Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het spel nu sinds de release aan het spelen en er zijn enorm veel pluspunten aan te merken op het spel, maar er zijn toch twee enorme irritaties rondom de campaign mode. De 'rolling start' bij iedere race (2 of 3 laps) is simpelweg oneerlijk en niet heel erg leuk. Geef dan de optie om te kwalificeren of om een normale grid start te doen. Ten tweede is de A.I. in de campaign mode nagenoeg hol en niet aanwezig. Elke auto rijdt elke race en elke ronde volledig de ideale lijn. Niemand vliegt uit de bocht, niemand haalt elkaar in, niemand probeert te voorkomen dat ik inhaal of probeert mij echt in te halen. Het zijn meer obstakels dan op A.I. geïnspireerde coureurs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:24
Arumes schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:04:
[...]

Pfff.... Als racen voor jou niks anders is dan "moeten grinden", ga dan lekker wat anders doen. Je koopt een racespel en vervolgens vind je het vervelend dat je de baan op moet om auto's te verdienen. Dát vind ik bizar.
ik denk niet dat mensen dat punt erg vinden in gran turismo, dat je langdurig moet racen om in een jaar of 2 je garage te vullen zullen de meesten wel prima vinden.

Maar daar gaat deze discussie helemaal niet om, dit is een keerpunt in het verdien-model van PD en Sony. Ze hebben het onhaalbaar gemaakt voor mensen om zonder geld te investeren om gebruik te maken van legendary auto's door er korte tijdslimieten op te zetten en extreem hoge aankoopbedragen die niet binnen die tijd te behalen zijn.

Bijvoorbeeld die 18,5 miljoen voor 1 auto die er nu in staat, dat is niet te halen voor de gemiddelde gamer, daar komt bij dat hun definitie van microtransacties totaal niet in verhuiding staat tot wat een gemiddelde gamer kan uitgeven.

Voor die 18,5 miljoen voor die ene auto moet je dus micro transactie credits kopen voor maar liefst 185 euro ! Dan heb je 1 auto uit de legendary categorie. Dus als je je garage volledig wil gaan vullen in de komende jaren dan gaat je dat duizenden euro's aan microtransacties kosten.

Dat is zo bizar dat iedereen juist op dat punt nu daar over klaagt. Het breekt ook volledig met het patroon van de eerdere gran turismo games die gericht was op autosport en lekker als gamer kunnen rijden in elke auto (en ja ook in de eerdere GT games moest je daar moeite voor doen, maar was het haalbaar).

Dat kan dus nu niet meer, dat kan alleen als je enorm rijk bent en het niet erg vindt om duizenden euro's neer te leggen om je game te kunnen spelen.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat mensen dit echt goed proberen te praten, dit is echt een ernstige situatie kwa microtransacties die zich nu aan het manifesteren is in de game wereld. Als dit de richting is waarin sony zich gaat begeven dan moeten we ons toch echt zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Magic schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:09:
[...]
Waar ik wel af en toe last van heb is het complete verlies van grip op compleet onverwachte momenten. Hoewel onverwacht, soms is het te herhalen. Bijvoorbeeld in een van de toernooien waar het plenst in de eerste race, heb ik tot 2x toe gehad dat op het rechte stuk mijn auto ineens naar links uitbreekt, tot 2x toe exact op de lijn van de start van de race. Zou het zo realistisch zijn dat de verf van de lijn de grip onderbreekt, of dat er water tegenaan blijft staan?
Ik dacht gisteren iets soortgelijks toen ik in 1 van de missies op Tsukuba in de regen reed. Ze hebben dat echt wel heel gedetailleerd geïmplementeerd als het inderdaad zo is dat je op die momenten grip verliest. Bij de license S-10 is dat ook mooi om te zien als je een klein beetje (natte) curb pakt in Eau Rouge ben je hem ook zo kwijt.

Overigens gisteren eindelijk m'n eerste auto gewonnen vanuit een daily (3-sterren) roulette ticket. Er lagen 3 stapels met muntjes, een tuning onderdeel en een Audi TT Cup 8) Die staat nu mooi te shinen in m'n garage :*)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Microtransactions zijn eigenlijk alleen goed te praten voor gratis games.
Voor een full priced game (€79,99) geld vragen voor in-game content, en de grind moeilijker maken, is niet erg tof. Begrijpelijk dat veel mensen er over vallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20
SemperFidelis schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:52:
[...]

Ik vind het echt vrij bizar dat mensen dit nog verdedigen ook nadat ik al 80 euro heb gelapt voor een game. Dat heb ik nog nooit gedaan in mn leven, nu kost een paartje supersofts meer dan het winnen van een race van 5 rondes.

Voor mensen zoals ik die niet meer dan 40 uur in een game stoppen is dit economy model gewoon totaal onhoudbaar.
Sorry maar als jij niet meer dan 40 uur in een spel wenst te steken, is Gran Turismo niet de game voor jou. Nooit geweest en zal het ook nooit worden. 40 uur is 2400 minuten. Om dus 424 Auto's vrij te spelen, zou je dus elke 5 en halve minuut een auto vrij moeten spelen, ongeacht of deze 20.000 credits of 20.000.000 credits kost. Dat is gewoon onrealistisch.

Daarnaast heb ik ook genoeg kritiek op het spel. Maar sommige reacties zijn totaal onrealistisch of simpelweg onjuist.

Je mag kritiek hebben op het microtransactie gebeuren. Heb ik ook wel, zeker gezien de prijzen. Niets micro aan. En dat geldt voor nagenoeg elke game tegenwoordig, of het nu een mobile game of een triple A titel is. Als iedereen stopt met geld te spenderen aan mtx, verdwijnt het vanzelf.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:28:
De 'rolling start' bij iedere race (2 of 3 laps) is simpelweg oneerlijk en niet heel erg leuk. Geef dan de optie om te kwalificeren of om een normale grid start te doen. Ten tweede is de A.I. in de campaign mode nagenoeg hol en niet aanwezig. Elke auto rijdt elke race en elke ronde volledig de ideale lijn. Niemand vliegt uit de bocht, niemand haalt elkaar in, niemand probeert te voorkomen dat ik inhaal of probeert mij echt in te halen. Het zijn meer obstakels dan op A.I. geïnspireerde coureurs.
Dit is je eerste Gran Turismo? :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
robinez schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:37:
[...]
Bijvoorbeeld die 18,5 miljoen voor 1 auto die er nu in staat, dat is niet te halen voor de gemiddelde gamer, daar komt bij dat hun definitie van microtransacties totaal niet in verhouding staat tot wat een gemiddelde gamer kan uitgeven.
Als je ziet hoe belachelijk veel er verdiend wordt aan het online gedeelte van GTA V, het FUT gedeelte van Fifa en de skins ed in Fortnite denk ik dat je de uitgaven van de gemiddelde gamer flink onderschat.
Wat dat betreft snap ik de weg die Sony en Polyphony nu ingeslagen zijn enigszins wel, er is nu eenmaal ontzettend veel geld te verdienen met microtransacties. Ben ik het ermee eens? Absoluut niet, laat dat duidelijk zijn.
In GT Sport boeide het niet omdat je daar ingame genoeg credits verdiende om zowat elke wagen te kunnen kopen die je wilde.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 21-03-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:28:
Ik ben het spel nu sinds de release aan het spelen en er zijn enorm veel pluspunten aan te merken op het spel, maar er zijn toch twee enorme irritaties rondom de campaign mode. De 'rolling start' bij iedere race (2 of 3 laps) is simpelweg oneerlijk en niet heel erg leuk. Geef dan de optie om te kwalificeren of om een normale grid start te doen. Ten tweede is de A.I. in de campaign mode nagenoeg hol en niet aanwezig. Elke auto rijdt elke race en elke ronde volledig de ideale lijn. Niemand vliegt uit de bocht, niemand haalt elkaar in, niemand probeert te voorkomen dat ik inhaal of probeert mij echt in te halen. Het zijn meer obstakels dan op A.I. geïnspireerde coureurs.
Ik begrijp de kritiek op de rolling start maar op deze manier ben je wel nog verplicht van andere wagens in te halen, wat op zich ik wel leuk vind. Het blijft spannend tot op het laatste moment omdat je niet altijd weet of je de eerste nog kan inhalen binnen het aantal bepaalde rondes. Stel dat je met een kwalificatie zou spelen en je start altijd bij de eerste 3 op de grid, ja dan is er ook niets aan rij je sowieso bijna altijd voorop.
Op welke moeilijkheid speel je? Ik moet toch zeggen dat ik al leuke acties gezien heb van de AI zoals bv de achterkant die uitbreekt,...

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat rollende start is inderdaad GT uit den top. Ik vind dat op zich juist leuk, dat is voor mij het "Arcade"-element wat GT onderscheid van alle andere racespellen. Waar ik me wel aan stoor is dat de "blauwe vlag" kennelijk alleen voor jou geldt. zeker op circuits die wat smaller zijn, met als uitschieter Tokyo Expressway is dat gewoon ronduit irritant. Daarnaast al een paar keer meegemaakt dat ik net voor iemand rijdt en de AI feitelijk gewoon een pit-manoeuvre op je uitvoert terwijl ze naar de ideale lijn komen.

Ook vraag ik me af of de prijzen van de missies wel kloppen, 't is praktisch allemaal 5000cr voor een eerste plaats. Zelfs duurraces van een half uur.

[ Voor 17% gewijzigd door Magic op 21-03-2022 10:00 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

thunder8 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Sorry maar als jij niet meer dan 40 uur in een spel wenst te steken, is Gran Turismo niet de game voor jou.
Dat vind ik persoonlijk toch wat te kort door de bocht (no pun intended). Ik denk dat er genoeg minder fanatieke en casual GT spelers zijn die het puur spelen voor de campaign en het hele online spelen en grinden voor auto's op voorhand al niet op hun radar hebben staan. Ik ben er daar ook een van.

Het doorlopen van de menu's en de licenses behalen is denk ik voor een significante groep spelers de endgame. Daar is toch niets mis mee? Je hebt ook miljoenen spelers die CoD kopen voor de campaign en de multiplayer compleet links laten liggen. Die zul je niet snel hier op het forum treffen maar die significante groep gamers is er zeker wel. Wat dat betreft zijn fora als Got en ResetEra nog altijd een bubbles in gaming land.

Ik vind de MTX controverse echter ook wel begrijpelijk voor die grote en meer fanatieke groep spelers die wel alle auto's willen vrijspelen. Met name het feit dat PD dit aanpast nadat de reviews gepubliceerd zijn vind ik achterbaks en de kritiek die ze nu krijgen kan ik wat dat betreft goed begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:56
De beste money grind op dit moment is voor mij toch wel de Pan American Championship Race 1 in een Tomahawk S VGT. De race duurt tussen de 3 en 3,5 minuten en levert 52k op.

Het mooie is dat je deze race ook afk kan doen door de rechter trigger met een elastiekje vast te maken. Als je dan de linker joystick een heel klein stukje naar rechts houdt (eventueel ook vast maken) dan win je de race in ongeveer 4 minuten.

Dit hoef je maar 350x te doen en dan kan je de Mclaren F1 kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
De Porsche 917K uit 1970 staat nu ook te koop. Kost ook 18 miljoen…. Ben heel benieuwd waar die Yamauchi dan mee gaat komen om dit toegankelijk te gaan maken.

Een beetje grinden is niet erg maar met teveel grinden jaag je ook de spelers weg. In GT Sport heb ik alles wat ik wilde kunnen kopen door in Arcade mijn eigen circuit en auto te kiezen en dan een race van bv 15 rondes te rijden. In GT7 levert dat helemaal niets op. Gevolg is dat ik nu moet kiezen tussen eindeloos hetzelfde te rijden of op de banen die ik zelf leuk vind en dan nauwelijks iets verdien. Het is wel duidelijk waarom bij de reviews de prijzen van de auto’s angstvallig verborgen werden gehouden door PD.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Dit filmpje vat de discussie die we ook hier lezen goed samen.

PR nightmare, maar bovenal veel teleurgestelde fans. Het duurt veels te lang alvorens ik bv een McLaren F1 kan rijden.

Mooie reactie onder dat filmpje: 'When he mentions the "wanting to reflect on real world prices" why stop at the cars? There should also be real world pricing on the entrance/gate fees for the races/practice, transportation/logistics of the vehicles to each destination to the track, fuel/tires/brake pads/other consumables(i.e. paying multiple sets of the same compound or pads), pay for the mechanics/pit crew/staff, the building with utilities to store the cars, hotel stay, etc etc etc. If they are going this route why stop with a fist? Go elbows deep.'
8)

[ Voor 54% gewijzigd door wilmundo op 21-03-2022 10:42 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Zou willen dat gewonnen auto's weer te verkopen zijn zoals vroeger. Dan los je meteen het probleem met credits verdienen op en de overvolle garages met dubbele auto's (zonder ze te hoeven deleten)

Verder vermaak ik me echt prima. Zaterdag gekregen als vervroegd verjaardagscadeau en nu ergens bij menu 14 of 15.

[ Voor 23% gewijzigd door Philip Ross op 21-03-2022 10:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
thunder8 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Sorry maar als jij niet meer dan 40 uur in een spel wenst te steken, is Gran Turismo niet de game voor jou. Nooit geweest en zal het ook nooit worden. 40 uur is 2400 minuten. Om dus 424 Auto's vrij te spelen, zou je dus elke 5 en halve minuut een auto vrij moeten spelen, ongeacht of deze 20.000 credits of 20.000.000 credits kost. Dat is gewoon onrealistisch.
Het is ook niet realistisch om 500 uur te moeten spelen om alle auto's vrij te spelen. Die nieuwe Porsche is 20 miljoen, dat is 40 uur spelen voor 1 fucking auto.

Als GT alleen bedoelt is voor mensen die 500 uur in een spel willen steken is er iets fundamenteels mis. Kaz heeft zelfs gezegd geen game te willen waar je repetitief steeds dezelfde races moet voldoen om geld te kunnen verdienen voor leuke auto's. Ik kan werkelijk waar geen 1 game noemen in de historie waar een grind zo bestaand is als 400x dezelfde race op Fishermans Ranch te moeten doen. Dat is de definitie van grinden.

Het is schandalig. Als ik naar de Metacritic kijk ben ik gelukkig niet de enige, maar nogmaals, verbazingwekkend dat mensen dit nog verdedigen ook of zelfs roepen dat de game niet voor mij bedoelt is, vind ik walgelijk. De game is echt fantastisch maar wordt vol gestuurd richting MTX.

[ Voor 10% gewijzigd door SemperFidelis op 21-03-2022 10:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
wilmundo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:21:
Dit filmpje vat de discussie die we ook hier lezen goed samen.

PR nightmare, maar bovenal veel teleurgestelde fans. Het duurt veels te lang alvorens ik bv een McLaren F1 kan rijden.

Mooie reactie onder dat filmpje: 'When he mentions the "wanting to reflect on real world prices" why stop at the cars? There should also be real world pricing on the entrance/gate fees for the races/practice, transportation/logistics of the vehicles to each destination to the track, fuel/tires/brake pads/other consumables(i.e. paying multiple sets of the same compound or pads), pay for the mechanics/pit crew/staff, the building with utilities to store the cars, hotel stay, etc etc etc. If they are going this route why stop with a fist? Go elbows deep.'
8)
En het is ook waanzin dat Kaz de exclusiviteit/marktprijzen van auto's wil nabootsen omdat de McLaren F1 in GT7 z'n waarde meteen verliest als je 'm koopt omdat je 'm niet kan (hier komt het:) VERKOPEN!

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Ontzettende_Jan schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:51:
[...]
En het is ook waanzin dat Kaz de exclusiviteit/marktprijzen van auto's wil nabootsen
Als ie dat echt had gewild waren er in GT7 in totaal slechts een handjevol van te koop, waarna spelers die het geluk hebben er één te kunnen kopen deze kunnen aanbieden op een online marketplace :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:45
Superkiwi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Als je ziet hoe belachelijk veel er verdiend wordt aan het online gedeelte van GTA V, het FUT gedeelte van Fifa en de skins ed in Fortnite denk ik dat je de uitgaven van de gemiddelde gamer flink onderschat.
Wat dat betreft snap ik de weg die Sony en Polyphony nu ingeslagen zijn enigszins wel, er is nu eenmaal ontzettend veel geld te verdienen met microtransacties. Ben ik het ermee eens? Absoluut niet, laat dat duidelijk zijn.
In GT Sport boeide het niet omdat je daar ingame genoeg credits verdiende om zowat elke wagen te kunnen kopen die je wilde.
Die vergelijking met de door jou genoemde games gaat imo niet helemaal op. Daar kun jij bijvoorbeeld voor telkens €10 packs,skins etc kopen en er zijn idd genoeg die dit dan een keer in de zoveel tijd doen maar dit is in GT7 niet echt het geval. De "normale" auto's zijn prima te grinden zonder er geld voor aan uit te moeten geven maar voor de auto's van 10 miljoen+ moet je dus serieus grinden of meteen €100+ p/s betalen en ik denk niet dat veel dit er voor over hebben. Als ze de prijzen van GT Sport hadden aangehouden was er een stuk minder weerstand vanuit de community geweest denk ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Je zit nog steeds met het feit dat het grinden voor één auto veel langer duurt in GT7 dan in voorgaande versies (zie gtplanet artikel en/of voorgaande video). De balans is op dit moment gewoon helemaal zoek.

Niemand vind het een probleem als specifieke auto's achter specifieke (moelijke) events zitten óf met veel credits zijn te kopen óf via roulette óf via een auction house o.i.d. Dan zijn er meerdere wegen (met voor en nadelen) om je doel te bereiken. Of dat je payouts laag zijn bij simpele events, maar dan te verhogen zijn door de moelijkheid op te krikken.

Maar wat ze nu hebben gedaan is echt ranzig. Er is namelijk nul challenge obv je eigen skills of talent, het is puur een timesink/moneysink. Het heeft niks met moeilijkheid te maken, puur met hoeveel tijd je beschikbaar hebt.

Extra vies is dat ze dit soort zaken uit de review copies hebben gehouden en expres daarna pas beschikbaar hebben gemaakt. Dat is echt niet per ongeluk, ze wisten dondersgoed wat ze deden.

En dan die 'apology' van Kaz. Iets roepen en dan gelijk het tegenovergestelde doen. Niet meer serieus te nemen die man, dit is al de zoveelste keer.

Dit is waarom mensen zo boos zijn. Het is niet één dingetje, het is een hele berg zaken tegelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SemperFidelis
Die nieuwe Porsche van 18 miljoen is 6 dagen beschikbaar. Daar moet je óf 20 uur lang exact hetzelfde rondje voor rijden in een bizarre grind, of duurt 90(!) uur normaal racen óf kost je 150 euro echt geld.

Als dat de manier is waarop Gran Turismo gespeeld moet worden...

Ik had mn PS5 mee op vakantie om lekker wat te racen, de WiFI deed een beetje moeilijk. Zonder connectie kun je dus echt helemaal niks, niet eens offline multiplayer. Bleh.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Tja alles lijkt te wijzen op een push naar microtransacties.
Je verdiend gewoon niet genoeg geld.
Hier zijn mijn stats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXQhTvw9Gc4M3frymcbtRHHctzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbKE2Qse0idcLhIRSKQkbiM8.jpg?f=fotoalbum_large

48 driving hours gehad. En 29.6 miljoen verdiend waarvan 1.5 die bij de 25th anniversary zat dus 28.1 echt zelf verdiend.
Heb alles gedaan in het spel. Alles is op goud of 1ste plaats.
Omgerekend ong 580k verdiend per uur.
En dat is inclusief de absurd veel uren in fishermans ranch die toen nog 1.7mil per uur pakte...

Als je dan bedenkt dat je voor heel veel dingen zoals circuit experiences en missions en licenses echt geen zak krijgt. Zoals 30min races en dan 5k uitbetaling wtf.

Ze willen je echt wel pushen naar die microtransacties. Zeker nu ze binnen 2 weken al de eerste 10+ mil autos in de legend cars zetten. Nu is er totaal in een week ofzo voor 48.5mil aan autos te koop gezet( veel meer maa heb over de echte legendarische autos) Terwijl in de tijd sinds release het gewoon onmogelijk was dat bij mekaar te grinden.

Ze doen hun uiterste best mensen te lokken met een absurd FOMO gevoel.

Ze werken je opzettelijk tegen om maar het wanhopige gevoel te creëren dat je te weinig geld hebt en dus mogelijk geld bijkoopt;

Het niet kunnen verkopen van autos.

Niet omkeerbare tuning dus als je weer een standaard versie wilt opnieuw kopen(wide body bv).

Tuning opzich al absurd duur.

Hele lage betalingen op meeste races. En nerven welke dus wel enigszins beetje opleveren.

Als je een auto veel gebruikt dan moet je op gegeven moment de motor en chassis rebuilden.
Gebruik je bv die 12mil jaguar veel, dan is body rebuild 14 miljoen!! Ja dat lees je goed 14 miljoen!!

Waarom is die trophy foto audi zoveel duurder dan de andere gr1 audi? Is 3x duurder en is qua pp lager.
Alleen maar omdat het een trophy is is hij duurder.

En dan vergeet ik echt nog een hoop te vermelden.

Ik ben nu dus overgegeven aan eindeloos herhalen van dezelfde races met dezelfde ai zelfde chase the rabbit idee enz.
Custom races maken klinkt veel leuker. Ja alleen een 200 laps spa krijg je slechts ergens rond de 120k...

Dus ja velen zullen niet met wat ik zeg eens zijn. En prima he, ieder zijn eigen manier van vermaak.
Maar ik merk dat alle plezier eruit is voor mij. En neig eigenlijk naar compleet weg leggen van de game en later maar een keer kijken of ze er iets aan gedaan hebben.
Sowieso op dit moment is er voor mij niets meer te doen behalve grinden en sport maar daar verdien je echt hellemaal geen kut mee...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:21:
Die nieuwe Porsche van 18 miljoen is 6 dagen beschikbaar. Daar moet je óf 20 uur lang exact hetzelfde rondje voor rijden in een bizarre grind, of duurt 90(!) uur normaal racen óf kost je 150 euro echt geld.
Dit is weer zo'n dingetje inderdaad: psychologische manipulatie om je via FOMO richting een MTX (waarbij de M staat voor macro) te duwen. Dit soort gedrag ontstaat niet vanzelf in een game, dit is expres zo ontworpen.
v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:22:
Ja alleen een 200 laps spa krijg je slechts ergens rond de 120k...
Ter vergelijking: bij de concurrent (FM7) zijn de basis rewards per event in principe niet veel hoger en heb je ook auto's die miljoenen kosten, maar.....daar kun je payouts significant verhogen door de lengte aan te passen, assists uit te zetten, de moeilijkheid van de AI te verhogen en door kaarten in te zetten voor specifieke handicaps. Dan gaat de payout van 30k ineens naar 200k+ voor een race op Suzuka van 10 laps (~15 minuten afhankelijk van auto). Risk vs reward dus ipv alleen maar een timesink.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12

Ach het levert wel leuke memes op

Acties:
  • +4 Henk 'm!
NLxAROSA schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Dit is weer zo'n dingetje inderdaad: psychologische manipulatie om je via FOMO richting een MTX (waarbij de M staat voor macro) te duwen. Dit soort gedrag ontstaat niet vanzelf in een game, dit is expres zo ontworpen.

[...]

Ter vergelijking: bij de concurrent (FM7) zijn de basis rewards per event in principe niet veel hoger en heb je ook auto's die miljoenen kosten, maar.....daar kun je payouts significant verhogen door de lengte aan te passen, assists uit te zetten, de moeilijkheid van de AI te verhogen en door kaarten in te zetten voor specifieke handicaps. Dan gaat de payout van 30k ineens naar 200k+ voor een race op Suzuka van 10 laps (~15 minuten afhankelijk van auto). Risk vs reward dus ipv alleen maar een timesink.
Ja klopt idd. Plus wat is überhaupt het nut van de difficulty setting in gt7. Heb getest merkte geen verschil.
Het word niet beloond om te proberen zonder assists te rijden bv. Ik doe het omdat ik het prettiger vind rijden maar levert niks op.

Echt hoe meer ik eraan denk hoe meer teleurgesteld ik word. Was mega hyped voor de game. En eerste paar dagen was echt gaaf. Totdat de roze gloed vervaagt en je inziet wat ze allemaal verneukt hebben..
En tja sinds patch 1.07/1.08 ben ik eigenlijk amper nog bezig geweest met de game. En heb er ook geen behoefte meer aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder8
kazuka schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:58:
[...]

Dat vind ik persoonlijk toch wat te kort door de bocht (no pun intended). Ik denk dat er genoeg minder fanatieke en casual GT spelers zijn die het puur spelen voor de campaign en het hele online spelen en grinden voor auto's op voorhand al niet op hun radar hebben staan. Ik ben er daar ook een van.

Het doorlopen van de menu's en de licenses behalen is denk ik voor een significante groep spelers de endgame. Daar is toch niets mis mee? Je hebt ook miljoenen spelers die CoD kopen voor de campaign en de multiplayer compleet links laten liggen. Die zul je niet snel hier op het forum treffen maar die significante groep gamers is er zeker wel. Wat dat betreft zijn fora als Got en ResetEra nog altijd een bubbles in gaming land.

Ik vind de MTX controverse echter ook wel begrijpelijk voor die grote en meer fanatieke groep spelers die wel alle auto's willen vrijspelen. Met name het feit dat PD dit aanpast nadat de reviews gepubliceerd zijn vind ik achterbaks en de kritiek die ze nu krijgen kan ik wat dat betreft goed begrijpen.
Binnen 40 uur kan je de campaign (menuboeken) en de licenses makkelijk halen. En als dat je doel is, dan heb je dat gehaald en heb je een kleine 1.8 miljoen credits aan het eind over en heb je als het goed is slechts 1-2 auto's hoeven kopen. Klaar, done, (menu-)boeken dicht. En daar is inderdaad niets mis mee, beter nog, je hebt daar 0 mtx credits voor nodig en houdt er aan het eind nog flink wat over.

Maar dat is niet de klacht waar ik op reageerde. De klacht is dat ze niet binnen 40 uur alle auto's die in de game zitten kunnen rijden/bezitten. En dat is onrealistisch in Gran Turismo, al vanaf deel 1. En niet alleen in Gran Turismo trouwens, maar dat is buiten de discussie. Elke (p-)review meldt dat er 424 auto's inzitten en dat het een verzamelgame is. En je kan op je klompen aanvoelen dat je niet elke 5 en halve minuut een auto vrijspeelt en krijgt, als dat al niet duidelijk was geworden in de (p-)review. De bewuste persoon klaagt ook dat Horizon te lang duurt en je meer dan 40 uur nodig hebt om de game te voltooien en die dus ook niet gaat spelen. Zijn keus, maar dat wil toch niet zeggen dat ontwikkelaars elke game maar moeten verkorten/versimpelen, omdat een aantal spelers niet langer met 1 game bezig wensen te zijn? Ik juich juist toe dat games niet met 20-30 uurtjes klaar zijn. En als dat betekent dat ik misschien wel meer dan een jaar met een game bezig ben, met een paar uurtjes per week, is dat slecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:38:
[...]

Ja klopt idd. Plus wat is überhaupt het nut van de difficulty setting in gt7. Heb getest merkte geen verschil.
Het word niet beloond om te proberen zonder assists te rijden bv. Ik doe het omdat ik het prettiger vind rijden maar levert niks op.

Echt hoe meer ik eraan denk hoe meer teleurgesteld ik word. Was mega hyped voor de game. En eerste paar dagen was echt gaaf. Totdat de roze gloed vervaagt en je inziet wat ze allemaal verneukt hebben..
En tja sinds patch 1.07/1.08 ben ik eigenlijk amper nog bezig geweest met de game. En heb er ook geen behoefte meer aan.
Je bent niet de enige. Voor mij hoeft deze game ook even niet meer nu ik zie dat ik voor de auto's die ik wil flink zal moeten grinden in plaats van dat ik lekker kan racen op de circuits die ik wil en met de auto's die ik wil. Er is zo gewoon geen lol aan en ook niet doordat bepaalde auto's ook maar enkele dagen beschikbaar zijn en daarna pas weer na wie weet hoeveel weken?
Deze game is ontwikkeld met microtransacties als uitgangspunt en dan ook nog zonder schaamte de verdiensten terugschroeven vlak na release omdat mensen teveel credits verdienen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Dan ga ik even advocaat van de duivel spelen >:)
Voor degenen die speciaal voor GT7 een stuur aangeschaft hebben en nu al een beetje klaar zijn met de game, probeer Assetto Corsa Competizione eens. Wellicht dat Polyphony er in de tussentijd een aantal patches overheen gooit waarna het creditsysteem weer in balans is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:38:
[...]

...

...
exact mijn gevoel, ik snapte de eerste paar dagen ook niet echt waarom iedereen zich nou zo druk maakte, totdat ik er me in verdiepte. Het is gewoon schandalig wat er nu gebeurd.

En ik vraag me af, waar gaat dit ophouden?

Het zou me niet verbazen dat we straks ook moeten gaan betalen voor dingen in de game als:
- Benzine (wat dan eigenlijk een verkapt maandelijks abonnement is om te kunnen rijden met je auto's)
- racekaarten om mee te kunnen doen met races
- Rijbewijs verlenging
- Onderhoudsbeurten gekoppeld aan de real life prices (zoals ze ook met de auto's doen nu)

Dus betalen straks voor benzine en bijvoorbeeld 2.800.000 credits voor een onderhoudsbeurt, het zou me niets verbazen dat over een half jaar het die kant opgaat. Zeker gezien het feit dat ze nu in twee weken het MTX model van onbekend in de reviews tot extreme hoogte al hebben opgeduwd.

Onvoorstelbaar triest waar dit heen aan het gaan is.

Het bovenstaande klinkt misschien belachelijk, maar veel van de dingen in de game zijn nu al zo opgezet en dat is waar veel mensen zich nu ook terecht echt zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Superkiwi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:47:
Voor degenen die speciaal voor GT7 een stuur aangeschaft hebben en nu al een beetje klaar zijn met de game, probeer Assetto Corsa Competizione eens. Wellicht dat Polyphony er in de tussentijd een aantal patches overheen gooit waarna het creditsysteem weer in balans is.
Ik heb daar ook al aan zitten denken maar zonder stuur is het voor mij niet te doen (met stuur is al lastig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:31
Die game heb ik afgelopen weekend vanwege de korting aangeschaft, alleen nog niet gespeeld.
Ik ben benieuwd of dat wat is, maar ik ga eerst met GT7 de menu-items uitspelen en nog een goede poging doen om alle licences te halen en kijken of ik enigszins in de buurt kom om alles op goud te halen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder8
SemperFidelis schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:42:
[...]

Het is ook niet realistisch om 500 uur te moeten spelen om alle auto's vrij te spelen. Die nieuwe Porsche is 20 miljoen, dat is 40 uur spelen voor 1 fucking auto.

Als GT alleen bedoelt is voor mensen die 500 uur in een spel willen steken is er iets fundamenteels mis. Kaz heeft zelfs gezegd geen game te willen waar je repetitief steeds dezelfde races moet voldoen om geld te kunnen verdienen voor leuke auto's. Ik kan werkelijk waar geen 1 game noemen in de historie waar een grind zo bestaand is als 400x dezelfde race op Fishermans Ranch te moeten doen. Dat is de definitie van grinden.

Het is schandalig. Als ik naar de Metacritic kijk ben ik gelukkig niet de enige, maar nogmaals, verbazingwekkend dat mensen dit nog verdedigen ook of zelfs roepen dat de game niet voor mij bedoelt is, vind ik walgelijk. De game is echt fantastisch maar wordt vol gestuurd richting MTX.
Er zit nog wel een wereld van verschil tussen max 40 uur willen spelen en dan alles vrijgespeeld hebben qua auto's en 500 uur om dat te doen. En voor historische referentie, GT 5 kende een completion time van 750 uur.

Ben ik het eens met de huidige payouts? Nee. Ben ik het eens met de micro transacties? Nee, zeker niet met deze prijzen voor de credits. Moet de game in 40 uur volledig uit te spelen zijn? Hell no! Het grinden zoals het nu is, hoeft van mij ook niet. Iedereen valt over het feit dat je nu een paar dagen hebt om die ene auto in de legendary dealer bij elkaar te sparen. Als je hem in dit window wil kopen, ja dan word je druk. Maar die komt in de toekomst wel vaker voorbij in de legendary dealer. Als ik het nu niet kan kopen, dan straks wel. Het heeft niets met verdedigen te maken, het is geen zwart-wit.

Sowieso is de game bij lange na nog niet compleet. En mist nog ontzettend veel content en die is ook al aangekondigd. Alleen is niet bekend wanneer die content gaat komen. Persoonlijk denk ik dat Sony PD heeft gepushed de game niet langer uit te stellen. Hierdoor hebben we een game die misschien maar 20-40% van de content biedt, die PD voor ogen had. En als al die content aanwezig is, god knows hoe lang dat nog duurt, dan hoef je niet 400x fishermans ranch te doen voor de juiste hoeveelheid credits, maar dat je het niet in 40-80-120 uur binnenhaalt, zal daardoor niet veranderen.

Ik verdedig de keuzes qua mtx niet, ook niet de payouts. Maar ik hoef ook geen game die je in een poep en een scheet uitspeelt. En dan mag je het niet eens zijn met mijn mening en de filosofie die de game altijd heeft gehad. Prima. Ik ben het niet eens met jouw mening dat alles in 40 uur beschikbaar moet zijn. Niets walgelijks aan, want een mening is een mening. En iedereen heeft er 1. Echter wil dat nog niet zeggen dat we het met elkaar eens moeten worden. En uiteindelijk maakt het ook niet uit of dat wel of niet gebeurt, want uiteindelijk zijn jij en ik niet leading voor de beslissingen die PD neemt aangaande deze game.
Als het goed is komt dit weekend mijn GT DD Pro binnen. Als er genoeg mensen zijn die op de PS4/5 ACC hebben en willen spelen, dan kunnen we misschien wel een keer een online tweakers sessie doen. Ik ben voor, heb die game al, maar weinig mensen die ik ken spelen dit spel. Verandering van spijs doet eten. :P

[ Voor 10% gewijzigd door thunder8 op 21-03-2022 12:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik zeg nergens dat je in 40 uur alles vrij moet kunnen spelen? Nu moet je 90 uur voor 1 auto rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
SemperFidelis schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:14:
Ik zeg nergens dat je in 40 uur alles vrij moet kunnen spelen? Nu moet je 90 uur voor 1 auto rijden...
SemperFidelis schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:52:
[...]
Voor mensen zoals ik die niet meer dan 40 uur in een game stoppen is dit economy model gewoon totaal onhoudbaar.
Je eigen quote. Maar als je alleen op dat puntje blijft hameren en de rest van mijn betoog blijft negeren, ben ik klaar met de discussie. Die voegt dan niets meer toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Je leest verkeerd. Ik hoef in 40 u niet alles vrij te hebben.

Juist mensen die niet willen grinden en gewoon willen racen kunnen vrijwel niks kopen. Bizar.

[ Voor 44% gewijzigd door SemperFidelis op 21-03-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het is misschien ook wel onderdeel van de GAAS mindset die Jim Ryan & co onlangs de wereld ingeslingerd heeft. Sony zou 10 GAAS games in ontwikkeling hebben voor de PS5 en het lijkt er nu op alsof GT7 de eerste in die reeks is.

Gezien het lange ontwikkeltraject van een mainline GT game verwacht ik dat we een GT8 pas gaan zien bij de release van de volgende generatie consoles. Dat zou inhouden dat PD de komende 6 jaar GT7 moet gaan onderhouden met nieuwe banen, auto's, missions, noem maar op. Dus is dit wellicht een gevalletje van 'testing the waters' met extreem dure auto's om te kijken hoe de consument hierop reageert en of ze inderdaad een flinke toename van MTX transacties zien of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
kazuka schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:24:
Het is misschien ook wel onderdeel van de GAAS mindset die Jim Ryan & co onlangs de wereld ingeslingerd heeft. Sony zou 10 GAAS games in ontwikkeling hebben voor de PS5 en het lijkt er nu op alsof GT7 de eerste in die reeks is.

Gezien het lange ontwikkeltraject van een mainline GT game verwacht ik dat we een GT8 pas gaan zien bij de release van de volgende generatie consoles. Dat zou inhouden dat PD de komende 6 jaar GT7 moet gaan onderhouden met nieuwe banen, auto's, missions, noem maar op. Dus is dit wellicht een gevalletje van 'testing the waters' met extreem dure auto's om te kijken hoe de consument hierop reageert en of ze inderdaad een flinke toename van MTX transacties zien of niet.
Ik neem aan dat Sony ook op social media zit zodat ze dan voorbereid zijn op de sjit storm als ze hun andere exclusives ook zo gaan behandelen. Lijkt de laatste tijd of er tegenwoordig een stel boekhouders aan het bewind zijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
ph03nix80 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Die game heb ik afgelopen weekend vanwege de korting aangeschaft, alleen nog niet gespeeld.
Ik ben benieuwd of dat wat is, maar ik ga eerst met GT7 de menu-items uitspelen en nog een goede poging doen om alle licences te halen en kijken of ik enigszins in de buurt kom om alles op goud te halen....
Korting? Kan je daar iets meer over zeggen?

In het begin valt het niet op dat je 'onvermijdelijk' zult gaan grinden, want je krijgt on de haverklap auto's terwijl je bv café speelt. Als dat afgerond is, kom je er achter dat het verkrijgen van andere, begerenswaardige auto's super lang kan duren. Dat er moeite voor moet worden gedaan, zal niemand hier ontkennen of tegenspreken, vermoed ik. Maar deze moeite? Als je al die uren van een grind voor 1 twintig miljoen auto steekt in crypto 101 en day trading etc, heb je wellicht die auto in het echt na x aantal uur :D.

Iemand noemde het al Grind Turismo en ik vind het jammer dat ik die titel steeds toepasselijker vind. Keek zo ontzettend uit naar dit spel: GT7 25th year edition, GT DD Pro, Treq One rig met een stoel. Nu denk ik: wat heb ik er nou aan als ik GT7 niet meer wil spelen? Dus ik vrees dat ik idd tzt een overstap maak naar iets als ACC.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
kazuka schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:24:

Denk dat ze van een koude kermis thuiskomen. Laat ze nu eerst maar eens haast maken met een flink aantal races erbij voor de single player en een multiplayer die on par is met GT Sport, zeker qua opzetten en "onderhouden" van een lobby. Als dat niet binnen afzienbare tijd gaat gebeuren, haken veel spelers sowieso al over een paar weken/maanden af. De graphics and physics zijn prima, daar hoeft weinig meer aan te gebeuren. Nu haast maken met flink wat extra content, zodat we meer afwisseling hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph03nix80
wilmundo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Korting? Kan je daar iets meer over zeggen?

In het begin valt het niet op dat je 'onvermijdelijk' zult gaan grinden, want je krijgt on de haverklap auto's terwijl je bv café speelt. Als dat afgerond is, kom je er achter dat het verkrijgen van andere, begerenswaardige auto's super lang kan duren. Dat er moeite voor moet worden gedaan, zal niemand hier ontkennen of tegenspreken, vermoed ik. Maar deze moeite? Als je al die uren van een grind voor 1 twintig miljoen auto steekt in crypto 101 en day trading etc, heb je wellicht die auto in het echt na x aantal uur :D.

Iemand noemde het al Grind Turismo en ik vind het jammer dat ik die titel steeds toepasselijker vind. Keek zo ontzettend uit naar dit spel: GT7 25th year edition, GT DD Pro, Treq One rig met een stoel. Nu denk ik: wat heb ik er nou aan als ik GT7 niet meer wil spelen? Dus ik vrees dat ik idd tzt een overstap maak naar iets als ACC.
Via playstation store. Maart kortingsmaand:
Het spel is nu €5,99 (voor PS4)
https://www.google.com/ur...Vaw3ZAeVhzy04eE0JvLf75_sx

edit: opgelet, er blijken dus 2 versie van Assetto Corsa te zijn, de 'reguliere' variant en de 'Competizione'
Dit wist ik niet, de aanbieding is dus voor de reguliere en oudere variant.

[ Voor 6% gewijzigd door ph03nix80 op 21-03-2022 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
Tja alles lijkt te wijzen op een push naar microtransacties.
Je verdiend gewoon niet genoeg geld.
Hier zijn mijn stats:
[Afbeelding]

48 driving hours gehad. En 29.6 miljoen verdiend waarvan 1.5 die bij de 25th anniversary zat dus 28.1 echt zelf verdiend.
Heb alles gedaan in het spel. Alles is op goud of 1ste plaats.
Omgerekend ong 580k verdiend per uur.
En dat is inclusief de absurd veel uren in fishermans ranch die toen nog 1.7mil per uur pakte...

Als je dan bedenkt dat je voor heel veel dingen zoals circuit experiences en missions en licenses echt geen zak krijgt. Zoals 30min races en dan 5k uitbetaling wtf.

Ze willen je echt wel pushen naar die microtransacties. Zeker nu ze binnen 2 weken al de eerste 10+ mil autos in de legend cars zetten. Nu is er totaal in een week ofzo voor 48.5mil aan autos te koop gezet( veel meer maa heb over de echte legendarische autos) Terwijl in de tijd sinds release het gewoon onmogelijk was dat bij mekaar te grinden.

Ze doen hun uiterste best mensen te lokken met een absurd FOMO gevoel.

Ze werken je opzettelijk tegen om maar het wanhopige gevoel te creëren dat je te weinig geld hebt en dus mogelijk geld bijkoopt;

Het niet kunnen verkopen van autos.

Niet omkeerbare tuning dus als je weer een standaard versie wilt opnieuw kopen(wide body bv).

Tuning opzich al absurd duur.

Hele lage betalingen op meeste races. En nerven welke dus wel enigszins beetje opleveren.

Als je een auto veel gebruikt dan moet je op gegeven moment de motor en chassis rebuilden.
Gebruik je bv die 12mil jaguar veel, dan is body rebuild 14 miljoen!! Ja dat lees je goed 14 miljoen!!

Waarom is die trophy foto audi zoveel duurder dan de andere gr1 audi? Is 3x duurder en is qua pp lager.

En dan vergeet ik echt nog een hoop te vermelden.

Ik ben nu dus overgegeven aan eindeloos herhalen van dezelfde races met dezelfde ai zelfde chase the rabbit idee enz.
Custom races maken klinkt veel leuker. Ja alleen een 200 laps spa krijg je slechts ergens rond de 120k...

Dus ja velen zullen niet met wat ik zeg eens zijn. En prima he, ieder zijn eigen manier van vermaak.
Maar ik merk dat alle plezier eruit is voor mij. En neig eigenlijk naar compleet weg leggen van de game en later maar een keer kijken of ze er iets aan gedaan hebben.
Sowieso op dit moment is er voor mij niets meer te doen behalve grinden en sport maar daar verdien je echt hellemaal geen kut mee...
Helemaal eens!
Maar ik vroeg me iets af, zitten er bij die exclusives niet auto's die je ook voor je car collection nodig hebt en dat ze dus uiteindelijk nog eens voorbij komen?
Er werd toch geroepen dat sommige auto's a one-time only ding was of is dat toch niet zo?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 12:20
ph03nix80 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Via playstation store. Maart kortingsmaand:
Het spel is nu €5,99 (voor PS4)
https://www.google.com/ur...Vaw3ZAeVhzy04eE0JvLf75_sx
Offtopic, maar volgens mij is dat de verkeerde en moet je Competizione hebben:

https://store.playstation...17266_00-ACCOMP0000000000

Ik vind de payout niet zo extreem storend, wat ik wel storend vind is het gebrek aan BoP bij Sport. Afgelopen week reed ik met een Gr.4 auto op de Nürburgring (GP) circuit. Ik kon er met een extreem goede ronde een 2:07 uitpersen met mijn Supra. Anderen die met een Atenza reden haalden met gemak 2:02. 5 seconden verschil voor auto's met dezelfde hoeveelheid PP is echt teveel.

[ Voor 24% gewijzigd door Knul op 21-03-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knul schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:03:
[...]

Offtopic, maar volgens mij is dat de verkeerde en moet je Competizione hebben:

https://store.playstation...17266_00-ACCOMP0000000000

Ik vind de payout niet zo extreem storend, wat ik wel storend vind is het gebrek aan BoP bij Sport. Afgelopen week reed ik met een Gr.4 auto op de Nürburgring (GP) circuit. Ik kon er met een extreem goede ronde een 2:07 uitpersen met mijn Supra. Anderen die met een Atenza reden haalden met gemak 2:02. 5 seconden verschil voor auto's met dezelfde hoeveelheid PP is echt teveel.
Daily Race C is nu Gr. 4 BoP op Autopolis.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ah, die vanavond maar even checken dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi2004 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Helemaal eens!
Maar ik vroeg me iets af, zitten er bij die exclusives niet auto's die je ook voor je car collection nodig hebt en dat ze dus uiteindelijk nog eens voorbij komen?
Er werd toch geroepen dat sommige auto's a one-time only ding was of is dat toch niet zo?
Nee dat one time ding was gelukkig niet zo. Dat was met die invites voor bv een veyron, maar het spel zei tegen me toen die van mij verliep dat je ze nog opnieuw kan krijgen.
Alleen bedenk me nu, dat is alleen via het roulette systeem en daar win je op moment letterlijk alleen maar onzin bedragen. En kan je elke dag maar 1 krijgen en ook dat varieert van 1 ster tot 6 sterren maar heb nooit hoger gehad op een daily workout van 4 sterren en gemiddeld lijkt alsof ik alleen 2 en 1 sterren krijg..

De exclusievere autos in de legend cars hagarty ding komen vast nog wel weer terug. Alleen de vraag is wanneer. En voor welk bedrag aangezien er bij sommige blauwe pijlen naast de prijs staan bv die jaguar stond een blauwe omhoog dus zou lijken op dat de prijs alleen maar gaat stijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan

De trophy list is 1 van de vele manieren om je op kosten te jagen:

3mln voor de Audi,
1mln voor de Tomahawk die de enige auto is die 600 km/uur kan.
25 mln (schatting) voor de 3 legendary Le Mans winners
10x dezelfde auto kopen (Waarom??!!)
En nog verschillende andere trophies waar je credits voor moet verbranden in totaal ben je zo'n 30 miljoen kwijt schat ik om de trophies te halen.

Daarentegen geen trophies voor het afmaken van de missies of circuit experiences en zijn de afstandstrophies stukken makkelijker dan GT Sport.

Het is zo doorzichtig en zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ontzettende_Jan schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:22:
[...]

3mln voor de Audi,
En nog verschillende andere trophies waar je credits voor moet verbranden in totaal ben je zo'n 30 miljoen kwijt schat ik om de trophies te halen.

Daarentegen geen trophies voor het afmaken van de missies of circuit experiences en zijn de afstandstrophies stukken makkelijker dan GT Sport.

Owh ja welke autos zijn nou die legendarische lemans wagens voor de trophy?
Er staat namelijk heel vaag iets van die kans zouden maken erop.
Mensen denken dat de 917k en de jaguar erbij horen. Dat is dan al 30+mil. En dan moet er nog een 3e bij..
Ik snap echt niks van zulke trophys. Ten eerste onhaalbaar voor 99% plus ook nog eens lekker onduidelijk. Dus dacht eerst gewoon alles kopen wat er aangeboden werd. Maar dat is dus nu na nerf gewoon letterlijk niet te doen..

En idd die met die audi is zo absurd opvallend. 3x de prijs van de betere andere gr1 audi... Why..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Owh ja welke autos zijn nou die legendarische lemans wagens voor de trophy?
Er staat namelijk heel vaag iets van die kans zouden maken erop.
Mensen denken dat de 917k en de jaguar erbij horen. Dat is dan al 30+mil. En dan moet er nog een 3e bij..
Ik snap echt niks van zulke trophys. Ten eerste onhaalbaar voor 99% plus ook nog eens lekker onduidelijk. Dus dacht eerst gewoon alles kopen wat er aangeboden werd. Maar dat is dus nu na nerf gewoon letterlijk niet te doen..

En idd die met die audi is zo absurd opvallend. 3x de prijs van de betere andere gr1 audi... Why..
Die derde legendary Le Mans is een Ferrari, toch? 330 P4 dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RBH schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Die derde legendary Le Mans is een Ferrari, toch? 330 P4 dacht ik?
Werkelijk waar geen idee, op resetera maakte iemand deze lijst van autos uit de legend cars sectie die allemaal met lemans te maken hebben;

McLaren F1 GTR - BMW (1996 24 Hours of Le Mans)
- Mazda 787B (1991 24 Hours of Le Mans)
- Sauber Mercedes C9 (1989 24 Hours of Le Mans)
- Jaguar XJR-9 (1988 24 Hours of Le Mans)
- Porsche 962c (1986 24 Hours of Le Mans)
- Porsche 917K (1971 24 Hours of Daytona)
- Ford Mark IV (1967 24 Hours of Le Mans)
- Mercedes 300SL W194 (1952 24 Hours of Le Mans)

Als dat zo is hoef ik er nog maar 1, heb die ford mark IV ( wat een hok btw bijna onbestuurbaar)
En de sauber c9 die wel echt heerlijk rijd btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Werkelijk waar geen idee, op resetera maakte iemand deze lijst van autos uit de legend cars sectie die allemaal met lemans te maken hebben;

McLaren F1 GTR - BMW (1996 24 Hours of Le Mans)
- Mazda 787B (1991 24 Hours of Le Mans)
- Sauber Mercedes C9 (1989 24 Hours of Le Mans)
- Jaguar XJR-9 (1988 24 Hours of Le Mans)
- Porsche 962c (1986 24 Hours of Le Mans)
- Porsche 917K (1971 24 Hours of Daytona)
- Ford Mark IV (1967 24 Hours of Le Mans)
- Mercedes 300SL W194 (1952 24 Hours of Le Mans)

Als dat zo is hoef ik er nog maar 1, heb die ford mark IV ( wat een hok btw bijna onbestuurbaar)
En de sauber c9 die wel echt heerlijk rijd btw.
Je kan je trophies tracken via het menu van de playstation. Dan kan je zien of die legendary trophy al voor 33 of 66% gevuld is. Op die wijze gaan we er achter komen welke 3 auto's nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:37:
[...]

Je kan je trophies tracken via het menu van de playstation. Dan kan je zien of die legendary trophy al voor 33 of 66% gevuld is. Op die wijze gaan we er achter komen welke 3 auto's nodig zijn.
Is dat zo? Zal zo eens kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:38:
[...]

Is dat zo? Zal zo eens kijken dan.
Op de PS5 heb ik zelf een paar trophies aanstaan qua tracking van GT7. Zal vanavond eens kijken of die tracking qua voortgang goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Op de PS5 heb ik zelf een paar trophies aanstaan qua tracking van GT7. Zal vanavond eens kijken of die tracking qua voortgang goed werkt.
Zie niets staan. Staat alleen tracking meer niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wS5JF0Wti4uIYqW2bg83LOD9CTE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lodTBhtf9dgZTr1gYZVZN85I.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7C2mYZKA4_F2YNYlRazoB3ZAPo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgHCV2Rylu4gXjvFX7Uxmd13.jpg?f=fotoalbum_small

Dit is wat ik zie staan.

Wel knap dat 0.1% hem al heeft btw :P

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 21-03-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:46:
[...]

Zie niets staan. Staat alleen tracking meer niet. [Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is wat ik zie staan.

Wel knap dat 0.1% hem al heeft btw :P
De voortgang is dan volgens mij te zien in de submenu's onder de game of onder de submenu's die je kan oproepen met de ps-knop in het mainmenu van de Playstation zelf. Waar ook de party en vriendenlijst zit zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:49:
[...]

De voortgang is dan volgens mij te zien in de submenu's onder de game of onder de submenu's die je kan oproepen met de ps-knop in het mainmenu van de Playstation zelf. Waar ook de party en vriendenlijst zit zeg maar.
Ja dat is die eerste foto dat is in submenu.
Had het alleen verknipt, dit is gewoon screenshot van dat menu zoals ik het zie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6mDyQEcd22dcrkVJH-RWKvLiCI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNa5llul8DAwN07bRW4kGlY7.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 21-03-2022 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Ja dat is die eerste foto dat is in submenu.
Had het alleen verknipt, dit is gewoon screenshot van dat menu zoals ik het zie.
[Afbeelding]
Zal vanavond ook even kijken, zit nu op mijn werk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
thunder8 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Denk dat ze van een koude kermis thuiskomen. Laat ze nu eerst maar eens haast maken met een flink aantal races erbij voor de single player en een multiplayer die on par is met GT Sport, zeker qua opzetten en "onderhouden" van een lobby. Als dat niet binnen afzienbare tijd gaat gebeuren, haken veel spelers sowieso al over een paar weken/maanden af.

...
ik ben er ook bang voor, er moet wel wat te doen zijn om het interessant te houden. Het zou maar zo kunnen dat spelers inderdaad massaal afhaken (net zoals in battlefield 2042 gebeurd is wat ook niemand meer speelt en je alleen AI lobbies oplevert).

Ik ben zelf dit weekend ook al half afgehaakt en verdeel mijn tijd weer over gt7 en gt sports.
Bij gt sports voelt het in ieder geval aan alsof je het gewoon kunt spelen en dat het rewarding is. Bij GT7 heb ik meer het gevoel dat ik nu voor de sony cryptomining fabriek werk.

Maar GT Sports is een top game, zowel kwa content als eerlijke beloning en je kunt ook nog eens met alle auto's spelen die je maar wil als je er wat moeite voor doet. Ook is die GT League gewoon super leuk om te spelen kwa opzet.

Dus gelukkig keuze genoeg om toch te voldoen aan het GT gevoel, maar ik vind het wel jammer dat ik binnen 2 weken al aan het afhaken ben in een game waar ik zo lang naar uitgekeken heb op de ps5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Screenshot van GTPlanet. Zijn dus niet mijn stats bovenin. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/wp-content/uploads/2022/03/image-1-42-800x450.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 21-03-2022 13:56 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Zal vanavond ook even kijken, zit nu op mijn werk. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF29Ozi-Xz21-_3_TP2atQsiD8A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LF0NhR9x796j5Ylba3CBCZ7.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qW1T6UllTmtUylHMLidcD7652uI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g49w7pLB7H5KzTgZglPuhvoZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pd8y-YFMWGK4i4w7uj5lUE8jBlw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJOEMZ9ApPreryDQs6tRhYVk.jpg?f=fotoalbum_medium

Dit is idd het tracking menu maar helaas geen percentage. Wat kan betekenen dat ik nog geen auto heb die dus meetelt. Of dat er niets te zien is. We gaan het zien in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
robinez schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:55:
[...]

ik ben er ook bang voor, er moet wel wat te doen zijn om het interessant te houden. Het zou maar zo kunnen dat spelers inderdaad massaal afhaken (net zoals in battlefield 2042 gebeurd is wat ook niemand meer speelt en je alleen AI lobbies oplevert).

Ik ben zelf dit weekend ook al half afgehaakt en verdeel mijn tijd weer over gt7 en gt sports.
Bij gt sports voelt het in ieder geval aan alsof je het gewoon kunt spelen en dat het rewarding is. Bij GT7 heb ik meer het gevoel dat ik nu voor de sony cryptomining fabriek werk.

Maar GT Sports is een top game, zowel kwa content als eerlijke beloning en je kunt ook nog eens met alle auto's spelen die je maar wil als je er wat moeite voor doet. Ook is die GT League gewoon super leuk om te spelen kwa opzet.

Dus gelukkig keuze genoeg om toch te voldoen aan het GT gevoel, maar ik vind het wel jammer dat ik binnen 2 weken al aan het afhaken ben in een game waar ik zo lang naar uitgekeken heb op de ps5.
Kan mij voorstellen dat je deels terug gaat naar GT Sport. Eerlijk gezegd stoort het mij meer dat de multiplayer zo brak is tov Sport, dan de hele payout in single player. En hoe ze dat zo hebben kunnen verklooien is mij een raadsel. Met Sport heb je een goed werkende online modus, die in principe gewoon 1:1 mee kan naar 7. En dan sloop je nagenoeg alle opties qua lobby control eruit, waardoor je meer bezig bent met lobby maken, dan racen. 8)7

Waar ik normaal gesproken regelmatig met maten online speel, hebben we nu nog niet 5 races kunnen doen online in 7. Of PS4 gebruikers werden eruit geknikkerd bij start van de race, of de race kan helemaal niet gestart worden of als het lukt om te racen, moet je een compleet nieuwe lobby maken voor een ander circuit... Dus iedereen is maar een beetje single player aan het doen. Iedereen wil nu wel een stuurtje kopen, als ze dat hebben en GT7 wordt niet beter, dan hoop ik dat snel ACC weer een keer in de aanbieding is. Dan push ik ze daar wel heen. Rijden toch bijna altijd gr3/GT3 races. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:31
What the fruggle ... Rally rijden voor menu. Is net botsauto's op ijs ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Hier ook nog actief in Gran Turismo Sport en ik speel op de PlayStation 5, het klinkt allemaal niet aanlokkelijk om de overstap te maken. Daarbij vindt ik het jammer dat Gran Turismo 7 geen PlayStation 5 only game is en ontwikkeld en alleen geoptimaliseerd is voor de PlayStation 5, maar ik snap de beweegreden van Sony ook wel. Echter deze beweegreden doet helemaal niets af van de issues die er nu zijn.

Als het zo doorgaat ligt deze games straks weer voor €19,99 in de bakken, twerijl het dan een goede game aan het worden is. Dit wordt dan een soort zelfde weg die Gran Turismo Sports maakte.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
robinez schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Ik heb bij GT Sport vs GT7 heel erg een deja vu van GT5 Prologue vs GT5, op meerdere punten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:58:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is idd het tracking menu maar helaas geen percentage. Wat kan betekenen dat ik nog geen auto heb die dus meetelt. Of dat er niets te zien is. We gaan het zien in de toekomst.
Volgens mij verschilt het per game of je kan zien hoe ver je bent met het halen van de trofee en is dit bij GT7 niet mogelijk.

Deze knakker heeft zo gelijk!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PuIgzw2ShBgH2TCja3nBOOSvE8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZAvelwTwNdWfI23Jl0FZALTD.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 21-03-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:19:
[...]

Nee dat one time ding was gelukkig niet zo. Dat was met die invites voor bv een veyron, maar het spel zei tegen me toen die van mij verliep dat je ze nog opnieuw kan krijgen.
Alleen bedenk me nu, dat is alleen via het roulette systeem en daar win je op moment letterlijk alleen maar onzin bedragen. En kan je elke dag maar 1 krijgen en ook dat varieert van 1 ster tot 6 sterren maar heb nooit hoger gehad op een daily workout van 4 sterren en gemiddeld lijkt alsof ik alleen 2 en 1 sterren krijg..

De exclusievere autos in de legend cars hagarty ding komen vast nog wel weer terug. Alleen de vraag is wanneer. En voor welk bedrag aangezien er bij sommige blauwe pijlen naast de prijs staan bv die jaguar stond een blauwe omhoog dus zou lijken op dat de prijs alleen maar gaat stijgen.
Ik heb met die roulette al 2x 500.000 credits gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettende_Jan schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:22:
[...]

3mln voor de Audi,

10x dezelfde auto kopen is heel makkelijk te doen. Er is een kart die heel weinig kost dan heb je zo de trophy

Daarnaast zijn er wel twee trophies voor circuit experiences.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Lucky you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:52:
[...]

10x dezelfde auto kopen is heel makkelijk te doen. Er is een kart die heel weinig kost dan heb je zo de trophy

Daarnaast zijn er wel twee trophies voor circuit experiences.
En dan zit je met 10 karts die je niet kan verkopen en dus alleen geld kosten. 8)7

1 en 15 circuit experiences behalen inderdaad (dus niet eens op goud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom tellen de km's die je rijd in sport modus qualifying niet meer voor je daily workout....
Plus in gt sport kreeg je nog beetje geld voor de moeite na al die rondjes rijden hier nada noppes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Geen idee of ze de odds hebben aangepast maar ik had er een aantal opgespaard en van het weekend geopend. Uit 8x4* 1x5* en 1x6* heb ik 4 auto's gehaald waaronder een Gr3,Gr1 en een Pagani. Verder ook nog een uitnodiging en voor het eerst een tuningpart (met de waarde van 5,8k 8)7 ) en maar een of twee keer het laagste bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
Tim01 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:24:
[...]

Geen idee of ze de odds hebben aangepast maar ik had er een aantal opgespaard en van het weekend geopend. Uit 8x4* 1x5* en 1x6* heb ik 4 auto's gehaald waaronder een Gr3,Gr1 en een Pagani. Verder ook nog een uitnodiging en voor het eerst een tuningpart (met de waarde van 5,8k 8)7 ) en maar een of twee keer het laagste bedrag
Ik heb ook de indruk dat de afgelopen paar keer ik een grotere beloning gekregen heb, maar ik kan het niet onderbouwen met harde cijfers....
In ieder geval 1x een Toyota Supra en een paar keer 10.000 credits, ipv bijna iedere keer 2.000 credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou had net voor eerst in tijdje weer eens een hogere roulette, een 4 sterren ervoor zeker 4 a 5x uit daily workout een 1 en 2 sterren gehaald( en allemaal laagste optie mogelijk behaald).
Had dus hoop, maar helaas weer 5k eruit.
Weer geen engine swap, weer niet de andere tuning spullen die exclusief in de roulette zit. Nee een hele wopping 5k...
Zou het met progressie te maken hebben ofzo? Is ook nog maar 1 optie per dag voor mij om een roulette te halen aangezien je ze alleen krijgt in cafe menu en geloof paar met missions of licenses.
Hoe dan ook het systeem is gewoon fucked.
Per jaar maar 365 keer kans, dan daarin ook weer 6 opties ( 1 tot 6 sterren), en dan nog de vele opties die erin zitten. Denk dat je flink wat jaren bezig bent om überhaupt voor alle autos alles te unlocken qua tuning enz. En dan zitten die invites voor bepaalde autos ook daarin verborgen. Geniaal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Is dit een casino simulator of een race simulatie game? 😅

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Ugh wat ben ik ook poep op Autopolis.... Maarja over uurtje maar de MX5 nations race doen :P. Vast een poep payout alsnog haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:41
Ze zullen vast een exploit gepacht hebben, zo kon je in GT:S met een N100 auto een nürburgring nordschleife 1 lap race winnen in 20 seconden tegen Gr.1 auto's door bij de start achteruit de pitstraat in te rijden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
Lasmibalsingh schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:10:
Ze zullen vast een exploit gepacht hebben, zo kon je in GT:S met een N100 auto een nürburgring nordschleife 1 lap race winnen in 20 seconden tegen Gr.1 auto's door bij de start achteruit de pitstraat in te rijden.
Dat was geen exploit maar clever use of game mechanics :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iekue schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:03:
Ugh wat ben ik ook poep op Autopolis.... Maarja over uurtje maar de MX5 nations race doen :P. Vast een poep payout alsnog haha.
Autopolis is gewoon een poep baan. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:03:
Is dit een casino simulator of een race simulatie game? 😅
Wat een hoop negativiteit hier. Het is nou ook niet zo dat er in GT5 en GT6 geen dure auto's zaten waar je lang voor moest grinden. GT5 bijvoorbeeld:

Alfa Romeo Giulia TZ2 10m
Ferrari 330 P4 20m
Ferrari F2007 10m
Ferrari F10 12.5m
Ford Mark IV 20m
Jaguar XJ13 20m
Lamborghini Miura 15m

Ook daar moest je best lang grinden om een dure auto te kopen, ook toen waren er al microtransacties waarbij je in game geld kon kopen met echt geld.

Waarom wil je Überhaupt perse alle auto's hebben in Gran turismo? Je maakt toch een afweging welke auto je koopt en op een gegeven moment heb je een lijst met auto's waar je uit de voeten mee kan? Waarom moet je van elke soort auto meerdere hebben? Dat is nou juist toch ook de fun van de game dat je zelf de keuze maakt welke auto je kiest en deze door middel van tunen kan uitbouwen? Dat is toch ook de reden dat er zoveel auto's in de game zitten zodat je een ruime keuze hebt waar je uit kan kiezen? Niet omdat je ze allemaal moet kopen.

Je kan de hele game volledig uitspelen zonder enige microtransactie nodig te hebben, maar blijkbaar is er een obsessie dat je perse elke auto in de game moet hebben. Waarom?

En wat betreft het roulette, je krijgt dus gratis dingen waar je vrij weinig voor hoeft te doen en ik hoor hier mensen alleen maar klagen dat ze niet de beste prijs pakken? Daarom is het toch een roulette of niet? Iets met je mag een gegeven paard niet in de bek kijken....

Ik heb nu 20 uur in de game zitten en heb inmiddels 71% van de trophies en meer dan 100 auto's in mijn collectie zitten. Dat vind ik zelf al best snel gaan overigens.

De kritiek die ik terecht vind is dat ze in de laatste update de payout hebben veranderd van bepaalde races, maar goed sommige zijn ook weer omhoog gegaan i.p.v. naar beneden.

De echte kritiek die ik zelf op de game heb is dat je bij races niet tegelijkertijd start maar dat sommige van de auto's al een halve lap hebben afgelegd waardoor het een soort inhaalrace wordt. Hier kunnen ze nog wel wat verbeteringen doorvoeren. En ik snap niet waarom de game always online moet zijn terwijl het voornamelijk een single player game is

Maar verder vind ik het een enorm degelijke racer waarbij er qua microtransacties niet heel veranderd is ten opzichte van GT5 en GT6. Ook toen betaalde je daar veel voor en nu is ineens iedereen daar verbaasd over. Die begrijp ik zelf niet helemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SemperFidelis
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:33:
[...]

Wat een hoop negativiteit hier. Het is nou ook niet zo dat er in GT5 en GT6 geen dure auto's zaten waar je lang voor moest grinden. GT5 bijvoorbeeld:

Alfa Romeo Giulia TZ2 10m
Ferrari 330 P4 20m
Ferrari F2007 10m
Ferrari F10 12.5m
Ford Mark IV 20m
Jaguar XJ13 20m
Lamborghini Miura 15m

Ook daar moest je best lang grinden om een dure auto te kopen, ook toen waren er al microtransacties waarbij je in game geld kon kopen met echt geld.
In GT5 verdiende je veel makkelijker geld, helemaal online.
[...]

Waarom wil je Überhaupt perse alle auto's hebben in Gran turismo? Je maakt toch een afweging welke auto je koopt en op een gegeven moment heb je een lijst met auto's waar je uit de voeten mee kan?
1: het gaat niet alleen om dure auto's. Ik kan een race van 20 rondes doen, payout 40k. Daarvan koop ik net aan een nieuw setje supersofts. Tunen is ook duur. Payout is laag waardoor ook bijv. 5 gr. 3 wagens lang sparen is.
2: Wat als die luxe wagen die je voor 18 mil hebt gekocht toch niet lekker rijdt? Je kunt hem niet eens verkopen.
3: Wat als die wel bevalt en je rijdt heel veel, zoveel dat je op een gegeven moment een nieuwe body moet kopen. Die is 20 miljoen... 2 miljoen meer dan de auto zelf?!
4: het gaat er niet om om per se alle autos te hebben. Maar uberhaupt 1 dure auto is al een grind.
6. Hoe kun je nou werkelijk zeggen dat als je een game van 80 euro koopt, dat je na 800 uur spelen niet hoeft te verwachten dat je elke auto kunt kopen? Sorry maar dat is echt een hilarische uitspraak.
[...]

Je kan de hele game volledig uitspelen zonder enige microtransactie nodig te hebben, maar blijkbaar is er een obsessie dat je perse elke auto in de game moet hebben. Waarom?
Wat bedoel je exact met 'de hele game volledig uitspelen'?
[...]

Maar verder vind ik het een enorm degelijke racer waarbij er qua microtransacties niet heel veranderd is ten opzichte van GT5 en GT6. Ook toen betaalde je daar veel voor en nu is ineens iedereen daar verbaasd over. Die begrijp ik zelf niet helemaal.
Omdat er een groot verschil is. Daar verdiende je sneller, kon je verkopen, waren randzaken goedkoper, geen getimede exclusieve aankopen.

[ Voor 11% gewijzigd door SemperFidelis op 21-03-2022 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

En wat betreft het roulette, je krijgt dus gratis dingen waar je vrij weinig voor hoeft te doen en ik hoor hier mensen alleen maar klagen dat ze niet de beste prijs pakken? Daarom is het toch een roulette of niet? Iets met je mag een gegeven paard niet in de bek kijken....
Je weet dat er een hoop dingen exclusief weggestopt zijn in het roulette ?
Ultra high rpm turbo
Carbon driveshaft
Titanium pistons and rods
Engine swaps( enigste nieuwe echte feature in gt7 wegstoppen in een roulette serieuze wtf).
Weight reduction ( geloof 5 en 6).

En ziekste van alles is nog wel, je wint het specifieke bovengenoemde onderdeel voor een specifieke auto.
En hellemaal mooi, je kan ook nog eens onderdelen winnen die standaard al op die auto zit. Bv kreeg een ecu voor de gr3 corvette die er al opzat en niet te koop is, en dus ook verkopen en geld ervoor krijgen kan niet alleen deleten. Nice dus letterlijk niks gewonnen die roulette :')

En dan ook nog de tickets om überhaupt een auto te mogen kopen als een veyron ofzo zitten er ook in verwerkt en met de kans dat je iets nuttigs wint die zo absurd laag is, betekend dat ik na bijna 50 uur race tijd,( dua niet game tijd maar echt racetijd) slecht 1x een motorswap heb gewonnen( 2jz-gte in een silvia gezet maar compleet nutteloos door de weinig grip zelfs met race soft en talloze rondes afstellen).
En 1x een auto een mercedes vgt.
En 1x een carbon driveshaft voor een gare lexus die ik nooit gebruik. De rest 90% 5k cr. Overige 10% random nutteloze shit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Je weet dat er een hoop dingen exclusief weggestopt zijn in het roulette ?
Ultra high rpm turbo
Carbon driveshaft
Titanium pistons and rods
Engine swaps( enigste nieuwe echte feature in gt7 wegstoppen in een roulette serieuze wtf).
Weight reduction ( geloof 5 en 6).

En ziekste van alles is nog wel, je wint het specifieke bovengenoemde onderdeel voor een specifieke auto.
En hellemaal mooi, je kan ook nog eens onderdelen winnen die standaard al op die auto zit. Bv kreeg een ecu voor de gr3 corvette die er al opzat en niet te koop is, en dus ook verkopen en geld ervoor krijgen kan niet alleen deleten. Nice dus letterlijk niks gewonnen die roulette :')

En dan ook nog de tickets om überhaupt een auto te mogen kopen als een veyron ofzo zitten er ook in verwerkt en met de kans dat je iets nuttigs wint die zo absurd laag is, betekend dat ik na bijna 50 uur race tijd,( dua niet game tijd maar echt racetijd) slecht 1x een motorswap heb gewonnen( 2jz-gte in een silvia gezet maar compleet nutteloos door de weinig grip zelfs met race soft en talloze rondes afstellen).
En 1x een auto een mercedes vgt.
En 1x een carbon driveshaft voor een gare lexus die ik nooit gebruik. De rest 90% 5k cr. Overige 10% random nutteloze shit.
Tja, ik heb 20 uur gereden en ik heb dus al meerdere dure auto's gewonnen (t.w.v. 2.000.000) en ook al 2x 500.000 credits ontvangen. Dus ik zie het roulette eigenlijk weer net wat anders, wellicht heb jij gewoon pech gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SemperFidelis
In GT5 verdiende je veel makkelijker geld, helemaal online.
Is dat zo? GT5 had een 24 uurs race, waar je dus letterlijk 24 uur mee bezig was en daar kon je 1.8 miljoen winnen als je 1ste werd.
Wat bedoel je exact met 'de hele game volledig uitspelen'?
Je hebt die luxe auto's nergens in de game nodig, je kan alle onderdelen van de game spelen zonder dat je die auto's ergens in de game moet gebruiken. Het is leuk voor de heb, maar verder heb je er niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Tja, ik heb 20 uur gereden en ik heb dus al meerdere dure auto's gewonnen (t.w.v. 2.000.000) en ook al 2x 500.000 credits ontvangen. Dus ik zie het roulette eigenlijk weer net wat anders, wellicht heb jij gewoon pech gehad?
Pech prima kan ik mee leven als het alleen om geld zou gaan.
Maar waarom bepaalde tuning onderdelen wegstoppen in een systeem wat zo absurd laag uitkeert. En de kans iets leuks of echt exclusives te winnen zo klein is?
Geld winnen boeit me nog minste, ik kan geld verdienen door races. Maar ik wil die engine swaps en alle andere tuning onderdelen kunnen zetten op mijn autos.
Maar dat kan dus niet want ze willen dat je elke dag 1x kans maakt op dit alsof het idd een casino is.

Waarom zijn deze onderdelen niet gewoon te koop. Engine swaps is iets nieuws en iets heel gaafs in gt7, wat doen ze, stoppen het weg in kansspel. Broertje en maat van me hebben nog geen enkele swap gewonnen en die waren ook hellemaal hyped voor deze feature.

Ze hadden die roulette letterlijk alleen moeten maken voor winnen van auto's en geld. De rest had gewoon te koop moeten zijn. Zowel de tuning als de invite only autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:58:
@SemperFidelis

[...]

Is dat zo? GT5 had een 24 uurs race, waar je dus letterlijk 24 uur mee bezig was en daar kon je 1.8 miljoen winnen als je 1ste werd.

[...]

Je hebt die luxe auto's nergens in de game nodig, je kan alle onderdelen van de game spelen zonder dat je die auto's ergens in de game moet gebruiken. Het is leuk voor de heb, maar verder heb je er niet zoveel aan.
Gt5 en 6 had je events online die heel veel geld opleverde. Heb in die games nooit problemen met geld gehad. En ook die heb ik hellemaal kapot gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Nou begint lekker die eerste Nations race..... Qually begint en..... zwart scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iekue schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:03:
Nou begint lekker die eerste Nations race..... Qually begint en..... zwart scherm....
Ja online is echt heel onstabiel. Bizar want in gt sport ging dit eigenlijk altijd prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:24:
Je leest verkeerd. Ik hoef in 40 u niet alles vrij te hebben.

Juist mensen die niet willen grinden en gewoon willen racen kunnen vrijwel niks kopen. Bizar.
Dat valt heel erg mee hoor. Ik heb nooit aan grinden in GT gedaan, race eigenlijk alleen online in de lobbies. En die payouts zijn altijd al laag geweest. Toch kan ik in iedere GT een mooie verzameling auto's opbouwen; in GTS had ik volgens mij iedere auto die 20 miljoen kostte (ja, die zaten daar ook in, dat lijkt iedereen even te vergeten), en veel auto's had ik 3x of meer om voor iedere raceklasse een aparte auto te hebben; dat maakt de selectie en de tuning veel makkelijker.

Juist voor de niet-grinders is er dus weinig veranderd t.o.v. GT6 of GTS.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robinez
[...]
Dat lijkt me een hele sterke bewering, de game is op dit moment alleen volledig uit te spelen als zij het willen door je via roulette een invite te geven voor een exclusive car, of dat ze een auto in de hagerty selectie opnemen.

Er staan nu bijvoorbeeld 2 auto's in die samen ongeveer 30 miljoen credits zijn. Die staan er ongeveer 6 dagen tenzij ze eerder verkocht zijn. Het is onmogelijk om 30 miljoen credits bij elkaar te racen in 6 dagen voor de gemiddelde gamer (tenzij je werkeloos bent en het geen probleem vindt om zo'n 60 uur steeds hetzelfde rondje te rijden op sardegna, dan lukt het misschien net in die 6 dagen).

Of te wel onhaalbaar.

De game is uitgespeeld als je de car collectie compleet hebt, dat is de opzet van de game, die gericht is op het verzamelen van auto's.

Doordat je helemaal niet alle auto's kunt kopen is dat uitspelen dus onmogelijk.

Maar gelukkig komen die exclusive cars wel regelmatig voorbij en heb je 6 dagen om die 30 miljoen aan micro transacties te kopen, kost je maar 300 euro, geen geld toch voor 2 auto's?

Of je kiest ervoor om niet je verzameling compleet te krijgen en te accepteren dat jij als gamer niet belangrijk genoeg bent om ook in die mooie virtuele auto's te racen (immers, je bent een arme sloeber die of geen tijd hebt of geen geld om die prachtige psychische aanbiedingen te kopen).

Echt schandelijk.
[...]
helemaal mee eens als het inderdaad echt een random roulette zou zijn. Dat is het niet, daarvoor zijn er simpelweg te veel meldingen die opvallend genoeg allemaal richting het laagste bedrag wijzen.

In mijn geval, ik heb zo'n 45 roulette tickets verdiend sinds de release dag. Daarvan heb ik 2 keer !!! de 1 na laagste prijs verdiend, te weten, 1 keer 10.000 credits en 1 keer een prachtige set veren voor een auto die ik niet eens heb. De rest was elke keer de laagste prijs.

In theorie kan dat, maar dan lees je online dat praktisch iedereen dezelfde ervaringen hebt.

Dan heeft iemand ook nog bedacht dat het een goed idee was om auto's gelocked te houden totdat er in een roulette een invitation voorbij komt (is mij nooit overkomen) en tot die tijd die auto's voor je car collectie niet beschikbaar te maken.

Ik twijfel er niet aan dat dat soort invitation auto's in de toekomst toevallig ook in de hagerty collectie voorbij komen.
[...]
Er is dus belachelijk veel veranderd. De prijzen van de auto's en tuning zijn tot record hoogte gestegen, overal in de game moet je credits voor betalen, en je kunt nauwelijks credits verdienen tenzij je duizenden uren hetzelfde rondje op sardegna gaat grinden, wat ongetwijfeld in de volgende patch ook verlaagd gaat worden.

in de oude GT's waren MTX meer een soort shortcut (en betaalbaar, een auto was max 2 euro), maar kon je door GEWOON te spelen voldoende credits verdienen in een redelijke tijd om naar een auto toe te werken. Nu kun je niet de game gewoon spelen maar moet je 1 bepaald circuit uren grinden om een klein beetje verder te komen in de game.

Dat is echt een enorm verschil kwa game opzet.

Ik vind het gewoon een grote teleurstelling dat de franchise door geldlust om zeep is geholpen, hier heeft echt niemand wat aan op de lange termijn. 300 euro vragen voor 2 auto's die max 6 dagen beschikbaar zijn en die je anders niet krijgt voor je collectie en waarbij je je maar moet afvragen of ze ooit weer komen is een psychologisch spelletje met gamers waarbij je je als sony en PD voor kapot moet schamen.

Dat is niet obsessief gedrag van mij als gamer, maar ik wil gewoon vrijuit kunnen spelen en dat gevoel van gran turismo hebben waarbij ik als niet vermogend gamer gewoon lekker in de game kan racen met auto's die normaal voor mij onbereikbaar zijn op de tracks die ik zelf zou willen.

Wat ik niet waardeer is dat ze in japan nu beslissen wat ik als gamer dan wel of niet zou mogen in de game en dat ik als niet MTX koper dan maar genoegen moet nemen met een gedeelte van de game en de rest achter een paywall blijft.

Ik respecteer jou mening overigens wel dat dat voor jou niet belangrijk is, maar voor mij dus wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:58:Is dat zo? GT5 had een 24 uurs race, waar je dus letterlijk 24 uur mee bezig was en daar kon je 1.8 miljoen winnen als je 1ste werd.
Ja dat is zo. GT7 heeft de heftigste economie van alle delen.
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:58:

Lol ja ik kan makkelijk de game (nogmaals, 80 euro) uitspelen door alle menus te doen: sterker nog, dat heeft bijna iedereen al gedaan. Als jij vindt dat je dan maar niet moeilijk moet doen en het jammer is dat je geen leuke dure auto's kunt kopen zonder een volle werkweek te moeten grinden vind ik dat belachelijk. Daar koop je toch geen Gran Turismo voor :')

[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 21-03-2022 17:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
@v8power67 Man, als je alle tijd die je hier loopt te klagen over de payout nou in de game zelf had gestopt, had je er in ieder geval al een paar miljoen bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
[...]

Ik heb nu 20 uur in de game zitten en heb inmiddels 71% van de trophies en meer dan 100 auto's in mijn collectie zitten. Dat vind ik zelf al best snel gaan overigens.
Na 20 uur is het bij de meeste spelers nog Hosanna...

Zodra de Café menu's klaar zijn heb je alle races beschikbaar die er nu beschikbaar zijn. Je zult dan zien dat er geen praktisch geen (rewarding) endgame is, ja er is de mogelijkheid om de races nog een keer te doen, maar echt verdienen/sparen gaat alleen door races héél vaak opnieuw te doen.
Arumes schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:08:
[...]

Dat valt heel erg mee hoor. Ik heb nooit aan grinden in GT gedaan, race eigenlijk alleen online in de lobbies. En die payouts zijn altijd al laag geweest. Toch kan ik in iedere GT een mooie verzameling auto's opbouwen; in GTS had ik volgens mij iedere auto die 20 miljoen kostte (ja, die zaten daar ook in, dat lijkt iedereen even te vergeten), en veel auto's had ik 3x of meer om voor iedere raceklasse een aparte auto te hebben; dat maakt de selectie en de tuning veel makkelijker.

Juist voor de niet-grinders is er dus weinig veranderd t.o.v. GT6 of GTS.
Ik heb GTS pas serieus opgepakt toen mijn Stuur binnen kwam en heb in de laatste 3/4 weken voor de release van GT7 fanatiek gespeeld en heb praktisch alle Gr4, Gr3, (klassieke) Gr. 1 en alle moderne Gr.2 auto's unlocked. Terwijl ik ook nog vele uren doelloos heb rondgereden in lobby's.

Zonder te grinden :X

[ Voor 37% gewijzigd door Racing-Paradise op 21-03-2022 17:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Knul schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:12:
@v8power67 Man, als je alle tijd die je hier loopt te klagen over de payout nou in de game zelf had gestopt, had je er in ieder geval al een paar miljoen bij.
Heb mijn roulette van de dag al gehad dus kan alleen maar gaan grinden want heb alles al gedaan en op goud... Dus beetje kansloze opmerking imho.
Maar makkelijk scoren dat wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:04:
[...]

Ja online is echt heel onstabiel. Bizar want in gt sport ging dit eigenlijk altijd prima.
Ik heb andere ervaringen met online racen in GTS. En GT6 trouwens. Bugs genoeg in beide delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arumes schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:15:
[...]

Ik heb andere ervaringen met online racen in GTS. En GT6 trouwens. Bugs genoeg in beide delen.
Okee dat heb ik niet meegemaakt. Maar lees wel heel veel problemen nu met gt7, heb zelf maar 2x online een sport race gereden en had zelf geen issues maar helft van de lobby verloor connectie bij begin van eerste race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:19:
[...]

Okee dat heb ik niet meegemaakt. Maar lees wel heel veel problemen nu met gt7, heb zelf maar 2x online een sport race gereden en had zelf geen issues maar helft van de lobby verloor connectie bij begin van eerste race.
Dat gebeurde in GTS ook wel. Of dat mensen een lobby na verloop van tijd niet meer inkwamen; het leek wel alsof lobbies daar altijd beperkt houdbaar waren. Of dat ze niet van de startgrid afkwamen. Of bij het oefenen voor de race niet uit de pitstraat door een fout in de autopilot. Of bij een rollende start op de autopilot een verkeerde kant op werden gestuurd waardoor allle auto's daarachter ook stilstonden. Of een zwart scherm. Of ontbrekend geluid. Of elkaar niet zien in een lobby, op de baan of in de chat. Of dat chat zelf niet werkt. Of uberhaupt niet de baan op kunnen. Of dat de host geen race meer kon starten.

Alle bovenstaande bugs zater er eind 2020 nog in, toen ik met GTS gestopt ben. Dat was dus 3 jaar na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arumes schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:38:
[...]

Dat gebeurde in GTS ook wel. Of dat mensen een lobby na verloop van tijd niet meer inkwamen; het leek wel alsof lobbies daar altijd beperkt houdbaar waren. Of dat ze niet van de startgrid afkwamen. Of bij het oefenen voor de race niet uit de pitstraat door een fout in de autopilot. Of bij een rollende start op de autopilot een verkeerde kant op werden gestuurd waardoor allle auto's daarachter ook stilstonden. Of een zwart scherm. Of ontbrekend geluid. Of elkaar niet zien in een lobby, op de baan of in de chat. Of dat chat zelf niet werkt. Of uberhaupt niet de baan op kunnen. Of dat de host geen race meer kon starten.

Alle bovenstaande bugs zater er eind 2020 nog in, toen ik met GTS gestopt ben. Dat was dus 3 jaar na de release.
Okee ja weet dat gt sport zijn issues had. Maar had wel gehoopt dat dit in gt7 niet weer meegenomen zou zijn maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
v8power67 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Ik heb die swap ook gedaan. Wel nog niet verder aan getuned en afgesteld.
Misschien is het beter om van deze een drift wagen te maken?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenben schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:47:
[...]

Ik heb die swap ook gedaan. Wel nog niet verder aan getuned en afgesteld.
Misschien is het beter om van deze een drift wagen te maken?
Ja driften doet ie wel idd. Grip op de achterwielen is zelfs met weinig pk erin ver te zoeken. Dus gewoon full powah en slechte banden en dan driften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 21:24
Hoe lang blijft dat gezeur nog over microtransacties nog in dit topic. Het is optioneel en je hoeft het niet te doen. Iedere speler zal uiteindelijk met alle auto's kunnen spelen en het maakt niet uit of je er extra geld in stopt of niet.
Ga gewoon het spel het spel spelen en het komt vanzelf. Het is net een paar weken uit en nu hebben sommige al slapeloze nachten omdat ze denken dat ze die speciale auto niet meer kunnen krijgen.

Vroeger hadden we DLC en was je verplicht om een set van bijvoorbeeld 5 auto's te kopen. Ook al ging het je om 1 auto je moest de hele set kopen. Zonder extra geld erin te pompen was het gewoon niet mogelijk.

Nu is ook alle komende content gratis zonder een benodigde betaling. Geen DLC of season pass en nog is het niet goed.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SemperFidelis
Marcievg schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:50:
Hoe lang blijft dat gezeur nog over microtransacties nog in dit topic. Het is optioneel en je hoeft het niet te doen. Iedere speler zal uiteindelijk met alle auto's kunnen spelen en het maakt niet uit of je er extra geld in stopt of niet.
Ga gewoon het spel het spel spelen en het komt vanzelf. Het is net een paar weken uit en nu hebben sommige al slapeloze nachten omdat ze denken dat ze die speciale auto niet meer kunnen krijgen.

Vroeger hadden we DLC en was je verplicht om een set van bijvoorbeeld 5 auto's te kopen. Ook al ging het je om 1 auto je moest de hele set kopen. Zonder extra geld erin te pompen was het gewoon niet mogelijk.

Nu is ook alle komende content gratis zonder een benodigde betaling. Geen DLC of season pass en nog is het niet goed.
Zit niet zo te gatekeeper. Als mensen die Porsche willen kopen is dat hun goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:57
Kalloewase schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:07:
De beste money grind op dit moment is voor mij toch wel de Pan American Championship Race 1 in een Tomahawk S VGT. De race duurt tussen de 3 en 3,5 minuten en levert 52k op.

Het mooie is dat je deze race ook afk kan doen door de rechter trigger met een elastiekje vast te maken. Als je dan de linker joystick een heel klein stukje naar rechts houdt (eventueel ook vast maken) dan win je de race in ongeveer 4 minuten.

Dit hoef je maar 350x te doen en dan kan je de Mclaren F1 kopen :)
Nadeel hiervan wel is dat je niet gewoon de race kunt herstarten maar elke keer weer door moet naar de volgende race, dan cancelen om vervolgens weer vanuit het menu weer de race te selecteren
Pagina: 1 ... 31 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69