Voxalizer schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:35:
[...]
Wat vind je van de bouwkwaliteit? Ik lees veel dat het stuur een beetje erg plastic aanvoelt... Ik zit zelf te overwegen om er eentje aan te schaffen maar ik het vrij jammer dat ik hem nergens eerst kan testen.
Eerlijk? Mbt het stuur had ik wel het gevoel dat het er cheap uit ziet en ook aanvoelt. Maar alle reviews en ook reacties van fellow Tweakers duiden daar op. Had ik hogere bouwkwaliteit verwacht? Voor de reviews wel: volgens mij heeft een G29 een leer stuur. Na de reviews niet meer. De pedalen vind ik ok, maar dat is omdat ik niet beter gewend ben. De bouwkwaliteit van de pedalen is goed te noemen. Net als de wheelbase. Ik wil vooral goed worden met deze samenstelling, al had ik wel graag direct de loadcel gehad. De benaming Pro in DD Pro mag je met een korrel zout nemen. Het is een hoop geld als het je eerste stuur is, maar als ik rondlees hier op Tweakers, is het peanuts vergeleken bij wat anderen aan hun config hebben besteed.
Ik denk dat je eigenlijk weinig risico loopt met je stuur. Als deze niet bevalt kan je deze te koop aanbieden en ik denk dat je dan je aankoopbedrag er wel uit haalt. Er is simpelweg veel vraag naar en de vraag zal alleen maar toenemen als GT uitkomt.
Wel had ik het idee dat het stuur wel erg veel grip heeft, wat ik niet prettig vond. Navraag op dit forum leverde op dat het hebben van veel grip juist prettig is. Je stuuruitslag is ook veel kleiner dan bij een reguliere stuur in een personenauto. Uiteindelijk krijg je door hoeveel stuuruitslag je nodig hebt voor full lock en weet je waar je handen terecht komen in full lock (links en rechts). De d-pads maken wel veel klik geluid, maar ja dan weet je ook dat je wat indrukt.
Ik heb nog geen boostkit, want de premiumversie had weer gedoe met een verzenddatum in maart. Had geen zin in onzekerheid of ik het stuur wel/niet zou hebben voor GT7. Vandaar de expressversie besteld die volgens mij binnen 48 uur bezorgd is. Het is voor mij wennen hoeveel trilling en feedback je voelt tijdens het rijden. Het geeft voldoening om m'n circuitervaringtijden te verbeteren. In Assetto Corsa kon ik eindelijk een rondje rijden zonder in de gras te belanden (met controller).
Eigenlijk heb ik er al dagen niks meer mee gedaan. De pedalen glijden bij mij over de vloer. Ook na het aanbrengen van een anti-slip mat, als is het wel een stuk minder geworden. Ik denk dat @
Kalder er veel meer uurtjes in heeft zitten, hehehe.
@Kalder: jij hebt meer G29 versleten dan sommige mensen onderbroeken verslijten

. Goed om te lezen dat je er blij mee bent. Jij noemde deze stuur in de PS5 topic en toen kreeg ik een hmm moment. De nodige uurtjes later aan 'research' toch maar besteld. De keuze voor het stuurtje is eigenlijk veel makkelijker dan voor een rig kan ik zeggen.
[
Voor 13% gewijzigd door
wilmundo op 14-02-2022 09:55
]