Ik vermaak me de laatste paar dagen in GT7 door met gekke auto's de 30 min PP700 Le Mans race te doen.
Op internet zag ik wat mensen die de Red Bull junior pakken. Ding weegt niks, heeft met 250 PK net zoveel vermogen als mijn stofzuiger maar op FM6 en RH banden kan je een no-stopper rijden als de regen niet te gek wordt. Een heel overtuigende overwinning wordt het niet. Je bespaart tweeënhalve minuut door niet te stoppen maar je bent wel heel traag. Ik had de nummer twee vrij dreigend in mijn binnenspiegel toen ik de finish over ging.
Met een één-stopper is het wel goed te doen trouwens, maar dan alsnog volg je een kookcursus en doe je de was op de rechte stukken want snel is 'ie niet.
Volgende poging. Ik vind de Ferarri race op Dragon Trail leuk om te doen en heb daar een mooie F430 (

) voor gemaakt met 699.69 PP. Genoeg vermogen, maximaal RM banden, "gekke" onderstelinstellingen volgens vrienden met leuke handling en voldoende grip en dan zet ik de laatste twee of 3 auto's in die race altijd op een ronde.
En hé, die wagen heeft minder dan 700 PP dus geschikt voor Le Mans. Dat klopt op zich wel. Maar op FM4 doet 'ie alsnog maar 2 rondjes op een tank. Dus dat wordt een driestopper. Die won ik dus ook niet. Wel ben je zo snel dat je alles soepeltjes voorbij rijdt. 500+ PK is ook gewoon te gek voor Le Mans, ik zou er beter aan doen om het vermogen veel verder te begrenzen en de bakverhoudingen langer te maken. Het is even zoeken naar die instellingen, maar de baan heeft zoveel lange stukken dat dat beter kan werken. Als je met 400 PK ook nog 290-300 rijdt op de lange stukken ben je nog steeds veel sneller en een stuk zuiniger.
Anyway, die parkeerde ik dus even (hahahihihoho) en door naar een BAC Mono. Ik had daar al een leuke setup voor liggen, maar met teveel PP. Maar terugtunen naar 80% motorvermogen geeft alsnog iets van 280 PK op 550 kg. PP 698.eenbeetje op RM banden, dus ik kan RH, RM en IM gebruiken. En in FM3 haal je dan nog steeds een ruime 270 kmh op de rechte stukken. (Bak is geconfigureerd voor 280 kmh)
Ik start op FM3 en RM banden, doe drie rondes waarvan de middelste op de rechte stukken in FM2 voor het ronderecord, en pit dan. Afhankelijk van de weather radar doe ik twee à drie rondes op IM met een fuel map die past bij de hoeveelheid grip, anders nieuwe IM's en alsnog FM3. Dan doe ik na weer drie rondjes een snelle stop voor alleen genoeg brandstof voor een rondje op FM1. De klok heeft dan vaak nog maar iets minder dan twee minuten te gaan.
En dan win je altijd wel met minimaal zo'n 15 sec. voorsprong en een snelste ronde van 4:16.laag zonder ooit in de stress te zitten rondom brandstof. En de replay is hilarisch, zo'n extreem kleine Mono tussen al die Group 4 beesten met spoilers en verbrede wielkasten.
Ik heb ook een poging gedaan met m'n Polo GTI "90% skids Nurburgring Edition" maar die was te traag en de dorstig.
[edit]
Heeft iemand die Chaparral 2J in de Legend Cars gekocht? Ik namelijk wel. Wat een hilarisch ding.

Drie versnellingen, meer vermogen dan goed voor je is en in eerste instantie ga je elke 700 meter virtueel dood in een wolk van zand, bodyparts en rondvliegende ventilatoren. Uiteindelijk op wat banen wel in de buurt van de ronderecords met m'n Sauber C9 gekomen en soms ook verbeterd, maar dit is echt een death trap met twee fans en vier wielen.
[
Voor 10% gewijzigd door
AtleX op 19-06-2022 14:26
]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.