezoek.
Daar zullen toch zeker ook wel een paar wagens tussenzitten. Ia geen optie in game om te zien welke je als laatste gekregen hebt toch? Of kun je je garage sorteren op "nieuwste"
Haha je hebt gelijk.peeth schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:47:
[...]
Het is maar 1 ronde....(ik had er ook moeite mee)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb inmiddels alle motortickets meermaals in bezit. Ook wat auto's, maar nog niet heel veel spannends. Inmiddels ook iets van 4 of 5 miljoen aan credits erbij.
Nu alle auto's aanschaffen om de motoren in te hangen. Ben benieuwd wat voor hilariteit dat nog oplevert
Nu alle auto's aanschaffen om de motoren in te hangen. Ben benieuwd wat voor hilariteit dat nog oplevert
Ik heb inmiddels de exe file ook ontvangen, had wat problemen met het werkend te krijgen maar na tips van Vlaanderen gelukt. Thx again!
[ Voor 50% gewijzigd door fitness82 op 01-07-2022 19:40 ]
ONYX RACE 10: Happy 6th of july
Wanneer: woensdag 6 juli 2022 20:30 - 21:30
Baan: Watkins Glen
Ronden: 15
Auto: American GR3
Weer: Droog
Tunen: Niet toegestaan
Banden: Race medium
Brandstof: geen
Banden slijtage: geen
Slipstream effect: Sterk
Straf voor afsnijden: Sterk
Straf voor pitstraat afsnijden: Aan
Rijassistentie: Geen limiet
Host: N_E_R_V85
Geef op Discord even aan of je aanwezig bent om zeker te zijn van een spot!
Wanneer: woensdag 6 juli 2022 20:30 - 21:30
Baan: Watkins Glen
Ronden: 15
Auto: American GR3
Tunen: Niet toegestaan
Banden: Race medium
Brandstof: geen
Banden slijtage: geen
Slipstream effect: Sterk
Straf voor pitstraat afsnijden: Aan
Host: N_E_R_V85
Bedankt! Gaat hier wel met enige regelmaat de mist in, dus draai hem alleen als ik het in de gaten kan houden. Maar in ieder geval al een zooi motoren, een stuk of 5 auto's erbij en wat geld. Dat laatste valt nog een beetje tegen op een run van een hele avond. Maar tis gratis, dus geen klachten hier.Vlaanderen1 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:15:
Ik heb de .exe even in google drive gegooit (de ticket exploit), voor iedereen die hem wilt hebben;
https://drive.google.com/...MtjuBGRo/view?usp=sharing
Start Remote Play op en GT7
Laat de cursor op Café staan, en klik op start. De rest doet het script dan.
Mocht de link delen niet mogen, mag je mij een berichtje sturen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Inmiddels Extra menu 3 ook voltooid maar na innen van de voucher heb ik geen mogelijkheid om een nieuwe op te halen bij Extra menu 1. De glitch er inmiddels uitgepatcht? Ik speel op een PS4 Pro btwiekue schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 00:13:
[...]
Huh? ik doe de hele tijd al menu 1 dan menu 3, en dan allebei openen (soms engine voucher eerst soms 4-ster eerst).... Hoezo werkt dat niet? Of werkt ut bij mij omdat ik de game restart lol.
Voor @Giel, @Ontzettende_Jan, @Kalder en de andere liefhebbers de Mazda RX-7 GT-X (FC) '90 staat weer bij de used car dealership.
Scheelt mij in ieder geval de frustratie van de drift challenge die bij die serie missies hoort... das gewoon mijn ding niet.
Aanvulling:
Ondertussen draait de .exe script hier een half uur tot een klein uur, tot nu toe 4 nieuwe auto's in één oog opslag, geld lijkt tegen te vallen, de paar keer dat ik het daadwerkelijk lang zie komen.
Tot nu toe een keer of 3 een misser gehad, dan blijft het script een beetje hangen in het café in de trophies daar.
Scheelt mij in ieder geval de frustratie van de drift challenge die bij die serie missies hoort... das gewoon mijn ding niet.
Aanvulling:
Ondertussen draait de .exe script hier een half uur tot een klein uur, tot nu toe 4 nieuwe auto's in één oog opslag, geld lijkt tegen te vallen, de paar keer dat ik het daadwerkelijk lang zie komen.
Tot nu toe een keer of 3 een misser gehad, dan blijft het script een beetje hangen in het café in de trophies daar.
[ Voor 95% gewijzigd door TIGER1125 op 03-07-2022 09:32 ]
Doe laatste dagen vaak de le mans 30min endurance.
En die is echt heel leuk om te doen met de rx7 met de 4 rotor 787b motor erin.
Als je geluk hebt krijg je geen regen( moet zeggen tot nu toe elke race die ik gedaan heb met deze wagen was het op paar druppels na geen regen vaag genoeg).
En dan fuel trim op 3 en dan richting einde beetje short shiften is een 0 stop makkelijk te doen. Nu al 3x gedaan ofzo achterelkaar.
En heb vaak zoveel voorsprong dat ik een minuut of meer wacht bij finish om dus binnen 1 seconden van verstrijken van de 30min te finishen. Echt heerlijke combo.
Zuinig en ook echt heel snel op rechte stukken. Genoeg grip in de bochten. En heel heerlijk geluid!
Als je geluk hebt krijg je geen regen( moet zeggen tot nu toe elke race die ik gedaan heb met deze wagen was het op paar druppels na geen regen vaag genoeg).
En dan fuel trim op 3 en dan richting einde beetje short shiften is een 0 stop makkelijk te doen. Nu al 3x gedaan ofzo achterelkaar.
En heb vaak zoveel voorsprong dat ik een minuut of meer wacht bij finish om dus binnen 1 seconden van verstrijken van de 30min te finishen. Echt heerlijke combo.
Zuinig en ook echt heel snel op rechte stukken. Genoeg grip in de bochten. En heel heerlijk geluid!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Thanks, heb hem gekocht. Nu even verdiepen in die script.TIGER1125 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:56:
Voor @Giel, @Ontzettende_Jan, @Kalder en de andere liefhebbers de Mazda RX-7 GT-X (FC) '90 staat weer bij de used car dealership.
Aanvulling:
Door dat script te draaien en met een schuin oog te kijken wat er “gewonnen” wordt zie je wat mij betreft goed wat een slecht systeem het is. Vrijdag heeft het bij mij een uur of 6 gedraaid en had ik een miljoen of 2 totaal gewonnen (wel veel auto’s trouwens, jammer genoeg ook van sommige 2 of zelfs 3 dezelfde) gisteren weer een uur of 6 en toen won ik in 20 minuten 2 keer het miljoen en 2 keer een half miljoen.TIGER1125 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:56:
Aanvulling:
Vincere Per Belli
Ja tis een bagger systeem. Heb nu al 4x een bore up S voor een gare audi tt... En 3x een stroke up S voor de delorean. Voor iets wat random zou moeten zijn gebeurt het dupliceren wel echt veelste vaak. En echt zo vaak dezelfde autos gekregen. En meest irritante is dat je nog steeds invitation voor een auto kopen kan krijgen maar heb ze allemaal al...peeth schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:19:
[...]
Door dat script te draaien en met een schuin oog te kijken wat er “gewonnen” wordt zie je wat mij betreft goed wat een slecht systeem het is. Vrijdag heeft het bij mij een uur of 6 gedraaid en had ik een miljoen of 2 totaal gewonnen (wel veel auto’s trouwens, jammer genoeg ook van sommige 2 of zelfs 3 dezelfde) gisteren weer een uur of 6 en toen won ik in 20 minuten 2 keer het miljoen en 2 keer een half miljoen.
Er is niets random aan. Het is geen roulette, maar zijn gewoon filmpjes. Zodra je een voucher krijgt staat al vast wat daar aan prijs achter zit. En iedereen maar denken dat ze 1 van de 5 prijzen kunnen winnen.v8power67 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:43:
[...]
Ja tis een bagger systeem. Heb nu al 4x een bore up S voor een gare audi tt... En 3x een stroke up S voor de delorean. Voor iets wat random zou moeten zijn gebeurt het dupliceren wel echt veelste vaak. En echt zo vaak dezelfde autos gekregen. En meest irritante is dat je nog steeds invitation voor een auto kopen kan krijgen maar heb ze allemaal al...

Het is inderdaad een waardeloos systeem, ook kijkend naar de hoeveelheid "dubbels" die je krijgt. Zelfs al is een tuning part voor een andere auto, is er weinig randoms aan om 4x achter elkaar schokdempers te krijgen.peeth schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:19:
[...]
Door dat script te draaien en met een schuin oog te kijken wat er “gewonnen” wordt zie je wat mij betreft goed wat een slecht systeem het is. Vrijdag heeft het bij mij een uur of 6 gedraaid en had ik een miljoen of 2 totaal gewonnen (wel veel auto’s trouwens, jammer genoeg ook van sommige 2 of zelfs 3 dezelfde) gisteren weer een uur of 6 en toen won ik in 20 minuten 2 keer het miljoen en 2 keer een half miljoen.
Ik zat net een beetje naar het gemiddelde te kijken van de verdiende credits per uur, net nog een gemiddelde van 500.000 credits per uur, en nu ineens in een half uur 4 miljoen uit die vouchers gehaald...
Welja... 2x een 4-sterren voucher en wat krijg je dan? 2x een motorblok.

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 03-07-2022 12:43 ]
Denk inderdaad dat het al bepaald wordt bij het krijgen van de ticket, maar dan weet je alsnog niet wat erin zit, daarvoor moet je hem eerst openen, en denk dat de randomheid er wel in zit maar dan met 99% kans op het laagste item.Fiesta1958 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:01:
[...]
Er is niets random aan. Het is geen roulette, maar zijn gewoon filmpjes. Zodra je een voucher krijgt staat al vast wat daar aan prijs achter zit. En iedereen maar denken dat ze 1 van de 5 prijzen kunnen winnen.
Zo werkt en gok machine ook, daar kun je meestal bij instellen (met sleutel) wat de kans van winnen is.
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 03-07-2022 12:53 ]
Nooit gedacht dat we dit soort shit in gaming zouden krijgen. Toen was het er in maar nooit gedacht het in een singleplayer gran turismo te gaan zien.... But here we are...Kalder schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:51:
[...]
Denk inderdaad dat het al bepaald wordt bij het krijgen van de ticket, maar dan weet je alsnog niet wat erin zit, daarvoor moet je hem eerst openen, en denk dat de randomheid er wel in zit maar dan met 99% kans op het laagste item.
Zo werkt en gok machine ook, daar kun je meestal bij instellen (met sleutel) wat de kans van winnen is.
Bedenk wel dat motorblokken een beperkte levensduur hebben. Het is helemaal niet erg om nu een voorraadje op te bouwen, voor deze glitch gepatched wordt. Als je een 787B-blok in een RX-7 versleten hebt (of een BRZ Drift Car blok in een Silvia, heeft iemand dat al gedaan? Een Silvia Q's met meer dan 1000 pk?), is het natuurlijk wel prettig als je een vervangend blok klaar hebt liggen. Anders ben je die bijzondere auto ineens kwijt.TIGER1125 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:20:
[...]
Het is inderdaad een waardeloos systeem, ook kijkend naar de hoeveelheid "dubbels" die je krijgt. Zelfs al is een tuning part voor een andere auto, is er weinig randoms aan om 4x achter elkaar schokdempers te krijgen.![]()
Ik zat net een beetje naar het gemiddelde te kijken van de verdiende credits per uur, net nog een gemiddelde van 500.000 credits per uur, en nu ineens in een half uur 4 miljoen uit die vouchers gehaald...
Welja... 2x een 4-sterren voucher en wat krijg je dan? 2x een motorblok.Alsof je er niet genoeg krijgt met die 6-sterren vouchers.
Dus ik zou ze gewoon aannemen, en niet klagen over dubbels.
die bandenwissels ook, zit er altijd 1 naast, zo raar, en zo simpel te fixen, en zo belangrijk voor de user-experience
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
BI-WEEKLY CHALLENGE: Eén ronde Watskin Glen
Een nieuw circuit een nieuwe uitdaging! Hoe snel kun jij een ronde rijden over Watskin Glen?Zet de snelste tijd neer voor zondagavond/nacht in de circuit experience op "Watskin Glen - Race van 1 ronde"
Zorg dat je PSN vrienden bent met: SensLike_ om er zeker van te zijn dat je in het score overzicht mee word genomen!
PS: De challenges lopen nu twee weken ipv één week.
Succes! 😁
PSN: SensLike_
Jazeker, in de garage bij tuningparts. Daar heb je alle motoren staan inclusief alle tuning onderdelen.Rivanov schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:48:
[...]
.....
Kan ik ergens bekijken hoeveel Engine Swaps ik in totaal verdiend heb?
mbt de motoren zou het fijn zijn dat ze er ook bij zetten in welke autos ze passen.
Ik heb me samen met een vriend nog eens beziggehouden met die Delta met VR38. We hebben nu een setup die op FM6 300-en-een-beetje doet en easy peasy 3 rondjes op een tank. Flying laps van 4:04-4:05 op RH en een droge baan. Wel nog steeds full captain Schettino met de SS Delta vroeg het anker uitgooien en dan hopen dat je niet crasht.AtleX schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:33:
In mijn ongoing persoonlijke missie om gekke auto's te gebruiken voor de Le Mans PP700 race heb ik vanmorgen eens mijn VR38-DETT Lancia Delta gepakt. Koud kunstje om dat ding terug te tunen met een custom ECU tot 699.99 PP. En dan loopt 'ie nog steeds vies hard. 300+ is easy. Het nadeel is alleen dat zelfs met race pads + discs het ding nog steeds ietwat abominabel remt en je dus links en rechts voorbij gevlogen wordt door tegenstanders bij de chicanes enzo. En het ding zuipt als een ketter, zelfs met een fluwelen rechtervoetje (rechterwijsvinger voor mij met een controller) dus zelfs op FM3 haal je krap aan 2 rondjes. Dan ontkom je niet aan een 3-stopper.Dat kost dusdanig veel tijd dat een overwinning best lastig is.
Met een stock uitlaat klinkt het ding alsof je in de Demio van je schoonmoeder onderweg bent, maar uiteindelijk gaat het dus wel vies hard. Het is alleen wel minimaal een tweestopper.
Ik heb ook de F40 uit de Legend Cars gehaald. Die subtiel geupgrade en dan is het ook makkelijk drie rondes op een tank te doen en te winnen. Ik had er meteen een stage 1 weight reduction voor gehaald, maar dat was niet slim. Een maatje liet dat achterwege en had 50 PK meer.

Ah ja, daar ben ik ook mee aan het spelen geslagen. Maximaal downforce, maximaal RH of IM banden, goed onderstel en dan een teruggetunede R26B. Zes rondes op FM1 zonder ook maar een tel in te houden. Ik pit over het algemeen na 5, bij geen of weinig regen, omdat dan m'n RH banden wel aardig aan het einde zijn.v8power67 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:36:
Doe laatste dagen vaak de le mans 30min endurance.
Ik doe over het algemeen zeven rondes in die dertig minuten en eindig dan met een totaaltijd van 30m20s tot 30m40s bij weinig/geen regen. Ik denk dat ik 'm sowieso zou uitrijden ipv stil gaan staan als er nog weinig tijd resteert. Ik speel een racegame, geen levend standbeeld.En heb vaak zoveel voorsprong dat ik een minuut of meer wacht bij finish om dus binnen 1 seconden van verstrijken van de 30min te finishen.
Heb jij de vrij snappy oversteer er een beetje uit kunnen krijgen? Daar worstel ik nog een beetje mee. Als je iets te vroeg op het gas gaat breekt 'ie aggresief uit en als je dat opvangt wil 'ie nog weleens gaan fishtailen.Zuinig en ook echt heel snel op rechte stukken. Genoeg grip in de bochten.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik rijd met minder downforce voor en max achter. Heb vrij stijve vering gedaan omdat ik hem anders zo vond dwijlen als je een snap oversteer krijgt.AtleX schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:04:
Heb jij de vrij snappy oversteer er een beetje uit kunnen krijgen? Daar worstel ik nog een beetje mee. Als je iets te vroeg op het gas gaat breekt 'ie aggresief uit en als je dat opvangt wil 'ie nog weleens gaan fishtailen.
Maar heb het er niet uit gekregen nee. Maar met fuel op 3/4 is het echt heel goed te doen. Heb diff op initial torque 30 en de andere 2 op geloof 10. Rijd prima maar die snap gebeurd nog wel. Maar door meer downforce achter is hij meer onderstuur gefocust maar moet zeggen valt best mee.
Heb nog niet veel tijd in een setup zitten. Doe vaak beetje aanpassen en dan gewoon die 30min le mans ermee dan merk je snel genoeg wat er beter kan.
Verkeerde topic, sorry, report me to delete me.
[ Voor 97% gewijzigd door Kalder op 04-07-2022 17:19 ]
Zat ik net in een lekkere flow, verpest ik m'n eigen race. 
Deed de 60min challenge op Deep Forest. Eerst met een R33 geprobeerd, dat werd niets. Daarna de 86 Gr4, dat gaat beter.
Kan in 15 min opklimmen naar de leider, maar die rijdt hele snelle rondes, maar pit wel vaak (3 stopper). Rij zelf lage 1:37's. Tegen een 1:33 als paars.
Wil zelf een 1 stopper proberen, kom bij nog 20min de pit in en toen ging het mis.
Druk per ongeluk op de X, dus geen bandenwissel.
Denk agg, nou dan gooi ik er wel brandstof in, en probeer ik die 18min nog wel te hinkelen.
En probleem 2. Het ruitje voor de brandstof meter bij pit klopt dus niet bij een timed race.
Had genoeg brandatof voor een no-stopper.
Terwijl de auto volgedruppeld werd knalt het hele veld voorbij
Bij de tijd dat ik het tanken afbreek, is de schade al gedaan.
Voel ik me daar even als LEC van goud naar brons.
Deed de 60min challenge op Deep Forest. Eerst met een R33 geprobeerd, dat werd niets. Daarna de 86 Gr4, dat gaat beter.
Kan in 15 min opklimmen naar de leider, maar die rijdt hele snelle rondes, maar pit wel vaak (3 stopper). Rij zelf lage 1:37's. Tegen een 1:33 als paars.
Wil zelf een 1 stopper proberen, kom bij nog 20min de pit in en toen ging het mis.
Denk agg, nou dan gooi ik er wel brandstof in, en probeer ik die 18min nog wel te hinkelen.
En probleem 2. Het ruitje voor de brandstof meter bij pit klopt dus niet bij een timed race.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 05-07-2022 10:00 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Wat bij mij helpt is kijken naar het actuele verbruik in procenten._Apache_ schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:17:
….
Bijvoorbeeld elke ronde 10%, dan weet ik dat ik er 10 rondes mee kan rijden en bij een pitstop met nog 5 rondes te gaan tank ik 52%. Dan weet ik zeker dat ik genoeg heb. Ongeacht het ruitje.
-Deze 10% is natuurlijk bij een bepaalde rijstijl en fuelmap.
Ook andersom gebruik ik het percentage. Als ik (bijvoorbeeld op Le Mans) 4 rondes op 1 tank wil rijden, dan weet ik dat ik 25% per ronde mag gebruiken. Daar trim ik de fuelmap op af en eventueel lift and coast, etc.
Af gezien daarvan blijft het natuurlijk frustrerend zo een uur “weg te gooien” wanneer je weet dat er zonder veel moeite meer in had gezeten

Die heb ik gisterenavond toevallig ook gedaan. Dat is waarbij er een Taycan voorop rijdt toch?_Apache_ schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:17:
Zat ik net in een lekkere flow, verpest ik m'n eigen race.
Kan in 15 minopklimmen naar de leider, maar die rijdt hele snelle rondes, maar pit wel vaak (3 stopper). Rij zelf lage 1:37's. Tegen een 1:33 als paars.
Ik heb daarvoor ook de GT86 gebruikt, wel wat aangepast om tot max 600pp te komen.
1e keer stopte ik na 10-12 minuten omdat de nr. 1 alleen maar op mij uitliep en maar niet stopte. Ik had brandstof genoeg en de banden gingen ook lang mee, maar ik dacht dat dat niet goed kwam.
Toen even opgezocht hoe/wat voor die race en toch maar opnieuw gedaan. En ja hoor, in minuut 13 ofzo stopte de Taycan en ik ben na 30 minuten naar binnen gegaan voor banden en een klein beetje brandstof.
Vervolgens rijd je redelijk makkelijk naar de overwinning. Lekker auto'tje en lekker baantje
Daarna de circuitervaring van Deep Forest ook maar proberen af te ronden met de R8 Gr.3. Ik kreeg een tijdje terug sector 2 maar niet op goud, maar had na een uur rondjes rijden de flow wel aardig te pakken.
Ik kan toch maar niet wennen aan het midrear concept van de R8 (in GT Sport ook al niet), breekt altijd net te ver uit in een bocht. Kostte uiteindelijk wel wat pogingen, maar is gelukt.
Sector 3 is een eitje en volledige ronde was ook in 1x op goud. Kon allemaal nog wel wat harder, maar goud is goud
Iemand nog tips voor de verschillende dragraces?
Ik loop een beetje vast bij degene tegen de Viper (en uiteraard daarna de GTR).
Heb een Lamborghini Aventador LP700 gewonnen. Met 700pk en 4WD een goed vertrekpunt dacht ik.
Echter met race soft en NOS kom ik nog steeds niet in de buurt. Volledig tunen kost een kapitaal en volgens mij krijg je er niet zo heel veel pk's bij uiteindelijk.
Nu dus 138.000 credits door het putje en ik kom niet eens in de buurt.
Heb eigenlijk niet zoveel zin om idioot veel geld uit te geven om die paar races te winnen. Wat is de gouden tip? Qua auto om deze voor niet al te veel credits binnen te harken?
(en ja, credits verdienen is niet zo lastig, maar het is een beetje een principe dingetje
)
Ik loop een beetje vast bij degene tegen de Viper (en uiteraard daarna de GTR).
Heb een Lamborghini Aventador LP700 gewonnen. Met 700pk en 4WD een goed vertrekpunt dacht ik.
Echter met race soft en NOS kom ik nog steeds niet in de buurt. Volledig tunen kost een kapitaal en volgens mij krijg je er niet zo heel veel pk's bij uiteindelijk.
Nu dus 138.000 credits door het putje en ik kom niet eens in de buurt.
Heb eigenlijk niet zoveel zin om idioot veel geld uit te geven om die paar races te winnen. Wat is de gouden tip? Qua auto om deze voor niet al te veel credits binnen te harken?
(en ja, credits verdienen is niet zo lastig, maar het is een beetje een principe dingetje
Jaa.. die Taycan (DIE GEEN TURBO IS, WAT EEN STOMME NAAM), die loopt wel hard inderdaad. Maar zodra de Ai andere auto's tegenkomt word ie wel flink opgehouden. In de laatste helft van de race zakt zn pace nogal in. Dat is een uitgelezen kans op in te lopen.B-Real schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:05:
[...]
Die heb ik gisterenavond toevallig ook gedaan. Dat is waarbij er een Taycan voorop rijdt toch?
Ik heb daarvoor ook de GT86 gebruikt, wel wat aangepast om tot max 600pp te komen.
1e keer stopte ik na 10-12 minuten omdat de nr. 1 alleen maar op mij uitliep en maar niet stopte. Ik had brandstof genoeg en de banden gingen ook lang mee, maar ik dacht dat dat niet goed kwam.
Toen even opgezocht hoe/wat voor die race en toch maar opnieuw gedaan. En ja hoor, in minuut 13 ofzo stopte de Taycan en ik ben na 30 minuten naar binnen gegaan voor banden en een klein beetje brandstof.
Vervolgens rijd je redelijk makkelijk naar de overwinning. Lekker auto'tje en lekker baantje
Daarna de circuitervaring van Deep Forest ook maar proberen af te ronden met de R8 Gr.3. Ik kreeg een tijdje terug sector 2 maar niet op goud, maar had na een uur rondjes rijden de flow wel aardig te pakken.
Ik kan toch maar niet wennen aan het midrear concept van de R8 (in GT Sport ook al niet), breekt altijd net te ver uit in een bocht. Kostte uiteindelijk wel wat pogingen, maar is gelukt.
Sector 3 is een eitje en volledige ronde was ook in 1x op goud. Kon allemaal nog wel wat harder, maar goud is goud
De 86 is inderdaad wat getuned, maar zeer beperkt. Ik reed zelfs op RH's, even kijken wat ik met de-tunen om met RM's te rijden. Dan zal het wel tenminste een 1 stopper worden. wellicht zelfs een 2.
De CE op Deep Forest vond ik erg tricky, maar na het afkijken van de demo had ik een paar bochten anders gedaan. Met name de exit richting de tunnel, en dan de snelle links rechts knik naar de linker bocht.
Ik maakte zelf de scherpe bocht naar rechts eerst 'af' en ging daarna naar de links rechts knik, maar de demo laat de auto wijd lopen zodat hij precies bij de links rechts knik uitkomt. Dat levert wat tijd op blijkbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 05-07-2022 09:25 ]
4WD, veel power, super soft slicks, maximale nitrous shot, versnellings bak in de rev limiter ter hoogte van de finish.B-Real schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:14:
Zodra je tractie hebt nitrous shot, en door de versnellingen heen tikken.
Geen idee of ik die drag challenge gedaan heb, maar zo heb ik de voorgaande gedaan.
Hier word een GTR gebruikt,
YouTube: Gran Turismo 7 | All Drag Race Four Challenge - Mission Challenge [4...
[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 05-07-2022 09:39 ]
https://www.gran-turismo.com/nl/gt7/news/00_8022323.html
Onderhoud morgen dus dat zal waarschijnlijk het einde zijn dan van de 4 sterren en 6 sterren roulette farming...
Jammer want heb op motorswaps na echt amper nuttigs eruit gehaald.. plus eigenlijk liet dit zien hoe smerig dat roulette systeem echt is, en hoe triest het is dat ze dit soort systemen tegenwoordig allemaal willen verwerken in hun games.. en ja waarom ook niet wij blijven het gewoon spelen.
Onderhoud morgen dus dat zal waarschijnlijk het einde zijn dan van de 4 sterren en 6 sterren roulette farming...
Jammer want heb op motorswaps na echt amper nuttigs eruit gehaald.. plus eigenlijk liet dit zien hoe smerig dat roulette systeem echt is, en hoe triest het is dat ze dit soort systemen tegenwoordig allemaal willen verwerken in hun games.. en ja waarom ook niet wij blijven het gewoon spelen.
Respect voor PD! Ze zijn toch al sinds eind maart aan het werk om er voor te zorgen dat we auto's kunnen verkopenv8power67 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:47:
Ik heb er gemiddeld toch een miljoen per uur uitgehaald. Daarnaast zeker 70 autos aan mijn collectie toe gevoegd welke ik nog niet had. Nu heb ik alle autos die zo te koop zijn. Ik moet er nog een stuk of 20 van Hagerty en dan is alles binnen.
Die engineswaps hoop ik te kunnen gebruiken als credits om dit te bekostigen, of anders de autos welke ik dubbel heb ondertussen (met name ook dankzij de tickets) door ze te verkopen (wanneer dit ook toegevoegd zou mogen worden).
Ik heb het script afgelopen vrijdag pas gestart en loopt sindsdien continue op een oude laptop.
Die engineswaps hoop ik te kunnen gebruiken als credits om dit te bekostigen, of anders de autos welke ik dubbel heb ondertussen (met name ook dankzij de tickets) door ze te verkopen (wanneer dit ook toegevoegd zou mogen worden).
Ik heb het script afgelopen vrijdag pas gestart en loopt sindsdien continue op een oude laptop.
Ik heb gewoon wat credits stukgeslagen op zo'n stompzinnige Tomahawk en heb ze daarmee gedaan.B-Real schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:14:
Misschien een beetje laat, maar wat voor glitch zit er achter het script?
Ik heb de Rotary ticket gedaan, de 6 star ticket in mijn garage gelaten en het script gestart.
De 6 star ticket pakt ie op en vanaf dan gebeurd er niks.
Oké, het script loopt ie langs, dus Café Menu, Rotary ticket, terug, terug, garage, gifts (leeg) en dan weer van voor af aan.
Wat mis ik hier?
Ik heb de Rotary ticket gedaan, de 6 star ticket in mijn garage gelaten en het script gestart.
Oké, het script loopt ie langs, dus Café Menu, Rotary ticket, terug, terug, garage, gifts (leeg) en dan weer van voor af aan.
Wat mis ik hier?
De 4* en 6* tickets worden afgewisseld.RnB schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:20:
Wat mis ik hier?
Je moet het geschenk aannemen zodat ie leeg is. Dan je cursor op Café zetten en dan het script starten.RnB schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:20:
Wat mis ik hier?
Script is leuk, maar bij mij is ie iig niet betrouwbaar. Maakt veel fouten waardoor je erbij moet blijven. Snelheid van het script heb ik op Fast staan, bij Slow maakt ie nog meer fouten.
Ah, helaas. Maar goed, Ik denk dat ik inmiddels over de 1.000 motoren heb, heel veel auto's erbij en ongeveer 50 miljoen in cash bijgeschreven. Dus ik kan er wel mee leven, it was fun while it lasted.v8power67 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:47:
Maar het roulette systeem kan inderdaad nog 100x beter gemaakt worden ja, daar ben ik het mee eens.
Ik dacht dat ik met mijn bijna 500 motoren veel had maar 1000RBH schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:14:
[...]
Ah, helaas. Maar goed, Ik denk dat ik inmiddels over de 1.000 motoren heb, heel veel auto's erbij en ongeveer 50 miljoen in cash bijgeschreven. Dus ik kan er wel mee leven, it was fun while it lasted.
Maar het roulette systeem kan inderdaad nog 100x beter gemaakt worden ja, daar ben ik het mee eens.

Ik heb het even geteld: 1380 exemplaren and counting.schumi2004 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:18:
[...]
Ik dacht dat ik met mijn bijna 500 motoren veel had maar 1000![]()
Nvm..
[ Voor 99% gewijzigd door v8power67 op 06-07-2022 08:21 ]
Zit inmiddels op 700+ autos, 3900+ motoren en 150+ miljoen cash.RBH schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:28:
[...]
Ik heb het even geteld: 1380 exemplaren and counting.
Geloof dat het wel genoeg is zo
Gaat dat script bij jullie dan niet regelmatig de mist in?teh_maniax schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:27:
[...]
Zit inmiddels op 700+ autos, 3900+ motoren en 150+ miljoen cash.
UPDATE INCOMING!
https://www.gtplanet.net/...o-7-next-update-20220705/
https://www.gtplanet.net/...o-7-next-update-20220705/
[ Voor 14% gewijzigd door Lampuhkap op 05-07-2022 17:25 ]
Draai het python script hier zonder issuesGiel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:07:
[...]
Gaat dat script bij jullie dan niet regelmatig de mist in?
https://github.com/mistakenchicken/gt7-extramenus
Heb na de python installatie nog wel eerst een “pip update” gedraait
Er wordt bij mij niks afgewisseld?Racing-Paradise schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:22:
[...]
De 4* en 6* tickets worden afgewisseld.
Mijn gifts sectie blijft leeg.
Hm oké, dus als ik dat had gedaan, had ik nu continu een 4 en een 6 sterren ticket in mijn gifts staan?Giel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:49:
[...]
Je moet het geschenk aannemen zodat ie leeg is. Dan je cursor op Café zetten en dan het script starten.
Script is leuk, maar bij mij is ie iig niet betrouwbaar. Maakt veel fouten waardoor je erbij moet blijven. Snelheid van het script heb ik op Fast staan, bij Slow maakt ie nog meer fouten.
Hoe kan ik dat nu alsnog doen dan?
Hahaha, heerlijk. iets meer cycles gedaan dan ik dus.teh_maniax schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:27:
[...]
Soms. Maar staat gewoon naast me, dus dan grijp ik in. Regelmatig wat fixes gezien, maar nog niet toegepast eigenlijk.Giel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:07:
[...]
Gaat dat script bij jullie dan niet regelmatig de mist in?
Redeem bijde, zodat er niks meer staat.RnB schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:22:
Hm oké, dus als ik dat had gedaan, had ik nu continu een 4 en een 6 sterren ticket in mijn gifts staan?
Hoe kan ik dat nu alsnog doen dan?
Game opnieuw opstarten, anders krijg je geen nieuwe tickets
extra1 -> redeem 4 star
extra3 -> redeem 6 star
extra1 -> redeem 4 star
etc etc etc...
of script gebruiken die het voor je doet
Game restarten hoeft niet,teh_maniax schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:16:
[...]
Redeem bijde, zodat er niks meer staat.
Game opnieuw opstarten, anders krijg je geen nieuwe tickets
extra1 -> redeem 4 star
extra3 -> redeem 6 star
extra1 -> redeem 4 star
etc etc etc...
of script gebruiken die het voor je doet
Eerst linker menu aanklikken, 4 ster ticket claimen en openen, dan rechter menu, 6 ster ticket claimen en openen, repeat...
Heb zelf op 2 na van alle motoren minstens 2, vind het wel best zo, ga er toch niet vanuit dat je de engine swaps niet of heel weinig online kunt gebruiken, en op het single player gedeelte ben ik ondertussen wel uitgekeken.
[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 05-07-2022 18:28 ]
Als je beide bekeken hebt, en dus 2 tickets hebt voordat je ze claimt. moet je toch echt de game opnieuw opstarten voor je weer een ticket krijgt...Kalder schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:25[/message]:
Game restarten hoeft niet,
Eerst linker menu aanklikken, 4 ster ticket claimen en openen, dan rechter menu, 6 ster ticket claimen en openen, repeat...
Ik beweer ook niets anders, ik leg alleen een manier uit waarmee je de zelfde glitch kan gebruiken zonder de game te herstarten.teh_maniax schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:28:
[...]
Als je beide bekeken hebt, en dus 2 tickets hebt voordat je ze claimt. moet je toch echt de game opnieuw opstarten voor je weer een ticket krijgt...
Je moet ze daarvoor juist niet beide tegelijk bekijken maar eerst de ticket van de ene openen
Dus niet menu 1 aan klikken, terug, menu 3 aanklikken terug, tickets openen, maar zoals ik hierboven ergens omschreef, je moet het heel letterlijk nemen,1 tegelijk
Openen = gebruiken = kijken wat er in de ticket zit
Zo moeilijk is het toch niet?
1 tegelijk, en dan afwisselen
Niet 2 tegelijk.
[ Voor 32% gewijzigd door Kalder op 05-07-2022 18:39 ]
Aha, ik snap m nu.
Ik had maar 1 extra menu ticket, dus ik was nog niet zo ver om het script te draaien.
Nu doet ie het.
Ik had maar 1 extra menu ticket, dus ik was nog niet zo ver om het script te draaien.
Nu doet ie het.
Ik dacht dat credits op 100 miljoen begrensd waren. Hoe kan je dan 150+ miljoen hebben?teh_maniax schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:27:
[...]
Optijd uitgegeven mss?Arumes schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:00:
[...]
Ik dacht dat credits op 100 miljoen begrensd waren. Hoe kan je dan 150+ miljoen hebben?
Scriptje draait nu top. Denk toch dat de WiFi een rol speelde toen het een paar keer verkeerd ging. Nu met directe kabel van modem naar ps5 (ipv via stopcontact) en werkt top.
Luca kan weer rustig slapen. 
Update Details (1.18)
A new update for Gran Turismo 7 has been released. The following is a list of the adjustments introduced.
Improvements and Adjustments
1. Car Settings
- Fixed an issue wherein after changing to a specific gear ratio, the adjustable range and set value of the gear ratio would change each time the settings were opened.
2. Music Replay
- Fixed an issue wherein the game would crash if the Honda Sports VGT was the camera target in Music Replay.
3. GT Auto
- Fixed an issue wherein the colour of the brake calipers could not be changed if body paint was applied to a car equipped with the following tuning parts in the [Livery Editor]:
・ Racing Brake Kit (Slotted Discs)
・ Racing Brake Kit (Drilled Discs)
・ Carbon Ceramic Brake Kit
- Fixed an issue wherein the colour of the brake calipers would change when body paint was applied to the following cars in the [Livery Editor]:
・ Alpine Vision Gran Turismo
・ Aston Martin DP-100 Vision Gran Turismo
・ Lambo V12 Vision Gran Turismo
・ Mini Clubman Vision Gran Turismo
・ Porsche 917 LIVING LEGEND
・ Dodge SRT Tomahawk S Vision Gran Turismo
4. Save Data
- Fixed an issue wherein the save data would not load correctly from the server if playing on a console with no 'Gran Turismo 7' save data stored on it, or if multiple consoles were used.
5. Steering Controllers
- Fixed an issue wherein the steering angle would not reflect the player’s inputs on some cars when using the Logitech G923.
6. Café
- Fixed an issue wherein it was possible to receive multiple Tickets repeatedly from Extra Menus.
7. Circuit Experience
- Fixed an issue wherein the label above a car would not display correctly in a Circuit Experience replay.
8. Race
- Fixed an issue wherein the race would start with the Replay Camera when starting an offline race after spectating in a Lobby.
9. Others
- Various other issues have been addressed.
Thank you for your continued support and please continue to enjoy Gran Turismo 7!
Kleuren van de brake calipers gefixt.

hehehe, was een mooi kadootje van pd, nu weer over tot de orde van de dag
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Gran Turismo: The Real Brake Caliper Color Simulator.
Is er al een nieuwe glitch?
Heb er genoeg van geprofiteerd en heb genoeg nieuw spul om GT7 weer beetje leuker te maken.
Aaargh, ik dacht nog vlug even een paar uurtjes te cashen tot de update van vanavond. Die was dus al deze ochtend.
Jammer, maar heb er ook leuk van geprofiteerd. Niet heel veel credits, maar die verdien ik zelf wel. De motoren had ik echter nooit bij elkaar gespeeld dus daar toch wel blij mee
Jammer, maar heb er ook leuk van geprofiteerd. Niet heel veel credits, maar die verdien ik zelf wel. De motoren had ik echter nooit bij elkaar gespeeld dus daar toch wel blij mee
Ik zag vanmorgen trouwens nog een Testarossa bij de used cars staan voor weinig. Die gekocht, uitlaatje erop, wit gespoten met zwarte skirts en voorlip en full Crocket & Tubbs lekker rondjes rijden. Het is traag, het ding kwispelt als een malle en je mist de eighties soundtrack maar op voor weinig geld wel grappig om te hebben.
AlstublieftAtleX schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:58:
Ik zag vanmorgen trouwens nog een Testarossa bij de used cars staan voor weinig. Die gekocht, uitlaatje erop, wit gespoten met zwarte skirts en voorlip en full Crocket & Tubbs lekker rondjes rijden. Het is traag, het ding kwispelt als een malle en je mist de eighties soundtrack maar op voor weinig geld wel grappig om te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Arumes op 06-07-2022 18:09 ]
ONYX Race 11: Stierenvechten op z'n Oostenrijks
Als de Formule 1-karavaan z'n kamp in Spielberg opslaat, kunnen wij natuurlijk maar één ding doen: volgen. Aanstaande woensdag begeven wij ons richting de Red Bull Ring, en jagen we onze bescheiden Red Bull X2014 Junior over het rubber dat de F1-bolides op het circuit hebben achtergelaten.Iedereen heeft hetzelfde materiaal. Jagend op de winst telt iedere centimeter. Wie de baan maximaal benut, heeft goede kans om de champagne te mogen openen. De geasfalteerde uitloopstroken zijn verleidelijk, maar de stewards missen niets en zijn onverbiddelijk.
Wie durft?
Wanneer: Woensdag 13 juli, 20:30-21:30
Baan: Red Bull Ring - Full Course
Racelengte: 30 minuten
Auto: Red Bull X2014 Junior
Tuning: Verboden
Banden: Race Hard
Brandstofverbruik: 1x
Bandenslijtage: 1x
Slipstreameffect: Realistisch
Straf voor pitstraat afsnijden: Uit
Host: Etlits
Eindelijk die Spa 1 hour gedaan, wat is dat vet zeg. Echt genieten die sfeer op de baan in de nacht.
Dit is de AI waar PD en Sony aan werken...
GT7 The Real Track Limit Simulator?
En ook 17 seconde sneller dan Lewis Hamilton

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 09-07-2022 23:43 ]
Lijkt wel rally af en toe. Zie vanaf 1:59.Kalder schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:43:
[YouTube: Gran Turismo Sophy - Lewis Hamilton Time Trial Challenge - Nürburgring Nordschleife]
Dit is de AI waar PD en Sony aan werken...
GT7 The Real Track Limit Simulator?![]()
En ook 17 seconde sneller dan Lewis Hamilton
PSN: bollsie
Ik vind die 60 min challenges toch wel pittig. Je moet goed je strategie bepalen, en niet verrast worden door regen (Red Bull Ring).
Inmiddels die van Deep Forest en Red Bull Ring op goud.
Uiteindelijk kom je wel in een lekkere flow. En dat is toch wel de belichaming van het racing, in een flow komen.
Inmiddels die van Deep Forest en Red Bull Ring op goud.
Uiteindelijk kom je wel in een lekkere flow. En dat is toch wel de belichaming van het racing, in een flow komen.
Ik vind ze heerlijk!
Lekker een uur lang proberen zo constant mogelijk te rijden en je afvragen of je het wel gaat halen (ik probeer vooraf niet te Googlen). Uiteraard stop ik dan wel eens na 20-30 minuten omdat ik denk dat het echt niet gaat lukken.
Afgelopen weeken Lago Maggiore gedaan. Man, man, man die valt niet mee hoor. Op een gegeven moment lag ik 1e en moest ik nog 10 minuten iedereen van mij af houden én brandstof sparen. Toch een foutje gemaakt en een plek verloren.
Toen zaten de nummers, 3 tm 5 ook in mijn nek. Dive bomb van de #3 in mijn zijkant, ik spin en lig 5e met nog twee ronden te gaan.
Ik kan niet ontkennen dat er toen enkele scheldwoorden richting de TV geopperd werden
Ik heb het overigens geprobeerd met de Corvette. Die vind ik lekker rijden, klinkt gaaf en daar had ik alle banden al voor.
Daarna, na wat Googlen, de BMW M6 gekocht. Dat ging iets beter, maar dat kwam voornamelijk door beter rijden vermoed ik.
Ik ga hem nog een keer proberen met de de Renault RS01. Schijnt een goede keuze te zijn, alle zijn de auto's met MR aanrijdivng (zoals ook de Audi R8) doorgaans niet mijn ding.
Lekker een uur lang proberen zo constant mogelijk te rijden en je afvragen of je het wel gaat halen (ik probeer vooraf niet te Googlen). Uiteraard stop ik dan wel eens na 20-30 minuten omdat ik denk dat het echt niet gaat lukken.
Afgelopen weeken Lago Maggiore gedaan. Man, man, man die valt niet mee hoor. Op een gegeven moment lag ik 1e en moest ik nog 10 minuten iedereen van mij af houden én brandstof sparen. Toch een foutje gemaakt en een plek verloren.
Toen zaten de nummers, 3 tm 5 ook in mijn nek. Dive bomb van de #3 in mijn zijkant, ik spin en lig 5e met nog twee ronden te gaan.
Ik kan niet ontkennen dat er toen enkele scheldwoorden richting de TV geopperd werden
Ik heb het overigens geprobeerd met de Corvette. Die vind ik lekker rijden, klinkt gaaf en daar had ik alle banden al voor.
Daarna, na wat Googlen, de BMW M6 gekocht. Dat ging iets beter, maar dat kwam voornamelijk door beter rijden vermoed ik.
Ik ga hem nog een keer proberen met de de Renault RS01. Schijnt een goede keuze te zijn, alle zijn de auto's met MR aanrijdivng (zoals ook de Audi R8) doorgaans niet mijn ding.
Jaa, meestal start ik de challenge en probeer ik een paar rondjes. Als ik de auto ok over de baan kan jagen probeer ik nog wat te tunen, en de laatste PP's eruit te persen. (als er geen BoP is).
Waar nodig ga ik dan 'voor het echie'.
Probeerde eerst de Atenza op de Red Bull Ring, maar die ging voor geen ene meter. (na 5 rondjes was de afstand tot de leider van 10s naar 35s opgelopen).
En als de regen ophoud, kan je vaak al gokken om naar slicks te gaan (mits je een droge lijn hebt). Maar dan moet je wel op die lijn blijven (had flinke wheelspin in 5e versnelling toen ik wilde inhalen over de natte lijn).
Waar nodig ga ik dan 'voor het echie'.
Probeerde eerst de Atenza op de Red Bull Ring, maar die ging voor geen ene meter. (na 5 rondjes was de afstand tot de leider van 10s naar 35s opgelopen).
En als de regen ophoud, kan je vaak al gokken om naar slicks te gaan (mits je een droge lijn hebt). Maar dan moet je wel op die lijn blijven (had flinke wheelspin in 5e versnelling toen ik wilde inhalen over de natte lijn).

6 sterren kaartje voor mijn daily km’s vandaag!
Zitten er alleen maar motorblokken in.
Karma.
Zitten er alleen maar motorblokken in.
Karma.
Nieuw hier op tweakerz. Heb ongeveer anderhalve week ps5 met gt7. Ooit in het verleden wel gt gespeeld op ps2 maar daarna niet meer. Raden jullie aan om in het begin wel of niet de markeringen aan te zetten voor waar je moet remmen of beter om direct zonder te leren?
Ik heb de apex markers aan staan. Dat vind ik fijn.MartinezNL schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:58:
Nieuw hier op tweakerz. Heb ongeveer anderhalve week ps5 met gt7. Ooit in het verleden wel gt gespeeld op ps2 maar daarna niet meer. Raden jullie aan om in het begin wel of niet de markeringen aan te zetten voor waar je moet remmen of beter om direct zonder te leren?
Afhankelijk van de lobby kan het uitgezet zijn, maar das alleen online.
Jij rijdt zelf, dus gebruik wat je fijn vindt.
Ik vond de IM's en Wets erg lang meegaan in de regen. Langer dan 15 rondes. Maar zodra het droog werd was het wle meteen over.Paul.tjuh1986 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:43:
[Afbeelding]
Taktiek:
15 mins RS, pit
15 mins RS, pit
15 mins IM, pit
15 mins RS
Niet eens de snelste ronde gereden
Alleen die pit exit in de regen

Als je denkt dat je ze nodig hebt, zet je ze daan. Op een gegeven moment zal die noodzaak verdwijnen, en zal je zelfs ontdekken dat je sneller door bepaalde bochten kan als je van de markeringen en lijn afwijkt. Dan zet je ze weer uit.MartinezNL schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:58:
Afgelopen weekend 2e hands GT7 kunnen scoren voor op de PS5.
Het is mijn eerste racespel. Ik begin het leuk te vinden.
En overweeg zo een stoel+stuur.
Maar komt daar veel bekabeling bij kijken? Of alleen 1x stroom & 1x playstation-aansluiting voor de stuur?
Ik dacht aan:
PlaySeat Challenge
&
Logitech G29
Tips zijn welkom.
Reden waarom ik niet voor wat echter\groters ga is omdat ik het in de woonkamer wil spelen en met gemak weg wil kunnen doen.
Het is mijn eerste racespel. Ik begin het leuk te vinden.
En overweeg zo een stoel+stuur.
Maar komt daar veel bekabeling bij kijken? Of alleen 1x stroom & 1x playstation-aansluiting voor de stuur?
Ik dacht aan:
PlaySeat Challenge
&
Logitech G29
Tips zijn welkom.
Reden waarom ik niet voor wat echter\groters ga is omdat ik het in de woonkamer wil spelen en met gemak weg wil kunnen doen.
1x stroom en 1x aansluiting ps idd, al gaan dr ook kabels van het stuur naar de pedalen natuurlijk. G29 is prima wiel om mee te beginnen in ieder geval!Atsiz schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:44:
De racing-stands van next level racing zijn wellicht ook de moeite waard om te bekijken.
control alt oeps deleted
Kan ik de aansluitingen gewoon aan de voorkant van de playstation doen? Of moet er wat via de achterkant? Want mijn ps5 is best lastig van achteren te bereiken ivm kast.iekue schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:05:
[...]
1x stroom en 1x aansluiting ps idd, al gaan dr ook kabels van het stuur naar de pedalen natuurlijk. G29 is prima wiel om mee te beginnen in ieder geval!
En als ik de stuur haal ga ik zonder schakelbak doen. In het echt rij ik ook een automaat
Je hebt gewoon een vrije usb nodig. Kan dus voor of achterkant.Atsiz schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:13:
[...]
Kan ik de aansluitingen gewoon aan de voorkant van de playstation doen? Of moet er wat via de achterkant? Want mijn ps5 is best lastig van achteren te bereiken ivm kast.
En als ik de stuur haal ga ik zonder schakelbak doen. In het echt rij ik ook een automaatHopelijk word het dan niet minder qua plezier.
Ik heb de apex markers en de brakezone aan staan. Die laatste is een beetje de vervanger van de cones die vroeger langs de kant van de baan stonden. Het zijn hulpmiddelen en wat @Arumes zegt, er zijn vaak betere en snellere lijnen te vinden. Ik gebruik ze puur als visuele markers, zodat ik weet waar ik ongeveer moet remmen en waar ik de apex wil raken. En schaam je er niet voor ze te gebruiken, ik heb al honderden uren in de game zitten en ik gebruik ze nog steeds. Ook heb ik de traction control vaak op 1 staan en abs op zwak. Bij hele zware regen zet ik de TC vaak nog wat hoger.MartinezNL schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:58:
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Mijn tips voor Eco Challenge 2 (rondje Tsukuba, met de Toyota 2000GT), vond hem vrij pittig. Maar met deze tips had ik hem na 2 pogingen 
- Starten met FM1 en TC1, zodra je rolt de TC uit.
- Vanaf bocht 2 (lichte knik naar hearpin) naar FM6
- Vanaf bocht 6 naar FM 3
- Vanaf bocht 8 FM1
- zet de demo ghost aan
- zachtjes gas geven lijkt de auto veel stabiliteit te geven mid-corner
- remmen als de auto nog rechtuit gaat
- lange soepele lijnen rijden (vooral laatste bocht)
- tracklimits zijn er niet.
- Starten met FM1 en TC1, zodra je rolt de TC uit.
- Vanaf bocht 2 (lichte knik naar hearpin) naar FM6
- Vanaf bocht 6 naar FM 3
- Vanaf bocht 8 FM1
- zet de demo ghost aan
- zachtjes gas geven lijkt de auto veel stabiliteit te geven mid-corner
- remmen als de auto nog rechtuit gaat
- lange soepele lijnen rijden (vooral laatste bocht)
- tracklimits zijn er niet.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 13-07-2022 09:16 ]
Ja daar gebruik ik die brakezone ook voor. Tcs heb ik ook op 1 standaard. Abs ga ik eens checken. Heb nog niet heel veel met de instellingen geprobeerd. Bedankt voor de tips.thunder8 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:52:
[...]
Ik heb de apex markers en de brakezone aan staan. Die laatste is een beetje de vervanger van de cones die vroeger langs de kant van de baan stonden. Het zijn hulpmiddelen en wat @Arumes zegt, er zijn vaak betere en snellere lijnen te vinden. Ik gebruik ze puur als visuele markers, zodat ik weet waar ik ongeveer moet remmen en waar ik de apex wil raken. En schaam je er niet voor ze te gebruiken, ik heb al honderden uren in de game zitten en ik gebruik ze nog steeds. Ook heb ik de traction control vaak op 1 staan en abs op zwak. Bij hele zware regen zet ik de TC vaak nog wat hoger.
Mee eens, in GT Sport had ik ook in het begin ook die cones aan staan als referentie van waar ik ongeveer moest remmen, soms was dat voor de cones, soms precies bij de cones, en soms pas na de cones, en nu er in GT7 nogal wat nieuwere banen zijn die ik nog steeds niet echt helemaal goed door heb, heb ik ook de brake zones aan staan, en net als bij GT Sport, soms weet je, ik moet voor de brakezone remmen, soms erna, en soms precies waar de brakezone begint.thunder8 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:52:
[...]
Ik heb de apex markers en de brakezone aan staan. Die laatste is een beetje de vervanger van de cones die vroeger langs de kant van de baan stonden. Het zijn hulpmiddelen en wat @Arumes zegt, er zijn vaak betere en snellere lijnen te vinden. Ik gebruik ze puur als visuele markers, zodat ik weet waar ik ongeveer moet remmen en waar ik de apex wil raken. En schaam je er niet voor ze te gebruiken, ik heb al honderden uren in de game zitten en ik gebruik ze nog steeds. Ook heb ik de traction control vaak op 1 staan en abs op zwak. Bij hele zware regen zet ik de TC vaak nog wat hoger.
Ik vind het eigenlijk wel handig, met name omdat de brakezones zich nu aanpassen aan de snelheid die je rijdt, dus je hoeft minder na te denken van oh ik ging nogal traag net dus ik kan een stuk later remmen (of bijv. juist eerder remmen ivm slipstream), gewoon op de zone letten en je weet het meestal vanzelf wel
En betreft TC heb ik ook vaak op 1, maar hangt van de auto af, als de auto prima zonder TC rijd gaat TC uiteraard uit. In de echte GT3 races word ook voor zover ik weet zo goed als altijd met TC gereden.
[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 13-07-2022 18:19 ]
Keurig gesorteerd op DRArumes schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:18:Resultaat ONYX Race 11: Stierenvechten op z'n Oostenrijks
[Afbeelding]
Was een fantastische race. Na een half uur racen maar 3 seconden verschil, het wordt iedere race spannender!
Volgende keer zal ik proberen mee te rijden!
:strip_exif()/f/image/t7F5VBPR7RcXLY67XWSzUqRc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AtuBD2JbyqGkdA2U7QAMTLxS.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn nieuwe favoriet, voor lemans 30min endurance.
Fuel gelijk op 6 zetten en je kan makkelijk 3 laps halen. Maar dan haal je wel dik 340kmh op rechte stukken. En als je zo uitkomt dan voor einde nog effe stoppen voor soft en volle tank en dan kan je tegen de 400kmh op mulsanne straight halen eerste gedeelte met fuel op 1. Alleen gaat maar 1 lap mee dan ong
Rij hem nu met deze setup zonder traction control. Maar dat is soms zeker in regen wel tricky. Maar is te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 14-07-2022 16:21 ]
Sjeit, weer vergeten. Volgende week maar weer mee proberen te doen.Arumes schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:18:Resultaat ONYX Race 11: Stierenvechten op z'n Oostenrijks
[Afbeelding]
Was een fantastische race. Na een half uur racen maar 3 seconden verschil, het wordt iedere race spannender!
Laatste tijd ook maar weinig GT7 gespeeld eigenlijk, is nu ook veel te warm in de kamer waar m'n rig staat, plat dak, geen airco, weinig ventilatie mogelijkheden, dus dat wil nog wel eens erg warm worden in de zomer. En die stoel van GT Omega ademt ook totaal niet dus ik heb er alsnog een tuinstoelkussen op liggen om zweet te voorkomen... misschien toch maar eens kijken of ik een andere seat kan vinden
Zojuist mijn GS29 gekoppeld aan PS5.
Maar stuur is super zwaar en draait vanzelf. Ik kan dus helemaal niet gamen zo.
Qua instellingen staat alles uit ingame. Kom er maar niet uit.
Hebben jullie ideeen?
Maar stuur is super zwaar en draait vanzelf. Ik kan dus helemaal niet gamen zo.
Qua instellingen staat alles uit ingame. Kom er maar niet uit.
Hebben jullie ideeen?
EIN-DE-LIJK de mixed race overtake 1 mission (Fiji circuit).
Eerste met 7 duizendste voorsprong. Maar Hee, eerste is eerste!
Wat een gedoe. Die auto's reden zo in de weg als je eindelijk een mooie lijn had gevonden.
Of beuken mij in de zijkant, waardoor ik opnieuw mag.
Eerste met 7 duizendste voorsprong. Maar Hee, eerste is eerste!
Wat een gedoe. Die auto's reden zo in de weg als je eindelijk een mooie lijn had gevonden.
Of beuken mij in de zijkant, waardoor ik opnieuw mag.
[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 16-07-2022 20:25 ]
Ik ben de laatste tijd wat maffe auto's aan het bouwen want dolle pret. Via de daily marathon tickets kreeg ik die K20T dus die direct in een classic Mini gelepeld. Nast een joekel van een turbo verder alleen onderstel mods enzo, dus iets van 490 PK op 650 kg ofzo. Dikste onderstel op yolo spec, racebak, fully customizable LSD super aggresief afgesteld, widebody, RS banden en dat was het wel zo'n beetje. Qua livery Audi's variant van BRG met een Ferrariwit dak. O, en 10 kilo balast maximaal naar achteren.
Qua vermogen niet mee te rijden natuurlijk, full wheel spin tot 260 kmh in 4th. Maar houd het op zo'n 75-80% throttle in alle versnellingen tot je die 260-270 kmh rijdt en je bent bloedsnel. En met een 'ietwat' levendige achterkant, nogal geholpen door die ballast, is het best spectaculair rijden. Je zet niet perse zinderende rondetijden neer maar 'm veel te aggresief de bocht in gooien, even liften zodat de achterkant loskomt is ook leuk. Op vier wielen glijdend met veel misbaar iemand buitenom inhalen en dan full throttle met dank aan dat LSD 'm de bocht uit sleuren. En met een top van 320 kmh+ maak je veel goed op de rechte stukken.
Is er trouwens iets van een bugje met de fully configurable manual transmission? Ik kan de topsnelheid instellen maar dat lijkt de top te zijn in de vierde versnelling. Negen van de tien keer heb je dan nog een vijfde versnelling tot je beschikking. Op zich niet verkeerd, want je kiest dan de snelheid die je de acceleratie geeft die je nodig hebt en in de hoogste versnelling heb je dan alsnog voldoende topsnelheid. Mijn AE86 Levin heeft een ingestelde top van 180 maar doet iets van 230-240 in 5th op deze manier.
Qua vermogen niet mee te rijden natuurlijk, full wheel spin tot 260 kmh in 4th. Maar houd het op zo'n 75-80% throttle in alle versnellingen tot je die 260-270 kmh rijdt en je bent bloedsnel. En met een 'ietwat' levendige achterkant, nogal geholpen door die ballast, is het best spectaculair rijden. Je zet niet perse zinderende rondetijden neer maar 'm veel te aggresief de bocht in gooien, even liften zodat de achterkant loskomt is ook leuk. Op vier wielen glijdend met veel misbaar iemand buitenom inhalen en dan full throttle met dank aan dat LSD 'm de bocht uit sleuren. En met een top van 320 kmh+ maak je veel goed op de rechte stukken.
Is er trouwens iets van een bugje met de fully configurable manual transmission? Ik kan de topsnelheid instellen maar dat lijkt de top te zijn in de vierde versnelling. Negen van de tien keer heb je dan nog een vijfde versnelling tot je beschikking. Op zich niet verkeerd, want je kiest dan de snelheid die je de acceleratie geeft die je nodig hebt en in de hoogste versnelling heb je dan alsnog voldoende topsnelheid. Mijn AE86 Levin heeft een ingestelde top van 180 maar doet iets van 230-240 in 5th op deze manier.
Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69