Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Het is vervangen door een 'roulette ticket' lijkt het:
https://traxion.gg/the-mo...-turismo-7-state-of-play/

Niet veel info te vinden over wat je daar dan uit krijgt, maar gezien de maximale 6 sterren rating mogelijk iets minder goed dan een willekeurige auto per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
SpeedfreakR schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:49:
Dit staat op de psn store pagina:

Als je een van de edities van Gran Turismo™ 7 pre-ordert, ontvang je:
- 100.000 CR (gamegeld)
- Drievoudig autopack met:
- MAZDA RX-VISION GT3 CONCEPT Stealth Model
- Porsche 917 LIVING LEGEND
- Toyota Supra GT500 '97 (Castrol TOM'S)

Editie bevat:
- Volledige game
- Recht op PS4™ en PS5™
- 1.500.000 CR (gamegeld)
- Toyota GR Yaris met specifieke landbestickering
- 30 PSN-avatars van fabrikanten en partners
- Soundtrack: The Music of Gran Turismo 7
Krijg je deze extra's alleen via de psn store met pre order? Of ook bij webshops die hem verkopen?

[ Voor 6% gewijzigd door thekvnz op 09-02-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
thekvnz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:03:
[...]

Krijg je deze extra's alleen via de psn store met pre order? Of ook bij webshops die hem verkopen?
De enige fysieke release is volgens mij de 25 jaar release

https://www.gran-turismo.com/nl/products/gt7/

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 09-02-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
418O2 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Wat ik wil is de normale disc variant pre orderen. Krijg je die extra's ook als je bijv via een Gamemania besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walterv91
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:11
thekvnz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Wat ik wil is de normale disc variant pre orderen. Krijg je die extra's ook als je bijv via een Gamemania besteld?
Zeker, staat aangegeven bij productbeschrijving.

https://www.bol.com/nl/nl...o-7-ps5/9300000053234783/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
418O2 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Nee hoor normale editie ook op disc
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik had verkeerd gekeken :) Ik overwoog hem nog even, maar dit wordt zo'n game die in de roulatie zit en ik heb het niet zo op het wisselen van discs. Dus heb hem digitaal gepre-ordered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Dezelfde vraag ook aan een webshop gesteld en die zeggen dit: Gratis extra’s zoals pre-orderbonussen worden meestal via een aantal geselecteerde retailers aangeboden. Wanneer wij gratis extra’s bij een game kunnen aanbieden dan wordt dat op de productpagina van de game vermeld.

Staat er niets bij over gratis extra’s? Dan kunnen wij je helaas geen (pre-order)bonus aanbieden. De game wordt dan geleverd zoals die wordt aangeboden op de productpagina.

Blijkbaar is bol.com een van de weinige waarbij je dit wel krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
418O2 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:34:
[...]

Ik had verkeerd gekeken :) Ik overwoog hem nog even, maar dit wordt zo'n game die in de roulatie zit en ik heb het niet zo op het wisselen van discs. Dus heb hem digitaal gepre-ordered
Ik ook, GT is vaak ook een heerlijk spel om even snel 1 of 2 races te doen.. Dan is digitaal wel lekker. Digitaal vind ik de 25th edition ook vrij tegenvallen met eigenlijk 0 meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SemperFidelis schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:27:
[...]

Ik ook, GT is vaak ook een heerlijk spel om even snel 1 of 2 races te doen.. Dan is digitaal wel lekker. Digitaal vind ik de 25th edition ook vrij tegenvallen met eigenlijk 0 meerwaarde.
ja value for money is laag, maar ik gun ze de extra centen wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 20:50
De value for money van die PS5 Anniversary disc versie valt of staat een beetje met het feit of die PS4 code door te verkopen is. Als je daar nog een Euro of 35 voor kan vangen is het een prima deal. Ik kan hem nu niet meer vinden bij Bol.com overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:35
thekvnz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:45:
Dezelfde vraag ook aan een webshop gesteld en die zeggen dit: Gratis extra’s zoals pre-orderbonussen worden meestal via een aantal geselecteerde retailers aangeboden. Wanneer wij gratis extra’s bij een game kunnen aanbieden dan wordt dat op de productpagina van de game vermeld.

Staat er niets bij over gratis extra’s? Dan kunnen wij je helaas geen (pre-order)bonus aanbieden. De game wordt dan geleverd zoals die wordt aangeboden op de productpagina.

Blijkbaar is bol.com een van de weinige waarbij je dit wel krijgt
Zou het? Ik heb m bij Coolshop besteld, is met 65 euro een stuk goedkoper. Nog geen ervaring met die winkel. Ik verwacht dat de pre-order bonus een code is die in het hoesje zit. Hoop t wel. Op deze pagina staat er niet bij dat het exclusief is voor sommige retailers.

https://www.gran-turismo.com/nl/news/00_4926414.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:57
Slingert schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Zou het? Ik heb m bij Coolshop besteld, is met 65 euro een stuk goedkoper. Nog geen ervaring met die winkel. Ik verwacht dat de pre-order bonus een code is die in het hoesje zit. Hoop t wel. Op deze pagina staat er niet bij dat het exclusief is voor sommige retailers.

https://www.gran-turismo.com/nl/news/00_4926414.html
Ik vermoed dat de pre-order DLC er niet bij zal zitten. Zelf heb ik het bij All Your Games besteld, ook hier wordt er met geen woord gerept over de pre-order perks. Dus ook hier ga ik er van uit dat het er niet bij zit. Wanneer je kijkt naar sites waar je een tientje meer betaalt staat het er expliciet bij dat de bonus er wel bij zit. Het is een extra verkoop argument, dus het zou raar zijn het niet te vermelden als het er wel bij zit, toch? Al hoop ik dat het er wel bij zit, maar ik heb er geen €10 extra voor over.
My 2 cents

Acties:
  • +3 Henk 'm!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12
Heel gaaf om te zien! Enorm benieuwd naar de implementatie in de game.

Ook op de voorpagina van Nature

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrhlIRwSsN6utXc2T31Ffcaar0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lXS2NMdd7eqAhxDiiF7aDzb.jpg?f=fotoalbum_large

Gran Turismo: "The project behind Gran Turismo Sophy has been recognized as a breakthrough in AI and will be featured on the cover of Nature Portfolio's February 2022 edition. #GTSophy
Check out the research ""Outracing Champion Gran Turismo Drivers with Deep Reinforcement Learning,"" that was published in Nature Portfolio today."

https://www.nature.com/articles/s41586-021-04357-7 [Betaald]

[ Voor 24% gewijzigd door Racing-Paradise op 10-02-2022 01:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:06
Ben wel enthousiast over Sophy maar wat ik nog niet terug heb kunnen lezen is wat als de user een fuckup maakt of gewoon heel erg wijd gaat?
Blijft de AI (Sophy/Agent) dan nog steeds als een tank op de weg rijden?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Wil GT7 zeker hebben als ie uit is. Maar op een of andere manier wil ik hem niet met een bundel met credits hebben. Ik wil men centjes zelf grinden, dat is een van de pilaren waar mijn GT plezier op gebaseerd is.
Als ik bij andere games cheats gebruik voor extra cash is het plezier sneller uit.
Kiezen welke auto je kan gebruiken, hoe stap voor stap te tunen, elke keer de setup een beetje bijvijlen en weer door.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
_Apache_ schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:56:
Wil GT7 zeker hebben als ie uit is. Maar op een of andere manier wil ik hem niet met een bundel met credits hebben. Ik wil men centjes zelf grinden, dat is een van de pilaren waar mijn GT plezier op gebaseerd is.
Als ik bij andere games cheats gebruik voor extra cash is het plezier sneller uit.
Kiezen welke auto je kan gebruiken, hoe stap voor stap te tunen, elke keer de setup een beetje bijvijlen en weer door.
Je hoeft de extra's niet te gebruiken he ;)

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:35
De pre-order bonus is enkel voor geselecteerde retailers. Zie hier het bericht van Coolshop.

Unfortunately we are not one of the selected stores that offer the pre-order bonus :-(

Met vriendelijke groet,

Sven
Coolshop Support Team

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20
_Apache_ schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:56:
Bestellen bij een retailer die geen overeenkomst heeft voor de pre-order bonussen of gewoon pas kopen als die uit is. ;)

Denk dat ik de game in de PS Store pas 1-2 dagen voor release ga kopen. Die bonus boeit me niet zo heel veel, maar wil wel op dag 1 meteen aan de slag kunnen. Zie geen voordeel om nu al de "pre-orderen" en te betalen als ik 1-2 dagen van te voren hetzelfde krijg voor hetzelfde geld. En digitaal is er nu niet echt een shortage aan kopieën. :P

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Zojuist de disc anniversary edition besteld.
Voor mij is het ook niet om de credits te doen maar om die ps4 voucher door te geven aan mijn buddy die het momenteel financieel niet breed heeft.

Mss een oplossing voor die 1miljoen credits: koop er 1 ontzettend slecht auto van 1miljoen mee waarvan je weet dat je er nooit mee zal rijden.
Maar zelf zal ik ze idd ook opsparen tot het wat eerlijker is om ze te beginnen te gebruiken want daar vind ik dat GT toch om draait vanaf nul beginnen om beetje bij beetje toe te sparen naar de auto die je wil 😚

Naar Sophy ben ik benieuwd of ze vergevingsgezind zal zijn oftewel zich als een echte bitch zal gedragen als je in de fout gaat. 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi2004 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:53:
Ben wel enthousiast over Sophy maar wat ik nog niet terug heb kunnen lezen is wat als de user een fuckup maakt of gewoon heel erg wijd gaat?
Blijft de AI (Sophy/Agent) dan nog steeds als een tank op de weg rijden?
Ik hoop niet dat Sophy gaat lijken op Sophia... dat is nogal een lugubere A.I. robot... haha

• schumi2004
Na dit artikel gelezen te hebben kijk ik een beetje met gemengde gevoelens naar GT7 nu met de bekendmaking van GT Sophy.
Sommige dingen vallen een beetje op zijn plek en geven een beetje een owja inderdaad gevoel.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 10-02-2022 12:58 ]

• 418O2
schumi2004 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:42:
Na dit artikel gelezen te hebben kijk ik een beetje met gemengde gevoelens naar GT7 nu met de bekendmaking van GT Sophy.
Sommige dingen vallen een beetje op zijn plek en geven een beetje een owja inderdaad gevoel.
Je moet wel een beetje oppassen met zulke "artikelen". Dit is een hoop geinsinueer en onderbuikgevoelens en interpretatie van hetgeen er bekend is gemaakt.
One thing that was lacking in it was much mention of multiplayer, and now we know why. Polyphony has announced that player Driver Ratings and Sportsmanship Ratings will carry over from GT Sport into GT7, making the new game effectively a full-priced campaign mode add-on for GT Sport.
Om maar even in de sfeer te blijven: Dit is wel heel kort door de bocht

[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 10-02-2022 13:02 ]

• schumi2004
418O2 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:59:
[...]

Je moet wel een beetje oppassen met zulke "artikelen". Dit is een hoop geinsinueer en onderbuikgevoelens en interpretatie van hetgeen er bekend is gemaakt.
Ja inderdaad maar kan het niet oneens zijn met de gedachte spinsels van twitteraars over wat we straks in GT7 gaan krijgen wat online betreft.

Liveries over zetten okay, moet jezelf weten maar SR:DR? Begin lekker opnieuw zou ik zeggen.

Dus dingen zeggen als Different name, same experience vind ik dus best relastisch wat het online gedeelte betreft.

/edit:
Full priced campaign mode add-on is inderdaad heel kort door de bocht maar komt aardig in de buurt.

Ik vraag me af wat de achterliggende gedachten is bij het willen meenemen van SR:DR, waarom niet gewoon starten from scratch?
Persoonlijk zou ik een reset functie willen, ik hoef al die meuk en ratings niet mee te nemen maar dat lijkt dus niet te kunnen.
Uiteindelijk belande we toch op hetzelfde punt/niveau maar dit soort info suggereert wel dat we niet veel vernieuwing mogen verwachten wat online betreft.

[ Voor 31% gewijzigd door schumi2004 op 10-02-2022 13:15 ]

• 418O2
Omdat je trouwe gebruikers zich dan niet uit het moeras van newbies hoeven te werken in de online versie. Het gaat om liveries en ranking toch? Ik vind het nogal dramatisch om dan te zeggen dat de game exact gelijk is, maar ik ben wellicht geen groot genoege fan om dat te begrijpen.

[ Voor 70% gewijzigd door 418O2 op 10-02-2022 13:16 ]

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
schumi2004 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:42:
Oef dit zou echt niet best zijn, is toch echt raar als ze alles van gt sport overzetten, voor de mensen die al veel gehaald hebben is dat volgens mij ook kut omdat je een fresh start wilt en voor nieuwe spelers is dat toch ook totaal niet fair. Lijkt me toch niet dat ze dit echt gaan doen hoor na zoveel jaar ontwikkelingstijd.. maar wel zorgwekkend dat ze zo weinig hebben laten zien nog van online gedeelte.

Hoop wel echt op een geheel nieuwe online ervaring.

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik vind de vergelijking met Call of Duty echt wel beetje matig. Daar speel je echt dingen vrij, bij Gran Turismo is het enige voordeel van je ranking dat je tegen gelijkwaardige tegenstanders rijdt. Lijkt mij enkel maar positief dat je dat vanaf het begin kunt doen en zodoende alle D drivers die enkel rammen kunt ontlopen.

Dat je je ranking meeneemt zegt ook niet per se iets over dat het online exact hetzelfde is, maar ik zou er niet echt op rekenen. Dat de SP dan weer een dure DLC van GTS is vind ik ook wel erg kort door de bocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
SemperFidelis schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:51:
Ik vind de vergelijking met Call of Duty echt wel beetje matig. Daar speel je echt dingen vrij, bij Gran Turismo is het enige voordeel van je ranking dat je tegen gelijkwaardige tegenstanders rijdt. Lijkt mij enkel maar positief dat je dat vanaf het begin kunt doen en zodoende alle D drivers die enkel rammen kunt ontlopen.

Dat je je ranking meeneemt zegt ook niet per se iets over dat het online exact hetzelfde is, maar ik zou er niet echt op rekenen. Dat de SP dan weer een dure DLC van GTS is vind ik ook wel erg kort door de bocht.
Dat is helaas een beetje hoe de gamingwereld is he. Bij elke aankondiging zie je alweer schreeuwerige previews van videos op youtube met booskijkende mensen met titels als "Why XXX is gonna be a HUGE FAILURE!!"

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Ik snap de kritiek ook niet helemaal, dit lijkt me alleen maar 'fair' om te doen.
Enkel een aantal pro gamers is boos dat ze niet tegen beginnende racers makkelijk wins kunnen pakken.

Het lijkt wat ongegrond om het daardoor als DLC voor GT Sport af te doen.

• 418O2
dutchgio schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:59:
Ik snap de kritiek ook niet helemaal, dit lijkt me alleen maar 'fair' om te doen.
Enkel een aantal pro gamers is boos dat ze niet tegen beginnende racers makkelijk wins kunnen pakken.

Het lijkt wat ongegrond om het daardoor als DLC voor GT Sport af te doen.
Dan kan je toch gewoon een nieuw profiel aanmaken?

Smurfs in racegames, bijzonder :)

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 10-02-2022 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Dat het het online gedeelte van GT Sport overgaat in GT7 lijkt me niet zo verwonderlijk toch? In GT Sport is ook al aangegeven dat er geen toernooien meer worden gehouden na het "Road to GT7" tournament. In de basis is er ook niets mis met het online deel van GT Sport. Ja er zijn zeker nog goede verbeterpunten, zeker in het geval van het penaltysysteem. Dat hebben ze nooit fatsoenlijk kunnen krijgen. Weet niet of de AI deel daar straks wat aan gaat doen of dat het puur voor Single Player bedoeld is. Zou ook niet raar staan te kijken als over 1-2 jaar het online deel van GT Sport offline gaat ten faveure van GT7, zeker omdat die ook voor de PS4 beschikbaar is.

Maar als mensen nu al moeilijk gaan lopen doen over dat een ranking mee gaat, blijf dan aub lekker weg. Voor de mensen met een goede ranking is dit alleen maar gunstig, hierdoor ontloop je de botsauto figuren, dat is alleen maar een win-win. Als het echt een hot-issue blijkt te zijn nadat de game uit is, maak een reset knop in 7 en klaar. En dan ook alleen maar puur en alleen om eenmalig de ranking van GT Sport te kunnen resetten. De game is nog niet uit of de reviews schreeuwen al moord en brand...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijkt me toch wel dat je de optie moet krijgen om je stats mee te nemen vanuit GT Sport, hopelijk kun je het weigeren en gewoon opnieuw beginnen, maar zou wel mijn liveries van GT Sport willen meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00
In GT Sport rij ik B/S. Aan de ene kant lijkt het me wel leuk om gewoon weer in E/E te beginnen om vanuit daar op te werken naar mijn eigen niveau.
Aan de andere kant lijkt het me absoluut niet leuk om weer met racers te maken te krijgen die sportsmanship niet hoog in het vaandel hebben staan. Met een beetje pech (penaltysysteem iemand?) hang je veel langer in lagere lobbies rond dan je lief is.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:28:
In GT Sport rij ik B/S. Aan de ene kant lijkt het me wel leuk om gewoon weer in E/E te beginnen om vanuit daar op te werken naar mijn eigen niveau.
Aan de andere kant lijkt het me absoluut niet leuk om weer met racers te maken te krijgen die sportsmanship niet hoog in het vaandel hebben staan. Met een beetje pech (penaltysysteem iemand?) hang je veel langer in lagere lobbies rond dan je lief is.
Ik ben een nieuw account begonnen en heb de eerste 2 online races van daily C dik gewonnen, dus ook geen problemen gehad met dirty drivers omdat ze me niet bij konden houden. Je bent bij een nieuw account de eerste 5 races DR.E, je SR kan wel omhoog maar de eerste 5 races kun je geen DR winnen dus race je tegen over het algemeen zeer langzame spelers.

• SemperFidelis
Kalder schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:17:
Lijkt me toch wel dat je de optie moet krijgen om je stats mee te nemen vanuit GT Sport, hopelijk kun je het weigeren en gewoon opnieuw beginnen, maar zou wel mijn liveries van GT Sport willen meenemen.
Nee gaat automatisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
Jammer dat dit spel ook uit komt op de "antieke" PS4.
Ze hadden beter de aandacht 100% op de PS5 versie kunnen richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Starscreamer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:38:
Jammer dat dit spel ook uit komt op de "antieke" PS4.
Ze hadden beter de aandacht 100% op de PS5 versie kunnen richten.
Wat had dat uitgemaakt dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
418O2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:55:
[...]

Wat had dat uitgemaakt dan?
Heel veel. Dan hadden ze namelijk geen rekening hoeven houden met verouderde hardware, waardoor ze nu niet alle toeters en bellen kunnen gebruiken.
GT7 is namelijk één game die zowel op PS4 als PS5 draait. Dat heeft gewoon nadelen voor een developer. Je moet dan concessies doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 11-02-2022 09:26 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Rivanov schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:26:
[...]

Heel veel. Dan hadden ze namelijk geen rekening hoeven houden met verouderde hardware, waardoor ze nu niet alle toeters en bellen kunnen gebruiken.
GT7 is namelijk één game die zowel op PS4 als PS5 draait. Dat heeft gewoon nadelen voor een developer. Je moet dan concessies doen.
Welke toeters en bellen dan? Snel laden en Raytracing zit er gewoon in. Dit narratief wordt vaak gepushed, maar het effect valt echt wel mee vermoed ik. Toen de ontwikkeling van GT7 begon was er niet eens een PS5 waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
418O2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:31:
[...]

Welke toeters en bellen dan? Snel laden en Raytracing zit er gewoon in. Dit narratief wordt vaak gepushed, maar het effect valt echt wel mee vermoed ik. Toen de ontwikkeling van GT7 begon was er niet eens een PS5 waarschijnlijk.
Dat is moeilijk te bepalen wélke toeters en bellen. Feit blijft dat er altijd verschil zal zitten tussen een cross-gen game en een game die puur voor één generatie wordt gemaakt.

Turn10 maakt bijvoorbeeld om die reden de nieuwe Forza Motorsport 8 enkel voor Xbox Series X|S en niet meer voor de Xbox One generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Rivanov schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:40:
[...]

Dat is moeilijk te bepalen wélke toeters en bellen. Feit blijft dat er altijd verschil zal zitten tussen een cross-gen game en een game die puur voor één generatie wordt gemaakt.

Turn10 maakt bijvoorbeeld om die reden de nieuwe Forza Motorsport 8 enkel voor Xbox Series X|S en niet meer voor de Xbox One generatie.
Nou, daar heb je dus al je eigen ongelijk. Want een Series S is echt niet veel zwakker dan een One X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Nou, daar heb je dus al je eigen ongelijk. Want een Series S is echt niet veel zwakker dan een One X
Prima. Blijf bij je eigen standpunt. :O :w
When you're making a game for two console generations with a marked difference in performance, it puts a huge strain on your development team. We don't need to look any further than Cyberpunk 2077 as an example of this. Even though CD Projekt RED's newest IP wasn't perfect on the PS5 and Xbox Series S/X, it still ran a lot better on the newer consoles.

The more powerful hardware of the Xbox Series S/X and PlayStation 5 masked many of the deficiencies that the game's engine and coding had. This would have given the developers time to optimize the game after it was launched, without all the controversy.

Partly because Cyberpunk 2077 had to be released on the Xbox One and PlayStation 4, CD Projekt RED needed to make the game run well on the older consoles. This isn't the only reason why Cyberpunk 2077 launched in such an "unplayable" state. But, it doesn't take an expert to tell that it played a huge role in it.

Remedy Entertainment's Thomas Puha echoed the same thoughts in an interview with IGN, saying, "You have to support the previous gen, make sure that sings, and then whatever you bring to next-gen is still limited by the choices you made years ago for the previous generation."

[ Voor 69% gewijzigd door Rivanov op 11-02-2022 09:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Werkt het niet gewoon een beetje zoals met games op de pc?
Iemand met een high-end systeem zet alle vinkjes aan en iemand met een budget systeem zet een hoop vinkjes uit. Het is niet dat game-ontwikelaars een game minder maken omdat ook mensen met een budget pc de game willen spelen.
Zo zou het bij GT7 en andere cross-gen games kunnen zijn dat er in de PS4 versie wat vinkjes uit staan en in de PS5 versie alle vinkjes aan staan?

Kiwi weet niet hoe ontwikkelaars dit aanpakken dus ik doe gewoon even een aanname ;)
*Oh snap, ninja edit van Rivanov (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 11-02-2022 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Rivanov schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Prima. Blijf bij je eigen standpunt. :O :w

[...]
Ik denk dat dit meer een issue is van CDPR dan de generaties, maar wat je wil. Ik denk dat het meer is zoals @Superkiwi zegt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het blijft een terugkerende discussie en ik denk persoonlijk dat op grafisch gebied er prima te schalen is tussen PS4 en PS5 maar dat het met name op CPU gebied verschil kan maken of je rekening moet houden met de intussen achterhaalde Jaguar SoC in de PS4 of de veel krachtigere Zen2 SoC in de PS5.

Dus met name zaken als physics, AI en mechanics die erg CPU afhankelijk zijn zullen ontwikkeld zijn met de PS4 CPU als baseline. Als je enkel de PS5 CPU als startpunt hebt dan is je budget een stuk groter en kun je complexere dingen doen en meer processen tegelijkertijd hun werk laten doen. Ook dat zal vast tot op zekere hoogte te schalen zijn maar ik neem aan dat GT7 ook cross-play is tussen PS4 en PS5 voor het online gedeelte dus dan zullen ze dezelfde engine delen lijkt me.

Uiteindelijk zal het ook aankomen op budgetten en prioriteiten van de studios.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
We zullen het nooit weten. Feit is wel dat de ontwikkeling van Cyberpunk geen maatstaf is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
kazuka schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:11:
Het blijft een terugkerende discussie en ik denk persoonlijk dat op grafisch gebied er prima te schalen is tussen PS4 en PS5 maar dat het met name op CPU gebied verschil kan maken of je rekening moet houden met de intussen achterhaalde Jaguar SoC in de PS4 of de veel krachtigere Zen2 SoC in de PS5.

Dus met name zaken als physics, AI en mechanics die erg CPU afhankelijk zijn zullen ontwikkeld zijn met de PS4 CPU als baseline. Als je enkel de PS5 CPU als startpunt hebt dan is je budget een stuk groter en kun je complexere dingen doen en meer processen tegelijkertijd hun werk laten doen. Ook dat zal vast tot op zekere hoogte te schalen zijn maar ik neem aan dat GT7 ook cross-play is tussen PS4 en PS5 voor het online gedeelte dus dan zullen ze dezelfde engine delen lijkt me.

Uiteindelijk zal het ook aankomen op budgetten en prioriteiten van de studios.
Werd in State of Play niet gezegd dat PD zelf verrast was hoe goed de engine werkte en dat dat het ook mogelijk maakte dat de game op de PS4 uit kon komen? Als de engine goed genoeg is, hoeft een PS4 versie niet te betekenen dat de PS5 versie crippled is of dat er bezuinigd is omdat er ook voor de PS4 ontwikkeld moest worden. Er wordt daarnaast ook vergeten dat de game meer dan een jaar uitgesteld is geweest, waardoor er ook meer tijd en resources überhaupt in de game gestoken is.

Als het inderdaad zo is dat de engine er goed schaalt, dan is de aanname dat de PS4 als baseline is gebruikt zeer discutabel. Aangezien de game in eerste instantie alleen voor PS5 zou uitkomen, waag ik dat zeer sterk te betwijfelen zelfs. Persoonlijk denk ik dat de game als PS5 versie ontwikkeld is en dat men zeer onder de indruk was van de performance. Mede hierdoor en de tekorten qua consoles, is men gaan testen of de game ook goed genoeg werkt op de PS4 (PRO) en door een positief resultaat is dit een optie geworden. Tuurlijk zullen er nadien dan wat optimalisaties moeten plaatsvinden om een aantal zaken anders te regelen op de PS4 vanwege andere hardware. En als laatste niet te vergeten: De PS4 installfile zal anders zijn dan de PS5 installfile, net als bij andere games. Hierdoor kan je specifiek een versie voor de PS4 launchen en de PS5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:28:
Ik heb ook gemengde gevoelens bij de overzetting van gegevens van GTS naar GT7. Mede dankzij jouw tips (appreciated) heb ik wel races kunnen winnen en ook gereden in B/S. Volgens mij hang ik nu op C/S. Maar ik win praktisch niks meer en beste tijd neerzetten in qualifying? Nope. De trophies naar level 50 en 322 races is een grind en voor mij op zich mogelijk. De trophies voor gewonnen races en aantal poles is voor mij bijzonder lastig.

Ik heb mij wijs gemaakt dat dat kwam omdat ik niet reed met een stuur. Daar ben ik compleet op terug gekomen. GT DD Pro in bezit en wat betreft motoriek etc moet ik zo erg wennen dat ik nog steeds sneller ben met controller. Het is wel leuk om circuit missies opnieuw te doen en te zien dat ik beter ga rijden (begin te wennen aan 't stuurtje).

Mocht GT7 een trophy hebben voor het unlocken van bepaalde driver's level, dan kom ik daar dichterbij door overdracht van de gegevens. Ben nu geloof ik iets van 44/45 (ja het duurt super lang tot 50). Maar als ik dan meteen tegen allerlei B/S gasten moet rijden... Dan blijf ik voor spek en bonen rijden :D. Uiteraard is er nog niks bekend over trophies voor GT7, dus m'n gedachtes zijn speculatief. Ik zou het ook leuk vinden om weer te beginnen op het laagste niveau, maar dat is vooral omdat ik dan wellicht meer races kan winnen dan nu het geval is.

Aanvankelijk moest ik niks weten van online racen. Waar ik in de campaign vaak een veel snellere auto reed en daardoor races won, moet ik er echt voor werken in online racen. Ja, ik rijd voor spek en bonen, net als sommige F1 rijders ;), maar dat levert ook leuke battles op tijdens de race. Soms geeft het inhalen van iemand waardoor je opschuift naar plek 6 meer voldoening dan met afstand eerste rijden en weten dat je wegkomt met een of meerdere fouten.

GT Sport met een campaign als DLC of een volwaardige GT? To-ma-to, to-mee-to. Ik ben denk ik een van de weinigen die uitkijkt naar het opnieuw halen van licenses, missies en circuit ervaringen. GT7 kan voor mij simpelweg niet snel genoeg komen!

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wilmundo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:03:
[...]

Ik heb ook gemengde gevoelens bij de overzetting van gegevens van GTS naar GT7. Mede dankzij jouw tips (appreciated) heb ik wel races kunnen winnen en ook gereden in B/S. Volgens mij hang ik nu op C/S. Maar ik win praktisch niks meer en beste tijd neerzetten in qualifying? Nope. De trophies naar level 50 en 322 races is een grind en voor mij op zich mogelijk. De trophies voor gewonnen races en aantal poles is voor mij bijzonder lastig.

Ik heb mij wijs gemaakt dat dat kwam omdat ik niet reed met een stuur. Daar ben ik compleet op terug gekomen. GT DD Pro in bezit en wat betreft motoriek etc moet ik zo erg wennen dat ik nog steeds sneller ben met controller. Het is wel leuk om circuit missies opnieuw te doen en te zien dat ik beter ga rijden (begin te wennen aan 't stuurtje).

Mocht GT7 een trophy hebben voor het unlocken van bepaalde driver's level, dan kom ik daar dichterbij door overdracht van de gegevens. Ben nu geloof ik iets van 44/45 (ja het duurt super lang tot 50). Maar als ik dan meteen tegen allerlei B/S gasten moet rijden... Dan blijf ik voor spek en bonen rijden :D. Uiteraard is er nog niks bekend over trophies voor GT7, dus m'n gedachtes zijn speculatief. Ik zou het ook leuk vinden om weer te beginnen op het laagste niveau, maar dat is vooral omdat ik dan wellicht meer races kan winnen dan nu het geval is.

Aanvankelijk moest ik niks weten van online racen. Waar ik in de campaign vaak een veel snellere auto reed en daardoor races won, moet ik er echt voor werken in online racen. Ja, ik rijd voor spek en bonen, net als sommige F1 rijders ;), maar dat levert ook leuke battles op tijdens de race. Soms geeft het inhalen van iemand waardoor je opschuift naar plek 6 meer voldoening dan met afstand eerste rijden en weten dat je wegkomt met een of meerdere fouten.

GT Sport met een campaign als DLC of een volwaardige GT? To-ma-to, to-mee-to. Ik ben denk ik een van de weinigen die uitkijkt naar het opnieuw halen van licenses, missies en circuit ervaringen. GT7 kan voor mij simpelweg niet snel genoeg komen!
Gelukkig wordt je daar in GT Sport ook voor beloond. Je hoeft niet persé te winnen. Je wordt volgens mij meer beloond door van plek 10 naar plek 6 op te schuiven, dan van plek 3 naar 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

[...]

Ik heb mij wijs gemaakt dat dat kwam omdat ik niet reed met een stuur. Daar ben ik compleet op terug gekomen. GT DD Pro in bezit
Wat vind je van de bouwkwaliteit? Ik lees veel dat het stuur een beetje erg plastic aanvoelt... Ik zit zelf te overwegen om er eentje aan te schaffen maar ik het vrij jammer dat ik hem nergens eerst kan testen.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Voxalizer schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Wat vind je van de bouwkwaliteit? Ik lees veel dat het stuur een beetje erg plastic aanvoelt... Ik zit zelf te overwegen om er eentje aan te schaffen maar ik het vrij jammer dat ik hem nergens eerst kan testen.
Voordeel is dat je het stuur kan vervangen. En als je persé dit stuur niet wil, zoals ik, dan kan je ook wachten op de base only versie. Alleen is het nog steeds niet bekend wanneer die gaat komen..... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]
Toen ik van controller naar G29 race stuurtje ging was het ook heel erg wennen en duurde het inderdaad ook een tijdje voordat ik weer net zo snel was als met een controller, maar toen ik dat eenmaal was werd ik ook steeds beter en op een gegeven moment werd ik sneller dan met een controller.
Sindskort ook van G29 naar GT DD Pro gegaan en dat was ook wel weer even wennen moet ik zeggen, vooral het verschil in pedalen was erg wennen, ben ook nog steeds net zo snel als met mijn G29 maar ik kan slides e.d. wel beter opvangen en de ervaring is gewoon een stuk beter, voor mij was het de kosten wel waard, bovendien heb ik in 5 jaar 3 G29's versleten (nouja, 2 versleten, 3 in totaal gekocht), 3×250 is ook 750 dus hopelijk gaat deze GT DD Pro minstens 5 jaar mee O-) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Het plastic voelt als plastic en het rubber als rubber, wel beide voelt het aan van hoge kwaliteit, er zit nergens flex in het stuur, ook niet in de plastic gedeeltes.
Ik ben zeer tevreden met dit stuur, het voelt goed in mijn handen, beter dan de G29 die van leer is, denk dat het komt omdat er geen naad in zit bij de GT DD Pro (in het rubber iig, bij het plastic zie je nog wel duidelijk een dun naadje zitten).

Enige nadeel wat ik kan bedenken zijn de L2/R2 knoppen, die zijn echt op een rare positie geplaatst.

Maar de 4 extra 5-wegs dpad's zijn wel handig, en werken bijvoorbeeld ook goed in Assetto Corsa Competitione.

Overigens ook het gebrek aan bloot metaal vind ik wel fijn, die schakel flippers van de G29 voelden altijd zo koud, en overigens ook scherp als je er niet helemaal op zit, de GT DD Pro is veel beter afgewerkt wat dat betreft vind ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 12-02-2022 11:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
Voor degenen die nog niet gepreordered hebben:
Een jaar Top Gear magazine incl Gran Turismo 7 voor €79,95.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
[...]

Eerlijk? Mbt het stuur had ik wel het gevoel dat het er cheap uit ziet en ook aanvoelt. Maar alle reviews en ook reacties van fellow Tweakers duiden daar op. Had ik hogere bouwkwaliteit verwacht? Voor de reviews wel: volgens mij heeft een G29 een leer stuur. Na de reviews niet meer. De pedalen vind ik ok, maar dat is omdat ik niet beter gewend ben. De bouwkwaliteit van de pedalen is goed te noemen. Net als de wheelbase. Ik wil vooral goed worden met deze samenstelling, al had ik wel graag direct de loadcel gehad. De benaming Pro in DD Pro mag je met een korrel zout nemen. Het is een hoop geld als het je eerste stuur is, maar als ik rondlees hier op Tweakers, is het peanuts vergeleken bij wat anderen aan hun config hebben besteed.

Ik denk dat je eigenlijk weinig risico loopt met je stuur. Als deze niet bevalt kan je deze te koop aanbieden en ik denk dat je dan je aankoopbedrag er wel uit haalt. Er is simpelweg veel vraag naar en de vraag zal alleen maar toenemen als GT uitkomt.

Wel had ik het idee dat het stuur wel erg veel grip heeft, wat ik niet prettig vond. Navraag op dit forum leverde op dat het hebben van veel grip juist prettig is. Je stuuruitslag is ook veel kleiner dan bij een reguliere stuur in een personenauto. Uiteindelijk krijg je door hoeveel stuuruitslag je nodig hebt voor full lock en weet je waar je handen terecht komen in full lock (links en rechts). De d-pads maken wel veel klik geluid, maar ja dan weet je ook dat je wat indrukt.

Ik heb nog geen boostkit, want de premiumversie had weer gedoe met een verzenddatum in maart. Had geen zin in onzekerheid of ik het stuur wel/niet zou hebben voor GT7. Vandaar de expressversie besteld die volgens mij binnen 48 uur bezorgd is. Het is voor mij wennen hoeveel trilling en feedback je voelt tijdens het rijden. Het geeft voldoening om m'n circuitervaringtijden te verbeteren. In Assetto Corsa kon ik eindelijk een rondje rijden zonder in de gras te belanden (met controller).

Eigenlijk heb ik er al dagen niks meer mee gedaan. De pedalen glijden bij mij over de vloer. Ook na het aanbrengen van een anti-slip mat, als is het wel een stuk minder geworden. Ik denk dat @Kalder er veel meer uurtjes in heeft zitten, hehehe.

@Kalder: jij hebt meer G29 versleten dan sommige mensen onderbroeken verslijten :D. Goed om te lezen dat je er blij mee bent. Jij noemde deze stuur in de PS5 topic en toen kreeg ik een hmm moment. De nodige uurtjes later aan 'research' toch maar besteld. De keuze voor het stuurtje is eigenlijk veel makkelijker dan voor een rig kan ik zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door wilmundo op 14-02-2022 09:55 ]

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-08 23:35
Ook een DD Pro in bezit sinds gisteren. Ruim een maand eerder geleverd dan wat Fanatec op de website had aangegeven, dus dat is echt top. F1 stuur en load cell komt wel pas over een maand, dus daar moet ik nog even op wachten.

Voor mij is het verschil met de G29 dag en nacht in het voordeel van Fanatec. Alleen het stuur ben ik geen fan van. Knoppen op de G29 zijn veel logischer geplaatst. Maar dat komt wel goed als ik het F1 stuurtje in huis heb.

Helaas komt mijn Sim Lab TR1 rig wat later dan gepland. Dus al met al moet ik nog even wachten op het complete plaatje.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik een tijdje wacht tot de base los te krijgen is.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:40:
[...]

Feit blijft dat er altijd verschil zal zitten tussen een cross-gen game en een game die puur voor één generatie wordt gemaakt.
Ik heb gister voor het eerst in jaren, en dus ook voor het eerst op de PS5, als opwarming GT Sport opgestart. En eigenlijk... met alle updates die die heeft gehad in de jaren en de power van de PS5 voelt dit al bijna als een nieuw spel. Ik heb er gister een dikke laag vertrouwen bij gekregen... Het komt wel goed denk ik :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Whoohooo eindelijk de platinum voor GT Sport binnen!!! Nu helemaal klaar voor GT7 :D :> Laat maar komen, ohja eerst nog HFW :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Ridicuul schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:49:
Ook een DD Pro in bezit sinds gisteren. Ruim een maand eerder geleverd dan wat Fanatec op de website had aangegeven, dus dat is echt top. F1 stuur en load cell komt wel pas over een maand, dus daar moet ik nog even op wachten.

Voor mij is het verschil met de G29 dag en nacht in het voordeel van Fanatec. Alleen het stuur ben ik geen fan van. Knoppen op de G29 zijn veel logischer geplaatst. Maar dat komt wel goed als ik het F1 stuurtje in huis heb.

Helaas komt mijn Sim Lab TR1 rig wat later dan gepland. Dus al met al moet ik nog even wachten op het complete plaatje.
Wanneer heb je de DD Pro besteld?
Ik ben benieuwd of het nog de moeite is om hem nu nog te pre-orderen oftwel 12 maart omdat ze ze dan toch pas beginnen te verzenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 13:26

PEBRU88

PC Load Letter?!

N_E_R_V85 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Ik ben benieuwd of het nog de moeite is om hem nu nog te pre-orderen oftwel 12 maart omdat ze ze dan toch pas beginnen te verzenden.
Vannochtend een email gekregen van Fanatec dat mijn order (GT DD pro en ander spul) klaar ligt om verzonden te worden. Een week geleden besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-08 23:35
N_E_R_V85 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Ik had al in november besteld.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09-2024
PEBRU88 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Vannochtend een email gekregen van Fanatec dat mijn order (GT DD pro en ander spul) klaar ligt om verzonden te worden. Een week geleden besteld :)
Ik ook, maar geen mail, besteld op 03/02 ordernr 142****.
GT DD pro premium. gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Is er al iets meer bekend over in hoeverre het mogelijk is om de PS4 voucher naar PS5 versie te upgraden?

Ik koop games meestal op disc behoudens een enkeling die ik standaard geïnstalleerd wil hebben, en dus zonder disc switch meteen kan starten.

Als ik de PS4 voucher kan gebruiken voor de PS5 upgrade, dan koop ik de disc versie en gebruik dan enkel de ps4 voucher. Ervan uitgaande dat upgraden kan, en dat ik zonder disc kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Dennisdn schreef op zondag 13 februari 2022 @ 07:22:
[...]

Ik heb gister voor het eerst in jaren, en dus ook voor het eerst op de PS5, als opwarming GT Sport opgestart. En eigenlijk... met alle updates die die heeft gehad in de jaren en de power van de PS5 voelt dit al bijna als een nieuw spel. Ik heb er gister een dikke laag vertrouwen bij gekregen... Het komt wel goed denk ik :)
Heb ik toevallig ook gedaan en ben meteen hooked, maar zit ook te denken niet teveel gt sport te doen anders ben ik misschien beetje klaar met het racen als gt 7 er is :+
Ga gewoon af en toe paar rondjes doen, kan echt niet wachten op gt7:)

Playstation 5

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Stylze schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:38:
[...]

Heb ik toevallig ook gedaan en ben meteen hooked, maar zit ook te denken niet teveel gt sport te doen anders ben ik misschien beetje klaar met het racen als gt 7 er is :+
Ik heb gister de GT Sport platinum trophy gehaald, daarvoor moest ik alleen nog lvl 50 worden, vorige week was ik nog lvl 48, dus ik heb meer dan 400k exp in een week gehaald door met name alleen de Blue moon bay money/exp grind te doen en af en toe af te wisselen met de Nostalgic race op Monza.
Heb gister bijna 1000km gereden om hem te halen! Ik kan ook geen genoeg krijgen van racen eigenlijk, dus voor mij maakt het niet zoveel uit als ik tot GT7 uit komt nog GT Sport speel, bovendien komt vrijdag HFW binnen, en dan 2 weken later GT7 :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Stylze schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:38:
[...]

Grappig, ik had ook bedacht om om die reden nu niet te veel gaan spelen :P

Vooral die rating werkt gewoon echt goed. Ik was voor mijn lange GT-pauze D/S en ook nu kan ik daar niet boven komen, dus blijkbaar ben ik een echte D/S'er. Maar in tegenstelling tot voor mijn pauze, word ik nu wel in goede servers gegooid met alleen die ranking op een enkele uitschieter na van een A/S-topper of juist een Mariokarter. En dat geeft echt leuke races met 5 rondes keihard vechten om de 7e plek ofzo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Kalder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:49:
[...]

Ik heb gister de GT Sport platinum trophy gehaald, daarvoor moest ik alleen nog lvl 50 worden, vorige week was ik nog lvl 48, dus ik heb meer dan 400k exp in een week gehaald door met name alleen de Blue moon bay money/exp grind te doen en af en toe af te wisselen met de Nostalgic race op Monza.
Heb gister bijna 1000km gereden om hem te halen! Ik kan ook geen genoeg krijgen van racen eigenlijk, dus voor mij maakt het niet zoveel uit als ik tot GT7 uit komt nog GT Sport speel, bovendien komt vrijdag HFW binnen, en dan 2 weken later GT7 :>
Respect! _/-\o_

Ik ben een jaar of wat gestopt met regelmatig spelen op level 43, de grind werd mij iets te gek.

Waar ik me ook aan stoorde was de repeterende gift cars (lekker voor de vijfde keer dezelfde auto die je niet kan verkopen) en de 20 miljoen credits auto's.

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Laatst online: 06:57
Kalder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:49:
[...]

Poeh.. hoeveel uur heb je wel niet zitten gamen? :D Gefeliciteerd met de platinum 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi2004
Martijn1990 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:02:
[...]

Poeh.. hoeveel uur heb je wel niet zitten gamen? :D Gefeliciteerd met de platinum 8)
In mijn geval heb ik geen idee.
Ik heb maatje van me laten grinden toen ik alles bereikt had wat ik wilde bereiken en hij had toch niets te doen, win win :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Zit nog steeds in dubio welke pre-release te bestellen :') vind de anniversary editie wat karig qua extra's. Extra credits zijn wel handig maar druist weer tegen het Gran turismo gevoel in (omhoog werken vanaf een shitbox).

Aan de andere kant wordt ik wel vrolijk van een mooier hoesje en minder grind-tijd. Keuzestress.

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:14
flip_eg4 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:46:
Zit nog steeds in dubio welke pre-release te bestellen :') vind de anniversary editie wat karig qua extra's. Extra credits zijn wel handig maar druist weer tegen het Gran turismo gevoel in (omhoog werken vanaf een shitbox).

Aan de andere kant wordt ik wel vrolijk van een mooier hoesje en minder grind-tijd. Keuzestress.
Ik heb zelf de Anniversary Edition besteld. Maar het heeft eigenlijk alleen zin als je de voucher kan upgraden naar PS5 en de disc kan verkopen of andersom. Het is nogsteeds wat onduidelijk wat nou precies de bedoeling is. Waarom zou je een PS4 versie zelf gaan spelen als je de PS5 versie koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Laatst online: 06:57
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:31:
[...]

Ik heb zelf de Anniversary Edition besteld. Maar het heeft eigenlijk alleen zin als je de voucher kan upgraden naar PS5 en de disc kan verkopen of andersom. Het is nogsteeds wat onduidelijk wat nou precies de bedoeling. Waarom zou je een PS4 versie zelf gaan spelen als je de PS5 versie koopt?
Als je zowel een PS5 als PS4 in huis hebt en op hetzelfde account dezelfde game wilt kunnen spelen. Geen idee verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:14
Martijn1990 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:41:
[...]

Als je zowel een PS5 als PS4 in huis hebt en op hetzelfde account dezelfde game wilt kunnen spelen. Geen idee verder.
Tja het klinkt als een mogelijkheid. Ik wil het liefst een PS4 voucher upgraden naar PS5 en de disc met steelcase verkopen. Anders de PS55 disc houden en de PS4 voucher verkopen. Als dit ook niet mogelijk is zie ik nog weinig meerwaarde in de bonus items. Wat het ook gaat worden, ik heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
De PS4-versie verschijnt op 2 discs lees ik op GTPlanet. Hoe old skool is dat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martijn1990 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:02:
[...]

Uhm, moeilijk te zeggen maar volgens de PS is het meer dan 1700 uur :X daar zitten dan ook waarschijnlijk wel heel wat uurtjes idle naar het hoofdmenu kijken bij. (kan me overigens haast niet voorstellen dat die 1700+ uur klopt, er zitten wel meer van die kleine statistieke foutjes in die software van PlayStation.

[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 15-02-2022 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:18:
De PS4-versie verschijnt op 2 discs lees ik op GTPlanet. Hoe old skool is dat!
Niet heel erg old skool, er zijn aardig wat PS4 games die op 2 discs werden geleverd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Niet stiekem over 1 disc wrijven en dan ruiken he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 19:46
Ontzettende_Jan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:14:
Niet stiekem over 1 disc wrijven en dan ruiken he?
Ik heb die hier nog ergens liggen. Benieuwd of hij na 20 jaar nog geurt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
flip_eg4 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:46:

Ik heb voor mijzelf bepaald dat ik de meeste spellen op disc koop, (uit-)speel en dan verkoop. Op die manier betaal ik geen 'full retail' voor een spel. Aangezien ik verwacht veel uurtjes in GT7 te steken, heb ik besloten voor de digitale versie te gaan.

Leuk een steelcase, boekjes en al die meuk, maar meestal leg ik het ergens neer en kijk er verder niet meer naar. Waarom ik dit spel niet op disc wil, is omdat ik echt geen zin heb om discs te gaan wisselen. Ik verwacht GT naast andere spellen te blijven spelen.

Welke versie? Vooropgesteld dat ik 100 euro echt belachelijk vind voor een digitaal spel (de hierboven genoemde fysieke meuk gewend) heb ik GT7 25th year edition gepreorderd. Ik ken/speel de reeks sinds deel 1. Dus het is een mooie trip down memory lane om wat extra's te hebben.

Als ik de reguliere versie had gekocht, zou ik kunnen denken: wat als ik de 25th had gekocht. Andersom zal ik dat niet denken. Ik wil de 25th editie ook hebben voor de 30 (?) premium avatars. Ik heb gezien dat de F40 daar bij staat en tja, dat wil ik hebben.

Overigens heb ik oude spellen in kunnen wisselen bij Gamemania. Deze hebben ieder 20 euro PSN tegoed opgeleverd. Wellicht handig voor iemand die nog twijfelt tussen digi/fysiek en regulier/25th. Op deze manier heeft het spel uiteraard wel 100 euro gekost, maar zo heeft het niet aangevoeld.

Zie ook: https://www.gamemania.nl/nl/info/digitaliseer-je-collectie

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wilmundo schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Ik heb voor mijzelf bepaald dat ik de meeste spellen op disc koop, (uit-)speel en dan verkoop. Op die manier betaal ik geen 'full retail' voor een spel. Aangezien ik verwacht veel uurtjes in GT7 te steken, heb ik besloten voor de digitale versie te gaan.

Leuk een steelcase, boekjes en al die meuk, maar meestal leg ik het ergens neer en kijk er verder niet meer naar. Waarom ik dit spel niet op disc wil, is omdat ik echt geen zin heb om discs te gaan wisselen. Ik verwacht GT naast andere spellen te blijven spelen.

Welke versie? Vooropgesteld dat ik 100 euro echt belachelijk vind voor een digitaal spel (de hierboven genoemde fysieke meuk gewend) heb ik GT7 25th year edition gepreorderd. Ik ken/speel de reeks sinds deel 1. Dus het is een mooie trip down memory lane om wat extra's te hebben.

Als ik de reguliere versie had gekocht, zou ik kunnen denken: wat als ik de 25th had gekocht. Andersom zal ik dat niet denken. Ik wil de 25th editie ook hebben voor de 30 (?) premium avatars. Ik heb gezien dat de F40 daar bij staat en tja, dat wil ik hebben.

Overigens heb ik oude spellen in kunnen wisselen bij Gamemania. Deze hebben ieder 20 euro PSN tegoed opgeleverd. Wellicht handig voor iemand die nog twijfelt tussen digi/fysiek en regulier/25th. Op deze manier heeft het spel uiteraard wel 100 euro gekost, maar zo heeft het niet aangevoeld.

Zie ook: https://www.gamemania.nl/nl/info/digitaliseer-je-collectie
Ik heb ook de digitale editie gekocht van GT7, wel de standaard editie, ik hoef al die extra DLC niet.
Volgens mij voor het eerst dat ik de volledige mep voor een game betaald heb in de PS Store.
Maar GT7 is het waard denk ik, ga daar zoveel uurtjes mee verslijten dat ik ook geen zin had om bij iedere keer racen eerst de disc er weer in te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Ben super benieuwd hoe deze GT nu met die PS5 controller speelt.Mocht het geweldig spelen dan ga ik geen pedalen upgrade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:03:
Ben super benieuwd hoe deze GT nu met die PS5 controller speelt.Mocht het geweldig spelen dan ga ik geen pedalen upgrade doen.
Van Wreckfest en Dirt 5 die het ook ondersteunen was ik niet heel erg onder de indruk betreft die triggers, voel er te weinig van, kracht is niet hoog genoeg, als je een beetje hard drukt om gas te geven / remmen voel je niets meer van die triggers.
Ik vond die triggers leuk werken bij bijvoorbeeld Astrobot en R&C, maar voor race games voegt het wat mij betreft niet veel toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 16-02-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Kalder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Van Wreckfest en Dirt 5 die het ook ondersteunen was ik niet heel erg onder de indruk betreft die triggers, voel er te weinig van, kracht is niet hoog genoeg, als je een beetje hard drukt om gas te geven / remmen voel je niets meer van die triggers.
Ik vond die triggers leuk werken bij bijvoorbeeld Astrobot en R&C, maar voor race games voegt het wat mij betreft niet veel toe.
Je vergeet even dat GT7 puur voor het Playstation platform gemaakt is.Een Dirt 5 is een aardige game maar komt nog niet bijna in de buurt van een GT of Forza game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kalder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Wat Wreckfest betreft ben ik het niet zo met je eens.
Wellicht dat het voor racen niet helemaal naar je wens is maar als je zo'n banger event doet en je auto is bijna gesloopt dan merk je echt wel verschil en dus meer tegendruk in je triggers, let er maar eens op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:29:
[...]

Je vergeet even dat GT7 puur voor het Playstation platform gemaakt is.Een Dirt 5 is een aardige game maar komt nog niet bijna in de buurt van een GT of Forza game.
Die games vergelijk ik ook helemaal niet ik had het enkel over de implementatie van die triggers, ik ben bang dat je er geen voordeel van zult hebben... in fact dat weet ik eigenlijk wel zeker... het zal misschien een extra ervaring zijn, maar kan me echt niet indenken dat je er beter door gaat gas geven of remmen.

[ Voor 22% gewijzigd door Kalder op 16-02-2022 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Kalder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Die games vergelijk ik ook helemaal niet ik had het enkel over de implementatie van die triggers, ik ben bang dat je er geen voordeel van zult hebben... in fact dat weet ik eigenlijk wel zeker... het zal misschien een extra ervaring zijn, maar kan me echt niet indenken dat je er beter door gaat gas geven of remmen.
Om hier een conclusie te trekken zullen we even moet wachten tot release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
Kalder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Ik heb ook de digitale editie gekocht van GT7, wel de standaard editie, ik hoef al die extra DLC niet.
Volgens mij voor het eerst dat ik de volledige mep voor een game betaald heb in de PS Store.
Maar GT7 is het waard denk ik, ga daar zoveel uurtjes mee verslijten dat ik ook geen zin had om bij iedere keer racen eerst de disc er weer in te moeten doen.
Volledig dezelfde reden en mening!
Het prijsverschil in de PS Store is miniem met een fysieke editie en dit is toch een game die niet zal de-installeren. De extras van de 25y editie vind ik ook geen 20€ extra waard.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:20
[...]

Niet helemaal mee eens. Toen ik nog met de controller speelde had ik m'n vinger altijd voor de helft boven L2 om nauwkeuriger te kunnen remmen. Als je een beetje tegendruk hebt kan ik me best inbeelden dat dit helpt met het doseren van de rem.

Bij gas geven geef ik je wel gelijk, dan zou tegendruk best raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
[...]

Hoe kun je dit zo zeker weten? Wie zegt dat het zoals Wreckfest wordt geimplemnteerd?

Ik verwacht er meer van dan zoals Wreckfest hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
schumi2004 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Wat Wreckfest betreft ben ik het niet zo met je eens.
Wellicht dat het voor racen niet helemaal naar je wens is maar als je zo'n banger event doet en je auto is bijna gesloopt dan merk je echt wel verschil en dus meer tegendruk in je triggers, let er maar eens op ;)
Ja klopt. En met stuur in Wreckfest zou ik niet max FFB instellen en met je duimen in het stuur zitten. Als je een crash hebt, spiked die wel ff. De adaptive triggers op de DualSense voegen inderdaad wel wat toe, tenzij je erg lomp die triggers bedient.
JobKlimop schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Niet helemaal mee eens. Toen ik nog met de controller speelde had ik m'n vinger altijd voor de helft boven L2 om nauwkeuriger te kunnen remmen. Als je een beetje tegendruk hebt kan ik me best inbeelden dat dit helpt met het doseren van de rem.

Bij gas geven geef ik je wel gelijk, dan zou tegendruk best raar zijn.
Je zou het op het gas kunnen gebruiken om wheelspin en/of traction control aan te geven. Misschien niet realistisch, maar wel handig om je het gevoel te geven dat je over je griplevels heen gaat qua gasgeven. Maar laten we idd niet op de zaken vooruit lopen en zien hoe en wat geïmplementeerd is. Er zal vast over nagedacht zijn.

Ben zeer benieuwd of alle knoppen nu te mappen zijn op mijn Fanatec V2 Formula wheel en of de game telemetry ondersteund voor een extern custom dash. Dat soort info is er nog niet helaas.

[ Voor 42% gewijzigd door thunder8 op 16-02-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SemperFidelis schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:18:
[...]

Hoe kun je dit zo zeker weten? Wie zegt dat het zoals Wreckfest wordt geimplemnteerd?

Ik verwacht er meer van dan zoals Wreckfest hoor.
Dat is toch prima dat jij er veel van verwacht? Wees dan alleen niet boos als het teleur stelt, ik heb er weinig vertrouwen in maar prima dat jij dat wel hebt natuurlijk :) natuurlijk 100% zeker weten doe ik het ook niet, maar heb er gewoon erg weinig vertrouwen in dat het een echte meerwaarde gaat worden voor de game.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 16-02-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:23:
[...]

Ja klopt. En met stuur in Wreckfest zou ik niet max FFB instellen en met je duimen in het stuur zitten. Als je een crash hebt, spiked die wel ff. De adaptive triggers op de DualSense voegen inderdaad wel wat toe, tenzij je erg lomp die triggers bedient.
Ik heb Wreckfest nog niet werkend gekregen met mijn GT DD Pro, denk ook niet dat die ondersteuning gaat komen. Met een G29 of T300 hoef je je geen zorgen te maken om blessures, die zijn niet zo sterk, en zelfs de GT DD Pro is niet zo super sterk dat het echt pijn doet, misschien de 8nm versie wel meer, heb zelf nog de 5nm. Als Wreckfest ook de DD1/2 zou ondersteunen zou dat wel heel goed je polsen kunnen breken :X

Vond zelf ACC op max FFB wel gevaarlijk, helemaal als je even niet op let en een dikke crash maakt. Alsnog niet sterk genoeg voor ernstige verwondingen, maar het ligt eraan hoe sterk je ffb is inderdaad, met de professionele DD stuurtjes is het gewoon niet veilig om op max ffb te racen, ook eigenlijk niet geheel realistisch, de meeste auto's van tegenwoordig hebben wel stuurbekrachtiging dus zo zwaar hoef je niet te eens te sturen in het echt.

[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 16-02-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Kalder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Ik heb Wreckfest nog niet werkend gekregen met mijn GT DD Pro, denk ook niet dat die ondersteuning gaat komen. Met een G29 of T300 hoef je je geen zorgen te maken om blessures, die zijn niet zo sterk, en zelfs de GT DD Pro is niet zo super sterk dat het echt pijn doet, misschien de 8nm versie wel meer, heb zelf nog de 5nm. Als Wreckfest ook de DD1/2 zou ondersteunen zou dat wel heel goed je polsen kunnen breken :X
De eerste keer dat ik met de Elite + crashte in Wreckfest vond ik de impact en heftigheid van de reactie in het stuur best hoog. En de Elite+ is 6NM. Met een DD1/2 zou je op max best je polsen kunnen breken idd. De GT DD Pro zou moeten werken in de compatibilitymode, omdat de GT DD Pro dan een Elite+ emuleert en die werkt. (paarse led ipv blauw zover ik gelezen heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Kalder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Dat is toch prima dat jij er veel van verwacht? Wees dan alleen niet boos als het teleur stelt, ik heb er weinig vertrouwen in maar prima dat jij dat wel hebt natuurlijk :) natuurlijk 100% zeker weten doe ik het ook niet, maar heb er gewoon erg weinig vertrouwen in dat het een echte meerwaarde gaat worden voor de game.
Ik reageerde ook meer op je 'in fact, ik weet het zeker'. Hoe weet je dat zeker? Zoveel is er niet bekend over nog. Maar dingen als wielblokkering etc maken we logischerwijs wat hoopvoller dan Wreckfest waar dat allemaal niet in zit :)

[ Voor 9% gewijzigd door SemperFidelis op 16-02-2022 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thunder8 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:48:
[...]

De eerste keer dat ik met de Elite + crashte in Wreckfest vond ik de impact en heftigheid van de reactie in het stuur best hoog. En de Elite+ is 6NM. Met een DD1/2 zou je op max best je polsen kunnen breken idd. De GT DD Pro zou moeten werken in de compatibilitymode, omdat de GT DD Pro dan een Elite+ emuleert en die werkt. (paarse led ipv blauw zover ik gelezen heb)
Had ik destijds ook geprobeerd, misschien nog eens proberen, vond Wreckfest altijd een erg toffe arcade racer die met de G29 best goed te besturen was.

Edit: Het werkt inderdaad met de compatibility mode, denk dat ik de vorige keer bij het testen pas het stuurtje in comp. mode gezet had nadat de game was opgestart, dan werkt het dus niet, dus eerst stuurtje in compatibility mode en dan pas de game opstarten.

[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 16-02-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SemperFidelis schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Ik reageerde ook meer op je 'in fact, ik weet het zeker'. Hoe weet je dat zeker? Zoveel is er niet bekend over nog.
Ik zeg al "natuurlijk weet ik het ook niet 100% zeker" dus echt zeker weten doe ik het natuurlijk niet, zoals ik al zei, ik verwacht er gewoon erg weinig van (gebaseerd op eerdere race games met adaptive trigger support) ... Is dat erg?

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 16-02-2022 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Is natuurlijk niet erg haha. Maar dacht misschien weet je meer.
Pagina: 1 ... 5 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69