Er zijn nogal wat meldingen dat veel spellen niet goed werken na de laatste software update van PlayStation. Heb je die geïnstalleerd?sjufke schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:20:
Heeft de storing ook bij GT toegeslagen. Daily races starten niet.
Kun je dat dan negeren? Bedoel is het niet dat wanneer je de PS online brengt de update gepushed/geinstalleerd wordt?LegeBoekenkast schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:34:
[...]
Er zijn nogal wat meldingen dat veel spellen niet goed werken na de laatste software update van PlayStation. Heb je die geïnstalleerd?
(ik heb mijn p5 al twee dagen niet aangehad
Ja hoor. Als je ervoor kiest om hem niet te installerenmigeye schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:51:
[...]
Kun je dat dan negeren? Bedoel is het niet dat wanneer je de PS online brengt de update gepushed/geinstalleerd wordt?
(ik heb mijn p5 al twee dagen niet aangehad)
Ok, dan maar nog ff nietLegeBoekenkast schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:17:
[...]
Ja hoor. Als je ervoor kiest om hem niet te installeren
Maar lang uitstellen gaat niet omdat veel games niet op willen starten zonder de laatste systeemversie.
Gezien het een online only game is en je de laatste update nodig hebt om online te geraken met je PS5. Ga je volgens mij niet anders kunnen dan de update installeren.
https://www.gran-turismo.com/nl/gt7/news/00_4774455.htmlLegeBoekenkast schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:34:
[...]
Er zijn nogal wat meldingen dat veel spellen niet goed werken na de laatste software update van PlayStation. Heb je die geïnstalleerd?
Lijkt een PSN-gerelateerd probleem te zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 23-03-2022 16:04 ]
PSN: jannvsdvinvs
Ik had geen tijd om die update te installeren tijdens mijn lunchpauze, dus heb ik dat ook niet gedaan. Daarentegen kon ik GT7 wel gewoon opstarten en spelenjghesell schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:36:
Gezien het een online only game is en je de laatste update nodig hebt om online te geraken met je PS5. Ga je volgens mij niet anders kunnen dan de update installeren.
:strip_exif()/f/image/puNNPPU6R7MeoHbLzidhlXc1.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals dit bijvoorbeeld, probeer ze niet al te druk te maken haha. Ook niet al te veel details, anders zit ik hele tijd in die livery editor voor elke auto ipv wat geld bij elkaar te racen voor auto's haha.
[ Voor 10% gewijzigd door iekue op 23-03-2022 16:26 ]
Als Batman een Gr.3 auto moest kiezen koos ie zeker voor de Mazda.iekue schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:25:
[...]
[Afbeelding]
Zoals dit bijvoorbeeld, probeer ze niet al te druk te maken haha. Ook niet al te veel details, anders zit ik hele tijd in die livery editor voor elke auto ipv wat geld bij elkaar te racen voor auto's haha.
En zelfs een 1,7 is te hoog voor een game die na de reviews de ingame prijzen flink verhoogd.
Netjes! In GT Sport heb ik ook uren kapot geslagen aan die livery editor. In GT7 nog niet geprobeerd. Maar daar gaat snel verandering in komen wanneer ik de auto’s heb die ik graag wil.iekue schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:25:
[...]
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of is de payout van de gift coupons veranderd de afgelopen dagen? Eerder steevast de laagste geldprijs, maar nu afgelopen dagen al 4 auto’s en 3 onderdelen gewonnen.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Kreeg net idd een 5 sterren roulette, en kreeg een ferrari invite eruit... Voor minimaal 1.6mil auto en max 3.6 en geldig tot ergens begin april. Dus ja had liever hele andere prijs gehad. Maar beats wel die bagger 5k...Magic schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:43:
Ligt het aan mij of is de payout van de gift coupons veranderd de afgelopen dagen? Eerder steevast de laagste geldprijs, maar nu afgelopen dagen al 4 auto’s en 3 onderdelen gewonnen.
Edit:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Wtf ...
[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 23-03-2022 20:34 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik krijg net een 1-ster met een mooie 2k payout! (laagste optie ofc). Sinds completen van het menubook alleen maar lage meuk gekregen, dus niks veranderd voor mij iig.Magic schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:43:
[ Voor 11% gewijzigd door iekue op 23-03-2022 20:58 ]
Menukaart uitgespeeld! Best leuk alleen had nog wel door gewild.
Wel echt veel geluk gehad met roulette. 1x een miljoen, 3x een half miljoen, AMG gr. 3 (gebruikt voor 't laatste GT toernooi).
Heb nu dus 3 miljoen in cash! Wat zijn must have gr 3/4 autos? Die Ferrari Gr 4 beviel erg goed.
Wel echt veel geluk gehad met roulette. 1x een miljoen, 3x een half miljoen, AMG gr. 3 (gebruikt voor 't laatste GT toernooi).
Heb nu dus 3 miljoen in cash! Wat zijn must have gr 3/4 autos? Die Ferrari Gr 4 beviel erg goed.
Op moment is op interlagos de gr3 Peugeot rcz het snelste in qualifying. En dat ding rijd ook bijna on rails.SemperFidelis schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:46:
Menukaart uitgespeeld! Best leuk alleen had nog wel door gewild.
Gr4 is de mazda atenza erg snel. En die infinty g70 ofzo.
Altijd jammer als die RCZ de snelste is. Die auto wil ik niet kopen want die is foeilelijk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wanneer je bij de manufacturer series kiest voor Peugeot krijg je de auto in bruikleen. Je kunt hem dan zolang het seizoen loopt gebruiken volgens mij.Rivanov schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 06:55:
Altijd jammer als die RCZ de snelste is. Die auto wil ik niet kopen want die is foeilelijk.
Maar dan vertegenwoordig je Peugeot in GT7... Moet je ook niet willen.MTH-34 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:04:
[...]
Wanneer je bij de manufacturer series kiest voor Peugeot krijg je de auto in bruikleen. Je kunt hem dan zolang het seizoen loopt gebruiken volgens mij.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Klopt. Maar wil hun niet vertegenwoordigen.MTH-34 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:04:
[...]
Wanneer je bij de manufacturer series kiest voor Peugeot krijg je de auto in bruikleen. Je kunt hem dan zolang het seizoen loopt gebruiken volgens mij.
Gekozen voor Lexus in de Manufacturer Serie.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Had gisteren ook een 5 sterren ticket, kreeg er een Citroën Invite uit. Dat is de 3de keer in 1 week. En de auto in de invite had ik al gekocht...v8power67 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:29:
[...]
Kreeg net idd een 5 sterren roulette, en kreeg een ferrari invite eruit... Voor minimaal 1.6mil auto en max 3.6 en geldig tot ergens begin april. Dus ja had liever hele andere prijs gehad. Maar beats wel die bagger 5k...
Edit:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Wtf ...

Die RCZ GT 3 is inderdaad overpowered. Ik reed bijna 2 seconden van mijn snelste tijd af en alsnog veel constanter. Enige nadeel is wel als je de apex mist, dat je deze niet met extra gas de hoek om krijgt, dan drijft ie naar buiten. Maar met een beetje trackkennis is dat niet zo'n probleem, tenzij je door een tegenstander van de lijn wordt getikt.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Heb van m'n laatste 7 dagelijkse km roulette tickets wel 7 keer 5000 credits gekregen... Top die roulette!!!
Hier was de roulette gisteren ook vriendelijk.
Een uitlaat voor een Aston Martin die ik niet heb en een Toyota gt86
Een uitlaat voor een Aston Martin die ik niet heb en een Toyota gt86
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik krijg ook steeds maar 2 of 3 sterren van die dagelijkse kilometers dan weet je al vrij zeker dat je zga niets krijgt
Heb streak van geloof 5x een 1 en 2 sterren gehad. Erna een 3 en 4 en nu ineens een 5. Dalijk even kijken wat ik vandaag kan halen. Hopelijk kunnen ze dit verbeteren. Of beter gewoon de onderdelen in een speciale store zetten die je bv unlocked vanaf collector niveau(verzin wat leuks). Dan die invites elke dag een apart iets voor verzinnen want via roulette is nog steeds niet logisch. En dan autos en geld prima via roulette laten lopen.Kalder schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:41:
Ik krijg ook steeds maar 2 of 3 sterren van die dagelijkse kilometers dan weet je al vrij zeker dat je zga niets krijgt
Damn dat is wel echt fokop. Hopen dat ze dit gaan aanpassen.thunder8 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:27:
[...]
Had gisteren ook een 5 sterren ticket, kreeg er een Citroën Invite uit. Dat is de 3de keer in 1 week. En de auto in de invite had ik al gekocht...![]()
Die RCZ GT 3 is inderdaad overpowered. Ik reed bijna 2 seconden van mijn snelste tijd af en alsnog veel constanter. Enige nadeel is wel als je de apex mist, dat je deze niet met extra gas de hoek om krijgt, dan drijft ie naar buiten. Maar met een beetje trackkennis is dat niet zo'n probleem, tenzij je door een tegenstander van de lijn wordt getikt.
En ja die rcz is echt OP AF!
Maar rijd wel echt heerlijk. Vergeleken met veel rwd die met aankijken van gaspedaal al willen driften.
Ach ja, komt uiteindelijk wel goed.v8power67 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:49:
[...]
Damn dat is wel echt fokop. Hopen dat ze dit gaan aanpassen.
En ja die rcz is echt OP AF!
Maar rijd wel echt heerlijk. Vergeleken met veel rwd die met aankijken van gaspedaal al willen driften.
Ben nu dat driving script aan het testen dat via remote play werkt. Gisteren zat die vast na 2 uur en vanochtend was de PS5 in powersave, dus denk dat het script vannacht ook gestopt was. Sinds vanochtend is die wel aan het rijden, zie ik via de GT page. Wilde via Facetime meekijken door mijn ipad tegenover mijn laptop te zetten, maar na 1x moet ik op de ipad weer deelnemen helaas. Wel cool om te zien dat je op deze wijze het rijden kan automatiseren.
Wegens gebrek aan een Windows machine hier in huis; kun je die manier van 'grinden' ook op een andere manier uitvoeren eigenlijk?thunder8 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:02:
[...]
Ach ja, komt uiteindelijk wel goed.
Ben nu dat driving script aan het testen dat via remote play werkt. Gisteren zat die vast na 2 uur en vanochtend was de PS5 in powersave, dus denk dat het script vannacht ook gestopt was. Sinds vanochtend is die wel aan het rijden, zie ik via de GT page. Wilde via Facetime meekijken door mijn ipad tegenover mijn laptop te zetten, maar na 1x moet ik op de ipad weer deelnemen helaas. Wel cool om te zien dat je op deze wijze het rijden kan automatiseren.Ga dit niet structureel doen, wil het zo veel mogelijk zelf doen.
Denk het haast niet. Je draait een script dat via Remote Play de inputs verzorgd. Hierdoor rijdt de specifieke auto, Tomahawk S VGT (1 miljoen credits plus wat tuningdelen) langs de buitenkant van Blue Moon Oval. Ik heb een oude laptop gebruikt momenteel, die ik eigenlijk alleen voor kleine dingen gebruik, zoals firmware upgrades van mijn Fanatec spullen. Voor de rest ook geen werkende PC's meer thuis. Had voorheen nog een HTPC, maar die had ik al lang niet meer gebruikt en die ging poef toen ik die weer eens aanzette.RBH schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:10:
[...]
Wegens gebrek aan een Windows machine hier in huis; kun je die manier van 'grinden' ook op een andere manier uitvoeren eigenlijk?
Remote play kan je op veel soorten apparaten doen, maar dan moet je zelf uitzoeken hoe je een hotkey script kan draaien. Anders even kijken in het topic-link wat hierboven ergens vermeld staat.
ben je niet bang dat sony overgaat tot het bannen van je account als ze hier een script overheen draaien van wie dit allemaal doen?thunder8 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:02:
[...]
Ben nu dat driving script aan het testen dat via remote play werkt. Gisteren zat die vast na 2 uur en vanochtend was de PS5 in powersave, dus denk dat het script vannacht ook gestopt was. Sinds vanochtend is die wel aan het rijden, zie ik via de GT page. Wilde via Facetime meekijken door mijn ipad tegenover mijn laptop te zetten, maar na 1x moet ik op de ipad weer deelnemen helaas. Wel cool om te zien dat je op deze wijze het rijden kan automatiseren.Ga dit niet structureel doen, wil het zo veel mogelijk zelf doen.
want dat lijkt me extreem simpel te detecteren in een account gezien die manier waarop dit script werkt op 1 race.
Het is in het verleden wel vaker voorgekomen in games waarin 'bots' achtige scripts gedetecteerd werden en dat de gebruiker geband werd voor die game.
Je kunt wel nagaan dat sony dit absoluut niet wil hebben dat je via scriptjes hun verdienmodel om zeep helpt.
Ik snap wel dat je het doet, maar ik vind zelf het risico op de lange termijn best groot om hier op over te stappen.
Bij mij was de roulette ook erg gunstig zojuist. Uit een 6 ster roulette de LM55 VGT gekregen, ziet er uit als een hele snelle wagen 😀
Zoals ik al zei, ga ik dit niet lang laten draaien. Gaat mij er meer om dat het kan, dan dat ik dit weken laat draaien. Als ze mij willen bannen, moeten ze dat maar doen, zijn ze meteen een klant kwijt.robinez schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:29:
[...]
ben je niet bang dat sony overgaat tot het bannen van je account als ze hier een script overheen draaien van wie dit allemaal doen?
want dat lijkt me extreem simpel te detecteren in een account gezien die manier waarop dit script werkt op 1 race.
Het is in het verleden wel vaker voorgekomen in games waarin 'bots' achtige scripts gedetecteerd werden en dat de gebruiker geband werd voor die game.
Je kunt wel nagaan dat sony dit absoluut niet wil hebben dat je via scriptjes hun verdienmodel om zeep helpt.
Ik snap wel dat je het doet, maar ik vind zelf het risico op de lange termijn best groot om hier op over te stappen.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het kwartje valt bij pd (en Sony). Of voor het hele kaarten huis omvalt.
dt kaartenhuis is al lang omgevallen, die 1.6 op metacritic en bijna 600 nieuwe 0 reviews per dag geeft nu inmiddels wel aan hoe boos de meesten zijn.Kalder schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:15:
[...]
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het kwartje valt bij pd (en Sony). Of voor het hele kaarten huis omvalt.
Het is met name de imago schade aan GT en Sony wat nu kompleet om zeep geholpen is, dat is niet simpel meer te herstellen, dat vertrouwen wat je opbouwt in een lange tijd ben je veel sneller kwijt dan je verwacht.
het is gewoon een domme actie om na de campagne de game op slot te gooien via een onbetaalbare paywall constructie voor de meeste gamers.
Natuurlijk zijn er wel een kleine groep hardcore GT racers die deze discussies allemaal onzin vinden, maar de game moet toch voornamelijk verkocht worden aan de casual gamer die af en toe een game speelt en niet duizenden uren in 1 game wil steken.
Als je die casual gamer groep als bedrijf tegen je in het harnas jaagt heb je voor jezelf een enorm probleem voor de toekomst gerealiseerd. Dat is wel de groep die vaak games uit je game collectie koopt.
Juist die groep komt nu in opstand tegen dit gedrag, nu staan er 2 autos van 18 miljoen in de store, dus leg maar weer 360 euro neer om met die 2 auto's te kunnen racen. Dat doen casual gamers niet en die vergeten ook niet dat dit nu gebeurd.
Zeker met het oog op de GAAS oplossingen waar sony naar toe wil is deze huidige discussie iets wat je niet kunt gebruiken als Sony. Maar de schade is nu al aangericht.
Ik verwacht overigens wel dat er ingegrepen gaat worden, het zal ongetwijfeld zo zijn dat payouts verhoogd gaan worden in 1 van de komende updates, met de melding dat ze luisteren naar de community.
Maar of dat genoeg is, betwijfel ik, deze imago schade is zo groot dat dat niet zomaar weg te poetsen is.
Ik vind het echt jammer dat 25 jaar GT history door dit hele fiasco om zeep is geholpen.
Gelukkig vermaak ik me wel in de game, als je eenmaal accepteert dat je na de campagne nog maar heel sporadisch een auto kan kopen uit de wat hogere categorie en dat je voldoende hebt aan de auto's uit de campagne, dan kun je je nog steeds wel goed vermaken, maar goed, het heeft erg weinig te maken met de oude GT history en dat is jammer.
* start GT arcade mode weer eens op om weer heerlijk met 5000 credits beloond te worden voor een race
Ligt het aan mij of staat de circuit experience van de nordschleife wel heel erg strak.. Normaliter ben ik volgens mij lang niet de minste op het circuit, maar dit gaat wel heel ver eigenlijk..
Ik heb hem niet gedaan. Als je alleen wat credits krijgt voor CE, vind ik 't niet de moeite waard. Dan verdien ik dat geld liever racend tegen andere spelers. Maar met welk onderdeel heb je moeite? Ik ken het circuit ook goed, wil best een poging wagen om te kijken hoe moeilijk hij is.GAIAjohan schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:57:
Ligt het aan mij of staat de circuit experience van de nordschleife wel heel erg strak.. Normaliter ben ik volgens mij lang niet de minste op het circuit, maar dit gaat wel heel ver eigenlijk..
Ik heb eerlijk gezegd alleen de eerste sector serieus gedaan, de overige alleen even de tijd bekeken die nodig was, maar dat leek ook best strak. Maar nog niet serieus geprobeerd.Arumes schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:14:
[...]
Ik heb hem niet gedaan. Als je alleen wat credits krijgt voor CE, vind ik 't niet de moeite waard. Dan verdien ik dat geld liever racend tegen andere spelers. Maar met welk onderdeel heb je moeite? Ik ken het circuit ook goed, wil best een poging wagen om te kijken hoe moeilijk hij is.
Heb verder alleen die dragon trail gedaan vanuit menu en die was, muv de full lap extreem easy..
De eerste sector mis ik 3/10e voor goud.
Voor de credits hoef je het niet te doen nee, dan was GT sport wel wat beter qua rewards
Het gekke vind ik ook dat ik de eind credits als voorbij heb zien komen, (alle menukaarten afgehandeld) maar ik heb alleen de eerste twee van de vijf rijbewijzen...dat staat toch haaks op de GT gedachten?
En het hele lineaire verhaal vind ik ook tegenvallen... Ik heb toch meer het gevoeld dat ik voorheen veel meer heen en weer moest schakelen tussen verschillende kampioenschappen om steeds verder te komen in de game... nu kun j netjes op volgorde menu 1 t/m 35 doorlopen en je bent klaar...
En het hele lineaire verhaal vind ik ook tegenvallen... Ik heb toch meer het gevoeld dat ik voorheen veel meer heen en weer moest schakelen tussen verschillende kampioenschappen om steeds verder te komen in de game... nu kun j netjes op volgorde menu 1 t/m 35 doorlopen en je bent klaar...
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!
Heb terwijl ik op jouw antwoord wachtte de single lap geprobeerd, en heb zilver met 6:40:525 bij de eerste poging... Dus kan niet zeggen dat 'ie strak staat. Goud moet makkelijk haalbaar zijn. Zal nu de eerste sector proberen op goud te krijgen.GAIAjohan schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:19:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd alleen de eerste sector serieus gedaan, de overige alleen even de tijd bekeken die nodig was, maar dat leek ook best strak. Maar nog niet serieus geprobeerd.
Heb verder alleen die dragon trail gedaan vanuit menu en die was, muv de full lap extreem easy..
De eerste sector mis ik 3/10e voor goud.
Voor de credits hoef je het niet te doen nee, dan was GT sport wel wat beter qua rewards
[edit] Derde poging goud. Ik speel met een controller, TC op 1.
[ Voor 4% gewijzigd door Arumes op 24-03-2022 14:32 ]
Terecht, maar het doet wel pijn om te zien dat weer één van mijn all time favoriete gamereeksen aan gretigheid ten onder is gegaan.
In memoriam:
Command & Conquer;
Battlefield;
FIFA;
Gran Theft Auto.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Die filmpjes die je ziet waar je volledige stukken/chicanes van een circuit kan afsnijden zonder penalty, komt omdat de game niet registreert wanneer je terug op het circuit komt. Dus als je er af gaat, er af blijft en net voor de finish er terug op komt, krijg je je tijd, en wordt de penalty niet meer berekend.
Daar staan filmpjes van op youtube.
) dosis gamer-shaming, en 'get gud shrub' posts. Terwijl dat absoluut het punt niet is.
Als je je lessen skipt en godganse dagen tijd hebt, is geen grind te zwaar
En nogmaals ga ik een use-case schetsen:
Af en toe op een verloren zondagmiddagje 2u kunnen karren in een droomwagen. Is dat niet de reden dat we vroeger games speelden? Experimenteren, verschillende dingen uitproberen, escapisme? Zonder dat daar een ellenlange grind aan moet verbonden zijn?
In een virtuele wereld is alle 'scarcity' artificieel. Het zijn 1'tjes en 0'tjes op een server ergens. Waarom ook de wagens prijzen volgens een "real world" tiering? Een McLaren F1 modelleren is niet duurder of neemt niet meer tijd dan een mooi gedetailleerd model van een ouwe fiat 500.
Ik rijd prive een sportwagen als tweede wagen. Daar rijd ik geen 40u per week in. Af en toe eens wat ritjes in het weekend.
Als ik spontaan GT7 zou opstarten, zou dat zijn om een paar snelle rondjes laguna seca of Deep Forest te doen in een hypercar. Via deze sim zo goed mogelijk proberen te ervaren wat dat in het echt zou zijn, iets doen waar ik in het echt noit de kans toe zou krijgen.
Waar ben ik het wel eens: inderdaad, je hoeft niet alle 400+ auto's willen verzamelen. Dit is geen game voor completionists. Je kiest een traject/een selectie en gaat daar voor. Op dezelfde manier ga je ook nooit een RPG spelen met alle klasses, alle variaties en alle load-outs. Enkel 20 auto's hebben, is meer dan prima bijvoorbeeld. Het punt is dat daar nauwelijks iets echt bijzonder of exclusief kan bij zijn, en dat is jammer.
Wat ze beter hadden gedaan is een game verkopen zoals MS FS2020 dat doet. Een basis, deluxe en super deluxe versie. En dan packs met auto's voor een vaste prijs. Geen casino, geen grind. In de Flight sim wereld betaal je vaak meer voor een add-on vliegtuig dan voor de game. Ik vind het prima dat er een vergoeding moet staan tegenover arbeid/werk. Het modelleren van een auto is echt wel wat werk. Modelleren, de physics parameters finetunen, geluid inblikken en remasteren, enz...
Maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Is alles transparant. De enige discussie kan dan nog zijn of je het eens bent met de hoeveelheid content die krijgt voor de basisprijs en add-ons. En dat kan iedereen voor zichzelf uitmaken.
Een grind-economie, met virtuele schaarste, die je continu kan manipuleren door achter de schermen met de knoppen te draaien, voelt veel minder 'fair', transparant en een beetje vies en opdringerig.
Ik spreek voor mezelf, als je me 200 euro vraagt voor een pack met telkens 5 a 10 goed gemodelleerde auto's, dan koop ik die.
Daar staan filmpjes van op youtube.
En op dat punt loopt de discussie hier vaak scheef. Geen idee hoe de demografische verdeling hier is, maar als het bvb voornamelijk studenten en scholieren zijn, ga je hier vaak Polyphony waterdragers/bootlickers hebben. Met een gatis (robinez schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:24:
[...]
Natuurlijk zijn er wel een kleine groep hardcore GT racers die deze discussies allemaal onzin vinden, maar de game moet toch voornamelijk verkocht worden aan de casual gamer die af en toe een game speelt en niet duizenden uren in 1 game wil steken.
Als je je lessen skipt en godganse dagen tijd hebt, is geen grind te zwaar
Af en toe op een verloren zondagmiddagje 2u kunnen karren in een droomwagen. Is dat niet de reden dat we vroeger games speelden? Experimenteren, verschillende dingen uitproberen, escapisme? Zonder dat daar een ellenlange grind aan moet verbonden zijn?
In een virtuele wereld is alle 'scarcity' artificieel. Het zijn 1'tjes en 0'tjes op een server ergens. Waarom ook de wagens prijzen volgens een "real world" tiering? Een McLaren F1 modelleren is niet duurder of neemt niet meer tijd dan een mooi gedetailleerd model van een ouwe fiat 500.
Ik rijd prive een sportwagen als tweede wagen. Daar rijd ik geen 40u per week in. Af en toe eens wat ritjes in het weekend.
Als ik spontaan GT7 zou opstarten, zou dat zijn om een paar snelle rondjes laguna seca of Deep Forest te doen in een hypercar. Via deze sim zo goed mogelijk proberen te ervaren wat dat in het echt zou zijn, iets doen waar ik in het echt noit de kans toe zou krijgen.
Waar ben ik het wel eens: inderdaad, je hoeft niet alle 400+ auto's willen verzamelen. Dit is geen game voor completionists. Je kiest een traject/een selectie en gaat daar voor. Op dezelfde manier ga je ook nooit een RPG spelen met alle klasses, alle variaties en alle load-outs. Enkel 20 auto's hebben, is meer dan prima bijvoorbeeld. Het punt is dat daar nauwelijks iets echt bijzonder of exclusief kan bij zijn, en dat is jammer.
Wat ze beter hadden gedaan is een game verkopen zoals MS FS2020 dat doet. Een basis, deluxe en super deluxe versie. En dan packs met auto's voor een vaste prijs. Geen casino, geen grind. In de Flight sim wereld betaal je vaak meer voor een add-on vliegtuig dan voor de game. Ik vind het prima dat er een vergoeding moet staan tegenover arbeid/werk. Het modelleren van een auto is echt wel wat werk. Modelleren, de physics parameters finetunen, geluid inblikken en remasteren, enz...
Maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Is alles transparant. De enige discussie kan dan nog zijn of je het eens bent met de hoeveelheid content die krijgt voor de basisprijs en add-ons. En dat kan iedereen voor zichzelf uitmaken.
Een grind-economie, met virtuele schaarste, die je continu kan manipuleren door achter de schermen met de knoppen te draaien, voelt veel minder 'fair', transparant en een beetje vies en opdringerig.
Ik spreek voor mezelf, als je me 200 euro vraagt voor een pack met telkens 5 a 10 goed gemodelleerde auto's, dan koop ik die.
Vertrouwen komt te voet, en gaat te paard. Beetje wat CDprojectred overkwam met cyberpunk. Wordt ook nog een hele klim naar waar ze vroeger stonden.robinez schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:24:
[...]
Het is met name de imago schade aan GT en Sony wat nu kompleet om zeep geholpen is, dat is niet simpel meer te herstellen, dat vertrouwen wat je opbouwt in een lange tijd ben je veel sneller kwijt dan je verwacht.
Opnieuw beginnen nog niet aan gedacht, maar ik heb sinds vanmiddag ook een PS5.RBH schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:42:
Zo, sinds vandaag eindelijk een PS5. Nu nog beslissen of ik opnieuw ga beginnen met GT7 of niet.
edit: ik ga misschien wat races opnieuw doen, maar ik ga verder waar ik gebleven ben.
(Ik weet trouwens ook niet wat er met de 1,5mln credits van mijn edition gebeurt als ik opnieuw start, ik denk dat ik die dan kwijt ben)
[ Voor 27% gewijzigd door ph03nix80 op 24-03-2022 16:20 ]
Ik heb nog nooit een race spel gekocht en heb interesse in GT 7 voor op de PS5.
Maar is zo een spel wel leuk te spelen op alleen een controller? Of verveelt dat?
Vele spelen het op een stuur maar die mogelijkheid heb ik nog niet helaas.
Alleen gas geven en draaien aan je joystickje op lange termijn lijkt me niet zo super?? (voor een race spel dan he)
Maar is zo een spel wel leuk te spelen op alleen een controller? Of verveelt dat?
Alleen gas geven en draaien aan je joystickje op lange termijn lijkt me niet zo super?? (voor een race spel dan he)
GT is prima te spelen met controller, en of je met stuur of met controller speelt maakt voor de inhoud van het spel natuurlijk niet uit, dat veranderd alleen de ervaring van hoe je rijd. Wel is het met stuur natuurlijk meer immersive, het maakt het wel leuker maar zeker niet verplicht en er zijn er hier ook zat die alleen met controller spelenAtsiz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:47:
Toen ik begon met GT3 op de PS2 wist ik nog niet eens dat er race stuurtjes waren (of die er toen al waren denk ik wel maar dat wist ik niet)
[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 24-03-2022 16:54 ]
Ik speel zelf met een stuurtje, maar ik denk dat minder dan de helft van de mensen hier met een stuurtje spelen.Atsiz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:47:
GT7 is met controller ook goed te spelen. Het zou me niks verbazen dat er spelers met controllers zijn, die sneller zijn dan ik met stuurtje.
Bovendien heb je met de controller bepaalde feedback die een stuurtje niet heeft, voor de triggers sowieso, en de haptic feedback is ook veel gedetailleerder dan de rumble die we vroeger hadden.
GT7 ondersteund toch gewoon FFB?Kalder schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:57:
Bovendien heb je met de controller feedback die een stuurtje niet heeft, voor de triggers sowieso, en de haptic feedback is ook veel gedetailleerder dan de rumble die we vroeger hadden.
Vroeger, wanneer was dat? Een collectie auto's zoals in Test Drive (vijf stuks) of de eerste Need for Speed (acht), heb je zo bij elkaar. Daarvoor waren het vooral spellen met welgeteld 1 auto.Amos_x schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:26:
Dan heb jij toch geen probleem? Als je 200 euro credits koopt, kan je in Brand Central inderdaad 10 topauto's krijgen. Ze kosten echt niet allemaal 18 miljoen; dat zijn een paar uitzonderingen.Als ik spontaan GT7 zou opstarten, zou dat zijn om een paar snelle rondjes laguna seca of Deep Forest te doen in een hypercar. Via deze sim zo goed mogelijk proberen te ervaren wat dat in het echt zou zijn, iets doen waar ik in het echt noit de kans toe zou krijgen.
[...]
Zomaar een selectie:
Pagani Huayra | 1.550.000 |
McLaren 650S | 340.000 |
Aston Martin One-77 | 1.320.000 |
Porsche Carrera GT | 2.300.000 |
Ferrari F8 Tributo | 330.500 |
Ferrari LaFerrari | 1.600.000 |
Ferrari Enzo Ferrari | 2.500.000 |
Lamborghini Aventador | 500.000 |
Totaal: | 10.440.500 |
Dus 104 euro aan credits voor 8 auto's die ik als hypercar zou typeren. De rest is allemaal een stuk goedkoper; je kan er nog wel 20 of meer bijkopen voor de resterende 96 euro als je auto's zoals de Viper, NSX, 911 of Ford GT ook meerekent.
Welke auto's had jij in gedachten? Lang niet iedere hypercar is een Legend Car, en lang niet iedere Legend Car is een hypercar.
[ Voor 11% gewijzigd door Arumes op 25-03-2022 00:02 ]
Controller hier en gaat toch wel prima af. Ik rij sowieso geen top tijdenAtsiz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:47:
Stuur is leuk maar ben niet van plan om voor 2 system dat te gaan kopen
Natuurlijk dat zeg ik ook niet, maar op de controller krijg je wel andere feedback dan de ffb van een stuurtje. De meeste stuurtjes kunnen alleen naar links naar rechts en heen en weer vibreren in verschillende maten.
[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 24-03-2022 18:31 ]
Vroeger gt5 wel met de logitech driving force gt gereden die had ook ffb, maar volgens mij ligt het eerder aan het stuurtje dan de game of het wel of niet ondersteund wordt. daarnaast is het spel prima met controller te spelen.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Yea ik heb een stuur maar ben vaal te lui om um neer te gaan zetten, dus speel voornamelijk op controller ook haha. En dat met automatisch schakelen ook nog aan (want ook lui om mezelf raceschakelen aan te leren hahaha), kan gewoon prima meekomen met driver rating C online (wat top van het C-E "scrubs" bracket GT3 league is bij de Sport cups), en heb dr lol mee.MrGizMo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:23:
[...]
Controller hier en gaat toch wel prima af. Ik rij sowieso geen top tijden![]()
2 systeem? Je bedoelt xbox?MrGizMo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:23:
[...]
Daar heb je drivehub voor. Werkt prima
Excuus, ik las jouw reactie andersKalder schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:30:
[...]
Natuurlijk dat zeg ik ook niet, maar op de controller krijg je wel andere feedback dan de ffb van een stuurtje. De meeste stuurtjes kunnen alleen naar links naar rechts en heen en weer vibreren in verschillende maten.
Precies dit en je hoeft me niet alle supercars te geven. Stop er een paar in de campaign en geef me de optie om ze te verkopen zodat ik een andere supercar kan rijden.[b]Amos_x in "[PS4/PS5] Gran Turismo 7"
Racestuur zou ik kunnen aanschaffen maar je moet het ook echt installeren op een speciale stoel.
En zo een ruimte heb ik helaas niet.
Ik heb al een gaming stoel maar niet de functie om een racestoel eraan te installeren
Ik heb al een gaming stoel maar niet de functie om een racestoel eraan te installeren
Hoeft ook niet. Voorheen had ik een Playseat Challenge maar nu gebruik ik gewoon een bureaustoel met het stuur gemonteerd op een Wheelstand Pro en dat werkt echt ideaal. Je kunt hem ook inklappen zodat ie overal op te ruimen is.Atsiz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:45:
Racestuur zou ik kunnen aanschaffen maar je moet het ook echt installeren op een speciale stoel.
Fanatec DD Pro kopen met een apart Xbox stuur.MrGizMo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:23:
[...]
Hey, is dit mijn 2e account ofzoiekue schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:43:
[...]
Yea ik heb een stuur maar ben vaal te lui om um neer te gaan zetten, dus speel voornamelijk op controller ook haha. En dat met automatisch schakelen ook nog aan (want ook lui om mezelf raceschakelen aan te leren hahaha), kan gewoon prima meekomen met driver rating C online (wat top van het C-E "scrubs" bracket GT3 league is bij de Sport cups), en heb dr lol mee.
Had 920 en seat maar het was ook zo weer verkocht
Ja 2 systemen idd.GAIAjohan schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:51:
[...]
2 systeem? Je bedoelt xbox?
Daar heb je drivehub voor. Werkt prima
Wel handig dat drivehub. Misschien eens naar kijken als ik een entry wheel evt haal
haha het moet wel leuk blijven heRivanov schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:11:
[...]
Fanatec DD Pro kopen met een apart Xbox stuur.
[ Voor 10% gewijzigd door MrGizMo op 25-03-2022 07:13 ]
Voor € 20,- a € 30,- meerprijs heb je een aantal Fanatec sturen die ook Xbox Ready zijn (naast PC en PS). Bij PlayStation zit de licentie chip in de base, maar bij Xbox in het stuurtje.
Voorbeelden: Formula V2.5X tov V2.5 of de Universal Hub V2 for Xbox, ofwel de bekende McLaren GT3
Andersom werkt niet; CSL DD kan dus officieel zonder tussenkomst van andere apparatuur niet rechtstreeks op een PlayStation. En zoals eerder aangegeven, de DD Pro met juiste stuurtje wel op Xbox.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennis Blomaard op 25-03-2022 07:24 ]
twee uurtjes server maintanance zijn net gestart. Game offline.
Serveronderhoud😱. Kunnen ze dat niet gewoon op vaste dagen gaan doen?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Is het maintenance of een nieuwe patch met extra nerfs? :-)
Terugdraaien, to wash the bad off.jghesell schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:08:
Is het maintenance of een nieuwe patch met extra nerfs? :-)
PSN: bollsie
Goed nieuws allemaal hier :
An update from Polyphony Digital
edit:
- Updates which will come into effect beginning of April:
An update from Polyphony Digital
edit:
- Updates which will come into effect beginning of April:
- Increase rewards in the events in the latter half of the World Circuits by approximately 100% on average.
- Addition of high rewards for clearing the Circuit Experience in all Gold/All Bronze results.
- Increase of rewards in Online Races.
- Include a total of eight new one-hour Endurance Race events to Missions. These will also have higher reward settings.
- Increase the upper limit of non-paid credits in player wallets from 20M Cr. to 100M Cr.
- Increase the quantity of Used and Legend cars on offer at any given time.
- Increase the payout value of limited time rewards as we develop as a live service.
- Further World Circuit event additions.
- Addition of Endurance Races to Missions including 24-hour races.
- Addition of Online Time Trials and awarding of rewards according to the player’s difference with the top ranked time.
- Make it so cars can be sold.
[ Voor 79% gewijzigd door Jelliuz op 25-03-2022 09:15 ]
1 miljoen credits gratis, op zich best netjes.
Lijkt er wel echt op dat ze luisteren dus. Ook geweldig om te zien dat ze er aan werken dat auto's verkocht kunnen worden.
Lijkt er wel echt op dat ze luisteren dus. Ook geweldig om te zien dat ze er aan werken dat auto's verkocht kunnen worden.
[ Voor 58% gewijzigd door RBH op 25-03-2022 09:21 ]
Dat verkopen had er al gewoon in moeten zitten volgens de product page in de sony store...RBH schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:15:
Dit is gewoon proberen er nog iets van te maken... Ik hoop dat ze deze belofte's snel waar maken.
Ze hadden ook geen enkele keus meer om het anders te doen na hoe hun game ontvangn is door de spelers, dus dit was te verwachten.RBH schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:15:
Even afwachten hoe dit uitpakt in de praktijk, maar de vooruitzichten zijn in ieder geval een stuk beter dan dat het nu is.
Dat is ook een (in mijn ogen zure) manier om er tegenaan te kijken.RKD schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:24:
[...]
Dat verkopen had er al gewoon in moeten zitten volgens de product page in de sony store...
Dit is gewoon proberen er nog iets van te maken... Ik hoop dat ze deze belofte's snel waar maken.
Ja, de game had in eerste instantie al perfect moeten zijn natuurlijk, maar dat is niet zo. Kunnen we niet gewoon een beetje positief zijn nu dat ze (snel!) luisteren naar de kritieken en direct met deze updates komen?

Goeie update, laat zien dat ze wel luisteren. Hopelijk wordt het ook echt allemaal in de praktijk toegepast. Maar de eerste tekenen zijn veelbelovend.
Mooi nieuws.
"Addition of Online Time Trials and awarding of rewards according to the player’s difference with the top ranked time."
Beetje zoals Dirt 2.0 dit heeft? Nice!
Als je alle circuit experiences al gehaald heb is dit wel een beetje zuur
"Beyond this there will be a few additional patches deployed between now and the end of April which will add new cars and tracks and make some other fixes."
Holadiejee
"Addition of Online Time Trials and awarding of rewards according to the player’s difference with the top ranked time."
Beetje zoals Dirt 2.0 dit heeft? Nice!
Als je alle circuit experiences al gehaald heb is dit wel een beetje zuur
"Beyond this there will be a few additional patches deployed between now and the end of April which will add new cars and tracks and make some other fixes."
Holadiejee
[ Voor 111% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 25-03-2022 09:33 ]
Hah gratis Millie!
"We know that this is not the Gran Turismo experience you expect and we will be making a goodwill gesture in the form of a non-paid credit pack of 1 million Cr. available to those players who may have been affected*. You will see this hit your accounts shortly. Make sure you log into the game before April 25 to claim the credits."
Bron: https://blog.playstation....e-from-polyphony-digital/
"We know that this is not the Gran Turismo experience you expect and we will be making a goodwill gesture in the form of a non-paid credit pack of 1 million Cr. available to those players who may have been affected*. You will see this hit your accounts shortly. Make sure you log into the game before April 25 to claim the credits."
[ Voor 70% gewijzigd door SensLike op 25-03-2022 09:52 ]
PSN: SensLike_
Je hoeft niet vandaag in te loggen maar je hebt een maand de tijd.
Mag wel hopen dat als je alle circuit experience al op goud hebt je alsnog die extras krijgt.
Vond al dat de uitbetaling ervan echt mega karig was. En niet eens een auto of iets als je alles goud hebt. Dus hopelijk niet voor niets alles gehaald laatst.
En verder ja nice gratis 1 mil. En ook mooi dat ze weer alles gaan aanpassen qua uitbetaling.
Hoop dat beetje op tijd komt, want de drang om de game op te starten werd steeds lager. Deed maar beetje championships grinden..
Vond al dat de uitbetaling ervan echt mega karig was. En niet eens een auto of iets als je alles goud hebt. Dus hopelijk niet voor niets alles gehaald laatst.
En verder ja nice gratis 1 mil. En ook mooi dat ze weer alles gaan aanpassen qua uitbetaling.
Hoop dat beetje op tijd komt, want de drang om de game op te starten werd steeds lager. Deed maar beetje championships grinden..
[ Voor 30% gewijzigd door v8power67 op 25-03-2022 09:44 ]
Zo.
Moet zeggen dat de fixes, wijzigingen en vooruitblik mij wel heel positief stemmen!
Vond de circuit experiences al zo vreemd, zo zonder rewards.
Moet zeggen dat de fixes, wijzigingen en vooruitblik mij wel heel positief stemmen!
Vond de circuit experiences al zo vreemd, zo zonder rewards.
Kijk! Dat is veelbelovend. Als ze hun afspraken nakomen, en dat doen Japanners eigenlijk altijd, dan moet het uiteindelijk toch goed komen.
Ik denk wel dat we niet moeten verwachten dat de beloftes allemaal volgende week waargemaakt zullen worden. Maar dit stemt me positief. Ben ook benieuwd hoe de score van Metacritic zal gaan zijn na deze berichten
Ik denk wel dat we niet moeten verwachten dat de beloftes allemaal volgende week waargemaakt zullen worden. Maar dit stemt me positief. Ben ook benieuwd hoe de score van Metacritic zal gaan zijn na deze berichten
Ben wel benieuwd wat nu de initiele bedoeling was. Reacties afwachten en hebben ze dan "noodpakketjes" zoals bovenstaand klaar staan die ze indien nodig kunnen implementeren?
Fouten/interne miscommunicatie? Lijkt me sterk, helemaal bij Japanners. Maar goed, uiteindelijk zijn het ook gewoon mensen.
Waarom deze dingen achteraf en niet voor de release al fixen? Bijvoorbeeld het fixen van online lobby-wijzigingen en zo. Dat ik nog nergens heb zien staan trouwens, maar dat zal er in de toekomst vast wel aankomen.
Vragen, vragen.
Wel fijn iig dat het de goede kant op gaat.
Fouten/interne miscommunicatie? Lijkt me sterk, helemaal bij Japanners. Maar goed, uiteindelijk zijn het ook gewoon mensen.
Waarom deze dingen achteraf en niet voor de release al fixen? Bijvoorbeeld het fixen van online lobby-wijzigingen en zo. Dat ik nog nergens heb zien staan trouwens, maar dat zal er in de toekomst vast wel aankomen.
Vragen, vragen.
[ Voor 4% gewijzigd door Giel op 25-03-2022 09:46 ]
Ahhhhhh inderdaad, fout gelezen.SemperFidelis schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:37:
Je hoeft niet vandaag in te loggen maar je hebt een maand de tijd.
PSN: SensLike_
Japanners zijn over het algemeen vrij snel met het repareren van schadesGiel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:46:
Reacties afwachten en hebben ze dan "noodpakketjes" zoals bovenstaand klaar staan die ze indien nodig kunnen implementeren?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Is het iemand gelukt om met controller National A-10 License (dat is de finale van license A) op goud te halen?
zo ja, tips?
zo ja, tips?
Ja heb alles op goud met controller. Welke is a10 ook alweer ?aaaido schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:03:
Is het iemand gelukt om met controller National A-10 License (dat is de finale van license A) op goud te halen?
zo ja, tips?
Heb alle licences op Gold gehaald met controller.aaaido schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:03:
zo ja, tips?
De video's van Trophy Tom hebben mij enorm geholpen.
Nou ja alles... Voorlopig alles tot de final exam van License Av8power67 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Ja heb alles op goud met controller. Welke is a10 ook alweer ?
Heb die fimpjes meerdere keren gekeken en heb blijkbaar moeite met die laatste bocht. Wat ik ook doe ik mis snelheid op het laatste stuk...Rivanov schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Heb alle licences op Gold gehaald met controller.
[YouTube: Gran Turismo 7 - National A-10 License 🏆 How to Earn Gold - Guide]
Mijn tip is, zet alle assists uit op abs na. En leer de grens van de auto.aaaido schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:06:
[...]
Heb die fimpjes meerdere keren gekeken en heb blijkbaar moeite met die laatste bocht. Wat ik ook doe ik mis snelheid op het laatste stuk...
Heb zelf alles in spel gehaald met alleen abs aan. Is soms lastig maar je leert er veel van. Je gaat sneller herkennen hoe een limiet aanvoelt. Plus het is ook echt sneller dan met assists aan.
Edit: racelijn of rempunten is wat anders want als je de baan totaal niet kent leer je ook niet zo snel. Dus dat is uiteraard aan jezelf. Ik heb beetje geluk dat ik meeste banen in gt7 al kon dromen. En nieuwe snel leer. Maar iedereen doet dit anders.
[ Voor 19% gewijzigd door v8power67 op 25-03-2022 10:14 ]
Ik moet zeggen dat dit soort dingen een groot gemis is in GT7. Ik zou graag beter leren rijden en de circuit training in GT Sport hielp me daar altijd erg bij. De instructiefilmpjes waren zeer informatief. In GT7 zijn die echt super karig. Je moet het zelf maar een beetje uitzoeken. Gelukkig hebben we Youtube, wellicht hebben ze dat bij Polyphony ook gedachtRivanov schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Heb alle licences op Gold gehaald met controller.
[YouTube: Gran Turismo 7 - National A-10 License 🏆 How to Earn Gold - Guide]
Gisteren na flink tijd proberen eindelijk gehaald met 28.997 :-)aaaido schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:03:
zo ja, tips?
Gebruik de demo auto als Ghost, dat heeft mij heel erg geholpen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Je kan in settings menu ook een ghost offset instellen. Dus je beste tijd ghost kan je dan bv 3 a 4 tiende vooruit laten rijden. Zo kan je er naartoe rijden en rempunten proberen.
Kijk ik erover heen of zie ik niets staan over 1 miljoen gratis credits?RBH schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:15:
"We know that this is not the Gran Turismo experience you expect and we will be making a goodwill gesture in the form of a non-paid credit pack of 1 million Cr. available to those players who may have been affected*. You will see this hit your accounts shortly. Make sure you log into the game before April 25 to claim the credits."Kalder schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:17:
[...]
Kijk ik erover heen of zie ik niets staan over 1 miljoen gratis credits?
[ Voor 3% gewijzigd door RBH op 25-03-2022 10:19 ]
Heb het al vaker aangehaald, maar ik denk dat de game niet klaar was voor release, maar dat Sony geen verdere uitstel tolereerde. Hierdoor zijn veel zaken nog niet aanwezig of werken ze niet naar behoren. Dit moet nu met stoom en kokend water alsnog hersteld worden. Ik denk dat het nerfen van de credits voor sommige races niet uit de hebzucht voor mtx is gedaan, maar dat ze wilden voorkomen dat de nolifers niet de game zouden uitspelen voordat er allerlei nieuwe zaken in de game zouden komen. Hoe dan ook, het is mooi dat de beloningen opgehoogd worden, er meer races bijkomen, meer auto's, meer auto's in used car dealer en legendary dealer, de creditslimiet hoger wordt voor non-mtx en dat we meer online vergelijkingen krijgen tussen vrienden op PSN.Giel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:46:
Ben wel benieuwd wat nu de initiele bedoeling was. Reacties afwachten en hebben ze dan "noodpakketjes" zoals bovenstaand klaar staan die ze indien nodig kunnen implementeren?
Vragen, vragen.
En ik ben haast wel zeker dat we er nog heel veel meer content bij gaan krijgen in de komende maanden/jaren. Noem mij een optimist, verdediger, naief persoon, whatever. PD is geen EA die elk jaar een nieuwe game in een reeks lanceren met minimale updates. Ze hebben niet tig games die uitgebracht moeten worden. PD doet 1 game en werkt zichzelf soms tegen door perfectie na te streven en daardoor te lang te doen over bepaalde zaken. Het is niet voor niets dat er geen deel van GT is uitgekomen op de eerste bekende releasedatum. Meesten zijn meerdere malen uitgesteld geweest en niet een paar maanden per keer. Denk als je over 2 jaar kijkt, zal de game al heel anders zijn dan dat het nu is.
We know that this is not the Gran Turismo experience you expect and we will be making a goodwill gesture in the form of a non-paid credit pack of 1 million Cr. available to those players who may have been affected*. You will see this hit your accounts shortly. Make sure you log into the game before April 25 to claim the credits.Kalder schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:17:
[...]
Kijk ik erover heen of zie ik niets staan over 1 miljoen gratis credits?
*Limit 1 per person. Must own a digital or physical copy of GT7 for PS4 or PS5 prior to the publication of this post (Friday, 25 March at 1:00am PST) and log into Gran Turismo 7 between Friday, March 25 at 5:00pm JST/8:00am GMT/ 1:00am PDT and Monday, April 25 at 5:00pm JST/8:00am GMT/ 1:00am PDT to receive the free credit pack.
[ Voor 24% gewijzigd door Rivanov op 25-03-2022 10:19 ]
Ben benieuwd naar de patch notes. Of zou dit alleen zijn om die 1 mln credits mogelijk te maken?
Serveronderhoud. Iemand al nerveus of het vandaag weer gaat werken?
Bekende problemen [BIJGEWERKT: 25 maart]
Hieronder vind je een overzicht van de bekende problemen in Gran Turismo 7.
Multiplayer
- In de 'Lobby' kan het voorkomen dat er ‘Voorbereiden...’ in beeld verschijnt, terwijl de host de race niet kan starten. Als alle ruimteleden de ruimte verlaten en weer betreden, kan de race worden gestart;
- In de 'Lobby' kan het voorkomen dat je niet kunt rijden tijdens het oefenen en dat je direct doorgaat naar de race zelf. In dat geval kan het helpen om de ruimte te verlaten en opnieuw te betreden;
- Tijdens een duel zijn de hulpinstellingen voor speler 2 vergrendeld. Dit wordt opgelost in een toekomstige update. (Speler 1 gebruikt de hulpinstellingen zoals ze te zien zijn in [Instellingen] > [Hulpinstellingen]);
- In de ‘Lobby’ kan het voorkomen dat spelers in dezelfde ruimte niet op de ledenlijst of in de race verschijnen. In dat geval treedt er een applicatiefout op zodra de host de race start;
- Als je in de 'Lobby' [Instellingen ruimte] > [PB/Tunen verboden] hebt ingeschakeld, worden bij [Hulpinstellingen] de standaardwaarden hersteld;
- In de 'Lobby' kan het voorkomen dat je niet verder kunt na een voltooide race.
- In de ‘Lobby’ kan het voorkomen dat je op een PlayStation®4-console een zwart scherm krijgt en de controllerinvoer niet werkt als je een race met spelers op zowel PS4™ als PS5™ start.
Race bekijken
- Als je een race bekijkt in de 'Lobby' of de 'Ontmoetingsplek', schakelt naar een auto die in de pits staat en vervolgens weer naar een auto op het circuit, is het 3rd-personzicht niet meer beschikbaar. Als je stopt met kijken, wordt het probleem opgelost.
Tweedehandsauto's
- Bij 'Tweedehandsauto's' kan het voorkomen dat sommige auto's niet goed worden weergegeven als het vakje 'Toevoegen aan verlanglijst' is aangevinkt. Keer in zo'n geval terug naar de wereldkaart en ga opnieuw naar het paviljoen 'Tweedehandsauto's'.
Deze problemen worden opgelost in een toekomstige update.
Bestickeringeditor
- In de ‘Bestickeringeditor’ wordt de sticker op de voorkant onjuist weergegeven als je deze sticker hebt toegevoegd en opgeslagen op de locatie Aangepaste onderdelen > Voorkant > Type A van een Ferrari F430 ’06.
Opties
- Als de optie 'Huidige nummer' in [GT-menu] > [Opties] > [Algemeen] > [Meldingen in de game] is ingesteld op 'Uit', wordt de optie weer ingesteld op 'Aan' als je de game de volgende keer opstart.
Auto-instellingen
- Als je na het selecteren van een onderdeel in de Tuningshop en het annuleren van de aankoop ervan naar de 'Auto-instellingen' gaat, kan het voorkomen dat de naam van het nieuwe instellingenblad in 'Auto-instellingen' blanco wordt en het instellingenblad wordt gereset.
Onze excuses voor het ongemak.
Hieronder vind je een overzicht van de bekende problemen in Gran Turismo 7.
Multiplayer
- In de 'Lobby' kan het voorkomen dat er ‘Voorbereiden...’ in beeld verschijnt, terwijl de host de race niet kan starten. Als alle ruimteleden de ruimte verlaten en weer betreden, kan de race worden gestart;
- In de 'Lobby' kan het voorkomen dat je niet kunt rijden tijdens het oefenen en dat je direct doorgaat naar de race zelf. In dat geval kan het helpen om de ruimte te verlaten en opnieuw te betreden;
- Tijdens een duel zijn de hulpinstellingen voor speler 2 vergrendeld. Dit wordt opgelost in een toekomstige update. (Speler 1 gebruikt de hulpinstellingen zoals ze te zien zijn in [Instellingen] > [Hulpinstellingen]);
- In de ‘Lobby’ kan het voorkomen dat spelers in dezelfde ruimte niet op de ledenlijst of in de race verschijnen. In dat geval treedt er een applicatiefout op zodra de host de race start;
- Als je in de 'Lobby' [Instellingen ruimte] > [PB/Tunen verboden] hebt ingeschakeld, worden bij [Hulpinstellingen] de standaardwaarden hersteld;
- In de 'Lobby' kan het voorkomen dat je niet verder kunt na een voltooide race.
- In de ‘Lobby’ kan het voorkomen dat je op een PlayStation®4-console een zwart scherm krijgt en de controllerinvoer niet werkt als je een race met spelers op zowel PS4™ als PS5™ start.
Race bekijken
- Als je een race bekijkt in de 'Lobby' of de 'Ontmoetingsplek', schakelt naar een auto die in de pits staat en vervolgens weer naar een auto op het circuit, is het 3rd-personzicht niet meer beschikbaar. Als je stopt met kijken, wordt het probleem opgelost.
Tweedehandsauto's
- Bij 'Tweedehandsauto's' kan het voorkomen dat sommige auto's niet goed worden weergegeven als het vakje 'Toevoegen aan verlanglijst' is aangevinkt. Keer in zo'n geval terug naar de wereldkaart en ga opnieuw naar het paviljoen 'Tweedehandsauto's'.
Deze problemen worden opgelost in een toekomstige update.
Bestickeringeditor
- In de ‘Bestickeringeditor’ wordt de sticker op de voorkant onjuist weergegeven als je deze sticker hebt toegevoegd en opgeslagen op de locatie Aangepaste onderdelen > Voorkant > Type A van een Ferrari F430 ’06.
Opties
- Als de optie 'Huidige nummer' in [GT-menu] > [Opties] > [Algemeen] > [Meldingen in de game] is ingesteld op 'Uit', wordt de optie weer ingesteld op 'Aan' als je de game de volgende keer opstart.
Auto-instellingen
- Als je na het selecteren van een onderdeel in de Tuningshop en het annuleren van de aankoop ervan naar de 'Auto-instellingen' gaat, kan het voorkomen dat de naam van het nieuwe instellingenblad in 'Auto-instellingen' blanco wordt en het instellingenblad wordt gereset.
Onze excuses voor het ongemak.
Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69