Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X50cuqbsXNQicDxw3echVmqT.jpg?f=user_large)
Ben jij iemand die je kan vermaken bij het stickers plakken? Ik heb het Tweakers logo en icon geupload in GT7 en kun je terug vinden door te zoeken naar de tag: Tweakers
Let er wel even op bij het gebruik van het Tweakers logo dat het aan de richtlijnen voldoet; https://tweakers.net/info/over-tweakers/logo-tweakers/
PSN: SensLike_
Zijn echt zo veel banen en layouts waar vrijwel geen (of helemaal geen) races voor zijn.... Kyoto als voorbeeld heeft aardig wat layouts (normaal en reverse), maar dr is maar 1 world circuits race van... Is zo dom
[ Voor 49% gewijzigd door iekue op 24-04-2022 23:36 ]
Blij met de gt300 en de Capuccino lijkt me een leuke auto om de KEI cups mee te rijden!v8power67 schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:15:
[Twitter]
[Afbeelding]
Subaru BRZ GT300 '21, Suzuki Cappuccino (EA11R) '91 and Subaru BRZ '22.
Best een beetje matige content update dan eigenlijk. Een cappuccino die niemand gebruikt denk ik. Een brz waarvan er al eentje inzit. En dan een gt300 brz die waarschijnlijk niet bijzonder zal zijn.
Het is gratis dus ja prima, maar had wel andere autos willen zien. Hopen op een leuke nieuwe baan dan maar.
Ik hoop op een vote systeem tegen de vele rammers en idioten binnen de sport mode.
Plus aanpassing op het penaltysysteem. Ik krijg zo vaak een penalty zodra iemand anders mij pusht..
EN ik wil gewoon weer inzien welke rating ik exact heb! A,B,C,D zegt niks namelijk.
Ik zou zo graag kudosprime weer kunnen gebruiken hiervoor.
Verder is het best een leuk spelletje hoor
Even aanmelden op Discordb.o.n.s schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:42:
Ik zou mij ook graag aanmelden tot een tweakers club btw! Lijkt me erg leuk om met een groepje mensen rond te rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennis Blomaard op 25-04-2022 08:57 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verstandige keuzeJumpman schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:39:
Na alle patches overweeg ik vandaag Gran Tursimo 7 te kopen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Weet je het wel zeker?Jumpman schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:39:
Na alle patches overweeg ik vandaag Gran Tursimo 7 te kopen.
Durft iemand te gokken op de new course layouts in de update van vandaag?
Paar nieuwe Kyoto layouts?
[ Voor 20% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 25-04-2022 09:48 ]
PSN: jannvsdvinvs
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Imho heb je die microtransacties überhaupt niet nodig om te genieten van het spel.Jerome22 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:59:
Die micro transacties heb je na mijn mening niet nodig als je eerst de Menubook's uitspeelt en vervolgens aan de slag gaat met circuitexperience.
Autos zoals voorspeld en een 24h layout van spa.
https://www.gran-turismo.com/gb/news/00_3585755.html
[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 25-04-2022 10:07 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
PSN: jannvsdvinvs
Spa-Francorchamps in Belgium is one of the most famous international circuits in Europe. This update adds the '24h Layout' in addition to the already existing full track layout. The biggest difference of these two layouts is the location of the pit facility. The pit is ahead of Turn 1 on the full track, and there is a long pit road going in. When leaving the pit the driver will drive alongside the famed S curve before merging onto the track at the Kemmel Straight. This pit road is narrow and curved, requiring drivers to be wary of cutting the white line in races where penalties are enabled.Ontzettende_Jan schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:07:
Wow da's nog lulliger dan een 7e Tokyo layout.
Dus letterlijk alleen een andere pit straat

Imho heb je die microtransacties überhaupt niet nodig om te genieten van het spel.
[/quote]
Helemaal mee eens
What the.. Dat is wel een heel gare update zeg.v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:05:
[YouTube: Introducing the "Gran Turismo 7" Free Update - April 2022]
Autos zoals voorspeld en een 24h layout van spa.
https://www.gran-turismo.com/gb/news/00_3585755.html
Zullen wel wat cabinet bestanden aangepast zijn, kan mij anders niet bedenken waarom de download zo groot zou zijn.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik zie dan eigenlijk liever betaalde content van hoge kwaliteit en die veel mensen willen zien dan dit.
Nu heb ik zoiets van tja is gratis maar ga er weinig mee doen denk. Hopen op wat extra leuke races erbij in de patch.
Op de ps4 ? Op ps5 is hij 2.5gb ong.Slavy schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:23:
Net PS4 aangezet, hij is al te downloaden, update is bijna 5GB (4,968GB).
Zullen wel wat cabinet bestanden aangepast zijn, kan mij anders niet bedenken waarom de download zo groot zou zijn.
Denk je dat er nog meer content bij komt qua extra races dan, na deze aangekondige extra items?v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:24:
Ja dit krijg je als je gratis dlc uitbrengt. Het spel is niet echt content arm zoals gt sport was bij launch, dus gaan ze zulke dingen gratis geven.
Ik zie dan eigenlijk liever betaalde content van hoge kwaliteit en die veel mensen willen zien dan dit.
Nu heb ik zoiets van tja is gratis maar ga er weinig mee doen denk. Hopen op wat extra leuke races erbij in de patch.
Mij komt het over alsof dit het is en daar moeten we het mee doen. Update is ook niet bijster groot namelijk.
Edit: Je hebt wel een punt nu ik er over nadenk, in deze update notes wordt ook niet gerept over de PP-aanpassingen. Dus maar even wachten nog op de patch notes..
[ Voor 10% gewijzigd door RBH op 25-04-2022 10:32 ]
Ja hoop het wel, zoals de vorige werden verwerkt in de patch notes. En 5gb(pa4) en 2.5gb(ps5) is groot voor alleen een pitstraat wijziging en 3 autos. Dus heb nog hoopRBH schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:29:
[...]
Denk je dat er nog meer content bij komt qua extra races dan, na deze aangekondige extra items?
Mij komt het over alsof dit het is en daar moeten we het mee doen. Update is ook niet bijster groot namelijk.
Benieuwd of er dan ook een nieuwe Circuit Experience is voor deze layoutv8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:10:
[...]
Spa-Francorchamps in Belgium is one of the most famous international circuits in Europe. This update adds the '24h Layout' in addition to the already existing full track layout. The biggest difference of these two layouts is the location of the pit facility. The pit is ahead of Turn 1 on the full track, and there is a long pit road going in. When leaving the pit the driver will drive alongside the famed S curve before merging onto the track at the Kemmel Straight. This pit road is narrow and curved, requiring drivers to be wary of cutting the white line in races where penalties are enabled.
Dus letterlijk alleen een andere pit straat
Nou hetgene wat ik zeg, vaak is het een cabinet bestand dat opnieuw gedownload moet worden. Op PS4 kunnen die anders zijn dan PS5.v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:33:
[...]
Ja hoop het wel, zoals de vorige werden verwerkt in de patch notes. En 5gb(pa4) en 2.5gb(ps5) is groot voor alleen een pitstraat wijziging en 3 autos. Dus heb nog hoop
Als je een cabinet bestand hebt (denk aan een equivalent van een .zip bestand) en je wijzigt daarbinnen in een tekstbestand 1 letter, moet je het hele bestand ook opnieuw downloaden, mede omdat de signature/versienummer die eraan vast hangt ook anders is.
Dus de grootte van een patch zegt nóóit iets over de inhoud.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Main Features Implemented
1. Cars
- The following three new cars have been added:
・ Subaru BRZ GT300 ’21 (Purchasable at Brand Central;)
・ Subaru BRZ S ’21 (Purchasable at Brand Central;)
・ Suzuki Cappuccino (EA11R) ’91 (Purchasable from 26 April at the Used Cars dealership.)
2. Tracks
- Spa-Francorchamps 24h Layout has been added.
3. World Circuits
- The following three events have been added at Spa-Francorchamps:
・European Sunday Cup 500
・Japanese Clubman Cup 550
・World Touring Car 800
4. Scapes
- The 'Gassho-style Houses in Ainokura' and 'Cherry Blossoms at Night' locations have been added to the featured section of Scapes;
- A slideshow option has been added to Auto-Demo.
Other Improvements and Adjustments
1. Title Screen
-'Topic News' is now shown in the centre of the screen.
2. Used Cars Dealership
- A 'New' label is now displayed for new cars available to buy that day;
- The Suzuki Cappuccino (EA11R) ’91 will be on sale from 26 April as the 'HOT' car.
3. Legend Cars Dealership
- A 'New Stock' label is now displayed for new cars available to buy that day.
4. Garage
- 'Wide Body' is now displayed on all cars in your garage that have been modified with a wide body;
- An engine start-up sound now plays when changing cars.
5. Race Screen
- For races with time limits, moved the remaining time display to the centre of the screen and adjusted the design.
6. Rival Cars (AI)
- Adjusted the driving line of rival cars at the Nürburgring.
7. Sport
- It is now possible to enter some events by renting Event-Specified Cars, or with Garage Cars;
- Videos are now played before the Finals of the 'Nations Cup' and 'Manufacturers Cup'.
- The following information is now displayed in the Event Screen displayed before each race:
・Tyre Wear Rate
・Fuel Consumption Rate
・Temperature
・Start Type
・Required Tyres (Only displayed if set)
・Required Pit Stop (Only displayed if set)
- A racing etiquette video is now played when entering 'Sport' mode for the first time. This video introduces important driving recommendations for competing in races;
- Added a 'Race Details' screen. The following information can be checked from the 'Race Details' icon on the right of the race entry screen.
・Basic Information
・Qualifying Settings
・Race Settings
・Penalty Settings
・Driving Option Restrictions
・Regulations
8. Livery Editor
- Added a 'Default Decal Colour' in 'Editor Settings'. 'White' or 'Newest Colour Used' are now selectable and by selecting 'Newest Colour Used' the newest colour that was last used will be selected.
9. Replay
- Added the option to filter by genre or artist when selecting a Music Replay song;
- For new replays, it is now possible to fast forward to the next lap.
10. Car Settings
- Fixed an issue wherein the name of a Settings Sheet would disappear;
- Fixed a Performance Points (PP) issue that would occur due to a Power Restrictor adjustment;
- Fixed an issue wherein Performance Points (PP) would not be added correctly if certain settings or operations were performed. (The Performance Points may not calculate correctly in certain conditions such as if high-grip tyres are added to some cars.)
11. Car Behaviour
- Adjusted the geometry calculations algorithm for the suspension. This has resulted in improved traction for rear-wheel drive cars and lessened reactions to weight transfer;
- Adjusted the relationship between the controller inputs (Analogue stick, R2 button, Accelerator pedal on a steering wheel controller) and the position of the throttle.
- Adjusted the steering speed of the analogue stick;
- Adjusted the force feedback in the following steering wheel controllers:
・Fanatec® Podium
・Fanatec® GT DD Pro
・Fanatec® GT DD Pro + BoostKit
- Adjusted the brake pressure control for all four brakes when entering a corner. As a result, the braking distance is reduced in general;
12. Settings (Controller Settings)
- The strength of the trigger effect can now be adjusted from the Quick Menu displayed during a race, or from [Settings] > [Controller Settings] in the Pause Menu. 'Trigger effect 1P (Accelerator)' and 'Trigger effect 1P (Brakes)' can both be set to 'Off,' 'Weak' or 'Strong;'
- Changed the upper limit of the 'Controller Steering Speed Correction' from 7 to 10 in [Settings] > [Controller Settings] > [Controller Steering Sensitivity] in the race Quick Menu, and Pause Menu.
13. Settings (Sound Volume)
- The following eight sound options can now be adjusted from [Settings] > [Sound Volume] in the race Quick Menu and Pause Menu:
・ Race Sound Mode (Balanced BGM and Sound / Enhanced Sound / Race BGM Focus)
・ Play Race BGM (On / Off)
・ Race BGM (Volume)
・ Race Sound Effects (Volume)
・ Player Engine Noise (Volume)
・ Transmission Noise (Volume)
・ Tyre Squeals (Volume)
・ Rivals Engine Noise (Volume)
14. GT Auto
- Fixed an issue wherein it would be possible to perform an oil change on a car that didn't require one.
15. Cars
- Fixed various issues with the following four cars:
・Honda Fit Hybrid '14: the car's body colour would not be applied to some parts on the underside;
・Jeep Willys MB '45: the interior paint would not be applied when set;
・Honda Civic Type R Limited Edition (FK8) '20: the decal graphic would become distorted when the decal was added from [Custom Parts] > [Front] > [Type A] in the livery editor;
・Ferrari 458 Italia '09: the number decal would appear distorted when added to a car with a wide body modification.
16. Others
- Various other issues have been addressed.
Thank you for your continued support and please continue to enjoy Gran Turismo 7!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Eens, en vind dat wel heel apart. Hoe moeilijk is nieuwe races toevoegen dan voor ze? Veel races kunnen gewoon qua settings gekopieerd worden naar andere banen en layouts... Maja hopen dat ze binnenkort dan maar met meer komen.RBH schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:12:
[...]
Hmm, veel patches, maar weer erg weinig nieuwe content. Drie nieuwe races is niet bijster veel.
Ja maar kan best zijn dat er snel weer nieuwe methodes boven water komen
Dat vraag ik mij ook af, ja.. On a positive note: April is nog niet over..v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:15:
[...]
Eens, en vind dat wel heel apart. Hoe moeilijk is nieuwe races toevoegen dan voor ze? Veel races kunnen gewoon qua settings gekopieerd worden naar andere banen en layouts... Maja hopen dat ze binnenkort dan maar met meer komen.
Is die standaard clean race bonus er nu ook af, weten we dat al?v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:16:
[...]
Oh, die komen de komende dagen vanzelf online.v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:16:
[...]
Zit nu op 88% van de trophys en moet nog met GT sport beginnen.
Staat er niet maar heb idee dat die clean race bonus geen bug was maar een reward. Je verdiend dan namelijk best lekker anders zou de payout niet heel goed zijn. Zeker omdat er penaltys en schade enz inzitten in die races denk ik zelf dat dit een extraatje isRBH schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:20:
[...]
Dat vraag ik mij ook af, ja.. On a positive note: April is nog niet over..![]()
[...]
Is die standaard clean race bonus er nu ook af, weten we dat al?
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
- Adjusted the geometry calculations algorithm for the suspension. This has resulted in improved traction for rear-wheel drive cars and lessened reactions to weight transfer;
- Adjusted the relationship between the controller inputs (Analogue stick, R2 button, Accelerator pedal on a steering wheel controller) and the position of the throttle.
・Fanatec® Podium
・Fanatec® GT DD Pro
- Adjusted the brake pressure control for all four brakes when entering a corner. As a result, the braking distance is reduced in general;
Zit nu even wat rondjes te rijden op spa in de regen. En merk best wel dat het minder twitchy is ondanks ruim 2/3 regen meter vol is en een gr3 auto op full wets rijd het minder spastische. En merk dat de r2 knop nu volledig gebruikt word ipv dat hij bij 80% al bijna volgas is. Dus meer controle nu. Positief dit !
[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 25-04-2022 11:41 ]
Dat klinkt wel alsof het wat makkelijker zou moeten zijn om de circuit experiences te halen, net als die drivers license op Spa met de Porsche 917.v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:38:
10. Car Settings
- Fixed an issue wherein the name of a Settings Sheet would disappear;
- Fixed a Performance Points (PP) issue that would occur due to a Power Restrictor adjustment;
- Fixed an issue wherein Performance Points (PP) would not be added correctly if certain settings or operations were performed. (The Performance Points may not calculate correctly in certain conditions such as if high-grip tyres are added to some cars.)
11. Car Behaviour
・Fanatec® Podium
・Fanatec® GT DD Pro
Zit nu even wat rondjes te rijden op spa in de regen. En merk best wel dat het minder twitchy is ondanks ruim 2/3 regen meter vol is en een gr3 auto op full wets rijd het minder spastische. En merk dat de r2 knop nu volledig gebruikt word ipv dat hij bij 80% al bijna volgas is. Dus meer controle nu. Positief dit !
Benieuwd hoe straks de FFB van de Fanatec gt dd pro gaat aanvoelen. Kan zijn dat de settings aangepast moet worden. op rechte stukken voelt het stuurtje aardig dood aan.v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:06:
https://www.gran-turismo.com/gb/gt7/news/00_4999333.html
・Fanatec® Podium
・Fanatec® GT DD Pro
Remmen zou nu minder travel hebben
Ja, eens. Waar anderen al binnen 2 dagen alle menu books hadden gehaald, ben ik nu pas ergens aan het eind (menu 37). Tussendoor eens wat missies doen of circuit experiences om even het saldo weer wat op te krikken. Dus voor mij persoonlijk zijn vele andere verbeteringen zelfs belangrijker dan nieuwe content/races.Lekkerboeie86 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:26:
Opzich niet heel veel nieuwe content, maar volgens mij is er nog zat te doen voor 95% van de spelers. Haal alle rijbewijzen en Circuit experiences maar is gold. Dan heb je nog missies en een shitload aan cups. Voor platinum ben je niet zomaar klaar. Je hebt (gelukkig) niet eens alles circuits gold nodig. De basis bevat echt veel content. Nu snap ik dat @v8power67 qua skills en race uren wel next level is, maar verder zijn er weinig spelers die alles wel gezien hebben.
Zit nu op 88% van de trophys en moet nog met GT sport beginnen.
Kun je ook misschien even kijken wat die nieuwe events voor type events zijn? Endurance? En wat is de pay-out?v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:46:
Owh en de glitch werkt nog steeds. Heb een mazda lm55 vgt gr1 431pp met 987pk en 880kg. Mijn andere setup die iets beter was werkt niet meer maar deze nog wel. Apart.
Nee servers zijn nog offline dit was even snel via een custom race. Om 12 uur gaan ze online maar ga zo weg.RBH schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:49:
[...]
Kun je ook misschien even kijken wat die nieuwe events voor type events zijn? Endurance? En wat is de pay-out?
Zitten alle layouts van GTS ook al in de GT7?Ontzettende_Jan schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:46:
[...]
Weet je het wel zeker?
Durft iemand te gokken op de new course layouts in de update van vandaag?
Paar nieuwe Kyoto layouts?
Ik heb het wat extra gewicht op gegooid (3kg) en vermogensbegrenzer op 88%. PP is nu 558.1
Edit: Natuurlijk wel de gear ratios aanpassen zoals voor de update en rijden op wet tires
[ Voor 27% gewijzigd door PEBRU88 op 25-04-2022 12:12 ]
Zitten er 40 menu books in?? De tandjes... Dan ben ik daar ook nog wel even zoet mee!Dr. Quipers schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:47:
[...]
Ja, eens. Waar anderen al binnen 2 dagen alle menu books hadden gehaald, ben ik nu pas ergens aan het eind (menu 37). Tussendoor eens wat missies doen of circuit experiences om even het saldo weer wat op te krikken. Dus voor mij persoonlijk zijn vele andere verbeteringen zelfs belangrijker dan nieuwe content/races.
Wanneer unlockt het online gedeelte trouwens? En kun je dan ook op een enigsinds acceptabele manier aan verschillende Gr.3 en Gr.4 auto's komen?
Sport mode wordt unlocked in menu book 9.Rossi46 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:11:
[...]
Zitten er 40 menu books in?? De tandjes... Dan ben ik daar ook nog wel even zoet mee!
Wanneer unlockt het online gedeelte trouwens? En kun je dan ook op een enigsinds acceptabele manier aan verschillende Gr.3 en Gr.4 auto's komen?
Er zijn verschillende gr.3 en gr.4 auto's die je krijgt door missies en licenties op goud te halen. Maar na het behalen van de menu books(39) komen er races beschikbaar waarbij je prima geld verdiend en dan kun je ze gewoon kopen in Brand Central.
[ Voor 3% gewijzigd door Racing-Paradise op 25-04-2022 12:19 ]
The glitch still works keep same transmission setting then set both power limiters to 90% then add 3 ballast then boom 594 pp
Tnx!Racing-Paradise schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:19:
[...]
Sport mode wordt unlocked in menu book 9.
Er zijn verschillende gr.3 en gr.4 auto's die je krijgt door missies en licenties op goud te halen. Maar na het behalen van de menu books(39) komen er races beschikbaar waarbij je prima geld verdiend en dan kun je ze gewoon kopen in Brand Central.
Oftewel, ik moet echt werk maken van het behalen van alle menu books. Ben ik al wel mee bezig, maar tot nu toe heb ik me voornamelijk gefocust op het behalen van alle licenses (alles op goud inmiddels).
Circuit experience vind ik trouwens ook leuk om te doen, maar dat doe ik dan wel weer na het behalen van de menu books.
Lees nu ook dat die standaard clean race bonus bij die races nog steeds bestaat, dus dat is wel dikke prima. Mijn favo 787B + Sardegna combi is dus nog levend.v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:29:
[...]
Staat er niet maar heb idee dat die clean race bonus geen bug was maar een reward. Je verdiend dan namelijk best lekker anders zou de payout niet heel goed zijn. Zeker omdat er penaltys en schade enz inzitten in die races denk ik zelf dat dit een extraatje is
Vanavond maar eens proberen. Ben al een paar dagen aan het "afkicken" van GT7. Ben maar even Sniper Ghost Warrior Contracts 2 tussendoor gaan doen. Even wat anders.RBH schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:03:
[Afbeelding]
60 minuutjes voor een miljoen. Lijkt me wel een toffe race om te doen eigenlijk.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik heb een GT DD Pro icm rig en ik merk dat ik die eigenlijk heel weinig gebruik. Voor de Tomahawk grind vond ik het sowieso te intens (al heb ik de settings van @Kalder niet geprobeerd. Ik speel liever met de controller omdat ik vooral overstuur er veel makkelijker mee kan corrigeren. Controller sensitivity op 7 en je duim een cm naar links of rechts is al genoeg om overstuur vaak op te vangen. Dat ervaar ik heel anders icm het stuur. Aan de andere kant word ik niet beter als ik het stuur niet gebruik.
Dat brengt mij bij het volgende:
hoe word je nou echt merkbaar beter?
wat werkt voor jullie om snellere rondetijden neer te zetten?
Ik begrijp dat oefenen heel belangrijk is. Maar hoe oefen je dan? Waar oefen je op?
In GT-S kon je de replay van de top 10 bekijken (kan ook bij GT7). Alleen heb ik het niet voor elkaar gekregen om de camera waarmee ik speel (alleen de weg) te kiezen met de 'telemetrie' van degene die die tijd heeft neergezet. Anders gezegd: in GT-S kon ik precies zien welke rempunten iemand gebruikt of wanneer er wordt geshortshift etc. Is dat er uit gehaald bij GT7?
Ook de videobeschrijving bij GT-S was bijzonder waardevol bij circuitervaringen. Deze mis ik echt bij GT7.
Herkenbaar, ik had dat bij Interlagos, maar die baan speel ik al sinds F1 2000.wilmundo schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:02:
Ik had deze video (klikbaar) van Z28 Gaming op de achtergrond aan staan. Vanaf 1:57:30 doet hij een poging om goud te halen voor circuit experience. Voelt zo effortless aan, gewoon goud in de eerste poging. Gebeurt mij heel zelden.
Not to brag.. maar juist de full lap lukt mij vaak in één keer waar ik juist de sectoren meerdere malen over moet doen.wilmundo schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:02:
Ik had deze video (klikbaar) van Z28 Gaming op de achtergrond aan staan. Vanaf 1:57:30 doet hij een poging om goud te halen voor circuit experience. Voelt zo effortless aan, gewoon goud in de eerste poging. Gebeurt mij heel zelden.
Komt met name omdat je bij een full lap meer kans hebt om verloren tijd in een sector goed te maken, waarbij je per individuele sector echt elke meter en apex moet nailen.
De beste man heeft waarschijnlijk de afgelopen 10 jaar Kyoto gereden in GTSport... Dan mag het er ook wel inzitten toch ?wilmundo schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:02:
Ik heb een GT DD Pro icm rig en ik merk dat ik die eigenlijk heel weinig gebruik. Voor de Tomahawk grind vond ik het sowieso te intens (al heb ik de settings van @Kalder niet geprobeerd. Ik speel liever met de controller omdat ik vooral overstuur er veel makkelijker mee kan corrigeren. Controller sensitivity op 7 en je duim een cm naar links of rechts is al genoeg om overstuur vaak op te vangen. Dat ervaar ik heel anders icm het stuur. Aan de andere kant word ik niet beter als ik het stuur niet gebruik.
Ik begrijp dat oefenen heel belangrijk is. Maar hoe oefen je dan? Waar oefen je op?
In GT-S kon je de replay van de top 10 bekijken (kan ook bij GT7). Alleen heb ik het niet voor elkaar gekregen om de camera waarmee ik speel (alleen de weg) te kiezen met de 'telemetrie' van degene die die tijd heeft neergezet. Anders gezegd: in GT-S kon ik precies zien welke rempunten iemand gebruikt of wanneer er wordt geshortshift etc. Is dat er uit gehaald bij GT7?
Ook de videobeschrijving bij GT-S was bijzonder waardevol bij circuitervaringen. Deze mis ik echt bij GT7.
Over het oefenen met het stuur, gewoon aan beginnen. Hoewel de Tomahawk niet heel relevant is qua rijervaring heb ik er toch wel het nodige van geleerd mbt highspeed en timing.
Ja, maar er zijn er ook een aantal waar je snel doorheen klikt. Dan hoef je alleen maar iets te tunen of een wide body te installeren en je hebt er weer eentje afgevinktRossi46 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:11:
[...]
Zitten er 40 menu books in?? De tandjes... Dan ben ik daar ook nog wel even zoet mee!
In de circuit experience heb ik de ghost aangezet van het voorbeeld en die probeer ik dan wat te volgen. Dan heb je ook iets om te proberen in te halen. Voor mij persoonlijk heb ik dan wel gemerkt dat mijn tijden veel beter waren. Dan zie je ook iets beter wat de betere lijn is om te rijden.wilmundo schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:02:
Je kan die ghost ook x tijd voor je projecteren of tegen je eigen ghost rijden van de vorige rit.
Settings voor een tomahawk van mij? Lijkt me stugwilmundo schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:02:
[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 25-04-2022 14:02 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ah, ik bedoelde de settings op de GT DD Pro: NDP en INT.Kalder schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:54:
[...]
Settings voor een tomahawk van mij? Lijkt me stugik race ook niet met de tomahawk, vind het een stomme auto. Heb het idee dat dat gewoon een grap auto is van Kaz, die dacht wat gebeurt er als je een lichtgewicht straaljager motor in een auto stopt met dynamische aerodynamica kappen. Zo'n auto kan in het echt gewoon nooit bestaan, plus met zoveel power heb je ook wel iets anders nodig dan banden volgens mij, als in een echte straaljager jet straal. Met 2500+PK zou je zelfs op 200km/h nog wheelspin verwachten, want zelfs die vleugeltjes zijn veel te klein om zoveel downforce te kunnen creëren.
Ik heb wat rondjes gedaan met de Tomahawk op Special Stage-X (tja, Ovall trophy...) met de controller en dan denk je, goh wat een strakke uitlijning en wat zijn de wielen goed gebalanceerd. Doe je hetzelfde met de GT DD Pro dan denk je wtf is er met deze auto aan de hand.
Over de Tomahawk, als je bij je car collection kijkt, kan je filteren op jaar. De Tomahawk staat geloof ik ergens bij 2035. Ik ben het met je eens dat zo'n auto niet kan bestaan. Des te leuker vind ik het dat het er dan toch in zit. Ik kan wel klagen dat er nagenoeg geen recente auto's in zitten, maar ik krijg er wel een auto uit de toekomst voor terug.
Heb jij trouwens de 8Nm adapter in gebruik?
Gran Turismo 7’s latest set of Daily Races is now available, with three new races to occupy players across the next week and a new feature brought in by the latest game update.
As we’ve seen for much of the game’s life to date, it’s another set of “Balance of Performance” (or “BOP”) races for the week. All three races prohibit vehicle tuning and modification — outside of liveries — as BOP seeks to balance vehicles by specific power and weight outputs rather than the Performance Points system brought back with GT7.
Players are able to use cars from their own garage but, as of the 1.13 update, they can now borrow a car for any given race. This applies whether you already have an eligible vehicle or not — allowing you to keep mileage off your own cars or even try out a different car in the class.
Daily C is een feest voor OP Legends auto's die ik dus niet heb, gatver
[ Voor 24% gewijzigd door iekue op 25-04-2022 15:56 ]
Wel eens eerder met 500 km/h over een oval gereden ? Lijkt mij gewoon realistischwilmundo schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:54:
[...]
Ah, ik bedoelde de settings op de GT DD Pro: NDP en INT.
Ik heb wat rondjes gedaan met de Tomahawk op Special Stage-X (tja, Ovall trophy...) met de controller en dan denk je, goh wat een strakke uitlijning en wat zijn de wielen goed gebalanceerd. Doe je hetzelfde met de GT DD Pro dan denk je wtf is er met deze auto aan de hand.
Over de Tomahawk, als je bij je car collection kijkt, kan je filteren op jaar. De Tomahawk staat geloof ik ergens bij 2035. Ik ben het met je eens dat zo'n auto niet kan bestaan. Des te leuker vind ik het dat het er dan toch in zit. Ik kan wel klagen dat er nagenoeg geen recente auto's in zitten, maar ik krijg er wel een auto uit de toekomst voor terug.![]()
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires
Zou jij je nieuwe tune kunnen posten?v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:18:
Okee beetje gesleuteld aan aantal autos en heb weer de oude pp levels terug en zelfs nog beter nu want de Bugatti vgt gr1 is nu de 4e versnelling nog lager dus betere pickup uit bochten en zelfde pp (476pp) dus ja weet niet wat ze dachten te hebben gefixed maar weinig veranderd
Ja klopt hoor, het stuur is enorm gevoelig op hoge snelheden, gaat dan ook lekker heen en weer vibreren, je kunt volgens mij beter een 2e setup gebruiken op het stuur met de FFB veel lager en NDP en INT inderdaad veel hoger, dat zou moeten helpen, maar tegen die 650+km/u van die tomahawk is de FFB niet opgewassen, veel te twitchy.wilmundo schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:54:
[...]
Ah, ik bedoelde de settings op de GT DD Pro: NDP en INT.
Over de Tomahawk, als je bij je car collection kijkt, kan je filteren op jaar. De Tomahawk staat geloof ik ergens bij 2035. Ik ben het met je eens dat zo'n auto niet kan bestaan. Des te leuker vind ik het dat het er dan toch in zit. Ik kan wel klagen dat er nagenoeg geen recente auto's in zitten, maar ik krijg er wel een auto uit de toekomst voor terug.![]()
Ik heb overigens niet de boostkit, dus ik heb maar 5nm, is eigenlijk ook wel voldoende voor mij, misschien als ik een rig heb dat ik ook de boostkit ga aanschaffen, maar zolang het stuur aan mijn bureau gemonteerd zit blijf ik bij de 5nm.
[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 25-04-2022 16:56 ]
Ik dacht dat het vanaf deze update einde oefening zou zijn met die pp glitches. Maar de Tomahawk rijdt nog een stuk beter over Tokyo met de intermediates. Dus het verbaast mij wel dat de pp glitches nog beter zijn.v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:18:
Okee beetje gesleuteld aan aantal autos en heb weer de oude pp levels terug en zelfs nog beter nu want de Bugatti vgt gr1 is nu de 4e versnelling nog lager dus betere pickup uit bochten en zelfde pp (476pp) dus ja weet niet wat ze dachten te hebben gefixed maar weinig veranderd
@LoadedBaton Het gaat mij even om het verschil tussen de controller en het stuur, niet om de factor realisme. Op andere momenten vind ik het verschil veel minder groot tussen ffb en tactile feedback/vibraties via de controller.
Ik probeerde je vorige tune gisteren maar bij mij gaven de versnellingen hele andere waardes. Weet je misschien hoe dat zou kunnen komen?
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Je moet van onder naar boven werken met de versnellingen (final dus eerst) instellen. Anders laat ie sommige waardes nog niet zien (de range waarin je kunt kiezen veranderd op basis van andere gears).mithrandirrr schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:41:
[...]
Ik probeerde je vorige tune gisteren maar bij mij gaven de versnellingen hele andere waardes. Weet je misschien hoe dat zou kunnen komen?
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Ja het is soms even pielen met de gear ranges. Maar wat hierboven gezegd is idd eerst final drive en dan de rest. En je zal merken dat je bij de eerste 3 gears niet de juiste bereik hebt maar als je minimale instelt en dan bevestigen en dan weer aanpassen hij een nieuw bereik geeft om af te stellen.
Ik snap daar ook vrij weinig van. Hij weet direct waar hij moet remmen, short shiften etc. Het feit dat hij nog nooit heeft gereden met die auto op die baan vind ik persoonlijk dan ook niet echt heel geloofwaardig.wilmundo schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:02:
Z28 heeft in de GT world finals gezeten een paar jaar geleden, hij kan wel wat. Ook had ie idd die baan niet gereden op GT7, maar wel heel veel op GT Sport in het verleden, dus daar komt het automatisme vandaan. Geloofwaardig zat. Daarnaast zijn de echt snelle mensen in de game aardig wat seconden sneller dan goud, dit was echt niet optimaal. Had ut live gezien haha, was wel hilarisch hoe ie zo snel mogelijk door die Circuit Experience heen ramde om voor de volgende daily die auto te kunnen kopen.... En dan 9k overhoudt...LegeBoekenkast schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:42:
[...]
Ik snap daar ook vrij weinig van. Hij weet direct waar hij moet remmen, short shiften etc. Het feit dat hij nog nooit heeft gereden met die auto op die baan vind ik persoonlijk dan ook niet echt heel geloofwaardig.
[ Voor 22% gewijzigd door iekue op 25-04-2022 18:55 ]
En dus anderhalf miljoen als je 'm clean rijdt. Dat is zeker de moeite waard.RBH schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:03:
[Afbeelding]
60 minuutjes voor een miljoen. Lijkt me wel een toffe race om te doen eigenlijk.
Heb zelfs mijn vorig record van 1:16 verbroken naar 1:13

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Net ook maar alle rij lijnen en rem punten uitgezet namelijk.
En een clean race bonus is volgens mij prima te halen op zo’n race.Arumes schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:06:
[...]
En dus anderhalf miljoen als je 'm clean rijdt. Dat is zeker de moeite waard.
Ligt aan het circuit. Spa bijvoorbeeld puur op ervaring. Circuits waar ik weinig op gereden heb let ik op een marker. Vaak is dat het 150m of 100m bord.RBH schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:35:
Hoe bepalen jullie eigenlijk waar je moet remmen op alle circuits, gewoon puur op ervaring?
Net ook maar alle rij lijnen en rem punten uitgezet namelijk.
[...]
En een clean race bonus is volgens mij prima te halen op zo’n race.
PSN: bollsie
Als ze dit nou eruit halen, dat dat zo werkt, werkt die PP glitch toch ook niet meer? Lijken me sowieso nogal onrealistische waardes die je daardoor krijgt.v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:03:
[...]
Ja het is soms even pielen met de gear ranges. Maar wat hierboven gezegd is idd eerst final drive en dan de rest. En je zal merken dat je bij de eerste 3 gears niet de juiste bereik hebt maar als je minimale instelt en dan bevestigen en dan weer aanpassen hij een nieuw bereik geeft om af te stellen.
Irritant!
serieus elke keer? Heb sinds de update nog geen Sport mode gedaan, maar dat lijkt me behoorlijk kut...b.o.n.s schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:42:
Hmm... elke keer een racing etiquette youtube filmpje bij starten gt sport race.
Irritant!
Yup.. zie geen optie om te skippen 🤨Kalder schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:43:
[...]
serieus elke keer? Heb sinds de update nog geen Sport mode gedaan, maar dat lijkt me behoorlijk kut...
Kijk het hele filmpje. Na um in zn geheel gekeken te hebben, komtie niet steeds terugb.o.n.s schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:42:
Hmm... elke keer een racing etiquette youtube filmpje bij starten gt sport race.
Irritant!
Held!!iekue schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:00:
[...]
Kijk het hele filmpje. Na um in zn geheel gekeken te hebben, komtie niet steeds terug
Vind het bij mij in mn C/S scrub leagu eklasse wel meevallen vaak, al heb je soms wel wat idioten (iets met fransen enzo....). Maarja mss helpt die S safety rating daarbij ofc.b.o.n.s schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:09:
En nu hopen dat in mijn 'klasse' er eens wat meer spelers zijn die zich aan de etiquette houden 😄
Man.. FR spelers... wat een hell inderdaad.iekue schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:13:
[...]
Vind het bij mij in mn C/S scrub leagu eklasse wel meevallen vaak, al heb je soms wel wat idioten (iets met fransen enzo....). Maarja mss helpt die S safety rating daarbij ofc.
En de SPA. Ik zit ook in C/S maar er blijft frustratie inzitten wat dat betreft.
Plus, penalty systeem werkt niet lekker mee.
Ach jaa.. we gaan lekker door!
Brandstofverbruik zal X10 zijn.SensLike schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:37:Met de touring car over Kyoto Park
[Afbeelding]
Datum: Dinsdag 26 April - 20:30 uur.
Baan: Kyoto Driving Park - Yamagiwa
Ronden: 20
Auto: Mazda Roadster Touring Car
Weather: Droog
Tunen: Niet toegestaan
Banden: Race - Medium + Soft
Brandstof:10x
Slijtage: 15x
Slipstream effect: Sterk
Straf voor afsnijden: Sterk
Straf voor pitstraat afsnijden: Aan
Rijassistentie: Geen limiet
Geef je op via de Discord als je mee wil doen om zeker te zijn van een plekje!
Bandenslijtage zal X15 zijn.
Zie ik je morgen?
PSN: SensLike_
Rij naast auto -> auto snijdt je af (vaak de baan af duwend) -> jij penalty want "colliding with another car"b.o.n.s schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:22:
[...]
Man.. FR spelers... wat een hell inderdaad.
En de SPA. Ik zit ook in C/S maar er blijft frustratie inzitten wat dat betreft.
Plus, penalty systeem werkt niet lekker mee.
Ach jaa.. we gaan lekker door!
Dat soort leuke onzin haha.
[ Voor 3% gewijzigd door iekue op 25-04-2022 21:36 ]
Oei, ik ben mijn lol in GT7 in een rap tempo aan het verliezen dankzij de drift missions… ben nu bij intermediate 2 (Dodge viper), maar na 2,5 uur proberen kom ik nog steeds niet verder dan 5.8k-6.3k en met een gelukje 7,006… het probleem is dat ik er niet van leer omdat ik geen idee heb wat ik precies moet doen. Als iemand een goeie drift tutorial weet dan hoor ik het graag. Het liefst op die missions afgestemd….Timx2 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:29:
[...]
Man man man, wat ben ik blij dat ik deze game een paar weken geleden heb gekocht. Vooralsnog niet veel meer gedaan dan de licenses, maar zojuist wel de laatste (s-10) op gold gehaald. Verrassend genoeg nog vrij snel ook… s-7 was voor mij de lastigste! Ik kan echt genieten van deze game en in de licenses en missions bijt ik me vast alsof het dark souls bosses zijn. Nu lekker door met de missies.
Verder heb ik ook geen idee wat ik doe, want dit is mijn eerste serieuze racegame.
Lekker!!LegeBoekenkast schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:46:
Net even mijn eerste 2 dailies gedaan. 2e race gewonnen 😁😁[Afbeelding]
Die prijs kan in de boekenkast!!
(sorry..... 😄)
Haha zeker. Maar dan is hij niet leeg meer 😉b.o.n.s schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:49:
[...]
Lekker!!
Die prijs kan in de boekenkast!!
(sorry..... 😄)
PSN: bollsie
Naast de Atenza de meest gereden auto ja. Poging gedaan met andere wagens maar dan kom ik toch niet aan de tijden die ik haal met de WRX. Zie soms ook een verdwaalde 155?sjufke schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:18:
Netjes. Rij ook veel met de WRX, maar wil eigenlijk wel wat anders. Iemand suggestie voor leuke groep 4 auto?
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69