Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
De McLaren F1 was 18,5mln en nu 19,4... 🙃

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik kocht voor de VGT races een McLaren VGT. Win met gemak de 3 races en krijg er gewoon een 6 sterren ticket voor.
Ga ik die ticket openen, wat zit erin? Een McLaren VGT! 8)7 8)7 8)7

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02
Arumes schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Ik heb hem net gewonnen met een Peugeut 908 Gr.1, 0 stops, met de snelste raceronde op niveau Hard. Dus ik denk dat het wel meevalt met die cheats.
Nul stops, dus geen regen tijdens de race? Er zijn races waarbij de regen dusdanig is dat je voor regenbanden moet gaan en de AI gewoon door blijft knallen op slicks en hard ook. Als het droog blijft, heb je inderdaad geen last van de cheatende AI. Doe die race nog maar een paar keer en vooral even opletten als het hard gaat regenen hoe snel de AI blijft knallen. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-03 10:37
SensLike schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:40:
WEEKLY CHALLENGE: Rondje Monza!
Word jij deze week de snelste op Monza?

Zet de snelste tijd neer voor zondagavond/nacht in de "Circuit experience: Autodromo Nazionale Monza - Race van 1 Ronde".

Zorg dat je PSN vrienden bent met: SensLike_ om er zeker van te zijn dat je in het score overzicht mee word genomen!

PS: De tijd is de sluiting van het event.
Succes! 😁
Hierbij de resultaten van de weekly challenge! Dit keer is het één van de zuiderburen die er met de top positie van tussen gaat _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0xd01fTz3Gowb4kRJ-Pa2_5xYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZvie0Xm4O9IqWNobB9TzXhp.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: SensLike_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:58

_Apache_

For life.

SensLike schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:22:
[...]

Hierbij de resultaten van de weekly challenge! Dit keer is het één van de zuiderburen die er met de top positie van tussen gaat _/-\o_

[Afbeelding]
Knappe rondes hoor! Ben met mijn 1.48.6 dus niet zover gekomen, haha :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alusion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:07
[...]

[Afbeelding]
Goede tijden! Was toch flink pushen met de controller. Maar mooi om te zien dat het (enigszins) wel kan zonder stuurtje. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alusion schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:26:
[...]

Goede tijden! Was toch flink pushen met de controller. Maar mooi om te zien dat het (enigszins) wel kan zonder stuurtje. :9
Knap hoor, doe ik je met de controller niet na denk ik, het is denk ik ook echt maar net wat je gewend bent, een stuur hoeft niet per se sneller te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 15:09
Ontzettende_Jan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:04:
De McLaren F1 was 18,5mln en nu 19,4... 🙃
Dat is maar een inflatie van 5%. Zou er in het echte leven voor tekenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:46
[...]

[Afbeelding]
Nice, nog net op de printscreen :P

Wat is de volgende? Heb Monza ook alleen op maandagavond gereden want dan heb ik de meeste tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlmr91
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-01 14:53

jlmr91

PSN Jellybeezy

@Alusion kom ik jou net tegen in een daily? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knYNERABRxUjeJwaMzwgHPUVUGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGwxDBWQ8wKHltfdbTOG678Q.jpg?f=fotoalbum_large

PSN Jellybeezy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SensLike
WEEKLY CHALLENGE: Zuinig, maar snel!
We gaan weer een weekje bezig met een missie; kun jij je brandstof managen met de 2000GT?

Zet de snelste tijd neer voor zondagavond/nacht in de "Missie - Moby Dick - Zuinigheidsuitdaging". Dit is de 6e missie van de Moby Dick reeks en heet in het engels 'Eco Challenge'.

Zorg dat je PSN vrienden bent met: SensLike_ om er zeker van te zijn dat je in het score overzicht mee word genomen!

Succes! 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakystyle
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-05 21:05
Kalder schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:15:
https://www.gran-turismo.com/gb/gt7/news/00_4085673.html

Ze hebben de FFB aangepast voor bepaalde stuurtjes onder andere de GT DD Pro.
Heb zelf nog niet getest maar er zijn er een hoop die erover klagen, een enkeling vindt het een vooruitgang.
Ben benieuwd.
Schijnbaar kun je met Fanatec stuurtjes nog op compatibility mode spelen, dan zou het nog hetzelfde moeten zijn.

Hier is iemand die nieuwe settings voorstelt voor de GT DD Pro: https://forum.fanatec.com...-pro-after-gt7-patch-1-15
Kwam dit nog tegen. Ik kan het zelf nu niet checken of dit beter is.

https://www.gtplanet.net/...-pro-heres-how-to-fix-it/

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SensLike schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:45:
We gaan weer een weekje bezig met een missie; kun jij je brandstof managen met de 2000GT?

Zet de snelste tijd neer voor zondagavond/nacht in de "Missie - Moby Dick - Zuinigheidsuitdaging". Dit is de 6e missie van de Moby Dick reeks en heet in het engels 'Eco Challenge'.

Succes! 😁
Ooh, daar ontvang ik graag wat tips voor, heb altijd moeite met die eco challenges :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De Sauber C9 is terug in de legend cars. *O* O+ De vorige keer had ik niet genoeg credits maar nu wel en dus direct gekocht. Imho een van de mooiste raceautos ever. Rijd best prima ook. Out of the box heeft 'ie race medium banden en dan doe je heel simpel al een sub-6:20 op de Nordschleife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systeemAKOR
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-12-2022
Dag,

Ben hier vrij nieuw en reaguur niet zo heel veel. Maar hebben jullie eventueel een goede setup of een strategie voor de 1hr missie op Tsukuba Circuit met de Mazda MX-5?

Thx vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alusion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:07
Ha! Ja, dat was ik!
Wou nog even snel een race doen, zonder kwalificatietijd.
Race ging niet zo best. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022

Succes! 😁
Net even geprobeerd, maar kom in een paar pogingen maar tot een zilveren tijd (op 0,5 van goud) terwijl ik toch al een vrij rappe gouden tijd had staan. Blijft tricky die eco challenges en het uitvogelen wat de beste/slimste brandstofstrategie is om tot een snelste tijd te kunnen komen. Leuke challenge weer :D

NB: Had het hier (nog) niet voorbij zien komen, maar wellicht ergens een post gemist. Blijkbaar zijn er nu ook top10 wereldtijden voor de circuit experiences en de license testen. Was misschien onderdeel van de 1.15 update? Werd er op gewezen door een collega die zag dat m'n circuit experience tijd van sector 1 op Good Wood maar 0.08 van de top10 zat :o 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
AtleX schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:31:
De Sauber C9 is terug in de legend cars. *O* O+ De vorige keer had ik niet genoeg credits maar nu wel en dus direct gekocht. Imho een van de mooiste raceautos ever. Rijd best prima ook. Out of the box heeft 'ie race medium banden en dan doe je heel simpel al een sub-6:20 op de Nordschleife.
Gisteren ook gekocht. Wilde eigenlijk eerst een beetje geld gaan sparen, maar die moest ik ook hebben. :P Vanaf nu maar geld gaan oppotten naar grotere hoogten, dan kan ik straks die dikke 20 miljoen cars aan de collectie toevoegen. Heb intussen 212 miljoen aan auto's gekocht en volgens mij had je voor de toevoeging van de laatste 3 auto's al 433 miljoen nodig. Heb dus nog wel even te gaan. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
systeemAKOR schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:05:
Dag,

Ben hier vrij nieuw en reaguur niet zo heel veel. Maar hebben jullie eventueel een goede setup of een strategie voor de 1hr missie op Tsukuba Circuit met de Mazda MX-5?

Thx vast!
Toen ik ermee bezig was was er nog een bug met die race wat ervoor zorgde dat easy en hard omgedraaid zaten, dus easy was hard en hard was easy. Misschien even op hard zetten voor deze race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:31
Ben nu bezig met die championship van 600PP waar de eerste race een full wet red bull ring is. Wat voor auto hebben jullie hiervoor gebruikt? Ik rijd veel sneller dan de rest. Maar kom maar niet in de top 3 terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05
Freakystyle schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 00:06:
[...]

Kwam dit nog tegen. Ik kan het zelf nu niet checken of dit beter is.

https://www.gtplanet.net/...-pro-heres-how-to-fix-it/
Heb hem zojuist geprobeerd en vind hem heel fijn rijden. Veel beter dan wat ik tot op heden heb gehad! Thx for sharing!

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-a-k-e-88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-05 19:28

j-a-k-e-88

BMW 328i

Kreeg net uit de 4* voucher een roulette met 5 auto's erin. Red Bull X2014 standard gekregen twv 3 mio..... maakt weer wat 2k beloningen goed :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SensLike
Magic schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:09:
[...]

Ooh, daar ontvang ik graag wat tips voor, heb altijd moeite met die eco challenges :)
Hmm nu moet ik even graven op waar ik op heb gelet bij het behalen van goud.

1. Geen gas tot de telling op 1 staat. Gas geven terwijl hij aftelt kost je direct al brandstof, maar omdat de auto een relatieve late response heeft kon ik beginnen met gas (vol) geven bij 1.

2. Fuel mix op 1 (Vol vermogen). Ik zie op internet veel mensen die de fuel mix aanpassen, wellicht zou ik er verder mee komen maar dat maakt op één ronde niet uit.

3. De auto stuurt als een boot. Dit was even wennen en brak mij gedurende de eerste 3 pogingen te vaak uit, het was even zoeken naar de snelheid dat de bochten genomen mochten worden.

4. Optimaal remmen voor de opdracht. Het klinkt misschien logisch, maar waar ik normaal vol zou remmen om de snelheid eruit te halen was ik nu meer bezig met een lange trail-brake waarbij het remmen eerder werd ingezet maar de kracht eraf minder was, dit zorgde er bij mij voor dat ik de snelheid beter kon inschatten en opvangen.

5. Quick shiften. Als je hoog in de toeren rijdt zal je zien dat het veel brandstof kost (logisch) daarom had ik mijn schakeling al ingezet alvorens de rev-balk helemaal vol was.

6. Rechte stuk op zonder brandstof. Bij mijn beste tijd kwam ik rollend over de finish en was net na de laatste bocht mijn brandstof op, dus wellicht is er voor mij nog iets te halen maar brandstof over had ik sowieso niet.

Nou dat was het volgens mij wel zo'n beetje waar ik op heb gelet bij deze missie, succes! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 13:32

amahusu

taking over the world!

Voor de mensen die moeite hebben met de gr.1 challenge uit het menubook (item 39), probeer eens de honda/toyota SF19 super formula. Dat ding is echt mega fuel efficient en heeft voldoende power om de AI uit het water te blazen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTVlM6SpJIN0wJK3fXW4M2if94w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGMLAZwZ8YbClHXTI90Glfsv.jpg?f=fotoalbum_large

En als je er een RB18 livery overheen gooit (gratis te krijgen in de style library) dan is het racen nog ietsjes leuker 8)

[ Voor 35% gewijzigd door amahusu op 01-06-2022 09:13 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlmr91

jlmr91

PSN Jellybeezy

amahusu schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:08:
Voor de mensen die moeite hebben met de gr.1 challenge uit het menubook (item 39), probeer eens de honda/toyota SF19 super formula. Dat ding is echt mega fuel efficient en heeft voldoende power om de AI uit het water te blazen.

[Afbeelding]

En als je er een RB18 livery overheen gooit (gratis te krijgen in de style library) dan is het racen nog ietsjes leuker 8)
Op welke fuelmap rijd je dan? Ik heb hem gebruikt op suzuka tot nu toe maar ik kom totaal niet in de buurt van de nummer 1..

PSN Jellybeezy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

jlmr91 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:54:
[...]

Op welke fuelmap rijd je dan? Ik heb hem gebruikt op suzuka tot nu toe maar ik kom totaal niet in de buurt van de nummer 1..
1 of 2 en wel met medium race tires, dat scheelt echt enorm tov hard

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlmr91

jlmr91

PSN Jellybeezy

amahusu schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:56:
[...]

1 of 2 en wel met medium race tires, dat scheelt echt enorm tov hard
Dan zal dat het zijn. Zal ik hem nog verder naar beneden moeten tunen om op de mediums te kunnen :P vanavond even proberen

PSN Jellybeezy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:39
jlmr91 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:18:
[...]

Dan zal dat het zijn. Zal ik hem nog verder naar beneden moeten tunen om op de mediums te kunnen :P vanavond even proberen
Je kunt over het algemeen beter zachte banden hebben icm weinig vermogen, dan veel vermogen op harde banden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

jlmr91 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:18:
[...]

Mijn rondetijden op bijv. st.Croix scheelden bijna 7 seconden op mediums. Kwam op harde banden met pijn en moeite in de buurt van de nr. 1, zelfs met de overpowered fantasy vgt's (zoals de peugeot die vaak 1e wordt) en vaak ruim boven de 3 minuten per lap. Alleen al de wissel naar mediums zorgden ervoor dat ik makkelijker naar de leider toe kon rijden met rondetijden dik onder de 3 minuten

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UwLn0wh.png

Weer eens een livery nagemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fOOznNX.png

[ Voor 42% gewijzigd door SemperFidelis op 01-06-2022 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SensLike

Met een Porsche 911 Carrera RS (993) '95 over het circuit van Barcalona

Wanneer? Vandaag! Woensdag 1 juni 2022 20:30 - 21:30

Baan: Circuit de Barcalona-Catalunya
Ronden: 12
Auto: Porsche 911 Carrera RS (993) '95
Weather: Droog
Tunen: Niet toegestaan
Banden: Race - Medium + Soft
Brandstof: 10x
Slijtage: 15x
Slipstream effect: Sterk
Straf voor afsnijden: Sterk
Straf voor pitstraat afsnijden: Aan
Rijassistentie: Geen limiet

Opmerking:
PSN van de host voor vanavond is: Ptr-805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QDzXPeVHNB9zbxbXMn7IiY7wuA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2T7gJHDWfH5tyDjSnjeAwdnW.webp?f=fotoalbum_large

Porsche 911 Carrera RS (993) '95 gespot in Spanje, zou die vanavond te zien zijn op het circuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SensLike schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:49:

Met een Porsche 911 Carrera RS (993) '95 over het circuit van Barcalona

Wanneer? Vandaag! Woensdag 1 juni 2022 20:30 - 21:30

Baan: Circuit de Barcalona-Catalunya
Ronden: 12
Auto: Porsche 911 Carrera RS (993) '95
Banden: Race - Medium + Soft
Brandstof: 10x
Slijtage: 15x

Opmerking:
PSN van de host voor vanavond is: Ptr-805
Heb die dus alleen met wide body, en is volgens mij momenteel niet te koop, dus kan helaas niet mee doen.
Dus tip voor iedereen: ZET ER GEEN WIDE BODY OP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SensLike
Race resultaat: Barcelona met de Porsche 911 Carrera RS (993) 95'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggeLoj0OBegbDYv8xsWHQYfrfj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wghl7OCpmDfAiE9F95ygYLZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Ptr-805 bedankt voor het hosten!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-04 16:20

PEBRU88

PC Load Letter?!

Mooi potje. Ben trots op mijn resultaat :') :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SensLike

RACE: Dragon Trial Kust - GR. 4

De volgende race neemt ons mee naar Kroatie, pak je groep 4 auto in en we zien elkaar op de baan!

Wanneer: woensdag 8 juni 2022 20:30 - 21:30

Baan: Dragon Trial - Kust
Ronden: 16
Auto: GR. 4
Banden: Race
Brandstof: 10
Slijtage: 10

Opmerking: host: SensLike_

Geef op Discord even aan of je aanwezig bent om zeker te zijn van een spot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:13
j-a-k-e-88 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:10:
Kreeg net uit de 4* voucher een roulette met 5 auto's erin. Red Bull X2014 standard gekregen twv 3 mio..... maakt weer wat 2k beloningen goed :-)
Doe maar zo, ik kreeg een uitlaat...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Magic schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:09:
[...]

Eerst een verkenningsrondje doen. Kijk waar de heuvels en dalen zijn.

Heb je lange stukken, dan loont hoge snelheid (en rich mixture), wat je kan je voordeel lang vasthouden.

Langzame bochten? Lean mixture.
Afwisselende bochten, probeer eens te shortshiften, geeft meer stabiliteit.
Vermeid piepende banden, maak lange soepele lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De PIT manoeuvres van de AI zijn af en toe wel knap vervelend zeg. Ik deed net de 30 min PP700 Le Mans race. Ik had meer snelheid en vooral betere banden, dus ik kon later remmen.dan de auto die ik inhaalde. Op het rempunt de tweede chicane van de Mulsanne straight zat mijn puntje van mijn achterbuimper naast het uiterste van zijn voorbumper. En wat doet die Skynet wannabe? Insturen! Ik vlieg dus rechts de vangrail in, kaats terug de baan op en wordt door een paar volgende auto's genadeloos in de ronde gebeukt. Dag perfect race bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

SensLike schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 00:49:

De volgende race neemt ons mee naar Kroatie, pak je groep 4 auto in en we zien elkaar op de baan!

Jammer dat ik op vakantie ben, dit is toch wel echt mijn favo baan. ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 13:34
Gisteren eindelijk weer eens een noemenswaardige Prijs ontvangen als Daily Marathon Reward.
Was wel met een 6* voucher.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ODAuuUhMj5TBejCBfSd_rF4YGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7wHYxUeK9hBRNFeQI0ZXcvm.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:06
Dennis Blomaard schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:06:
Gisteren eindelijk weer eens een noemenswaardige Prijs ontvangen als Daily Marathon Reward.

[Afbeelding]
Kijk, dat zijn tenminste prijzen ipv va die andere troep waarbij je altijd laagste krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

[Afbeelding]
Lekker man! Tegenwoordig hou ik mijn ogen dicht tijdens de roulette, dan kan ik ook niet balen van wat ik mis qua prijzen als ik weer eens de laagste prijs krijg. :D

Gisteren en eergisteren bezig geweest met de 1 uur missie op Deep Forest. Wat een drama. Ik kan niet in de buurt komen van de eerste plek. Zelfs als ik met de Taycan en dezelfde banden RM rij, zit ik nog steeds minimaal 3 seconden per ronde van de nummer 1 af en ik moet ook nog eens 1-2 ronden eerder pitten dan de AI. Heb al verschillende auto's geprobeerd, maar kom met geen enkele in de buurt van de 1 plek helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-04 16:20

PEBRU88

PC Load Letter?!

thunder8 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:06:
[...]

Gisteren en eergisteren bezig geweest met de 1 uur missie op Deep Forest. Wat een drama. Ik kan niet in de buurt komen van de eerste plek. Zelfs als ik met de Taycan en dezelfde banden RM rij, zit ik nog steeds minimaal 3 seconden per ronde van de nummer 1 af en ik moet ook nog eens 1-2 ronden eerder pitten dan de AI. Heb al verschillende auto's geprobeerd, maar kom met geen enkele in de buurt van de 1 plek helaas.
De Subaru wrx gr.4 heb ik hiervoor gebruikt. iets terug tunen op vermogen en op de harde banden.
Zet je brandstofverbruik op 5/6 en wees zuinig op de banden. Als het goed is heb je dan een 0-stopper.

Porsche Taycan heb ik zelf nooit ingehaald, dat ding moet ontzettend vaak pitten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
PEBRU88 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:40:
[...]

De Subaru wrx gr.4 heb ik hiervoor gebruikt. iets terug tunen op vermogen en op de harde banden.
Zet je brandstofverbruik op 5/6 en wees zuinig op de banden. Als het goed is heb je dan een 0-stopper.

Porsche Taycan heb ik zelf nooit ingehaald, dat ding moet ontzettend vaak pitten ;).
Ga die dan wel eens proberen. De Taycan gaat elke 9-10 ronden pitten, maar niet altijd voor nieuwe banden, dan rijdt ie door de pits, stopt en gaat meteen weer door, want het laden gebeurt al tijdens het rijden in de pitstraat. 8)7

Ik heb al meerdere auto's terug getuned, waaronder de 155DTM, verschillende GT3 auto's, Group B Ford Focus, de Toyota Group B rally en de Taycan zelf (die dan geen 9 ronden haalt en niet de snelheid per ronde... |:( ) De meeste auto's hebben of een te hoog verbruik of een te hoge rondetijd om mee te kunnen. Zelfs met de 2014 RB Junior lukte het niet. Veel opties die voorheen werkten vanwege de transmission pp bug, zijn nu geen optie meer daar de bak niet meer meetelt in de PP berekening. Ik vind een uitdaging prima, maar dit slaat nergens op, ook omdat je niet elke poging credits kan verdienen, tenzij je van bronze naar silver of goud gaat. De nummer 1 rijdt ook veel harder weg dan het hele veld, dus je hebt 2 handicaps. De hogere snelheid van de nummer 1 en de achterstand waarmee je begint.

[ Voor 13% gewijzigd door thunder8 op 02-06-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:59
Die laatste mission van Human Comedy op Lago Maggiore wil echt niet lukken, al meerdere autos/strategie van GTplanet geprobeerd maar helaas, hier toevallig iemand de gouden tip?

Zelfde geldt voor de Vision races van de laatste update, hoger dan 2e plek nog niet gelukt :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
EL-Nino-1980 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:22:
Die laatste mission van Human Comedy op Lago Maggiore wil echt niet lukken, al meerdere autos/strategie van GTplanet geprobeerd maar helaas, hier toevallig iemand de gouden tip?

Zelfde geldt voor de Vision races van de laatste update, hoger dan 2e plek nog niet gelukt :-(
Ik heb de missies nu maar even aan de kant gezet. Te frustrerend in mijn ogen dat je een exact strategie moet volgen met een specifieke auto om überhaupt kans te maken op winst. En als het niet lukt, geen credits.

Menubook met VGT races vond ik wel goed te doen. Heb ze zo uit mijn hoofd met de Chiron VGT gedaan, die loopt hard genoeg om het makkelijk te halen.

Gisteren wel de trophy gehaald voor de Circuit experiences, daarna nog even aan de slag gegaan met de licenses. Moet nog 4 in S naar goud en de IA-10 naar goud zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 15:09
Oefenen....voor deze missie moet je gewoon snel zijn, veel meer dan dit is het niet. Heb hem zelf ook niet op goud en ga het denk ik ook niet meer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:42
Ik had ook een helder moment vanmiddag.

Een van de missies is een dragrace tegen een Audi TT en ik had een Alpine. Pittige missie, ik kwam maar niet in de buurt. De TT reageerde sneller en accelereerde sneller.

Eenmaal tot 0,575 gekomen (brons is 0,5), door net geen valse start te maken.

Ik had geen idee wat ik nou fout deed, dus Google maar eens aangeslingerd……

Je kunt die missie dus met elke auto doen, dat had ik even gemist en ik had de Alpine dus nog geselecteerd staan. (Vond ik an sich wel een logische auto tegen een TT…)

Toen even een R8 GT3 gepakt en goud binnen geharkt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Le Mans PP700 (30 minuten) race met de R8 LMS:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgaRKvC4FMyCoSIoW7bHlbf3C2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJUDXiGcCMMzKZZ7xajQHWsr.jpg?f=fotoalbum_large

Hiervoor gebruikte ik altijd de Alfa 155 DTM legend car. De laatste tijd begon ik op Racing Medium op Lean 4 aan de race. Dan kan je drie rondjes doen waarvan het derde rondje gedeeltelijk op Power 3. Dan ga je de pit in en afhankelijk van de weather radar switch je naar verse RMs of intermediates. Dan afhankelijk van of je 2 of 3 rondes wil doen, vooral afhankelijk van de regen, switchen naar Power 1 voor twee rondes of Lean 4 voor nogmaals drie rondjes. En dan aan het einde naar binnen voor Racing Soft, 80-85% brandstof en dan de laatste twee rondes knallen. Ik win dan met 1 of soms 2% brandstof en 10-15 sec. voorsprong.

Vanmorgen eens getest met de R8 LMS. Racing Medium, power restrictor op 80 en 200 ballast voor een PP rating van 699.4. Oeps. :X Maar het ding loopt op RMs met Lean 4 ook drie rondes op een tank èn bijna 20 kmh harder met die settings dan de 155. Da's best een verschil.

En dit keer had ik geluk. Alles en iedereen duikt aan het einde van de derde ronde de pit in. Ik ook, maar we zaten echt op een kilometer van een gigantische bui met donkerblauwe vlekken. Snel intermediates eronder, volle tank en zodra ik de pitstraat uitkwam begon het te hozen. En iedereen had net verse Racing Softs of RMs gepakt... Ik haalde dus soepeltjes alles en iedereen in. Het grootste probleem waren de gele vlaggen.

Na twee rondes regen wisselde iedereen ook van banden, maar het einde van de bui zat eraan te komen. Ik deed nog een derde ronde op ÏMs, ben daarna naar RMs met 80% brandstof geswitched op Power 1 en reed toen op een snel opdrogende baan naar de overwinning met een voorsprong van 1:11 op de nummer 2.

Je kan geen softs gebruiken met deze auto en met de power restrictor en de ballast loopt 'ie maximaal 270 ofzo. Dat is voor een bijna droge race wel een nadeel, dan moet je het echt hebben van de pitstrategie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

B-Real schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:45:
Ik had ook een helder moment vanmiddag.

Een van de missies is een dragrace tegen een Audi TT en ik had een Alpine. Pittige missie, ik kwam maar niet in de buurt. De TT reageerde sneller en accelereerde sneller.

Eenmaal tot 0,575 gekomen (brons is 0,5), door net geen valse start te maken.

Ik had geen idee wat ik nou fout deed, dus Google maar eens aangeslingerd……

Je kunt die missie dus met elke auto doen, dat had ik even gemist en ik had de Alpine dus nog geselecteerd staan. (Vond ik an sich wel een logische auto tegen een TT…)

Toen even een R8 GT3 gepakt en goud binnen geharkt 8)
Je mag ook nitrous gebruiken. Dus zodra je de grip hebt leeg je die op max performance stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:06
jghesell schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:16:
[...]

Dan is deze beter denk ik :)

https://forum.psnprofiles...-afk-methods-for-farming/

Via remote play met een script ipv met een elastiek
Heb het voor de grap eens geprobeerd en het werkt eigenlijk perfect :P
Is leuk voor even maar heb de credits alleen nodig om mijn garage volledig vol te krijgen maar geen idee of ik daar zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard

[Afbeelding]
Als je nog een auto zoekt voor het VGT Menubook; dit is hem!
Heel makkelijk te rijden, nauwelijks te crashen!
Vooral in de bochten enorm snel tov de AI, dus wees niet ongerust als ze je op het rechte stuk snel inhalen 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakystyle
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-05 21:05
GT7 korte review

Ik speel het nu 3 dagen met een Fanatec DDpro stuur. Met de juiste instellingen is het prima rijden, zie https://www.gtplanet.net/...-pro-heres-how-to-fix-it/.

Ik heb bijvoorbeeld de a licenties allemaal op goud gekregen.

Ik heb verder vergelijkbare ervaring met F12021, dirt rally 2.0 en Forza Motorsport 7 en assetto corsa competizione en moet zeggen dat GT7 mij qua rijden goed bevalt. Het is weliswaar niet zo realistisch als assetto corsa competizione, maar dat vind ik niet erg. Ik geef het rijden dan ook een 9, met mijn setup.

Het spel heeft wel een paar vreemde dingen, zoals roulettes etc., maar daar is volgens mij al voldoende over gezegd.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:27
Freakystyle schreef op maandag 6 juni 2022 @ 03:10:
GT7 korte review

Ik speel het nu 3 dagen met een Fanatec DDpro stuur. Met de juiste instellingen is het prima rijden, zie https://www.gtplanet.net/...-pro-heres-how-to-fix-it/.

Ik heb bijvoorbeeld de a licenties allemaal op goud gekregen.

Ik heb verder vergelijkbare ervaring met F12021, dirt rally 2.0 en Forza Motorsport 7 en assetto corsa competizione en moet zeggen dat GT7 mij qua rijden goed bevalt. Het is weliswaar niet zo realistisch als assetto corsa competizione, maar dat vind ik niet erg. Ik geef het rijden dan ook een 9, met mijn setup.

Het spel heeft wel een paar vreemde dingen, zoals roulettes etc., maar daar is volgens mij al voldoende over gezegd.
Ik ben sinds gisteren weer terug naar de aanbevolen instellingen vanuit Fanatec zelf: https://forum.fanatec.com...atec-recommended-settings

Let op: je dient hierbij wel gebruik te maken van de compatibility mode (paarse kleur).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SensLike

Succes! 😁
Resultaten van: Zuinig, maar snel! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibQd_6kGwqXx_aJ0gAxotJGMs3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKalhc6ktIbCuBSofB3BuEQm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SensLike
WEEKLY CHALLENGE: Blue Moon Bay!
Hoeveel verschil zou er tussen de top 3 zitten aan het einde van de week?

Zet de snelste tijd neer voor zondagavond/nacht in de circuit experience op "Blue Moon Bay volledig circuit - Race van 1 ronde"

Succes! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
thunder8 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:21:
[...]

Ga die dan wel eens proberen. De Taycan gaat elke 9-10 ronden pitten, maar niet altijd voor nieuwe banden, dan rijdt ie door de pits, stopt en gaat meteen weer door, want het laden gebeurt al tijdens het rijden in de pitstraat. 8)7

Ik heb al meerdere auto's terug getuned, waaronder de 155DTM, verschillende GT3 auto's, Group B Ford Focus, de Toyota Group B rally en de Taycan zelf (die dan geen 9 ronden haalt en niet de snelheid per ronde... |:( ) De meeste auto's hebben of een te hoog verbruik of een te hoge rondetijd om mee te kunnen. Zelfs met de 2014 RB Junior lukte het niet. Veel opties die voorheen werkten vanwege de transmission pp bug, zijn nu geen optie meer daar de bak niet meer meetelt in de PP berekening. Ik vind een uitdaging prima, maar dit slaat nergens op, ook omdat je niet elke poging credits kan verdienen, tenzij je van bronze naar silver of goud gaat. De nummer 1 rijdt ook veel harder weg dan het hele veld, dus je hebt 2 handicaps. De hogere snelheid van de nummer 1 en de achterstand waarmee je begint.
Ik heb Deep Forest gewonnen met een getunede Toyota Sprinter Trueno 1600 GT APEX (AE86) '83, harde banden, 1 pitstop. In de top 10 staan ook 6 verschillende auto's, dus volgens mij zijn er kansen genoeg. Als iets jou niet lukt kan je niet altijd het spel de schuld geven.

[edit] Net nog een keer gedaan, nu met de Mazda RX-7 GT-X (FC) '90. Weer gewonnen. En met een Toyota 86 Gr.4, 0 stops, ook gewonnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cyp4THXblsndnhBqKkZ_BH3KNcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KkAn9dPVAzvLb91tWc5aMcfz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Arumes op 06-06-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35

SG

SG surft naar info hardewaren

Ja talent heb ik niet als 50+ nu pas wat intensief begonnen. Dan mis je toch wel wat ontwikkeling.
Mijn probleem dus als non skilled driver is dat je de ideale lijn gevoel niet machtig bent en dus je elke bocht vol geconcentreerd zelfs met hulp middelen.
Elke endurance race de consistentie ver te zoeken is.

Een nurburg ring circuit learning ronde is brons al probleem aangezien je heel veel bochten hebt die je toch aantal verkloot.

Voor mij is die meest ideale auto keuze wel belangrijk. Maar kijk vooral tegen die waar je met gelijke auto tegen de AI moet want de AI rijd iig veel consistenter dan mij.
En dan is een fanatec stuur ook verre van wonder middel.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
thunder8 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:21:
[...]

Met de Alfa 155 was het appeltje eitje hier. Harde banden, fuel mapping 1, versnellingsbak op 250km/h en 1 keer naar binnen voor bandjes en peut. Rest gaat volgens mij vaker naar binnen, omdat ze op mediums rijden. De rest trekt wel weg van mij, maar met die 155 kan je achterlijk laat remmen en pakt bochten als een malle :o

Je hebt 36-38 rondjes te gaan en ben pas bij ronde 26 ofzo naar binnen gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Trent900 op 06-06-2022 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:33
Oh heerlijk, heb de game en een ps5 net aangeschaft.

Ga dit topic rustig volgen en zeker nog nalezen voor de tips van de game!

Misschien voor mij als Noob van de game nog wat beginners tips? Ps5 komt namelijk eind van de week pas binnen.

Floksor

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Floks schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:21:

Misschien voor mij als Noob van de game nog wat beginners tips? Ps5 komt namelijk eind van de week pas binnen.
Gewoon een begin maken en als je vragen hebt, stel ze! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
SG schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:57:
Ja talent heb ik niet als 50+ nu pas wat intensief begonnen. Dan mis je toch wel wat ontwikkeling.
Mijn probleem dus als non skilled driver is dat je de ideale lijn gevoel niet machtig bent en dus je elke bocht vol geconcentreerd zelfs met hulp middelen.
Elke endurance race de consistentie ver te zoeken is.

Een nurburg ring circuit learning ronde is brons al probleem aangezien je heel veel bochten hebt die je toch aantal verkloot.

Voor mij is die meest ideale auto keuze wel belangrijk. Maar kijk vooral tegen die waar je met gelijke auto tegen de AI moet want de AI rijd iig veel consistenter dan mij.
En dan is een fanatec stuur ook verre van wonder middel.
Zet toch die rijhulpen uit. Je gaat er nu misschien iets sneller door, maar uiteindelijk gaat het tegen je werken. Zonder hulpmiddelen ben je echt veel sneller. Hooguit bij de snellere auto’s cq auto’s met minder grip de traction control gebruiken.

Let bij de ideale lijn ook op de rempunten, instuurpunten en apex in een bocht die je kunt herkennen aan de gele markers.

Wellicht ten overvloede, maar ik heb het na al die jaren ook gewoon nog aan staan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:59
Ja haha eindelijk gelukt, met een Atenza op mediums en constant fuel standje 1 na elke 10 rondes pitten. Strakke laptimes van 1:57-1:58, geen foutjes en uiteindelijk gefinished met 0,6 sec voorsprong, moeilijkheid Hard....Spanning en zweten man die laatste rondjes en ultiem juichmomentje 8) _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
Floks schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:21:

Zou gewoon zorgen dat je eerst zoveel mogelijk door de menuboeken gaat. Dit zijn de makkelijkere races, waarbij je ook genoeg auto's bij elkaar verdient. En door dit eerst te doen, schakel je de meeste andere zaken in de game vrij. Er zijn er tegenwoordig 42 om te doorlopen, pas de latere boeken leveren wat meer uitdaging op. En voor de rest gewoon lekker racen en genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
B-Real schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Zet toch die rijhulpen uit. Je gaat er nu misschien iets sneller door, maar uiteindelijk gaat het tegen je werken. Zonder hulpmiddelen ben je echt veel sneller. Hooguit bij de snellere auto’s cq auto’s met minder grip de traction control gebruiken.
Alle toppers gebruiken ABS en heel veel rijden ook met TCS1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
SemperFidelis schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:37:
[...]

Ah ja, ABS inderdaad ook aan :)
Dat van TCS1 wist ik niet, maar ik zet deze zelf bij snellere auto's ook vaak op 1 omdat sommige auto's anders wel heel erg "snappy" zijn bij het uit accelereren van een bocht.
Al probeer ik op sommige circuits in bepaalde secties toch ook de TCS ook weer uit te zetten en het alleen te gebruiken in bochten waar ik het nodig heb.

Ik doelde meer op stability control, tegenstuurhulp, remhulp en instuurhulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
YouTube: YouTube

In principe hebben echte racewagens ook TCS. Dit legt het wel interessant uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
SemperFidelis schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:37:
[...]

Vaak TC1 bij staande starts, maar zetten het daarna wel meteen weer uit. TCS maakt je een stuk langzamer (behalve als je slecht ben in gascontrole natuurlijk, dan accellereer je zo poep dat je beter af bent met TCS, al hindert TCS je ook in bochtensnelheid). ABS heeft iedereen idd gewoon op default.

GR3 auto's int echt hebben idd TCS, maarja de manier waarop de game het gebruikt is het alleen een nadeel.

Ofc dit betreft hoe GT7 met TCS, niet simracing in het algemeen.

[ Voor 15% gewijzigd door iekue op 07-06-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
iekue schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:53:
[...]

TCS maakt je een stuk langzamer (behalve als je slecht ben in gascontrole natuurlijk, dan accellereer je zo poep dat je beter af bent met TCS, al hindert TCS je ook in bochtensnelheid).
Dit is niet waar, zijn zat auto's in GT7 waar je met TCS1 sneller bent dan TCS0.
Helemaal als je geen enorme pro bent met een stuurtje zou ik iemand aanraden TCS1 te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door SemperFidelis op 07-06-2022 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
SemperFidelis schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:59:
[...]

Dit is niet waar, zijn zat auto's in GT7 waar je met TCS1 sneller bent dan TCS0.
Met de GR3/4 auto's iig wel trager. Je merkt het vooral als de TCS aanfloept in bochten dat je daar aardig wat snelheid voor verliest. Net nog op RB Ring gechecked met TCS uit/aan wat het verschil was in de 2e sector, en was een aardig verschil. En ook bij de acceleratie was het zonder een stuk sneller (zelfs met eigenlijk iets te veel gas geven -> wheelspin). Rij zelf vaak op TC1 (ben ik consistenter), maar qually meestal op 0 om het snelste eruit te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door iekue op 07-06-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Hangt erg van de physics (en dus de game) af. Voor de grote update waren de meeste FR/MR auto's met TCS veel sneller, maar sinds de physics flink zijn aangepakt geldt dat eigenlijk niet meer omdat ze zonder TCS weer goed onder controle te houden zijn. Alleen in de regen is TCS nog een voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bij de start (vooral grid start) even de TCS aan. Vaak weer uit, als eenmaal rol.

Gaat het regenen of slip ik teveel (slecht voor bandenslijtage) , gaat het weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:32
Even opgezocht via de zoek functie in dit topic maar krijg geen enkele resultaat, ik stoor mij ontzettend aan de hoge mate van pop-in in GT7 maar blijkbaar stoort hier zich niemand aan?

Jammer dat het na een aantal updates niet beter is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
schumi1986 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:11:
Even opgezocht via de zoek functie in dit topic maar krijg geen enkele resultaat, ik stoor mij ontzettend aan de hoge mate van pop-in in GT7 maar blijkbaar stoort hier zich niemand aan?

Misschien handig te verhelderen wat je bedoelt met pop-in en op welk systeem je speelt, aangezien er grafisch best verschillen kunnen zitten tussen PS4, Pro en 5. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
thunder8 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:41:
[...]

Misschien handig te verhelderen wat je bedoelt met pop-in en op welk systeem je speelt, aangezien er grafisch best verschillen kunnen zitten tussen PS4, Pro en 5. ;)
Pop-in is het laat inladen van textures, bijvoorbeeld een achterspoiler die pas word ingeladen wanneer je dichtbij de voorganger komt.

Ik speel op de PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:11:

Heb hier geen last van op de PS5 op een enkele schaduw na, maar in cockpit/hood/nose view zit je dichter bij de grond en valt de pop in van de schaduwen veel minder op, het valt me eigenlijk alleen echt op als de camera achter de auto zit (extra motivatie om niet met de NFS cam te spelen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome22
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-08-2023
schumi1986 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Pop-in is het laat inladen van textures, bijvoorbeeld een achterspoiler die pas word ingeladen wanneer je dichtbij de voorganger komt.

Ik speel op de PS5
Ik speel ook op PS5, heb hier totaal geen last van. Enkel wat schaduw, zoals hier boven genoemd.. maar dit is zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:24
[...]

Ik speel op de PS5
Hier ook geen last van, speel je misschien de PS4 versie op de PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
[...]

Ik speel op de PS5
Ik weet wat pop-in is, maar het ging mij meer om de specifieke voorbeelden waar jij last van hebt. :)

Ik ervaar dit verder niet, in ieder geval niet dat het mij opvalt. Ik speel ook op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Volgensmij is het ook alleen bij bepaalde tracks/races, vanochtend wat circuit ervaringen gedaan en dan is het helemaal niet aanwezig :s

Verder heb ik de PS5 versie geïnstalleerd en race uiteraard uitsluitend in cockpit cam :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SensLike

Reminder quote voor de race van vanavond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

heb je voor private hosted races ook ps+ nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
amahusu schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:17:
heb je voor private hosted races ook ps+ nodig?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:16
Zo, de Ferrari p330 ook te pakken. Alle throphy's zijn binnen. Eerste game ooit.

Ffb settings wat aangepast zodat mn DD pro ook weer lekker aanvoelt.
En wat lekkere daily B races gereden.

Good to be back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:24
vandaag menubooks 40 41 42 gedaan, allen op de eerste plaats gefinished

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SensLike

Lobby up, 20:45 uur = race start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:16
SensLike schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:19:
[...]

Lobby up, 20:45 uur = race start.
Have fun!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SensLike
Resultaten van de race zojuist, bedankt allemaal was leuk/sportief en gezellig!

Tot de volgende

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNu8LLt9m5H11XjG4XD5BQd8SdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRLPgXSwgO4H4hqqTuJwvHCl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoNimma
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-02 21:21
Heerlijke race gisteren! Bedankt allemaal!
Hoe bepalen jullie de strategie qua pitstops eigenlijk?
Is dit een kwestie van uitproberen?
Daar heb ik echt moeite mee namelijk bij lange races...
Ik ben gegaan voor: 3 stops, 3x mediums + volle tank.
Vervolgens een beetje spelen met het brandstofverbruik en hopen dat de bandjes het volhouden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

NicoNimma schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:23:
Vervolgens een beetje spelen met het brandstofverbruik en hopen dat de bandjes het volhouden...
Ik vind het al lastig om het tanken en banden enigszins op elkaar af te stemmen.
Je wil geen lege tank hebben als je banden nog ok zijn.

Offline oefenen lijkt me het beste. Even een long run doen, kijken of er bochten zijn die een aanpassing vereisen aan je setup (uitacceleratie bij hairpin, topsnelheid, algehele bochtenstabiliteit etc).
En op basis van de middelste band kun je aannames maken over de harde en zachte band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlmr91

jlmr91

PSN Jellybeezy

Ik loop er ook altijd mee te kutten, maar het lijkt het meest effectief om te starten op FM1 om vervolgens de stint zo lang mogelijk te rekken met mediums op FM4-6. Ik ging gisteren ook helemaal de mist in door slechte strategie.. p4-5 had er wel ingezeten

PSN Jellybeezy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:18

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Update Details (1.16)

A new update for Gran Turismo 7 has been released. The following is a list of the adjustments introduced.
Improvements and Adjustments

1. Car Settings
 - Fixed an issue wherein 'High Compression Pistons' and 'Turbochargers' would both be installed at the same time if certain inputs were performed.

2. World Circuits
 - Fixed an issue wherein selecting 'Rivals Settings' > 'Rivals Selection' > 'Random' in a [Custom Race] and starting with a Toyota GR010 HYBRID '21 would result in a one-make race being set;
 - Fixed so that rival cars’ wheel colours now match those displayed on the thumbnails in the 'Lightweight K-Cup';
 - Fixed an issue wherein the time from the point of pit entry along with the actual time spent stopping at the pit stop would be counted on some tracks such as 'Deep Forest';
 - Fixed an issue wherein changing a car from 'Settings' > 'Change Car' in a [Time Trial] or [Drift Trial] event screen would not change the car's thumbnail on the Top Screen.

3. Multiplayer
 - Fixed an issue wherein selecting 'Race Settings' > 'Start Type' > 'Grid Start with False Start Check' in ‘Lobby’ would result in the actual start times of each car to differ;
 - Fixed an issue wherein entering a room during a race in some instances would cause the background to disappear and the game to freeze when leaving the room.

4. Steering Controller
 - Adjusted the force feedback strength for the following combinations of cars and steering wheel controllers. When using any other combination, the force feedback strength applied will be the one from Update 1.13

- Cars
  ・SRT Tomahawk X Vision Gran Turismo
  ・SRT GTS-R Vision Gran Turismo
  ・Jaguar Vision Gran Turismo SV

- Steering Wheels
  ・Thrustmaster® T300
  ・Thrustmaster® T500
  ・Thrustmaster® T-GT
  ・Fanatec® CSL Elite Racing Wheel
  ・Fanatec® Podium
  ・Fanatec® GT DD Pro

5. Showcase
 - Fixed an issue wherein the progress bar of a video playback would not start from the beginning when playing a best lap replay in ‘Showcase.’

6. Others
 - Various other issues have been addressed.

https://www.gran-turismo.com/gb/gt7/news/00_8607246.html

[ Voor 97% gewijzigd door vdr01 op 09-06-2022 13:14 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vdr01 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:12:
4. Steering Controller
 - Adjusted the force feedback strength for the following combinations of cars and steering wheel controllers. When using any other combination, the force feedback strength applied will be the one from Update 1.13

- Cars
  ・SRT Tomahawk X Vision Gran Turismo
  ・SRT GTS-R Vision Gran Turismo
  ・Jaguar Vision Gran Turismo SV

- Steering Wheels
  ・Thrustmaster® T300
  ・Thrustmaster® T500
  ・Thrustmaster® T-GT
  ・Fanatec® CSL Elite Racing Wheel
  ・Fanatec® Podium
  ・Fanatec® GT DD Pro
FFB "Strength" will be the one from 1.13. Dat is mooi want de FFB was in veel situaties veel te zwak ineens, maar hoop wel dat de details wel behouden zijn, kon voor 1.15 nauwelijks kerbs e.d. voelen dat was bij 1.15 beter had ik het idee alleen daar was inderdaad de overall kracht nogal wat minder.

Ben benieuwd, straks eens ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:18

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Kracht FFB is terug lees ik op Discord. Heb zelf geen DD Pro o.i.d. Maar lees en vrees dat het echt 1 op 1 is teruggezet zoals het in update 1.13 was.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Helaas nog steeds niet mogelijk om fatsoenlijk in split screen te spelen, probleem staat al sinds release op de "known issues" lijst, maar gelukkig zijn de velgen nu wel de goede kleur in een specifieke race.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 15:14
Magic schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:36:
Helaas nog steeds niet mogelijk om fatsoenlijk in split screen te spelen, probleem staat al sinds release op de "known issues" lijst, maar gelukkig zijn de velgen nu wel de goede kleur in een specifieke race.
Mijn dochters balen ook erg van het gebrek aan het racen in split screen. Ik heb maar gezegd dat ze voorlopig in GT-Sport moeten blijven racen tegen elkaar.

Mag wel eens opgelost worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markb26
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-06-2024
Wat ik meestal merk is dat zo weinig mogelijk stoppen, voorin eindigen betekend. Vorige race ook een tijd aan de leiding gelegen, maar ik zat op een 2-stopper en de winnaar ging maar 1 keer naar binnen. Volgens mij was dat deze race ook van toepassing.

Volgende keer toch maar eens de harde band met FM op 6 volhouden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Strategie verschilt echt per situatie (baan/auto/rondes/snelheid fuel/slijtage) dus is gewoon proberen. Als ik tijd heb probeer ik dat altijd even offline te doen en een custom race aan te maken bij het betreffende circuit.

Voor de race van gisteren had ik een paar keer geoefend met harde banden en verschillende Fuel Maps om te kijken hoeveel ronden het mee ging en wat mijn ronde tijden waren tov Softs en FM1 (verschil in rondetijd vs pitstop tijd)

Dat heeft mij uiteindelijk doen besluiten om te starten op Hard met FM6, heb daar 9 ronden mee kunnen rijden en daarna volgetankt om op Mediums de race uit te rijden op FM5/4/3/2. Vond het in het begin toch spannend toen ik de meesten voorbij zag komen, maar pakte uiteindelijk goed uit (met wat geluk dat Tom in de muur knalde).

Nogmaals hulde aan het voorbereidend werk van Arumes voor zijn race! Echt tof 👏🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
Magic schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:36:
Nog steeds die issue dat 2e rijder trager is? Kan zijn doordat die meer assists zoals stability management aan heeft, dat zorgt voor veel trager rijden. Dus die mot je dan ook uitzetten voor de 2e user.
Pagina: 1 ... 52 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69