Super goed nieuws. Game zag er namelijk echt super uit. Denk dat zo nu en dan beetje single player ook super leuk is maar gelukkig wel echte races online. Deze kont er zeker digitaal.
Dat je eraan getwijfeld hebt of GT Sport terug zou komen verbaasd me een beetje, GT Sport doet het nog steeds goed, nog steeds goed gevulde ruimtes, zou niet weten waarom ze het online element eruit zouden laten... bovendien waren er al beelden van het hoofdmenu (die worldmap) waar ook een icoontje voor GT Sport bij zat, dus het was min of meer al bevestigd dat het erin zat,giantgiantus schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:46:
[...]
Super goed nieuws. Game zag er namelijk echt super uit. Denk dat zo nu en dan beetje single player ook super leuk is maar gelukkig wel echte races online. Deze kont er zeker digitaal.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ziet er echt fantastisch uit en een hoop content. Blij dat de career mode weer terug is!
[ Voor 42% gewijzigd door Raem op 03-02-2022 08:11 ]
/Editv8power67 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:41:
Nu even een 4k/60 video uploaden graag en nog keertje bekijken naar wat ik gemist heb. Was echt best veel getoond. Voor erg blij met de tuning en diepgang ervan. Dat met die beetle wad echt blubberdik. Wat ik ook zag is dat de uitlaat van de beetle veranderd was. Dit was in gt5/6 ook geval als je upgrade uitlaat kocht. Vind dit best wel iets fijns want in forza heb je 99% van de tijd de standaard uitlaat ookal rijd je 1000+pk en ziet er niet uit...
En ja widebodies en weer custom spoilers maken wat ook in gt6 zat. Echt wat een hoop shizzle!
Edit
Zie nu dat in die beetle segment er ook een porsche motor in de beetle zat. Dus engine swaps zitten er blijkbaar in!! Hype is wel beetje over 9000 hiero hoor damn...
Was dubbel, zie hier Kalder in "[PS4/PS5] Gran Turismo 7"
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 03-02-2022 08:30 ]
Had ik niet gezien. Maar anyway. Lijkt voor iedereen goed nieuws met single player en gt sport.Kalder schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:51:
[...]
Dat je eraan getwijfeld hebt of GT Sport terug zou komen verbaasd me een beetje, GT Sport doet het nog steeds goed, nog steeds goed gevulde ruimtes, zou niet weten waarom ze het online element eruit zouden laten... bovendien waren er al beelden van het hoofdmenu (die worldmap) waar ook een icoontje voor GT Sport bij zat, dus het was min of meer al bevestigd dat het erin zat,
Hihi, de 3e (2e was al wegge-edit
Viel me op trouwens dat de reflecties die op RT lijken in een lagere framerate draaiden... 30 leek het op.
Die raytracing mogen ze echt houden. Leuk voor de fotomode wellicht. Een racegame moet op 60fps draaien. Beter zorgen ze voor een 120fps performance modus naast een standaard 60fps modus. Heb je veel meer aan dan RT.418O2 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:06:
[...]
Dat wil je echt niet. Althans, kan me niet voorstellen dat ze steady 60fps met ray tracing kunnen doen.
Er is raytracing. Ze zeiden niets over of dat in-game ook is, op welke resolutie en of er een performance mode is
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wat betreft die reflecties, mee eens, voor schaduwen en andere belichting zou het nog wel eens heel mooi kunnen zijn, maar die reflecties op 30fps kan idd echt niet, dat gaat bij mij tegen de immersie in werken.Hulleman schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:22:
[...]
Die raytracing mogen ze echt houden. Leuk voor de fotomode wellicht. Een racegame moet op 60fps draaien. Beter zorgen ze voor een 120fps performance modus naast een standaard 60fps modus. Heb je veel meer aan dan RT.
Waarschijnlijk kun je het wel uit zetten, er zullen vast opties komen voor quality of performance e.d.
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 03-02-2022 09:01 ]
Hier een mooi uitgebreid artikel waar alles nog even beschreven wordt.
https://www.gtplanet.net/...-everything-new-20220202/
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik vond de fotomode van GT Sport het bij lange na niet halen van de fotomode uit GT5, daar had je zoveel meer cameravrijheid. Met GT5 heb ik echt uren besteed aan het maken van toffe wallpapers. Hopelijk is in GT7 weer een complete cameravrijheid in alle scapes.wilmundo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 00:03:
Deze state of play laat voor mij zien dat GT7 naast het racen ook erg interessant is. In GT Sport heb ik mij vermaakt met scapes bijvoorbeeld en in GT7 is dat naar een nog hoger plan getild.
Het geluid klinkt iets beter. De normale Kever klonk authentiek. Hopelijk de rest ook. Het zou mooi zijn als het halen van een platinum trophy makkelijker wordt dan bij GT Sport.
Het geluid heb ik bij GT nooit een sterk punt gevonden. In GT5 en 6 klonk bijna alles hetzelfde, als een stofzuiger. Was in GT Sport al beter, maar ik daar miste ik veel beleving in het geluid van de wagens. De snelheidsbeleving kan ook stukken beter. Ben benieuwd of ze dat aangepakt hebben. GT7 mag wel iets rauwer, in plaats van dat steriele wat het altijd geweest is.
[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 03-02-2022 09:02 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
@Hulleman @KalderRivanov schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:58:
Hier een mooi uitgebreid artikel waar alles nog even beschreven wordt.
Frame Rate Mode: Used for gameplay, this mode runs at 60 frames-per-second and does not feature ray-tracing.
Ray Tracing Mode: Used for race replays, “3D stages”, and Photo Mode.
Weet je wat mij nou nostalgische gevoelens geeft?
Allerlei kleine geluidjes die al sinds GT1 hetzelfde zijn. Bijvoorbeeld als je een naar een andere "menu" klikt of het aftellen voor de start
Heerlijk!
Allerlei kleine geluidjes die al sinds GT1 hetzelfde zijn. Bijvoorbeeld als je een naar een andere "menu" klikt of het aftellen voor de start
Heerlijk!
Dit hoort gewoon bij GT, is al 25 jaar zo en zal niet zo snel veranderen denk ik. Het snelheidsgevoel lijkt bij GT7 wel echt meer aanwezig dan bij GT5 en 6, daar ben ik wel blij mee. Het geluid is inderdaad nooit indrukwekkend geweest, maar gelukkig verbetert het wel ieder deel een beetjeHulleman schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:00:
[...]
Ik vond de fotomode van GT Sport het bij lange na niet halen van de fotomode uit GT5, daar had je zoveel meer cameravrijheid. Met GT5 heb ik echt uren besteed aan het maken van toffe wallpapers. Hopelijk is in GT7 weer een complete cameravrijheid in alle scapes.
Het geluid heb ik bij GT nooit een sterk punt gevonden. In GT5 en 6 klonk bijna alles hetzelfde, als een stofzuiger. Was in GT Sport al beter, maar ik daar miste ik veel beleving in het geluid van de wagens. De snelheidsbeleving kan ook stukken beter. Ben benieuwd of ze dat aangepakt hebben. GT7 mag wel iets rauwer, in plaats van dat steriele wat het altijd geweest is.
+ Tuning weer terug
+ Dynamisch weer
+ 60 fps performance mode
+ Audio verbeterd
+ license tests terug
- (nog) geen nieuwe tracks, had stiekem gehoopt op meer remakes van oudere tracks (Seattle, Midfield)
Maar goed genoeg om te pre-orderen
+ Dynamisch weer
+ 60 fps performance mode
+ Audio verbeterd
+ license tests terug
- (nog) geen nieuwe tracks, had stiekem gehoopt op meer remakes van oudere tracks (Seattle, Midfield)
Maar goed genoeg om te pre-orderen
PSN: jannvsdvinvs
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
YouTube: GRAN TURISMO 7 State of Play: Full Event Recap + New Gameplay Footage
No no no! Komaan zeg, we zijn 2022, en dan weer een hoop circuits waar je niet in de regen kunt rijden ?!

Hoop wel dat ze dat gaandeweg met updates voor alle of iig voor meerdere circuits zullen implementeren.Twixie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:32:
[...]
No no no! Komaan zeg, we zijn 2022, en dan weer een hoop circuits waar je niet in de regen kunt rijden ?!![]()
![]()
Hm dat had ik weer ff gemist.Twixie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:32:
[...]
No no no! Komaan zeg, we zijn 2022, en dan weer een hoop circuits waar je niet in de regen kunt rijden ?!![]()
![]()
Maar hé we hebben Music Rally en een real-time sterrenhemel.
Jezus wat heb ik er zin in. Is er al iets bekend over je paints meenemen vanuit GT Sport?
Ik ben alvast even mapje aan het maken met alle aftermarket vector stickers
Edit:
https://www.gtplanet.net/gt7-import-sport-liveries-20220202/
Oh nice! Aan de ene kant heel chill dat je je complete collectie kunt meenemen.. Aan de andere kant ook wel weer jammer dat er niet een soort van grote opruiming plaatsvindt maar ach.
Edit:
Oh nice! Aan de ene kant heel chill dat je je complete collectie kunt meenemen.. Aan de andere kant ook wel weer jammer dat er niet een soort van grote opruiming plaatsvindt maar ach.
[ Voor 43% gewijzigd door SemperFidelis op 03-02-2022 12:00 ]
Volgens mij is dat niet zo dynamisch. Alleen regen op specifieke banen wat ik zo lees. Het regent dan niet de hele race, maar dit is natuurlijk geen dynamisch weersysteem......Ontzettende_Jan schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:11:
+ Dynamisch weer
Edit... hier was je al achter zie ik
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 03-02-2022 12:00 ]
Hopelijk wordt het wel makkelijker om decals te uploaden, dat was wel een gedoe.SemperFidelis schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:57:
Jezus wat heb ik er zin in. Is er al iets bekend over je paints meenemen vanuit GT Sport?
Edit:
Hoe bedoel je? Ging toch vrij soepel?Ontzettende_Jan schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:02:
[...]
Hopelijk wordt het wel makkelijker om decals te uploaden, dat was wel een gedoe.
Ik zat altijd met de bestandgrootte te hannessen.
"Een hoop" is je eigen invulling. Als je in de woestijn of laguna seca niet in de regen kan rijden, lijkt me dat geen ramp of heel onrealistischTwixie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:32:
[...]
![]()
Gezien de doorgaans lange development tijd van 4-5 jaar ga ik er vanuit dat GT7 de enige Gran Turismo game zal zijn op de PS5 en het meer een live service game wordt met nieuwe banen, auto's en GT Sport content de komende jaren.
Ik had het overigens gemist maar er is deze keer geen B-Spec mode toch?
Ik had het overigens gemist maar er is deze keer geen B-Spec mode toch?
"Only available on some unspecified tracks" doet toch echt uitschijnen dat je het op de meerderheid van de tracks niet zult hebben. Maar we zullen wel zien.418O2 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:16:
[...]
"Een hoop" is je eigen invulling. Als je in de woestijn of laguna seca niet in de regen kan rijden, lijkt me dat geen ramp of heel onrealistisch
Ben ook wel hyped, maar anderzijds evolueerde GT altijd ontzettend traag. Je kan er nu bvb ook alweer donder op zeggen dat het damage model nagenoeg onbestaande zal zijn. Is iets waar al ten tijde van GT3 kritiek op was, en toen met de mantel der liefde bedekt werd onder het mom van 'fabrikanten willen geen schade zien' of 'er is nog niet genoeg rekenkracht', maar ondertussen weten we wel beter.
Persoonlijk vind ik schademodel minst boeiende in een sim racer( simcade ). Als ik dat wil speel ik wel need for speed of burnout, of beamng op pc want dat is de enigste game zo ongeveer die schade echt goed doet.Twixie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:27:
[...]
"Only available on some unspecified tracks" doet toch echt uitschijnen dat je het op de meerderheid van de tracks niet zult hebben. Maar we zullen wel zien.
Ben ook wel hyped, maar anderzijds evolueerde GT altijd ontzettend traag. Je kan er nu bvb ook alweer donder op zeggen dat het damage model nagenoeg onbestaande zal zijn. Is iets waar al ten tijde van GT3 kritiek op was, en toen met de mantel der liefde bedekt werd onder het mom van 'fabrikanten willen geen schade zien' of 'er is nog niet genoeg rekenkracht', maar ondertussen weten we wel beter.
Nee voor mij hoeft er geen geavanceerde schade model als dit bv ten koste gaat van bv graphics of physics. Maar snap zeker dat zoveel mensen zoveel wensen. Maar daar zijn andere games voor denk ik.
Beamng is wel serieuze aanrader daarin btw.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Daar heb je wel gelijk in, maar anderzijds wil je toch ook niet dat je gewoon keihard de vangrails in kunt gaan, en dat gewoon even de wagen wat stuitert, en je vervolgens weer gewoon verder kunt alsof er niets gebeurd is. Want zeker single-player kun je daar perfect misbruik van maken en bvb gewoon veel te snel een bocht in gaan om dan gewoon even tegen een tegenstander te gaan leunen/botsen waardoor je toch nog goed de bocht uit geraakt.v8power67 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:52:
[...]
Persoonlijk vind ik schademodel minst boeiende in een sim racer( simcade ). Als ik dat wil speel ik wel need for speed of burnout, of beamng op pc want dat is de enigste game zo ongeveer die schade echt goed doet.
Tenzij ze in SP ook iets implementeren zoals met GTSport waarbij aanrakingen bestraft worden.
Ben toch bang dat de race ervaring gaat beïnvloeden door de grafische mogelijkheden.
Ook ben ik bang dat het geen echte race game gaat worden.
Op welke manier?Evertt schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:28:
Ben toch bang dat de race ervaring gaat beïnvloeden door de grafische mogelijkheden.
Wat is voor jou een echte race game?Ook ben ik bang dat het geen echte race game gaat worden.
Mechanische schade zit al in gt sport, alleen niet in de singleplayer races(misschien wel als je zelf een races opzet in arcade ?) Maar in lobbies kan je dit aanzetten.Twixie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:16:
[...]
Daar heb je wel gelijk in, maar anderzijds wil je toch ook niet dat je gewoon keihard de vangrails in kunt gaan, en dat gewoon even de wagen wat stuitert, en je vervolgens weer gewoon verder kunt alsof er niets gebeurd is. Want zeker single-player kun je daar perfect misbruik van maken en bvb gewoon veel te snel een bocht in gaan om dan gewoon even tegen een tegenstander te gaan leunen/botsen waardoor je toch nog goed de bocht uit geraakt.
Tenzij ze in SP ook iets implementeren zoals met GTSport waarbij aanrakingen bestraft worden.
Maar meestal word dit gelijk uitgezet ivm dat je dus in 1 klap voor heel veel mensen de hele race kan verpesten. Er waren volgens mij 2 opties. Realistische dus dan was je gewoon focked. Of dat over de tijd de schade weer langzaam wegging. Weet niet of dit ook in gt sport was maar geloof gt5/gt6 wel die 2 opties.
Geen echte race game???Evertt schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:28:
Naar mijn mening is GT het meest een echte race game van alle race games, met nadruk op game... Het zal denk ik wel een simcade blijven, maar je afvragen of dit een echte race game wordt vind ik zo raar
https://i.imgur.com/cNu5xEb.gif
is 38 mb groot dus even gelinked!

edit:
[YouTube: GT7]
Lijkt erop dat aquaplanning er ook inzit.
is 38 mb groot dus even gelinked!
edit:
[YouTube: GT7]
Lijkt erop dat aquaplanning er ook inzit.
[ Voor 102% gewijzigd door v8power67 op 03-02-2022 14:25 ]
Ergen snap ik het "geen echte race game" wel, ik heb zojuist de ACC trailer gezien voor de PS5 en dat lijkt mij echt een game die meer leunt op het racen, de beleving en het geluid. (Enkel te rijden met GT3's en GT4's.)Kalder schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Geen echte race game???
Naar mijn mening is GT het meest een echte race game van alle race games, met nadruk op game... Het zal denk ik wel een simcade blijven, maar je afvragen of dit een echte race game wordt vind ik zo raar
GT7 lijkt zich meer te focussen op fotorealisme en het zijn van een auto-encyclopedie.
Overigens kijk ik uit naar beide games. Erg blij met de tuning mogelijkheden en livery editor.
Nog een maand!
In landen waar het minder regent zal het ook moeilijker zijn om data te krijgen omtrent regen. Ik veronderstel dat ze data gebruiken om te weten hoe nat het op sommige stukken het is. In een regio zoals Californië is er minder regen dus kunnen ze minder snel weten welke plekken het meeste nat zijn en welke het snelste opdrogen. als ze hier meer data over hebben zullen ze het wel toevoegen.Twixie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:32:
[...]
![]()
Op licht heb je lichte schade die na een half rondje weg is. Op realistisch kan een klapper veroorzaken dat je met 80km/h naar de pits kan limpen om daar je auto te repareren. Echter kan je dan net zo goed meteen quitten, want kans op een goede positie is dan meteen weg. Dat is ook de reden dat bijna niemand damage op realistisch heeft staan, want met al die divebombers gaat de zin om te racen na crash zo wel snel weg.v8power67 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Mechanische schade zit al in gt sport, alleen niet in de singleplayer races(misschien wel als je zelf een races opzet in arcade ?) Maar in lobbies kan je dit aanzetten.
Maar meestal word dit gelijk uitgezet ivm dat je dus in 1 klap voor heel veel mensen de hele race kan verpesten. Er waren volgens mij 2 opties. Realistische dus dan was je gewoon focked. Of dat over de tijd de schade weer langzaam wegging. Weet niet of dit ook in gt sport was maar geloof gt5/gt6 wel die 2 opties.
Mechanische schade is lekker realistisch, maar dat zal altijd een nichemarkt blijven. De meesten willen gewoon leuk racen, zonder meteen slachtoffer te worden van anderen en dan weer ergens oefenen, kwalificeren en dan weer na 2 bochten in de puin te liggen.
Als je graag met een schadebak wil rijden, kan ik wreckfest aanraden. Daar kan je met nog 2 wielen aan je auto en de motor in brand zelfs nog rijden en winnen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Volgens mij heb je geen data nodig van California.
Maar gewoon van de track. De hoogte vershillen. En hoe schuin een bocht loopt.
De rest is dan "gewoon" water simulatie. Die van hoog naar laag loopt zeg maar.
Hopelijk krijgen we gewoon nog wat updates in de toekomst.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Neem aan dat ze gewoon laserscans maken van de weg. Als er geen water in blijft staan, heeft een "kuil" alsnog wel invloedDarkSide schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:45:
ik bedoel dan ook van een track in californië. Ze spraken ook van temperaturen, die heb je wel nodig van die plek uit californië.DarkSide schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:45:
Mja dat is wel zo, maar in principe is GT meer dan alleen een race game, het is ook gewoon een liefdesbrief naar de autocultuur, met van allerlei soorten auto's zo'n beetje wel iets ter beschikking. En juist ook de mogelijkheid om met niet race auto's te racen vind ik wel gaaf!Racing-Paradise schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:32:
[...]
Ergen snap ik het "geen echte race game" wel, ik heb zojuist de ACC trailer gezien voor de PS5 en dat lijkt mij echt een game die meer leunt op het racen, de beleving en het geluid. (Enkel te rijden met GT3's en GT4's.)
GT7 lijkt zich meer te focussen op fotorealisme en het zijn van een auto-encyclopedie.
Overigens kijk ik uit naar beide games. Erg blij met de tuning mogelijkheden en livery editor.
Nog een maand!
Het is niet gezegd dat je dan niet in de regen kan rijden op alle circuits. Het is alleen gezegd dat een aantal track een geavanceerd weermodel krijgen. Denk dat LeMans 1 van die circuits zal zijn, omdat je daar gebruik van kan maken tijdens een 24h race. Je kan dan die zonsondergang/-opgang gebruiken, de sterrenhemel (als het niet bewolkt is) en van de actuele weersinvloeden op het (hele) circuit.Twixie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:32:
[...]
![]()
Ik heb GT al even niet meer gespeeld, maar de regen kon ik daarin prima missen.
Reed je in de regen met andere banden dan full wets dan was er geen beginnen aan, reed je wel met full wets dan was het alsof je op sport/race hard banden reed bij wijze van. Kortom, geen gigantisch verschil en alleen leuk/mooi voor de visuele effecten.
Als ze regen implementeren dan graag verschillende soorten van miezer tot flinke regen, verschil in grip op en naast de ideale lijn, opdrogende baan en daarmee dus ook verschillende effecten per band zodat je nog eens een gokje kunt wagen.
Reed je in de regen met andere banden dan full wets dan was er geen beginnen aan, reed je wel met full wets dan was het alsof je op sport/race hard banden reed bij wijze van. Kortom, geen gigantisch verschil en alleen leuk/mooi voor de visuele effecten.
Als ze regen implementeren dan graag verschillende soorten van miezer tot flinke regen, verschil in grip op en naast de ideale lijn, opdrogende baan en daarmee dus ook verschillende effecten per band zodat je nog eens een gokje kunt wagen.
In die video van State of Play hebben ze het over een opdrogende baan en dat de plassen water blijven liggen op plekken waar niet wordt gereden (buiten de ideale lijn dus). Dus wat dat betreft zit het wel goed denk ik zo!B-Real schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:12:
Ik heb GT al even niet meer gespeeld, maar de regen kon ik daarin prima missen.
Ben in ieder geval enorm hyped, zojuist ook maar gepre-ordered. De steelbook.
[ Voor 13% gewijzigd door RBH op 03-02-2022 15:15 ]
Jullie ook al de weer radar opgevallen?
Het zijn allebei echte racegames, het verschil is dat de ene simcade is en de andere puur sim.Racing-Paradise schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:32:
[...]
Ergen snap ik het "geen echte race game" wel, ik heb zojuist de ACC trailer gezien voor de PS5 en dat lijkt mij echt een game die meer leunt op het racen, de beleving en het geluid.
Ultra arcade racer Need for Speed is ook een echte racegame.
De mate van simulatie zegt niks over het genre natuurlijk
*Kiwi plaatst deze post gelijk om dit topic te bookmarken.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik ben vooral nu heel benieuwd naar de klassieke GT mode. Ik dacht dat het zoals vroegah zou worden, dat je via de Sunday Cup langs meerdere tracks gaat.. Maar het lijkt nu iets anders dat je allerlei events per track moet doen?
Precies. NFS zit aan de arcade kant, GT in het midden en ACC aan de Sim kant. En ik denk, op basis van de beelden van de SoP, dat GT weer iets meer richting de sim kant is verschoven. Niet dat het ooit een hardcore sim racer gaat worden, want het moet een groot publiek aanspreken.Superkiwi schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:30:
[...]
Het zijn allebei echte racegames, het verschil is dat de ene simcade is en de andere puur sim.
Ultra arcade racer Need for Speed is ook een echte racegame.
De mate van simulatie zegt niks over het genre natuurlijk![]()
*Kiwi plaatst deze post gelijk om dit topic te bookmarken.
Precies.Kalder schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:50:
[...]
Mja dat is wel zo, maar in principe is GT meer dan alleen een race game, het is ook gewoon een liefdesbrief naar de autocultuur, met van allerlei soorten auto's zo'n beetje wel iets ter beschikking. En juist ook de mogelijkheid om met niet race auto's te racen vind ik wel gaaf!
Ik heb in Sport meer in de Livery editor zitten kloten en Scapes foto's zitten maken dan online geracet.
It be like that, dat vind ik ook gewoon als autoliefhebber vet. Met mn controller en weinig tijd ga ik online toch never nooit een race winnen
Vergis je niet, dat is zeker mogelijkSemperFidelis schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:24:
[...]
<knip>Met mn controller en weinig tijd ga ik online toch never nooit een race winnen
Mwah, rij met automaat en flink wat assists... Doe mij maar vs AI
Ik zou zeggen begin eens met manual en dan elke keer stapje verder.SemperFidelis schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:08:
Mwah, rij met automaat en flink wat assists... Doe mij maar vs AI
Scheelt ook als je andere controller indeling gebruikt bv.
Ik stuur met knuppel en geef gas en rem met knuppel, schakelen doe ik met shoulder buttons en dat gaat dikke prima.
Alleen ben ik bang met GT7 dat ik hier vanaf moet gaan stappen als ik die adaptive functionaliteit gebruiken wil.
Wat dat betreft raakt Gran Turismo echt de sweetspot, mooi dat ze daar ook altijd aan vast zijn blijven houden.thunder8 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:11:
[...]
Niet dat het ooit een hardcore sim racer gaat worden, want het moet een groot publiek aanspreken.
Een ander vlak waar ze in uitblinken is de speelbaarheid met zowel controller als met stuur; ik ken geen andere racer die met beide besturingen zó fijn is.
Ja net weer effe wat rondjes gt sport gedaan en damn wat een genot weer. Was alweer effe geleden.Superkiwi schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:13:
[...]
Wat dat betreft raakt Gran Turismo echt de sweetspot, mooi dat ze daar ook altijd aan vast zijn blijven houden.
Een ander vlak waar ze in uitblinken is de speelbaarheid met zowel controller als met stuur; ik ken geen andere racer die met beide besturingen zó fijn is.
Maar rijd echt zo lekker. Ben echt mega benieuwd naar gt 7 met dualsence. Ik hou het dan ook voorlopig gewoon bij controller. Beviel me met gt sport echt fantastisch. En bespaart hoop geld
dat is de vraag idd. zou inderdaad de goedkoopste methode zijn.Nohead schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:33:
Andere vraag stel dat je van iemand de PS4 code overneemt van de AE? kan je deze dan ook upgraden naar de PS5 versie?
account locken kan haast niet pre sale, maar niet upgrade mogelijk lijkt mij zeer zeker wel te doen.
ik ga wel mijn code te koop zetten tzt als dig. ps4 only!!
GiTS
Ik zat net stuk te lezen op gtplanet over mogelijke engine swap feature. Dat zou echt super vet zijn als dat de stille hint is.
https://www.gtplanet.net/gt7-engine-swaps-20220202/
Zou wel gaaf zijn ja! Hopelijk dat ze het geluid ook goed gekregen hebben icm met die engine swaps.schumi2004 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:25:
Ik zat net stuk te lezen op gtplanet over mogelijke engine swap feature. Dat zou echt super vet zijn als dat de stille hint is.
Gisteren met een paar maten nog gereden op Spa met lichte regen. Zelfs met slicks SZ, TC op 2 en controller was dat best goed te doen. Niet elke dag heb ik zin mijn hele stellage voor de TV te zetten en dus speel ik met beide. En inderdaad, wat jij ook zegt, je kan haast naadloos wisselen en beide methoden werken perfect. Met de DualSense komt er voor de controller nog wat meer feedback bij in GT7, dus zal het genieten zijn voor zowel controller- als stuurracers.Superkiwi schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:13:
[...]
Wat dat betreft raakt Gran Turismo echt de sweetspot, mooi dat ze daar ook altijd aan vast zijn blijven houden.
Zolang er regelmatig mensen met controllers in de top-10 van de qualifiers en timetrials staan zou ik me totaal niet druk maken om het verschil tussen stuur en controller.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Precies, een stuur gebruik je vooral omdat het het een stuk leuker maakt (vind ik). Feit blijft dat het een behoorlijke investering is terwijl je er niet per se beter van wordtVoxalizer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:37:
Zolang er regelmatig mensen met controllers in de top-10 van de qualifiers en timetrials staan zou ik me totaal niet druk maken om het verschil tussen stuur en controller.
En het is ook gewoon geklooi als je het niet permanent in je woonkamer wil, als je daar speelt. de PAF (Partner Acceptance Factor) daarvan ligt niet heel hoogMartijn1990 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:38:
[...]
Precies, een stuur gebruik je vooral omdat het het een stuk leuker maakt (vind ik). Feit blijft dat het een behoorlijke investering is terwijl je er niet per se beter van wordt
Klopt! Ik heb het geluk om een aparte game/film kamer te hebben, daar is het niet zo'n sta in de weg en hoef ik hem alleen een beter opzij te schuiven als ik hem niet gebruik. In de huiskamer krijg ik het er niet doorheen denk ik en zou ik zelf ook niet willen.418O2 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:43:
[...]
En het is ook gewoon geklooi als je het niet permanent in je woonkamer wil, als je daar speelt. de PAF (Partner Acceptance Factor) daarvan ligt niet heel hoog
En met dit nieuws ben ik ook heel blij
[ Voor 28% gewijzigd door Kalder op 04-02-2022 16:39 ]
Hoelaat wordt de game gereleased op 4 maart? Direct om 0:00? Of pas einde middag / begin avond?
/edit: Nevermind. In de Store staat 4-3-2022 00:00 CET
[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 04-02-2022 16:51 ]
Ja waarschijnlijk kun je hem eerder spelen als je hem uit de store van een ander land haalt, maar dat is altijd gedoe... ik zit hier op 3-3-2022 23:59 CET klaar om op spelen te drukken!Rivanov schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:50:
Hoelaat wordt de game gereleased op 4 maart? Direct om 0:00? Of pas einde middag / begin avond?
Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik de 25th anniversary versie moet hebben of niet.. Ergens tof om te hebben, maar ergens denk ik ook.. ja boeiend die ingame credits
Ik race er wel 100x sunday cup voor
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Die bouw je wel op en is ook meer belonend als je er zelf voor speelt dan wanneer je met credits begint.
Ik zit met hetzelfdescorpie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:51:
Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik de 25th anniversary versie moet hebben of niet.. Ergens tof om te hebben, maar ergens denk ik ook.. ja boeiend die ingame creditsIk race er wel 100x sunday cup voor
Die steelcase is erg mooi en zou hem graag willen hebben, maar de rest van de content interesseert me niet echt.
Bij het huidige gebrek aan PS5's vraag ik mij af of de PS4 versie ook op 4K kan draaien als je de PS4 pro hebt.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Ik denk dat de game op ps4 pro lagere resolutie heeft dan gt sport, en die draait op check board 1800p. Ivm dynamische weersomstandigheden en dag nacht cyclus wat gewoon zwaar is grafische gezien. Dus mogelijk 1440p checkerboard of gewoon native 1080p. En ps4 dan weer daaronder. Tenzij ze de engine van de game zo geoptimaliseerd hebben dat het gelijkwaardig is aan gt sport maar dan met alle nieuwe toevoegingen, wat ik heel knap zou vinden.Redax schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:25:
Bij het huidige gebrek aan PS5's vraag ik mij af of de PS4 versie ook op 4K kan draaien als je de PS4 pro hebt.
Voor mij het hem te doen om de PS4 voucher; deze mag een goeie vriend van me hebben.scorpie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:51:
Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik de 25th anniversary versie moet hebben of niet.. Ergens tof om te hebben, maar ergens denk ik ook.. ja boeiend die ingame creditsIk race er wel 100x sunday cup voor
Als dat lukt heb ik al direct een buddy om mee te racen en vooral…te wedijveren 😇
Ik blijf natuurlijk hopen dat het zal lukken om die code door te geven 🙏
Google zegt van niet.Redax schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:25:
Eerste klik: https://racinggames.gg/gr...-fps-ray-tracing-4k-more/
Dat is goed om te horen ik dacht dat je flink in het nadeel was met controller tegen mensen die met stuur spelen online.Voxalizer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:37:
Kan niet wachten!
Playstation 5
Nee hoor, met controller kun je in principe net zo snel zijn, het is maar waar je voorkeur ligt, en of je immersie wilt, een stuur maakt je in GT niet sneller, andere simulators misschien wel, maar bij GT niet, het is tenslotte een PS exclusive en de meeste mensen zullen het met controller spelen.Stylze schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:56:
[...]
Dat is goed om te horen ik dacht dat je flink in het nadeel was met controller tegen mensen die met stuur spelen online.
Kan niet wachten!
Het blijft een mooie game zeker met de graphic die de ps5 te beiden heeft.
Alleen heb ik deze nog niet gekocht. Heb bijna alle versie van GT gehad.
Ben bang dat ik deze game laat schieten alleen omdat ik weer zo heb dat ik weer van voren af beginnen.
Zoals de rijscholen voltooien en makkelijke races voltooien om sneller auto te krijgen of te kunnen kopen.
Deze optie mis ik echt dat je niet kan kiezen om makkelijkere of rijscholen over te slaan. Maar dit geld voor meer race games.
Ben bang dat ik deze game laat schieten alleen omdat ik weer zo heb dat ik weer van voren af beginnen.
Zoals de rijscholen voltooien en makkelijke races voltooien om sneller auto te krijgen of te kunnen kopen.
Deze optie mis ik echt dat je niet kan kiezen om makkelijkere of rijscholen over te slaan. Maar dit geld voor meer race games.
Gisteravond mn eerste race gewonnen!schumi2004 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:02:
[...]
Vergis je niet, dat is zeker mogelijk
Dus je gaat een game die je mogelijk honderden uren aan plezier op kan leveren laten schieten omdat je niete even en 2 avondjes de basics wil doen? mmkayEvertt schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:17:
Ik vind de productpagina van GT7 best prettig (in het Nederlands). De verschillen tussen verschillende versies (bv 25th Year Disc en Digi) worden goed uitgelegd. Bv 1 miljoen credits voor de Disc en 1,5 voor de Digi. Icm preorderen komt daar 100.000 bij. Ook de spelmodi worden genoemd.
Zie: https://www.gran-turismo.com/nl/products/gt7/
[ Voor 4% gewijzigd door wilmundo op 08-02-2022 08:59 ]
Hoewel ik het wel met je eens ben dat de start vaak weinig uitdaging biedt geloof ik dat je toch door de zure appel heen moet bijten.Evertt schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:17:
Enwel hierom: Anders kun je waarschijnlijk nooit meer een nieuwe race-game kopen. Ze beginnen allemaal vanaf nul.
En wees eerlijk, zoals ook al eerder gezegd, als je genoeg ervaring hebt ben je binnen een paar uur door de 'tutorials' heen en begint de lol.
Vergeet niet dat er bij elke versie een nieuwe generatie racers wakker wordt die 'het' nog moet leren.
Toen jij je eerste race-game speelde had je de simpele races ook nodig, toch?
O huh was mij niet eens duidelijk! Dacht dat je die 100.000 Cr en die 3 auto's enkel bij de 25th anniversary kreeg, maar dat is standaard pre-order bonuswilmundo schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:58:
Ik vind de productpagina van GT7 best prettig (in het Nederlands). De verschillen tussen verschillende versies (bv 25th Year Disc en Digi) worden goed uitgelegd. Bv 1 miljoen credits voor de Disc en 1,5 voor de Digi. Icm preorderen komt daar 100.000 bij. Ook de spelmodi worden genoemd.
1.500.000 is helemaal veel. Wil wel de grind door om te beginnen met een tweedehands Japannertje en langzaam op te bouwen maar 1.5 mil is ook wel lekker voor de collector in me...
Twijfellsss
Tsja, heb de collectors ook gekocht maar ik ga lekker starten met een Mazda 2 (Demio) of Yaris. Die 1.5 miljoen komt wel van pas voor de (dure) GT3 en GT4 auto's later in de game.
Ben wel erg benieuwd of ik de digitale PS4 voucher aan iemand anders kan geven.
Oh, in mijn geval 1 miljoen omdat ik de disk heb. Oh well.
Ben wel erg benieuwd of ik de digitale PS4 voucher aan iemand anders kan geven.
Oh, in mijn geval 1 miljoen omdat ik de disk heb. Oh well.
[ Voor 10% gewijzigd door Knul op 08-02-2022 10:27 ]
Met GT7 en de PS5-update van Assetto Corsa Competizione komen er mooie tijden aan!
Beginnen met een nieuwe auto kopen in een Gran Turismo? Blasphemy!Knul schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:25:
Tsja, heb de collectors ook gekocht maar ik ga lekker starten met een Mazda 2 (Demio) of Yaris.
Dit staat op de psn store pagina:
Als je een van de edities van Gran Turismo™ 7 pre-ordert, ontvang je:
- 100.000 CR (gamegeld)
- Drievoudig autopack met:
- MAZDA RX-VISION GT3 CONCEPT Stealth Model
- Porsche 917 LIVING LEGEND
- Toyota Supra GT500 '97 (Castrol TOM'S)
Editie bevat:
- Volledige game
- Recht op PS4™ en PS5™
- 1.500.000 CR (gamegeld)
- Toyota GR Yaris met specifieke landbestickering
- 30 PSN-avatars van fabrikanten en partners
- Soundtrack: The Music of Gran Turismo 7
- 100.000 CR (gamegeld)
Editie bevat:
- Volledige game
- Recht op PS4™ en PS5™
- 1.500.000 CR (gamegeld)
- Toyota GR Yaris met specifieke landbestickering
- 30 PSN-avatars van fabrikanten en partners
- Soundtrack: The Music of Gran Turismo 7
Sowieso moet er bij mij een Subaru S22B STi komen in lijn met andere GT's die ik heb gespeeld. In de state of play zag ik die al staan bij de gebruikte auto's voor 80+k. Krijg je niet auto's na het voltooien van missies, rijbewijzen en circuitervaringen? Je kan er altijd voor kiezen om je saldo niet onder het bedrag van de preorderbonus te laten komen.SemperFidelis schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:21:
[...]
O huh was mij niet eens duidelijk! Dacht dat je die 100.000 Cr en die 3 auto's enkel bij de 25th anniversary kreeg, maar dat is standaard pre-order bonus.
1.500.000 is helemaal veel. Wil wel de grind door om te beginnen met een tweedehands Japannertje en langzaam op te bouwen maar 1.5 mil is ook wel lekker voor de collector in me...
Twijfellsss
Maar ja, zoals Oprah zei: and you get a car and you get a car!
Treat yourself: voor mij is GT voor een groot deel ook nostalgie. Je hebt er immers lang genoeg op gewacht. Waarom lange grind als je bv direct een F40 kan besturen hehehe.
[ Voor 4% gewijzigd door wilmundo op 08-02-2022 11:09 ]
https://www.gtplanet.net/...-of-pre-order-bonus-cars/SpeedfreakR schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:49:
Dit staat op de psn store pagina:
- 100.000 CR (gamegeld)
noice
Eindelijk goede AI in GT7???:
🏁 COMING SOON 🏁
— Sony AI (@SonyAI_global) 7 februari 2022
On 2/9, our team is excited to launch our Gaming Flagship and announce a breakthrough project in #AI created through a collab with Polyphony Digital Inc. (PDI) and @Sony Interactive Entertainment (SIE). Enjoy this sneak peek. https://t.co/XlHvBQuu1Q
Dat was in yen geloof ik.wilmundo schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:08:
[...]
In de state of play zag ik die al staan bij de gebruikte auto's voor 80+k.
In GT2 begon ik met een groene Toyota Supra 3000GT, hopelijk vind ik weer zoiets bij de user dealer.
80k yen is maar net 600 euro. Lijkt mij sterk.SemperFidelis schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Dat was in yen geloof ik.
In GT2 begon ik met een groene Toyota Supra 3000GT, hopelijk vind ik weer zoiets bij de user dealer.
Ja dit kan nog eens heel interessant worden. Ze spreken nu nog wel over samenwerking tussen project AI en Polyphony Digital. Of dat meteen ook GT7 betekent is een tweede…
Goede AI zou GT7 helemaal af maken (+LFA
Morgen dus de announcement. Weten al hoe laat en via welk kanaal?
Ik heb zowaar GT4 in de PCSX2 emulator gepropt en voor het eerst m'n G25 werkend kunnen krijgen. Om de GT7 hype een beetje door te komen, al wat uurtje besteed. Valt nog vies tegen om uberhaupt "goud" te halen met de license-opdrachten (terwijl dit op de PS3 Fat eenvoudig ging). Misschien verschil tussen NTSC en PAL versies? Of misschien async in de klok van emulatie. Enfin erg vermakelijk weer en ik hoop dat ze wat van de "gezelligheid" van GT4 terugbrengen in GT7. GT Sport vond ik al met al erg klinisch en een echte race-game. De GT sersie vind ik eigenlijk vooral een verzamel-game... Het kopen van een eerste auto na je B-licentie te hebben gehaald voelde voor mij best wel als het kopen van je eerste auto...thunder8 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:16:
[...]
80k yen is maar net 600 euro. Lijkt mij sterk.Wat voor kosten die auto's ook hebben, als de componenten en auto's maar conform de beloningen per race is.
De verhouding tussen race-winsten en prijzen van auto's en upgrades vond ik erg goed in balans in GT4, dus hopelijk pakken ze hier weer om terug in GT7. Wat mij betreft was GT Sport aardig uit balans met prize-cars voor elke marathon gereden en upgrades die je nauwelijks pijn deden.
Informatie over data en stats transfer van GT Sport naar GT7:
https://www.gran-turismo.com/nl/gtsport/news/00_8917603.html
https://www.gran-turismo.com/nl/gtsport/news/00_8917603.html
Ik hoop echt dat ze die Daily Workout reward zoals in GT Sport weg laten. Ik vind het zo'n devaluatie van het verzamelen van auto's. Mijn GT Sport garage staat echt vol met auto's die ik nog nooit heb aangeraakt. Tijdje geleden een hoop ervan weggedaan, maar het is dweilen met de kraan open.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Inderdaad ja, het maakt aankopen ook een stuk minder bijzonder. Ik kijk amper wat voor auto ik nu weer krijg en heb eigenlijk ook geen idee meer wat ik allemaal heb, los van de autos die ik vaak gebruik.Voxalizer schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:04:
Ik hoop echt dat ze die Daily Workout reward zoals in GT Sport weg laten. Ik vind het zo'n devaluatie van het verzamelen van auto's. Mijn GT Sport garage staat echt vol met auto's die ik nog nooit heb aangeraakt. Tijdje geleden een hoop ervan weggedaan, maar het is dweilen met de kraan open.
Bij GT Sport ging het dan ook niet om het verzamelen van auto's. Ze hebben het zelfs in GT Sport minder gemaakt, in het begin kon je zelfs die 20 miljoen credits kostende Classics winnen. Dit hebben ze snel aangepast, waardoor je daar toch echt flink voor moest racen om het geld bij elkaar te sprokkelen.Voxalizer schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:04:
Kun je die niet meer krijgen van de daily mission?thunder8 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:11:
[...]
Bij GT Sport ging het dan ook niet om het verzamelen van auto's. Ze hebben het zelfs in GT Sport minder gemaakt, in het begin kon je zelfs die 20 miljoen credits kostende Classics winnen. Dit hebben ze snel aangepast, waardoor je daar toch echt flink voor moest racen om het geld bij elkaar te sprokkelen.
Ik heb vrienden die religieus hun dagelijkse kilometers rijden in de hoop een van die dure rakkers te krijgen!
Heb ergens gelezen dat dit redelijk snel eruit was gehaald, dus op die manier de dure rakkers krijgen is een no-go zover ik weet. Kan het zo snel niet vinden, maar weet zeker dat ik het ergens gelezen heb. Als ik het vind, laat ik het weten.Racing-Paradise schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:53:
[...]
Kun je die niet meer krijgen van de daily mission?![]()
Ik heb vrienden die religieus hun dagelijkse kilometers rijden in de hoop een van die dure rakkers te krijgen!
Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69