Vecht vaak voor een plaats ergens in de middenmoot, maar geniet er erg van om gewoon tegen gelijke te racen daar. Dat ik niet win vind ik niet meer erg, mijn hart gaat ook niet meer naar 350 als ik in een spannende situatie kom, zie het als man tegen man, verlies ik het, is het maar zo. Volgende keer beter.
Wel net nog verassend P3 geworden. 😊
Edit: 4 races achter elkaar, 1x 3e en 3x 4e, ik ben blij 😊
[ Voor 6% gewijzigd door Slavy op 03-05-2022 23:17 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Omdat je geen replays kan delen, want dat werkt al voor geen meter qua uploaden en de Spa race genereert een te grote file, heb ik mij maar aangemeld bij twitch. Kunnen mensen straks meekijken met mij.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Leuk om te zien dat de suggestie in de smaak is gevallen 😃! Ik moet op Trim 2 rijden om slechts 1x bij te tanken halverwegethunder8 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:59:
Gisteren de CLK-LM gebruikt voor de Sardegna en Spa races. Ondanks dat deze behoorlijk meer fuel nodig heeft op trim 1, vind ik deze wel lekkerder rijden dan de 962C en de 787B. Op Spa gisteren 2x een behoorlijke plens regen gehad en dan net als de baan droog is en je bent wezen pitten voor RH banden, kan je 2 ronden later weer naar binnen voor full wets.
Omdat je geen replays kan delen, want dat werkt al voor geen meter qua uploaden en de Spa race genereert een te grote file, heb ik mij maar aangemeld bij twitch. Kunnen mensen straks meekijken met mij.
Grappig, ik vond die CLK-LM dus echt rijden als een boot. Maar misschien moet ik er nog mee leren omgaan.thunder8 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:59:
Gisteren de CLK-LM gebruikt voor de Sardegna en Spa races. Ondanks dat deze behoorlijk meer fuel nodig heeft op trim 1, vind ik deze wel lekkerder rijden dan de 962C en de 787B. Op Spa gisteren 2x een behoorlijke plens regen gehad en dan net als de baan droog is en je bent wezen pitten voor RH banden, kan je 2 ronden later weer naar binnen voor full wets.
Gisteren nog wat pogingen gedaan voor Circuit Ervaringen, maar wat een drama is dat zeg, gewoonweg frusterend.
RBH schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:43:
[...]
Grappig, ik vond die CLK-LM dus echt rijden als een boot. Maar misschien moet ik er nog mee leren omgaan.
:strip_exif()/f/image/8FmpApOMEERLdJ5p0j5jgOrr.jpg?f=fotoalbum_large)
PSN: jannvsdvinvs
Ik weet niet wat je definitie van boot is in dat geval 😜 klinkt als de Evergreen, maar voelt voor mij toch meer als een leuke speedboot 😉RBH schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:43:
[...]
Grappig, ik vond die CLK-LM dus echt rijden als een boot. Maar misschien moet ik er nog mee leren omgaan.
Gisteren nog wat pogingen gedaan voor Circuit Ervaringen, maar wat een drama is dat zeg, gewoonweg frusterend.
Ieder z’n ding uiteraard!
Enige nadeel van de CLK-LM naast de fuelconsumption is dat ie iets moeilijker de bocht om gaat. Maar remmen en acceleratie is een stuk beter dan de andere 2. Tenminste dat is mijn mening.RBH schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:43:
[...]
Helpt het om stuurhoek adapters aan te schaffen?thunder8 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:37:
[...]
Enige nadeel van de CLK-LM naast de fuelconsumption is dat ie iets moeilijker de bocht om gaat. Maar remmen en acceleratie is een stuk beter dan de andere 2. Tenminste dat is mijn mening.
Denk het niet, omdat met normaal racen de hoek van de banden te groot wordt en je de auto over de banden gaat drukken, wat zou resulteren is zwaar onderstuur en het opvreten van de voorbanden. Die adapters zijn puur en alleen voor driften, waarmee je de voorwielen in de juiste richting kan houden, terwijl de kont verder om kan gooien. Met normaal racen heeft dat geen functie.Dennis Blomaard schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:03:
[...]
Helpt het om stuurhoek adapters aan te schaffen?
Enige wat ik zo kan bedenken is iets meer vleugel op de voorkant, zodat je meer druk op de banden hebt en iets makkelijker kan insturen. Uiteindelijk zal de handling van de auto ook in het design van de auto zitten. Je kan beperkt er iets aan doen met afstelling.
20:00uur op 4 mei.....beetje respect voor de dodenherdenking heFMS schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:23:
Net ook op Discord besproken: animo voor een race vanavond? 8uur. GT3 Spa 24 cycle. 30 - 60min?
Gelijk heb je. Wmb mag het eerder of op een andere dag.EL-Nino-1980 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:48:
[...]
20:00uur op 4 mei.....beetje respect voor de dodenherdenking he
20:02 kan je weer lekker gassen met het volume op maxFMS schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:51:
[...]
Gelijk heb je. Wmb mag het eerder of op een andere dag.
Ik heb wel zin om online te racen, maar merk dat er vandaag weinig animo is?
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
In mijn geval valt het vaak op dat het vooral fransen (en soms spanjaarden) zijn die "apart rijgedrag" vertonen haha. Valt voor de rest vaak wel mee in mn C/S lobbies.Slavy schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:08:
Nou ik denk, de hoger je rang wordt, des te netter rijdt men. Vanavond heeft het gross een Kvyat-licentie in handen
Al zijn penalties soms wel heel erg dom.. Auto rijdt vanaf gras de baan op en raakt me? Ik 4 sec penalty. Plotseling remmen midden in de bocht waar je niet op kan reageren? Ook penalty.... zucht.
Haha het valt mij vooral op dat de Fransen, Spanjaarden en Italianen heel erg schichtig en gehaast gaan rijden als je in hun nek hijgt 😂iekue schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:15:
[...]
In mijn geval valt het vaak op dat het vooral fransen (en soms spanjaarden) zijn die "apart rijgedrag" vertonen haha. Valt voor de rest vaak wel mee in mn C/S lobbies.
Al zijn penalties soms wel heel erg dom.. Auto rijdt vanaf gras de baan op en raakt me? Ik 4 sec penalty. Plotseling remmen midden in de bocht waar je niet op kan reageren? Ook penalty.... zucht.
Is dat een bug? Of hoe kom je anders aan een 1 minuut penalty aan het eind van de race?
Edit: Blijkbaar kun je RM en RS gebruiken, dacht dat je alleen RM kon gebruiken die staat als verplicht opgegeven, maar je kan dus ook gewoon RS kiezen, en als je die in de race gebruikt moet je pitten voor RM.
Wel zo handig om te weten dat je ook RS mag gebruiken (en zoals @AppleFan2007 zegt dat je moet pitten voor RM als je op RS start), vooral voor de quali maakt dat een groot verschil, in de race zou ik zelf gewoon lekker op RM racen, gaan met gemak de hele race mee zonder dat ze al teveel verslijten, en denk dat een pitstop maken sowieso een stuk trager is.
[ Voor 42% gewijzigd door Kalder op 04-05-2022 22:26 ]
Fijn om te weten dat je verplicht moet pitten bij bepaalde banden. Had dit totaal niet door en kreeg dus telkens een minuut penalty erbij waardoor ik soms 4 à 5 plaatsen lager eindigde dan ik finishte. Ik vermoedde dat dit om een bug ging, zeker omdat ik niet de enigste was.Kalder schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:58:
Is de pitstop nou verplicht of niet op Fuji met de Gr2? Ik zag dat een aantal mensen 1 minuut penalty kregen alsof ze niet gepit hadden terwijl dat verplicht was, zou niet weten hoe je anders aan 1 minuut komt. Maar ik weet 100% zeker dat ik zelf geen pitstop gemaakt heb maar ik kreeg geen penalty ervoor![]()
Is dat een bug? Of hoe kom je anders aan een 1 minuut penalty aan het eind van de race?
Edit: Blijkbaar kun je RM en RS gebruiken, dacht dat je alleen RM kon gebruiken die staat als verplicht opgegeven, maar je kan dus ook gewoon RS kiezen, en als je die in de race gebruikt moet je pitten voor RM.
Wel zo handig om te weten dat je ook RS mag gebruiken, vooral voor de quali maakt dat een groot verschil, in de race zou ik zelf gewoon lekker op RM racen, gaan met gemak de hele race mee zonder dat ze al teveel verslijten, en denk dat een pitstop maken sowieso een stuk trager is.
Morgen dan maar eens racen en niet met een penalty eindigen.
fotootje van Michael Scott op t dak? (of Dwight wellicht)Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:37:
[...]
De Silvia is sowieso een fijne wagen.
[Afbeelding]
In GTS was de minuut straf als je je niet aan het bandenregelement hield. Dus als je minimaal hard en medium moest gebruiken en je deed 2 keer medium (bijvoorbeeld) dan kreeg je een minuut straf. (en om te wisselen moet je dus wel pitstop doen). Als alleen hard verplicht is maar je kunt wel met medium en zacht rijden dan zul je dus moeten pitten om banden te wisselen en als je op hard uit kunt rijden zou je geen straf moeten krijgen als je geen stop maakt... Makes sense?Kalder schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:58:
Is de pitstop nou verplicht of niet op Fuji met de Gr2? Ik zag dat een aantal mensen 1 minuut penalty kregen alsof ze niet gepit hadden terwijl dat verplicht was, zou niet weten hoe je anders aan 1 minuut komt. Maar ik weet 100% zeker dat ik zelf geen pitstop gemaakt heb maar ik kreeg geen penalty ervoor![]()
Wel zo handig om te weten dat je ook RS mag gebruiken (en zoals @AppleFan2007 zegt dat je moet pitten voor RM als je op RS start), vooral voor de quali maakt dat een groot verschil, in de race zou ik zelf gewoon lekker op RM racen, gaan met gemak de hele race mee zonder dat ze al teveel verslijten, en denk dat een pitstop maken sowieso een stuk trager is.
Lees de edit, it already made sense before you explained itj-a-k-e-88 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:59:
[...]
In GTS was de minuut straf als je je niet aan het bandenregelement hield. Dus als je minimaal hard en medium moest gebruiken en je deed 2 keer medium (bijvoorbeeld) dan kreeg je een minuut straf. (en om te wisselen moet je dus wel pitstop doen). Als alleen hard verplicht is maar je kunt wel met medium en zacht rijden dan zul je dus moeten pitten om banden te wisselen en als je op hard uit kunt rijden zou je geen straf moeten krijgen als je geen stop maakt... Makes sense?
ah zie het iddKalder schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:19:
[...]
Lees de edit, it already made sense before you explained it
krijg je er van als je deels op de telefoon en deels op de laptop de berichten leest :-)
Nou ja, het is duidelijk in ieder geval, haha
Nu ff mn daily miles maken!
Wat is je meest frustrerende sector in de CE ?
Mijne sinds nu: Corvette Willows Sector 1 (2 bochtjes!); denk dat ik em 100 keer gedaan heb net met controller en stuur, tientallen keren 22.90x -23.1xx. De andere sectoren en de ronde na 2 of 3 keer op goud tussendoor gedaan.
Wel meteen ook de daily voor 2 dagen te pakken haha
Teveel om op te noemen 😄j-a-k-e-88 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 00:32:
Poll:
Wat is je meest frustrerende sector in de CE ?
Mijne sinds nu: Corvette Willows Sector 1 (2 bochtjes!); denk dat ik em 100 keer gedaan heb net met controller en stuur, tientallen keren 22.90x -23.1xx. De andere sectoren en de ronde na 2 of 3 keer op goud tussendoor gedaan.
Wel meteen ook de daily voor 2 dagen te pakken haha
Maar als ik dan zie hoe anderen soms er nog eens een seconde onder gaan vind ik het wel spijtig niet eens een herhaling te kunnen bekijken 🤯.
Om er 1 te noemen:
Dragon trail rijd ik zeer graag maar om de 1 of andere reden lukt het me niet om goud te behalen
Interlagos vond ik dan weer te simpel om goud te behalen
Dat zou het helemaal afmakenj-a-k-e-88 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:54:
[...]
fotootje van Michael Scott op t dak? (of Dwight wellicht)
Hoei een geinige Gr.3 bij de Legend Car Dealer
https://www.kudosprime.com/gt7/car_sheet.php?id=257
[ Voor 20% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 05-05-2022 08:46 ]
Wat een bizarre prijsverschillen soms tussen die auto’s... nouja wel leuk om te hebben, dus paar uurtjes Sardegna, Spa of Le Mans dan maar 😅Ontzettende_Jan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:20:
[...]
Dat zou het helemaal afmaken
Hoei een geinige Gr.3 bij de Legend Car Dealer![]()
https://www.kudosprime.com/gt7/car_sheet.php?id=257
Fisherman's Ranch!!! De enige CE waar ik nog een volle ronde moet halen. Ik haat off-road in GT sinds het begin (Was dat GT2?)Uffeltje schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:18:
Er zit inderdaad veel verschil in. Zo heb ik ontzettend moeite met de volledige ronde op Laguna Seca, terwijl de losse sectoren relatief vlot gingen. Dinsdag heb ik de volledige ronde op Suzuka ruim op goud gehaald bij de tweede poging (nadat ik de eerste poging van de baan af schoot), maar ik heb sector 1 minimaal 50x gedaan voordat ik hem op goud had.
Ik heb deze specifieke race in GT7 nog niet gereden, maar in GTS waren dit mijn favo races. Want zo'n RS als laatste stint was altijd geniaal. Je bent dan zoveel sneller dan de rest. Zeker dan die op RM blijven doortuffenKalder schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:58:
Nou moet ik er wel bij vermelden dat de pitstops in GT7 volgens mij zijn aangepast t.o.v. GTS, toch? Dat de entry en exit veel langer duurt? Want dat maakt uiteraard nogal uit bij de vraag of een pitstop gunstig is of niet.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ja die offroad CE's en Nurburgring durf ik me nog niet aan te wagen...Ontzettende_Jan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:52:
[...]
Fisherman's Ranch!!! De enige CE waar ik nog een volle ronde moet halen. Ik haat off-road in GT sinds het begin (Was dat GT2?)
Offroad is verschrikkelijk, hoort niet thuis in deze game als je het mij vraagt. Nog niet aan begonnen dus. En dit motiveert me ook niet om eraan te beginnen.Ontzettende_Jan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:52:
[...]
Fisherman's Ranch!!! De enige CE waar ik nog een volle ronde moet halen. Ik haat off-road in GT sinds het begin (Was dat GT2?)
Graag gedaan!😉Uffeltje schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:26:
[...]
Offroad is verschrikkelijk, hoort niet thuis in deze game als je het mij vraagt. Nog niet aan begonnen dus. En dit motiveert me ook niet om eraan te beginnen.
Dit is het totale aantal credits dat je nodig hebt om alle auto's te kopen.
Eindelijk bekend nu de laatste auto in de LCD is verschenen.
Dus dat zijn aardig wat rondjes rond Spa/Sardegna
:strip_exif()/f/image/Ih9PUjvXiHjomZ8p2iqkmIwE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zat gelukkig al goed in het geld toen ik deze zag staan bij de LCD.
Een snelle en vergeeflijke auto. Moet hem nog even onder de knie krijgen en dan dan verwacht ik vele heerlijke races
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ow dan ben ik al dik over 1/3 van het geld. Qua auto's zit ik nu op 273/427, dus mis nog veel dure auto's.SemperFidelis schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:09:
429,491,515
Of Tokyo met de Tomahawk (kan nog steeds), blijft meeste verdienen haha. Ben dat van ellende ook maar aant doen nu die Mclaren zo hoeretief duur is (5m tekort, dus 2 uurtjes tokyo).SemperFidelis schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:09:
429,491,515
Ik krijg de pp van de tomahawk niet heel erg meer omlaag ondanks YouTube video’s naja lekker op Le Mans en Spa rondjes karreniekue schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:38:
[...]
Of Tokyo met de Tomahawk (kan nog steeds), blijft meeste verdienen haha. Ben dat van ellende ook maar aant doen nu die Mclaren zo hoeretief duur is (5m tekort, dus 2 uurtjes tokyo).
10+mijoenl ... is ie ook 10 keer beter dan andere gr3 cars?Marcievg schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:27:
Na 3500km in mijn BMW Z4 gr.3 te hebben gereden zal ik de overstap maken naar mijn nieuwe aanwinst
[Afbeelding]
Ik zat gelukkig al goed in het geld toen ik deze zag staan bij de LCD.
Een snelle en vergeeflijke auto. Moet hem nog even onder de knie krijgen en dan dan verwacht ik vele heerlijke races
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Nee totaal niet, je moet hem gewoon willen hebben. Ik heb inmiddels wat meer banen gereden ermee en hij is niet zo makkelijk als ik in het begin dacht. De Z4 kan ik iedere bocht in gooien maar deze heeft bij bepaalde bochten dat ik ze toch anders moet benaderen met de rempunten.CynicRelief schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:09:
[...]
10+mijoenl ... is ie ook 10 keer beter dan andere gr3 cars?
mkay, thx! ik vind de normale mclaren g3 wel OK, dus ik wil em wel ... in GTsport was ie ook OK, maar 10 miljoen ... ? Ik sardena/le mans nog ff door ...Marcievg schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:40:
[...]
Nee totaal niet, je moet hem gewoon willen hebben. Ik heb inmiddels wat meer banen gereden ermee en hij is niet zo makkelijk als ik in het begin dacht. De Z4 kan ik iedere bocht in gooien maar deze heeft bij bepaalde bochten dat ik ze toch anders moet benaderen met de rempunten.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Het is dat ik al iets meer dan 9 miljoen had staan. Anders had ik deze wel laten gaanCynicRelief schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:47:
[...]
mkay, thx! ik vind de normale mclaren g3 wel OK, dus ik wil em wel ... in GTsport was ie ook OK, maar 10 miljoen ... ? Ik sardena/le mans nog ff door ...
deze zat bij de 25 anniv. edition ofzo dacht ik?, net als die clk waar al die schapen vorige week mee reden; afijn, ik heb zo'n 18mil en gezien de buitengewoon teleurstellende verzameling cars (want niks tot weinig nieuws boven GTsport) tot nog toe, ga ik em toch nog maar es bekijken bij de dealerMarcievg schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:49:
[...]
Het is dat ik al iets meer dan 9 miljoen had staan. Anders had ik deze wel laten gaan
oh rip ik had geluk met de eerste vid die ik checkte, geen idee welke dat was oef.stewiegriffin schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:59:
[...]
Ik krijg de pp van de tomahawk niet heel erg meer omlaag ondanks YouTube video’s naja lekker op Le Mans en Spa rondjes karren
Edit: deze tune heb ik gebruikt, hij wou niet glitchen, toen zette ik de restictors allebei op 100 ipv 99, dat verlaagde de pp onder 600. Maar toen bij race zeikte ie over pp, toen daar bij settings allebei op 99 gezet en poef werkte....
[ Voor 35% gewijzigd door iekue op 05-05-2022 21:17 ]
In mijn ervaring zijn niet alle auto's hetzelfde als bij Gt sport. Daar vond ik de huracan gr.3 erg fijn maar bij gt7 heb ik veel moeite met die auto.CynicRelief schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:00:
[...]
deze zat bij de 25 anniv. edition ofzo dacht ik?, net als die clk waar al die schapen vorige week mee reden; afijn, ik heb zo'n 18mil en gezien de buitengewoon teleurstellende verzameling cars (want niks tot weinig nieuws boven GTsport) tot nog toe, ga ik em toch nog maar es bekijken bij de dealer
Als je 18mil hebt is die f1 gtr misschien wel even leuk speelgoed. Ik heb er al genoeg voorbij zien komen en omdat het nu ook een gr3 auto is trok het mij al meer. Dan weet ik dat ik hem veel zal gaan kunnen gebruiken.
da's wel een goeie idd, vanwege terugkerende gr3 races, waar dan ook, wel een zinvolle investering; maar 10 mil, da's zo'n psychologische grens ... als ie nou 9.99 mil was, of 2.5Marcievg schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:21:
[...]
In mijn ervaring zijn niet alle auto's hetzelfde als bij Gt sport. Daar vond ik de huracan gr.3 erg fijn maar bij gt7 heb ik veel moeite met die auto.
Als je 18mil hebt is die f1 gtr misschien wel even leuk speelgoed. Ik heb er al genoeg voorbij zien komen en omdat het nu ook een gr3 auto is trok het mij al meer. Dan weet ik dat ik hem veel zal gaan kunnen gebruiken.
Als hij 9.99 was dan betaal je nu 15 minuten speeltijd extra. En zoveel staat er vast niet op de lijst. Dus waarom zou je hem laten gaan? Het geld komt vanzelf weer terug.CynicRelief schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:25:
[...]
da's wel een goeie idd, vanwege terugkerende gr3 races, waar dan ook, wel een zinvolle investering; maar 10 mil, da's zo'n psychologische grens ... als ie nou 9.99 mil was, of 2.5
je hebt helemaal gelijk maar, ik zat nog een beetje te dubben over die oude mercedes links bij LCD ... die is 13mil ... maar verder geen waarde in online racesMarcievg schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:27:
[...]
Als hij 9.99 was dan betaal je nu 15 minuten speeltijd extra. En zoveel staat er vast niet op de lijst. Dus waarom zou je hem laten gaan? Het geld komt vanzelf weer terug.
[ Voor 3% gewijzigd door CynicRelief op 05-05-2022 21:33 ]
Nope zowel CLK als die mclaren zaten niet in de 25th anniversary editionCynicRelief schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:00:
[...]
deze zat bij de 25 anniv. edition ofzo dacht ik?, net als die clk waar al die schapen vorige week mee reden; afijn, ik heb zo'n 18mil en gezien de buitengewoon teleurstellende verzameling cars (want niks tot weinig nieuws boven GTsport) tot nog toe, ga ik em toch nog maar es bekijken bij de dealer
die CLK zag je vaak omdat iedereen um gewoon kon huren
Als je hem niet veel gebruikt is het toch weer een dure 13mil.CynicRelief schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:31:
[...]
je hebt helemaal gelijk maar, ik zat nog een beetje te dubben over die oude mercedes links bij LCD ... die is 13mil ... maar verder geen waarde in online races
ja ok dat kan, en wat die clk betreft, je hebt gelijk, zat net op die ene updategrens, niet zo op gelet dat dat ook koniekue schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:39:
Je kan overigens bij de Interlagos race die Mclaren huren en dr gewoon practice (voor die race) in gaan, kan je zien hoe ie rijdt, al is dat wel met BoP aan natuurlijk.
Goeie tip!Jerome22 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:49:
Hi,
Voor wie nog om cr verlegen zit en niet aan de slag wil met de Tomahawk en iets meer uitdaging en realisme zoekt heb ik een guide gevonden voor de WTC 700 op Le Mans. 30 minuten, 550,00cr en ik heb de clean race bonus tot nu toe altijd gehad. Dat geeft een pay-out van 850.000cr in 30 minuten.
Ik heb hiervoor de Nissan Silvia spec-R Aero (S15) gekocht, 350.000cr maar dat heb je zoals je zie snel genoeg terug verdiend. Installeer een high RPM turbo, koop regenbanden, inters en start op hards, zet je fuelmap op 6 en je kunt los.
Hou het weer in de gaten, het liefst pit je 1x in de 4e ronde. Blijft het relatief droog kun je het uitrijden op hards, dan heb je 1 ronde waar in je veel tijd verliest maar de AI gaat 2x stoppen en win je alsnog. Komt er meer regen heb je natuurlijk wel je regenbanden nodig.
Leuk rijden zo, al een paar keer gewonnen, al moet ik zeggen dat bij nat weer ik het lastig vind om te bepalen wanneer ik de inters er weer onderuit haal.
Op inters op een te droge baan vind ik (nog?) niet te doen.... voor mijn gevoel hetzelfde als slicks op een natte baan, maar dan met het weerbeeld/baan alsof ik veel grip zou moeten hebben....

ik vind le mans wtc700 verreweg de leukste grind, variatie in het weer, en nog iets van een race ... wat natte banden betreft: IMs t/m tweede stapje in bandenbalkje links, en weerradar 50km in de gaten houden; tot nog toe geen extreem natte omstandigheden gehad (vorig weekend elke race zelfs helemaal droogph03nix80 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:56:
[...]
Goeie tip!
Leuk rijden zo, al een paar keer gewonnen, al moet ik zeggen dat bij nat weer ik het lastig vind om te bepalen wanneer ik de inters er weer onderuit haal.
Op inters op een te droge baan vind ik (nog?) niet te doen.... voor mijn gevoel hetzelfde als slicks op een natte baan, maar dan met het weerbeeld/baan alsof ik veel grip zou moeten hebben....
Die 5 mln credits zijn ook wel lekker erbij
[ Voor 9% gewijzigd door Casual_T op 06-05-2022 00:17 ]
Was in GTS ook zo. Eerst zo veel mogelijk uit de problemen blijven, ongeacht het resultaat. Zorg dat je sportsmanship rating eerst zo snel mogelijk omhoog gaat, ook als dat betekent dat je als laatste eindigt. Dan kom je in cleanere races terecht en kan je je zorgen gaan maken om je snelheid.Slavy schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:17:
Nou, zolang ze het penaltysysteem niet fixen ben ik alweer snel klaar met GT Sport, de incompetentie van anderen geeft mij penalties...
Sportsmanshiprating is al een tijd S, kan het hoger dan dat?Arumes schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 00:40:
[...]
Was in GTS ook zo. Eerst zo veel mogelijk uit de problemen blijven, ongeacht het resultaat. Zorg dat je sportsmanship rating eerst zo snel mogelijk omhoog gaat, ook als dat betekent dat je als laatste eindigt. Dan kom je in cleanere races terecht en kan je je zorgen gaan maken om je snelheid.
S is het hoogste:Slavy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:25:
[...]
Sportsmanshiprating is al een tijd S, kan het hoger dan dat?
Ratings
・Driver Rating
This is an indicator of the player's 'speed'. There are seven different ratings in total: E, D, C, B, A, A+ and S. Achieving good results in Sport Mode races will increase your Driver Rating. Your rating will decrease if you fail to achieve a certain level of results. Please note, however, that unless your Sportsmanship Rating meets the required standard, your Driver Rating will not increase, even if your results are very good. All players start with a Driver Rating of E, which will increase up to A+ depending on their performance. Players can receive an S rating by registering as a Star Player*.
*A Star Players is known and respected for their excellent driving technique and on-track manners. A players who meets the requirements will receive a 'Star Player Selection Notice'. By following the instructions and completing registration, the player will be able to compete as a Star Player for a set period of time. Once this period is over, the player's driver rating will return to A+ until they register again.
・Sportsmanship Rating
This is an indicator of the standard of a player's manners on the track. There are six different ratings in total: E, D, C, B, A, and S. You will earn points for completing sections of a race without incidents. However, you will lose points for doing things such as colliding with other cars during races. At the end of each race, the number of points earned and lost will be tallied, and reflected in your Sportsmanship Rating. All players start with a Sportsmanship Rating of B.
Bron: https://www.gran-turismo.com/nl/gt7/manual/tips/03

Succes met A-10!Slavy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:37:
Net IA-9 goud gehaald na veel proberen in een tijd van 38,889
[Afbeelding]
Verslavend ook.
De ghost trok maar weg op de rechte stukken. Wat bleek, het gaspedaal gaf maar 98% gas

Even opnieuw kalibreren en ja hoor, gelijk goud! 2 avonden helemaal naar de tering gereden

bijna 2 sec sneller dan mijn vorige tijd
1ste tussentijd 43.456
2de tussentijd 1:10:...
automaat rijden
abs zwak
asm aan
tegensturen zwak
had in een van de race de pole maar kon de overwinning niet verzilvern 2de op 6 sec
speel met controller
[ Voor 10% gewijzigd door kurt71 op 06-05-2022 20:24 ]
Begint het een partij te hozen als ik dicht bij nr. 1 kom met nog 2 rondjes te gaan.
Daar sta je dan op je racings softs, je kon niet pitten naar inters.
Stuur reageerde nergens op, traction control greep te hard in, en zonder TCS weg proberen te komen was niet te doen.
Ik kwam tollend boven in Raddiolon aan.
Die race moesten ze wmb dus aflassen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Moet wel zeggen heb nog nooit een leuke upgrade gehad voor een auto o.i.d. alleen standaard onderdelen en een standaard motor voor een Amerikaanse muscle car, weet ff niet meer welke, maar dat is dus gewoon een nieuwe motor, geen upgrade ten opzichte wat er al in zit, alsof ik zoveel in die muscle car zou gaan rijden dat ik er een nieuwe motor voor nodig zou hebben op een gegeven moment

Is inderdaad heel random. 2x een wankelblok voor de rx7 en een slimfast fase 5 pakket voor een ‘02 Ford GT gewonnen.Kalder schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:39:
Yeey, net de LaFarrari uit een 6 sterren ticket gekregenhad ik nog niet, en wou ik ooit nog aanschaffen maar nu dus gratis gekregen.
Moet wel zeggen heb nog nooit een leuke upgrade gehad voor een auto o.i.d. alleen standaard onderdelen en een standaard motor voor een Amerikaanse muscle car, weet ff niet meer welke, maar dat is dus gewoon een nieuwe motor, geen upgrade ten opzichte wat er al in zit, alsof ik zoveel in die muscle car zou gaan rijden dat ik er een nieuwe motor voor nodig zou hebben op een gegeven momentik weet niet eens meer welke auto het is lol.
In de garage bij “tuningonderdelen/tuning parts” kun je zien wat je hebt gewonnen en voor welke bak.
Vraag mij af of ooit iemand een carbon cardan-as heeft gewonnen. Misschien dat straks daily race achievements dit soort upgrades zal opleveren
ASM maakt je best wel trager, totaal niet nodig met controller ook!kurt71 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:17:
Vandaag mijn persoonlijk record gereden met de subaru in daily A
bijna 2 sec sneller dan mijn vorige tijd
1ste tussentijd 43.456
2de tussentijd 1:10:...
automaat rijden
abs zwak
asm aan
tegensturen zwak
had in een van de race de pole maar kon de overwinning niet verzilvern 2de op 6 sec
speel met controller
[ Voor 17% gewijzigd door iekue op 06-05-2022 21:23 ]
Ok, ik probeer eens zonder ASMiekue schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:20:
[...]
ASM maakt je best wel trager, totaal niet nodig met controller ook!. Dus probeer maar eens te wennen zonder dat
haha. Mn "duw pookje vooruit en beweeg stick dan als een stuur" methode werkt ook enorm goed voor het sturen, een stuk minder links/rechts gezwabber.
en jou stuurmethode begrijp ik niet echt goed
Pookje naar voren duwen, en dan links/rechts bovenlangs bewegen langs de rand vh pookje (alsof het een stuur is, naar voren is het midden / "neutraal"), dus naar voren blijven duwen en dat doen, so krijg je niet van die jerky links/rechts bewegingen steeds maar gaat het soepel zoals iemand met een stuur ook zou doenkurt71 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:01:
[...]
Ok, ik probeer eens zonder ASM
en jou stuurmethode begrijp ik niet echt goed
[ Voor 5% gewijzigd door iekue op 06-05-2022 22:55 ]
Ik heb er een gewonnen, volgens mij voor een Amuse of een ander tune-merk, maar de auto heb ik (nog) niet.PEBRU88 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:11:
[...]
...
Vraag mij af of ooit iemand een carbon cardan-as heeft gewonnen.
....
Ik weet ook niet of ik die auto dan nog kan gebruiken voor een 'stock' race met dat type...
Bedankt voor deze tip, begint aardig te lukkeniekue schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:53:
[...]
Pookje naar voren duwen, en dan links/rechts bovenlangs bewegen langs de rand vh pookje (alsof het een stuur is, naar voren is het midden / "neutraal"), dus naar voren blijven duwen en dat doen, so krijg je niet van die jerky links/rechts bewegingen steeds maar gaat het soepel zoals iemand met een stuur ook zou doen
scheelt toch wat in tijd
rij je manueel of automaat
voeg mij anders toe Psn kurt-1971
automaat, ben te lui om mezelf ut schakelen aan te leren haha (ben zowieso te inconsistent qua rijden hehe). Ye je verliest geen tijd door die plotselinge richtingsveranderingen steeds!kurt71 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:00:
[...]
Bedankt voor deze tip, begint aardig te lukken
scheelt toch wat in tijd
rij je manueel of automaat
voeg mij anders toe Psn kurt-1971
ik ben DS nu in daily races en jij?iekue schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:11:
[...]
automaat, ben te lui om mezelf ut schakelen aan te leren haha (ben zowieso te inconsistent qua rijden hehe). Ye je verliest geen tijd door die plotselinge richtingsveranderingen steeds!. Voeg je wel ff toe hehe.
Ik heb je ook toegevoegd, ik heb ook een DS rating op dit moment. Vandaag een paar leuke races gehad op interlagos met spelers met dezelfde rating...uiteraard in de middenmoot
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Ok bedankt ik accepteer je morgen, vanavond netflixen in de zetel met het vrouwtjeskreppiedoe schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:36:
[...]
Ik heb je ook toegevoegd, ik heb ook een DS rating op dit moment. Vandaag een paar leuke races gehad op interlagos met spelers met dezelfde rating...uiteraard in de middenmoot
CS atm, al bouncede ik regelmatig tussen C en D eerst, zit precies op die grens i guess haha. Een baan als Fuji die nu natuurlijk daily C is, ben ik nogal prut in (vooral laatste sector), altijd al geweest... Dus het hangt ook op van de baan/combinatie. Eigenlijk mot ik meer Interlagos rijden, deze week eigenlijk nie gedaan haha.... Mn daily marathon vaak een Tomahawk race lol.
[ Voor 9% gewijzigd door iekue op 07-05-2022 20:56 ]
Yep ik ben van D naar C naar D naar C naar D naar C gegaan ;P, en 1 keer safety rating naar A gedropt. DR A is het 1 na hoogste, en A+ is nie zo heel simpel om in te komen als je alleen maar tegen A rijders rijdt volges mij.Arumes schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:57:
Zit er volgens juliie wel beweging in de rankings? Ik ben met AS van GTS naar GT7 gedaan, en dat ben ik nu nog steeds. Ik zie na afloop van een race in Sport mode helemaal geen indicatie of mijn ranking gedaald of gestegen is.
In gtsport kon je het ook heel goed tracken dat is niet meer in gt7.Arumes schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:57:
Zit er volgens juliie wel beweging in de rankings? Ik ben met AS van GTS naar GT7 gedaan, en dat ben ik nu nog steeds. Ik zie na afloop van een race in Sport mode helemaal geen indicatie of mijn ranking gedaald of gestegen is.
Maar er is zeker beweging inderdaad.
Hoop echt dat het oude ranking systeem terugkomt of dat PD er een zichtbare waarde aan koppelt.
Rem ook gecalibreerd in race (ofwel de rust) positie? Ik kwam er (gelukkig vrij snel) achter dat mijn voet in rust positie 3 a 4% remde. Viel in replay op dat de remlichten vaak brandden. Daarna viel het pas in de telemetrie op 🙈PEBRU88 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:53:
Vandaag en gisteren helemaal stuk gebeten op de Mount Panorama Circuit Experience
De ghost trok maar weg op de rechte stukken. Wat bleek, het gaspedaal gaf maar 98% gas![]()
Even opnieuw kalibreren en ja hoor, gelijk goud! 2 avonden helemaal naar de tering gereden
Gistermiddag wat rondjes gereden en mijn tijd naar 1:33,4xx gezet. (René) Sneller gaat het voor mij niet worden. Leuk initiatief!SensLike schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:41:
[Afbeelding]
WEEKLY CHALLENGE: Master of the Ring!
Word jij de Ring master met de X2014?
Zet de snelste tijd neer voor volgende week zondagavond in de "Circuit experience: Red Bull Ring - Race van 1 Ronde" en word de ring master!
Deadline loopt tot Zondag 8 Mei 23:59 uur, wie duikt er het eerste onder de 1:33:00?![]()
Zorg dat je PSN vrienden bent met: SensLike_ om in het score overzicht mee word genomen!
Rem was nog wel goed gekalibreerd. Zoals jij zegt met rustende voet op min kalibreren. Ik heb eigenlijk geen idee waar de max was verschoven op het gaspedaal. Misschien trap ik te hardDennis Blomaard schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:37:
[...]
Rem ook gecalibreerd in race (ofwel de rust) positie? Ik kwam er (gelukkig vrij snel) achter dat mijn voet in rust positie 3 a 4% remde. Viel in replay op dat de remlichten vaak brandden. Daarna viel het pas in de telemetrie op 🙈
Ik kwam er pas achter dat na het aftellen bij de start dat opeens mijn turbo-druk iets lager was
Ik heb het ook nog “andersom” gedaan; gaspedaal 98% intrappen en laten kalibreren als 100%.PEBRU88 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:13:
[...]
Rem was nog wel goed gekalibreerd. Zoals jij zegt met rustende voet op min kalibreren. Ik heb eigenlijk geen idee waar de max was verschoven op het gaspedaal. Misschien trap ik te hard
Ik kwam er pas achter dat na het aftellen bij de start dat opeens mijn turbo-druk iets lager was
Same here.Dennis Blomaard schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:39:
[...]
Ik heb het ook nog “andersom” gedaan; gaspedaal 98% intrappen en laten kalibreren als 100%.
Heb je nog iets aangepast aan de BRF en BLI?
De grind weer opgepakt maar voor vanavond klaar met de tomahawk pfff haha
Edit: Kon met de share knop de race nog opslaan, hier is de inhaalactie:
Hier de hele race:
(Onderstaande video is op moment van schrijven nog aan het uploaden).
Edit 2: was blijkbaar de eerste ronde compleet vergeten haha, daar ook nog wat actie.
[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 10-05-2022 08:21 ]
[ Voor 32% gewijzigd door iekue op 08-05-2022 23:13 ]
Mooie actie. Je hebt gewoon meer snelheid op jouw lijn, en die beetle glibbert nogal.Kalder schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:56:
Vette race gehad net op interlagos, ik in de Mustang omdat het kan... :
[YouTube: Gran Turismo 7]
Wel zou ik hem bij de tweede knik, waar je hem daadwerkelijk passeert, iets meer ruimte hebben gelaten. Je hebt toch de overspeed.
Nu zal je waarschijnlijk direct uit slipstream bereik doorbroken zijn met hem.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Klopt ik zat eigenlijk nog iets te ver naar links, ik stuurde op het laatste moment (eigenlijk iets te laat) nog terug om de botsing te voorkomen maar gelukkig was er geen contact_Apache_ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:40:
[...]
Mooie actie. Je hebt gewoon meer snelheid op jouw lijn, en die beetle glibbert nogal.
Wel zou ik hem bij de tweede knik, waar je hem daadwerkelijk passeert, iets meer ruimte hebben gelaten. Je hebt toch de overspeed.
Nu zal je waarschijnlijk direct uit slipstream bereik doorbroken zijn met hem.
BRF staat op Fanatec recommended value (weet uit m’n hoofd niet welke).N_E_R_V85 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:56:
[...]
Same here.
Heb je nog iets aangepast aan de BRF en BLI?
BLI heb ik op 95 gezet, maar dat activeert enkel de brake rumble module van de V3’s op het moment dat ik 95% remdruk geef.
Let op dat dit dus de standaard waarde (Off) overschrijft!
Bij F1-2021 zit brake rumble namelijk al in de game verwerkt en activeert dus op basis van in-game actie en niet puur op de remdruk.
Vanuit de DD Pro Manual:
Values from 001 to 100 sets the activation point for brake pedal vibration (only available when ClubSport Pedals V3 / V3i is connected). This feature works independently and therefore can be used with any game. It is useful for learning threshold braking technique. OFF allows pedal vibration to be controlled by a game directly (if supported).
[ Voor 25% gewijzigd door Dennis Blomaard op 09-05-2022 12:37 ]
Als ik zie dat jij gewoon 1:32's rijdt en ik niet onder de 1:35:4 kom, dan weet ik dat ik nog wat meer moet oefenen. Prachtige inhaalactie overigens! Rijd je met stuur of controller?Kalder schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:56:
Vette race gehad net op interlagos, ik in de Mustang omdat het kan (en het een van mijn favo auto's is en best rap is op interlagos), en had zowaar pole position in de race (ruimte met B/S racers) alleen in de eerste lap blokte ik, eigenlijk per ongeluk, op een nogal illegale manier, dus hield gas in om P2 voor te laten gaan, heb tot de laatste lap achter hem aan gereden en kreeg hem maar niet te pakken, maar in de laatste lap maakte hij een foutje in de eerste bocht en kwam daardoor niet lekker door de eerste sector waardoor ik hem mooi in kon halen, en allemaal fair play, hij had de kans mij van de baan te rammen maar bleef aan de binnenkant, heel netjes. Beetje jammer dat ik de replay vergeten ben op te slaan, was een mooie inhaalactie in bocht 2 en 3.
Edit: Kon met de share knop de race nog opslaan, hier is de inhaalactie:
[YouTube: Gran Turismo 7]
Hier de hele race:
(Onderstaande video is op moment van schrijven nog aan het uploaden).
[YouTube: Gran Turismo 7 - Win at Interlagos with Mustang]
DE RING MASTER IS BEKEND!SensLike schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:41:
[Afbeelding]
WEEKLY CHALLENGE: Master of the Ring!
Word jij de Ring master met de X2014?
Zet de snelste tijd neer voor volgende week zondagavond in de "Circuit experience: Red Bull Ring - Race van 1 Ronde" en word de ring master!
Deadline loopt tot Zondag 8 Mei 23:59 uur, wie duikt er het eerste onder de 1:33:00?![]()
Zorg dat je PSN vrienden bent met: SensLike_ om in het score overzicht mee word genomen!
Hyperica en D. Blomaard hebben er een close battle van gemaakt, waar uiteindelijke Hyperica met de eer mag weglopen en zichzelf de Ring master van ONYX Racing mag noemen!

Zijn jullie klaar voor een nieuwe challenge?
PSN: SensLike_
Ben al blij dat ik de screenshot gehaald heb. Nouja, half...
TWEE NIEUWE EVENTS DEZE WEEK!
RACE: Super Formula op Spa!!
Woensdagavond 20:30 uur!Baan: Circuit de Spa-Francorchamps
Ronden: 15
Auto: SF19 Super Formula
Weather: Droog
Tunen: Niet toegestaan
Banden: Race
Brandstof: 10x
Slijtage: 15x
Slipstream effect: Sterk
Straf voor afsnijden: Sterk
Straf voor pitstraat afsnijden: Aan
Rijassistentie: Geen limiet
Opmerking: -
Zeker zijn van een spot in de race? Claim je spot via Discord!
WEEKLY CHALLENGE: Koning van de proefberg!
Word jij de koning van de proefberg?Zet de snelste tijd neer voor zondagavond/nacht in de "Circuit experience: Trial Mountain - Race van 1 Ronde".
Zorg dat je PSN vrienden bent met: SensLike_ om er zeker van te zijn dat je in het score overzicht mee word genomen!
PS: De tijd is de sluiting van het event.
Succes! 😁
Huidige stand hier te vinden:
:strip_exif()/f/image/L2TGAoHane73SXtKSORgnaiE.jpg?f=fotoalbum_large)
PSN: SensLike_
Vond het een zware uitdaging en heb uiteindelijk moeten laten want kwam echt niet aan die 1:32.2 maar ben blij met 3e plekSensLike schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:04:
[...]
DE RING MASTER IS BEKEND!
Hyperica en D. Blomaard hebben er een close battle van gemaakt, waar uiteindelijke Hyperica met de eer mag weglopen en zichzelf de Ring master van ONYX Racing mag noemen!![]()
[Afbeelding]
Zijn jullie klaar voor een nieuwe challenge?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69