Lekker!
Mijn oude iPhone 7 en iPad Air 2 hebben hier geen problemen mee en hebben op dezelfde locatie/afstand van router wel gewoon een stabiele verbinding. Het is ook niet zo dat ik slecht bereik heb want ook met vol Wifi bereik (volgens het icoontje dan) verlies ik ook de verbinding.
Iemand een idee, of is dit een gevalletje garantie?
/post
Wifi assistentie aanstaan?Sand0rf schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:16:
Ik heb een iPhone 13 mini en ervaar 'problemen' met mijn Wifi. Tijdens normaal gebruik (Browsen, app etc.) schakelt de Wifi heel regelmatig om naar mobiele data. Ga ik dan naar instellingen dan geeft de iPhone netjes aan dat het verbonden is met de Wifi en komt het Wifi symbooltje ook weer in beeld bovenin. Ik ben daadwerkelijk verbonden met 4G/5G want ik krijg dan ook weer advertenties. Ik heb al wat lopen spelen met de opties voor 'Datamodus' en 'Gesprekken en data' maar dat heeft tot nu toe nog niet tot verbetering geleidt.
Mijn oude iPhone 7 en iPad Air 2 hebben hier geen problemen mee en hebben op dezelfde locatie/afstand van router wel gewoon een stabiele verbinding. Het is ook niet zo dat ik slecht bereik heb want ook met vol Wifi bereik (volgens het icoontje dan) verlies ik ook de verbinding.
https://support.apple.com...j%20'Wifi%2Dassistentie'.
Als je iPhone merkt dat je mobiele data sneller is dan je WiFi schakelt hij automatisch over op mobiele data. Is gewoon een feature dus geen garantie voor nodig. Als je dit niet wilt ga je naar Instellingen -> Mobiel netwerk en scroll je helemaal naar beneden. Schakel WiFi-assistentie uit en voila.Sand0rf schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:16:
Ik heb een iPhone 13 mini en ervaar 'problemen' met mijn Wifi. Tijdens normaal gebruik (Browsen, app etc.) schakelt de Wifi heel regelmatig om naar mobiele data. Ga ik dan naar instellingen dan geeft de iPhone netjes aan dat het verbonden is met de Wifi en komt het Wifi symbooltje ook weer in beeld bovenin. Ik ben daadwerkelijk verbonden met 4G/5G want ik krijg dan ook weer advertenties. Ik heb al wat lopen spelen met de opties voor 'Datamodus' en 'Gesprekken en data' maar dat heeft tot nu toe nog niet tot verbetering geleidt.
/post
Ook heel erg blij dat ik gekozen heb voor 512GB. Ik had op 256GB nog maar 20GB over ofzo vanwege m'n fotobibliotheek en was aan het zoeken naar manieren om dit probleem op te lossen zonder veel te moeten verwijderen (wel alsnog veel Live Photos omgezet naar static
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ze zeggen het letterlijk zelf in de release notes dus snap niet waarom je zo verbaasd bent...WhatsappHack schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:09:
Nou de battery drain op 15.4.1 is opeens als sneeuw voor de zon weer verdwenen, dus ga er meer vanuit dat het weer eens iets was aan Apple's kant.
This update includes the following bug fixes for your iPhone:
Battery may drain more quickly than expected after updating to iOS 15.4
Braille devices may become unresponsive while navigating text or displaying an alert
Made for iPhone hearing devices may lose connection within some third-party apps
https://www.macrumors.com...pple-releases-ios-15-4-1/
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Het probleem zat hem juist in iOS 15.4.1, daarom ben ik zo verbaasd dat het opeens weer opgelost is zonder enige wijzigingen aan mijn kant. Dat is letterlijk wat ik heb gezegd trouwens: “de battery drain op iOS 15.4.1 is opeens als sneeuw voor de zon weer verdwenen.”Kapitein187 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:04:
[...]
Ze zeggen het letterlijk zelf in de release notes dus snap niet waarom je zo verbaasd bent...
Ik was ook niet de enige met dit probleem, zie vorige posts.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Wat bijzonder. Ik heb dit (T-mobile) alleen met één beller: mijn vader. Geen enkel contact te krijgen. Bijzonder bijverschijnsel: als mijn vader de telefoon op speaker zet. Voila. Hij is dan weer verstaanbaar. Alleen bij mij dus. Bij niemand anders.BillSpaarbank schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:00:
[...]
Ik heb het inderdaad in de auto met carkit ook wel eens gehad. Daarom denk ik ook niet dat het een defect aan de speaker is, maar eerder een probleem met de verbinding.
Ik zat ook te twijfelen. Uiteindelijk wel voor de pro gegaan i.v.m. het scherm. Dat is eigenlijk voor mij leidend geweest. Werkt fantastisch! Dat prijsverschil hoeft niet zoveel te zijn; op marktplaats een twee weken oude 13 Pro met bon voor €800.Tino. Beunk schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:18:
Duidelijk verhaal. De verschillen zijn dus niet enorm.
Echter werkt de pro 13 wat prettiger ivm 120hz.
Daarnaast ben ik normaal wel fan van een goede camera. De macro trekt mij hier ook wel in aan. Ervaringen mee?
Daarnaast is het ook belangrijk, dat ik langer doe over een telefoontje dan 2 jaar.
Vraagje tussendoor.. Scrnprotector nodig bij deze modellen?
Even googelen waar je op moet letten en er kan niet zoveel mis gaan.
Een normale 13 kun je voor zo’n €700 krijgen via marktplaats.
Het verschil is dan nog maar ineens €100, hangt er ook wel een beetje van af hoeveel opslag je wilt.
Daarnaast gebruik ik zelf geen screenprotector; ook nog nooit gedaan en ook nooit krasjes gehad dus ik vind het sowieso onzin.
De normale 128GB iPhone 13 is tmt morgen voor €648 te krijgen bij Vodafone (ik heb hem zelf voor €600 gekregen doordat er ook 2 jaar unlimited bij nam)oski27 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:29:
[...]
Ik zat ook te twijfelen. Uiteindelijk wel voor de pro gegaan i.v.m. het scherm. Dat is eigenlijk voor mij leidend geweest. Werkt fantastisch! Dat prijsverschil hoeft niet zoveel te zijn; op marktplaats een twee weken oude 13 Pro met bon voor €800.
Het verschil is dan nog maar ineens €100, hangt er ook wel een beetje van af hoeveel opslag je wilt.
Daarnaast gebruik ik zelf geen screenprotector; ook nog nooit gedaan en ook nooit krasjes gehad dus ik vind het sowieso onzin.
https://www.vodafone.nl/a...tion=red65-red&ziggo=true
Welke posts?WhatsappHack schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:11:
[...]
Het probleem zat hem juist in iOS 15.4.1, daarom ben ik zo verbaasd dat het opeens weer opgelost is zonder enige wijzigingen aan mijn kant. Dat is letterlijk wat ik heb gezegd trouwens: “de battery drain op iOS 15.4.1 is opeens als sneeuw voor de zon weer verdwenen.”![]()
Ik was ook niet de enige met dit probleem, zie vorige posts.
Net even gezocht op 15.4.1, Battery drain en Batterij.
Niks wat met 15.4.1 te maken had behalve jouw post, alles was verder van voor de release van 15.4.1.
Of ik mis er een hoop.
Hier ook een redelijke drain wat veroorzaakt wordt door siri, heb siri al eens uitgezet maar nog steeds zorgt siri voor de drain. Nog geen oplossing gevonden.Kapitein187 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:00:
[...]
Welke posts?![]()
Niks wat met 15.4.1 te maken had behalve jouw post, alles was verder van voor de release van 15.4.1.
Of ik mis er een hoop.
Of de verschillen enorm zijn is puur afhankelijk per persoon. Voor mij is het verschil groot.Tino. Beunk schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:18:
Daarnaast ben ik normaal wel fan van een goede camera. De macro trekt mij hier ook wel in aan. Ervaringen mee?
Daarnaast is het ook belangrijk, dat ik langer doe over een telefoontje dan 2 jaar.
120Hz is voor mij het grootste verschil, 6GB ram en de camera die allround iets beter is en de telephoto lens.
Daarna kleinere verschillen zoals accuduur, hogere helderheid scherm, iets krachtiger soc en de looks.
Of het jouw dat waard is kan ik niet zeggen. Ik ken mensen die merken deze verschillen niet eens dus dan is het logisch dat je daar niet voor betaald.
Het maakt het kiezen lastig maar alleen jij weet of je deze verschillen belangrijk genoeg vindt.
Een screenprotector van glas zou ik wel doen want kleine krasjes heb je zo te pakken maar ook dan weer de vraag of je dat erg vindt.
Ik gebruik de 13 Pro nu een half jaar zonder screenprotector en er zit nog geen krasje op het scherm hoor, ook niet als je in het licht kijkt. Hij gaat gewoon in de broekzak, verder ben ik over het algemeen wel zuinig op m'n spullen.Tino. Beunk schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:18:
Ik heb nog een 2-pack Spigen Glastr EZ fit screenprotectors ongeopend liggen, mocht je interesse hebben dan komen we daar vast wel uit. Als je dan toch een screenprotector plakt, schijnen dit wel erg fijne te zijn.
Ik heb ook voor de Pro gekozen omdat ik gemiddeld zo'n 5 jaar doe met een iPhone. Dat kan ook prima trouwens. Verder vind ik de 3e camera gewoon prettig om te hebben. Ik maak niet heel veel foto's, maar als ik foto's maak, wil ik gewoon de foto kunnen maken die ik wil maken. 120 hz is erg fijn maar de een merkt dat beter dan de ander.
Als je er 5 jaar mee kunt doen, en de meerprijs is zo'n 200 euro, komt dus neer op zo'n 11 cent per dag
[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-04-2022 08:31 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Deze Posts staan in het iOS 15 topic. Ik denk dat @WhatsappHack daar naar refereert. Ik heb er namelijk ook last van maar dan met mijn iPhone 12.Kapitein187 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:00:
[...]
Welke posts?![]()
Of ik mis er een hoop.
©2004
Ah duidelijk!hk12nl schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:51:
[...]
Deze Posts staan in het iOS 15 topic. Ik denk dat @WhatsappHack daar naar refereert. Ik heb er namelijk ook last van maar dan met mijn iPhone 12.
Mini 13 Green lijkt me wat.
Waar koop je hem het cheapst ? DE ? FR ?
Of is dat niet aan te raden ivm garantie ?
Screenprotector is echt geen onzin hoor. Buiten het feit dat ze wel degelijk kleine haarkrasjes voorkomen, laat de iPhone maar eens vallen, met of zonder een protector. Wel degelijk verschil.oski27 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:29:
[...]
Ik zat ook te twijfelen. Uiteindelijk wel voor de pro gegaan i.v.m. het scherm. Dat is eigenlijk voor mij leidend geweest. Werkt fantastisch! Dat prijsverschil hoeft niet zoveel te zijn; op marktplaats een twee weken oude 13 Pro met bon voor €800.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Of heb maar eens een puppy zoals wij hier..... Mevrouwtje had m'n iPhone te pakken gekregen en met haar tandjes de screenprotector met één haal van haar tanden bijna doormidden, zo'n dikke geul zat erin.pdavie2311 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:54:
[...]
Screenprotector is echt geen onzin hoor. Buiten het feit dat ze wel degelijk kleine haarkrasjes voorkomen, laat de iPhone maar eens vallen, met of zonder een protector. Wel degelijk verschil.
Ik heb en had een Spigen Glastr screenprotector. Extra dik ding, maar toen ik hem er dus afhaalde, knakte hij over de hele breedte vrijwel door. Was wel even schrikken. De iPhone zelf? geen kasje, phew
Ik bestrijd niet dat screenprotectors krasjes voorkomen hepdavie2311 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:54:
[...]
Screenprotector is echt geen onzin hoor. Buiten het feit dat ze wel degelijk kleine haarkrasjes voorkomen, laat de iPhone maar eens vallen, met of zonder een protector. Wel degelijk verschil.
Aan de andere kant: ik heb wel een hoesje om de iPhone
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Zover ik het heb begrepen is het glas van iPhone 8 niet te vergelijken met het glas van de huidige iPhones. Als het goed is breken de nieuwe schermen minder snel, maar hierdoor zijn ze wel wat gevoeliger voor kleine krasjes.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:13:
[...]
Ik bestrijd niet dat screenprotectors krasjes voorkomen heik zeg echter ook dat iPhone schermen, in mijn persoonlijke ervaring, daar prima tegen bestand zijn. Mijn iPhone 8 had na > 4 jaar gebruik hele lichte haarkrasjes als je er goed in het zonlicht naar zocht, maar dat was ook alles. Niets zichtbaars, voelbaars of storends. De trade-off is dat ik dan niet vier jaar naar een lelijke screenprotector heide te kijken (ja ik vind ze altijd lelijk eigenlijk).
Aan de andere kant: ik heb wel een hoesje om de iPhonemaar het aantal keren dat ik mijn iPhones heb laten vallen in 10 jaar is op 1 hand te tellen gelukkig. Dankzij die hoesjes trouwens, want met name die iPhone 8 glibberde anders uit je hand, zo glad was die. Ik gebruik ze vooral om grip op het toestel te houden...
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik zie hem voor 729 € op Amazon DE.SmokingSig schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:28:
Na 8 jaar gaan we terug naar Apple.
Mini 13 Green lijkt me wat.
Waar koop je hem het cheapst ? DE ? FR ?
Of is dat niet aan te raden ivm garantie ?
Zorgt het voor garantie problemen als je hem in het buitenland koopt ?
[ Voor 10% gewijzigd door SmokingSig op 22-04-2022 16:58 ]
Dat hoort hier thuis: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5SmokingSig schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:58:
[...]
Ik zie hem voor 729 € op Amazon DE.
Zorgt het voor garantie problemen als je hem in het buitenland koopt ?
Nu wil ik overstappen naar IOS, concreet iPhone 13 Pro Max. De Apps’ zal geen probleem zijn, de foto’s en bestanden zijn over te zetten.
Kan ik nog ergens wat tegenkomen wat niet werkt op IOS afkomstig van Android 12? Thuis heb ik niets van Apple, alles is Microsoft.
Kan het me iemand van de overstappers van Android / OnePlus nog ergens voor waarschuwen of juist de overstap aanbevelen?
Je whatsapp backup krijg je niet zonder slag of stoot over. De rest lijkt me probleemloos te gaan met de overzetapp van Apple.Wenzel schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:11:
Mijn eerste smartphone was Nokia Lumia 920 met Windows Phone. Uiterst mee tevreden geweest tot ze WP om zeep geholpen hebben. Daarna ben ik overgestapt naar Android, op dit moment heb ik OnePlus 8 Pro 12/256GB.
Nu wil ik overstappen naar IOS, concreet iPhone 13 Pro Max. De Apps’ zal geen probleem zijn, de foto’s en bestanden zijn over te zetten.
Kan ik nog ergens wat tegenkomen wat niet werkt op IOS afkomstig van Android 12? Thuis heb ik niets van Apple, alles is Microsoft.
Kan het me iemand van de overstappers van Android / OnePlus nog ergens voor waarschuwen of juist de overstap aanbevelen?
Verwijderd
Hoe gebruik je je huidige telefoon nu? Wat zijn dingen die je echt dagelijks gebruikt? Wat vind je fijn aan Android?Wenzel schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:11:
Mijn eerste smartphone was Nokia Lumia 920 met Windows Phone. Uiterst mee tevreden geweest tot ze WP om zeep geholpen hebben. Daarna ben ik overgestapt naar Android, op dit moment heb ik OnePlus 8 Pro 12/256GB.
Whatsapp zal wel echt een drama zijn om over te zetten. In dit forum zijn meerdere manieren besproken hoe je het beste whatsapp over kan zetten. Voor de rest is alles heel makkelijk over te zetten.
Ik ben van de 12 overgegaan naar de 13 pro en moet zeggen dat die 120hz wel heel fijn is. De camera’s zijn echt top. De accu gaat 2 uur langer mee dan op de 12, de 13 pro heeft bij mij ongeveer 10 uur SOT. De 12 vind ik ook heel erg goed, ik denk dat de stap niet zo heel erg groot is, maar ik ben erg blij met mijn 13 pro.CarJunkyXL schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:27:
Ik zit er aan te denken om mijn 12 pro te vervangen voor een 13 pro. Puur vanwege het scherm en de camera’s. Zijn er hier mensen die dezelfde stap gedaan hebben… en was het de stap waard? Batterij met mijn 12 heb ik 0 problemen mee. Nog nooit de dag niet gered.
[ Voor 43% gewijzigd door syltheboy op 23-04-2022 19:57 ]
Waarom zou je wachten, dat duurt nog een half jaar, de 13 pro is nu de top.syltheboy schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:55:
Ik zou nu eerlijk gezegd op de 14 Pro wachten. Anders heb je al heel snel een verouderd model.
Dat is hoe ik het zie. De 12 Pro is ook nog een prima toestel, ik heb zelf de Max versie. Maar ik zou niet nu nog gaan upgraden.danjan2411 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:56:
[...]
Waarom zou je wachten, dat duurt nog een half jaar, de 13 pro is nu de top.
Dagelijks: Sociale media, Google Chrome als webbrowser, Agenda van Google, Gmail van Google, Office van Microsoft, opslag bestanden Dropbox, opslag foto's OneDrive, koppeling app met Windows 11, en meer.Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:17:
[...]
Hoe gebruik je je huidige telefoon nu? Wat zijn dingen die je echt dagelijks gebruikt? Wat vind je fijn aan Android?
Whatsapp zal wel echt een drama zijn om over te zetten. In dit forum zijn meerdere manieren besproken hoe je het beste whatsapp over kan zetten. Voor de rest is alles heel makkelijk over te zetten.
Op zich bevalt me Android wel, maar wil gaan voor een betere camera en de batterijduur.
Ook wil ik van de Chinese producten af en dan blijft alleen Samsung, Pixel en iPhone over.
Verwijderd
Ah oké! Eigenlijk alle dagelijkse dingen zijn prima te doen op een iPhone. Denk dat de overstap je zal bevallen!Wenzel schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:41:
[...]
Dagelijks: Sociale media, Google Chrome als webbrowser, Agenda van Google, Gmail van Google, Office van Microsoft, opslag bestanden Dropbox, opslag foto's OneDrive, koppeling app met Windows 11, en meer.
Op zich bevalt me Android wel, maar wil gaan voor een betere camera en de batterijduur.
Ook wil ik van de Chinese producten af en dan blijft alleen Samsung, Pixel en iPhone over.
Het ligt er een beetje aan of je er gevoelig voor bent. Als je gewoon een nieuwe phone zoekt, is het uiteraard nog steeds een toptoestel. Als je er iets meer mee hebt, zit je nu eigenlijk al aan de verkeerde kant van de Apple-kalender. Dan betaal je nu de hoofdprijs terwijl over een paar weken het echte geruchtencircuit rondom de 14 alweer gaat draaien.danjan2411 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:56:
[...]
Waarom zou je wachten, dat duurt nog een half jaar, de 13 pro is nu de top.
Iemand de gouden tip?
Is het bij alle app notificaties? Staat je telefoon in focus mode (halve maan logo)? Toon voorvertoning op Indien ontgrendeld staan?Cloclo100 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:15:
Ik heb een probleempje op mijn 13pro max. Ik zie alleen meldingen in mijn berichtencentrum (naar beneden swipen van linksboven) als ik ik het beginscherm ben. Als de telefoon nog vergrendeld is, zie ik ze niet staan.. de optie "berichtencentrum" staat wel degelijk aangeduid bij "toegang bij vergrendeling".
Iemand de gouden tip?
/f/image/1O4yXpblCnswMzdF54CNayAo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KghdEkEkK2nUmF1cWVotjNwX.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 75% gewijzigd door Cloclo100 op 26-04-2022 11:16 ]
Kun je nakijken in Instellingen -> berichtgeving dat de applicaties die stroken actief hebben ook een vinkje hebben onder toegangsscherm? Dat is het enige wat ik nog bedenken kan hiervoor. Zie screenshot voor voorbeeld van wat ik bedoelCloclo100 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:13:
Ja lijkt me bij alles te zijn, er is geen focus actief alleszins.. En toon voor vertoning staat idd op "altijd".
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/2OS1uihUt7dCEZ85DUIuWDuQ.png?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Dit is vrij normaal gedrag. Als je niks ziet kan je ook een klein beetje naar beneden swipen, dan komen je meldingen ook tevoorschijn. Mijn iPhone doet precies hetzelfde als die van jou.Cloclo100 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:15:
Ik heb een probleempje op mijn 13pro max. Ik zie alleen meldingen in mijn berichtencentrum (naar beneden swipen van linksboven) als ik ik het beginscherm ben. Als de telefoon nog vergrendeld is, zie ik ze niet staan.. de optie "berichtencentrum" staat wel degelijk aangeduid bij "toegang bij vergrendeling".
Iemand de gouden tip?
Klopt, deed ie eerst ook, maar nu niet meerVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:43:
[...]
Dit is vrij normaal gedrag. Als je niks ziet kan je ook een klein beetje naar beneden swipen, dan komen je meldingen ook tevoorschijn. Mijn iPhone doet precies hetzelfde als die van jou.
Kan het ook zijn dat enkel nieuwe meldingen op het lockscreen komen?
Verwijderd
Aha, hahaha.Cloclo100 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:58:
[...]
Klopt, deed ie eerst ook, maar nu niet meer. Dat was het punt net..
Kan het ook zijn dat enkel nieuwe meldingen op het lockscreen komen?
Ik ga het is voor je in de gaten houden vandaag.
Je had gelijk..omhoog swipen en ze komen er terug. Ik zou zweren dat dit eerst niet was maar bon. Ik kom van 10j Android en het is wennen hoe frustrerend weinig intuïtief iOS ooit is..Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:24:
[...]
Aha, hahaha.
Ik ga het is voor je in de gaten houden vandaag.
Verwijderd
Ja ik heb t idee dat dit idd nog niet heel lang in iOS zit.Cloclo100 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:46:
[...]
Je had gelijk..omhoog swipen en ze komen er terug. Ik zou zweren dat dit eerst niet was maar bon. Ik kom van 10j Android en het is wennen hoe frustrerend weinig intuïtief iOS ooit is..
Erg deftig! Dat mis ik wel bij de Mini_Bailey_ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:22:
13 Pro in de nieuwe kleur Alpine Green (Alpengroen)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/ExceFFk173H6xtjy2sqFeQAK.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
Moet nu alleen nog een (zeer) degelijk hoesje en screenprotector weten te vinden die ook echt doet wat het belooft gelet op de prijs van deze dingen
Iemand aanraders toevallig? Zelf op de ESR Hybride gestuit via Amazon maar ziet er simpel en AliExpressy uit.
Mag ik jou vragen welke jij hebt binnengehaald?Spurlie schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:15:
[...]
Dus het gaat de pro max worden voor mijDan ook gelijk de 256gb, want heb me wel voorgenomen om de nodige jaartjes met deze telefoon uit te houden.
Nu nog een fijn dun hoesje en screenprotector zoeken die niks afdoet aan de gehele ervaring.
Los van dat het sowieso een fijn toestel is, wat een verademing om geen curved scherm te hebben zeg
[ Voor 42% gewijzigd door Kees Klaassen op 27-04-2022 15:16 ]
Officiële Apple case heb ik (zowel leer als siliconen) laatst met fietsen nog uit mijn zak gevallen. Naast een paar deukjes in de case en een gebarsten screenprotector (https://www.bol.com/nl/nl...ss/9300000027660129/?s2a=) was de telefoon nog puntgaaf. Ik heb wel een iPhone 12 overigens.Kees Klaassen schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:15:
Toch maar een iPhone 13 Pro aangeschaft. Ben zeer benieuwd, hopelijk deze week al binnen.
Moet nu alleen nog een (zeer) degelijk hoesje en screenprotector weten te vinden die ook echt doet wat het belooft gelet op de prijs van deze dingen
Iemand aanraders toevallig? Zelf op de ESR Hybride gestuit via Amazon maar ziet er simpel en AliExpressy uit.
[...]
Mag ik jou vragen welke jij hebt binnengehaald?
©2004
Genoeg ervaringen in het juiste topicKees Klaassen schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:15:
Toch maar een iPhone 13 Pro aangeschaft. Ben zeer benieuwd, hopelijk deze week al binnen.
[...]
Mag ik jou vragen welke jij hebt binnengehaald?
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets
Kan ik bij Tele2 een maand 20 GB + Unlimited Bel/SMS voor €21 afsluiten en deze als additionele e-sim toevoegen aan mijn iPhone 13 Pro en gebruiken voor het internet?
Ja dat kan. Ik doe dat ook met mijn zakelijke nummer. Daar gebruik ik de data van. Je kan dat instellen. Mijn privé Sim gebruik ik voor bellen en de rest.chronoz schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:14:
Ik woon nu weer even enkele maanden in Nederland en heb een mooi 06-nummer bij KPN Prepaid, maar hun mobiel internet is erg duur. Ik houd het liefste mijn hoofd-nummer nog even bij KPN, slechte ervaring met nummerbehoud gehad rond 2010.
Kan ik bij Tele2 een maand 20 GB + Unlimited Bel/SMS voor €21 afsluiten en deze als additionele e-sim toevoegen aan mijn iPhone 13 Pro en gebruiken voor het internet?
©2004
In tegenstelling tot wat @hk12nl zei kan dit niet. Tele2 biedt geen e-sim aan.chronoz schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:14:
Ik woon nu weer even enkele maanden in Nederland en heb een mooi 06-nummer bij KPN Prepaid, maar hun mobiel internet is erg duur. Ik houd het liefste mijn hoofd-nummer nog even bij KPN, slechte ervaring met nummerbehoud gehad rond 2010.
Geen idee wat voor slechte ervaringen je in 2010 had, maar je hoeft voor nummerbehoud niet te vrezen, Tele2 stuurt netjes SMS’jes gedurende het hele proces met een exacte overzetdatum, kort van tevoren nog een, en vervolgens tijdens de overzetting, smooth as butter.
Ervaring van 12 jaar terug kan je niet vergelijken met nu, tijden gaan snel.chronoz schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:14:
Van de trap gelazerd.
Mijn ouwe getrouwe 6S Plus blijkbaar vast blijven houden, want deze is nu krom. Display is niet gebroken maar volgt de behuizing nu niet meer en steekt uit. Kan je indrukken. Rode strepen in beeld bij zwart beeld. Had stiekem gehoopt NOG een jaartje te gebruiken, zou cool zijn. Maar dat word me nu te riskant.
Dat wordt dus kijken naar een nieuwe. Een 13 Pro Max lijkt me het fijnst qua formaat, ongeveer even groot als de Plus volgens mij.
Maarja hoeveel geheugen. Heb nu het maximum van 128 GB maar dat is nu het minimum.
Wat raden jullie aan?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Heb 163gb vrijpsy schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:08:
Ik zie al. ProRes alleen vanaf 256GB. Geen dealbreaker voor mij.
Echter lijkt het me wel slim om een tikje hoger te gaan. 256GB. Aangezien ik meestal lang met mijn telefoons doe

:strip_exif()/f/image/O7kSCtEmymcuizM4eW882Khg.jpg?f=fotoalbum_large)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Yep. Bizar. Nog steeds wel vette functiepsy schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:58:
Damn dat vreet ruimte.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Maar ik vind het scherm erg teleurstellend. Als ik buiten zit raakt het scherm binnen 5 min volledig oververhit en gaat de helderheid omlaag.
Bij m'n oude XR was dit na 30-60 min in de volle zon.
Nu zit ik niet eens in de volle zon en is het scherm al na 5min onleesbaar donker. Wat heb ik dan aan die hoge helderheid specs?
Ik heb dezelfde ervaringen, met eerder de 12 Mini en nu de 13 Mini. Nou heeft elke moderne smartphone dat wel in enige mate, maar die snelle dimming van het scherm bij oververhitting in warmte is wel een dingetje bij Iphones.NoSugar schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:18:
Ben sinds een paar maanden de eigenaar van een 13 Pro. Nadat m'n XR het begeven had.
Maar ik vind het scherm erg teleurstellend. Als ik buiten zit raakt het scherm binnen 5 min volledig oververhit en gaat de helderheid omlaag.
Nu zit ik niet eens in de volle zon en is het scherm al na 5min onleesbaar donker. Wat heb ik dan aan die hoge helderheid specs?
Het lijkt wel alsof het bij de 13-series veel sneller gebeurt. Na 5 min is het hele scherm onleesbaar donker. En dan zit ik nog niet eens met het scherm naar de zon gericht.Of-Aaargh schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:22:
[...]
Ik heb dezelfde ervaringen, met eerder de 12 Mini en nu de 13 Mini. Nou heeft elke moderne smartphone dat wel in enige mate, maar die snelle dimming van het scherm bij oververhitting in warmte is wel een dingetje bij Iphones.
Vraag me af of dit geen defect is. Want voor een product designed in California, lijkt het me niet erg bruikbaar in Sunny California?
Heb nu nog een oneplus 8 pro.
Heb de groene iphone 13 pro max besteld , ben echt benieuwd hoe de eerste iphone bevalt haha
Ik kom van de 9 pro, op het gemis van de launcher aanpassen naar eigen smaak na, gaat het je vast prima bevallen. De stabiele foto kwaliteit, de accu, de snelheid, de vloeiendheid, de geen gezeurheid na een OS update etc van de Max zijn echt top.petrusk schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:44:
ben echt benieuwd hoe de eerste iphone bevalt haha

Je iPhone is immers nog geen jaar oud.
Tenzij je deze zelf hardhandig stuk heb gemaakt, maar ik neem even aan dat dat niet het geval is.
Is je telefoon misschien erg warm want dat helpt ook niet mee. Maar 5min is wel erg kort en ik heb het eens in de volle zon getest en het duurde zo’n 10min.NoSugar schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:18:
Ben sinds een paar maanden de eigenaar van een 13 Pro. Nadat m'n XR het begeven had.
De Galaxy S20/S21 die ik heb gehad gingen vaak wel binnen 5min dimmen maar wel in de volle zon en als het warm is.
Door OLED techniek kan het scherm veel helderder dan jouw lcd scherm in de XR, ik dacht van 1000 nits tov 600 nits. Nadeel is dat dit veel warmte genereert en als bescherming wordt het scherm gedimd. Ook als het toestel in de zon ligt en warm wordt zal het scherm snel dimmen.
Wat je kan proberen is auto brightness uit te schakelen onder Toegankelijkheid en zelf het schermen iets te dimmen en True-tone en nightshift zet ik ook uit want buiten heb ik liever iets witter scherm want dat oogt helderder maar dat is persoonlijk.
Is even wennen want wat je mist merk je meteen maar wat je erbij krijgt heeft even tijd nodig.petrusk schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:44:
Ik ga ook de overstap maken naar iphone heb altijd android gehad.
Heb nu nog een oneplus 8 pro.
Heb de groene iphone 13 pro max besteld , ben echt benieuwd hoe de eerste iphone bevalt haha
Ik mis in iOS ook nog wel gewoon hele simpele zaken en snap gewoon dat het er niet in zit of dat het omslachtig werkt maar anderzijds is de accuduur fantastisch, camera is top, toestel is smooth, snel en consistent en het klinkt cliché maar het doet gewoon wat het moet doen.
Wat mis je dan?[b]Garret1410 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:20:[/
Ik mis in iOS ook nog wel gewoon hele simpele zaken en snap gewoon dat het er niet in zit of dat het omslachtig werkt maar anderzijds is de accuduur fantastisch, camera is top, toestel is smooth, snel en consistent en het klinkt cliché maar het doet gewoon wat het moet doen.
Shitterend ik bestel een pro max
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik kom ook van android en ik ben ook al tegen tientallen frustrerende dingen aangelopen. Het steekt soms totaal niet intuïtief ineen..
Heeft iemand anders hier ook last van?
Alles binnen/bij Apple doet het en dan ook goed. Natuurlijk er zijn altijd wel kleine punten van een soort van irritatie, want waarom geeft Apple bijvoorbeeld niet de gereden snelheid weer in haar Apple Maps?, maar dat zul je met elk OS wel hebben.
Ik denk dat ik kan aannemen dat jouw iPhone het enige en eerste Apple device is, wat je hebt? Ik denk dat je eens met meerdere apparaten van Apple zou moeten (samen)werken om zo nog eens je mening te (her)vormen.
Ik herken dit niet.Heijmenberg99 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:46:
Hoi allemaal. Ik heb een vaag “probleem” met mijn 13 pro. Als ik mijn groot hoek(0,5x) en normale (1x) lens gebruik lijkt mijn beeld scherp tijdens het maken van een foto. Maar als ik de zoom lens (3x) pak lijkt deze heel erg onstabiel en korrelig. Een beetje zoals digitale zoom er uit kan zien. Ik heb dit voor ik een foto schiet dus in de “preview”
Maar dit ging wel wat sneller naar 99% dan verwacht...

Toestel 24 maart gekocht, en op een enkele keer na over het algemeen doe ik er 2 dagen mee op 1 lading (toestel gaat aan de lader bij 30% accu over of meer dan)
Nou heb ik geen app waar ik dit mee kan controleren, maar ik zal na kleine 2,5 maand zeker niet boven 60 keer laden zitten denk ik dan (ik denk eerder rond 40 a 45 ongeveer)
Ik ben benieuwd of over kleine 2 maanden dit nog lager is, slechtste dat ik ooit met een telefoon had was met de Nexus 4 die op de dag van verkoop op 77% zat na slechts 2 jaar (maar dat ding moest ook 2 a 3 keer per dag aan de lader, niet om de 2 dagen)
Edit:
36 keer aldus de log, keek net mijn oude toestel (LG) en die staat op 421 na 2,5 jaar en daar is de capaciteit 89%, maar ik zag ook net dat mijn oude toestel 800 cycli hanteert en de iPhone 500.
Keek ook de 12 Mini van mijn moeder voor de grap, 344 cycli en 87% capaciteit na net aan 1 jaar, maar ondanks dat zij vrijwel niks doet met haar telefoon, haar 12 Mini heeft waardeloos bereik thuis dus deze moet hoe dan ook iedere avond aan de lader.
Op zich hou ik mij niet zo bezig met die dingen, maar aangezien dat hele Piekprestatie blijkbaar een ding is op iOS hoop ik dat tot ik de accu moet vervangen ik daar nooit last van krijg.
niks om mij druk over te maken voor nu, maar het blijft alsnog interessant
[ Voor 31% gewijzigd door Mizgala28 op 06-06-2022 14:50 ]
Is geen must have, maar een Nice to have. Zou echt goed passen bij een iPhone.
Tot nu toe erg tevreden met mijn iPhone 13 pro in sierra blue. Heb alleen wat perikelen met adguard pro maar dat is een wijd probleem en heeft niet veel te maken met het toestel.
Batterij leven is top, nog altijd op 99% batterij conditie. Maak af en toe app crashes mee, maar ach dat is specifiek bij twee apps alleen.
Formaat voor mij is ook top. Gewoon veel scherm op deze 6.1”. Een Max is te groot.
Geen spijt dat ik afscheid heb genomen van mijn oude oneplus 8 pro.
Zo te horen kan je beter instappen op de iPhone 15. Ik zou AOD niet een dealbreaker noemen. Android heeft dat echt al jaaaaaren. Ik kijk er nagenoeg nooit naar op m’n werktelefoons. Ja je kan de tijd zien, en ja je ziet wat icoontjes met notificaties, meer ook niet. Tenzij Apple iets super tofs bedenkt….Phntm schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:49:
Denken jullie dat in de toekomstige iOS update, die wellicht ook met de 14 (pro) release uit komt, AOD wordt toegevoegd aan de 13 series en ouder?
Tot nu toe erg tevreden met min iPhone 13 pro in sierra blue. Heb alleen wat perikelen met adguard pro maar dat is een wijd probleem en heeft niet veel te maken met het toestel.
Batterij leven is top, nog altijd op 99% batterij conditie. Maak af en toe app crashes mee, maar ach dat is specifiek bij twee apps alleen.
Formaat voor mij is ook top. Gewoon veel scherm op deze 6.1”. Een Max is te groot.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik snap het instap gedeelte niet, heb immers al een iPhone. Ik kom juist van Android af. De laatste iPhone die ik voor mijn huidige 13 pro had was de 6s. Android heeft inderdaad al heel lang AOD maar dat was mijn vraag niet.Alekz87 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:04:
[...]
Zo te horen kan je beter instappen op de iPhone 15. Ik zou AOD niet een dealbreaker noemen. Android heeft dat echt al jaaaaaren. Ik kijk er nagenoeg nooit naar op m’n werktelefoons. Ja je kan de tijd zien, en ja je ziet wat icoontjes met notificaties, meer ook niet. Tenzij Apple iets super tofs bedenkt….
Bovendien zijn de Lock Screen veranderingen in iOS 16 wel erg AOD vriendelijke met de widgets en klok aanpassingen. Vandaar de vraag of, als AOD komt naar nieuwe devices, de oudere devices met promotion displays deze ook mogen verwachten.
Dan moeten ze het hardwarematig stiekem al in de 13 hebben gestopt. Ik verwacht het niet.Phntm schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:49:
Denken jullie dat in de toekomstige iOS update, die wellicht ook met de 14 (pro) release uit komt, AOD wordt toegevoegd aan de 13 series en ouder?
(Maar ik heb wel valse hoop, want het wordt een hele lastige keus om het 13Mini formaat nog een jaartje te houden of voor een 14 met AOD te gaan....)
[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 07-06-2022 10:41 ]
Apple kennende zal t alleen naar de 14 komen.Phntm schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Ik snap het instap gedeelte niet, heb immers al een iPhone. Ik kom juist van Android af. De laatste iPhone die ik voor mijn huidige 13 pro had was de 6s. Android heeft inderdaad al heel lang AOD maar dat was mijn vraag niet.
Bovendien zijn de Lock Screen veranderingen in iOS 16 wel erg AOD vriendelijke met de widgets en klok aanpassingen. Vandaar de vraag of, als AOD komt naar nieuwe devices, de oudere devices met promotion displays deze ook mogen verwachten.
Ik wil alleen zeggen dat aod nou niet zo bijzonder is om een toestel voor te verkopen en nieuw kopen. Maar dat is mijn mening.
[ Voor 9% gewijzigd door Alekz87 op 07-06-2022 11:58 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Nou, ik ben niet van plan om daarvoor mijn huidige telefoon voor weg te doen. Kan me ook niet herinneren dat ik dat ergens heb aangegeven. Dus die aanname is een beetje verdwaald lijkt me.Alekz87 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:54:
[...]
Apple kennende zal t alleen naar de 14 komen.
Ik wil alleen zeggen dat aod nou niet zo bijzonder is om een toestel voor te verkopen en nieuw kopen. Maar dat is mijn mening.
AOD heeft een voordeel, namelijk minder screen wakes. Als je op een AOD ziet dat er een ikoontje bij is gekomen, vreet dat in ieder geval minder van je batterij. Bijzonder niet, handig kan het wel zijn. Ik gebruikte het bar weinig, tot niet bij mijn vorige toestel (oneplus 8 pro). Maar meer features op een niet nieuwe toestel is altijd mooi meegenomen. Hoeft niet, mag wel
Door je reactie: “nice to have” en het verhaal eronder hoe blij je nu bent met het toestel, deed ik aannames dat je bezig bent met de overweging om de 14 aan te schaffen. Indien niet juist excuses daarvoor natuurlijkPhntm schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:40:
[...]
Nou, ik ben niet van plan om daarvoor mijn huidige telefoon voor weg te doen. Kan me ook niet herinneren dat ik dat ergens heb aangegeven. Dus die aanname is een beetje verdwaald lijkt me.
AOD heeft een voordeel, namelijk minder screen wakes. Als je op een AOD ziet dat er een ikoontje bij is gekomen, vreet dat in ieder geval minder van je batterij. Bijzonder niet, handig kan het wel zijn. Ik gebruikte het bar weinig, tot niet bij mijn vorige toestel (oneplus 8 pro). Maar meer features op een niet nieuwe toestel is altijd mooi meegenomen. Hoeft niet, mag wel
Batterij leven is idd top bij 13 serie.Phntm schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:49:
Tot nu toe erg tevreden met mijn iPhone 13 pro in sierra blue. Heb alleen wat perikelen met adguard pro maar dat is een wijd probleem en heeft niet veel te maken met het toestel.
Ik heb een 13 mini al van bij de release en batterijconditie is nog steeds 100%
Jammer dat de mini stopt maar m’n volgende is dan ook de 6,1 inch versie.
PSN: Jonasken
Ik ben zeker ook altijd nieuwsgierig naar het nieuwe hoor. Maar naarmate ik ouder word begint dat steeds minder belangrijk te worden voor mijn eigen gebruik...Alekz87 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:41:
[...]
Door je reactie: “nice to have” en het verhaal eronder hoe blij je nu bent met het toestel, deed ik aannames dat je bezig bent met de overweging om de 14 aan te schaffen. Indien niet juist excuses daarvoor natuurlijk. Ik ben namelijk ook prima tevreden, maar toch stiekem altijd benieuwd naar wat er nieuw is.
Ik vind 6,1" perfect. Kan het makkelijk aanbevelen.Jonasken schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:47:
[...]
Batterij leven is idd top bij 13 serie.
Ik heb een 13 mini al van bij de release en batterijconditie is nog steeds 100%
Jammer dat de mini stopt maar m’n volgende is dan ook de 6,1 inch versie.
Is niet nutteloos. Je batterij had waarschijnlijk een hogere capaciteit. Mijne was ook meer dan de opgegeven capaciteit. Vandaar dat het langer duurt voor je batterij conditie langer op 100% zat. Hij was misschien wel “103%” eerst.RigolleM schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:21:
Anderhalf jaar lang heeft mijn iPhone 12 Pro 100% weegegeven als batterijconditie, en plots stond er 99% en nu een maand later 97%. Mijn vorig toestel (XS) heeft het zelfs langer volgehouden, stond na 2 jaar op 99%. Ik geef die aan mijn zoon en een maand later stond die al op 96%. Totaal nutteloze waardes die batterijconditie...
Nee lijkt me niet. Heeft ook te maken met de minimum refresh rate. De 13 pro gaat tot min 10hz. Waarschijnlijk gaat de nieuwe een stuk lager dus zuiniger bij weinig scherm verversing.Phntm schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:49:
Nee ik heb nog iPhones gehad en heb al jaren iPads. Het zijn gewoon de kleine dingen die niet te tweaken zijn + andere frustraties(lange lijst ondertussen) Dit is nu via het werk, anders had ik nooit de stap gezet..RicoK schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:32:
@Cloclo100 ’Grappig’ is dat, ik ben een tijdje terug, toen de iPhone 5 er was naar iOS overgestapt. Inmiddels, vele jaren later, zit ik op de 13 Pro Max en zit mijn hele gezin in Apple’s Eco Systeem. Ik zou niet een reden kunnen bedenken, waarom ik weer terug zou gaan naar Android.
Alles binnen/bij Apple doet het en dan ook goed. Natuurlijk er zijn altijd wel kleine punten van een soort van irritatie, want waarom geeft Apple bijvoorbeeld niet de gereden snelheid weer in haar Apple Maps?, maar dat zul je met elk OS wel hebben.
Ik denk dat ik kan aannemen dat jouw iPhone het enige en eerste Apple device is, wat je hebt? Ik denk dat je eens met meerdere apparaten van Apple zou moeten (samen)werken om zo nog eens je mening te (her)vormen.
Daarentegen staat dat alles gewoon snel, betrouwbaar is met een zeer goede accuduur. Maar in daily use en intuitiviteit.. Altijd android.
Blijkbaar pakt de telelens dus niet altijd de 3x lens. Maar een digitale zoom. Wat een achterlijke oplossing van Apple. Maargoed dan weten jullie het nu ook!Heijmenberg99 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:46:
Hoi allemaal. Ik heb een vaag “probleem” met mijn 13 pro. Als ik mijn groot hoek(0,5x) en normale (1x) lens gebruik lijkt mijn beeld scherp tijdens het maken van een foto. Maar als ik de zoom lens (3x) pak lijkt deze heel erg onstabiel en korrelig. Een beetje zoals digitale zoom er uit kan zien. Ik heb dit voor ik een foto schiet dus in de “preview”
https://discussions.apple.com/thread/253188096
https://discussions.apple.com/thread/253184899
Zo was ik van het weekend bezig met wat Marktplaats-foto’s, waarbij ik jouw euvel ook meemaakte. Ik kon het verhelpen door even afstand te nemen en opnieuw te starten.
Hebben meer mensen hier last van (gehad)?
Is er ook een snellere fix? Woon zelf in Breda en er zitten hier geen officiële Apple stores in de nabije omgeving.
Xbox: SendexNL
Ik herken dit ook niet met m’n iPhone 13 proVermaeson schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:38:
Sinds een week ben ik over van i11 naar i13. Het toestel zit vanaf begin in hoesje maar het viel me al snel op dat vrijwel al knoppen gewoon niet zo lekker "klikken" als bij mijn vorige i11. Je moet soms wat harder drukken om volume te bedienen of het toestel te locken. Waar je bij de i11 echt een goeie klik terug krijgt als feedback van de knop is dat bij deze i13 vaak helemaal niet het geval. Vervelend want je moet gewoon veel meer kracht zetten om dezelfde actie te krijgen. Als ik hard richting de knoppen blaas dan lijkt het soms wat beter te gaan maar na een paar keer klikken is de feedback weer zo goed als weg. Toestel is via mijn werk aangeschaft dus ik zou deze terug kunnen sturen. Ik wil voorkomen dat ik t toestel een lange tijd kwijt bent dus liever niet..
Is er ook een snellere fix? Woon zelf in Breda en er zitten hier geen officiële Apple stores in de nabije omgeving.
Je zou langs Amac in Breda kunnen gaan, misschien dat zij er ervaring mee hebben.Vermaeson schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:38:
Sinds een week ben ik over van i11 naar i13. Het toestel zit vanaf begin in hoesje maar het viel me al snel op dat vrijwel al knoppen gewoon niet zo lekker "klikken" als bij mijn vorige i11. Je moet soms wat harder drukken om volume te bedienen of het toestel te locken. Waar je bij de i11 echt een goeie klik terug krijgt als feedback van de knop is dat bij deze i13 vaak helemaal niet het geval. Vervelend want je moet gewoon veel meer kracht zetten om dezelfde actie te krijgen. Als ik hard richting de knoppen blaas dan lijkt het soms wat beter te gaan maar na een paar keer klikken is de feedback weer zo goed als weg. Toestel is via mijn werk aangeschaft dus ik zou deze terug kunnen sturen. Ik wil voorkomen dat ik t toestel een lange tijd kwijt bent dus liever niet..
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets