Timbox88 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:30:
Net Daily Race C gedaan --> vet hoor.
Na een matige kwalificatie begon ik als elfde van de negentien rijders. Eerste ronde aftasten, iedereen reed een beetje onrustig. Het is ook niet echt mijn type baan. Vooral die haast eindeloze bocht naar rechts (of beter gezegd, combinatie van meerdere bochten naar rechts) is pittig en daar glipt je auto snel onder je spreekwoordelijke kont vandaan.
Voor me begonnen rijders dan ook steeds meer foutjes te maken. Kleine foutjes, maar toch daardoor buiten de baan waardoor ik steeds wat meer naar voren schoof. Negende, zevende en uiteindelijk zelfs vijfde. Toen had ik echt weer dat oldschool GT-gevoel, echt genieten gewoon.
Voor even, want toen werd ik zelf te opportunistisch, vloog ik uit de baan, verloor ik wat plekken en begon ik ineens de ene op de andere fout te stapelen. Een-na-laatste geworden, maar wel genoten van een hele toffe race!
Vraag: als een tegenstander doorzichtig wordt, mag je er dan doorheen rijden of moet je er dan alsnog omheen rijden (met het oog op je Safety Rating)?
Gisteren ook een paar races C gedaan. Ik vind het wel een vette baan, hoewel het niet van iedereen een favoriet is. Redelijk smal en niet zo heel veel mogelijkheden om in te halen. Ben benieuwd of er races tussen zitten dat het gaat regenen, want het weer dreigt wel om te slaan, maar heb het nog niet gehad.
Zolang de auto niet generfd wordt, zou ik voor deze races de RCZ GT3 aanschaffen. Deze lijkt op rails te rijden, zo stabiel is die en is ook de snelste. Hele top 10 rijdt met deze auto. Ik rij er ook mee en op Red Bull reed ik 2 seconden van mijn snelste GT3 tijd af. Lijkt dat deze een beetje overpowered is.
Ja, als iemand doorzichtig wordt, mag je er vol doorheen knallen. Maar een waarschuwing is wel op zijn plaats, want het ghosten kan elk moment weer wijzigen. Als iemand al even ghost is en in het vrije komt, dan zal die heel vaak weer solid worden. Als jij dan er doorheen wil, gaat dat niet lukken en krijg je een botsing met een penalty.
Het penalty systeem is nog steeds niet je van het. Gisteren rijd iemand een wijdere lijn bij de hairpin na de langere doordraaier na start-finish. Ik heb de binnenlijn, blijf die ook volgen en hij stuurt verder in. Hij raakt mij en ik krijg een 3 seconden straf voor het botsen en iemand van de baan rijden.

Ander moment zit ik in de buitenlijn, iemand komt binnendoor en rost mij van de baan af. Ik verlies 5 plekken en de veroorzaker krijgt helemaal geen enkele penalty. 1 Sessie was het meer botsauto's dan wat anders, maar de overige sessies die ik reed waren toch erg netjes met af en toe een keer een foutje van iemand. Gelukkig is mijn rating nog wel intact, C-S.