Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:48
RBH schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:11:
[...]

Geen regen daar, ik doe hem op Race Hard en fuel level 6. Win je hem easy peasy. :)
Vanavond ook eindelijk mee kunnen starten! (Moest menu 39 nog doen).

Erg leuke race met die 787B!
Ik kon hem zelfs uitrijden met Fuel Level 5.
Verder idd harde banden.

Nog 5 kilo ballast toegevoegd om zo dicht mogelijk tegen die 800pp aan te komen icm vermogensbegrenzer, maar gezien de voorsprong die je opbouwt lukt het vast ook wel zonder ballast met iets lagere pp.

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 10:39
Ultiem geluksmoment...eindelijk gone with the wind drift missie op goud Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bC9ejIGzfRu9QWUK1j1-fCjyqhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYzwBck0a6geq19vk6in2Hgg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j-a-k-e-88 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:52:
[...]

[...]

Je hebt GT sport in een maand of 2 , 3 op level 50 gekregen? lijkt me nagenoeg onhaalbaar tenzij je de work around met vastzetten van de controller met elastiekjes hebt gebruikt
Nee dat lees je verkeerd, ik heb GT Sport vanaf release gespeeld en iets van 2-3 maanden voordat GT7 uit kwam ben ik pas gaan grinden voor de lvl50 trophy maar was al wel lvl45 ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 30-04-2022 14:07 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EL-Nino-1980 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:17:
Ultiem geluksmoment...eindelijk gone with the wind drift missie op goud [Afbeelding]
Ook echt maar 1 puntje meer, haha, maar goed gedaan! Die drift missies vond ik echt verschrikkelijk.
Misschien dat ze met de laatste update omtrent de physics wel makkelijker geworden zijn, geen idee, maar het was voor mij ook echt lastig.

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 30-04-2022 14:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30
Na veel 1 en 2 star roulette tickets vandaag een 6 star met een leuke prijs! 8) De 30k prijs zat er ook bij.. maar gelukkig werd het deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULNWQBF5PvqCfAJiDsYr8VoPPrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzPUTxEIwXBigH96V7lPwyEW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Super snel, maar rijdt niet echt lekker vind ik.. leuk om te winnen ipv kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu alweer een streak lopen sinds de patch alleen maar lage sterren roulette en win alleen maar de laagste optie. Hoogste was 30k uit een 4 sterren.
Las dat er ook een nieuwe nissan gtr blok swap te winnen was maar kans erop is zo klein dat beter aan een echte Loterij kan meedoen want meer kans..
Het spel heeft hoge ups want rijden enz is heel dik. Maar hele diepe downs zoals dat wegstoppen van spullen exclusief in roulette.. elke dag weer rij ik mijn daily milage en elke dag weer win je absolute bagger zut. En merk dat mijn motivatie echt begint weg te zakken om het te doen. Heb alles gedaan en wil alleen nog een aantal tuning onderdelen die alleen via die roulette te winnen zijn, maar de kans is zo absurd klein.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Vanmiddag weer eens verder gegaan met de licentie tests, inmiddels t/m international A alles op goud.
International A 10 heeft me wel ruim anderhalf uur gekost maar heb hem uiteindelijk wel gehaald. Op naar de S licenties 8)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LukeSpangas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-10-2024
Toevallig gisteren dat laatste rijbewijs gehaald. Veel op brons, maar vind het wel best zo. Besteed m'n spaarzame vrije tijd dan liever aan het centjes grinden.

M'n zoontje van 4 is overigens een perfecte hulp voor die daily marathon. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
LukeSpangas schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:21:
Toevallig gisteren dat laatste rijbewijs gehaald. Veel op brons, maar vind het wel best zo. Besteed m'n spaarzame vrije tijd dan liever aan het centjes grinden.

M'n zoontje van 4 is overigens een perfecte hulp voor die daily marathon. 😉
Hier hetzelfde, ook veel op brons. Ik vind het veel te frustrerend om alles op goud te halen.. op zilver schiet niet op, want daar krijg je niks extra’s voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:40
Ik zit nu in die GT Manufactorer series op een kletsnat Spa, maar ik heb alleen Race Hard banden. Moet je de rest van de bandensets zelf kopen? 8)7

Worden weinig puntjes zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knul schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:06:
Ik zit nu in die GT Manufactorer series op een kletsnat Spa, maar ik heb alleen Race Hard banden. Moet je de rest van de bandensets zelf kopen? 8)7

Worden weinig puntjes zo..
Voor die "gehuurde" auto's geen idee voor je eigen auto's moet je wel inderdaad elke set los kopen, gelukkig krijg je er een abonnement op want versleten banden worden gratis gewisseld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Kalder schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:35:
[...]

Voor die "gehuurde" auto's geen idee voor je eigen auto's moet je wel inderdaad elke set los kopen, gelukkig krijg je er een abonnement op want versleten banden worden gratis gewisseld :)
Voor de gehuurde dus ook, kletsnatte Spa op slicks was interessant. In ronde 3 werd ik al gelapt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Martijn1990 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:48:
Na veel 1 en 2 star roulette tickets vandaag een 6 star met een leuke prijs! 8) De 30k prijs zat er ook bij.. maar gelukkig werd het deze.

[Afbeelding]
Zal een bug zijn dat je die hebt gekregen ;)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:41
Raaaaaaaaar

Probeer die Tom X te tunen onder de 600 PP echter ik kom niet eens in de buurt er van ?!?

control alt oeps deleted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:22

RBH

v8power67 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:17:
Heb nu alweer een streak lopen sinds de patch alleen maar lage sterren roulette en win alleen maar de laagste optie. Hoogste was 30k uit een 4 sterren.
Las dat er ook een nieuwe nissan gtr blok swap te winnen was maar kans erop is zo klein dat beter aan een echte Loterij kan meedoen want meer kans..
Het spel heeft hoge ups want rijden enz is heel dik. Maar hele diepe downs zoals dat wegstoppen van spullen exclusief in roulette.. elke dag weer rij ik mijn daily milage en elke dag weer win je absolute bagger zut. En merk dat mijn motivatie echt begint weg te zakken om het te doen. Heb alles gedaan en wil alleen nog een aantal tuning onderdelen die alleen via die roulette te winnen zijn, maar de kans is zo absurd klein.
Moet zeggen dat ik er ook wel een beetje simpel van begin te worden. Zou ook wel eens een engine willen. Steeds 2k/5k of 10k schiet je ook niks mee op..

Anyway, de Porsche 962C staat in de LCD! Een koopje, 1.5 miljoen Cr. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
Gisteren 500k in een 5 sterren ticket. Waren allemaal heel dikke prijzen muv 1 hoopje 5000cr geld.
Martijn1990 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:26:
[...]

Hier hetzelfde, ook veel op brons. Ik vind het veel te frustrerend om alles op goud te halen.. op zilver schiet niet op, want daar krijg je niks extra’s voor :D
Dat snap ik ook niet in deze GT. Waarom levert alles zilver niks op?! Mensen die goud te moeilijk lijkt hebben zo geen incentive toch zilver te halen

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 01-05-2022 10:30 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Laatst online: 19-11-2023
cazzie schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:23:
Raaaaaaaaar

Probeer die Tom X te tunen onder de 600 PP echter ik kom niet eens in de buurt er van ?!?
YouTube: Gran Turismo 7 | 600PP Tomahawk X Build | After Update 1.13

Deze werkte gisteren voor mij.

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
RBH schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:26:
[...]

Moet zeggen dat ik er ook wel een beetje simpel van begin te worden. Zou ook wel eens een engine willen. Steeds 2k/5k of 10k schiet je ook niks mee op..

Gisteren een MP4-12C uit een 3-sterren ticket, en vandaag een Bore S voor de Scirocco uit 6 sterren. Bore S is een nog grotere uitboring dan gewone Bore Up, dus ik heb nu meer cc's (en meer vermogen) dan in de Tuning Shop te krijgen is. Voor mij de eerste keer dat ik die upgrade zie. Ben nu wel benieuwd wat er nog meer aan verborgen upgrades rondgaat, want het car settings-scherm geeft helemaal geen indicatie dat die upgrade uberhaupt bestaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_RXRYzTY0rhlI803so7Ah9gPgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JaqMHlBPL0Vsmlc8MqbsgOgZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Arumes op 01-05-2022 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:41
euraka, de truuk is dus om in de gears meerdere ronde te maken voordat je de juiste pp hebt.

Weer wat geleerd :P

control alt oeps deleted

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
ONYX Racing heeft een nieuw format voor evenementen en die gaan er als volgt uit zien:

RACES - Worden geïnitieerd door leden en die bepalen eigenlijk alle instellingen/tijden/banen etc. hopende op in ieder geval één keer per week.

WEEKLY CHALLENGE - De wekelijkse challenge is toch om jezelf uit te dagen en jezelf te verbeteren, denk hierbij aan het volbrengen van missies of circuit experience aan het einde van challenge zal er een screenshot gemaakt worden met de resultaten.

MONTHLY CHALLENGE - De maandelijkse challenge kan gezien worden als thema maand, gewoon rustig op je eigen tempo de challenge voldoen. Momenteel zullen we hem neerzetten als maandelijkse livery creatie.

TRAINING/OEFENEN - Training/oefenen, naar gelang van animo en interesse. Deze kunnen preplanned zijn maar houdt ook de chat in de gaten voor hot-shot lobbies!

hier de uitnodiging: https://discord.gg/9YfnB7rgBU :)

PSN: SensLike_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/safzcYNJki-jTnAvn43PUDQJjHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QdEGX9zUYKsZ2QUnk3SqkZz.jpg?f=fotoalbum_large

WEEKLY CHALLENGE: Master of the Ring!
Word jij de Ring master met de X2014?

Zet de snelste tijd neer voor volgende week zondagavond in de "Circuit experience: Red Bull Ring - Race van 1 Ronde" en word de ring master!

Deadline loopt tot Zondag 8 Mei 23:59 uur, wie duikt er het eerste onder de 1:33:00? _/-\o_

Zorg dat je PSN vrienden bent met: SensLike_ om in het score overzicht mee word genomen!

PSN: SensLike_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arumes schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:07:
[...]

Gisteren een MP4-12C uit een 3-sterren ticket, en vandaag een Bore S voor de Scirocco uit 6 sterren. Bore S is een nog grotere uitboring dan gewone Bore Up, dus ik heb nu meer cc's (en meer vermogen) dan in de Tuning Shop te krijgen is. Voor mij de eerste keer dat ik die upgrade zie. Ben nu wel benieuwd wat er nog meer aan verborgen upgrades rondgaat, want het car settings-scherm geeft helemaal geen indicatie dat die upgrade uberhaupt bestaat.

[Afbeelding]
Zou je een screenshot van je settings menu kunnen maken waar je alle geïnstalleerde upgrades ziet dus achteraan. Daar kan je dan die bore up zien staan als goed is. Heb nog niet eerder van een bore s gehoord idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
RBH schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:26:
[...]
Ook gelijk gekocht, “weinig” geld!
Eens kijken of Sardegna hier ook leuk mee te rijden is voor de afwisseling met de 787B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
v8power67 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:37:
[...]

Zou je een screenshot van je settings menu kunnen maken waar je alle geïnstalleerde upgrades ziet dus achteraan. Daar kan je dan die bore up zien staan als goed is. Heb nog niet eerder van een bore s gehoord idd.
Ja, daar staat hij nu, maar op de plek van de gewone Bore Up. Het enige wat je ziet is een extra toegevoegde S, en natuurlijk de veranderde specs (een gewone Bore Up geeft 2033cc). En ik kan die gewone Bore Up niet meer kopen, die staat nu als "Purchased" aangegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_oYJ_o1d12WDmF4hJb8YdrQOiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPjAbR9CrlbiZL5nzGDkNZGl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Arumes op 01-05-2022 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weten ze bij PD waar je fan van bent? Ik vind die mustangs altijd erg gaaf, maar nu kreeg ik gister voor de 2e keer een Gr4 Mustang uit de loterij... En natuurlijk onverkoopbaar dus heb er welgeteld niets aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH

RBH

Dennis Blomaard schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:48:
[...]

Eens kijken of Sardegna hier ook leuk mee te rijden is voor de afwisseling met de 787B
Ben benieuwd! Let me know. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:59
Wie speelt er ook op PS4 met dualshock controller

welke instellingen gebruiken jullie in de daily races?

heb al verschillende instellingen gebruikt maar steeds geen geluk

ik ben DC en blijf sukkelen, geen vooruitgang

mijn Psn is kurt-1971 voeg me gerust toe.

budget en plaats voor steeringwheels en pedals is er momenteel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
kurt71 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:35:

Heb ik een tijdje gedaan voordat ik m’n stuurtje kocht.
Ik reed met de standaard layout (triggers is gas en remmen, kruisje en vierkantje up/down shiften).

Probeer TC (Traction Control) niet te hoog te zetten, kost ongemerkt best wat tijd namelijk)

Gewoon een kwestie van uren maken!

Als je het leuk vindt kun je ook met mede-Tweakers rijden; meld je even aan op Discord

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis Blomaard op 01-05-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt71
Dennis Blomaard schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:41:
[...]

Heb ik een tijdje gedaan voordat ik m’n stuurtje kocht.
Ik reed met de standaard layout (triggers is gas en remmen, kruisje en vierkantje up/down shiften).

Probeer TC (Traction Control) niet te hoog te zetten, kost ongemerkt best wat tijd namelijk)

Gewoon een kwestie van uren maken!

Als je het leuk vindt kun je ook met mede-Tweakers rijden; meld je even aan op Discord
Intussen toegevoegd op discord

ik rij automatisch, schakelen met controller nooit gedaan ben wel 50 j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arumes schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:51:
[...]

Ja, daar staat hij nu, maar op de plek van de gewone Bore Up. Het enige wat je ziet is een extra toegevoegde S, en natuurlijk de veranderde specs (een gewone Bore Up geeft 2033cc). En ik kan die gewone Bore Up niet meer kopen, die staat nu als "Purchased" aangegeven.

[Afbeelding]
Okee bijzonder idd. Heb nog niet eerder gezien. Jammer dat weggestopt is in de roulette want dit bied meer tuning mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
kurt71 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:13:
[...]

Intussen toegevoegd op discord

ik rij automatisch, schakelen met controller nooit gedaan ben wel 50 j.
Hier ook 50+, ik schakel handmatig met de controller en dat went heel snel. Verder is het gewoon een kwestie van oefenen.
Ik heb wel de sensitivity op 7 gezet,vind ik persoonlijk een stuk fijner. Een controller is niet perse langzamer dan racen met een stuur,ik speel afwisselend met beide dus ik kan het weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:57

Ik loop een beetje op de feiten vooruit - want online in GT7 nog amper iets gedaan - maar heb wel veel GTS gespeeld. Op de PS4 (uiteraard), met de controller. En dat ging meer dan prima. En ook in GT7 gaat het tot nu toe goed met alle licenses en missions enzo. Ik heb wel het idee dat de besturing wat minder vergevingsgezind is dan in GTS (kun je ook een beetje zien in de replays), maar daar heb ik ook nog 0,0 tijd aan besteed. Ik rijd volledig met de standaard instellingen (handmatig schakelen, alle hulpjes uit behalve 'overstuur correctie' geloof ik).

EDIT: ik rijd ook met ABS, volgens mij. Kan haast niet anders. Remmen zelf tegen het blokkeren aan weten te controleren heb ik met een controller altijd een drama gevonden.

Waar zit je grootste probleem tot nu toe? Het plaatsen van de auto waar jij 'em hebben wil of het 'juist' (in de zin van snel) racen?

[ Voor 7% gewijzigd door Rossi46 op 01-05-2022 21:50 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-k-e-88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-08 23:21

j-a-k-e-88

BMW 328i

71 is een prima bouwjaar :-)
Ik speel met controller en stuurtje. Controller speel ik nog steeds met de "slechtere" manier, dus schakelen met de triggers en gas/remmen met X en vierkantje en zelfs daarmee kom ik een heel end. Als ik dan vastloop met missies of licenses (meestal met de powerwagens) dan ga ik in stoel zitten en speel met stuur. Handmatig schakelen vind ik wel een must, daarnaast alleen ABS op default en heel soms TCS als je te vaak uitbreekt.

S6!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
RBH schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:18:
[...]

Ben benieuwd! Let me know. :)
Met de Porsche is de WTC800 (Sardegna) ook prima te doen in standaard uitvoering icm Racing Hard banden en vermogensbegrenzer. Met Fuel Map op 6 kun je hem uitrijden zonder te tanken, met 3 a 4% over, dus dat is wel krap.

Nadat ik een volledig aangepaste overbrenging geplaatst had, zat er nog 83% brandstof in de tank na 2 ronden dus dat betekent dat je waarschijnlijk toch een keer moet tanken.

Die situatie had ik de eerste keer toen ik startte met Fuel Map 5 en erachter kwam dat ik de race niet zou uitrijden zonder te tanken. Uit voorzorg in ronde 10 binnen gekomen om daarna met volle tank en Fuel Map 1 alsnog 1e te kunnen worden. Je hebt het geluk dat over het algemeen de AI wat vaker binnen gaat in de pits.

Maar, race is zo wel een stuk spannender!

Rijden met de 787B is dus net iets comfortabeler, ook qua ronde tijden 2-3 seconden sneller. Daar heb ik nog geen aangepaste transmissie voor gekocht, dus dat ga ik nog wel testen eerdaags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Dennis Blomaard schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:07:
[...]

Met de Porsche is de WTC800 (Sardegna) ook prima te doen in standaard uitvoering icm Racing Hard banden en vermogensbegrenzer. Met Fuel Map op 6 kun je hem uitrijden zonder te tanken, met 3 a 4% over, dus dat is wel krap.

Nadat ik een volledig aangepaste overbrenging geplaatst had, zat er nog 83% brandstof in de tank na 2 ronden dus dat betekent dat je waarschijnlijk toch een keer moet tanken.

Die situatie had ik de eerste keer toen ik startte met Fuel Map 5 en erachter kwam dat ik de race niet zou uitrijden zonder te tanken. Uit voorzorg in ronde 10 binnen gekomen om daarna met volle tank en Fuel Map 1 alsnog 1e te kunnen worden. Je hebt het geluk dat over het algemeen de AI wat vaker binnen gaat in de pits.

Maar, race is zo wel een stuk spannender!

Rijden met de 787B is dus net iets comfortabeler, ook qua ronde tijden 2-3 seconden sneller. Daar heb ik nog geen aangepaste transmissie voor gekocht, dus dat ga ik nog wel testen eerdaags
Klinkt goed! Rijd je met TC uit of aan? Ik vind de 787B met TC uit namelijk echt wel een hand full. Kan me zo voorstellen dat die 962C niet veel makkelijker is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
RBH schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:06:
[...]

Klinkt goed! Rijd je met TC uit of aan? Ik vind de 787B met TC uit namelijk echt wel een hand full. Kan me zo voorstellen dat die 962C niet veel makkelijker is?
Ik rijd met TC op 1 vooralsnog!
Wilde me eerst comfortabel voelen dat ik de race kon winnen met de gekozen setups, zodat ik weet welke "marge" ik heb om zonder TC te gaan rijden.

Heb wel gemerkt dat de AI soms een andere pit strategie hanteert, maar kon nog niet achterhalen of dat afhankelijk was van mijn ronde tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 21:22
Gisteren de laatste van de nieuwe 1-uurs missies gedaan (GR3 op Lago Maggiore) en deze is in verhouding tot de rest echt ontzettend moeilijk. Ik had dit online al wel gelezen en zag dat je rondetijden tussen de 1:58 en 1:59 moet rijden om kans te maken om te kunnen winnen. Qua tijden is mij dit wel gelukt maar ondanks dit ben ik maar 12de geworden met 45 seconden achterstand. Geen idee of er wat RNG bij in zit maar ben bang dat het mij nooit lukt om dit race 45 seconden sneller te rijden :'( Dan helaas maar geen goud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

Tim01 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:03:
Gisteren de laatste van de nieuwe 1-uurs missies gedaan (GR3 op Lago Maggiore) en deze is in verhouding tot de rest echt ontzettend moeilijk. Ik had dit online al wel gelezen en zag dat je rondetijden tussen de 1:58 en 1:59 moet rijden om kans te maken om te kunnen winnen. Qua tijden is mij dit wel gelukt maar ondanks dit ben ik maar 12de geworden met 45 seconden achterstand. Geen idee of er wat RNG bij in zit maar ben bang dat het mij nooit lukt om dit race 45 seconden sneller te rijden :'( Dan helaas maar geen goud
Wat voor wagens rijden de snelle tijden? Niet elke wagen gedijt goed op elk circuit.
Strategie aanpassen? Wellicht eerst met hard (en veel brandstof) beginnen (je kunt dan de slipstream gebruiken om bij te blijven), en later met lichte auto op soft overgaan om tijd in te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 02-05-2022 11:30 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Dennis Blomaard schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:20:
[...]

Ik rijd met TC op 1 vooralsnog!
Wilde me eerst comfortabel voelen dat ik de race kon winnen met de gekozen setups, zodat ik weet welke "marge" ik heb om zonder TC te gaan rijden.

Heb wel gemerkt dat de AI soms een andere pit strategie hanteert, maar kon nog niet achterhalen of dat afhankelijk was van mijn ronde tijden.
Ah ok! Ben benieuwd. Straks maar even kopen iig. :)
Is dit niet die race waar je de moeilijkheidsgraad op 'moeilijk' moet zetten en dat de AI dan vervolgens 'makkelijk' is? (En omgekeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20
Dennis Blomaard schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:48:
[...]

Met die Porsche 962C rij ik gewoon 8-9 ronden in de eerste stint en dan tanken en nieuwe race hard eronder en uitrijden.

Op Spa met de 1-uurs race, hoef je maar 1x te tanken met fuel trim 1. Hoe vaak je moet pitten ligt eraan hoe het weer zich gedraagt. Heb gisteren de race een paar keer gedaan en ik had 1 race, waar ik alleen 2 kleine buitjes had waar ik op race hard kon blijven rijden. Andere race kwam het water met bakken naar beneden (zelfs groene patches op de radar) en kon ik meerdere keren pitten voor anderen banden. Deze auto gedraagt zich een stuk beter op Spa dan mijn Zonda R, ook met de regen. Heerlijke bak! :9

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Alweer Fuji als Daily C? Pfffff (ik haat de laatste sector van die baan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
thunder8 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:48:
[...]

Met die Porsche 962C rij ik gewoon 8-9 ronden in de eerste stint en dan tanken en nieuwe race hard eronder en uitrijden.

Op Spa met de 1-uurs race, hoef je maar 1x te tanken met fuel trim 1. Hoe vaak je moet pitten ligt eraan hoe het weer zich gedraagt. Heb gisteren de race een paar keer gedaan en ik had 1 race, waar ik alleen 2 kleine buitjes had waar ik op race hard kon blijven rijden. Andere race kwam het water met bakken naar beneden (zelfs groene patches op de radar) en kon ik meerdere keren pitten voor anderen banden. Deze auto gedraagt zich een stuk beter op Spa dan mijn Zonda R, ook met de regen. Heerlijke bak! :9
Op Sardegna ga ik in de volgende race ook voor strategie met 1 stop. Lekker knallen met Fuel Level 1 inderdaad.

Mbt Spa: ga je bij regen voor Regen banden of Intermediates? Ik heb die race nog helemaal niet gedaan (heb Menubook 39 nog niet zo lang geleden afgerond 😅)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Dennis Blomaard schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Op Sardegna ga ik in de volgende race ook voor strategie met 1 stop. Lekker knallen met Fuel Level 1 inderdaad.

Mbt Spa: ga je bij regen voor Regen banden of Intermediates? Ik heb die race nog helemaal niet gedaan (heb Menubook 39 nog niet zo lang geleden afgerond 😅)
Spa, normaal gesproken ga ik meteen voor full wets. Begin met Race hard, gewoon knallen en zoveel mogelijk tijd pakken op de competitie. Zodra je rond de 15 minuten in de race bent, je MFD op de regenradar zetten en maximaal uitzoomen. (kan ook al vanaf begin natuurlijk) Beetje afhankelijk van de race, blijf je in de gaten houden hoeveel regen er komt. Soms zijn het een paar losse buitjes, dan kan je op RH blijven. Zodra het een front met buien wordt die nog weinig gaten bevat, ga je naar binnen voor regenbanden tegen de tijd dat het gaat plensen op het circuit. Halve ronde is vaak nog te doen, maar niet veel meer, want de baan wordt vaak erg snel volledig nat en dan ben je aan het schaatsen met droog weer banden. Soms kan je beter iets te vroeg wisselen dan te laat, omdat je ook zo 1-1.5 minuut in de pits aanwezig bent. Of je dan meteen tankt of niet, dat moet je dan even bekijken. Dan doorrijden op de full wets tot je de banden op zijn of de lijn echt droog is. Vaak ga ik dan van te voren al deels offline rijden om meer track droog te maken. Daarna weer naar Race Hard.

Hoe het in totaal uitpakt, is afhankelijk per race. Zoals ik al aangaf, de ene keer heb je een paar kleine buitjes die de moeite niet waard zijn en andere races komt het met bakken uit de lucht. Dat maakt het wel afwisselend. En dan ook nog een full day-night-day cycle erbij. Ik ben fan. Bij de race staat qua naam dan ook Spa 24h (voorlopig). Er komen in de toekomst echte 24h races. Count me in! (hopelijk wel met tussentijdse saves)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:34

ScreamGT

joejoe

Na heel wat uurtjes eindelijk al mijn licenties binnen! Alles goud, zonder hulpmiddelen. Man wat een frustratie soms, zeker S7 en het S examen waren echt bizar moeilijk.. nu maar eens beginnen met de café missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
thunder8 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:22:
[...]

Spa, normaal gesproken ga ik meteen voor full wets. Begin met Race hard, gewoon knallen en zoveel mogelijk tijd pakken op de competitie. Zodra je rond de 15 minuten in de race bent, je MFD op de regenradar zetten en maximaal uitzoomen. (kan ook al vanaf begin natuurlijk) Beetje afhankelijk van de race, blijf je in de gaten houden hoeveel regen er komt. Soms zijn het een paar losse buitjes, dan kan je op RH blijven. Zodra het een front met buien wordt die nog weinig gaten bevat, ga je naar binnen voor regenbanden tegen de tijd dat het gaat plensen op het circuit. Halve ronde is vaak nog te doen, maar niet veel meer, want de baan wordt vaak erg snel volledig nat en dan ben je aan het schaatsen met droog weer banden. Soms kan je beter iets te vroeg wisselen dan te laat, omdat je ook zo 1-1.5 minuut in de pits aanwezig bent. Of je dan meteen tankt of niet, dat moet je dan even bekijken. Dan doorrijden op de full wets tot je de banden op zijn of de lijn echt droog is. Vaak ga ik dan van te voren al deels offline rijden om meer track droog te maken. Daarna weer naar Race Hard.

Hoe het in totaal uitpakt, is afhankelijk per race. Zoals ik al aangaf, de ene keer heb je een paar kleine buitjes die de moeite niet waard zijn en andere races komt het met bakken uit de lucht. Dat maakt het wel afwisselend. En dan ook nog een full day-night-day cycle erbij. Ik ben fan. Bij de race staat qua naam dan ook Spa 24h (voorlopig). Er komen in de toekomst echte 24h races. Count me in! (hopelijk wel met tussentijdse saves)
Bedankt voor je uitleg! Ik ga er me aan de slag met de 962C en/of 787B 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Dennis Blomaard schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:33:
[...]

Bedankt voor je uitleg! Ik ga er me aan de slag met de 962C en/of 787B 😃
Geen probleem. Ik kon de hele race op fuel 1 blijven. Alleen als je niet naar regenbanden hoeft, kan het zijn dat je net de 30 minuten niet haalt om 1 stop te doen. Dan 1 ronde naar fuel 2 en dan pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

[...]

Mij viel het op in een aantal filmpjes @ YouTube dat het best wel helpt om je Intermediate banden te koelen in de natte stukken op de baan als het aan het opdrogen is, om leven in je banden te houden. Dat vind ik toch wel erg gaaf om te zien. :)

Goede tips verder, denk dat ik deze van het weekend ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
RBH schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:08:
[...]

Mij viel het op in een aantal filmpjes @ YouTube dat het best wel helpt om je Intermediate banden te koelen in de natte stukken op de baan als het aan het opdrogen is, om leven in je banden te houden. Dat vind ik toch wel erg gaaf om te zien. :)

Goede tips verder, denk dat ik deze van het weekend ga doen.
Dat doe ik ook met mijn Full wets, maar wist niet zeker of het hielp of niet. Had nog niet getest qua levensduur door op de droge lijn te blijven en dan op de natte delen te rijden om te kijken of het verschil maakte. Maar als het inderdaad werkt, dan is daar wel goed over nagedacht. Alleen jammer dat het verschil tussen de droogweer banden zo extreem is qua levensduur, terwijl de hards soms zelfs meer grip lijken te hebben. Maar dat is weer een andere discussie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
[...]

Beetje afhankelijk van de race, blijf je in de gaten houden hoeveel regen er komt. Soms zijn het een paar losse buitjes, dan kan je op RH blijven. Zodra het een front met buien wordt die nog weinig gaten bevat, ga je naar binnen voor regenbanden tegen de tijd dat het gaat plensen op het circuit.
En zie je op de buienradar een paar buien 50km verder op, is de windsnelheid 2m/seconde en regent het pijpenstellen in de volgende ronde. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Kwestie van de juiste auto pakken, ondanks dat BoP aan staat. Ik heb het eerst een hele avond met de Corvette geprobeerd, die was kansloos. Daarna de BMW M6 GT3 Endurance Model gepakt, en met grote voorsprong gewonnen.

Beste strategie is 2 stops met harde banden, in tegenstelling tot wat de begeleidende tekst suggereert. Mediums slijten net te hard om snelle stints te kunnen rijden, en met 1 stop moet je zo zuinig op je brandstof zijn dat je daar tijd mee verliest.

En wees niet te netjes, dat is de AI tenslotte ook niet. Bij de Missions krijg je toch geen clean race bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Ontzettende_Jan schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:01:
[...]

En zie je op de buienradar een paar buien 50km verder op, is de windsnelheid 2m/seconde en regent het pijpenstellen in de volgende ronde. :+
Dat dus. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 10:59
Zijn er meer mensen die last hebben van connectieproblemen? Ik krijg continu de melding “Something went wrong”. Na een paar keer wegdrukken start het spel op en zegt het dat ik offline ben 😖

Edit: hij doet het weer :)

[ Voor 7% gewijzigd door LegeBoekenkast op 02-05-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt71
Ik Heb gisteren en vandaag nog wat daily races gedaan ben intussen van DC naar DA gegaan.

een vraag wat kan handmatig schakelen in tijd tegenover automaat opleveren met controller?

[ Voor 4% gewijzigd door kurt71 op 02-05-2022 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Pf Laguna Seca CE was echt pittig... Eindelijk binnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik vond deze zo grappig, moet hem wel delen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Ik heb die mission met het andere uiterste gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAbLe65DPwReZny0VvzNZnFyRvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPyJrHyKa7bwrnrlSFGkXzAL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
thunder8 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:48:
[...]
Op Spa met de 1-uurs race, hoef je maar 1x te tanken met fuel trim 1.
Dat is mij niet gelukt op Trim 1 😬
Heb jij ook een volledig aanpasbare transmissie gemonteerd? Dat was merkbaar minder zuinig, maar rijd wel stukken lekkerder tov standaard.
Alsnog gewonnen hoor met een paar minuten voorsprong.

Op Sardegna vanavond nog met de CLK-LM gereden; damn wat een beest!
Zelfs op Fuel Trim 5 kreeg ik er een 1:38:200 uit, iets wat me bij de Porsche of Mazda überhaupt nog niet gelukt is. Banden gaan wel sneller stuk dus bij pitstop evt wel aan te raden om bandjes gelijk mee te wisselen (Race Hard), anders ga je op het eind van de race wat meer glijden

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ontzettende_Jan schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:01:
[...]

Moet je voor de grap eens opletten welke kant de wind op waait op de baan en welke kant de wolken op gaan, kan ook nog wel eens tegenovergesteld zijn 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RBH

RBH

Kalder schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:11:
[...]

Moet je voor de grap eens opletten welke kant de wind op waait op de baan en welke kant de wolken op gaan, kan ook nog wel eens tegenovergesteld zijn 8)7
Je weet dat dat gewoon realistisch is hè? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerome22
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-08-2023
Hi,

Voor wie nog om cr verlegen zit en niet aan de slag wil met de Tomahawk en iets meer uitdaging en realisme zoekt heb ik een guide gevonden voor de WTC 700 op Le Mans. 30 minuten, 550,00cr en ik heb de clean race bonus tot nu toe altijd gehad. Dat geeft een pay-out van 850.000cr in 30 minuten.

Ik heb hiervoor de Nissan Silvia spec-R Aero (S15) gekocht, 350.000cr maar dat heb je zoals je zie snel genoeg terug verdiend. Installeer een high RPM turbo, koop regenbanden, inters en start op hards, zet je fuelmap op 6 en je kunt los.

Hou het weer in de gaten, het liefst pit je 1x in de 4e ronde. Blijft het relatief droog kun je het uitrijden op hards, dan heb je 1 ronde waar in je veel tijd verliest maar de AI gaat 2x stoppen en win je alsnog. Komt er meer regen heb je natuurlijk wel je regenbanden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Dennis Blomaard schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:45:
[...]

Dat is mij niet gelukt op Trim 1 😬
Heb jij ook een volledig aanpasbare transmissie gemonteerd? Dat was merkbaar minder zuinig, maar rijd wel stukken lekkerder tov standaard.
Alsnog gewonnen hoor met een paar minuten voorsprong.

Op Sardegna vanavond nog met de CLK-LM gereden; damn wat een beest!
Zelfs op Fuel Trim 5 kreeg ik er een 1:38:200 uit, iets wat me bij de Porsche of Mazda überhaupt nog niet gelukt is. Banden gaan wel sneller stuk dus bij pitstop evt wel aan te raden om bandjes gelijk mee te wisselen (Race Hard), anders ga je op het eind van de race wat meer glijden
Bij mij wel. Ik heb alleen de power naar beneden gebracht. 70% in de CPU en daarna de powerlimiter aangepast naar een waarde, waarbij ik net onder de 800pp uitkom. Met deze settings haalde ik op Sardegna een lage 1:39 als snelste ronde, de meeste ronden zit ik in de 40 en 41'ers. En ik race met controller, wat ook onzuiniger is dan met stuur/pedalen. De 962C is minder zuinig dan dezelfde aanpassingen op de 787B. En mogelijk is die ook nog iets sneller, hoewel de 962C beter aansluit bij mijn rijstijl. Van de bak blijf ik af, ik heb zelfs geen andere bak gemonteerd. Misschien dat je daar meer verbruik door krijgt?

Zal vanavond eens de CLK-LM gebruiken. Kijken wat daar mee te halen is.

Helaas werkt het uploaden van een herhaling niet, anders kon ik het laten zien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
RBH schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:09:
[...]

De weerradar is powered by Buienradar?

Een engineer die je op de hoogte houdt van het weer zou toch wat realistischer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Arumes schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:05:
[...]

Ik heb die mission met het andere uiterste gedaan:

[Afbeelding]
En dan heb je van die Sjonnies die het met de Tomahawk doen... Zo makkelijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:22:
[...]

De weerradar is powered by Buienradar?

Een engineer die je op de hoogte houdt van het weer zou toch wat realistischer zijn.
De aangegeven windrichting is op het niveau van het circuit, zodat je hier als racer rekening mee kan houden, als het je auto beïnvloedt. Wolken zitten een paar kilometer hoger en daar kan de wind inderdaad uit een andere richting komen. Dat is volkomen normaal en realistisch.

Wat niet realistisch is in de game is dat de buien met soms 1000-3000km/h over het circuit trekken. Reken maar eens uit hoe snel de buien van 150km naar 50km gaan op de radar. Vaak binnen een ronde van 2:20. 100km in 2 minuten is 3000km/h. ;) Vandaar dat je ook helemaal uit moet zoomen, want ingezoomd ben je altijd te laat met die snelheden. ;) En als buien zo snel zouden bewegen, zou het geen normaal regenbuitje zijn, maar een cat 10 twister. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
thunder8 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Bij mij wel. Ik heb alleen de power naar beneden gebracht. 70% in de CPU en daarna de powerlimiter aangepast naar een waarde, waarbij ik net onder de 800pp uitkom. Met deze settings haalde ik op Sardegna een lage 1:39 als snelste ronde, de meeste ronden zit ik in de 40 en 41'ers. En ik race met controller, wat ook onzuiniger is dan met stuur/pedalen. De 962C is minder zuinig dan dezelfde aanpassingen op de 787B. En mogelijk is die ook nog iets sneller, hoewel de 962C beter aansluit bij mijn rijstijl. Van de bak blijf ik af, ik heb zelfs geen andere bak gemonteerd. Misschien dat je daar meer verbruik door krijgt?

Zal vanavond eens de CLK-LM gebruiken. Kijken wat daar mee te halen is.

Helaas werkt het uploaden van een herhaling niet, anders kon ik het laten zien. :D
Correct, door die andere versnellingsbak gaat je verbruik omhoog.
Ik vind het persoonlijk wel lekkerder rijden (minder lange versnellingen, vaker schakelen).
Op Sardegna en Spa in beide gevallen niet als problematisch ervaren, aangezien er genoeg tijd over blijft om een Pitstop te doen.

Ik vind de Porsche gevoelsmatig ook iets lekkerder rijden dan de 787B, maar beiden zijn leuk om mee af te wisselen!

De CLK-LM heb ik wel als Standaard auto gereden gisteren. Qua CPU en Vermogensbegrenzer op vergelijkbare waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
thunder8 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:33:
[...]

De aangegeven windrichting is op het niveau van het circuit, zodat je hier als racer rekening mee kan houden, als het je auto beïnvloedt. Wolken zitten een paar kilometer hoger en daar kan de wind inderdaad uit een andere richting komen. Dat is volkomen normaal en realistisch.

Wat niet realistisch is in de game is dat de buien met soms 1000-3000km/h over het circuit trekken. Reken maar eens uit hoe snel de buien van 150km naar 50km gaan op de radar. Vaak binnen een ronde van 2:20. 100km in 2 minuten is 3000km/h. ;) Vandaar dat je ook helemaal uit moet zoomen, want ingezoomd ben je altijd te laat met die snelheden. ;) En als buien zo snel zouden bewegen, zou het geen normaal regenbuitje zijn, maar een cat 10 twister. :+
Tja heeft dat niet te maken met de combinatie met versnelde benzine consumptie en bandenslijtage? Dat al die elementen een bepaalde versnel factor hebben.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Sluuz schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Tja heeft dat niet te maken met de combinatie met versnelde benzine consumptie en bandenslijtage? Dat al die elementen een bepaalde versnel factor hebben.
Zeer waarschijnlijk wel. Het probleem is alleen, dat dit je race kan verneuken als je dit niet weet. Je zou die buien ook gewoon op normale snelheid kunnen laten bewegen, ondanks de versnelde tijd/slijtage/verbruik. Dan zie ik de bui al hangen en dat die na 20 minuten ongeveer over het circuit trekt. En dat die 20 minuten na aanvang ongeveer klaar is. Nu zie je de bui op 150km afstand, moet dan in de gaten houden hoe snel die nadert, wanneer ik het beste kan wisselen, maar ik kan niet 20 minuten vooruit kijken. Die ligt op 800km en dus 650km buiten de radar. En de enige stand waar je wat mee kan, is de volledig uitgezoomde radar.

Ga ervan uit dat dit straks met 24 uur races wel een normale snelheid qua buien zal kennen. Maar hoe het nu opgelost is voor de kortere races, zou wat mij betreft nog wel een keer naar gekeken mogen worden. Je kan nu alleen reageren op buien, ipv je strategie aanpassen op basis was je meteen weet. Als ik weet dat ik voor 20 minuten brandstof heb met fueltrim 5 en de buien komen over 15 minuten, dan kan ik ook fueltrim 2 pakken en in 15 minuten de tank leegrijden en precies pitten als de regen komt. Pak ik 15-30 seconden extra op de competitie omdat ik harder rij. En andersom. Als de buien over 25 minuten komen en ik heb 20 minuten brandstof op trim 3, dan ga ik trim 5-6 rijden en probeer ik te rekken tot de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
thunder8 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:57:
[...]

Zeer waarschijnlijk wel. Het probleem is alleen, dat dit je race kan verneuken als je dit niet weet. Je zou die buien ook gewoon op normale snelheid kunnen laten bewegen, ondanks de versnelde tijd/slijtage/verbruik. Dan zie ik de bui al hangen en dat die na 20 minuten ongeveer over het circuit trekt. En dat die 20 minuten na aanvang ongeveer klaar is. Nu zie je de bui op 150km afstand, moet dan in de gaten houden hoe snel die nadert, wanneer ik het beste kan wisselen, maar ik kan niet 20 minuten vooruit kijken. Die ligt op 800km en dus 650km buiten de radar. En de enige stand waar je wat mee kan, is de volledig uitgezoomde radar.

Ga ervan uit dat dit straks met 24 uur races wel een normale snelheid qua buien zal kennen. Maar hoe het nu opgelost is voor de kortere races, zou wat mij betreft nog wel een keer naar gekeken mogen worden. Je kan nu alleen reageren op buien, ipv je strategie aanpassen op basis was je meteen weet. Als ik weet dat ik voor 20 minuten brandstof heb met fueltrim 5 en de buien komen over 15 minuten, dan kan ik ook fueltrim 2 pakken en in 15 minuten de tank leegrijden en precies pitten als de regen komt. Pak ik 15-30 seconden extra op de competitie omdat ik harder rij. En andersom. Als de buien over 25 minuten komen en ik heb 20 minuten brandstof op trim 3, dan ga ik trim 5-6 rijden en probeer ik te rekken tot de regen.
Dat is denk ik wel een designkeuze waar GT zichzelf mee onderscheid van echte sim-racers. Ik vind het tijdens een race zeer gaaf te zien dat de baan elke ronde weer anders kan zijn, ook de sterk wisselende weersomstandigheden (en tijdscompressie) zorgen voor een "epische" ervaring. Dat het vreemde situaties oplevert is duidelijk, maar ik denk dat PD deze keuze zeer weloverwogen gemaakt heeft.

Wat ik altijd nog grappig vind is als het in de eennalaatste ronde (hard) begint te regenen, alle AI spelers de pit in duiken om banden te wisselen. Ik rijd al glibberend door op de banden die ik heb, die 20-30 seconden die ze verliezen in de pit winnen ze nooit terug.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
Magic schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:14:
[...]

Dat is denk ik wel een designkeuze waar GT zichzelf mee onderscheid van echte sim-racers. Ik vind het tijdens een race zeer gaaf te zien dat de baan elke ronde weer anders kan zijn, ook de sterk wisselende weersomstandigheden (en tijdscompressie) zorgen voor een "epische" ervaring. Dat het vreemde situaties oplevert is duidelijk, maar ik denk dat PD deze keuze zeer weloverwogen gemaakt heeft.

Wat ik altijd nog grappig vind is als het in de eennalaatste ronde (hard) begint te regenen, alle AI spelers de pit in duiken om banden te wisselen. Ik rijd al glibberend door op de banden die ik heb, die 20-30 seconden die ze verliezen in de pit winnen ze nooit terug.
Dat doen ze zelfs in de laatste ronde. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH

RBH

Geweldig, een 4-sterren voucher en ik krijg een uitnodiging om een Pagani te kopen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 13:26

PEBRU88

PC Load Letter?!

SemperFidelis schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:40:
Pf Laguna Seca CE was echt pittig... Eindelijk binnen.
Losse sectoren waren best easy, maar 1 rondje goed rijden vond ik ook aardig lastig.
Bij de corkscrew kon ik wat tijd winnen omdat daar de AI een totaal andere lijn volgde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
thunder8 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Dat doen ze zelfs in de laatste ronde. 8)7
Onbegrijpelijk toch dat dit soort gekkigheid nog steeds voorkomt in race games. Of is dit nou zo lastig te programmeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:25:
[...]

Onbegrijpelijk toch dat dit soort gekkigheid nog steeds voorkomt in race games. Of is dit nou zo lastig te programmeren?
Blijkbaar. En in dat ogenlicht, hoe kan je de normale multiplayer zo verneuken en sinds 4 maart gewoon zo laten? Geen settings opslaan/laden, geen settings veranderen tijdens de lobby, geen circuitstemming, geen hostmigration, geen kwalificatie, geen playerkick, racesessies die niet gestart kunnen worden door foutmeldingen, terwijl je dit goed werkend hebt met GT Sport? |:( |:( 8)7 8)7 :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RBH schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:09:
[...]

In zeldzame situaties misschien wel, maar meestal waait de wind op de grond ongeveer dezelfde kant op als de wolken op waaien. Zeker niet 180graden verschil in ieder geval (wat ik al wel in GT7 heb gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

RBH schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:19:
Geweldig, een 4-sterren voucher en ik krijg een uitnodiging om een Pagani te kopen.. :|
Hahahaha.. ik kreeg gisteren zo'n aanpasbare CPU ter waarde van 6400 of 6500 uit een 4 sterren ticket. Dat hele ticket systeem is rigged (ze moeten ergens die credit aankoop mee in stand houden denk ik dan maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlaTieBla schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:17:
[...]

Hahahaha.. ik kreeg gisteren zo'n aanpasbare CPU ter waarde van 6400 of 6500 uit een 4 sterren ticket. Dat hele ticket systeem is rigged (ze moeten ergens die credit aankoop mee in stand houden denk ik dan maar).
Er zijn inmiddels genoeg andere manieren om aan credits te komen, die loterij zie ik als een extratje dat meestal niets bijzonders oplevert, maar waar je voorheen misschien 300k voor een half uur rijden kreeg zijn er nu races van korter dan een half uur die zo'n 825k opleveren (met clean race bonus). En als je echt snel geld wilt verdienen moet je gewoon de circuit experiences doen (in totaal iets tussen 40 en 45 miljoen levert dat op).

Zou zelf nog wel graag zien dat ze de daily race rewards opschroeven, had gister een race gewonnen op daily B met CRB en kreeg maar 40k :/

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 03-05-2022 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH

RBH

Net helemaal voorbereid op gierende regen tijdens de Spa 1hr 800 race, alleen mini buitje gehad waar ik niet eens voor hoefde binnen te komen.. Maar wel een top race met dat hele dag/nacht cyclus! Ga hem zeker nog wel een keer doen. :)
Kalder schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:08:
[...]

In zeldzame situaties misschien wel, maar meestal waait de wind op de grond ongeveer dezelfde kant op als de wolken op waaien. Zeker niet 180graden verschil in ieder geval (wat ik al wel in GT7 heb gezien)
Nee hoor, niet heel zeldzaam komt eigenlijk vrij regelmatig voor. Komt door de verschillende luchtstromen. :) Maar meestal is het wel hetzelfde idd.
BlaTieBla schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:17:
[...]

Ach ja, ik reken eigenlijk nooit op goede prijzen, maar een uitnodiging terwijl iedereen een gratis uitnodiging heeft ontvangen... 8)7

Zou me wel wat lijken als je straks gewoon de uitnodigingen ook kan verkopen. Al was het maar voor 5k of 10k.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
RBH schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:46:
Net helemaal voorbereid op gierende regen tijdens de Spa 1hr 800 race, alleen mini buitje gehad waar ik niet eens voor hoefde binnen te komen.. Maar wel een top race met dat hele dag/nacht cyclus! Ga hem zeker nog wel een keer doen. :)
Doe hem nog maar een paar keer, dan ga je die gierende regen wel een keer tegenkomen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Jerome22 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:49:
Hi,

Voor wie nog om cr verlegen zit en niet aan de slag wil met de Tomahawk en iets meer uitdaging en realisme zoekt heb ik een guide gevonden voor de WTC 700 op Le Mans. 30 minuten, 550,00cr en ik heb de clean race bonus tot nu toe altijd gehad. Dat geeft een pay-out van 850.000cr in 30 minuten.

Ik heb hiervoor de Nissan Silvia spec-R Aero (S15) gekocht, 350.000cr maar dat heb je zoals je zie snel genoeg terug verdiend. Installeer een high RPM turbo, koop regenbanden, inters en start op hards, zet je fuelmap op 6 en je kunt los.

Hou het weer in de gaten, het liefst pit je 1x in de 4e ronde. Blijft het relatief droog kun je het uitrijden op hards, dan heb je 1 ronde waar in je veel tijd verliest maar de AI gaat 2x stoppen en win je alsnog. Komt er meer regen heb je natuurlijk wel je regenbanden nodig.
Top, ben wel effe klaar met de Tokyo express :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Kalder schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:35:
[...]

Er zijn inmiddels genoeg andere manieren om aan credits te komen, die loterij zie ik als een extratje dat meestal niets bijzonders oplevert, maar waar je voorheen misschien 300k voor een half uur rijden kreeg zijn er nu races van korter dan een half uur die zo'n 825k opleveren (met clean race bonus). En als je echt snel geld wilt verdienen moet je gewoon de circuit experiences doen (in totaal iets tussen 40 en 45 miljoen levert dat op).
[...]
Aan credits geen gebrek. Ging er meer om dat ik uit een 1-ster ticket gemiddeld meer credits haal. Misschien moet ik de tickets gewoon maar niet meer open maken en afwachten tot Sony dat systeem aanpast (wat ik niet verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

thunder8 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Doe hem nog maar een paar keer, dan ga je die gierende regen wel een keer tegenkomen. :P
Haha, ga ik ook zeker doen. Deze keer hem met de 787B gereden, ben al aan het nadenken over met welke ik hem hierna ga doen. Ik won nu met zo'n 3 minuten voorsprong, wil het wel wat spannender maken. Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BlaTieBla schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:43:
[...]

Aan credits geen gebrek. Ging er meer om dat ik uit een 1-ster ticket gemiddeld meer credits haal. Misschien moet ik de tickets gewoon maar niet meer open maken en afwachten tot Sony dat systeem aanpast (wat ik niet verwacht).
Tjah, ik weet niet waar ze hun statistiek vandaan halen, maar de dagelijkse prijs was altijd een dingetje waardoor ik hem toch elke dag even speelde (en vaak een stuk langer dan de 42km). Nu er eigenlijk geen kans is op/ thrill van een redelijke prijs speel ik hem de laatste tijd maar 2x per week ofzo.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
RBH schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:45:
[...]

Haha, ga ik ook zeker doen. Deze keer hem met de 787B gereden, ben al aan het nadenken over met welke ik hem hierna ga doen. Ik won nu met zo'n 3 minuten voorsprong, wil het wel wat spannender maken. Tips?
Nog steeds goed te doen, maar wel minder voorsprong: Zonda R. Die haalt de 800pp niet eens zonder tuning en moet vaker tanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Jerome22 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:49:
Hi,

De Silvia is sowieso een fijne wagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrihOQ_Fu-NEZBGO6gTKhwsGCtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYgQp6ZMeQK93qLhRr6YshIn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
RBH schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:45:
[...]

Ik ga hem zelf ook eens proberen met de CLK-LM.
Gaat als de brandweer, maar vreet ook wat harder aan de bandjes (op Sardegna).
Ben benieuwd hoe de AI daar dan ook weer op reageert met Pit strategie etc., want daar zit ook niet altijd logica in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:37:
[...]

[Afbeelding]
Dunder Mifflin :+

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerome22
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-08-2023
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:37:
[...]

[Afbeelding]
Zeker een fijne wagen, en dat geluid ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Laatst online: 06-09 18:30
Even een noobie vraag; kan iemand mij uitleggen hoe het met de dagelijkse kilometers zit? Ik haal die 42k per dag natuurlijk nooit, nauwelijks 2500 km.

Toch krijg ik wel altijd (voor de moeite?) een roulette ticket? Zie ik iets over het hoofd? Die 42k kilometer is toch voor niemand haalbaar?!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:39

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Het is 42 km, niet 42k km.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Het is een marathon hè, 42km 😉

Ik heb geen zin om het uit te rekenen, maar denk dat het technisch niet eens mogelijk is om 42.000 km in 24 uur te rijden 😊

Ah, zo moeilijk is dat niet… het was een lange dag. Dan moet je 1750km/u non stop rijden.

[ Voor 22% gewijzigd door Giel op 03-05-2022 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
  • Laatst online: 06-09 18:30
Oh echt, what the .... Haha. Ik dacht toch echt dat er stond 42.000 km?! Ook het balkje dat blijft oplopen. Zal verkeerd gezien hebben 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt71
Vandaag begonnen met het manueel leren schakelen met de controller

wat een veldtocht

hoe zijn jullie instellingen

linkerstick sturen

l1 terugschakelen
l2 remmen

r1 opschakelen
r2 gas geven

in instellingen ABS op zwak

de rest al uit

en tegensturen zwak

volgende tab

steeringintesief 0

feedback 3

1

qua tijden geraak ik nog niet aan mijn ondermaatse quali automaat tijden

ik ben beginner en al wat van leeftijd lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skreppiedoe
@kurt71 Ik gebruik de volgende settings

Gas geven/remmen met R2/L2
Opschakelen met rondje
Terugschakelen met vierkantje
Sturen met de linkerstick
Sensitivity op 7
Beide force feedback instellingen op 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Casual_T schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:05:
Oh echt, what the .... Haha. Ik dacht toch echt dat er stond 42.000 km?! Ook het balkje dat blijft oplopen. Zal verkeerd gezien hebben 😂.
Ik snap je wel, er staat 42.195 volgens mij, lijkt in duizendtallen er te staan, maar dat is precies het aantal meters van een marathon, hardloop wedstrijd.
https://www.quest.nl/mens...arathon-aantal-kilometer/

Dat is het aantal meter wat je dagelijks moet halen om een bonus te krijgen. Dat moet te doen zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 03-05-2022 19:03 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
skreppiedoe schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:44:

Opschakelen met rondje
Sensitivity op 7
Ik gebruikte destijds X als opschakelen, rondje was handrem

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skreppiedoe schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:44:

Opschakelen met rondje
Sensitivity op 7
Gebruik dezelfde layout(forza motorsport layout) alleen sensitivity op 10. X knop ia dan lachgas/drs/kers.
Die force feedback is zover ik weet alleen voor stuurtjes en doet niets voor controllers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
v8power67 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:25:
[...]
Die force feedback is zover ik weet alleen voor stuurtjes en doet niets voor controllers.
Dat vermoeden had ik al,ik heb ermee zitten rommelen terwijl ik met een stuur aan het spelen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Voor de G29 bezitters: voelen jullie weerstand/force feedback als je over curbstones rijdt? Ik voel dan dus niets, had het idee dat dit bij GT:Sport wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knul schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:34:
Voor de G29 bezitters: voelen jullie weerstand/force feedback als je over curbstones rijdt? Ik voel dan dus niets, had het idee dat dit bij GT:Sport wel het geval was.
Ik voel de kerbs met mijn GT DD Pro ook nauwelijks, maar misschien dat je ze meer voelt als je de ffb sensitivity hoger zet die heb ik op 1 dan heb je een grotere range maar zijn sommige effecten wel veel zwakker. Wat ik begrepen heb is dat dat de minimale kracht van de ffb bepaald

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 03-05-2022 19:45 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69