Waarvoor mijn excuses; grSensLike schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:20:
beste mensen, ik krijg behoorlijk wat rechten aanvragen voor de spreadsheet wat niet de bedoeling is.
Wil je op de lijst komen gebruik dan de forms: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
Wil je een wijziging doorgeven, gebruik dan ook de forms ik zal één keer in de zoveel tijd de eerste entry van dubbele entries verwijderen (de laatste ingave blijft zichtbaar)
Excuses aanvaard maar zeker niet nodig
PSN: SensLike_
Momenteel hebben we nog geen vaste dag of een steady flow van evenementen, in de eerste dagen hebben we een keer een race gedaan met z'n drieën en de tweede race was gecanceld omdat er wederom drie personen waren aangemeld. Dat is geen probleem maar we reden ook nog alle drie verschillende snelheden waardoor je haast beter alleen een lobby kon startenVlaanderen1 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:24:
[...]
Leuk, wanneer is het volgende samen rijden? Dan wil ik ook komen kijken

Denk dat we langzaam weer eens een race kunnen plannen om een animo check te doen, we hebben toen besloten even te laten rusten want iedereen wil waarschijnlijk eerst de menu's en missies afmaken..
Misschien een idee om via vote systeem te laten kiezen wat een goed dagdeel en tijdstip is voor een lobby?
En misschien ook op wat voor races er georganiseerd worden?
Verder geen idee wat een goed platform is voor dit soort vote systemen.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Sinds een weekje druk met GT7, en het is echt ouderwets genieten… Nu kan ik mij herinneren van GT3 en GT4 dat ik behoorlijk moeite had met alle rijbewijzen op goud te voltooien.Maar bij GT7 behaal ik tot nu toe alles makkelijk op goud (ben nu tot superlicentie proef 3)
deed ie ook... tot vannacht haha.Amos_x schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:54:
edit: --@iekue , dacht dat die bundle erg lang liep...
Daar heb ik deels over na gedacht natuurlijkv8power67 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:44:
Misschien een idee om via vote systeem te laten kiezen wat een goed dagdeel en tijdstip is voor een lobby?
Daarnaast heb ik op de Discord server een rechten titel aangemaakt voor "hosts", die kunnen op de Discord een event aanmaken waar mensen aan kunnen geven of ze aanwezig zijn of niet. Waarom moet iemand aangeven of die aanwezig is? Nou dat heeft te maken met de lobby size die GT toelaat en een verhaaltje first-come, first-serve.
De host bepaald alles zelf qua tijden, baan en settings. Mocht je graag bijvoorbeeld Rally rijden dan kun je daar gewoon een event voor aanmaken, persoonlijk vind ik GR. 4 auto's en langzamer fantastisch om te rijden omdat het veld (vaak) redelijk dicht bij elkaar blijft..
Tel je pogingen voor de S-10 (aller laatste) licentieschumi1986 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:32:
Sinds een weekje druk met GT7, en het is echt ouderwets genieten… Nu kan ik mij herinneren van GT3 en GT4 dat ik behoorlijk moeite had met alle rijbewijzen op goud te voltooien.Maar bij GT7 behaal ik tot nu toe alles makkelijk op goud (ben nu tot superlicentie proef 3)

Zit zo even te denken he, zou het kunnen dat je die mileage trophy's misschien eerder unlocked dan bedoeld omdat ze bepaalde dingen niet goed meerekenen qua afstand maar op achtergrond Misschien wel? Want de daily workout houd alleen km's bij van singleplayer en alles van multiplayer behalve kwalificatie van sport races. En heb daar best veel km's inzitten, die gewoon op de autos staan. Maar niet meetellen aan je daily workout om een of andere vage reden. Dus misschien dat het daarom niet synchroon loopt met de info op my page in de singleplayer.
Owh en circuit experience op la sarthe... Damn die was echt zeer uitdagend om netjes te zeggenSensLike schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:49:
[...]
Tel je pogingen voor de S-10 (aller laatste) licentieik had daar echt moeite mee.
Beetje flauwe vind ik die inhaalmissie op de Nordschleife met die Mercedes. Sneller rijden dan anderen op de lijst en dan geen 1e maar 3e worden. Trophy Tom voor t eerst erbij gepakt en de settings aangepast naar automatisch schakelen, TCS 4(!) en nog een stabilisatiehulp. Vrij snel goud, maar was zelf nooit op die settings gekomen.
Heb ook discord geinstalleerd, waar kan ik nu een groep vinden van GT7? Of werkt dat zo niet.... ;-)
Heb ook discord geinstalleerd, waar kan ik nu een groep vinden van GT7? Of werkt dat zo niet.... ;-)
Kende iemand deze link al?
https://ddm999.github.io/gt7info/
Overzicht van used en legendary card en hun looptijd en nog meer
Ben benieuwdSensLike schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:49:
[...]
Tel je pogingen voor de S-10 (aller laatste) licentieik had daar echt moeite mee.
MrGizMo in "[PS4/PS5] Gran Turismo 7"schumi2004 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:50:
Kende iemand deze link al?
Heb deze ook weer even gedaan want wou mijn tijd verbeteren.j-a-k-e-88 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:23:
Beetje flauwe vind ik die inhaalmissie op de Nordschleife met die Mercedes. Sneller rijden dan anderen op de lijst en dan geen 1e maar 3e worden. Trophy Tom voor t eerst erbij gepakt en de settings aangepast naar automatisch schakelen, TCS 4(!) en nog een stabilisatiehulp. Vrij snel goud, maar was zelf nooit op die settings gekomen.
Blijkbaar heeft de windrichting heel veel impact hier. Als je de race start en je hebt wind van voren dan gewoon race stoppen en meteen herstarten. Weet niet of hij altijd veranderd maar vaak wel. Als je eenmaal de wind mee hebt is hij stuk makkelijker. Heb toen meteen mijn tijd verbeterd.. echt heel vaag dat dit soort dingen erin zitten in missies en licenties. Ze hebben er een aantal gepatched zoals de slipstream races. Maar is blijkbaar soms nog een issue.
Heb mezelf ook even op de spelerslijst gezet. Men mag mij toevoegen op PSN, zet er wel even een opmerking bij aub.
Van de week de laatste licentie ook gehaald met tips van YT. Naast de obvious dingen (niet stampen op gas/rem of op het natte deel rijden), heb ik de ASM aangezet. Geeft toch iets van rust in de auto. Uiteindelijk een seconde onder de gouden tijd gereden 😎
Van de week de laatste licentie ook gehaald met tips van YT. Naast de obvious dingen (niet stampen op gas/rem of op het natte deel rijden), heb ik de ASM aangezet. Geeft toch iets van rust in de auto. Uiteindelijk een seconde onder de gouden tijd gereden 😎
Nee af en toe wat foutjes ook denk ik.Arumes schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:09:
[...]
Mja, zonder die 35 seconden zou het weer te makkelijk zijn. De AI (hier ook op Hard) rijdt niet bepaald toptijden.
Misschien eens kritisch naar de setup kijken?
[...]
Dat zeker. In GTS heel veel races op de Nordschleife gereden op N300. Ik pakte altijd expres een langzame auto (Toyota Crown was mijn favoriet) om het spannend te houden. Van pole naar P1 is inderdaad niks aan.
En de reacties die je krijgt als je met zo'n auto op het podium finisht zijn ook wel wat waard.
Welke instellingen zou ik aan moeten denken? Ik beschouw mezelf eigenlijk wel als iemand die deze 'makkelijk' zou moeten winnen hahah
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik moet deze als enige nog op goud maar ik heb er eigenlijk geen zin inSchimanski81 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:42:
Heb mezelf ook even op de spelerslijst gezet. Men mag mij toevoegen op PSN, zet er wel even een opmerking bij aub.

Als de beloning nou een exclusieve auto of heul veel credits was geweest dan had ik het al veel eerder gedaan (zelfde met de missies)
PSN: jannvsdvinvs
Het kost je slechts 2 uur van je leven. Doen!Ontzettende_Jan schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:14:
[...]
Ik moet deze als enige nog op goud maar ik heb er eigenlijk geen zin in![]()
Als de beloning nou een exclusieve auto of heul veel credits was geweest dan had ik het al veel eerder gedaan (zelfde met de missies)
Deze guide heeft mij veel geholpen bij het halen van S-10/S10:
YouTube: Gran Turismo 7: Final License Test Guide | S-10
Hier een filmpje hoe iemand een tijd rijdt onder de 2:20 (!!!):
YouTube: Super License S-10 Gold | 2:19.735 | Gran Turismo 7
Van deze laatste heb ik onthouden om veel bochten in de 3 te pakken ipv de 2e versnelling.
Ik wil graag de Platinum trophy (zit nu geloof ik op 91%) waarbij de selfie met de Audi en de 3 auto's van Le Mans de grootste ergernis zullen geven, vanwege de grind. Goed, dat zijn hele dure auto's. De 13k km en 50 online races zullen wel goed komen.
Toch merk ik nu dat ik wel erg weinig credits heb (veel auto's gekocht in de used dealership). Voor het online gedeelte wilde ik graag de Mazda GR3 (Dragon Trail). Die heb ik pas kunnen kopen na Fisherman's Ranch een paar keer gedaan te hebben. En dan ook nog banden kopen van bijna 30k. Dus een extra ronde FMR. Online racen levert echt weinig op. Menubook is klaar.
Waar ik benieuwd naar ben: wat is jullie strategie op weg naar de platinum trophy en dan met name de trophies die veel credit kosten? Ik wacht ook op de april update zodat de circuitervaringen meer op leveren. Missies ben je op een gegeven moment ook klaar mee. Dat het een grind wordt, begrijp ik. Is al genoeg discussie over gevoerd. Is het vooral heel veel hetzelfde doen of is er toch nog wat afwisseling mogelijk?
Van deze laatste heb ik onthouden om veel bochten in de 3 te pakken ipv de 2e versnelling.
Ik wil graag de Platinum trophy (zit nu geloof ik op 91%) waarbij de selfie met de Audi en de 3 auto's van Le Mans de grootste ergernis zullen geven, vanwege de grind. Goed, dat zijn hele dure auto's. De 13k km en 50 online races zullen wel goed komen.
Toch merk ik nu dat ik wel erg weinig credits heb (veel auto's gekocht in de used dealership). Voor het online gedeelte wilde ik graag de Mazda GR3 (Dragon Trail). Die heb ik pas kunnen kopen na Fisherman's Ranch een paar keer gedaan te hebben. En dan ook nog banden kopen van bijna 30k. Dus een extra ronde FMR. Online racen levert echt weinig op. Menubook is klaar.
Waar ik benieuwd naar ben: wat is jullie strategie op weg naar de platinum trophy en dan met name de trophies die veel credit kosten? Ik wacht ook op de april update zodat de circuitervaringen meer op leveren. Missies ben je op een gegeven moment ook klaar mee. Dat het een grind wordt, begrijp ik. Is al genoeg discussie over gevoerd. Is het vooral heel veel hetzelfde doen of is er toch nog wat afwisseling mogelijk?
De Discord is een link die te vinden was in de OP, maar omdat ik zie dat je druk bent met pylonnen om rijdenj-a-k-e-88 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:23:
Succes met de missies, als ik zin heb ga ik je tijd proberen te verbeteren
wilmundo schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:37:
Deze guide heeft mij veel geholpen bij het halen van S-10/S10:
:strip_exif()/f/image/GcqoHIxM0IPh6Fqu4Yc9B90S.jpg?f=fotoalbum_large)
Kwestie van tijd… 😆
Poehh ze zouden ook wel wat aan het penalty-systeem wat mogen doen als je het mij vraagt..
De video hier onder rijdt de persoon voor me al wat ronden slingerig en remt hij doorgaans laat, deze ronde daarin tegen remt hij extreem vroeg waardoor ik achterop zit en 3 seconden aan de broek krijg..
https://www.twitch.tv/videos/1443116714
Redelijk gefrustreerd door het krijgen van de 3 seconden maak ik een halve ronde verder een rem fout waardoor ik blokkeer en tijd verlies, de persoon achter mij klapt achterop en raad eens! Hoppa deze jongen nog een seconde straf erbij
https://www.twitch.tv/videos/1443117388
Weg race en tijdelijke online racen motivatie
De video hier onder rijdt de persoon voor me al wat ronden slingerig en remt hij doorgaans laat, deze ronde daarin tegen remt hij extreem vroeg waardoor ik achterop zit en 3 seconden aan de broek krijg..
Redelijk gefrustreerd door het krijgen van de 3 seconden maak ik een halve ronde verder een rem fout waardoor ik blokkeer en tijd verlies, de persoon achter mij klapt achterop en raad eens! Hoppa deze jongen nog een seconde straf erbij

Die seconde lijk je te krijgen voor het afsnijden van die bocht.SensLike schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:03:
Poehh ze zouden ook wel wat aan het penalty-systeem wat mogen doen als je het mij vraagt..
Redelijk gefrustreerd door het krijgen van de 3 seconden maak ik een halve ronde verder een rem fout waardoor ik blokkeer en tijd verlies, de persoon achter mij klapt achterop en raad eens! Hoppa deze jongen nog een seconde straf erbij![]()
PSN: Sluuz
Ohh je ziet het hier niet, maar de melding die ik kreeg was "Botsen met andere auto" dus niet voor het afsnijden.Sluuz schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:22:
[...]
Die seconde lijk je te krijgen voor het afsnijden van die bocht.
Heb je 'm getuned? Je kan nog aardig wat upgrades toevoegen voor je op 800pp zit. Wat de controle betreft kan je natuurlijk kijken naar verhouding tussen voor- en achtervleugel als je vooral controle op hoge snelheid verliest, differentieel als het meer op lage snelheid gebeurt, en de hele wielophanging in het algemeen.Kuhr89 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:54:
[...]
Nee af en toe wat foutjes ook denk ik.
Welke instellingen zou ik aan moeten denken? Ik beschouw mezelf eigenlijk wel als iemand die deze 'makkelijk' zou moeten winnen hahah
Lekker bezig wel! Dit weekend maar weer een paar rondes rijdenCharismatic schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:33:
Deze middag mijn auto getuned voor de nations cup, met dit als resultaat.
[Afbeelding]
Wow wat presteert Niki Lauda slecht in die race zeg.Charismatic schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:33:
Deze middag mijn auto getuned voor de nations cup, met dit als resultaat.
[Afbeelding]
Ik moet eigenlijk een tweede PS5 hebben, wil zo nu en dan wel eens een game op de bank spelen maar GT7 speel ik in een soort van rig, dus dan moet ik steeds de PS5 verplaatsen, maar merk dat ik weinig gemotiveerd ben om dat steeds te blijven doen 😖
First world problems...
[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 01-04-2022 19:29 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik heb zowel op mijn PC, telefoon als smart TV de applicatie PSPLAY, en op me TV heb ik dan één Xbox controller aangesloten zo kan ik tunen en stickeren beneden en boven speel ik op een rig.. Misschien een idee?Kalder schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:22:
[...]
Wow wat presteert Niki Lauda slecht in die race zeg.
Ik moet eigenlijk een tweede PS5 hebben, wil zo nu en dan wel eens een game op de bank spelen maar GT7 speel ik in een soort van rig, dus dan moet ik steeds de PS5 verplaatsen, maar merk dat ik weinig gemotiveerd ben om dat steeds te blijven doen 😖
First world problems...
Mijn tv heeft geloof ik geen PS app mogelijkheid, zat al te kijken naar HDMI - ethernet adapters dan kan ik de PS5 gewoon in de rig laten staan met een HDMI switch erbij, zal er dan denk ik ook een signaal versterker bij nodig hebbenSensLike schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:19:
[...]
Ik heb zowel op mijn PC, telefoon als smart TV de applicatie PSPLAY, en op me TV heb ik dan één Xbox controller aangesloten zo kan ik tunen en stickeren beneden en boven speel ik op een rig.. Misschien een idee?
Jezus, wat was die laatste opdracht van de superlicentie pittig. Talloze keren opnieuw geprobeerd en Uiteindelijk gehaald met een 2.24.825.
Toevallig ook 2.25 gereden vandaag. Het kan nog wel wat sneller maar was allang blij met een rondje.Poulske schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:24:
Gisteren nog even goed gezeten op de S-10 license test, op dat natte Spa. Uiteindelijk met de snelste tijd uit mijn vriendenlijst aan de haal gegaan, 2:25.187.
Nu alle license test op Gold, later deze week met de Missions beginnen.
Ik heb vnv ook de resterende 3 tests op gold gehaald... Eigenlijk viel S10 en IA10 achteraf nog wel mee, of ik zat er vnv gewoon lekker in.
Nu eindelijk even lekker alle races afronden en dam maar verder met Sport. Ik heb even wat mensen toegevoegd dus als je verzoekje van Hennygingerale hebt weet je wie t is
Nu eindelijk even lekker alle races afronden en dam maar verder met Sport. Ik heb even wat mensen toegevoegd dus als je verzoekje van Hennygingerale hebt weet je wie t is
Ongelofelijk. Dacht even paar potjes te racen merk ik ineens dat er wel erg veel credits verdwenen zijn. Dacht eerst aan een 1 april grap, maar blijkt dat mijn zoontje (zat ziek thuis) een auto van 2.5M credits gekocht heeft.
Zal perongeluk zijn geweest, maar toch

PSN: bollsie
Tijd om hem te leren rallyen, en dan een paar uur te laten grinden op sardegna rally als straf, tot hij de 2.5mil heeft terug verdiend.sjufke schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 00:08:
Ongelofelijk. Dacht even paar potjes te racen merk ik ineens dat er wel erg veel credits verdwenen zijn. Dacht eerst aan een 1 april grap, maar blijkt dat mijn zoontje (zat ziek thuis) een auto van 2.5M credits gekocht heeft.
Sowieso handig, kan die als jij weg bent geld grinden voor papa!
Die had ik laatst ook gekocht maar nog niet mee gereden. Vanavond maar eens doen. Thnx voor de update!robinez schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 01:14:
die mclaren mp4-12c '10 uit de tweedehands auto sectie is echt een leuke auto om mee te rijden. Nog betaalbaar ook zelfs voor die 184.500 credits.
Zeer blij mee
[Afbeelding]
Vanavond misschien iemand zin in een potje?
Gisteren maar eens een zooi auto's gekocht van mijn credits. Merkte dat het collectorsniveau niet hoger dan 50 gaat, terwijl ik nog maar 40% van alle auto's heb. Ben benieuwd of ze dit in de toekomst nog verder gaan ophogen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ook weer zo raar inderdaad. Het is zo onlogisch.thunder8 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:10:
Gisteren maar eens een zooi auto's gekocht van mijn credits. Merkte dat het collectorsniveau niet hoger dan 50 gaat, terwijl ik nog maar 40% van alle auto's heb. Ben benieuwd of ze dit in de toekomst nog verder gaan ophogen.
Typisch GT-fenomeen: hele avond proberen om een licentie op goud te halen, falen en de volgen ochtend binnen 5 pogingen op goud😅
Moet zeggen dat ik het brandstof element een van de leukste dingen vind in de GT series.
Gisteren de 800pp race op Daytona gereden om er vervolgens 1 ronde voor het einde achter te komen dat ik niet genoeg benzine heb om de race uit te rijden. En nog maar een keerrrr
Gisteren de 800pp race op Daytona gereden om er vervolgens 1 ronde voor het einde achter te komen dat ik niet genoeg benzine heb om de race uit te rijden. En nog maar een keerrrr
wat is jullie favoriete circuit in GT7?
De mijne is zonder twijfel Kyoto Driving Park - Yamagiwa
Die layout vind ik echt enorm gaaf om op te racen.
Yep Yamagiwa is nice (en de iets verlengde versie ook). Vrij jammer dat ie eigenlijk in de hele world circuit meuk totaal niet gebruikt wordt. Wat het geval is met heel veel circuits en hun alternatieve layouts (reverse layouts worden van 2 banen maar gebruikt ofzo), erg jammerrobinez schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:35:
Op jou aanraden gekocht maar bij mij valt die in de catagorie "broggelbak"robinez schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 01:14:
die mclaren mp4-12c '10 uit de tweedehands auto sectie is echt een leuke auto om mee te rijden. Nog betaalbaar ook zelfs voor die 184.500 credits.
Zeer blij mee
[Afbeelding]
control alt oeps deleted
Zit er een logica in wanneer je een 'geest' wordt in online? Ik zie vaak dat sommige auto's gewoon door elkaar rijden en door mij maar als ik per ongeluk eens te laat rem nog steeds een penalty straf krijg.
Zonet in een race meerdere keren voor gehad dat in een bocht andere spelers door mij rijden, zeer vervelend en ik kreeg dan in de laatste bocht nog 2 seconden penalty door tegen een andere speler te botsen.
Zonet in een race meerdere keren voor gehad dat in een bocht andere spelers door mij rijden, zeer vervelend en ik kreeg dan in de laatste bocht nog 2 seconden penalty door tegen een andere speler te botsen.
oh echt?cazzie schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:19:
[...]
Op jou aanraden gekocht maar bij mij valt die in de catagorie "broggelbak"
ik heb hem een beetje getuned en ik vind het echt een top auto
Met stip bovenaan staat Tsukuba voor mij.robinez schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:35:
Test elke auto die ik koop daar en stel ze daar af.
Erna komt de nordschleife wel erg in de buurt, gewoon heerlijke baan en heeft echt letterlijk alles.
Spa ook hele dikke baan.
Van de gran turismo eigen banen is dragon trail wel echt een van mijn favorieten. De gewone layout niet garden.
Brands Hatchrobinez schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:35:
Daytona
Suzuka
Nordschleife
.
.
.
.
.
Spa
.
.
.
.
.
Spa
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ligt het aan mij of valt er niet te rijden met Amerikaanse auto’s ik raak de auto steeds kwijt tractie controle heb ik op 3 staan auto maximaal getuned maximale downforce en maximaal verlaagd en race zachte banden erop
Hah, dat is ook mijn ervaring met de Amerikaanse auto's.. Dat weerhoudt me om voor de gr3 & 4 een Amerikaan aan te schaffenFormula one schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:46:
Ligt het aan mij of valt er niet te rijden met Amerikaanse auto’s ik raak de auto steeds kwijt tractie controle heb ik op 3 staan auto maximaal getuned maximale downforce en maximaal verlaagd en race zachte banden erop

Heb er veel over gelezen. Lijkt echt een physics engine probleem te zijn. Zelfs met veel afstellen zijn sommige autos onbestuurbaar. Dus ja verwacht wel een hoop patches die de handling flink gaan veranderen komende tijd.
Wat wel veel mensen vergeten is dat veel pk erin gewoon lastig te controleren is. Je kan vaak veelste weinig downforce op een auto zetten, en een widebody bied wel iets meer ruimte voor breder rubber maar ook dat heeft zijn limieten. Maak je de auto dan ook nog lichter dan word hele balans van de auto anders.
Plus en dat is ook best een probleem, meeste mensen mikken gelijk de duurste suspension erop maar die basis instellingen zijn echt pure bagger.
Dus eigenlijk moet je als je die onderdelen erop zet ook de tijd gaan nemen hem af te stellen.
Of gtplanet afstruinen voor setups.
Maar beetje basis les is, een lage pp auto naar een veel hogere pp klasse brengen is vaak vragen naar problemen. Veel autos kunnen dat helemaal niet hebben. Misschien als er wat patches zijn en mogelijk andere onderdelen erbij voor meer downforce. Zou wat time attack achtige downforce opties wel heel tof vinden!
Wat wel veel mensen vergeten is dat veel pk erin gewoon lastig te controleren is. Je kan vaak veelste weinig downforce op een auto zetten, en een widebody bied wel iets meer ruimte voor breder rubber maar ook dat heeft zijn limieten. Maak je de auto dan ook nog lichter dan word hele balans van de auto anders.
Plus en dat is ook best een probleem, meeste mensen mikken gelijk de duurste suspension erop maar die basis instellingen zijn echt pure bagger.
Dus eigenlijk moet je als je die onderdelen erop zet ook de tijd gaan nemen hem af te stellen.
Maar beetje basis les is, een lage pp auto naar een veel hogere pp klasse brengen is vaak vragen naar problemen. Veel autos kunnen dat helemaal niet hebben. Misschien als er wat patches zijn en mogelijk andere onderdelen erbij voor meer downforce. Zou wat time attack achtige downforce opties wel heel tof vinden!
Los daar van breken veel stock FR/MR autos uit bij hogesnelheid bochten. Ga maar eens met een Stratos een rondje op Blue Moon speedway de laatste bocht breekt ie geheid uit in het midden van de bocht.v8power67 schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:58:
Heb er veel over gelezen. Lijkt echt een physics engine probleem te zijn. Zelfs met veel afstellen zijn sommige autos onbestuurbaar. Dus ja verwacht wel een hoop patches die de handling flink gaan veranderen komende tijd.
Volledig afstelbare limited slip dif en wat gewicht naar voren en bodem speling iets lager.
Volgens yt gurus
Lijkt mij wel wat om dat toe te passen op mij. Ford RS en GT en Viper gr3 en Tomahawk X
Volgens yt gurus
Lijkt mij wel wat om dat toe te passen op mij. Ford RS en GT en Viper gr3 en Tomahawk X
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Haha..... Net een Nations race gedaan... na 25 minuten zwart scherm begon de kwalificatie... met zn 3en en nog 10 seconden op de klok te gaan...... Uiteindelijk die race met zn 3en maar uitgereden (gewonnen met 40 seconden voorsprong en snelste ronde).... Was uiteindelijk beetje hotlappen, maar leuk...... Nie echt. Ga dr gewoon nog 1 doen, vind ut leuk racen veel belangrijker dan de puntjes enzo haha. Ben zowieso rank D scrub league (na uit C gevallen te zijn door veel gebugde lobbies enzo), dus whatever
[ Voor 11% gewijzigd door iekue op 03-04-2022 18:55 ]
Het kan zeker helpen maar voelt nog steeds niet goed. En vergt nog vaak veelste veel moeite het onder controle te houden. Heb daarom veel autos maar gelaten want is echt veelste veel gedoe. Jammer maar hoop op patch.SG schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:52:
Volledig afstelbare limited slip dif en wat gewicht naar voren en bodem speling iets lager.
Volgens yt gurus
Bam 2e poging nu wel met volle lobby (16 man) 2e geworden achter een andere Nederlander
. Hij/zij was iets te snel, maar kon nog redelijk meekomen.... Op lap 2 na waarbij een portugees me dr af duwde (geen penalty)... Achja uiteindelijk met deze 2e plaats meer punten dan met de 1e plaats in die 3-man race hahaha.
Dat is juist super-reallife, al die Amerikaanse musclecar-meuk is alleen goed in hard rechtdoor gaanFormula one schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:46:
Met maximaal verlagen ga je al verkeerd. Dan gaat de boel rubben en je hebt geen veerweg, is niet goedDennisdn schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:38:
[...]
Dat is juist super-reallife, al die Amerikaanse musclecar-meuk is alleen goed in hard rechtdoor gaan
Sure, al gaan al die OP auto's zoals de Atenza en RCZ etc. gewoon harder in rechtdoor gaan haha, dat maakt ut lachwekkend qua BoP.Dennisdn schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:38:
[...]
Dat is juist super-reallife, al die Amerikaanse musclecar-meuk is alleen goed in hard rechtdoor gaan
Denk dat er misschien iets meer realisme en werk gaat zitten in het juist afstellen van de auto's. In oudere GT's was het juist standaard om alles te tunen, max gewicht verlagen etc en dan had je gegarandeerd met die auto de "beste" afstelling. Maar dat een aantal wagens een kleine patch nodig hebben dat geloof ik ook wel ;-)v8power67 schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:58:
Pff ik zat in die van om 8 uur. Had ik snelste kwalificatieronde dus mooi die race starten op de eerste plek, werd ik in de eerste bocht al de shadow realm ingestuurd door backmarkers, uiteindelijk 5e geeindigd maar die race was alles behalve clean hahaiekue schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:41:
Bam 2e poging nu wel met volle lobby (16 man) 2e geworden achter een andere Nederlander. Hij/zij was iets te snel, maar kon nog redelijk meekomen.... Op lap 2 na waarbij een portugees me dr af duwde (geen penalty)... Achja uiteindelijk met deze 2e plaats meer punten dan met de 1e plaats in die 3-man race hahaha.
Toen dacht ik laat ik in de volgende mijn kansen te vergroten. Bij de kwalificatie kreeg ik zwart scherm foutmelding en toen crashte de game
In GTS moest je ook al aan de slag met de wielophanging, maar daar had je wel als voordeel dat de cijfers en lijngrafieken linksonder live meebewogen en betrouwbaar waren.j-a-k-e-88 schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:16:
[...]
Denk dat er misschien iets meer realisme en werk gaat zitten in het juist afstellen van de auto's. In oudere GT's was het juist standaard om alles te tunen, max gewicht verlagen etc en dan had je gegarandeerd met die auto de "beste" afstelling. Maar dat een aantal wagens een kleine patch nodig hebben dat geloof ik ook wel ;-)
In GT7 moet je na iedere wijziging op Measure klikken, en maar hopen dat het klopt wat er links staat, en dat is naar mijn idee niet het geval. Zowel de grip- als PP-cijfers maken soms vreemde sprongen bij een minimale wijziging. Dus hoe maak je in godsnaam een goede setup als je geen data hebt? Zo achter een scherm heb je vrijwel geen gevoel bij wat de auto doet, dus je bent veel meer afhankelijk van die cijfers dan in het echt.
Yea altijd jammer als anderen dr je vanaf kegelen, vooral omdat het qua penalty (als ze die uberhaupt krijgen) vrijwel nooit goedmaakt hoeveel tijd je verliest tov hun.Jens_Ica schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:25:
[...]
Pff ik zat in die van om 8 uur. Had ik snelste kwalificatieronde dus mooi die race starten op de eerste plek, werd ik in de eerste bocht al de shadow realm ingestuurd door backmarkers, uiteindelijk 5e geeindigd maar die race was alles behalve clean haha
Toen dacht ik laat ik in de volgende mijn kansen te vergroten. Bij de kwalificatie kreeg ik zwart scherm foutmelding en toen crashte de game
Op yt een verlaging artifact gevonden dat je als je te ver verlaagd je stuur range flink kan beperken.Lampuhkap schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:40:
[...]
Met maximaal verlagen ga je al verkeerd. Dan gaat de boel rubben en je hebt geen veerweg, is niet goed
Je ziet ook dat auto up en down gaat bij sturen dus er is ook zo iets als te laag.
…
Het tunen van slecht tune door stock PD dus ongetunede FF FR MR vergt wat tijd en trail en error.
Naast dat dat hou real-life de physics is hoe meer reken kracht door complexer compute nodige is op hoger dan fps interval.
Meeste games is benadering ivm performance. Al is met Zen2 vs jaguar wel meer mogelijk , maar kan zijn dat physics fix is voor alle cross platforms en dus PS4 jaguar cores meest gemene deler is voor physics en dus de beperking voor PS5 en PC.
[ Voor 1% gewijzigd door SG op 04-04-2022 07:27 . Reden: Context completer ]
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Mehhh geen GR. 4 in de Dailies.. Word een weekje GR. 3
Dit is bij veel auto's problematisch, (als in je auto stuurt niet meer)Formula one schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:46:
Heeft iemand al de CLK-LM gehaald? Hoe rijdt ie?
In het begin werkte de online modus niet goed, is dat nu wel het geval?
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
Even over LeMans gestuurd, maar rijdt wel goed. De Mazda LM55 kreeg ik 6 seconden sneller rond, maar moet zeggen dat ik met de CLK-LM maar 1 ronde echt heb kunnen pushen. Maar dan nog niet slecht voor 2 auto's waar tig jaren tussen zit.Ontzettende_Jan schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:50:
Heeft iemand al de CLK-LM gehaald? Hoe rijdt ie?
Wat mij momenteel wel gigantisch stoort is dat het tanken in Multiplayer echt vreselijk traag is, zeker als je het vergelijkt met de Sport wedstrijden. Afgelopen week flink wat Gr 3 races gedaan op Brands Hatch en daar was tanken echt zo klaar. Als ik dezelfde auto in multiplayer moet voltanken, kan ik haast brood smeren en rustig teruglopen voordat ie klaar is. (beetje gechargeerd, maar je snapt het wel) Sowieso is dan het hele inrijden pits, banden wisselen, tanken en uitrijden redelijk traag. Daarnaast moet je op sommige circuits ook heel goed uitkijken en al tegensturen bij het uitrijden van de pits, omdat de autodrive dan vaak al richting de lijn rijdt, waar je niet overheen mag. Let je ff niet op of ben je net even te laat met overnemen, heb je alweer 3 seconden aan je broek.
Daarnaast hoop ik dat ze wel een keer gaan opschieten om de gebreken in de MP Lobby's aan te pakken. Het is nu echt niet leuk om een paar races met vrienden achter elkaar te doen, omdat je geen settings kan laden en niet tijdens de lobby dingen kan aanpassen, waaronder het circuit als je een race klaar hebt.
[ Voor 57% gewijzigd door thunder8 op 04-04-2022 10:13 ]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Wat versta je onder "werkt niet goed"?daltona schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:59:
In het begin werkte de online modus niet goed, is dat nu wel het geval?
Online loopt gewoon stabiel en de meeste Daily Races zijn nu ook BoP.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Toen ik het in het begin nog actief speelde kwam ik niet eens in een online potje. Het spel crashte de hele tijd na de qualificaties. Nadat ik de menu's af had heb ik het spel niet meer aangeraakt.Rivanov schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:21:
[...]
Wat versta je onder "werkt niet goed"?
Online loopt gewoon stabiel en de meeste Daily Races zijn nu ook BoP.
Oh, dan loopt Online gewoon perfect.daltona schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:30:
[...]
Toen ik het in het begin nog actief speelde kwam ik niet eens in een online potje. Het spel crashte de hele tijd na de qualificaties. Nadat ik de menu's af had heb ik het spel niet meer aangeraakt.
Thanks, dan maar weer eens proberen.
Heb inmiddels ook een stuurtje aangeschaft dus ben benieuwd
Na het halen van goud op licentie A9 en A10 had ik mezelf beloofd de rest niet meer voor goud te gaan (iets met frustratie). Kon het uiteindelijk toch niet laten en zojuist S10 gehaald op 2:25:592. Alles goud nu!
De moeilijkste uiteindelijk vond ik S4 Tokyo expressway. Na de horror verhalen online was ik een beetje huiverig voor S7 maar heb hier juist heel veel plezier aan gehad. Na het halen van goud direct geprobeerd om mijn tijd te verbeteren.
Dit is de eerst Gran Turismo die ik speel, verder vroeger alleen NFS gespeeld. Ik speel met een controller. Kortom, alle licenties goud halen moet voor iedereen echt te doen zijn als je voldoende tijd en geduld hebt.
De moeilijkste uiteindelijk vond ik S4 Tokyo expressway. Na de horror verhalen online was ik een beetje huiverig voor S7 maar heb hier juist heel veel plezier aan gehad. Na het halen van goud direct geprobeerd om mijn tijd te verbeteren.
Dit is de eerst Gran Turismo die ik speel, verder vroeger alleen NFS gespeeld. Ik speel met een controller. Kortom, alle licenties goud halen moet voor iedereen echt te doen zijn als je voldoende tijd en geduld hebt.
Zijn er inmiddels ook al nieuwe menu's?
Als ik me niet vergis waren er 39.
Nope. En als ik het goed heb komen er voorlopig ook geen nieuwe menu's aan. Alleen nieuwe World events binnenkort.daltona schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:23:
Zijn er inmiddels ook al nieuwe menu's?
Even een reminder dat de chaparral 2j '70 te winnen is door de volgende missie reeks op goud te halen:
The Sun Also Rises, Gold – Chaparral 2J ’70.
Scheelt weer 2.5mil mocht je hem willen.
The Sun Also Rises, Gold – Chaparral 2J ’70.
Scheelt weer 2.5mil mocht je hem willen.
weet iemand of het ook mogelijk is om die laatste race van menubook 39 ergens opnieuw te spelen (dus zonder die overige 4 andere races te doen?)
Ik vond dit Nürburgring met nordschleife race die begint in het donker en eindigt in het licht echt heel vet om te doen, maar volgens mij kun je die niet direct weer opnieuw selecteren, of kan dat wel?
Ik vond dit Nürburgring met nordschleife race die begint in het donker en eindigt in het licht echt heel vet om te doen, maar volgens mij kun je die niet direct weer opnieuw selecteren, of kan dat wel?
Als ik me niet vergis kan je ook naar het circuit zelf gaan en een custom race starten tegen de AI.robinez schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:28:
weet iemand of het ook mogelijk is om die laatste race van menubook 39 ergens opnieuw te spelen (dus zonder die overige 4 andere races te doen?)
Daar is misschien wel de mogelijkheid om de criteria in te geven waar je naar op zoek bent en dan daar die race nog eens rijden.
Let wel dat de payout voor zo een race enorm laag ligt in verhouding met die van de menu book.
In gt5 en gt6 kon je dacht ik wel races apart opnieuw doen uit kampioenschappen maar helaas niet in gt7..
Eindelijk in de daily lucky voucher eens mazzel gehad en een ferrari invite gekregen daarin.
Supermooi, want mijn favoriete ferrari was invite only en ik had die 1,6 miljoen maar steeds op mijn credits staan om hem te kunnen kopen zodra ik dat mocht van de game.
Hele avond inmiddels mee gereden en het is echt mijn droom auto
Supermooi, want mijn favoriete ferrari was invite only en ik had die 1,6 miljoen maar steeds op mijn credits staan om hem te kunnen kopen zodra ik dat mocht van de game.
Hele avond inmiddels mee gereden en het is echt mijn droom auto
:strip_exif()/f/image/6rjXJ3lYGLPUFB1nq9UrB0S2.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch mooi online, auto voor je gaat midden op recht stuk voor je neus keihard op de rem, kan niet uitwijken, bam 3s penalty.... Achja lol.
Nice, krijg net uit mn daily km een 3 sterren bingo, de Ferrari 458 GT3 '13 !
Ben de Lemans missies aan het prepareren.
Voor casual capt.slow piloot met beperkte skillz.
Beste PP600 auto eventueel met tune. Heb Ford RS nu getuned voor PP600
Beste GR3 heb momenteel alleen Gr3 viper.
De laatst lijkt mij makkelijkst gezien open keus en die heb ik goud rustig aan gedaan met low power tuned tommahawk X met 1600pk en gear op 800km/u
Soort van overdrive
Gezien ik met controller stuur.
Voor casual capt.slow piloot met beperkte skillz.
Beste PP600 auto eventueel met tune. Heb Ford RS nu getuned voor PP600
Beste GR3 heb momenteel alleen Gr3 viper.
De laatst lijkt mij makkelijkst gezien open keus en die heb ik goud rustig aan gedaan met low power tuned tommahawk X met 1600pk en gear op 800km/u
Soort van overdrive
Gezien ik met controller stuur.
Wat ik graag zou willen zien is een thumb-up of thumb-down systeem voor een driver safety rating.
Ik kreeg vorige week bij de start van mijn bingo *ping, achievement voor n auto's*, vervolgens start de bingo, maar heel verassend was de uitkomst niet meerj-a-k-e-88 schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:08:
Nice, krijg net uit mn daily km een 3 sterren bingo, de Ferrari 458 GT3 '13 !
We weten dat PD de maintenance en de updates op donderdag doet. Zouden we dan donderdag a.s. een update krijgen? Ik zie nog niets bij Maintenance updates staan op de site van GT7.....
Probeerde gister ff de 24min Lemans Mission met die Red Bull X2019.....niet te doen man dat ding lijkt wel op te stijgen op de rechte stukken als die op topsnelheid komt. Iemand tips?
Beetje zoals ditEL-Nino-1980 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:04:
Probeerde gister ff de 24min Lemans Mission met die Red Bull X2019.....niet te doen man dat ding lijkt wel op te stijgen op de rechte stukken als die op topsnelheid komt. Iemand tips?
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Nou ja zeg... Zou dat kunnen betekenen dat de uitkomst van elke bingo niet random is... maar.. GESCRIPT?!!!!???Bastard schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:43:
[...]
Ik kreeg vorige week bij de start van mijn bingo *ping, achievement voor n auto's*, vervolgens start de bingo, maar heel verassend was de uitkomst niet meer.
Ja er zitten nog wat rare dingen in het spel.iekue schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:53:
Toch mooi online, auto voor je gaat midden op recht stuk voor je neus keihard op de rem, kan niet uitwijken, bam 3s penalty.... Achja lol.
Vooral in de daily van gisteren op Deep Forest Raceway best wat beukers online.
Of dat je netjes binnendoor inhaalt, die kerel tegen je aan botst en jij zelf een straf krijgt.
Of dat je er volle bak af getikt wordt, spint en P16 verder kan, maar dat de persoon dan een straf krijgt waar je totaal niets aan hebt haha
Net echt...
Als het gescript was had iedereen dezelfde rewards gekregen, de rewards worden gewoon (willekeurig) bepaald zodra je een roulette ticket krijgt... zo simpel is het.Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:25:
[...]
Nou ja zeg... Zou dat kunnen betekenen dat de uitkomst van elke bingo niet random is... maar.. GESCRIPT?!!!!???![]()
![]()
![]()
(Alhoewel niet 100% willekeurig want de kans is het grootst dat je het laagste krijgt)
Edit: Zojuist weer een 4 sterren ticket 5k!!! YESSS!! Uit de 1 ster van gister kreeg ik een Citroën Invite

[ Voor 19% gewijzigd door Kalder op 05-04-2022 09:56 ]
Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69