Acties:
  • 0 Henk 'm!
b.o.n.s schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:52:
[...]

Yup.. zie geen optie om te skippen 🤨
Vreemd, ik kon hem wel meteen skippen door gewoon rondje te drukken, maar hij komt wel iedere keer tevoorschijn, zie dat de oplossing is het filmpje af te kijken...

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le Mans met de Gr2 is gaaf in de Daily races! Achteraan begonnen zonder quali tijd en toch nog 4e geworden :) Straks nog eens met quali tijd doen, heb net een 3:38,nogwat gehaald met de mercedes.
Wel flinke penalties gekregen van mensen die een uur te vroeg remmen >.<

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 25-04-2022 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:49
Kalder schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:45:
Le Mans met de Gr2 is gaaf in de Daily races! Achteraan begonnen zonder quali tijd en toch nog 4e geworden :) Straks nog eens met quali tijd doen, heb net een 3:38,nogwat gehaald met de mercedes.
Wel flinke penalties gekregen van mensen die een uur te vroeg remmen >.<
Ja! Sounds nice!!

De daily b is vaak mijn startpunt van de nieuwe week, maar zag er als race goed uit.

Het te vroeg remmen is wel tricky inderdaad.
Zitten naar mijn idee ook veel tussen die het met opzet doen.

Op naar vanavond voor de volgende ronde(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 16:45
Timx2 schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:46:
[...]

Oei, ik ben mijn lol in GT7 in een rap tempo aan het verliezen dankzij de drift missions… ben nu bij intermediate 2 (Dodge viper), maar na 2,5 uur proberen kom ik nog steeds niet verder dan 5.8k-6.3k en met een gelukje 7,006… het probleem is dat ik er niet van leer omdat ik geen idee heb wat ik precies moet doen. Als iemand een goeie drift tutorial weet dan hoor ik het graag. Het liefst op die missions afgestemd….
Sector 1 start je je drift door even de handrem te gebruiken. Voor je sector 2 begint moet je de volgende drift al gestart zijn. Probeer vooral hier niet te snel de laatste bocht in te gaan en gas doseren is de boodschap.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
RBH schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:03:
[Afbeelding]

60 minuutjes voor een miljoen. Lijkt me wel een toffe race om te doen eigenlijk. :)
Ik werd 19de :9. Kreeg toch nog 120.000cr
Ik maak nog te veel fouten en zit te ver weg van 800PP

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20
RBH schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:03:
[Afbeelding]

60 minuutjes voor een miljoen. Lijkt me wel een toffe race om te doen eigenlijk. :)
Gisteren 2x gedaan.

Eerste keer kwam ik slecht uit met mijn banden en tankbeurten en kwam ik niet verder dan een derde plek. Daarna nog een keer gedaan en met de regen op andere momenten, kwam ik veel beter uit qua strategie en brandstof en won ik hem met 20 seconden voorsprong met de Zonda R.

Wel een kicken race. Volledige day/night cycle, random regen. Dus vergeet niet je favoriete auto met inters en full wet te voorzien, anders ga je een slechte dag hebben. :P Na de eerste race kwam onverwacht een vriend langs, dus de replay maar laten spelen. Dit is mooi om te zien, ook in het donker bij een spin, dat je lampen mooie effecten geven. :9

Volgens mij zijn er wat andere dingen aangepast. De banen lijken wat meer rubbersporen te hebben, het ziet er wat meer geleefd uit. Vond de physics ook weer net anders, maar ik kan de vinger er nog niet op leggen. In ieder geval weer lol met de game, alleen vandaag of morgen mijn rig weer aansluiten en een keer weer met stuur spelen. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

ikbenben schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:31:
[...]

Sector 1 start je je drift door even de handrem te gebruiken. Voor je sector 2 begint moet je de volgende drift al gestart zijn. Probeer vooral hier niet te snel de laatste bocht in te gaan en gas doseren is de boodschap.
Handrem is key inderdaad. Anders kreeg ik het ook niet rond. Had het wel 50x geprobeerd. Tweede keer met de handrem haalde ik dik goud.

Vooral die Gr4 Mustang roteert voor geen *****

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 26-04-2022 09:40 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mijn Chevrolet Camaro ZL1 1LE heb ik maximaal getuned, hij haalt nu 400km/h, dat het frame nog niet krom trekt is voor mij ook een mysterie. :+

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:26
ikbenben schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:31:
[...]

Bedankt voor de tips. Vanochtend nog eens geprobeerd en kom wat vaker in de 6000-6500 range. Pak zo’n 2300-2600 in de eerste sector, maar laat nog veel te veel liggen in de tweede. Ik val te vaak stil in de bocht… ik zie in filmpjes dat ze wat spin houden als ze de bocht naderen, maar dat lukt me nog niet echt…Ik vind het driften zo lastig…. Heb ook niet echt het idee dat ik progressie maak (is natuurlijk wel zo, zij het minimaal…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:20
Timx2 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:59:
[...]

Bedankt voor de tips. Vanochtend nog eens geprobeerd en kom wat vaker in de 6000-6500 range. Pak zo’n 2300-2600 in de eerste sector, maar laat nog veel te veel liggen in de tweede. Ik val te vaak stil in de bocht… ik zie in filmpjes dat ze wat spin houden als ze de bocht naderen, maar dat lukt me nog niet echt…Ik vind het driften zo lastig…. Heb ook niet echt het idee dat ik progressie maak (is natuurlijk wel zo, zij het minimaal…)
YouTube: Keiichi Tsuchiya teach how to drift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:49
Gisteren de CE op Catalunya gehaald! De Lamborghini is een stuk beter te doseren na de update! Toch nog flink aan het klooien geweest in sector 3 maar toen kwam ik er achter dat je best een hoop curb kan meepakken zolang je maar op het gas blijft staan!
De volledige ronde had ik vervolgens in een paar pogingen op goud.

Daarna de CE Op Kyoto, heb de baan in Gt Sport wel eens gereden maar moest even m'n geheugen opfrissen. Uiteindelijk in een fractie van de tijd die ik aan Barcelona heb gespendeerd op goud gehaald.

Vanavond weer verder oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
thunder8 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:02:
[...]
Volgens mij zijn er wat andere dingen aangepast. De banen lijken wat meer rubbersporen te hebben, het ziet er wat meer geleefd uit. Vond de physics ook weer net anders, maar ik kan de vinger er nog niet op leggen. In ieder geval weer lol met de game, alleen vandaag of morgen mijn rig weer aansluiten en een keer weer met stuur spelen. :)
Physics zijn ook aangepast om FR-auto's beter bestuurbaar te maken. Staat in de update.

Ik ben ook erg blij met de nieuwe controller sensitivity die tot 10 loopt, maakt een behoorlijk verschil t.o.v. 7.

Wat ik wel heel jammer vind is de gratis auto in Sport mode. Ik heb veel geld gestoken in het hebben van 2 exemplaren van iedere auto, juist om in iedere race mee te kunnen doen, ook als tuning/wide body verboden is. Dat is nu allemaal weggegooid geld.
Ik vraag me uberhaupt af wat voor zin het nog heeft om auto's te verzamelen als je voornamelijk in Sport mode rijdt. Alleen voor de eigen livery? Wie gaat er een miljoen credits betalen om z'n eigen sticker op de auto te kunnen plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Arumes schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:09:
[...]

Physics zijn ook aangepast om FR-auto's beter bestuurbaar te maken. Staat in de update.

....
Heb alleen met mijn Zonda R gereden en die is geen FR. Auto voelde anders aan, maar zoals gezegd, kan ik niet de vinger leggen op wat er anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thunder8 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:15:
[...]

Heb alleen met mijn Zonda R gereden en die is geen FR. Auto voelde anders aan, maar zoals gezegd, kan ik niet de vinger leggen op wat er anders is.
Remmen zijn aangepast dus misschien dat ? Remmen zijn nu iets minder gevoelig en iets beter algemeen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:49
thunder8 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:15:
[...]

Waarschijnlijk deze wijziging;

- Adjusted the geometry calculations algorithm for the suspension. This has resulted in improved traction for rear-wheel drive cars and lessened reactions to weight transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:16:
[...]

Remmen zijn aangepast dus misschien dat ? Remmen zijn nu iets minder gevoelig en iets beter algemeen.
Zou kunnen. Ik merkte wel dat de brakezones op Spa erg optimistisch waren. Moest voor elke brakezone toch echt wel beginnen, anders kom je ruimte te kort. Misschien dan maar experimenteren met de brakebias, die heb ik op -2 staan. Ook de rem even aantikken voor de linkerknik voor de busstop, liet mij regelmatig een zwieper naar links maken, wat voorheen nooit zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Racing-Paradise schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:04:
Gisteren de CE op Catalunya gehaald! De Lamborghini is een stuk beter te doseren na de update! Toch nog flink aan het klooien geweest in sector 3 maar toen kwam ik er achter dat je best een hoop curb kan meepakken zolang je maar op het gas blijft staan!
De volledige ronde had ik vervolgens in een paar pogingen op goud.

Daarna de CE Op Kyoto, heb de baan in Gt Sport wel eens gereden maar moest even m'n geheugen opfrissen. Uiteindelijk in een fractie van de tijd die ik aan Barcelona heb gespendeerd op goud gehaald.

Vanavond weer verder oOo
Nice ik vond deze CE best lastig, ga 'm ook proberen op goud te halen.

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
[...]
Ik ben ook erg blij met de nieuwe controller sensitivity die tot 10 loopt, maakt een behoorlijk verschil t.o.v. 7.
Oh, dat had ik helemaal gemist! Waarschijnlijk kun je nu dus nog beter insturen? Ook maar eens uitproberen straks.

Ik ben inmiddels een beetje at random bezig met wat circuit experiences. Sommige complete rondes zijn toch echt lastiger op goud te krijgen dan in GT Sport. Daar was het toch echt wel te makkelijk vond ik... Ik had afgelopen dagen behoorlijk wat tijd nodig (= uitdaging :)) voor de reversed versie van Tokyo Express Innerloop (apex iets missen en je rijdt tegen de muur :X) en High Speed Ring. Vanochtend even filmpje gecheckt op YouTube en zag dat ik in de 1ste sectie veel kon winnen daar de laatste bocht vooral bovenaf (over het groene) aan het te snijden en in de laatste bocht zoveel mogelijk exit speed meenemen. Reed zowaar een halve seconde onder m'n tot dan toe snelste tijd bij de 1ste poging.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
[...]

? Wie gaat er een miljoen credits betalen om z'n eigen sticker op de auto te kunnen plakken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ojMC1K8Pe80HVlqkabW_A6voqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rD6LUU1XT8C4WggMx0ZVxwti.jpg?f=fotoalbum_large

Ik 8)

Je wil toch op alle circuits rijden en niet alleen de Daily waar je een gratis auto voor krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Heb net mijn eerste kilometers in de Taycan Turbo ( :') ) S gereden op Spa, waarschijnlijk ook mijn laatste. Ligt het aan mijn rijgedrag of is het echt een zeepkist? Niks veranderd aan de auto, de remmen, voor zover ze aanwezig zijn, blokkeren ook meteen en een stuurinrichting mist hij.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:22
thunder8 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:02:
[...]

Gisteren 2x gedaan.

Eerste keer kwam ik slecht uit met mijn banden en tankbeurten en kwam ik niet verder dan een derde plek. Daarna nog een keer gedaan en met de regen op andere momenten, kwam ik veel beter uit qua strategie en brandstof en won ik hem met 20 seconden voorsprong met de Zonda R.

Wel een kicken race. Volledige day/night cycle, random regen. Dus vergeet niet je favoriete auto met inters en full wet te voorzien, anders ga je een slechte dag hebben. :P Na de eerste race kwam onverwacht een vriend langs, dus de replay maar laten spelen. Dit is mooi om te zien, ook in het donker bij een spin, dat je lampen mooie effecten geven. :9

Hoe zat het met de clean race bonus voor deze race. Krijg je die ook ondanks dat je in contact komt met de AI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jghesell
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Tim01 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:48:
[...]

Hoe zat het met de clean race bonus voor deze race. Krijg je die ook ondanks dat je in contact komt met de AI?
Ik heb die gisteren ook 1 keer gedaan en ik dacht toch hier en daar de AI een keer geraakt en een paar keer buiten de baan gereden en een penalty gekregen. Op het einde toch een clean race bonus gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn ervaring is dat je A.I. best wel een tikje kan verkopen zonder je nette race bonus te verliezen, maar als je ook maar een moment even van de baan afkomt, of een spin van meer dan 180 graden hebt, dan ben je hem meteen kwijt.

Bij de 700pp races waar de Lamborghini Diablo mee doet is het mijn persoonlijke missie om hem van de baan af te rijden, en zelfs dan lukt het me nog meestal een nette race bonus te krijgen. Maar als ik een curve iets te wijd pak, dan is de bonus meteen weg, al heb ik de rest van de race perfect gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Magic op 26-04-2022 14:01 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Slavy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:16:
Heb net mijn eerste kilometers in de Taycan Turbo ( :') ) S gereden op Spa, waarschijnlijk ook mijn laatste. Ligt het aan mijn rijgedrag of is het echt een zeepkist? Niks veranderd aan de auto, de remmen, voor zover ze aanwezig zijn, blokkeren ook meteen en een stuurinrichting mist hij.
Grappig, gister toevallig met een stock Taycan Turbo een challenge voor de IB License gedaan en toen dacht ik precies hetzelfde.

Ik heb mijn eigen Taycan nooit stock gereden, maar eerst getuned. Lichter gemaakt, keramische remmen met racing pads, etc. Dat ding rijdt een stuk scherper kan ik je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Ik heb de Taycan zelf nog niet gebruikt buiten de license tests, maar vanochtend wel toevallig de Deep Forest missie gedaan in Human Comedy. En daar is de Taycan wel een van de sterkste tegenstanders. Dus getuned (het is een 700pp race) zal het best een goede auto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees dat er nieuwe engine swaps zitten in de roulette, een v8 uit een z4 race wagen en een ls9.
Maar ik krijg voor 2e dag sinds de patch een 1 ster roulette en krijg een hele 2k cr... Baal er nog steeds gigantisch van dat motorswaps op deze manier alleen te verkrijgen zijn. Wie dafuq verzint dat. En PD kennende gaat dit niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Slavy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:16:
Yea tis nogal een boot idd stock. Heb um in wat menu races gebruikt, maar vond ut nooit echt leuk haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
v8power67 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:22:
Lees dat er nieuwe engine swaps zitten in de roulette, een v8 uit een z4 race wagen en een ls9.
Maar ik krijg voor 2e dag sinds de patch een 1 ster roulette en krijg een hele 2k cr... Baal er nog steeds gigantisch van dat motorswaps op deze manier alleen te verkrijgen zijn. Wie dafuq verzint dat. En PD kennende gaat dit niet veranderen.
Zowaar vannacht (de marathon van vandaag na die 1u spa race lol) de 1 na hoogste geldprijs uit de roulette gekregen bij een 4-ster..... dus 30k ipv 2-10k lol, jeuj progressie......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Binnen een kwartiertje Le Mans CE laatste sector en volle ronde goud met een seconde speling. Voor de update kwam ik niet verder dan brons. Met controller sensitivity op 10 kan je nu wel snel genoeg van richting veranderen in de snelle combinaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
iekue schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:30:
[...]

Zowaar vannacht (de marathon van vandaag na die 1u spa race lol) de 1 na hoogste geldprijs uit de roulette gekregen bij een 4-ster..... dus 30k ipv 2-10k lol, jeuj progressie......
Ik kreeg gister zowaar een 6 ster ticket en kreeg gewoon 1 miljoen :D de andere prijzen waren 2 en 5k en 2 auto onderdelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kalder schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:01:
[...]

Ik kreeg gister zowaar een 6 ster ticket en kreeg gewoon 1 miljoen :D de andere prijzen waren 2 en 5k en 2 auto onderdelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7xs611SuMhPW2ai5rLJ2rJCUCE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/wnYrPazwXfTa9aTSH9AROfUm.gif?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rominick
  • Laatst online: 10-09 15:34
v8power67 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:22:
Ik had de motor van de 787b gekregen. Die zit nu in mijn rx7 fd met 1000pk. Dat geluid poah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Na al die berichten.. ben ik benieuwd of de laatste licenses ook soepeler gaan. Moet er nog er nog 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
Lobby is op, tevens is er een voice chat.. Tot zo!

PSN: SensLike_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
VRR aangezet voor unsupported games en de frame drops op Trial Mountain komen niet meer voor!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b.o.n.s
b.o.n.s schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:29:
Na al die berichten.. ben ik benieuwd of de laatste licenses ook soepeler gaan. Moet er nog er nog 3.
Kapot.
Gesloopt.
Gefrustreerd.

Maar... ik heb ze, wat een werk..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPvgH2XRNtSll_uWykClfISv1o4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSYgkEl0yZczdrX581ybF0iF.jpg?f=fotoalbum_large

Bedankt allen voor de race, tot de volgende!

PSN: SensLike_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
Nou, ik heb hem zowaar gehaald. Weet nou niet of het door deze video kwam, maar bedankt! 7540 punten 😎. Nu nog expert drifting 1 (5099 zover), dat is de laatste toch, tóch, TÓCH? 🙈

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Laatst online: 00:20
SensLike schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:37:
[Afbeelding]

Dank voor het organiseren! Was leuk, ondanks dat ik drie keer gespind ben door foutjes. Was een leuke auto in combinatie met deze baan.

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ook toegevoegd zojuist, nieuw op discord dus nog uitzoeken hoe en wat.
Begin is er in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:31
[Afbeelding]

Jij ook bedankt! Leuk om als 2e te eindigen... deels door vantevoren wat te oefenen en deels door wat geluk doordat wat mensen gespind waren.
Blijkt dat ik tenminste in de middenmoot mee kan doen 😃
(eerste race dat ik meedeed werd ik laatste)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

b.o.n.s schreef op woensdag 27 april 2022 @ 00:08:
Ook toegevoegd zojuist, nieuw op discord dus nog uitzoeken hoe en wat.
Begin is er in iedergeval.
Ikzelf ook en het form ingevuld, verwacht niet te veel van mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Ik lees verschillende meningen over de aangepaste physics, helaas kan ik zaterdag pas weer racen. Wat vinden jullie er van? Beter/slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dus ik doe zojuist een online race, bij de 1e bocht tik ik per ongeluk iemand zacht van achter, mede door een lag spike, 3 sec time penalty. Verplicht inlosse. Start finish, waardoor ik langzamer rij, knalt er iemand achterop mij, weer 2 sec straf...penalty logica....

[ Voor 5% gewijzigd door Slavy op 27-04-2022 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Ontzettende_Jan schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:04:
Ik lees verschillende meningen over de aangepaste physics, helaas kan ik zaterdag pas weer racen. Wat vinden jullie er van? Beter/slechter?
Voor controllergebruikers in ieder geval beter. Ik kan me voorstellen dat die-hard simfans klagen over gebrek aan realisme, maar daar ben ik nooit een fan van geweest. Zo zittend achter een scherm met een controller in je hand mis je zo veel input, zo veel gevoel wat je in een echte auto wel hebt, dat de besturing best een beetje voor dat gemis mag compenseren. Dat is nu veel beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Ah shoot, vergeten. Volgende keer doe ik weer mee, moet alleen niet vergeten en reminder in te stellen op m'n telefoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Kalder schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:01:
[...]

Ah shoot, vergeten. Volgende keer doe ik weer mee, moet alleen niet vergeten en reminder in te stellen op m'n telefoon.
Misschien moet je daar dan even een reminder voor instellen op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arumes schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:03:
[...]

Misschien moet je daar dan even een reminder voor instellen op je telefoon.
Scherp, daar had ik zelf nog niet aan gedacht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-k-e-88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-08 23:21

j-a-k-e-88

BMW 328i

Tijd om aan de WTC 800 te beginnen hier, die Sardegna met 787B combo lijkt me een leuke om te doen. Heeft iemand de set up voor die auto om em onder de 800 te krijgen? Welke banden meenemen? (regen mogelijk in die races?). Dank bij voorbaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 17:17

RBH

j-a-k-e-88 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:44:
Tijd om aan de WTC 800 te beginnen hier, die Sardegna met 787B combo lijkt me een leuke om te doen. Heeft iemand de set up voor die auto om em onder de 800 te krijgen? Welke banden meenemen? (regen mogelijk in die races?). Dank bij voorbaat!
Geen regen daar, ik doe hem op Race Hard en fuel level 6. Win je hem easy peasy. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Zo, mijn credits zijn weer op. Hopelijk duurt het even voor de derde klassieker verschijnt. :9~

Afbeeldingslocatie: https://ugc.gt7.game.gran-turismo.com/20/20829779125975131/444e649d091446fe9e5e53f6dd8f562a_photo.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

BMW 328i

RBH schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:11:
[...]

Geen regen daar, ik doe hem op Race Hard en fuel level 6. Win je hem easy peasy. :)
thanx, maar wat doe je om PP onder de 800 te brengen? Vermogen naar minimaal (ECU) en harde banden dan kom ik nog steeds op 825

Acties:
  • +1 Henk 'm!
j-a-k-e-88 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:52:
[...]

thanx, maar wat doe je om PP onder de 800 te brengen? Vermogen naar minimaal (ECU) en harde banden dan kom ik nog steeds op 825
ECU en vermogenbegrenzer heel laag inderdaad, geen ballast, dat is alleen maar benzine verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Na een maand er tussenuit geweest te zijn ben ik hier terug. Horizon had iets teveel mijn aandacht opgeëist en het was ook welgekomen pauze om even af te wachten tot de eerste patches er waren.
Ik kom dus vanonder een steen gekropen maar heb wel de patchnotes min of meer blijven volgen.

Het enige wat ik niet gevonden heb en wat er mij is opgevallen toen er een vriend eens wou testen en dus een paar split screen racen hebben gereden was dat ik niet de volledige toegang tot mijn wagenpark had…
Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:52
Menu book 9 vrijgespeeld en dus - eindelijk - toegang tot Sport en dus online racen. Jeej! *O*

Even snel één Gr.4 race gedaan op Autodrome Lago Maggiore. Leuke baan die ik nog ken van GTS. Echter werkt de baan niet zo lekker met een Suziki Swift in Gr.4 uitvoering, kwam ik al snel achter ;) Wel een erg sympathiek autootje! Maar meer geschikt voor korte twisty baantjes.

Hoe dan ook, erg blij dat ik weer op dezelfde voet verder kan als in GTS. Daarin vond ik het online racen altijd erg goed in elkaar zitten

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timx2
Timx2 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:25:
[...]

Nou, ik heb hem zowaar gehaald. Weet nou niet of het door deze video kwam, maar bedankt! 7540 punten 😎. Nu nog expert drifting 1 (5099 zover), dat is de laatste toch, tóch, TÓCH? 🙈
En expert drifting 1 gold ook in de pocket! Ben wel ff klaar met dat driften nu… zou bijna vergeten dat het maar een klein onderdeel van de game is 😅

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BsFui77wpWJ0zeYYyCppJ-qEto=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OlfOVOVuFijwg7W8u03SBzRC.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34

SG

SG surft naar info hardewaren

Rare ervaring met circuit ervaring Monza ‘n sector bij een poging op x,y01 dus 1/1000ste niet zilver kunnen pakken
Latere poging 1/1000ste net niet goud.
Uiteindelijk die sector wel goud behaald.

Daarvoor nurburg ring circuit ervaring geprobeerd.
En ja met GTDDpro en Clubsport stuur en pedalen gaat het beter. Maar blijkbaar lopen mijn skills toch ver achter tov gemiddelde game racer.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:22
Rivanov schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:27:
VRR aangezet voor unsupported games en de frame drops op Trial Mountain komen niet meer voor!
Viel mij ook al op maar kan niet met VRR te maken hebben want als ik mijn LG CX moet geloven doet VRR het niet bij GT7. In een van de laatste patches zal dus wel gewoon een optimalisatie hebben gezeten die de frame drops verhelpen/minder maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Magic schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:00:
Mijn ervaring is dat je A.I. best wel een tikje kan verkopen zonder je nette race bonus te verliezen, maar als je ook maar een moment even van de baan afkomt, of een spin van meer dan 180 graden hebt, dan ben je hem meteen kwijt.

Bij de 700pp races waar de Lamborghini Diablo mee doet is het mijn persoonlijke missie om hem van de baan af te rijden, en zelfs dan lukt het me nog meestal een nette race bonus te krijgen. Maar als ik een curve iets te wijd pak, dan is de bonus meteen weg, al heb ik de rest van de race perfect gedaan.
Voor de 800pp 1 uurs race op Spa is dit niet van toepassing. Volgens mij moet je dan echt hard op iemand klappen om hem kwijt te raken. Gisteren 1 race de bonus niet gekregen, maar kon mij niet herinneren waarom. Race erna wel gekregen, terwijl ik niets anders doe. Ook ga ik wel eens wijd of spin ik, vooral als het met bakken uit de lucht komt. Vooral Eau Rouge wil ik nog wel eens wijd gaan, omdat je daar heel veel tijd kan winnen of verliezen. En soms moet je daar wel wijd gaan, omdat de AI daar veel te hard remt en dan kan je alleen kiezen voor rammen of wijd gaan. En dan kies ik liever de laatste. Maar zelfs met 360 of zelfs 720 spins krijg ik de clean race bonus.

Vind het wel mooi om te zien hoeveel de regen van race tot race verschilt. Het komt wel altijd zo rond dezelfde tijd, zo rond 20 minuten in de race, soms eerder, soms later. Maar de ene keer kan je zelfs op Race hard blijven, andere races moet je naar inters of full wets. En op tijd wisselen kan je echt heel veel tijdswinst opleveren. Daarna rij ik ze redelijk op, om dan weer terug te gaan naar Race hard. Afhankelijk van hoeveel tijd er nog op de klok stond bij het terug wisselen, moet ik heel soms nog een splash and dash doen qua fuel. Als ik zie dat ik het niet ga redden, dan meteen van fuel 6 naar 2 of 1, dan pitten en weer volle bak gaan. Op droog rij ik normaal met fuel 5 om een stint van 20 minuten te kunnen halen. (Zonda R)

En deze week trouwens ook met die controller sensitivity aan de slag geweest. Dat had ik eerder moeten doen. :D Was op Sardegna constanter en bijna 2 seconden sneller. Dacht altijd dat ik soms te hard de bocht in ging en onderstuurde, blijkt dat het voornamelijk een traag stuur te is met de controller. 8)7 Nu op 10 en dat rijdt een heel stuk beter.

[ Voor 7% gewijzigd door thunder8 op 28-04-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Mij is ook nog niet helemaal duidelijk wanneer je een Clean Race bonus krijgt en wanneer niet.
Ik heb het gevoel dat bij langere races (>30min) de tolerantie voor fouten hoger is dan bij kortere races. Soms ben ik een Clean Race bonus kwijt geraakt door een opponent lichtjes te schaven (korte race) en bij langere races knal ik 10x vol achterop een opponent en krijg ik de bonus alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Wat dat betreft zou een live indicator qua clean race bonus best welkom zijn. Kan me zo voorstellen dat je dan een balkje in je dashboard hebt wat zich langzaam vult naar gelang je fouten maakt. Niet vol: clean race bonus. Vol: geen bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apart ik doe die sardegna en le mans en spa race best regelmatig en op 1x na dat ik geen bonus kreeg en de game gelijk crashde, gewoon altijd mijn bonus gekregen en ik rij echt niet altijd clean.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07 08:44
De 800pp 1 uurs race op Spa vind ik een hele leuke. Ik heb de clean race bonus tot nu toe altijd gehad, en dat is inclusief meerdere keren spinnen in de regen. Voor de rest rij ik redelijk relaxed en rem niet abrupt laat. Rondetijdens zijn 1 seconden langzamer dan wat ik kan rijden. Maar op die manier rij ik hem rustig uit en kan ik mooi de brandstof en banden managen.

De buien komen idd altijd rond de 20e minuut. De neerslag hoeveelheid varieert wel, wel heb ik enkele de blauwe neerslag op de neerslagradar en nog niet zwaardere vormen meegemaakt.

Wat me wel opvalt is dat de baan redelijk lang "nat" lijkt te blijven ondanks dat de racelijn mooi grijs opgedroogd er uit ziet. De AI rijdt dan nog op inters. Zelf weet ik niet wat sneller is, maar doorrijden totdat de tank leeg is en dan switchen naar hard lijkt het beste.

Dat laatste vindt ik wel vervelend, enkel als je de AI ziet rijden kan je de spray beoordelen, kijk je in je eigen achteruit dat zie je niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
nickname89 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:40:
De 800pp 1 uurs race op Spa vind ik een hele leuke. Ik heb de clean race bonus tot nu toe altijd gehad, en dat is inclusief meerdere keren spinnen in de regen. Voor de rest rij ik redelijk relaxed en rem niet abrupt laat. Rondetijdens zijn 1 seconden langzamer dan wat ik kan rijden. Maar op die manier rij ik hem rustig uit en kan ik mooi de brandstof en banden managen.

De buien komen idd altijd rond de 20e minuut. De neerslag hoeveelheid varieert wel, wel heb ik enkele de blauwe neerslag op de neerslagradar en nog niet zwaardere vormen meegemaakt.

Wat me wel opvalt is dat de baan redelijk lang "nat" lijkt te blijven ondanks dat de racelijn mooi grijs opgedroogd er uit ziet. De AI rijdt dan nog op inters. Zelf weet ik niet wat sneller is, maar doorrijden totdat de tank leeg is en dan switchen naar hard lijkt het beste.

Dat laatste vindt ik wel vervelend, enkel als je de AI ziet rijden kan je de spray beoordelen, kijk je in je eigen achteruit dat zie je niets..
Kan te maken hebben met het feit dat het regent in de nachtcycle, waardoor het opdrogen langzamer gaat. Zodra de zon opkomt, zie je ook dat de baan sneller opdroogt. Ik probeer met mijn full wets op een gegeven moment wel in de natte gedeelten te rijden, alleen nog niet zeker of dat ook helpt om de banden te managen en minder hard te laten slijten. Vind de regenmeter tegenwoordig trouwens wel minder duidelijk. Voorheen was de gehele meter wit, tot helemaal bovenin. Nu is de laatste 1/3 blauw, wat lang niet zo makkelijk af te lezen is. Van mij mag het terug naar helemaal wit of de gehele staaf kleuren, zodat je kan zien wat de beste keus op dat moment kan zijn qua banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb de Spa 800pp uur race nu twee keer gedaan en telkens stralend weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:25
Iemand opgevallen dat je alle invites hebt gekregen? Tot eind mei kan ik ze allemaal kopen. Snap niet hoe het kan, had in de roulette de Lamborghini invite gekregen. Maar toen ik ging kijken in de showroom, was alles beschikbaar.

Ga eerst de nog 16.4 miljoen over de bank smijten voor de 3 legendarische auto's trophy. Moet nog de Ford Mark IV Race Car '67 en Jaguar XJ13 '66

Heb erna nog 5 miljoen ofzo vrij voor invite aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH

RBH

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:20:
Iemand opgevallen dat je alle invites hebt gekregen? Tot eind mei kan ik ze allemaal kopen. Snap niet hoe het kan, had in de roulette de Lamborghini invite gekregen. Maar toen ik ging kijken in de showroom, was alles beschikbaar.

Ga eerst de nog 16.4 miljoen over de bank smijten voor de 3 legendarische auto's trophy. Moet nog de Ford Mark IV Race Car '67 en Jaguar XJ13 '66

Yes, dit heeft iedereen gekregen na een patch onlangs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:20:

Ik heb het misschien gemist, maar in hoe kom je aan zo veel geld? Ik blijf maar tussen de 2 en 3 miljoen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Grinden?
Ik heb inmiddels 17,5 miljoen op de virtuele bankrekening.
Ik rijd iedere dag minimaal 1x de Tokyo Expressway met de Tomahawk. Hark ik 825k in 20min binnen.

Met als doel ook inderdaad de 3 legendary car trophy te krijgen. Want echt leuk vind ik het niet.

Ik heb de Ferrari al, moet nog de Jaguar en de Ford.

[ Voor 31% gewijzigd door RnB op 29-04-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RnB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:23:
Grinden?
Ik rijd iedere dag minimaal 1x de Tokyo Expressway met de Tomahawk. Hark ik 825k in 20min binnen.

Met als doel ook inderdaad de 3 legendary car trophy te krijgen. Want echt leuk vind ik het niet.

Ik heb de Ferrari al, moet nog de Jaguar en de Ford.
Welke setup heb jij momenteel voor de Tomahawk? Want had er één genomen van GTPlanet met flink wat balast maar daardoor was de auto praktisch onhandelbaar geworden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
Slavy schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:00:
[...]

Ik heb het misschien gemist, maar in hoe kom je aan zo veel geld? Ik blijf maar tussen de 2 en 3 miljoen steken.
Sardegna Road course 800pp race, 725.000 credits in onder 30 minuten.
Spa Francorchamps 800pp race, 1.500.000 credits in iets meer dan een uur.
Le Mans 700pp race, weet even niet hoe lang die duurt en hoeveel geld die oplevert.
En de hierboven genoemde Tokyo race.

Dit zijn momenteel de big earners. Ik rij meestal de eerste 2 met een Zonda R. Heb alleen Race Hard, inter en full wet banden gekocht. Voor de eerste heb je de regenbanden niet nodig, voor de 2de zeker wel.

Zo kan je een leuke bankrekening opbouwen. Als je snel bent, kan je ook de Circuit Experiences doen, die leveren tegenwoordig ook een leuke duit op als je alles op goud zet. Heb je dit al gedaan voor de laatste 2 patches, dan kan je die opnieuw openen en een leg selecteren en weer eruit. Dan krijg je alsnog de hogere payouts. Volgens mij had @v8power67 47 miljoen bijgeschreven na die bewuste patch, omdat die alle CE al had voltooid op goud. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door thunder8 op 29-04-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Rivanov schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:47:
[...]

Welke setup heb jij momenteel voor de Tomahawk? Want had er één genomen van GTPlanet met flink wat balast maar daardoor was de auto praktisch onhandelbaar geworden.
Ik zal eind van de middag wat plaatjes schieten.
Ik maak in ieder geval geen gebruik van ballast, alleen een aanpassing aan de transmission, downforce en Racing Hards. Heb overigens ook Intermediates die een uitroepteken geeft bij de PP, maar ik kan ze er wel onder knallen tijdens een race.
Voor Tokyo betekent dat dus een rotte 1e ronde, pitstop voor de Intermediates en dan gaan met die banaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RnB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:07:
[...]

Ik zal eind van de middag wat plaatjes schieten.
Ik maak in ieder geval geen gebruik van ballast, alleen een aanpassing aan de transmission, downforce en Racing Hards. Heb overigens ook Intermediates die een uitroepteken geeft bij de PP, maar ik kan ze er wel onder knallen tijdens een race.
Voor Tokyo betekent dat dus een rotte 1e ronde, pitstop voor de Intermediates en dan gaan met die banaan. :+
Ik reed mijn vorige setup (1.12 update) gewoon op RH zonder een pitstop. Eerste drie rondjes wat voorzichtiger en voor de rest gewoon knallen.

Zie je setup graag tegemoet. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 13:26

PEBRU88

PC Load Letter?!

Gisteren alle "Gone with the wind" missies behaald met goud.
Het lijkt alsof dat bij de 'Spa Formule inhaalrace' Missie de A.I. al bij de eerste bocht spint 8)7

Zal misschien met de update te maken hebben. Voor de mensen die die nog niet op goud hebben, even checken dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Slavy schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:00:
[...]

Volgens mij gebruik ik deze:

YouTube: Gran Turismo 7 Patch 1.13 - Tomahawk X VGT 600pp, Perfect Setup

Eventueel wat extra assist aan. Zoals rem en stuurhulp. Geen reed aan natuurlijk, maar wel 2.5 miljoen per uur erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
.

[ Voor 99% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 29-04-2022 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:12:
[...]

Ik reed mijn vorige setup (1.12 update) gewoon op RH zonder een pitstop. Eerste drie rondjes wat voorzichtiger en voor de rest gewoon knallen.

Zie je setup graag tegemoet. :)
Ik heb een setup ergens gevonden met Racing: Intermediates. 560,27PP. Rijdt alsof je op rails rijdt. Zelfs met een pitstop ben ik sneller dan ik voor de update ben geweest. De pitstop is nodig/aan te raden om de banden te vervangen.

Deze setup is ook de gebruiken voor de 60 min race op Spa. Easy money. Zelfs op 4 compleet versleten banden is er nog okayish mee te rijden door de downforce. 1 pitstip nodig om de banden te vervangen.

Suspension van boven naar beneden:
80/90
5/5
30/30
40/40
6.10/6.10
(2.8/1.8)
0.10/0.20

Diff Gear (normal)
(0/15)
0(/40)
0(/50)

Aero
Downforce: 493/657

ECU fully customisable
Output: 70

Performance Adjustment
78
0
70

Transmission Fully Cust Racing (begin achteraan (laatste versnelling eerst) met aanpassen voor nieuwe Tomahawk rijders)
Top speed: 580
Man adjustment:
1: 9.619/41
2: 9.186/43
3: 8.673/45
4. 1.410/281
5. 0.880/451
6. 0.840/472
7 0.687/598

Final 5.130

[ Voor 8% gewijzigd door wilmundo op 29-04-2022 12:25 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilmundo schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:23:
[...]

Ik heb een setup ergens gevonden met Racing: Intermediates. 560,27PP. Rijdt alsof je op rails rijdt. Zelfs met een pitstop ben ik sneller dan ik voor de update ben geweest. De pitstop is nodig/aan te raden om de banden te vervangen.

Deze setup is ook de gebruiken voor de 60 min race op Spa. Easy money. Zelfs op 4 compleet versleten banden is er nog okayish mee te rijden door de downforce. 1 pitstip nodig om de banden te vervangen.

Suspension van boven naar beneden:
80/90
5/5
30/30
40/40
6.10/6.10
(2.8/1.8)
0.10/0.20

Diff Gear (normal)
(0/15)
0(/40)
0(/50)

Aero
Downforce: 493/657

ECU fully customisable
Output: 70

Performance Adjustment
78
0
70

Transmission Fully Cust Racing (begin achteraan (laatste versnelling eerst) met aanpassen voor nieuwe Tomahawk rijders)
Top speed: 580
Man adjustment:
1: 9.619/41
2: 9.186/43
3: 8.673/45
4. 1.410/281
5. 0.880/451
6. 0.840/472
7 0.687/598

Final 5.130
Thanks! Zal 'm vanavond eens proberen. Welke Fuel Map gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:31:
[...]

Thanks! Zal 'm vanavond eens proberen. Welke Fuel Map gebruik je?
Graag gedaan! Op Tokyo kan je FM1 gebruiken, omdat het toch raadzaam is om te pitten (met de intermediates). Ik vind het wel leuk om een zo scherp mogelijke tijd voor mijzelf neer te zetten. Tja, gevolg is dan dat je af en toe een barrier meepakt. Zou je op 4-6 rijden, dan krijg je nagenoeg geen penalties en zit je dus op een strakke totaaltijd.

Met de Racing Hard (voor 1.13 patch) hoefde ik niet te pitten door op 3/4 te rijden en soms op 1 als je geen traffic kon verwachten en een snelste ronde wilde neerzetten.

Op Spa kan je eigenlijk gewoon conservatief rijden.Je kan het vermogen toch niet kwijt op de natte baan en je wint toch al met een paar rondes verschil van de AI. Dan heb je rond 30 min een pitstop nodig, omdat je op het canvas van je banden rijdt. Misschien spreekwoordelijk al op je velg. Op Spa heb je alleen op de rechte stukken wat meer nodig en dat kan ook prima met de R3 knop (de aeroboost). Wel is het itt de S10 license raadzaam om juist op de natte stukken te rijden. Je banden worden dan minder heet en slijten dus minder snel.

Deze setup heb ik ook gebruikt op Sardegna, maar dan moet je geloof ik 1 keer extra pitten. IM slijten erg snel op droog. Ik zie dat hier een andere setup is gedeeld na 1.13 dus die kan beter zijn op Sardegna.

Samengevat is fuel mapping eigenlijk helemaal geen issue bij de Tomahawk omdat je absurd veel sneller bent dan de rest. Een extra pitstop doet dan geen centje pijn.

[ Voor 7% gewijzigd door wilmundo op 29-04-2022 12:53 ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik heb de setup eerst geprobeerd van @Lekkerboeie86, daar gleed ik veel weg op Tokyo en weinig grip. Daarna die van @wilmundo geprobeerd, alsof er geen regen ligt. Zeker een aanrader, bedankt voor alle suggesties tot nu toe!

Ter info, ik rij nooit met de Tomahawk, dus hen er niet skilled mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Slavy op 29-04-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Even een sumup van de race op Tokyo:

- 19 minuten 35 seconden. Elke ronde ca 5 sec straf omdat ik de muur aantik en deze auto niet gewend ben dus haal er wat tijd voor jezelf af als je wel competent kan omgaan met deze auto.

- Intermediates: ronde 8 gewisseld. Slijten gaat sneller later in de race omdat het opdroogt naar mijn idee.

- Brandstof op volledig besparen gezet, had daardoor nog een kwarttank over. Bij pitstop dus alleen banden gewisseld.

- Levert standaard 550.000 voor P1 op. Ondanks mijn gestuntel van veel muren en auto's raken heb ik een nette racebonus gehad waardoor de uitbetaling 825.000 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:56
Ik rij die Tokyo race nu altijd ergens in de 16 minuten. Ronde record is een 1.08,5 maar dan zit je wel echt op het puntje van je stoel. Kan nog wel iets sneller.
Ik gebruik de setup met de 3kg balast en dan 2000+ pk (als ik het goed zeg) en racing hards. Fuel op 6 en dan is bij de streep na 12 rondjes de benzine op zonder te pitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Loek92 op 29-04-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
Heeft iemand ooit de clean race bonus NIET gehaald op Sardegna? Ik had net zo’n slechte en slordige race met echt veel botsingen met AI, maar alsnog kreeg ik hem 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 21:22
Zojuist ook een poging gedaan op WTC600 Tokyo east race met de setup van @wilmundo ,ik was uiteindelijk 1,5 minuut langzamer dan de setup met de racing hard band. Je ligt inderdaad als een blok op de weg vanwege het gewicht maar ik kom niet in de buurt van de rondetijden die ik op de harde band rij.
Op de racing hard band is het eigenlijk alleen de eerste 2 rondes opletten,met name de eerste 2 bochten en het uitaccelereren van de hairpin op het eind.
Ik zit meestal rond de 18 minuten totaal,net hoe (on)geconcentreerd ik aan het rijden ben. :+

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
skreppiedoe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:17:
Zojuist ook een poging gedaan op Tokyo met de setup van @wilmundo ,ik was uiteindelijk 1,5 minuut langzamer dan de setup met de racing hard band. Je ligt inderdaad als een blok op de weg vanwege het gewicht maar ik kom niet in de buurt van de rondetijden die ik op de harde band rij.
Op de racing hard band is het eigenlijk alleen de eerste 2 rondes opletten,met name de eerste 2 bochten en het uitaccelereren van de hairpin op het eind.
Ik zit meestal rond de 18 minuten totaal,net hoe (on)geconcentreerd ik aan het rijden ben. :+
Over welke race gaat het dan? Die 550.000 credits race?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 21:22
Martijn1990 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:50:
[...]

Over welke race gaat het dan? Die 550.000 credits race?
Ja die race bedoel ik,heb het gelijk even aangepast voor de duidelijkheid. :)

[ Voor 11% gewijzigd door skreppiedoe op 29-04-2022 18:13 ]

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:23:
Grinden?

Wat is er zo bijzonder aan die trophy dat je er iets voor doet wat je niet leuk vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 17:02

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Zit te denken aan het organiseren van een flits-race voor Team Onyx. Bijvoorbeeld vanavond 20:30. Heb alleen nog nul ervaring met hosten van een race. Is er sowieso enige belangstelling?

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
Martijn1990 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:13:
Heeft iemand ooit de clean race bonus NIET gehaald op Sardegna? Ik had net zo’n slechte en slordige race met echt veel botsingen met AI, maar alsnog kreeg ik hem 😅
1x niet gehaald op Sardegna, maar al sla je me dood waarom dat was hahahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Arumes schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:22:
[...]

Wat is er zo bijzonder aan die trophy dat je er iets voor doet wat je niet leuk vindt?
GT7 is een van de weinige games waar ik de potentie zie om platinum te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RnB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:32:
[...]

GT7 is een van de weinige games waar ik de potentie zie om platinum te halen. :)
Ik ga rond de tijd dat GT8 uit komt wel even kijken of ik de GT7 plat nog kan krijgen (net als met GT Sport, pas 2 weken voor GT7 uit kwam gehaald, en dat was nog eens een echte grind om lvl50 te halen haha), moet er waarschijnlijk alleen nog die 3 le mans auto's voor kopen, de rest kan ik volgens mij zo krijgen als ik zou willen, heb al de lengte van het autobahn netwerk afgelegd, dat was volgens mij de meest grindy trophy maar die was ook zeer eenvoudig aangezien offline races er ook aan mee telden.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 29-04-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:32:
[...]

En dan? Misschien mis ik wat hoor, maar ik ben nooit met die trophies bezig geweest. Volgens mij krijg je er helemaal niks voor, dus ik snap niet hoe zo'n virtueel bekertje ervoor zorgt dat je dingen tegen je zin gaat doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RnB

RnB

Oké, bedankt voor jouw mening. ;)

@Rivanov zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqQtFeESHzobJ3Tzp467ZC5grKI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxyTyX8w8bJqER6TO26phPmj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENMeYi--wenGnvZoeQWSkpJB9mk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goYIHlcksecDa5URODitZvku.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 92% gewijzigd door RnB op 29-04-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

BMW 328i

Kalder schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:46:
[...]

Ik ga rond de tijd dat GT8 uit komt wel even kijken of ik de GT7 plat nog kan krijgen (net als met GT Sport, pas 2 weken voor GT7 uit kwam gehaald, en dat was nog eens een echte grind om lvl50 te halen haha), moet er waarschijnlijk alleen nog die 3 le mans auto's voor kopen, de rest kan ik volgens mij zo krijgen als ik zou willen, heb al de lengte van het autobahn netwerk afgelegd, dat was volgens mij de meest grindy trophy maar die was ook zeer eenvoudig aangezien offline races er ook aan mee telden.
Kalder schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:46:
[...]

Je hebt GT sport in een maand of 2 , 3 op level 50 gekregen? lijkt me nagenoeg onhaalbaar tenzij je de work around met vastzetten van de controller met elastiekjes hebt gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

BMW 328i

RBH schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:11:
[...]

Heb em aangepast (moest de vermogensbegrenzer nog kopen idd, toch een hele 800 credits :--) ).
Eerste keer op fuel 6 gedaan en en paar rijfoutjes gemaakt (en AI die tegen mij aan ging botsen via de barrier), had even een paar rondjes met de auto moeten oefenen, maar dan is fuel 6 echt te matig om ook maar een concurrent bij te houden en ben je totaal afhankelijk van pitsstops van de anderen.

Daarna nogmaals gedaan op fuel 2 en 3 en dan idd makkelijk te winnen. Had de CE nog op alles zilver staan voor Sardegna en die daarna ook op goud gezet met redelijke tijden denk ik, zowaar een sector sneller dan @v8power67 , zometeen even een nieuw circuit uitzoeken voor CE goud.

[ Voor 3% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 29-04-2022 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
j-a-k-e-88 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:52:
[...]

[...]

Je hebt GT sport in een maand of 2 , 3 op level 50 gekregen? lijkt me nagenoeg onhaalbaar tenzij je de work around met vastzetten van de controller met elastiekjes hebt gebruikt
Hij is veel eerder begonnen aan GT Sport, maar de platinum trophy pas 2 weken voor GT7 uitkwam gehaald. Zo lees ik hem althans :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

BMW 328i

Martijn1990 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:46:
[...]

Hij is veel eerder begonnen aan GT Sport, maar de platinum trophy pas 2 weken voor GT7 uitkwam gehaald. Zo lees ik hem althans :D
oh haha ja ik zie het, level 50 gehaald, ik las dat ie GT sport net had gehaald :-))))
thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

j-a-k-e-88 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:56:
[...]

Heb em aangepast (moest de vermogensbegrenzer nog kopen idd, toch een hele 800 credits :--) ).
Eerste keer op fuel 6 gedaan en en paar rijfoutjes gemaakt (en AI die tegen mij aan ging botsen via de barrier), had even een paar rondjes met de auto moeten oefenen, maar dan is fuel 6 echt te matig om ook maar een concurrent bij te houden en ben je totaal afhankelijk van pitsstops van de anderen.

Daarna nogmaals gedaan op fuel 2 en 3 en dan idd makkelijk te winnen. Had de CE nog op alles zilver staan voor Sardegna en die daarna ook op goud gezet met redelijke tijden denk ik, zowaar een sector sneller dan @v8power67 , zometeen even een nieuw circuit uitzoeken voor CE goud.
Hmm, bijzonder. Ik win hem met die combo echt op een straat lengte afstand na ongeveer 27 min. Welke moeilijkheidsgraad heb je het spel staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

BMW 328i

RBH schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:00:
[...]

Hmm, bijzonder. Ik win hem met die combo echt op een straat lengte afstand na ongeveer 27 min. Welke moeilijkheidsgraad heb je het spel staan?
Kan best komen door die paar foutjes hoor . Staat op "normaal"

PS: er staat een leuke RUF in de 2e hands, ,meteen even meegepakt _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 29-04-2022 23:36 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69